abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  donderdag 30 november 2017 @ 14:34:05 #1
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_175403963
registreer om deze reclame te verbergen
o5410h.jpg

Say What?

Welkom bij het enige echte hip hop slowchat topic op FOK!. Wat ooit in 2003 begon als een voorzichtig probeersel is inmiddels uitgegroeid tot een bloeiende reeks waarbij je eindelijk eens wat verder kunt kijken dan de top 40 rappers die het de hele dag over geld, geweld en vrouwen hebben.

Alle nieuwtjes over releases, concerten en andere wetenswaardigheden kun je hier kwijt. Ook klassiekers, je favoriete nummers, de mooiste graffiti pieces, je eigen tracks en alle andere elementen.

Van Schoolly D tot Coolio, van Brand Nubian tot Dr. Dre, van Marley Marl tot The Neptunes en ga zo maar door. Of je nou helemaal down bent met old skool platen of je gaat uit je dak op verse mp3's het maakt niet uit, als het maar wat met hip hop te maken heeft.

Vorige Delen

The Jump Off | III Communication | Planet Rock | Things Come Together | Midnight Marauders | Bridging the Gap | At the Speed of Life | Step in the Arena | 8th Wonder | Goin' Off | Memory Lane | Critical Beatdown | Ready to Die | Things Fall Apart | Part II: Paid in Full | Raising Hell | Death Certificate| The Foundation | Funcrusher + | Return of the Boom Bap | Cherchez La Ghost | Bacdafucup| Quality Control | Enter the Wu-Tang | Fear of a Black Planet | Labcabincalifornia | Home Field Advantage | Da Dirty 30 | L'cole du Micro D'Argent | Yo! Bum Rush the Show | One For All| Stakes is High| Business as Usual | Word;Life | Muddy Waters | Black Sunday | Mecca and the Soul Brother |Lifestylez ov da Poor and Dangerous |Southernunderground | Violent by Design | The Infamous | Wildstyle | Revolutionary vol. 2 | Train of Thought | Breaking Atorns | Let's get Free | Dangerzone | Beauty and the Beat | Scars & Memories | Organized Konfusion | Operation Stackola | Schoolly D | Innercity Griots | A Piece of Strange | What More Can I Say? | Vaudeville Villain | Music to Driveby | The Dynospectrum | Aap-o-theek | Die Laughing |
The Best Part | Sleeping wih the Enemy | Black Star | Extinction Agenda | Pimps Don't Pay Taxes | Goodfellas | Only Built 4 Cuban Linx | Dare iz a Darkside | Nervous Breakdown | All Eyez On Me | The Sun Rises in the East | Doggystyle | Transitions | Stunts, Blunts & Hip Hop | 93 'til Infinity | Duck Down! | Orko the Sycotik Alien | Liever Lui dan Moe | Liquid Swords | Coast II Coast | Seven's Travels | Music for the Mature B-Boy | Dr. Octagonecologyst | Peace Amongst The MaDness | With the return of Nasty Nas | Die motherfuckers, still | Escape From Monsta Island! | Revolutionary Music | Oxygen Refreshed | Run Come Save Me | Hip Hop Season | Hip Hop Season | Dark Matter | Organized Konfusion | A Wolf In Sheep's Clothing |A Prince Among Thieves |Once Upon A Time In Shaolin | So Help Me God |Mecca and the Soul Brother | 100

FOK! Hip Hop album top 100 van 2010

FOK! Turntablism topic

Handige Links

Hip Hop concertagenda

Subgenres (op een sowieso handige site)
All Music: veel info over alle artiesten

Lyrics Archive
Nederlandse Hip Hop lyrics

Rap-reviews: handig als je nieuwe shit wil checken

State Magazine
Franse HipHop Site

Blogs

A Tribute To Ignorance
Wake Your Daughter Up
The Meaning Of Dope

"The man is a national treasure and they should leave him the fuck alone."
  donderdag 30 november 2017 @ 14:34:36 #2
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_175403977
Ben niet zo van de westcoast shizzle maar deze is wel lekker.

pi_175408198
Voor de hardste teksten

f2GrcTF.jpg
pi_175411356
Nederhop(rommel) is een apart topic voor, laat dit voor de ekte muziek bestaan!
I take 7 emcees put 'em in a line
And add 7 more brothers who think they can rhyme
Well, it'll take 7 more before I go for mine
Now that's 21 emcees ate up at the same time
  donderdag 30 november 2017 @ 22:04:00 #5
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_175417089
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 20:27 schreef Der_Peemann het volgende:
Nederhop(rommel) is een apart topic voor, laat dit voor de ekte muziek bestaan!
Famke gooit 1 van de hardste tracks van Europa op dit moment

dus leg jij maar liever uit waarom dit niet "ekt" zou zijn...
  vrijdag 1 december 2017 @ 03:08:26 #7
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_175417360
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 01:41 schreef riazop het volgende:

[..]

Die discussie laat ik lekker voor Dr Peeman, maaruh “hardste track van Europa”?

Baseer je dit op het aantal kliks binnen een bepaalde tijd? Of hanteer je andere criteria?

Trouwens ik weet niet of je bekend met de term ‘culture vulture’, maar Famke en die track zijn schoolvoorbeelden.
  vrijdag 1 december 2017 @ 03:10:27 #8
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_175417362
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 17:51 schreef riazop het volgende:
Voor de hardste teksten

[ afbeelding ]
diep
slechts gestoord door het niet gestoord willen worden
You can all run naked backwards through a field of dicks. :6
leve de eigenpijperij
  vrijdag 1 december 2017 @ 03:13:27 #9
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_175417370
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 17:51 schreef riazop het volgende:
Voor de hardste teksten

[ afbeelding ]
Ze heeft gewoon my litle pony en goku in d'r clip zitten. :D
slechts gestoord door het niet gestoord willen worden
You can all run naked backwards through a field of dicks. :6
leve de eigenpijperij
  vrijdag 1 december 2017 @ 13:35:16 #10
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_175424057
Zo, ik heb ook ff gestemd op de top2000.

ymQiHYC.jpg
pi_175428118
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 03:08 schreef vincenzo78 het volgende:

[..]

Baseer je dit op het aantal kliks binnen een bepaalde tijd? Of hanteer je andere criteria?

de kijkdichtheid is 1 van de criteria

het feit dat het liedje handelt over cocaine, controversieel is, gezongen wordt door een mooi vrouwtje dat schijt aan alles heeft en gezet op een kolereharde beat met een vieze video maakt het wel af ja
pi_175430798
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 01:41 schreef riazop het volgende:

[..]

Ja, echt schokkend hoor... Die kleertjes en die anorexialook maken het af, ze rapt alsof ze zit te poepen. Tja, ieder het zijne. Maar even zonder dollen, dit valt gewoon niet serieus te nemen... En views? Wat zegt dat? Commercialiteit is niet mijn ding in Hip Hop, dus...
  zaterdag 2 december 2017 @ 21:53:00 #13
399856 Atmosphere72
I Appear Missing
pi_175458716
Wou net gaan stemmen bij dat top2000 gebeuren zie ik dat Biggie en Nas en nog wel meer dope hip-hop er niet eens tussen staan. :') Laat ook maar weer :') Elk jaar dezelfde crap in die lijst. :')
pi_175520558
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  woensdag 6 december 2017 @ 06:12:06 #15
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
  woensdag 6 december 2017 @ 08:38:58 #16
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_175522022
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 21:53 schreef Atmosphere72 het volgende:
Wou net gaan stemmen bij dat top2000 gebeuren zie ik dat Biggie en Nas en nog wel meer dope hip-hop er niet eens tussen staan. :') Laat ook maar weer :') Elk jaar dezelfde crap in die lijst. :')
Ja zo verandert het nooit natuurlijk. :P
  woensdag 6 december 2017 @ 10:12:01 #17
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_175523281
pi_175526262
Even over Eminem's nieuwe album, dude heeft ALLEEN wacke features. Of gooit Ed Sheeraps er mad bars uit of een ongelofelijk dope ass hook? Haha, Conway, Benny, Slaughtahouse en Westside Gunn op zijn label... Dan verwacht je wel wat meer! Die dudes die achter hem stonden bij de welbekende Cypher waren de gasten die er op hadden gemoeten en ervoor hadden moeten zorgen dat Em niet weer een geheel kutalbum zou maken. Ik ben mijn interesse in de beste man nu wel helemaal kwijt. Wat een idioot!
pi_175526714
quote:
_O_ nieuw materiaal *O*
  woensdag 6 december 2017 @ 15:32:23 #20
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_175529822
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:51 schreef Der_Peemann het volgende:
Even over Eminem's nieuwe album, dude heeft ALLEEN wacke features. Of gooit Ed Sheeraps er mad bars uit of een ongelofelijk dope ass hook? Haha, Conway, Benny, Slaughtahouse en Westside Gunn op zijn label... Dan verwacht je wel wat meer! Die dudes die achter hem stonden bij de welbekende Cypher waren de gasten die er op hadden gemoeten en ervoor hadden moeten zorgen dat Em niet weer een geheel kutalbum zou maken. Ik ben mijn interesse in de beste man nu wel helemaal kwijt. Wat een idioot!
Die gast heeft twee leuke tracks, eentje op soundbombing en de andere weet ik ff niet. Zat pas bij iemand in de auto die de hele tijd Eminem draaide. Ik snap niet dat mensen naar de schele stem kunnnen luisteren.

In ander nieuws, dit kende ik niet maar vind ik wel dope. Uit 95 ofzo.

pi_175530840
quote:
vet _O_
  woensdag 6 december 2017 @ 22:13:24 #22
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_175538565
quote:
Pop album inderdaad. :r
Had liever features gehad van Kendrick Lamar,Kanye west, redman, dr Dre etc
pi_175542457
Ik hoop gewoon stiekem op een dubbel album
hhhhh
pi_175542748
quote:
Klopt zonde van deze legende
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')