abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175394968

Huginn en Muninn op jacht naar stoute kinderen

Welkom bij de Zwarte Pietendiscussie. Bijna een traditie in ons koude kikkerlandje.
In deze reeks hebben we het over de oorsprong van onze geliefde Pieterbaas. Is het een uiting van racisme voortgekomen uit de tijd van de slavernij of is het zwart schminken van gezichten een eeuwenoud gebruik dat gekoesterd moet worden?

Het Sinterklaasfeest is onderdeel van de voor-christelijke midwinterfeesten. Het feest wordt al duizenden jaren in Europa en zelfs daarbuiten gevierd. Uiteraard zijn er uiterlijke verschillen maar er zijn verrassend veel overeenkomsten.
Er is een Sinterklaasfiguur, een oude man met lange witte haren en baard en vaak in de persoon van Sint Nicolaas. Deze wordt vergezeld door een knecht die meestal zwart geschminkt is, overal aan schoorstenen luistert of er nog stoute kinderen zijn en in het bezit is van een roe en zak.

Argumentenoverzicht voor- en tegenstanders Zwarte Piet

Geen herhaling van discussies, zie in de spoiler een overzicht van argumenten en tegenargumenten van zowel voor- als tegenstanders, van extreem tot gematigd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Het niet-rolbevestigende Sinterklaasfeest bij de familie Doorzon (door Gerrit de Jager in diverse delen van de stripserie aangekaart)

INFORMATIE OVER DE ACHTERGRONDEN VAN ZWARTE PIET EN DE DISCUSSIE:

• Volgens de Anti-Pieters is Zwarte Piet een racistisch stereotype dat herinnert aan de tijd van de slavernij. Een gevisualiseerd bewijs dat Zwarte Piet een slaaf moet voorstellen is dit:

Ter ondersteuning wordt kunsthistoricus Elmer Kolfin aangehaald die in dit artikel zelf aangeeft geen onderzoek gedaan te hebben naar de figuur Zwarte Piet zelf maar wel naar de slavernij.
http://www.volkskrant.nl/(...)t af van kindslaven'

Het Sint en Pietengilde heeft een historisch verantwoorde pagina over Zwarte Piet.

Zwarte piet-lobby draait uiteindelijk om geld:
De geest komt uit de fles: de zwarte piet-discussie is slechts een opmaat voor forse schadevergoedingen die gebaseerd zijn op het Nederlandse slavernijverleden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 17:42 schreef Montagui het volgende:
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 13:53 schreef Montagui het volgende:
Documentaire 'Wild Geraas':
De documentaire van Arnold Jan Scheer (over de WARE oorsprong van Sinterklaas en Zwarte Piet) is namelijk eindelijk af en is online te bestellen of te bekijken via Vimeo. Het lijkt erop dat Scheer geen televisiemaatschappij heeft kunnen vinden die de documentaire zou willen uitzenden maar het is in ieder geval een begin.

http://www.wildgeraasdefilm.nl/
https://vimeo.com/ondemand/wildgeraas/188727445
http://www.arnoldjanscheer.nl/

Diverse video's en afbeeldingen in de spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

De alternatieve Sinterklaas van Dick Maas.



quote:
Wie is Zwarte Piet? Hij weet het zelf waarschijnlijk ook niet!

Dat betogen de historici Jop Euwijk en Frank Rensen in hun nieuwe boek 'De identiteitscrisis van Zwarte Piet'. in het boek gaan de twee op zoek naar de historische, culturele en sociale achtergrond van Zwarte Piet. En dat valt nog niet mee...

Hier zie je één van de eerste afbeeldingen van de zwarte knecht van Sinterklaas, afkomstig uit een boekje van Jan Schenkman (1850). Wat opvalt, is dat Zwarte Piet hier nog niet de kenmerkende page-kleding draagt. Dat kwam pas later.

quote:
Een mysterieuze oorsprong

Want wie is Zwarte Piet nu precies? De oorsprong van de bekende figuur is enigszins in nevelen gehuld. Wat we wél weten, is dat Zwarte Piet een stuk jonger is dan Sinterklaas zelf. De Goedheiligman gaat eeuwenlang in zijn eentje op pad. Pas in de negentiende eeuw krijgt hij in een boekje geschreven door de Nederlandse onderwijzer Jan Schenkman een knecht met een donkere huidkleur. En die knecht komt een beetje uit de lucht vallen.

Sommigen denken dat hij geïnspireerd is op de tot slaaf gemaakten waarmee zeventiende en achttiende eeuwse rijken zich graag lieten afbeelden. In dat scenario zou Sinterklaas een zwart knechtje hebben gekregen om statiger over te komen.

Weer andere historici denken dat Zwarte Piet geïnspireerd is op de donkere mannen die in grote steden werkten (en waarvan twijfelachtig is of ze echt tot slaaf gemaakten waren). Terwijl anderen vermoeden dat Zwarte Piet eigenlijk een Moor is. "Maar voor veel mensen was de naam 'Moor' ook weer synoniem voor 'zwarte Afrikaan'," aldus Jop Euwijk. "Dat maakt het dus nog ingewikkelder. De kennis over wie de Moren waren, en wie er allemaal Moren werden genoemd is ook niet ingeburgerd in Nederland." Kortom: niemand weet eigenlijk door wie Schenkman zich liet inspireren toen hij het knechtje van de Sint introduceerde.


Update :

Kick Out Zwarte Piet opgenomen in Dreigingsbeeld Terrorisme,
samen met Demonstranten G20 Hamburg en De Grauwe Eeuw.

Enkele relatief nieuwe extreemlinkse antiracistische actiegroepen bestaan voornamelijk uitactievoerders met een migranten achtergrond. Zij strijdentegen (in hun ogen) racistische en koloniale symbolen in de Nederlandse maatschappij, zoals Zwarte Piet, deVOC, straatnamen en standbeelden. De bekendste actiegroepen hiervan zijn Kick Out Zwarte Piet en De Grauwe
Eeuw.

link
link document

Barryl Biekman: 'Het is niet mijn feest. We moeten echt gaan nadenken over het concept van het Sinterklaasfeest'


En verder!

<O) :W

[ Bericht 1% gewijzigd door Montagui op 30-11-2017 00:03:05 ]
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175394975
Gaat Georgina ook naar Dokkum?
Kijk eens dom, ja ho maar
  woensdag 29 november 2017 @ 23:49:18 #3
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175395025
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 23:46 schreef DrDentz het volgende:
Gaat Georgina ook naar Dokkum?
Als zij gaat, ga jij ook? :o
pi_175395035
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 23:49 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Als zij gaat, ga jij ook? :o
Maybe
Kijk eens dom, ja ho maar
pi_175395042
In het vorige topic vroeg men zich af wie hij was:

http://www.arnoldjanscheer.nl/

https://www.wildgeraasdefilm.nl/

Voor wie interesse heeft of wil tonen voor ´de 'traditionele' pro-kant.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 30 november 2017 @ 00:57:49 #6
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_175395779
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 23:50 schreef Montagui het volgende:
In het vorige topic vroeg men zich af wie hij was:

http://www.arnoldjanscheer.nl/

https://www.wildgeraasdefilm.nl/

Voor wie interesse heeft of wil tonen voor ´de 'traditionele' pro-kant.
Mij lijkt de les die hieruit dat er aan Zwarte Piet alles veranderd kan worden behalve zijn kleur.
pi_175395814
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 00:57 schreef the-eye het volgende:

[..]

Mij lijkt de les die hieruit dat er aan Zwarte Piet alles veranderd kan worden behalve zijn kleur.
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 00:57 schreef the-eye het volgende:

[..]

Mij lijkt de les die hieruit dat er aan Zwarte Piet alles veranderd kan worden behalve zijn kleur.
Misschien Ook de kleur
  donderdag 30 november 2017 @ 01:07:54 #8
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_175395841
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 01:03 schreef Jaroon het volgende:

[..]

[..]

Misschien Ook de kleur
Maar dan wel roe en kettingen en weer een duivelse Piet (natuurlijk niet tegenover de aller allerkleinsten)?
pi_175395845
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 01:07 schreef the-eye het volgende:

[..]

Maar dan wel roe en kettingen en weer een duivelse Piet (natuurlijk niet tegenover de aller allerkleinsten)?
En rode lippen.
  donderdag 30 november 2017 @ 01:10:22 #10
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_175395854
Zwarte Piet nog met ketting (1952)

pi_175395864
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 01:10 schreef the-eye het volgende:
Zwarte Piet nog met ketting (1952)

[ afbeelding ]
Wederom ziet het niet er goed uit. Hier grijp ik in.
  donderdag 30 november 2017 @ 01:11:51 #12
242879 Onnoman
The On And Only
pi_175395865
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 01:10 schreef the-eye het volgende:
Zwarte Piet nog met ketting (1952)

[ afbeelding ]
dat kan ik niet zeggen op basis van 3 pixels
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_175395873
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 01:11 schreef Onnoman het volgende:

[..]

dat kan ik niet zeggen op basis van 3 pixels
Redelijk duidelijk.

Blijkbaar niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jaroon op 30-11-2017 01:19:22 ]
  donderdag 30 november 2017 @ 01:17:03 #14
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_175395897
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 01:11 schreef Onnoman het volgende:

[..]

dat kan ik niet zeggen op basis van 3 pixels
Je hebt toch geen staar ofzo? :')
Je ziet toch die ketting over het been van Piet ?

[ Bericht 1% gewijzigd door the-eye op 30-11-2017 01:27:40 ]
pi_175395955
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 00:57 schreef the-eye het volgende:

[..]

Mij lijkt de les die hieruit dat er aan Zwarte Piet alles veranderd kan worden behalve zijn kleur.
Exact. Het zwart is essentieel om legio redenen en achtergrondverhalen.

Men heeft in de afgelopen eeuw ook constant Zwarte Piet veranderd om maar aan het (te accepteren) beeld (van die tijd) te kunnen voldoen. Overal zijn concessies aan gedaan. Piet is (helaas, naast andere niet wenselijke veranderigen) vriendelijk gemaakt.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175395957
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 01:17 schreef the-eye het volgende:

[..]

Je hebt toch geen staar ofzo? :')
Je ziet toch over het been van Piet die ketting?
Op drie pixels wel.
pi_175395965
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 01:10 schreef the-eye het volgende:
Zwarte Piet nog met ketting (1952)

[ afbeelding ]
Geknechte duivel? Italiaanse schoorsteenveger? of slaaf?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175396567
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 23:46 schreef DrDentz het volgende:
Gaat Georgina ook naar Dokkum?
Ohjee, moet zij nu ook al beveiligd gaan worden ?

Hmm. Zijn er eigenlijk pro-pieten die beveiliging nodig hebben, danwel bedreigd worden met moord/verkrachting/beroving van hun kinderen/etc ? Van de antis weten we het (en ook dat dat al ruim 50 jaar gebeurt) - maar over bedreigingen van pro-pieten hoor je weinig afgezien van pressie omhoog 20 jaar terug...
  donderdag 30 november 2017 @ 05:46:44 #19
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175396602
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 01:10 schreef the-eye het volgende:
Zwarte Piet nog met ketting (1952)

[ afbeelding ]
Jaaa! *O* Wild geraas! Alle Pieten ketting en roe terug, net als Krampus die heeft- >:O
pi_175396618
Vinden jullie dit racistisch?

Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  donderdag 30 november 2017 @ 06:08:35 #21
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175396620
De goedgemutste slaaf:
https://www.groene.nl/artikel/de-goedgemutste-slaaf

Artikel over de geschiedenis van Blackface waarin een weinig overtuigende poging wordt gedaan Zwarte Piet als Blackface te framen.

[ Bericht 28% gewijzigd door Lunatiek op 30-11-2017 06:34:09 ]
pi_175397024
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 06:04 schreef maryen65 het volgende:
Vinden jullie dit racistisch?

[ afbeelding ]
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 05:46 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Jaaa! *O* Wild geraas! Alle Pieten ketting en roe terug, net als Krampus die heeft- >:O
[ afbeelding ]
Nee. Is er een goed antwoord? Of je je moet punten kunnen verdienen.
pi_175397055
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 08:03 schreef Jaroon het volgende:

[..]

[..]

Nee. Is er een goed antwoord? Of je moet punten kunnen verdienen.
pi_175397077
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 06:08 schreef Lunatiek het volgende:
De goedgemutste slaaf:
https://www.groene.nl/artikel/de-goedgemutste-slaaf

Artikel over de geschiedenis van Blackface waarin een weinig overtuigende poging wordt gedaan Zwarte Piet als Blackface te framen.
Tsja, het is gewoon de wikipedia pagina met op het einde twee aanvullende alinia's waarin meneer de demografie van Amsterdam gelijk trekt met het gehele land... Ik wil nou niet weer n randstad vs rest van het land gedoe beginnen. Maar hier is het wel blank, dus ik snap zijn hele argumentatie niet met betrekking op het land.

Amsterdam heeft bij zijn officele intocht geen zwarte piet meer, dus dan zou het probleem klaar moeten zijn voor de groene en de schrijver.

En zn afsluiter:
quote:
Er zullen etymologen zijn die heel precies het verschil tussen Zwarte Piet, blackface en Jim Crow gaan uitpluizen. En misschien valt er voor een van beide kampen, pro- en anti-Zwarte Piet, een heilig gelijk te vergeven. Het zal het gelijk zijn van de voetganger die overreden wordt door een automobilist, terwijl hij toch echt op een zebrapad stond. Hij zal rusten in zijn gelijk. In de vergelijking tussen Zwarte Piet en blackface is praktisch gesproken deze inductieve redenering van belang, die in het Engels ook wel bekend staat als de duck test. ‘If it looks like a duck, swims like a duck, and quaks like a duck, then it probably is a duck.’
Is zijn argument nou eigenlijk alleen:

‘If it looks like a duck, swims like a duck, and quaks like a duck, then it probably is a duck.’

Phoe heeeee. Dit is dan mijn argument:
BURN HER!!!!111

En meer verbanden legt hij niet tussen black face en zwarte piet, wat een ophitserig amateur krantje. En daar mee willen ze ons zaterdag in de nuchtere provincie lastig vallen... Who gives a fuck.

[ Bericht 15% gewijzigd door WodanIsGroot op 30-11-2017 08:41:22 ]
  donderdag 30 november 2017 @ 08:20:32 #25
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175397092
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 08:03 schreef Jaroon het volgende:

[..]


[..]

Nee. Is er een goed antwoord? Of je je moet punten kunnen verdienen.
Mijn jaaaa was een licht ontroerde vreugdekreet bij het zien van authentieke duivelsketenen :@
pi_175397124
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 08:20 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Mijn jaaaa was een licht ontroerde vreugdekreet bij het zien van authentieke duivelsketenen :@
Dat had ik ook. En een koos beetje voor nee.
pi_175397205
Die TT. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 30 november 2017 @ 08:36:46 #28
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175397272
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 01:07 schreef the-eye het volgende:

[..]

Maar dan wel roe en kettingen en weer een duivelse Piet (natuurlijk niet tegenover de aller allerkleinsten)?
Waarom niet tegenover de allerkleinsten?
  Leukste jonkie 2022 donderdag 30 november 2017 @ 08:38:33 #29
213457 engine
pi_175397292
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 06:04 schreef maryen65 het volgende:
Vinden jullie dit racistisch?

[ afbeelding ]
Nee, ik niet.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  donderdag 30 november 2017 @ 08:50:03 #30
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_175397437
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 08:36 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Waarom niet tegenover de allerkleinsten?
Tja.... waarom zou dat nou zijn? :')
pi_175397524
is zwarte Piet een ras?
pi_175397574
Voor alle Friezen die het gemist hebben.

Saterdei giet KOZP als noch demonstrearjen yn Dokkum. Moai gean litte, it is harren rjocht. Mar my tinkt dat der gedonder fan komt fan sa wol rjochts as loftse fanatike persoanen. Ik kom net yn Dokkum en mei my de 'blokkearders' ek net, wy hawwe ús punt makke en no meie sy harren rjocht brûke. Mar ik freechje hjir by eltsenien om saterdei ek út Dokkum wei te bliuwen, lit ús Friezen no mar sjen oan harren dat wy gjin rasisten binne en dat wy net tsjin frijhyd fan miening binne. Der wurd fêst roppen en skolden en dêr komme rellen fan, dêr hawwe wy yn Fryslân gjin ferlet fan en dogge wy net oan mei.

En jo kinne snein ek winkeljen in Dokkum op koopzondag.

Oh en de demostratie is tussen 14:00 en 16:00

[ Bericht 4% gewijzigd door WodanIsGroot op 30-11-2017 10:21:59 ]
  donderdag 30 november 2017 @ 09:02:15 #33
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175397605
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 08:56 schreef KingRadler het volgende:
is zwarte Piet een ras?
Volgens sommigen is hij van het negroïde ras, ondanks ontbrekende kenmerken als brede neus, "dikke" lippen, kroeshaar, bruine huid met lichtere delen, donkere ogen...
pi_175397610
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2017 08:38 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Nee, ik niet.
Dat was het ook niet totdat men de traditionele liederen aanpaste/verving met liederen met een racistische ondertoon. "Blackface" lag om de hoek. Toen men daarop gewezen werd is men dan ook over het algemeen weer teruggekeerd naar de oorspronkelijke gezangen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 30 november 2017 @ 09:04:09 #35
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175397627
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 08:59 schreef WodanIsGroot het volgende:
Voor alle Friezen die het gemist hebben.

Saterdei giet KOZP als noch demonstrearjen yn Dokkum. Moai gean litte, it is harren rjocht. Mar my tinkt dat der gedonder fan komt fan sa wol rjochts as loftse fanatike persoanen. Ik kom net yn Dokkum en mei my de 'blokkearders' ek net, wy hawwe ús punt makke en no meie sy harren rjocht brûke. Mar ik freechje hjir by eltsenien om saterdei ek út Dokkum wei te bliuwen, lit ús Friezen no mar sjen oan harren dat wy gjin rasisten binne en dat wy net tsjin frijhyd fan miening binne. Der wurd fêst roppen en skolden en dêr komme rellen fan, dêr hawwe wy yn Fryslân gjin ferlet fan en dogge wy net oan mei.

En zondag is het koopzondag in Dokkum, dus dan even snel winkelen.
Dat is fan Jenny út Drachten?
pi_175397702
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 09:04 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat is fan Jenny út Drachten?
Nee, het is de randstad en media die haar als leidster hebben verklaart. Maar zo rollen we hier niet, het is gewoon een spontane volksbeweging zonder structuur want hier kennen we elkaar allemaal via via en nemen elkaar dus serieus.
pi_175397734
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 06:08 schreef Lunatiek het volgende:
De goedgemutste slaaf:
https://www.groene.nl/artikel/de-goedgemutste-slaaf

Artikel over de geschiedenis van Blackface waarin een weinig overtuigende poging wordt gedaan Zwarte Piet als Blackface te framen.
Wat een prul. Ik zou me doodschamen als dat in mijn anti-pieten kamp zou zitten. Amateur.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175397744
Actie van BN'ers legt kloof tussen Nederlanders goed bloot

De metaforische grachtengordel, voor zover die bestaat, legde gisteren per ongeluk heel goed bloot hoe ver Nederlandse burgers van elkaar af kunnen staan. Tweehonderd zelfbenoemde ‘influencers’, een modewoord voor iemand met meer dan duizend Facebookvrienden, bundelden de krachten en gingen als een guerrillabeweging tekeer tegen iedereen met een afwijkende mening.

Op social media poseerden Bekende Nederlanders uit Amsterdam in een T-shirt met daarop de tekst: ZWARTE PIET IS RACISME. Deze campagne, groots opgezet en weinig subtiel van karakter, moet ervoor zorgen dat er iets van bewustzijn ontstaat bij de mensen die het traditionele uiterlijk van de knecht – zwart, dikke lippen, kroeshaar, gouden oorbellen – hartstochtelijk verdedigen.

Wellicht oogst de actie applaus onder gelijkgestemden, maar bij mij werkte ze vooral op de lachspieren. Dat had in de eerste plaats te maken met de enorme pretentie van een meerderheid van de deelnemers. Het was me namelijk op geen enkele manier duidelijk waarom sommigen van zichzelf dachten dat ze Bekende Nederlanders waren. Dat moeten ze elkaar in de kroeg hebben aangepraat.

Een aantal brult zonder gêne vanuit de periferie van de hoofdstedelijke kunstwereld dat iedereen zich moet aanpassen. Deze aanmatigende houding zorgt ervoor dat de vervreemding almaar toeneemt – precies het tegenovergestelde van wat de initiatienemers beogen. De glamourachtige foto’s zijn wellicht leuk en herkenbaar voor de verspreiders, maar anderen kunnen zich er totaal niet mee vereenzelvigen.

Het is preken voor eigen parochie. De marginale schrijvertjes, eeuwige b-acteurs en notoire ruziezoekers gaan niemand op nieuwe gedachten brengen door met minachting het latente racisme van anderen aan te kaarten. Ze zijn losgezongen van de realiteit.

Het enige wat zij bewerkstelligen, is dat afkeer van de progressieve mediafiguren zienderogen toeneemt. Ik merk het aan mezelf: hoewel ik zie dat ze in essentie voor iets goeds strijden, wil ik er op geen enkele wijze mee te maken hebben.

Wie op een beetje empathie van de ander rekent, doet er goed aan zich ook in hem te verplaatsen. Dat is duidelijk niet gebeurd door de mensen achter deze nieuwe actie. De afstand tussen verschillende bevolkingsgroepen werd de afgelopen jaren groter. Door deze onlinecampagne zal daar geen verandering in komen. Misschien is het tegendeel zelfs waar.
https://www.ad.nl/binnenl(...)goed-bloot~a89392e1/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175397777
Het zien van deze mensen als BN'ers lijkt mij overbodig. Je moet ze simpelweg zien als mensen, Met een mening. Net als jij en ik.

Ik heb de campagne niet gezien, als ze zichzelf profileren als 'BN'er' is dat ook dom
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175397815
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 09:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het zien van deze mensen als BN'ers lijkt mij overbodig. Je moet ze simpelweg zien als mensen, Met een mening. Net als jij en ik.

Ik heb de campagne niet gezien, als ze zichzelf profileren als 'BN'er' is dat ook dom
Dan doen ze inderdaad. Met mooie gelikte foto's en hun eigen verhaal van hoe erg het fenomeen zwarte piet hun leven beinvloed heeft.

De helft komt uit Amsterdam en van de 200 herkende ik er ongeveer 10, terwijl ik best een hoop BN'ers kan herkennen aan hun naam of foto.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Leukste jonkie 2022 donderdag 30 november 2017 @ 09:20:30 #41
213457 engine
pi_175397826
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 09:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Actie van BN'ers legt kloof tussen Nederlanders goed bloot
https://www.ad.nl/binnenl(...)goed-bloot~a89392e1/
Goede column ^O^
Was gisteren bij DWDD al pijnlijk duidelijk dat dit niks gaat opleveren. Georgina en die anderen vlogen er ook weer erg fel in. Haast geen gesprek mee te voeren.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175397839
En er waren ruim 1.7 miljoen mensen die de pietitie actie ondersteunden en wel 200 die deze actie ondersteunden. Zulke cijfers laten niets aan onduidelijkheid over.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 30 november 2017 @ 09:22:05 #43
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175397846
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 09:10 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Nee, het is de randstad en media die haar als leidster hebben verklaart. Maar zo rollen we hier niet, het is gewoon een spontane volksbeweging zonder structuur want hier kennen we elkaar allemaal via via en nemen elkaar dus serieus.
Ah, nee, iemand heeft het toch geschreven, iemand die schrijft niet uit Dokkum te komen? Jij dan?
  Leukste jonkie 2022 donderdag 30 november 2017 @ 09:25:43 #44
213457 engine
pi_175397900
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 09:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En er waren ruim 1.7 miljoen mensen die de pietitie actie ondersteunden en wel 200 die deze actie ondersteunden. Zulke cijfers laten niets aan onduidelijkheid over.
Dat kun je natuurlijk niet zo zeggen.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175397918
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 09:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Actie van BN'ers legt kloof tussen Nederlanders goed bloot

Op social media poseerden Bekende Nederlanders uit Amsterdam in een T-shirt met daarop de tekst: ZWARTE PIET IS RACISME. Deze campagne, groots opgezet en weinig subtiel van karakter, moet ervoor zorgen dat er iets van bewustzijn ontstaat bij de mensen die het traditionele uiterlijk van de knecht – zwart, dikke lippen, kroeshaar, gouden oorbellen – hartstochtelijk verdedigen.
Exact deze alinea, met zijn dikke vette onderstreepte frame, geeft weer waarom dergelijke anti-Pieten geen benul hebben en als gelukzalige 'whitey helpers' de plank volledig misslaan.

Net als Darkie Day hebben ook de Zwarte Piet vertolkers, zich bewust van de mogelijke link naar 'blackface' en de daarmee gepaard gaande kans op misinterpretatie, het uiterlijk van Zwarte Piet allang aangepast. Niks geen dikke lippen, kroeshaar of gouden oorbellen meer, een uitzondering daargelaten.

Dat iets van dát bewustzijn maar eens ontstaat bij deze 'Amsterdammers'.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175397935
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2017 09:20 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Goede column ^O^
Was gisteren bij DWDD al pijnlijk duidelijk dat dit niks gaat opleveren. Georgina en die anderen vlogen er ook weer erg fel in. Haast geen gesprek mee te voeren.
Vond die PVV'er eigenlijk nog de meest redelijke met zijn status quo in de trant van 'laat iedereen het feest op zijn eigen manier vieren, het veranderd toch wel, als het moet veranderen'.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175397942
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2017 09:25 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Dat kun je natuurlijk niet zo zeggen.
De actie heeft 10 BN'ers en 190 nobody's op de been gebracht. Hoeveel BN'ers er tussen die 1.7 miljoen zaten weet ik niet, maar dat het een veelvoud was is duidelijk.

Het gaat dus om 8500 keer zoveel deelnemers.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175398000
Dat meisje Alma dat dat verschrikkelijke holocaust verhaal vanuit de bus op weg naar Dokkum opschreef werd bijvoorbeeld prominent naar voren geschoven door de hele beweging.

Iedere beweging met enig realiteitsbesef zou zo'n meisje niet meer serieus nemen en haar therapie aanraden ipv prominent als BN'er naar voren te schuiven.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Leukste jonkie 2022 donderdag 30 november 2017 @ 09:34:45 #49
213457 engine
pi_175398006
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 09:28 schreef Montagui het volgende:

[..]

Vond die PVV'er eigenlijk nog de meest redelijke met zijn status quo in de trant van 'laat iedereen het feest op zijn eigen manier vieren, het veranderd toch wel, als het moet veranderen'.
Ja, vond ik ook. En die man kun je nog een discussie mee voeren. Was ook best bereid om over oplossingen na te denken.
Behoorlijk irritant hoe Georgina en die andere vrouw met teveel emotie het gesprek probeerden te voeren.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175398020
Ik vind die meningen allemaal best, alleen zo'n Nzume is echt een nare racist en dat zeg ik als kleurling in dit mooi landje. De uitspraken die ze bij DWDD deed over "witte" mensen was gewoon walgelijk en echt opruiend. De witte mens heeft nooit opleiding gehad over slavernij? Bitch please.

Dit soort mensen doen onze multiculturele samenleving echt niet goed. Ik vind dat de anti-kamp best een punt heeft hoor, maar door dit soort figuren gooien ze hun eigen ramen in. Dat ze dat zelf niet inzien en niemand van de anti-kamp hier wat van zegt vind ik dan ook bijzonder vreemd.
pi_175398042
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 09:22 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ah, nee, iemand heeft het toch geschreven, iemand die schrijft niet uit Dokkum te komen? Jij dan?
Nee ik niet. Ik kan ook geen fatsoenlijk Fries schrijven, jaja en ook geen fatsoenlijk Nederlands :p

Het gaat om de oproep, de naam doet er niet toe, ik voel de behoefte ook niet om die te melden. Het is een interne Friese aangelegenheid en ga ik niet de Hollandse heksenjacht voeren met namen.

[ Bericht 2% gewijzigd door WodanIsGroot op 30-11-2017 09:46:55 ]
pi_175398046
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 09:35 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik vind die meningen allemaal best, alleen zo'n Nzume is echt een nare racist en dat zeg ik als kleurling in dit mooi landje. De uitspraken die ze bij DWDD deed over "witte" mensen was gewoon walgelijk en echt opruiend. De witte mens heeft nooit opleiding gehad over slavernij? Bitch please.

Dit soort mensen doen onze multiculturele samenleving echt niet goed. Ik vind dat de anti-kamp best een punt heeft hoor, maar door dit soort figuren gooien ze hun eigen ramen in. Dat ze dat zelf niet inzien en niemand van de anti-kamp hier wat van zegt vind ik dan ook bijzonder vreemd.
Van die figuren die zichzelf als superieur zien boven het 'blanke ras' zijn precies zo eng als omgekeerd.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Leukste jonkie 2022 donderdag 30 november 2017 @ 09:39:37 #53
213457 engine
pi_175398084
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 09:35 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik vind die meningen allemaal best, alleen zo'n Nzume is echt een nare racist en dat zeg ik als kleurling in dit mooi landje. De uitspraken die ze bij DWDD deed over "witte" mensen was gewoon walgelijk en echt opruiend. De witte mens heeft nooit opleiding gehad over slavernij? Bitch please.

Dit soort mensen doen onze multiculturele samenleving echt niet goed. Ik vind dat de anti-kamp best een punt heeft hoor, maar door dit soort figuren gooien ze hun eigen ramen in. Dat ze dat zelf niet inzien en niemand van de anti-kamp hier wat van zegt vind ik dan ook bijzonder vreemd.
:Y
En niet inzien dat haar gedrag de hele situatie juist verergerd.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175398093
Wéér BN-ers op de bres. Applaus!

Tweehonderd bekende Nederlanders voeren actie tegen Zwarte Piet. De actie is begonnen met een fotosessie waarbij een modefotograaf iedereen heeft geportretteerd in een t-shirt met de tekst 'Zwarte Piet is racisme'. De foto's worden nu verspreid op sociale media.

Actrice Georgina Verbaan twitterde haar foto en het statement 'Als ik van gedachten kan veranderen kunt u het ook'. Verandert u van gedachten omdat BN-ers dat van u vragen?

Met je kop op televisie of op het witte doek, honderdduizenden volgers op Instagram, met naam en toenaam in de bladen, aangesproken en aangestaard, er is geen ontkomen aan: bekende mensen beleven hun bestaan anders. De aandacht kent leuke kanten, maar – en dat bedoel ik niet ironisch - een aantasting van de geestelijke gezondheid ligt altijd op de loer. En dan is zelfoverschatting nog niet eens het grootste onheil.

Wat beroemde mensen doet verschillen van de rest, is dat zij de vrijheid van het anonieme bestaan hebben ingeleverd. Met de roem komen de verwachtingen van anderen en die van hen zelf. De hoogste tol betalen zij die van alle aandacht en beperkingen weer wegvluchten richting drank en drugs en de rekening zien oplopen met verslaving en een vroegtijdig einde.

Gelukkig vergaat het niet alle bekenden zo, maar aandoeningen genoeg. Een van de meest voorkomende is eigenwaan of zelfoverschatting. Het is de inbeelding dat jouw aanwezigheid de wereld in beweging zet. Een bijna logische waan, omdat bekende mensen ervaren dat hun aanwezigheid anderen niet onopgemerkt voorbij gaat.

We zien het bij wereldsterren als Bono, Angelina Jolie, Brad Pitt, Madonna en George Clooney, die hun eigen landgoed voor even verlaten, om in ontwikkelingslanden aandacht te vragen voor de grote ongelijkheid in de wereld. Een cameraploeg gaat altijd mee, want zonder registratie is de liefdadigheid van beroemde mensen niets waard.

Maar naast de rol van weldoener vermoeden steeds meer beroemdheden dat er voor hen een taak ligt om de rest een ander bewustzijn bij te brengen. Een beter bewustzijn. Zo zien we meer dan ooit muzikanten politieke statements maken.

Ik beweer niet dat zij geen overtuiging of standpunten kunnen hebben, maar hun verklaringen zijn zelden meer dan een paar woorden bij de ontvangst van een Grammy of een Oscar. Met het extra applaus halen ze alles uit de avond wat er in zit.

Bekende Nederlanders vertonen ook in toenemende mate de behoefte zich van hun stichtelijke kant te laten zien. BN-ers met een advies op welke partij u moet stemmen, BN-ers die ons erop wijzen geen bont te dragen, BN-ers op de bres voor uw donatie aan Giro555 en nu tweehonderd BN-ers die willen dat heel Nederland voortaan pakjesavond viert zonder Zwarte Piet.

Dat kan dan zonder argumenten, want hun bekendheid moet voldoende zijn om u van gedachten te veranderen. Deze zelfoverschatting zou je gerust stuitende arrogantie kunnen noemen, als het niet zo'n ernstige bijwerking van de roem was geweest.

Laat u die BN-ers maar voor wat ze zijn en bepaal vooral zelf welke Pieten u dezer dagen binnen laat. Bekende Nederlanders - en beroemdheden in het algemeen - zijn nooit echte activisten. Daarvoor zijn het te veel opportunisten en ontberen ze de moed.

Roderick Veelo
  donderdag 30 november 2017 @ 09:42:10 #55
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175398131
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 09:37 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Nee ik niet.

Het gaat om de oproep, de naam doet er niet toe, ik voel de behoefte ook niet om die te melden. Het is een interne Friese aangelegenheid en ga ik niet de Hollandse heksenjacht voeren met namen.
Ah, op die manier ^O^
  Leukste jonkie 2022 donderdag 30 november 2017 @ 09:42:19 #56
213457 engine
pi_175398134
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 09:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De actie heeft 10 BN'ers en 190 nobody's op de been gebracht. Hoeveel BN'ers er tussen die 1.7 miljoen zaten weet ik niet, maar dat het een veelvoud was is duidelijk.

Het gaat dus om 8500 keer zoveel deelnemers.
Die conclusie kun je niet trekken.
Er is aan bepaalde mensen gevraagd of ze mee willen doen. Logisch dat er geen miljoenen meedoen als je geen miljoenen vraagt.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175398150
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 09:35 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik vind die meningen allemaal best, alleen zo'n Nzume is echt een nare racist en dat zeg ik als kleurling in dit mooi landje. De uitspraken die ze bij DWDD deed over "witte" mensen was gewoon walgelijk en echt opruiend. De witte mens heeft nooit opleiding gehad over slavernij? Bitch please.

Dit soort mensen doen onze multiculturele samenleving echt niet goed. Ik vind dat de anti-kamp best een punt heeft hoor, maar door dit soort figuren gooien ze hun eigen ramen in. Dat ze dat zelf niet inzien en niemand van de anti-kamp hier wat van zegt vind ik dan ook bijzonder vreemd.
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 09:37 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Van die figuren die zichzelf als superieur zien boven het 'blanke ras' zijn precies zo eng als omgekeerd.
Het kan nog veel en veel erger. Deze 'BN'er' werd prominent naar voren geschoven. Ergere racisten dan dit zal je niet vinden. Compleet wereldvreemd.

https://www.vn.nl/alma-mathijsen-bus-zwarte-piet/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175398162
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2017 09:42 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Die conclusie kun je niet trekken.
Er is aan bepaalde mensen gevraagd of ze mee willen doen. Logisch dat er geen miljoenen meedoen als je geen miljoenen vraagt.
Als je kijkt naar de namen, dan hebben ze iedere randdebiel die zich maar wou lenen gevraagd voor hun actie.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175398199
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175398212
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 09:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Het kan nog veel en veel erger. Deze 'BN'er' werd prominent naar voren geschoven. Ergere racisten dan dit zal je niet vinden. Compleet wereldvreemd.

https://www.vn.nl/alma-mathijsen-bus-zwarte-piet/
Als je niet beter wist zou je bijna denken dat het over de treinkaping bij de Punt gaat... :')
pi_175398218
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2017 09:20 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Goede column ^O^
Was gisteren bij DWDD al pijnlijk duidelijk dat dit niks gaat opleveren. Georgina en die anderen vlogen er ook weer erg fel in. Haast geen gesprek mee te voeren.
Dat is constant het probleem helaas, daarom gaan voorstanders ook meer de hakken in het zand zetten.
Steeds minder begrip voor elkaar in plaats van meer
  Leukste jonkie 2022 donderdag 30 november 2017 @ 09:49:10 #62
213457 engine
pi_175398233
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 09:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als je kijkt naar de namen, dan hebben ze iedere randdebiel die zich maar wou lenen gevraagd voor hun actie.
Waarom mij niet dan? -O-
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  donderdag 30 november 2017 @ 09:49:28 #63
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175398238
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2017 09:20 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Goede column ^O^
Was gisteren bij DWDD al pijnlijk duidelijk dat dit niks gaat opleveren. Georgina en die anderen vlogen er ook weer erg fel in. Haast geen gesprek mee te voeren.
Daarom is een open discussie, zoals in een van de vorige delen werd geopperd bij voorbaat kansloos als dat anti-kamp geen redelijke woordvoeder weet te vinden, iemand die zonder hysterie het gesprek aan kan gaan.

Lijkt trouwens wel op een cover-up van #MeToo: eerst massaal over #MeToo janken, maar nu het te dichtbij komt en zichzelf in de staart dreigt te bijten met de beschuldigingen, je snel profileren met iets anders dat tot 5 december op ieders dikke rode lippen is.
pi_175398239
pi_175398245
quote:
Erg dom.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175398291
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2017 09:49 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Waarom mij niet dan? -O-
Er zijn natuurlijk grenzen
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175398295
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 09:50 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Erg dom.
Met de korte teentjes van sommige mensen wel ja. Die gaan nu vast beweren dat een aap op een neger lijkt en dat het racisme!!! is
  donderdag 30 november 2017 @ 09:55:13 #68
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175398301
quote:
_O-
Het is in elk geval geen negerkarikatuur meer. En ook geen knecht. Weg argumenten!
pi_175398318
quote:
"Toy-Chimp".

Denk maak hem maar, dan is die vast uit de weg.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175398322
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 09:54 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Met de korte teentjes van sommige mensen wel ja. Die gaan nu vast beweren dat een aap op een neger lijkt en dat het racisme!!! is
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 09:55 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

_O-
Het is in elk geval geen negerkarikatuur meer. En ook geen knecht. Weg argumenten!
Het is maar weer duidelijk wat jullie intentie is.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175398332
Overigens is die aap hun logo, maar dit is gewoon niet zo slim.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175398343
quote:
7s.gif Op donderdag 30 november 2017 09:56 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]


[..]

Het is maar weer duidelijk wat jullie intentie is.
Beetje lachen. Meer is er niet te doen over zwarte piet door het gebrek aan anti argumenten die de emotie overstijgen.
pi_175398362
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 09:58 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Beetje lachen. Meer is er niet te doen over zwarte piet door het gebrek aan anti argumenten die de emotie overstijgen.
jij vindt het ook 'een beetje lachen' om een neger 'zwarte piet' of 'aap' te noemen?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175398377
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 10:00 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

jij vindt het ook 'een beetje lachen' om een neger 'zwarte piet' of 'aap' te noemen?
Wie noemt een neger een aap of zwarte piet dan? Ik niet hoor.

Mevrouw Verbaan doet dat.

Oh en ik vind dat niet grappig.
pi_175398393
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 10:00 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

jij vindt het ook 'een beetje lachen' om een neger 'zwarte piet' of 'aap' te noemen?
En ineens moet ik even terugdenken aan een veelbesproken artikel op de FP met de titel "De HEMA weet tenminste hoe je een aap verkoopt". (Dat als je het mij vraagt uiteindelijk verwijderd is.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175398398
quote:
11s.gif Op donderdag 30 november 2017 10:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

En ineens moet ik even terugdenken aan een veelbesproken artikel op de FP met de titel "De HEMA weet tenminste hoe je een aap verkoopt". (Dat als je het mij vraagt uiteindelijk verwijderd is.)
Waar ging dit over?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175398414
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 10:02 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Waar ging dit over?
Daar werd in een reclame een zwart jongetje afgebeeld die een aap-knuffel in z'n handen had ofzo.

Het zou een voorbeeld zijn van 'doorgeslagen politieke correctheid' volgens het artikel. Is een paar jaar geleden.

Disclaimer: dit is hoe ik het me herinner. Het valt niet meer terug te lezen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175398472
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 10:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Daar werd in een reclame een zwart jongetje afgebeeld die een aap-knuffel in z'n handen had ofzo.

Het zou een voorbeeld zijn van 'doorgeslagen politieke correctheid' volgens het artikel. Is een paar jaar geleden.

Disclaimer: dit is hoe ik het me herinner. Het valt niet meer terug te lezen.
Oejoeijoei klinkt als een uitdaging. Het selectieve geheugen testen.

Mmmm
https://www.google.co.uk/(...)filetype=&as_rights=

Het bestaat niet nee. Dus misschien heb je het gedroomd :p

[ Bericht 4% gewijzigd door WodanIsGroot op 30-11-2017 10:15:58 ]
pi_175398591
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 10:07 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Oejoeijoei klinkt als een uitdaging. Het selectieve geheugen van een 'oikofoob'(moest even een hokje verzinnen :p) testen.

Mmmm
https://www.google.co.uk/(...)filetype=&as_rights=

Het bestaat niet nee. Dus misschien heb je het gedroomd :p
Jij denkt dat google je alles kan vertellen over alles dat ooit online heeft gestaan?

Da's niet zo namelijk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175398605
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 10:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Jij denkt dat google je alles kan vertellen over alles dat ooit online heeft gestaan?

Da's niet zo namelijk.
Oke oke, ik kijk nog even verder. Oh nee ik moet aan t werk.

[ Bericht 2% gewijzigd door WodanIsGroot op 30-11-2017 10:24:51 ]
pi_175398773
quote:
11s.gif Op donderdag 30 november 2017 10:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

En ineens moet ik even terugdenken aan een veelbesproken artikel op de FP met de titel "De HEMA weet tenminste hoe je een aap verkoopt". (Dat als je het mij vraagt uiteindelijk verwijderd is.)
Volgens mij was het de Zeeman.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175398780
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 10:25 schreef Montagui het volgende:

[..]

Volgens mij was het de Zeeman.
Verrek, daar zou je zomaar gelijk in kunnen hebben inderdaad! Nou je het zegt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175398803
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175398807
Hier is ie.

https://frontpage.fok.nl/(...)peelgoedfolders.html

Met onderschrift "Zeeman heeft wél begrepen hoe je een knuffel aanprijst...".

Als je het mij vraagt is de titel en/of het onderschrift nav klachten aangepast. Daar stond 'aap'.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175398819
quote:
Als je hier racisme in ziet heb ik nieuws voor je. :')
pi_175398834
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 10:28 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Als je hier racisme in ziet heb ik nieuws voor je. :')
Het artikel is volgens mij aangepast. Dat was eerst "Zeeman heeft wél begrepen hoe je een aap aanprijst..."
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator donderdag 30 november 2017 @ 10:33:00 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175398892
het is toch ook een aap?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175398909
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 10:33 schreef sp3c het volgende:
het is toch ook een aap?
Hier ga ik mijn vingers niet aan branden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175398918
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 10:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het artikel is volgens mij aangepast. Dat was eerst "Zeeman heeft wél begrepen hoe je een aap aanprijst..."
Jajaja

Hahahaha

Komt eerder over als een racistisch selectief geheugen.
  Moderator donderdag 30 november 2017 @ 10:34:26 #90
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175398923
dat jongetje zullen ze niet verkopen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175398934
quote:
_O-
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_175399119
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 10:34 schreef sp3c het volgende:
dat jongetje zullen ze niet verkopen
Tenzij de Zeeman een filiaal heeft in Libië...dan weet ik het nog zo net niet.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175399158


Deze dan...
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_175399172
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 10:49 schreef CoExist het volgende:
[ link | afbeelding ]

Deze dan...
Dit vind ik wel zorgelijker dan die vorige. Die van de Zeeman was onhandig, maar vond ik nog niet zo'n groot probleem.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175399203
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 10:51 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dit vind ik wel zorgelijker dan die vorige. Die van de Zeeman was onhandig, maar vond ik nog niet zo'n groot probleem.
Onhandig van Zeeman of onhandig van FOK?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 november 2017 @ 10:56:28 #96
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175399244
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 10:33 schreef sp3c het volgende:
het is toch ook een aap?
Waarom die twijfel? Je moet echt stekeblind zijn om dat niet te zien.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175399271
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 10:51 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dit vind ik wel zorgelijker dan die vorige. Die van de Zeeman was onhandig, maar vond ik nog niet zo'n groot probleem.
Hahaha, wat is hier dan mis mee?
pi_175399273
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 10:49 schreef CoExist het volgende:
[ link | afbeelding ]

Deze dan...
En een blank hoofd mag wel, want dat is minder racistisch? Zo raar vind ik dat altijd :')
  donderdag 30 november 2017 @ 10:59:46 #99
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_175399290
quote:
_O-
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  Redactie Sport donderdag 30 november 2017 @ 11:00:45 #100
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175399310
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 10:58 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

En een blank hoofd mag wel, want dat is minder racistisch? Zo raar vind ik dat altijd :')
Die associatie bestaat niet.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 30 november 2017 @ 11:01:13 #101
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_175399319
Bescheur me hier echt, prachtig.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 november 2017 @ 11:01:22 #102
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175399323
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 10:49 schreef CoExist het volgende:
[ link | afbeelding ]

Deze dan...
Goed... kleerhangers met hoofd van kinderen erop. Een shirt dat lijkt op een legeroutfit en een shirt met een aap erop. Zo denk ik er dan over.

Maar voor de makkelijk getriggerde mensen die naar huiskleur gaan kijken is het wel een redelijk ongelukkige combinatie ja _O-
Straks mag dat kind niet eens meer boven een aapshirt hangen omdat hij bruin is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175399328
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:00 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Die associatie bestaat niet.
Dus bij een schaap/geit zou het niet mogen en een donker kindje weer wel?
  Redactie Sport donderdag 30 november 2017 @ 11:01:45 #104
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175399333
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 10:58 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Hahaha, wat is hier dan mis mee?
De associatie tussen een donkere jongen en een aap wordt zeer vaak gemaakt en wordt niet als positief ervaren. (Omdat een aap wordt gezien als dommer dan de mens)

Negatieve associaties moet je beperken als dit kan, en in dit geval kan dat.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175399340
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 10:27 schreef Molurus het volgende:
Hier is ie.

https://frontpage.fok.nl/(...)peelgoedfolders.html

Met onderschrift "Zeeman heeft wél begrepen hoe je een knuffel aanprijst...".

Als je het mij vraagt is de titel en/of het onderschrift nav klachten aangepast. Daar stond 'aap'.
Wat wil je hier nou mee aantonen ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  Redactie Sport donderdag 30 november 2017 @ 11:02:56 #106
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175399350
quote:
10s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:01 schreef BaajGuardian het volgende:
Bescheur me hier echt, prachtig.
Tsja, dat mensen niet zien dat bepaalde associaties gemaakt kunnen worden en negatief zijn is inderdaad totaal lachwekkend.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 30 november 2017 @ 11:03:12 #107
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_175399354
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:01 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

De associatie tussen een donkere jongen en een aap wordt zeer vaak gemaakt en wordt niet als positief ervaren. (Omdat een aap wordt gezien als dommer dan de mens)

Negatieve associaties moet je beperken als dit kan, en in dit geval kan dat.
Dus als een neger een trui aanheeft met bananen er op dan kan hij problemen verwachten van de linkse goedmens?
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_175399367
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:02 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Tsja, dat mensen niet zien dat bepaalde associaties gemaakt kunnen worden en negatief zijn is inderdaad totaal lachwekkend.
Ik vind het wel grappig dat jij negers op apen vindt lijken, weer wat geleerd.
  Redactie Sport donderdag 30 november 2017 @ 11:04:30 #109
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175399372
quote:
10s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:01 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Dus bij een schaap/geit zou het niet mogen en een donker kindje weer wel?
Ik zie nu wel dat het 'toevallig' is, het is niet stelselmatig dat de donkere jongen bij de aap hoort.

Dan is het ongelukkig, maar onoverkomelijk. Ze worden willekeurig bijgevoegd. Als er ook blanke hoofdjes bij het aapshirt hangen, nouja, dan is er geen universele associatie.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 30 november 2017 @ 11:04:33 #110
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_175399373
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:02 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Tsja, dat mensen niet zien dat bepaalde associaties gemaakt kunnen worden en negatief zijn is inderdaad totaal lachwekkend.
Hand in hand lopen met een kind kan geassocieerd worden met een kinderlokker zijn, zou dat dus maar niet meer doen!

Joh jullie moeten eens medicatie gaan innemen tegen jullie associatiedrift.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 november 2017 @ 11:04:43 #111
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175399377
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:02 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Tsja, dat mensen niet zien dat bepaalde associaties gemaakt kunnen worden en negatief zijn is inderdaad totaal lachwekkend.
Ik vind de mensen die dergelijke associaties hebben lachwekkend.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175399380
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:00 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Die associatie bestaat niet.
Och jongen toch. Haha. Je moet de cabaret in.
  Redactie Sport donderdag 30 november 2017 @ 11:05:02 #113
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175399381
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:04 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ik vind het wel grappig dat jij negers op apen vindt lijken, weer wat geleerd.
Ik heb niet gezegd dat ik dat vind, ik heb gezegd dat die associatie bestaat.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 30 november 2017 @ 11:07:00 #114
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_175399413
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:05 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik heb niet gezegd dat ik dat vind, ik heb gezegd dat die associatie bestaat.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  Redactie Sport donderdag 30 november 2017 @ 11:08:08 #115
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175399437
quote:
Wat leuk, de ninja turtles en dolfijnen en nemo!
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175399438
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 10:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Waarom die twijfel? Je moet echt stekeblind zijn om dat niet te zien.
Ik zie een kind met twee knuffels.

Wat is daar racistisch aan?

Dit is opnieuw zo'n gevalletje van het racisme proberen te zoeken om daarmee een ander te kunnen slaan.

Als een ander zich wil vereenzelvigen met een aap dan hoef je toch degene die dat niet doet toch niet te beschuldigen van racisme?
pi_175399443
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:05 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik heb niet gezegd dat ik dat vind, ik heb gezegd dat die associatie bestaat.
Maar als je het kan verdedigen moet je er toch ook wat in kunnen zien. Anders vind je net als andere mensen hier het nergens op slaan.
pi_175399452
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:04 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik zie nu wel dat het 'toevallig' is, het is niet stelselmatig dat de donkere jongen bij de aap hoort.

Dan is het ongelukkig, maar onoverkomelijk. Ze worden willekeurig bijgevoegd. Als er ook blanke hoofdjes bij het aapshirt hangen, nouja, dan is er geen universele associatie.
Tja, er zijn mensen die alleen al bij het zien van dat shirt in combinatie met de kleur van het jongetje in een stuip schieten. Indien het toeval is (zoals waarschijnlijk in dit geval) dan vind ik die stuip belachelijk. Indien het stelselmatig voorkomt (bv alle aapshirtjes bij alleen maar bruine jongetjes) dan kan ik me de stuip wel voorstellen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Redactie Sport donderdag 30 november 2017 @ 11:09:09 #119
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175399456
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:08 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Maar als je het kan verdedigen moet je er toch ook wat in kunnen zien. Anders vind je net als andere mensen hier het nergens op slaan.
Nee, ik vind het onzin. Een mens lijkt totaal niet op een aap.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport donderdag 30 november 2017 @ 11:09:33 #120
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175399461
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:09 schreef Montagui het volgende:

[..]

Tja, er zijn mensen die alleen al bij het zien van dat shirt in combinatie met de kleur van het jongetje in een stuip schieten. Indien het toeval is (zoals waarschijnlijk in dit geval) dan vind ik die stuip belachelijk. Indien het stelselmatig voorkomt (bv alle aapshirtjes bij alleen maar bruine jongetjes) dan kan ik me de stuip wel voorstellen.
Mee eens.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 november 2017 @ 11:09:42 #121
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175399462
quote:
#creatiefmettraktaties
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 november 2017 @ 11:11:34 #122
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175399487
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:09 schreef Montagui het volgende:

[..]

(zoals waarschijnlijk in dit geval)

Indien het stelselmatig voorkomt (bv alle aapshirtjes bij alleen maar bruine jongetjes) dan kan ik me de stuip wel voorstellen.
Kijk eens goed naar de tweede en derde hanger :P

En als dat tweede aantoonbaar gebeurt: eens. Voor hetzelfde geld was er gewoon een nieuw setje hangers gebruikt met allemaal hetzelfde hoofd. Kan ook toeval zijn.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175399491
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:09 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Nee, ik vind het onzin. Een mens lijkt totaal niet op een aap.
Dan moet het gewoon kunnen, juist zo krampachtig reageren erop houdt de associaties in stand.
  Redactie Sport donderdag 30 november 2017 @ 11:12:44 #124
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175399509
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:11 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Dan moet het gewoon kunnen, juist zo krampachtig reageren erop houdt de associaties in stand.
Dat is een interessante. Zouden er werkelijk méér donkere mensen Zwarte Piet genoemd worden sinds Quinsy bezig is geweest?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175399525
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:12 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dat is een interessante. Zouden er werkelijk méér donkere mensen Zwarte Piet genoemd worden sinds Quinsy bezig is geweest?
100% zeker weten.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 november 2017 @ 11:19:12 #126
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175399608
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:12 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dat is een interessante. Zouden er werkelijk méér donkere mensen Zwarte Piet genoemd worden sinds Quinsy bezig is geweest?
Ben ik van overtuigd.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175399678
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:02 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Wat wil je hier nou mee aantonen ?
Niets. Wat geeft jou het idee dat ik daar iets mee wil aantonen?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Leukste jonkie 2022 donderdag 30 november 2017 @ 11:26:24 #128
213457 engine
pi_175399724
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:12 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dat is een interessante. Zouden er werkelijk méér donkere mensen Zwarte Piet genoemd worden sinds Quinsy bezig is geweest?
Ik denk dat het wel meevalt. Dat zijn ongepaste opmerkingen waar normale mensen niet zomaar aan beginnen.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175399793
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:26 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel meevalt. Dat zijn ongepaste opmerkingen waar normale mensen niet zomaar aan beginnen.
Hier zit het probleem.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175399800
The man van de TT himself heeft zowaar getweet.
ArnoldJanscheer twitterde op donderdag 30-11-2017 om 11:25:17 En wéér ging het in DWDD# niet over de inhoud: nl Is het eigenlijk wel terecht dat ZwartePiet# racistisch wordt genoemd? reageer retweet
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Leukste jonkie 2022 donderdag 30 november 2017 @ 11:33:27 #131
213457 engine
pi_175399867
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:30 schreef Montagui het volgende:
The man van de TT himself heeft zowaar getweet.
ArnoldJanscheer twitterde op donderdag 30-11-2017 om 11:25:17 En wéér ging het in DWDD# niet over de inhoud: nl Is het eigenlijk wel terecht dat ZwartePiet# racistisch wordt genoemd? reageer retweet
Alsof die discussie gisteren zin had gehad :')

Daarnaast vind ik die discussie niet meer zo interessant. We weten ondertussen wel dat meningen daarover verschillen.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  donderdag 30 november 2017 @ 11:37:02 #132
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_175399946
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:12 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dat is een interessante. Zouden er werkelijk méér donkere mensen Zwarte Piet genoemd worden sinds Quinsy bezig is geweest?
Ik betwijfel het ten zeerste. In Amerika zie je ook veel meer false flags dan werkelijk racisme sinds President Trump aan de macht is. Huizen en bestelbussen beklad met hakenkruizen, kerk in de fik gezet, hatelijke posters opgehangen, mensen die zogenaamd zijn uitgescholden.

En achteraf blijkt dan dat er gewoon een zwarte of moslim achter zit. Als blanke mensen van zichzelf niet racistisch zijn, dan moeten we ze maar een handje helpen!
pi_175399952
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:33 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Daarnaast vind ik die discussie niet meer zo interessant. We weten ondertussen wel dat meningen daarover verschillen.
Sommige mensen lijken nog steeds te denken dat die vraag gaat over (vermeende) feiten en niet over meningen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175399980
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:33 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Alsof die discussie gisteren zin had gehad :')

Daarnaast vind ik die discussie niet meer zo interessant. We weten ondertussen wel dat meningen daarover verschillen.
Klopt. Is ook wat men gisteren aangaf. Er wordt teveel vanuit emotie geroeptoeterd waarbij de inhoud er niet eens meer toe doet.

Blijft wel frappant dat de kant van AJ Scheer nog steeds in de media onderbelicht blijft.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175400089
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:38 schreef Montagui het volgende:

[..]

Blijft wel frappant dat de kant van AJ Scheer nog steeds in de media onderbelicht blijft.
Frappant, ja. Verrassend, nee. Er zijn echt maar weinig mensen die dit interesseert.

https://nieuws.nl/populai(...)e-piet-van-het-jaar/

quote:
Bij de eerste vertoning van hun magnum opus over Zwarte Piet komen welgeteld vijf journalisten opdagen, constateert Nieuws.nl. Een schril contrast met het mediacircus waar de anti-Zwarte Pietdocumentaire van Sunny Bergman in 2014 op kon rekenen.
Ook in dit topic moet ik constateren dat de interesse in Scheer zeer beperkt is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175400096
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:37 schreef Molurus het volgende:

[..]

Sommige mensen lijken nog steeds te denken dat die vraag gaat over (vermeende) feiten en niet over meningen.
Dus een vraag over smaak, omdat jullie geen feiten hebben...

[ Bericht 2% gewijzigd door WodanIsGroot op 30-11-2017 11:49:04 ]
pi_175400136
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

Frappant, ja. Verrassend, nee. Er zijn echt maar weinig mensen die dit interesseert.

https://nieuws.nl/populai(...)e-piet-van-het-jaar/

[..]

Ook in dit topic moet ik constateren dat de interesse in Scheer zeer beperkt is.
Omdat... de anti de emotie niet overstijgt en in zn mening blijft hangen die voor hem superieur is boven feiten...
pi_175400196
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:43 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Dus een discussie over smaak, omdat jullie geen feiten hebben...
Een discussie over morele waarden, wat inderdaad geen discussie over feiten is. Maar om morele filosofie een kwestie van smaak te noemen gaat me ook wat ver.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175400238
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Een discussie over morele waarden, wat inderdaad geen discussie over feiten is. Maar om morele filosofie een kwestie van smaak te noemen gaat me ook wat ver.
Morele filosofie is een contradictio in terminis.

Het is constant deze zelfoverschatting en narcisme wat het 'probleem' bij n kleine groep in stand houdt.

Ja niet zo aardig, maar dat is het feit.
pi_175400243
Facebookactie: Kom zaterdag niet naar Dokkum
Publicatie:
do 30 november 2017 11.20 uur

DOKKUM - Op Facebook heeft een actiegroep iedereen opgeroepen om zaterdag niet naar Dokkum te komen. Dit naar aanleiding van de aangekondigde demonstratie van anti zwarte piet demonstranten.

Volgens de organisatoren van het Facebook evenement zijn de demonstranten alleen maar uit op rellen en die kans willen de organisatoren hen niet geven. Daarnaast wil de organisatie van het Facebook evenement met deze actie laten zien aan de burgemeester dat de inwoners niet van dit soort acties gediend zijn.

Al eerder werd door één van de blokkeerders op Facebook aangegeven dat zij de groep niet weer zullen tegenhouden. Ook hij riep al op om zaterdag weg te blijven uit Dokkum. De demonstratie komende zaterdag duurt van 14.00 tot 16.00.
https://www.waldnet.nl/wn(...)iet_naar_Dokkum.html

Op de Facebookpagina van het evenement is een uitgebreide uitleg van de organisatoren te vinden.

de Facebook pagina

https://www.facebook.com/events/342340956233350/

Details
Naar aanleiding van de nieuwe actie die organisatie van Zwarte Piet is Racisme en Stop Blackface wil voeren op 2 December roepen wij alle mensen op in en rond de omgeving Dokkum, om op 2 December 2017 geen bezoek te brengen aan Dokkum.

Omdat de vorige demonstratie van onze heer Kevin P. Roberson was mislukt wil hij alsnog opnieuw actie gaan voeren in Dokkum. Naar onze beleving komt het er eigenlijk op neer dat hij en zijn handlangers ruzie of andere problemen zoeken.

Het doel van deze afwezigheid actie in Dokkum is om organisaties zoals Zwarte Piet is Racisme en Stop Blackface te laten zien dat wij niet geïnteresseerd zijn om naar hun protest te luisteren. Op het moment dat wij het voor elkaar krijgen om op die bewuste dag massaal niet naar Dokkum toe te komen hebben zij niks aan hun demonstratie en worden ze niet gehoord.

Op die manier kunnen wij laten zien dat wij ons niet verlagen naar hun niveau door expres die bewuste dag Dokkum niet te gaan bezoeken. Niet alleen de beide organisatiegroepen hebben we hiermee te pakken, maar ook de Burgemeester. Want als zij ziet dat er geen kop in Dokkum komt betekend het ook geen inkomens voor de winkels daar en dat willen ze niet. Op die manier zouden we kunnen laten zien dat men in vervolg beter geen vergunning meer kunnen afgeven aan zulke actievoerders.

Zo kunnen wij aan geheel Nederland laten zien dat wij zulke acties en protesten niet tolereren en dat Friesland de identiteit niet laat afpakken door een stelletje actievoerders die niks beters hebben te doen. Friesland is Friesland en onze tradities en gewoonten laten wij ons niet afpakken.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175400265
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:52 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Morele filosofie is een contradictio in terminis.

Het is constant deze zelfoverschatting en narcisme wat het 'probleem' bij n kleine groep in stand houdt.

Ja niet zo aardig, maar dat is het feit.
Nee, dit is compleet achterlijke nonsens. Sorry, milder kan ik dit echt niet zeggen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175400278
En hoeveel blanken worden er wel niet van racisme/discriminatie beschuldigd?

Zo'n Alma die roept dat alles en iedereen institutioneel racisme is. Dat het een racistisch complot is van burgers, politieagenten, burgemeesters en busbedrijven. Zo'n Quinsy die zelfs durft te roepen dat Rutte niks gezegd zou hebben over MH17 als er voornamelijk donkere Nederlanders in het vliegtuig zouden zitten.

Van die betogers met black panther baretten die alles en iedereen van racisme/discriminatie beschuldigen en tegen ouders en zelfs kinderen schreeuwen dat het vuile racisten zijn terwijl ze gewoon een feestje proberen te vieren.

Van die beroepsdemonstranten die bij iedere aflevering van Pauw, DWDD, 1-vandaag of welk groot platform met hun t-shirts en leuzen komen uitleggen dat zo'n beetje iedere Nederlander van binnen racistisch is zelfs als ze dat niet zo bedoelen. Met hun white privilege, cultural appropriation, whitewashing, whitey helpers en nog meer onzinnige uit Amerika overgenomen onzin.

Maar als dan blijkt dat de dochter van de schoonmaakster die bij hun schoonzoon werkt weleens rond 5 december uitgescholden is voor zwarte piet dan is de wereld te klein en moet een volksfeest op de schop.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175400325
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nee, dit is compleet achterlijke nonsens. Sorry, milder kan ik dit echt niet zeggen.
Andere users hier als achterlijk wegzetten is niet zo netjes .
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175400344
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:56 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Andere users hier als achterlijk wegzetten is niet zo netjes .
Ik noem de uitspraak 'morele filosofie is een contradictio in terminis' achterlijke nonsens.

Als jij daaruit wilt concluderen dat WodanIsGroot achterlijk is dan is dat voor jouw conto. ;)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 november 2017 @ 11:58:02 #145
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175400352
Waren we er omtrent die kleerhangers nou al over uit dat mensen die die vage associatie er op na houden dat eens los moeten laten? Was een boeiende metadiscussie.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175400479
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nee, dit is compleet achterlijke nonsens. Sorry, milder kan ik dit echt niet zeggen.
Zoals jij het schrijft pas je het prescriptieve toe alleen om een waarde op te leggen. Niks discussie, niks filosofie. Je zegt alleen: zo voelt het en dat is heilig, niks filosofisch aan.
pi_175400495
JacobienB1 twitterde op donderdag 30-11-2017 om 11:50:26 Wat mij echt grappig lijkt is als ze zaterdag in Dokkum de winkels en café's sluiten als de demonstratie plaatsvind En dat iedereen binnen blijft.… https://t.co/YMtrZu9PMh reageer retweet
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175400508
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:56 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Andere users hier als achterlijk wegzetten is niet zo netjes .
Ach achterlijk/onwetend/ignorant is niet zo erg. Dat is op te lossen.
pi_175400527
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:52 schreef StaceySinger het volgende:
Facebookactie: Kom zaterdag niet naar Dokkum
Publicatie:
do 30 november 2017 11.20 uur

DOKKUM - Op Facebook heeft een actiegroep iedereen opgeroepen om zaterdag niet naar Dokkum te komen. Dit naar aanleiding van de aangekondigde demonstratie van anti zwarte piet demonstranten.

Volgens de organisatoren van het Facebook evenement zijn de demonstranten alleen maar uit op rellen en die kans willen de organisatoren hen niet geven. Daarnaast wil de organisatie van het Facebook evenement met deze actie laten zien aan de burgemeester dat de inwoners niet van dit soort acties gediend zijn.

Al eerder werd door één van de blokkeerders op Facebook aangegeven dat zij de groep niet weer zullen tegenhouden. Ook hij riep al op om zaterdag weg te blijven uit Dokkum. De demonstratie komende zaterdag duurt van 14.00 tot 16.00.
https://www.waldnet.nl/wn(...)iet_naar_Dokkum.html

Op de Facebookpagina van het evenement is een uitgebreide uitleg van de organisatoren te vinden.

de Facebook pagina

https://www.facebook.com/events/342340956233350/

Details
Naar aanleiding van de nieuwe actie die organisatie van Zwarte Piet is Racisme en Stop Blackface wil voeren op 2 December roepen wij alle mensen op in en rond de omgeving Dokkum, om op 2 December 2017 geen bezoek te brengen aan Dokkum.

Omdat de vorige demonstratie van onze heer Kevin P. Roberson was mislukt wil hij alsnog opnieuw actie gaan voeren in Dokkum. Naar onze beleving komt het er eigenlijk op neer dat hij en zijn handlangers ruzie of andere problemen zoeken.

Het doel van deze afwezigheid actie in Dokkum is om organisaties zoals Zwarte Piet is Racisme en Stop Blackface te laten zien dat wij niet geïnteresseerd zijn om naar hun protest te luisteren. Op het moment dat wij het voor elkaar krijgen om op die bewuste dag massaal niet naar Dokkum toe te komen hebben zij niks aan hun demonstratie en worden ze niet gehoord.

Op die manier kunnen wij laten zien dat wij ons niet verlagen naar hun niveau door expres die bewuste dag Dokkum niet te gaan bezoeken. Niet alleen de beide organisatiegroepen hebben we hiermee te pakken, maar ook de Burgemeester. Want als zij ziet dat er geen kop in Dokkum komt betekend het ook geen inkomens voor de winkels daar en dat willen ze niet. Op die manier zouden we kunnen laten zien dat men in vervolg beter geen vergunning meer kunnen afgeven aan zulke actievoerders.

Zo kunnen wij aan geheel Nederland laten zien dat wij zulke acties en protesten niet tolereren en dat Friesland de identiteit niet laat afpakken door een stelletje actievoerders die niks beters hebben te doen. Friesland is Friesland en onze tradities en gewoonten laten wij ons niet afpakken.
inb4 rellende tokkies.
sowieso facebook :')
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  Redactie Sport donderdag 30 november 2017 @ 12:07:40 #150
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175400632
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:04 schreef Abed het volgende:

[..]

inb4 rellende tokkies.
sowieso facebook :')
als mensen niet naar Dokkum willen moeten ze dat zelf weten
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator donderdag 30 november 2017 @ 12:08:19 #151
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175400654
Wat ik eigenlijk wel essentieel vind voor deze discussie is waar de beide groepen bang voor zijn. Je hebt een groep pro-piet die volgensmij bang is dat aanpassingen aan een oud volksfeest gaan zorgen voor de eventuele afschaffing van ditzelfde feest, en dat er zo een kleine groep voor gezorgd heeft dat een grote groep iets verliest waarmee zij zich als homogene groep kunnen identificeren. (hier staat het sinterklaasfeest heel erg voor het nederlander zijn: ik vier sinterklaas want ik ben nederlander).

Waar de andere groep bang voor is is voor discriminatie en uitsluiting. Zij zien een grote groep waarvan zij denken dat ze meer privileges hebben, makkelijker banen krijgen en algeheel door dezelfde grote groep beter behandeld wordt (een onderliggende vraag is natuurlijk of dat beeld klopt maar zij zien het zo). Daarnaast is er dus een feest wat door die grote groep wordt gevierd, waarin een figuur met donkere huidskleur een grote rol speelt, maar het wordt niet gespeeld door een figuur die die huidskleur heeft maar een geschminkt persoon. Zij zien dat dus als mensen van die grote groep die er een schepje bovenop doet door hun groep belachelijk te maken door ze na te doen. En zij denken dat dit alleen maar meehelpt aan hun eigen achterstelling.

Wat mijn inziens de enige manier is om deze twee groepen bij elkaar te krijgen is om voor beide groepen naar deze angsten te luisteren. Zo moeten anti-pieters duidelijk aangeven dat het ze niet te doen is om een cultureel feest kapot te maken of af te schaffen. Ook zou het ze sieren om de positieve kanten van het feest, het geven van cadeaus aan kinderen te omarmen en omdat zij ook nederlanders zijn te zeggen ik ben nederlander dus ik vier sinterklaas (maar in een vorm zonder zwarte piet of met andere hulpjes van de sint).
Het pro-piet kamp moet ook de angsten van de tegenstanders serieus behandelen. Dus vooral de veronderstelling die er heerst dat er systematisch gediscrimineerd wordt ontkrachten. Niet alleen door het pieten gebeuren maar vooral ook in het debat over serieuzer zaken. Dus niet domweg zeggen "in nederland wordt niet gediscrimineerd" maar luisteren naar de klachten en bespreken onder elkaar of dat nou echt wel zo is en er eventueel ook wat aan doen.

Wat korter gezegd er moet gegarandeerd worden dat de pro's niet in hun nederlandschap worden aangetast en het gevoel krijgen dat hun cultuur verplicht verdund wordt. En de anti's dat zij ook als volwaardig nederlander worden behandeld met alle voor en nadelen, en dat ook hun meningen gehoord worden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_175400724
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:07 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

als mensen niet naar Dokkum willen moeten ze dat zelf weten
Uiteraard.
Je hoeft ook geen vuurwerk naar asielzoekerscentra te gooien of bussen klem te rijden of scholen binnen te vallen, maar een bepaalde onderlaag van de bevolking zit helaas nu eenmaal zo in elkaar.
Als er maar wat te rellen valt.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175400738
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:08 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat ik eigenlijk wel essentieel vind voor deze discussie is waar de beide groepen bang voor zijn. Je hebt een groep pro-piet die volgensmij bang is dat aanpassingen aan een oud volksfeest gaan zorgen voor de eventuele afschaffing van ditzelfde feest, en dat er zo een kleine groep voor gezorgd heeft dat een grote groep iets verliest waarmee zij zich als homogene groep kunnen identificeren. (hier staat het sinterklaasfeest heel erg voor het nederlander zijn: ik vier sinterklaas want ik ben nederlander).

Waar de andere groep bang voor is is voor discriminatie en uitsluiting. Zij zien een grote groep waarvan zij denken dat ze meer privileges hebben, makkelijker banen krijgen en algeheel door dezelfde grote groep beter behandeld wordt (een onderliggende vraag is natuurlijk of dat beeld klopt maar zij zien het zo). Daarnaast is er dus een feest wat door die grote groep wordt gevierd, waarin een figuur met donkere huidskleur een grote rol speelt, maar het wordt niet gespeeld door een figuur die die huidskleur heeft maar een geschminkt persoon. Zij zien dat dus als mensen van die grote groep die er een schepje bovenop doet door hun groep belachelijk te maken door ze na te doen. En zij denken dat dit alleen maar meehelpt aan hun eigen achterstelling.

Wat mijn inziens de enige manier is om deze twee groepen bij elkaar te krijgen is om voor beide groepen naar deze angsten te luisteren. Zo moeten anti-pieters duidelijk aangeven dat het ze niet te doen is om een cultureel feest kapot te maken of af te schaffen. Ook zou het ze sieren om de positieve kanten van het feest, het geven van cadeaus aan kinderen te omarmen en omdat zij ook nederlanders zijn te zeggen ik ben nederlander dus ik vier sinterklaas (maar in een vorm zonder zwarte piet of met andere hulpjes van de sint).
Het pro-piet kamp moet ook de angsten van de tegenstanders serieus behandelen. Dus vooral de veronderstelling die er heerst dat er systematisch gediscrimineerd wordt ontkrachten. Niet alleen door het pieten gebeuren maar vooral ook in het debat over serieuzer zaken. Dus niet domweg zeggen "in nederland wordt niet gediscrimineerd" maar luisteren naar de klachten en bespreken onder elkaar of dat nou echt wel zo is en er eventueel ook wat aan doen.

Wat korter gezegd er moet gegarandeerd worden dat de pro's niet in hun nederlandschap worden aangetast en het gevoel krijgen dat hun cultuur verplicht verdund wordt. En de anti's dat zij ook als volwaardig nederlander worden behandeld met alle voor en nadelen, en dat ook hun meningen gehoord worden.
Hallo, wil je kappen met genuanceerde stellingen en goede onderbouwing in de ZP-discussie? Bij voorbaat dank.

OT: ontzettend eens.
pi_175400740
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:08 schreef Bosbeetle het volgende:
...
Nee hier gaat het om:
de koning mag tegenwoordig geen mening hebben vandaar dat hij onschendbaar is. Door deze onschendbaarheid door te trekken naar (vermeende) groepen (zoals gekleurden) implicieer je dat ook groepen in deze samenleving geen mening mogen geven.

En dat is letterlijk een brug tever, iets waar elk kamp zich op stuk loopt en zware verliezen lijdt. Want het is een grove beschuldigende leugen die voort komt uit emotie.

En de anti pieters hoeven alleen onderwezen worden. Hun motivatie is onwetenheid en zich ongelukkig voelen.
pi_175400784
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:08 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat ik eigenlijk wel essentieel vind voor deze discussie is waar de beide groepen bang voor zijn. Je hebt een groep pro-piet die volgensmij bang is dat aanpassingen aan een oud volksfeest gaan zorgen voor de eventuele afschaffing van ditzelfde feest, en dat er zo een kleine groep voor gezorgd heeft dat een grote groep iets verliest waarmee zij zich als homogene groep kunnen identificeren. (hier staat het sinterklaasfeest heel erg voor het nederlander zijn: ik vier sinterklaas want ik ben nederlander).

Waar de andere groep bang voor is is voor discriminatie en uitsluiting. Zij zien een grote groep waarvan zij denken dat ze meer privileges hebben, makkelijker banen krijgen en algeheel door dezelfde grote groep beter behandeld wordt (een onderliggende vraag is natuurlijk of dat beeld klopt maar zij zien het zo). Daarnaast is er dus een feest wat door die grote groep wordt gevierd, waarin een figuur met donkere huidskleur een grote rol speelt, maar het wordt niet gespeeld door een figuur die die huidskleur heeft maar een geschminkt persoon. Zij zien dat dus als mensen van die grote groep die er een schepje bovenop doet door hun groep belachelijk te maken door ze na te doen. En zij denken dat dit alleen maar meehelpt aan hun eigen achterstelling.

Wat mijn inziens de enige manier is om deze twee groepen bij elkaar te krijgen is om voor beide groepen naar deze angsten te luisteren. Zo moeten anti-pieters duidelijk aangeven dat het ze niet te doen is om een cultureel feest kapot te maken of af te schaffen. Ook zou het ze sieren om de positieve kanten van het feest, het geven van cadeaus aan kinderen te omarmen en omdat zij ook nederlanders zijn te zeggen ik ben nederlander dus ik vier sinterklaas (maar in een vorm zonder zwarte piet of met andere hulpjes van de sint).
Het pro-piet kamp moet ook de angsten van de tegenstanders serieus behandelen. Dus vooral de veronderstelling die er heerst dat er systematisch gediscrimineerd wordt ontkrachten. Niet alleen door het pieten gebeuren maar vooral ook in het debat over serieuzer zaken. Dus niet domweg zeggen "in nederland wordt niet gediscrimineerd" maar luisteren naar de klachten en bespreken onder elkaar of dat nou echt wel zo is en er eventueel ook wat aan doen.

Wat korter gezegd er moet gegarandeerd worden dat de pro's niet in hun nederlandschap worden aangetast en het gevoel krijgen dat hun cultuur verplicht verdund wordt. En de anti's dat zij ook als volwaardig nederlander worden behandeld met alle voor en nadelen, en dat ook hun meningen gehoord worden.
Er is helemaal niemand bang. Behalve Alma Mathijsen dan...
pi_175400809
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:11 schreef AchJa het volgende:

[..]

Er is helemaal niemand bang.
De pro's hebben een behoorlijke angst voor alles dat anders is.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  Redactie Sport donderdag 30 november 2017 @ 12:13:09 #157
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175400830
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:11 schreef AchJa het volgende:

[..]

Er is helemaal niemand bang.
Huh? Ik zie iets anders dan jij dan.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175400894
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:12 schreef Abed het volgende:

[..]

De anti's hebben een behoorlijke angst voor alles dat anders is.
:D
  Moderator donderdag 30 november 2017 @ 12:15:04 #159
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175400899
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:10 schreef Degodvader het volgende:
Hallo, wil je kappen met genuanceerde stellingen en goede onderbouwing in de ZP-discussie? Bij voorbaat dank.
Sorry :@
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_175400921
Ik bedoelde pro's, kuuuut :D
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  Redactie Sport donderdag 30 november 2017 @ 12:16:29 #162
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175400936
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:15 schreef Abed het volgende:
Ik bedoelde pro's, kuuuut :D
Ach je had wel gelijk, de pro's en anti's hebben beide ontzettende angst voor wat niet in hun straatje past.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175400942
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:13 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Huh? Ik zie iets anders dan jij dan.
Net zoals je elke handeling als racistisch ziet, ligt hier het probleem bij je eigen vooroordeel.
  Moderator donderdag 30 november 2017 @ 12:16:48 #164
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175400945
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:11 schreef AchJa het volgende:

[..]

Er is helemaal niemand bang. Behalve Alma Mathijsen dan...
Nouja als er geen onderliggende angst voor iets anders is dan is het niet overgaan naar bijv. een roetpiet dus alleen maar het moedwillig pesten van een kleine minderheid?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_175400977
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:16 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nouja als er geen onderliggende angst voor iets anders is dan is het niet overgaan naar bijv. een roetpiet dus alleen maar het moedwillig pesten van een kleine minderheid?
Ik heb het je net verteld.
  Redactie Sport donderdag 30 november 2017 @ 12:19:07 #166
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175401008
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:16 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Net zoals je elke handeling als racistisch ziet, ligt hier het probleem bij je eigen vooroordeel.
Jij bent ontzettend bang dat zwarte piet straks ineens niet meer zwart is. Waaróm?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator donderdag 30 november 2017 @ 12:19:36 #167
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175401020
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:10 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Nee hier gaat het om:
de koning mag tegenwoordig geen mening hebben vandaar dat hij onschendbaar is. Door deze onschendbaarheid door te trekken naar (vermeende) groepen (zoals gekleurden) implicieer je dat ook groepen in deze samenleving geen mening mogen geven.

En dat is letterlijk een brug tever, iets waar elk kamp zich op stuk loopt en zware verliezen lijdt. Want het is een grove beschuldigende leugen die voort komt uit emotie.

En de anti pieters hoeven alleen onderwezen worden. Hun motivatie is onwetenheid en zich ongelukkig voelen.
Ik zie geen onschendbaarheid ik zie alleen twee groepen met hakken in het zand die elkaars probleem niet willen onderkennen, of zelfs bagatelliseren.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_175401029
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:19 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Jij bent ontzettend bang dat zwarte piet straks ineens niet meer zwart is. Waaróm?
Ik gvd nergens bang voor. Laat die bekrompenvooroordelen nou los. Ja aardig wil ik het niet zeggen, kom op zeg...
  Redactie Sport donderdag 30 november 2017 @ 12:21:57 #169
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175401068
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:20 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ik gvd nergens bang voor. Laat die bekrompenvooroordelen nou los. Ja aardig wil ik het niet zeggen, kom op zeg...
Nergens bang voor geloof ik sowieso niet in.

Waarom wil je dan zo per sé dat ZP niet verandert?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175401071
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:19 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik zie geen onschendbaarheid ik zie alleen twee groepen met hakken in het zand die elkaars probleem niet willen onderkennen, of zelfs bagatelliseren.
Als mensen zich niet als zwarte piet mogen verkleden omwille van de groep gekleurden noem ik dat een onschendbaarheid.
pi_175401129
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:16 schreef Bosbeetle het volgende:

Nouja als er geen onderliggende angst voor iets anders is dan is het niet overgaan naar bijv. een roetpiet dus alleen maar het moedwillig pesten van een kleine minderheid?
Dan heb ik waarschijnlijk een andere perceptie van de begrippen bang zijn en angst hebben.

Iets niet willen heeft niks met angst en bang zijn te maken.
pi_175401135
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:21 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Nergens bang voor geloof ik sowieso niet in.

Waarom wil je dan zo per sé dat ZP niet verandert?
Veranderen maakt geen niks uit. Piet is al zo vaak natuurlijk veranderd.

Het gaat om het failliet van Nederland wanneer dit via de rechtstaat gespeeld wordt. En ik irriteer me aan de oneerlijke lügenpresse die verandering denkt te kunnen afdwingen.
pi_175401175
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:03 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Zoals jij het schrijft pas je het prescriptieve toe alleen om een waarde op te leggen. Niks discussie, niks filosofie. Je zegt alleen: zo voelt het en dat is heilig, niks filosofisch aan.
Morele filosofie is geen exacte wetenschap, maar het is ook geen kwestie van smaak. Er kan wel degelijk over gediscussieerd en gefilosofeerd worden.

Wat dat betreft ben ik geen filosofisch scepticus.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Redactie Sport donderdag 30 november 2017 @ 12:28:34 #174
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175401221
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:25 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Veranderen maakt geen niks uit. Piet is al zo vaak natuurlijk veranderd.

Het gaat om het failliet van Nederland wanneer dit via de rechtstaat gespeeld wordt. En ik irriteer me aan de oneerlijke lügenpresse die verandering denkt te kunnen afdwingen.
Het wordt niet via de rechtstaat gespeeld, het wordt via de media gespeeld.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175401230
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Morele filosofie is geen exacte wetenschap, maar het is ook geen kwestie van smaak.
De enige wetenschap is exacte wetenschap de rest is denkschap.
pi_175401242
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:16 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ach je had wel gelijk, de pro's en anti's hebben beide ontzettende angst voor wat niet in hun straatje past.
Leuk nu je over een straatje begint, de straatjes in Dokkum zijn leeg as zaterdag.
Winkels sluiten en alles gaat dicht tussen 2 en 4 .
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175401283
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:29 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Leuk nu je over een straatje begint, de straatjes in Dokkum zijn leeg as zaterdag.
Winkels sluiten en alles gaat dicht tussen 2 en 4 .
Ja lekker flink regenen en kou
pi_175401311
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:28 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

De enige wetenschap is exacte wetenschap de rest is denkschap.
Wat denk je dat het woord 'filosofie' betekent? ;)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175401322
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:28 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Het wordt niet via de rechtstaat gespeeld, het wordt via de media gespeeld.
Het wordt afgedwongen en geforceerd, dat is geen spel dit is gemeen.
pi_175401326
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:31 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Ja lekker flink regenen en kou
ja 95% kans op neerslag en 3 graden boven 0
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  Redactie Sport donderdag 30 november 2017 @ 12:34:03 #181
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175401343
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:33 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Het wordt afgedwongen en geforceerd, dat is geen spel dit is gemeen.
Er wordt niets afgedwongen.

Niemand verplicht jou je niet meer als ZP te verkleden.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175401345
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:19 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Jij bent ontzettend bang dat zwarte piet straks ineens niet meer zwart is. Waaróm?
Ben jij dan bang dat hij zwart is/ blijft? Zit je nu bibberend in een hoekje ofzo?
pi_175401349
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:33 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ja 95% kans op neerslag en 3 graden boven 0
Ook het weer is racistisch
  Redactie Sport donderdag 30 november 2017 @ 12:35:29 #184
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175401379
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ben jij dan bang dat hij zwart is/ blijft? Zit je nu bibberend in een hoekje ofzo?
Nee, mij boeit het niet of ie zwart is of niet.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175401394
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:34 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Ook het weer is racistisch
En iedereen controleren op paspoorten en kijken of er nog boetes openstaan :7
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175401450
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat denk je dat het woord 'filosofie' betekent? ;)
Lekker blowen en niks doen. Ik doe het graag, maar het is niks meer dan een extra theoretische laag toevoegen aan het menselijk handelen, gestoeld op het idee van de geschapen speciale mens in de griekse en abrahamitische mythologie.

Een mens is net als alle andere dieren niks speciaals: Stardust.
  donderdag 30 november 2017 @ 12:40:38 #187
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_175401490
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:19 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik zie geen onschendbaarheid ik zie alleen twee groepen met hakken in het zand die elkaars probleem niet willen onderkennen, of zelfs bagatelliseren.
Welk probleem precies? Want wat ik al vaker heb aangekaart hier, roepen dat iets racisme is maakt het nog niet daadwerkelijk racisme.

En daar ligt vooral het probleem, gaan we toegeven aan dit soort gedachtes en onze eigen identiteit laten inperken omdat er een paar mensen verontwaardigd zijn. Dat gaat veel verder dan iets aanpassen.
pi_175401495
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:34 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Er wordt niets afgedwongen.

Niemand verplicht jou je niet meer als ZP te verkleden.
:D mooi dan zijn we klaar.
pi_175401526
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:52 schreef StaceySinger het volgende:

Op die manier zouden we kunnen laten zien dat men in vervolg beter geen vergunning meer kunnen afgeven aan zulke actievoerders.

sommige mensen snappen kennelijk nog steeds niet dat demonstreren een recht is...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Redactie Sport donderdag 30 november 2017 @ 12:42:36 #190
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175401527
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:41 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

:D mooi dan zijn we klaar.
Prima.
Dan zie ik geen probleem.
Ik vind het alleen zo vreemd dat mensen er zo bang van worden als ze in Amsterdam of bij het sinterklaasjournaal met roetveegpieten werken.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175401557
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:42 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Prima.
Dan zie ik geen probleem.
Ik vind het alleen zo vreemd dat mensen er zo bang van worden als ze in Amsterdam of bij het sinterklaasjournaal met roetveegpieten werken.
"Bang"

Nou ben ik er weer klaar mee.
  Redactie Sport donderdag 30 november 2017 @ 12:44:48 #192
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175401574
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:44 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

"Bang"

Nou ben ik weer klaar mee.
Gefrustreerd dan? Iedereen hier loopt te schuimbekken als ze in Amsterdam aankondigen geen zwarte piet bij de intocht te gooien maar een roetveegpiet.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175401617
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:42 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Prima.
Dan zie ik geen probleem.
Ik vind het alleen zo vreemd dat mensen er zo bang van worden als ze in Amsterdam of bij het sinterklaasjournaal met roetveegpieten werken.
stop een keer met dat > bang
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  Redactie Sport donderdag 30 november 2017 @ 12:46:54 #194
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175401636
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:46 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

stop een keer met dat > bang
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:44 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Gefrustreerd dan? Iedereen hier loopt te schuimbekken als ze in Amsterdam aankondigen geen zwarte piet bij de intocht te gooien maar een roetveegpiet.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175401662
quote:
10s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:42 schreef Slayage het volgende:

[..]

sommige mensen snappen kennelijk nog steeds niet dat demonstreren een recht is...
https://nl.m.wikipedia.or(...)de_mens_en_de_burger

4) De vrijheid bestaat daaruit, alles te kunnen doen wat een ander niet schaadt. Zo heeft de uitoefening van de natuurlijke rechten van ieder mens alleen deze grenzen die aan de andere leden van de maatschappij het genot verzekeren van dezelfde rechten. Deze grenzen kunnen alleen bij wet vastgelegd worden.
''

Dus niet kinderen lastig vallen.
  Moderator donderdag 30 november 2017 @ 12:48:18 #196
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175401677
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:25 schreef WodanIsGroot het volgende:
Het gaat om het failliet van Nederland wanneer dit via de rechtstaat gespeeld wordt. En ik irriteer me aan de oneerlijke lügenpresse die verandering denkt te kunnen afdwingen.
Dat is dus precies de angst die ik aangaf je bent dus bang (of denkt dat) nederland falliet gaat. Het is dus aan de andere kant om te garanderen dat dit niet gebeurt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 30 november 2017 @ 12:49:02 #197
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_175401692
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:44 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Gefrustreerd dan? Iedereen hier loopt te schuimbekken als ze in Amsterdam aankondigen geen zwarte piet bij de intocht te gooien maar een roetveegpiet.
Dat is toch gewoon logisch?

Als 70% daar gewoon zwartepieten wil en niks met die onzin heeft dan geef je toch toe aan een minderheid. En daar is opzich niks mis mee als die minderheid degelijke punten zou hebben alleen is dat niet het geval.

Je hebt een kleine groep die zegt dat het blackface is, zegt dat het racisme is en zeggen dat het connecties heeft met hun slavernijverleden. Dan is het logisch dat men de hakken in het zand zet als je dat probeert door te duwen.
pi_175401717
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:48 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat is dus precies de angst die ik aangaf je bent dus bang (of denkt dat) nederland falliet gaat. Het is dus aan de andere kant om te garanderen dat dit niet gebeurt.
Dat is geen angst dat is een feit. Wanneer er speciaale groepen gaan bestaan is de samenleving falliet, dat is letterlijk het einde van een samenleving.

[ Bericht 3% gewijzigd door WodanIsGroot op 30-11-2017 14:18:47 ]
  Moderator donderdag 30 november 2017 @ 12:50:41 #199
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175401728
quote:
6s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:40 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Welk probleem precies? Want wat ik al vaker heb aangekaart hier, roepen dat iets racisme is maakt het nog niet daadwerkelijk racisme.

En daar ligt vooral het probleem, gaan we toegeven aan dit soort gedachtes en onze eigen identiteit laten inperken omdat er een paar mensen verontwaardigd zijn. Dat gaat veel verder dan iets aanpassen.
De problemen die ik in die lang post schetste.

Van de ene groep het probleem dat ze denken dat hun nederlander zijn wordt aangetast. Van de andere groep het probleem dat ze denken dat ze benadeeld worden vanwege hun afkomst.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Redactie Sport donderdag 30 november 2017 @ 12:52:13 #200
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175401764
quote:
6s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:49 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Dat is toch gewoon logisch?

Als 70% daar gewoon zwartepieten wil en niks met die onzin heeft dan geef je toch toe aan een minderheid. En daar is opzich niks mis mee als die minderheid degelijke punten zou hebben alleen is dat niet het geval.

Je hebt een kleine groep die zegt dat het blackface is, zegt dat het racisme is en zeggen dat het connecties heeft met hun slavernijverleden. Dan is het logisch dat men de hakken in het zand zet als je dat probeert op te dringen.
De minderheid heeft prima aangegeven waarom je die perceptie kunt hebben. Zij hebben wat mij betreft prima argumenten gegeven waarom zij zich benadeeld voelen.

Hoef je niet meteen het sinterklaasfeest voor af te schaffen he.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175401770
Dat de eerste dag van december wat frisser dan normaal zal zijn, ligt volgens Weerplaza aan een noordwestelijke stroming koude lucht vanaf de Noordpool tot over ons land wordt geblazen.

„Het koudst is het in de nacht naar vrijdag en zaterdag met in grote delen van het land lichte vorst. Op de koudste plek kan het ongeveer -4 graden worden. Een laagje rijp op de auto's en grasvelden levert in de vroege ochtenduren op vrijdag of zaterdag mogelijk een mooi winters plaatje op”, aldus de weersite.

Zaterdag kan het gaan sneeuwen en wordt het een graad of 1 boven nul.


"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175401819
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:44 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Gefrustreerd dan? Iedereen hier loopt te schuimbekken als ze in Amsterdam aankondigen geen zwarte piet bij de intocht te gooien maar een roetveegpiet.
Ik ben nog geen schuimbekkend mens tegengekomen tijdens die intocht.

Maar buigen onder valse voorwendselen en een overduidelijke discriminatieleugen. Tja, logisch dat mensen hier aanstoot aan nemen.

Ik vind een roetveeg piet geen zwarte piet. Het is een herkenbaar individu met roetvegen in het gezicht terwijl het karakter van zwarte piet juist het onherkenbare moet zijn.
pi_175401823
In Amerika hebben ze geen Zwarte Piet, maar wel discussie.


What is it that you want from white people?
Kijk eens dom, ja ho maar
  Leukste jonkie 2022 donderdag 30 november 2017 @ 12:56:25 #204
213457 engine
pi_175401871
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:52 schreef StaceySinger het volgende:
Dat de eerste dag van december wat frisser dan normaal zal zijn, ligt volgens Weerplaza aan een noordwestelijke stroming koude lucht vanaf de Noordpool tot over ons land wordt geblazen.

„Het koudst is het in de nacht naar vrijdag en zaterdag met in grote delen van het land lichte vorst. Op de koudste plek kan het ongeveer -4 graden worden. Een laagje rijp op de auto's en grasvelden levert in de vroege ochtenduren op vrijdag of zaterdag mogelijk een mooi winters plaatje op”, aldus de weersite.

Zaterdag kan het gaan sneeuwen en wordt het een graad of 1 boven nul.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Nou het zal toch zeker niet. Als ze maar niet vastvriezen in Dokkum.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  Redactie Sport donderdag 30 november 2017 @ 12:57:02 #205
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175401887
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:54 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik ben nog geen schuimbekkend mens tegengekomen tijdens die intocht.

Maar buigen onder valse voorwendselen en een overduidelijke discriminatieleugen. Tja, logisch dat mensen hier aanstoot aan nemen.

Ik vind een roetveeg piet geen zwarte piet. Het is een herkenbaar individu met roetvegen in het gezicht terwijl het karakter van zwarte piet juist het onherkenbare moet zijn.
Ik verwacht dat een roetveegpiet voor kinderen niet herkenbaar zal zijn. Misschien eens een onderzoek naar doen? Lijkt me interessant.

Voor mij is de herkenbaarheid van de figuur ook een 'breekpunt' maar ik geloof dat een goede roetveegpiet met een flinke laag roet geen probleem mag zijn
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 30 november 2017 @ 12:58:32 #206
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_175401905
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:34 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Er wordt niets afgedwongen.

Niemand verplicht jou je niet meer als ZP te verkleden.
Hè hè zijn we eruit?
Einde discussie dan.
  donderdag 30 november 2017 @ 12:59:13 #207
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_175401918
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:50 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

De problemen die ik in die lang post schetste.

Van de ene groep het probleem dat ze denken dat hun nederlander zijn wordt aangetast. Van de andere groep het probleem dat ze denken dat ze benadeeld worden vanwege hun afkomst.
Nee, als je aan zulke dingen toe gaat geven dan gaan we een kant op waarbij we over elk klein dingetje, denk negerzoen, blanke vla, etc vallen (om het perspectief weer te geven)

Wat al het geval is in Canada, daar vallen transgenders over woorden hoe andere mensen dat benoemen. Ook daar eisen ze op dat mensen de benaming gebruiken die zij willen. Zo werkt het natuurlijk niet, het is geen plicht namelijk.

En dat is hetzelfde geval met deze zwartepiet discussie. Een groep die iets opdringt omdat ze het er niet mee eens zijn.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:52 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

De minderheid heeft prima aangegeven waarom je die perceptie kunt hebben. Zij hebben wat mij betreft prima argumenten gegeven waarom zij zich benadeeld voelen.

Hoef je niet meteen het sinterklaasfeest voor af te schaffen he.
Nogmaals, je benadeeld voelen heeft niet perse direct iets met wat anders te maken.
  Redactie Sport donderdag 30 november 2017 @ 12:59:28 #208
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175401920
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:58 schreef the-eye het volgende:

[..]

Hè hè zijn we eruit?
Einde discussie dan.
Lijkt mij ook. Als iedereen accepteert dat de gemeente Amsterdam ook de keus heeft roetveegpieten in te zetten.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 30 november 2017 @ 13:00:23 #209
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_175401939
Als het geaccepteerd is waarom werden dan vorig jaar ouders met kinderen voor racist uitgemaakt tijdens de intocht?

Acceptatie werkt twee kanten op.
pi_175401974
Daarom vind ik het ook raar dat ze die protesten een 'vreemdzaam protest' noemen. Wat is er vreedzaam aan schreeuwen en schelden?
Kijk eens dom, ja ho maar
pi_175401981
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:42 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Prima.
Dan zie ik geen probleem.
Ik vind het alleen zo vreemd dat mensen er zo bang van worden als ze in Amsterdam of bij het sinterklaasjournaal met roetveegpieten werken.
Is dit het nieuwe anti stokpaardje? Iedereen die zwarte piet prima vindt "bang" noemen?

Het heeft gaan zak met bang zijn te maken... Vergelijk het maar meer met een marginaal voetbalhaters clubje dat bij de KNVB gaat demonstreren omdat de spelregels van het voetbal niet eerlijk zijn en dat er voortaan maar met een rugby ball bal gespeeld dient te worden... Dan zegt de rest van de wereld ook terecht: "Rot lekker op". En dat heeft helemaal niks met angst voor verandering te maken.
  donderdag 30 november 2017 @ 13:03:27 #212
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_175402001
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:59 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Lijkt mij ook. Als iedereen accepteert dat de gemeente Amsterdam ook de keus heeft roetveegpieten in te zetten.
Op welke manier wordt dat niet geaccepteerd dan?
Gaan er bussen met propietdemonstranten naar de intocht daar om tegen de kinderen te roepen dat het geen echte Pieten zijn?
Gaan er demonstranten naar het stadsbestuur om te eisen dat de Pieten zwart zullen zijn?
pi_175402003
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:57 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik verwacht dat een roetveegpiet voor kinderen niet herkenbaar zal zijn. Misschien eens een onderzoek naar doen? Lijkt me interessant.

Voor mij is de herkenbaarheid van de figuur ook een 'breekpunt' maar ik geloof dat een goede roetveegpiet met een flinke laag roet geen probleem mag zijn
Tja, dan wordt het voor sommigen weer een te zwarte piet met neger associaties.

Ik vind gewoon dat we van dit belachelijke standpunt af moeten.

In mijn kindertijd was zwarte piet geen neger maar een gewoon Spanjaard, want Sinterklaas komt uit Spanje. Nooit één woord gerept over slavernij inzake zwarte piet. Een klein kind weet dat toch helemaal niet? Die gelooft en geniet.

Dat je een piet buiten het zwarte ook een andere kleur geeft. Daar heb ik op zich geen enkel probleem mee. Zolang de piet maar voor een kind onherkenbaar blijft en een fantasiefiguur. Dan kunnen al die leuke uitgekleedde aankledingen weer terug komen. Lekker bling bling. Toch geweldig voor zo'n kind?
pi_175402006
Of dat een klein groepje uit Staphorst even gaat bepalen dat in Amsterdam op zondag de winkels dicht moeten. Dan is het land te klein.
Kijk eens dom, ja ho maar
  Redactie Sport donderdag 30 november 2017 @ 13:03:47 #215
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175402012
quote:
6s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:00 schreef S95Sedan het volgende:
Als het geaccepteerd is waarom werden dan vorig jaar ouders met kinderen voor racist uitgemaakt tijdens de intocht?

Acceptatie werkt twee kanten op.
Dat aaccepteer ik zelf ook niet.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport donderdag 30 november 2017 @ 13:04:53 #216
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175402038
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:03 schreef DrDentz het volgende:
Of dat een klein groepje uit Staphorst even gaat bepalen dat in Amsterdam op zondag de winkels dicht moeten. Dan is het land te klein.
Maar dat in Ede de winkels dicht zijn moeten ze daar toch zelf weten? Ik stoor me daar niet aan. Zelfs al zou ik er wonen. Dan ga ik wel ergens anders winkelen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175402066
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:04 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Maar dat in Ede de winkels dicht zijn moeten ze daar toch zelf weten? Ik stoor me daar niet aan. Zelfs al zou ik er wonen. Dan ga ik wel ergens anders winkelen.
Nee dat vind ik ook prima.
Kijk eens dom, ja ho maar
  Redactie Sport donderdag 30 november 2017 @ 13:07:02 #218
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175402076
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:02 schreef AchJa het volgende:

[..]

Is dit het nieuwe anti stokpaardje? Iedereen die zwarte piet prima vindt "bang" noemen?
Het is gewoon de angst dat je cultuur wordt overgenomen. Snap ik wel, moet ik ook niks van hebben. Zodra het zou gaan over sinterklaas afschaffen ben ik ook meteen klaar.

En ik ben niet anti verder, als zwarte piet zwart blijft vind ik dat ook prima en vier ik er sinterklaas niet minder om.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175402086
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 12:57 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik verwacht dat een roetveegpiet voor kinderen niet herkenbaar zal zijn. Misschien eens een onderzoek naar doen? Lijkt me interessant.

Voor mij is de herkenbaarheid van de figuur ook een 'breekpunt' maar ik geloof dat een goede roetveegpiet met een flinke laag roet geen probleem mag zijn
onderzoek

De meeste kinderen in Nederland zouden het jammer vinden als Zwarte Piet verandert. Dat blijkt uit onderzoek van het NOS Jeugdjournaal. We hebben 900 kinderen tussen de 9 en 13 jaar gevraagd wat ze van Zwarte Piet vinden.
9 op de 10 kinderen laat weten dat ze niet blij zijn met de manier waarop over het hulpje van Sinterklaas wordt gediscussieerd. Ze vinden dat het geruzie het sinterklaasfeest verpest. Eenzelfde aantal kinderen vindt dat er te weinig wordt geluisterd naar de mening van kinderen over Zwarte Piet.
Met de stelling 'Ik zou het jammer vinden als Zwarte Piet anders wordt', is 87% van de kinderen het eens.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  Redactie Sport donderdag 30 november 2017 @ 13:08:27 #220
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175402101
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:07 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

onderzoek

De meeste kinderen in Nederland zouden het jammer vinden als Zwarte Piet verandert. Dat blijkt uit onderzoek van het NOS Jeugdjournaal. We hebben 900 kinderen tussen de 9 en 13 jaar gevraagd wat ze van Zwarte Piet vinden.
9 op de 10 kinderen laat weten dat ze niet blij zijn met de manier waarop over het hulpje van Sinterklaas wordt gediscussieerd. Ze vinden dat het geruzie het sinterklaasfeest verpest. Eenzelfde aantal kinderen vindt dat er te weinig wordt geluisterd naar de mening van kinderen over Zwarte Piet.
Met de stelling 'Ik zou het jammer vinden als Zwarte Piet anders wordt', is 87% van de kinderen het eens.
Jammer, moeilijk woord is dat.

Dat betekent niet dat ze meteen het feest totaal kut vinden als het zo gevierd wordt. Kinderen zijn sowieso sneller beinvloed door hoe de situatie nu is. Als je naar de Efteling gaat en zegt 'nou we gaan toch naar Walibi' zijn kinderen ook niet blij.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175402104
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:04 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Maar dat in Ede de winkels dicht zijn moeten ze daar toch zelf weten? Ik stoor me daar niet aan. Zelfs al zou ik er wonen. Dan ga ik wel ergens anders winkelen.
KOZP wil het alleen landsbreed invoeren, dat is het verschil.
pi_175402119
Was er eigenlijk protest toen de Amerikanen de Santa Claus naar ons land brachten? Een soort halve gare nep-Sinterklaas in Coca Cola reclames. Onze hele cultuur ging er toen al aan eigenlijk, oprotten met die nepzooi.
Kijk eens dom, ja ho maar
  donderdag 30 november 2017 @ 13:09:52 #223
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_175402137
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:03 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dat aaccepteer ik zelf ook niet.
Zo is de discussie wel voornamelijk gevoerd, provocatie door bij een intocht te gaan lopen schreeuwen.

Dat aankomende protest zullen weinig mensen problemen mee hebben omdat het niet tijdens een intocht is. Hoewel het vast ellende zal worden omdat er altijd mensen van beide kampen zijn die zich niet kunnen gedragen.
  Redactie Sport donderdag 30 november 2017 @ 13:09:56 #224
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175402139
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:09 schreef DrDentz het volgende:
Was er eigenlijk protest toen de Amerikanen de Santa Claus naar ons land brachten? Een soort halve gare nep-Sinterklaas in Coca Cola reclames. Onze hele cultuur ging er toen al aan eigenlijk, oprotten met die nepzooi.
:D
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175402142
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:03 schreef Elzies het volgende:

[..]

Tja, dan wordt het voor sommigen weer een te zwarte piet met neger associaties.

Ik vind gewoon dat we van dit belachelijke standpunt af moeten.

In mijn kindertijd was zwarte piet geen neger maar een gewoon Spanjaard, want Sinterklaas komt uit Spanje. Nooit één woord gerept over slavernij inzake zwarte piet. Een klein kind weet dat toch helemaal niet? Die gelooft en geniet.

Dat je een piet buiten het zwarte ook een andere kleur geeft. Daar heb ik op zich geen enkel probleem mee. Zolang de piet maar voor een kind onherkenbaar blijft en een fantasiefiguur. Dan kunnen al die leuke uitgekleedde aankledingen weer terug komen. Lekker bling bling. Toch geweldig voor zo'n kind?
Ik heb dit weekend n boze twee jarige meegemaakt omdat ze niet mee mag met piet naar spanje :p.
  Moderator donderdag 30 november 2017 @ 13:10:55 #226
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175402162
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:09 schreef DrDentz het volgende:
Was er eigenlijk protest toen de Amerikanen de Santa Claus naar ons land brachten? Een soort halve gare nep-Sinterklaas in Coca Cola reclames. Onze hele cultuur ging er toen al aan eigenlijk, oprotten met die nepzooi.
Dat vind ik dan wel weer een goede discussie waard inderdaad. Waarom zou al die santa claus rommel in nederland ook moeten. We hebben een prima alternatief.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 30 november 2017 @ 13:13:22 #228
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175402212
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

Helemaal niet, het is geen angst. Het is traditie.
Dan is het een weerzin om een traditie een beetje aan te passen. (als je toch zo bang bent voor het woord angst)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Redactie Sport donderdag 30 november 2017 @ 13:13:31 #229
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175402217
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

Helemaal niet, het is geen angst. Het is traditie.
Ja, dus angst. Angst dat de traditie verdwijnt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Leukste jonkie 2022 donderdag 30 november 2017 @ 13:13:47 #230
213457 engine
pi_175402221
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:10 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat vind ik dan wel weer een goede discussie waard inderdaad. Waarom zou al die santa claus rommel in nederland ook moeten. We hebben een prima alternatief.
Eens. Maar er moet geld verdiend worden.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175402228
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

Helemaal niet, het is geen angst. Het is traditie.
angst.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  Moderator donderdag 30 november 2017 @ 13:14:05 #232
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175402229
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:13 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Eens. Maar er moet geld verdiend worden.
Van wie moet dat? En wie verdient het geld?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_175402271
Zo'n domme Amerikaan vroeg ook eens: why you gotta have 2 santa clauses, one racist? Nee wij hebben de echte en jullie neppert komt hier de boel verstieren!
Kijk eens dom, ja ho maar
  Leukste jonkie 2022 donderdag 30 november 2017 @ 13:16:47 #234
213457 engine
pi_175402287
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:14 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Van wie moet dat? En wie verdient het geld?
Het begint omdat een paar mensen het leuk vinden en daarna worden dit soort dingen gewoon gepushed door bedrijven die iets verkopen.
Net zoals nu gebeurd met "black friday".
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  Leukste jonkie 2022 donderdag 30 november 2017 @ 13:17:23 #235
213457 engine
pi_175402301
Halloween, nog zoiets.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175402304
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:15 schreef DrDentz het volgende:
Zo'n domme Amerikaan vroeg ook eens: why you gotta have 2 santa clauses, one racist? Nee wij hebben de echte en jullie neppert komt hier de boel verstieren!
Ze pakkuh allus af!!1!
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  Moderator donderdag 30 november 2017 @ 13:17:59 #237
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175402314
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:16 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Het begint omdat een paar mensen het leuk vinden en daarna worden dit soort dingen gewoon gepushed door bedrijven die iets verkopen.
Net zoals nu gebeurd met "black friday".
Ook al zo iets onzinnigs omdat we geen thanksgiving hebben is het heel vreemd voor winkels om twee weken voor sinterklaas al in de uitverkoop te gaan. Ze kunnen beter de nasintse uitverkoop doen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Leukste jonkie 2022 donderdag 30 november 2017 @ 13:22:15 #238
213457 engine
pi_175402406
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:17 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ook al zo iets onzinnigs omdat we geen thanksgiving hebben is het heel vreemd voor winkels om twee weken voor sinterklaas al in de uitverkoop te gaan. Ze kunnen beter de nasintse uitverkoop doen.
Schijnbaar slaat die marketing hier toch aan. Maar raar is het wel.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175402412
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:17 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ook al zo iets onzinnigs omdat we geen thanksgiving hebben is het heel vreemd voor winkels om twee weken voor sinterklaas al in de uitverkoop te gaan. Ze kunnen beter de nasintse uitverkoop doen.
Ik zag Paul de Leeuw al op tv verkondigen dat hij Thanksgiving viert thuis. Dat zal wel de nieuwe trend zijn in de grachtengordel. Thanksgiving, Halloween, Superbowl, Santa Claus: we lijden aan Amerikanofilie.
Kijk eens dom, ja ho maar
pi_175402413
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:13 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ja, dus angst. Angst dat de traditie verdwijnt.
Nee man... Ik weiger nou eenmaal om een door de ruime meerderheid gesteunde traditie aan te passen. Op het moment dat een ruime meerderheid zwarte piet wil afschaffen vind ik het allemaal prima. Maar niet nu een marginaal clubje beroepsgekwetsten het wel even voor iedereen wil gaan bepalen.

Net zoals ik weiger om in een witte VW Up te gaan rijden. Dat heeft niks met angst te maken maar omdat ik het een kutauto vind met een kutkleur.
pi_175402484
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:22 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee man... Ik weiger nou eenmaal om een door de ruime meerderheid gesteunde traditie aan te passen. Op het moment dat een ruime meerderheid zwarte piet wil afschaffen vind ik het allemaal prima. Maar niet nu een marginaal clubje beroepsgekwetsten het wel even voor iedereen wil gaan bepalen.

Net zoals ik weiger om in een witte VW Up te gaan rijden. Dat heeft niks met angst te maken maar omdat ik het een kutauto vind met een kutkleur.
Dus als de meerderheid een VW Up cool gaat vinden ga jij daarin rijden?
wooblabalurg
pi_175402558
In Amerika is het drinken van melk racistisch omdat het wit is. Je kunt het ook mengen met een andere kleur.
Kijk eens dom, ja ho maar
  Moderator donderdag 30 november 2017 @ 13:29:35 #245
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175402559
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:22 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee man... Ik weiger nou eenmaal om een door de ruime meerderheid gesteunde traditie aan te passen. Op het moment dat een ruime meerderheid zwarte piet wil afschaffen vind ik het allemaal prima. Maar niet nu een marginaal clubje beroepsgekwetsten het wel even voor iedereen wil gaan bepalen.

Net zoals ik weiger om in een witte VW Up te gaan rijden. Dat heeft niks met angst te maken maar omdat ik het een kutauto vind met een kutkleur.
En dat is dus het probleem, hier geef je al aan dat jij de meningen van die minderheid niet accepteert, niet omdat je het stomme meningen vind en onderbouwt waarom, maar omdat het de mening van een minderheid is.

Er is in nederland een minderheid die vind dat zij gediscrimineerd worden en zij vinden dat er een traditie is die dat vergoeielijkt of zelfs aanwakkert, maar zeker niet verminderd. Dat is een minderheid die dat vind maar het is wel een groep nederlanders. Dan is het minste wat je kunt doen is luisteren naar die groep nederlanders hun problemen serieus nemen en eventueel kijken of er wat aan te doen is.

Door diezelfde minderheid "beroepsgekwetsten" noemen of koste wat het kost duidelijk maken dat hun mening niet validie is omdat het de mening is van een kleine groep is, wordt voor hen alleen maar bevestigd dat ze inderdaad gelijk hebben en dat het gros van nederland hun inderdaad niet serieus wil nemen. Dan is het niet zo gek dat zij meer gaan schreeuwen want ze zien hun probleem alleen maar groter worden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_175402607
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Leuk geprobeerd.
Blijkbaar kan je je eigen vergelijking niet toepassen.
wooblabalurg
  donderdag 30 november 2017 @ 13:31:35 #247
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_175402615
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:10 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ik heb dit weekend n boze twee jarige meegemaakt omdat ze niet mee mag met piet naar spanje :p.
:D
pi_175402651
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:29 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

En dat is dus het probleem, hier geef je al aan dat jij de meningen van die minderheid niet accepteert, niet omdat je het stomme meningen vind en onderbouwt waarom, maar omdat het de mening van een minderheid is.

Er is in nederland een minderheid die vind dat zij gediscrimineerd worden en zij vinden dat er een traditie is die dat vergoeielijkt of zelfs aanwakkert, maar zeker niet verminderd. Dat is een minderheid die dat vind maar het is wel een groep nederlanders. Dan is het minste wat je kunt doen is luisteren naar die groep nederlanders hun problemen serieus nemen en eventueel kijken of er wat aan te doen is.

Diezelfde minderheid "beroepsgekwetsten" te noemen of koste wat het kost duidelijk maakt dat hun mening niet validie omdat het de mening is van een kleine groep, wordt voor hen alleen maar bevestigd dat ze inderdaad gelijk hebben en dat het gros van nederland hun inderdaad niet serieus wil nemen. Dan is het niet zo gek dat zij meer gaan schreeuwen want ze zien hun probleem alleen maar groter worden.
En als je een beetje opgelet had de afgelopen 10/ 15 jaar had je kunnen zien dat er legio aanpassingen zijn geweest/ geprobeerd maar niks was goed genoeg volgens het KOZP kamp. Het houdt een keer op he.
  donderdag 30 november 2017 @ 13:35:07 #250
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_175402702
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:29 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

En dat is dus het probleem, hier geef je al aan dat jij de meningen van die minderheid niet accepteert, niet omdat je het stomme meningen vind en onderbouwt waarom, maar omdat het de mening van een minderheid is.

Er is in nederland een minderheid die vind dat zij gediscrimineerd worden en zij vinden dat er een traditie is die dat vergoeielijkt of zelfs aanwakkert, maar zeker niet verminderd. Dat is een minderheid die dat vind maar het is wel een groep nederlanders. Dan is het minste wat je kunt doen is luisteren naar die groep nederlanders hun problemen serieus nemen en eventueel kijken of er wat aan te doen is.

Door diezelfde minderheid "beroepsgekwetsten" noemen of koste wat het kost duidelijk maken dat hun mening niet validie is omdat het de mening is van een kleine groep is, wordt voor hen alleen maar bevestigd dat ze inderdaad gelijk hebben en dat het gros van nederland hun inderdaad niet serieus wil nemen. Dan is het niet zo gek dat zij meer gaan schreeuwen want ze zien hun probleem alleen maar groter worden.
Er is ruimschoots aandacht voor geweest maar nu duidelijk is dat geen enkele aanpassing voor hen afdoende is houdt het op.
pi_175402734
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat hij te hoog gegrepen is voor je kan ik niks aan doen.
Ik begrijp dat je het niet wil/kan uitleggen. Niks mis mee.
wooblabalurg
  Moderator donderdag 30 november 2017 @ 13:37:17 #252
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175402754
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:32 schreef AchJa het volgende:

[..]

En als je een beetje opgelet had de afgelopen 10/ 15 jaar had je kunnen zien dat er legio aanpassingen zijn geweest/ geprobeerd maar niks was goed genoeg volgens het KOZP kamp. Het houdt een keer op he.
Daarom moet dat kamp dus ook aangeven wat voldoende is en daarbij garanderen dat de traditie blijft bestaan en dat nederlanders niet koste wat het kost moeten worden aangetast in hun nederlands zijn.

De nu overgebleven kampen zijn mensen die niet naar elkaar willen luisteren en elkaars meningen niet willen accepteren, en al helemaal er niet over in debat willen gaan.

Daarom is dit debat nu vervallen in een soort van loopgraven oorlog. Het probleem van een loopgraven oorlog is dat er ooit iemand met een wit vlaggetje uit de loopgraaf moet komen zetten. Maar dat lijkt nog niet in zicht, en dan is het zo verschanst prima lang vol te houden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 30 november 2017 @ 13:39:32 #253
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175402804
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:35 schreef the-eye het volgende:

[..]

Er is ruimschoots aandacht voor geweest maar nu duidelijk is dat geen enkele aanpassing voor hen afdoende is houdt het op.
Dus omdat er een groepje is die zegt dat een kleine aanpassing niet voldoende is doen we maar weer een stap terug en helemaal geen aanpassing. Doe dan gewoon die aanpassing en kijk dan welke groep overblijft en ga daar weer mee in debat.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_175402817
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:37 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Daarom moet dat kamp dus ook aangeven wat voldoende is en daarbij garanderen dat de traditie blijft bestaan en dat nederlanders niet koste wat het kost moeten worden aangetast in hun nederlands zijn.

De nu overgebleven kampen zijn mensen die niet naar elkaar willen luisteren en elkaars meningen niet willen accepteren, en al helemaal er niet over in debat willen gaan.

Daarom is dit debat nu vervallen in een soort van loopgraven oorlog. Het probleem is van een loopgraven oorlog is dat er ooit iemand met een wit vlaggetje uit de loopgraaf moet komen zetten. Maar dat lijkt nog niet in zicht, en dan is het zo verschanst prima lang vol te houden.
Nee joh dit is een generatiedingetje. Een kwestie van tijd. Voor je het weet is er bijna niemand meer butthurt en gaat iedereen overstag om een non-racistisch feest te vieren zodat kinderen kunnen genieten en Nederlanders kunnen zeggen dat dit een mooi voorbeeld is van hoe non-racistisch ze zijn zodat Nederland weer een tolerant land kan worden.
wooblabalurg
pi_175402835
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:39 schreef AchJa het volgende:

[..]

Pro tip: Het onderwerp was "angst".
Het kan idd angstig zijn maar ik geloof wel dat jij daar weer bovenop komt.
wooblabalurg
  Moderator donderdag 30 november 2017 @ 13:41:52 #257
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175402850
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:40 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Nee joh dit is een generatiedingetje. Een kwestie van tijd. Voor je het weet is er bijna niemand meer butthurt en gaat iedereen overstag om een non-racistisch feest te vieren zodat kinderen kunnen genieten en Nederlanders kunnen zeggen dat dit een mooi voorbeeld is van hoe non-racistisch ze zijn zodat Nederland weer een tolerant land kan worden.
Dat zou ook heel goed kunnen, de kinderen die dit nu meemaken kunnen hopelijk over 30 jaar hartelijk lachen over het punt dat hun ouders toen blijkbaar probeerden te maken.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_175402873
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:41 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Het kan idd angstig zijn maar ik geloof wel dat jij daar weer bovenop komt.
Jij begrijpt best wat ik bedoel, zo niet dan heb ik toch een te hoge pet van je op gehad.
pi_175402884
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:40 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Nee joh dit is een generatiedingetje. Een kwestie van tijd. Voor je het weet is er bijna niemand meer butthurt en gaat iedereen overstag om een non-racistisch feest te vieren zodat kinderen kunnen genieten en Nederlanders kunnen zeggen dat dit een mooi voorbeeld is van hoe non-racistisch ze zijn zodat Nederland weer een tolerant land kan worden.
Racistisch... :')
pi_175402899
Ik hoorde Georgina Verbaan zichzelf gisteren al vergelijken met Rosa Parks.
Kijk eens dom, ja ho maar
pi_175402975
'Kut Belgen, hebben ze nou geen oog voor onze pijn?!'
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175402977
quote:
10s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:37 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wie zijn dat?
De bekrompen hollander, veelal afkomstig uit volksbuurten in steden of verstopte dorpjes in de provincie, ver weg van beschaving, die achter iedere boom een vijand meent te zien.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175402993
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:48 schreef Abed het volgende:

[..]

De bekrompen hollander, veelal afkomstig uit volksbuurten in steden of verstopte dorpjes in de provinci, ver weg van beschaving, die achter iedere boom een vijand menen te zien.
Fakenews. In de provincie wonen geen Hollanders. En in het noorden staan ook geen bomen.

[ Bericht 1% gewijzigd door WodanIsGroot op 30-11-2017 13:57:19 ]
  Moderator donderdag 30 november 2017 @ 13:49:21 #265
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175403001
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:44 schreef AchJa het volgende:

[..]

Racistisch... :')
Laat dan zien dat het totaal niet racistisch is, bijvoorbeeld door piet te vervangen door iets wat niet op een stereotyp van een bepaald ras lijkt (want het is niet rascitisch dus ras moet geen issue zijn). Dan neem je alle eventuele twijfel weg. Want die twijfel is er wel, jij hebt die twijfel niet maar anderen wel.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_175403019
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:49 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Laat dan zien dat het totaal niet racistisch is, bijvoorbeeld door piet te vervangen door iets wat niet op een stereotyp van een bepaald ras lijkt (want het is niet rascitisch dus ras moet geen issue zijn). Dan neem je alle eventuele twijfel weg. Want die twijfel is er wel, jij hebt die twijfel niet maar anderen wel.
Er is altijd wel iemand die ergens wat in ziet.

  Moderator donderdag 30 november 2017 @ 13:51:51 #267
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175403038
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:50 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Er is altijd wel iemand die ergens wat in ziet.
Is dat een reden om iets dan maar niet te doen. Er is altijd wel iemand die denkt dat een elektrische auto ooit rendabel kan zijn is dat een reden om ze niet te ontwikkelen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_175403062
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:49 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Laat dan zien dat het totaal niet racistisch is, bijvoorbeeld door piet te vervangen door iets wat niet op een stereotyp van een bepaald ras lijkt (want het is niet rascitisch dus ras moet geen issue zijn). Dan neem je alle eventuele twijfel weg. Want die twijfel is er wel, jij hebt die twijfel niet maar anderen wel.
Dit soort mensen lijken zich totaal niet bezig te houden met de twijfels en gevoelens van een ander. Misschien omdat ze zelf overweldigd worden door angst om iets kwijt te raken.
wooblabalurg
pi_175403081
quote:
Zwarte Pieten mogen raadszaal niet in

AMSTERDAM - De gemeenteraad van Amsterdam is geschorst nu drie Zwarte Pieten op de publieke tribune zijn aangeschoven. GroenLinks liep de zaal uit tijdens de behandeling van de Najaarsnota. Er wordt nu door fractievoorzitters in een apart kamertje overlegd of de vergadering wel door kan gaan.

„Bizar dat wij het democratisch proces echt niet verstoren”, briest fractievoorzitter Johnas van Lammeren van de Partij voor de Dieren. Hij wil dat de vergadering gewoon doorgaat en weigert de zaal te verlaten.

„Wij hebben geen enkele politieke kleur”, zeggen de Pieten. Ze bevestigen de ’Utrechtse’ groep te zijn, die eerder een basisschool aandeed. „We komen op voor het behoud van de traditionele Zwarte Piet. We bezoeken scholen, winkelcentra en raadszalen.” De Zwarte Pieten hadden ook stickers en buttons mee, maar die mochten niet mee de raadszaal in.

https://www.telegraaf.nl/(...)en-raadszaal-niet-in
pi_175403092
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:50 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Er is altijd wel iemand die ergens wat in ziet. Dat maakt het geen valide punt. Het is emotioneel onwetend gezeik.

[ afbeelding ]

Is dat de Bijlmermeer, het thuis van de antipieters?
Kijk eens dom, ja ho maar
pi_175403096
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:43 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jij begrijpt best wat ik bedoel, zo niet dan heb ik toch een te hoge pet van je op gehad.
Hoe dan ook, dank dat je het even uit wou leggen. Chapeau daarvoor.
wooblabalurg
pi_175403103
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:51 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Is dat een reden om iets dan maar niet te doen. Er is altijd wel iemand die denkt dat een elektrische auto ooit rendabel kan zijn is dat een reden om ze niet te ontwikkelen.
Dat maakt het geen valide punt. Het is emotioneel onwetend gezeik. Iets prives
pi_175403132
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:54 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Is dat de Bijlmermeer, het thuis van de antipieters?
Nee dat is sovjetgrijs.

"Laat dan zien dat het totaal niet racistisch is, bijvoorbeeld door piet te vervangen door iets wat niet op een stereotyp van een bepaald ras lijkt (want het is niet rascitisch dus ras moet geen issue zijn). Dan neem je alle eventuele twijfel weg. "

Alles verbieden en controleren.
pi_175403172
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:49 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Laat dan zien dat het totaal niet racistisch is, bijvoorbeeld door piet te vervangen door iets wat niet op een stereotyp van een bepaald ras lijkt (want het is niet rascitisch dus ras moet geen issue zijn). Dan neem je alle eventuele twijfel weg. Want die twijfel is er wel, jij hebt die twijfel niet maar anderen wel.
Die anderen zijn voornamelijk actievoerders met een migranten achtergrond die door de overheid als extreemlinkse antiracistische actiegroep zo wordt benoemd - volgens het rapport van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  Moderator donderdag 30 november 2017 @ 14:01:51 #275
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175403243
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:54 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Dat maakt het geen valide punt. Het is emotioneel onwetend gezeik. Iets prives
Natuurlijk is het emotioneel, dat is het pro-pieten standpunt ook.

Daarom vermoed ik dat er dus heel veel achterliggende angst heerst. Maar men zegt hier van niet. Als er geen angst tot afpakken van een traditie of angst voor extra benadeling is waarom wordt er dan toch zo heftig gereageerd. Dit hele debat is een mooie kapstok om op geheel nederlands wijze om de hete brij heen te draaien en zonder het daadwerkelijke probleem aan te pakken toch tegen elkaar te kunnen schreeuwen.

Mensen met racisitische neigingen kunnen zich achter zwarte piet schuilhouden en zeggen dat het niets met rasisme van doen heeft, anderen kunnen heerlijk mensen die dingen beter op een rij hebben voor racist uitmaken, etc etc.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_175403271
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:48 schreef Abed het volgende:

[..]

De bekrompen hollander, veelal afkomstig uit volksbuurten in steden of verstopte dorpjes in de provincie, ver weg van beschaving, die achter iedere boom een vijand meent te zien.
En waar precies bevindt zich de beschaving dan?
pi_175403331
Je stelt de groep klagers niet tevreden met het verwijderen van Zwarte Piet. Dan kun je als 'witte' net zo goed direct de gifbeker van Praljak leegdrinken, want als je gaat toegeven dan is dat het begin van een oneindig proces van white guilt wat ongedaan moet worden gemaakt.
Kijk eens dom, ja ho maar
pi_175403363
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2017 14:01 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Natuurlijk is het emotioneel, dat is het pro-pieten standpunt ook.

Daarom vermoed ik dat er dus heel veel achterliggende angst heerst. Maar men zegt hier van niet. Als er geen angst tot afpakken van een traditie of angst voor extra benadeling is waarom wordt er dan toch zo heftig gereageerd. Dit hele debat is een mooie kapstok om op geheel nederlands wijze om de hete brij heen te draaien en zonder het daadwerkelijke probleem aan te pakken toch tegen elkaar te kunnen schreeuwen.

Mensen met racisitische neigingen kunnen zich achter zwarte piet schuilhouden en zeggen dat het niets met rasisme van doen heeft, anderen kunnen heerlijk mensen die dingen beter op een rij hebben voor racist uitmaken, etc etc.
Er wordt niet heftig op de boodschap gereageerd. Er wordt heftig gereageerd op het afdwingen met een gevoel als wapen.

Dat wekt irritatie op maar is niet hetzelfde. Niet luisteren naar een jankerd staat niet gelijk aan zelf janken.


Trouwens wtf:
"Mensen met racisitische neigingen kunnen zich achter zwarte piet schuilhouden en zeggen dat het niets met rasisme van doen heeft"

[ Bericht 3% gewijzigd door WodanIsGroot op 30-11-2017 14:23:24 ]
pi_175403428
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:49 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Laat dan zien dat het totaal niet racistisch is, bijvoorbeeld door piet te vervangen door iets wat niet op een stereotyp van een bepaald ras lijkt (want het is niet rascitisch dus ras moet geen issue zijn). Dan neem je alle eventuele twijfel weg. Want die twijfel is er wel, jij hebt die twijfel niet maar anderen wel.
Wacht even, als iemand zegt dat het racistisch is dan is het zo, maar als iemand zegt dat het niet racistisch is moet het bewezen worden?
pi_175403488
Maar trouwens we zijn het er allemaal over eens dat het hier in deze kwestie enkel draait om de emotie van sommige mensen die zich gekwetst voelen (in het anti pieten groepje)?
pi_175403518
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:53 schreef Infection het volgende:

[..]

Houden deze misdragingen van de pro's dan nooit op?
Zaterdag zal ook wel weer geweld worden gebruikt.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  Moderator donderdag 30 november 2017 @ 14:21:39 #282
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175403700
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 14:10 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wacht even, als iemand zegt dat het racistisch is dan is het zo, maar als iemand zegt dat het niet racistisch is moet het bewezen worden?
Niets moet maar het is een mooie tegemoetkoming. Zo vind ik eigenlijk ook dat de anti-pieten wel wat tegemoetkomingen mogen doen, al is het al zelf een oplossing aandragen waarmee ze tevreden zouden zijn.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_175403775
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2017 14:21 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Niets moet maar het is een mooie tegemoetkoming. Zo vind ik eigenlijk ook dat de anti-pieten wel wat tegemoetkomingen mogen doen, al is het al zelf een oplossing aandragen waarmee ze tevreden zouden zijn.
Dat mag je vinden. Maar niets moet, dus hoort het daarbij te blijven.
  Moderator donderdag 30 november 2017 @ 14:26:22 #284
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175403791
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 14:25 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Dat mag je vinden. Maar niets moet, dus hoort het daarbij te blijven.
Gelukkig mag er wel vanalles :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_175403805
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2017 14:26 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Gelukkig mag er wel vanalles :)
Ja zoals zwarte piet.
  donderdag 30 november 2017 @ 14:27:49 #286
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_175403816
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2017 14:01 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Natuurlijk is het emotioneel, dat is het pro-pieten standpunt ook.

Daarom vermoed ik dat er dus heel veel achterliggende angst heerst. Maar men zegt hier van niet. Als er geen angst tot afpakken van een traditie of angst voor extra benadeling is waarom wordt er dan toch zo heftig gereageerd. Dit hele debat is een mooie kapstok om op geheel nederlands wijze om de hete brij heen te draaien en zonder het daadwerkelijke probleem aan te pakken toch tegen elkaar te kunnen schreeuwen.

Mensen met racisitische neigingen kunnen zich achter zwarte piet schuilhouden en zeggen dat het niets met rasisme van doen heeft, anderen kunnen heerlijk mensen die dingen beter op een rij hebben voor racist uitmaken, etc etc.
De traditie wordt niet afgepakt maar beschadigd. Men beschadigt zo de identiteit van mensen. Niet vreemd dat, dat uiteindelijk een keer vastloopt.
  donderdag 30 november 2017 @ 14:30:34 #287
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175403876
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:35 schreef the-eye het volgende:

[..]

Er is ruimschoots aandacht voor geweest maar nu duidelijk is dat geen enkele aanpassing voor hen afdoende is houdt het op.
Waar komt dit vandaan eigenlijk?

Want het is niet waar. Oa kozp heeft meegepraat in Amsterdam over de Sint viering, daar is de roetpiet uitgekomen, waar ook kozp tevreden mee was.
Een organisatie die aan het uiterste van het anti Piet spectrum zit, die dus prima tevreden is met een aanpassing. Helemaal geen sprake van het is nooit genoeg.

Dat hele het is nooit genoeg gebrul komt van de andere kant af, is een frame die niet klopt. Is bedoeld om de discussie dood te slaan.
Op een enkele losse gek na aan de anti pieten kant geld dat aanpassing wel genoeg is. Vind dit dan ook een nare manier van praten, waarmee de 'ander' weggezet wordt als meer dan onredelijk, dus moet je er niet naar luisteren.

Gebeurd helaas aan beide kanten, dat maakt de discussie zo lastig. Dat terwijl een compromis waarin beide kanten zich redelijk kunnen vinden zo makkelijk zou zijn als we maar eens op hielden elkaars argumenten belachelijk te maken. Gewoon eens naar elkaar luisterde en uit gingen van de wil elkaar te begrijpen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175403902
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 14:18 schreef Abed het volgende:

[..]

Ah ga je weer beledigen? :')
Wat is er trouwens met je neus aan de hand op je foto?
Oh wat een belediging zeg.
Geen idee, met een dronken kop ergens tegen een muur aangelopen denk ik
  Leukste jonkie 2022 donderdag 30 november 2017 @ 14:32:21 #289
213457 engine
pi_175403911
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 14:30 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Waar komt dit vandaan eigenlijk?
Nou dat idee krijg ik ook als ik bijvoorbeeld Nzume gisteren bij DWDD tekeer hoor gaan.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175403954
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2017 14:32 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Nou dat idee krijg ik ook als ik bijvoorbeeld Nzume gisteren bij DWDD tekeer hoor gaan.
Dat is een fascist van de bovenste plank.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  donderdag 30 november 2017 @ 14:33:48 #291
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175403955
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:53 schreef Infection het volgende:

[..]

Jezus wat een sneue pro piet groep, met als leider een pediga gast die banden heeft met nvu...

Vind dit echt net zo treurig als bij een intocht met kinderen te gaan gillen dat mensen racisten zijn.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175403965
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 14:30 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

...

Gebeurd helaas aan beide kanten, dat maakt de discussie zo lastig. Dat terwijl een compromis waarin beide kanten zich redelijk kunnen vinden zo makkelijk zou zijn als we maar eens op hielden elkaars argumenten belachelijk te maken. Gewoon eens naar elkaar luisterde en uit gingen van de wil elkaar te begrijpen.
Emotie is geen argument.

Ja sorry van een oneliner op je uitgebreide post, misschien dat iemand anders er meer op te zeggen heeft, maar gevoelens zijn geen fatsoenlijk argument om anderen iets te forceren.
  donderdag 30 november 2017 @ 14:36:03 #293
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175404016
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 14:07 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Er wordt niet heftig op de boodschap gereageerd. Er wordt heftig gereageerd op het afdwingen met een gevoel als wapen.

Dat wekt irritatie op maar is niet hetzelfde. Niet luisteren naar een jankerd staat niet gelijk aan zelf janken.


Trouwens wtf:
"Mensen met racisitische neigingen kunnen zich achter zwarte piet schuilhouden en zeggen dat het niets met rasisme van doen heeft"
Hugo Kuiper?

Dus nee, niet echt wtf...
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 30 november 2017 @ 14:36:54 #294
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_175404035
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 14:30 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Waar komt dit vandaan eigenlijk?

Want het is niet waar. Oa kozp heeft meegepraat in Amsterdam over de Sint viering, daar is de roetpiet uitgekomen, waar ook kozp tevreden mee was.
Een organisatie die aan het uiterste van het anti Piet spectrum zit, die dus prima tevreden is met een aanpassing. Helemaal geen sprake van het is nooit genoeg.

Dat hele het is nooit genoeg gebrul komt van de andere kant af, is een frame die niet klopt. Is bedoeld om de discussie dood te slaan.
Op een enkele losse gek na aan de anti pieten kant geld dat aanpassing wel genoeg is. Vind dit dan ook een nare manier van praten, waarmee de 'ander' weggezet wordt als meer dan onredelijk, dus moet je er niet naar luisteren.

Gebeurd helaas aan beide kanten, dat maakt de discussie zo lastig. Dat terwijl een compromis waarin beide kanten zich redelijk kunnen vinden zo makkelijk zou zijn als we maar eens op hielden elkaars argumenten belachelijk te maken. Gewoon eens naar elkaar luisterde en uit gingen van de wil elkaar te begrijpen.
Maar wat is dan het probleem als kozp nu hun Roetveeg Pieten in hun hometown Amsterdam hebben? Waarom moeten die dan bij een intocht in Dokkum gaan staan protesteren?
Er is toch ook niemand uit Dokkum die in Amsterdam Osdorp gaat protesteren als de Sint daar op een kameel rondrijdt?
pi_175404043
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 14:36 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Hugo Kuiper?

Dus nee, niet echt wtf...
Hugo Kuiper :?
  donderdag 30 november 2017 @ 14:39:47 #296
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175404102
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2017 14:21 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Niets moet maar het is een mooie tegemoetkoming. Zo vind ik eigenlijk ook dat de anti-pieten wel wat tegemoetkomingen mogen doen, al is het al zelf een oplossing aandragen waarmee ze tevreden zouden zijn.
Doen ze ook.

Bv kozp die samen met gemeente Amsterdam naar de invulling van de Sint viering heeft gekeken. Waar ze tevreden waren met de roetpiet.

Alhoewel ze vanuit hun organisatie stellen niet direct over de andere invulling te willen gaan doen ze toch hun best om in gesprek te gaan en hier en daar nog enige redelijkheid te laten zien.
Wat bijzonder is voor een organisatie met een vrij extreem standpunt.

Ik wil niet de schijn wekken dat ik kozp fan ben, ik vind ze veelste hard in dit debat en hekel het protesteren bij de intochten. Maar het idee dat hier geschapen wordt dat het nooit genoeg is voor ze klopt gewoon niet.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 30 november 2017 @ 14:42:13 #297
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175404148
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2017 14:32 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Nou dat idee krijg ik ook als ik bijvoorbeeld Nzume gisteren bij DWDD tekeer hoor gaan.
Op de enkele gek na zei ik al...

Maar reageer eens op de rest ipv in te zoomen op dat enkele mens die wat zegt wat je kan gebruiken voor je eigen riedeltje.
Wat vind je ervan dat kozp als organisatie in gesprek is gegaan met bv gemeente Amsterdam en tot de roetpiet is gekomen, daar tevreden mee is en zelfs als vb van hoe het ook kan neer zet?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175404191
Dicht
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')