Het kan ook voor de kijkers gevraagd worden. Net als een tijdje geleden aan Max werd gevraagd of het door zijn rijstijl kwam dat hij uitviel.quote:Op dinsdag 28 november 2017 16:00 schreef Wereldgozer het volgende:
Seniele Olav die vraagt of er een maximum aantal rondjes op de Hypersoft gereden kan worden
Nou er wordt nog steeds beweerd dat je de auto/motor niet kapot kan rijden maar waarom schroefden ze m dan terug in Brazilie....quote:Op dinsdag 28 november 2017 16:28 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Het ook voor de kijkers gevraagd worden. Net als een tijdje geleden aan Max werd gevraagd of het door zijn rijstijl kwam dat hij uitviel.
Dat heeft alles te maken met slijtage en niet met rijstijl.quote:Op dinsdag 28 november 2017 17:32 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nou er wordt nog steeds beweerd dat je de auto/motor niet kapot kan rijden maar waarom schroefden ze m dan terug in Brazilie....
Vervang slijtage door onkunde van de Franse bouwer en je zit of beterquote:Op dinsdag 28 november 2017 17:44 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dat heeft alles te maken met slijtage en niet met rijstijl.
Toto zegt er ook iets over.quote:Op dinsdag 28 november 2017 17:32 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nou er wordt nog steeds beweerd dat je de auto/motor niet kapot kan rijden maar waarom schroefden ze m dan terug in Brazilie....
quote:Op dinsdag 28 november 2017 15:46 schreef sasquatsch het volgende:
Sowieso mag de OP wel aangepast worden.
Namen van teams kloppen niet (Aston Martin Red Bull Racing en McLaren Formula 1 Team) en de volgorde is verkeerd (constructeursstand vorig jaar i.p.v. dit jaar)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2017 19:07:53 ]
Nou zo moeilijk is dat niet toch... je rijdt in een bepaalde motormodus en die regelt het limiet waar jij op kan rijden. Als die modus zo is afgesteld dan kun je trappen tot je een ons weegt maar dan gaat de motor niet kapot.quote:Op dinsdag 28 november 2017 17:32 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nou er wordt nog steeds beweerd dat je de auto/motor niet kapot kan rijden maar waarom schroefden ze m dan terug in Brazilie....
twitter:SauberF1Team twitterde op woensdag 29-11-2017 om 10:46:12 We are delighted to announce that @alfa_romeo will bejoining us as Title Sponsor from 2018 onwards. The partnershi… https://t.co/kFj2WlIU4g reageer retweet
Waarom heb je Ros nog als UI?quote:Op woensdag 29 november 2017 15:23 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Tamelijk lachwekkend dat Marchionne eerst dreigt dat Ferrari de F1 zou kunnen verlaten en ze vervolgens een lange termijn investering in Sauber aankondigen. Waar ben je dan mee bezig.
Ja ik ben idd wel uitgekeken op instagram modelletje Nico. Twijfel nog tussen een Flavio of Bernie UI.quote:Op woensdag 29 november 2017 15:26 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Waarom heb je Ros nog als UI?
Flavio!quote:Op woensdag 29 november 2017 15:33 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ja ik ben idd wel uitgekeken op instagram modelletje Nico. Twijfel nog tussen een Flavio of Bernie UI.
quote:Op woensdag 29 november 2017 15:33 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ja ik ben idd wel uitgekeken op instagram modelletje Nico. Twijfel nog tussen een Flavio of Bernie UI.
Niet echt. Aston Martin kan geen motor bouwen, hiervoor hebben ze een partner nodig. Maar waarom zou een partner een motor bouwen en vervolgens zelf niet de pr-waarde pakken ipv er Aston Martin op te plakken? Ik denk derhalve dat AM alleen als titelsponsor actief kan zijn, en misschien als naamgever van een motor als de fabrikant al een ander team heeft.quote:Op dinsdag 28 november 2017 15:21 schreef jpjedi het volgende:
Aston Martin lijkt serieus te worden voor 2021. Slim spel om op deze manier tegengas te geben tegen de lobby van de merkenteams met eigen motor.
Het idee was dan ook om samen met een partner, bijvoorbeeld Cosworth, een motor te bouwen voor meerdere teams en dan elk voor dat team de naamgever van de motor te zijn. Zo zou je een Red Bull Racing - Aston Martin en een McLaren - Cosworth krijgen maar hebben ze dezelfde motor.quote:Op woensdag 29 november 2017 19:10 schreef Djoetma het volgende:
[..]
Niet echt. Aston Martin kan geen motor bouwen, hiervoor hebben ze een partner nodig. Maar waarom zou een partner een motor bouwen en vervolgens zelf niet de pr-waarde pakken ipv er Aston Martin op te plakken? Ik denk derhalve dat AM alleen als titelsponsor actief kan zijn, en misschien als naamgever van een motor als de fabrikant al een ander team heeft.
Palmer gaf ook al aan dat hij niet eens als titelsponsor kunnen fungeren als de motor een Ferrari is omdat ze daarmee concurreren op de straat-auto markt. Ik vraag me af hoe ze denken over een Mercedes. Die hebben geloof ik, wel aandelen in Aston Martin, maar dan nog is het maar de vraag of het wenselijk is.
Ja, maar dat is toch ontzettend nep voor een autofabrikant? En waarom zou Cosworth dit doen? Misschien als ze bijv. McLaren als hun 1st party afnemer hadden en aan bijv. RBR hun motor in een klantenconstructie verkopen, anders niet. Aston Martin - Red Bull - Cosworth zou logisch zijn en ik denk niet dat het verder gaat dan dit.quote:Op woensdag 29 november 2017 19:50 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het idee was dan ook om samen met een partner, bijvoorbeeld Cosworth, een motor te bouwen voor meerdere teams en dan elk voor dat team de naamgever van de motor te zijn. Zo zou je een Red Bull Racing - Aston Martin en een McLaren - Cosworth krijgen maar hebben ze dezelfde motor.
Het gaat ook om een technische samenwerking, niet alleen geld.quote:Op woensdag 29 november 2017 20:03 schreef Djoetma het volgende:
[..]
Ja, maar dat is toch ontzettend nep voor een autofabrikant? En waarom zou Cosworth dit doen? Misschien als ze bijv. McLaren als hun 1st party afnemer hadden en aan bijv. RBR hun motor in een klantenconstructie verkopen, anders niet. Aston Martin - Red Bull - Cosworth zou logisch zijn en ik denk niet dat het verder gaat dan dit.
Ik vind het verder ook een vreemde praktijk om vooraf je betrokkenheid al aan te kondigen zonder dat de juiste knikkers in plaats hebt.
Williams vraagt er ook wel een beetje om zo.quote:Kubica, who is regarded as favourite to land the second Williams drive alongside Lance Stroll next year, finished the second day of running in seventh position, two seconds off Sebastian Vettel's pace.
The Pole was four tenths quicker than Sergey Sirotkin, who also drove the Williams during the day, although the Russian set his fastest time with the soft tyres while Kubica used the new hypersofts.
Williams' tech chief Paddy Lowe said, however, that the laptimes offered a misleading picture, and refused to discuss Kubica's pace.
Waar om?quote:Op woensdag 29 november 2017 21:21 schreef SnowOokami het volgende:
https://www.motorsport.co(...)kubica-speed-984300/
[..]
Williams vraagt er ook wel een beetje om zo.
Wordt weliswaar gezegd, maar hier geloof ik niets van. Wat is immers de meerwaarde die beiden partijen voor elkaar hebben?quote:Op woensdag 29 november 2017 20:26 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het gaat ook om een technische samenwerking, niet alleen geld.
Het is precies hetzelfde. Aston Martin kan bijv. met de Valkyrie ook stellen dat ze een technische samenwerking hebben met RedBull. Alfa krijgt misschien een Sauber editie van bepaalde modellen.quote:Het is in ieder geval minder nep dan een Alfa Romeo sticker op een Sauber plakken. Of Aston Martin op een Red Bull.
Voor Aston Martin is daadwerkelijk instappen in de F1 onder geen enkele voorwaarden haalbaar.quote:En ze zeggen niets anders dan ze voorheen al zeiden, namelijk dat ze geïnteresseerd zijn en waarschijnlijk instappen mits aan de voorwaarde dat het betaalbaar is wordt voldaan.
Over het algemeen heeft Kubica het goed gedaan. Het verschil tussen Vettel en Kubica is ongeveer net zo veel als tussen Vettel en Massa tijdens de kwalificatie en zijn stints gisteren waren zeer consistent.quote:Op woensdag 29 november 2017 21:21 schreef SnowOokami het volgende:
https://www.motorsport.co(...)kubica-speed-984300/
[..]
Williams vraagt er ook wel een beetje om zo.
De huidige Aston Martin personenwagens krijgen hun motoren tegenwoordig van AMG.quote:Op woensdag 29 november 2017 21:40 schreef Djoetma het volgende:
Voor Aston Martin is daadwerkelijk instappen in de F1 onder geen enkele voorwaarden haalbaar.
Volgens mij maar een deel. In de DB11 en Vanquish ligt een V12 van Aston Martin zelf. De V8 is inderdaad van AMG. En in de Valkyrie zal een Cosworth V12 komen.quote:Op woensdag 29 november 2017 22:13 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
De huidige Aston Martin personenwagens krijgen hun motoren tegenwoordig van AMG.
Misschien gerebadgede Mercedes motoren in de toekomst?
De V12 komt idd van Ford. Waarschijnlijk zelfde motor als de Vulcanquote:Op woensdag 29 november 2017 22:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens mij maar een deel. In de DB11 en Vanquish ligt een V12 van Aston Martin zelf. De V8 is inderdaad van AMG. En in de Valkyrie zal een Cosworth V12 komen.
Aston Martin maakt geen eigen motoren, alles wat niet van AMG afkomt, is van Ford.quote:Op woensdag 29 november 2017 22:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens mij maar een deel. In de DB11 en Vanquish ligt een V12 van Aston Martin zelf. De V8 is inderdaad van AMG. En in de Valkyrie zal een Cosworth V12 komen.
ik dacht dat dat al een tijdje niet meer zo isquote:Op donderdag 30 november 2017 08:43 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Aston Martin maakt geen eigen motoren, alles wat niet van AMG afkomt, is van Ford.
In principe alle nieuwe modellen van AMG, en sommige met doorontwikkelde Ford motoren. Wat ik begreep ontwerpt Ford niet meer from scratch voor Aston Martin.quote:Op donderdag 30 november 2017 08:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik dacht dat dat al een tijdje niet meer zo is
Dit klopt dus niet, wat je hieronder dus al zelf aangeeft.quote:Op donderdag 30 november 2017 08:43 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Aston Martin maakt geen eigen motoren, alles wat niet van AMG afkomt, is van Ford.
Dat is wat ik dus zei. De V12 in de DB11 is van Aston Martin zelf, de V8 in de DB11 is van AMG. Aston Martin heeft ook een eigen motorfabriek.quote:Op donderdag 30 november 2017 09:01 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
In principe alle nieuwe modellen van AMG, en sommige met doorontwikkelde Ford motoren. Wat ik begreep ontwerpt Ford niet meer from scratch voor Aston Martin.
https://jalopnik.com/this(...)hout-anyb-1762277760
Nee, het is een doorontwikkeling van een oude Fordmotor. In principe zijn het twee samengevoegd V6 motoren van Ford.quote:Op donderdag 30 november 2017 10:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dit klopt dus niet, wat je hieronder dus al zelf aangeeft.
[..]
Dat is wat ik dus zei. De V12 in de DB11 is van Aston Martin zelf, de V8 in de DB11 is van AMG. Aston Martin heeft ook een eigen motorfabriek.
En in de Valkyrie komt een Cosworth V12.
Lezen is ook een vak! Uit je eigen gelinkte artikelquote:Op donderdag 30 november 2017 10:07 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Nee, het is een doorontwikkeling van een oude Fordmotor. In principe zijn het twee samengevoegd V6 motoren van Ford.
De V12 in de DB11 is een eigen Aston Martin motor en heeft niets te maken met de eerdere V12 die inderdaad een samenvoeging was van twee V6 motoren.quote:And Clarke reiterated that the engine has nothing to do with Aston’s previous big V12. That engine was built out of two Ford V6s and traces its roots back to 1996 when it was first designed to power the Ford Indigo concept of all things. The new one is just that, all new.
Excuus, inderdaad verkeerd gelezen.quote:Op donderdag 30 november 2017 10:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Lezen is ook een vak! Uit je eigen gelinkte artikel
[..]
De V12 in de DB11 is een eigen Aston Martin motor en heeft niets te maken met de eerdere V12 die inderdaad een samenvoeging was van twee V6 motoren.
4,602km (Daniel), 4,151km (Max)quote:Op donderdag 30 november 2017 20:23 schreef Yashaaaaa het volgende:
https://redbullracing.redbull.com/article/numbers-game
😁 13 podiums
😫 13 DNFs
In de RB13
En dan hebben ze ook nog de nodige penalties gehad en wat andere zaken waardoor ze niet bepaald vooraan starten volgens mij, al heb ik de statistieken zo niet bij de hand.quote:Op donderdag 30 november 2017 21:46 schreef daNpy het volgende:
Daniel 5 uitvallers door mechanisch falen, Max 4. De andere 4 uitvallen door crashes.
Daniels meeste rondjes in derde positie, dan vierde, dan vijfde.
Max meeste rondjes juist in 5e positie, met daarna vierde, en op de derde plaats als 1e
Daniel heeft in de helft toch flink punten kunnen sprokkelen, waar Max ondanks een ongekende inhaalslag in de tweede helft niet aan heeft kunnen komen. Toch een seizoen met een flinke bijsmaak, want de enorme mechanische pech heeft ze totaal afgehouden van enig gevecht met Ferrari. Zelfs FI was in de buurt om de derde plek in het constructeurskampioenschap over te nemen.
Max 4 uitvallen door mechanische pech?quote:Op donderdag 30 november 2017 21:46 schreef daNpy het volgende:
Daniel 5 uitvallers door mechanisch falen, Max 4. De andere 4 uitvallen door crashes.
Daniels meeste rondjes in derde positie, dan vierde, dan vijfde.
Max meeste rondjes juist in 5e positie, met daarna vierde, en op de derde plaats als 1e
Daniel heeft in de helft toch flink punten kunnen sprokkelen, waar Max ondanks een ongekende inhaalslag in de tweede helft niet aan heeft kunnen komen. Toch een seizoen met een flinke bijsmaak, want de enorme mechanische pech heeft ze totaal afgehouden van enig gevecht met Ferrari. Zelfs FI was in de buurt om de derde plek in het constructeurskampioenschap over te nemen.
Bahrein, Canada, Baku en België. Spanje, Oostenrijk en Singapore waren door crashes.quote:Op donderdag 30 november 2017 22:04 schreef tja77 het volgende:
[..]
Max 4 uitvallen door mechanische pech?
Voor mijn gevoel waren dat er meer.
Red Bull is nooit echt op gang gekomen dit seizoen. Er kwamen gewoon wat circuits voorbij die ze goed liggen.quote:Op donderdag 30 november 2017 22:25 schreef Fer het volgende:
Lijkt wel een beetje tekenend te worden dat Redbull altijd pas in de 2e helft op stoom komt.
Oostenrijk was dubbel, kapotte koppeling en een crash, hij had zonder crash de race nooit uit kunnen rijden.quote:Op donderdag 30 november 2017 22:21 schreef Niox het volgende:
[..]
Bahrein, Canada, Baku en België. Spanje, Oostenrijk en Singapore waren door crashes.
De 2018 ICE (die bij Max erin lag) lijkt in ieder geval een solide basis voor volgend seizoen, nu moeten ze alleen nog die MGU-K (dit jaar hebben ze het hele jaar met de 2016 gereden) een keer opwaarderen en de MGU-H betrouwbaarheid lijkt nog niet echt in orde, maar goed als ze de focus nu kunnen leggen op de MGU-H ipv ICE komt het misschien toch wel goedquote:Op donderdag 30 november 2017 22:41 schreef opreis het volgende:
Red Bull kwam juist wel op gang, alleen toen ze de aansluiting gevonden leken te hebben schroefte renault de motor terug
Inderdaad. Bij Daniel hebben we dat niet echt gezien; deze bleef tussen de top en "de rest" rijden in de eerste helft, in de tweede helft had hij te kampen met meer pech.quote:Op donderdag 30 november 2017 22:41 schreef opreis het volgende:
Red Bull kwam juist wel op gang, alleen toen ze de aansluiting gevonden leken te hebben schroefte renault de motor terug
whut? 2016 onderdelen? logisch dat je niet vooruit komtquote:Op vrijdag 1 december 2017 07:57 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Oostenrijk was dubbel, kapotte koppeling en een crash, hij had zonder crash de race nooit uit kunnen rijden.
[..]
De 2018 ICE (die bij Max erin lag) lijkt in ieder geval een solide basis voor volgend seizoen, nu moeten ze alleen nog die MGU-K (dit jaar hebben ze het hele jaar met de 2016 gereden) een keer opwaarderen en de MGU-H betrouwbaarheid lijkt nog niet echt in orde, maar goed als ze de focus nu kunnen leggen op de MGU-H ipv ICE komt het misschien toch wel goed
Ja daar was in begin van het seizoen nog sprake van dat zodra ze in Europa aan kwamen dat de 2017 versie erop geschroefd zou worden, maar dat verhaal is een stille dood gestorven.quote:Op vrijdag 1 december 2017 10:49 schreef THEFXR het volgende:
[..]
whut? 2016 onderdelen? logisch dat je niet vooruit komt
waar het fout ging is wel te vinden ja maar daarmee niet 1 2 3 opgelostquote:Op vrijdag 1 december 2017 09:11 schreef Fer het volgende:
Betrouwbaarheid is in principe altijd wel te vinden. Je hebt immers een aanleidingspunt waar het mis ging en dat kin je verbeteren.
Snelheid is meer zoekwerk en bij iedere nieuwe ontwikkeling weer de kans dat het kan ploffen.
Racesnelheid was goed, nieuwe mgu-k lijkt me vooral gewichtsbesparing. Die magic (q3) mode komt vanzelf wel met meer kennis van de slijtage van de motor.
Zelfs dat lijkt me complex. Bij een mechanische fout lijken me er mogelijkheden om dit te vinden,maar zodra er ook software aan te pas komt.quote:Op vrijdag 1 december 2017 10:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
waar het fout ging is wel te vinden ja maar daarmee niet 1 2 3 opgelost
Ze moeten er gewoon Red Bull Renault van maken en het fabrieksteam er in op laten gaan.quote:Op vrijdag 1 december 2017 11:33 schreef HansvanOchten het volgende:
[..]
Zelfs dat lijkt me complex. Bij een mechanische fout lijken me er mogelijkheden om dit te vinden,maar zodra er ook software aan te pas komt.
Misschien is een eigen Fabrieksteam en twee Klantenteams met verschillende specs ook teveel voor Renault.
'As a full team, Renault will take maximum benefit from its victories. The payback as an engine supplier proved to be limited,' said the group in a statement. 'The return on the investment necessitated by the new engine regulations and the return in terms of image were low.quote:Op vrijdag 1 december 2017 11:38 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ze moeten er gewoon Red Bull Renault van maken en het fabrieksteam er in op laten gaan.
Punt is dat die 'victories' die in dit verhaal prominent een rol spelen, er nooit gaan komen.quote:Op vrijdag 1 december 2017 11:45 schreef HansvanOchten het volgende:
[..]
'As a full team, Renault will take maximum benefit from its victories. The payback as an engine supplier proved to be limited,' said the group in a statement. 'The return on the investment necessitated by the new engine regulations and the return in terms of image were low.
'Renault's decision to continue its involvement in Formula 1 is confirmation that it sees motorsport as an essential part of the brand's identity.'
Te weinig opbrengsten voor Renault en derhalve niet interessant.
Dat laatste vraag ik me af, ik weet dat Alonso won in een geel blauwe Renault, en dat Vettel kampioen is geworden met een red Bull.quote:Op vrijdag 1 december 2017 11:47 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Punt is dat die 'victories' die in dit verhaal prominent een rol spelen, er nooit gaan komen.
Daarbij kun je de twee teams prima samenvoegen zodat RBR de status van fabrieksteam krijgt.
Renault pakt al jaren meer status dankzij RBR dan het eigen team.
Mee eens, Toto Wolff zei eigenlijk hetzelfde over Mercedesquote:Op vrijdag 1 december 2017 11:52 schreef HansvanOchten het volgende:
[..]
Dat laatste vraag ik me af, ik weet dat Alonso won in een geel blauwe Renault, en dat Vettel kampioen is geworden met een red Bull.
Waarvan een kenner weet dat het met een Renault motor was, maar nog lastig in te schatten is welk aandeel ze hebben gehad vs de chassismaker.
De gemiddelde auto koper heeft hier helemaal geen idee van,die ziet alleen Redbull.
Je kunt best meer benadrukken dat de Red Bull een Renault is. Dat gaat veel makkelijker als er niet ook een fabrieksteam is.quote:Op vrijdag 1 december 2017 11:52 schreef HansvanOchten het volgende:
[..]
Dat laatste vraag ik me af, ik weet dat Alonso won in een geel blauwe Renault, en dat Vettel kampioen is geworden met een red Bull.
Waarvan een kenner weet dat het met een Renault motor was, maar nog lastig in te schatten is welk aandeel ze hebben gehad vs de chassismaker.
De gemiddelde auto koper heeft hier helemaal geen idee van,die ziet alleen Redbull.
Honda had iig genoeg exposurequote:Op vrijdag 1 december 2017 12:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Mee eens, Toto Wolff zei eigenlijk hetzelfde over Mercedes
dat is ook wat hij zei, als het niet goed gaat is het de motor (in dit geval ook wel terecht)quote:
Dan volg je niet de topics waarin dat gezegd wordt, zoals SPT / [Endurance] World Endurance Championshipquote:Op vrijdag 1 december 2017 12:50 schreef Gezicht het volgende:
Ik lees in de krant van vandaag (Dagblad de Limburger) dat Lance Stroll de 24h van Daytona gaat rijden met o.a. Robin Frijns in een Jackie Chan DC-Racing LMP2. Voor het eerst dat ik dat hoor.
Voor zover ik me nog kan herinneren was die wagen vooral goed in warme omstandigheden.quote:Op vrijdag 1 december 2017 12:53 schreef Fer het volgende:
Volgens sommigen was de Enstone 2012 het snelste van het veld.... en hebben de rijders het verprutst.
In de jaren dat Renault kampioen werd met Red Bull ging de aandacht meer uit naar Infiniti (de titelsponsor) dan Renault. Dat stak Renault nogal en dus kozen ze ervoor om met een eigen team te komen omdat ze dan meer publiciteit zouden krijgen dan alleen als motorenleverancier van Red Bull.quote:Tevens ben ik het er niet helemaal mee eens. Zeker in 2015 hoorde je opeens iedereen over Verstappen praten en die reed (volgens de leken) in een Renault.
Torro Rosso klonk hun onbekend en Redbull was alleen een sponsor, die bouwden toch geen auto’s aldus de leek.
Sorry even volgenquote:Op vrijdag 1 december 2017 13:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan volg je niet de topics waarin dat gezegd wordt, zoals SPT / [Endurance] World Endurance Championship
ik heb dit jaar de haas en de Renault een paar sec in beeld gezien en dat was het dan.quote:Op vrijdag 1 december 2017 13:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Voor zover ik me nog kan herinneren was die wagen vooral goed in warme omstandigheden.
[..]
In de jaren dat Renault kampioen werd met Red Bull ging de aandacht meer uit naar Infiniti (de titelsponsor) dan Renault. Dat stak Renault nogal en dus kozen ze ervoor om met een eigen team te komen omdat ze dan meer publiciteit zouden krijgen dan alleen als motorenleverancier van Red Bull.
Met soortgelijke resultatenquote:Op vrijdag 1 december 2017 15:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik heb dit jaar de haas en de Renault een paar sec in beeld gezien en dat was het dan.
Klinkt pittig voor Newey, blijkbaar heeft hij de leiding voor het basis ontwerp van de STR Honda 2018quote:Red Bull werkt al nauw samen met Honda, uiteraard voor Toro Rosso, maar ook voor een mogelijke motor van Red Bull Racing in 2019.
Dit wordt bevestigd door Helmut Marko, de motorsportconsulent van het Oostenrijkse merk. Het is de divisie Red Bull Technology, onder leiding van Adrian Newey, die enkele van de noodzakelijke elementen ontwerpt voor Toro Rosso en daarom al veel leert op de Japanse V6.
"Momenteel werken we hard samen met Honda om het toekomstige pakket met Toro Rosso concurrerend te maken, en we ondersteunen ze met onze infrastructuur bij Red Bull Technology," zegt Marko.
"We zijn erg tevreden met de vooruitgang die Honda boekt en we zullen dit blijven doen tot het seizoen begint."
Het is belangrijk voor Red Bull om Toro Rosso volgend jaar zo sterk mogelijk te zien, met de Honda-motor. Na een paar races zal het beslissen of het gepast is om af te zien van de Renault-motor voor Red Bull Racing voor 2019.
"Na de winter zal Red Bull Technology een stap terug doen omdat we ook een auto hebben om te ontwikkelen, we zullen de balans opmaken na een paar races met Toro Rosso en Honda en we zullen beslissen wat we het volgende jaar gaan doen. . "
Het valt nog te bezien of Honda een tweejarig contract met Red Bull Racing zal accepteren: Aston Martin, de titelsponsor van Red Bull Racing, is nu erg geïnteresseerd in de motorregels van 2021.
Klinkt goed.quote:--The performance of the engine can be measured by fuel efficiency, but Honda has obtained sufficient figures?
"I think that the current F1 engine is going up to 50% as Mercedes said in terms of the efficiency of the power unit, which of course its a target figures, but i think what they said includes exhaust regeneration.So i think the difference in fuel efficiency from ICE is not that big.
Ik heb die hazen nog te vaak gezien met hun idioot leuke acties. Kunnen die niet gewoon uit de pit starten - of er blijven?quote:Op vrijdag 1 december 2017 15:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik heb dit jaar de haas en de Renault een paar sec in beeld gezien en dat was het dan.
Is dat mogelijk?quote:Op vrijdag 1 december 2017 22:38 schreef F1gamer het volgende:
Max verneukt het Ja/Nee item van Olav en Jack
Dat doet hij al 25 jaar. Wat een verschrikkelijke eikel is het toch.quote:Op vrijdag 1 december 2017 23:14 schreef Ghost_Nappa het volgende:
Olav is met verkeerde been uit bed gestapt volgens mij..
Discussiëren is niet mogelijk inderdaad, Olav heeft gelijk..quote:Op vrijdag 1 december 2017 23:14 schreef Ghost_Nappa het volgende:
Olav is met verkeerde been uit bed gestapt volgens mij..
Ja robert en rob die elkaar liepen te stangen... En niet serieus waren...quote:Op vrijdag 1 december 2017 23:31 schreef tralalala het volgende:
Iedereen zat zich te ergeren aan elkaar. Pijnlijke uitzending
Wie gaan daar naar toe? Er zijn kennelijk al kaarten verkocht.quote:Op vrijdag 1 december 2017 23:34 schreef Martinello het volgende:
Theatershow met Mol en Plooij Dat kunnen mijn tenen niet aan.
Je moet niet naar kijken als je eraan ergertquote:Op vrijdag 1 december 2017 23:34 schreef Martinello het volgende:
Theatershow met Mol en Plooij Dat kunnen mijn tenen niet aan.
twitter:SauberF1Team twitterde op zaterdag 02-12-2017 om 12:05:53 Not to mention we have also just revealed the livery concept show car for the #F1 #2018 #AlfaRomeoSauberF1Team chal… https://t.co/77XwAK8GK7 reageer retweet
Ik denk dat het rood wel blijftquote:Op zaterdag 2 december 2017 12:20 schreef Geralt het volgende:
Wel sjiek, maarja, concept showcar livery, die kan voor hetzelfde geld nog pimpelpaars met groene stippen worden eer we in Melbourne staan natuurlijk.
Waarom blijft Ericsson een plekje krijgen Dramatische rijder, had liever Wehrlein gezien danquote:Op zaterdag 2 december 2017 12:14 schreef franklop het volgende:
Ericsson en Leclerc bevestigd bij Sauber
Wehrlein maakte sowieso geen kans meer. Als er al iemand anders zou rijden zou dat Giovinazzi zíjn. Maar blijkbaar heeft Ferrari Sauber er niet van kunnen overtuigen om een volledig junior team te worden.quote:Op zaterdag 2 december 2017 12:23 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Waarom blijft Ericsson een plekje krijgen Dramatische rijder, had liever Wehrlein gezien dan
Ericsson brengt toch ook geld mee?quote:Op zaterdag 2 december 2017 12:27 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Wehrlein maakte sowieso geen kans meer. Als er al iemand anders zou rijden zou dat Giovinazzi zíjn. Maar blijkbaar heeft Ferrari Sauber er niet van kunnen overtuigen om een volledig junior team te worden.
Zijn sponsor is eigenaar van Sauber.quote:Op zaterdag 2 december 2017 12:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ericsson brengt toch ook geld mee?
dat helptquote:Op zaterdag 2 december 2017 12:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zijn sponsor is eigenaar van Sauber.
Omdat geldquote:Op zaterdag 2 december 2017 12:23 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Waarom blijft Ericsson een plekje krijgen Dramatische rijder, had liever Wehrlein gezien dan
quote:Op zaterdag 2 december 2017 12:17 schreef ondeugend het volgende:[ afbeelding ]twitter:SauberF1Team twitterde op zaterdag 02-12-2017 om 12:05:53 Not to mention we have also just revealed the livery concept show car for the #F1 #2018 #AlfaRomeoSauberF1Team chal… https://t.co/77XwAK8GK7 reageer retweet
Hopelijk meer rood uiteindelijk.
Doe dan bijna volledig rood, zoals de 2017 wagen in bijna volledig blauw.quote:Op zaterdag 2 december 2017 12:17 schreef ondeugend het volgende:[ afbeelding ]twitter:SauberF1Team twitterde op zaterdag 02-12-2017 om 12:05:53 Not to mention we have also just revealed the livery concept show car for the #F1 #2018 #AlfaRomeoSauberF1Team chal… https://t.co/77XwAK8GK7 reageer retweet
Hopelijk meer rood uiteindelijk.
quote:Op zaterdag 2 december 2017 13:21 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Doe dan bijna volledig rood, zoals de 2017 wagen in bijna volledig blauw.
quote:
Titelsponsoren bepalen voor een groot deel het uiterlijk.quote:Op zaterdag 2 december 2017 13:47 schreef Gezicht het volgende:
Alfa Romeo blijft partner he, zou een beetje raar zijn als ze nu een volledige Alfa Romeo livery aannemen.
meest constante coureur van van de afgelopen 3 jaren van de coureurs die een volledig seizoen gereden hebben. Komt altijd op dezelfde plek terechtquote:Op zaterdag 2 december 2017 12:23 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Waarom blijft Ericsson een plekje krijgen
Weer een heel jaar horen hoe Olav Ericsson op z'n Engels uitspreekt om onverklaarbare redenen.quote:Op zaterdag 2 december 2017 12:14 schreef franklop het volgende:
Ericsson en Leclerc bevestigd bij Sauber
In de afgelopen vier seizoenen 9 punten waarvan 9 in het seizoen 2015.quote:Op zaterdag 2 december 2017 13:51 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
meest constante coureur van van de afgelopen 3 jaren van de coureurs die een volledig seizoen gereden hebben. Komt altijd op dezelfde plek terecht
Ik hoop dat je post inderdaad cynisch isquote:Op zaterdag 2 december 2017 13:51 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
meest constante coureur van van de afgelopen 3 jaren van de coureurs die een volledig seizoen gereden hebben. Komt altijd op dezelfde plek terecht
Plek 18, 19, 20 en 22 in het WK noem ik redelijk constantquote:Op zaterdag 2 december 2017 14:20 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Ik hoop dat je post inderdaad cynisch is
Even de resultaten bekeken, dit kan toch niet jongens
Dit jaar 11-7 verloren in Quali en 5-0 in punten van Wehrlein
Vorig jaar 11-7 gewonnen in Quali van Nasr en 2-0 verloren in punten.
In 2015 10-9 verloren in Quali van Nasr en 27-9 in punten verloren
Ook de geldkraan staat constant open, als Ericsson een stoeltje heeft.quote:Op zaterdag 2 december 2017 13:51 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
meest constante coureur van van de afgelopen 3 jaren van de coureurs die een volledig seizoen gereden hebben. Komt altijd op dezelfde plek terecht
Toch jammer dat de centen bepalen wie een stoeltje krijgt en niet het daadwerkelijke talent.quote:Op zaterdag 2 december 2017 14:30 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Ook de geldkraan staat constant open, als Ericsson een stoeltje heeft.
Je kan ook zeggen dat de aanwezigheid van Ericsson 1 extra stoeltje voor een talent oplevert.quote:Op zaterdag 2 december 2017 14:31 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Toch jammer dat de centen bepalen wie een stoeltje krijgt en niet het daadwerkelijke talent.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Feyenoord!!! * Barça
quote:Op zaterdag 2 december 2017 14:34 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Je kan ook zeggen dat de aanwezigheid van Ericsson 1 extra stoeltje voor een talent oplevert.Zit wat in.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flesje bier
De hele wereld draait om geld.quote:Op zaterdag 2 december 2017 14:31 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Toch jammer dat de centen bepalen wie een stoeltje krijgt en niet het daadwerkelijke talent.
kleine fixquote:Op zaterdag 2 december 2017 14:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De hele wereld draait om geld en kut.
allemaal hetzelfde, heb ik van deze grote filosoof geleerdquote:
Giovinazziquote:
en Wehrlein schijnt nogal een attitude met zich mee te brengen....quote:Op zaterdag 2 december 2017 12:27 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Wehrlein maakte sowieso geen kans meer. Als er al iemand anders zou rijden zou dat Giovinazzi zíjn. Maar blijkbaar heeft Ferrari Sauber er niet van kunnen overtuigen om een volledig junior team te worden.
Jen Luk-klurkquote:Op zaterdag 2 december 2017 13:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Weer een heel jaar horen hoe Olav Ericsson op z'n Engels uitspreekt om onverklaarbare redenen.
quote:
Tja... ik heb het idee dat het hem of Leclerc zou worden. En dan zou ik het ook wel weten.quote:Op zaterdag 2 december 2017 19:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Misschien toch te licht bevonden
Moet eerst z'n schuld nog afbetalen vanwege het kort rijden van al die auto's dit jaar.quote:Op zaterdag 2 december 2017 19:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Misschien toch te licht bevonden
De eerste race van Giovidinges in de Formule 1 was best goed, maar hij heeft ook een aantal malen dingen laten zien waarvan je denkt: hoe krijgt ie het voor elkaarquote:Op zaterdag 2 december 2017 19:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tja... ik heb het idee dat het hem of Leclerc zou worden. En dan zou ik het ook wel weten.
Ik zie hem tzt Ericsson wel vervangen. Leclerc zou ook zomaar naar Ferrari kunnen verdwijnen als ie een beetje leuk kan rijden komend jaar. Verder heb ik niet echt het idee dat er veel in de kweekvijvers zit. Norris misschien, maar verder...quote:Op zaterdag 2 december 2017 19:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De eerste race van Giovidinges in de Formule 1 was best goed, maar hij heeft ook een aantal malen dingen laten zien waarvan je denkt: hoe krijgt ie het voor elkaar
Russell bij Mercedes doet het ook niet slechtquote:Op zaterdag 2 december 2017 19:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zie hem tzt Ericsson wel vervangen. Leclerc zou ook zomaar naar Ferrari kunnen verdwijnen als ie een beetje leuk kan rijden komend jaar. Verder heb ik niet echt het idee dat er veel in de kweekvijvers zit. Norris misschien, maar verder...
Russell, Norris en Leclerc lijken veel belovend.quote:Op zaterdag 2 december 2017 19:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zie hem tzt Ericsson wel vervangen. Leclerc zou ook zomaar naar Ferrari kunnen verdwijnen als ie een beetje leuk kan rijden komend jaar. Verder heb ik niet echt het idee dat er veel in de kweekvijvers zit. Norris misschien, maar verder...
Leclerc is al bevestigd hè, die telt niet meer mee.quote:Op zaterdag 2 december 2017 19:56 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Russell, Norris en Leclerc lijken veel belovend.
Nee. Ik denk dat Sauber zijn eigen inbreng niet helemaal wilde opgeven.quote:Op zaterdag 2 december 2017 19:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Misschien toch te licht bevonden
Dat schijnt hij al weer achter zich gelaten te hebben.quote:Op zaterdag 2 december 2017 16:05 schreef Sander_Van_Hoorn het volgende:
[..]
en Wehrlein schijnt nogal een attitude met zich mee te brengen....
niets synisch aan. Ericsson is steevast doodlaatste van de coureurs die een volledig seizoen hebben gereden laatste 3 jaren. Constanter kun je ze niet krijgen.....quote:Op zaterdag 2 december 2017 14:20 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Ik hoop dat je post inderdaad cynisch is
Ericsson wordt toch ook nog financieel ondersteund door de eigenaren van Sauber.quote:Op zaterdag 2 december 2017 20:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee. Ik denk dat Sauber zijn eigen inbreng niet helemaal wilde opgeven.
Damn, hij gebruikt dus echt maar 1 hand En de vingers van zijn andere hand bewegen ook totaal niet. En dat kan dan rustig een F1 auto meer dan 100 rondjes over het circuit laten vliegen, bizar... Of is dit puur omdat het een rallysim is?quote:Op maandag 4 december 2017 10:49 schreef RingBewoner het volgende:
Kubica op de simulator:
https://streamable.com/bnvz7#
ik weet niet hoe actueel dit filmpje is maar feit blijft dat Williams nog over Kubica twijfelt omdat hij toch niet snel genoeg is.quote:Op maandag 4 december 2017 11:17 schreef flipsen het volgende:
[..]
Damn, hij gebruikt dus echt maar 1 hand En de vingers van zijn andere hand bewegen ook totaal niet. En dat kan dan rustig een F1 auto meer dan 100 rondjes over het circuit laten vliegen, bizar... Of is dit puur omdat het een rallysim is?
Zal ook te maken hebben met het feit dat het een simulator is. Overigens heeft Kubica ontkend dat hij een F1-auto maar met één hand zou besturen.quote:Op maandag 4 december 2017 11:17 schreef flipsen het volgende:
[..]
Damn, hij gebruikt dus echt maar 1 hand En de vingers van zijn andere hand bewegen ook totaal niet. En dat kan dan rustig een F1 auto meer dan 100 rondjes over het circuit laten vliegen, bizar... Of is dit puur omdat het een rallysim is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |