abonnement Unibet Coolblue
pi_175499759
Als kubica werkelijk competitief kan zijn, hoef ik in ieder geval niet meer aan te horen dat F1, een van de zwaarste sporten is.
Wat het natuurlijk ook niet is.
pi_175500393
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 20:43 schreef flipsen het volgende:

[..]

Omdat iedereen het nu over Williams heeft wellicht? Perfecte "guerilla" marketing. En als het puntje bij paaltje komt zetten ze de coureur erin die ze al lang een contract hebben laten tekeken. DiResta most probably.
Nou nou wat een goede marketing. Er worden nu vast meer williamsen verkocht of meer martinis gedronken, en van de andere bedrijven heeft niemand enige idee of ze op de wagen staan of niet
  maandag 4 december 2017 @ 23:49:15 #203
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_175500581
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 23:38 schreef opreis het volgende:

[..]

Nou nou wat een goede marketing. Er worden nu vast meer williamsen verkocht of meer martinis gedronken, en van de andere bedrijven heeft niemand enige idee of ze op de wagen staan of niet
Maar het lokt weer nieuwe sponsors. Vergeet niet dat Frank Williams dé marketingman bij uitstek was in zijn jonge jaren, was de eerste die vol voor sponsoring ging (en moest ook wel natuurlijk).
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_175500650
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 23:49 schreef flipsen het volgende:

[..]

Maar het lokt weer nieuwe sponsors. Vergeet niet dat Frank Williams dé marketingman bij uitstek was in zijn jonge jaren, was de eerste die vol voor sponsoring ging (en moest ook wel natuurlijk).
Wat een onzin. De enige tijd wanneer sponsoren er iets voor terug krijgen is al de auto met hun merknaam op de tv voorbij komt of als ze nieuwe potentiele klanten in de paddock kunnen meenemen oid. Alsof ze bij Nike nu denken "williams blijft maar treuzelen met een nieuwe coureur, die komen dus vaak in het nieuws, laten we ze sponsoren!"
pi_175503522
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 23:05 schreef papert het volgende:
Als kubica werkelijk competitief kan zijn, hoef ik in ieder geval niet meer aan te horen dat F1, een van de zwaarste sporten is.
Wat het natuurlijk ook niet is.
Qua fysieke fitheid zit het goed met hem, maar de olifant in de kamer en waar Williams de kaken stijf over dichthoudt is dat ie waarschijnlijk gewoon niet snel genoeg is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ener-G op 05-12-2017 19:17:28 ]
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_175505458
Honda heeft foto's van z'n 2017 motor online gezet (de 2018 is een door ontwikkeling van dit concept):




  dinsdag 5 december 2017 @ 12:34:58 #207
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_175506387
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:38 schreef SnowOokami het volgende:
Honda heeft foto's van z'n 2017 motor online gezet (de 2018 is een door ontwikkeling van dit concept):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
review FA: No power!!
pi_175506529
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:38 schreef SnowOokami het volgende:
Honda heeft foto's van z'n 2017 motor online gezet (de 2018 is een door ontwikkeling van dit concept):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziet er nog vrij geavanceerd uit voor een GP2 engine.
pi_175507253
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:38 schreef SnowOokami het volgende:
Honda heeft foto's van z'n 2017 motor online gezet (de 2018 is een door ontwikkeling van dit concept):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
OK. Kan jij hier iets mee?
Woei!
  dinsdag 5 december 2017 @ 13:59:55 #210
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_175507629
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 23:05 schreef papert het volgende:
Als kubica werkelijk competitief kan zijn, hoef ik in ieder geval niet meer aan te horen dat F1, een van de zwaarste sporten is.
Wat het natuurlijk ook niet is.
Ook een beetje onzin natuurlijk.
F1 vraagt veel van je uithoudingsvermogen, niet van kracht in je polsen/armen.
Ik zie dan ook niet in waarom de handicap van Kubica een probleem zou zijn. Zover ik weet heeft een F1 auto gewoon stuurbekrachtiging.
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  dinsdag 5 december 2017 @ 14:17:46 #211
147172 THEFXR
Alpha Bear
  dinsdag 5 december 2017 @ 14:19:20 #212
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_175507904
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 13:59 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Ook een beetje onzin natuurlijk.
F1 vraagt veel van je uithoudingsvermogen, niet van kracht in je polsen/armen.
Ik zie dan ook niet in waarom de handicap van Kubica een probleem zou zijn. Zover ik weet heeft een F1 auto gewoon stuurbekrachtiging.
sommige nep F1 fans hier kunnen het niet hebben, dat hun helden het dus makkelijk hebben in de auto zodat iemand die wat beperkt is ook kan meedoen.
pi_175507973
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 13:59 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Ook een beetje onzin natuurlijk.
F1 vraagt veel van je uithoudingsvermogen, niet van kracht in je polsen/armen.
Ik zie dan ook niet in waarom de handicap van Kubica een probleem zou zijn. Zover ik weet heeft een F1 auto gewoon stuurbekrachtiging.
Heeft het ook (stuurbekrachtiging), maar het vereist ook soepelheid in je armen en handen en de fijne motoriek. Denk aan draaien van het stuur en tegelijk een aantal keer up- of downshiften. Of het pielen aan de settings voor de rembalans in een lange doordraaier, de koppeling bedienen tijdens de start of wanneer je spint en weer weg wilt komen. De bewegingsvrijheid in de arm/hand/gewrichten van Kubica was juist het probleem.

Maargoed, daar zal allemaal wel op getest zijn voor en door Kubica. Dus Williams zal ongetwijfeld een beter beeld hebben bij het feit of hij nog geschikt is of niet.
(Y)
pi_175507985
dubbel
(Y)
pi_175508981
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 23:05 schreef papert het volgende:
Als kubica werkelijk competitief kan zijn, hoef ik in ieder geval niet meer aan te horen dat F1, een van de zwaarste sporten is.
Wat het natuurlijk ook niet is.
Iedereen verklaarde mij ook al voor gek, toen ik zei dat het heus wel een beetje mee valt betreft dat Formule 1 een zware fysieke sport is. Maar hier snijd je inderdaad wel een bewijs aan, dat we beiden gelijk hebben. Hoe kan een invalide meedoen aan F1 als het fysiek zo zwaar is. Ik ga er zelf ook vanuit, dat deze sport het talent gewoon bepaalt samen met moed en ongelooflijk veel lef. Maar fysiek een zware sport, het valt volgens mij allemaal wel mee als je dit vergelijkt met andere sporten.
pi_175509770
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 15:24 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Iedereen verklaarde mij ook al voor gek, toen ik zei dat het heus wel een beetje mee valt betreft dat Formule 1 een zware fysieke sport is. Maar hier snijd je inderdaad wel een bewijs aan, dat we beiden gelijk hebben. Hoe kan een invalide meedoen aan F1 als het fysiek zo zwaar is. Ik ga er zelf ook vanuit, dat deze sport het talent gewoon bepaalt samen met moed en ongelooflijk veel lef. Maar fysiek een zware sport, het valt volgens mij allemaal wel mee als je dit vergelijkt met andere sporten.
Eens. Eigenlijk is het de auto die al het zware werk doet. Paardrijden is fysiek nou ook niet zo ontzettend zwaar.

Als je F1 vergelijkt met atletiek of basketbal of een andere sport waar het je lichaam is die het meeste werk doet, weet ik wel wat zwaarder is.

Wanneer je flink fit bent kun je anderhalf tot 2u achter elkaar flink hard racen in een F1 auto (niet eens continu, op de rechte stukken en in de pits gebeurt er niet zoveel), maar 2u lang achter elkaar een voetbalwedstrijd spelen of een turnoefening doen kan eigenlijk niemand.

Dus wat dat betreft is de F1 fysiek zeker niet 1 van de zwaarste sporten.
(Y)
pi_175510555
Het zijn de g-krachten die het zwaar maken. Sturen is alleen zwaar als je zoals Stroll rijdt, maar ik verwacht van Kubica meer vloeiende lijnen en denkwerk voor het aansnijden vd bocht.
.
pi_175511089
Wat betreft het bedienen van de settings van de auto op het stuur is er heus wel iets te bedenken dat dat allemaal mogelijk is met z'n goede hand dus dat argument valt al af. Ik gun het Kubica gewoon, zal 'ie vast hard voor gewerkt hebben. Paar jaartjes in de Williams rondrijden waar toch geen potten mee te breken valt en dan ruimte maken voor nieuw talent. Leuk voor hem, leuk voor de sport en leuk voor de fans. ^O^
Flesje bier
pi_175511151
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 12:45 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ziet er nog vrij geavanceerd uit voor een GP2 engine.
Idd :P ben heel erg benieuwd naar de 2018 PU van Honda, als ze de trend doorzetten van afgelopen half jaar zie ik ze nog wel voor Renault komen volgend jaar.
Kwa koeling en cold-air intake is de split-turbo beter dan het ontwerp van Renault en bij de spec 4 hebben ze de MGU-H "los" gehaald van het blok zodat deze los vervangen kan worden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 13:34 schreef Floriz87 het volgende:

[..]

OK. Kan jij hier iets mee?
Nee, moet dat dan? :P
pi_175511762
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 16:59 schreef Fer het volgende:
Het zijn de g-krachten die het zwaar maken. Sturen is alleen zwaar als je zoals Stroll rijdt, maar ik verwacht van Kubica meer vloeiende lijnen en denkwerk voor het aansnijden vd bocht.
Ja, dat geloof ik ook wel hoor. En ik zeg heus niet dat de gemiddelde Nederlander het anderhalf uur uithoudt in een F1 auto. Ze trainen niet voor niks zo hard.

Maar in mijn omgeving werd er letterlijk gezegd dat het misschien wel de zwaarste sport is. Waarin het qua zwaarte boven bijvoorbeeld een marathon lopen, wielrennen, biathlon enz. werd gesteld.

Dat kon ik niet geloven omdat bij F1 doorgaans niet het verschil wordt gemaakt met fitheid, maar met, gevoel voor de auto, inzicht, reactievermogen enz.
pi_175512000
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 18:31 schreef papert het volgende:

Dat kon ik niet geloven omdat bij F1 doorgaans niet het verschil wordt gemaakt met fitheid, maar met, gevoel voor de auto, inzicht, reactievermogen enz.
Precies, als fitheid het verschil maakt dan moet je heel erg fit zijn om iets te winnen. Als wielrenners alleen maar zouden afdalen zouden ze ook niet zo heel fit zijn. Je kunt natuurlijk wel verliezen door niet fit genoeg te zijn, en het niveau van 'fit genoeg' ligt best hoog. Maar fitter dan fit genoeg geeft geen voordeel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_175512082


Er komt weer een schijtlollig kerst filmpje aan van Red Bull :P
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 5 december 2017 @ 18:52:10 #223
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_175512109
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 14:19 schreef THEFXR het volgende:

[..]

sommige nep F1 fans hier kunnen het niet hebben, dat hun helden het dus makkelijk hebben in de auto zodat iemand die wat beperkt is ook kan meedoen.
je typt troep.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_175512523
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 18:31 schreef papert het volgende:

[..]

Ja, dat geloof ik ook wel hoor. En ik zeg heus niet dat de gemiddelde Nederlander het anderhalf uur uithoudt in een F1 auto. Ze trainen niet voor niks zo hard.

Maar in mijn omgeving werd er letterlijk gezegd dat het misschien wel de zwaarste sport is. Waarin het qua zwaarte boven bijvoorbeeld een marathon lopen, wielrennen, biathlon enz. werd gesteld.

Dat kon ik niet geloven omdat bij F1 doorgaans niet het verschil wordt gemaakt met fitheid, maar met, gevoel voor de auto, inzicht, reactievermogen enz.
Maar je moet wel fit zijn om het een hele race vol te houden en behoorlijke (nek)spieren hebben om de g-krachten op te vangen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_175512691
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 15:24 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Iedereen verklaarde mij ook al voor gek, toen ik zei dat het heus wel een beetje mee valt betreft dat Formule 1 een zware fysieke sport is. Maar hier snijd je inderdaad wel een bewijs aan, dat we beiden gelijk hebben. Hoe kan een invalide meedoen aan F1 als het fysiek zo zwaar is. Ik ga er zelf ook vanuit, dat deze sport het talent gewoon bepaalt samen met moed en ongelooflijk veel lef. Maar fysiek een zware sport, het valt volgens mij allemaal wel mee als je dit vergelijkt met andere sporten.
Je voetbalt anders niet in een nauwe ruimte van een graadje of 40-50, vlak dat ook niet uit. Zeker op de hetere circuits gaan er liters vocht doorheen.. En je hebt invalide en invalide, het was wel andere koek als ie blind was en twee benen en een arm miste. Conditioneel verbaast het me niks als ie fitter is dan sommige andere valide coureurs. Het enige is de g-krachten, dat is ook al eerder afgelopen seizoen voorbij gekomen dat een coureur minder fit was omdat ie een paar keer was uitgevallen, en je de g krachten pas echt goed traint in een race van twee uur.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_175512778
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 19:18 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Maar je moet wel fit zijn om het een hele race vol te houden en behoorlijke (nek)spieren hebben om de g-krachten op te vangen.
Ja, absoluut. Was ook zeker niet mijn bedoeling dat tegen te spreken.
pi_175512868
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:38 schreef SnowOokami het volgende:
Honda heeft foto's van z'n 2017 motor online gezet (de 2018 is een door ontwikkeling van dit concept):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Welke merken hebben die gesplitste turbo met doorlopende as? Enkel Honda (2018 dacht ik?) en Mercedes of zijn daar nog andere merken mee bezig?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 december 2017 @ 19:35:54 #228
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175512956
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 19:32 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Welke merken hebben die gesplitste turbo met doorlopende as? Enkel Honda (2018 dacht ik?) en Mercedes of zijn daar nog andere merken mee bezig?
Dat je de turbo überhaupt gevonden hebt :D
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175513353
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 19:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat je de turbo überhaupt gevonden hebt :D
Volgens mij zit het zo ongeveer:


quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 19:32 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Welke merken hebben die gesplitste turbo met doorlopende as? Enkel Honda (2018 dacht ik?) en Mercedes of zijn daar nog andere merken mee bezig?
Alleen Honda heeft Mercedes durven kopiëren naar mijn weten, de 2017 motor had ook al de split turbo alleen de MGU-H zat geïntegreerd in het blok die hebben ze nu "los" gehaald zodat die ook vervangen kan worden in enkele uren.
Concept blijft voor de 2018 motor hetzelfde alleen de componenten worden verbeterd.
  dinsdag 5 december 2017 @ 19:50:54 #230
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_175513360
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 19:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat je de turbo überhaupt gevonden hebt :D
Is niet zo moeilijk toch ?

Gewoon uitlaat en inlaat volgen, waar die kruizen = Turbo.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 december 2017 @ 20:01:17 #231
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175513659
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 december 2017 19:50 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Is niet zo moeilijk toch ?

Gewoon uitlaat en inlaat volgen, waar die kruizen = Turbo.
Ik zie geen kruising. Ook niets wat voor een turbo door kan gaan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175513786
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik zie geen kruising. Ook niets wat voor een turbo door kan gaan.
Turbo zit hierachter:


  dinsdag 5 december 2017 @ 20:09:05 #233
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_175513866
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik zie geen kruising. Ook niets wat voor een turbo door kan gaan.
Aj, je hebt gelijk

Ik heb hem even duidelijker gemaakt zo.


Normale turbo's hebben de compressor van de uitlaat en inlaat tegen elkaar aanzitten. Hierdoor is de as meestal korter.

Zo dus


Waarschijnlijk heeft Honda en Mercedes dit concept toegepast zodat de inkomende lucht minder word opgewarmd. Koude lucht is meer power namelijk (heel kort door de bocht)

En de uitlaatcompressor wil je juist zo warm mogelijk hebben omdat die draait op thermische energie
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_175513906
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:09 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Aj, je hebt gelijk

Ik heb hem even duidelijker gemaakt zo.
[ afbeelding ]

Normale turbo's hebben de compressor van de uitlaat en inlaat tegen elkaar aanzitten. Hierdoor is de as meestal korter.

Zo dus
[ afbeelding ]
Ik heb een Z20LEH in m'n Astra liggen :P maar goed het zijn idd 2 compressors.
  dinsdag 5 december 2017 @ 20:13:58 #235
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_175513976
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:10 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Ik heb een Z20LEH in m'n Astra liggen :P maar goed het zijn idd 2 compressors.
Das wel een leuk blokje, ik heb wel eens mogen sturen in een Z20LET (zafira).
Dat wil nog heel aardig voor zo'n busje
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  dinsdag 5 december 2017 @ 20:16:26 #236
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_175514038
Maar moet wel zeggen dat het composietwerk van die blokken altijd om te janken is. Mercedesblok had ook al een aantal van die delen die zum kotsen waren zeg :P
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_175514078
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:13 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Das wel een leuk blokje, ik heb wel eens mogen sturen in een Z20LET (zafira).
Dat wil nog heel aardig voor zo'n busje
Idd :7

Maar het split turbo concept heeft volgens mij inderdaad als grote voordeel dat de inlaat lucht een koeler is dan als je de inlaat compressor bij de uitlaat houdt = meer zuurstof = grotere boem.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 december 2017 @ 20:18:53 #238
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175514101
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:09 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Aj, je hebt gelijk

Ik heb hem even duidelijker gemaakt zo.
[ afbeelding ]

Normale turbo's hebben de compressor van de uitlaat en inlaat tegen elkaar aanzitten. Hierdoor is de as meestal korter.

Zo dus
[ afbeelding ]

Waarschijnlijk heeft Honda en Mercedes dit concept toegepast zodat de inkomende lucht minder word opgewarmd. Koude lucht is meer power namelijk (heel kort door de bocht)

En de uitlaatcompressor wil je juist zo warm mogelijk hebben omdat die draait op thermische energie
Ja, ik heb hem door _O-
Turbo is soms lastig als één onderdeel te zien, vooral in dit geval.

Nu snap ik ook meteen waarom die MGU-H zo onbetrouwbaar als de pest is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 5 december 2017 @ 20:19:42 #239
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_175514119
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:18 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Idd :7

Maar het split turbo concept heeft volgens mij inderdaad als grote voordeel dat de inlaat lucht een koeler is dan als je de inlaat compressor bij de uitlaat houdt = meer zuurstof = grotere boem.
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:09 schreef bokkepoot het volgende:

[b]Waarschijnlijk heeft Honda en Mercedes dit concept toegepast zodat de inkomende lucht minder word opgewarmd. Koude lucht is meer power namelijk (heel kort door de bocht)

En de uitlaatcompressor wil je juist zo warm mogelijk hebben omdat die draait op thermische energie
[/b]
Correct
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_175514160
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:19 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Correct
:D

De spec 4 motor heeft een nieuwe kop (sterker/zwaarder) en de MGU-H is dus iets verder van het blok gemonteerd.
Honda hoeft nu "enkel" de brandstof efficiency en MGU-H winst te verbeteren, ICE technisch is het een behoorlijk goede motor.
  dinsdag 5 december 2017 @ 20:24:47 #241
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_175514242
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:21 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

:D

De spec 4 motor heeft een nieuwe kop (sterker/zwaarder) en de MGU-H is dus iets verder van het blok gemonteerd.
Honda hoeft nu "enkel" de brandstof efficiency en MGU-H winst te verbeteren, ICE technisch is het een behoorlijk goede motor.
Mercedes zit al op 50% efficiëntie van de verbrandingsmotor in totaal. Ik ben toch bang dat die het trucje met MGU-H iets te goed voor elkaar hebben.. Ferrari komt misschien volgend jaar close, maar ik verwacht niet veel van Renooit en Honda helaas.

Al is de uitval van de Honda wel minder dan de Renooit's de laatste races...
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  dinsdag 5 december 2017 @ 20:28:00 #242
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_175514295
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ja, ik heb hem door _O-
Turbo is soms lastig als één onderdeel te zien, vooral in dit geval.

Nu snap ik ook meteen waarom die MGU-H zo onbetrouwbaar als de pest is.
Ik eigenlijk niet, want het is naar mijn weten niet meer dan een veredelde electromotor die de compressor van de lucht onderin aandrijft of stroom opwekt van die compressor van de uitlaat.

Hoe moeilijk kan dat zijn :D

Kijk zo ziet dat er dus blijkbaar bij Renooit uit
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_175514450
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:28 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Ik eigenlijk niet, want het is naar mijn weten niet meer dan een veredelde electromotor die de compressor van de lucht onderin aandrijft of stroom opwekt van die compressor van de uitlaat.

Hoe moeilijk kan dat zijn :D
Misschien dat het nogal lastig is om een elektro motor in de buurt van dergelijke warme componenten stabiel te houden? Ze hadden mid-season nogal last van shaft/bearing problemen, op F1technical begreep ik dat ze problemen hadden met de extreme (warmte/frictie) omstandigheden waarin de MGU-H zich verkeerd.
Ding heeft overigens een andere ratio dan de turbo compressors (ca 30.000 rpm), dus weet jij veel wat voor mechanisme daar zit.

Voor zover ik weet zit de MGU-H vanaf 2018 wat hoger vergeleken met de 2017 motor om dat te verbeteren.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 december 2017 @ 20:52:31 #244
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175514996
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:28 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Ik eigenlijk niet, want het is naar mijn weten niet meer dan een veredelde electromotor die de compressor van de lucht onderin aandrijft of stroom opwekt van die compressor van de uitlaat.

Hoe moeilijk kan dat zijn :D

Kijk zo ziet dat er dus blijkbaar bij Renooit uit [ afbeelding ]
Tja... Ik kan ook een elektromotor bouwen. Helaas is het toch niet zo simpel als het klinkt, en dan heb je ook nog een hele krappe hete ruimte waar ie in gepropt moet worden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 5 december 2017 @ 20:55:45 #245
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_175515092
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:33 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Misschien dat het nogal lastig is om een elektro motor in de buurt van dergelijke warme componenten stabiel te houden? Ze hadden mid-season nogal last van shaft/bearing problemen, op F1technical begreep ik dat ze problemen hadden met de extreme (warmte/frictie) omstandigheden waarin de MGU-H zich verkeerd.
Ding heeft overigens een andere ratio dan de turbo compressors (ca 30.000 rpm), dus weet jij veel wat voor mechanisme daar zit.

Voor zover ik weet zit de MGU-H vanaf 2018 wat hoger vergeleken met de 2017 motor om dat te verbeteren.
Opzich wel verklaarbaar daarmee ja, ik kan mij voorstellen dat die as die door het blok heen loopt aardig wat problemen kan opleveren.

Toch wel bizar. Brawn koopt Honda op, gooit er een Merc blok in en word kampioen.
Vervolgens koop Mercedes Brawn over en wint daarmee 4 titels... En Honda...
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Tja... Ik kan ook een elektromotor bouwen. Helaas is het toch niet zo simpel als het klinkt, en dan heb je ook nog een hele krappe hete ruimte waar ie in gepropt moet worden.
Ik snap ook dat het niet zo simpel is, maar ik vind het apart dat het ene team het trucje zo goed doorheeft en de rest maar een beetje blijft behelpen. Mercedes domineerde de afgelopen 2 races zwaar namelijk.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_175515594
Het probleem van het geheel is die idioot lange turbo-as. Van de turbine, door de MGU-H naar de compressor. Die draait 100000 toeren en mag niet trillen of resoneren, compleet in balans zijn.

Die lagers moet dus superlicht lopen, maar ook enorme hitte van de afvoeren.

Die foto van die Magneti Marellie turbo is van van Ferrari 2014 schijnt. Die zijn in 2015 overgestapt op MGU-H - Compressor - Turbine. Evenals Renault heeft.

Overigens diep respect voor Honda, die deze turbo in krap een jaar werkens gekregen hebben. Mercedes was al in 2011-12 ermee bezig. Die konden nog 2 jaar finetunen, Honda moest gelijk ermee racen.

[ Bericht 21% gewijzigd door Fer op 05-12-2017 21:23:43 ]
.
pi_175516123
Een kijkje binnenin de voormalige Arrows/ Super Aguri/ Caterham F1 faciliteiten in Leafield:

Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_175516809
Ik vind het machtig mooie techniek die F1 blokjes. Ik heb achtergrond in luchtvaarttechniek en ook wel wat ontwikkeling bij Prost Racing in de tijd maar dit is toch smullen hoor.
pi_175517388
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 22:00 schreef jpjedi het volgende:
Ik vind het machtig mooie techniek die F1 blokjes. Ik heb achtergrond in luchtvaarttechniek en ook wel wat ontwikkeling bij Prost Racing in de tijd maar dit is toch smullen hoor.
Heb zelf een civiel technische achtergrond maar vind motor techniek echt prachtig O+
  dinsdag 5 december 2017 @ 22:35:17 #250
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_175517606
Werktuigbouwkunde tegenwoordig hier, in de composiet. Dus droom soms wel eens om de overstap te maken :P
Als ook van de sarcastische opmerkingen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')