abonnement Unibet Coolblue
pi_175394254
We zijn inmiddels bijna een half jaar verder (1-6 de sleutel gekregen) en inmiddels deel 3 van de reeks.


http://www.funda.nl/koop/(...)oude-postelseweg-20/

En in cijfers wat hebben we nu gekocht?
Nouja een stukje grond van 684m2
met daarop een oude winkel inclusief woonhuis, met een oppervlak van in totaal 367m2 en een inhoud van 1400m3, gebouwd vanaf 1911, met tal van verbouwingen, aanbouwen, en aanpassingen. En dus inderdaad een halve inventaris.

Foto's ter illustratie.

huidige woonkamer

huidige keuken

het winkelgedeelte

het vooraanzicht

de garage

1 van de 7 slaapkamers

de hallucinerende badkamer

1 van de drie zolders (deze is boven het woonhuis/voorkant winkel, nog 1 boven de garage en 1 boven de achterkant winkel)

de tuin

en de plattegronden ter illustratie



al wat voorzichtige plannen voor de beneden-verdieping gemaakt in sketchup.



Ow en als jullie zeggen te veel gelul, of dit wil ik weten of zus of zo, vraag gerust. Ik ben niet zo'n typer, maar ik doe mijn uiterste best.

(op pas ik nog aan als ik wat meer tijd heb)

[ Bericht 1% gewijzigd door Legwieh op 30-11-2017 11:45:32 ]
pi_175394310
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 09:44 schreef d.k. het volgende:
Hoe diep is jullie zitje in de douche? Staat bij ons ook in de nieuwe badkamer gepland maar we twijfelen over de diepte. En die lamp in de douche :9~ Eens kijken of ik daar nog een gaatje voor kan vinden in ons budget.
Wij hebben het niet echt als zitje, meer als een extra afzetplek voor een fles shampoo, en om je voet op te zetten tijdens het scheren van je benen.

Zitje is 20,5 diep, en zit op 60cm van de vloer. (dit kwam mooi uit met de lijn van de tegels)

enne budget moet je gewoon maken, wat is die ¤800,- nou nog op een complete badkamer. En als het je dan nog tegenvalt, reken dan je badkamer eens uit per kilo, dan is t helemaal niet duur ;-)

quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ok, ik heb er een bijna recht boven de douchekop zitten en dat vertrouw ik niet helemaal.
Maar ip65 verkopen ze vaak weer per 3 of ze zijn los sterves duur.
Vaak ben je te bang (hoop ik dan :D )
pi_175394366
Bij een nieuw deel, mag trouwens wel de eerste voor na, vond ik zelf.
Oftewel...
Voor....

Na.
pi_175396925
Ontzettend gaaf! Ga zo door! Resultaat is echt waanzinnig mooi
pi_175397496
wat een project man, volgde het al in het eerste deel. Had alleen nog niet gereageerd ;)
Wat jullie tot nu toe gerealiseerd hebben ziet er al erg netjes uit ^O^
pi_175397822
Wat een epische foto's van het uitbreken van die vloer _O_

Wij hebben bijna overal dezelfde spotjes van Vunderink, prima spul. Alleen voor de badkamer zijn we voor ip65 gegeaan.
Spoilers!
pi_175397855
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 23:15 schreef Legwieh het volgende:
Bij een nieuw deel, mag trouwens wel de eerste voor na, vond ik zelf.
Oftewel...
Voor....
[ afbeelding ]
Na.
[ afbeelding ]
Stof je badkamerdeur eens af :P

En inmiddels zitten we in deel 3 van dit epische topic (op zegt deeltje 2) _O_
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_175398243
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 23:12 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Wij hebben het niet echt als zitje, meer als een extra afzetplek voor een fles shampoo, en om je voet op te zetten tijdens het scheren van je benen.

Zitje is 20,5 diep, en zit op 60cm van de vloer. (dit kwam mooi uit met de lijn van de tegels)

enne budget moet je gewoon maken, wat is die ¤800,- nou nog op een complete badkamer. En als het je dan nog tegenvalt, reken dan je badkamer eens uit per kilo, dan is t helemaal niet duur ;-)

Als ik nou alleen een badkamer moest verbouwen...maar het is een heel huis bouwen ;-) Maar dan nog, die 800 euro valt enorm mee ja. Nou nog kijken of inbouwen nog kan (ivm ventilatie).
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_175418939
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 09:22 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Stof je badkamerdeur eens af :P

En inmiddels zitten we in deel 3 van dit epische topic (op zegt deeltje 2) _O_
Vooruit dan speciaal voor jou.


Boven aan het schilderen om zo de badkamer ook dicht te kunnen doen en t warm te kunnen stoken. We
Gaan trouwens voor zwarte kozijnen (ral 9011) met witte deuren. Wat denken jullie daarvan?
pi_175418960
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 09:50 schreef d.k. het volgende:

[..]

Als ik nou alleen een badkamer moest verbouwen...maar het is een heel huis bouwen ;-) Maar dan nog, die 800 euro valt enorm mee ja. Nou nog kijken of inbouwen nog kan (ivm ventilatie).
Keuzes keuzes, ik vind het in elk geval een topinvestering. Voornamelijk gekocht voor na lange trainingen (marathon) ff lekker de spieren losmaken.

En als je eenmaal aan het (ver)bouwen bent, wordt je steeds makkelijker in geld uitgeven.
pi_175419387
Tip: zet je deuren rechtop tegen de muur tijdens het verven. Je krijgt dan een veel strakker resultaat.
pi_175419703
Dan dwarrelt er ook minder stof op neer en heb je een strakker resultaat :Y
  Moderator vrijdag 1 december 2017 @ 20:07:56 #13
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_175433602
Deuren schilderen gaat inderdaad het beste wanneer deze rechtop staan en zelfs in het kozijn hangen. Geeft een veel mooier strakker eindresultaat :)
pi_175487688
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 20:07 schreef Vonkenboer het volgende:
Deuren schilderen gaat inderdaad het beste wanneer deze rechtop staan en zelfs in het kozijn hangen. Geeft een veel mooier strakker eindresultaat :)
Rechtop in het kozijn hangen is niet handig aangezien we constant door die gang lopen, Ik heb ze voor de laatste lakbeurt tegen de muur gezet, resultaten volgen.

Voor de muren trouwens een wagner flexio 950 gekocht. Ik ben benieuwd.
pi_175487885
Die heb ik ook, werkt prima!

Verdomd goed afplakken, de vloer heel goed schoonmaken. Er komt namelijk een enorme hoeveelheid warme lucht uit en als je vloer dan niet schoon is dan blaas je al je afval tegen je muur. Been there, done that.

Verf een beetje verdunnen met warm water en goed mixen.

Na gebruik goed de machine uit elkaar halen en schoonmaken. Lekker met warm water doorspoelen en laten circuleren.
Laat die handjes wapperen!
  maandag 4 december 2017 @ 13:52:01 #16
4330 PJ
Tja.....
pi_175488565
quote:
..... de vloer heel goed schoonmaken. Er komt namelijk een enorme hoeveelheid warme lucht uit en als je vloer dan niet schoon is dan blaas je al je afval tegen je muur. Been there, done that.....
Apparaat op de gang zetten achter een deur?
pi_175489018
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:13 schreef Gieliovd het volgende:
Die heb ik ook, werkt prima!

Verdomd goed afplakken, de vloer heel goed schoonmaken. Er komt namelijk een enorme hoeveelheid warme lucht uit en als je vloer dan niet schoon is dan blaas je al je afval tegen je muur. Been there, done that.

Verf een beetje verdunnen met warm water en goed mixen.

Na gebruik goed de machine uit elkaar halen en schoonmaken. Lekker met warm water doorspoelen en laten circuleren.
Uit het apparaat neem ik aan?
pi_175491715
Uit de spuitlans.

Het is een LPHV systeem. Dus veel lucht en weinig verf. Apparaat is een luchtpomp en ook een verfpomp. Door de lucht wordt de verf verneveld.
Laat die handjes wapperen!
pi_175502416
Afgelopen weekend waren vriendinlief en ik 5 jaar samen dus zijn lekker een avondje naar een B&B geweest en fantastisch gegeten. Op t einde van de avond zelfs nog met de eigenaar een rondleiding gedaan en lekker bouwvakkerspraat gehad. (Hij heeft zelf t complete restaurant een paar jaar terug compleet opnieuw opgebouwd) verder tussen neus en lippen door nog wat geschilderd maar weinig tijd gehad.

Gisteren avond met schoonpa maar weer even de handen stevig uit de mouwen gestoken.

Om te beginnen hadden ze het ijzer precies verkeerd om gelost. Alle netten 100x100 bovenop en de 150x150 onderop. Erg handig als je de 150 netten in de onderste vloer moet hebben. Eerst dus alle 100x100-8 units in de tuin gelegd. En toen begonnen met de puzzel.


Gelukkig denken wij niet in hokjes.


Ondertussen zijn we met de keuken ook een stuk verder. We gaan hem zoals het er nu naar uitzien toch laten maken door de laatste interieur bouwer die we hebben bezocht. Eiken fineer, met i-profielen erin verwerkt en een composiet blad.

Tekening 1, kwam in de buurt vanavond even langs om de aanpassingen te bespreken.
  dinsdag 5 december 2017 @ 09:42:07 #20
4330 PJ
Tja.....
pi_175503536
Ken je dit principe. Ikeakasten met custom deuren?

Dit is een voorbeeld maar er zijn er nog wel een paar die dit doen.
pi_175504624
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 09:42 schreef PJ het volgende:
Ken je dit principe. Ikeakasten met custom deuren?

Dit is een voorbeeld maar er zijn er nog wel een paar die dit doen.
Ken ik maar ik vind de mogelijkheden en ook de kwaliteit van met name de lades te wensen overlaten.
  Moderator woensdag 6 december 2017 @ 22:04:58 #22
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_175538266
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 07:49 schreef Legwieh het volgende:
Afgelopen weekend waren vriendinlief en ik 5 jaar samen dus zijn lekker een avondje naar een B&B geweest en fantastisch gegeten. Op t einde van de avond zelfs nog met de eigenaar een rondleiding gedaan en lekker bouwvakkerspraat gehad. (Hij heeft zelf t complete restaurant een paar jaar terug compleet opnieuw opgebouwd) verder tussen neus en lippen door nog wat geschilderd maar weinig tijd gehad.

Gisteren avond met schoonpa maar weer even de handen stevig uit de mouwen gestoken.

Om te beginnen hadden ze het ijzer precies verkeerd om gelost. Alle netten 100x100 bovenop en de 150x150 onderop. Erg handig als je de 150 netten in de onderste vloer moet hebben. Eerst dus alle 100x100-8 units in de tuin gelegd. En toen begonnen met de puzzel.

[ afbeelding ]
Gelukkig denken wij niet in hokjes.
[ afbeelding ]

Ondertussen zijn we met de keuken ook een stuk verder. We gaan hem zoals het er nu naar uitzien toch laten maken door de laatste interieur bouwer die we hebben bezocht. Eiken fineer, met i-profielen erin verwerkt en een composiet blad.

Tekening 1, kwam in de buurt vanavond even langs om de aanpassingen te bespreken.
Handig hè, zo'n levering waar alles achterstevoren afgeladen is :p niet ! Ken het gevoel heel goed.

Gaat hard met die vloer ! Wanneer gaan jullie hem storten ? Komt er nog leidingen op de netten te leggen of is dat puur voor de vloerverwarming ?
pi_175817948
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 22:04 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Handig hè, zo'n levering waar alles achterstevoren afgeladen is :p niet ! Ken het gevoel heel goed.

Gaat hard met die vloer ! Wanneer gaan jullie hem storten ? Komt er nog leidingen op de netten te leggen of is dat puur voor de vloerverwarming ?
Vandaag gedaan ;-)

Update volgt.
pi_175820099
Jaaaa show us *O*
Laat die handjes wapperen!
pi_175820131
Update, update, update! :)
  Moderator maandag 18 december 2017 @ 20:45:53 #26
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_175825550
Inmiddels zijn we weer bijna 2 weken verder na onze laatste update.
Soms ontbreekt het me aan de energie om te updaten, sorry daarvoor.
Maar naast 40uur werken en dan nog de nodige uren klussen, is de energie soms op. Zeker ook omdat het op het werk momenteel mega-druk is, en ik een promotie heb aangeboden gekregen, waardoor er een hoop dingen nieuw voor me zijn.

Maar waar waren we, Nouja beneden al het ijzerwerk erin gelegd. en de verdeling gemaakt, vriendinlief naar boven ik naar beneden.
Vriendinlief aan het schilderen.
1 kozijn en deur hadden we op proef gedaan
kozijnen zwart, deuren wit is het plan

kozijnen in de grondverf

Breaking bad is er niks bij

Want we gaan spuiten :D

Huh, ziet het er zo uit dan?

Nee hoor gelukkig droogt het wel mooi op.


Ondertussen was ik beneden bezig (en soms ook boven helpen/mezelf er tegen aan bemoeien)
Leidinkje hier

Leidinkje daar

Inmiddels was het een behoorlijk netwerk van kabels, leidingen en ijzerwerk geworden.

Gruwelijk irritant om overheen te lopen (herrie en tig keer je enkels bijna verzwikt)
Dus vandaag was de grote dag, een middag vrij genomen om beton te storten.
Eerst even deze mooie tool gemaakt.

Hiermee kunnen we mooi zien of het beton op 8 cm onder het daadwerkelijke gewenste nieuwe pijl zit (de bovenvloer met daarin de vloerverwarming wordt 8cm dik)
Laat maar komen.
Krak, krak, daar gaan weer een paar takken, maar ach de pomp is in stelling gebracht


Hop hop, beton derop!

Uber jammer natuurlijk dat jullie mij niet konden zien.
Hoe extreem mannelijk ik daar stond met die 15 meter slang tussen mijn benen, terwijl het beton eruit spoot...

En een dik uur verder, was het al weer klaar met de pret


Beton al weer derin, nu nog maar ff afwerken dan.
en tada, de rolschaatsbaan is klaar, alleen nog ff drogen en we kunnen rolschaatsen.


Sorry voor de wat beknoptere update, maar de zin om te typen was ff weg.

Plannen voor de komende tijd is Vriendin verder boven schilderen. (deuren, kozijnen veluxen, houten balkenplafond, muren in de slaapkamer, hal en waskamer)
En ik beneden aan de slag met binnen muurtjes zetten, en zorg dat het huis afkomt.

Eerstvolgende grote stap is 8 januari, de nieuwe kozijnen beneden plaatsen. Voor die tijd moet alleen nog even de luifel van het pand af, Daar heb ik al even naar gekeken, maar hier heb ik toch ff een handje hulp bij nodig, en ook nog tijdens het daglicht, dus even kijken of ik nog iemand tussen de kerstdinertjes door, kan vinden voor een paar uurtjes hulp.



By the way, ik zoek nog een manier om een kookplaat van 2x230 aan te sluiten op een 3-fase aansluiting, of een goedkope kookplaat op 3-fase. Vriendinlief begint me nu echt in elkaar te slaan dat ze niet kan koken. Dus wie o wie helpt???
  maandag 18 december 2017 @ 23:46:09 #28
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_175826479
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 23:20 schreef Legwieh het volgende

By the way, ik zoek nog een manier om een kookplaat van 2x230 aan te sluiten op een 3-fase aansluiting, of een goedkope kookplaat op 3-fase. Vriendinlief begint me nu echt in elkaar te slaan dat ze niet kan koken. Dus wie o wie helpt???
ik heb nog een Siemens inductiekookplaat liggen. Volgens mij kan die ook op 3 fase aangesloten worden. Kwestie van de juiste aders van het aansluitsnoer pakken.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_175829785
Aangezien een elektrische kookplaat op 3-fasen op 3x230v werkt moet het geen probleem zijn om de boel werkend aan te sluiten. Elke 'pit' gebruikt 230V van 1 van de fasen en de nul.

Voor de meeste kookplaten bestaan dan ook verschillende aansluitschemas voor zowel 1-fase, 2-fasen als 3-fasen.

1 fase is in Nederland niet aan te raden, maar er zijn ook landen waar een kookgroep van 1x32A de standaard is.

Zit er op de achterkant van de kookplaat geen stickertje meer met de aansluitschemas? Anders Google even proberen met het typenummer.
pi_175829820
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 07:44 schreef Ivo1985 het volgende:
Aangezien een elektrische kookplaat op 3-fasen op 3x230v werkt moet het geen probleem zijn om de boel werkend aan te sluiten. Elke 'pit' gebruikt 230V van 1 van de fasen en de nul.

Voor de meeste kookplaten bestaan dan ook verschillende aansluitschemas voor zowel 1-fase, 2-fasen als 3-fasen.

1 fase is in Nederland niet aan te raden, maar er zijn ook landen waar een kookgroep van 1x32A de standaard is.

Zit er op de achterkant van de kookplaat geen stickertje meer met de aansluitschemas? Anders Google even proberen met het typenummer.
Ik kreeg het dus niet voor elkaar met twee platen niet. Waren ook geen aansluitschemas te vinden of niks. Dus iemand die me vooruit kan helpen maakt me heel blij.
pi_175829936
Mooie update weer!! Super om te lezen en te zien, worden we blij van!!

Gooi ff het merk/type op het topic dan kijken we ff met je mee voor het aansluiten!
Laat die handjes wapperen!
pi_175830493
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 08:10 schreef Gieliovd het volgende:
Mooie update weer!! Super om te lezen en te zien, worden we blij van!!

Gooi ff het merk/type op het topic dan kijken we ff met je mee voor het aansluiten!
Dit ding heb ik momenteel maar krijg ik dus niet aan de praat. Iemand tips? Of een andere plaat voor weinig??
pi_175830562
L1 en L2 zijn je fases. Bruine draden.
N is je nul/neutraal, blauwe draad.
En die streepjes is je aarde, geel//groen

Middelste schema is als je 1 fase zou gebruiken.
pi_175830682
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 09:01 schreef FranticDJ het volgende:
L1 en L2 zijn je fases. Bruine draden.
N is je nul/neutraal, blauwe draad.
En die streepjes is je aarde, geel//groen

Middelste schema is als je 1 fase zou gebruiken.
Probleem is alleen als ik hem op 2 fases aansluit doet hij niks (enkel een knipperend lampje)
(of moet ik die derde fase ergens bij brengen, lijkt me niet toch want dan doetie poef?)
Ik heb zelf de volgende aansluiting zitten in mijn perilex
pi_175830703
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 09:09 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Probleem is alleen als ik hem op 2 fases aansluit doet hij niks (enkel een knipperend lampje)
(of moet ik die derde fase ergens bij brengen, lijkt me niet toch want dan doetie poef?)
Ik heb zelf de volgende aansluiting zitten in mijn perilex
[ afbeelding ]
Geen idee of dit bij kookplaten van toepassing is hoor, maar de fases al eens proberen omwisselen?

Check ook ff https://www.google.nl/amp(...)-kooktoestellen/amp/ En vergelijk ff waar je neutralen en fases zitten in je perilex doos en waar ze uit komen in je meterkast.

[ Bericht 7% gewijzigd door FranticDJ op 19-12-2017 09:16:46 ]
pi_175830808
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 09:11 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Geen idee of dit bij kookplaten van toepassing is hoor, maar de fases al eens proberen omwisselen?

Check ook ff https://www.google.nl/amp(...)-kooktoestellen/amp/ En vergelijk ff waar je neutralen en fases zitten in je perilex doos en waar ze uit komen in je meterkast.
Ja dat klopt dus allemaal. Misschien is de kookplaat ook wel gewoon stuk, dat is natuurlijk het lastige. In mijn perilex wcd heb ik in elk geval op elke fase 230 en tussen de fases 400v, dus dat is het probleem niet.
pi_175830882
En deze kookplaat hebben mijn schoonouders liggen, kan ik deze wel aansluiten?
pi_175842432
Dat moet werken. Fase op L1 (eerste automaat) en fase op L2 (tweede automaat). Beide nullen op 4 en een brugje naar 3.

Dus op contact 1 een fase, op contact twee een fase en dan twee keer een nul.
  Moderator dinsdag 19 december 2017 @ 18:38:29 #39
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_175843551
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 17:38 schreef tux87 het volgende:
Dat moet werken. Fase op L1 (eerste automaat) en fase op L2 (tweede automaat). Beide nullen op 4 en een brugje naar 3.

Dus op contact 1 een fase, op contact twee een fase en dan twee keer een nul.
TS heeft enkel een volwaardige krachtgroep tot zijn beschikking; geen kookgroep.

Mooie update trouwens, kan de vloer mooi uitharden in de rest van het jaar ;) en tering wat een grootte ruimte is het eigenlijk. Ben benieuwd hoe het straks is !

Je hebt overal 3/4 leidingen tegen de muur omhoog staan, waarom heb je die niet voor een stuk in de muur gehakt ? Dan had je zo in de muur weer verder met 5/8 kunnen gaan met de leidingen.
Of komen er rondom voorzetwanden ? Of zijn dit enkel de loze leidingen/speciale groepen en komt de rest van het elektra van boven uit het plafond ?
pi_175845265
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:38 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

TS heeft enkel een volwaardige krachtgroep tot zijn beschikking; geen kookgroep.

Mooie update trouwens, kan de vloer mooi uitharden in de rest van het jaar ;) en tering wat een grootte ruimte is het eigenlijk. Ben benieuwd hoe het straks is !

Je hebt overal 3/4 leidingen tegen de muur omhoog staan, waarom heb je die niet voor een stuk in de muur gehakt ? Dan had je zo in de muur weer verder met 5/8 kunnen gaan met de leidingen.
Of komen er rondom voorzetwanden ? Of zijn dit enkel de loze leidingen/speciale groepen en komt de rest van het elektra van boven uit het plafond ?
Waar leidingen uit de grond komen komen voorzetwanden. Voor de scherpe kijker is dat niet rondom maar bijna rondom.

Net voor de eerste over ons beton gelopen. Het wordt nu al echt wat (vinden wij dan, de rest van nl vind het waarschijnlijk een bouwval)

Ik heb de ruzie met de kookplaat eindelijk beslecht. (Ff snel 1 op marktplaats gekocht die wel op kracht kon) en derin gebeund


Vanavond een Chillavondje. Morgen weer verder. Ik denk met een lijstje maken wat nu te doen en in welke volgorde.
  dinsdag 19 december 2017 @ 20:04:45 #41
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_175845679
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 19:50 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Waar leidingen uit de grond komen komen voorzetwanden. Voor de scherpe kijker is dat niet rondom maar bijna rondom.

Net voor de eerste over ons beton gelopen. Het wordt nu al echt wat (vinden wij dan, de rest van nl vind het waarschijnlijk een bouwval)

Ik heb de ruzie met de kookplaat eindelijk beslecht. (Ff snel 1 op marktplaats gekocht die wel op kracht kon) en derin gebeund
[ afbeelding ]

Vanavond een Chillavondje. Morgen weer verder. Ik denk met een lijstje maken wat nu te doen en in welke volgorde.
wedden dat we die andere platen wel aan de praat krijgen?

Enne ik had een goeie liggen hier (for nop, en nog wat andere inbouwspullen die je misschien wel kan gebruiken)
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_175847152
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 20:04 schreef lipje het volgende:

[..]

wedden dat we die andere platen wel aan de praat krijgen?

Enne ik had een goeie liggen hier (for nop, en nog wat andere inbouwspullen die je misschien wel kan gebruiken)
Wat voor inbouwspul heb je liggen?
en waar is hier?
  dinsdag 19 december 2017 @ 23:18:10 #43
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_175854263
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 20:39 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Wat voor inbouwspul heb je liggen?
en waar is hier?
zie PM
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_175875352
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 23:18 schreef lipje het volgende:

[..]

zie PM
Iedereen super bedankt voor de aanbiedingen maar momenteel heb ik niets nodig. De kookplaat heb ik geïnstalleerd in mijn tijdelijke keuken. Voor de rest ben ik van alles voorzien (behalve tijd en geld)

Ik hobby dus gewoon lekker door.

Iemand nog zin om een dagje onwijs slecht te komen metselen? Ik zoek iemand die dit op kan metselen voor me..


Dus als er nog iemand een ruwe lompe grove slordige metselaar weet (goedkoop) dan houdt ik me aanbevolen!
pi_176044187
Zo daar komt weer even een update,
Maandag lekker beton gestort en dus konden we een goede dag niet in huis.
Daarnaast was het de hele week mega druk met werk, en dus eigenlijk amper iets kunnen doen.
Het enige grote wat we hebben gedaan is het dichtmaken van het gat tussen de Keuken en de slaapkamer boven.
Bekistinkje gemaakt:

en wat beton erin gestort, met de nodige draadeinden op het geheel op zijn plaats te houden.


Toen was het vrijdagmiddag/avond en kwam de kerstborrel, door iets teveel gezelligheid, kostte me dat wel een zaterdag klussen. :W :W :W zeg maar dag tegen je zaterdag met je kater kop.
Zondag, maandag en dinsdag stonden in het teken van kerst/eten/drinken en nog meer eten en drinken. Dus vandaag pas weer echt aan het werk gegaan.

De luifel van de winkel slopen (stond eigenlijk op de planning voor zaterdag, maar Hertog Jan had roet in het eten gegooid)
Van:
(oude foto)
via...

dit en..

Naar dit:
pi_176044374
Heel ander zicht :Y
pi_176044381
Dan ziet de buitenkant er ineens als een huis uit!
Het gaat echt mooi worden! Hoe ga je de muur waar de luifel zat netjes maken?
pi_176044617
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 16:36 schreef RB42 het volgende:
Dan ziet de buitenkant er ineens als een huis uit!
Het gaat echt mooi worden! Hoe ga je de muur waar de luifel zat netjes maken?
Keer met de karcher erover,
en de betonnen lateien, worden zwart. zo staan ze mooi bij de donkere kozijnen die er uiteindelijk inkomen.

Het blijft uiteindelijk een oud pand, dus het hoeft ook niet nieuw te worden. Je mag best zien dat het ooit een winkel is geweest,.
  woensdag 27 december 2017 @ 16:58:22 #49
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_176045099
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 16:42 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Keer met de karcher erover,
en de betonnen lateien, worden zwart. zo staan ze mooi bij de donkere kozijnen die er uiteindelijk inkomen.

Het blijft uiteindelijk een oud pand, dus het hoeft ook niet nieuw te worden. Je mag best zien dat het ooit een winkel is geweest,.
Heeft wel wat charme he :). Wanneer komen de nieuwe kozijnen eigenlijk?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_176045215
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 16:58 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Heeft wel wat charme he :). Wanneer komen de nieuwe kozijnen eigenlijk?
8 januari.
De komende dagen ga ik vooral boven aan de slag, met kitten, plamuren, schilderen, afplakken, poetsen. En alles wat daar bij hoort.

Ik heb stiekem de hoop dat we in het nieuwe jaar de stopcontacten kunnen plaatsen en de vloer kunnen leggen. Dan zijn we boven klaar ;-)

Maar nu zijn er vooral nog heel veel kleine klusjes.
pi_176049202
Steken er nu stalen profielen uit het metselwerk? Die zou ik zeker goed behandelen, als ze gaan roesten drukken ze je metselwerk kapot.
pi_176049436
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 19:13 schreef tux87 het volgende:
Steken er nu stalen profielen uit het metselwerk? Die zou ik zeker goed behandelen, als ze gaan roesten drukken ze je metselwerk kapot.
Die steken er al sinds 1968 uit, dus dat zal wel loslopen.
pi_176049562
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 19:20 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Die steken er al sinds 1968 uit, dus dat zal wel loslopen.
Voorheen zaten ze droog, onder de luifel?
  Moderator donderdag 28 december 2017 @ 09:57:50 #54
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_176065691
Dat oogt zo al heel anders ! :)
Het word steeds meer een gewoon woonhuis; het grootte luik in de toekomstige slaapkamervloer is dicht gemaakt zie ik.

Gaat mooi zo ! ^O^ :)
pi_176065857
Komt er nog een dekvloer op het beton?
pi_176066501
quote:
14s.gif Op donderdag 28 december 2017 10:08 schreef Juup© het volgende:
Komt er nog een dekvloer op het beton?
Op het beton komt uiteindelijk de vloerverwarming te liggen en daaroverheen 8cm woonbeton.
pi_176067600
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 19:23 schreef winterapfel het volgende:

[..]

Voorheen zaten ze droog, onder de luifel?
..... en vormde je luifel hoe minimaal ook enige vorm van isolatie, stil staande lucht. Nu komt alles bloot te liggen. Verwacht geen spouwmuur dus je betonlatei is nu een koudebrug. De latei gaat meer werken door thermische invloeden. Dus beweging bij de oplegging die nooit zo bedoeld is. Bij die oplegging zit nu ook een IPE profiel wat gaat mee doen in het spel. Door de genoemde roest (als het gaat roesten 6x keer kans trouwens) zal het gaan uitzetten. Door de koudebrug van de betonlatei en condensatie wel een hele grote kans op vocht bij dat stuk ijzer.

Wil je het goed zal toch alles moeten gaan slopen. Al het ijzer er uit. Nieuwe latei er in op vilt en aan de binnenzijde bekleden met een pur plaat. Dan kan je de gemetselde kolommen ook vervangen met een afwijkende steen. Hierdoor heb je kleinere overbruggingen en minder latei nodig. Heb je de mogelijkheden om een totaal nieuwe indeling te maken met je raampartijen. (kozijnen waren toch al besteld)

Denk eerlijk gezegd dat je idee van stoom cleanen en zwart schilderen iets te simpel gedacht is. Maar of je het "goed" wilt doen en nog meer werk op je nek wilt halen een idee is. De oplossing is ergens hier tussen. Maar laat je even goed voorlichten ter plaatse, glazen bol is hier gebarsten afgelopen dagen.

Veel succes met je juiste beslissing.................
Jeroentje.
pi_176067624
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 10:42 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Op het beton komt uiteindelijk de vloerverwarming te liggen en daaroverheen 8cm woonbeton.
Woonbeton is toch een gietvloer. Denk 8 MILLIMETER..........
Jeroentje.
  Moderator donderdag 28 december 2017 @ 11:44:20 #59
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_176067823
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 11:36 schreef jpajs het volgende:

[..]

Woonbeton is toch een gietvloer. Denk 8 MILLIMETER..........
Legwieh zal toch eerst een cementdekvloer aanbrengen en dan pas de gietvloer ? :@

quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 11:34 schreef jpajs het volgende:
Heb je de mogelijkheden om een totaal nieuwe indeling te maken met je raampartijen. (kozijnen waren toch al besteld)
Geloof dat dit niet mogelijk was in verband met een beslissing van de welstand.
pi_176069938
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 10:42 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Op het beton komt uiteindelijk de vloerverwarming te liggen en daaroverheen 8cm woonbeton.
Mooi :)
pi_176070059
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 19:20 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Die steken er al sinds 1968 uit, dus dat zal wel loslopen.
Ze waren zo te zien flink in de menie gezet, dat was nog de echte loodhoudende menie dus dat was aardig beschermd tegen corrosie. Ik heb hier (jaren 60 bouw) diverse gevallen van schade aan metselwerk door ijzer. Een voorbeeld was het inmetselen van een staaf betonijzer als een soort versteviging. Was gaan roesten waardoor drie lagen metselwerk los zaten boven het kozijn.

Tweede geval was ijzer ingemetseld voor het bevestigen van een buitenlamp. Gevolg is 6 lagen metselwerk uitgezakt en kapotgedrukt.

Derde geval ijzer wapening in de kolom van de tuinmuur. Die is inmiddels opnieuw gemetseld.

Ik zou er zeker even goed naar kijken, zeker als je kozijnen gaat vervangen. Ik zou zelf altijd de koudebruggen opheffen en het ijzer eruit. Maar je moet soms keuzes maken :)
  donderdag 28 december 2017 @ 14:29:27 #62
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_176072384
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 19:13 schreef tux87 het volgende:
Steken er nu stalen profielen uit het metselwerk? Die zou ik zeker goed behandelen, als ze gaan roesten drukken ze je metselwerk kapot.
Deze man weet! :Y
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 19:20 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Die steken er al sinds 1968 uit, dus dat zal wel loslopen.
Echt, zonder gekheid, zorg dat je ze goed behandelt (niet aaien! ;) ) want als ze gaan roesten drukken ze je hele zooi stuk. :Y Been there, done that, got the scheuren om het te bewijzen...
***
pi_176090071
Alleen kun je blank ijzer nooit echt goed genoeg behandelen... :( zelfs verzinken geeft geen garanties.
pi_176252129
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 11:34 schreef jpajs het volgende:

[..]

..... en vormde je luifel hoe minimaal ook enige vorm van isolatie, stil staande lucht. Nu komt alles bloot te liggen. Verwacht geen spouwmuur dus je betonlatei is nu een koudebrug. De latei gaat meer werken door thermische invloeden. Dus beweging bij de oplegging die nooit zo bedoeld is. Bij die oplegging zit nu ook een IPE profiel wat gaat mee doen in het spel. Door de genoemde roest (als het gaat roesten 6x keer kans trouwens) zal het gaan uitzetten. Door de koudebrug van de betonlatei en condensatie wel een hele grote kans op vocht bij dat stuk ijzer.

Wil je het goed zal toch alles moeten gaan slopen. Al het ijzer er uit. Nieuwe latei er in op vilt en aan de binnenzijde bekleden met een pur plaat. Dan kan je de gemetselde kolommen ook vervangen met een afwijkende steen. Hierdoor heb je kleinere overbruggingen en minder latei nodig. Heb je de mogelijkheden om een totaal nieuwe indeling te maken met je raampartijen. (kozijnen waren toch al besteld)

Denk eerlijk gezegd dat je idee van stoom cleanen en zwart schilderen iets te simpel gedacht is. Maar of je het "goed" wilt doen en nog meer werk op je nek wilt halen een idee is. De oplossing is ergens hier tussen. Maar laat je even goed voorlichten ter plaatse, glazen bol is hier gebarsten afgelopen dagen.

Veel succes met je juiste beslissing.................
Er komt aan de binnenkant een compleet nieuwe wand voor om uiteindelijk de koude bruggen weg te nemen. De complete muur wordt dus opgedikt middels een voorzetwand (naar op sommige plekken wel 44 cm) Dit zodat het ook 1 vlakke wand wordt zonder uitstekende pilaren.

Aan de indeling van de ramen mag ik helaas vanuit de welstand niets veranderen.
pi_176252135
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 11:36 schreef jpajs het volgende:

[..]

Woonbeton is toch een gietvloer. Denk 8 MILLIMETER..........
Nee geen 8 millimeter maar 8 cm.
Er wordt een betonnenvloer overheen gestort, die wordt gevlinderd en wordt geimpregneerd, geen VT-wonen gietvloertje dus maar gewoon echt beton.
pi_176480009
Mooie voordeur ^O^
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_176480025
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 07:47 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Nee geen 8 millimeter maar 8 cm.
Er wordt een betonnenvloer overheen gestort, die wordt gevlinderd en wordt geimpregneerd, geen VT-wonen gietvloertje dus maar gewoon echt beton.
^O^
  Moderator woensdag 24 januari 2018 @ 22:13:46 #68
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_176726796
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 07:47 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Wat is het hier trouwens stil ! De verbouwing gaat toch stiekem gewoon verder ?
Zijn de keukenplannen al definitief ? :?
pi_176985902
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 22:13 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Wat is het hier trouwens stil ! De verbouwing gaat toch stiekem gewoon verder ?
Zijn de keukenplannen al definitief ? :?
Jaja, ik leef nog (net)
maar de verbouwing gaat gewoon door. Als ik van de week weer eens tijd zie te vinden update ik weer. (maar dat wordt dan een mega-update dus ik moet wel serieus tijd hebben).

We slapen inmiddels boven kan ik verklappen.
pi_176986119
We wachten met smart!!!
Laat die handjes wapperen!
  Moderator dinsdag 6 februari 2018 @ 09:11:45 #71
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_177028954
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 08:34 schreef Gieliovd het volgende:
We wachten met smart!!!
Nou om jullie geduld te belonen bij deze een poging.
MIjn laatste update was van 27-12. De dagen erna was de planning behoorlijk wat te gaan doen, maar zowel ik als vriendin werden ziek, dus tussen kerst en oud en nieuw lagen we vooral op de bank/bed en werd er weinig geklust.
Wel hebben we de tijd genomen om de keuken definitief te maken.

Als afzuigkap laten we een ouderwetse rookvangkap maken waarin dan weer een inbouwunit wordt gebouwd.
Waarbij we dan met een spirobuis in het zicht, naar de gevel toe gaan.
zie hier een rookvangkap, het bovenste deel gaat het om bij ons, waar dan boven een haakse bocht komt van spirobuis,die naar de zijkant loopt (in het zicht onder het plafond door). Wij denken dat dit heel tof gaat worden, maar het is nergens te vinden dus dan moeten we het zelf maar laten maken. Daarnaast hebben we inmiddels een offerte ontvangen voor een tafel van 4,20m die we waarschijnlijk gaan laten plaatsen in de keuken.

in de eerste week van januari kwamen ze de nieuwe kozijn beneden plaatsen.
Voor kwam dat er van binnen zo uit te zien.

en aan de zijkant ging we na de nodige ventilatie over van dit

naar dat

en dit

naar:

en van binnen ziet het er dan zo uit.

en toen was de voorkant klaar :D
  donderdag 8 februari 2018 @ 08:45:00 #73
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_177029040
Prachtige kozijnen, en die deur! O+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_177029089
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 08:45 schreef monsterd. het volgende:
Prachtige kozijnen, en die deur! O+
de deur zijn we erg blij mee inderdaad, 245 hoog :D
pi_177029181
Jammer dat alle afbeeldingen dood zijn ;(
pi_177029343
Maar dat was allemaal vooral werk wat uitbesteed was. dus eigenlijk telt dat niet helemaal he.
Maar na ziekte zijn we natuurlijk zelf ook weer verder gegaan. Met heel veel dom schilderwerk (als ik iets haat is het wel schilderen)

En we konden met de vloer beginnen.



Overal netjes door laten lopen.

En we zijn op het einde van de gang :D


Slaapkamertje in

Bioscoopkamertje erin.
En toen besloten om de slaapkamer eerst af te gaan werken voordat we verder gingen beneden, zodat het bed naar boven kon en we weer een woonkamer en een slaapkamer hadden in plaats van een twee-in-een.
Dus...

Spotjes in de koof boven de kasten.
en in het plafond tbv de kaptafel van vriendinlief.

Testen...

En geloof het of niet, het werkte in 1 keer. Inclusief pulsschakelaars (dimmers)
Let ook op de details he, gewoon de plintjes er tegen zodat het echt een vloer wordt die erin ligt.
En toen was ik helemaal blij, het was avond en ik kon testen of de spotjes gericht op het balkenplafond de uitstraling hadden die ik wenste. En Legwieh die zag dat het goed was :D

Maar zonder bed kan je niet slapen, dus hop hop. Bed naar boven (proberen het verse stucwerk niet te beschadigen)

En hoppa slapen....

Maar slapen alleen is niet genoeg op een slaapkamer, het is ook fijn als je je sochtends aan kunt kleden voor je gaat werken, dus choppie chop. Op naar onze blauwe vrienden.
(tip van de dag, karretjes zijn niet meer te rijden met twee kasten erop, dus als je twee kasten gaat halen, zorg dat je met zijn tweeen bent)
En de ultieme relatie-test. Het ikea meubilair.


En haar kast was toen in ieder geval klaar.
toen nog maar even doorgewerkt, en ook mijn kast is finished.

Zo nu weten jullie gelijk wie aan welke kant van het bed slaapt.
pi_177029358
By The way, ik moet als het ooit af is, echt eens fotos maken als het opgeruimd is. Jullie denken nu echt wat een varken is die Legwieh, overal ligt, troep, gereedschap en lege verpakkingen. Man Man Man, hier wordt ik niet vrolijk van.
pi_177029554
Ondertussen begint het ook tering koud te worden, en al mijn afvalhout heb ik inmiddels opgestookt. Dus even geheel tegen mijn principes in, ergens kant en klaar hout weesten halen. (zelf een bos leegkappen en 1,5 jaar wachten tot het hout droog genoeg is. doen we maar even niet in deze verbouwing, en een huis zonder verwarming)

Zo we kunnen weer even de woonkamer een tijdje warm houden.


Boven is het ver genoeg af (we kunnen slapen, de badkamer is klaar en we kunnen ons zelf aankleden) dus we gaan weer naar beneden. Want uitendelijk ging het daar om he, "De Winkel"

De achterwand, en voorgevel gaan we voorzien van een voorzetwand (ter voorkoming van koude bruggen in de voorgevel, en extra isolatie ten opzichte van de inpandige garage.)
Daarnaast ook een voorzetwand in de keuken, omdat met de electra allemaal wat makkelijker is.

De meeste leidingen hebben we al in de werkvloer gestort, dus de electra moet een stuk sneller gaan als boven als het goed is.
Hier moet het dus gaan gebeuren

Ik hoop trouwens dat jullie allemaal nog een klein beetje een idee hebben van welke wand waar is.


Buurman en buurman aan het werk

En ook in de keuken


En omdat we gelijk overal maar allerlei bekabeling in trokken (UTP, Coax, electriciteit) moesten we ook in de meterkast aan de slag.

Behoorlijke teringbende, en ik ben het een klein beetje aan Vonkie verplicht om het netjes te maken.
Dus.

Leidingen set 1 recht omhoog tegen de muur.
Daar een etage op, voor de tweede set leidingen.

En daar een tweede etage weer bovenop, waar uiteindelijk router, tv splitter en eventuele andere apparatuur weer op kan.

Toen langzaam door naar de voorgevel, met mijn vijf bij zevens.


En toen kwamen we ineens een nieuw huisdier tegen.

Deze besloot bij ons binnen te overleven (genoot denk ik van het geluid van een boormachine)

De Voorzetwanden waren redelijk ver klaar, en deze week had ik gereserveerd om aan het plafond te werken. Maandag dus een hele dag vrij genomen en aan de slag.
Steigertje erin.

En timmeren maar....

Maandagmorgen

maandagmiddag.

Maandagavond.
En rustig gaan we door.

En inmiddels was dit de eindstand gisterenavond.


Zoals jullie misschien wel kunnen zien is het achterste gedeelte (zitgedeelte) hoger dan het voorste gedeelte (keuken) dit omdat we zoveel mogelijk hoogte wilde houden, maar wel zo'n groot mogelijke vlakken plafond wilden hebben zonder al te veel balken en rare hoeken in het plafond, en we voor maar een kleine 2,52 plafond over houden. Achter konden we meer overhouden dus hebben we dat gedaan.

We moeten nog een kleine 50m2 plafond af werken, en wat overgangen maken, daarnaast nog wat tussenwandjes maar dat staat allemaal op de planning voor aanstaand weekend/ aankomend eweek.

In week 11 gaat de stucadoor erin, dus dan moet in ieder geval af zijn beneden.
pi_177029840
Zo dan, dat gaat hard zeg :o
Spoilers!
pi_177029854
Wauw! Niets dan hulde _O_

Ik krijg er helemaal de kluskriebels van (bij de foto's van vloertje/kastje). Maar denk bij de foto's van beneden dan toch: dat lukt mij nooit :D
pi_177030972
Goed bezig _O_ _O_ _O_
Juin uit Eigen Tuin!
  donderdag 8 februari 2018 @ 12:17:34 #82
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_177031903
Zo hé! _O_ Wat gaaf zeg! Alles! De kozijnen, de deur, de slaapkamer, de kasten, de progressie in de woonkamer. Echt te gek! _O_
***
pi_177032159
Kijk dat zijn de updates... wat een werk verricht!!

En super leuke fase, lekker knutselen :) Ga zo doorrrrrrr!!
Laat die handjes wapperen!
pi_177032178
Respect hoor, mooie update!
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_177040697
quote:
3s.gif Op donderdag 8 februari 2018 09:55 schreef Piles het volgende:
Wauw! Niets dan hulde _O_

Ik krijg er helemaal de kluskriebels van (bij de foto's van vloertje/kastje). Maar denk bij de foto's van beneden dan toch: dat lukt mij nooit :D
Gewoon beginnen, ik had hiervoor ook amper geklust.
  Moderator zondag 11 februari 2018 @ 17:10:27 #86
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_177112384
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 20:03 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Gewoon beginnen, ik had hiervoor ook amper geklust.
Al doende leert men ! Maar niettemin prachtige vorderingen ! Doe je alles nog geheel alleen samen met je vrouw ? Of heb je inmiddels bij het maken van het rachelwerk profesionele klus hulp ingeschakeld ?

En je maakt die meterkast toch wel netjes ? ;) :P
pi_177113263
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 20:03 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Gewoon beginnen, ik had hiervoor ook amper geklust.
Mooi man, heb net alle 3 de topics van je gelezen. Respect dat je hieraan begonnen bent. Zoiets is een droom van mij, een huis kopen en zelf opknappen. Ik heb ook nog nooit echt geklust, maar ik sta te kijken van wat je zelf allemaal doet. Kijk je veel af van anderen of zoek je alles op op internet? Je lijkt me een soort autodidact :P
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_177113335
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 17:10 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Al doende leert men ! Maar niettemin prachtige vorderingen ! Doe je alles nog geheel alleen samen met je vrouw ? Of heb je inmiddels bij het maken van het rachelwerk profesionele klus hulp ingeschakeld ?

En je maakt die meterkast toch wel netjes ? ;) :P
Ik heb maandag een timmerman laten komen om uit te leggen hoe ik het aan moest pakken en samen een dagje geoefend. De rest samen met vriendin, en een maatje van me afgemaakt. Meterkast doen we ons best op. T is en blijft een ellende met al die kabelbende.
pi_177113468
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 17:49 schreef Miniem het volgende:

[..]

Mooi man, heb net alle 3 de topics van je gelezen. Respect dat je hieraan begonnen bent. Zoiets is een droom van mij, een huis kopen en zelf opknappen. Ik heb ook nog nooit echt geklust, maar ik sta te kijken van wat je zelf allemaal doet. Kijk je veel af van anderen of zoek je alles op op internet? Je lijkt me een soort autodidact :P
.

Veel afkijken, opzoeken, navragen en uit proberen. Daarnaast goed gereedschap gekocht en veel op je bek gaan. En ik moet zeggen na een maand of 9 ben je redelijk handig.

Vandaag was t halve dorp dronken maar wij niet. Wij verstevigingen in t plafond gemaakt (voor afzuigkap, lampen en dat soort spul.
Super leuk om na te denken over hoe komt de tafel en waar wil ik dus een lamp en dat soort dingen.

Ook weer nog meer regelwerk gemaakt (boven de deur) en de nodige kabels vastgelegd. Ook vast een paar gipsplaten geschroefd om ergens te kunnen beginnen met de eerste inbouwdozen. (En omdat het leuk is om te zien hoe iets er straks uit komt te zien)
pi_177130525
Nvm, mag weg :)

[ Bericht 96% gewijzigd door Miniem op 12-02-2018 17:31:39 ]
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_177137579
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 17:59 schreef Legwieh het volgende:

[..]

.

Veel afkijken, opzoeken, navragen en uit proberen. Daarnaast goed gereedschap gekocht en veel op je bek gaan. En ik moet zeggen na een maand of 9 ben je redelijk handig.

Vandaag was t halve dorp dronken maar wij niet. Wij verstevigingen in t plafond gemaakt (voor afzuigkap, lampen en dat soort spul.
[ afbeelding ] Super leuk om na te denken over hoe komt de tafel en waar wil ik dus een lamp en dat soort dingen.

Ook weer nog meer regelwerk gemaakt (boven de deur) en de nodige kabels vastgelegd. Ook vast een paar gipsplaten geschroefd om ergens te kunnen beginnen met de eerste inbouwdozen. (En omdat het leuk is om te zien hoe iets er straks uit komt te zien)
[ afbeelding ]
Weet je zeker dat je niet dronken was. Bij mij staan zelfs de foto's op zijn kop
pi_177139428
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 20:11 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Weet je zeker dat je niet dronken was. Bij mij staan zelfs de foto's op zijn kop
Niets is zeker in het leven. Bij mij staat alles recht hoor.

Vandaag ook weer lekker bezig geweest.
  Moderator maandag 12 februari 2018 @ 22:06:48 #93
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_177140278
Die nieuwe kozijnen doen toch echt een hele hoop voor het ruimtelijke idee !
Het is ineens veel meer huis, huis :)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 12 februari 2018 @ 22:54:28 #94
269689 crew  Viv
pi_177141316
Goed bezig zeg en wat een fraaie kozijnen. Wordt echt mooi!
pi_177144880
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 22:06 schreef Vonkenboer het volgende:
Die nieuwe kozijnen doen toch echt een hele hoop voor het ruimtelijke idee !
Het is ineens veel meer huis, huis :)
nog meer? Het was al zoveel :D
pi_177146125
Minder winkel, meer huis :7
Laat die handjes wapperen!
pi_177362818
En weer even een kleine update.
Tijdens het uitbreken van de vloer had 1 van de grondwerkers mijn garagedeur uitgereden. Geluk bij een ongeluk dus, want nu kreeg ik van de verzekering een nieuwe. Gelijk maar alles erop en eraan genomen want als we het toch doen, doen we het goed. dus hoppa nieuwe deur derin.

En als het dan klaar is :D
Blij mee hoor, gelijk in dezelfde kleur als alle andere kozijnen.

En zelf weer heel veel gepield met electra

Spotjes

Het infrezen van wat schakelaars.

En hier komt straks ook een rij spotjes langs de wand

En ook in de keuken prullen we wat electra in de muur.

Niet helemaal zoals het hoort, maar we maken goed fotos en we gaan gewoon nooit in die muren boren :D

Toen was de electra klaar en gingen we gipsplaten halen. Ik heb wel tig kilo gips in me handen gehad (moest alles alleen halen) Dus toen wilde ik na al dat gesjouw ook nog wat constructiefs doen.

Ff voor t gevoel een paar gipsplaten tegen de wand dus.

En ook voor de achterwand vast een proefstukje.
Want gisteravond kwam er hulp.

Daar gaan we dan.

FF zuchten hoor, al dat gedoe om een ander te helpen :D:D
Maar na 1 avond is het zitgedeelte bijna af.
pi_177363365
Lekker bezig!! Fijn gevoel hè, opbouwen :)
Laat die handjes wapperen!
pi_177364323
Dat gaat snel met die gipsplaten ^O^

Wel lekkere grote foto's btw, zullen de mobiele gebruikers waarderen :D ;)
  donderdag 22 februari 2018 @ 11:03:59 #101
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_177364450
Lekker joh, bulk gipsplaten :D. Hier zijn weer flink meters gemaakt!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_177366891
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 10:56 schreef Piles het volgende:
Dat gaat snel met die gipsplaten ^O^

Wel lekkere grote foto's btw, zullen de mobiele gebruikers waarderen :D ;)
standaard foto’s van je iPhone uploaden dan krijg je dat. Grote ruimte grote foto’s. Kunnen jullie inzoomen op elk detail.

Zondag nog ff 1700 stenen halen en allemaal met t handje klaar zetten in de winkel 💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻
  Moderator donderdag 22 februari 2018 @ 14:49:22 #103
5023 crew  Geckoo
Good news everyone
pi_177369371
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 10:56 schreef Piles het volgende:
Dat gaat snel met die gipsplaten ^O^

Wel lekkere grote foto's btw, zullen de mobiele gebruikers waarderen :D ;)
niet omdat het moet maar gewoon omdat het kan ;) :9B
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
pi_177457023
Mooi project hoor maar waarom heb je niet gelijk je verdiepingsvloer geïsoleerd nu je er toch een verlaagd plafond in hangt?
Hoor ik die Griekse melodie...
  maandag 26 februari 2018 @ 14:56:09 #105
439068 speedfightrage
Stroom bzzt bzzt
pi_177461531
Heb je AK gipsplaten genomen of de 'gewone'
pi_177462666
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 11:34 schreef mark_dabomb het volgende:
Mooi project hoor maar waarom heb je niet gelijk je verdiepingsvloer geïsoleerd nu je er toch een verlaagd plafond in hangt?
Omdat een groot gedeelte plat dak is wat van bovenaf is geisoleerd.
  Knikkerking maandag 26 februari 2018 @ 16:09:47 #107
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_177463161
Blijft super dit!
Als ik zelf even geen zin heb om te klussen hoef ik maar naar dit topic te kijken en dan komt de zin vanzelf weer *O* Thanks daarvoor en keep it up ^O^
pi_177463288
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 16:09 schreef Atmoz het volgende:
Blijft super dit!
Als ik zelf even geen zin heb om te klussen hoef ik maar naar dit topic te kijken en dan komt de zin vanzelf weer *O* Thanks daarvoor en keep it up ^O^
Hahaha, het erge is nog dat jouw klustopic mij aan heeft gezet tot dit hele project :D
(en ik door jullie schuld dus ook al een berg bosch blauw in de garage heb liggen)
pi_177464150
Kleine stukjes kun je in je eentje dus achter nog wat stukjes gedaan.

En een beetje spotjes pielen als je een uurtje over hebt (weer een kamer waar je het licht aan kunt doen met een schakelaar, heerlijk dat je daar gewoon al weer blij van kunt worden)

En in het weekend kregen we weer hulp, Maarrrrrrrrrrrrrrr.

Eerst hadden we een afspraak bij de interieur bouwer. Hij heeft een proefopstelling gemaakt van de keuken zoals wij hem willen.
Willen jullie fotos zien? Ja of nee?

Ja he dat willen jullie. Komen ze dan..

Eiken fineer op mdf kasten. Iets minder wit als deze, gelakt,want hier zit iets te veel wit in naar onze mening.

met stalen I-profielen erin verwerkt.

Het blad wordt alleen bij ons een tint donkerder. Dit vinden wij echt te licht, zeker in combinatie met onze betonvloer.

Toen we daar waren hebben we ook de knoop doorgehakt. De interieurbouwer gaat van ons ook een tafel maken, van dit hout.

4,20mx1,15m wordt de definitieve maat.

En toen het geld op was gingen we naar huis, tijd om te schroeven.

Hoppa,
EN heerlijk als er een maatje komt helpen.

Pas precies de plaat, ja klopt alleen wel verkeerd om :D

Oke dit lijkt bijna klaar, maar we hebben een hoop pielstukjes laten zitten (dat kost namelijk tijd en kan ik makkelijk in mijn eentje)


De rest van de avond, speciaalbier gedronken dus dat was een prima tijdverdrijf.
Zondagochtend visite gehad en dus niks gedaan, Smiddags stenen halen. korte muur in de keuken (recht tegenover de keuken) laten we helemaal opnieuw opmetselen in oude stenen, om zo een oude verweerde muur te krijgen. (ik haat behang/steenstrips of andere nepmethodes)
Maar daarvoor moesten we wel even 1700 stenen halen. Dat was dus twee keer rijden, en flink wat sjouwen. Maar uiteindelijk gelukt.

Het zijn belskes maar ze zijn redelijk nat nog, dus de echte kleur komt nog niet echt mooi uit.

Ik zal vanavond een betere foto maken als ze wat droger zijn (hopelijk).
pi_177497176
Veel werk verzet. Ziet er goed uit!

Wellicht zou je kunnen overwegen om bij de muren niet steeds te werken met een klein passtukje, maar de platen de versnijden waardoor je met grote stukken kunt werken en daardoor de naden kunt laten verspringen. Het is niet aan te raden om elke naad op dezelfde plek te hebben, zoals je nu hebt gedaan. Snijden moet je toch ;)
pi_177497200
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 08:52 schreef timmtim het volgende:
Veel werk verzet. Ziet er goed uit!

Wellicht zou je kunnen overwegen om bij de muren niet steeds te werken met een klein passtukje, maar de platen de versnijden waardoor je met grote stukken kunt werken en daardoor de naden kunt laten verspringen. Het is niet aan te raden om elke naad op dezelfde plek te hebben, zoals je nu hebt gedaan. Snijden moet je toch ;)
Ja klopt, bedacht ik me ook naderhand. Maarja nu zit het meeste er al tegen. Wellicht de laatste ff wat anders snijden dat is wat netter.
pi_177497271
Hard gewerkt weer, top! Mooi om te zien dat het weer vorm krijgt allemaal. Lekker hoorrrrrr!
Laat die handjes wapperen!
  Moderator woensdag 28 februari 2018 @ 09:51:57 #113
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_177497991
Poeh, gaat hard ! Ik herken het al bijna niet meer. Die deuropening naar de garage blijft die zitten op de oorspronkelijke plaats ?
pi_177580107
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 09:51 schreef Vonkenboer het volgende:
Poeh, gaat hard ! Ik herken het al bijna niet meer. Die deuropening naar de garage blijft die zitten op de oorspronkelijke plaats ?
Die deuropening is inmiddels weg (er vanuitgaande dat je die dubbele deuren bedoelt) ik hoef niet vanuit mijn zitgedeelte direct naar de garage te kunnen.

Je kan via het gangetje nog wel gewoon naar de garage uiteraard. Afgelopen dagen best wel koud gehad en veel moet stoken, lang leve de koudste februaridag sinds tijden op het moment dat ik geen CV heb.

Wel weer meters kunnen maken gelukkig.

Zo is onder andere de metselaar langs geweest (want met vorst kon hij toch nergens anders terecht)

En heeft dit gecreeerd

Echt super blij mee



(Dit is dus de korte wand in de keuken)
pi_177580370
En in detail ziet dit er dan zo uit.
pi_177581713
Is die muur voor de mooi. Of heeft het ook een doel?

Haha korte wand in de keuken... zo lang is mijn woonkamer.
pi_177582497
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 18:50 schreef Nico987 het volgende:
Is die muur voor de mooi. Of heeft het ook een doel?

Haha korte wand in de keuken... zo lang is mijn woonkamer.
Puur voor de mooi. De rest wordt strak gestuced, maar we zochten naar wat extra warmte, en een oude robuuste industriele stoere look.

En ik vind steenstrips echt zo van net niet, en ruimte hebben we zat :D
pi_177583944
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 19:21 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Puur voor de mooi. De rest wordt strak gestuced, maar we zochten naar wat extra warmte, en een oude robuuste industriele stoere look.

En ik vind steenstrips echt zo van net niet, en ruimte hebben we zat :D
Ik vind de muur prachtig!
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_177584787
heel mooi die muur ^O^
  zaterdag 3 maart 2018 @ 21:35:39 #120
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_177586937
Vet!
  zaterdag 3 maart 2018 @ 21:44:37 #121
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_177587249
Schitterende "korte" muur.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_177587848
quote:
6s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 21:44 schreef Dagoduck het volgende:
Schitterende "korte" muur.
T is inderdaad niet zo heel kort nee, maar op een gegeven moment wordt alles relatief.
Als ik naar de koelkast loop krijg ik tegenwoordig een vierdaagse kruisje!
  zaterdag 3 maart 2018 @ 22:22:40 #123
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_177588702
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:00 schreef Legwieh het volgende:

[..]

T is inderdaad niet zo heel kort nee, maar op een gegeven moment wordt alles relatief.
Als ik naar de koelkast loop krijg ik tegenwoordig een vierdaagse kruisje!
word je al gesponsord door de schoenenbranche?
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  zaterdag 3 maart 2018 @ 22:46:35 #124
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_177589412
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 19:21 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Puur voor de mooi. De rest wordt strak gestuced, maar we zochten naar wat extra warmte, en een oude robuuste industriele stoere look

En ik vind steenstrips echt zo van net niet, en ruimte hebben we zat :D
Je hebt de VT wonen bingokaart wel in 1 keer vol nu :P .
Maareh, toffe muur!
pi_177595415
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:46 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Je hebt de VT wonen bingokaart wel in 1 keer vol nu :P .
Maareh, toffe muur!
Hoezo ik heb toch nog niet gezegd “de ruimte optisch vergroten” 😂😂
pi_177595465
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 10:27 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Hoezo ik heb toch nog niet gezegd “de ruimte optisch vergroten” 😂😂
Dat had er nog eens bij moeten komen, dan krijg je straks last van pleinvrees :D :'( :D
pi_177595696
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 10:29 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Dat had er nog eens bij moeten komen, dan krijg je straks last van pleinvrees :D :'( :D
Hahah alleen maar langs de randen lopen 😂😂😂
pi_177608323
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 09:51 schreef Vonkenboer het volgende:
Poeh, gaat hard ! Ik herken het al bijna niet meer. Die deuropening naar de garage blijft die zitten op de oorspronkelijke plaats ?
Zoals je kunt zien is de deur verdwenen. Rechts in beeld komt een deur naar het halletje (met wc, achterdeur, technische ruimte en deur naar garage)


Vandaag lekker verder gegaan met gips en wat electra. De haard komt gelijk met de wand dus een gedeelte van de wand gebouwd van Superisol.



En toen was de dag al weer om.

  zondag 4 maart 2018 @ 20:25:11 #129
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_177608508
Wat is dat voor paneeldeur tegen de wand aan? :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_177609662
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 20:25 schreef monsterd. het volgende:
Wat is dat voor paneeldeur tegen de wand aan? :)
Dat wordt de deur naar de hal.
  maandag 5 maart 2018 @ 08:42:54 #131
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_177615357
Ik ben vooral een lurker van je werkzaamheden, maar ik vind je gemetselde muur echt fantastisch! 8-) Ga je hem nog verder een industrie look geven? Of laat je hem zo? Ik vind hem zo namelijk al prachtig! :)
»» Democracy is so overrated »»
  maandag 5 maart 2018 @ 15:45:51 #132
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_177622347
God#ddomme wat mooi.
Laat die handjes wapperen!
pi_177627830
Strakke voortgang en mooi die muur, ook de keuken gaat er gaaf uit zien :-)
pi_177629345

En nog meer puzzelstukjes vallen op hun plaats.
pi_177778879
Wat is iedereen toch stil hier...
Ik ben druk met klussen, jullie niet toch?

Of doen jullie alleen aan leedvermaak?

In dat geval geen echte update maar om jullie toch op de hoogte te houden. Hier gaan soms ook dingen mis.....

Of twee
  maandag 12 maart 2018 @ 22:18:35 #136
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_177780646
Is dat je afvoer? Hoe is het gebeurd? Brrr balen :(
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 12 maart 2018 @ 22:30:00 #137
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_177780905
Mooi kud. Enne ja hier ook druk klussen hoor. Zagen, schuren, kitten, tacken, schaven... Houdt je van de straat.

Oja en de straat althans straatwerk in de tuin, ligt ook nog open, open riool vanwege een gat in het gemetselde stelsel :X
Laat die handjes wapperen!
pi_177784622
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 22:18 schreef monsterd. het volgende:
Is dat je afvoer? Hoe is het gebeurd? Brrr balen :(
Afvoer van de badkamer. Maatje van me
Kwam helpen. Moesten nog ff wat stroken tegen t plafond om t gips aan te hangen. En hij boort twee keer na elkaar in 1 lijn door de afvoer heen. Gelijk na de tweede keer kon hij zichzelf wel voor zijn kop slaan. Maar ach dat kan iedereen een keer overkomen hè.

pi_177784780
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 07:30 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Afvoer van de badkamer. Maatje van me
Kwam helpen. Moesten nog ff wat stroken tegen t plafond om t gips aan te hangen. En hij boort twee keer na elkaar in 1 lijn door de afvoer heen. Gelijk na de tweede keer kon hij zichzelf wel voor zijn kop slaan. Maar ach dat kan iedereen een keer overkomen hè.

[ afbeelding ]
Beter in die leiding dan in een elektraleiding :X
  dinsdag 13 maart 2018 @ 09:36:32 #140
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_177785923
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 21:10 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Dat wordt de deur naar de hal.
[ afbeelding ]
Die hebben wij ook O+

Let je op met smal beslag kopen?
Spoilers!
pi_177786195
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 09:36 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Die hebben wij ook O+

Let je op met smal beslag kopen?
Al besteld ☺
pi_177807442
Kan niet alle foto's zien (mobiel internet ter hoogte van de Faroer Eilanden :+ ) maar hier worden meters gemaakt! Lekker bezig!

Kijk de rest wel als ik fatsoenlijk internet heb.
pi_177851360
Nou tijd voor weer een update, nadat we de rest van de avond weer lekker hebben geveegd :D en gepoetst hahaha.

Bij de laatste update zat er nog een klein gaatje in de afvoer. Maar er is meer gebeurd in de tussentijd.
zo hebben we nog meer gipsplaten geschroefd, ook langs de ruitjes.

ziet er eigenlijk wel een beetje knullig uit....

Gaatje geboord door de muur.

ten behoeve van de afzuigkap uiteraard.


Maar dan komt de magiër....


Echt hier wordt ik tering, facking blij van.

en ondertussen zitten wij ook niet stil, dus spuiten wij de stalen kolommen in de woning.

Tenminste dat doet vriendinlief.

En ik knal er de vloer in de hal maar even uit.

zodat we daar vloerverwarming en leidingen kunnen leggen onder de tegelvloer...

en dan hier rechts in de hoek moeten de verdelers voor de vloerverwarming komen.


En de stucadoor gaat gewoon door.

Het zitgedeelte is dus al helemaal klaar.

En vandaag het plafond van de keuken gedaan.


Tussen het zitgedeelte en de keuken komt een stalen kozijn met twee deuren. Dat laten we door een lokale pensionado maken en die heeft afgelopen zondag de tekeningen afgegeven.

Deurtje open

Deurtje dicht!

en deze klinkjes komen op alle deuren, vast ff 1tje voor proef gedaan. Ook weer lekker zwart...


En een stukje interieur aangeschaft (overgenomen van mijn zwager hahaha)

deze ga ik gebruiken als bureau in mijn kantoor.
pi_177852997
Ziet er allemaal goed uit. Jullie verzetten echt veel werk
  vrijdag 16 maart 2018 @ 06:18:15 #145
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_177855770
Nice, ik zie dat het stalen taatsdeuren worden. Mag ik vragen welk scharnier specifiek dat gaat worden? Wij willen hetzelfde namelijk :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 06:18:36 #146
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_177855771
En complimenten voor het zwarte beslag :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_177856153
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 06:18 schreef monsterd. het volgende:
Nice, ik zie dat het stalen taatsdeuren worden. Mag ik vragen welk scharnier specifiek dat gaat worden? Wij willen hetzelfde namelijk :)
Het worden geen taatsdeuren.
Gewoon stalen paumelles op het kozijn gelast.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 07:58:39 #148
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_177856246
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 07:48 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Het worden geen taatsdeuren.
Gewoon stalen paumelles op het kozijn gelast.
Aah dan heb ik dat verkeerd gezien :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 09:01:58 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_177856970
Holy fuck wat prachtig toch! _O_
***
pi_177894829
quote:
17s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 09:01 schreef Brighteyes het volgende:
Holy fuck wat prachtig toch! _O_
We doen ons best.
Vandaag 3 aanhangers weggebracht naar de milieustraat, dat ruimt lekker op.
Verder vond vriendinlief dat de ramen in de deuren boven echt te oubollig waren, dus ik ging er nieuw glas inzetten. (Nog nooit gedaan maar ach kan nooit moeilijk zijn toch)

Beetje plamuren

Schuren

En van de week maar schilderen.
Vriendinlief was beneden aan de slag met de kwast.


Best heavy maar wel stoer denk ik.

Toen was de dag al weer voorbij.
Toch kon ik t Savonds niet laten nog ff wat klinken erop gezet.


Morgen dagje klusvrij. Kijken bij een paar meubelzaken. Want uiteindelijk moet er ook iets binnen komen te staan.
  Moderator zondag 18 maart 2018 @ 22:08:38 #151
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_177919227
Mooi om te zien dat jullie de gekozen strakke stijl ook helemaal doorvoeren door het hele huis ! :)
De raampjes in de deuren boven blijven blank ? Of komt daar nog weer plak plastic oid. voor te zitten ?

Waar is de achterdeur nu precies gebleven ? Die deur aan de zijkant hebben jullie geloof ik dicht gemaakt; kun je dan alleen door de garage achterom in huis komen ? :?

Goh, wat is de voormalige winkel opgeknapt zeg ! Je herkent het bijna niet weer.. ^O^
pi_177923950
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 22:08 schreef Vonkenboer het volgende:
Mooi om te zien dat jullie de gekozen strakke stijl ook helemaal doorvoeren door het hele huis ! :)
De raampjes in de deuren boven blijven blank ? Of komt daar nog weer plak plastic oid. voor te zitten ?

Waar is de achterdeur nu precies gebleven ? Die deur aan de zijkant hebben jullie geloof ik dicht gemaakt; kun je dan alleen door de garage achterom in huis komen ? :?

Goh, wat is de voormalige winkel opgeknapt zeg ! Je herkent het bijna niet weer.. ^O^
Boven hebben we helder glas wat helder blijft, in mijn kantoor komt ook helder glas, in het toilet melkglas.
Helemaal achteraan hebben we nog een achterdeur. Ik zal vanavond eens een foto maken.

We proberen alles een beetje in stijl te houden maar dat is soms nog best lastig.
pi_177927720
oef, wat wordt hier veel werk verzet!
pi_177942487
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 22:08 schreef Vonkenboer het volgende:
Mooi om te zien dat jullie de gekozen strakke stijl ook helemaal doorvoeren door het hele huis ! :)
De raampjes in de deuren boven blijven blank ? Of komt daar nog weer plak plastic oid. voor te zitten ?

Waar is de achterdeur nu precies gebleven ? Die deur aan de zijkant hebben jullie geloof ik dicht gemaakt; kun je dan alleen door de garage achterom in huis komen ? :?

Goh, wat is de voormalige winkel opgeknapt zeg ! Je herkent het bijna niet weer.. ^O^
Het meest rechtse raam was vroeger ook een deur. Maar als je achteraan goed kijkt zie je nog een achterdeur. Deze blijft behouden.

Je komt dan in t halletje (wat vandaag gestucked is) binnen. 1e deur rechts van je het toilet. 2e deur rechts (nu die boog) technische ruimte. Voor je de deur naar de garage. Links van je een deur met een opbergkast en onder de kleine boog links komt de kapstok.


Met de meest linkse deur kom je het huis binnen (in t zitgedeelte)
pi_178020727
Stucadoortje was dinsdag klaar en toen leek het ineens in een echt huis.

Klein beeldje van de keuken.

Daarnaast waren we afgelopen zondag op meubeljacht geweest helaas kwa eetkamer stoelen niet kunnen vinden wat we wilden. Daarom via internet maar wat op proef laten komen. Deze zijn supertof maar bij nader inzien willen we ze toch met zwarte poot.
Hier moeten we dus nog even achterheen.
De rest van de week uiteraard ook niet stilgezeten.
Wat leidingen aangelegd voor de keuken. En de wc.


En toen de laatste zware grote klus. Het betonijzer voor de betonvloer erin.

En nog meer ijzer....


Blij dat dat erin zit. Zwaar en voorzichtig doen met al het stucwerk. Daarnaast moeten de roosters zo laag mogelijk liggen zodat er voldoende dekking blijft boven de vloerverwarming...

Daarover gesproken.
De vloerverwarming gaan we zelf leggen dat kan iedereen zelf zeiden ze. Als je bij ons besteld krijg je een leg-tekening erbij dan is t helemaal
Makkelijk. Oké hup die handel besteld. Krijg ik vandaag de tekening binnen.


Holy fackin spaghetti........
Ehm we gaan gewoon beginnen morgen. Zal welgoedkomen toch???
pi_178020842
Heel veel succes met de vloerverwarming :D
Juin uit Eigen Tuin!
pi_178023700
Haha ik ken dat. Gewoon aan beginnen, voorzichtig buigen en veel tyrips dan komt het goed! Je hebt in ieder geval betonijzer om het aan vast te zetten. Ik had lewisplaat met leuk bedacht maar werkt niet dure clips die in de plaat haakten. Druk je de slang vast..kleng klem ergens anders weer los. Met veel gevloek en ducttape kwam het goed...
  donderdag 22 maart 2018 @ 22:39:12 #158
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_178023992
:D _O- :X
***
pi_178024150
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:28 schreef tux87 het volgende:
Haha ik ken dat. Gewoon aan beginnen, voorzichtig buigen en veel tyrips dan komt het goed! Je hebt in ieder geval betonijzer om het aan vast te zetten. Ik had lewisplaat met leuk bedacht maar werkt niet dure clips die in de plaat haakten. Druk je de slang vast..kleng klem ergens anders weer los. Met veel gevloek en ducttape kwam het goed...
Ik heb zon elektrische vlechter gehuurd. We shall see.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 22 maart 2018 @ 22:46:58 #160
269689 crew  Viv
pi_178024203
Holy crap, die leg-tekening! :o :% De leidingen hebben zeker niet de kleurtjes van de tekening hè, dat zou het te makkelijk maken. :D
  donderdag 22 maart 2018 @ 22:56:19 #161
371137 Sardu
Sardumasochism
pi_178024457
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:45 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Ik heb zon elektrische vlechter gehuurd. We shall see.
Zie ik nu 20 groepen staan? En verdeler 1 komt bij de paarse "ruit" in het midden? Verkeerd gekeken, die komt naast verdeler 2 te liggen.

Gewoon beginnen is het beste inderdaad. Vlechtmachine is rete-handig. Wel sterkte met je rug. ^O^

[ Bericht 4% gewijzigd door Sardu op 22-03-2018 23:03:09 ]
I love coffee in a cup,
little fuzzy pups,
bourbon in a glass,
and grass!
pi_178024549
Tekening op A0 afgedrukt?

Als het jou lukt, dan ga ik mijn 5 à 6 groepjes tzt ook zelf leggen.
pi_178024620
quote:
14s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:56 schreef Sardu het volgende:

[..]

Zie ik nu 20 groepen staan? En verdeler 1 komt bij de paarse "ruit" in het midden?

Gewoon beginnen is het beste inderdaad. Vlechtmachine is rete-handig. Wel sterkte met je rug. ^O^
22 en de 2 verdelers zitten helemaal boven in beeld. Die ruit is gewoon een kruising van heul veul groepen.
  donderdag 22 maart 2018 @ 23:06:16 #164
371137 Sardu
Sardumasochism
pi_178024698
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 23:02 schreef Legwieh het volgende:

[..]

22 en de 2 verdelers zitten helemaal boven in beeld. Die ruit is gewoon een kruising van heul veul groepen.
Ik zag het later inderdaad.

Heb je een haspel oid om de leidingen op te leggen? Dit scheelt enorm bij het uitrollen. En elk rondje even de "slag" eruit halen anders knikt ie. ;)
I love coffee in a cup,
little fuzzy pups,
bourbon in a glass,
and grass!
pi_178028749
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 23:06 schreef Sardu het volgende:

[..]

Ik zag het later inderdaad.

Heb je een haspel oid om de leidingen op te leggen? Dit scheelt enorm bij het uitrollen. En elk rondje even de "slag" eruit halen anders knikt ie. ;)
Ehm nee man. Zou je zoiets ergens kunnen huren?
  vrijdag 23 maart 2018 @ 10:06:04 #166
371137 Sardu
Sardumasochism
pi_178030151
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 08:30 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Ehm nee man. Zou je zoiets ergens kunnen huren?
Even snel gezocht op "afrolhaspel vloerverwarming huren" en dat leverde wel enkele resultaten op. Je kan eventueel ook de plaatselijke loodgieter even bellen of daar 1 beschikbaar is.


Dit is wat ik bedoel.
http://www.gemakvloerverw(...)-buizenhaspel-haspel
I love coffee in a cup,
little fuzzy pups,
bourbon in a glass,
and grass!
pi_178044447
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 08:30 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Ehm nee man. Zou je zoiets ergens kunnen huren?
Ik heb een paar maanden geleden zo'n haspel gehuurd bij de Warmteservice. Weet niet of je er 1 in de buurt hebt zitten? Zonder haspel is het echt een geklooi kwam ik naar een uur achter, dus heb er toen maar snel 1 gehuurd.

-Edit- mochten ze deze bij jouw Warmeservice niet verhuren zou ik er 1 kopen en daarna weer verkopen. Die paar tientjes zijn het je zeker waard.
pi_178061257
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 21:19 schreef Erik het volgende:

[..]

Ik heb een paar maanden geleden zo'n haspel gehuurd bij de Warmteservice. Weet niet of je er 1 in de buurt hebt zitten? Zonder haspel is het echt een geklooi kwam ik naar een uur achter, dus heb er toen maar snel 1 gehuurd.

-Edit- mochten ze deze bij jouw Warmeservice niet verhuren zou ik er 1 kopen en daarna weer verkopen. Die paar tientjes zijn het je zeker waard.
Kennen jullie dat verhaal van die vlechtmachines die stuk gaan? Ik inmiddels wel. Als ik weer leef vertel ik diegene die het niet kennen de full story!
  zaterdag 24 maart 2018 @ 18:46:42 #169
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_178061369
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 18:38 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Kennen jullie dat verhaal van die vlechtmachines die stuk gaan? Ik inmiddels wel. Als ik weer leef vertel ik diegene die het niet kennen de full story!
Oh boy. Sterkte!
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator zaterdag 24 maart 2018 @ 19:25:37 #170
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_178061971
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 18:38 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Kennen jullie dat verhaal van die vlechtmachines die stuk gaan? Ik inmiddels wel. Als ik weer leef vertel ik diegene die het niet kennen de full story!
Oh, boy...

Ik ken wel het verhaal van iemand die handmatig alles met tywraps waarschijnlijk heeft vast gezet; en de komende drie dagen niet fatsoenlijk meer lopen kan ... :X
pi_178062423
Nouja een douche heeft me een klein beetje opgeknapt.
Vrijdagmiddag leek het hier wel de pitstraat in Melbourne.

Helaas hier geen supersofts maar gewoon rolletjes slang.
En twee van deze units, vanwege de grootte van de installatie gekozen voor verdelers met pomp.

Vrijdagmiddag een vlechtmachine gehuurd. En Savonds een maatje op bezoek om te helpen.
Lets start

Het eerste groepje erin.

En twee en drie ook erin...

En na 4 groepen gaan we door naar de keuken.

De rest van het zitgedeelte wordt verwarm door de aanvoeren en retouren van de keuken.
By the way op dit moment hadden we al tig keer draad los moeten peuteren uit t apparaat (vastlopen in de knoei en nog meer ellende)

En deze leidingen lopen allemaal naar de verdeler.

Toen liep Savonds de machine vast en was niet meer aan de praat gekregen.
Vanmorgen terug naar de verhuur en een andere gehaald. Helaas deed deze het binnen-notime ook niet meer. De verhuurmaatschappij baalde ook maar konden helaas niets voor me betekenen. Ook was er geen enkele andere firma in de buurt die dit verhuurt (waarschijnlijk omdat deze apparaten mega storingsgevoelig zijn en verhuurmaatsjappijen niet houden van problemen, degene waar ik deze had gehuurd gaven aan ook met deze apparaten te stoppen want meer problemen dan fijns verhuurperiodes)
Dus wat dan?

Dan maar met de hand verder, bult tiewraps gehaald en gaan.


Toen werd t al minder leuk.

Hier was ik er klaar mee..

En na een hele dag met t handje knopen was t 18u en hadden we er inmiddels 19 van de 22 groepen inzitten 💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻



En zou ziet het eruit in de technische ruimte...


Nu ben ik echt kapot. Morgen dagje chillen en maandagavond even de laatste drie groepjes erin knallen.

Dan woensdag warmtepomp en buffervat leeg laten lopen. Dan kan deze weg en de tegelzetter tegels leggen in hal/technische ruimte en wc.

We zijn er bijna :D :D
pi_178062551
Hoop werk verzet!

Je hebt alleen nog een dagje tyraps knippen te gaan geloof ik. :+
pi_178062809
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 19:58 schreef XanderH het volgende:
Hoop werk verzet!

Je hebt alleen nog een dagje tyraps knippen te gaan geloof ik. :+
Hou op schei uit!
  Moderator zaterdag 24 maart 2018 @ 22:29:41 #174
447051 crew  Peejtur
pi_178065923
Elektrische grasmaaier erover heen. Met die touwtjes bedoel ik.
  zaterdag 24 maart 2018 @ 23:34:37 #175
371137 Sardu
Sardumasochism
pi_178067397
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 18:38 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Kennen jullie dat verhaal van die vlechtmachines die stuk gaan? Ik inmiddels wel. Als ik weer leef vertel ik diegene die het niet kennen de full story!
Ik ben helaas bekend met het fenomeen. ;( Er zijn wat truukjes voor, maar vaak helpt het om meer dan 1 te hebben.

Zowieso herkenbaar verhaal in je andere post. Helemaal als je ook nog met de hand hebt moeten uitrollen en dan is het met 2 mensen nog een hele klus.

Op de foto's zie ik soms nog wel veel ruimte tussen de leidingen zitten en ben je niet bang dat daar koude plekken ontstaan wanneer de vloer erop zit?

(Wij namen bij een dekvloer van 5cm meestal een max van 20cm tussen de leidingen om dit te voorkomen.)

Geniet in elk geval van een goede massage en een dagje rust. ^O^
I love coffee in a cup,
little fuzzy pups,
bourbon in a glass,
and grass!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 25 maart 2018 @ 01:06:49 #176
269689 crew  Viv
pi_178068888
Jemig wat een werk heb je verzet, held! _O_
  zondag 25 maart 2018 @ 08:31:39 #177
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_178070723
Jemig wat een werk! :o _O_
***
  Moderator zondag 25 maart 2018 @ 10:51:22 #178
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_178072996
quote:
11s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 23:34 schreef Sardu het volgende:

Op de foto's zie ik soms nog wel veel ruimte tussen de leidingen zitten en ben je niet bang dat daar koude plekken ontstaan wanneer de vloer erop zit?

(Wij namen bij een dekvloer van 5cm meestal een max van 20cm tussen de leidingen om dit te voorkomen.)
Dat viel mij nu vanochtend ook op; liggen de leidingen toch niet wat te ver uit elkaar ?
Zou eeuwig zonde zijn namelijk... :)
pi_178073506
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 10:51 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Dat viel mij nu vanochtend ook op; liggen de leidingen toch niet wat te ver uit elkaar ?
Zou eeuwig zonde zijn namelijk... :)
Slangen liggen max 15 uit elkaar. (In de zitkamer) dit omdat daar ook de aan en afvoeren zitten van de andere groepen. Voor de rest ligt het allemaal hart op hart 10 uit elkaar.

Tussen de twee kolommen zie je 1 ruimte die vrij is. Dit omdat we hier straks moeten boren voor de stalen pui die er in komt. Liever een koud stukje vloer daar dan dat ik een gat in de slang boor dus daarom extra veel speling genomen.
pi_178074079
Wat staat er een schattig autootje voor jullie huis O+ O+

Wat een project, maar het wordt wel mooi.
pi_178074152
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 11:51 schreef Angelfrouk het volgende:
Wat staat er een schattig autootje voor jullie huis O+ O+

Wat een project, maar het wordt wel mooi.
Haha dat is de Ka van schoonmoeders
  zondag 25 maart 2018 @ 12:06:57 #182
4330 PJ
Tja.....
pi_178074336
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 11:22 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Slangen liggen max 15 uit elkaar. (In de zitkamer) dit omdat daar ook de aan en afvoeren zitten van de andere groepen. Voor de rest ligt het allemaal hart op hart 10 uit elkaar.

Tussen de twee kolommen zie je 1 ruimte die vrij is. Dit omdat we hier straks moeten boren voor de stalen pui die er in komt. Liever een koud stukje vloer daar dan dat ik een gat in de slang boor dus daarom extra veel speling genomen.
Ik zou hier even een 'kopie' van maken door precies op een stuk karton de leidingen te markeren. Als dan straks de vloer er in ligt, kan je door dit stuk karton tussen de kolommen in te leggen de leidingen weer markeren op de vloer.
pi_178074528
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 12:06 schreef PJ het volgende:

[..]

Ik zou hier even een 'kopie' van maken door precies op een stuk karton de leidingen te markeren. Als dan straks de vloer er in ligt, kan je door dit stuk karton tussen de kolommen in te leggen de leidingen weer markeren op de vloer.
Dat had ook gekund.
Maar daar hebben niet aan gedacht, heb nu gewoon een ruimte vrij gehouden (ruim genoeg) op basis van de tekeningen.
pi_178083903
Vandaag hadden we een dagje klusvrij.
Dus dan kunnen we meubels gaan uitzoeken.
Mooie lamp gekocht (althans wij vinden em mooi) voor in t zithoekje in de keuken (is vooralsnog het plan)

En een mooi setje van 3 salontafels.


Thuis gekomen konden we het toch niet laten om nog ff wat te doen.
Snel de laatste 3 groepen er in geknald.


Past precies.

Toen douchen en koffie en even de tijd nemen om de tafelpoten uit te pakken die gisteren waren binnen gekomen.


Best zwaar kan ik je vertellen. Maar ach die tafel wordt toch niet meer te tillen.
pi_178084245
Wat fijn dat je nu klaar bent met de vloer verwarming. Hoef je er ook niet meer tegen op te zien.
  zondag 25 maart 2018 @ 20:13:50 #186
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_178084376
Tering man het wordt 40 graden in je hal _O-
Laat die handjes wapperen!
  zondag 25 maart 2018 @ 20:48:59 #187
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_178085323
:D Daar zat ik ook al aan te denken ja. :o
***
pi_178093504
Wat een werk! Super! Krijg flashbacks naar het leggen van mijn eigen installatie. Vond het de meest vreselijke klus van de hele verbouwing.

Op je eerste foto's liggen de slangen wel heel ver uit elkaar. Ga je op die plek een haard neerzetten of extra radiatoren? Persoonlijk zou ik ook áltijd isolatie leggen onder je vloerverwarming. Ik zie heel vaak flinke isolatie (10/15cm) onder de betonvloer, maar niets onder de VV. Zelf heb ik 5cm PIR platen onder de VV liggen. Zonde om je gehele betonvloer warm te stoken, terwijl het enkel naar boven hoeft uit te stralen.
  maandag 26 maart 2018 @ 11:03:42 #189
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_178094175
Eye of Sauron-lamp :D

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_178095949
Wouw, wat een voortgang weer. Mooie interieur spullentjes ook.

Bij de doorgang in de hal liggen de slangen zo dicht op elkaar dat de dekvloer geen binding meer heeft met de ondervloer, leidt dit niet tot problemen?
pi_178242516
En we zijn weer een week verder.
In Thailand afgelopen zomer hadden we een schilderij gekocht. Dat hebben we laten inlijsten bij een klant van mij. Uiteindelijk afgelopen week met aanhanger richting Limburg gereden om hem op te halen. En there she is!

Omdat het nog steeds slecht weer blijft toch maar een bouwdroger erin geknald.

Einde van de week zou de tegelzetter beginnen. Daarom moest de warmtepomp eruit. Gelijk die gelegenheid maar gebruikt om de verdelers voor de vloerverwarming aan te sluiten.

Warmtepomp eruit en dan nog ff een stukje vloer eruit. En toen kon de tegelzetter erin.

Ook een stukje hal richting de trap wordt getegelt. Eerst voorlijmen.

En dan de tegels erin ;-D

Wederom zo blij als een kind.

In de hal moet eerst een vloertje worden gesmeerd. (Lastig met al die slangen maar t is em gelukt)


En de wc opgemetseld


En ook weer wat tegeltjes geplakt.


En dit weekend stond in t teken van schilderen of tenminste we spuiten alles met een Wagner dus heel veel afplakken en weinig schilderen.


Morgen nog 1 deel voor de tweede keer en dan opruimen. Want het is weer 1 grote klerebende.
pi_178247959
Lekker bezig man!
Dit zijn geen LTV verdelers zo te zien?
Ga je nog naregelen dmv servomtoren?

Enig idee van de RC waarde van je benedenverdieping als het af is?

En omdat je elektrisch kookt gaat het gas eruit neem ik aan?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_178250673
quote:
2s.gif Op zondag 1 april 2018 23:56 schreef junkiexp het volgende:
Lekker bezig man!
Dit zijn geen LTV verdelers zo te zien? Geen idee
Ga je nog naregelen dmv servomtoren? Geen idee

Enig idee van de RC waarde van je benedenverdieping als het af is? Goede vraag

En omdat je elektrisch kookt gaat het gas eruit neem ik aan? Uiteraard
Mijn zwager is koel/verwarmingsmonteur en heeft verwarming allemaal uitgezocht. Ik weet wel dar ik normaal gezien geen extra pompen nodig had op mijn verdelers maar dat we dit vanwege de totale lengte en het aantal groepen toch hebben gedaan. (We blijven stiekem toch boeren liever te overdreven dan net aan de krappe kant)

Rc waarde is ook lastig bepalen. Vloer is geïsoleerd met 15cm EPS. Ramen zijn allen vervangen door hr++ glas in nieuwe extra geïsoleerd aluminium kozijnen. Spouwmuren geïsoleerd en gedeeltelijk nog extra aan de binnenkant geïsoleerd. Maar er is ook een gedeelte (in t zitgedeelte) waar ik platdak heb. (dit is van buiten geïsoleerd maar hier heb je minimale dikte in verband met goten en aansluitingen op andere diktes. Hier zit dus maar iets van 5cm pir op.
  Knikkerking maandag 2 april 2018 @ 08:51:17 #194
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_178250772
Goed bezig!
Echt super om dit een beetje te volgen :Y

Maareh... de foto's zijn gedraaid... O-)
(effe kantelen met de standaard Windows foto-bekijker, openen in Paint en opslaan. Klaar)

Veel succes verder!! ^O^
pi_178251087
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 08:51 schreef Atmoz het volgende:
Goed bezig!
Echt super om dit een beetje te volgen :Y

Maareh... de foto's zijn gedraaid... O-)
(effe kantelen met de standaard Windows foto-bekijker, openen in Paint en opslaan. Klaar)

Veel succes verder!! ^O^
Huh vaag, tijdens t uploaden zag ik dat ook al. Maar nu ik ze bekijk staan ze gewoon recht. Rechtstreeks vanaf mijn iPhone geüpload, als ik weer achter de pc zit zal ik er eens naar kijken.
  zondag 8 april 2018 @ 16:31:45 #196
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178388827
Je vloerverwarming, Jezus! Ik vond 4 groepen al heel wat :') .
Resistance is futile.
pi_178435755
Oké jongens ik weet dat ik moet updaten maar ik heb eerst even jullie hulp nodig.

Aan de ene kant heb ik 3 zwarte draden
aan de andere kant 2 zwarte en een bruine.
Hoe krijg ik in combinatie met deze

En deze


Een hotelschakeling geknutseld ik kom er gewoon echt niet uit. Welk draadje moet waarheen.
pi_178436178
Ehhhm... Dat wordt niet zo eenvoudig.

Heb je ook een aansluitschema voor bij die dim-actor?
pi_178436226
Dat zou moeten kunnen volgens dit schema:


De rode draad die hier links binnenkomt is jouw bruine draad aan de "andere kant". De draden tussen beide inbouwdozen zijn in jouw geval zwart (meet even door welke draad welke is en markeer er één!!). De rode draad die naar de Load gaat is bij jou de 3e zwarte draad aan de "ene kant".

Let even op de waarschuwing die in dat plaatje staat.
pi_178436336


Dit is het schema dat je nodig hebt. In de doos met de bruine draad verbind je de bruine draad en 1 van de zwarte draden (draad 1) met aansluiting 1 van de pulsschakelaar en de andere zwarte draad (draad 2) met de andere aansluiting.

In de doos met de 3 zwarte draden verbind je draad 1 met een rode draad van de module. Draad 2 gaat samen met de linker witte draad op aansluiting 1 en de andere witte draad gaat op aansluiting 2. De laatste rode van de module verbind je met de zwarte draad die naar de lamp gaat. Succes!
pi_178436478
Omdat jullie zo goed helpen hebben jullie een sneakpreview verdient.
pi_178436496
Morgen doe ik een echte update! Nu slapen ben kapot
pi_178441763
_O_
Laat die handjes wapperen!
  woensdag 11 april 2018 @ 08:12:41 #204
249756 Symphonic
Look o Look
pi_178442021
Wow _O_
Juin uit Eigen Tuin!
  Knikkerking woensdag 11 april 2018 @ 08:24:32 #205
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_178442090
Nice!!! Echt super cool 8-)
pi_178442318
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 21:53 schreef Legwieh het volgende:
Morgen doe ik een echte update!
Ik wacht al eventjes ..... ;)
pi_178442827
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 21:49 schreef Dr..Evil het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is het schema dat je nodig hebt. In de doos met de bruine draad verbind je de bruine draad en 1 van de zwarte draden (draad 1) met aansluiting 1 van de pulsschakelaar en de andere zwarte draad (draad 2) met de andere aansluiting.

In de doos met de 3 zwarte draden verbind je draad 1 met een rode draad van de module. Draad 2 gaat samen met de linker witte draad op aansluiting 1 en de andere witte draad gaat op aansluiting 2. De laatste rode van de module verbind je met de zwarte draad die naar de lamp gaat. Succes!
Mmm waarom knalt mijn aardlekschakelaar eruit?
  woensdag 11 april 2018 @ 09:41:10 #208
439068 speedfightrage
Stroom bzzt bzzt
pi_178443024
Nice :)
pi_178444121
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 09:27 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Mmm waarom knalt mijn aardlekschakelaar eruit?
Zou het kunnen, dat mijn blauwe draad naar de lamp van een andere groep komt dan mijn bruine en dat dat het uitknallen van de aardlek veroorzaakt?
pi_178444391
Dat zou inderdaad een oorzaak kunnen zijn.
pi_178444408
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 10:58 schreef Ivo1985 het volgende:
Dat zou inderdaad een oorzaak kunnen zijn.
MM dan denk ikd at ik daar met bedraden een foutje heb gemaakt, dan gaat het geen ik wil dus neit. Dan moeten we het anders gaan maken.
pi_178445770
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 21:52 schreef Legwieh het volgende:
Omdat jullie zo goed helpen hebben jullie een sneakpreview verdient.
[ afbeelding ]
Die vloer!
  woensdag 11 april 2018 @ 19:34:57 #213
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_178454321
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 09:27 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Mmm waarom knalt mijn aardlekschakelaar eruit?
zit alles wel op dezelfde groep?

Ok nee dus. Dat is de oorzaak
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_178457324
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 19:34 schreef lipje het volgende:

[..]

zit alles wel op dezelfde groep?

Ok nee dus. Dat is de oorzaak
Oké gaan we dat anders maken.

Nouja belofte maakt schuld dus hier komtie dan de update.
pi_178457345
_O_ _O_ _O_

Echt respect wat je hier van gaat maken.
Nog geen klusdip gehad?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_178457440
De tegelzetter heeft vorige week netjes doorgewerkt. Vloer mooi door laten lopen in het toilet en de technische ruimte.

Nee dat ga ik niet doen die update want op mijn telefoon draait alles verkeerd. Morgenavond kruip ik achter de pc nog ff geduld dus.
pi_178484551
Nouja die update werkte niet en gisterenavond was ik druk met andere zaken, dus bij deze maar weer de update (sorry sorry sorry)
Zoals gezegd had de tegelzetter mooi doorgewerkt.

Zelf heb ik een afzuigkap bedacht (tenminste ommanteling van een afzuigkap, waarbij het een industriele look krijgt, met de buis in het zicht door de keuken heen. inmiddels kregen we ook de spirobuis binnen.

Toen was vrijdag de grote dag. De dag waarop ze de vloer kwam storten. om half zes stonden ze aan de deur om te beginnen. een paar uur later lag het beton er vlak in. en toen begon de klus
Vlinderen...vlinderen...

En nog meer vlinderen....

Totdat het steeds gladder wordt. uiteindelijk waren ze om 8 uur savonds klaar (met twee man) beste klus dus.
omdat we een dag niet op de vloer konden gingen we zaterdag stoelen kijken/halen. we wilden heel graag de DAR stoelen van Eames maar die zijn niet te betalen zeker niet als je er twaalf nodig hebt, maar in Friesland zat een zaak die imitaties verkocht met zwarte poot (en daarin waren ze uniek) dus wij naar Friesland toe..
Vriendin wilde rijden, dus ging ik achterin (dat vond ze dus niet zo grappig)
Ik wel, lang leve de Superb.


Welke kleuren nemen we..

Nouja het mag best wat hebben dus waarom niet allerlei kleuren.
Savonds lekker een Bed and breakfast genomen, en de volgende morgen terug naar huis...
Spannend... Hoe zal de vloer eruit zien.


Zo dus...
Wel nog wat donker maar wowwww. hier zijn we blij mee.

Helaas bleek dat ze met de machine wel wat hoeken hadden kapot geslagen, die nu dus weer gerepareerd moeten worden door de stucadoor..


Auw...

Vriendinlief lekker stoeltjes in elkaar zetten.

Deze kleuren zijn het dus geworden...

En als je ze dan allemaal klaar hebt en opsteld.....

Heb je alleen nog wat meters tafel nodig ertussen.

Ik in de tussentijd lampjes en wcds prullen.

In de keuken.

en in het leeshoekje.

en in de zitkamer begonnen,
maar dat zijn er best veel...


Ook nog maar even een deur maken in onze woonkamer.


zodat je deftig binnen kunt komen.

De gespoten kanalen ophalen.

En de custommade afzuigkap is ook klaar.

(met dit keer de foto bewust op zijn kop, want de afzuigkap staat ook op zijn kop en als ik de foto dan op zijn kop zet hebben jullie het beste beeld) De afzuigkap heb ik gebaseerd op een ouderwetse rookvangkap uit een smidse. Dit vond ik stukken stoerder en beter passend bij het huis dan de glimmende rvs kappen die standaard in de handel zijn.

Bij een grote ruimte is het wel fijn als je de kerstboom straks ook in het midden van de kamer kunt zetten. dus hier nog eeen stopcontactje verstopt.



En een betegelde wc is pas echt fijn. als je ook kunt gaan zitten.

Beetje jammer alleen dat er een tegel scheurde bij het hangen van de wasbak, dus de tegelzetter laten komen, nieuwe tegel geplaatst en straks weer opnieuw proberen.


Woensdag donderdag vrijdag zouden grote dagen moeten worden waarop het een heel eind klaar moest zijn. De keuken zou woensdag donderdag gezet worden en de haard donderdag. Vrijdag zou dan een poetsdag zijn. Helaas is de keuken uitgesteld tot zaterdag of misschien wel maandag (de stalen kolommen waren nog niet klaar bij de poedercoater). Dus woensdag vrij gehad om zelf te pielen en donderdag toch een klein hoogte puntje de haard.

Omdat het een nogal flinke jongen is van een kleine 300kg wat hulp gevraagd.

Met vereende kracht op zijn plek gezet.

Gat maken in het dak.

Een brandvrije doos door het dak heen gemaakt van superisol.
Dan kunnen we beginnen met het stapelen van het kanaal.
Vanaf het tweede deel kun je zien dat ik het kanaal heb laten coaten. Dit omdat er nogal een pijp op het dak komt en ik wil het niet al teveel friettent laten lijken (voor de buren dan want ik zie hem niet.)
Grote haard, groot kanaal.
Deze dus..
(Friend als scale, friend is 2m)
Ik heb gekozen voor een Metalotherm AT kanaal. (Diameter is 250 , met aan beide kanten 37,5mm isolatie) kanaal van 32,5cm doorsnede dus :D

Convectieslangen aansluiten.

Zijkantjes dichtmaken.

Extra plafonnetje erin zodat alle warme lucht door de roosters naar buiten gaat. (omdat het plafond aan de andere kant lager is)

En hoppa de eerste keer stoken.



Inmiddels was de dag ook het bankstel binnengekomen, en het kleed. Dus als je dan de tv aan de muur hangt en de spulletjes wat neerzet krijg je dit.


Dat was de stand van zaken gisteren, aangezien ze vandaag de keuken toch niet plaatsen ben ik weer gewoon aan het werk, maar hopelijk na het weekend een update met keuken.
  vrijdag 13 april 2018 @ 08:47:33 #218
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_178484622
Volgens mij hebben we dezelfde bank, dus sowieso complimenten om je goede smaak door het huis heen.

Fijn dat haard(je) ;). Handig dat je een stopcontact op de grond hebt. Gaat daar voor nu iets van een kleed omheen?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_178484675
Wauw,die schoorsteen :D
En lekker gewerkt weer ^O^ niet echt mijn smaak, maar het is gaaf als je alles zo samen gaat zien _O_
  vrijdag 13 april 2018 @ 11:18:05 #220
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_178486890
Hoi Legwieh,

Ik heb de afgelopen twee weken jouw hele reeks doorgelezen en ik ben echt onder de indruk. Wat een gaaf project heb je hier, veel en veel verder dan ik (en met mij waarschijnlijk vele anderen) ooit zouden durven gaan.

De foto's van de graafmachine in de vloer (ergens in deel 2 geloof ik) zijn het meest episch, gevolgd door de vloerverwarmingsleidingen en nu dus het (bijna) eindresultaat geven eigenlijk alles aan. Erg mooi om te lezen!!

Nou, nu weer snel aan het werk...

[ Bericht 2% gewijzigd door Goverman op 13-04-2018 21:49:18 ]
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_178487115
wat een update, hulde voor al het werk dat jullie al hebben gedaan. word (lees: het is) echt prachtig! _O_
pi_178494997
Wowzers :D
pi_178496475
Wat gaaf! En wat ga je ontzettend hard!
  Moderator vrijdag 13 april 2018 @ 22:38:48 #224
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_178498898
Tjezus, al dat werk schud hij gewoon even uit de mouw alsof het niets is :o _O_

Er zijn mensen die in een heel jaar minder doen dan jullie in een paar weken, respect hoor !
Die stoelen zijn gaaf ! Hoe word de haard verder afgewerkt ? Die blijft toch niet zo ?

Mooi hoor, zo met die zwarte stopcontacten, pas er precies bij ^O^

Lekker gewerkt hoor ! :D
  vrijdag 13 april 2018 @ 22:42:01 #225
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178498951
Wat een sprongen vooruit, voor je het weet is het af ^O^
Resistance is futile.
  zondag 15 april 2018 @ 21:01:08 #226
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_178540224
Hier nog interesse in een paar dakramen van ca 1,2x1,2m ?
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_178542143
Echt heel gaaf zeg, daar kan je blijven wonen tot je dood!
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_178546287
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 21:01 schreef lipje het volgende:
Hier nog interesse in een paar dakramen van ca 1,2x1,2m ?
Haha ik was van plan mijn dak niet meer open te gaan maken dus nee dankje. Ooit over 25 jaar wil ik wel eens mijn dak vervangen maar dan niet met dakpannen maar met zonnenpanelen als dak ofzo.
pi_178558521
Ik t weekend vooral geluierd, op de bank gelegen en wat kleine rommeltjes gedaan. Vandaag was het namelijk de grote dag. Eindelijk begonnen ze met de keuken.

Beetje passen en meten

Zo niet nodig maar o zo leuk...

Wij gaan voor industrieel dus nog meer ijzer naar binnen.

Er begint al zicht op te komen.

En toen was helaas de dag alweer om...


Mannen naar huis en morgen verder. Helaas ben ik er niet zelf bij. Maar als t goed is staat hij Savonds helemaal klaar (en heb ik een etentje voor het werk en ga hem dus toch nog niet gebruiken haha)

P.s. Woensdag waarschijnlijk ook niet want Weber-weer!
pi_178558569
_O_
  maandag 16 april 2018 @ 18:12:05 #231
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_178558651
Wow! _O_ _O_ _O_
Echt man, wat een prachtige huis wordt het! _O_

En de petrol stoel! O+ Pure liefde! :Y
***
pi_178562407
Satesaus opwarmen kan natuurlijk in de nieuwe keuken.
pi_178569993
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 20:32 schreef Nico987 het volgende:
Satesaus opwarmen kan natuurlijk in de nieuwe keuken.
Goeie!

Of stokbrood bakken in de stoomoven!
pi_178582061
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 07:36 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Goeie!

Of stokbrood bakken in de stoomoven!
Vandaag de hele dag op pad maar wat ik net toch te zien krijg.


pi_178582388
Oeh, heel erg mooi! Wat zul jij vanavond fijn thuiskomen! O+
pi_178582867
Iets te groot voor mijn keuken (2,4x2,4m) maar wat prachtig! Hoe breed is die achterwand, om het even in perspectief te zetten?
pi_178583847
WoW O+ O+ O+
pi_178583976
Wat een mooi huis wordt dit!
  dinsdag 17 april 2018 @ 20:26:19 #239
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_178586064
Gaat een tof huis worden!
En erg mooi om te zien dat de nerven doorlopen in de keukenkasten.
Vakwerk :Y
Ik zie zo vaak dat daar niet op gelet wordt en elke deur en lade een andere niet op elkaar aansluitende tekening heeft.
pi_178586735
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 20:26 schreef bleiblei het volgende:
Gaat een tof huis worden!
En erg mooi om te zien dat de nerven doorlopen in de keukenkasten.
Vakwerk :Y
Ik zie zo vaak dat daar niet op gelet wordt en elke deur en lade een andere niet op elkaar aansluitende tekening heeft.
deze keukenbouwer heeft vorig jaar onze receptie ook vernieuwd,
puur vakwerk van die mannen uit luyksgestel
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_178593419
Wauw O+
  woensdag 18 april 2018 @ 09:03:59 #242
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178593526
Je keuken!!!

_O_ ^O^
Resistance is futile.
pi_178593693
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 17:27 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Vandaag de hele dag op pad maar wat ik net toch te zien krijg.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Echt schitterend O+

Ik volg jullie al vanaf het eerste topic, en had echt mijn bedenkingen bij wat jullie wilden gaan realiseren. Maar ik had jullie visie dan ook niet, dus als ik nu zie hoever jullie al gekomen zijn valt mijn mond er van open .

Die afzuigkap met de bevestigingen en afvoerpijp O+
En wat een ruimte, heerlijk ^O^

Overigens, zit er in de afzuigkap of buis een motor i.v.m. de afzuiging?

[ Bericht 2% gewijzigd door Juup© op 18-04-2018 09:21:59 ]
pi_178593778
Heel gaaf!
pi_178604954
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 18:14 schreef Ivo1985 het volgende:
Iets te groot voor mijn keuken (2,4x2,4m) maar wat prachtig! Hoe breed is die achterwand, om het even in perspectief te zetten?
De achterwand (zonder de nisjes) is 4.75 breed. Het eiland is 3,5x1,20m.

Ik ben er ook echt superblij mee. Nu alle glazen en het goed servies van zolder halen. Door de vaatwasser en de kastjes in. Ik zal vanavond nog eens updaten met wat meer info.

Dus een klein stukje eiland moet wel passen in jouw keuken.

[ Bericht 4% gewijzigd door Legwieh op 18-04-2018 19:01:57 ]
pi_178605031
_O_
pi_178605577
Wow mooi zeg
pi_178608988
quote:
14s.gif Op woensdag 18 april 2018 09:14 schreef Juup© het volgende:

[..]

Echt schitterend O+

Ik volg jullie al vanaf het eerste topic, en had echt mijn bedenkingen bij wat jullie wilden gaan realiseren. Maar ik had jullie visie dan ook niet, dus als ik nu zie hoever jullie al gekomen zijn valt mijn mond er van open [ afbeelding ].

Die afzuigkap met de bevestigingen en afvoerpijp O+
En wat een ruimte, heerlijk ^O^

Overigens, zit er in de afzuigkap of buis een motor i.v.m. de afzuiging?
Ik zeg het niet graag maar misschien ben ik dan toch een man met een visie.
pi_178609071
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 21:31 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Ik zeg het niet graag maar misschien ben ik dan toch een man met een visie.
^O^
pi_178609440
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 18:55 schreef Legwieh het volgende:

[..]

De achterwand (zonder de nisjes) is 4.75 breed. Het eiland is 3,5x1,20m.

Ik ben er ook echt superblij mee. Nu alle glazen en het goed servies van zolder halen. Door de vaatwasser en de kastjes in. Ik zal vanavond nog eens updaten met wat meer info.

Dus een klein stukje eiland moet wel passen in jouw keuken.
Ja, of de helft van jouw achterwand.

Mijn keuken zal uiteindelijk een aanrecht van 2m40 krijgen en daar tegenover 2 hoge kasten met apparatuur (120cm). Krap maar haalbaar. Iets wat voor het hele huisje geldt.
pi_178609727
Vandaag kwam de lokale lasboer langs met onze stalen bui. De vraag was namelijk kan hij wel naar binnen. Dus ik dacht beter proberen we dat
Voor hij naar de coater gaat. Dus afladen en....
Gelukkig het past. Echt net net maar dat is genoeg.
Uiteindelijk komen der ook twee deuren in maar ach die passen makkelijk dus die gaan we niet afladen. Maar omdat ik ze jullie niet wil onthouden..



Verder nog wat waterleidingen netjes gemaakt zodat het technische hok ook netjes word. Alles is straks beneden af te tappen mocht het ooit nodig zijn.

Maar dat netjes maken doen we stap voor stap. Heeft geen haast.

Merk sowieso dat haast steeds relatiever wordt als het al zo ver af is en het weer lekker is.

De rest van de dag vooral heel veel glazen afgewassen, en servies door de vaatwasser gejaagd en in de kasten gezet. (We hadden al ons goede servies en glaswerk op zolder gezet en tijdelijk het oude servies uit de winkel gebruikt)
Maar hier heb ik geen foto’s van gemaakt dat is niet echt interessant voor jullie.

Wel nog wat plaatjes van de keuken.

Zoals jullie kunnen zien hebben we gekozen voor een hele grote vriezer (178cm) fijn als je lekker veel koud kunt leggen.

Ook een grote vriezer stond op het verlanglijstje.


En achter de meest rechtse deur zit de meterkast verstopt.


De afzuigkap en afvoerkanalen heb ik zelf helemaal bedacht en uitgetekend. Dit omdat er niets was wat ik mooi vond. Uiteindelijk laten maken door een lokaal bedrijfje. En een inbouwafzuigkap in de kap gezet. Dit is dus ook gelijk de motor en verlichting.


Close upje van de wijnkoelkast.

En van binnen ziet dat er dan zo uit...


Verder hebben we gekozen voor een 5-pits kookplaat (met name voor meer ruimte tussen de pannen als dat we echt 5 pitten gebruiken) een combi stoom/gewone oven en een combi oven/magnetron.

Sfeerplaatje van hoe het er at the moment uitziet.


Vanavond niet klussen maar lekker hardgelopen en daarna niet klussen maar lekker grasmaaien ☺☺ Echt heerlijk relaxt achter dat ding aanlopen.



En nu ik dit zie twijfel ik. Heb ik al met jullie gedeelt dat er ook al raamdecoratie hangt? Anders bij deze alsnog....

  woensdag 18 april 2018 @ 21:59:01 #252
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_178610039
echt heel gaaf!
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_178610923
:9~ :W
Laat die handjes wapperen!
pi_178611355
_O_
pi_178612449
Respect en een diepe buiging. Echt niet normaal hoeveel werk jullie verzetten in een korte tijd. Bovendien ziet echt alles er geweldig mooi uit
pi_178612655
Ongelooflijk mooi zeg _O_ wat een werk hebben jullie verzet maar wat een prachtig resultaat.
E.
  Moderator donderdag 19 april 2018 @ 06:21:50 #257
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_178615372
Ik blijf het zeggen: wat gaaf!
pi_178615603
Misschien heb ik het ergens gemist, maar is de betonvloer voorzien van een beschermende coating? Lijkt mij wel zo fijn, zeker bij het kookgedeelte (mezelf kennende _O- ).
  zondag 22 april 2018 @ 08:28:28 #260
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178667624
quote:
14s.gif Op donderdag 19 april 2018 08:10 schreef Juup© het volgende:
Misschien heb ik het ergens gemist, maar is de betonvloer voorzien van een beschermende coating? Lijkt mij wel zo fijn, zeker bij het kookgedeelte (mezelf kennende _O- ).
Mijn ouders hebben 'm zelf na 6 maanden alsnog laten coaten, was niet te doen zonder.
Resistance is futile.
  zondag 22 april 2018 @ 08:31:43 #261
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178667657
En wederom: prachtig!
Resistance is futile.
pi_178667770
O+ O+ O+
  maandag 23 april 2018 @ 09:06:49 #263
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_178687415
Ik heb even drie topics doorgelezen, wat een project _O_

Echt wat een snelheid waarmee verbouwd wordt en wat is het mooi geworden. En dat zonder veel ervaring met klussen. Het ziet er nu al enorm vet uit. Die keuken, de ruimte, de badkamer.

Respect.
pi_178695987
Ik lees al een tijdje mee en kan niets anders zeggen dan diep respect en wat is de keuken mooi geworden ^O^
pi_178736630
Wauw, prachtig! Ben ook wel benieuwd wat voor afwerking er op de vloer zit - wij hebben hier ook een gepolijste betonvloer maar bij de deur toch wat vlekken van inloop.
  zaterdag 12 mei 2018 @ 14:27:06 #266
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_179105121
En hoe bevalt de keuken? :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  Moderator zaterdag 12 mei 2018 @ 18:35:41 #267
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_179109483
Vermoedelijk zijn ze druk met inrichten en wonen ;)
Die keuken blijft echt gaaf zeg !
pi_179130129
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 18:35 schreef Vonkenboer het volgende:
Vermoedelijk zijn ze druk met inrichten en wonen ;)
Die keuken blijft echt gaaf zeg !
Zit inmiddels al weer 1,5 week in Spanje. Volgende week een paar dagen thuis en dan weer een weekje naar de UK. Dus even druk met van alles behalve klussen.
  Moderator zondag 13 mei 2018 @ 14:47:52 #269
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_179132329
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 12:31 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Zit inmiddels al weer 1,5 week in Spanje. Volgende week een paar dagen thuis en dan weer een weekje naar de UK. Dus even druk met van alles behalve klussen.
Ontspanning hoort er natuurlijk ook bij ! ;) ^O^
Er is al zoveel werk verzet in zo'n korte tijd. Dan mag je er best even tussenuit :s)
  Moderator zondag 10 juni 2018 @ 10:48:29 #270
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_179705558
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 12:31 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Zit inmiddels al weer 1,5 week in Spanje. Volgende week een paar dagen thuis en dan weer een weekje naar de UK. Dus even druk met van alles behalve klussen.
Inmiddels al weer druk aan de klus ? ;) :P
  maandag 25 juni 2018 @ 10:54:18 #271
4330 PJ
Tja.....
pi_180031058
Dussssss.....
  Moderator maandag 25 juni 2018 @ 13:20:29 #272
5023 crew  Geckoo
Good news everyone
pi_180033846
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 12:31 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Zit inmiddels al weer 1,5 week in Spanje. Volgende week een paar dagen thuis en dan weer een weekje naar de UK. Dus even druk met van alles behalve klussen.
goede vakantie gehad? :)
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
pi_180603833
Nouja heerlijke vakantie gehad, daarna nog een aantal keer naar het buitenland geweest voor het werk. wat aangerommeld, en heel veel kleine dingen gedaan. Ow en in de tussentijd een housewarming gevierd. Dus ik ga jullie nu weer even meenemen in het verhaal. Als ik dingen dubbel vertel mijn excuses en ik probeer een beetje een chronologische volgorde aan te houden, maar als je weken vergeet te updaten is dat soms lastig.
pi_180604714
Terug van vakantie kwam de stalen pui terug van de spuiter.
In eerste instantie paste hij niet (5mm te groot) dus terug stuk eruit slijpen, terug spuiten en toen paste hij wel.

De Deurtjes

En toen stond hij erin.

en even een sfeerbeeldje van de andere kant.

Toen we de keuken besteld hebben bij de interieurbouwer hebben we hem ook gevraagd een tafel te maken. We hebben uiteindelijk gekozen voor een tafel van 4,20m X 1,15M. Deze zijn niet echt te koop dus vandaar de keuze om hem op maat te laten maken. Nadeel van zo'n tafel, het gewicht :D

Gelukkig had de interieurbouwer er ook maar gelijk een karretje bij gemaakt om het blad binnen te brengen.

En dan ziet het er zo uit met de pootjes eronder en de stoelen eromheen.


Boven was het erg warm en we hadden al meer dan een half jaar een airco klaarliggen, dus toen het echt warm was, deze toch maar geinstalleerd. zodat we op de slaapkamer lekker verkoeling hebben.

(ja ik weet het, bonuspunten voor de rukfoto)

Door het hele huis moest nog van alles geschilderd worden, zoals de gang, maar ook de schouwmantel wilde we wat meer laten opvallen, dan saai wit. Daar dus voor een wat gewaagder tintje gekozen.

(best lastig kleuren zoeken als je kleurenblind bent, en eigenwijs dus ook nog niet graag luistert naar het advies van andere :D)

En een beetje huis moet ook ingericht worden.

Zithoekje in de keuken gecreëerd.

Beetje kunst ophangen.

En nog wat lampjes aan de muur om deze te highlighten.

De gang kent ook nog wat deuren dus ook die moesten even op kleur gebracht worden.


En toen kwam de housewarming in eens in zicht. er was nog een kantoor (oude woonkamer) wat 1 grote bende was, en de plintjes.
Als ik iets niet wil horen zijn het mensen die zeggen ow echt een prachtig huis, en wat moet je nog doen? de plintjes? ow dat duurt nog jaren.

Nee dat wilde ik echt niet dus... dat moesten we even fixen. Maar hoe doe je dat. in 1,5 week een complete kamer verbouwen en de plintjes afwerken. MMmmm. let me think
Vriendlief ging een paar dagen naar Porto met haar moeder dus dan maar ff doorknallen. Elke avond na het werk beginnen en doortrekken tot een uurtje of 1, en de weekenden volle dagen van vroeg tot laat.

Eerst de verwarmingen van de muur.

Vloerbedekking eruit.

En toen kwam het dillema, in eerste instantie wilde ik de vloer doen met blauwstaal, vond dat wel een stoere uitstraling en niet al te duur. Alleen toen begon ik te twijfelen, een kantoor waar ik veel bel en blauwstaal gaat dat niet teveel galmen.. Nouja dan maar geen blauwstaal want ook al is het niet mega duur toch jammer als ik het na een paar maanden beu ben.
Oplossing, de vloer behandelen met een betoncoating dat ziet er ook stoer en industrieel uit..

na 1 laag

Na 2 lagen.

En ook deze schouw moet een kleurtje krijgen.

Zelf moeten uitkiezen (als kleurenblinde) want vriendinlief in het buitenland.

Best tof gelukt al zeg ik het zelf...

Ondertussen ook maar die plinten klussen in de woonkamer en keuken, want ik wil niemand die een hatelijke opmerking maakt over plintjes.

En hop tegen de muur.


Alleen die vloer in het kantoor zint me niet, ik ben niet tevreden. Toch maar snel een laminaat erin.

en zo ziet het er dan uit.


Plintjes in het zitgedeelte ook gemaakt.


En wat sfeerimpressies van keuken en zitkamer as is.



En zo hebben we een housewarming gevierd. Daarna natuurlijk nog wat verder geprield.

Persoonlijk wilde ik heel graag een vintage zitje met drankglobe in mijn kantoor. dus...

Marktplaats snuffelen voor een tafeltje, (en een kleed)


Ook op kantoor moeten plintjes komen.


En ik moest nog een kast hebben om mappen/printer/koffiezetapparaat kwijt te kunnen.
Nu had ik in de garage nog een oude kast staan. en ik had nog oude steigerplanken liggen (die gebruikt zijn bij de herbouw van het huis in 1968. Dat samen met een potje matzwarte verf.


En als je het dan op zijn plek zet.


En omdat je met zijn tweeën beter zit dan alleen, ook nog maar een tweede stoel erbij gezocht.


Binnen nog een hoop kleine dingen te doen, maar ook andere dingen moeten gebeuren, want ik wil veel hout gaan stoken, en daar hoort dus een flink houthok bij.
Dus daar afgelopen week maar een project van gemaakt.

Tegeltjes leggen.

Laagje cement erover, zodat er geen onkruid onder door komt.

en een dakje prefabben.
Ik had nog nooit iets met dakpannen gedaan, dus dat was ff wat meetwerk hoe dat nou precies werkte. maar voila

en ik heb een grote haard dus het moet een groot hok worden (+/- 10m3 inhoud)


Palen tegen de muur

En dak derop.


en verder kwam ik niet, want ik had net wat dakpannen tekort en de avond was om... van het weekend weer verder.

Dit was hem voor nu.

Vragen? opmerkingen? Ik hoor ze graag....
pi_180605147
Erg mooi project om te volgen. Smaak van inrichten kan ik ook erg waarderen.
Lange benen koud hoofd.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 12:26:42 #276
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_180605679
Wow daar is hard gewerkt. De laminaatvloer ziet er beter uit dan het geverfde beton en zeker complimenten waard aan de stalen deur! Man o man, wat een ruimte! :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_180606918
Tering wat een huis is dit geworden. Echt mooi!
Is het dakje van je houthok sterk genoeg? Hangt een beetje door lijkt het?
  vrijdag 20 juli 2018 @ 13:57:38 #278
249756 Symphonic
Look o Look
pi_180607140
Echt geweldig mooi geworden _O_
Juin uit Eigen Tuin!
  vrijdag 20 juli 2018 @ 16:52:58 #279
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_180610879
Die stalen pui is heel mooi! Las ik nu dat je die lokaal hebt laten maken ipv bij zo'n bedrijf in stalen deuren? Hoe zijn de ramen erin vastgezet, met stopverf?
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_180614367
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 13:46 schreef RB42 het volgende:
Tering wat een huis is dit geworden. Echt mooi!
Is het dakje van je houthok sterk genoeg? Hangt een beetje door lijkt het?
Vast wel toch, komen geen bergen sneeuw op te liggen. En anders maken we een nieuw dakje als het is ingestort.
pi_180614383
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 16:52 schreef SV-tje het volgende:
Die stalen pui is heel mooi! Las ik nu dat je die lokaal hebt laten maken ipv bij zo'n bedrijf in stalen deuren? Hoe zijn de ramen erin vastgezet, met stopverf?
Nog niet, moet met zwarte stopverf inderdaad. Op de ouderwetse manier...
  vrijdag 20 juli 2018 @ 19:51:36 #282
439068 speedfightrage
Stroom bzzt bzzt
pi_180614555
Mooi. Goed bezig!
  vrijdag 20 juli 2018 @ 20:04:46 #283
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_180614815
Su-per-vet resultaat zo Legwieh! Heel tof om te zien hoe jullie dit samen gedaan hebben en wat een vette hut het geworden is :D :7
pi_180616030
Echt een super gave tent heb je er van gemaakt! Knap hoor dat je dit hebt gezien in het pand..
pi_180617416
Heel gaaf hoor, ook je stijl is erg tof.
Is niet helemaal mijn smaak maar je kan wel zien dat het allemaal goed bij elkaar past.

Doe je ook nog eens een update van de vloerverwarming/warmtepomp e.d.?
Of ben je nog niet zover?
Ben daar wel erg benieuwd naar.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  vrijdag 20 juli 2018 @ 22:29:44 #286
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_180618064
Zelfs gevuld met meubels blijft het een groot huis. :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 20 juli 2018 @ 22:30:55 #287
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_180618088
Wat moet je ervan zeggen.

Geweldig ^O^
Laat die handjes wapperen!
  vrijdag 20 juli 2018 @ 22:31:56 #288
249756 Symphonic
Look o Look
pi_180618108
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:58 schreef tux87 het volgende:
Echt een super gave tent heb je er van gemaakt! Knap hoor dat je dit hebt gezien in het pand..
vooral dat
Juin uit Eigen Tuin!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 20 juli 2018 @ 23:35:44 #289
269689 crew  Viv
pi_180619281
Wat is het mooi geworden! O+ En dat in nog geen 1,5 jaar tijd, terwijl jullie zo veel zelf gedaan hebben naast jullie banen. En wat een slimme vooruitziende-blik-dingetjes zoals een stopcontact in de vloer voor de kerstboom. _O_

Ik vroeg me nog wel af: die eettafel voor 12 personen. Ik snap dat het nodig was om die ruimte op te vullen, maar voelt het niet wat ongezellig om daar meestal maar met zijn tweetjes te eten? :@
  Lieve Belg zaterdag 21 juli 2018 @ 00:47:11 #290
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_180621061
In de betonvloer, s er een reden waarom je geen krimpvoegen voorzien hebt? Niet bang dat het op termijn gaat schuren op bepaalde plekken?
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  zaterdag 21 juli 2018 @ 11:40:36 #291
277627 Seven.
We are Borg.
pi_180627213
Amen.
Resistance is futile.
  zaterdag 21 juli 2018 @ 11:43:26 #292
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_180627266
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 23:35 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik vroeg me nog wel af: die eettafel voor 12 personen. Ik snap dat het nodig was om die ruimte op te vullen, maar voelt het niet wat ongezellig om daar meestal maar met zijn tweetjes te eten? :@
Wel de stoelen regelmatig verwisselen anders slijten ze onregelmatig ;)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 23 juli 2018 @ 21:58:19 #293
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_180684396
Lekker bezig, ziet er echt top uit!!
pi_180996844
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 21:58 schreef junkiexp het volgende:
Heel gaaf hoor, ook je stijl is erg tof.
Is niet helemaal mijn smaak maar je kan wel zien dat het allemaal goed bij elkaar past.

Doe je ook nog eens een update van de vloerverwarming/warmtepomp e.d.?
Of ben je nog niet zover?
Ben daar wel erg benieuwd naar.
Ha Junkiexp, zijn er specifieke dingen die je wil weten van de vloerverwarming/warmtepomp?

Mijn zwager doet het installatiewerk van de warmtepomp, maar omdat hij een week of 6 geleden wederom vader is geworden heeft dat even stilgelegen. Hopelijk krijgt hij het installatiewerk vandaag af, en kunnen we binnenkort de buitenunit op het dak zetten en afvullen. Dan is het allemaal klaar. Als je wil kan ik wel eens wat fotos maken voor je.
pi_180996891
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 23:35 schreef ViviRAWRS het volgende:
Wat is het mooi geworden! O+ En dat in nog geen 1,5 jaar tijd, terwijl jullie zo veel zelf gedaan hebben naast jullie banen. En wat een slimme vooruitziende-blik-dingetjes zoals een stopcontact in de vloer voor de kerstboom. _O_

Ik vroeg me nog wel af: die eettafel voor 12 personen. Ik snap dat het nodig was om die ruimte op te vullen, maar voelt het niet wat ongezellig om daar meestal maar met zijn tweetjes te eten? :@
Nee hoor we zitten gewoon gezellig met zijn tween, aan 1 kant ;D en de laatste tijd voornamelijk heel veel buiten te eten :D :D.

Als we gezellig willen gaan zitten gaan we meestal in ons zithoekje in de keuken zitten met een kopje koffie erbij.

Er is trouwens laatst een kast binnengekomen voor in dat hoekje, dus inmiddels staat er dat als volgt bij:

pi_180996904
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 00:47 schreef Jump het volgende:
In de betonvloer, s er een reden waarom je geen krimpvoegen voorzien hebt? Niet bang dat het op termijn gaat schuren op bepaalde plekken?
Er zitten al volop scheuren in (ook met krimpvoegen waren we daar niet aan ontkomen (onder andere vanwege de stalen pilaren in het pand)

Krimpvoegen waren strakke lijnen geworden, de scheuren die we nu hebben ogen wat stoerder, en natuurlijker. Al moet ik heel eerlijk zeggen dat het er wat meer zijn geworden dan verwacht. Wellicht dat we deze ooit nog eens gaan opvullen, maar daarvoor moet de vloer een jaar liggen. omdat hij dan pas de maximale uitzetting heeft bereikt.
pi_180996921
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 11:43 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Wel de stoelen regelmatig verwisselen anders slijten ze onregelmatig ;)
Nee joh, we schuiven elke dag van de week gewoon 1 stoeltje naar rechts op.
pi_180997182
Gaaf _O_

Die kast ook :Y
  Moderator dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:06:49 #299
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_180997514
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 08:16 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Nee joh, we schuiven elke dag van de week gewoon 1 stoeltje naar rechts op.
Haha, wat een luxe :) !

Het is in ieder geval prachtig geworden ! , je kunt zien dat er vrijwel alles nagedacht is en dat alles goed bij elkaar past. Er is echt een bepaalde robuuste stijl doorgevoerd en het past ook gewoon mooi samen ^O^

Nu nog een paar lampen aan het plafond; en de centraaldozen mooi dichtmaken ! :+

Mooi, dat ik er aan mee heb mogen helpen ook ! ;) *)
pi_181055468
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 09:06 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Haha, wat een luxe :) !

Het is in ieder geval prachtig geworden ! , je kunt zien dat er vrijwel alles nagedacht is en dat alles goed bij elkaar past. Er is echt een bepaalde robuuste stijl doorgevoerd en het past ook gewoon mooi samen ^O^

Nu nog een paar lampen aan het plafond; en de centraaldozen mooi dichtmaken ! :+

Mooi, dat ik er aan mee heb mogen helpen ook ! ;) *)
lampen doe je toch pas als je er een paar jaar woont :D
pi_181055602
En een opvulpost zodat we naar het nieuwe topic gaan, zodat ik daar wat kan laten zien over de warmtepomp.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')