abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_175888354
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 11:25 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik heb nergens gezegd dat het om alle Nederlanders ging. Dus niets terugkrabbelen.
Jawel hoor, je zegt letterlijk:
Nederlanders staan nergens goed bekend.

quote:
Maar door die vakantievierende personen, oud en jong (dus niet per se zuiperds) heeft de Nederlander in het buitenland een slechte naam.
Dat klopt, maar dat is een zeer select percentage van de Nederlandse toeristen en emigranten.

quote:
Slaat kant noch wal? Ik weet van vrienden in meerdere landen dat Nederlanders een negatieve reputatie hebben. Dus ja.
Zelfs de vele figuren die wel samen trekken naar een Benidorm, je moet echt niet denken dat Nederlanders daar goed bekend staan hoor.
Ik woon daar zelf in de buurt, en het valt echt wel mee hoor. De Nederlanders hier runnen bedrijven die goed bekend staan, beter en punctueler dan Spanjaarden. Juist de Spanjaarden staan hier nogal slecht bekend. Daarbij zijn er hier amper Nederlandse toeristen, juist alleen landverlaters.

quote:
Het is anders zoals hier ook wel genoemd wordt, dat geloof ik ook echt best, dat Nederlanders die echt zelf ergens heen gaan. Alleen of met gezin. Dat die zich prima aanpassen aan de nieuwe omgeving en cultuur.
Hoe bedoel je, "echt zelf ergens heen gaan"? We hebben het hier toch over Nederlandse expats en emigranten? Hou er nou maar over op, je hebt absoluut geen geldig argument.
pi_175899441
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 23:51 schreef bianconeri het volgende:

[..]

En toch kom je zelf met geen enkel punt waarom.
En niets wat ik noem is een aanname. Kortzichtig ook niet want het gaat de landsgrenzen over ;)
ik kom niet met punten omdat deze al genoemd zijn, dat je ze niet wil horen is iets anders.
Wat je noemt vind ik wel een aanname, omdat jouw vrienden het zeggen, omdat jij het ook vindt (omdat je vrienden het zeggen misschien?) is het zo? Dat noem ik een aanname.
Succes in Nederland in ieder geval. En ook in het buitenland mocht je ooit vertrekken.
pi_175905284
Die spreekwoorden in het Engels over Nederlanders zijn trouwens al erg oud en zeggen dus niks over Nederlanders van nu. Nederland en Engeland waren niet bepaald elkaar beste vriendjes door de geschiedenis heen, dus vind het niet vreemd dat er negatieve spreekwoorden over Nederlanders bestaan in de Engelse taal.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')