abonnement Unibet Coolblue
pi_175512778
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 19:18 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Maar je moet wel fit zijn om het een hele race vol te houden en behoorlijke (nek)spieren hebben om de g-krachten op te vangen.
Ja, absoluut. Was ook zeker niet mijn bedoeling dat tegen te spreken.
pi_175512868
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:38 schreef SnowOokami het volgende:
Honda heeft foto's van z'n 2017 motor online gezet (de 2018 is een door ontwikkeling van dit concept):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Welke merken hebben die gesplitste turbo met doorlopende as? Enkel Honda (2018 dacht ik?) en Mercedes of zijn daar nog andere merken mee bezig?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 december 2017 @ 19:35:54 #228
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175512956
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 19:32 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Welke merken hebben die gesplitste turbo met doorlopende as? Enkel Honda (2018 dacht ik?) en Mercedes of zijn daar nog andere merken mee bezig?
Dat je de turbo überhaupt gevonden hebt :D
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175513353
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 19:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat je de turbo überhaupt gevonden hebt :D
Volgens mij zit het zo ongeveer:


quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 19:32 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Welke merken hebben die gesplitste turbo met doorlopende as? Enkel Honda (2018 dacht ik?) en Mercedes of zijn daar nog andere merken mee bezig?
Alleen Honda heeft Mercedes durven kopiëren naar mijn weten, de 2017 motor had ook al de split turbo alleen de MGU-H zat geïntegreerd in het blok die hebben ze nu "los" gehaald zodat die ook vervangen kan worden in enkele uren.
Concept blijft voor de 2018 motor hetzelfde alleen de componenten worden verbeterd.
  dinsdag 5 december 2017 @ 19:50:54 #230
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_175513360
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 19:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat je de turbo überhaupt gevonden hebt :D
Is niet zo moeilijk toch ?

Gewoon uitlaat en inlaat volgen, waar die kruizen = Turbo.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 december 2017 @ 20:01:17 #231
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175513659
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 december 2017 19:50 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Is niet zo moeilijk toch ?

Gewoon uitlaat en inlaat volgen, waar die kruizen = Turbo.
Ik zie geen kruising. Ook niets wat voor een turbo door kan gaan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175513786
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik zie geen kruising. Ook niets wat voor een turbo door kan gaan.
Turbo zit hierachter:


  dinsdag 5 december 2017 @ 20:09:05 #233
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_175513866
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik zie geen kruising. Ook niets wat voor een turbo door kan gaan.
Aj, je hebt gelijk

Ik heb hem even duidelijker gemaakt zo.


Normale turbo's hebben de compressor van de uitlaat en inlaat tegen elkaar aanzitten. Hierdoor is de as meestal korter.

Zo dus


Waarschijnlijk heeft Honda en Mercedes dit concept toegepast zodat de inkomende lucht minder word opgewarmd. Koude lucht is meer power namelijk (heel kort door de bocht)

En de uitlaatcompressor wil je juist zo warm mogelijk hebben omdat die draait op thermische energie
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_175513906
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:09 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Aj, je hebt gelijk

Ik heb hem even duidelijker gemaakt zo.
[ afbeelding ]

Normale turbo's hebben de compressor van de uitlaat en inlaat tegen elkaar aanzitten. Hierdoor is de as meestal korter.

Zo dus
[ afbeelding ]
Ik heb een Z20LEH in m'n Astra liggen :P maar goed het zijn idd 2 compressors.
  dinsdag 5 december 2017 @ 20:13:58 #235
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_175513976
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:10 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Ik heb een Z20LEH in m'n Astra liggen :P maar goed het zijn idd 2 compressors.
Das wel een leuk blokje, ik heb wel eens mogen sturen in een Z20LET (zafira).
Dat wil nog heel aardig voor zo'n busje
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  dinsdag 5 december 2017 @ 20:16:26 #236
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_175514038
Maar moet wel zeggen dat het composietwerk van die blokken altijd om te janken is. Mercedesblok had ook al een aantal van die delen die zum kotsen waren zeg :P
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_175514078
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:13 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Das wel een leuk blokje, ik heb wel eens mogen sturen in een Z20LET (zafira).
Dat wil nog heel aardig voor zo'n busje
Idd :7

Maar het split turbo concept heeft volgens mij inderdaad als grote voordeel dat de inlaat lucht een koeler is dan als je de inlaat compressor bij de uitlaat houdt = meer zuurstof = grotere boem.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 december 2017 @ 20:18:53 #238
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175514101
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:09 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Aj, je hebt gelijk

Ik heb hem even duidelijker gemaakt zo.
[ afbeelding ]

Normale turbo's hebben de compressor van de uitlaat en inlaat tegen elkaar aanzitten. Hierdoor is de as meestal korter.

Zo dus
[ afbeelding ]

Waarschijnlijk heeft Honda en Mercedes dit concept toegepast zodat de inkomende lucht minder word opgewarmd. Koude lucht is meer power namelijk (heel kort door de bocht)

En de uitlaatcompressor wil je juist zo warm mogelijk hebben omdat die draait op thermische energie
Ja, ik heb hem door _O-
Turbo is soms lastig als één onderdeel te zien, vooral in dit geval.

Nu snap ik ook meteen waarom die MGU-H zo onbetrouwbaar als de pest is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 5 december 2017 @ 20:19:42 #239
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_175514119
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:18 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Idd :7

Maar het split turbo concept heeft volgens mij inderdaad als grote voordeel dat de inlaat lucht een koeler is dan als je de inlaat compressor bij de uitlaat houdt = meer zuurstof = grotere boem.
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:09 schreef bokkepoot het volgende:

[b]Waarschijnlijk heeft Honda en Mercedes dit concept toegepast zodat de inkomende lucht minder word opgewarmd. Koude lucht is meer power namelijk (heel kort door de bocht)

En de uitlaatcompressor wil je juist zo warm mogelijk hebben omdat die draait op thermische energie
[/b]
Correct
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_175514160
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:19 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Correct
:D

De spec 4 motor heeft een nieuwe kop (sterker/zwaarder) en de MGU-H is dus iets verder van het blok gemonteerd.
Honda hoeft nu "enkel" de brandstof efficiency en MGU-H winst te verbeteren, ICE technisch is het een behoorlijk goede motor.
  dinsdag 5 december 2017 @ 20:24:47 #241
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_175514242
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:21 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

:D

De spec 4 motor heeft een nieuwe kop (sterker/zwaarder) en de MGU-H is dus iets verder van het blok gemonteerd.
Honda hoeft nu "enkel" de brandstof efficiency en MGU-H winst te verbeteren, ICE technisch is het een behoorlijk goede motor.
Mercedes zit al op 50% efficiëntie van de verbrandingsmotor in totaal. Ik ben toch bang dat die het trucje met MGU-H iets te goed voor elkaar hebben.. Ferrari komt misschien volgend jaar close, maar ik verwacht niet veel van Renooit en Honda helaas.

Al is de uitval van de Honda wel minder dan de Renooit's de laatste races...
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  dinsdag 5 december 2017 @ 20:28:00 #242
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_175514295
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ja, ik heb hem door _O-
Turbo is soms lastig als één onderdeel te zien, vooral in dit geval.

Nu snap ik ook meteen waarom die MGU-H zo onbetrouwbaar als de pest is.
Ik eigenlijk niet, want het is naar mijn weten niet meer dan een veredelde electromotor die de compressor van de lucht onderin aandrijft of stroom opwekt van die compressor van de uitlaat.

Hoe moeilijk kan dat zijn :D

Kijk zo ziet dat er dus blijkbaar bij Renooit uit
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_175514450
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:28 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Ik eigenlijk niet, want het is naar mijn weten niet meer dan een veredelde electromotor die de compressor van de lucht onderin aandrijft of stroom opwekt van die compressor van de uitlaat.

Hoe moeilijk kan dat zijn :D
Misschien dat het nogal lastig is om een elektro motor in de buurt van dergelijke warme componenten stabiel te houden? Ze hadden mid-season nogal last van shaft/bearing problemen, op F1technical begreep ik dat ze problemen hadden met de extreme (warmte/frictie) omstandigheden waarin de MGU-H zich verkeerd.
Ding heeft overigens een andere ratio dan de turbo compressors (ca 30.000 rpm), dus weet jij veel wat voor mechanisme daar zit.

Voor zover ik weet zit de MGU-H vanaf 2018 wat hoger vergeleken met de 2017 motor om dat te verbeteren.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 december 2017 @ 20:52:31 #244
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175514996
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:28 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Ik eigenlijk niet, want het is naar mijn weten niet meer dan een veredelde electromotor die de compressor van de lucht onderin aandrijft of stroom opwekt van die compressor van de uitlaat.

Hoe moeilijk kan dat zijn :D

Kijk zo ziet dat er dus blijkbaar bij Renooit uit [ afbeelding ]
Tja... Ik kan ook een elektromotor bouwen. Helaas is het toch niet zo simpel als het klinkt, en dan heb je ook nog een hele krappe hete ruimte waar ie in gepropt moet worden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 5 december 2017 @ 20:55:45 #245
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_175515092
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:33 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Misschien dat het nogal lastig is om een elektro motor in de buurt van dergelijke warme componenten stabiel te houden? Ze hadden mid-season nogal last van shaft/bearing problemen, op F1technical begreep ik dat ze problemen hadden met de extreme (warmte/frictie) omstandigheden waarin de MGU-H zich verkeerd.
Ding heeft overigens een andere ratio dan de turbo compressors (ca 30.000 rpm), dus weet jij veel wat voor mechanisme daar zit.

Voor zover ik weet zit de MGU-H vanaf 2018 wat hoger vergeleken met de 2017 motor om dat te verbeteren.
Opzich wel verklaarbaar daarmee ja, ik kan mij voorstellen dat die as die door het blok heen loopt aardig wat problemen kan opleveren.

Toch wel bizar. Brawn koopt Honda op, gooit er een Merc blok in en word kampioen.
Vervolgens koop Mercedes Brawn over en wint daarmee 4 titels... En Honda...
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Tja... Ik kan ook een elektromotor bouwen. Helaas is het toch niet zo simpel als het klinkt, en dan heb je ook nog een hele krappe hete ruimte waar ie in gepropt moet worden.
Ik snap ook dat het niet zo simpel is, maar ik vind het apart dat het ene team het trucje zo goed doorheeft en de rest maar een beetje blijft behelpen. Mercedes domineerde de afgelopen 2 races zwaar namelijk.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_175515594
Het probleem van het geheel is die idioot lange turbo-as. Van de turbine, door de MGU-H naar de compressor. Die draait 100000 toeren en mag niet trillen of resoneren, compleet in balans zijn.

Die lagers moet dus superlicht lopen, maar ook enorme hitte van de afvoeren.

Die foto van die Magneti Marellie turbo is van van Ferrari 2014 schijnt. Die zijn in 2015 overgestapt op MGU-H - Compressor - Turbine. Evenals Renault heeft.

Overigens diep respect voor Honda, die deze turbo in krap een jaar werkens gekregen hebben. Mercedes was al in 2011-12 ermee bezig. Die konden nog 2 jaar finetunen, Honda moest gelijk ermee racen.

[ Bericht 21% gewijzigd door Fer op 05-12-2017 21:23:43 ]
.
pi_175516123
Een kijkje binnenin de voormalige Arrows/ Super Aguri/ Caterham F1 faciliteiten in Leafield:

Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_175516809
Ik vind het machtig mooie techniek die F1 blokjes. Ik heb achtergrond in luchtvaarttechniek en ook wel wat ontwikkeling bij Prost Racing in de tijd maar dit is toch smullen hoor.
pi_175517388
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 22:00 schreef jpjedi het volgende:
Ik vind het machtig mooie techniek die F1 blokjes. Ik heb achtergrond in luchtvaarttechniek en ook wel wat ontwikkeling bij Prost Racing in de tijd maar dit is toch smullen hoor.
Heb zelf een civiel technische achtergrond maar vind motor techniek echt prachtig O+
  dinsdag 5 december 2017 @ 22:35:17 #250
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_175517606
Werktuigbouwkunde tegenwoordig hier, in de composiet. Dus droom soms wel eens om de overstap te maken :P
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_175518011
IT'er met wat vakken lucht- en ruimtevaart in een ver verleden. O.a. aerodynamica.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_175519533
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 december 2017 22:35 schreef bokkepoot het volgende:
Werktuigbouwkunde tegenwoordig hier, in de composiet. Dus droom soms wel eens om de overstap te maken :P
Hier ook, maar dan in de vehicle dynamics en bezig met het vervangen van "coureurs". Die op de openbare weg dan :P

Droomde altijd van een baan in de F1, maar begin steeds meer te beseffen dat ik dat misschien helemaal niet wil. Nu kan ik er nog gewoon van genieten ipv dat het je hele leven is.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 6 december 2017 @ 01:17:55 #253
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_175520428
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 21:36 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Een kijkje binnenin de voormalige Arrows/ Super Aguri/ Caterham F1 faciliteiten in Leafield:

ruim een jaar geleden..........
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 6 december 2017 @ 09:07:12 #254
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_175522422
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 00:03 schreef Waffle het volgende:

[..]

Hier ook, maar dan in de vehicle dynamics en bezig met het vervangen van "coureurs". Die op de openbare weg dan :P

Droomde altijd van een baan in de F1, maar begin steeds meer te beseffen dat ik dat misschien helemaal niet wil. Nu kan ik er nog gewoon van genieten ipv dat het je hele leven is.
Waar werk je dan?
Aangezien waar ik werk we ons er ook mee bezig houden.

Ja de F1 klinkt leuk maar veel van huis en lange dagen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 6 december 2017 @ 09:19:20 #255
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_175522624
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 09:07 schreef nils7 het volgende:

[..]

Waar werk je dan?
Aangezien waar ik werk we ons er ook mee bezig houden.

Ja de F1 klinkt leuk maar veel van huis en lange dagen.
Gewoon lekker een Formule E projectje opzetten jullie :D
Please sir. When moon? When Mustang?
  woensdag 6 december 2017 @ 09:38:21 #256
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_175522874
quote:
3s.gif Op woensdag 6 december 2017 09:19 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Gewoon lekker een Formule E projectje opzetten jullie :D
Ja als we ooit een motorsport divisie opstarten ben ik er als de kippen bij hahaha.
Maar tot op heden niet.
Formula E kost toch een slordige 30 mln wil je competatief zijn en mensen verwachten dat wij de rest tot snot zullen rijden dus dat bedrag zijn we dan ook kwijt. Terwijl we dat geld nu harder kunnen gebruiken voor andere zaken.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 6 december 2017 @ 09:39:34 #257
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_175522890
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 09:38 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ja als we ooit een motorsport divisie opstarten ben ik er als de kippen bij hahaha.
Maar tot op heden niet.
Formula E kost toch een slordige 30 mln wil je competatief zijn en mensen verwachten dat wij de rest tot snot zullen rijden dus dat bedrag zijn we dan ook kwijt. Terwijl we dat geld nu harder kunnen gebruiken voor andere zaken.
Waarschijnlijk kun je inderdaad alleen maar gezichtsverlies leiden door niet te winnen. Dus ik snap wel dat het niet gaat gebeuren :D
Please sir. When moon? When Mustang?
  woensdag 6 december 2017 @ 09:41:27 #258
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_175522916
quote:
3s.gif Op woensdag 6 december 2017 09:39 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Waarschijnlijk kun je inderdaad alleen maar gezichtsverlies leiden door niet te winnen. Dus ik snap wel dat het niet gaat gebeuren :D
Er komt wel een klasse die met onze auto's gaat rijden maar officieel doen wij er niks mee.
Coronel schijnt er in te gaan racen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 6 december 2017 @ 09:50:35 #259
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_175523028
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 09:41 schreef nils7 het volgende:

[..]

Er komt wel een klasse die met onze auto's gaat rijden maar officieel doen wij er niks mee.
Coronel schijnt er in te gaan racen.
[ afbeelding ]
Tof :D
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_175523285
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 09:38 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ja als we ooit een motorsport divisie opstarten ben ik er als de kippen bij hahaha.
Maar tot op heden niet.
Formula E kost toch een slordige 30 mln wil je competatief zijn en mensen verwachten dat wij de rest tot snot zullen rijden dus dat bedrag zijn we dan ook kwijt. Terwijl we dat geld nu harder kunnen gebruiken voor andere zaken.
Schiet maar eens op met die Model 3, zodat ik die kan leasen :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 6 december 2017 @ 10:25:14 #261
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_175523487
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 10:12 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Schiet maar eens op met die Model 3, zodat ik die kan leasen :)
Hij zit lekker :7
Ondanks dat op de foto's het dashboard heel minimalistisch is, is dat in het echt minder erg dan ik had verwacht.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 6 december 2017 @ 10:44:18 #262
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_175523790
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 09:41 schreef nils7 het volgende:

[..]

Er komt wel een klasse die met onze auto's gaat rijden maar officieel doen wij er niks mee.
Coronel schijnt er in te gaan racen.
[ afbeelding ]
Die klasse is al lang dood. Gaat het nu via crowdfunding proberen :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 6 december 2017 @ 10:44:59 #263
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_175523800
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 09:38 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ja als we ooit een motorsport divisie opstarten ben ik er als de kippen bij hahaha.
Maar tot op heden niet.
Formula E kost toch een slordige 30 mln wil je competatief zijn en mensen verwachten dat wij de rest tot snot zullen rijden dus dat bedrag zijn we dan ook kwijt. Terwijl we dat geld nu harder kunnen gebruiken voor andere zaken.
Zoals de illusie ophouden dat elektrische auto's relevant en rendabel zijn?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_175525391
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 18:49 schreef franklop het volgende:
[ afbeelding ]

Er komt weer een schijtlollig kerst filmpje aan van Red Bull :P
Ricciardo 1e rijder (want kerstman) Verstappen 2e rijder confirmed.
Woei!
  woensdag 6 december 2017 @ 12:20:47 #265
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_175525602
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 10:12 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Schiet maar eens op met die Model 3, zodat ik die kan leasen :)
Een model 3 leasen?
Moet je dat wel willen?
Kan zomaar hard bergafwaarts gaan met Tesla als de Model 3 gaat floppen.
pi_175525774
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 09:41 schreef nils7 het volgende:

[..]

Er komt wel een klasse die met onze auto's gaat rijden maar officieel doen wij er niks mee.
Coronel schijnt er in te gaan racen.
[ afbeelding ]
:')

Weg hoor met die Tesla troep.
  woensdag 6 december 2017 @ 12:35:46 #267
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175525934
quote:
6s.gif Op woensdag 6 december 2017 10:44 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zoals de illusie ophouden dat elektrische auto's relevant en rendabel zijn?
:')
pi_175525995
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:20 schreef tja77 het volgende:

[..]

Een model 3 leasen?
Moet je dat wel willen?
Kan zomaar hard bergafwaarts gaan met Tesla als de Model 3 gaat floppen.
Als die beschikbaar is als ik een nieuwe leasewagen mag uitzoeken is het een optie. EN juist in de lease is het risico vrij klein. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 6 december 2017 @ 12:43:06 #270
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_175526080
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:39 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Als die beschikbaar is als ik een nieuwe leasewagen mag uitzoeken is het een optie. EN juist in de lease is het risico vrij klein. :)
Want met een leasebak hoef je niet naar de garage als er iets aan mankeert?
Maar genoeg over Tesla, voordat het weer teveel over auto's van users gaat.
  woensdag 6 december 2017 @ 12:57:32 #271
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_175526343
quote:
Ik had het al gelezen ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_175526957
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:43 schreef tja77 het volgende:

[..]

Want met een leasebak hoef je niet naar de garage als er iets aan mankeert?
Dat wel, maar als die niet meer gerepareerd kan worden (omdat er geen garage/kennis meer is), kan ik altijd een nieuwe auto leasen. Dat risico is voor de leasemaatschappij.

quote:
Maar genoeg over Tesla, voordat het weer teveel over auto's van users gaat.
Ik hou er over op!
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_175530045
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 19:18 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Maar je moet wel fit zijn om het een hele race vol te houden en behoorlijke (nek)spieren hebben om de g-krachten op te vangen.
Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat elke ongetrainde Nederlander in een F1 auto kan stappen. Ik heb het ook over de vergelijking met het lopen van een marathon, biatlon of langlaufen etc, waar conditie tot in het extreme wordt getraind.

Bij F1 gaat het volgens mij vooral om vele uren doorbrengen in de simulaties, elke bocht uit je hoofd kennen en alle instructies van je auto kennen om fouten op te lossen. Verder gaat het vooral om je reactievermogen waar je beslissingen moet nemen in minder dan een seconde en het gaat vooral over een ongelooflijke portie moed en lef, gezien F1 wel tot de gevaarlijkste sporten behoort ( al is dat vooral gebaseerd op het verleden )

De G-kracht is leuk, maar ik denk niet dat het trainen daarvoor het belangrijkste is van de hele F1 sport. Dat is denk ik maar 10% om juist het uiterste uit je talent te halen.
  woensdag 6 december 2017 @ 15:56:26 #274
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_175530262
Dat is een grove onderschatting.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 6 december 2017 @ 15:59:53 #275
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175530328
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:46 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat elke ongetrainde Nederlander in een F1 auto kan stappen. Ik heb het ook over de vergelijking met het lopen van een marathon, biatlon of langlaufen etc, waar conditie tot in het extreme wordt getraind.

Bij F1 gaat het volgens mij vooral om vele uren doorbrengen in de simulaties, elke bocht uit je hoofd kennen en alle instructies van je auto kennen om fouten op te lossen. Verder gaat het vooral om je reactievermogen waar je beslissingen moet nemen in minder dan een seconde en het gaat vooral over een ongelooflijke portie moed en lef, gezien F1 wel tot de gevaarlijkste sporten behoort ( al is dat vooral gebaseerd op het verleden )

De G-kracht is leuk, maar ik denk niet dat het trainen daarvoor het belangrijkste is van de hele F1 sport. Dat is denk ik maar 10% om juist het uiterste uit je talent te halen.
Ja, vandaar ook dat Formule 1 coureurs maar 4 uur per dag in de sportschool zitten. Beetje nekspieren trainen.
  woensdag 6 december 2017 @ 16:02:39 #276
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_175530374
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:46 schreef MakkieR het volgende:

[..]


De G-kracht is leuk, maar ik denk niet dat het trainen daarvoor het belangrijkste is van de hele F1 sport. Dat is denk ik maar 10% om juist het uiterste uit je talent te halen.
vandaar ook dat Schumacher de nieuwe standaard heeft gezet dik 25 jaar geleden. Die trainde een halve dag extra tov van bv Mansell....
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  woensdag 6 december 2017 @ 16:10:02 #277
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_175530512
Ga es een kwartier indoor karten.
  woensdag 6 december 2017 @ 17:01:24 #278
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_175531491
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 16:10 schreef BeamofLight het volgende:
Ga es een kwartier indoor karten.
Ik heb mn ribben een keer gekneusd met een outdoor kart en te oude banden :(
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 6 december 2017 @ 17:03:02 #279
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_175531525
Iemand ervaring met het FIA gala toevallig?
Ik zat net ff lekker nummertje 2 op de wc te doen toen ik zag dat deze vrijdag avond in Versailles is en laat ondergetekende toevallig in de buurt zijn (Disney) buiten het feit mn vriendin te overtuigen er eventueel naar toe te gaan (rode loper ofzo) zijn er mogelijkheden dat iemand toevallig weet?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 december 2017 @ 18:04:52 #281
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175532439
35 tot 40 pk erbij. Dat zijn behoorlijke cijfers
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 6 december 2017 @ 18:56:43 #282
222912 lobotm
Prutsers aan de macht
pi_175533224
Als je achterloopt in pk's is het makkelijk om vooruitgang te maken ze komen van 100pk en hebben nu iets van 450 pk :P nou ja realistisch iets van 700 pk met alle zeilen erbij. Mercedes zit volgens mij al op ruim 1000 pk met q mode aan .. natte vinger werk van mij heb geen bronnen hiervoor.
Al is je hardware nog zo snel de software achterhaald hem wel.
pi_175534419
STR Honda's rijden volgend jaar gewoon iedereen de moeder _O_
Flesje bier
pi_175536163
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:28 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat wel, maar als die niet meer gerepareerd kan worden (omdat er geen garage/kennis meer is), kan ik altijd een nieuwe auto leasen. Dat risico is voor de leasemaatschappij.

[..]

Ik hou er over op!
Tesla's :{w

elektrische auto's :{w
  woensdag 6 december 2017 @ 21:21:41 #285
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175537078
quote:
10s.gif Op woensdag 6 december 2017 20:55 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Tesla's :{w

elektrische auto's :{w
Grijze Opels. :')
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 december 2017 @ 21:26:59 #286
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175537272
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 17:01 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ik heb mn ribben een keer gekneusd met een outdoor kart en te oude banden :(
Hoe dan :D
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175537310
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 21:21 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Grijze Opels. :')
*Zilvergrijs

en andere kleurcode dan jou grijze Opels :*

Moet toegeven dat ik eigenlijk de Nurburgring Editie wilde... maar daar zijn er nog maar 15 van in NL (1 is ge-exporteert naar België -O- ) en er staan er al maanden geen te koop. Die is overigens alleen in het wit verkrijgbaar... :P

[ Bericht 12% gewijzigd door SnowOokami op 06-12-2017 21:36:26 ]
pi_175537649
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:46 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat elke ongetrainde Nederlander in een F1 auto kan stappen. Ik heb het ook over de vergelijking met het lopen van een marathon, biatlon of langlaufen etc, waar conditie tot in het extreme wordt getraind.

Bij F1 gaat het volgens mij vooral om vele uren doorbrengen in de simulaties, elke bocht uit je hoofd kennen en alle instructies van je auto kennen om fouten op te lossen. Verder gaat het vooral om je reactievermogen waar je beslissingen moet nemen in minder dan een seconde en het gaat vooral over een ongelooflijke portie moed en lef, gezien F1 wel tot de gevaarlijkste sporten behoort ( al is dat vooral gebaseerd op het verleden )

De G-kracht is leuk, maar ik denk niet dat het trainen daarvoor het belangrijkste is van de hele F1 sport. Dat is denk ik maar 10% om juist het uiterste uit je talent te halen.
Dit gebeurt er als je niet strak genoeg in je stoeltje gesnoerd zit en een ongetrainde nek hebt:


Als het er 'makkelijk' uit ziet wil dat nog niet zeggen dat dat het ook is..

Er is een bocht die 6.5g trekt in Australië met de 2017 spec wagens. Dus je hoofd van 5-6 kilo plus helm doet dan 40 kilo, op je nek. Succes ermee.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_175537834
quote:
Sustained of Qualy, daar hebben we nog geen antwoord op. Die Honda is in Q helemaal niet slecht, denk heel dichtbij Renault. Maar in de race schroeven ze zoveel terug, dan is het huilen.
.
pi_175541414
Potver, kalender nog maar net definitief maar GP hockenheim zijn de 'betaalbare' weekend tickets al uitverkocht -O-
pi_175543044
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 21:47 schreef Fer het volgende:

[..]

Sustained of Qualy, daar hebben we nog geen antwoord op. Die Honda is in Q helemaal niet slecht, denk heel dichtbij Renault. Maar in de race schroeven ze zoveel terug, dan is het huilen.
Ik denk dat hij sustained bedoeld, er is eigenlijk nooit veel gesproken over qualy want ik meen dat de methode die Honda gebruikte niet meer kon/mocht (oil burn).

Volgens mij was het grootste euvel tot sustained dat de motor gewoon niet zuinig genoeg is en dat ze hem terug moeten schroeven om binnen die 100kg/uur te blijven.
Had Brundle laatst niet wat brandstof gegevens gepost ergens? Dacht dat de Honda minstens 14kg meer brandstof nodig had dan de Mercedes voor een race.


Overigens:
quote:
Honda F1 chief Hasegawa to leave role in overhaul
https://www.motorsport.co(...)-in-overhaul-986597/

quote:
.....

Toyoharu Tanabe has been named F1 technical director and will focus on the racing and testing operation at the circuit.

Autosport has learned Yasuaki Asaki will take the role of operating officer at Sakura in charge of Formula 1 engine development.

Tanabe, who has worked for Honda since 1984, has F1 experience, having worked as an engineer for Gerhard Berger at McLaren and as chief engineer for Jenson Button at BAR and then Honda.

He also worked in Indycar, currently holds the role of senior manager and race team chief engineer for Honda Performance Development and is believed to be highly rated within Honda.

.......
Ben benieuwd, klinkt als een goeie strategie.

[ Bericht 2% gewijzigd door SnowOokami op 07-12-2017 07:41:51 ]
pi_175543196
Q3 is niet alleen olie natuurlijk, maar ook tijdelijk hogere temperaturen en extra slijtage. Omdat Mercedes weinig heeft aangepast vanaf 2014 zullen ze inmiddels zoveel data hebben over slijtage, dat ze van iedere kilometer in elke modus een berekening kunnen maken hoeveel % de motor slijt.

Honda heeft een probleem, dat naast het brandstofverbruik de turbo/mgu-h nog teveel slijt als ze een hele race voluit gaan.
.
pi_175543346
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 07:54 schreef Fer het volgende:
Q3 is niet alleen olie natuurlijk, maar ook tijdelijk hogere temperaturen en extra slijtage. Omdat Mercedes weinig heeft aangepast vanaf 2014 zullen ze inmiddels zoveel data hebben over slijtage, dat ze van iedere kilometer in elke modus een berekening kunnen maken hoeveel % de motor slijt.

Honda heeft een probleem, dat naast het brandstofverbruik de turbo/mgu-h nog teveel slijt als ze een hele race voluit gaan.
Dat zou voor 2018 opgelost moeten zijn toch? (zwaarder)
  donderdag 7 december 2017 @ 08:07:00 #294
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_175543347
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 21:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hoe dan :D
Ik ging bij Veldhoven naar de buitenbaan.
De huurkarts daar hadden hele oude banden die versleten waren en veel pick-up hadden waardoor ik dus behoorlijk trilde in die kart en het slaan van mijn ribben op de rand van de stoel heeft dat veroorzaakt.
Had er zo last van dat de huisarts zelfs pijnstillers voorschreef.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 7 december 2017 @ 08:42:59 #295
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175543763
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 08:07 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ik ging bij Veldhoven naar de buitenbaan.
De huurkarts daar hadden hele oude banden die versleten waren en veel pick-up hadden waardoor ik dus behoorlijk trilde in die kart en het slaan van mijn ribben op de rand van de stoel heeft dat veroorzaakt.
Had er zo last van dat de huisarts zelfs pijnstillers voorschreef.
Watje.
  donderdag 7 december 2017 @ 08:43:43 #296
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_175543770
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 08:42 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Watje.
Je reet niet af kunnen vegen is wat minder maar ik kruip zo weer in een kart dus een watje...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_175544231
Op de kartbaan in Vaals is er bij mij een keer een wiel afgebroken waarna ik over de kop sloeg in het weiland. Doe met deze informatie wat u wilt.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  donderdag 7 december 2017 @ 09:21:43 #298
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_175544308
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 09:17 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Op de kartbaan in Vaals is er bij mij een keer een wiel afgebroken waarna ik over de kop sloeg in het weiland. Doe met deze informatie wat u wilt.
Op die baan, met die huurtkarts, zit maar 1 rempunt. De rest is volgas. :D
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_175544489
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 09:21 schreef nils7 het volgende:

[..]

Op die baan, met die huurtkarts, zit maar 1 rempunt. De rest is volgas. :D
Ja klopt maar als het regent is het nog wel leuk.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_175544535
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 09:21 schreef nils7 het volgende:

[..]

Op die baan, met die huurtkarts, zit maar 1 rempunt. De rest is volgas. :D
Ik heb het een keer gehad op de kartbaan van Pottendijkstraat bij Emmen. Samen met een vriend een pro kart gehuurd en het had net flink geregend. Einde van de sessie ging ik met rechts achter even van de baan (plas op rechte stuk ontwijken) en vloog ik een enkele meter, misschien 2, schuin door de lucht op de kombocht af.. nooit meer zo bang geweest in een kart dan toen :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')