abonnement Unibet Coolblue
pi_175391331
Hai, hoeveel sneller kun je pakjes bezorgen met een extra bezorger in de auto?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_175391437
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 21:19 schreef ludovico het volgende:
Hai, hoeveel sneller kun je pakjes bezorgen met een extra bezorger in de auto?
Je krijgt nu toch 2,5 minuut per pakje?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_175391494
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 21:23 schreef halfway het volgende:

[..]

Je krijgt nu toch 2,5 minuut per pakje?
Haal misschien pakje per 3 min. Maar als dat 2 min wordt kan het wel uit.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_175391578
Meestal vreet de tweede persoon alleen maar uit zn neus. Tenminste, dat lijkt vaak zo :D
pi_175391613
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 21:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
Meestal vreet de tweede persoon alleen maar uit zn neus. Tenminste, dat lijkt vaak zo :D
Misschien is het gewoon een WW'er of een bijstandsganger die een werkende vriend heeft en zich een beetje vermaakt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_175391793
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 21:29 schreef ludovico het volgende:

[..]

Misschien is het gewoon een WW'er of een bijstandsganger die een werkende vriend heeft en zich een beetje vermaakt.
In dat geval is het antwoord 0.
pi_175391812
quote:
7s.gif Op woensdag 29 november 2017 21:36 schreef LompeHork het volgende:

[..]

In dat geval is het antwoord 0.
In ieder geval volgens de administratie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_175391828
Zijn pakketbezorgers eigenlijk niet gewoon allemaal voormalige bijstandgangers...
pi_175391853
Neuh ben gewoon student
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_175391956
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 21:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zijn pakketbezorgers eigenlijk niet gewoon allemaal voormalige bijstandgangers...
Nee joh. Zat die gewoon niets anders kunnen vinden maar wel aan de bak willen.
pi_175392073
quote:
14s.gif Op woensdag 29 november 2017 21:42 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Nee joh. Zat die gewoon niets anders kunnen vinden maar wel aan de bak willen.
Sommigen komen anders echt autistisch aanlopen en geven pakketje af en lopen weer weg zonder een woord te zeggen. Apart volk
pi_175392110
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 21:46 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Sommigen komen anders echt autistisch aanlopen en geven pakketje af en lopen weer weg zonder een woord te zeggen. Apart volk
Hahaha ja dat is waar.
pi_175393455
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 21:46 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Sommigen komen anders echt autistisch aanlopen en geven pakketje af en lopen weer weg zonder een woord te zeggen. Apart volk
Die kunnen geen Nederlands.
5 Ferrari's op videoband!
pi_175397187
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 21:46 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Sommigen komen anders echt autistisch aanlopen en geven pakketje af en lopen weer weg zonder een woord te zeggen. Apart volk
Misschien heeft dat te maken met stukloon (en frustratie daarover) en snelheid. Ik zou er ook niet heel vrolijk van worden en met iedereen een praatje maken...
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_175398390
Ik ben zelf nooit pakketbezorger geweest, maar vrienden van me tijdens hun studententijd wel. Afhankelijk van bij welke organisatie je zit, is 't minder een "feest" bijbaantje dan je denkt hoor. Velen denken dat het "beetje rustig rondrijden met de radio aan en pakketjes rondbrengen" concept een paradijs bijbaantje is. Een vriend van me vertelde ooit dat het pakket/tijd schema die (ik dacht PostNL) voor hem maakte soms gewoon onmogelijk was te halen. Dan had hij bijvoorbeeld een route waar bepaalde pakketjes tussen 15-18 (ik noem maar wat) moesten worden bezorgd, en dan had hij daarna in een andere wijk nog wat pakketjes die pas na 19 bezorgd moesten worden, maar wel voor 20, alleen waren dat dusdanig veel pakketjes dat hij dat nooit binnen 'n uur kon halen. Praktisch gezien kwam het dus neer dat hij tussen 18 en 19 letterlijk bij een klant voor de deur stond te wachten tot hij het pakketje mocht afgeven (je zou denken, dan bel je toch gewoon aan en geef je dat toch gewoon om 18:50), maar dat was allesbehalve toegestaan. Vervolgens als een dolle door de wijk rijden om zijn pakketjes toch niet binnen het 19-20 window te kunnen bezorgen en na afloop verantwoording bij de baas moeten komen afleggen "Waarom pakketjes XYZ te laat waren".

Tja, niet dat 't dan 't onbeleefde gedrag van sommige bezorgers goed praat, maar er zit wel meer achter dan velen denken "Leuk in een busje rond rijden en wat pakketjes bezorgen".
pi_175398519
Nooit problemen gehad met postbezorgers. Zie wel vaak andere gezichten hier. De eerste was echt een master, die vroeg gewoon m'n telefoonnummer zodat hij me kon bellen als ik er niet was. Dan kon hij aangeven waar hij reed en soms kon ik dan nog ff het pakketje halen. En altijd van die Allah Akbhar muziek uit z'n radio keihard haha. Het was dus een Marokkaan en nu rijdt er een Turk volgens mij, daar tussen nog even een Surinamer. Je wordt uitgeknepen door PostNL dus veel zal je niet verdienen, maar hier doen ze hun werk gewoon goed.

DHL zijn wel vaak van die halve autisten, maar die rijden gewoon in een oude roestbak rond.
Facts don't care about your feelings
  donderdag 30 november 2017 @ 10:53:24 #17
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_175399204
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 21:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
zonder een woord te zeggen. Apart volk
Niet apart volk. Uitgeknepen volk.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  donderdag 30 november 2017 @ 11:32:25 #18
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_175399844
Ik begrijp werkelijk niet hoe dat kan. Net zoals in supermarkten.

Het kan toch niet zo zijn dat je baas uitrekent hoeveel pakketjes je theoretisch gezien kan doen in een uur en je alleen daarvoor betaald? Een tractor voor je op de weg, een afgezette weg, een ongeluk wat gebeurt is, een file, veel mensen niet thuis, lange oprijlanen in het buitengebied, hekken met intercoms, gladheid op de weg, slecht weer. Er zijn zoveel factoren die ervoor kunnen zorgen dat een bezorger langer bezig is. Dat lijkt mij het risico voor de werkgever. Als je minimumloon krijgt als pakketbezorger en langer bezig bent dan verdien je dus onder het minimumloon.

In de supermarkt geldt hetzelfde voor vakkenvullers. Ik kreeg een tijdsbestek voor een bepaald vak maar dat haalde ik nooit. Klanten die wat kwamen vragen, karren die voor klanten moest verzetten omdat ze er anders niet bij konden, een verpakking die kapot viel. Het tijdsbestek was ook berekend op een ingewerkte, ervaren vakkenvuller en niet iemand die net begon.

Hoe kan een werkgever dit maken? Is dat echt helemaal legaal?
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  donderdag 30 november 2017 @ 11:38:04 #19
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175399962
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:32 schreef KimJong-un het volgende:
Ik begrijp werkelijk niet hoe dat kan. Net zoals in supermarkten.

Het kan toch niet zo zijn dat je baas uitrekent hoeveel pakketjes je theoretisch gezien kan doen in een uur en je alleen daarvoor betaald? Een tractor voor je op de weg, een afgezette weg, een ongeluk wat gebeurt is, een file, veel mensen niet thuis, lange oprijlanen in het buitengebied, hekken met intercoms, gladheid op de weg, slecht weer. Er zijn zoveel factoren die ervoor kunnen zorgen dat een bezorger langer bezig is. Dat lijkt mij het risico voor de werkgever. Als je minimumloon krijgt als pakketbezorger en langer bezig bent dan verdien je dus onder het minimumloon.

In de supermarkt geldt hetzelfde voor vakkenvullers. Ik kreeg een tijdsbestek voor een bepaald vak maar dat haalde ik nooit. Klanten die wat kwamen vragen, karren die voor klanten moest verzetten omdat ze er anders niet bij konden, een verpakking die kapot viel. Het tijdsbestek was ook berekend op een ingewerkte, ervaren vakkenvuller en niet iemand die net begon.

Hoe kan een werkgever dit maken? Is dat echt helemaal legaal?
Het zijn gemiddeldes, waarin dat soort dingen wel ongeveer zijn meegenomen. Berekend over 300 pakketjes komt het wel ongeveer uit met die tractoren en die rode stoplichten, maar de grootste onzekere factor zit natuurlijk in al die mensen die niet thuis zijn.
En het spijt me voor de bezorger, maar ik weiger om op mijn vrije dag als een soort distributiecentrum te fungeren. Ik neem niks aan, behalve als het voor mezelf is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175400007
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het zijn gemiddeldes, waarin dat soort dingen wel ongeveer zijn meegenomen. Berekend over 300 pakketjes komt het wel ongeveer uit met die tractoren en die rode stoplichten, maar de grootste onzekere factor zit natuurlijk in al die mensen die niet thuis zijn.
En het spijt me voor de bezorger, maar ik weiger om op mijn vrije dag als een soort distributiecentrum te fungeren. Ik neem niks aan, behalve als het voor mezelf is.
Precies dit. Met de toevoeging dat ook aantal mensen dat niet thuis is, vast wel is te middelen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_175403586
Zijn er serieus mensen die denken dat pakketbezorger of postbode een feestbaan is?
Man man man :')
  donderdag 30 november 2017 @ 14:17:18 #22
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175403593
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het zijn gemiddeldes, waarin dat soort dingen wel ongeveer zijn meegenomen.
Dat doen ze ook volgens hun eigen algoritmes, die vast niet in het voordeel van de werknemer zijn opgesteld.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_175413258
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 14:17 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dat doen ze ook volgens hun eigen algoritmes, die vast niet in het voordeel van de werknemer zijn opgesteld.
Dat is toch zo bij alle voor-jou-10-anderen baantjes?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  vrijdag 1 december 2017 @ 11:06:55 #24
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_175420968
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het zijn gemiddeldes, waarin dat soort dingen wel ongeveer zijn meegenomen. Berekend over 300 pakketjes komt het wel ongeveer uit met die tractoren en die rode stoplichten, maar de grootste onzekere factor zit natuurlijk in al die mensen die niet thuis zijn.
En het spijt me voor de bezorger, maar ik weiger om op mijn vrije dag als een soort distributiecentrum te fungeren. Ik neem niks aan, behalve als het voor mezelf is.
Ja ik begrijp wel dat ze het vast vrij nauwkeurig kunnen berekenen. Maar wat nou als je berekening een week lang niet werkt omdat het die week bijzonder slecht weer is? Of omdat er een aanslag in een stad is en dus de volledige stad is afgezet? Dan werkt die bezorger de extra uren in zo'n week maar in zijn eigen tijd omdat die week een uitzondering op het algoritme was?
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_175421030
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:38 schreef Janneke141 het volgende:

En het spijt me voor de bezorger, maar ik weiger om op mijn vrije dag als een soort distributiecentrum te fungeren. Ik neem niks aan, behalve als het voor mezelf is.
Wát een moeite inderdaad, even naar de deur lopen. En dat op je vrije dag nog wel.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 1 december 2017 @ 11:16:25 #26
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_175421117
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:11 schreef nostra het volgende:

[..]

Wát een moeite inderdaad, even naar de deur lopen. En dat op je vrije dag nog wel.
#viesdik

Maar kleine moeite voor je buren inderdaad
pi_175421161
Een extra bezorger in de auto is wel de meest efficiënte manier van kapitaalvernietiging.

Wat een rotvak is dat geworden. Een goed voorbeeld van de race naar de bodem. Want ja, mensen willen niet meer betalen dan 1,95 verzendkosten. Treurig.
pi_175421705
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:16 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

#viesdik

Maar kleine moeite voor je buren inderdaad
Echt smerig ranzig. Hier werd bijna dagelijks voor de buren wat bezorgd. Boeiend, iedereen heeft er baat bij.
Facts don't care about your feelings
pi_175422736
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:06 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Ja ik begrijp wel dat ze het vast vrij nauwkeurig kunnen berekenen. Maar wat nou als je berekening een week lang niet werkt omdat het die week bijzonder slecht weer is? Of omdat er een aanslag in een stad is en dus de volledige stad is afgezet? Dan werkt die bezorger de extra uren in zo'n week maar in zijn eigen tijd omdat die week een uitzondering op het algoritme was?
Het idee van gemiddelde is dat een negatieve invloed (bijvoorbeeld slecht weer) gecompenseerd wordt door een meevaller (bijvoorbeeld een droge winterweek).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  vrijdag 1 december 2017 @ 13:17:17 #30
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_175423649
Gemiddelden werden jaren gelden al toegepast bij postbodes.
Hadden ze op kantoor bedacht hoeveel tijd het kostte om van brievenbus naar brievenbus te lopen en daar een berekening op losgelaten.
Bij een dorp in de duinen met allemaal villa's klaagden de postbode's dat die tijd niet realistisch was.
En daar kwamen ze hoor, met een stopwatch en een dag meelopen.
Na een halve dag waren ze het al zat en gaven ze aan het schema aan te passen, dat werkte inderdaad niet zo goed :D

Ander voorbeeld was dat ze met willekeurige collega's mee gingen lopen met een stopwatch (andere plaats). Was er een nieuwe medewerker die dacht dat het voor zijn prestatie was en hij ging extra snel lopen en fietsen. Zijn collega's waren er niet blij mee. Gelukkig zagen de onderzoekers in dat zijn tijd wel erg afwijkend was ;)

En toch presteren bedrijven het om tot op vandaag nog op die manier te plannen...
  vrijdag 1 december 2017 @ 13:32:01 #31
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_175423978
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 12:40 schreef baskick het volgende:

[..]

Het idee van gemiddelde is dat een negatieve invloed (bijvoorbeeld slecht weer) gecompenseerd wordt door een meevaller (bijvoorbeeld een droge winterweek).
Ja dat het is idee. Leuk om je prijzen mee te bepalen. Uurloon gedeeld door aantal pakketjes per uur volgens coole berekening + kosten brandstof etc.

Dat is toch geen model bij het bepalen van het aantal uur dat je je werknemers betaald?
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  vrijdag 1 december 2017 @ 17:50:26 #32
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175430539
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:11 schreef nostra het volgende:

[..]

Wát een moeite inderdaad, even naar de deur lopen. En dat op je vrije dag nog wel.
Ik geloof niet dat ik er ben om het probleem van een bezorger op te lossen. Dat ze al die troep overdag bezorgen terwijl het vrij logisch is dat de helft van de mensen dan niet thuis is omdat ze werken of studeren, daar kan ik ook niks aan doen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175430733
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 17:50 schreef Janneke141 het volgende:
Ik geloof niet dat ik er ben om het probleem van een bezorger op te lossen.
Nee hoor, dat klopt. Jij bent er ook niet om het probleem op te lossen van iemand die er even langs wil of het probleem van iemand die de weg niet kan vinden. Of je helpt die mensen gewoon even met drie seconden van je tijd, kan natuurlijk ook.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_175431843
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 13:32 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Ja dat het is idee. Leuk om je prijzen mee te bepalen. Uurloon gedeeld door aantal pakketjes per uur volgens coole berekening + kosten brandstof etc.

Dat is toch geen model bij het bepalen van het aantal uur dat je je werknemers betaald?
Dat is anders wel de versimpelde weergave van hoe het in de praktijk gebeurt, vermoed ik.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_175465128
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 21:19 schreef ludovico het volgende:
Hai, hoeveel sneller kun je pakjes bezorgen met een extra bezorger in de auto?
Het gaat een stuk sneller. Zeker in een vak waarin elke seconde telt. De bijrijder kan het volgende adres intoetsen op de tomtom, kan alvast vooruitkijken op de routeplanning. Kan het volgende pakket zoeken of vast in de cabine leggen tijdens het wachten. Of de chauffeur kan vast de bus keren mocht dat nodig zijn. De bus kan pal voor de deur blijven staan. Als er iemand langs moet kan verplaatsen alsnog. Het is alleen niet rendabel.

Pakketbezorgers hebben ook vrienden/familie etc die weten hoe kut het werk is en dus af en toe gewoon meegaan om te helpen.

Sommige bedrijven bezorgen ook wasmachines etc maar ook kleine spullen. Dus dan zijn ze ook met z'n 2en.
pi_175465236
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het zijn gemiddeldes, waarin dat soort dingen wel ongeveer zijn meegenomen. Berekend over 300 pakketjes komt het wel ongeveer uit met die tractoren en die rode stoplichten, maar de grootste onzekere factor zit natuurlijk in al die mensen die niet thuis zijn.
En het spijt me voor de bezorger, maar ik weiger om op mijn vrije dag als een soort distributiecentrum te fungeren. Ik neem niks aan, behalve als het voor mezelf is.
Wij wel voor 4 buren, maar dat is wederzijds scheelt ook weer wachten en pakketjes ophalen op onmogelijke tijden en locaties.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_175465277
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 21:46 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Sommigen komen anders echt autistisch aanlopen en geven pakketje af en lopen weer weg zonder een woord te zeggen. Apart volk
Met jou praten kost ze letterlijk geld. Vandaar.
  zondag 3 december 2017 @ 10:09:47 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175465336
Is het bij de meeste gevallen van een tweede bezorger niet zo dat er veel bezorgd wordt op locaties waar je een bus niet open en met draaiende motor kunt laten staan en het dus voor het gemak, de veiligheid en de snelheid handiger is om met 2 man te zijn?
Hier is bezorger nagenoeg altijd alleen trouwens.
Ik doe ook niet moeilijk over het aannemen van een pakketje voor de buren, tenzij het een pakketje is waarvoor getekend moet worden, dat doe ik dan weer niet, behalve als de buurvrouw me van tevoren vraagt of ik een pakketje voor haar wil aannemen.

Maar goed, we zitten hier op een hofje met 14 woningen, dus je ziet elkaar sowieso vaker dan dat je normaal de buren met een huisnummer 20 hoger dan je eigen huisnummer ziet, dat maakt het ook makkelijker, het is altijd voor iemand die heel dichtbij woont, en je regelmatig ziet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 3 december 2017 @ 12:10:27 #39
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_175467002
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 17:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat ik er ben om het probleem van een bezorger op te lossen. Dat ze al die troep overdag bezorgen terwijl het vrij logisch is dat de helft van de mensen dan niet thuis is omdat ze werken of studeren, daar kan ik ook niks aan doen.
Ik ben het wel met jou eens hoor. Ik houd er niet van dat mijn pakketjes ongevraagd bij de buren worden gedumpt. Nu ben ik goed met m'n buren, maar ik vind het vervelend. Zij zijn gepensioneerd en dus altijd de klos. Bovendien vind ik het onnodig dat zij weten wat en waar ik dingen bestel.

Enkele jaren geleden werkte mijn man uitsluitend thuis. Nou als de postbezorger dat weet dan ben je de klos hoor! Voor huizen 50 nummers verderop (lange, rechte straat met klassieke indeling) ! Zelfs wel eens gehad dat ze een hele stereo installatie (5 middel en grote dozen) bij ons wilden dumpen. Nou dacht het niet!
Of die keer dat DHL een pakketje voor ons (man was gewoon thuis en in de woonkamer de hele tijd) maar bij de fietsenwinkel tegenover ons had gedropt zonder briefje bij ons in de bus. Een week later (hij kwam wekelijks bij de fietsenboer) gaat ie vrolijk aan de fietsenwinkelier vragen of hij het pakketje al an ons had gegeven. De winkelier wist nergens van!
Of die keer dat ze gewoon een pakje bij mijn moeder over de muur aan de achtertuin gooiden!
Of die keer dat ze gewoon de tuin ingelopen komen en een kartonnenkoker met inhoud gewoon in d regen achterlaten.

Het ware probleem of eigenlijk de ultieme oplossing voor ons zou zijn dat bij ELKE online winkel je kan kiezen hoe het verzonden wordt. Ik wil gewoon kunnen aangeven dat ze s avonds moeten komen of het op een afhaalpunt droppen. S avonds is er vaak wel iemand thuis en een afhaalpunt is helemaal ideaal.
Maar bij veruit de meeste winkels kan je die optie nog helemaal niet opgeven.
1 dag in de week is mijn man thuis ivm z'n thuiswerkdag, maar ook dan presteren zaken die adverteren met besteld voor xxxx uur volgende dag in huis, om dat niet na te komen.

Zeer irritant. En door maar telkens een goede buur te spelen vind zon postbezorgbrdrijf het allang goed. Dat personeel moet ook gewoon klagen en de ontvangers ook. Slecht gedrag moet niet beloond worden!
klerkje
pi_175478760
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:32 schreef KimJong-un het volgende:
Ik begrijp werkelijk niet hoe dat kan. Net zoals in supermarkten.

Het kan toch niet zo zijn dat je baas uitrekent hoeveel pakketjes je theoretisch gezien kan doen in een uur en je alleen daarvoor betaald? Een tractor voor je op de weg, een afgezette weg, een ongeluk wat gebeurt is, een file, veel mensen niet thuis, lange oprijlanen in het buitengebied, hekken met intercoms, gladheid op de weg, slecht weer. Er zijn zoveel factoren die ervoor kunnen zorgen dat een bezorger langer bezig is. Dat lijkt mij het risico voor de werkgever. Als je minimumloon krijgt als pakketbezorger en langer bezig bent dan verdien je dus onder het minimumloon.

In de supermarkt geldt hetzelfde voor vakkenvullers. Ik kreeg een tijdsbestek voor een bepaald vak maar dat haalde ik nooit. Klanten die wat kwamen vragen, karren die voor klanten moest verzetten omdat ze er anders niet bij konden, een verpakking die kapot viel. Het tijdsbestek was ook berekend op een ingewerkte, ervaren vakkenvuller en niet iemand die net begon.

Hoe kan een werkgever dit maken? Is dat echt helemaal legaal?
De wetgever doet zijn werk niet...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_175478884
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 09:48 schreef tstile het volgende:

[..]

Het gaat een stuk sneller. Zeker in een vak waarin elke seconde telt. De bijrijder kan het volgende adres intoetsen op de tomtom, kan alvast vooruitkijken op de routeplanning. Kan het volgende pakket zoeken of vast in de cabine leggen tijdens het wachten. Of de chauffeur kan vast de bus keren mocht dat nodig zijn. De bus kan pal voor de deur blijven staan. Als er iemand langs moet kan verplaatsen alsnog. Het is alleen niet rendabel.

Pakketbezorgers hebben ook vrienden/familie etc die weten hoe kut het werk is en dus af en toe gewoon meegaan om te helpen.

Sommige bedrijven bezorgen ook wasmachines etc maar ook kleine spullen. Dus dan zijn ze ook met z'n 2en.
Nouja om het rendabel te maken moet ik van 20 naar 30 pakjes per uur, of.. i.i.g. 10 meer per uur. Is dat haalbaar? Je zult toch ook moeten wachten op elkaar.. dat moet minder dan 50% van de tijd zijn zegmaar.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 4 december 2017 @ 20:11:17 #42
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_175495627
quote:
7s.gif Op zondag 3 december 2017 12:10 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Het ware probleem of eigenlijk de ultieme oplossing voor ons zou zijn dat bij ELKE online winkel je kan kiezen hoe het verzonden wordt. Ik wil gewoon kunnen aangeven dat ze s avonds moeten komen of het op een afhaalpunt droppen. S avonds is er vaak wel iemand thuis en een afhaalpunt is helemaal ideaal.
Maar bij veruit de meeste winkels kan je die optie nog helemaal niet opgeven.
De reden is dat de (web)winkel hier grof voor moet betalen.
Ik heb zelf een paar jaar een webwinkel beheerd en als je zag wat een bedragen er gevraagd werden aan de winkelier voor afleveropties...

En dan heb je nog het voordeel dat veel winkeliers geen BTW berekenen op de verzendkosten. Dat is namelijk een wettelijke verplichting, alleen particulieren verzenden BTW-vrij. Dus als jij een pakketje mag versturen voor 6,95, moet een winkelier daarvoor 6,95+19% in rekening brengen. MOET dus en niet mag. De belastingdienst slaat je daar gewoon voor aan. Dus veel webshops nemen die kostenpost voor eigen rekening omdat het bijna niet uit te leggen is dat verzenden via de winkel duurder is dan als je het zelf verzend.
pi_175495703
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 20:11 schreef FF het volgende:

[..]

De reden is dat de (web)winkel hier grof voor moet betalen.
Ik heb zelf een paar jaar een webwinkel beheerd en als je zag wat een bedragen er gevraagd werden aan de winkelier voor afleveropties...

En dan heb je nog het voordeel dat veel winkeliers geen BTW berekenen op de verzendkosten. Dat is namelijk een wettelijke verplichting, alleen particulieren verzenden BTW-vrij. Dus als jij een pakketje mag versturen voor 6,95, moet een winkelier daarvoor 6,95+19% in rekening brengen. MOET dus en niet mag. De belastingdienst slaat je daar gewoon voor aan. Dus veel webshops nemen die kostenpost voor eigen rekening omdat het bijna niet uit te leggen is dat verzenden via de winkel duurder is dan als je het zelf verzend.
Ja alleen betaal je met een beetje webwinkel natuurlijk minder omdat je niet voor ¤6,95 als particuliere post gaat verzenden hé, maar met myparcel of wat dan ook.

En de BTW is allang 21% hoor :P (of 6%)
Facts don't care about your feelings
pi_175496598
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 21:19 schreef ludovico het volgende:
Hai, hoeveel sneller kun je pakjes bezorgen met een extra bezorger in de auto?
Was jij geen econometrist? Zo ja maak lekker je eigen huiswerk.
Play hard, go pro.
  maandag 4 december 2017 @ 23:10:05 #45
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_175499874
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 20:14 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja alleen betaal je met een beetje webwinkel natuurlijk minder omdat je niet voor ¤6,95 als particuliere post gaat verzenden hé, maar met myparcel of wat dan ook.

En de BTW is allang 21% hoor :P (of 6%)
BTW op post is hoog tarief in ieder geval.
En als je een kleine webshop hebt, heb je geen mogelijkheid om korting te krijgen bij PostNL.
pi_175502465
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 21:29 schreef ludovico het volgende:

[..]

Misschien is het gewoon een WW'er of een bijstandsganger die een werkende vriend heeft en zich een beetje vermaakt.
Braddie heeft deze baan toch ook op z'n cv staan?
pi_175503981
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 23:10 schreef FF het volgende:

[..]

BTW op post is hoog tarief in ieder geval.
En als je een kleine webshop hebt, heb je geen mogelijkheid om korting te krijgen bij PostNL.
Nope, over de verzendkosten moet je hetzelfde btw tarief rekenen als je hoofdactiviteit/product. Als jij dus voedsel verkoopt met 6% dan reken je ook 6% btw over je verzendkosten.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 5 december 2017 @ 10:33:29 #48
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_175504395
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:32 schreef KimJong-un het volgende:
In de supermarkt geldt hetzelfde voor vakkenvullers. Ik kreeg een tijdsbestek voor een bepaald vak maar dat haalde ik nooit. Klanten die wat kwamen vragen, karren die voor klanten moest verzetten omdat ze er anders niet bij konden, een verpakking die kapot viel. Het tijdsbestek was ook berekend op een ingewerkte, ervaren vakkenvuller en niet iemand die net begon.

Hoe kan een werkgever dit maken? Is dat echt helemaal legaal?
Als er in een garage gewerkt word aan mijn auto, en er komt iemand tussendoor die even een lampje wil laten vervangen betaal je ook niet voor de tijd dat de monteur even iets anders doet..

Het tijdsbestek staat toch voor het vak en dus niet voor andere werkzaamheden?
pi_175504546
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 14:16 schreef LurkJeRot het volgende:
Zijn er serieus mensen die denken dat pakketbezorger of postbode een feestbaan is?
Man man man :')
Postbode vind ik wel chill. Podcastje in. Alleen als het regent zwaar klote.
  dinsdag 5 december 2017 @ 11:23:17 #50
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_175505212
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:33 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Als er in een garage gewerkt word aan mijn auto, en er komt iemand tussendoor die even een lampje wil laten vervangen betaal je ook niet voor de tijd dat de monteur even iets anders doet..

Het tijdsbestek staat toch voor het vak en dus niet voor andere werkzaamheden?
Wat is je punt nu precies?

Uiteraard ga ik als klant niet betalen voor het vervangen van het lampje van een ander. Andersom echter, die monteur komt om 8.00 aan en gaat om 17.00 weer naar huis. Die krijgt keurig de uren die hij werkt betaald. Zijn baas ontvangt van mij geld en van degene zijn lampje laat vervangen. Totaal kan van dat geld de monteur betaald worden.

Het is toch raar dat als voor het repareren van die auto 9 uur staat en de monteur er om 8.00 mee begint dat hij tot 17.15 moet werken, en maar tot 17.00 betaald krijgt, omdat iemand met een lampje tussendoor komt? Leuk om dat gratis voor die klant te doen als klantbinding als je ZZP'er bent maar dan is het gewoon marketing budget. In een grote garage vragen ze daar de stagiair voor en anders de monteur die het erbij kan hebben. Als er dan toch even overgewerkt moet worden om een klus die dag af te krijgen wordt dat gewoon uitbetaald.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  dinsdag 5 december 2017 @ 13:16:50 #51
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_175506987
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:11 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nope, over de verzendkosten moet je hetzelfde btw tarief rekenen als je hoofdactiviteit/product. Als jij dus voedsel verkoopt met 6% dan reken je ook 6% btw over je verzendkosten.
Ah, dat wist ik niet.
Het was een outletdrogist, die verkocht niet in het laag tarief gedeelte. ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')