abonnement Unibet Coolblue
pi_175357885
Ik ben vanaf mijn veertiende ook niet meer met mijn ouders meegegaan. Zij blij, ik blij! :)
En het waren/zijn schatten hoor, maar als puber had ik sterke andere voorkeuren! *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_175357901
Wij 'moeten' zelfs nu nog mee op vakantie :D wel zo gezellig
pi_175357915
Mijn vader was net als de ouders van L_S. Vanaf mijn 16e mocht ik niet meer mee op vakantie en moest ik het zelf maar uitzoeken. Hij mikte nog net 50 euro op het aanrecht voor 2 weken boodschappen.

En hetzelfde voor feestdagen. Dan zat hij bij zijn lief en kreeg ik een 10tje om zelf boodschappen te halen.
pi_175357920
Ik vind het oprecht niet zo vreemd eigenlijk. Het is toch geen schande om als ouder ook wat tijd voor jezelf of je partner te willen hebben?
pi_175357934
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 11:30 schreef Myraela het volgende:
Ik vind het oprecht niet zo vreemd eigenlijk. Het is toch geen schande om als ouder ook wat tijd voor jezelf of je partner te willen hebben?
Je kiest er toch zelf voor om kinderen te willen?
Daarbij vind ik 13 wel heel jong. Tuurlijk kan je wel eens een weekendje/week zonder weg maar dat je nooit meer mee mag?
pi_175357936
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 11:30 schreef Myraela het volgende:
Ik vind het oprecht niet zo vreemd eigenlijk. Het is toch geen schande om als ouder ook wat tijd voor jezelf of je partner te willen hebben?
Ik denk dat het geen schande is om tijd voor jezelf te willen hebben, maar waarom kan dat niet met een lang weekend weg? En moet dat 2-3 weken achter elkaar. En waarom sluit je je kind zo hard uit en geef je die een vervelend gevoel door zo hard een lijn te trekken?

Het is ontzettend pijnlijk om alle leuke verhalen van klasgenoten/vrienden te horen terwijl jij niet meer mee mag. En alleen moet zitten.
pi_175357939
Ik ga nog steeds met mijn vader en stiefmoeder op wintersport. Nooit gestopt eigenlijk sinds mijn 6de en nu dus met kind erbij. Is altijd heel gezellig :Y
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_175357950
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 11:24 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Klinkt onaardiger dan ik het bedoel, maar het (ietwat) vreemde gedrag van je moeder is dus niet van de laatste paar jaar maar al langer zo?
Daar kan ik echt niet bij, een kind (willen) hebben maar niet met het kind kunnen genieten.
Dat is altijd al zo geweest. Ik kan me niet anders herinneren. Ze heeft een sterke wil en wil die iedereen opleggen. Helaas geef je zo'n eigenschap mogelijk door als je je voortplant. Ze heeft een soort eeuwige verbeterdrang, is altijd op zoek naar dingen waar ze commentaar op kan geven. Bij mij ontstond het idee dat ik het dus nooit goed kon doen en dat ik dan net zo goed kon doen waar ik zelf zin in had. En dat werkte niet heel goed O-) Nou ja voor mij wel maar niet voor de thuissituatie. Ik werd zo'n supervijandige puber en was ongetwijfeld niet gezellig. Ik loog veel om onder al die controle en negativiteit uit te komen en dat gaf mijn ouders weer meer reden om me te wantrouwen. Dus tja, zo min mogelijk tijd samen doorbrengen was echt geen slechte oplossing. We verkeerden 80% van de tijd in oorlog en de overige tijd was er een gespannen wapenstilstand.

De laatste 10 jaar ofzo gaat het juist heel goed. Af en toe doet ze weer eens stom, nou ja dat weten jullie wel hier inmiddels. Maar dit is het de beste mogelijke situatie en dat is meestal heel ok.
Spoilers!
pi_175357966
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 11:29 schreef Puala het volgende:
Mijn vader was net als de ouders van L_S. Vanaf mijn 16e mocht ik niet meer mee op vakantie en moest ik het zelf maar uitzoeken. Hij mikte nog net 50 euro op het aanrecht voor 2 weken boodschappen.

En hetzelfde voor feestdagen. Dan zat hij bij zijn lief en kreeg ik een 10tje om zelf boodschappen te halen.
Da's ook niet aardig :{
Spoilers!
pi_175357982
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 11:32 schreef Sarabi het volgende:
Je kiest er toch zelf voor om kinderen te willen?
Ja, en aan de ene kant roept iedereen dan dat een kind je leven écht niet over zal nemen, want je kan nog zoveel. Maar aan de andere kant mag je dan dus niet zelf op vakantie.

Het niet mee mogen klinkt misschien grof, maar ondertussen was er wel gewoon een andere vakantie geregeld die ze zelf ook leuker vond.
pi_175358002
Ik zie 't in mijn omgeving heel vaak hoor.. Pa en ma die even met z'n 2'en op vakantie gaan.

Lijkt mij ook niet verkeerd eigenlijk :Y
pi_175358023
Ik moest tot m'n 16e mee. En dan zaten we in kleinschalige hotelletjes, waar ik niemand had om mee om te gaan. En dan gingen zij het liefst met de auto de bergen in, terwijl ik daar reisziek van werd. Dus uiteindelijk zat ik in een klein dorp, in m'n eentje in een hotelkamer.

Ik vond het een verademing toen ik lekker wat geld kreeg om boodschappen te doen en thuis mocht blijven. Dat was gewoon voor iedereen leuker.
pi_175358082
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 11:21 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Mijn ouders wilden genieten van hun vakanties was de boodschap. Prima, lekker rustig ^O^

Ik heb net mijn Outlook adresboek bijgewerkt. Ook weer geregeld.
Rare boodschap naar je kind, dat je niet geniet als het erbij is.

Aan de andere kant kan ik ook best opzien tegen vakanties met de kinderen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_175358087
Een en ander hangt natuurlijk ook samen met de manier waarop je het brengt en hoe je het alternatief inkleedt. En eens een keer een weekje er samen tussenuit is wat anders dan nooit meer samen op vakantie.

Nou heb ik makkelijk praten in die zin, omdat mijn kind ook tijd bij zijn vader doorbrengt en ik dan kan doen en laten wat ik wil. Maar de momenten dat hij onder mijn verantwoordelijkheid valt dan gaat het in eerste instantie om zijn belang. Tijd voor mezelf komt daarna wel.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_175358100
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 11:35 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ja, en aan de ene kant roept iedereen dan dat een kind je leven écht niet over zal nemen, want je kan nog zoveel. Maar aan de andere kant mag je dan dus niet zelf op vakantie.

Het niet mee mogen klinkt misschien grof, maar ondertussen was er wel gewoon een andere vakantie geregeld die ze zelf ook leuker vond.
Das een van de redenen dat wij (nu) geen kinderen willen omdat het juist wel je leven overneemt. In ieder geval totdat ze volwassen zijn.
pi_175358123
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 11:37 schreef Myraela het volgende:
Ik moest tot m'n 16e mee. En dan zaten we in kleinschalige hotelletjes, waar ik niemand had om mee om te gaan. En dan gingen zij het liefst met de auto de bergen in, terwijl ik daar reisziek van werd. Dus uiteindelijk zat ik in een klein dorp, in m'n eentje in een hotelkamer.

Ik vond het een verademing toen ik lekker wat geld kreeg om boodschappen te doen en thuis mocht blijven. Dat was gewoon voor iedereen leuker.
Ik vind samen op vakantie ook samen op vakantie. En dat betekent dus niet 'ik doe mijn zin en jij hobbelt maar mee'. Ik zou met een puber prima in overleg willen over iets wat ons allemaal bevalt. En thuisblijven mag ook een optie zijn, mits in overleg. Dwingen om mee te gaan is net zo min mijn ding als verbieden om mee te gaan.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_175358138
Zeker t/m mijn 18e met mijn ouders vakantie gevierd en nu nog steeds zo nu en dan (wintersport vooral) :o Nooit als vervelend ervaren.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_175358144
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 11:34 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Da's ook niet aardig :{
Nope, moet zeggen dat ik dan de vakanties het minst erge vond. Alle kerstdagen alleen thuis zijn in een vrijstaand huis vond ik veel vervelender. Alle vrienden/vriendinnen die offline gingen op MSN ivm kerstdiner en dat jij dan in je eentje thuis zat.
pi_175358156
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 11:35 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ja, en aan de ene kant roept iedereen dan dat een kind je leven écht niet over zal nemen, want je kan nog zoveel. Maar aan de andere kant mag je dan dus niet zelf op vakantie.

Het niet mee mogen klinkt misschien grof, maar ondertussen was er wel gewoon een andere vakantie geregeld die ze zelf ook leuker vond.
Het gaat er niet om of je dingen voor jezelf wil of hebt, het gaat om de boodschap naar je kind dat het niet leuk is, niet belangrijk genoeg, dat soort dingen. Je kunt prima in goed overleg met je kind bespreken dat je ook wat tijd met je partner wil doorbrengen. Dat komt heel anders over dan de boodschap 'jij mag niet mee want ik wil ook wel eens genieten' (oftewel je hebt een negatieve invloed op mijn levensgeluk). Dat kun je wel voelen, maar dat zeg je niet tegen een puber. Die moet je daartegen beschermen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_175358169
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 11:46 schreef Puala het volgende:

Nope, moet zeggen dat ik dan de vakanties het minst erge vond. Alle kerstdagen alleen thuis zijn in een vrijstaand huis vond ik veel vervelender. Alle vrienden/vriendinnen die offline gingen op MSN ivm kerstdiner en dat jij dan in je eentje thuis zat.
-O-

Jeetje. En geen oom of tante oid waar je dan naar toe kon? Of ouders van een goede vriendin? :{
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_175358186
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 11:46 schreef Vanyel het volgende:
(oftewel je hebt een negatieve invloed op mijn levensgeluk).
Zo komt dat op mij ook over. Heel erg sneu voor je kind. Wat je zelf wilde, dat kind.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_175358187
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 11:46 schreef Puala het volgende:

[..]

Nope, moet zeggen dat ik dan de vakanties het minst erge vond. Alle kerstdagen alleen thuis zijn in een vrijstaand huis vond ik veel vervelender. Alle vrienden/vriendinnen die offline gingen op MSN ivm kerstdiner en dat jij dan in je eentje thuis zat.
Dat gaat nog wel een stuk verder dan niet mee mogen op vakantie. Hebben jullie nog contact?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_175358205
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 11:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zo komt dat op mij ook over. Heel erg sneu voor je kind. Wat je zelf wilde, dat kind.
Of je het wilde of niet, je kreeg (en hield) het. Dat geeft je imo de verantwoordelijkheid ervoor te zorgen. En dat eindigt niet bij eten en kleding verstrekken.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_175358216
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 11:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

-O-

Jeetje. En geen oom of tante oid waar je dan naar toe kon? Of ouders van een goede vriendin? :{
Nee, want mijn familie ligt niet zo goed bij elkaar. We zien elkaar met verjaardagen en doen dan verplicht gezellig. Komt door dingen die in het verleden tussen mijn moeder/broers gebeurd zijn. En de ouders van mijn vrienden vonden dat je kerst met familie hoorde te vieren, dus cirkel is rond helaas.
pi_175358222
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 11:46 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of je dingen voor jezelf wil of hebt, het gaat om de boodschap naar je kind dat het niet leuk is, niet belangrijk genoeg, dat soort dingen. Je kunt prima in goed overleg met je kind bespreken dat je ook wat tijd met je partner wil doorbrengen. Dat komt heel anders over dan de boodschap 'jij mag niet mee want ik wil ook wel eens genieten' (oftewel je hebt een negatieve invloed op mijn levensgeluk). Dat kun je wel voelen, maar dat zeg je niet tegen een puber. Die moet je daartegen beschermen.
Jij zegt het een stuk beter :Y maar dat dus
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')