abonnement Unibet Coolblue
pi_175403842
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_175403875
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:53 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Nee en dat is ook precies wat ik zeg tegen zo’n man. Dat ik de GGZ uitwil, en gewoon het liefst mijn recept krijg en een andere manier zoek.

Maar zo makkelijk kom je de kamer niet uit. Want ze bedoelen het zo goed. Ja ze bedoelen het allemaal goed. En dat is dus mijn punt. Ik kan naar die individuen blijven kijken, maar geen van alle neemt het initiatief om een echt opstaand collectief tegen de zorgverzekeraar te beginnen want het word toch wel door gevoerd want groot en loch en bla en bla. Maar verwacht dan niet van mij als patiënt, degene met het meeste last, de minste middelen, dat ik met de shit kan blijven zitten zonder eronder de lijden en er op een bepaald punt klaar mee te zijn zeg maar.
volgens mij zijn er allerlei initiatieven om dingen te veranderen in de GGZ?
https://www.google.nl/amp(...)t-ggz-nederland.html
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_175404088
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 14:30 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

volgens mij zijn er allerlei initiatieven om dingen te veranderen in de GGZ?
https://www.google.nl/amp(...)t-ggz-nederland.html
Vergelijk het even met bijvoorbeeld de zwarte pieten discussie en hoeveel er daadwerkelijk mee gedaan word en vorm dan nog een keer een mening. :+
pi_175404097
Punt is een beetje dat zo'n hele cultuuromslag ook gewoon veel tijd kost, en die tijd is er nu al niet. Plus dat dit beroepsgroepen zijn die niet ongelooflijk sterk zijn in op de barricades staan.

Overigens vind ik die opmerking over de lunchpauze ook een bescherming naar je volgende cliënt; die heeft ook recht op je tijd. En hoe hard ook, maar doorgaan met je eigen leven en je grenzen bewaken, is, wanneer je dag en dag uit de ellende en het verdriet van anderen voor je voeten krijgt, wel de enige manier om het hoofd boven water te houden. Als je voor iedereen die het moeilijk heeft je boterham laat staan, is het ook snel afgelopen ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_175404164
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 14:39 schreef Clubsoda het volgende:
Punt is een beetje dat zo'n hele cultuuromslag ook gewoon veel tijd kost, en die tijd is er nu al niet. Plus dat dit beroepsgroepen zijn die niet ongelooflijk sterk zijn in op de barricades staan.

Overigens vind ik die opmerking over de lunchpauze ook een bescherming naar je volgende cliënt; die heeft ook recht op je tijd. En hoe hard ook, maar doorgaan met je eigen leven en je grenzen bewaken, is, wanneer je dag en dag uit de ellende en het verdriet van anderen voor je voeten krijgt, wel de enige manier om het hoofd boven water te houden. Als je voor iedereen die het moeilijk heeft je boterham laat staan, is het ook snel afgelopen ;)
Oh jawel, maar dan zeg je “sorry ik moet nu een einde aan de afspraak maken”

En niet “je begrijpt toch wel dat ik nu speciaal voor jou”

Het is best ironisch, al dat persoonlijk maken etc. enzo, dat doen ze zelf knetterhard. Je komt die kamer niet uit hoor als je ze niet even gerustgesteld hebt dat je de goede bedoelingen wel ziet. En dat vind ik eigenlijk best wel naar, want daar zou het helemaal niet over moeten gaan vind ik. :@

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2017 14:45:18 ]
pi_175404286
En dan zijn er weer tien mensen die daar niet mee om kunnen gaan en zich afvragen waarom er niet meer tijd vrijgemaakt wordt. De gebruiksaanwijzing komt niet mee in het dossier ;)

Ik herken het 'persoonlijk maken' echt helemaal niet, wel uitleg geven waar je grenzen en mogelijkheden liggen. Ik denk dat als je denkt in 'zij van de GGZ' en dat als een massief blok ziet, dat de relatie niet ten goede komt. Maar goed, ik weet het fijne er niet van en ook niet wat er an de hand is en wat je nodig hebt, dus dat is misschien ook niet goed in te schatten.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_175404321
Ik had in een mjan topic toch wel een motor verwacht..
  donderdag 30 november 2017 @ 14:51:21 #8
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_175404345
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 14:50 schreef FranticDJ het volgende:
Ik had in een mjan topic toch wel een motor verwacht..
Nu denk ik aan Rick van Pittige Tijden ;(
pi_175404357
Over rare R'en gesproken :D
pi_175404369
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 14:51 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Nu denk ik aan Rick van Pittige Tijden ;(
Deze vrouw _O_

pi_175404378
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 14:51 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Nu denk ik aan Rick van Pittige Tijden ;(
Ik ga nu naar de Aldi om een Star Warswekker te kopen.

Pittige tijden _O_
Spoilers!
pi_175404392
Joh staan de afleveringen gewoon op youtube :o
pi_175404429
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 14:48 schreef Clubsoda het volgende:
En dan zijn er weer tien mensen die daar niet mee om kunnen gaan en zich afvragen waarom er niet meer tijd vrijgemaakt wordt. De gebruiksaanwijzing komt niet mee in het dossier ;)

Ik herken het 'persoonlijk maken' echt helemaal niet, wel uitleg geven waar je grenzen en mogelijkheden liggen. Ik denk dat als je denkt in 'zij van de GGZ' en dat als een massief blok ziet, dat de relatie niet ten goede komt. Maar goed, ik weet het fijne er niet van en ook niet wat er an de hand is en wat je nodig hebt, dus dat is misschien ook niet goed in te schatten.
Maar daar doe je al een aanname dat ik zo het traject in ben gegaan.

Je kan geen eerlijk gesprek voeren over de GGZ want hun zijn de grote instantie dus hebben altijd het voordeel van de twijfel. Je kan je verhaal niet eens kwijt want er zijn alweer aannames ipv vragen. :@

Maar ik ken persoonlijk maar weinig mensen met lastige problematiek die dus echt te maken hebben gehad met de GGZ die er daadwerkelijk over te spreken zijn.
  donderdag 30 november 2017 @ 14:55:35 #14
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_175404451
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 14:52 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik ga nu naar de Aldi om een Star Warswekker te kopen.

Pittige tijden _O_
OMG hebbuh!!
  donderdag 30 november 2017 @ 14:57:29 #16
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_175404503
Ik probeer zelf altijd uit van het AA adagio, wanneer iets me maaateloos stoort. Maar dan zonder god:



Kan ik er iets aan doen?
Ja --> wegen de kosten tegen de baten op? Doen
Ja --> wegen de kosten niet tegen de baten op? Niet doen

Nee --> heb ik dit echt nodig? Nee --> Walk away
Nee --> Heb ik dit echt nodig? Ja --> Accepteer en go with the flow (ondertussen wel ruimschoots append met iedereen die ook van ergernissen houdt om ze uitvoerig en uitbundig te delen, maar wel te zorgen dat ik er uit haal wat ik er uit wil halen. en UNIVERSE GIVE ME THE SERENITY TO NOT KILL ANYBODY TODAY mompelend)
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_175404514
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 14:57 schreef gcjoel het volgende:

[..]

sorry!
Why sorry :P
  donderdag 30 november 2017 @ 14:58:55 #19
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_175404532
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 14:58 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Why sorry :P
Dat je nu een halve middag pittige tijden gaat kijken :P
pi_175404543
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 14:58 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Dat je nu een halve middag pittige tijden gaat kijken :P
_O_

zou beter klussen ja
pi_175404582
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 14:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik probeer zelf altijd uit van het AA adagio, wanneer iets me maaateloos stoort. Maar dan zonder god:

[ afbeelding ]

Kan ik er iets aan doen?
Ja --> wegen de kosten tegen de baten op? Doen
Ja --> wegen de kosten niet tegen de baten op? Niet doen

Nee --> heb ik dit echt nodig? Nee --> Walk away
Nee --> Heb ik dit echt nodig? Ja --> Accepteer en go with the flow (ondertussen wel ruimschoots append met iedereen die ook van ergernissen houdt om ze uitvoerig en uitbundig te delen, maar wel te zorgen dat ik er uit haal wat ik er uit wil halen. en UNIVERSE GIVE ME THE SERENITY TO NOT KILL ANYBODY TODAY mompelend)
Maar ik zit met het probleem dat mijn Cptss me ook echt tegen houd in het werk. En dat je geen bijstand krijgt zonder dat je laat zien dat je alles op alles zet om het beter te maken.

Dus er is geen “loslaten” ik MOET beter worden want anders word ik straks bij de andere instantie genaaid omdat ze me niet meer geloofwaardig vinden zeg maar.

Maar ik snap wel wat je bedoelt hoor, daarom is mijn huis ook geel en roze en met glitters. En probeer ik de mafkees te blijven die ik ben. En normaal duren dit soort buien 1 of 2 dagen.

Maar ik dacht echt dat het hier anders was, en er is me gewoon weer een oor aangenaaid zeg maar.. en ik weet gewoon.. letterlijk even niet meer.. waar ik het zoeken moet zeg maar.
pi_175404590
De GGZ is toch geen instantie? Dat is toch de verzamelnaam voor alle aanbieders van Geestelijke Gezondheids Zorg (sic)?

Wat bedoel jij eigenlijk wanneer je zegt dat je uit de GGZ wil Fripsel, want je lijkt juist wel heel graag de JUISTE behandeling te willen?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_175404596
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 14:54 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Maar daar doe je al een aanname dat ik zo het traject in ben gegaan.

Je kan geen eerlijk gesprek voeren over de GGZ want hun zijn de grote instantie dus hebben altijd het voordeel van de twijfel. Je kan je verhaal niet eens kwijt want er zijn alweer aannames ipv vragen. :@

Maar ik ken persoonlijk maar weinig mensen met lastige problematiek die dus echt te maken hebben gehad met de GGZ die er daadwerkelijk over te spreken zijn.
Volgens mij zeg ik dat niet. Ik benoem alleen maar dat ik denk dat denken in 'zij van de GGZ' (wat je zo neerzet) niet helpt voor manier waarop je in een gesprek gaat. Over oorzaak en gevolg laat ik me verder niet uit toch?

En de GGZ is zo'n enorme sector, van een vrijgevestigd psycholoog in Krabbendijke tot een instelling met 15 vestigingen in Amsterdam, behandeling van psychose via autisme tot eetstoornissen, door psychologen, psychiaters en verpleegkundigen en weet ik al wat meer, daar kan ik weinig algemene uitspraken over doen. Het is een beetje hetzelfde als 'ziekenhuizen en huisartsen leveren slechte zorg'.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  donderdag 30 november 2017 @ 15:03:11 #24
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_175404610
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 14:59 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

_O_

zou beter klussen ja
of met worst spelen
pi_175404615
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 15:01 schreef Fripsel het volgende:
Maar ik dacht echt dat het hier anders was, en er is me gewoon weer een oor aangenaaid zeg maar.. en ik weet gewoon.. letterlijk even niet meer.. waar ik het zoeken moet zeg maar.
Is 'hier' dan dit topic of psyq?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')