abonnement Unibet Coolblue
pi_175391331
Hai, hoeveel sneller kun je pakjes bezorgen met een extra bezorger in de auto?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_175391437
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 21:19 schreef ludovico het volgende:
Hai, hoeveel sneller kun je pakjes bezorgen met een extra bezorger in de auto?
Je krijgt nu toch 2,5 minuut per pakje?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_175391494
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 21:23 schreef halfway het volgende:

[..]

Je krijgt nu toch 2,5 minuut per pakje?
Haal misschien pakje per 3 min. Maar als dat 2 min wordt kan het wel uit.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_175391578
Meestal vreet de tweede persoon alleen maar uit zn neus. Tenminste, dat lijkt vaak zo :D
pi_175391613
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 21:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
Meestal vreet de tweede persoon alleen maar uit zn neus. Tenminste, dat lijkt vaak zo :D
Misschien is het gewoon een WW'er of een bijstandsganger die een werkende vriend heeft en zich een beetje vermaakt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_175391793
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 21:29 schreef ludovico het volgende:

[..]

Misschien is het gewoon een WW'er of een bijstandsganger die een werkende vriend heeft en zich een beetje vermaakt.
In dat geval is het antwoord 0.
pi_175391812
quote:
7s.gif Op woensdag 29 november 2017 21:36 schreef LompeHork het volgende:

[..]

In dat geval is het antwoord 0.
In ieder geval volgens de administratie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_175391828
Zijn pakketbezorgers eigenlijk niet gewoon allemaal voormalige bijstandgangers...
pi_175391853
Neuh ben gewoon student
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_175391956
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 21:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zijn pakketbezorgers eigenlijk niet gewoon allemaal voormalige bijstandgangers...
Nee joh. Zat die gewoon niets anders kunnen vinden maar wel aan de bak willen.
pi_175392073
quote:
14s.gif Op woensdag 29 november 2017 21:42 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Nee joh. Zat die gewoon niets anders kunnen vinden maar wel aan de bak willen.
Sommigen komen anders echt autistisch aanlopen en geven pakketje af en lopen weer weg zonder een woord te zeggen. Apart volk
pi_175392110
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 21:46 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Sommigen komen anders echt autistisch aanlopen en geven pakketje af en lopen weer weg zonder een woord te zeggen. Apart volk
Hahaha ja dat is waar.
pi_175393455
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 21:46 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Sommigen komen anders echt autistisch aanlopen en geven pakketje af en lopen weer weg zonder een woord te zeggen. Apart volk
Die kunnen geen Nederlands.
5 Ferrari's op videoband!
pi_175397187
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 21:46 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Sommigen komen anders echt autistisch aanlopen en geven pakketje af en lopen weer weg zonder een woord te zeggen. Apart volk
Misschien heeft dat te maken met stukloon (en frustratie daarover) en snelheid. Ik zou er ook niet heel vrolijk van worden en met iedereen een praatje maken...
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_175398390
Ik ben zelf nooit pakketbezorger geweest, maar vrienden van me tijdens hun studententijd wel. Afhankelijk van bij welke organisatie je zit, is 't minder een "feest" bijbaantje dan je denkt hoor. Velen denken dat het "beetje rustig rondrijden met de radio aan en pakketjes rondbrengen" concept een paradijs bijbaantje is. Een vriend van me vertelde ooit dat het pakket/tijd schema die (ik dacht PostNL) voor hem maakte soms gewoon onmogelijk was te halen. Dan had hij bijvoorbeeld een route waar bepaalde pakketjes tussen 15-18 (ik noem maar wat) moesten worden bezorgd, en dan had hij daarna in een andere wijk nog wat pakketjes die pas na 19 bezorgd moesten worden, maar wel voor 20, alleen waren dat dusdanig veel pakketjes dat hij dat nooit binnen 'n uur kon halen. Praktisch gezien kwam het dus neer dat hij tussen 18 en 19 letterlijk bij een klant voor de deur stond te wachten tot hij het pakketje mocht afgeven (je zou denken, dan bel je toch gewoon aan en geef je dat toch gewoon om 18:50), maar dat was allesbehalve toegestaan. Vervolgens als een dolle door de wijk rijden om zijn pakketjes toch niet binnen het 19-20 window te kunnen bezorgen en na afloop verantwoording bij de baas moeten komen afleggen "Waarom pakketjes XYZ te laat waren".

Tja, niet dat 't dan 't onbeleefde gedrag van sommige bezorgers goed praat, maar er zit wel meer achter dan velen denken "Leuk in een busje rond rijden en wat pakketjes bezorgen".
pi_175398519
Nooit problemen gehad met postbezorgers. Zie wel vaak andere gezichten hier. De eerste was echt een master, die vroeg gewoon m'n telefoonnummer zodat hij me kon bellen als ik er niet was. Dan kon hij aangeven waar hij reed en soms kon ik dan nog ff het pakketje halen. En altijd van die Allah Akbhar muziek uit z'n radio keihard haha. Het was dus een Marokkaan en nu rijdt er een Turk volgens mij, daar tussen nog even een Surinamer. Je wordt uitgeknepen door PostNL dus veel zal je niet verdienen, maar hier doen ze hun werk gewoon goed.

DHL zijn wel vaak van die halve autisten, maar die rijden gewoon in een oude roestbak rond.
Facts don't care about your feelings
  donderdag 30 november 2017 @ 10:53:24 #17
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_175399204
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 21:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
zonder een woord te zeggen. Apart volk
Niet apart volk. Uitgeknepen volk.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  donderdag 30 november 2017 @ 11:32:25 #18
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_175399844
Ik begrijp werkelijk niet hoe dat kan. Net zoals in supermarkten.

Het kan toch niet zo zijn dat je baas uitrekent hoeveel pakketjes je theoretisch gezien kan doen in een uur en je alleen daarvoor betaald? Een tractor voor je op de weg, een afgezette weg, een ongeluk wat gebeurt is, een file, veel mensen niet thuis, lange oprijlanen in het buitengebied, hekken met intercoms, gladheid op de weg, slecht weer. Er zijn zoveel factoren die ervoor kunnen zorgen dat een bezorger langer bezig is. Dat lijkt mij het risico voor de werkgever. Als je minimumloon krijgt als pakketbezorger en langer bezig bent dan verdien je dus onder het minimumloon.

In de supermarkt geldt hetzelfde voor vakkenvullers. Ik kreeg een tijdsbestek voor een bepaald vak maar dat haalde ik nooit. Klanten die wat kwamen vragen, karren die voor klanten moest verzetten omdat ze er anders niet bij konden, een verpakking die kapot viel. Het tijdsbestek was ook berekend op een ingewerkte, ervaren vakkenvuller en niet iemand die net begon.

Hoe kan een werkgever dit maken? Is dat echt helemaal legaal?
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  donderdag 30 november 2017 @ 11:38:04 #19
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175399962
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:32 schreef KimJong-un het volgende:
Ik begrijp werkelijk niet hoe dat kan. Net zoals in supermarkten.

Het kan toch niet zo zijn dat je baas uitrekent hoeveel pakketjes je theoretisch gezien kan doen in een uur en je alleen daarvoor betaald? Een tractor voor je op de weg, een afgezette weg, een ongeluk wat gebeurt is, een file, veel mensen niet thuis, lange oprijlanen in het buitengebied, hekken met intercoms, gladheid op de weg, slecht weer. Er zijn zoveel factoren die ervoor kunnen zorgen dat een bezorger langer bezig is. Dat lijkt mij het risico voor de werkgever. Als je minimumloon krijgt als pakketbezorger en langer bezig bent dan verdien je dus onder het minimumloon.

In de supermarkt geldt hetzelfde voor vakkenvullers. Ik kreeg een tijdsbestek voor een bepaald vak maar dat haalde ik nooit. Klanten die wat kwamen vragen, karren die voor klanten moest verzetten omdat ze er anders niet bij konden, een verpakking die kapot viel. Het tijdsbestek was ook berekend op een ingewerkte, ervaren vakkenvuller en niet iemand die net begon.

Hoe kan een werkgever dit maken? Is dat echt helemaal legaal?
Het zijn gemiddeldes, waarin dat soort dingen wel ongeveer zijn meegenomen. Berekend over 300 pakketjes komt het wel ongeveer uit met die tractoren en die rode stoplichten, maar de grootste onzekere factor zit natuurlijk in al die mensen die niet thuis zijn.
En het spijt me voor de bezorger, maar ik weiger om op mijn vrije dag als een soort distributiecentrum te fungeren. Ik neem niks aan, behalve als het voor mezelf is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175400007
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het zijn gemiddeldes, waarin dat soort dingen wel ongeveer zijn meegenomen. Berekend over 300 pakketjes komt het wel ongeveer uit met die tractoren en die rode stoplichten, maar de grootste onzekere factor zit natuurlijk in al die mensen die niet thuis zijn.
En het spijt me voor de bezorger, maar ik weiger om op mijn vrije dag als een soort distributiecentrum te fungeren. Ik neem niks aan, behalve als het voor mezelf is.
Precies dit. Met de toevoeging dat ook aantal mensen dat niet thuis is, vast wel is te middelen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_175403586
Zijn er serieus mensen die denken dat pakketbezorger of postbode een feestbaan is?
Man man man :')
  donderdag 30 november 2017 @ 14:17:18 #22
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175403593
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het zijn gemiddeldes, waarin dat soort dingen wel ongeveer zijn meegenomen.
Dat doen ze ook volgens hun eigen algoritmes, die vast niet in het voordeel van de werknemer zijn opgesteld.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_175413258
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 14:17 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dat doen ze ook volgens hun eigen algoritmes, die vast niet in het voordeel van de werknemer zijn opgesteld.
Dat is toch zo bij alle voor-jou-10-anderen baantjes?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  vrijdag 1 december 2017 @ 11:06:55 #24
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_175420968
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het zijn gemiddeldes, waarin dat soort dingen wel ongeveer zijn meegenomen. Berekend over 300 pakketjes komt het wel ongeveer uit met die tractoren en die rode stoplichten, maar de grootste onzekere factor zit natuurlijk in al die mensen die niet thuis zijn.
En het spijt me voor de bezorger, maar ik weiger om op mijn vrije dag als een soort distributiecentrum te fungeren. Ik neem niks aan, behalve als het voor mezelf is.
Ja ik begrijp wel dat ze het vast vrij nauwkeurig kunnen berekenen. Maar wat nou als je berekening een week lang niet werkt omdat het die week bijzonder slecht weer is? Of omdat er een aanslag in een stad is en dus de volledige stad is afgezet? Dan werkt die bezorger de extra uren in zo'n week maar in zijn eigen tijd omdat die week een uitzondering op het algoritme was?
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_175421030
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:38 schreef Janneke141 het volgende:

En het spijt me voor de bezorger, maar ik weiger om op mijn vrije dag als een soort distributiecentrum te fungeren. Ik neem niks aan, behalve als het voor mezelf is.
Wát een moeite inderdaad, even naar de deur lopen. En dat op je vrije dag nog wel.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')