abonnement Unibet Coolblue
pi_175418329
quote:
3s.gif Op donderdag 30 november 2017 22:21 schreef Niox het volgende:

[..]

Bahrein, Canada, Baku en België. Spanje, Oostenrijk en Singapore waren door crashes.
Oostenrijk was dubbel, kapotte koppeling en een crash, hij had zonder crash de race nooit uit kunnen rijden.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 22:41 schreef opreis het volgende:
Red Bull kwam juist wel op gang, alleen toen ze de aansluiting gevonden leken te hebben schroefte renault de motor terug
De 2018 ICE (die bij Max erin lag) lijkt in ieder geval een solide basis voor volgend seizoen, nu moeten ze alleen nog die MGU-K (dit jaar hebben ze het hele jaar met de 2016 gereden) een keer opwaarderen en de MGU-H betrouwbaarheid lijkt nog niet echt in orde, maar goed als ze de focus nu kunnen leggen op de MGU-H ipv ICE komt het misschien toch wel goed :P
  vrijdag 1 december 2017 @ 08:39:31 #52
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_175418801
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 22:41 schreef opreis het volgende:
Red Bull kwam juist wel op gang, alleen toen ze de aansluiting gevonden leken te hebben schroefte renault de motor terug
Inderdaad. Bij Daniel hebben we dat niet echt gezien; deze bleef tussen de top en "de rest" rijden in de eerste helft, in de tweede helft had hij te kampen met meer pech.
In de eerste helft van het seizoen is Max op podium posities uitgevallen of van de baan gerost. In de tweede helft zag je dat áls zijn auto heel bleef, hij ook competitief was met de Mercs en Ferrari's. Maar als Dacia dan je vermogen halveert ben je gewoon weer af.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_175419114
Betrouwbaarheid is in principe altijd wel te vinden. Je hebt immers een aanleidingspunt waar het mis ging en dat kin je verbeteren.

Snelheid is meer zoekwerk en bij iedere nieuwe ontwikkeling weer de kans dat het kan ploffen.

Racesnelheid was goed, nieuwe mgu-k lijkt me vooral gewichtsbesparing. Die magic (q3) mode komt vanzelf wel met meer kennis van de slijtage van de motor.
.
pi_175420598
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 07:57 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Oostenrijk was dubbel, kapotte koppeling en een crash, hij had zonder crash de race nooit uit kunnen rijden.

[..]

De 2018 ICE (die bij Max erin lag) lijkt in ieder geval een solide basis voor volgend seizoen, nu moeten ze alleen nog die MGU-K (dit jaar hebben ze het hele jaar met de 2016 gereden) een keer opwaarderen en de MGU-H betrouwbaarheid lijkt nog niet echt in orde, maar goed als ze de focus nu kunnen leggen op de MGU-H ipv ICE komt het misschien toch wel goed :P
whut? 2016 onderdelen? logisch dat je niet vooruit komt
pi_175420673
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 10:49 schreef THEFXR het volgende:

[..]

whut? 2016 onderdelen? logisch dat je niet vooruit komt
Ja daar was in begin van het seizoen nog sprake van dat zodra ze in Europa aan kwamen dat de 2017 versie erop geschroefd zou worden, maar dat verhaal is een stille dood gestorven.

Volgens mij hebben ze inderdaad het hele seizoen met de 2016 versie gereden.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 1 december 2017 @ 10:58:53 #56
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175420817
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 09:11 schreef Fer het volgende:
Betrouwbaarheid is in principe altijd wel te vinden. Je hebt immers een aanleidingspunt waar het mis ging en dat kin je verbeteren.

Snelheid is meer zoekwerk en bij iedere nieuwe ontwikkeling weer de kans dat het kan ploffen.

Racesnelheid was goed, nieuwe mgu-k lijkt me vooral gewichtsbesparing. Die magic (q3) mode komt vanzelf wel met meer kennis van de slijtage van de motor.
waar het fout ging is wel te vinden ja maar daarmee niet 1 2 3 opgelost
pi_175421479
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 10:58 schreef Tarado het volgende:

[..]

waar het fout ging is wel te vinden ja maar daarmee niet 1 2 3 opgelost
Zelfs dat lijkt me complex. Bij een mechanische fout lijken me er mogelijkheden om dit te vinden,maar zodra er ook software aan te pas komt.

Misschien is een eigen Fabrieksteam en twee Klantenteams met verschillende specs ook teveel voor Renault.
Built for Speed
  vrijdag 1 december 2017 @ 11:38:50 #58
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175421579
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:33 schreef HansvanOchten het volgende:

[..]

Zelfs dat lijkt me complex. Bij een mechanische fout lijken me er mogelijkheden om dit te vinden,maar zodra er ook software aan te pas komt.

Misschien is een eigen Fabrieksteam en twee Klantenteams met verschillende specs ook teveel voor Renault.
Ze moeten er gewoon Red Bull Renault van maken en het fabrieksteam er in op laten gaan.
pi_175421691
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:38 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ze moeten er gewoon Red Bull Renault van maken en het fabrieksteam er in op laten gaan.
'As a full team, Renault will take maximum benefit from its victories. The payback as an engine supplier proved to be limited,' said the group in a statement. 'The return on the investment necessitated by the new engine regulations and the return in terms of image were low.

'Renault's decision to continue its involvement in Formula 1 is confirmation that it sees motorsport as an essential part of the brand's identity.'

Te weinig opbrengsten voor Renault en derhalve niet interessant.
Built for Speed
  vrijdag 1 december 2017 @ 11:47:45 #60
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175421730
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:45 schreef HansvanOchten het volgende:

[..]

'As a full team, Renault will take maximum benefit from its victories. The payback as an engine supplier proved to be limited,' said the group in a statement. 'The return on the investment necessitated by the new engine regulations and the return in terms of image were low.

'Renault's decision to continue its involvement in Formula 1 is confirmation that it sees motorsport as an essential part of the brand's identity.'

Te weinig opbrengsten voor Renault en derhalve niet interessant.
Punt is dat die 'victories' die in dit verhaal prominent een rol spelen, er nooit gaan komen.

Daarbij kun je de twee teams prima samenvoegen zodat RBR de status van fabrieksteam krijgt.

Renault pakt al jaren meer status dankzij RBR dan het eigen team.
pi_175421802
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:47 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Punt is dat die 'victories' die in dit verhaal prominent een rol spelen, er nooit gaan komen.

Daarbij kun je de twee teams prima samenvoegen zodat RBR de status van fabrieksteam krijgt.

Renault pakt al jaren meer status dankzij RBR dan het eigen team.
Dat laatste vraag ik me af, ik weet dat Alonso won in een geel blauwe Renault, en dat Vettel kampioen is geworden met een red Bull.

Waarvan een kenner weet dat het met een Renault motor was, maar nog lastig in te schatten is welk aandeel ze hebben gehad vs de chassismaker.

De gemiddelde auto koper heeft hier helemaal geen idee van,die ziet alleen Redbull.
Built for Speed
  vrijdag 1 december 2017 @ 12:04:48 #62
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175422000
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:52 schreef HansvanOchten het volgende:

[..]

Dat laatste vraag ik me af, ik weet dat Alonso won in een geel blauwe Renault, en dat Vettel kampioen is geworden met een red Bull.

Waarvan een kenner weet dat het met een Renault motor was, maar nog lastig in te schatten is welk aandeel ze hebben gehad vs de chassismaker.

De gemiddelde auto koper heeft hier helemaal geen idee van,die ziet alleen Redbull.
Mee eens, Toto Wolff zei eigenlijk hetzelfde over Mercedes
  vrijdag 1 december 2017 @ 12:08:52 #63
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175422085
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 11:52 schreef HansvanOchten het volgende:

[..]

Dat laatste vraag ik me af, ik weet dat Alonso won in een geel blauwe Renault, en dat Vettel kampioen is geworden met een red Bull.

Waarvan een kenner weet dat het met een Renault motor was, maar nog lastig in te schatten is welk aandeel ze hebben gehad vs de chassismaker.

De gemiddelde auto koper heeft hier helemaal geen idee van,die ziet alleen Redbull.
Je kunt best meer benadrukken dat de Red Bull een Renault is. Dat gaat veel makkelijker als er niet ook een fabrieksteam is.
pi_175422655
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 12:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

Mee eens, Toto Wolff zei eigenlijk hetzelfde over Mercedes
Honda had iig genoeg exposure :P
pi_175422660
Red Bull is jarenlang het "fabrieksteam" van Renault geweest maar Renault heeft dus een aantal jaren geleden geconstateerd dat dat commercieel gezien weinig zoden aan de dijk zet. Als het slecht gaat mag je als motorleverancier de klappen vangen, als het goed gaat heeft niemand het erover. Sowieso is de relatie Red Bull/ Renault compleet verziekt.

Het slaat overigens nergens op om te stellen dat het Renault fabrieksteam niet succesvol gaat zijn want in Enstone zijn immers legio succesvolle auto's uit de fabriek gerold. Het is geen Toro Rosso- Honda situatie. Het kost alleen tijd om het personeelsbestand weer op niveau te krijgen na de Genii Capital jaren waarin er geen geld was. En zelfs in die jaren werden er bescheiden successen geboekt door Enstone/Lotus.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  vrijdag 1 december 2017 @ 12:39:41 #66
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175422706
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 12:37 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Honda had iig genoeg exposure :P
:) dat is ook wat hij zei, als het niet goed gaat is het de motor (in dit geval ook wel terecht)
pi_175422931
Ik lees in de krant van vandaag (Dagblad de Limburger) dat Lance Stroll de 24h van Daytona gaat rijden met o.a. Robin Frijns in een Jackie Chan DC-Racing LMP2. Voor het eerst dat ik dat hoor.
Flesje bier
pi_175422994
Volgens sommigen was de Enstone 2012 het snelste van het veld.... en hebben de rijders het verprutst.

Tevens ben ik het er niet helemaal mee eens. Zeker in 2015 hoorde je opeens iedereen over Verstappen praten en die reed (volgens de leken) in een Renault.

Torro Rosso klonk hun onbekend en Redbull was alleen een sponsor, die bouwden toch geen auto’s aldus de leek.
.
pi_175423675
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 12:50 schreef Gezicht het volgende:
Ik lees in de krant van vandaag (Dagblad de Limburger) dat Lance Stroll de 24h van Daytona gaat rijden met o.a. Robin Frijns in een Jackie Chan DC-Racing LMP2. Voor het eerst dat ik dat hoor.
Dan volg je niet de topics waarin dat gezegd wordt, zoals SPT / [Endurance] World Endurance Championship
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_175423830
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 12:53 schreef Fer het volgende:
Volgens sommigen was de Enstone 2012 het snelste van het veld.... en hebben de rijders het verprutst.
Voor zover ik me nog kan herinneren was die wagen vooral goed in warme omstandigheden.

quote:
Tevens ben ik het er niet helemaal mee eens. Zeker in 2015 hoorde je opeens iedereen over Verstappen praten en die reed (volgens de leken) in een Renault.

Torro Rosso klonk hun onbekend en Redbull was alleen een sponsor, die bouwden toch geen auto’s aldus de leek.
In de jaren dat Renault kampioen werd met Red Bull ging de aandacht meer uit naar Infiniti (de titelsponsor) dan Renault. Dat stak Renault nogal en dus kozen ze ervoor om met een eigen team te komen omdat ze dan meer publiciteit zouden krijgen dan alleen als motorenleverancier van Red Bull.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_175423834
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 13:18 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dan volg je niet de topics waarin dat gezegd wordt, zoals SPT / [Endurance] World Endurance Championship
Sorry :@ even volgen
Flesje bier
pi_175426994
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 13:24 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Voor zover ik me nog kan herinneren was die wagen vooral goed in warme omstandigheden.

[..]

In de jaren dat Renault kampioen werd met Red Bull ging de aandacht meer uit naar Infiniti (de titelsponsor) dan Renault. Dat stak Renault nogal en dus kozen ze ervoor om met een eigen team te komen omdat ze dan meer publiciteit zouden krijgen dan alleen als motorenleverancier van Red Bull.
ik heb dit jaar de haas en de Renault een paar sec in beeld gezien en dat was het dan.
pi_175428242
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 15:35 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik heb dit jaar de haas en de Renault een paar sec in beeld gezien en dat was het dan.
Met soortgelijke resultaten :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_175435116
http://www.nextgen-auto.c(...)er-Honda,122762.html

Google TL:
quote:
Red Bull werkt al nauw samen met Honda, uiteraard voor Toro Rosso, maar ook voor een mogelijke motor van Red Bull Racing in 2019.

Dit wordt bevestigd door Helmut Marko, de motorsportconsulent van het Oostenrijkse merk. Het is de divisie Red Bull Technology, onder leiding van Adrian Newey, die enkele van de noodzakelijke elementen ontwerpt voor Toro Rosso en daarom al veel leert op de Japanse V6.

"Momenteel werken we hard samen met Honda om het toekomstige pakket met Toro Rosso concurrerend te maken, en we ondersteunen ze met onze infrastructuur bij Red Bull Technology," zegt Marko.

"We zijn erg tevreden met de vooruitgang die Honda boekt en we zullen dit blijven doen tot het seizoen begint."

Het is belangrijk voor Red Bull om Toro Rosso volgend jaar zo sterk mogelijk te zien, met de Honda-motor. Na een paar races zal het beslissen of het gepast is om af te zien van de Renault-motor voor Red Bull Racing voor 2019.

"Na de winter zal Red Bull Technology een stap terug doen omdat we ook een auto hebben om te ontwikkelen, we zullen de balans opmaken na een paar races met Toro Rosso en Honda en we zullen beslissen wat we het volgende jaar gaan doen. . "

Het valt nog te bezien of Honda een tweejarig contract met Red Bull Racing zal accepteren: Aston Martin, de titelsponsor van Red Bull Racing, is nu erg geïnteresseerd in de motorregels van 2021.
Klinkt pittig voor Newey, blijkbaar heeft hij de leiding voor het basis ontwerp van de STR Honda 2018 :o

En dan ook nog de RB14 voor 2018 ontwikkelen.

quote:
--The performance of the engine can be measured by fuel efficiency, but Honda has obtained sufficient figures?

"I think that the current F1 engine is going up to 50% as Mercedes said in terms of the efficiency of the power unit, which of course its a target figures, but i think what they said includes exhaust regeneration.So i think the difference in fuel efficiency from ICE is not that big.
Klinkt goed.

Complete post + vertaling:
https://www.f1technical.n(...)882&start=30#p730697

[ Bericht 8% gewijzigd door SnowOokami op 01-12-2017 21:17:40 ]
  vrijdag 1 december 2017 @ 21:13:26 #75
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_175435273
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 15:35 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik heb dit jaar de haas en de Renault een paar sec in beeld gezien en dat was het dan.
Ik heb die hazen nog te vaak gezien met hun idioot leuke acties. Kunnen die niet gewoon uit de pit starten - of er blijven?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')