abonnement Unibet Coolblue
pi_175410972
Hallo,

Een paar maanden geleden ben ik verhuisd. Na een tijd zag ik op de zolder in het tapijt een vreemde, heel licht vochtige, vlek.

Nu ben ik bezig de zolder op te knappen en heb ik het tapijt verwijderd. Dat zag er toen zo uit zoals te zien op de afbeelding. De vlek is licht vochtig.

Wat kan dit zijn? Een lekkage bij de wasmachine die nooit goed gedroogd is? Heel veel lijm op die plek waardoor het nooit droog is geworden?
pi_175411155
Volgens de regels der zwaartekracht zou ik het hogerop zoeken.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_175411271
quote:
3s.gif Op donderdag 30 november 2017 20:17 schreef Sounddragon het volgende:
Volgens de regels der zwaartekracht zou ik het hogerop zoeken.
Hmm ik heb zojuist de hele zolder (balken en plaatwerk) geschilderd dus dan had ik dat moeten zien, zou er dan met de neus bovenop hebben gezeten.

Wel een goeie want daar had ik nog niet aan gedacht (hoe logisch het ook klinkt), ook niet voordat ik ging schilderen.

Maar dat kan het dus niet zijn denk ik.
pi_175411507
Laat het drogen en houd het goed in de peiling.. Opties te over met CV, wasmachine en droger op een rijtje, al zie je water niet zo heel vaak springen :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_175411645
Is het water? Of is het een vettig iets wat nauwelijks opdroogt?
pi_175411808
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 20:40 schreef Ivo1985 het volgende:
Is het water? Of is het een vettig iets wat nauwelijks opdroogt?
De vlek in het tapijt was in plaats van licht vochtig misschien wel vet inderdaad. Want het droogde niet op. Misschien is er ooit wel iets vets over de vloer gevallen? De vlek in het beton voelt misschien ook eerder vet dan nat. Kan ik niet met zekerheid zeggen helaas.
pi_175411821
Misschien ooit een vochtvreter omgevallen, dat spul blijft vocht aantrekken
pi_175411855
Inderdaad. Of, bedenk ik me net, misschien een fles wasmiddel of wasverzachter? Zal dat ook zo blijven zitten?
pi_175412134
Een oud en incontinent huiskaboutertje. Geen idee wanneer dat huis is gebouwd. Meestal verhuizen kabouters namelijk niet.

Jeroentje.
pi_175417295
Is daar niet gewoon een lading van een wasmachine overheen gegaan die net voor de helft in het programma zat met dus nog een zooi wasmiddel ofzo...
Ik zwaai naar dieren.
  vrijdag 1 december 2017 @ 11:51:10 #11
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_175421780
Is het een idee met een leidingzoeker te kijken of er op die plekken toevallig een leiding loopt die is gaan lekken?
Wij hadden dat in ons vorige huis. Gelukkig was dat al waargenomen bij de vooroplevering bij de bouw zodat de bouwer het nog even kon fiksen. ;)
De vlek deed me er weer aan denken.
(En zo zie je maar dat je niet altijd de zwaartekracht de schuld kan geven. :+ )
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  zaterdag 2 december 2017 @ 23:22:57 #12
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175460957
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 20:52 schreef wpor het volgende:
Inderdaad. Of, bedenk ik me net, misschien een fles wasmiddel of wasverzachter? Zal dat ook zo blijven zitten?
al iets gevonden?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_175503657
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:51 schreef Elpis het volgende:
Is het een idee met een leidingzoeker te kijken of er op die plekken toevallig een leiding loopt die is gaan lekken?
Wij hadden dat in ons vorige huis. Gelukkig was dat al waargenomen bij de vooroplevering bij de bouw zodat de bouwer het nog even kon fiksen. ;)
De vlek deed me er weer aan denken.
(En zo zie je maar dat je niet altijd de zwaartekracht de schuld kan geven. :+ )
Dat heb ik nog niet gekeken maar ik zie niks in het plafond eronder. Dat zou dan ook moeten toch?

En kunnen er überhaupt waterleidingen op zo'n onlogische plek door de vloer lopen op zolder?

Volgens mij lopen de CV leidingen en wasmachine afvoer enzo niet plat door de vloer namelijk.
Als ik thuis ben zal ik voor de zekerheid nog eens kijken.
pi_175504427
Leidingen en afvoer lopen wel eens door de vloer. Je zou moeten herleiden waar de afvoer en leidingen vandaan komen om te bepalen of er lekkage op een logische plek zit.
  dinsdag 5 december 2017 @ 11:22:49 #15
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_175505201
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 09:52 schreef wpor het volgende:

[..]

Dat heb ik nog niet gekeken maar ik zie niks in het plafond eronder. Dat zou dan ook moeten toch?

En kunnen er überhaupt waterleidingen op zo'n onlogische plek door de vloer lopen op zolder?

Volgens mij lopen de CV leidingen en wasmachine afvoer enzo niet plat door de vloer namelijk.
Als ik thuis ben zal ik voor de zekerheid nog eens kijken.
De broodjesdelen die eronder liggen zijn veel massiever. Water zal eerder de weg van de minste weerstand nemen en door de poreuzere deklaag trekken.

En je moest eens weten wat er allemaal aan leidingen in die deklaag liggen. Pffft Amsterdam CS is er soms niks bij. Het is de makkelijkste weg leidingen naar een beneden etage te laten leiden zonder sleuven te trekken. Dus het kan prima.
Een voorbeeldje van hoe het er op onze 1e etage uitziet.


We wonen nu in onze 2e nieuwbouw woning en hebben ieder keer bij de bouw foto's gemaakt om later terug te vinden wat waar zit. Reuze handig als je bijvoorbeeld achteraf een bad zelf wil plaatsen en je de afvoer zoekt die ze erin verstopt hebben. ;)

Maar goed ik opperde het alleen om het uit te sluiten. Het kan immers ook goed een geknoeid goedje zijn.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_175533449
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:22 schreef Elpis het volgende:

[..]

De broodjesdelen die eronder liggen zijn veel massiever. Water zal eerder de weg van de minste weerstand nemen en door de poreuzere deklaag trekken.

En je moest eens weten wat er allemaal aan leidingen in die deklaag liggen. Pffft Amsterdam CS is er soms niks bij. Het is de makkelijkste weg leidingen naar een beneden etage te laten leiden zonder sleuven te trekken. Dus het kan prima.
Een voorbeeldje van hoe het er op onze 1e etage uitziet.
[ afbeelding ]

We wonen nu in onze 2e nieuwbouw woning en hebben ieder keer bij de bouw foto's gemaakt om later terug te vinden wat waar zit. Reuze handig als je bijvoorbeeld achteraf een bad zelf wil plaatsen en je de afvoer zoekt die ze erin verstopt hebben. ;)

Maar goed ik opperde het alleen om het uit te sluiten. Het kan immers ook goed een geknoeid goedje zijn.
Thanks,wist niet dat er zoveel kon lopen liggen. Is een goedkope leidingzoeker van 20 euro voldoende om te checken of er misschien een leiding ligt?
  woensdag 6 december 2017 @ 22:05:14 #17
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_175538271
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 19:09 schreef wpor het volgende:

[..]

Thanks,wist niet dat er zoveel kon lopen liggen. Is een goedkope leidingzoeker van 20 euro voldoende om te checken of er misschien een leiding ligt?
Dat zou ik eerlijk gezegd niet weten. Ik zou denk ik eerder om me heen vragen of iemand zoiets even te leen heeft. Beetje zonde van het geld mocht het toch iets anders zijn. Ons ben zunig. En ik ben niet eens een Zeeuw. :@
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_175559159
je maakt de meeste kans met een wall scanner
https://www.bosch-profess(...)-tect-150-0601010005
deze heb ik en hij heeft me al een paar keer "gered"
  vrijdag 22 december 2017 @ 14:44:12 #19
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175922044
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 19:09 schreef wpor het volgende:

[..]

Thanks,wist niet dat er zoveel kon lopen liggen. Is een goedkope leidingzoeker van 20 euro voldoende om te checken of er misschien een leiding ligt?
Kom net dit tegen in PTA.. klinkt zomaar logisch..

PTA / Vochtvreter omgevallen
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_176055824
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:44 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Kom net dit tegen in PTA.. klinkt zomaar logisch..

PTA / Vochtvreter omgevallen
Thanks, zou het inderdaad ook kunnen zijn! Heb er inmiddels maar gewoon pvc plaktegels op geplakt (op de hele vloer natuurlijk).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')