abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † vrijdag 22 december 2017 @ 20:42:20 #76
21636 Feestkabouter
pi_175930790
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 23:22 schreef b-engel het volgende:
Ik ben nu met ze in conclaaf omdat ze iets afkeuren omdat ze de tekst niet kunnen lezen. Ze hebben mij de foto teruggestuurd om te laten zien, en idd is die wazig. Maar toen ik de foto van mij erbij pakte, was die gewoon heel strak en duidelijk leesbaar! Dus blijkbaar houden ze weinig MP over in het overzetten. En ben ik daar de dupe van.
en?
  vrijdag 22 december 2017 @ 21:22:00 #77
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_175932254
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 20:42 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

en?
Ze hebben gewoon niet meer gereageerd... Het was de klus bij BCC. Ik heb de mazzel dat mijn telefoon alles bewaard, pas zodra ze goedgekeurd zijn verwijder ik ze. Vandaag was het bij Etos ook maar weer goed want ze vonden dat ik een flank gemist had (was wel een flank, maar niet met actie)

SS heeft overigens de tekst bij Jumbo-ijs aangepast!
pi_175932551
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 20:41 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

het verschilt per versie denk ik.
ik heb nu tijdelijk een oude telefoon waarop de foto's niet worden opgeslagen. maar ik was op mijn gewone telefoon gewend dat ze wel werden opgeslagen, gewoon standaard in mijn galerij.
Ehmm... Ik heb android 7.1 en mn telefoon is in april dit jaar uitgekomen.
VERWIJDER DIT ACCOUNT
pi_175933924
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 20:38 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

beetje dom om te denken dat je dat in de rol van normale klant moet doen.
ja ss geeft aan dat je als mysteryshopper komt. Dus weet niet wat jij daar onder verstaat?

Ik zeg ook niet dat ik dat doe.
  † In Memoriam † vrijdag 22 december 2017 @ 22:37:29 #80
21636 Feestkabouter
pi_175934973
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 21:22 schreef b-engel het volgende:

[..]

Ze hebben gewoon niet meer gereageerd... Het was de klus bij BCC. Ik heb de mazzel dat mijn telefoon alles bewaard, pas zodra ze goedgekeurd zijn verwijder ik ze. Vandaag was het bij Etos ook maar weer goed want ze vonden dat ik een flank gemist had (was wel een flank, maar niet met actie)

SS heeft overigens de tekst bij Jumbo-ijs aangepast!
dat laatste was mij ook opgevallen.

ik gooi ze ook pas weg na goedkeuring (als ik een telefoon gebruik die ze bewaart).

het staat me vaag bij dat bij installatie van Smartspotter de app vraagt of je de gemaakte foto's wil bewaren. maar ik kan ernaast zitten.
  † In Memoriam † vrijdag 22 december 2017 @ 22:40:48 #81
21636 Feestkabouter
pi_175935076
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 22:07 schreef Prh01 het volgende:

[..]

ja ss geeft aan dat je als mysteryshopper komt. Dus weet niet wat jij daar onder verstaat?

Ik zeg ook niet dat ik dat doe.
je moet niet alles geloven wat SS schrijft.
er zitten zo vaak strijdigheden of hiaten in de beschrijvingen en instructies van SS.
ze verwachten echt niet dat je die vraag als consument stelt, ze zijn alleen vergeten te melden dat je dan ineens niet meer in de rol van winkelende consument hoeft te zijn.

ik denk dat ze het niet specifiek willen benoemen omdat minder mensen misschien dan die opdracht gaan uitvoeren, of men dan eigenlijk vindt dat de vergoeding hoger moet zijn (toen die nog 3 euro was), dat soort redenen.
en slordigheid kan ook zeer zeker een rol spelen.
pi_176000719
Fijne Kerst allemaal!!
pi_176050382
Ik word een beetje moe van SmartSpotter. Als de actieplek er niet is moet je foto's van vergelijkbare actieplekken maken. Die waren er echter ook niet. Dus foto's van andere actieplekken gemaakt. Opdracht afgekeurd.

Hoe moet ik iets fotograferen wat er niet is? Anders gaan ze maar zelf kijken als ze het niet geloven.
  woensdag 27 december 2017 @ 22:56:52 #84
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_176058281
Als je dat erbij zet op het eind, worden ze meestal wel goed gekeurd.

Ik had er eentje over Ananas bij Jumbo. Als er geen actieplek was van ananas, moest je een andere actieplek op de foto zetten. Maar was je nou bij Jumbo, dan moest je de actiestraat op de foto zetten (stond bij alle drie de foto's). Dus had ik dat braaf gedaan, afgekeurd.
Bij een andere Jumbo is geen actiestraat en toch moet je die vaak op de foto zetten.
Maar net zoiets is dat je bij Etos de geurkaarsen-display op de foto moet zetten, terwijl die in begin november al uitverkocht was in het hele land. Dat veranderen ze niet, nee, maak steeds maar extra foto's.
SS is heel erg slordig in de teksten en als je iets dan anders opvat is dat jouw probleem en keuren ze het af.
pi_176061575
Ik heb sinds een tijdje ook smartspotter maar jeez wat is dat een veel vervelender programma en systeem zeg. Duurde ook 24 uur voordat mijn koffie check ok was en bij Roamler vaak maar een half uur ofzo.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_176079945
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 22:56 schreef b-engel het volgende:
Als je dat erbij zet op het eind, worden ze meestal wel goed gekeurd.

Ik had er eentje over Ananas bij Jumbo. Als er geen actieplek was van ananas, moest je een andere actieplek op de foto zetten. Maar was je nou bij Jumbo, dan moest je de actiestraat op de foto zetten (stond bij alle drie de foto's). Dus had ik dat braaf gedaan, afgekeurd.
Bij een andere Jumbo is geen actiestraat en toch moet je die vaak op de foto zetten.
Maar net zoiets is dat je bij Etos de geurkaarsen-display op de foto moet zetten, terwijl die in begin november al uitverkocht was in het hele land. Dat veranderen ze niet, nee, maak steeds maar extra foto's.
SS is heel erg slordig in de teksten en als je iets dan anders opvat is dat jouw probleem en keuren ze het af.
Wij worden juist op pad gestuurd om te controleren of het display is weggehaald vertelde een Etos medewerkster mij. Overigens heb ik maar in 1 Etos het display aangetroffen. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Miek95 op 28-12-2017 21:48:29 ]
pi_176145438
Ekoplaza opdracht staat nu op 18 eu bij mij, iemand een idee wanneer die afloopt?
pi_176200917
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 00:51 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

en waar haal je het lef vandaan
Nou nou nou..
  † In Memoriam † maandag 1 januari 2018 @ 12:13:30 #89
21636 Feestkabouter
pi_176212190
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 19:15 schreef Martijntj het volgende:

[..]

Nou nou nou..
het feit dat je zo reageert roept bij mij de vraag op (die ik al vaker heb genoemd): in hoeverre zijn Roamler en Smartspotter zich bewust van de bijzondere situatie die ze creeren? en de verantwoordelijkheid die bij die situatie hoort?

de 2 bedrijven maken klusjes beschikbaar voor een bepaalde vergoeding, maar beoordelen zelf of je zo'n klusje goed hebt uitgevoerd. en bij afkeuring krijgen we helemaal niets. dat is nogal iets, besef dat.
en ok, vaak is de uitleg terecht.
maar het komt behoorlijk vaak voor dat de afkeuring discutabel is. in mijn ogen veel te vaak gezien de bijzondere situatie: als je als bedrijf zo'n bijzondere situatie creeert zou je de verantwoordelijkheid moeten nemen om heel streng te zijn op jezelf om heeeeeel erg goed te checken of de instructies echt heel goed geformuleerd zijn en ondubbelzinnig interpretabel (daar falen beide bedrijven regelmatig flink in), en daarnaast zou je ook heel streng moeten zijn op jezelf om af te wegen om welke redenen je een opdracht mag afkeuren.
in mijn ogen geldt voor dat laatste: alleen als de inzending aantoonbaar niet voldoet aan de instructie.

en dan komen we dus op het punt: ik vind het zeer kwalijk en van onbeschoft lef getuigen als een opdracht om een andere reden wordt afgekeurd.
en in dit geval is dat zeker van toepassing.

zie ik volgens jou iets verkeerd?
  maandag 1 januari 2018 @ 19:44:39 #90
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_176220908
Wat de teksten en de vragen betreft, heb je zeker gelijk. Wat ik ook kwalijk vind (als we nou toch aan het opnoemen zijn) is dat als een opdracht afgekeurd wordt (het keurteam bevat ook mensen uit level 2, vreemd genoeg?), de opdracht weer open wordt gezet. Zodra een ander hem dan oppakt, wordt je hele dispuut aan de kant gegooid, want: we gaan er niet twee keer voor betalen.
En als hij afgekeurd wordt en je wijst op een hiaat in de tekst, wordt hij afgekeurd en de tekst toch aangepast. Met andere woorden: je hebt gelijk maar dikke pech.
pi_176222573
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 12:13 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

het feit dat je zo reageert roept bij mij de vraag op (die ik al vaker heb genoemd): in hoeverre zijn Roamler en Smartspotter zich bewust van de bijzondere situatie die ze creeren? en de verantwoordelijkheid die bij die situatie hoort?

de 2 bedrijven maken klusjes beschikbaar voor een bepaalde vergoeding, maar beoordelen zelf of je zo'n klusje goed hebt uitgevoerd. en bij afkeuring krijgen we helemaal niets. dat is nogal iets, besef dat.
en ok, vaak is de uitleg terecht.
maar het komt behoorlijk vaak voor dat de afkeuring discutabel is. in mijn ogen veel te vaak gezien de bijzondere situatie: als je als bedrijf zo'n bijzondere situatie creeert zou je de verantwoordelijkheid moeten nemen om heel streng te zijn op jezelf om heeeeeel erg goed te checken of de instructies echt heel goed geformuleerd zijn en ondubbelzinnig interpretabel (daar falen beide bedrijven regelmatig flink in), en daarnaast zou je ook heel streng moeten zijn op jezelf om af te wegen om welke redenen je een opdracht mag afkeuren.
in mijn ogen geldt voor dat laatste: alleen als de inzending aantoonbaar niet voldoet aan de instructie.

en dan komen we dus op het punt: ik vind het zeer kwalijk en van onbeschoft lef getuigen als een opdracht om een andere reden wordt afgekeurd.
en in dit geval is dat zeker van toepassing.

zie ik volgens jou iets verkeerd?
Mijn "nou, nou, nou.." ging meer over je toon dan over de inhoud. Je weet heus dat meer mensen daar over vallen. Je boodschap kan net zo goed zijn, maar als je het op een knudde manier brengt dan ergeren mensen zich daar instantly aan.

Hoe ze het bij Smartspotter oppakken, geen flauw idee. ;) bij Roamler weet ik dat er heus geluisterd wordt naar argumenten, ook als een inzending in eerste instantie afgekeurd wordt. Stuur een berichtje via de app, er wordt altijd als second opinion naar jouw opdracht gekeken en met je gecommuniceerd. Dat kan ook zeker leiden tot een alsnog-goedkeuring. :)

En nog een keer, jouw toon. Nu ik je berichtje hier nog eens lees gaan verdorie weer al m'n haren direct de lucht in. :+ tel nou eens tot tien en kies je woorden zorgvuldig, makes hell of a difference
  † In Memoriam † maandag 1 januari 2018 @ 22:23:46 #92
21636 Feestkabouter
pi_176226189
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 20:51 schreef Martijntj het volgende:

[..]

Mijn "nou, nou, nou.." ging meer over je toon dan over de inhoud.
ok, dat schatte ik dan verkeerd in.
qua toon: ik heb het hart op de tong, dat is niet altijd in mijn voordeel, soms ook wel. wat terughoudender zijn is weer op andere momenten in je voordeel, maar soms ook weer in je nadeel. ik ben er niet van overtuigd dat mijn directe en hart-op-de-tong manier van communiceren over-all gezien in mijn nadeel is.

quote:
er wordt altijd ..... met je gecommuniceerd
ik weet dat jullie dat nastreven, maar helaas is het niet altijd het geval. en sorry, maar daarmee klopt het dus niet wat je schrijft.
vaak (bijna altijd) komen we er na een paar berichtjes prima uit, laat dat duidelijk zijn.
maar als het gaat om 'haren overeind' weet ik ook nog wel 2 voorbeelden: ik noem allerlei argumenten waarom de afkeuring onterecht is, en de enige reactie die ik herhaaldelijk van Roamler krijg is: einde discussie. dat noem ik geen communicatie. dat noem ik een zeer zwakke en onfatsoenlijke houding.
dan zijn jullie misschien niet zo enthousiast over mijn toon, maar ik ben tegelijk niet zo te spreken over jullie houding.

quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 19:44 schreef b-engel het volgende:
En als hij afgekeurd wordt en je wijst op een hiaat in de tekst, wordt hij afgekeurd en de tekst toch aangepast. Met andere woorden: je hebt gelijk maar dikke pech.
en dat vind ik een heel mooi voorbeeld van de onfatsoenlijke houding, ik heb het ook een aantal keer meegemaakt: wel inzien en erkennen dat de communicatie vanuit jullie beter kan door de tekst in de opdracht aan te passen, maar tegelijk de afkeuring die de aanleiding vormde om de tekst te wijzigen niet omdraaien naar een goedkeuring.
ik weet niet hoe ik het op een andere toon kan zeggen, maar ik vind dat gewoon volstrekt onacceptabel.

en trouwens in het algemeen nog even: het feit dat mijn toon jullie niet aanstaat ontslaat jullie niet van de verplichting om er netjes en zakelijk mee om te gaan (maar dat doen jullie in bijna alle gevallen dan ook wel).
pi_176243739
Help! Staat een opdracht in mijn buurt open voor een zeer kleine winkel met 21 opdrachten.

Hoe pak je dit aan? Je kan toch niet mysterie shopper blijven in dit geval als je er al 5 a 6 van de 21 wil doen?
pi_176244531
Welke winkel en wat voor soort opdrachten? Lijkt mij inderdaad onmogelijk. Misschien elke dag een paar doen, al gaat dat ook opvallen tenzij soort winkel..

[ Bericht 3% gewijzigd door jappiejan op 02-01-2018 20:15:23 (Checks--->opdrachten) ]
pi_176244572
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 20:14 schreef jappiejan het volgende:
Welke winkel en wat voor soort checks? Lijkt mij inderdaad onmogelijk. Misschien elke dag een paar doen, al gaat dat ook opvallen tenzij soort winkel..
Zeeman, heb net even op andere locaties gekeken. Zie daarbij dat meerdere Zeeman vestigingen enkele opdrachten hebben uitstaan van ¤10 per stuk.
pi_176244573
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 19:48 schreef faf het volgende:
Help! Staat een opdracht in mijn buurt open voor een zeer kleine winkel met 21 opdrachten.

Hoe pak je dit aan? Je kan toch niet mysterie shopper blijven in dit geval als je er al 5 a 6 van de 21 wil doen?
Moet je nog melden bij 1? Anders eerst een paar doen en een uur later de rest? Of gewoon kijken hoever je komt.

Er gaan vast nog wel vergoedingen omhoog dus niet alles ineens doen.
pi_176244917
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 20:16 schreef faf het volgende:

[..]

Zeeman, heb net even op andere locaties gekeken. Zie daarbij dat meerdere Zeeman vestigingen enkele opdrachten hebben uitstaan van ¤10 per stuk.
Die productchecks zeker? Volgens mij kost dat best wat tijd per check en in een kleine winkel zal het wel gaan opvallen, al die foto's. Denk ik.
Er staan er hier ook 22 open voor 10 euro per stuk
pi_176245020
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 20:28 schreef Skittles het volgende:

[..]

Die productchecks zeker? Volgens mij kost dat best wat tijd per check en in een kleine winkel zal het wel gaan opvallen, al die foto's. Denk ik.
Er staan er hier ook 22 open voor 10 euro per stuk
Klopt exact :). Ben ook bang dat het 15 a 20 min per opdracht duurt, maar indien goed excuus wel snel verdiend..
pi_176245243
Zie ze nu ook staan inderdaad. Weggestuurd worden zal geen ramp zijn haha
pi_176248657
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 22:23 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

ok, dat schatte ik dan verkeerd in.
qua toon: ik heb het hart op de tong, dat is niet altijd in mijn voordeel, soms ook wel. wat terughoudender zijn is weer op andere momenten in je voordeel, maar soms ook weer in je nadeel. ik ben er niet van overtuigd dat mijn directe en hart-op-de-tong manier van communiceren over-all gezien in mijn nadeel is.

[..]

ik weet dat jullie dat nastreven, maar helaas is het niet altijd het geval. en sorry, maar daarmee klopt het dus niet wat je schrijft.
vaak (bijna altijd) komen we er na een paar berichtjes prima uit, laat dat duidelijk zijn.
maar als het gaat om 'haren overeind' weet ik ook nog wel 2 voorbeelden: ik noem allerlei argumenten waarom de afkeuring onterecht is, en de enige reactie die ik herhaaldelijk van Roamler krijg is: einde discussie. dat noem ik geen communicatie. dat noem ik een zeer zwakke en onfatsoenlijke houding.
dan zijn jullie misschien niet zo enthousiast over mijn toon, maar ik ben tegelijk niet zo te spreken over jullie houding.

[..]

en dat vind ik een heel mooi voorbeeld van de onfatsoenlijke houding, ik heb het ook een aantal keer meegemaakt: wel inzien en erkennen dat de communicatie vanuit jullie beter kan door de tekst in de opdracht aan te passen, maar tegelijk de afkeuring die de aanleiding vormde om de tekst te wijzigen niet omdraaien naar een goedkeuring.
ik weet niet hoe ik het op een andere toon kan zeggen, maar ik vind dat gewoon volstrekt onacceptabel.

en trouwens in het algemeen nog even: het feit dat mijn toon jullie niet aanstaat ontslaat jullie niet van de verplichting om er netjes en zakelijk mee om te gaan (maar dat doen jullie in bijna alle gevallen dan ook wel).
Ik gebruik al tijden beide apps, en moet zeggen: De crew van SmartSpotter is meedogenloos. Echter vind ik die van Roamler zeer vriendelijk en warmhartig. Als ze iets fout rekenen, is het meestal ook echt fout. Wanneer je aangeeft dat het wel klopt. Krijg ik bijna altijd gelijk.

Jouw toon is ook wel apart Kabouter. Je bent actief in elke topic omtrent Roamler en Smartspotter, ik denk dat je eigenlijk enorm betrokken bent.

Vandaag 8 ABN AMRO checks gedaan, heerlijk! 200 euro :)

Edit:
Ik weiger die product checks. Echt teveel werk. Zou handig zijn als ze dit opsplitsen in 1 of 2 producten, dan de vergoeding maar lager.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2018 22:35:13 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')