abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  Moderator dinsdag 28 november 2017 @ 21:45:04 #26
34614 crew  jogy
Hersenflatulent
pi_175370544
De verneveling van informatie en de overvloed zonder toetsing van (des) informatie zorgt er wel door dat het mechanisme wat voor democratie zorgt niet zo effectief is als het zou kunnen zijn, met een paranoļde petje op zou je ook kunnen denken dat het niet geheel per ongeluk is. Het knullige is wel dat een eventuele oplossing voor dit probleem pijnlijker kan zijn dan de kwaal. Democratie is er nog wel, men mag kiezen wat ze willen en ik ben overtuigd dat in Nederland de tellingen betrouwbaar zijn maar ja, er zit wel zand in de raderen. Interessant topic wel. Kudo's ^O^.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
Vrijheid
Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"
pi_175372680
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 19:48 schreef _--_ het volgende:
Zowel directe als indirecte democratie bestaat niet.

Er is zoveel weerlegging dat ik het niet eens in detail ga behandelen.

Om het het kort te houden, het volk kiest helemaal niets, ook niet indirect. Er zijn zoveel factoren die 'democratie' beļnvloeden, vooral in deze tijdperk. Denk maar aan omkoperij, nieuws media die verschillen qua informatie, bots op social media, confirmation bias, en ga zo maar door. Wat mij betreft is democratie onzin dat met de dag steeds meer vervaagt. Het feit dat we onze meningen baseren op deze informatie en dus hierdoor bepaalde partijen kiezen zegt veel over de stand van de zogenoemde democratie.

Wat denken jullie?
Wij denken wel.(Of wij juist denken is uiteraard een tweede.)

Een confirmation bias is geen onoverkomelijk probleem, zoek op wat jouw mening inhoudt en zoek informatie van mensen die (min of meer) het tegengestelde denken/vinden.
(In een breder referentiekader vallen puzzelstukjes kennis sowieso op andere (/meerdere) plekken.)

Het volk kiest in een democratie behoorlijk veel, als de consument ook bereid zou zijn te stemmen met zijn geld bepaalt uiteindelijk de meerderheid vrijwel alles.
De elite is zo machtig als haar inkomen.
De macht van het bedrijfsleven valt en staat uiteindelijk bij de consument.
Oh en in mijn boekenkast heb ik tot op heden nog geen bots aangetroffen.(Terwijl er best veel Russen staan.)
Meer boeken minder internet?

[ Bericht 2% gewijzigd door Tanatos op 28-11-2017 23:06:19 ]
pi_175375147
Democratie is altijd imperfect. Juist vrijheid zorgt er voor dat mensen er een loopje mee gaan nemen. Juist vrije verspreiding van informatie zorgt ook voor vrije verspreiding van misinformatie. Dat is altijd een gevaar voor democratie. Maar het gevaar zit hem juist in mensen die concluderen dat democratie door deze keerzijden niet kan functioneren.

Wat je niet wilt dat democratie is, is een volksbestuur wat met elke wind mee waait. Juist de effecten van misinformatie en leugens blijven beperkt doordat er de nodige filters zitten tussen wat het volk denkt en wat er precies aan beleid wordt gemaakt. Zeker in Nederland. Dat zorgt er natuurlijk ook voor dat zinnig beleid door dezelfde filters moet en daarmee ook niet maximaal effectief is. Dat is de trade-off die er bij hoort. En eentje die ik graag voor lief neem.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')