abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  woensdag 29 november 2017 @ 12:46:03 #51
438758 zeer
Opritsjniki
pi_175380435
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 12:43 schreef LXIV het volgende:

[..]

Voor BTC nuttig. Maar als het een significant deel avn de wereldelectriciteitsproductie gaat consumeren dan gaat dat recht tegen alle klimaatdoelstellingen in. Als je al nagaat dat de EU de gloeilamp verboden heeft,, Die was ook heel nuttig voor veel mensen.
Dat was symbool politiek. Als er meer zonnepanelen en windmolens komen kan een techniek als BTC juist mooi als overflow dienen _O_ .

En ik kan me voorstellen dat het huidige monetaire systeem ook klauwen met energie kost.
shut up kiss me hold me tight
pi_175380474
quote:
14s.gif Op woensdag 29 november 2017 12:45 schreef jogy het volgende:

[..]

De consument betaald er toch voor? Wat is het probleem? En de hele blockchain technologie is verre van nutteloos, als ik 15 straalkachels in mijn achtertuin wil zetten om in de winter een zomers temperatuurtje te krijgen dan moet ik het zelf weten. Men (de energiemaatschappijen) draaien geen verlies door de bitcoinminers hoor.
Zo werkt het dus niet, zie de gloeilamp. En als jij dit individueel doet zal niemand zich er druk over maken, maar wanneer 100 miljoen Europeanen 15 straalkachels in hun achtertuin platsen wordt er tegen opgetreden. Dat is het verschil.
Liberals are acting like Trump is going to kill all the gays, make slavery legal again, and take away women's rights...
Like he's a Muslim or something.
pi_175380510
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 12:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

De moeilijkheidsgraad van het minen past zich elke x aantal blocks (2016 blocks dacht ik) aan aan de hashrate. Als er een wereldwijd tekort zou zijn aan elektriciteit dan zou de moeilijkheidsgraad vanzelf omlaag gaan omdat de miners niet aan de moeilijkheidsgraad zouden kunnen voldoen.
Nee, zo werkt het niet. Er is een beperkte hoeveelheid BTC die sowieso steeds moeilijker te minen valt Je hebt dus steeds meer energie nodig om 1 BTC te minen. maar als de prijs van BTC stijgt, blijft het rendabel om te minen.
Liberals are acting like Trump is going to kill all the gays, make slavery legal again, and take away women's rights...
pi_175380565
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 12:46 schreef zeer het volgende:

[..]

Dat was symbool politiek. Als er meer zonnepanelen en windmolens komen kan een techniek als BTC juist mooi als overflow dienen _O_ .

En ik kan me voorstellen dat het huidige monetaire systeem ook klauwen met energie kost.
Het huidige systeem kost een magnitude minder, omdat het niet gebaseerd is op het omzetten van energie in valuta. Dat leg ik in de OP al uit. Een euro symboliseert een bepaalde hoeveelheid energie/arbeid, maar is er niet van gemaakt!!
We gaan geen zonnepanelen plaatsen of windmolens bouwen, enkel om BTC-vraag te voeden. Gaat neit gebeuren. Dat is de reden dat BTC verboden zal worden. Het is nutteloos zulke hoeveelheden energie te verspillen aan een currency.
pi_175380950
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 12:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, zo werkt het niet. Er is een beperkte hoeveelheid BTC die sowieso steeds moeilijker te minen valt Je hebt dus steeds meer energie nodig om 1 BTC te minen. maar als de prijs van BTC stijgt, blijft het rendabel om te minen.
Dit is waar door de block halving, echter, ongeacht de hashing rate komt er door de difficulty elke 10 minuten een block vrij. Het is dus geen vereiste om de capaciteit te vergroten.
pi_175381007
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 12:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het huidige systeem kost een magnitude minder, omdat het niet gebaseerd is op het omzetten van energie in valuta. Dat leg ik in de OP al uit. Een euro symboliseert een bepaalde hoeveelheid energie/arbeid, maar is er niet van gemaakt!!
We gaan geen zonnepanelen plaatsen of windmolens bouwen, enkel om BTC-vraag te voeden. Gaat neit gebeuren. Dat is de reden dat BTC verboden zal worden. Het is nutteloos zulke hoeveelheden energie te verspillen aan een currency.
We hebben al netneutraliteit, komt er straks zoiets als de afschaffing van de elektriciteitsnetneutraliteit, dat de overheid monitort waar jij de afgenomen elektriciteit voor gebruikt?
  Moderator woensdag 29 november 2017 @ 13:16:06 #57
34614 crew  jogy
Hersenflatulent
pi_175381149
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 12:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zo werkt het dus niet, zie de gloeilamp. En als jij dit individueel doet zal niemand zich er druk over maken, maar wanneer 100 miljoen Europeanen 15 straalkachels in hun achtertuin platsen wordt er tegen opgetreden. Dat is het verschil.
Oké, fair enough wel. Maar ik zie het alsnog niet gebeuren, juist omdat de technologie achter bitcoin zo nuttig is gebleken voor andere toepassingen. Niet alleen heeft bitcoin zelf een monetaire waarde gegenereerd de technologie wordt nu ook onderzocht en toegepast in andere velden. De geest is uit de fles zeg maar.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
Vrijheid
Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"
pi_175381237
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 13:09 schreef Ralphmeister het volgende:

[..]

We hebben al netneutraliteit, komt er straks zoiets als de afschaffing van de elektriciteitsnetneutraliteit, dat de overheid monitort waar jij de afgenomen elektriciteit voor gebruikt?
Gloeilamp is ook verboden. Dit is net zo simpel
pi_175381485
Oplossing is simpel. Bitcoin wordt geforked (alweer) naar een Proof of Stake systeem.

Voor Ethereum staat dit al op de planning.
pi_175382063
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 12:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er is inderdaad een beperkte hoeveelheid BTC maar deze wordt via een voorspelbaar mechanisme "vrijgegeven" bij het minen van de blokken. De stelling dat het "sowieso" steeds moeilijker wordt om te minen klopt niet. Als een aantal miners stopt met minen van BTC omdat het vanwege een bepaalde reden voor hen niet meer rendabel is, blijft de blockchain gewoon functioneren as designed doordat de moeilijkheid zich ook omlaag kan aanpassen. Sterker nog, af en toe gebeurt dat ook: https://blockchain.info/nl/charts/difficulty .
Zoals je ziet is het op 10/11 en 24/11 jl. nog makkelijker geworden om te minen.

Ik ben het trouwens met je eens dat het energieverbuik best een punt van zorg is en ik ben er persoonlijk niet blij mee, maar dit is nu eenmaal het gevolg van de enorme potentie die de Bitcoin heeft. Het gaat het internet of money worden en dat is niet meer tegen te houden, de geest is uit de fles zoals hierboven staat. Dat hoeft trouwens niet persé de Bitcoin-blockchain te worden, het kan ook een vergelijkbare decentrale, openbare blockchain zijn, maar Bitcoin heeft door het first mover effect denk ik wel de grootste kans.

Omdat de toepassingen zo ingebed zullen gaan worden in de samenleving zullen overheden zich wel drie keer gaan bedenken om het te verbieden. Dat gaat alleen lukken als dat wereldwijd door álle landen gezamenlijk wordt gedaan en dat gaat natuurlijk nooit lukken.

Stel je voor dat het momenteel een zorgwekkende hoeveelheid energie zou kosten om het internet in de lucht te houden. Wat denk je dat een (Westerse, democratische) overheid eerder zal doen: het internet verbieden of het gebruik van fossiele brandstoffen verbieden? Ik denk het laatste.
pi_175382092
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 12:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is nutteloos zulke hoeveelheden energie te verspillen aan een currency.
Mag een munt en/of een goed niks kosten dan qua energie? Er wordt gewoon netjes voor betaald. De afvoer van restafval en dergelijke kun je gewoon reguleren en taxeren zoals dat met talloze grote energieverbruikende industrieën gebeurd.

Bitcoin is een munt/goed die op dit moment 180 miljard dollar omhelst, meer dan bedrijven als McDonalds, Mastercard, Unilever, BP, Disney en Boeing. Een munt/goed die je over de hele wereld kunt sturen met één druk op de knop. Een munt/goed die je waterdicht en spotgoedkoop kunt bewaren en beveiligen. Een munt/goed die niet afgepakt of bevroren kan worden. Een munt/goed onafhankelijk van welke bank, overheid of instantie dan ook. Noem dat maar nutteloos en verspilling.
pi_175382348
Iets meer dan het BNP van Kazachstan.
Leven is het verliezen van illusies. - LK
pi_175382706
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 13:20 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee hoor, mijn hele huis hangt nog vol met gloeilampen, zonder problemen. Tevens geldt dit voor Nederland en niet wereldwijd. Dan mogen wij in Nederland niet meer minen (hoe dit gecontroleerd wordt mag jij mij vertellen), doen de Chinezen dat toch.
pi_175382756
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 14:42 schreef Ralphmeister het volgende:

[..]

Nee hoor, mijn hele huis hangt nog vol met gloeilampen, zonder problemen. Tevens geldt dit voor Nederland en niet wereldwijd. Dan mogen wij in Nederland niet meer minen (hoe dit gecontroleerd wordt mag jij mij vertellen), doen de Chinezen dat toch.
de overheid is niet eens in staat de wietteelt te stoppen :')
pi_175384766
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 10:23 schreef vigen98 het volgende:
Nog een probleem is het fixed aantal Bitcoin, ja dit is goed tegen inflatie maar er zit dus duidelijk een limiet aan Bitcoins, na een paar jaar is het ook wel klaar met mining.
De laatste bitcoin gaat na alle waarschijnlijkheid pas na 2100 worden gemijnd. Als BTC het tegen die tijd nog doet dan hebben mijners ook wel voldoende aan de transactiekosten.

Maar leg eens uit: waar baseer je deze beweringen op?
“When a well-packaged web of lies has been sold gradually to the masses over generations, the truth will seem utterly preposterous and its speaker a raving lunatic.”
pi_175385222
https://www.ad.nl/economi(...)p-bitcoins~a49a5363/

quote:
Nobelprijswinnaar Joseph Stiglitz wil een verbod op bitcoins. Volgens de econoom is de digitale munt alleen maar succesvol omdat het witwaspraktijken mogelijk maakt, door het gebrek aan toezicht.
ANP/Natasja de Groot 29-11-17, 16:38

M

Stiglitz, die in 2001 de Nobelprijs voor de Economie won, vindt dat de bitcoin geen enkel maatschappelijk nut heeft. In een interview met Bloomberg sloot hij zich bovendien aan bij het kamp van critici die waarschuwen dat de digitale munt een bubbel is.
ADVERTISING
inRead invented by Teads

De econoom liet zich eerder al kritisch uit over de bitcoin, maar is niet tegen digitale valuta an sich. Sterker, eerder pleitte hij voor afschaffing van 'gewoon' geld ten gunste van digitaal geld, omdat die digitale geldstromen dan makkelijker te volgen zijn, wat kan helpen bij bestrijding van corruptie en belastingontwijking.
Explosief

De waarde van de bitcoin stijgt al maanden explosief. Dinsdag werd de mijlpaal van 10.000 dollar bereikt. Vandaag ging de koers alweer over de 11.000 dollar. Aan het begin van dit jaar stond de digitale munt nog op een koers van 910 dollar.

De Autoriteit Financiële Markten (AFM) en De Nederlandsche Bank (DNB) waarschuwden eerder voor de grote risico's van beleggen in bitcoins en soortgelijke munten. Er wordt geen toezicht gehouden op zogeheten initial coin offerings, een soort crowdfunding waarbij investeerders een nieuwe digitale munt krijgen, en krijgen spaarders verloren tegoeden in bitcoins niet vergoed.

Voor voorstanders van de bitcoin is het gebrek aan toezicht juist één van de voordelen. De grote koersschommelingen betekenen dat er grote winsten mee kunnen worden behaald. Bovendien kunnen overheden niet bij tegoeden of de waarde van de bitcoin kunstmatig bijsturen door bijvoorbeeld geld bij te drukken.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_175385251
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 10:55 schreef zovty het volgende:

[..]

Betaal jij vaak met goud?
Nee, Bitcoin ook niet overigens, wordt beide wel gemined omdat het beide waarde vertegenwoordigd en de inspanning kleiner is dan wat het oplevert.
pi_175385410
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 12:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Natuurlijk heeft de politiek er wel mee van doen als het de spuigaten uitloopt! Moeten ze dan extra electriciteitscentrales gaan bouwen om aan de BTC-stroomvraag te voldoen?

Het is nutteloze verspilling van energie, dat minen van bitcoin.
Hoezo is een globaal decentraal vertrouwensnetwerk nutteloos? :?
pi_175385500
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 13:20 schreef LXIV het volgende:

[..]

Leg eens uit hoe je bitcoin wilt gaan verbieden zodat er nergens op de wereld gemined wordt en het bitcoin netwerk plat gelegd wordt? Veel repressievere regimes hebben het geprobeerd en het is ze niet gelukt.
pi_175385701
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 17:00 schreef up7 het volgende:

[..]

Leg eens uit hoe je bitcoin wilt gaan verbieden zodat er nergens op de wereld gemined wordt en het bitcoin netwerk plat gelegd wordt? Veel repressievere regimes hebben het geprobeerd en het is ze niet gelukt.
Precies, vechten tegen de bierkaai en waarschijnlijk (tegen die tijd) al onwenselijk omdat een groot deel van het bedrijfsleven (en wellicht de overheid zelf ook :P) de blockchain-toepassingen dan al als onmisbaar zullen bestempelen. Daarom kan een overheid zich maar beter inspannen om het gebruik van fossiele brandstoffen aan banden te leggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tourniquet op 29-11-2017 17:29:43 ]
pi_175388467
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 17:00 schreef up7 het volgende:

[..]

Het zal nog best wel een bestaan kunnen leiden op de Dark Web, maar het is gedoemd te mislukken als legale, reguliere crypto-currency. En daarmee is het ook onwaarschijnlijk dat de marketcap nog zal vertienvoudigen.
pi_175388709
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 19:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het zal nog best wel een bestaan kunnen leiden op de Dark Web, maar het is gedoemd te mislukken als legale, reguliere crypto-currency. En daarmee is het ook onwaarschijnlijk dat de marketcap nog zal vertienvoudigen.
Bitcoin heeft geen toestemming noch het dark web nodig. Een bitcoin transactie kan in emojies, plaatje verwerkt worden of gespraypaint worden op een muur. Met het onthouden van 12 woorden kunnen er miljoenen de "grens" over. Succes met verbieden.
aantonop twitterde op donderdag 28-05-2015 om 01:18:36 Governments try to ban bitcoin? LOLThe image below includes a signed bitcoin transaction transferring $12m USD. http://t.co/4QaH1s7br8 reageer retweet
Het plaatje:
CGDHoYiU0AEQXze.jpg
  zaterdag 2 december 2017 @ 19:50:52 #74
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_175455427
quote:
'Gratis op vakantie' van je bitcoins. Of is de cryptomunt een bubbel?

Stroomslurpers

Hoe meer bitcoins er komen en hoe groter het netwerk wordt, des te meer energie het kost om een transactie te doen. Eén overboeking verbruikt op dit moment evenveel kWh aan stroom als een heel huishouden in een maand, schat Brosens. Als bitcoin een land zou zijn, stelt de Bitcoin Energy Consumption Index, zou het op de 64ste plaats staan op de wereldwijde ranglijst van energieverbruik.

Daarnaast zijn de berekeningen en updates tijdrovend. Het kan wel een uur duren voordat een transactie is doorgevoerd. Wereldwijd kunnen er op dit moment minder dan 10 transacties per seconde gedaan worden. Ter vergelijking: creditcardmaatschappij Visa kan er tienduizenden per seconde verwerken.
Dat het minen veel stroom kost wist ik al, maar dat elke transactie ook zoveel rekenkracht kost had ik niet bij stilgestaan. :{ Wereldwijd minder dan 10 transacties per seconde, revolutionair betaalmiddel zeg..

En straks wordt er een nieuw transactie-algoritme bedacht dat niet compatible is met de huidige bitcoins of litecoins..? :') _O-
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  zondag 3 december 2017 @ 22:51:32 #75
129292 LXIV
misdunker
pi_175479917
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 19:50 schreef BdR het volgende:

[..]

Dat het minen veel stroom kost wist ik al, maar dat elke transactie ook zoveel rekenkracht kost had ik niet bij stilgestaan. :{ Wereldwijd minder dan 10 transacties per seconde, revolutionair betaalmiddel zeg..

En straks wordt er een nieuw transactie-algoritme bedacht dat niet compatible is met de huidige bitcoins of litecoins..? :') _O-
NOS is altijd nepnieuws, met hun vrienden 'Murat en Chillie", die ingestapt zijn op BTC en nu 'voor niks op vakantie kunnen'. Het wordt zo in Amsterdam uit de dikke duim gezogen.

Maar BTC was bedoeld als valuta, niet als 'store of value'. En daarop faalt het juist.

Niet dat ik BTC niet naar de 100.000 of zelfs naar de 1.000.000 zie gaan. Kan gerust. Als het van 100 euro naar 10.000 euro kan gaan, kan het van 10.000 naar een miljoen. Letterlijk net zo gemakkelijk.

Maar er komt een moment waarop het echt crashed. Dat weet ik zeker.

Als ik nu zou moeten instappen, zou ik trouwens toch long gaan. Want het momentum is zeker naar boven toe gericht.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')