abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175398607
Als ik naar dit kaartje kijk, dan zou ze zeggen dat Syrie weer vrij is van gevechten.

https://isis.liveuamap.com/en

Ik kan geen ambtsberichten vinden met betrekking tot de veiligheid van Syrië, maar ik verwacht dat vluchtelingen die nu nog vluchten dat doen omdat ze vluchten voor Assad, of je daarmee jezelf vrijheidsstrijder of IS aanhanger noemt maakt dan wel uit.

Anyway zouden alle Syrische vluchtelingen terug kunnen naar Syrië om het land weer te helpen opbouwen?
  donderdag 30 november 2017 @ 10:23:43 #2
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_175398726
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 10:16 schreef zoost het volgende:

Anyway zouden alle Syrische vluchtelingen terug kunnen naar Syrië om het land weer te helpen opbouwen?
Plottwist. Ik dacht dat je vakantie wilde vieren in Syrië.
pi_175399071
Als Assad met een generaal pardon komt zou dat misschien wel kunnen.
pi_175399075
quote:
14s.gif Op donderdag 30 november 2017 10:23 schreef NoXia het volgende:

[..]

Plottwist. Ik dacht dat je vakantie wilde vieren in Syrië.
Haha, zou ik graag een keer naar toe willen!
  donderdag 30 november 2017 @ 11:30:06 #5
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_175399794
Buitenlandse zaken adviseert: Blijf daar vooral weg!

https://www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen/syrie
pi_175399807
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 10:16 schreef zoost het volgende:
Als ik naar dit kaartje kijk, dan zou ze zeggen dat Syrie weer vrij is van gevechten.

https://isis.liveuamap.com/en

Ik kan geen ambtsberichten vinden met betrekking tot de veiligheid van Syrië, maar ik verwacht dat vluchtelingen die nu nog vluchten dat doen omdat ze vluchten voor Assad, of je daarmee jezelf vrijheidsstrijder of IS aanhanger noemt maakt dan wel uit.

Anyway zouden alle Syrische vluchtelingen terug kunnen naar Syrië om het land weer te helpen opbouwen?
Wat is "veilig" ? Veilig is een ontzettend relatief begrip. Het hangt er maar net van af hoe je dat beoordeeld. Syrie(iig bepaalde gebieden) lijkt me voorlopig alles behalve veilig.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_175399856
Verstappen 0 WDC's
pi_175401757
Voor al uw discussies over het Midden-Oosten:

POL / Politieke ontwikkelingen in het Midden-Oosten
pi_175401860
Allemaal verplicht terug!?
pi_175401983
Hoorde paar maanden terug continu zo'n radioreclame over Syrië opbouwen, en dat vluchtelingen niet terug gaan tot alles weer okee is en dat er dus geld gedoneerd moest worden.

Maar die zullen het wel mis gehad hebben, weet ik het.
pi_175412342
Merkel’s partij wil vanaf volgende zomer Syriërs weer terug gaan sturen omdat het land veilig genoeg is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2017 21:16:56 ]
pi_175424792
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 21:16 schreef Igen het volgende:
Merkel’s partij wil vanaf volgende zomer Syriërs weer terug gaan sturen omdat het land veilig genoeg is.
Uitstekend plan, ben benieuwd of het gaat lukken.

quote:
We moeten hen duidelijk maken dat hun verblijf tijdelijk is', benadrukte ze. 'Als er vrede is in Syrië, en als Islamitische Staat in Irak verslagen is, verlangen we dat ze terugkeren.'
Waarom hoor ik dit nooit in Nederland?
  vrijdag 1 december 2017 @ 17:30:51 #13
473609 Het_Peenvarken
Grapperhaustechno
pi_175430120
We kunnen ook de rest van Syrië naar Europa laten komen dan zijn ze ook samen en kan de Shell gewoon eens doorwerken.

Stopt gelijk de vluchtelingenstroom.
  vrijdag 1 december 2017 @ 17:37:06 #14
473609 Het_Peenvarken
Grapperhaustechno
pi_175430255
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:30 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Wat is "veilig" ? Veilig is een ontzettend relatief begrip. Het hangt er maar net van af hoe je dat beoordeeld. Syrie(iig bepaalde gebieden) lijkt me voorlopig alles behalve veilig.
Wat veilig is is wat Mark Rutte gelooft dat veilig is, en als je nog denkt dat er inhoudelijk discussie gevoerd gaat worden dan heb je echt niks begrepen van Rutte-I en Rutte-II. Komop mensen, nadenken is allang verleden tijd...



een argument kan je dus wel vergeten, net zoals duidelijkheid over de situatie
  vrijdag 1 december 2017 @ 19:45:27 #15
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_175433102
Er woedt een burgeroorlog tussen minstens 3 partijen, wat denk je zelf? :')

[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmo op 01-12-2017 19:53:38 ]
  vrijdag 1 december 2017 @ 20:53:57 #16
198365 Morendo
The Real Deal
pi_175434737
Ik denk dat Syrië inmiddels grotendeels veilig is.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_175546387
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 19:45 schreef Erasmo het volgende:
Er woedt een burgeroorlog tussen minstens 3 partijen, wat denk je zelf? :')
Het lijkt erop dat die nu (zo goed als) is uitgewoed. IS is verslagen in Syrie volgens de russen.

https://www.alaraby.co.uk(...)o-return-from-jordan
pi_175546427
Voor Syriërs is het veilig genoeg in ieder geval.

Succes met je Russische en Iraanse overheersers.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
  donderdag 7 december 2017 @ 22:04:14 #19
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_175562456
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 11:09 schreef zoost het volgende:

[..]

Het lijkt erop dat die nu (zo goed als) is uitgewoed. IS is verslagen in Syrie volgens de russen.

https://www.alaraby.co.uk(...)o-return-from-jordan
Je weet dat voor de opkomst van IS het ook al een burgeroorlog was daar? Er wordt met gifgas gebombardeerd ffs.
pi_175562582
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 22:04 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Je weet dat voor de opkomst van IS het ook al een burgeroorlog was daar? Er wordt met gifgas gebombardeerd ffs.
Bron?
pi_175565159
quote:
14s.gif Op donderdag 7 december 2017 11:12 schreef Abschirmdienst het volgende:
Voor Syriërs is het veilig genoeg in ieder geval.

Succes met je Russische en Iraanse overheersers.
Zelfs Floortje Dessing liep vrolijk in Syrië rond. Als iemand interessant is voor headhunters, is zij het.

Ja, voor de gemiddelde Syriër is Syrië veilig. Maar dat maakt Syrië nog niet tot een prettig land. Veel armoede, slechte woningen, geen schoon water uit de kraan en altijd kans op aanslagen.

Dan is Nederland echt wel drie sterren.
pi_175567571
Gaat het westen helpen met het herbouwen van Syrie? Is de westerse wereld niet verantwoordelijk voor de oorlog daar aangezien wij pretty much ISIS hebben laten creeren?
pi_175567651
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 23:33 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Zelfs Floortje Dessing liep vrolijk in Syrië rond. Als iemand interessant is voor headhunters, is zij het.

Ja, voor de gemiddelde Syriër is Syrië veilig. Maar dat maakt Syrië nog niet tot een prettig land. Veel armoede, slechte woningen, geen schoon water uit de kraan en altijd kans op aanslagen.

Dan is Nederland echt wel drie sterren.
Uiteraard is het geen fijn land, maar dat hebben ze gemeen met honderd andere landen. Wij gaan niet iedereen verwelkomen omdat ze in een naar land geboren zijn. Je bent hier welkom als je iets te bieden hebt, niet omdat je zielig bent.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175568466
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 06:46 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Uiteraard is het geen fijn land, maar dat hebben ze gemeen met honderd andere landen. Wij gaan niet iedereen verwelkomen omdat ze in een naar land geboren zijn. Je bent hier welkom als je iets te bieden hebt, niet omdat je zielig bent.
Ik zit er iets anders in. Wij (als Nederland) hebben ook de morele plicht om mensen in nood te helpen, maar als het weer veilig is daar waar je vandaan komt, dan moet je (wat mij betreft) weer terug.

quote:
Vluchtelingen en personen die in aanmerking komen voor subsidiaire bescherming krijgen in Nederland eerst een asielvergunning voor bepaalde tijd voor een periode van vijf jaar. Gedurende die vijf jaar kan de vergunning worden ingetrokken wanneer de asielstatushouder niet langer internationale bescherming nodig heeft (artikel 32 lid 1 sub c Vreemdelingenwet). Dit is het geval wanneer de situatie in het land van herkomst is gewijzigd, bijvoorbeeld omdat het regime is veranderd of een einde is gekomen aan een burgeroorlog. Deze wijziging moet een voldoende ingrijpend en niet-voorbijgaand karakter hebben om de gegronde vrees voor vervolging of het reële risico op ernstige schade weg te nemen
quote:
De IND verstrekt in zijn periodieke rapportages geen cijfers over het aantal asielvergunningen voor bepaalde tijd die zijn ingetrokken of asielvergunningen voor onbepaalde tijd die zijn geweigerd omdat de situatie in het land van herkomst is verbeterd. Op grond van de Kwalificatierichtlijn (artikel 11 en 16) en artikel 32 lid 1 sub c Vreemdelingenwet raken vluchtelingen en personen die in aanmerking komen voor subsidiaire bescherming hun asielvergunning alleen kwijt als de verbetering in de situatie in het land van herkomst een ‘een voldoende ingrijpend en niet-voorbijgaand karakter’ heeft.
Dat kan dus al, al verwacht ik dat het (bijna) nooit wordt toegepast
pi_175568712
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 08:57 schreef zoost het volgende:

[..]

Ik zit er iets anders in. Wij (als Nederland) hebben ook de morele plicht om mensen in nood te helpen, maar als het weer veilig is daar waar je vandaan komt, dan moet je (wat mij betreft) weer terug.

[..]

[..]

Dat kan dus al, al verwacht ik dat het (bijna) nooit wordt toegepast
Die morele plicht gaat maar tot zover wij dat kunnen en willen dragen. De redenen achter dit beleid zijn duidelijk, echter gaat het om de schaal waarop het gedurende sommige jaren in theorie toegepast kan worden. De praktische kant is tevens in welke mate mensen überhaupt teruggaan of kunnen. Nederland is nu eenmaal een prettig land om te wonen vergeleken met 90% van de rest van de wereld. De praktijk toont de afgelopen tien jaar ook telkens weer aan dat die migrantenstromen vol zitten met economische vluchtelingen, en het onderscheid niet direct kan worden gezien.

Uiteindelijk kom je bij het volgende: je hebt harde grenzen nodig om te discrimineren tussen wie wel en wie niet aanspraak kan maken op collectieve middelen en deel kan nemen op de arbeidsmarkt. Aangezien grenzen in de EU nogal rommelig zijn en de buitengrenzen niet hard zijn trekken alle lidstaten hun eigen conclusies. De gigantische instroom van 2015 en 2016 mogen echt nooit meer gebeuren wil de EU een lang leven beschoren zijn. Deporteren is onbegonnen werk en überhaupt niet mogelijk als je het over Syrië en talloze andere landen hebt aangezien wij daar niet op gaan vliegen. Het enige echte middel dat je kunt inzetten is instroom beperken, en vervolgens de middelen inzetten op integreren. En zoals je weet is die integratie niet altijd even makkelijk.

Het opvangen van vluchtelingen moet echt primair in buurlanden gebeuren. Niet in een ver land met totaal andere culturele en economische situatie. Dit is een vrij logisch uitgangspunt.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')