abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175382532
Dit staat op de planning voor komende januari.

Start in Uganda, daarna een klein stukje Congo voor de berggorillas en het lavameer en dan eindigen in Rwanda.

Iemand ervaring of tips met deze landen?
pi_175385831
Kigali is een vrij toffe stad (bij Afrikaanse begrippen)
Raften in Jinja is leuk.
Entebbe is saai
Niet zwemmen in het Victoriameer (of andere meren) want parasieten.
Geen plastic zakken meenemen naar Rwanda.
Hopen dat je niet wordt beroofd op een bus of in de handen komt van de rebellen (in Congo). (Een vriend van me was gastdocent rechten in Bukavu, moest vluchten van de rebellen richting Rwanda en werd daar beroofd onderweg naar Kigali waar ie z'n terugvlucht had).

Hoe is je Frans?
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  woensdag 29 november 2017 @ 20:46:25 #3
62913 Blik
The one and Only!
pi_175390653
Hoeveel kost dat tegenwoordig, tripje naar de gorilla’s?
pi_175394253
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 20:46 schreef Blik het volgende:
Hoeveel kost dat tegenwoordig, tripje naar de gorilla’s?
Tussen $400 en 1500 afhankelijk van waar en wanneer.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_175449820
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 17:15 schreef miro86 het volgende:
Kigali is een vrij toffe stad (bij Afrikaanse begrippen)
Raften in Jinja is leuk.
Entebbe is saai
Niet zwemmen in het Victoriameer (of andere meren) want parasieten.
Geen plastic zakken meenemen naar Rwanda.
Hopen dat je niet wordt beroofd op een bus of in de handen komt van de rebellen (in Congo). (Een vriend van me was gastdocent rechten in Bukavu, moest vluchten van de rebellen richting Rwanda en werd daar beroofd onderweg naar Kigali waar ie z'n terugvlucht had).

Hoe is je Frans?
Mijn frans is beperkt, begrijpen gaat wel, spreken met horten en stoten, en lezen mwa... maar daar maak ik me niet zo druk om.

Het zal soms wat meer moeite kosten, maar desnoods met handen en voeten kom je er meestal wel uit. ;)
pi_175449838
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 23:10 schreef miro86 het volgende:

[..]

Tussen $400 en 1500 afhankelijk van waar en wanneer.
Gorilla permit in Rwanda is het duurste, 1500 dollar inderdaad. Uganda 1100 dollar en Congo ivm het weinige toerisme daar 400 dollar.
pi_175449896
Ik vraag me altijd oprecht af waarom mensen voor hun plezier naar zo een shit/hell hole gaan. Ik bedoel kijk de foto's gewoon op internet en bespaar je (behalve geld) die ellende.

Anyway, veel plezier. Ofzo. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_175449942
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 14:55 schreef Geralt het volgende:
Ik vraag me altijd oprecht af waarom mensen voor hun plezier naar zo een shit/hell hole gaan. Ik bedoel kijk de foto's gewoon op internet en bespaar je (behalve geld) die ellende.

Anyway, veel plezier. Ofzo. :)
Omdat er in die landen ook een prachtige natuur te vinden is, die nog bijna onbedorven is en niet door een massa toeristen is plat gelopen ;)

Je kan ook aapjes kijken in de dierentuin en de molshopen in Limburg oplopen... maar een berggorilla in real life, en de lava zien stromen op 3500 meter hoogte is toch wat indrukwekkender :p
pi_175451098
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 14:55 schreef Geralt het volgende:
Ik vraag me altijd oprecht af waarom mensen voor hun plezier naar zo een shit/hell hole gaan. Ik bedoel kijk de foto's gewoon op internet en bespaar je (behalve geld) die ellende.

Anyway, veel plezier. Ofzo. :)
Ga maar lekker naar de Spaanse costas.
Jdal gaat gorilla´s in ´t wild zien en een lavameer. Hoe cool is dat?
Als ie op vakantie zou gaan naar Tsjaad zou gaan ofzo, dan ge je inderdaad echt naar een shithole zonder dat er veel te zien is, maar Rwanda, Oeganda zijn zeker leuke bestemmingen.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_175456309
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 16:01 schreef miro86 het volgende:

[..]

Ga maar lekker naar de Spaanse costas.
Jdal gaat gorilla´s in ´t wild zien en een lavameer. Hoe cool is dat?
Als ie op vakantie zou gaan naar Tsjaad zou gaan ofzo, dan ge je inderdaad echt naar een shithole zonder dat er veel te zien is, maar Rwanda, Oeganda zijn zeker leuke bestemmingen.
Precies ;)
Vergeet het oosten van Congo niet hoor, dat is zeker niet minder mooi lijkt mij.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')