abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 30 november 2017 @ 14:54:24 #101
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_175404419
quote:
14s.gif Op donderdag 30 november 2017 14:54 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik neem aan dat andere mensen zelf begrijpen wat ze posten. Zo niet, dan vrees ik het ergste.
En nog 1 - snap je zelf wel wat je post?
"Hoka Hey!"
pi_175404449
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:49 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik ken geen moslims die een uitzonderingspositie willen. Ik ken geen moslims die andere groepen willen vervolgen. Ik ken geen moslims die bloedige oorlogen willen vechten. Dus je kan wel al die dingen erbij pakken en zeggen dit is wat zij zijn maar dan heb je het enkel over 1 vd grootste groepen mensen die enorm divers zijn en als ze echt allemaal jouw bloed wilden drinken of wat dan ook, dit allang gedaan zouden hebben. Zelf denk ik dat je weinig andere ervaringen hebt waardoor dit soort trivia meer impact hebben op je mening en beeldvorming. Ik hoop in ieder geval dat je nog veel individuele ervaringen meemaakt zodat je mensen minder als onderdeel van een bepaalde groep ziet.
Ehm, wat doe je dan in deze discussie? Jij zegt het zelf, jij kent er geen, ik ken er wel, ik denk dat velen wel zo'n moslims kennen, volgens mij zien we ze geregeld ook op TV verschijnen als er weer een aanslag wordt gepleegd.

Toch wel apart dat iemand in een wereld van IS, radicale islam, aanslagen, onderdrukking, homo's van de flat gooien, kindhuwelijken, stenigen, eisen en drammen aangeeft er geen te kennen dan met zo'n opmerking komt:

quote:
Zelf denk ik dat je weinig andere ervaringen hebt
pi_175404463
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 14:48 schreef _--_ het volgende:

[..]

En zodra er liveleak videos worden gepost met moslima vrouwen die worden verkracht wordt het als fake bestempeld.

Seems legit. ^O^
Ik heb iemand op het internet gevonden die ontkende dat een filmpje echt was, dus is alles nep en hoef ik bovendien ook niet dat ene voorbeeld te geven waarmee ik je hele ''belachelijke'' punt onderuit haal.
  donderdag 30 november 2017 @ 14:58:58 #104
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_175404533
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 14:15 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik dacht dat je verwees naar vroeger, mijn excuses voor dat misverstand.

Wordt de Oekraïnse burgeroorlog in Frankrijk uitgevochten? Hebben wij in Nederland last van het drugskartel in Columbia? Je vergelijkt nu wederom conflicten in en van andere landen met een conflict in een ideologie welke zich verspreid over alle landen waar die ideologie zich nestelt.
Dat komt deels omdat de discussie startte met een post van iemand anders die het juìst over niet-westerse landen had, toen jij daarop reageerde met 'moslims die de meerderheid hebben' dacht ik dat we nog steeds in die context zaten. En ik zie nu dat je het daarna zelf ook over islamitische landen hebt, dus hoezo is het nu ineens beperkt tot Frankrijk en Nederland?

quote:
Maar ik zie ons ook geen criminele drugscriminelen uit Colombia in Nederland importeren die dan doodleuk verder gaan met hun criminele zaken waar dan weer een grote kliek wegkijkers (niet jij) achter staan die roepen "ja maar dat is zijn cultuur dat dien je te respecteren". Er worden appelen met peren vergeleken, jij vergelijkt wederom een ideologie met criminaliteit.
Juist in het geval van die Columbiaanse drugsbendes denken ze daar zelf anders over, want zij zien zich ook in eerste instantie als vrijheidsstrijders en de drugs als 'middel'.

quote:
Een korte vraag, jij maakt de vergelijking van de islam en een Colombiaanse drugsbende, althans als we kijken naar de ellende, waarom is de één illegaal en wordt bestreden en de ander mag je geen kritiek over hebben?
Met de grootste Columbiaanse bende is net dit jaar een akkoord gesloten. Daarnaast zei ik eerder al dat ik niet vind dat je geen kritiek mag hebben. Ik vind 'geen kritiek mogen hebben' net zo erg als 'alles is de schuld van de islam' en voor een tussenweg lijkt, althans op fok, nauwelijks meer ruimte.

quote:
Nu had jij een heel betoog over zwart/wit denken, over meteen iemand wegzetten als wegkijker etc. omdat een bepaalde mening niet aansluit bij mijn mening. Waar in mijn reacties heb ik vermeld dat het probleem de gehele islam bevat of alleen te maken heeft met de islam? Beetje zelf nogal zwart/wit aan het denken. ;)
Omdat van de twee voorbeelden die ik noemde je alléén inging op de 'kritiek op de islam is racisme' variant. :)

quote:
Ik probeer, in dit geval, jou alleen duidelijk te maken dat je een probleem in een land niet kunt vergelijken met een probleem van een ideologie. De islam kent geen landgrenzen, of de normen en waarden die in een westers land gerespecteerd worden. De vijand is daardoor ook veel moeilijker te identificeren, dan bij een conflict waar alleen mensen in een bepaald gebied of land bij betrokken zijn.
Nee, maar datzelfde punt kun je maken voor iedere conflicterende ideologie. En 'de islam' is een enorme collectie van mensen, door te stellen dat zij onze 'normen en waarden niet kennen' ben je wat mij betreft inderdaad bezig met dat zwart/wit kijken, ondanks je latere toevoeging dat het 'niet elke moslim' is.

Omdat dit topic over de toekomst gaat, een hypothese: als door klimaatverandering Zuid- en Midden-Afrika onbewoonbaar worden zou het volgende conflict best eens kunnen gaan over christelijke migranten uit pakweg Uganda die het niet zo op hebben met onze tolerantie voor homo's.

quote:
...maar als iemand zich dan niet zorgen maakt bij de groei van de islam in Europa dan ben je in mijn ogen een wegkijker.
Ik maak me geen zorgen over de groei van de islam in Europa. Ik maak me zorgen over sommige negatieve gevolgen van deze groei. Dat klinkt als mierenneuken, maar als je naar een oplossing voor een probleem zoekt is het een belangrijk verschil.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_175404556
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 14:55 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ehm, wat doe je dan in deze discussie? Jij zegt het zelf, jij kent er geen, ik ken er wel, ik denk dat velen wel zo'n zulke moslims kennen, volgens mij zien we ze geregeld ook op TV verschijnen als er weer een aanslag wordt gepleegd.

Toch wel apart dat iemand in een wereld van IS, radicale islam, aanslagen, onderdrukking, homo's van de flat gooien, kindhuwelijken, stenigen, eisen en drammen aangeeft er geen te kennen dan met zo'n opmerking komt:

[..]

Je lijkt teveel met je hoofd in het nieuws te zitten en te weinig om je heen te kijken. Natuurlijk zijn er mensen die opgevoed of opgegroeid zijn met rare ideeen en mensen die onrealistische dingen willen, en ja dat kunnen ook moslims zijn.

Het vreemde vind ik alleen dat mensen zoals jij het hoofd op hol hebben laten brengen waardoor je opeens gaat denken dat 2 miljard mensen jou dood willen of jouw manier van leven af willen pakken. Ik kom je vertellen dat dat niet zo is en dat deze positie precies is waar men je wil hebben. Doe er dus je voordeel mee en verken.
wooblabalurg
pi_175404645
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 15:00 schreef Baconbus het volgende:
Het vreemde vind ik alleen dat mensen zoals jij het hoofd op hol hebben laten brengen waardoor je opeens gaat denken dat 2 miljard mensen jou dood willen of jouw manier van leven af willen pakken. Ik kom je vertellen dat dat niet zo is en dat deze positie precies is waar men je wil hebben. Doe er dus je voordeel mee en verken.
Ik denk dat bijna niemand denkt dat alle Moslims hem/haar dood willen hebben. De gemiddelde Moslim in het Westen kan die Jihad aan de kont roesten. Het probleem is natuurlijk dat aantallen weinig uitmaken.

De gemiddelde Egyptische Moslim kan de Jihad ook aan de kont roesten. Hebben die 200+ dode Soefi's weinig aan gehad. De gemiddelde Franse Moslim kan de Jihad ook aan de kont roesten. Hebben de slachtoffers van het Bataclan weinig aan gehad. Aantallen boeien niet aangezien ook een kleine minderheid van de Moslims nog steeds een heleboel mensen zijn die heel veel schade aan onze samenleving kunnen toebrengen.
pi_175404698
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 14:53 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Jouw berichten hier bevatten zo veel foutieve aannames en je kent bovendien het verschil niet tussen een feit en een mening, dus dan is het lastig discussiëren. Neem nou dit gedeelte van je post.

'Het is geen rare vergelijking,als moslims de meerderheid vormen dan slaan ze elkaar het dorp of de stad uit, als westerlingen de meerderheid vormen zie ik geen signalen van een onderlinge burgeroorlog, autobom aanslagen, homo's ophangen of vrouwen onderdrukking.'

1) Het is compleet onduidelijk waar je 'als moslims de meerderheid vormen dan slaan ze elkaar het dorp of de stad uit' vandaan haalt. Welke land? Welk conflict? Dat is puur geroeptoeter.

In alle islamitische landen zijn er onderlinge strubbelingen tussen mensen die een andere opvatting hebben over de islam, welke veelal worden uitgevochten met geweld een aanslagen.

quote:
2) Geen signalen van onderlinge burgeroorlog? Wat dacht je van Oekraïne, Catalonië en Baskenland in het verleden? En in Zuid-Amerika vechten regeringen tegen drugskartels.
Een burgeroorlog vanwege grondgebied of economie is heel wat anders dan een burgeroorlog omdat jouw opvatting van een sprookjesboek iets anders is dan je buurman.

Daarbij heb ik hier in de straten geen ellende gezien over de rellen in Catalonië? Worden wij geconfronteerd met de problemen in Oekraïne? Moslims hebben overal ter wereld problemen, met andere moslims, met westerlingen, christenen, atheïsten, joden, boeddhisten, blanken, negers, en zijn niet beperkt tot bepaalde landgrenzen om hun conflicten uit te vechten.

quote:
3) Autobomaanslagen zijn er in in de jaren 90 nog in Noord-Ierland geweest.
Daar zeg je het, "nog geweest", moeten wij dan omdat enkelen willen deugen tientallen tot honderden jaren terug in de tijd gaan vanwege een bevolkingsgroep welke zich gekwetst voelt. Wat interesseert mij het dat in de jaren 90 autobommen afgingen in Europa, wat interesseert mij het dat honderden tot duizenden jaren geleden kruistochten gehouden werden, ik leef in het nu en was in die tijd niet bij monde om mijn mening uit te spreken, daarbij leer ik liever van geschiedenis om te voorkomen dat mensen soortgelijke ellende ondervinden dan dat ik het gebruik als excuus om de ellende wat nu veroorzaakt wordt te verzachten of goed te praten.

[ Bericht 0% gewijzigd door J.A.R.V.I.S. op 30-11-2017 15:17:22 ]
pi_175404734
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 15:04 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ik denk dat bijna niemand denkt dat alle Moslims hem/haar dood willen hebben. De gemiddelde Moslim in het Westen kan die Jihad aan de kont roesten. Het probleem is natuurlijk dat aantallen weinig uitmaken.

De gemiddelde Egyptische Moslim kan de Jihad ook aan de kont roesten. Hebben die 200+ dode Soefi's weinig aan gehad. De gemiddelde Franse Moslim kan de Jihad ook aan de kont roesten. Hebben de slachtoffers van het Bataclan weinig aan gehad. Aantallen boeien niet aangezien ook een kleine minderheid van de Moslims nog steeds een heleboel mensen zijn die heel veel schade aan onze samenleving kunnen toebrengen.
Is dat niet onderdeel van die haatdragende ideologie waar men vaak naar refereert? Dat is toch wat alle moslims zo kwaadaardig zou maken en daarmee een gevaar zou vormen voor de wereld die men zo koestert? Het argument dat je brengt dat er qua aantal niet veel voor nodig is zou dan ook enkel onderstrepen dat men deze mensen zou moeten vrezen? Of zie je dit anders?
wooblabalurg
pi_175404804
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 15:00 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Je lijkt teveel met je hoofd in het nieuws te zitten en te weinig om je heen te kijken. Natuurlijk zijn er mensen die opgevoed of opgegroeid zijn met rare ideeen en mensen die onrealistische dingen willen, en ja dat kunnen ook moslims zijn.
Het is een mening die ik al heb voor de opkomst van het internet voordat ik al het nieuws volgde omdat ik om mij heen kijk, omdat ik uit een multiculturele buurt komt, heb gezien wat er gebeurd als bepaalde bevolkingsgroepen een meerderheid volgen in een buurt of school. En nu al jaren in een buurt woon die er geen last van had maar nu wel langzaam de buurt zie veranderen aan de hand van dezelfde bevolkingsgroepen die groeiende zijn in mijn huidige buurt. Al mijn ervaringen en meningen zijn gebaseerd op persoonlijke ervaringen.

quote:
Het vreemde vind ik alleen dat mensen zoals jij het hoofd op hol hebben laten brengen waardoor je opeens gaat denken dat 2 miljard mensen jou dood willen of jouw manier van leven af willen pakken. Ik kom je vertellen dat dat niet zo is en dat deze positie precies is waar men je wil hebben. Doe er dus je voordeel mee en verken.
Ik denk niet dat 2 miljard mensen mij dood willen hebben, maar ik denk ook niet dat 2 miljard mensen vredelievend zijn en er maar enkele honderden radicalen rondlopen. Maar om die vredelievende mensen hoef ik mij niet druk te maken, het zijn die radicalen die de ellende veroorzaken op straat, ellende waar ik ook al geregeld het slachtoffer van ben geworden.

Voor mij betekend de opmerking "de meeste moslims zijn vreedzaam" hetzelfde als "de meeste moslims zijn radicaal", beiden iets wat niet te bewijzen valt, en toch wordt één uitspraak wel geaccepteerd in de samenleving en bij de ander ben je een radicaal of spreekt je onderbuik.
pi_175404886
quote:
5s.gif Op donderdag 30 november 2017 15:09 schreef Baconbus het volgende:
Is dat niet onderdeel van die haatdragende ideologie waar men vaak naar refereert? Dat is toch wat alle moslims zo kwaadaardig zou maken en daarmee een gevaar zou vormen voor de wereld die men zo koestert? Het argument dat je brengt dat er qua aantal niet veel voor nodig is zou dan ook enkel onderstrepen dat men deze mensen zou moeten vrezen? Of zie je dit anders?
Natuurlijk is Jihad onderdeel van "die haatdragende ideologie waar men vaak naar refereert". Dat betekent echter niet dat elke Moslim die ideologie maar slaafs opvolgt.

"Alle Moslims" zijn dus niet "zo kwaadaardig", de meeste zijn net zoals jij en ik. Echter, omdat het niet makkelijk is die tolerante meerderheid te onderscheiden van die bloeddorstige minderheid zijn Moslims IMHO inderdaad een gevaar voor "de wereld die men zo koestert". En ander probleem is dat zelfs als je alleen "tolerante" Moslims zou importeren, kunnen er in de volgende generatie weer opnieuw van die moordlustige Jihadi's zitten.
pi_175404924
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 15:13 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Het is een mening die ik al heb voor de opkomst van het internet voordat ik al het nieuws volgde omdat ik om mij heen kijk, omdat ik uit een multiculturele buurt komt, heb gezien wat er gebeurd als bepaalde bevolkingsgroepen een meerderheid volgen in een buurt of school. En nu al jaren in een buurt woon die er geen last van had maar nu wel langzaam de buurt zie veranderen aan de hand van dezelfde bevolkingsgroepen die groeiende zijn in mijn huidige buurt. Al mijn ervaringen en meningen zijn gebaseerd op persoonlijke ervaringen.

[..]

Ik denk niet dat 2 miljard mensen mij dood willen hebben, maar ik denk ook niet dat 2 miljard mensen vredelievend zijn en er maar enkele honderden radicalen rondlopen. Maar om die vredelievende mensen hoef ik mij niet druk te maken, het zijn die radicalen die de ellende veroorzaken op straat, ellende waar ik ook al geregeld het slachtoffer van ben geworden.

Voor mij betekend de opmerking "de meeste moslims zijn vreedzaam" hetzelfde als "de meeste moslims zijn radicaal", beiden iets wat niet te bewijzen valt, en toch wordt één uitspraak wel geaccepteerd in de samenleving en bij de ander ben je een radicaal of spreekt je onderbuik.
Ik snap dat het niet leuk is als je je buurt op een negatieve manier ziet veranderen en het is ook niet meer dan logisch dat je daar conclusies aan verbindt. Ik kan denk ik enkel zeggen dat ik het jammer vind dat je zulke ervaringen hebt, vandaar dat ik ook eerder aangaf dat ik hoop dat er nog een heleboel positieve bijkomen. Uiteindelijk willen we allemaal hetzelfde denk ik, er zijn alleen meerdere manieren om dat doel te bereiken en iedereen geeft daar een andere invulling aan. Om op je laatste punt in te gaan denk ik dat sowieso negatieve opmerkingen of standpunten minder snel geaccepteerd zullen worden dan positieve, ongeacht het onderwerp.
wooblabalurg
  donderdag 30 november 2017 @ 15:21:26 #112
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_175404965
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 15:19 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik snap dat het niet leuk is als je je buurt op een negatieve manier ziet veranderen en het is ook niet meer dan logisch dat je daar conclusies aan verbindt. Ik kan denk ik enkel zeggen dat ik het jammer vind dat je zulke ervaringen hebt, vandaar dat ik ook eerder aangaf dat ik hoop dat er nog een heleboel positieve bijkomen. Uiteindelijk willen we allemaal hetzelfde denk ik, er zijn alleen meerdere manieren om dat doel te bereiken en iedereen geeft daar een andere invulling aan. Om op je laatste punt in te gaan denk ik dat sowieso negatieve opmerkingen of standpunten minder snel geaccepteerd zullen worden dan positieve, ongeacht het onderwerp.
Met zo'n geiten wollen sokken reactie komen we er wel - je kan zo de politiek in ........
"Hoka Hey!"
pi_175404980
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 15:17 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

En ander probleem is dat zelfs als je alleen "tolerante" Moslims zou importeren, kunnen er in de volgende generatie weer opnieuw van die moordlustige Jihadi's zitten.
Geldt dit niet voor elke generatie? In Nederland produceren wij toch ook Neonazi's en andere gekkigheid? Of acht je zelf de kans hoger als het een moslim zou zijn?
wooblabalurg
pi_175405047
quote:
5s.gif Op donderdag 30 november 2017 15:22 schreef Baconbus het volgende:
Geldt dit niet voor elke generatie? In Nederland produceren wij toch ook Neonazi's en andere gekkigheid? Of acht je zelf de kans hoger als het een moslim zou zijn?
Onvergelijkbaar. Moslims zijn wat? 3-5% van de Westerse bevolking? Blanke autochtonen zijn 60-90% ofzo van de Westerse bevolking. De body count in het Westen door Moslimsterrorisme is vele malen hoger dan de body count in het Westen door Neonazi terrorisme ondankt dat Moslims zwaar outnumbered zijn.

Verder zijn Soenni Moslims in het Westen ook een bedreiging voor niet-Soenni Moslims globaal. Er zijn honderden jonge Soenni Moslimmannen vanuit het Westen afgereist voor een moord, slavernij en rapefest op Shia Moslims en religieuze minderheden in Irak en Syrie.
pi_175405059
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 15:19 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik snap dat het niet leuk is als je je buurt op een negatieve manier ziet veranderen en het is ook niet meer dan logisch dat je daar conclusies aan verbindt. Ik kan denk ik enkel zeggen dat ik het jammer vind dat je zulke ervaringen hebt, vandaar dat ik ook eerder aangaf dat ik hoop dat er nog een heleboel positieve bijkomen. Uiteindelijk willen we allemaal hetzelfde denk ik, er zijn alleen meerdere manieren om dat doel te bereiken en iedereen geeft daar een andere invulling aan. Om op je laatste punt in te gaan denk ik dat sowieso negatieve opmerkingen of standpunten minder snel geaccepteerd zullen worden dan positieve, ongeacht het onderwerp.
Ik heb ook positieve ervaringen hoor, al moet ik toegeven dat de negatieve de positieve overschaduwen. Maar over positieve zaken praten we zelden op het internet, de meeste klagen alleen. ;)

Het probleem is dat ik niet zie hoe wij het gezamenlijke doel bereiken als we blijven doorgaan op de huidige weg. Nu opper ik ook niet om te kiezen voor de weg van bijvoorbeeld een Wilders, want dat is het andere uiterste, maar ik hoop gewoon op een oplossing in het midden, maar mijn gevoel nu is dat we vooral gekaapt worden door een groep welke meent het alleenrecht te hebben op het aandragen van een oplossing, een oplossing wat we al 30 jaar hanteren en gewoon niet werkt en als kers op de taart willen ze de import van die landen ook nog verhogen, tja dan is het te begrijpen dat mensen kritischer en radicaler worden in hun uitingen en vaker klagen. De oplossing ligt in het midden, het is alleen wachten totdat iemand in dat gat springt.
  donderdag 30 november 2017 @ 15:27:29 #116
455560 Logic91
Always stay rational
pi_175405067
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:58 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Kijk even hoe goed het in het gemiddelde islamitische land gaat :') Daar is je antwoord.
Een onderdrukkende vrouwhatende politiek geinspireerde religie is een recept voor een ramp, net als Europa eeuwenlang gehad heeft.
Maar zijn daadwerkelijk alle problemen in een gemiddeld islamitisch land causaal toe te rekenen aan de islam? Zaken als ongelijkheid tussen man en vrouw en de vervolging van homo's wel bijvoorbeeld. Alleen is enige nuance wel noodzakelijk.

Verder ben ik het met je eens dat het tien keer niks is als de ideologische principes van de islam zouden worden doorgevoerd in de nationale wetgeving. Dat zou verschrikkelijk zijn.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_175405175
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 15:26 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Onvergelijkbaar. Moslims zijn wat? 3-5% van de Westerse bevolking? Blanke autochtonen zijn 60-90% ofzo van de Westerse bevolking. De body count in het Westen door Moslimsterrorisme is vele malen hoger dan de body count in het Westen door Neonazi terrorisme ondankt dat Moslims zwaar outnumbered zijn.

Verder zijn Soenni Moslims in het Westen ook een bedreiging voor niet-Soenni Moslims globaal. Er zijn honderden jonge Soenni Moslimmannen vanuit het Westen afgereist voor een moord, slavernij en rapefest op Shia Moslims en religieuze minderheden in Irak en Syrie.
Het is denk ik ook een beetje kip of ei verhaal omdat je niet elke dag hele nieuwsberichten en forums vol ziet over neonazi's of welke groep dan ook. Tot op zekere hoogte is het dan ook een zelfvervullende prophecy.
wooblabalurg
pi_175405445
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 15:34 schreef Baconbus het volgende:
Het is denk ik ook een beetje kip of ei verhaal omdat je niet elke dag hele nieuwsberichten en forums vol ziet over neonazi's of welke groep dan ook. Tot op zekere hoogte is het dan ook een zelfvervullende prophecy.
Mijn beeldvorming mbt terrorisme is vooral door (als we het even bij de EU houden) - Aanslagen in Bataclan, Charlie Hebdo, Nice, London (x2 - Tube, L Bridge), Madrid, Berlijn, Stockholm, Belgie. Ik zal er vast een paar vergeten zijn. Vanuit rechtsextremistische hoek hebben we Breivik en dat is het wel zo n beetje tenzij je misschien gericht gaat zoeken naar kleinere aanslagen (die heb ik echter mbt Islam ook buiten beschouwing gelaten).

Er zijn ruim genomen wat? Met geluk 20 miljoen Moslims in de EU ofzo. Er zijn minstens 400 miljoen blanke autochtonen in de EU. Zelfs zonder dit factor 20 verschil in acht te nemen lijkt het mij al duidelijk dat Moslims veel meer aanslagen plegen dan rechts extremisten. En daar bovenop hebben we nog het feit dat een deel van de extremisten uit de EU de afgelopen jaren druk was met genocide plegen in Syrie/Irak.
  Moderator donderdag 30 november 2017 @ 15:58:41 #119
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175405754
We zijn verloren als nog maar 8,8 van de 10 Nederlanders geen moslim is!!!!1111!!EINZ!
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_175405887
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 15:58 schreef Tijger_m het volgende:
We zijn verloren als nog maar 8,8 van de 10 Nederlanders geen moslim is!!!!1111!!EINZ!
Want dan stopt het ineens magisch en blijft het hangen op 8.8 op 10 Nederlanders?
  Moderator donderdag 30 november 2017 @ 16:05:30 #121
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175405908
quote:
9s.gif Op donderdag 30 november 2017 16:04 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Want dan stopt het ineens magisch en blijft het hangen op 8.8 op 10 Nederlanders?
OOoooooo, mischien word het wel 8 op de 10!!!!!!!!!!!!!!!!
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_175405956
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 15:07 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

In alle islamitische landen zijn er onderlinge strubbelingen tussen mensen die een andere opvatting hebben over de islam, welke veelal worden uitgevochten met geweld een aanslagen.
Dat is 1) pertinent onwaar en er 2) zijn zat landen zonder islamistische meerderheid waar je niet dood gevonden wil worden. Of zou jij graag willen wonen in landen als Noord-Korea, China, Oeganda, Zimbabwe en Rusland? En 3 het is niet welke, maar die.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 15:07 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Een burgeroorlog vanwege grondgebied of economie is heel wat anders dan een burgeroorlog omdat jouw opvatting van een sprookjesboek iets anders is dan je buurman.
Totaal niet. De burgerbevolking leidt er altijd onder.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 15:07 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Daarbij heb ik hier in de straten geen ellende gezien over de rellen in Catalonië? Worden wij geconfronteerd met de problemen in Oekraïne? Moslims hebben overal ter wereld problemen, met andere moslims, met westerlingen, christenen, atheïsten, joden, boeddhisten, blanken, negers, en zijn niet beperkt tot bepaalde landgrenzen om hun conflicten uit te vechten.
MH17, een agressief Rusland aan de buitengrenzen van de EU etc... Lees je toch in jongen.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 15:07 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Daar zeg je het, "nog geweest", moeten wij dan omdat enkelen willen deugen tientallen tot honderden jaren terug in de tijd gaan vanwege een bevolkingsgroep welke zich gekwetst voelt. Wat interesseert mij het dat in de jaren 90 autobommen afgingen in Europa, wat interesseert mij het dat honderden tot duizenden jaren geleden kruistochten gehouden werden, ik leef in het nu en was in die tijd niet bij monde om mijn mening uit te spreken, daarbij leer ik liever van geschiedenis om te voorkomen dat mensen soortgelijke ellende ondervinden dan dat ik het gebruik als excuus om de ellende wat nu veroorzaakt wordt te verzachten of goed te praten.
Jij moet eens leren te nuanceren. Er is veel mis met de interpretatie van de islam door sommige moslims. Maar jouw complot-achtige denken dat hier een derde colonne actief is en alle ellende van de wereld door moslims komt, is niet alleen simpel maar ook onwaar. Een land als Azerbeidzjan is in religieus opzicht veel moderner dan bijvoorbeeld Polen.
  donderdag 30 november 2017 @ 16:07:33 #123
455560 Logic91
Always stay rational
pi_175405961
Ik zie net dat het aantal moslims in Europa harder is gegroeid dan ik dacht. Van 19,5 miljoen in 2010 naar 25,8 miljoen in 2016. Toch een redelijk flinke toename in zo'n korte periode. :X
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
  donderdag 30 november 2017 @ 16:11:07 #124
455560 Logic91
Always stay rational
pi_175406033
Van die toename van 6,3 miljoen is immigratie de oorzaak van een toename van 3,5 miljoen en 2,8 miljoen het gevolg van geboortecijfers. Dit terwijl het aantal niet-moslims in deze periode is afgenomen met 1,67 miljoen voornamelijk wegens een lager geboortecijfer en ouderdom (en dus hogere sterftecijfers).

Geeft je toch wel te denken lol
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_175406105
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 16:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

OOoooooo, mischien word het wel 8 op de 10!!!!!!!!!!!!!!!!
Want dan houdt het ineens op. Etc.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')