abonnement Unibet Coolblue
pi_175389496
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 19:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is ook wel een typisch kenmerk van populisme. Populisten zijn altijd tegen dingen, zelden zijn ze ergens voor. Je ziet dat ook in de VS: zelfs na de verkiezingen is het enige goede dat Trump aanhangers kunnen zeggen over Trump dat hij niet Clinton is.

Het is ook veel makkelijker om ergens tegen te zijn dan ergens voor.
Dan zijn de anti-Pieten populisten, want zij zijn tegen Zwarte Piet. Ik ben vóór Zwarte Piet, ik ben geen populist, dat is niet makkelijk.
standaarddrinker
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 november 2017 @ 20:02:55 #227
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175389556
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 19:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is ook wel een typisch kenmerk van populisme. Populisten zijn altijd tegen dingen, zelden zijn ze ergens voor. Je ziet dat ook in de VS: zelfs na de verkiezingen is het enige goede dat Trump aanhangers kunnen zeggen over Trump dat hij niet Clinton is.

Het is ook veel makkelijker om ergens tegen te zijn dan ergens voor.
Dat is toch ook het enige goede aan Trump? Geef ze eens ongelijk :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175389676
quote:
7s.gif Op woensdag 29 november 2017 19:24 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Gisteren was het nog 20.
Het is net de koers van bitcoin.
pi_175389724
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 19:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is ook wel een typisch kenmerk van populisme. Populisten zijn altijd tegen dingen, zelden zijn ze ergens voor. Je ziet dat ook in de VS: zelfs na de verkiezingen is het enige goede dat Trump aanhangers kunnen zeggen over Trump dat hij niet Clinton is.

Het is ook veel makkelijker om ergens tegen te zijn dan ergens voor.
Ehm vroeger waren linksen toch altijd overal tegen? Dat werd toch "kritisch" genoemd? Wat voor een wereld krijg je als je het alleen maar overal eens mee bent. Een wereld van ja-knikkers? :{.

Was echt een tijd, niet eens zo lang geleden, dat het eens zijn met the powers that be, gezien werd als rechts hoor?
Tegenwoordig ligt het kennelijk anders. Als je links bent moet je de status quo verdedigen en mag je geen kritiek meer laten horen kennelijk?
I´m back.
pi_175389757
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 19:49 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Is toch niet Satudarah mag ik hopen?
Mjah, en nu zijn de antipieten nergens te bekennen natuurlijk...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 29 november 2017 @ 20:11:49 #231
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_175389764
Je kunt ook vóór iets anders zijn ipv alleen maar tegen vanalles.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_175389938
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 20:11 schreef Perrin het volgende:
Je kunt ook vóór iets anders zijn ipv alleen maar tegen vanalles.
Ik ben links, ik heb overal altijd wat over te zeiken en ik voel me ook met niemand verbonden. Dat was links ooit. Tegenwoordig gebruik je dezelfde statistiekjes als de regering Rutte3 om aan te tonen dat alles goed in NL is en er helemaal niets aan de hand is en als er wel wat aan de hand is is dat je eigen schuld. Zoiets.
I´m back.
pi_175389948
quote:
15s.gif Op woensdag 29 november 2017 20:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ehm vroeger waren linksen toch altijd overal tegen? Dat werd toch "kritisch" genoemd? Wat voor een wereld krijg je als je het alleen maar overal eens mee bent. Een wereld van ja-knikkers? :{.

Was echt een tijd, niet eens zo lang geleden, dat het eens zijn met the powers that be, gezien werd als rechts hoor?
Tegenwoordig ligt het kennelijk anders. Als je links bent moet je de status quo verdedigen en mag je geen kritiek meer laten horen kennelijk?
Is de status quo links dan? Laatste keer dat ik ernaar keek hadden wij een rechts-conservatief kabinet.

Hoe dan ook zijn er twee manieren om je te verzetten: tegen dingen aan schoppen, of pleiten voor een alternatief. Dat laatste is veel lastiger.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175389953
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 20:11 schreef Perrin het volgende:
Je kunt ook vóór iets anders zijn ipv alleen maar tegen vanalles.
Pro-pieten zijn dan ook voor Zwarte Piet. Die zijn helemaal niet tegen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175390013
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 20:19 schreef Molurus het volgende:

[..]

Is de status quo links dan? Laatste keer dat ik ernaar keek hadden wij een rechts-conservatief kabinet.

Hoe dan ook zijn er twee manieren om je te verzetten: tegen dingen aanschoppen, of pleiten voor een alternatief. Dat laatste is veel lastiger.
Nee, de status quo is nooit links, ook als je een linkse regering hebt niet. Je moet overal altijd kritisch zijn, vooral als je een linkse regering hebt, wat we eigenlijk nooit hebben gehad. Als je links bent is het je ingeboren behoefte om overal over te zeiken imho.
Maar die dagen zijn voorbij.
I´m back.
pi_175390025
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 20:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Pro-pieten zijn dan ook voor Zwarte Piet. Die zijn helemaal niet tegen.
Als je het mij vraagt zijn pro-pieten voornamelijk tegen anti-pieten. Tegen Simons, tegen Gario, etc, etc.

De naam Scheer die dan een pleitbezorger zou zijn voor het pro-kamp valt in dit topic zo goed als nooit.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175390086
Dat laatste is zeker lastiger zeker gezien de rampenkabinetten de we gehad hebben

Terug on topic zijn er alternatieven, als het aan mij ligt viert iedereen sinterklaas op zijn manier
Maar ik denk dat de extreme hoeken het daar niet mee eens zijn
pi_175390104
Realiseer me ineens dat we ook nog de vuurwerk discussie hebben. Als Sinterklaas weg is, gaan we daar gewoon mee verder.

Nou ja, van mij mogen ze vuurwerk wel gewoon verbieden hoor.
I´m back.
pi_175390115
Een van de grootste online feestwinkels van Nederland stopt met zwart geschminkte Pieten

quote:
De Utrechtse onderneming Feestwinkel 365, een van de grootste aanbieders van feestkleding in Nederland, stopt met het tonen van zwart geschminkte Pieten op de website. Dit doet het bedrijf naar aanleiding van een poll die zij hield onder 5.000 respondenten, waaruit is gebleken dat ruim 18 procent ervoor pleit om Zwarte Piet-kostuums uit het assortiment te halen.

Feestkleding 365 heeft afgelopen maand de vraag uitgezet of Zwarte Piet-kostuums wel of niet in het assortiment zouden mogen blijven. Ruim 5000 mensen (zowel voor- als tegenstanders) brachten hun stem uit. Hierbij gaf een ruime meerderheid (81,4 procent) aan het niet erg te vinden om Zwarte Piet in zijn huidige vorm te houden. Toch gaf ook een grote groep (18,6 procent) aan zich te storen aan het huidige uiterlijk van Zwarte Piet.

Smileys in plaats van zwart

Het percentage anti-Zwarte Piet stemmers was reden genoeg voor Feestkleding 365 om veranderingen binnen het assortiment door te voeren. Vanaf vandaag staat op de website van de feestkledingwinkel een toelichting, afkomstig van eigenaar José Cabrera. De gezichten van de Zwarte Pieten op de website zijn vervangen door smileys.

Cabrera besloot in te grijpen na het zien van de veelal beledigende commentaren die bij de poll werden geplaatst: “Bijna 1 op de 5 mensen zou Zwarte Piet het liefst uit ons assortiment zien verdwijnen. Wij vinden dat veel. Bij veel geplaatste comments voelen wij ons verre van thuis; ze zijn vuig en soms zelfs racistisch. Daarom heeft Zwarte Piet per vandaag bij ons zijn kleur verloren en is zijn gezicht op onze website vervangen door een Smiley. De smiley-emoticon betekent in ieder geval maar één ding: vrolijkheid!’’

Opbrengst naar goed doel

Naast het aanpassen van de gezichten van de Zwarte Pieten binnen de website, ziet Feestkleding 365 er ook van af om winst te maken op de reeds verkochte Zwarte Piet kostuums. In plaats daarvan wordt de gehele opbrengst van Zwarte Pieten-kostuums gedoneerd aan de Stichting Kinderen Kankervrij (KiKa).
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175390129
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 20:25 schreef Ryan3 het volgende:
Realiseer me ineens dat we ook nog de vuurwerk discussie hebben. Als Sinterklaas weg is, gaan we daar gewoon mee verder.

Nou ja, van mogen ze vuurwerk wel gewoon verbieden hoor.
Van mij ook tenzij er streng gehandhaafd word op dat achterlijk zware vuurwerk.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_175390158
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 20:11 schreef Perrin het volgende:
Je kunt ook vóór iets anders zijn ipv alleen maar tegen vanalles.
pi_175390173
quote:
7s.gif Op woensdag 29 november 2017 20:26 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Van mij ook tenzij er streng gehandhaafd word op dat achterlijk zware vuurwerk.
Ja, dat kan niet, ik ben voor een mooi vuurwerk display door professionelen en verbieden van vuurwerk door particulieren, gaat weer heel wat ellende voorkomen.
I´m back.
pi_175390190
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 20:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als je het mij vraagt zijn pro-pieten voornamelijk tegen anti-pieten. Tegen Simons, tegen Gario, etc, etc.

De naam Scheer die dan een pleitbezorger zou zijn voor het pro-kamp valt in dit topic zo goed als nooit.
Simons, Gario etc zijn ook de mensen die je in de media erover hoorde
Van Scheer heb ik eerlijk gezegd nog nooit gehoord
pi_175390218
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 20:28 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Simons, Gario etc zijn ook de mensen die je in de media erover hoorde
Van Scheer heb ik eerlijk gezegd nog nooit gehoord
Hij schijnt in de OP vermeld te worden, maar het interesseert niemand iets, gek genoeg ook de pro-pieten niet.

En daarom hoor je er niets over. Niet in dit topic en niet in de media.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175390269
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 20:30 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Buigen voor 18 procent, slappe hap
Hierbij gaf een ruime meerderheid 81,4 procent aan het niet erg te vinden om Zwarte Piet in zijn huidige vorm te houden.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175390295
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 20:32 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Hierbij gaf een ruime meerderheid 81,4 procent aan het niet erg te vinden om Zwarte Piet in zijn huidige vorm te houden.
Inderdaad, slap beleid dus
pi_175390318
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 20:30 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Buigen voor 18 procent, slappe hap
Mwah dit was blijkbaar de druppel:

quote:
Cabrera besloot in te grijpen na het zien van de veelal beledigende commentaren die bij de poll werden geplaatst: “Bijna 1 op de 5 mensen zou Zwarte Piet het liefst uit ons assortiment zien verdwijnen. Wij vinden dat veel. Bij veel geplaatste comments voelen wij ons verre van thuis; ze zijn vuig en soms zelfs racistisch. Daarom heeft Zwarte Piet per vandaag bij ons zijn kleur verloren en is zijn gezicht op onze website vervangen door een Smiley. De smiley-emoticon betekent in ieder geval maar één ding: vrolijkheid!’’
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 november 2017 @ 20:34:23 #249
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175390330
quote:
6s.gif Op woensdag 29 november 2017 20:33 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Mwah dit was blijkbaar de druppel:

[..]

Wat een mongolen :|W
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175390335
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 20:33 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Inderdaad, slap beleid dus
adres > Burgemeester Reigerstraat 89K

K > dat is ergens op zolder

gewoon een handig studentje
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')