abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † dinsdag 2 januari 2018 @ 23:11:29 #101
21636 Feestkabouter
pi_176249769
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 22:32 schreef Smartroam het volgende:

Als ze iets fout rekenen, is het meestal ook echt fout. Wanneer je aangeeft dat het wel klopt. Krijg ik bijna altijd gelijk.

Jouw toon is ook wel apart Kabouter. Je bent actief in elke topic omtrent Roamler en Smartspotter, ik denk dat je eigenlijk enorm betrokken bent.
Voor mij geldt uiteraard ook dat het in 99,9% van de gevallen gewoon probleemloos goed gaat met Roamler (en ook met SS), laat dat duidelijk zijn.
Maar het is in de ruim 3500 opdrachten wel een handvol keer echt fout gelopen, op een manier die bij mij echt stevig in het verkeerde keelgat is geschoten. En net als bij mensen kun je dan ook over bedrijven zeggen: dán ineens leer je de ware aard kennen, de echte mentaliteit van de ander. Het is leuk dat er vrolijk en gezellig en leuk en warm wordt gedaan als het allemaal goed gaat, maar pas als je het echt even heel oneens bent over dingen komt die ware aard naar boven.
En dat resulteert dan in een naar gevoel over met wat voor bedrijf en mentaliteit ik dan echt te maken heb, en daar bovenop komt dan het nare gevoel tav hoe de vrolijke schijn wordt opgehouden versus hoe ze werkelijk zijn. En dat geeft toch een noemenswaardig donkerzwart randje aan iets waar ik verder veel plezier aan beleef. En dat zorgt er ook voor dat ik niet meer zo ontzettend geloof in oprechtheid van de warme gezellige jofele popiejopie woorden als er weer een opdracht wordt goedgekeurd. Het is natuurlijk gewoon (keiharde) business, er moet wel gewoon geld verdiend worden en salaris worden betaald en zo. De warme woorden zijn gewoon een uiterlijke schijn, het is gewoon een toneelstukje. En dat is niet erg, maar het steekt zo schril af tegen de paar andere ervaringen die ik heb gehad. En díe hypocrisie trek ik heel slecht.
En dit alles resulteert dan dus uiteraard weer in de toon die ik heb.

En inmiddels weet ik van verschillende mensen dat ze zelf ook dergelijke ervaringen hebben en er op zo'n zelfde manier tegenaan kijken. Sommige daarvan zijn gewoon in deze topicreeks verteld, andere niet. Niet iedereen wil zo openlijk laten blijken hoe ze werkelijk tegen die andere kant van Roamler aan kijken, en dat begrijp ik. Ik ben alleen niet het type om mijn mond dicht te houden.

Neemt niet weg dat het hardstikke mooi is als mensen NIET diezelfde ervaringen hebben. Maar tegen hen zou ik willen zeggen: besef dat het misschien niet allemaal zo mooi en vrolijk is als het lijkt, dan ben je iets beter voorbereid als het toch ineens mocht gebeuren dat je een serieuze onenigheid krijgt.

Uit jouw woorden maak ik op dat jij ook wel een paar akkefietjes hebt gehad waarbij je het niet eens werd met ze. Hoe was dat voor jou?

Ja ik ben erg betrokken, op 2 manieren. Ten eerste ben ik zelf een zeer actieve Roamler (bijna level 15 nu, na nog geen 25 maanden) en wil ik gewoon dat dat fijn verloopt. Ten tweede zou ik een aantal dingen heel graag anders zien, zowel voor de Roamlers/spotters in het algemeen als in (de werkwijze/mentaliteit van) de bedrijven opdat mijn beeld van die bedrijven weer mooier wordt.
  † In Memoriam † dinsdag 2 januari 2018 @ 23:15:33 #102
21636 Feestkabouter
pi_176249851
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 22:32 schreef Smartroam het volgende:

Edit:
Ik weiger die product checks. Echt teveel werk. Zou handig zijn als ze dit opsplitsen in 1 of 2 producten, dan de vergoeding maar lager.
dan komen er NOG meer opdrachten in de app te staan!!! :'(
maar ik doe ze ook niet. en dan ook meteen weer zo'n dingetje: het is zeer kwalijk dat die opdrachten oorspronkelijk voor een dermate lage vergoeding beschikbaar worden gesteld dat ze minder dan het minimumloon opleveren. en dat mag niet. maar Roamler trekt zich daar niets van aan. en reageert er ook niet inhoudelijk op als ze erover worden aangesproken.
  † In Memoriam † dinsdag 2 januari 2018 @ 23:22:44 #103
21636 Feestkabouter
pi_176249992
en dan is 'hypocrisie' natuurlijk wel weer een heel fel woord dat ik hierboven heb gebruikt.... maar het is toch gewoon het juiste woord om dat wat ik beschrijf samen te vatten?

als ik iemand met vals geld zou betalen ben ik gewoon een oplichter. en dus ook een crimineel. ik kan er allerlei andere bewoordingen voor bedenken, maar hoe je het ook zou willen draaien: ik kan niet ontkennen dat ik dan een oplichter en een crimineel ben.

(geen vergelijking met Roamler of SS bedoeld; het gaat me puur om het feit dat de juiste woorden gewoon gebruikt mogen worden als ze van toepassing zijn, hoe hard ze ook klinken)
pi_176265090
Zijn er vandaag al mensen bij de Zeeman of Action geweest voor de mega multi productcheck?
pi_176265949
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 18:49 schreef faf het volgende:
Zijn er vandaag al mensen bij de Zeeman of Action geweest voor de mega multi productcheck?
Nee, veel te veel werk en grote kans dat de opdrachten afgekeurd worden. Ik ga liever een dagje op pad om tig winkels te bezoeken, dan een dag in de Zeeman te 'hangen' :)
pi_176267482
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 19:30 schreef Miek95 het volgende:

[..]

Nee, veel te veel werk en grote kans dat de opdrachten afgekeurd worden. Ik ga liever een dagje op pad om tig winkels te bezoeken, dan een dag in de Zeeman te 'hangen' :)
Bij een andere Zeeman in de buurt stonden er eerst 21 open, toen 7 en nu weer 20... waarop kan bijv. afgekeurd worden dan?
pi_176269300
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 20:34 schreef faf het volgende:

[..]

Bij een andere Zeeman in de buurt stonden er eerst 21 open, toen 7 en nu weer 20... waarop kan bijv. afgekeurd worden dan?
Je moet van ieder product 3 vergelijkbare producten opzoeken en die moeten ook weer aan bepaalde eisen voldoen. En dat is een heel gedoe.
pi_176269502
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 23:15 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

dan komen er NOG meer opdrachten in de app te staan!!! :'(
maar ik doe ze ook niet. en dan ook meteen weer zo'n dingetje: het is zeer kwalijk dat die opdrachten oorspronkelijk voor een dermate lage vergoeding beschikbaar worden gesteld dat ze minder dan het minimumloon opleveren. en dat mag niet. maar Roamler trekt zich daar niets van aan. en reageert er ook niet inhoudelijk op als ze erover worden aangesproken.
Volgens mij zien ze ons als zzp'r. Het is dan aan jou voor hoeveel je op pad gaat. Zou het misschien kunnen zijn dat jij roamler vaak bericht?
pi_176269668
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 23:11 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

Voor mij geldt uiteraard ook dat het in 99,9% van de gevallen gewoon probleemloos goed gaat met Roamler (en ook met SS), laat dat duidelijk zijn.
Maar het is in de ruim 3500 opdrachten wel een handvol keer echt fout gelopen, op een manier die bij mij echt stevig in het verkeerde keelgat is geschoten. En net als bij mensen kun je dan ook over bedrijven zeggen: dán ineens leer je de ware aard kennen, de echte mentaliteit van de ander. Het is leuk dat er vrolijk en gezellig en leuk en warm wordt gedaan als het allemaal goed gaat, maar pas als je het echt even heel oneens bent over dingen komt die ware aard naar boven.
En dat resulteert dan in een naar gevoel over met wat voor bedrijf en mentaliteit ik dan echt te maken heb, en daar bovenop komt dan het nare gevoel tav hoe de vrolijke schijn wordt opgehouden versus hoe ze werkelijk zijn. En dat geeft toch een noemenswaardig donkerzwart randje aan iets waar ik verder veel plezier aan beleef. En dat zorgt er ook voor dat ik niet meer zo ontzettend geloof in oprechtheid van de warme gezellige jofele popiejopie woorden als er weer een opdracht wordt goedgekeurd. Het is natuurlijk gewoon (keiharde) business, er moet wel gewoon geld verdiend worden en salaris worden betaald en zo. De warme woorden zijn gewoon een uiterlijke schijn, het is gewoon een toneelstukje. En dat is niet erg, maar het steekt zo schril af tegen de paar andere ervaringen die ik heb gehad. En díe hypocrisie trek ik heel slecht.
En dit alles resulteert dan dus uiteraard weer in de toon die ik heb.

En inmiddels weet ik van verschillende mensen dat ze zelf ook dergelijke ervaringen hebben en er op zo'n zelfde manier tegenaan kijken. Sommige daarvan zijn gewoon in deze topicreeks verteld, andere niet. Niet iedereen wil zo openlijk laten blijken hoe ze werkelijk tegen die andere kant van Roamler aan kijken, en dat begrijp ik. Ik ben alleen niet het type om mijn mond dicht te houden.

Neemt niet weg dat het hardstikke mooi is als mensen NIET diezelfde ervaringen hebben. Maar tegen hen zou ik willen zeggen: besef dat het misschien niet allemaal zo mooi en vrolijk is als het lijkt, dan ben je iets beter voorbereid als het toch ineens mocht gebeuren dat je een serieuze onenigheid krijgt.

Uit jouw woorden maak ik op dat jij ook wel een paar akkefietjes hebt gehad waarbij je het niet eens werd met ze. Hoe was dat voor jou?

Ja ik ben erg betrokken, op 2 manieren. Ten eerste ben ik zelf een zeer actieve Roamler (bijna level 15 nu, na nog geen 25 maanden) en wil ik gewoon dat dat fijn verloopt. Ten tweede zou ik een aantal dingen heel graag anders zien, zowel voor de Roamlers/spotters in het algemeen als in (de werkwijze/mentaliteit van) de bedrijven opdat mijn beeld van die bedrijven weer mooier wordt.
Werk jij naast dit werk of niet? (gewoon een vraag). Ik weet niet beter dan altijd zogenaamd 'leuk te doen' op het werk. Hoort bij de interne marketing. Zo werken hun natuurlijk ook.

Mijn ervaring zijn vooral idiote berichten van smartspotter nadat ze het afkeuren. Gaat helemaal nergens over. Bij Roamler is het altijd op te lossen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2018 23:32:36 ]
  † In Memoriam † woensdag 3 januari 2018 @ 22:14:27 #110
21636 Feestkabouter
pi_176270344
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 21:47 schreef Smartroam het volgende:

[..]

Volgens mij zien ze ons als zzp'r. Het is dan aan jou voor hoeveel je op pad gaat. Zou het misschien kunnen zijn dat jij roamler vaak bericht?
de regels in Nederland zijn zodanig dat geen enkel bedrijf klussen mag aanbieden (ook niet aan ZZP-ers) die uiteindelijk minder dan het minimum uurloon opleveren. ik vind het kwalijk dat een bedrijf waarmee ik veel zaken doe (of samenwerk) er niet inhoudelijk op wil reageren als ik ze daarop aanspreek.
en nee ik laat me niet uitknijpen, ik zorg er wel voor dat ik er veel aan overhoud, maar de houding en mentaliteit die ze tonen (of tenminste: zoals die op mij overkomen) staan me tegen.

weet je, als ik een heel koud zakelijk persoon was zou ik heel simpel iets kunnen hebben van: het interesseert me allemaal niet of mijn bank de internationale wapenhandel mede mogelijk maakt als mijn belegging maar zoveel mogelijk rendement oplevert, het interesseert me niet of de kleding die ik draag door kinderen is gemaakt als het mij maar lekker zit voor niet al teveel geld, het interesseert me niet als mijn beste vriend zijn vrouw slaat als ik maar lol kan hebben met hem.... maar dat interesseert mij dus allemaal wel.
en zo zitten er naast de grote positieve kanten aan Roamler en SS ook wat mindere kanten die mij niet zo lekker zitten. en het rotte is dan: de manier waarop ze reageren (als ze dat al doen) als ik ze erop aanspreek valt me dan vaak zodanig tegen dat de mindere kanten alleen maar groter worden helaas.
pi_176273517
Ik snap je punt, dat is ook wel duidelijk na al die berichten. Maar jij kiest er voor om te werken voor een bedrijf dat haar eigen (niet 'legale') regels heeft. Er zijn gigantisch veel bedrijven die niet alles volgens de regels doen. Dat neemt natuurlijk niet weg dat je gelijk hebt, maar wel dat het jouw keus is om dat bedrijf 'groter' te maken door middel van jouw inbreng, is het niet?
pi_176274481
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 22:14 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

de regels in Nederland zijn zodanig dat geen enkel bedrijf klussen mag aanbieden (ook niet aan ZZP-ers) die uiteindelijk minder dan het minimum uurloon opleveren. ik vind het kwalijk dat een bedrijf waarmee ik veel zaken doe (of samenwerk) er niet inhoudelijk op wil reageren als ik ze daarop aanspreek.
en nee ik laat me niet uitknijpen, ik zorg er wel voor dat ik er veel aan overhoud, maar de houding en mentaliteit die ze tonen (of tenminste: zoals die op mij overkomen) staan me tegen.

weet je, als ik een heel koud zakelijk persoon was zou ik heel simpel iets kunnen hebben van: het interesseert me allemaal niet of mijn bank de internationale wapenhandel mede mogelijk maakt als mijn belegging maar zoveel mogelijk rendement oplevert, het interesseert me niet of de kleding die ik draag door kinderen is gemaakt als het mij maar lekker zit voor niet al teveel geld, het interesseert me niet als mijn beste vriend zijn vrouw slaat als ik maar lol kan hebben met hem.... maar dat interesseert mij dus allemaal wel.
en zo zitten er naast de grote positieve kanten aan Roamler en SS ook wat mindere kanten die mij niet zo lekker zitten. en het rotte is dan: de manier waarop ze reageren (als ze dat al doen) als ik ze erop aanspreek valt me dan vaak zodanig tegen dat de mindere kanten alleen maar groter worden helaas.
Jij kiest er inderdaad zelf voor, het is een lastige spagaat waar je jezelf in gooit.

Heb wel het volgende:
Bij een behaalde opdracht zit er een brief bij, namens het hoofdkantoor van 'supermarkten'. Nu heb ik middels een supermarkt de inkoper aan de telefoon gekregen, die vertelde mij dat die brief echt de grootste onzin is. Er zijn geen afspraken met roamler.
  † In Memoriam † donderdag 4 januari 2018 @ 09:33:57 #113
21636 Feestkabouter
pi_176274868
ik denk dat dat iets is waar Roamler weinig aan kan doen, maar wat wel vaker voorkomt (dit is mijn indruk ervan): de opdrachtgever stelt een brief op die ietwat creatief geformuleerd is (in de hoop dat de betreffende winkels makkelijk hun medewerking geven) en Roamler gebruikt die brief in de opdrachten.
het is vaker gebleken dat de brief niet bleek te kloppen.
pi_176275358
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 09:33 schreef Feestkabouter het volgende:
ik denk dat dat iets is waar Roamler weinig aan kan doen, maar wat wel vaker voorkomt (dit is mijn indruk ervan): de opdrachtgever stelt een brief op die ietwat creatief geformuleerd is (in de hoop dat de betreffende winkels makkelijk hun medewerking geven) en Roamler gebruikt die brief in de opdrachten.
het is vaker gebleken dat de brief niet bleek te kloppen.
Naah, heb drie keer gevraagd hoe en wat, is een brief vanuit roamler.

De ah koppen zijn 5 euro!
  † In Memoriam † donderdag 4 januari 2018 @ 20:14:42 #115
21636 Feestkabouter
pi_176288186
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 09:57 schreef Smartroam het volgende:

[..]

Naah, heb drie keer gevraagd hoe en wat, is een brief vanuit roamler.

om welke opdracht gaat het?
(en noem er misschien even een plaatsnaam bij als de opdracht niet in het hele land beschikbaar is)
ik ben nou wel benieuwd naar die brief, ik wil wel eens kijken.
pi_176288476
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 20:14 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

om welke opdracht gaat het?
(en noem er misschien even een plaatsnaam bij als de opdracht niet in het hele land beschikbaar is)
ik ben nou wel benieuwd naar die brief, ik wil wel eens kijken.
Ik stuur je even een privé bericht
pi_176288491
Ooh ik mag geen privé berichten sturen.
  † In Memoriam † donderdag 4 januari 2018 @ 21:39:17 #118
21636 Feestkabouter
pi_176290019
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 20:32 schreef Smartroam het volgende:
Ooh ik mag geen privé berichten sturen.
wrom nie?
ik heb je mijn emailadres gestuurd.... hopelijk kun je berichten van anderen wel lezen.

maar..... waarom niet gewoon in deze topicreeks posten? in principe kan iedereen in deze reeks de inhoud van alle Roamler-opdrachten bekijken, dus er is niks geheims aan.
  donderdag 4 januari 2018 @ 23:25:54 #119
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_176292615
Klopt, soms weet de opdrachtgever (het hoofdkantoor) niet van een brief, heeft geen toestemming gegeven en wil niet eens dat roamlers langskomen. Soms zijn De Merken de opdrachtgever, maar weten de hoofdkantoren van de vestigingen waar wij komen van niks.
Communicatie tussen De Merken - Hoofdkantoor - Roamler gaat scheef, en wij lopen met valse toestemmingsbrieven rond. Filiaalmanagers denken: het zal wel, snel weer door.

Andere teamleiders snappen de consequenties voor de winkel niet, die vinden je alleen maar lastig als je weer toestemming moet vragen.
pi_176292692
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 21:39 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

wrom nie?
ik heb je mijn emailadres gestuurd.... hopelijk kun je berichten van anderen wel lezen.

maar..... waarom niet gewoon in deze topicreeks posten? in principe kan iedereen in deze reeks de inhoud van alle Roamler-opdrachten bekijken, dus er is niks geheims aan.
Ik heb je bericht ontvangen. Ik wil allerminst problemen met 1 van de 2 bedrijven. Ik verdien er lekker aan. Vandaar dat ik het niet noem, mailen kan ik je niet, dan heb je mijn e-mail adres. Lijkt misschien iets wat paranoia, maar money..! B-engel geeft het goed aan :)
pi_176292931
b-engel, ik ben nog maar 2,1 dag lid. kan pas vanaf 10 dagen antwoorden. haha. erg jammerlijk. Maar die jij noemt is inderdaad ook totaal poep.
  † In Memoriam † vrijdag 5 januari 2018 @ 11:23:38 #122
21636 Feestkabouter
pi_176297947
ik snap dat de winkelketens van de merken willen weten als ze mensen gaan langssturen, ik kan me ook voorstellen dat er echt zulke afspraken worden gemaakt.

maar dat neemt niet weg dat er ook ruimte voor mystery-shoppen blijft..... alleen misschien wordt te vaak het grijze gebied tussen de 2 genoemde soorten van bezoek misbruikt door de merken. en dat is misschien ook wel een gevolg van de nieuwe mogelijkheden die Roamler en SS bieden. maar dan moeten de merken (en misschien ook Roamler en SS wel) wel goed opletten dat ze bestaande afspraken niet schenden.

en ik zou me ook kunnen voorstellen dat Roamler en SS zelf bepaalde onderzoeken gaan doen, om vervolgens de informatie die ze ermee verkrijgen te gaan verkopen. bijvoorbeeld: de kopstellingen opdracht is volgens mij oorspronkelijk voor Procter & Gamble gestart, en misschien is het nog steeds wel alleen voor P&G, maar ik zou me ook kunnen voorstellen dat ze er gegevens uit halen die ook voor andere fabrikanten waardevol is.
dat zou mooie winst opleveren: P&G die volledig betaalt voor de bezoekjes, en Roamler die 100% profiteert van de andere fabrikanten die ook betalen voor diezelfde foto's!

en dan de actieplekken bij Etos: in de brief staat zo lekker vaag dat het gaat om merken, zonder de betreffende merken te noemen. dat is natuurlijk supervaag om aan een Etos-medewerker te laten lezen.
maar misschien zijn er wel verschillende fabrikanten die mee betalen aan die opdracht, zonder dat ze dat van elkaar weten. en DAN is het dus wel belangrijk dat de merknamen NIET worden genoemd in de brief.

leuk om naar te gissen, echte duidelijkheid krijg je nooit en dat hoeft ook niet, maar brieven die beter bruikbaar zijn doordat ze concretere info bevatten zou wel zeeeeer prettig zijn.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 15:47:18 #123
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_176303757
Zover wil ik niet gaan, maar in de communicatie tussen De Merken en de winkels met hun hoofdkantoren loopt niet lekker. En als gevolg daarvan tussen Roamler en ons ook niet. Het voelt niet fijn om mensen een brief te laten zien waarvan je weet dat het niet klopt..

Maar wat ik ook vreemd vind, is: je doet dit als mystery shopper (naar mijn mening totaal niet, want een mysteryshopper beoordeelt de service en dat doen we praktisch niet) en als iemand wat vraagt, kunnen ze mailen. Mooie afschuiftechniek. Ik denk niet dat iemand ooit gaat mailen met de vraag: he, waarom kwam diegene foto's maken?
pi_176305270
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 15:47 schreef b-engel het volgende:
Zover wil ik niet gaan, maar in de communicatie tussen De Merken en de winkels met hun hoofdkantoren loopt niet lekker. En als gevolg daarvan tussen Roamler en ons ook niet. Het voelt niet fijn om mensen een brief te laten zien waarvan je weet dat het niet klopt..

Maar wat ik ook vreemd vind, is: je doet dit als mystery shopper (naar mijn mening totaal niet, want een mysteryshopper beoordeelt de service en dat doen we praktisch niet) en als iemand wat vraagt, kunnen ze mailen. Mooie afschuiftechniek. Ik denk niet dat iemand ooit gaat mailen met de vraag: he, waarom kwam diegene foto's maken?
1 keer bij een plus gedoe gehad. Die man wou weten waar ik voor kwam.

Was een kassa check voor SS.

Ja je kan mailen heb ik gezegd. Hij werd boos en zei jij komt hier toch foto's maken. Waarvoor is dat.

Kan je dus geen goed antwoord op geven.

Hij volgde mij tot de auto. Riep nog iets over winkelverbod. Haha.
pi_176305544
Net een bericht gehad in de app zelf over de product checks. Waarom ik er maar 1 heb uitgevoerd tot nu toe. Aangegeven dat het mystery gedeelte wegvalt bij meerdere opdrachten en daarnaast de vergoeding (vaak 2/3 eu) niet opstaat tegen het werk.
pi_176305866
Ze zijn het op dit moment aan het veranderen zie ik. (match check' Max x product). Leuk! Luier check in combinatie met de baby check was ook weer leuk. Toch in een uur 30 euro.
pi_176318671
Heb een paar maanden een break van roamler & SS gehad en genoten van zwangerschapsverlof, heb ik nog grote opdrachten gemist? ;) Wil deze maand weer een beetje gaan beginnen om opdrachtjes te gaan doen.

Zag net een advertentie op FB voorbijkomen van bemyeye, ook iets als roamler & SS volgens mij. Ken jij het feestkabouter?
  † In Memoriam † zaterdag 6 januari 2018 @ 11:00:42 #128
21636 Feestkabouter
pi_176319323
nee ken het niet. maar er zijn er in de app store best veel, alleen weinig die in NL actief zijn. ik zie NL ook niet op de website.
misschien willen ze wel een crowd gaan aanboren in NL om hier ook te starten.
  † In Memoriam † zaterdag 6 januari 2018 @ 11:01:55 #129
21636 Feestkabouter
pi_176319342
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 17:12 schreef jappiejan het volgende:
Net een bericht gehad in de app zelf over de product checks. Waarom ik er maar 1 heb uitgevoerd tot nu toe. Aangegeven dat het mystery gedeelte wegvalt bij meerdere opdrachten en daarnaast de vergoeding (vaak 2/3 eu) niet opstaat tegen het werk.
(samengevat: het is een kutopdracht voor veel te weinig geld :P )

en, begrepen ze je uitleg?
  † In Memoriam † zaterdag 6 januari 2018 @ 11:02:27 #130
21636 Feestkabouter
pi_176319350
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 17:28 schreef Smartroam het volgende:
Ze zijn het op dit moment aan het veranderen zie ik. (match check' Max x product).
wat zijn ze aan het veranderen?
ik volg je niet....
  † In Memoriam † zaterdag 6 januari 2018 @ 11:10:42 #131
21636 Feestkabouter
pi_176319495
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 15:47 schreef b-engel het volgende:
Zover wil ik niet gaan, maar in de communicatie tussen De Merken en de winkels met hun hoofdkantoren loopt niet lekker. En als gevolg daarvan tussen Roamler en ons ook niet. Het voelt niet fijn om mensen een brief te laten zien waarvan je weet dat het niet klopt..
dat is waar het voor ons om gaat, en het klopt inderdaad wat je zegt.

quote:
Maar wat ik ook vreemd vind, is: je doet dit als mystery shopper (naar mijn mening totaal niet, want een mysteryshopper beoordeelt de service en dat doen we praktisch niet) en als iemand wat vraagt, kunnen ze mailen. Mooie afschuiftechniek. Ik denk niet dat iemand ooit gaat mailen met de vraag: he, waarom kwam diegene foto's maken?
ten eerste: het is maar net hoe breed je de term mysteryshopper wil interpreteren. we hebben misschien vanuit de jaren VOOR Roamler en SS een beeld van die term, en nu komt er iets nieuws bij. ik zie het een beetje als een alternatieve vorm van mysteryshoppen. checken hoe iets wordt gepresenteerd in de winkel staat niet heel erg ver af van checken hoe het contact met de medewerkers is.
de tankstation opdracht bij SS is een mooi voorbeeld waarin beide kanten zitten.

het afschuiven: ja zo werkt dat. bij alle bedrijven zit er wel de mentaliteit om dat wat ze niet willen maar wel moeten, zo onaantrekkelijk mogelijk te maken. weinig capaciteit, wachtrijen, alleen via email bereikbaar...... als ze bij MediaMarkt de servicebalie 2 keer zo groot maken krijgen ze ook veel meer producten retour, dat is gewoon zo.
pi_176326045
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 11:00 schreef Feestkabouter het volgende:
nee ken het niet. maar er zijn er in de app store best veel, alleen weinig die in NL actief zijn. ik zie NL ook niet op de website.
misschien willen ze wel een crowd gaan aanboren in NL om hier ook te starten.
ik zag dat de app in het engels is dus waarschijnlijk heb je gelijk. maar als ie in NL komt dan is het misschien wel iets.

heb de WIDM opdracht alweer ingediend. ben benieuwd, vorig jaar lag ik de eerste ronde er al uit haha
pi_176331877
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 17:23 schreef loezzzje het volgende:

[..]

heb de WIDM opdracht alweer ingediend. ben benieuwd, vorig jaar lag ik de eerste ronde er al uit haha
Vorig jaar had ik de winnaar en de mol goed geraden en nu lig ik er al weer uit ;(

[ Bericht 6% gewijzigd door Miek95 op 06-01-2018 21:39:32 ]
pi_176338970
Volg het totaal niet en dus ook ik lig er al uit. Slechte gokker op dat gebied
pi_176343474
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 11:02 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

wat zijn ze aan het veranderen?
ik volg je niet....
Nou, geen product check meer met 5 producten. Maar match check en een max.


pi_176347053
Ik zit er gelukkig nog in. Nog geen idee wie er verdacht is.
pi_176354021
Ik heb gisteren drie van de action product checks gedaan.. echt erg moeilijk. Ik ga die niet nog eens doen voor 5¤. Sommige zijn spoedig te doen, bijvoorbeeld verkopen ze sommige producten in mijn action niet (zoals paraplu's voor kinderen), dan maak je alleen twee photos van plekken waar je het product kunt verwachten. Maar de match check voor tandpasta, tandenborstel, styling gel etc duurte 45min. Tenminste zijn vandaag alle goedgekeurd.

Heeft iemand al de 'Met Roamler naar de bios!' check gedaan? Volgens mij moet je een film maken van alle reclame filmpjes voordat de film begint.. Ik denk niet dat de bioscoop medewerkes dit toelaten, toch? En word dit niet een echt lang filmpje?
pi_176358126
^moet je ervoor zorgen dat die dat niet zien ;)

heb hem zelf nog nooit gedaan overigens.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 11:01:50 #139
464660 Spottertje73
Roamler , smartspotter
pi_176383866
Begin van 2018 wel heel erg rustig bij smartspotter...
Iedereen nog een happy new year 😎
  dinsdag 9 januari 2018 @ 12:04:47 #140
464660 Spottertje73
Roamler , smartspotter
pi_176384845
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 21:16 schreef Holocene het volgende:
Ik heb gisteren drie van de action product checks gedaan.. echt erg moeilijk. Ik ga die niet nog eens doen voor 5¤. Sommige zijn spoedig te doen, bijvoorbeeld verkopen ze sommige producten in mijn action niet (zoals paraplu's voor kinderen), dan maak je alleen twee photos van plekken waar je het product kunt verwachten. Maar de match check voor tandpasta, tandenborstel, styling gel etc duurte 45min. Tenminste zijn vandaag alle goedgekeurd.

Heeft iemand al de 'Met Roamler naar de bios!' check gedaan? Volgens mij moet je een film maken van alle reclame filmpjes voordat de film begint.. Ik denk niet dat de bioscoop medewerkes dit toelaten, toch? En word dit niet een echt lang filmpje?
Dat met die bioscoop hebben ze vorig jaar ook gedaan.
Ik zelf zou uitkijken of van te voren netjes vragen of het mag.
Stel ze betrappen je dan kun je alles gaan uitleggen en wie weet wat voor gezeik je ermee krijgt.

Zeg niet dat het onmogelijk is maar ik zou met deze opdracht goed uitkijken.
pi_176385768
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 11:01 schreef Spottertje73 het volgende:
Begin van 2018 wel heel erg rustig bij smartspotter...
Iedereen nog een happy new year 😎
Choco en griekse yoghurt opdracht lopen al aardig op ;-)

Jij ook nog de beste wensen!
pi_176386144
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 11:01 schreef Spottertje73 het volgende:
Begin van 2018 wel heel erg rustig bij smartspotter...
Iedereen nog een happy new year 😎
Roamler ook.

Ik heb de laatste maanden weinig opdrachten uitgevoerd, omdat ze kut waren of er was gewoon (bijna) niets.
VERWIJDER DIT ACCOUNT
  † In Memoriam † dinsdag 9 januari 2018 @ 14:31:34 #143
21636 Feestkabouter
pi_176387752
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 12:57 schreef Miek95 het volgende:

[..]

Choco en griekse yoghurt opdracht lopen al aardig op ;-)

Jij ook nog de beste wensen!
maar het bericht dat we vanmorgen kregen klopte niet: 10 euro en meer..... ja dat is slechts in enkele winkels. dus in feite is het: tot meer dan 10 euro
  † In Memoriam † dinsdag 9 januari 2018 @ 14:50:10 #144
21636 Feestkabouter
pi_176388177
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 13:16 schreef F0xy het volgende:

[..]

Roamler ook.

Ik heb de laatste maanden weinig opdrachten uitgevoerd, omdat ze kut waren of er was gewoon (bijna) niets.
in december bijna 2500 euro alleen met Roamler, gemiddeld meer dan 10 euro per opdracht!
pi_176392905
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 14:50 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

in december bijna 2500 euro alleen met Roamler, gemiddeld meer dan 10 euro per opdracht!
Goed bezig! Ik ruim 1300 in december en ook 10 euro per opdracht. Afgelopen jaar heb ik 40% van mijn extra inkomsten via Smartspotter verdiend en de rest via Roamler. Ik moet er wel bij zeggen dat een groot deel Works opdrachten waren, want anders had ik een stuk minder verdiend.

[ Bericht 0% gewijzigd door Miek95 op 09-01-2018 18:51:29 ]
pi_176394165
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 14:50 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

in december bijna 2500 euro alleen met Roamler, gemiddeld meer dan 10 euro per opdracht!
Huh, wat voor een opdrachten heb je gedaan dan? Ik zag helemaal geen goede opdrachten in de app staan. Alleen die stomme match checks/producten checks die soms wel ¤10 waren, maar vind die opdracht te kut om te doen.
VERWIJDER DIT ACCOUNT
pi_176394242
Feestkabouter rijdt wel heel Nederland door he, dat is het verschil ;)

Ik wil weer wat MV opdrachten doen maar waar zijn de Aldi & Kruidvat opdrachten? Die zie ik sinds kerst al niet meer staan.
pi_176394432
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 19:36 schreef loezzzje het volgende:
Feestkabouter rijdt wel heel Nederland door he, dat is het verschil ;)

Ik wil weer wat MV opdrachten doen maar waar zijn de Aldi & Kruidvat opdrachten? Die zie ik sinds kerst al niet meer staan.
Dat is waar, maar vind het nog steeds een groot verschil :p. De zomer was voor mij erg goed.

In een straal van 50km zie ik alleen plus, jumbo en coop RW
VERWIJDER DIT ACCOUNT
  † In Memoriam † woensdag 10 januari 2018 @ 01:33:41 #149
21636 Feestkabouter
pi_176404367
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 19:34 schreef F0xy het volgende:

[..]

Huh, wat voor een opdrachten heb je gedaan dan? Ik zag helemaal geen goede opdrachten in de app staan. Alleen die stomme match checks/producten checks die soms wel ¤10 waren, maar vind die opdracht te kut om te doen.
vooral aantal honderden euro's met rollende displays van Coca-Cola en vele honderden euro's met de live sport checks.
best wel een bedrag ook met krat promotie, frisdrank verkoop en kneipp bij de action....
eigenlijk best een klein aandeel met works: posters wisselen (paar honderd) en redbull.
pi_176406363
En ik maar voor een nieuwe auto sparen. Feestkabouter kan ondertussen een tesla kopen denk ik _O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')