abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175382966
Goedemiddag beste Fokkers,

Ik, recruiter bij een uitzendorganisatie, vind het steeds lastiger om de "nep-sollicitaties" naast mij neer te leggen.

Laat duidelijk zijn: Ik snap dat de plicht om te solliciteren, voor veel mensen ook onhaalbaar is, en daarom ook op onbereikbare vacatures wordt gesolliciteerd. Over die mensen gaat dit NIET!

Ik heb een probleem met mensen die niet willen werken. Ik heb zojuist een meneer van 47 gebeld, met de mededeling dat zijn CV mooi aansluit bij een klant van ons, en dat ik hem uit wil nodigen voor een gesprek (Concrete vacature dus), zegt die beste man dat hij zich heeft ingeschreven om aan de sollicitatieplicht te kunnen voldoen, maar nog 15 maanden WW had, en dus nog niet geïnteresseerd was.

"Je mag me over een jaar wel terugbellen, dan wil ik ongeveer gaan werken"

Ik hou absoluut niet van klikken, maar van zo'n dodo krijg ik echt de kriebels.

Zou je zoiets überhaupt kunnen melden? En telt dit als NSB'er? Wat vinden jullie?
Weggegaan en opgerot
pi_175383068
Meneer van 47 weet dat dit zijn enige kans is op proeven van het concept pensioen _O_

Niet haten.
pi_175383182
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 14:56 schreef Grems het volgende:
Meneer van 47 weet dat dit zijn enige kans is op proeven van het concept pensioen _O_

Niet haten.
Waardoor anderen nooit zullen kunnen genieten van hun pensioen omdat het geld maar 1 x uitgegeven kan worden.
Weggegaan en opgerot
pi_175383237
Eerlijke mensen, altijd fijn.
Protège moi de mes désirs.
pi_175383387
Gewoon aangeven bij het uwv.
Of vind je het wel prima dat jouw belastinggeld naar dit soort mensen gaat.
pi_175383389
Deze man gaat lekker een jaartje Midlifecrisissen en op wereldreis.
pi_175383423
Wat een eerlijke man. Ik begrijp dat er nu twijfel is om deze eerlijke man te gaan naaien.
wooblabalurg
pi_175383612
quote:
14s.gif Op woensdag 29 november 2017 15:13 schreef DJKoster het volgende:
Deze man gaat lekker een jaartje Midlifecrisissen en op wereldreis.
En gaat vervolgens tot de ontdekking komen dat ie over een jaar niet meer aan de bak komt, omdat ie langdurig werkloos is geweest
pi_175383671
Het boeit me niet dat hij eerlijk is. Ik heb ook mensen aan de telefoon gehad die aangeven dat ze moeten solliciteren, maar eigenlijk iets in de administratie zoeken.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 15:15 schreef Baconbus het volgende:
Wat een eerlijke man. Ik begrijp dat er nu twijfel is om deze eerlijke man te gaan naaien.
Tuurlijk, dat nazi-bloed begint te koken.
Weggegaan en opgerot
pi_175383725
quote:
Nee helaas, heb zijn BSN niet. En ik verwacht ook niet dat die dat opgeeft als ik het netjes vraag.
Weggegaan en opgerot
pi_175383781
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 15:13 schreef jatochneetoch het volgende:
Gewoon aangeven bij het uwv.
Of vind je het wel prima dat jouw belastinggeld naar dit soort mensen gaat.
Uuhm, de WW is niet met belastinggeld gefinancierd.
pi_175383822
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 15:32 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Uuhm, de WW is niet met belastinggeld gefinancierd.
Nee, hier betalen we premie's voor. Uiteindelijk betaal je hem wel van je brutoloon.

We weten wat ie bedoeld zullen we maar zeggen.
Weggegaan en opgerot
pi_175384078
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 15:32 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Uuhm, de WW is niet met belastinggeld gefinancierd.
Nouja jouw premiegeld dan
pi_175384092
Wat doen je collega's hiermee?
Aha.
pi_175384160
Ach, recruiter van een uitzendorganisatie. En wat had je de beste man dan te bieden? Een kutbaantje aan de telefoon voor 9,50 euro per uur, terwijl hij in de WW iets van 14 euro per uur pakt? Dan kom ik ook pas van mijn kont als de participatie wet aanstaande is. En natuurlijk wel solliciteren want dat moet van de Sollicitatie gestapo. Ik snap die mensen wel hoor.

Zelf ook regelmatig in de WW gezeten. Is een verzekering. Betaal je premie voor. Heb je dus recht op. Maar goed, als ik weer een snertbaantje aangeboden kreeg verzon ik wel originelere smoezen dan de knaap waarnaar vermeld werd in de OP. "Het is toch niet wat ik zoek" is dan handiger. :D
pi_175384462
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 15:49 schreef VanAvesaat het volgende:
Ach, recruiter van een uitzendorganisatie. En wat had je de beste man dan te bieden? Een kutbaantje aan de telefoon voor 9,50 euro per uur, terwijl hij in de WW iets van 14 euro per uur pakt? Dan kom ik ook pas van mijn kont als de participatie wet aanstaande is. En natuurlijk wel solliciteren want dat moet van de Sollicitatie gestapo. Ik snap die mensen wel hoor.

Zelf ook regelmatig in de WW gezeten. Is een verzekering. Betaal je premie voor. Heb je dus recht op. Maar goed, als ik weer een snertbaantje aangeboden kreeg verzon ik wel originelere smoezen dan de knaap waarnaar vermeld werd in de OP. "Het is toch niet wat ik zoek" is dan handiger. :D
Dus omdat ik recruiter ben van een uitzendorganisatie, gaat het om een kutbaantje? Ik heb niet 1 functie die in de buurt komt van minimumloon.

Daarbij reageert hij op de functie, hij weet dus van tevoren wat voor baantje het is.

Het is een verzekering, en premie gaat omhoog als we er aanspraak op maken.

Ik vind het ook niet echt een recht, ikzelf zie het meer als een vangnet, dat ook wel eens wordt misbruikt door types die het niet erg vinden dat ze op andermans zak teren en graag hun joggingbroek aanhouden doordeweeks.

Tevens ziet een CV met veel gaten er echt niet uit, en daarmee kom je dus ook alleen maar in aanmerking voor, je raadt het al, kutbaantjes voor 9,50 per uur.
Weggegaan en opgerot
pi_175384540
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 15:02 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Waardoor anderen nooit zullen kunnen genieten van hun pensioen omdat het geld maar 1 x uitgegeven kan worden.
Ik richt mijn NSB pijlen liever op levenslange parasieten in plaats van mannen van 47 die er waarschijnlijk minimaal 20-25 jaar arbeid op hebben zitten en nu een jaartje gebruik willen maken van het vangnet waar ze decennia voor hebben mogen bloeden..
pi_175384584
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:09 schreef Grems het volgende:

[..]

Ik richt mijn NSB pijlen liever op levenslange parasieten in plaats van mannen van 47 die er waarschijnlijk minimaal 20-25 jaar arbeid op hebben zitten en nu een jaartje gebruik willen maken van het vangnet waar ze decennia voor hebben mogen bloeden..
Zeker, die mensen kunnen we het beste als vangrail inzetten.
Weggegaan en opgerot
  woensdag 29 november 2017 @ 16:12:56 #20
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175384595
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:09 schreef Grems het volgende:

[..]

Ik richt mijn NSB pijlen liever op levenslange parasieten in plaats van mannen van 47 die er waarschijnlijk minimaal 20-25 jaar arbeid op hebben zitten en nu een jaartje gebruik willen maken van het vangnet waar ze decennia voor hebben mogen bloeden..
Dit inderdaad.
And so is the past
pi_175384659
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 14:53 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Ik, recruiter bij een uitzendorganisatie, vind het steeds lastiger om de "nep-sollicitaties" naast mij neer te leggen.
Dat heb ik nou met spookvacatures.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_175384771
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:17 schreef baskick het volgende:

[..]

Dat heb ik nou met spookvacatures.
In de huidige markt zie ik het nut van spookvacatures niet echt in. Neemt niet weg dat ze er vast nog zullen zijn. Maar dit is ongeveer hetzelfde inderdaad.
Weggegaan en opgerot
pi_175386910
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:05 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Dus omdat ik recruiter ben van een uitzendorganisatie, gaat het om een kutbaantje? Ik heb niet 1 functie die in de buurt komt van minimumloon.

Daarbij reageert hij op de functie, hij weet dus van tevoren wat voor baantje het is.

Het is een verzekering, en premie gaat omhoog als we er aanspraak op maken.

Ik vind het ook niet echt een recht, ikzelf zie het meer als een vangnet, dat ook wel eens wordt misbruikt door types die het niet erg vinden dat ze op andermans zak teren en graag hun joggingbroek aanhouden doordeweeks.
Je werkt noabene zelf in de uitzendbranche. Waar haal je het gore lef vandaan om een werkloze de schuld van de werkloosheid te geven en nog moreel de maat te nemen ook? Jij en je beroepsgroep verdienen niet alleen aan de werkloosheid, jullie dragen er nog flink aan bij ook.

Dat is al laakbaar, maar dan ook nog willen verklikken? Dat is behoorlijk NSB ja, sterker nog, zodra de werkloosheid over is zouden ze je hoofd kaal moeten scheren op het marktplein.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 29 november 2017 @ 18:08:49 #24
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175387086
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 15:49 schreef VanAvesaat het volgende:
Zelf ook regelmatig in de WW gezeten. Is een verzekering. Betaal je premie voor. Heb je dus recht op.
Correct, maar er horen ook plichten bij, zoals een sollicitatieplicht en het accepteren van passend werk. Voor een hoogopgeleide is een callcenterbaantje tegen het minimumloon niet passend, dus dat hoef je de eerste periode van werkloosheid ook echt niet te accepteren.

@TS: melding doen bij de dichtstbijzijnde vestiging van het UWV, en daarnaast in je eigen administratie vastleggen dat je hem over een jaar óók niet aan een baan gaat helpen. Er zijn vast wel anderen te vinden die wél graag willen en de sociale voorzieningen die we hebben niet langer gebruiken dan strikt genomen noodzakelijk is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175387454
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 15:33 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Nee, hier betalen we premie's voor. Uiteindelijk betaal je hem wel van je brutoloon.

We weten wat ie bedoeld zullen we maar zeggen.
Ook niet, de werkgevers hoesten deze premie volledig op.
  Moderator woensdag 29 november 2017 @ 18:28:25 #26
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_175387505
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 15:49 schreef VanAvesaat het volgende:
Zelf ook regelmatig in de WW gezeten. Is een verzekering. Betaal je premie voor.
Betaal jij WW premie??

Pak voor de grap je loonstrook er eens bij om te zien hoeveel WW premie je betaald.
pi_175387596
Ik heb hele andere ervaringen met recruiters, ze beloven van alles en laten je alleen komen om hun database te vullen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_175387619
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 18:33 schreef halfway het volgende:
Ik heb hele andere ervaringen met recruiters, ze beloven van alles en laten je alleen komen om hun database te vullen.
Daarom kan dit topic beter gesloten worden, TS is niet geloofwaardig.
pi_175387626
quote:
3s.gif Op woensdag 29 november 2017 18:28 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Betaal jij WW premie??

Pak voor de grap je loonstrook er eens bij om te zien hoeveel WW premie je betaald.
Toevaling net een brief gehad, nieuwe CAO reparatie 3e WW jaar 1,25% volledig voor rekening van de werknemer.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_175388356
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 17:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je werkt noabene zelf in de uitzendbranche. Waar haal je het gore lef vandaan om een werkloze de schuld van de werkloosheid te geven en nog moreel de maat te nemen ook? Jij en je beroepsgroep verdienen niet alleen aan de werkloosheid, jullie dragen er nog flink aan bij ook.

Dat is al laakbaar, maar dan ook nog willen verklikken? Dat is behoorlijk NSB ja, sterker nog, zodra de werkloosheid over is zouden ze je hoofd kaal moeten scheren op het marktplein.
Je legt me wel een hoop in de mond. Non-profit, dus echt verdienen, nee. Daarbij worden in het grootste deel van de klussen, de uitzendkrachten overgenomen in dienst (ook niet goed voor ons verdienmodel). Als een vast contract er niet inziet, wordt dit in het eerste gesprek aangegeven. Als iemand wordt overgenomen, is dit een contract voor onbepaalde tijd (wettelijk geregeld).


Waar geef ik de werklozen de schuld van de werkloosheid? Ik zeg dat er gevallen tussen zitten, die misbruik van het systeem maken.
Weggegaan en opgerot
pi_175389552
Mensen verplichten te werken omdat ze geld zouden kosten terwijl 100 mensen de helft van het nationaal vermogen in bezit hebben want eigendomsrecht.

Dit niet logisch vinden :')
Niet prins Bernhard jr. zijn :')
  Moderator woensdag 29 november 2017 @ 20:20:43 #32
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_175389970
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 18:35 schreef halfway het volgende:

[..]

Toevaling net een brief gehad, nieuwe CAO reparatie 3e WW jaar 1,25% volledig voor rekening van de werknemer.
Dat is dus iets anders dan WW premie, die betaal je al jaren niet meer
pi_175403240
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 18:35 schreef halfway het volgende:

[..]

Toevaling net een brief gehad, nieuwe CAO reparatie 3e WW jaar 1,25% volledig voor rekening van de werknemer.
Dat is een bovenwettelijke CAO regeling, heeft niets met de WW zelf te maken.
  donderdag 30 november 2017 @ 16:16:25 #34
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175406148
Het is een probleem op zich dat je geschoold econoom moet zijn om je volledige loonstrook te kunnen doorgronden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175407083
Erger zijn die recruiters die je op gesprek laten komen voor een mooi baantje en daarna blijkt er helemaal geen baantje in de aanbieding te zijn want ‘intern gevuld’ bij het bedrijf. Flikker op man.

Als jij je er beter bij voelt moet je hem gewoon aangeven natuurlijk, maar eigenlijk alleen omdat hij te lui is om een betere smoes te verzinnen :')
Play hard, go pro.
pi_175407295
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:05 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Dus omdat ik recruiter ben van een uitzendorganisatie, gaat het om een kutbaantje? Ik heb niet 1 functie die in de buurt komt van minimumloon.

Daarbij reageert hij op de functie, hij weet dus van tevoren wat voor baantje het is.

Het is een verzekering, en premie gaat omhoog als we er aanspraak op maken.

Ik vind het ook niet echt een recht, ikzelf zie het meer als een vangnet, dat ook wel eens wordt misbruikt door types die het niet erg vinden dat ze op andermans zak teren en graag hun joggingbroek aanhouden doordeweeks.

Tevens ziet een CV met veel gaten er echt niet uit, en daarmee kom je dus ook alleen maar in aanmerking voor, je raadt het al, kutbaantjes voor 9,50 per uur.
Riiiiiiiiiiiiight. Daar ging je geloofwaardigheid.
"Pools are perfect for holding water"
pi_175407969
Boeiend, WW heb je gewoon recht op en zelf ook aan bijgedragen. M'n pa werd er op z'n 60e uitgegooid met een zak geld en hoefde niet meer te werken. Uiteraard heeft hij wel gewoon drie jaar WW gepakt en tussendoor braaf gesolliciteerd zonder aan de slag te willen.
pi_175408135
Jesus laat lekker gaan.
Andersom komt trouwens veel vaker voor dat uitzendbureaus mensen misbruiken als opvulling.
Overkwam mij ook toen ik net klaar was met HBO. Bleek om een functie te gaan met minimaal 5 jaar ervaring, bureau had een heel ander verhaal verteld dus kon ik mooi solliciteren tussen 2 kerels van midden dertig met 10 jaar ervaring. Die vent waar ik kwam solliciteren vroeg is zich wat ik kwam doen aangezien ik 0 ervaring had. En dat komt echt vaak voor omdat zo'n uitzendtrut 3 kandidaten moet leveren
  donderdag 30 november 2017 @ 18:14:31 #39
199696 JtodaX
Dat ben ik. Jij. Ons.
pi_175408634
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 17:48 schreef Duveldrinker het volgende:
Jesus laat lekker gaan.
Andersom komt trouwens veel vaker voor dat uitzendbureaus mensen misbruiken als opvulling.
[] En dat komt echt vaak voor omdat zo'n uitzendtrut 3 kandidaten moet leveren
Oftewel de afspraak tussen die werkgever en het uitzendbureau was niet goed.
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 17:40 schreef spiritusbus het volgende:
Boeiend, WW heb je gewoon recht op en zelf ook aan bijgedragen
Omdat je er aan hebt bijgedragen betekent niet dat je er op frauduleuze wijze geld aan hoort te onttrekken. Fraude zet de solidariteit onder druk.
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 20:02 schreef Mainport het volgende:
Mensen verplichten te werken omdat ze geld zouden kosten terwijl 100 mensen de helft van het nationaal vermogen in bezit hebben want eigendomsrecht.

Dit niet logisch vinden :')
Niet prins Bernhard jr. zijn :')
Het probleem is dat degenen die de werkmijdende werklozen financieren niet die superrijken zijn, maar de wel-belastingbetalende bevolking. Helaas.
Ik aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de inhoud van de door mij geplaatste berichten.
pi_175408663
Laat die man ff genieten man :') :') :')
Ik zwaai naar dieren.
pi_175408735
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 18:14 schreef JtodaX het volgende:

[..]

Oftewel de afspraak tussen die werkgever en het uitzendbureau was niet goed.

[..]


Nee uitzend muts kon geen 3e kandidaat vinden en heeft gewoon een HBO ertje als opvulling gebruikt. Hoor ik nu ook nog steeds heel veel.
  donderdag 30 november 2017 @ 18:21:52 #42
199696 JtodaX
Dat ben ik. Jij. Ons.
pi_175408752
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 18:20 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Nee uitzend muts kon geen 3e kandidaat vinden en heeft gewoon een HBO ertje als opvulling gebruikt. Hoor ik nu ook nog steeds heel veel.
De werkgever had aan het uitzendbureau mogen aangeven dat het sturen van opvul-kandidaten niet wordt gewaardeerd.
Ik aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de inhoud van de door mij geplaatste berichten.
pi_175408774
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 18:21 schreef JtodaX het volgende:

[..]

De werkgever had aan het uitzendbureau mogen aangeven dat het sturen van opvul-kandidaten niet wordt gewaardeerd.
Dat zal achteraf zijn gebeurd, vent keek toen niet zo blij.
pi_175408900
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 18:33 schreef halfway het volgende:
Ik heb hele andere ervaringen met recruiters, ze beloven van alles en laten je alleen komen om hun database te vullen.
Precies. Dus dan is het als recruiter ook even schrikken als er ineens een eerlijk persoon tegenover je zit. Dat zijn ze niet gewend.
  Moderator donderdag 30 november 2017 @ 21:12:08 #45
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_175412274
Ergens snap ik TS wel. Maar daar laat ik het bij O-)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_175412824
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 17:06 schreef probeer het volgende:

[..]

Riiiiiiiiiiiiight. Daar ging je geloofwaardigheid.
30 cent per uur meer. :7 :7
  donderdag 30 november 2017 @ 23:16:00 #47
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_175415000
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 18:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Correct, maar er horen ook plichten bij, zoals een sollicitatieplicht en het accepteren van passend werk. Voor een hoogopgeleide is een callcenterbaantje tegen het minimumloon niet passend, dus dat hoef je de eerste periode van werkloosheid ook echt niet te accepteren.

@TS: melding doen bij de dichtstbijzijnde vestiging van het UWV, en daarnaast in je eigen administratie vastleggen dat je hem over een jaar óók niet aan een baan gaat helpen. Er zijn vast wel anderen te vinden die wél graag willen en de sociale voorzieningen die we hebben niet langer gebruiken dan strikt genomen noodzakelijk is.
ho ho ho, dáár vergis jij je dus even in! Zowel het UWV als de bijstandsuitkering (gaat over de participatiewet) vinden allebei dat elk werk passend is. Als hogeropgeleiden moest ik bijv. appels gaan plukken in de boomgaard. Waarom? Omdat ze dáár toevallig werk hadden en weigeren mocht niet want dan zou er een maatregel getroffen worden.
  donderdag 30 november 2017 @ 23:17:41 #48
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_175415030
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 21:12 schreef Renesite het volgende:
Ergens snap ik TS wel. Maar daar laat ik het bij O-)
Tja lastig. Ergens snap ik TS maar aan de andere kant snap ik de cliënt ook. Laat ik heel eerlijk zijn: als ik een recruiter was dan zou ik me net als TS heel boos voelen. Als ik echter een cliënt zou zijn dan zou ik het eerder eens zijn met de cliënt van TS (jaja ik geef eerlijk toe: mijn mening veranderd naargelang mijn eigen situatie).
  donderdag 30 november 2017 @ 23:19:09 #49
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_175415057
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 17:48 schreef Duveldrinker het volgende:
Jesus laat lekker gaan.
Andersom komt trouwens veel vaker voor dat uitzendbureaus mensen misbruiken als opvulling.
Overkwam mij ook toen ik net klaar was met HBO. Bleek om een functie te gaan met minimaal 5 jaar ervaring, bureau had een heel ander verhaal verteld dus kon ik mooi solliciteren tussen 2 kerels van midden dertig met 10 jaar ervaring. Die vent waar ik kwam solliciteren vroeg is zich wat ik kwam doen aangezien ik 0 ervaring had. En dat komt echt vaak voor omdat zo'n uitzendtrut 3 kandidaten moet leveren
Das lullig! :P :D
pi_175416001
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 18:14 schreef JtodaX het volgende:
Omdat je er aan hebt bijgedragen betekent niet dat je er op frauduleuze wijze geld aan hoort te onttrekken. Fraude zet de solidariteit onder druk.
Wat is frauduleus aan drie jaar ww trekken?
  Moderator vrijdag 1 december 2017 @ 06:29:09 #51
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_175417647
quote:
11s.gif Op donderdag 30 november 2017 23:17 schreef Elvenpath het volgende:

[..]

Tja lastig. Ergens snap ik TS maar aan de andere kant snap ik de cliënt ook. Laat ik heel eerlijk zijn: als ik een recruiter was dan zou ik me net als TS heel boos voelen. Als ik echter een cliënt zou zijn dan zou ik het eerder eens zijn met de cliënt van TS (jaja ik geef eerlijk toe: mijn mening veranderd naargelang mijn eigen situatie).
logisch. Dat dus. Plus mijn rechtvaardigheidsgevoel
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 1 december 2017 @ 07:01:07 #52
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_175417846
Je komt nogal wat te weten over posters aan de hand van welke kant men kiest in deze kwestie. Geinig.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 1 december 2017 @ 07:22:30 #53
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175418056
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 00:06 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Wat is frauduleus aan drie jaar ww trekken?
Er horen plichten bij dat recht. Niet voldoen aan die plichten is fraude, en bovendien vrij asociaal.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175418110
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 07:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Er horen plichten bij dat recht. Niet voldoen aan die plichten is fraude, en bovendien vrij asociaal.
Nou ja, als je ww voldoende is om niet meer te hoeven werken kan ik me voorstellen dat je niet meer je best gaat doen om een baan te vinden.
  vrijdag 1 december 2017 @ 07:38:11 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175418165
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 15:33 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Nee, hier betalen we premie's voor. Uiteindelijk betaal je hem wel van je brutoloon.

We weten wat ie bedoeld zullen we maar zeggen.
Nee, er wordt al sinds 2013 geen werknemersdeel meer afgedragen voor de WW.
Overigens kan ik ook niet zoveel met de "hij is tenminste eerlijk" antwoorden.
Als hij eerlijk was had hij jou niet als sollicitatie opgegeven, en sowieso niet bij je gesolliciteerd terwijl hij niet wil werken.

Maar goed, hij heeft vooral zichzelf ermee, want jij gaat hem over een jaar niet bellen, en zijn kansen op een andere baan zijn nu het grootst, want recent nog gewerkt.
Hij is niet oud genoeg om aan het einde van zijn WW een uitkering voor oudere werklozen te krijgen, maar hij is wel te oud om nog makkelijk aan het werk te komen, door nu vacatures te weigeren vergroot hij dus vooral de kans uiteindelijk in de bijstand te belanden, of met gewoon niks als hij een partner met een inkomen heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 1 december 2017 @ 07:49:03 #56
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175418246
quote:
11s.gif Op donderdag 30 november 2017 23:16 schreef Elvenpath het volgende:

[..]

ho ho ho, dáár vergis jij je dus even in! Zowel het UWV als de bijstandsuitkering (gaat over de participatiewet) vinden allebei dat elk werk passend is. Als hogeropgeleiden moest ik bijv. appels gaan plukken in de boomgaard. Waarom? Omdat ze dáár toevallig werk hadden en weigeren mocht niet want dan zou er een maatregel getroffen worden.
Het UWV als het om WW gaat voor iemand die jaren gewerkt heeft?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator vrijdag 1 december 2017 @ 11:56:31 #57
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_175421867
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 07:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het UWV als het om WW gaat voor iemand die jaren gewerkt heeft?
jep. Je mag beginnen met op niveau maar gaandeweg gaat dat plafond omlaag.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_175422657
quote:
11s.gif Op donderdag 30 november 2017 23:16 schreef Elvenpath het volgende:

[..]

ho ho ho, dáár vergis jij je dus even in! Zowel het UWV als de bijstandsuitkering (gaat over de participatiewet) vinden allebei dat elk werk passend is. Als hogeropgeleiden moest ik bijv. appels gaan plukken in de boomgaard. Waarom? Omdat ze dáár toevallig werk hadden en weigeren mocht niet want dan zou er een maatregel getroffen worden.
quote:
WW en passend werk
Als u een WW-uitkering heeft, moet u altijd passend werk accepteren. Weigert u werk dat volgens UWV passend is? Dan krijgt u een lagere uitkering of zelfs helemaal geen uitkering meer.

Passend werk
Als u werkloos bent, probeert u natuurlijk eerst of u een baan kunt vinden op uw eigen niveau van opleiding, ervaring en loon. Heeft u na 6 maanden WW nog geen baan gevonden? Dan wordt iedere baan als passend gezien. Dat betekent dat u na 6 maanden ook moet solliciteren op banen met een lager opleidingsniveau, een langere reistijd, minder inkomen of een tijdelijke of parttime baan.
Bron: https://www.uwv.nl/partic(...)k/ww-en-passend-werk
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  vrijdag 1 december 2017 @ 14:54:22 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175426005
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:56 schreef Renesite het volgende:

[..]

jep. Je mag beginnen met op niveau maar gaandeweg gaat dat plafond omlaag.
Ja dat weet ik, maar die user beweert dat het UWV ieder werk passend vindt, en dat zal vanuit sommige standpunten wel zo zijn, maar als je al tig jaar gewerkt hebt dan is dat niet direct zo.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175426888
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 14:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja dat weet ik, maar die user beweert dat het UWV ieder werk passend vindt, en dat zal vanuit sommige standpunten wel zo zijn, maar als je al tig jaar gewerkt hebt dan is dat niet direct zo.
Geldt alleen voor de eerste 6 maanden. Hierna zijn alle banen passend.
  vrijdag 1 december 2017 @ 16:55:12 #61
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_175429237
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 12:37 schreef baskick het volgende:
ert u natuurlijk eerst of u een baan kunt vinden op uw eigen niveau van opleiding, ervaring en loon. Heeft u na 6 maanden WW nog geen baa
O, in de participatiewet is alles meteen passend. Je hebt gelijk, ik erken mijn fout :Y
  vrijdag 1 december 2017 @ 18:10:24 #62
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175430989
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 15:30 schreef djh77 het volgende:

[..]

Geldt alleen voor de eerste 6 maanden. Hierna zijn alle banen passend.
Ja, maar zoals de post hierboven al aangeeft; hij WW is niet alles direct passend, zoals in eerste instantie wel gemeld werd, maar dat ging over de participatiewet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175442410
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:05 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Daarbij reageert hij op de functie, hij weet dus van tevoren wat voor baantje het is.
In de OP lijkt het anders alsof hij zich ingeschreven heeft en niet specifiek op die vacature gereageerd heeft...
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 14:53 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Ik heb zojuist een meneer van 47 gebeld, met de mededeling dat zijn CV mooi aansluit bij een klant van ons, en dat ik hem uit wil nodigen voor een gesprek (Concrete vacature dus), zegt die beste man dat hij zich heeft ingeschreven om aan de sollicitatieplicht te kunnen voldoen, maar nog 15 maanden WW had, en dus nog niet geïnteresseerd was.
quote:
Zou je zoiets überhaupt kunnen melden? En telt dit als NSB'er? Wat vinden jullie?
Ja, dat kan je melden bij het UWV in zijn woonplaats of die waar zijn woonplaats onder valt.

Vraag je wel even af of je dat echt wilt. Wat bereik je er mee? Dat iemand aan het werk gaat die niet wil werken terwijl er nog genoeg mensen thuis op de bank zitten die dat baantje dolgraag willen hebben?

Zolang er nog meer dan 50 kandidaten reageren op een gemiddelde vacature, zie ik liever de sollicitatieplicht afgeschaft. Dan weet de werkgever ook dat wie reageert de baan ook echt wil en gooit geen sollicitaties meer weg omdat hij vermoed dat er alleen gesolliciteerd wordt omdat het verplicht is.
pi_175442432
Zo proberen ze op mijn werk nieuw personeel te krijgen, laatst hebben ze 80 man via werk.nl aangeschreven. En gewoon geen 1 reactie terug ontvangen.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_175442577
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 07:55 schreef Bzzzzt het volgende:
Zo proberen ze op mijn werk nieuw personeel te krijgen, laatst hebben ze 80 man via werk.nl aangeschreven. En gewoon geen 1 reactie terug ontvangen.
Dan selecteren ze niet goed of de geboden arbeidsvoorwaarden zijn ruk.

Zo weet ik dat er in het leerlingenvervoer problemen zijn met het vinden van chauffeurs. Maar door de concurrentie in die markt zijn de arbeidsvoorwaarden en het salaris echt volledig uitgekleed. Bedenk dan dat dat gaat om 2 tot 3 uur per dag, 5 dagen per week en verdeeld over 2 momenten op de dag... en je begrijpt dat daar niet eens tot het bijstandsniveau verdiend wordt (men blijft dus aangevuld worden via de bijstand + onder het bijstand regiem vallen) terwijl het niet mogelijk is er een tweede baan bij te vinden. Dan vind ik het niet vreemd dat men bedankt voor de eer.

En selecteren is ook een vak. Als je op werk.nl 80 uitnodigingen verstuurd heb ik daar weinig vertrouwen in. Lijkt meer op schieten met hagel en hopen op een hit. Gewoon een voorbeeld: Zou jij voor een ongeschoold baantje met grote fysieke belasting een werkloze 45 plusser vragen die altijd kantoorwerk heeft gedaan? Die begrijpen zelf ook wel dat ze dat fysiek niet trekken.
pi_175442693
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 15:29 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Nee helaas, heb zijn BSN niet. En ik verwacht ook niet dat die dat opgeeft als ik het netjes vraag.
Melden kan ook wel zonder bsn. Ff bellen met UWV.
Maar ik kan 't mis hebben...
  zaterdag 2 december 2017 @ 08:20:33 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175442709
Wat een aannames weer....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175442756
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 08:19 schreef Patroon het volgende:

[..]

Melden kan ook wel zonder bsn. Ff bellen met UWV.
Dat dus.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175442915
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 08:10 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dan selecteren ze niet goed of de geboden arbeidsvoorwaarden zijn ruk.

Zo weet ik dat er in het leerlingenvervoer problemen zijn met het vinden van chauffeurs. Maar door de concurrentie in die markt zijn de arbeidsvoorwaarden en het salaris echt volledig uitgekleed. Bedenk dan dat dat gaat om 2 tot 3 uur per dag, 5 dagen per week en verdeeld over 2 momenten op de dag... en je begrijpt dat daar niet eens tot het bijstandsniveau verdiend wordt (men blijft dus aangevuld worden via de bijstand + onder het bijstand regiem vallen) terwijl het niet mogelijk is er een tweede baan bij te vinden. Dan vind ik het niet vreemd dat men bedankt voor de eer.

En selecteren is ook een vak. Als je op werk.nl 80 uitnodigingen verstuurd heb ik daar weinig vertrouwen in. Lijkt meer op schieten met hagel en hopen op een hit. Gewoon een voorbeeld: Zou jij voor een ongeschoold baantje met grote fysieke belasting een werkloze 45 plusser vragen die altijd kantoorwerk heeft gedaan? Die begrijpen zelf ook wel dat ze dat fysiek niet trekken.
Het salaris is gewoon goed, alleen de meeste mensen willen niet buiten werken/ vies worden.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_175443402
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 08:39 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]

Het salaris is gewoon goed, alleen de meeste mensen willen niet buiten werken/ vies worden.
Om wat voor werk gaat het dan? Hoeveel uur? Wat voor dienstverband? Zitten er eisen bij zoals leeftijd, opleiding(sniveau)? Fysiek neem ik aan?

Buiten werken en vies worden vind ik geen probleem, doe ik voor mijn hobby ook. Maar het moet niet fysiek te zwaar zijn. Zit nu net weer op de bank met een zweepslag... terwijl mijn hobby dus niet zwaar fysiek is... vooral rustig lopen. Maar nu dus binnen een kwartaal al 2 maal uitgeschakeld met dezelfde blessure maar aan een ander been.
pi_175443562
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 09:30 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Om wat voor werk gaat het dan? Hoeveel uur? Wat voor dienstverband? Zitten er eisen bij zoals leeftijd, opleiding(sniveau)? Fysiek neem ik aan?

Buiten werken en vies worden vind ik geen probleem, doe ik voor mijn hobby ook. Maar het moet niet fysiek te zwaar zijn. Zit nu net weer op de bank met een zweepslag... terwijl mijn hobby dus niet zwaar fysiek is... vooral rustig lopen. Maar nu dus binnen een kwartaal al 2 maal uitgeschakeld met dezelfde blessure maar aan een ander been.
Het gaat om minimaal 40 uur per week, je zal 1040 uur als uitzendkracht moeten werken, daarna heb ik zelf gelijk een contract voor onbepaalde tijd gekregen.

En ja wat voor de 1 fysiek niet zwaar is, is het voor de ander wel.

Het gaat om werk in de gestuurde boringen/boogzinkers.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_175444569
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 09:42 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]

Het gaat om minimaal 40 uur per week, je zal 1040 uur als uitzendkracht moeten werken, daarna heb ik zelf gelijk een contract voor onbepaalde tijd gekregen.

En ja wat voor de 1 fysiek niet zwaar is, is het voor de ander wel.

Het gaat om werk in de gestuurde boringen/boogzinkers.
Klinkt wel als mooi werk. Ik denk dat ik daar binnen een week met gemak 20 geschikte en enthousiaste kandidaten voor zou kunnen vinden.
pi_175445183
Ik heb besloten om het niet te melden. Het is inderdaad zo dat ik liever heb dat hij het aan de telefoon al zegt, dan dat ik er nog een afspraak mee maak ook. En daar het een verplichting is om te solliciteren, zul je dit altijd houden.

Ik vind nog steeds, dat je een onsympathieke, profiterende aso bent als je dit doet, maar laten we maar stellen, dat het ook ontzettend kut is om zo’n weerstand tegen werk te hebben. Ik heb ook wel eens geen zin, maar nooit zo erg dat ik overweeg om me ziek te melden of wat dan ook.
Weggegaan en opgerot
pi_175445472
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:00 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Ik heb besloten om het niet te melden. Het is inderdaad zo dat ik liever heb dat hij het aan de telefoon al zegt, dan dat ik er nog een afspraak mee maak ook. En daar het een verplichting is om te solliciteren, zul je dit altijd houden.

Ik vind nog steeds, dat je een onsympathieke, profiterende aso bent als je dit doet, maar laten we maar stellen, dat het ook ontzettend kut is om zo’n weerstand tegen werk te hebben. Ik heb ook wel eens geen zin, maar nooit zo erg dat ik overweeg om me ziek te melden of wat dan ook.
Heb je zelf ook al nagedacht over de rol van uitzendbureaus in dit verhaal?

Dat een werkloze/werkzoekende contact zoekt met jullie (langsgaan, bellen), veel moeite heeft gedaan aan presentatie, cv e.d. en dan weggestuurd wordt met: "Schrijf je maar in op de website en houdt de vacatures in de gaten".....

En dan reageer je op zo'n vacature, voldoe je aan iedere wens die jullie online hebben gezet en dan krijg je zo'n nietszeggend mailtje: "U past onvoldoende in de vacature"...

Misschien kan je je na deze ervaring beter inleven in wat dat met zo iemand doet.
pi_175471569
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:14 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Heb je zelf ook al nagedacht over de rol van uitzendbureaus in dit verhaal?

Dat een werkloze/werkzoekende contact zoekt met jullie (langsgaan, bellen), veel moeite heeft gedaan aan presentatie, cv e.d. en dan weggestuurd wordt met: "Schrijf je maar in op de website en houdt de vacatures in de gaten".....

En dan reageer je op zo'n vacature, voldoe je aan iedere wens die jullie online hebben gezet en dan krijg je zo'n nietszeggend mailtje: "U past onvoldoende in de vacature"...

Misschien kan je je na deze ervaring beter inleven in wat dat met zo iemand doet.
En het verschil met een regulier bedrijf is?
Weggegaan en opgerot
pi_175472336
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 15:47 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

En het verschil met een regulier bedrijf is?
Dat een regulier bedrijf geen databank aan werkzoekenden heeft die ze gebruiken als verkooppraatje naar klanten.
pi_175481090
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 17:40 schreef spiritusbus het volgende:
Boeiend, WW heb je gewoon recht op en zelf ook aan bijgedragen. M'n pa werd er op z'n 60e uitgegooid met een zak geld en hoefde niet meer te werken. Uiteraard heeft hij wel gewoon drie jaar WW gepakt en tussendoor braaf gesolliciteerd zonder aan de slag te willen.
Tegenwoordig loopt je WW toch ook door zolang je in je nieuwe functie niet meer dan 87% (?) van je vorige salaris verdient? Dat maakt het misschien ook niet motiverend om een baan aan te nemen met een iets lager salaris dan je vorige baan, want de opgebouwde maanden WW ben je dan toch kwijt. Sommigen zullen er dan liever voor kiezen daar het 'maximale' uit te halen.
  maandag 4 december 2017 @ 08:59:26 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175483689
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 00:03 schreef Physsic het volgende:

[..]

Tegenwoordig loopt je WW toch ook door zolang je in je nieuwe functie niet meer dan 87% (?) van je vorige salaris verdient? Dat maakt het misschien ook niet motiverend om een baan aan te nemen met een iets lager salaris dan je vorige baan, want de opgebouwde maanden WW ben je dan toch kwijt. Sommigen zullen er dan liever voor kiezen daar het 'maximale' uit te halen.
Je zou mensen in die gevallen ook gewoon de keuze moeten geven de WW stop te zetten, zodat je niet langer recht kwijtraakt.
Het is echt van de zotte dat je verplicht aangevuld wordt en met dat percentage aan verschil je complete opgebouwde recht kwijtraakt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175484128
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 08:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je zou mensen in die gevallen ook gewoon de keuze moeten geven de WW stop te zetten, zodat je niet langer recht kwijtraakt.
Het is echt van de zotte dat je verplicht aangevuld wordt en met dat percentage aan verschil je complete opgebouwde recht kwijtraakt.
Helemaal mee eens.
  maandag 4 december 2017 @ 09:32:41 #80
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175484154
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 08:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je zou mensen in die gevallen ook gewoon de keuze moeten geven de WW stop te zetten, zodat je niet langer recht kwijtraakt.
Het is echt van de zotte dat je verplicht aangevuld wordt en met dat percentage aan verschil je complete opgebouwde recht kwijtraakt.
Tja, Asscher heeft de gevolgen van zijn eigen wet nu eenmaal nooit erg goed begrepen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175484647
NIet alleen dat maar ook de sollicitatieplicht die je dan nog hebt. Die van mij is weer begonnen :P
pi_175484758
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:05 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Dus omdat ik recruiter ben van een uitzendorganisatie, gaat het om een kutbaantje? Ik heb niet 1 functie die in de buurt komt van minimumloon.

Daarbij reageert hij op de functie, hij weet dus van tevoren wat voor baantje het is.

Het is een verzekering, en premie gaat omhoog als we er aanspraak op maken.

Ik vind het ook niet echt een recht, ikzelf zie het meer als een vangnet, dat ook wel eens wordt misbruikt door types die het niet erg vinden dat ze op andermans zak teren en graag hun joggingbroek aanhouden doordeweeks.

Tevens ziet een CV met veel gaten er echt niet uit, en daarmee kom je dus ook alleen maar in aanmerking voor, je raadt het al, kutbaantjes voor 9,50 per uur.
Wat een achterhaald idee. Mijn gatencv en ik worden geregeld benaderd. Omdat ik goed ben in wat ik tussen de gaten doe uithaal. Denk dat gaten meer en meer zullen voorkomen met de huidige maatschappelijke ontwikkelen. Het dwingende keurslijf van altijd maar keurig met de kudde meelopen raakt meer en meer achterhaald.

De ratrace is dan ook geen race die voortjakkert maar een piepende draaimolen waar je naar hartelust in en uit kunt stappen als je het zelf geloofwaardig weet te brengen.

Veelmensen denken als deze man, alleen wel een idioot dat hij het spel niet speelt omdat hij daar grote risico's mee neemt.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 4 december 2017 @ 10:11:00 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175484769
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 09:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Tja, Asscher heeft de gevolgen van zijn eigen wet nu eenmaal nooit erg goed begrepen.
Nee idd, er zitten wel meer hele domme fouten in zijn wet....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175484795
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:09 schreef Grems het volgende:

[..]

Ik richt mijn NSB pijlen liever op levenslange parasieten
Uitzendbureaus?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2017 10:20:43 ]
  maandag 4 december 2017 @ 10:20:12 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175484890
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 10:02 schreef Yasmin23 het volgende:
NIet alleen dat maar ook de sollicitatieplicht die je dan nog hebt. Die van mij is weer begonnen :P
Ja ook dat; verdien je 85% van je vorige salaris, moet je en verplicht blijven solliciteren, en je raakt verplicht je verder opgebouwde recht kwijt tegen 70% van die die 15% aanvulling per maand.

Je verdiende ¤ 3.000 per maand, je WW wordt ¤ 2.100 per maand, je vindt vervolgens een baan die ¤ 2.550 betaalt en dan word je verplicht met ¤ 315 per maand aangevuld (70% van het verschil tussen je WW-maandloon en je huidige loon), en voor die ¤ 315 per maand blijf je sollicitatieplicht houden en raak je dus opgebouwd recht kwijt.

En ik snap best dat er mensen zijn die het echt nodig hebben, maar er zijn ook mensen die het niet nodig hebben en voor dat bedrag graag stoppen met interen op hun WW-recht, daarbij is het echt van de zotte dat je voor zo'n marginaal bedrag meer moet blijven solliciteren als je daar zelf helemaal geen behoefte aan hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 4 december 2017 @ 10:21:50 #86
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175484918
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 10:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja ook dat; verdien je 85% van je vorige salaris, moet je en verplicht blijven solliciteren, en je raakt verplicht je verder opgebouwde recht kwijt tegen 70% van die die 15% aanvulling per maand.

Je verdiende ¤ 3.000 per maand, je WW wordt ¤ 2.100 per maand, je vindt vervolgens een baan die ¤ 2.550 betaalt en dan word je verplicht met ¤ 315 per maand aangevuld (70% van het verschil tussen je WW-maandloon en je huidige loon), en voor die ¤ 315 per maand blijf je sollicitatieplicht houden en raak je dus opgebouwd recht kwijt.

En ik snap best dat er mensen zijn die het echt nodig hebben, maar er zijn ook mensen die het niet nodig hebben en voor dat bedrag graag stoppen met interen op hun WW-recht, daarbij is het echt van de zotte dat je voor zo'n marginaal bedrag meer moet blijven solliciteren als je daar zelf helemaal geen behoefte aan hebt.
Het is vooral van de zotte dat je niet zelf kan besluiten om het stop te zetten. De PvdA heeft maar weer eens bedacht dat mensen zelf niet in staat zijn om beslissingen over hun financiële situatie te maken, dat moeten ambtenaren doen want anders gaat het mis.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175484927
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 10:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja ook dat; verdien je 85% van je vorige salaris, moet je en verplicht blijven solliciteren, en je raakt verplicht je verder opgebouwde recht kwijt tegen 70% van die die 15% aanvulling per maand.

Je verdiende ¤ 3.000 per maand, je WW wordt ¤ 2.100 per maand, je vindt vervolgens een baan die ¤ 2.550 betaalt en dan word je verplicht met ¤ 315 per maand aangevuld (70% van het verschil tussen je WW-maandloon en je huidige loon), en voor die ¤ 315 per maand blijf je sollicitatieplicht houden en raak je dus opgebouwd recht kwijt.

En ik snap best dat er mensen zijn die het echt nodig hebben, maar er zijn ook mensen die het niet nodig hebben en voor dat bedrag graag stoppen met interen op hun WW-recht, daarbij is het echt van de zotte dat je voor zo'n marginaal bedrag meer moet blijven solliciteren als je daar zelf helemaal geen behoefte aan hebt.
Tegen mij zeggen ze terwijl ik fulltime werk dat ik maar werk moet zoeken voor in het weekend of een baan die meer verdient.... Was dat laatste maar zo makkelijk. :P
  maandag 4 december 2017 @ 10:24:17 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175484957
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 10:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het is vooral van de zotte dat je niet zelf kan besluiten om het stop te zetten. De PvdA heeft maar weer eens bedacht dat mensen zelf niet in staat zijn om beslissingen over hun financiële situatie te maken, dat moeten ambtenaren doen want anders gaat het mis.
En ambtenaren doen dat dus niet, want men verschuilt zich achter regels en dat het niet kan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 4 december 2017 @ 10:24:48 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175484966
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 10:22 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Tegen mij zeggen ze terwijl ik fulltime werk dat ik maar werk moet zoeken voor in het weekend of een baan die meer verdient.... Was dat laatste maar zo makkelijk. :P
En dat terwijl je nu een baan hebt waar je content mee bent en waarvan je het salaris ook prima vindt?
Overigens vind ik het helemaal triest dat ze zeggen dat je er maar een baan bij moet nemen terwijl je al een fulltime baan hebt.... echt, Asscher zou zich kapot moeten schamen als socialist, dat dit het gevolg is van zijn wetgeving.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175486722
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 10:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

En dat terwijl je nu een baan hebt waar je content mee bent en waarvan je het salaris ook prima vindt?
Overigens vind ik het helemaal triest dat ze zeggen dat je er maar een baan bij moet nemen terwijl je al een fulltime baan hebt.... echt, Asscher zou zich kapot moeten schamen als socialist, dat dit het gevolg is van zijn wetgeving.
Hij had er nog op gereageerd, toen hij hiermee werd geconfronteerd (door Radar?). Hij heeft het niet meer kunnen wijzigen voordat de nieuwe regering er zat. Hij zal misschien ook niet erg zijn best hebben gedaan.
pi_175488160
Omverwerping van de bourgeoisie is nabij. Ontwaakt, verworpenen der aarde!
pi_175488975
Er zijn ook mensen die solliciteren op iets dat niets voor ze is, worden aangenomen en zorgen dat ze binnen een dag ontslag krijgen.

Heb zelf eens zo iemand in moeten werken. Mevrouw kwam al heel ongeïnteresseerd de fabriek binnen, en binnen een paar uur zei ze dat ze zich verveelde terwijl we het juist heel erg druk hadden op dat moment.

Zat als een zoutzak achter haar werkbank, sloopte de helft van de printplaten, zei meteen dat het haar nooit zou lukken om bedradingsschema's af te kunnen lezen. Na een uurtje of 4 kwam riep mijn leidinggevende me bij zich om te vragen hoe het ging. Heb toen gewoon eerlijk gezegd: Dit wordt niks. En mevrouw kon vertrekken.

Vond ze helemaal niet erg want zo kon ze haar WW opnieuw aanvragen. Ze had nog 1 week nodig om aan de minimale eis van 26 gewerkte weken te komen en 1 uur werken in 1 week telt al als 1 week. Dus ze kon weer een jaar de WW in.
pi_175489141
Met de 26 weken bouw je precies 1 maand op, niet een jaar. Als het je eerste jaar is waarin je dat (opnieuw) opbouwt, start je wel gelijk met het minimaal aantal maanden, namelijk 3.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_175489544
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 14:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
Met de 26 weken bouw je precies 1 maand op, niet een jaar. Als het je eerste jaar is waarin je dat (opnieuw) opbouwt, start je wel gelijk met het minimaal aantal maanden, namelijk 3.
Als je ook voldoet aan de jareneis telt je hele arbeidsverleden weer mee.

Dat is in mijn geval ook. Mijn ww stopte 2 december, maar heb de afgelopen 36 weken 26 weken gewerkt (had vaak weinig uren dus aanvullende ww) en voldoe aan de jareneis. Heb dus vorige week voor de ww opnieuw aangevraagd en krijg nu 13 maanden.
pi_175489567
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 14:48 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Als je ook voldoet aan de jareneis telt je hele arbeidsverleden weer mee.

Dat is in mijn geval ook. Mijn ww stopte 2 december, maar heb de afgelopen 36 weken 26 weken gewerkt (had vaak weinig uren dus aanvullende ww) en voldoe aan de jareneis. Heb dus vorige week voor de ww opnieuw aangevraagd en krijg nu 13 maanden.
Ja als je nog over hebt :Y

Niet als alles al op is.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_175489631
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 14:49 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ja als je nog over hebt :Y

Niet als alles al op is.
Dat is nu anders dan jaren geleden. Stel je maakt gebruik van je volledige ww recht, gaat werken en na 26 weken ontslag. Dan kun je gewoon de ww weer aanvragen en tellen al je voorgaande jaren weer mee en die worden dan verlengd met het recht dat je in de 26 gewerkte weken hebt opgebouwd. Maar dat is alleen als je in de afgelopen 5 jaar minimaal 4 jaar hebt gewerkt, en in die jaren moet je minimaal 52 loondagen per jaar hebben gehad.
pi_175489659
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 14:52 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Dat is nu anders dan jaren geleden. Stel je maakt gebruik van je volledige ww recht, gaat werken en na 26 weken ontslag. Dan kun je gewoon de ww weer aanvragen en tellen al je voorgaande jaren weer mee en die worden dan verlengd met het recht dat je in de 26 gewerkte weken hebt opgebouwd. Maar dat is alleen als je in de afgelopen 5 jaar minimaal 4 jaar hebt gewerkt, en in die jaren moet je minimaal 52 loondagen per jaar hebben gehad.
Wow, weird!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_175489735
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 14:53 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Wow, weird!
Je mag nu zelfs wanneer je ww hebt bijverdienen. Stel je gaat 1 dag per week als oproepkracht werken dan mag je 30% van de verdiensten houden. Dat was voorheen ook niet. Geldt alleen voor mensen bij wie de ww na 1 juli 2015 is in gegaan.

Dus zelfs dagjeswerk aannemen loont.

Voorheen werd elke verdiende cent gekort op de uitkering.

Ben zelf wel blij met die regeling. Heb het afgelopen jaar wel gewerkt maar niet altijd fulltime, had er soms weken bij dat ik maar 24u werkte. Maar kan nu 13 maanden weer de ww in, hoop alleen niet dat ik ze alle 13 nodig ga hebben. Zit nu 2,5 maand thuis en verveel me te pletter :(

[ Bericht 5% gewijzigd door Alieda-R op 04-12-2017 15:04:49 ]
pi_175495725
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 10:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

En dat terwijl je nu een baan hebt waar je content mee bent en waarvan je het salaris ook prima vindt?
Overigens vind ik het helemaal triest dat ze zeggen dat je er maar een baan bij moet nemen terwijl je al een fulltime baan hebt.... echt, Asscher zou zich kapot moeten schamen als socialist, dat dit het gevolg is van zijn wetgeving.
Jeps :P Toevallig heb ik vandaag een uitnodiging binnen gekregen voor een gesprek op het uwv kantoor. Met als onderwerp Werk vinden.... Ik moet 2 vacatures meenemen waar ik op zou willen solliciteren, plus mijn cv en een overzicht van de laatste sollicitaties....

Dit staat er ook: Ook banen waarmee u
minder verdient of met een langere reistijd zijn volgens de regels van de WW nu passend voor u.

Het probleem is juist dat ik volgens deze wet niet genoeg verdien..... :D


Morgen maar even bellen :P

[ Bericht 12% gewijzigd door bitterbal op 04-12-2017 20:27:01 ]
pi_175496650
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 10:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het is vooral van de zotte dat je niet zelf kan besluiten om het stop te zetten. De PvdA heeft maar weer eens bedacht dat mensen zelf niet in staat zijn om beslissingen over hun financiële situatie te maken, dat moeten ambtenaren doen want anders gaat het mis.
En het liefst PvdA ambtenaren. Dubbel fout.
Play hard, go pro.
pi_175497274
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 14:57 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Je mag nu zelfs wanneer je ww hebt bijverdienen. Stel je gaat 1 dag per week als oproepkracht werken dan mag je 30% van de verdiensten houden. Dat was voorheen ook niet. Geldt alleen voor mensen bij wie de ww na 1 juli 2015 is in gegaan.

Dus zelfs dagjeswerk aannemen loont.



Voorheen werd elke verdiende cent gekort op de uitkering.

Ben zelf wel blij met die regeling. Heb het afgelopen jaar wel gewerkt maar niet altijd fulltime, had er soms weken bij dat ik maar 24u werkte. Maar kan nu 13 maanden weer de ww in, hoop alleen niet dat ik ze alle 13 nodig ga hebben. Zit nu 2,5 maand thuis en verveel me te pletter :(
1228 vacatures

https://goo.gl/X4DuSy
pi_175505362
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 21:19 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

1228 vacatures

https://goo.gl/X4DuSy
Niet hier in de regio.
pi_175509019
TS is een recruiter? En wil iemand verklikken op morele gronden? Het moet niet gekker worden.
pi_175563763
Ik heb een hekel aan recruiters.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')