abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 29 november 2017 @ 22:08:50 #1
403253 Meke
after all this time? always.
pi_175392707
Ik heb een vraag en vrees dat ik niet technisch genoeg onderlegd ben om op de juiste termen te kunnen googlen. Ik ben vast niet de eerste die hier tegenaan loopt, dus ik vroeg me af of hier wellicht iemand zit die me kan helpen :D

Het zit zo: voor mijn vrijwilligerswerk maak ik gebruik van meerdere e-mailadressen (commissie@xxx.nl en commissievoorzitter@xxx.nl). Via Microsoft Exchange (het is een behoorlijk grote, internationale organisatie :) ) worden e-mailadressen 'doorgestuurd' naar een e-mailadres dat je opgeeft. In mijn geval een gmailadres. Om ook e-mails te kunnen sturen vanuit mijn organisatie-emailadres maken wij gebruik van onze websitehost, via hun smtp-code voeg ik hem toe als alias.

Dit gaat al een tijdje goed, maar irritant vind ik dat ik steeds moet switchen tussen drie verschillende gmailaccounts: mijn persoonlijke, een eigen voor mijn vrijwilligerswerk en een gedeelde voor mijn vrijwilligerswerk. Eventueel kunnen die eerste twee worden samengevoegd, maar dat wil ik vanwege het overzicht niet ;)

Ik wil graag in één oogopslag kunnen zien of er mails binnen zijn gekomen én beantwoorden vanuit mijn @xxx e-mailadres. Daarom dacht ik: Outlook is hét perfecte programma; ik voeg mijn verschillende e-mailadressen toe als mailboxen en houd ze gescheiden maar zie ook meteen of er mails binnen is.

Dit lukt met mijn gmailadressen, so far so good. Voor mijn eigen, persoonlijke e-mail is het nu dus klaar. Maar: voor mijn vrijwilligerswerk stuur ik nu nog mails als gmail. En dat wil ik niet. Het lastige is: het gaat dus om een andere IMAP (die van gmail om de mails te ontvangen) en STMP (die van de webhost).

Ik kom er niet helemaal uit hoe ik dit nou het beste kan oppakken :D Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is; ik weet niet zo goed welke informatie relevant is!

Iemand die me hierbij kan helpen / weet op welke sites ik meer informatie kan vinden? :D
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_175397476
Je kan binnen Outlook verschillende accounts instellen? De instellingen daarvoor kan je wellicht opvragen bij je werk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 30 november 2017 @ 11:23:38 #3
403253 Meke
after all this time? always.
pi_175399669
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 08:52 schreef Megumi het volgende:
Je kan binnen Outlook verschillende accounts instellen? De instellingen daarvoor kan je wellicht opvragen bij je werk.
Ja, die heb ik al ingesteld. Het is alleen zo dat alle mail voor meke@vrijwilligerswerk.nl wordt doorgestuurd naar meke@gmail.com. Er zijn geen mailboxen voor @vrijwilligerswerk.nl, dat is nu een alias in mijn gmail waarmee ik kan versturen. Ik krijg dus nu wel alle mails binnen, maar als ik beantwoord gebeurt dat in mijn outlook nu als meke@gmail.com, terwijl ik dat als meke@vrijwilligerswerk.nl wil - maar die koppeling met gmail moet dus wel blijven, anders krijg ik geen mails meer binnen :P
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_175400759
Bij je account instellingen kan je bij "Meer instellingen" "Overige gebruikersinstellingen" antwoord adres instellen als je daar meike@vrijwilligerswerk.nl neerzet dan komen antwoorden op jou verzonden emails daar ook binnen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')