abonnement Unibet Coolblue
pi_175449260
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:50 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Je weet het nooit, buiten dat, waarom zou je je bruggen achter je verbranden?
In z'n algemeenheid heb je volkomen gelijk!
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_175453870
Dat de werkgever de arboarts langs wilt sturen lijkt me onzin, het is een drukmiddel. En volgens mij mag je die arboarts ook weigeren. Zeg dat jij langskomt, niet andersom.

Wanneer je er weer bent. Ga eens gesprek aan met de leiding. Geef aan dat je ontslag neemt en geef je eisen aan. Mogelijk kan in een goed gesprek de opzegtermijn worden ingekort.
pi_175537030
TS is weer dankbaar voor de gegeven adviezen
pi_175538725
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 08:26 schreef baskick het volgende:

[..]

Waarom is dat relevant?
als het aantal uren bepaald is kun je vragen om 0 uren contract en je niet meer laten inroosteren.
pi_175540684
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 01:57 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Ook al heeft de werkgever niet netjes gehandeld en verkeerde dingen gedaan.

Blijf de eer aan jezelf houden, geef aan dat je ontslag wil nemen, zit de tijd uit en op naar je volgende baan.

Gedoe met ziek melden enzo dat heeft geen zin, werkt alleen maar averechts voor jou straks. Wat denk je dat een nieuwe werkgever straks gaat doen, juist, je oude werkgever bellen ter referentie.
Alsof nieuwe werkgevers naar een supermarkt gaan bellen om een referentie :')
pi_175544892
Je kunt gewoon ontslag nemen maar ik raadt je aan om ondertussen wel te solliciteren bij ander werk.

Ook kan je ze natuurlijk gerechtelijk aanklagen voor lichamelijke schade door geweld want hij gooitet opzet meerdere dozen tegen je aan zonder iets te zegen (sorry bijv.)
pi_175549046
Ziek melden en ergens anders werken tegelijk = niet doen. Dan kunnen ze je in een frauderegister zetten en krijg je 8 jaar geen baan in de detailhandel.

Verder herkenbare klacht. Gelukkig ben je niet verplicht om bij die tent te werken, dus moet je maar vragen wanneer je ontslag kunt nemen. Vaak staat er in het contract dat er een opzegtermijn is maar mag je in de praktijk ook per direct weg.
pi_175549063
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:41 schreef 111210 het volgende:

[..]

Alsof nieuwe werkgevers naar een supermarkt gaan bellen om een referentie :')
Als de nieuwe werkgever Dirk of Primark heet wel. :r
pi_175549110
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 17:51 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Proeftijd is wettelijk maximaal 2 mnd, dus dat vermoed ik niet.
:)
Volgens mij kan je daar soms bij CAO van afwijken. En vaak wordt een 3/6mnd contract gebruikt als verkapte verlengde proeftijd :r
pi_175549142
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 09:56 schreef Snwj het volgende:
Je kunt gewoon ontslag nemen maar ik raadt je aan om ondertussen wel te solliciteren bij ander werk.

Ook kan je ze natuurlijk gerechtelijk aanklagen voor lichamelijke schade door geweld want hij gooitet opzet meerdere dozen tegen je aan zonder iets te zegen (sorry bijv.)
Moet je wel een rechtsverzekering hebben waar jouw zaak onder de voorwaarden valt.

In dit geval kan je dus wrs beter de arbeidsinspectie bellen. Heb ik ook eens gedaan en werkt perfect.
  Redactie Frontpage donderdag 7 december 2017 @ 13:51:59 #61
38148 crew  Innisdemon
pi_175549481
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:32 schreef CharlotteBOEM het volgende:

[..]

Volgens mij kan je daar soms bij CAO van afwijken.
Nee, juist niet. Je mag in de CAO alleen van de wet afwijken ten voordele van de werknemer

quote:
En vaak wordt een 3/6mnd contract gebruikt als verkapte verlengde proeftijd :r
kuststreken :(
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_175549596
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:51 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Nee, juist niet. Je mag in de CAO alleen van de wet afwijken ten voordele van de werknemer

[..]

kuststreken :(
Weet je het zeker? Ik werkte bij de Action in 2012 waar je 2 maanden proeftijd had wat kon door het CAO. Al is dat van voor de invoering van de WWZ...
pi_175563560
Als het krijgen van een uitkering of niet je niks uitmaakt, waarom dan moeilijk doen? Gewoon opbellen en zeggen dat je niet meer komt. Klaar. Je baas uitmaken voor vuile nazi kampbewaker wil ook nog wel eens helpen.
  Redactie Frontpage donderdag 7 december 2017 @ 23:42:16 #64
38148 crew  Innisdemon
pi_175565416
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:56 schreef CharlotteBOEM het volgende:

[..]

Weet je het zeker? Ik werkte bij de Action in 2012 waar je 2 maanden proeftijd had wat kon door het CAO. Al is dat van voor de invoering van de WWZ...
ja 2mnd is de wettelijke max volgens mij
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_175566624
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 23:42 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

ja 2mnd is de wettelijke max volgens mij
Of na een periode van 6 maanden uitzendwerk een contract krijgen mét proeftijd.. Alsof de 6 maanden nog niet genoeg waren?!

Wat doe je dan? Ga je vechten omdat het volgens de wet niet mag of accepteer je het, want contract?
pi_175569975
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 00:48 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Of na een periode van 6 maanden uitzendwerk een contract krijgen mét proeftijd.. Alsof de 6 maanden nog niet genoeg waren?!

Wat doe je dan? Ga je vechten omdat het volgens de wet niet mag of accepteer je het, want contract?
Haha ik zou gewoon ander werk zoeken en klaar.
pi_175570102
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 00:48 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Of na een periode van 6 maanden uitzendwerk een contract krijgen mét proeftijd.. Alsof de 6 maanden nog niet genoeg waren?!

Wat doe je dan? Ga je vechten omdat het volgens de wet niet mag of accepteer je het, want contract?
Je moet uitvogelen wat voor contracten je hebt gekregen bij het UZB. De kans is groot dat je al recht hebt op een vast contract.

Gewoon tekenen overigens. Het is wettelijk niet toegestaan, dus is het irrelevant of het erin staat. Op het moment dat je tekent is het officieel al "Nietig" verklaard. Ook is het zo, dat als je eigenlijk recht had op een vast contract, dit automatisch ook zo is. ook al staat er "Contract onbepaalde tijd", als je al 2 contracten van het UZB hebt gehad (vaak week/maandcontracten die worden verlengd), is het automatisch een Contract OT.
Weggegaan en opgerot
pi_175578890
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:42 schreef Lydiaa8 het volgende:
een keer gooide mijn baas dozen tegen mij aan waar ik zelfs blauwe plekken van overhield
Hoi eerst naar politie gaan, dan naar buro van rechtshulp ( is gratis ) en die met je mee laten denken,..
pi_175591112
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 17:46 schreef Edwin_Posse het volgende:

[..]

Hoi eerst naar politie gaan, dan naar buro van rechtshulp ( is gratis ) en die met je mee laten denken,..
Dat deed ik ooit en dan zeggen ze dat de werkgever en arbeidsinspectie dat moeten oplossen. :’) Politie Rijnmond. :’)
pi_175591152
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 10:41 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Je moet uitvogelen wat voor contracten je hebt gekregen bij het UZB. De kans is groot dat je al recht hebt op een vast contract.

Gewoon tekenen overigens. Het is wettelijk niet toegestaan, dus is het irrelevant of het erin staat. Op het moment dat je tekent is het officieel al "Nietig" verklaard. Ook is het zo, dat als je eigenlijk recht had op een vast contract, dit automatisch ook zo is. ook al staat er "Contract onbepaalde tijd", als je al 2 contracten van het UZB hebt gehad (vaak week/maandcontracten die worden verlengd), is het automatisch een Contract OT.
Als je zo’n contract krijgt voorgeschoteld zal het vast wel een pauperwerkgever zijn. Dat is niet meer “we moeten procederen in Utrecht als we de rechter nodig hebben” maar gewoon echt slecht qua arbeidsvoorwaarden. Komt alleen maar gezeik van en dan mag je echt gaan procederen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')