abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Leukste jonkie 2022 donderdag 11 januari 2018 @ 10:26:25 #151
213457 engine
pi_176428155
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 10:22 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Nou dat ben ik niet met je eens. De kruimel/tasjesdieven van deze wereld mogen best weer vrijkomen. Maar als iemand verkracht/moord dan is er gewoon geen ruimte voor je binnen onze maatschappij toch? Ik geloof ook in 2de kansen, maar niet voor dit soort mensen.
Ja dan verschillen we inderdaad van mening. Goed, dat die P zo snel zoveel vrijheden kreeg is belachelijk maar ook moordenaars en verkrachters horen weer een kans op vrijheid te krijgen in principe. Het ligt natuurlijk ook aan de zaak zelf. Een criminele afrekening is wat anders dan je buurmeisje iets aan doen.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_176428373
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 08:24 schreef AvispaCS het volgende:
Ik denk dat de spijtbetuiging meer is ingegeven als rechtzaak-strategie, om de rechters te paaien zeg maar.

Zo van afstand bezien lijkt het mij een persoon die niet in staat is spijt of mededogen te hebben. Lijkt me een ideale kandidaat voor levenslang of een longstay TBS. Iig nooit meer terug in de samenleving.
Spijt of niet, levenslang is wat hij hoort te krijgen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 11 januari 2018 @ 10:55:13 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176428546
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 10:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Spijt of niet, levenslang is wat hij hoort te krijgen.
Vorige keer was TBS een te groot risico, en dus werkte hij niet mee, nu is levenslang een te groot risico, en neemt hij liever de gok dat hij een paar jaar psychiaters in de zeik moet nemen en over 20 jaar toch weer buiten staat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176428674
quote:
2s.gif Op donderdag 11 januari 2018 10:26 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Ja dan verschillen we inderdaad van mening. Goed, dat die P zo snel zoveel vrijheden kreeg is belachelijk maar ook moordenaars en verkrachters horen weer een kans op vrijheid te krijgen in principe. Het ligt natuurlijk ook aan de zaak zelf. Een criminele afrekening is wat anders dan je buurmeisje iets aan doen.
Helemaal mee eens. Als je de doodstraf weer zou invoeren voor dit soort types, heb je ook kans dat bijvoorbeeld iemand die vals beschuldigd wordt "perongeluk" de doodstraf krijgt. Kijk maar naar Amerika waar een onschuldige wel eens de doodstraf heeft gekregen. Sowieso zijn dit soort lui er wel erg makkelijk van af als je ze een spuitje geeft. Laat hem maar lekker in de cel zitten en de dagen tellen wetende dat hij (hopelijk) nooit meer vrij zal komen.
pi_176430616
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 11:03 schreef xSparks het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Als je de doodstraf weer zou invoeren voor dit soort types, heb je ook kans dat bijvoorbeeld iemand die vals beschuldigd wordt "perongeluk" de doodstraf krijgt. Kijk maar naar Amerika waar een onschuldige wel eens de doodstraf heeft gekregen. Sowieso zijn dit soort lui er wel erg makkelijk van af als je ze een spuitje geeft. Laat hem maar lekker in de cel zitten en de dagen tellen wetende dat hij (hopelijk) nooit meer vrij zal komen.
maar jij kunt niet weten of voor een onschuldig veroordeelde de dood erger is dan opsluiting zonder uitzicht op vrijlating.
pi_176431030
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 12:46 schreef Drug het volgende:

[..]

maar jij kunt niet weten of voor een onschuldig veroordeelde de dood erger is dan opsluiting zonder uitzicht op vrijlating.
Whut? :') Bij een onschuldige veroordeling is er altijd nog kans dat de zaak opnieuw wordt bekeken en je na X aantal jaren vrij komt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_176431077
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 13:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Whut? :') Bij een onschuldige veroordeling is er altijd nog kans dat de zaak opnieuw wordt bekeken en je na X aantal jaren vrij komt.
wooptidoo
pi_176432234
quote:
2s.gif Op donderdag 11 januari 2018 10:26 schreef eNGine10 het volgende:
Ja dan verschillen we inderdaad van mening. Goed, dat die P zo snel zoveel vrijheden kreeg is belachelijk maar ook moordenaars en verkrachters horen weer een kans op vrijheid te krijgen in principe.
Geef je jouw adres even door aan die kliniek dan ?
De eerstvolgende slaapplek voor een proefverlof is bij jouw thuis ?
Is er nog plek voor een extra bed op de slaapkamer van je dochter ?
quote:
2s.gif Op donderdag 11 januari 2018 09:58 schreef eNGine10 het volgende:
100% garantie is dan ook onmogelijk.
Ok 100% garantie zal in theorie lastig zijn, 99.99% dan.
Maar dat is al heel wat beter dan nu waar de maatschappij als sociaal experiment en proeftuin wordt gebruikt.
Nu had Michael Panhuis niet eens TBS, wat al sowieso al schandalig is natuurlijk.

Maar ook bij criminelen die wel TBS hadden gaat het regelmatig mis.
https://www.nu.nl/binnenl(...)uw-neer-in-hema.html
quote:
Een 61-jarige inwoonster van Boekel is dinsdag gewond geraakt toen ze in de Hema in Uden werd neergestoken door een tbs'er die met begeleid verlof was.
De vrouw is met een flinke steekwond opgenomen in het ziekenhuis. Dat heeft de politie gemeld.
http://www.omroepbrabant.(...)artij+Hema+Uden.aspx
quote:
De tbs'er die in april van dit jaar in de HEMA in Uden een vrouw neerstak, is maandag door de rechter in Den Bosch ontslagen van alle rechtsvervolging. Dat betekent niet dat hij is vrijgesproken, maar wel dat hij geen extra straf of tbs krijgt.

De man is weliswaar schuldig aan poging tot moord, maar dat kan hem niet worden aangerekend omdat hij volledig ontoerekeningsvatbaar is. Het Openbaar Ministerie had tbs met dwangverpleging geëist.
De 49-jarige man stak in april een 61-jarige vrouw uit Boekel neer in de HEMA in Uden. Hij zat in kliniek De Corridor, in het naburige Zeeland. Hij was op begeleid verlof, maar wist aan de begeleider te ontsnappen.

De man had al tbs met dwangverpleging opgelegd gekregen voor een moord die hij had gepleegd in 1999. Deskundigen achten hem niet meer behandelbaar. Daarom verblijft hij sinds 2006 op een longstay-afdeling. Opnieuw tbs of een nieuwe maatregel opleggen acht de rechtbank niet zinvol.
Top niet ?
Moordenaar die volledig ontoerekeningsvatbaar is en al 10 jaar op de longstay TBS afdeling zit.

Maar toch even een uitstapje maken naar de HEMA 8)7 8)7 |:( |:(
Je zal er maar maar verdorie maar net lopen en je krijgt een mes in je nek. :(
  Leukste jonkie 2022 donderdag 11 januari 2018 @ 14:22:29 #159
213457 engine
pi_176432665
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 14:06 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Geef je jouw adres even door aan die kliniek dan ?
De eerstvolgende slaapplek voor een proefverlof is bij jouw thuis ?
Is er nog plek voor een extra bed op de slaapkamer van je dochter ?

[..]

Ok 100% garantie zal in theorie lastig zijn, 99.99% dan.
Maar dat is al heel wat beter dan nu waar de maatschappij als sociaal experiment en proeftuin wordt gebruikt.
Nu had Michael Panhuis niet eens TBS, wat al sowieso al schandalig is natuurlijk.

Maar ook bij criminelen die wel TBS hadden gaat het regelmatig mis.
https://www.nu.nl/binnenl(...)uw-neer-in-hema.html

[..]

http://www.omroepbrabant.(...)artij+Hema+Uden.aspx

[..]

Top niet ?
Moordenaar die volledig ontoerekeningsvatbaar is en al 10 jaar op de longstay TBS afdeling zit.

Maar toch even een uitstapje maken naar de HEMA 8)7 8)7 |:( |:(
Je zal er maar maar verdorie maar net lopen en je krijgt een mes in je nek. :(
Het idee om alle moordenaars en verkrachters levenslang op te sluiten is gewoon niet realistisch. Dat betekent niet dat nu alles goed gaat of dat ik iemand in huis zou moeten nemen.

Maar het is lekker makkelijk roepen dat ze allemaal voor de rest van hun leven achter de tralies moeten.
Beter gaan we kijken hoe we het huidige systeem kunnen veranderen zodat het minder voorkomt.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_176432739
Allemaal levenslang opsluiten is inderdaad overdreven.
Maar deze Michael P had ook al na die dubbele verkrachting in 2010 aangegeven er geen spijt van te hebben.
Nu ook niet.

Wat moet je daar dan mee ?
  donderdag 11 januari 2018 @ 14:26:55 #161
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176432753
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 14:26 schreef bluemoon23 het volgende:
Allemaal levenslang opsluiten is inderdaad overdreven.
Maar deze Michael P had ook al na die dubbele verkrachting in 2006 aangegeven er geen spijt van te hebben.
Nu ook niet.

Wat moet je daar dan mee ?
Wanneer?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176432773
Excuus, dat was in 2010 ;)
  Leukste jonkie 2022 donderdag 11 januari 2018 @ 14:34:42 #163
213457 engine
pi_176432870
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 14:26 schreef bluemoon23 het volgende:
Allemaal levenslang opsluiten is inderdaad overdreven.
Maar deze Michael P had ook al na die dubbele verkrachting in 2010 aangegeven er geen spijt van te hebben.
Nu ook niet.

Wat moet je daar dan mee ?
Opknopen aan de hoogste boom.

Een verplichte TBS behandeling misschien. Maar ook daarmee was hij waarschijnlijk wel ooit vrijgekomen/proefverlof.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_176433019
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 14:06 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ok 100% garantie zal in theorie lastig zijn, 99.99% dan.
Maar dat is al heel wat beter dan nu waar de maatschappij als sociaal experiment en proeftuin wordt gebruikt.
Nu had Michael Panhuis niet eens TBS, wat al sowieso al schandalig is natuurlijk.

Maar ook bij criminelen die wel TBS hadden gaat het regelmatig mis.
https://www.nu.nl/binnenl(...)uw-neer-in-hema.html

[..]

http://www.omroepbrabant.(...)artij+Hema+Uden.aspx

Ja en mensen die eerder een gevangenisstraf hebben gehad en geen TBS hebben een veel groter kans op recdive.

Lijkt het je verstandiger om TBS'ers na verloop van tijd en zonder oefening dan 'zomaar' op straat te zetten? Daarvoor dient het verlof natuurlijk voornamelijk, om te oefenen, om te wennen aan een normaal leven buiten de deuren. Of is het wenselijk hem maar na een paar gesprekken met de psychiater op straat te schoppen? Zonder goed te kunnen oordelen of hij dit aan kan?

Vind het altijd bijzonder als mensen pleiten voor TBS maar de TBS'ers niet buiten willen laten om dit dan als 'proeftuin' wordt gezien. In mijn ogen is TBS volstrekt zinloos, als de veroordeelde niet buiten kan 'oefenen' als zijn begeleiders denken dat hij dat aankan. Hierbij is een risico dat een TBS'er in de fout gaat. Dat is verschrikkelijk en daar moet kritisch naar worden gekeken. Maar dat lijkt me helaas inherent aan het systeem van TBS. Ook psychiaters en psychologen die de veroordeelde behandelen kunnen immers fouten maken.

Dat men zulke mensen niet meer vrij rond wil zien lopen kan ik absoluut begrijpen. Maar dan kun je in mijn ogen inderdaad het beste voor langere (levenslange?) gevangenisstraffen pleiten.
pi_176433085
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 14:41 schreef Radenko het volgende:
Hierbij is een risico dat een TBS'er in de fout gaat. Dat is verschrikkelijk en daar moet kritisch naar worden gekeken. Maar dat lijkt me helaas inherent aan het systeem van TBS. Ook psychiaters en psychologen die de veroordeelde behandelen kunnen immers fouten maken.
Ook voor jou geldt: geef je adres door, ze kunnen nog slaapplaatsen gebruiken ^O^
pi_176433183
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 14:44 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ook voor jou geldt: geef je adres door, ze kunnen nog slaapplaatsen gebruiken ^O^
Jij gooit mensen met een stoornis zonder effectieve behandeling liever op de gok weer op straat? ^O^
pi_176433747
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 14:49 schreef Radenko het volgende:

[..]

Jij gooit mensen met een stoornis zonder effectieve behandeling liever op de gok weer op straat? ^O^
Helaas is niet iedere stoornis behandelbaar en ik vermoed dat de stoornis van deze meneer daaronder valt. Als iemand geen geweten heeft ontwikkeld en niets voelt, kan je hem dat niet zomaar even aanleren.
Sterker nog: sommige stoornissen kan je beter niet behandelen omdat men 'slimmer' uit de therapie komt: ze leren alleen wat de autoriteiten (in dit geval) willen horen.
pi_176434010
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 15:20 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Helaas is niet iedere stoornis behandelbaar en ik vermoed dat de stoornis van deze meneer daaronder valt. Als iemand geen geweten heeft ontwikkeld en niets voelt, kan je hem dat niet zomaar even aanleren.
Sterker nog: sommige stoornissen kan je beter niet behandelen omdat men 'slimmer' uit de therapie komt: ze leren alleen wat de autoriteiten (in dit geval) willen horen.
Daar ben ik het helemaal met je eens. Maar een belangrijk doel van het opleggen van TBS is nu juist het behandelen van de stoornis. Als er resultaat met zo'n behandeling wordt geboekt wil je toetsen of de veroordeelde zich ook in de 'buitenwereld' met de bijbehorende impulsen staande kan houden. Sterker nog, dat lijkt me de enige manier.

Als je niet wil dat iemand behandeld wil worden, of iemand / een bepaalde stoornis niet behandeld kan worden. Waarom wordt er dan gehamerd op TBS? Dan kun is het imo logischer om voor langere/levenslange gevangenisstraf te pleiten.
pi_176434467
Ze hadden die knakker gewoon direct TBS moeten opleggen voor de eerste zaak, dan was het nooit zover gekomen en had Anne mogelijk nog geleefd.
blablablabla
pi_176434499
Nou, die rechter die dat toen niet aandurfde zal zich ook niet echt lekker voelen denk ik.
pi_176434603
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 14:49 schreef Radenko het volgende:
Jij gooit mensen met een stoornis zonder effectieve behandeling liever op de gok weer op straat? ^O^
Ik niet, maar dat was schijnbaar wel jouw mening ?
  donderdag 11 januari 2018 @ 16:13:22 #172
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_176434874
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 14:06 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Geef je jouw adres even door aan die kliniek dan ?
De eerstvolgende slaapplek voor een proefverlof is bij jouw thuis ?
Is er nog plek voor een extra bed op de slaapkamer van je dochter ?

[..]

Ok 100% garantie zal in theorie lastig zijn, 99.99% dan.
Maar dat is al heel wat beter dan nu waar de maatschappij als sociaal experiment en proeftuin wordt gebruikt.
Nu had Michael Panhuis niet eens TBS, wat al sowieso al schandalig is natuurlijk.

Maar ook bij criminelen die wel TBS hadden gaat het regelmatig mis.
https://www.nu.nl/binnenl(...)uw-neer-in-hema.html

[..]

http://www.omroepbrabant.(...)artij+Hema+Uden.aspx

[..]

Top niet ?
Moordenaar die volledig ontoerekeningsvatbaar is en al 10 jaar op de longstay TBS afdeling zit.

Maar toch even een uitstapje maken naar de HEMA 8)7 8)7 |:( |:(
Je zal er maar maar verdorie maar net lopen en je krijgt een mes in je nek. :(
Wat stel jij voor dan?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_176435147
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 15:34 schreef Radenko het volgende:

[..]

Daar ben ik het helemaal met je eens. Maar een belangrijk doel van het opleggen van TBS is nu juist het behandelen van de stoornis. Als er resultaat met zo'n behandeling wordt geboekt wil je toetsen of de veroordeelde zich ook in de 'buitenwereld' met de bijbehorende impulsen staande kan houden. Sterker nog, dat lijkt me de enige manier.

Als je niet wil dat iemand behandeld wil worden, of iemand / een bepaalde stoornis niet behandeld kan worden. Waarom wordt er dan gehamerd op TBS? Dan kun is het imo logischer om voor langere/levenslange gevangenisstraf te pleiten.
Wie hamert er op TBS? Het volk? Misschien omdat we met die flutstrafjes waar criminelen mee wegkomen geen vertrouwen meer hebben in het rechtssysteem en op deze manier hopen dat ie langer vast zit d.m.v. TBS?

Ik hoop dan ook dat deze meneer heel lang -zo niet levenslang- weggestopt wordt. En het liefst deze keer wel goed. }:|
pi_176435153
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 16:00 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ik niet, maar dat was schijnbaar wel jouw mening ?
Nee hoor. Er zijn in mijn ogen hier 2 mogelijkheden.
Of je kiest voor een hele lange (levenslange) gevangenisstraf , of je kiest voor een iets minder lange gevangenisstraf en behandeling in de vorm van TBS.

Ik ben van mening dat als je voor die tweede mogelijkheid wilt kiezen je ook daadwerkelijk moet behandelen. Hierbij is het verlof-systeem (na verloop van tijd) in mijn ogen onmisbaar: Kies je ervoor om wel te behandelen maar verlof niet toe te staan, kun je dus nooit (goed) toetsen of iemand 'geneest' of zijn stoornis onder controle heeft. Dan creëer je dus de situatie dat iemand in een geconditioneerde omgeving prima lijkt te functioneren, echter kun/mag je dit niet toetsen. Resultaat: je laat iemand op de gok los en je hoopt maar dat iemand in de buitenwereld net zo goed kan functioneren.
pi_176435186
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 16:27 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Wie hamert er op TBS? Het volk? Misschien omdat we met die flutstrafjes waar criminelen mee wegkomen geen vertrouwen meer hebben in het rechtssysteem en op deze manier hopen dat ie langer vast zit d.m.v. TBS?

Ik hoop dan ook dat deze meneer heel lang -zo niet levenslang- weggestopt wordt. En het liefst deze keer wel goed. }:|
Legitieme reden. Maar pleit dan voor langere gevangenisstraffen als je hem niet wil/kan behandelen.
pi_176435268
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 15:56 schreef bloodymary1 het volgende:
Nou, die rechter die dat toen niet aandurfde zal zich ook niet echt lekker voelen denk ik.
quote:
Maar, dat iemand niet meewerkt aan een onderzoek, wil niet zeggen dat de rechter niet toch tbs kan opleggen. De wet staat toe dat als de rechter de overtuiging heeft dat bij de betrokkene sprake is van een stoornis, tbs opgelegd kan worden. Als de rechter geen stoornis kan vaststellen moet hij ervan uitgaan dat iemand volledig verantwoordelijk was voor het delict en kan hij besluiten een aanmerkelijk hogere straf op te leggen.
Hoe kan die rechter tot het oordeel gekomen zijn dat er GEEN sprake was van een stoornis na die zieke reeks aan (zeden) delicten. :?
blablablabla
pi_176435351
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 16:27 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Wie hamert er op TBS? Het volk? Misschien omdat we met die flutstrafjes waar criminelen mee wegkomen geen vertrouwen meer hebben in het rechtssysteem en op deze manier hopen dat ie langer vast zit d.m.v. TBS?

Ik hoop dan ook dat deze meneer heel lang -zo niet levenslang- weggestopt wordt. En het liefst deze keer wel goed. }:|
TBS kan (desnoods) levenslang worden opgelegd. In vergelijking met een gevangenisstraf is dat een veel veiligere optie voor de samenleving ivm met desnoods permanente controle. Zeker omdat levenslang bijna niet gegeven wordt door rechters.
blablablabla
pi_176435487
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 16:27 schreef Radenko het volgende:
Nee hoor. Er zijn in mijn ogen hier 2 mogelijkheden.
Of je kiest voor een hele lange (levenslange) gevangenisstraf , of je kiest voor een iets minder lange gevangenisstraf en behandeling in de vorm van TBS.

Ik ben van mening dat als je voor die tweede mogelijkheid wilt kiezen je ook daadwerkelijk moet behandelen. Hierbij is het verlof-systeem (na verloop van tijd) in mijn ogen onmisbaar: Kies je ervoor om wel te behandelen maar verlof niet toe te staan, kun je dus nooit (goed) toetsen of iemand 'geneest' of zijn stoornis onder controle heeft. Dan creëer je dus de situatie dat iemand in een geconditioneerde omgeving prima lijkt te functioneren, echter kun/mag je dit niet toetsen. Resultaat: je laat iemand op de gok los en je hoopt maar dat iemand in de buitenwereld net zo goed kan functioneren.
Nu worden TBSers toch ook op de gok los gelaten ?
Soms nog wel met een begeleider erbij de wijde wereld in, maar wat gaat zo`n grietje van 24 doen tegen een doorgedraaide kerel ?

We moeten eens op houden met die maakbare samenleving, sommige mensen zijn nu eenmaal niet te genezen, en moeten niet terugkeren in de maatschappij.
pi_176436039
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 16:48 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Nu worden TBSers toch ook op de gok los gelaten ?
Soms nog wel met een begeleider erbij de wijde wereld in, maar wat gaat zo`n grietje van 24 doen tegen een doorgedraaide kerel ?

We moeten eens op houden met die maakbare samenleving, sommige mensen zijn nu eenmaal niet te genezen, en moeten niet terugkeren in de maatschappij.
Je bent het hopelijk wel met me eens dat je het risico daarmee potentieel kan verminderen. Op zich is dat ook niet heel relevant.
Als iemand niet te genezen is en het risico blijkbaar niet (voldoende) te reduceren is of als elk risico onaanvaardbaar dan is TBS toch een volstrekt nutteloze, overbodige en kostbare maatregel? Ik zie dan geen meerwaarde ten opzichte van een levenslange gevangenisstraf.

[ Bericht 24% gewijzigd door Radenko op 11-01-2018 17:43:16 ]
pi_176436550
Klopt, TBS heeft bij mensen die onplaatsbaar zijn in de maatschappij ook geen meerwaarde ten opzichte van levenslang.

Lijstje van mensen met levenslang https://nl.wikipedia.org/(...)deelden_in_Nederland
Als het mij opvalt dat de namen na 1970 toch wel erg vaak niet-Nederlands zijn, dan ben ik zeker weer de xenofoob of niet ? _O-
pi_176442603
https://nos.nl/artikel/22(...)begeleid-verlof.html
quote:
Een tbs'er uit de Van Mesdag-kliniek in Groningen is niet teruggekeerd van onbegeleid verlof. Hij had zondagavond terug moeten zijn, maar heeft zich nog altijd niet gemeld, bevestigt een woordvoerder van de kliniek.

Het landelijke opsporingsteam van de politie Fastnl is een klopjacht begonnen. De woordvoerder doet geen mededelingen over de identiteit en de achtergronden van de man. Ook wordt niet bekendgemaakt waarom hij is opgenomen in de kliniek.

Een voorlichter van het Landelijk Parket laat weten dat uit het onbegeleide verlof van de man kan worden afgeleid dat zijn behandelaars het verlof verantwoord vonden.
De voorlichter noemt de vermissing van de tbs'er "niet uitzonderlijk".
|:( |:(
Hij wijst erop dat bijna alle tbs'ers die niet op tijd terugkeren door het opsporingsteam worden gevonden.
Niks aan de hand mensen, gewoon doorlopen.
Dat TBSers op verlof niet terugkomen is "niet uitzonderlijk" 8)7
pi_178032811
Michael P. doodde Anne Faber met messteken in hals en nek

Michael P. heeft Anne Faber gedood door haar met een mes in haar hals en nek te steken. Hij bond haar eerst onder bedreiging van een mes vast, nam haar zo mee op zijn scooter naar een omheind terrein en tilde haar daar over een hek. Achter dat hek heeft hij haar verkracht en vermoord.

In het Pieter Baan Centrum, waar P. onlangs al voor zeven weken werd onderzocht, is hij betrokken geweest bij een geweldincident. Het is onduidelijk wat precies is gebeurd en of er slachtoffers zijn gevallen. Het Pieter Baan Centrum heeft aangifte gedaan van deze kwestie en het OM wil P. daarvoor vervolgen. Deze aanklacht wordt aan de rechtszaak in juni toegevoegd

Dit alles werd vanmorgen bekend tijdens een tweede rechtszitting tegen Michael P., de man die ervan wordt verdacht vorig jaar september Anne Faber (25) te hebben ontvoerd, verkracht en vermoord.

Mes uit keuken Altrecht
De advocaten vroegen tijdens de zitting om onderzoek naar een mes dat zou gebruikt zijn bij de sloop van een keuken bij Altrecht in Den Dolder, waar P. ten tijde van de moord verbleef.

Dat mes is mogelijk gebruikt bij de moord. Verdachte P. heeft daar uitgebreid over verklaard, maar het moordwapen is nooit gevonden. De rechtbank staat het extra onderzoek toe, maar dat mag de zitting niet vertragen. Uit dat onderzoek moet blijken of P. het mes meenam met het idee het voor een misdrijf te gebruiken. Daaruit zou kunnen blijken of Michael P. al dan niet met voorbedachte rade heeft gehandeld en voor moord of voor doodslag veroordeeld moet worden .

Lees verder>https://www.ad.nl/nieuws/(...)als-en-nek~afb5aa3a/
´
pi_178032902
Die gast heeft geen recht op leven man. Hij heeft geluk dat hij in Nederland woont gezien hier daders vaak als slachtoffers wordt gezien. In andere landen (meestal met warmere temperaturen) was deze man allang gelyncht wat ook wel terecht zou zijn.

Bah dat Nederland hier tijd en heel veel geld in wilt steken, stop die man weg in een kelder en geef die tonnen aan de nabestaande.

Maarja Nederland en hun rechtsysteem :')

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2018 12:35:19 ]
pi_178033166
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 22:39 schreef bluemoon23 het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)begeleid-verlof.html

[..]

Niks aan de hand mensen, gewoon doorlopen.
Dat TBSers op verlof niet terugkomen is "niet uitzonderlijk" 8)7
Tbs is echt een kankergezwel in deze maatschappij. Het werkt niet.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  PR en moderator vrijdag 23 maart 2018 @ 13:23:20 #185
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_178033823
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 12:29 schreef Kim-Holland het volgende:
Michael P. doodde Anne Faber met messteken in hals en nek

Michael P. heeft Anne Faber gedood door haar met een mes in haar hals en nek te steken. Hij bond haar eerst onder bedreiging van een mes vast, nam haar zo mee op zijn scooter naar een omheind terrein en tilde haar daar over een hek. Achter dat hek heeft hij haar verkracht en vermoord.

In het Pieter Baan Centrum, waar P. onlangs al voor zeven weken werd onderzocht, is hij betrokken geweest bij een geweldincident. Het is onduidelijk wat precies is gebeurd en of er slachtoffers zijn gevallen. Het Pieter Baan Centrum heeft aangifte gedaan van deze kwestie en het OM wil P. daarvoor vervolgen. Deze aanklacht wordt aan de rechtszaak in juni toegevoegd

Dit alles werd vanmorgen bekend tijdens een tweede rechtszitting tegen Michael P., de man die ervan wordt verdacht vorig jaar september Anne Faber (25) te hebben ontvoerd, verkracht en vermoord.

Mes uit keuken Altrecht
De advocaten vroegen tijdens de zitting om onderzoek naar een mes dat zou gebruikt zijn bij de sloop van een keuken bij Altrecht in Den Dolder, waar P. ten tijde van de moord verbleef.

Dat mes is mogelijk gebruikt bij de moord. Verdachte P. heeft daar uitgebreid over verklaard, maar het moordwapen is nooit gevonden. De rechtbank staat het extra onderzoek toe, maar dat mag de zitting niet vertragen. Uit dat onderzoek moet blijken of P. het mes meenam met het idee het voor een misdrijf te gebruiken. Daaruit zou kunnen blijken of Michael P. al dan niet met voorbedachte rade heeft gehandeld en voor moord of voor doodslag veroordeeld moet worden .

Lees verder>https://www.ad.nl/nieuws/(...)als-en-nek~afb5aa3a/
Vreselijk... Het zal je maar overkomen..
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  vrijdag 23 maart 2018 @ 13:27:53 #186
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_178033927
komt Michael P. ooit weer op vrije voeten
  vrijdag 23 maart 2018 @ 13:38:51 #187
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178034205
Hij kan sowieso moord voor zijn kiezen krijgen, hij heeft lang genoeg gehad om dat te (her)overwegen, en dan was ze ook nog eens vastgebonden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_178039592
Deze man zou eigenlijk nooit meer in contact met andere mensen moeten komen. Duidelijk veel te gevaarlijk.
pi_178039726
Het is echt de horror ook hè.
I´m back.
pi_178039769
Honden die de kolder in hun kop hebben gekregen, worden gewoon afgemaakt.

Dat zouden ze bij deze hond ook moeten doen.
pi_178040195
Mij lijkt orgaandonatie zonder verdoving wel terecht.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 18:37:48 #192
117098 Hathor
Effe niet
pi_178040261
Is er dan helemaal niemand onder diegenen die hem s' ochtends zijn bammetjes komen brengen die een scheutje cyaankali in zijn koffie kan doen? Scheelt veel tijd en geld en men doet de maatschappij er een enorm plezier mee.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 23 maart 2018 @ 18:39:45 #193
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_178040303
Dit is een voorbeeld van een mislukt mens. Gewoon weggooien.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_178040479
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 18:37 schreef Hathor het volgende:
Is er dan helemaal niemand onder diegenen die hem s' ochtends zijn bammetjes komen brengen die een scheutje cyaankali in zijn koffie kan doen? Scheelt veel tijd en geld en men doet de maatschappij er een enorm plezier mee.
Cyaankali is poedervormig. Een scheutje gaat dus niet.

https://nl.wikipedia.org/(...)ile:Kaliumcyanid.jpg
pi_178040485
Dit soort mensen moeten nou de doodstraf krijgen. Dat is niet alleen goed voor de maatschappij, maar ook Michael zelf. Het was niks met hem en het zal nooit iets worden. Beter dan dood dan het leven lang in balingschap of een kliniek zitten.
pi_178040494
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:32 schreef Elzies het volgende:
Wat had je dan verwacht? Dat deze Michael zegt ik heb zo'n spijt en dat de rechter zegt: natuurlijk knul, het is ook niet jouw schuld.

Alhoewel, met dit huidige rechtssysteem die het tevens mogelijk maakte dat Michael weer een nieuw slachtoffer kon maken.
Gebeurd vaak zat dat ze schuld betuigen maar het niet menen. :r
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178040524
quote:
16s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 18:50 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Gebeurd vaak zat dat ze schuld betuigen maar het niet menen. :r
Het probleem is nu juist dat dit soort psychopaten geen schuldgevoel kennen. Dat is waarschijnlijk een aangeboren afwijking. Je zou dus kunnen zeggen dat hij er niets aan kan doen.

Wat niet wegneemt dat ze deze dolle hond dus gewoon moeten laten inslapen.
pi_178040581
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 14:26 schreef bluemoon23 het volgende:
Allemaal levenslang opsluiten is inderdaad overdreven.
Maar deze Michael P had ook al na die dubbele verkrachting in 2010 aangegeven er geen spijt van te hebben.
Nu ook niet.

Wat moet je daar dan mee ?
Serieverkrachters levenslang of levenslang tbs. Die gaan niet ineens stoppen.
pi_178040593
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 18:52 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Het probleem is nu juist dat dit soort psychopaten geen schuldgevoel kennen. Dat is waarschijnlijk een aangeboren afwijking. Je zou dus kunnen zeggen dat hij er niets aan kan doen.

Wat niet wegneemt dat ze deze dolle hond dus gewoon moeten laten inslapen.
Schuldbetuiging zorgt voor strafvermindering. Niet iedereen die schuld betuigt voelt dat ook.
pi_178040604
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 18:49 schreef Joppiez het volgende:
Dit soort mensen moeten nou de doodstraf krijgen. Dat is niet alleen goed voor de maatschappij, maar ook Michael zelf. Het was niks met hem en het zal nooit iets worden. Beter dan dood dan het leven lang in balingschap of een kliniek zitten.
Met de doodstraf ben je ook vele jaren verder voordat het gebeurt.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')