abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 30 november 2017 @ 20:54:48 #1
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175411908

Wat ik nu door heb is dat ik op 1 a4 vragen te stellen en die te beantwoorden en het onderwerp leuk te beschrijven. Maar is dat dan geen raar structuur? Of moet ik de vragen voor mezelf stellen en dan mooi beschrijven. Ik vind het maar vaag.

En nee ik kan het niet vragen aan mn docent omdat ik deze periode geen geschiedenis heb.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  donderdag 30 november 2017 @ 20:55:16 #2
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175411916
TT: gevraagd = verwacht. :*
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_175412079
Zoek eerst maar eens interessante literatuur over je onderwerp
  donderdag 30 november 2017 @ 21:07:02 #4
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_175412176
Getuige je pohi zal de laatste opgave nog moeilijk worden
  donderdag 30 november 2017 @ 21:14:15 #5
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175412300
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 21:07 schreef hugecooll het volgende:
Getuige je pohi zal de laatste opgave nog moeilijk worden
Ik snap niet wat ze willen. Moet ik de vragen en antwoorden netjes noteren of moet ik ze alleen voor mezelf stellen en antwoorden om vervolgens een boeiende beschrijving te schrijven?
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  donderdag 30 november 2017 @ 21:23:28 #6
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_175412493
quote:
10s.gif Op donderdag 30 november 2017 21:14 schreef _--_ het volgende:

[..]

Ik snap niet wat ze willen. Moet ik de vragen en antwoorden netjes noteren of moet ik ze alleen voor mezelf stellen en antwoorden om vervolgens een boeiende beschrijving te schrijven?
en laat je vragen door hem/haar checken voor je verdergaat hint naar dat je ze ook moet opschrijven. Lijkt me sowieso voor het nakijken wel handig
pi_175412536
Drie kopjes maken

- Vragen die ik gesteld heb (onderverdelen in beschrijvend en verklarend)
* Beschrijvend
* Verklarend
- Antwoord op de vragen (elke vraag herhalen en antwoord geven)
- Het stuk eigen tekst

Zo zou ik het doen.
  donderdag 30 november 2017 @ 21:25:20 #8
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175412547
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 21:23 schreef hugecooll het volgende:

[..]

en laat je vragen door hem/haar checken voor je verdergaat hint naar dat je ze ook moet opschrijven. Lijkt me sowieso voor het nakijken wel handig
Verwerkt in de beschrijving of apart met nummering.

En dan heb je nog punt 3 van deze foto die het nog vager maakt:
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_175412576
quote:
10s.gif Op donderdag 30 november 2017 21:14 schreef _--_ het volgende:

[..]

Ik snap niet wat ze willen. Moet ik de vragen en antwoorden netjes noteren of moet ik ze alleen voor mezelf stellen en antwoorden om vervolgens een boeiende beschrijving te schrijven?
Dit is een opdracht om te zien of je snapt welke vragen je moet stellen over een onderwerp om er een stuk over te achrijven, lijkt me. Dus het hele proces beschrijven.
  donderdag 30 november 2017 @ 21:27:51 #10
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175412607
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 21:24 schreef PJR het volgende:
Drie kopjes maken

- Vragen die ik gesteld heb (onderverdelen in beschrijvend en verklarend)
* Beschrijvend
* Verklarend
- Antwoord op de vragen (elke vraag herhalen en antwoord geven)
- Het stuk eigen tekst

Zo zou ik het doen.
Zou je het stuk met eigen tekst schrijven met de informatie die je hebt verkregen van voorgaande antwoorden op de vragen?
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_175412625
quote:
10s.gif Op donderdag 30 november 2017 21:25 schreef _--_ het volgende:

[..]

Verwerkt in de beschrijving of apart met nummering.

En dan heb je nog punt 3 van deze foto die het nog vager maakt:
[ afbeelding ]
Oh, dan alleen het zelfgeschreven stuk inleveren lijkt me.
pi_175412628
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 20:54 schreef _--_ het volgende:
En nee ik kan het niet vragen aan mn docent omdat ik deze periode geen geschiedenis heb.
Dan e-mail je hem maar, of lees je jezelf even in in de theorie en begrippen. Dit huiswerktopic gaat dicht.
Na een gesprekje met TS gaat het weer open. Succes met je opdracht TS.

[ Bericht 4% gewijzigd door sneakydesert op 30-11-2017 21:46:17 ]
  donderdag 30 november 2017 @ 21:52:56 #13
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175413038
Ik heb dus nu een perfecte wetenschappelijke bron gevonden dat goed gepaard gaat met mijn bron die ik moet onderzoeken voor deze opdracht. Is het een goeie oplossing dat ik de vragen er niet expliciet bij doe maar een beetje verwerk in het boeiende stukje (Hoeft ook niet expliciet met vraagteken)? Dan kan de docent wel zien dat ik degelijk vragen heb bedacht maar verkloot ik het structuur niet en blijft het mooi boeiend.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_175413295
quote:
10s.gif Op donderdag 30 november 2017 21:52 schreef _--_ het volgende:
Ik heb dus nu een perfecte wetenschappelijke bron gevonden dat goed gepaard gaat met mijn bron die ik moet onderzoeken voor deze opdracht. Is het een goeie oplossing dat ik de vragen er niet expliciet bij doe maar een beetje verwerk in het boeiende stukje (Hoeft ook niet expliciet met vraagteken)? Dan kan de docent wel zien dat ik degelijk vragen heb bedacht maar verkloot ik het structuur niet en blijft het mooi boeiend.
Gewoon een stukje schrijven. Met dat laatste plaatje lijkt het alsof de vragen enkel een hulpmiddel zijn, dus de vragen niet rechtstreeks in je tekst verwerken.

In principe is elke alinia die je schrijft het antwoord op een (ongestelde) vraag. Bij elke tekst die je schrijft. Dat willen ze je duidelijk maken met deze opdracht.
pi_175413513
Je docent gaat waarschijnlijk wel jouw tekst lezen en daarbij kijken of het inderdaad zo is dat er een aantal vragen beantwoord wordt. Dus ik zou me gewoon aan de opdracht houden en vragen bedenken. Die vragen ga je dan eerst beantwoorden en al die antwoorden verwerk je zonder de vraag letterlijk te stellen in je tekst.

Als je ervaring hebt met teksten schrijven gaat dit min of meer automatisch, omdat je dan in de vingers hebt hoe je een goede informerende tekst opbouwt.

Ala jij nu denkt van de vragen hoef ik toch niet apart in te leveren dus ik begin gewoon direct te schrijven, zonder ooit vragen te bedenken, is het goed mogelijk dat de docent dat kan zien. En misschien wel achteraf aan je vraagt om toch die vragen en antwoorden in te leveren.
  donderdag 30 november 2017 @ 22:19:52 #16
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175413648
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 22:13 schreef PJR het volgende:
Je docent gaat waarschijnlijk wel jouw tekst lezen en daarbij kijken of het inderdaad zo is dat er een aantal vragen beantwoord wordt. Dus ik zou me gewoon aan de opdracht houden en vragen bedenken. Die vragen ga je dan eerst beantwoorden en al die antwoorden verwerk je zonder de vraag letterlijk te stellen in je tekst.

Als je ervaring hebt met teksten schrijven gaat dit min of meer automatisch, omdat je dan in de vingers hebt hoe je een goede informerende tekst opbouwt.

Ala jij nu denkt van de vragen hoef ik toch niet apart in te leveren dus ik begin gewoon direct te schrijven, zonder ooit vragen te bedenken, is het goed mogelijk dat de docent dat kan zien. En misschien wel achteraf aan je vraagt om toch die vragen en antwoorden in te leveren.
Dat laatste lijkt mij inderdaad ook. Aangezien de vragen een bepaalde vorm als antwoord hebben (beschrijvend en verklarend) kun je zonder vragen aan jezelf te stellen niets beschrijven in een informatief tekst.

Ik ga dan maar beginnen met vragen maken. En wetenschappelijk bronnen zoeken.( :'( )
Bedankt!
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')