en?quote:Op donderdag 21 december 2017 23:22 schreef b-engel het volgende:
Ik ben nu met ze in conclaaf omdat ze iets afkeuren omdat ze de tekst niet kunnen lezen. Ze hebben mij de foto teruggestuurd om te laten zien, en idd is die wazig. Maar toen ik de foto van mij erbij pakte, was die gewoon heel strak en duidelijk leesbaar! Dus blijkbaar houden ze weinig MP over in het overzetten. En ben ik daar de dupe van.
Ze hebben gewoon niet meer gereageerd... Het was de klus bij BCC. Ik heb de mazzel dat mijn telefoon alles bewaard, pas zodra ze goedgekeurd zijn verwijder ik ze. Vandaag was het bij Etos ook maar weer goed want ze vonden dat ik een flank gemist had (was wel een flank, maar niet met actie)quote:
Ehmm... Ik heb android 7.1 en mn telefoon is in april dit jaar uitgekomen.quote:Op vrijdag 22 december 2017 20:41 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
het verschilt per versie denk ik.
ik heb nu tijdelijk een oude telefoon waarop de foto's niet worden opgeslagen. maar ik was op mijn gewone telefoon gewend dat ze wel werden opgeslagen, gewoon standaard in mijn galerij.
ja ss geeft aan dat je als mysteryshopper komt. Dus weet niet wat jij daar onder verstaat?quote:Op vrijdag 22 december 2017 20:38 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
beetje dom om te denken dat je dat in de rol van normale klant moet doen.
dat laatste was mij ook opgevallen.quote:Op vrijdag 22 december 2017 21:22 schreef b-engel het volgende:
[..]
Ze hebben gewoon niet meer gereageerd... Het was de klus bij BCC. Ik heb de mazzel dat mijn telefoon alles bewaard, pas zodra ze goedgekeurd zijn verwijder ik ze. Vandaag was het bij Etos ook maar weer goed want ze vonden dat ik een flank gemist had (was wel een flank, maar niet met actie)
SS heeft overigens de tekst bij Jumbo-ijs aangepast!
je moet niet alles geloven wat SS schrijft.quote:Op vrijdag 22 december 2017 22:07 schreef Prh01 het volgende:
[..]
ja ss geeft aan dat je als mysteryshopper komt. Dus weet niet wat jij daar onder verstaat?
Ik zeg ook niet dat ik dat doe.
Wij worden juist op pad gestuurd om te controleren of het display is weggehaald vertelde een Etos medewerkster mij. Overigens heb ik maar in 1 Etos het display aangetroffen.quote:Op woensdag 27 december 2017 22:56 schreef b-engel het volgende:
Als je dat erbij zet op het eind, worden ze meestal wel goed gekeurd.
Ik had er eentje over Ananas bij Jumbo. Als er geen actieplek was van ananas, moest je een andere actieplek op de foto zetten. Maar was je nou bij Jumbo, dan moest je de actiestraat op de foto zetten (stond bij alle drie de foto's). Dus had ik dat braaf gedaan, afgekeurd.
Bij een andere Jumbo is geen actiestraat en toch moet je die vaak op de foto zetten.
Maar net zoiets is dat je bij Etos de geurkaarsen-display op de foto moet zetten, terwijl die in begin november al uitverkocht was in het hele land. Dat veranderen ze niet, nee, maak steeds maar extra foto's.
SS is heel erg slordig in de teksten en als je iets dan anders opvat is dat jouw probleem en keuren ze het af.
Nou nou nou..quote:Op vrijdag 22 december 2017 00:51 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
en waar haal je het lef vandaan
het feit dat je zo reageert roept bij mij de vraag op (die ik al vaker heb genoemd): in hoeverre zijn Roamler en Smartspotter zich bewust van de bijzondere situatie die ze creeren? en de verantwoordelijkheid die bij die situatie hoort?quote:
Mijn "nou, nou, nou.." ging meer over je toon dan over de inhoud. Je weet heus dat meer mensen daar over vallen. Je boodschap kan net zo goed zijn, maar als je het op een knudde manier brengt dan ergeren mensen zich daar instantly aan.quote:Op maandag 1 januari 2018 12:13 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
het feit dat je zo reageert roept bij mij de vraag op (die ik al vaker heb genoemd): in hoeverre zijn Roamler en Smartspotter zich bewust van de bijzondere situatie die ze creeren? en de verantwoordelijkheid die bij die situatie hoort?
de 2 bedrijven maken klusjes beschikbaar voor een bepaalde vergoeding, maar beoordelen zelf of je zo'n klusje goed hebt uitgevoerd. en bij afkeuring krijgen we helemaal niets. dat is nogal iets, besef dat.
en ok, vaak is de uitleg terecht.
maar het komt behoorlijk vaak voor dat de afkeuring discutabel is. in mijn ogen veel te vaak gezien de bijzondere situatie: als je als bedrijf zo'n bijzondere situatie creeert zou je de verantwoordelijkheid moeten nemen om heel streng te zijn op jezelf om heeeeeel erg goed te checken of de instructies echt heel goed geformuleerd zijn en ondubbelzinnig interpretabel (daar falen beide bedrijven regelmatig flink in), en daarnaast zou je ook heel streng moeten zijn op jezelf om af te wegen om welke redenen je een opdracht mag afkeuren.
in mijn ogen geldt voor dat laatste: alleen als de inzending aantoonbaar niet voldoet aan de instructie.
en dan komen we dus op het punt: ik vind het zeer kwalijk en van onbeschoft lef getuigen als een opdracht om een andere reden wordt afgekeurd.
en in dit geval is dat zeker van toepassing.
zie ik volgens jou iets verkeerd?
ok, dat schatte ik dan verkeerd in.quote:Op maandag 1 januari 2018 20:51 schreef Martijntj het volgende:
[..]
Mijn "nou, nou, nou.." ging meer over je toon dan over de inhoud.
ik weet dat jullie dat nastreven, maar helaas is het niet altijd het geval. en sorry, maar daarmee klopt het dus niet wat je schrijft.quote:er wordt altijd ..... met je gecommuniceerd
en dat vind ik een heel mooi voorbeeld van de onfatsoenlijke houding, ik heb het ook een aantal keer meegemaakt: wel inzien en erkennen dat de communicatie vanuit jullie beter kan door de tekst in de opdracht aan te passen, maar tegelijk de afkeuring die de aanleiding vormde om de tekst te wijzigen niet omdraaien naar een goedkeuring.quote:Op maandag 1 januari 2018 19:44 schreef b-engel het volgende:
En als hij afgekeurd wordt en je wijst op een hiaat in de tekst, wordt hij afgekeurd en de tekst toch aangepast. Met andere woorden: je hebt gelijk maar dikke pech.
Zeeman, heb net even op andere locaties gekeken. Zie daarbij dat meerdere Zeeman vestigingen enkele opdrachten hebben uitstaan van ¤10 per stuk.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 20:14 schreef jappiejan het volgende:
Welke winkel en wat voor soort checks? Lijkt mij inderdaad onmogelijk. Misschien elke dag een paar doen, al gaat dat ook opvallen tenzij soort winkel..
Moet je nog melden bij 1? Anders eerst een paar doen en een uur later de rest? Of gewoon kijken hoever je komt.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 19:48 schreef faf het volgende:
Help! Staat een opdracht in mijn buurt open voor een zeer kleine winkel met 21 opdrachten.
Hoe pak je dit aan? Je kan toch niet mysterie shopper blijven in dit geval als je er al 5 a 6 van de 21 wil doen?
Die productchecks zeker? Volgens mij kost dat best wat tijd per check en in een kleine winkel zal het wel gaan opvallen, al die foto's. Denk ik.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 20:16 schreef faf het volgende:
[..]
Zeeman, heb net even op andere locaties gekeken. Zie daarbij dat meerdere Zeeman vestigingen enkele opdrachten hebben uitstaan van ¤10 per stuk.
Klopt exact . Ben ook bang dat het 15 a 20 min per opdracht duurt, maar indien goed excuus wel snel verdiend..quote:Op dinsdag 2 januari 2018 20:28 schreef Skittles het volgende:
[..]
Die productchecks zeker? Volgens mij kost dat best wat tijd per check en in een kleine winkel zal het wel gaan opvallen, al die foto's. Denk ik.
Er staan er hier ook 22 open voor 10 euro per stuk
Ik gebruik al tijden beide apps, en moet zeggen: De crew van SmartSpotter is meedogenloos. Echter vind ik die van Roamler zeer vriendelijk en warmhartig. Als ze iets fout rekenen, is het meestal ook echt fout. Wanneer je aangeeft dat het wel klopt. Krijg ik bijna altijd gelijk.quote:Op maandag 1 januari 2018 22:23 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
ok, dat schatte ik dan verkeerd in.
qua toon: ik heb het hart op de tong, dat is niet altijd in mijn voordeel, soms ook wel. wat terughoudender zijn is weer op andere momenten in je voordeel, maar soms ook weer in je nadeel. ik ben er niet van overtuigd dat mijn directe en hart-op-de-tong manier van communiceren over-all gezien in mijn nadeel is.
[..]
ik weet dat jullie dat nastreven, maar helaas is het niet altijd het geval. en sorry, maar daarmee klopt het dus niet wat je schrijft.
vaak (bijna altijd) komen we er na een paar berichtjes prima uit, laat dat duidelijk zijn.
maar als het gaat om 'haren overeind' weet ik ook nog wel 2 voorbeelden: ik noem allerlei argumenten waarom de afkeuring onterecht is, en de enige reactie die ik herhaaldelijk van Roamler krijg is: einde discussie. dat noem ik geen communicatie. dat noem ik een zeer zwakke en onfatsoenlijke houding.
dan zijn jullie misschien niet zo enthousiast over mijn toon, maar ik ben tegelijk niet zo te spreken over jullie houding.
[..]
en dat vind ik een heel mooi voorbeeld van de onfatsoenlijke houding, ik heb het ook een aantal keer meegemaakt: wel inzien en erkennen dat de communicatie vanuit jullie beter kan door de tekst in de opdracht aan te passen, maar tegelijk de afkeuring die de aanleiding vormde om de tekst te wijzigen niet omdraaien naar een goedkeuring.
ik weet niet hoe ik het op een andere toon kan zeggen, maar ik vind dat gewoon volstrekt onacceptabel.
en trouwens in het algemeen nog even: het feit dat mijn toon jullie niet aanstaat ontslaat jullie niet van de verplichting om er netjes en zakelijk mee om te gaan (maar dat doen jullie in bijna alle gevallen dan ook wel).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |