abonnement Unibet Coolblue
pi_175399235
Ik hoorde pas dat een kennis van mij een appartement heeft gekocht naast zijn ex.

Bijna iedereen kent wel zo iemand denk ik.. Een man met meerdere langere relaties achter de rug, nooit echt lang single, kinderen bij diverse vrouwen en zo'n plek in je adresboekje waar veel in gekrast is, dikke lagen typex en uiteindelijk maar etiketten overheen zijn geplakt om het laatste adres leesbaar te houden.

Ik ken er dus ook zo één. En al zijn relaties zijn beëindigd omdat hij vreemd ging.
Met de moeder van zijn eerste kind had hij een huisje gekocht in een arbeiderswijkje. Na de scheiding verkocht, ergens op een kamer gezeten en al snel met de moeder van zijn tweede kind een mooie woning gekocht. Zoals te verwachten viel hield ook deze relatie geen stand, dit keer gelukkig geen huwelijk dus na enkele tijdelijke relatiebreuken definitief uit elkaar. Huis weer verkocht. Huren is zo gemakkelijk niet meer dus woonde hij een aantal maanden in een tent. Nu hoorde ik dat hij een appartement heeft gekocht. Naast de moeder van zijn eerste kind. Zo'n flat van 3 verdiepingen met trappenhuizen met op iedere verdieping een voordeur linksen een voordeur rechts. Zijn voordeur zit dus tegenover die van zijn ex.

Voor hun gezamenlijke kind wel gemakkelijk natuurlijk... even het trappenhuis oversteken en ze zit bij de andere ouder.. Maar mij lijkt dit rampzalig. Op dit moment zijn ze beide single... maar daar gaat uiteraard gedate worden. Zij mannen over de vloer, hij vrouwen. Voor de neus van je ex.. en je kind die bij de andere ouder zit.

Controle op van alles. Hoe laat je thuis komt, welke boodschappen je naar binnensleept (denk gezeik over alimentatie) en met pech kan je elkaar nog letterlijk verstaan ook als je met iemand zit te praten op je balkon. Om maar te zwijgen over meningsverschillen in de opvoeding...

Zouden jullie dit willen?

P.s.: Hoe zijn ex hierover denkt vertelt het verhaal niet.
pi_175399266
Als mijn man en ik uit elkaar zouden gaan zou ik het ideaal vinden als ik hier zou kunnen blijven wonen en hij het huis van de buurvrouw zou kopen, hoewel dat geen optie is, want de buurvrouw verkoopt niet, maar dat is wat anders.

2 huizen op een andere locatie naast elkaar zou me dan ook wel wat lijken, zeker als het een normaal einde van de relatie is zie ik daar geen probleem in en vooral een voordeel voor onze zoon.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175399329
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 10:56 schreef Ouder1 het volgende:
P.s.: Hoe zijn ex hierover denkt vertelt het verhaal niet.
Hoe hij er over denkt vertelt dit verhaal ook niet, dit verhaal vertelt eigenlijk alleen maar wat jij er voor problemen bij verzint.
Hij zal het iig geen probleem vinden, anders was hij daar niet gaan wonen, en ik doe een wilde gok dat zijn ex het ook niet het probleem vindt wat jij erbij bedenkt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 30 november 2017 @ 11:03:08 #4
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_175399352
lijkt me een beetje raar en ongemakkelijk
pi_175399392
Lekker ongemakkelijk en zo kom je ook niet toe aan een nieuw leven. Als je het voor de kinderen doet, ga je maar een paar blokken verder wonen.
  donderdag 30 november 2017 @ 11:08:17 #6
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_175399442
quote:
Een man met meerdere langere relaties achter de rug, nooit echt lang single, kinderen bij diverse vrouwen en zo'n plek in je adresboekje waar veel in gekrast is, dikke lagen typex en uiteindelijk maar etiketten overheen zijn geplakt om het laatste adres leesbaar te houden.
Uh, nee.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_175399455
Nee, dat gaat slecht eindigen.
Ik ben nu een goed mens, maar daarna niet meer. Rotwijf.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_175399466
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 10:58 schreef Leandra het volgende:
Als mijn man en ik uit elkaar zouden gaan zou ik het ideaal vinden als ik hier zou kunnen blijven wonen en hij het huis van de buurvrouw zou kopen, hoewel dat geen optie is, want de buurvrouw verkoopt niet, maar dat is wat anders.

2 huizen op een andere locatie naast elkaar zou me dan ook wel wat lijken, zeker als het een normaal einde van de relatie is zie ik daar geen probleem in en vooral een voordeel voor onze zoon.
Dit is niet zijn laatste ex en normaal uit elkaar gegaan zijn ze ook niet bepaald wat je zou kunnen bedenken nadat ik vertelde dat ze zijn gescheiden omdat hij vreemd ging bij het leven.

Geen situatie dus van: "We gaan uit elkaar maar blijven voor de kinderen naast elkaar wonen."

Overigens is mijn ervaring bij gescheiden ouders waar ik zeer goed mee bevriend ben, dat ook na een gladjes verlopen scheiding de problemen vaak de kop op steken als de ander een nieuwe relatie krijgt. Zolang men single blijft is er vaak geen probleem.

En wie kent de topics hier op R&P niet van 'mijn ex heeft een nieuwe'? Of 'mijn ex geeft al de KA uit aan dingen voor zichzelf'? Of 'mijn ex gaat niet goed om met de kinderen'?

En dan wonen ze dus niet zo dicht op elkaar dat je elkaar dagelijks ziet en dus veel meekrijgt.
pi_175399475
Vooral lullig voor kind 2. Kind 1 kan nu de deur bij vader platlopen, maar voor kind 2 is dat waarschijnlijk wat lastiger.
  donderdag 30 november 2017 @ 11:12:19 #10
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_175399501
Haha TS haar ex komt naast haar wonen en ze heeft nog gevoelens voor hem terwijl hij al lang over haar heen is.

Als je jezelf zo druk zou maken om je oude ex die naast je woont dan is het misschien tijd om eens over die persoon heen te komen (haha niet zo gekkie). Want als je dat bent dan boeit het je geen reet wat die persoon doet met wie, toch?
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_175399505
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:10 schreef Chai het volgende:
Vooral lullig voor kind 2. Kind 1 kan nu de deur bij vader platlopen, maar voor kind 2 is dat waarschijnlijk wat lastiger.
Daarnaast lijkt het me ook een extra dimensie in het opvoeden; Als het van Mama niet mag vraag ik het wel even aan papa.. Kind zit tegen de puberteit aan...
pi_175399523
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 10:58 schreef Leandra het volgende:
Als mijn man en ik uit elkaar zouden gaan zou ik het ideaal vinden als ik hier zou kunnen blijven wonen en hij het huis van de buurvrouw zou kopen, hoewel dat geen optie is, want de buurvrouw verkoopt niet, maar dat is wat anders.

2 huizen op een andere locatie naast elkaar zou me dan ook wel wat lijken, zeker als het een normaal einde van de relatie is zie ik daar geen probleem in en vooral een voordeel voor onze zoon.
Dat zeg je nu. Als je man is vreemd gegaan en je enorm veel pijn heeft gedaan, wil je hem echt niet meer dagelijks zien.
  donderdag 30 november 2017 @ 11:13:51 #13
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175399526
Als ik nog een klein kind zou hebben zou ik het ideaal vinden als we dicht bij elkaar zouden blijven wonen als we zouden scheiden. Is misschien een kleine opoffering voor mijzelf, maar beter voor het kind.

Maar goed, ik kan me vanuit mijn positie niet goed voorstellen dat het haat en nijd zou zijn tussen ons.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175399539
Hangt er vanaf, er zijn twee exen waar ik dat niet zo erg bij zou vinden, hebben verder niets tegen elkaar, als we elkaar zien gewoon nog gezellig praatje, is meer gewoon vriendschap geworden.

Voor de rest, is 100 km dicht genoeg bij, moet er echt niet aan denken.
pi_175399546
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  donderdag 30 november 2017 @ 11:15:12 #16
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175399549
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:12 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Daarnaast lijkt het me ook een extra dimensie in het opvoeden; Als het van Mama niet mag vraag ik het wel even aan papa.. Kind zit tegen de puberteit aan...
Zoals bij ouders die wel nog bij elkaar zijn bedoel je? Is niet echt een nieuwe dimensie, maar vrij gewoon ;)
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175399556
quote:
10s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:12 schreef Catkiller het volgende:
Haha TS haar ex komt naast haar wonen en ze heeft nog gevoelens voor hem terwijl hij al lang over haar heen is.

Als je jezelf zo druk zou maken om je oude ex die naast je woont dan is het misschien tijd om eens over die persoon heen te komen (haha niet zo gekkie). Want als je dat bent dan boeit het je geen reet wat die persoon doet met wie, toch?
_O- :W

Nee, ik woon wel in dezelfde wijk als mijn ex maar ieder aan een andere kant van die wijk.
Ideaal voor de kinderen en ideaal voor de ouders.
pi_175399564
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:12 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Daarnaast lijkt het me ook een extra dimensie in het opvoeden; Als het van Mama niet mag vraag ik het wel even aan papa.. Kind zit tegen de puberteit aan...
Sorry hoor, maar daar kun je als ouders toch gewoon over overleggen?
Dat probeert ieder kind ongeacht of papa en mama bij elkaar wonen of dat een van de ouders aan de andere kant van de wereld woont, afhankelijk van hoe je dat als ouders aanpakt ga je daarmee nat of niet.
Maar het is echt niet zo dat het kind daartoe ineens de mogelijkheid heeft omdat papa de buurman is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175399580
quote:
99s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:13 schreef 2682000 het volgende:

[..]

Dat zeg je nu. Als je man is vreemd gegaan en je enorm veel pijn heeft gedaan, wil je hem echt niet meer dagelijks zien.
Ik had dan ook "een normaal einde van de relatie" gepost, als hij vreemdgaat kan hij doodvallen, liefst zo snel dat de levensverzekering nog aan mij uitgekeerd wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175399650
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:15 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Zoals bij ouders die wel nog bij elkaar zijn bedoel je? Is niet echt een nieuwe dimensie, maar vrij gewoon ;)
Mmm.. nee. Als je nog samen bent heb je toch doorgaans wel een consensus in de opvoeding; een gezamenlijke lijn en gaan die dingen over kleinigheidjes.

Vaak verandert dat behoorlijk na een scheiding. De regels bij mijn ex wijken echt extreem af van de regels hier. Van mij mogen ze veel meer dan van hem.
  donderdag 30 november 2017 @ 11:25:43 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_175399714
Bij mn huidige exen zou ik het geen issue vinden omdat ik nooit met dikke ruzie en ellende uit een relatie ben gekomen.
pi_175399725
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:22 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Mmm.. nee. Als je nog samen bent heb je toch doorgaans wel een consensus in de opvoeding; een gezamenlijke lijn en gaan die dingen over kleinigheidjes.

Vaak verandert dat behoorlijk na een scheiding. De regels bij mijn ex wijken echt extreem af van de regels hier. Van mij mogen ze veel meer dan van hem.
Ja en? Zoals het tussen je ex en jou gaat is de standaard?
Jullie hadden ook gewoon 50/50 co-ouderschap?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175399797
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:15 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

_O- :W

Nee, ik woon wel in dezelfde wijk als mijn ex maar ieder aan een andere kant van die wijk.
Ideaal voor de kinderen en ideaal voor de ouders.
Ik woon in een appartementencomplex, maar merk niet meer van het doen en laten van mijn buren dan in een woonwijk.

Geen idee wat voor boodschappen ze doen, hoe laat ze komen/vertrekken, wie er over de vloer komen, etc. Alleen op het balkon zou ik daar iets van kunnen merken van mijn naaste buren idd.
pi_175399841
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar daar kun je als ouders toch gewoon over overleggen?
Van goed gezamenlijk overleggen is maar zelden sprake tussen exen als het gaat om de kinderen.
quote:
Dat probeert ieder kind ongeacht of papa en mama bij elkaar wonen of dat een van de ouders aan de andere kant van de wereld woont, afhankelijk van hoe je dat als ouders aanpakt ga je daarmee nat of niet.
Maar het is echt niet zo dat het kind daartoe ineens de mogelijkheid heeft omdat papa de buurman is.
"Mama, mag ik een gevulde koek?"
"Nee, we gaan zo eten."
"Papa, mag ik een tosti bakken? Wij eten laat."
"Prima, doe maar."

Gaat toch lastig als je niet naast elkaar woont.
Om nog maar te zwijgen over een kind dat gewoon naar de ouder next door gaat als die niet thuis is en daar doet wat ze wil.

Ik denk dat je aardig naïef bent als het gaat om gescheiden ouders en pubers.
pi_175399929
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:32 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Van goed gezamenlijk overleggen is maar zelden sprake tussen exen als het gaat om de kinderen.

[..]

"Mama, mag ik een gevulde koek?"
"Nee, we gaan zo eten."
"Papa, mag ik een tosti bakken? Wij eten laat."
"Prima, doe maar."

Gaat toch lastig als je niet naast elkaar woont.
Om nog maar te zwijgen over een kind dat gewoon naar de ouder next door gaat als die niet thuis is en daar doet wat ze wil.

Ik denk dat je aardig naïef bent als het gaat om gescheiden ouders en pubers.
Ja vast, dat zal het zijn :')

Als je normaal 50/50 co-ouderschap hebt dan moet dat allemaal niet zo'n probleem zijn, tenzij je natuurlijk over je heen laat lopen als ouder. Want op een moment dat een kind bij jou is gelden natuurlijk wel jouw regels.
Maar goed, je bent weer vooral een heel groot probleem voor andere mensen aan het maken, de vader in deze heeft dat probleem al niet, want anders was hij daar niet gaan wonen, en wat de moeder er van vindt weet je niet.

Aan het eind van het verhaal blijkt de moeder wellicht terminaal ziek te zijn en was dit een sublieme oplossing voor hen allemaal.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')