abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 30 november 2017 @ 07:58:49 #51
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175397000
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 07:47 schreef Igen het volgende:

[..]

VVD lijkt bij uitstek de partij geworden van huisje-boompje-beestje-mensen die vinden dat het wel prima gaat en die vooral een beetje belastingverlaging wel leuk zouden vinden.
Yep, al is dat niet in alle regio's zo trouwens. In Noord-Nederland en op het Twentse platteland zijn PvdA en CDA nog wel wat populairder bij de middenklasse.

[ Bericht 1% gewijzigd door Linus_van_Pelt op 30-11-2017 08:04:56 ]
  donderdag 30 november 2017 @ 08:15:14 #52
461397 Jip141
I can show you the world
pi_175397070
Belangenorganisatie COC wil nieuw onderzoek naar de behandeling van homoseksuelen door de overheid. Aanleiding is de vondst, in het Stadsarchief van Amsterdam, van lijsten met namen van sollicitanten die tussen 1950 en 1958 als ambtenaar zijn afgewezen omdat zij homoseksueel zouden zijn.

En ook als men in de omgeving iemand had die homoseksueel was, liep men al het risico niet te worden aangenomen.

Hij noemt een voorbeeld van een vrouw wier zoon homoseksueel leek. Na lang beraad werd zij bij wijze van uitzondering tóch aangenomen. “Waar bemoeide de overheid zich in die tijd mee?”

“Vroeger was alles beter”


https://www.trouw.nl/same(...)-amsterdam~a472b0db/
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
  donderdag 30 november 2017 @ 08:20:38 #53
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175397094
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 08:15 schreef Jip141 het volgende:
Belangenorganisatie COC wil nieuw onderzoek naar de behandeling van homoseksuelen door de overheid. Aanleiding is de vondst, in het Stadsarchief van Amsterdam, van lijsten met namen van sollicitanten die tussen 1950 en 1958 als ambtenaar zijn afgewezen omdat zij homoseksueel zouden zijn.

En ook als men in de omgeving iemand had die homoseksueel was, liep men al het risico niet te worden aangenomen.

Hij noemt een voorbeeld van een vrouw wier zoon homoseksueel leek. Na lang beraad werd zij bij wijze van uitzondering tóch aangenomen. “Waar bemoeide de overheid zich in die tijd mee?”

“Vroeger was alles beter”

https://www.trouw.nl/same(...)-amsterdam~a472b0db/
Honderdvijftig jaar geleden was het leven pas echt goed. [/Baudet & Wilders]

Hopelijk wordt het verzoek van het COC ingewilligd trouwens, het is wel goed om dat soort strapatsen uit het verleden helder te hebben.
  donderdag 30 november 2017 @ 08:21:28 #54
461397 Jip141
I can show you the world
pi_175397102
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 08:20 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Honderdvijftig jaar geleden was het leven pas echt goed. [/Baudet & Wilders]

Hopelijk wordt het verzoek van het COC ingewilligd trouwens, het is wel goed om dat soort strapatsen uit het verleden helder te hebben.
Veel betrokken zijn nog in leven schijnt. Mogen wel gecompenseerd worden wmb.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
pi_175397122
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 07:24 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Dit plaatje stond net bij een artikel in De Correspondent:

[ afbeelding ]

Tiel ziet er niet goed uit. :{

Dat ligt er aan. Soort zoekt soort. De gele vakjes in Deventer zijn allemaal in de binnenstad waar relatief veel studenten en jongeren wonen. Tiel heeft helemaal niets te bieden voor mensen onder de 35. Het lijkt me niet meer dan logisch dat hoe ouder je wordt, hoe conservatiever je wordt.

Hier in Apeldoorn zijn ook geen studenten, wel 150.000 inwoners. Bijna alle stembureaus rapporteren VVD als grootste. In de achterstandswijken de PVV. Niet zo raar gezien de gemiddelde leeftijd en het gemiddelde inkomen hier. Het zegt gewoon iets over je demografie, maar ook waar je ontwikkeling ligt als gemeente. Hier wordt heel veel geïnvesteerd in betaalbare woonruimte voor mensen onder de 30, met als gevolg dat GL en PvdD een opmars in de gemeenteraad hebben gemaakt. In Tiel kan ik me voorstellen dat daar minder wordt geïnvesteerd in demografische diversiteit. Daar is het gewoon een te kleine kern voor.
  donderdag 30 november 2017 @ 08:26:21 #56
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175397157
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 08:21 schreef Jip141 het volgende:

[..]

Veel betrokken zijn nog in leven schijnt. Mogen wel gecompenseerd worden wmb.
Dat laatste vind ik dan weer wat lastiger, want waar eindig je met mensen compenseren? Ik bedoel in die tijd verloren vrouwen die trouwden ook hun werk en het recht om hun eigen geld te beheren. Veel van die dames zijn ook nog in leven, ga je die ook compenseren?
pi_175397203
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 08:15 schreef Jip141 het volgende:
Belangenorganisatie COC wil nieuw onderzoek naar de behandeling van homoseksuelen door de overheid. Aanleiding is de vondst, in het Stadsarchief van Amsterdam, van lijsten met namen van sollicitanten die tussen 1950 en 1958 als ambtenaar zijn afgewezen omdat zij homoseksueel zouden zijn.

En ook als men in de omgeving iemand had die homoseksueel was, liep men al het risico niet te worden aangenomen.

Hij noemt een voorbeeld van een vrouw wier zoon homoseksueel leek. Na lang beraad werd zij bij wijze van uitzondering tóch aangenomen. “Waar bemoeide de overheid zich in die tijd mee?”

“Vroeger was alles beter”

https://www.trouw.nl/same(...)-amsterdam~a472b0db/
Snap het wel. Dat je die lui niet aanneemt.

Zit je straks met een kantoor vol lui die musicalliedjes zingen, poppers nemen in plaats van koffie en vreemde dingen met elkaar uitspoken.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
  donderdag 30 november 2017 @ 08:31:33 #58
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175397225
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 08:23 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat ligt er aan. Soort zoekt soort. De gele vakjes in Deventer zijn allemaal in de binnenstad waar relatief veel studenten en jongeren wonen. Tiel heeft helemaal niets te bieden voor mensen onder de 35. Het lijkt me niet meer dan logisch dat hoe ouder je wordt, hoe conservatiever je wordt.

Hier in Apeldoorn zijn ook geen studenten, wel 150.000 inwoners. Bijna alle stembureaus rapporteren VVD als grootste. In de achterstandswijken de PVV. Niet zo raar gezien de gemiddelde leeftijd en het gemiddelde inkomen hier. Het zegt gewoon iets over je demografie, maar ook waar je ontwikkeling ligt als gemeente. Hier wordt heel veel geïnvesteerd in betaalbare woonruimte voor mensen onder de 30, met als gevolg dat GL en PvdD een opmars in de gemeenteraad hebben gemaakt. In Tiel kan ik me voorstellen dat daar minder wordt geïnvesteerd in demografische diversiteit. Daar is het gewoon een te kleine kern voor.
Ik interpreteerde de cijfers verkeerd, in mijn hoofd is de VVD-stemmer nog steeds de klassieke VVD'er. En daardoor dacht ik even dat Tiel een erg scherpe tegenstelling heeft tussen rijk en arm zonder echte middenklasse. Maar in die regio's stemt de middenklasse VVD.
  donderdag 30 november 2017 @ 08:34:31 #59
461397 Jip141
I can show you the world
pi_175397251
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
pi_175397258
Laten we eerst alle nakomelingen van slaven compenseren, daarna alle vrouwen, en tot slot kunnen we de verkeerde kant gerechtigheid bieden.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175397261
quote:
Aldus hetzelfde bericht elk jaar.

Mensen denken niet, mensen voelen.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
  donderdag 30 november 2017 @ 08:36:04 #62
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_175397265
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2017 08:35 schreef Abschirmdienst het volgende:
Laten we eerst alle nakomelingen van slaven compenseren, daarna alle vrouwen, en tot slot kunnen we de verkeerde kant gerechtigheid bieden.
De witte heteroman is dan arm en berooid, maar om hem geeft toch niemand wat.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_175397279
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 08:31 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ik interpreteerde de cijfers verkeerd, in mijn hoofd is de VVD-stemmer nog steeds de klassieke VVD'er. En daardoor dacht ik even dat Tiel een erg scherpe tegenstelling heeft tussen rijk en arm zonder echte middenklasse. Maar in die regio's stemt de middenklasse VVD.
Het artikel van de Correspondent waar ik het in zag heeft wel gelijk trouwens, er is een journalistieke bias gericht op de Randstad, alsof er in Deventer niks leuks zou gebeuren. Deventer is bijzonder "hip" en een hele fijne stad om als iemand van onder de 35 om te wonen. Natuurlijk is de Randstad trendsetter maar het is niet zo dat leuke ideeën niet overwaaien naar de provincie en alsof iedereen hier oerconservatief zou zijn. Dat is echter wel het frame waar je mee te maken hebt en persoonlijk stoor ik mij daar aan.
pi_175397302
quote:
9s.gif Op donderdag 30 november 2017 08:35 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Aldus hetzelfde bericht elk jaar.

Mensen denken niet, mensen voelen.
Het uiteindelijke doel van overheidsbeleid zou moeten zijn dat mensen zich goed voelen. Of dat goede gevoel objectief gerechtvaardigd is, lijkt me een bijzaak.
  donderdag 30 november 2017 @ 08:41:03 #65
461397 Jip141
I can show you the world
pi_175397320
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 08:39 schreef Igen het volgende:

[..]

Het uiteindelijke doel van overheidsbeleid zou moeten zijn dat mensen zich goed voelen. Of dat goede gevoel objectief gerechtvaardigd is, lijkt me een bijzaak.
Tja, jij denkt dat dat gaat lukken zonder Noord-Koreaanse maatregelen tegen bepaalde media die angst als verdienmodel hebben?
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
pi_175397324
quote:
9s.gif Op donderdag 30 november 2017 08:36 schreef Perrin het volgende:

[..]

De witte heteroman is dan arm en berooid, maar om hem geeft toch niemand wat.
Zelf uitgelokt he.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175397332
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 08:39 schreef Igen het volgende:

[..]

Het uiteindelijke doel van overheidsbeleid zou moeten zijn dat mensen zich goed voelen. Of dat goede gevoel objectief gerechtvaardigd is, lijkt me een bijzaak.
Derhalve doen populisten het ook goed. Mensen hebben niets anders om op terug te vallen.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
  donderdag 30 november 2017 @ 08:42:33 #68
461397 Jip141
I can show you the world
pi_175397339
Nou sorry hoor dat jullie misschien 1 cent meer belasting moeten betalen voor andere witte mensen (jullie kommen hier zelf mee) die door de overheid zijn benadeeld.

Laten we inderdaad meer belastingvoordelen uitdelen aan Unilever.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
  donderdag 30 november 2017 @ 08:45:49 #69
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_175397378
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 08:37 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Het artikel van de Correspondent waar ik het in zag heeft wel gelijk trouwens, er is een journalistieke bias gericht op de Randstad, alsof er in Deventer niks leuks zou gebeuren. Deventer is bijzonder "hip" en een hele fijne stad om als iemand van onder de 35 om te wonen. Natuurlijk is de Randstad trendsetter maar het is niet zo dat leuke ideeën niet overwaaien naar de provincie en alsof iedereen hier oerconservatief zou zijn. Dat is echter wel het frame waar je mee te maken hebt en persoonlijk stoor ik mij daar aan.
Het is inderdaad best kwalijk, ook omdat aandacht in de media vaak gevolgen heeft voor de aandacht van politiek Den Haag. Het is bijvoorbeeld echt belachelijk wat de mensen uit aardbevingsgebieden is aangedaan door de landelijke politiek en ik denk dat dit niet was gebeurd als de journalisten er beter op hadden gezeten.

Een tijdje terug was er trouwens op de radio (of in een krant, dat weet ik niet meer) een Nederlandse vrouw die nog nooit buiten de Randstad was geweest, want dat durfde ze niet. :')
pi_175397405
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 08:42 schreef Jip141 het volgende:
Nou sorry hoor dat jullie misschien 1 cent meer belasting moeten betalen voor andere witte mensen (jullie kommen hier zelf mee) die door de overheid zijn benadeeld.

Laten we inderdaad meer belastingvoordelen uitdelen aan Unilever.
Meh. Als er misstanden waren moet dit aan de kaak worden gesteld. Echter zijn er teveel misstanden om allemaal aan te pakken. De selectie is dus nogal belangrijk. Als je dit wel doet moet je uitleggen waarom je iets anders niet doet.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175397445
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 08:45 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Het is inderdaad best kwalijk, ook omdat aandacht in de media vaak gevolgen heeft voor de aandacht van politiek Den Haag. Het is bijvoorbeeld echt belachelijk wat de mensen uit aardbevingsgebieden is aangedaan door de landelijke politiek en ik denk dat dit niet was gebeurd als de journalisten er beter op hadden gezeten.

Een tijdje terug was er trouwens op de radio (of in een krant, dat weet ik niet meer) een Nederlandse vrouw die nog nooit buiten de randstad was geweest, want dat durfde ze niet. :')
Ja, als je achter in Groningen of Drenthe woont word je al snel vergeten. De aandacht die er is voor de gevaren van de chemische industrie in omgeving Rotterdam is enorm, terwijl op dat terrein in Zuid-Limburg elke paar maanden wel een groot incident is. Daar zie je dan weer niet zoveel van.

En er zijn wel meer voorbeelden van hautaine Randstedelingen. Die zul je altijd houden. Was er in het Parool niet een keer een vrouw die zo verbolgen was over het feit dat haar kind, geboren op de Veluwe tijdens een vakantietripje, dus niet Amsterdam in zijn paspoort had staan als geboorteplaats? Het was zo bizar dat het een artikel van de Speld had kunnen zijn.
pi_175397450
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 08:45 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Een tijdje terug was er trouwens op de radio (of in een krant, dat weet ik niet meer) een Nederlandse vrouw die nog nooit buiten de Randstad was geweest, want dat durfde ze niet. :')
Familie van Abschirmdienst, zeker?
  donderdag 30 november 2017 @ 08:50:56 #73
461397 Jip141
I can show you the world
pi_175397453
quote:
15s.gif Op donderdag 30 november 2017 08:47 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Meh. Als er misstanden waren moet dit aan de kaak worden gesteld. Echter zijn er teveel misstanden om allemaal aan te pakken. De selectie is dus nogal belangrijk. Als je dit wel doet moet je uitleggen waarom je iets anders niet doet.
Het COC is niet de belangenorganisatie voor alle misstanden in de wereld. Zij hebben een missie en ik onderschrijf die grotendeels.

Uiteindelijk zal het aan de staat en de rechter zijn waar wel en niet genoegdoening voor zal worden gegeven.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
  donderdag 30 november 2017 @ 08:51:35 #74
461397 Jip141
I can show you the world
pi_175397461
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 08:45 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Een tijdje terug was er trouwens op de radio (of in een krant, dat weet ik niet meer) een Nederlandse vrouw die nog nooit buiten de Randstad was geweest, want dat durfde ze niet. :')
:D

Wat verwacht ze dan?
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
  donderdag 30 november 2017 @ 08:54:53 #75
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175397510
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 08:31 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ik interpreteerde de cijfers verkeerd, in mijn hoofd is de VVD-stemmer nog steeds de klassieke VVD'er. En daardoor dacht ik even dat Tiel een erg scherpe tegenstelling heeft tussen rijk en arm zonder echte middenklasse. Maar in die regio's stemt de middenklasse VVD.
Ik heb geen idee wat je bedoelt met "de klassieke VVD'er" maar die is van oudsher al te vinden in Den Bosch en plaatsen in Gelderland zoals Tiel. Beide regio's vormen de kern van het VVD electoraat. Procentueel gezien is de VVD daar de afgelopen 30 jaar gelijk gebleven. Het gaat om mensen met een mbo4/hbo achtergrond en een eigen bedrijf (veelal agrarisch) of vaste aanstelling zonder uitgesproken religieuze banden. Doorsnee liberaal Nederland dus.

Waarom ze dan nu de grootste zijn geworden? Heel simpel: het CDA is in het zuiden van bijna 50% van de stemmen in 1990 naar 14% (!) van de stemmen in 2014 gegaan. De VVD is daardoor de tweede en in de steden zelfs de eerste partij van Noord-Brabant geworden. De demografie is verder niet veranderd.

Het CDA heeft flink ingeleverd ten opzichte van lokale partijen, de PVV en kleinchristelijk. Een gezonde ontwikkeling vanuit democratisch en politicologisch perspectief.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')