abonnement Unibet Coolblue
pi_175346457
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.

Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

De multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/



pi_175346536
Uhhh oeps, meteen lapo :@

Nog een keertje dan:
Lurker hier :@ ik heb een vraag waar jullie mij hopelijk mee kunnen helpen O+

Half juli is onze zoon geboren met 32 weken, daarmee begon plotseling ons borstvoedings avontuur O+ In eerste instantie weken lang full time kolven maar toen hij na 6,5 week eindelijk mee naar huis mocht dronk hij gelukkig direct alles aan de borst. Twee weken een flinke overproductie terug gedrongen en sindsdien drinkt hij altijd 1 borst en dat gaat eigenlijk altijd goed.
Sinds ruim een week is hij alleen ineens heel goed gaan slapen :o :D rond 19 uur naar bed en pas weer wakker ergens tussen 4 en 7. Maar nu, dat is erg lang zonder drinken en nu weet ik niet zo goed of mijn productie hier ook content mee is. Hij had vanavond niet genoeg aan 1 kant, gelukkig wel aan 2 kanten. Paar dagen terug ook anderhalf uur geclusterd. En af en toe wel erg onrustig drinken. Overdag drinkt hij nu 5 tot 6 keer.
Wat is wijsheid, ‘s avonds kolven? Mijn borsten het evenwicht zelf laten vinden? Overgaan op twee borsten?
  maandag 27 november 2017 @ 20:23:45 #3
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175346551
Hoi ;) hoe half juli is half juli? Zou hij niet gewoon de 4-maanden regeldagen hebben ipv clusteren?
KuikenGuppy
pi_175346650
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 20:23 schreef Burdie het volgende:
Hoi ;) hoe half juli is half juli? Zou hij niet gewoon de 4-maanden regeldagen hebben ipv clusteren?
Ik heb geen idee! Precies half juli O-)
Hij heeft tot nu toe eigenlijk nog niet echt regeldagen gehad :o tenminste niet dat ik het gemerkt heb, maar 1 ochtendje een onverzadigbaar jongetje gehad, verder is hij doorgaans de Zen zelve O+
  maandag 27 november 2017 @ 20:37:15 #5
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175347066
Is dat een ding ja, regeldagen bij 4 maanden? Ik moet zeggen dat ik het nooit zo duidelijk herken, ik noem alles clusteren of prikkels verwerken. Maakt niet zo heel veel uit toch in praktijk? :@ Vroeger of later merk ik altijd wel dat hij blijkbaar wil drinken en dan mag dat.

Zo-is-dat, ik zou gewoon blij zijn met de goede nachten en verder kind volgen en niks doen. Zeker niet kolven. Maar dat is vanwege een groot vertrouwen in het eigen regelsysteem. Kan me voorstellen dat dat iets anders voelt met zo'n lastig begin.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_175348941
Team Lemijn ;) gewoon de kleine volgen en als je het trekt qua stuwing, zou ik niet kolven. Als je productie erop terugloopt, gaat baby vanzelf weer vaker komen.

4 maanden regeldagen ken ik niet. 10 dagen, 3 weken, 6 weken, 3 maanden en 6 maanden.
pi_175349586
Mijn productie was in het begin ook heel hoog. Zoals de kraam zei, je had wel een tweeling kunnen voeden. Ik heb van de regeldagen tot nu toe ook weinig gemerkt, hij ging alleen langzaamaan van 1 borst over op 2. Dus ik sluit me aan bij de rest, lekker je kind volgen die weet echt wat hij wil. En merk je nou echt dat je productie keldert, kan je dan stappen ondernemen. :)

Edit; ik herken de onzekerheid wel hoor. Door ons begin heb ik ook lang getwijfeld of het wel goed zat, en het cb met stomme opmerkingen was ook niet fijn. Maar ik probeer het steeds weer terug te redeneren en te kijken naar Dirk. Hij doet het goed? Dan gaat het goed. (En soms denk ik dat een hele dag door voordat het vertrouwen terug komt, soms maar een paar keer. ;) )
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_175349944
Wat fijn jullie reacties O+

Eigenlijk heb ik ook het volste vertrouwen in hem (en ondertussen ook weer een beetje in mijn eigen lijf :{ ) hij groeit super goed en heeft de schade dubbel en dwars in gehaald, nu proberen of ik t twijfel stemmetje weer een tijd de baas kan
pi_175353463
Ik herken die angst ook wel hoor, dat de productie het niet aankan. Als er verder niks aan de hand is, is de baby volgen prima. Als het je meer rust geeft kan je natuurlijk 's nachts alsnog aanleggen maar als je daar een wekker voor moet zetten dan zou ik het niet doen :P.
pi_175354953
Even uit nieuwsgierigheid en omdat ik het niet zo tegenkwam in de afgelopen paar topics.. Zijn hier eigenlijk dames die echt puur met de hand afkolven, dus helemaal zonder kolfsysteem? En bevalt dat een beetje?
Ik ben het van plan, of het gaat lukken zie ik wel als ik over een paar weken bevallen ben. :) Op filmpjes ziet het er eenvoudig en logisch uit, maar praktijkverhalen zijn interessanter!
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 28 november 2017 @ 08:46:17 #11
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175355122
Ik deed het in de kraamweek. En later wel eens als baby zich al vaak had verslikt die dag en ik alleen even de druk eraf wilde halen. Ik vond het ook handig en natuurlijk enzo maar al snel won de behoefte om tegelijk iets anders te kunnen doen hoor. Zelfs met de handkolf heb je nog 1 hand vrij maar bij kolven met je handen niks.
Verder is het ook moeilijker mikken en onmogelijk om goed rechtop te zitten. Dat vond ik tegenstrijdig met dat ik wilde ontspannen tijdens het kolven, net als tijdens het voeden. Dus dan toch maar een stom apparaat met handige opvangflesjes.
De techniek beheersen is wel heel fijn!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_175355741
Het wordt hier vooral een knoeiboel en inderdaad zit je niet heel relaxed. Maar het kan zeker wel. Misschien ben jij er veel handiger in, dus probeer het vooral. Scheelt veel afwas :D
  dinsdag 28 november 2017 @ 09:37:04 #13
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175355806
Jaaa die afwas... Ik dacht dat ik de luie optie had door nooit te steriliseren maar helaas.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 28 november 2017 @ 09:54:00 #14
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175356084
Oh ja Minarosa, ik heb me er geloof ik bij neergelegd dat hij soms bijt. Raar maar waar... Ik blijf hem in de borst drukken en afkoppelen. Het gaat ook dagen goed gelukkig. Tot er nieuwe komen, dan zal het wel weer volop beginnen. Ik leef met je mee ;(
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_175364315
Ik heb het bijten bij F niet afgeleerd gekregen en nu wederom niet.
In borst duwen, vinger in de buurt houden om meteen los te koppelen, neezeggen, eerder afkoppelen. Niks hielp.
Zoals Lemijn zegt, als de tand eenmaal goed door is is het over tot de volgende en dan heb ik weer bijtfestijn :X
Ik zit het maar uit.

Net als dat ik met mijn 11 maanden oude meisje maar uitzit dat ze 's nachts nog graag a 3/4 uur komt en soms nog vaker.
Begin aardig gesloopt te raken inmiddels van niet zelf doorslapen :O
  dinsdag 28 november 2017 @ 17:58:22 #16
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175365538
Oi dat zijn nog best veel nachtvoedingen dan Blue! Kan me voorstellen dat je gesloopt bent. Heb je wel eens een nacht zonder haar?

Ik maak nog best vaak de fout door gewoon feitelijk antwoord te geven op de vraag van iedereen en z'n moeder hoe hij slaapt en ik krijg steeds meer opmerkingen terug over dat ze doorslapen heus kunnen leren etc, je kent het wel. Word jij daar niet helemaal gestoord van?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 28 november 2017 @ 19:18:19 #17
171422 LadyBlack
paint it black
pi_175367009
Hier een 21 maanden oude niet-doorslaper, en ik ben de vraag meestal maar voor door te grappen dat ie over 15 jaar heus in zn eigen bed ligt en graag uitslaapt.

En ja, ik vind t ook uitzitten, maar zolang er nog steeds kleine progressie is ga ik mee in zijn behoefte.
pi_175367420
Ik heb laatst heel hard tegen een collega gezegd dat ik bij de vraag of ze doorslaapt gewoon de vraag beantwoord en geen heel betoog hoef over indikken van kv voor de nacht en laten huilen en even tanden op elkaar dan en dat je het echt aangeleerd krijgt.
Ze keek even beteuterd toen ik zo terugkwam.

Als ik advies wil over doorslapen dan zal ik er naar vragen en dan zal ik wat met de tips doen.

Het fijne hier is dat ik het kan zeggen, er mensen met herkenning zijn en gewoon af en toe een hart onder de riem en dan weer door zoals LB zegt, uitzitten en genieten van kleine winstmomenten.

Oh en over een nacht zonder haar, als ik nachtdienst heb :D
Dan is ze of op het KDV of lig ik met oordoppen in en heeft mijn vriend haar onder zijn hoede.
  dinsdag 28 november 2017 @ 19:51:44 #19
149959 SQ
snelle trees
pi_175367555
Och ja het doorslapen :')

Ik vertel over mijn baby. Mijn gesprekspartner haakt in: "hoe oud is hij?"
Ik antwoord: 8 maanden.
"Oooh! Dan slaapt ie gelukkig allang door!"

_O-
disclaimer
pi_175367798
Doorslapen is een hoax mensen :')
M is bijna 16 maanden en slaapt ook nog niet door. Alleen kolf ik fulltime en wil ik daar binnenkort mee stoppen. Ik wil dus ook eigenlijk met nachtvoedingen stoppen, nu geef ik haar 's nachts melk die ik heb afgekolfd voor het slapen mja als ik niet meer kolf is er ook geen melk meer :+ Ik weet dat Jagar ook op een gegeven moment gestopt is met nachtvoedingen, nog tips? En nog andere mensen met ervaring?

Disclaimer
Als M het nodig heeft krijgt ze natuurlijk gewoon melk (vriezer of kv), no worries :+
pi_175367897
Miezziej, ik ben op een gegeven moment geen borst meer aan gaan bieden ('s nachts bedoel ik dus), maar knuffelen en water. Daar was J snel aan gewend. En het zorgde na een poosje ook voor minder keer wakker worden 's nachts.

[ Bericht 6% gewijzigd door Hupje op 28-11-2017 22:05:46 ]
pi_175369199
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 20:03 schreef Miezziej het volgende:
Doorslapen is een hoax mensen :')
M is bijna 16 maanden en slaapt ook nog niet door. Alleen kolf ik fulltime en wil ik daar binnenkort mee stoppen. Ik wil dus ook eigenlijk met nachtvoedingen stoppen, nu geef ik haar 's nachts melk die ik heb afgekolfd voor het slapen mja als ik niet meer kolf is er ook geen melk meer :+ Ik weet dat Jagar ook op een gegeven moment gestopt is met nachtvoedingen, nog tips? En nog andere mensen met ervaring?

Disclaimer
Als M het nodig heeft krijgt ze natuurlijk gewoon melk (vriezer of kv), no worries :+
Wij zijn cold turkey gestopt. Dat was drie nachten erg moeilijk. De duutser is toen steeds gaan troosten, en uiteindelijk ging het goed. Ik denk dat mijn enige tip is dat je het graag genoeg moet willen om ook consequent door te zetten. Want als je niet consequent doorzet weet het kind niet waar het aan toe is en is het erg lastig..
  woensdag 29 november 2017 @ 10:53:14 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_175377815
Ben ik weer. Ik heb weer zere tepels. Ik kan niet echt kloven ontdekken. Het voelt weer alsof ze in azijn hebben liggen weken :') toch weer tanden? Of kan het wat anders zijn nog?
Ik had dit bij Maud dus nooit he :')
disclaimer
  woensdag 29 november 2017 @ 11:09:22 #24
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175378065
Ongeacht de oorzaak zou ik riteaid pads halen, heel fijn tegen zere tepels :).
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 29 november 2017 @ 11:18:23 #25
269689 crew  Viv
pi_175378232
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:09 schreef Burdie het volgende:
Ongeacht de oorzaak zou ik riteaid pads halen, heel fijn tegen zere tepels :).
:Y En mijn aanbod staat nog steeds SQ/wie wil: 9 pads met THT mei 2018 tegen verzendkosten, nieuwprijs is 11 euro voor 12 pads.
  woensdag 29 november 2017 @ 11:18:57 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_175378245
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:18 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

:Y En mijn aanbod staat nog steeds SQ/wie wil: 9 pads met THT mei 2018 tegen verzendkosten, nieuwprijs is 11 euro voor 12 pads.
Ik wil het wel proberen ja! Ik dm je even :)
disclaimer
pi_175379136
Boks. Bij mij komt het door het schrapen met die scherpe tandjes.
  woensdag 29 november 2017 @ 11:58:47 #28
149959 SQ
snelle trees
pi_175379159
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:57 schreef WupWup het volgende:
Boks. Bij mij komt het door het schrapen met die scherpe tandjes.
heb je ook slangenhuid rond je tepels? De vellen hangen er hier steeds aan :')
disclaimer
pi_175379226
Nee 😱
Ik probeer wat secuurder te zijn met afhalen. Heb net ook even in mijn spenen-zijn-vergif-baby een speen gepropt voor het slapen.
pi_175379227
Ohja... van die mini schaafplekjes waar je precies 2 tandafdrukjes inziet }:|
Ik red het vooralsnog nog met Purelan, en richting einde van een voeding even opletten dat mevrouw niet lui gaat worden en daardoor slordig drinkt en schrapen gaat
pi_175380621
Mijn baby heeft een voorkeursborst. Ik dacht dit al eerder te merken, maar het lijkt wel steeds erger te worden. Is dit erg? Kan ik er wat aan doen?

Van al jullie verhalen over tanden ben ik echt blij dat dat nig even duurt. Sterkte dames, klinkt echt naar dat bijten en schrapen en zere tepels van het zuur. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_175380944
Nanuke bij mijn eerste was uiteindelijk bij 9/10 maanden dat hij mijn rechterborst volledig weigerde.
Nu bij de tweede merk ik ook dat ze liever links drinkt maar ze weigert rechts nog niet, wil wel erna standaard links nog nadrinken..
Met kolven heb ik wel een significant verschil waardoor ik wel snap dat rechts niet favoriet is.
Momenteel 80cc links vs 20cc rechts
pi_175381602
Het is hier niet alleen verschil qua opbrengst (dat is ongeveer in de verhouding als bij jou ook, maar dan andersom). Het is ook dat de linkerborst minder snel een tsr geeft, en dat hij voor de melk zelf ook meer moeite lijkt te moeten doen. Dat zie ik ook met kolven, rechts stroomt/schiet het er echt uit, maar links is t meer druppelen. Dus hij wordt regelmatig onrustig en bozig aan de linkerborst, ook nog voor hij echt daar wat binnengekregen heeft.

Ik twijfel dus of ik hier wat aan kan/moet gaan doen. Nakolven om de productie links te verhogen en te kijken of het dan weer beter wordt? Meer aanleggen links? Ik weet het niet zo goed, maar ik durf er ook niet helemaal op te vertrouwen dat dit goed blijft gaan. Ik heb nu s ochtends al t idee dat ik scheef loop, als hij meer wil gaan drinken en hij gaat dat vooral uit rechts doen heb ik straks 1 meloen en 1 tennisbal. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  woensdag 29 november 2017 @ 13:42:45 #34
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175381669
Is heel gewoon hoor! Ik heb bij mijn oudste eens geprobeerd links de productie op te krikken, maar dat was zowel frustrerend als vruchteloos. Ik legde op een gegeven moment altijd eerst links aan en daarna pas rechts, zodat die borst optimaal gestimuleerd bleef.
KuikenGuppy
  woensdag 29 november 2017 @ 13:43:35 #35
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175381680
En wat meloen en tennisbal betreft... Ken je dat spelletje nog van vroeger, "achter de molen staat een bloem"? :P
KuikenGuppy
  woensdag 29 november 2017 @ 16:00:07 #36
171422 LadyBlack
paint it black
pi_175384331
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:58 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

heb je ook slangenhuid rond je tepels? De vellen hangen er hier steeds aan :')
Dat heb ik meerdere keren gehad ja :X godvergeten pijnlijk als je t door laat sudderen.

Uiteindelijk heb ik de laatste keer de echte ellende voorkomen door steeds wat melk erop te smeren na t drinken. Dus vet houden. En zorgen voor zo effectief mogelijk drinken en zo min mogelijk gesabbel :X
pi_175385028
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 13:43 schreef Burdie het volgende:
En wat meloen en tennisbal betreft... Ken je dat spelletje nog van vroeger, "achter de molen staat een bloem"? :P
Dat zegt me dan weer niets!

Steeds links eerst aanleggen kan ik ook nog wel proberen, hij drinkt daarna toch altijd nog rechts. Ik heb verder ook niet het idee dat hij ontevreden is, maar op de een of andere manier voelt het toch niet prettig om een achterblijvende borst en een voorkeursborst te hebben.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  woensdag 29 november 2017 @ 23:08:48 #38
149959 SQ
snelle trees
pi_175394216
Ik dacht dat ik geen kloof had maar ik had niet goed gekeken, precies onderaan in zo'n tepelplooi zit ie verstopt, een beste jaap :')
Meteen maar even flink ingeboterd :X
disclaimer
pi_175422019
Au SQ :X
  Moderator vrijdag 1 december 2017 @ 12:07:54 #40
382129 crew  Donna
pi_175422071
Purelan is ook voor tijdens de zwangerschap toch? Mijn tepels jeuken zo verschrikkelijk. Zou het helpen? Gewone zalf werkt iig niet.
pi_175422356
Uitproberen maar!
  Moderator vrijdag 1 december 2017 @ 12:23:39 #42
382129 crew  Donna
pi_175422366
Ja is ook zo, dan heb ik het maar in huis. :D
pi_175422524
Ja precies, kan geen kwaad.

Auw SQ :X

Bij consultatiebureau ging het over (niet) doorslapen en borstvoeding en zo, geen verbazing over nog borstvoeding leek het, tot ze een paar minuten erna zei dat ik met 12 maanden wel met de nutrilon kon stoppen.
Anyway, nu alweer een paar nachten dat ze er weer 3/4 uur tussenlaat ipv minder, dat vind ik prima te doen. En boven de 10 kg al met 11 maanden. Misschien wil ze gewoon haar gewicht onderhouden :P
  vrijdag 1 december 2017 @ 12:50:50 #44
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175422941
Ja heliotrope, jij kan straks echt wel eens ophouden met die nutrilon :P. Zou je ouders hebben die het zelf drinken eigenlijk?

}:| voor de kloof.
Ik dacht dat ik die vast nooit meer ga krijgen want tot nu toe kloofvrij maar die hoop gaat de koelkast in.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_175423589
Oi that sucks Lemijn }:|
Smeren maar, veeeeeeeel smeren.

Helio ik ben benieuwd as maandag gaat mijn Muppet weer voor een rondje CB. Benieuwd of ze ook +10 spekkies heeft
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 1 december 2017 @ 13:54:26 #46
269689 crew  Viv
pi_175424529
Het wonder van de natuur: zelf Nutrilon drinken en daar moedermelk van maken. :D
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 13:15 schreef BlueEyes het volgende:
Oi that sucks Lemijn }:|
Smeren maar, veeeeeeeel smeren.
Volgens mij heeft ze geen kloof hoor. ;) Alleen haar verwachting bijgesteld dat ze geen kloven zal krijgen aangezien SQ het ook pas later kreeg.
  vrijdag 1 december 2017 @ 13:55:18 #47
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175424554
Oh nee ik bedoelde die van SQ! En dat ik me nu onoverwinnelijk voel qua tepelproblemen maar dat is dus onterecht.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_175424611
Oh scheel zitten lezen :')
  vrijdag 1 december 2017 @ 15:11:16 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_175426399
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:18 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

:Y En mijn aanbod staat nog steeds SQ/wie wil: 9 pads met THT mei 2018 tegen verzendkosten, nieuwprijs is 11 euro voor 12 pads.
ermahgerd O+ mijn tepel zegt dankie :')
disclaimer
pi_175426673
Pratende tepels 😂 sterkte ermee sq.

Donna die jeuk kan komen doordat de boel op spanning staat door groei, maar ook door droogte door veranderde hormoonhuishouding. Ik zou ook purelan proberen of wat ook met wolvet.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 1 december 2017 @ 16:55:10 #51
269689 crew  Viv
pi_175429236
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 15:11 schreef Stormqueen het volgende:
ermahgerd O+ mijn tepel zegt dankie :')
Yay! O+
  vrijdag 1 december 2017 @ 17:01:15 #52
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_175429431
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 12:50 schreef Lemijn het volgende:
Ja heliotrope, jij kan straks echt wel eens ophouden met die nutrilon :P. Zou je ouders hebben die het zelf drinken eigenlijk?

}:| voor de kloof.
Ik dacht dat ik die vast nooit meer ga krijgen want tot nu toe kloofvrij maar die hoop gaat de koelkast in.
helaas thing4 is nu 15 maanden maar ik heb een megaaaaa kloof :(
en hij was er ook ineens , en ziek kind dat 24/7 wil drinken nu. -O-

en mijn lanoline is over datum ;( smeert nu wel lekker makkelijk :')
  vrijdag 1 december 2017 @ 17:17:45 #53
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175429831
Ik vind lanoline voor de datum echt voor geen meter smeren, tenminste die van medela? (gele tube) die ik heb. Maar dan zal ik ‘m toch maar bewaren ;)

Het zal wel typisch vier maanden gedrag zijn ofzo maar mijn hemel dit kind heeft echt een ander idee van een goed drinkritme dan ik. Overdag heel af en toe eens een slokje, veel gedraai en gedoe, en ‘s nachts lekker inhalen. Ik ben er niet zo over te spreken. |:(
Al weet ik nu al dat ik me er over een week bij neergelegd heb waarschijnlijk... want iets zegt me dat dit niet opeens over is als hij vijf maanden is.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 1 december 2017 @ 17:27:37 #54
269689 crew  Viv
pi_175430035
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 17:17 schreef Lemijn het volgende:
Ik vind lanoline voor de datum echt voor geen meter smeren, tenminste die van medela? (gele tube) die ik heb. Maar dan zal ik ‘m toch maar bewaren ;)
Ligt aan de omgevingstemperatuur! Thuis smeert die van mij prima, en dezelfde tube smeert voor geen meter op het werk (waar het stervenskoud* is in de kolfruimte).

* Als in 20 graden of zo, ik ben nogal een koukleum. :')
  vrijdag 1 december 2017 @ 18:12:17 #55
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175431038
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 17:27 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ligt aan de omgevingstemperatuur! Thuis smeert die van mij prima, en dezelfde tube smeert voor geen meter op het werk (waar het stervenskoud* is in de kolfruimte).

* Als in 20 graden of zo, ik ben nogal een koukleum. :')
Wat een interessante ontdekkingen toe ik toch altijd weer hier :o. De tube ligt op mijn slaapkamer en daar is het volgens mij 10 graden of zo...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_175431461
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 18:12 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Wat een interessante ontdekkingen toe ik toch altijd weer hier :o. De tube ligt op mijn slaapkamer en daar is het volgens mij 10 graden of zo...
Het is voor het grootste gedeelte vet, lanoline.. (8>
  vrijdag 1 december 2017 @ 18:34:36 #57
149959 SQ
snelle trees
pi_175431521
Ik wrijf het altijd even flink op tussen mijn vingers, dan wordt het boterzacht ;)
disclaimer
  vrijdag 1 december 2017 @ 18:38:58 #58
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175431585
Ja het is eigenlijk heel logisch allemaal |:( . Ik heb het na de eerste weken niet meer gebuikt maar zal het onthouden voor de toekomst. Ik snap alleen nog niet waarom het over de datum dunner worst. En wat er überhaupt aan over de datum kan raken.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 1 december 2017 @ 19:38:01 #59
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175432923
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 17:17 schreef Lemijn het volgende:
Ik vind lanoline voor de datum echt voor geen meter smeren, tenminste die van medela? (gele tube) die ik heb. Maar dan zal ik ‘m toch maar bewaren ;)

Het zal wel typisch vier maanden gedrag zijn ofzo maar mijn hemel dit kind heeft echt een ander idee van een goed drinkritme dan ik. Overdag heel af en toe eens een slokje, veel gedraai en gedoe, en ‘s nachts lekker inhalen. Ik ben er niet zo over te spreken. |:(
Al weet ik nu al dat ik me er over een week bij neergelegd heb waarschijnlijk... want iets zegt me dat dit niet opeens over is als hij vijf maanden is.
Hier bleef dat zo... Sorry 😌
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_175433207
Oh ja lanoline, herkenbaar. Het is hier zomer/winter/warm/koud nooit soepel en lekker smeerbaar geworden, alleen plakkerig als je flink wrijft. En ik vond het ook niet briljant werken, dus heb de lyrische verhalen nooit zo begrepen :D ik vind het maar vervelend spul.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mineola op 01-12-2017 20:04:09 ]
pi_175433423
Ik ook ja. Die riteaids en andere pads vond ik prima, maar die smeersels niet.

En hmmm lekker, nutrilon :9 (geen idee)

Blue, ook benieuwd naar de stats van de jouwe!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 1 december 2017 @ 22:46:22 #62
269689 crew  Viv
pi_175437914
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 19:49 schreef Mineola het volgende:
Oh ja lanoline, herkenbaar. Het is hier zomer/winter/warm/koud nooit soepel en lekker smeerbaar geworden, alleen plakkerig als je flink wrijft. En ik vond het ook niet briljant werken, dus heb de lyrische verhalen nooit zo begrepen :D ik vind het maar vervelend spul.
Ja, ook als het warm genoeg is blijft het stroperig/stroef spul. Qua werking, mijn tepels gingen stuk en bleven stuk terwijl ik vanaf de allereerste dag consequent Purelan smeerde na elke voeding. Het genas héél vlot toen ik fulltime ging kolven. Als je baby niet goed kan aanhappen/drinken valt er niet tegenop te smeren denk ik, dus daar kan ik niks over zeggen. Ik heb het daarna nog een tijdje gebruikt bij het kolven (wrijving op tepelhof tegengaan), maar ook daarbij is dat stroeve niet fijn.
pi_175484512
Purelan draai ik de witte dop eraf en dan pas knijp ik het eruit.
Met dop erop doen mijn vingers zeer van het knijpen.

Mijn p98 meisje met een geboortegwicht van 4400g is veranderd in een 0-lijn gemiddeld kind van 9080g bij 11 maanden
pi_175485511
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 20:06 schreef Hupje het volgende:
Miezziej, ik ben op een gegeven moment geen borst meer aan gaan bieden ('s nachts bedoel ik dus), maar knuffelen en water. Daar was J snel aan gewend. En het zorgde na een poosje ook voor minder keer wakker worden 's nachts.
Bedankt voor de tips! Hoe bood je het water aan?

@Jager: Ook bedankt voor de tips!

Purelan krijg ik ook nooit uit de verpakking, blij om te lezen dat het niet aan mij ligt :+
Ik heb mezelf een kloof gekolfd op vakantie. Ondanks dat ik nog maar 2 keer kolf per dag vind ik de genezing nog best lang duren. Mja komt wel goed :P
pi_175488362
Rietjes beker, dat was hij overdag ook gewend.
  maandag 4 december 2017 @ 19:16:01 #66
149959 SQ
snelle trees
pi_175494401
Volgens mij hebben we nu ook spruw :')
Tenminste, mijn zoon heeft een witte waas over zijn wangen waar ik niet naar mag kijken van hem. Mijn rechter tepel vervelt en moest ik vandaag met kolven stoppen omdat het pijn deed.

Volgens lll ben je extra vatbaar voor spruw na een kloof en als je je tepel luchtdicht bedekt hebt gehad... :')
Moet je daar sowieso mee langs de huisarts? Denk het wel he?
disclaimer
pi_175495368
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 19:16 schreef Stormqueen het volgende:
Volgens mij hebben we nu ook spruw :')
Tenminste, mijn zoon heeft een witte waas over zijn wangen waar ik niet naar mag kijken van hem. Mijn rechter tepel vervelt en moest ik vandaag met kolven stoppen omdat het pijn deed.

Volgens lll ben je extra vatbaar voor spruw na een kloof en als je je tepel luchtdicht bedekt hebt gehad... :')
Moet je daar sowieso mee langs de huisarts? Denk het wel he?
Miconazol crème voor jezelf is gewoon vrij verkrijgbaar, voor Nystatine of Daktarin voor Noud heb je wel een recept nodig geloof. Sowieso kan het geen kwaad om het even door de arts te laten beoordelen als je het niet zeker weet.

Ik heb +/- een week geleden voor het laatst gevoed, toch weer 10 maanden volgehouden. Hoewel ik daar wel heel trots op ben, vind ik het ook wel jammer dat ik geen bewuste laatste keer heb meegemaakt. En eigenlijk ben ik stiekem ook wel een beetje blij dat het klaar is, want van dat gespeel en afgeleide gedrink de laatste tijd werd ik wel een beetje kriegel.
pi_175498455
Geen ervaring met spruw, maar bij twijfel zou ik inderdaad even langs de huisarts gaan. Al weet ik niet goed wat het anders kan zijn.

Super, Selvaria, 10 maanden, wel jammer van de niet bewust laatste keer snap ik ja.

Blue, heerlijk gemiddeld goed groeiend P0-meisje!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 4 december 2017 @ 22:12:10 #69
269689 crew  Viv
pi_175498462
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 19:16 schreef Stormqueen het volgende:
Volgens lll ben je extra vatbaar voor spruw na een kloof en als je je tepel luchtdicht bedekt hebt gehad... :')
Als je doelt op de Rite Aid pads :X , ik denk niet dat ze die bedoelen hoor. Op de pagina over kloven adviseert lll vochtige wondgenezing en hydrogel pads faciliteren dat. Ik heb ook nog even alle reviews op amazon doorgespit en niemand noemt spruw (thrush) als gevolg ervan. Evengoed beterschap!
  woensdag 6 december 2017 @ 10:14:55 #70
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175523323
Even lui: moet je echt een voeding afkolven en weggooien na een verdoving bij de tandarts? Zij zegt dat maar ik herinner me dat niet.

Ik zit nu in de wachtkamer met een verstandskies minder...

[ Bericht 20% gewijzigd door Lemijn op 06-12-2017 10:36:04 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_175523814
Tuurlijk niet. Je bent zelf toch ook niet helemaal wappie van die verdoving?

-edit- sowieso afkolven "om de verdoving uit je melk te halen" niet natuurlijk, das de grootste onzin die er bestaat.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 6 december 2017 @ 10:52:41 #72
149959 SQ
snelle trees
pi_175523912
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 10:14 schreef Lemijn het volgende:
Even lui: moet je echt een voeding afkolven en weggooien na een verdoving bij de tandarts? Zij zegt dat maar ik herinner me dat niet.

Ik zit nu in de wachtkamer met een verstandskies minder...
nee joh. Je krijgt een klein lokaal prikje, geen totale anesthesie :D
Ik mag straks ook :') *boks*

Oh en ik heb nu links óók een kloof. Het feest is wel compleet hier :D
disclaimer
  woensdag 6 december 2017 @ 10:55:20 #73
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175523967
Ja ik was zelfs te lui om het anders te formuleren, ik schreef even letterlijk op wat ze zei. Maar mijn herinnering was gelukkig wel goed :P

Was wel weer een leuk gesprek:
- je moet 1x afkolven en weggooien
- maar als het kwaad kan gaat het toch meer om de tijd die het kost om het weer te verwijderen? dus hoe lang moet ik wachten?
- *insert glazige blik*
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 6 december 2017 @ 10:57:21 #74
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175523989
En ik heb al zo’n godsgruwelijke hekel aan de tandarts en nog meer aan de mondhygienist.
Ze zei dat ik het trekken al heb gerekt sinds 2007...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_175524012
sja, je tandarts heeft waarschijnlijk niet meer kennis dan dat wat je verteld werd over borstvoeding.. Logisch ook, want tandarts :P geen LK ;)

Oei SQ, ben te lui om terug te lezen, maar hapt N zo beroerd aan?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 6 december 2017 @ 11:00:42 #76
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175524055
Ja wat is met de kloven opeens.
En hoe straks is straks? Vandaag? Dan zeker boks ;(
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 6 december 2017 @ 11:00:57 #77
149959 SQ
snelle trees
pi_175524060
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 10:58 schreef Morretje het volgende:
sja, je tandarts heeft waarschijnlijk niet meer kennis dan dat wat je verteld werd over borstvoeding.. Logisch ook, want tandarts :P geen LK ;)

Oei SQ, ben te lui om terug te lezen, maar hapt N zo beroerd aan?
ja, altijd gedaan (mijn dochter ook) maar nooit kloven gehad. Tot een paar weken terug ineens :') gelukkig zit het jaar er bijna op :{w
disclaimer
  woensdag 6 december 2017 @ 11:01:19 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_175524064
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:00 schreef Lemijn het volgende:
Ja wat is met de kloven opeens.
En hoe straks is straks? Vandaag? Dan zeker boks ;(
13:40 :Y) nú eerst naar de huisarts voor de spruw :P
disclaimer
pi_175524080
Hm, geen belemmeringen in de mond dan? Ik lees het wel vaker overigens, dat het redelijk gaat, totdat er tanden doorkomen.. :{
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_175524117
Lanoline tubetje had ik in mijn broekzak zitten bij kloven... Heerlijk zacht en warm dan wanneer nodig!

#afkloppen. Nu weet ik niet eens meer waar hij ligt
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_175527259
Bij ons bezoek aan het consultatiebureau gisteren constateerde de arts beginnende spruw en zij raadde aan om met kokosolie te smeren in het mondje na elke voeding. Ik heb het idee dat het nu al werkt! Misschien dat iemand hier nog iets aan heeft.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_175527439
Wat rot al die kloven :N hier in het begin een tijdje een kleine gehad links en maandenlang op en af best gevoelig ook aan die kant. Ik wrijf de Purelan ook zacht tussen mijn vingers, werkt prima dan.

Hopelijk heel snel weer voorbij! Ook de spruw SQ, ik duim.

Nog bedankt voor de adviezen, t gaat weer helemaal prima hier :D goed gegroeid (maandag op 10 gram na 8 kilo bij geboorte was hij 2100 gram :o ) en ik heb weer melk genoeg geloof ik, af en toe overstroomt ie zelfs even :')
pi_175564475
En wat zei de huisarts SQ?

Jeej, mijn 11-maander liet een fles staan, zou ik dan toch over kunnen naar 1x per werkdag kolven? O+ Zodra ze 1 is ga ik proberen of koemelk op momenten dat ik weg ben ook oké is. Maar ik vermoed van niet. Wie heeft ervaring met >1 jaar kolven? Ging de afbouw daarvan vanzelf of moest je er toch wat in sturen?
Bij peuter ben ik bij precies 1 gestopt met kolven, maar die dronk toen echt al een stuk minder.

[ Bericht 1% gewijzigd door Heliotrope op 08-12-2017 07:12:30 ]
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 8 december 2017 @ 11:11:58 #84
269689 crew  Viv
pi_175570781
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 23:09 schreef Heliotrope het volgende:
Wie heeft ervaring met >1 jaar kolven? Ging de afbouw daarvan vanzelf of moest je er toch wat in sturen?
Bij peuter ben ik bij precies 1 gestopt met kolven, maar die dronk toen echt al een stuk minder.
:W Ik heb altijd zonder problemen kolfsessies kunnen "fuseren", door ruim de tijd te nemen voor de kolfsessie die overbleef.
pi_175577469
Ik merk dat mijn borsten nu met 11 maanden niet meer op ontploffen staan na geruime tijd niet kolven.
Dus bij 12 maanden is het echt over en uit met de kolf en ga ik ze beide ritueel aan de wilg voor het huis hangen :')
Inclusief de voedingsbeha's want daar ben ik ook klaar mee, seksloze dingen
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 8 december 2017 @ 17:01:18 #86
269689 crew  Viv
pi_175578040
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 16:36 schreef BlueEyes het volgende:
Dus bij 12 maanden is het echt over en uit met de kolf en ga ik ze beide ritueel aan de wilg voor het huis hangen :')
Inclusief de voedingsbeha's want daar ben ik ook klaar mee, seksloze dingen
Wel een foto maken dan O+
pi_175597354
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 11:11 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

:W Ik heb altijd zonder problemen kolfsessies kunnen "fuseren", door ruim de tijd te nemen voor de kolfsessie die overbleef.
Dat klinkt gunstig. 8-)
Ging jouw dochter ook vanzelf minder drinken rond die tijd?

Blue, daar wil ik ook wel een foto van
;)

Goh, mijn baby dronk overdag minder en sliep vervolgens door voor het eerst sinds maanden :? Dit kan niet kloppen :D
pi_175597588
Sinds vanmorgen een onwijs pijnlijke borst. Heb er wat kwark uit gekregen onder de douche, waarna melk, dus ik dacht dat de verstopping was opgelost. Maar de pijn wordt niet minder, dus ik twijfel er nu aan. Blegh.
pi_175599468
Oh nee Wup :{ Elektrische tandenborstel vast ook al geprobeerd? (Na het douchen de achterkant tegen je borst laten trillen, daarna helemaal leeg laten drinken/kolven). Werkte bij mij heel goed, maar jij bent zelf expert :s)
pi_175599528
Wat zijn trouwens echt fijne voedingsbeha's? Ik heb er vier van Noppies (gehad), Honolulu geloof ik, die voorgevormde, maar ze gaan na ca. driekwart jaar allemaal op dezelfde plek kapot, het uiteinde van de beugel komt dan door de stof heen, onder mijn oksel. Ik heb er ook eentje van Anita, die zit prima maar is nu te groot geworden. Aanraders? Ik weet niet exact wat nu mijn maat is dus wil het liefst langs een fysieke winkel gaan ipv vijf maten te bestellen.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 9 december 2017 @ 16:27:01 #91
269689 crew  Viv
pi_175600433
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:33 schreef Heliotrope het volgende:
Dat klinkt gunstig. 8-)
Ging jouw dochter ook vanzelf minder drinken rond die tijd?
Nee, maar dat is omdat zowel het aantal kolfsessies per dag als het aantal flessen wat ik aanbood niks meer te maken had met het natuurlijke vraag & aanbod zoals bij de combinatie met live voeden. ;)
pi_175601153
Oei Wup, sterkte.

Vivi, kan ik me iets bij voorstellen maar ook bij flessen drinken is daar vanzelf minder behoefte aan, toch?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 9 december 2017 @ 17:53:23 #93
269689 crew  Viv
pi_175601723
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 17:17 schreef Heliotrope het volgende:
Vivi, kan ik me iets bij voorstellen maar ook bij flessen drinken is daar vanzelf minder behoefte aan, toch?
Ja, maar mijn behoefte aan minder kolfsessies per dag was er al bij 6 maanden en haar behoefte aan minder flessen pas bij 10 maanden. ;) Gelukkig bleef mijn dagopbrengst nog een hele tijd stabiel ondanks minder kolfsessies.
pi_175605168
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 15:25 schreef Minarosa het volgende:
Oh nee Wup :{ Elektrische tandenborstel vast ook al geprobeerd? (Na het douchen de achterkant tegen je borst laten trillen, daarna helemaal leeg laten drinken/kolven). Werkte bij mij heel goed, maar jij bent zelf expert :s)
Nee, niet aan gedacht ook. Het is nu wel minder geworden, nog niet weg.
pi_175605212
Ik heb pas een cache coeur gekocht. Moest even wennen aan de magneetsluiting, maar hij zit heel fijn!
  zaterdag 9 december 2017 @ 20:39:30 #96
149959 SQ
snelle trees
pi_175605325
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 15:29 schreef Minarosa het volgende:
Wat zijn trouwens echt fijne voedingsbeha's? Ik heb er vier van Noppies (gehad), Honolulu geloof ik, die voorgevormde, maar ze gaan na ca. driekwart jaar allemaal op dezelfde plek kapot, het uiteinde van de beugel komt dan door de stof heen, onder mijn oksel. Ik heb er ook eentje van Anita, die zit prima maar is nu te groot geworden. Aanraders? Ik weet niet exact wat nu mijn maat is dus wil het liefst langs een fysieke winkel gaan ipv vijf maten te bestellen.
mammae O+
disclaimer
pi_175614288
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 17:53 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ja, maar mijn behoefte aan minder kolfsessies per dag was er al bij 6 maanden en haar behoefte aan minder flessen pas bij 10 maanden. ;) Gelukkig bleef mijn dagopbrengst nog een hele tijd stabiel ondanks minder kolfsessies.
Oh zo ja, snap het.

Ik lees in het andere topic jouw laatste keer kolven. Super lange periode borstvoeding *O* al vaker gezegd, maar echt super knap hoe lang je het kolven volgehouden hebt.
pi_175619582
:W

Die potjes met die blauwe doppen, hoe heten die ookalweer en waar kan ik ze bestellen? Mijn vorige zijn verdwenen.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  zondag 10 december 2017 @ 13:42:04 #99
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175619707
Beldico
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 10 december 2017 @ 13:49:16 #100
327807 Mariposas
יה&#14
pi_175619862
Of je bedoelt de Avent bewaarbekers, die zijn heel makkelijk overal verkrijgbaar.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zondag 10 december 2017 @ 13:55:56 #101
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175620028
Oh ja dat kan natuurlijk ook. Allebei handig (vind ik).
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_175620218
Ik bedoelde de Beldico, thanks!

De Avent wil ik niet meer zien sinds ik met een natte tas en lege bakjes op de opvang stond. :{w
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 10 december 2017 @ 23:00:38 #103
269689 crew  Viv
pi_175634484
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 14:04 schreef Krisvc het volgende:
Ik bedoelde de Beldico, thanks!

De Avent wil ik niet meer zien sinds ik met een natte tas en lege bakjes op de opvang stond. :{w
Wat naar zeg, ik zou huilen geloof ik. :X Er zijn ook goedkope maar hele goede flessen van het merk Materni. Ze hebben bij mij nooit gelekt en pas na 9 maanden zeer intensief gebruik begonnen sommige doppen te barsten (dan uiteraard niet meer gebruikt). En dat kwam eigenlijk ook omdat ik ze altijd neurotisch strak dichtdraaide. :')
  maandag 11 december 2017 @ 00:48:07 #104
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175636410
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 14:04 schreef Krisvc het volgende:
Ik bedoelde de Beldico, thanks!

De Avent wil ik niet meer zien sinds ik met een natte tas en lege bakjes op de opvang stond. :{w
Ohnee! Dat is echt niet grappig :o

Ik ben ook fan van de Materni flessen :Y
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  maandag 11 december 2017 @ 06:30:00 #105
149959 SQ
snelle trees
pi_175637102
Avent bakjes :r ideaal voor het invriezen van hapjes trouwens, maar neem er geen melk in mee :')
disclaimer
pi_175637104
Dat heb ik nu al 2 baby’s lang zonder ooit problemen wel gedaan :D
  maandag 11 december 2017 @ 06:35:47 #107
149959 SQ
snelle trees
pi_175637107
Maar geef je het dan bevroren of vloeibaar mee?
disclaimer
pi_175637138
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 06:30 schreef Stormqueen het volgende:
Avent bakjes :r ideaal voor het invriezen van hapjes trouwens, maar neem er geen melk in mee :')
nou idd! Dat je in de bus op de terugweg van werkuitje een natte kolftas hebt en dan dus nog de hele weg bang bent voor de melk in je koffer en alle koffers eromheen :X

Ik vries de melk er wel in in, maar geef t er niet meer in mee :N
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_175637632
Oh die aventbekers }:| ik heb er ook lekkage mee gehad, dus niet meer gebruikt sinds baby 1. Ik kolf in flesjes en vries in zakjes in. That reminds me dat ik nieuwe moet bestellen!
  maandag 11 december 2017 @ 08:42:31 #110
149959 SQ
snelle trees
pi_175637962
inderdaad, en die van elanee lekten bij mij en de lansinoh niet. Dus die gebruik ik nu.
disclaimer
pi_175638176
Die Avent bakjes moet je echt heel goed recht dichtdraaien, anders lekken ze inderdaad. Sinds ik er altijd op let heb ik er geen problemen meer mee :P *afkloppen :+
M (16 maanden) krijgt thuis overdag geen fles/moedermelk meer. Op de opvang valt ze moeilijk in slaap (slapen is ook maar stom, spelen is veel leuker!) dus heeft ze nog wel behoefte aan een fles warme melk voor het slapen. Ik vind het een beetje dubbel, aan de ene kant denk ik, nouja het is maar 1 keer per week, aan de andere kant wil ik graag dat het overal hetzelfde is ofzo :P
pi_175640651
Ik vroor alles in in Spectrazakjes bij F en gaf dan de zakjes mee naar het KDV.
Bij J wilden ze dat niet meer dus goot ik de ontdooide zakjes weer over in flesjes en die goten zij dan weer over.
Schiet mij maar lek maar het overgieten uit de zakjes was onhygiënisch en uit een harde fles niet 8)7
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 11 december 2017 @ 11:41:52 #113
269689 crew  Viv
pi_175641058
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 11:22 schreef BlueEyes het volgende:
Schiet mij maar lek maar het overgieten uit de zakjes was onhygiënisch en uit een harde fles niet 8)7
Huh, die zakjes zijn steriel verpakt en worden na eenmalig gebruik weggegooid, hygiënischer kan niet. 8)7
pi_175641269
Voor hun is het minder geknoei zeggen ze.
Ik ben de discussie maar niet aangegaan. Voor die ene keer per week dat ze gaat had ik zoiets van laat maar, kost me teveel energie die ik onnodig vind.
  maandag 11 december 2017 @ 11:52:58 #115
149959 SQ
snelle trees
pi_175641348
Ik heb laatst een handleiding toegevoegd. De fout die ze maken is dat ze het in de fles willen opwarmen. Maar als je het zakje 5 minuten in warm water legt is het op temperatuur, dan knip je het hoekje er af en kunt het zo in de fles gieten en uitserveren.
Werkt ook als het nog bevroren is.
disclaimer
pi_175642072
Ik geef het eigenlijk altijd in een bakje. Ze hebben er nog nooit iets van gezegd :P Alleen dat ik altijd de datum erop moest schrijven (dat vergat ik nog weleens).

Voor het slapen krijgt M nu vriezermelk. Ik heb afwisselend Lansinoh en Difrax zakjes gebruikt, nooit problemen dus het volgende zal vast mijn eigen domme schuld zijn, maar ik was het aan het ontdooien in warm water, bleek er onderin een gaatje te zitten ;( Daar ging de helft van de melk (beetje traag van begrip, moet kunnen toch :+).

Hoekje afknippen vind ik wel een goede tip SQ! Ik trok gewoon altijd die strip weer open, maar denk dat knippen handiger is :Y
  maandag 11 december 2017 @ 14:15:05 #117
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175645194
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 11:52 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb laatst een handleiding toegevoegd. De fout die ze maken is dat ze het in de fles willen opwarmen. Maar als je het zakje 5 minuten in warm water legt is het op temperatuur, dan knip je het hoekje er af en kunt het zo in de fles gieten en uitserveren.
Werkt ook als het nog bevroren is.
Even ter voorbereiding: hoe warm water? En moeten ze het van jouw nog zwenken tussendoor of vind je dat onzin?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 11 december 2017 @ 14:52:24 #118
149959 SQ
snelle trees
pi_175646021
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 14:15 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Even ter voorbereiding: hoe warm water? En moeten ze het van jouw nog zwenken tussendoor of vind je dat onzin?
gewoon uit de warme kraan. Door de warmte smelt het vet er vanzelf doorheen. Zwenken kan, maar ik ben niet zo'n borstvoedingsnazi die een handleiding van 3 pagina's schrijft zeg maar :D beetje common sense is niet mis. Ze bieden de fles daar ook wel langer dan een uur na opwarming aan, ik geloof ook niet dat dat echt kwaad kan ;)
disclaimer
pi_175647397
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 14:52 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

gewoon uit de warme kraan. Door de warmte smelt het vet er vanzelf doorheen. Zwenken kan, maar ik ben niet zo'n borstvoedingsnazi kunstvoedingsnazi die een handleiding van 3 pagina's schrijft zeg maar :D beetje common sense is niet mis. Ze bieden de fles daar ook wel langer dan een uur na opwarming aan, ik geloof ook niet dat dat echt kwaad kan ;)
Fixed :Y)
Wie heeft er belang bij borstvoeding zo moeilijk mogelijk te maken?
... dus ;)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 11 december 2017 @ 16:00:37 #120
269689 crew  Viv
pi_175647632
Ik was thuis wel een borstvoedingsnazineuroot (fles verwarmen in water van exact 40 graden, zwenken (niet schudden!) zodat al het vet loskomt van de wand), maar ik heb me nooit bemoeid met het opwarmen op het kdv. Ze hebben daar een flessenwarmer die het warmer maakt dan ik, maar ik ging niet de moeilijke moeder uithangen voor slechts 17% van haar voedingen (in de hoogtijdagen dronk ze daar 6 van de 35 flessen moedermelk per week).
  maandag 11 december 2017 @ 16:01:26 #121
149959 SQ
snelle trees
pi_175647650
Zijn die voorschriften geschreven door kunstvoedingsfabrikanten? :o
disclaimer
pi_175647799
Toen ik M een keer kwam ophalen waren ze de melk aan het opwarmen in de magnetron :D Nouja, ik dacht, ze doet het nog steeds, gaat wel goed :+
Ze hebben het ook weleens in de flessenwarmer laten staan en later opnieuw aangeboden omdat ze eerst niet wilde (ik weet niet precies hoeveel later 'later' was, maar als de melk niet meer goed is, drinkt M het toch niet :P).
Soms denk ik dat ze mij maar een rare vinden op het kdv :') "Mag M dit en dat eten?", Ja joh, ze mag alles eten :+ Ze doen altijd zo voorzichtig, en dan geef ik zo'n "boeiend"-achtig antwoord :')

Zelf schudde ik koelkast melk ook wel vaak. En vaak gaf ik het ook gewoon rechtstreeks uit de koelkast :')

Als ik een zakje in warm water leg (gewoon warmste wat uit de kraan komt), zwenk ik het niet. Soms knijp ik de wat grotere bevroren stukken kapot. Het mengt vanzelf wel tijdens het drijven in de wasbak.
pi_175647923
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 16:01 schreef Stormqueen het volgende:
Zijn die voorschriften geschreven door kunstvoedingsfabrikanten? :o
Ja, ze geven "voorlichting" op hun websites, via tijdschriften (wij jonge ouders, iemand?), via zorgverleners (cursussen, promotiemateriaal). Want borstvoeding is HET BESTE (dat is dus ook een zeer weloverwogen term. Het beste, het hoogst haalbare, maar doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg. "Gewoon" een fles enzo. Het is echt behoorlijk shocking hoe ver de tentakels van nutricia en co reiken.)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 11 december 2017 @ 16:17:31 #124
269689 crew  Viv
pi_175648036
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 16:11 schreef WupWup het volgende:
Ja, ze geven "voorlichting" op hun websites, via tijdschriften (wij jonge ouders, iemand?), via zorgverleners (cursussen, promotiemateriaal). Want borstvoeding is HET BESTE (dat is dus ook een zeer weloverwogen term. Het beste, het hoogst haalbare, maar doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg. "Gewoon" een fles enzo. Het is echt behoorlijk shocking hoe ver de tentakels van nutricia en co reiken.)
Volgens mij doelde SQ op de voorschriften van niet schudden en niet te warm, dat komt eerder uit de hoek van borstvoeding.com. ;) Of zouden die tentakels zó ver reiken. :o :+
pi_175648105
Ze noemde ook het niet langer dan een uur laten staan :)
  maandag 11 december 2017 @ 16:30:51 #126
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175648308
Ik volg ook met graagte het idee dat hij het vanzelf laat staan als het niet meer goed is. Maar om die kans te verkleinen bied ik het meestal wel koud aan. Overigens ging er net weer, na een paar dagen pauze wegens motivatiedip, opeens moeiteloos 60 ml naar binnen. Lekker ongezellig in stoeltje en niet aankijken blijkt hier de formule. Met simpele medela-speen. :Y)
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 11 december 2017 @ 16:33:07 #127
149959 SQ
snelle trees
pi_175648338
Fijn, lemijn!

Hier drinkt noud zijn eigen flessen tegenwoordig, gewoon in de box op het kdv. Zo'n handige feature _O-
disclaimer
  maandag 11 december 2017 @ 16:36:40 #128
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175648408
He grappig Lemijn, ze kregen op het kdv Ella aan de fles door haar in het schommelwiegje de fles te geven. Op schoot weigerde ze. Gekke baby's :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_175651533
Stormqueen, ik las dat jij ook een kloof hebt, bied jij die borst wel gewoon aan? Mijn kraamverzorgster opperde om de borst te kolven en de andere aan te bieden.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_175654397
Ik voed met kloof wel door, rena. Wel zorg ik voor extra letten op goed aanhappen, en in geval van heel erg honger bied ik eerst de andere aan zodat hij daarna rustiger drinkt. Maar ik moet zeggen dat ik slechts 2x een mini-kloof gehad heb, dus misschien niet erg goed vergelijkbaar.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 11 december 2017 @ 20:23:20 #131
149959 SQ
snelle trees
pi_175654860
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 18:39 schreef rena het volgende:
Stormqueen, ik las dat jij ook een kloof hebt, bied jij die borst wel gewoon aan? Mijn kraamverzorgster opperde om de borst te kolven en de andere aan te bieden.
ja, maar ik voed al 9 maanden dus mijn tepels zijn wat meer gewend dan de jouwe ;) kun je het zelf goed handelen?
disclaimer
pi_175661994
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 20:23 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja, maar ik voed al 9 maanden dus mijn tepels zijn wat meer gewend dan de jouwe ;) kun je het zelf goed handelen?
Dat is ook zo natuurlijk, tot noch toe gaat het oké, alleen het aanleggen is even vervelend, als ze eenmaal goed drinkt is het te doen. Daarna smeer ik mijn tepels in met bepanthen en dat verzacht wel, ik heb niet zo veel melk dat ik dat er over kan smeren op dat moment.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  dinsdag 12 december 2017 @ 01:41:39 #133
149959 SQ
snelle trees
pi_175662747
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 00:00 schreef rena het volgende:

[..]

Dat is ook zo natuurlijk, tot noch toe gaat het oké, alleen het aanleggen is even vervelend, als ze eenmaal goed drinkt is het te doen. Daarna smeer ik mijn tepels in met bepanthen en dat verzacht wel, ik heb niet zo veel melk dat ik dat er over kan smeren op dat moment.
als jij het niet te pijnlijk vindt is direct uit de borst drinken altijd het beste :Y sterkte, hopelijk ben je er snel vanaf :*
disclaimer
pi_175875210
Stil hier!

Hoe is het nu, rena en SQ?

Ik ga morgen voor de laatste keer ooit kolven binnen werktijd, denk ik. Ze is bijna 1 en kan ook ineens prima de hele dag zonder fles. Dus, tijd om te stoppen. 8-) ik sluit me bij Blue aan om de kolf aan de wilgen te hangen, dan ;) (hangt-ie al?)
  woensdag 20 december 2017 @ 20:43:45 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_175875527
Hier gaat het goed! Spruw lijkt verdwenen. Al is noud nu wegens luchtweginfectie aan de antibiotica dus niks is zeker :')

Heerlijk, stoppen met kolven! Ik durf het nog niet aan. Noud drinkt nu aardig uit een fles, alleen geen kunstvoeding kwam ik achter. Dus voor de productie en opbrengst is het nog wel nodig.

Op mijn nieuwe werk zit de kolfkamer 3 gebouwen verderop en aangezien ik inhuur ben én geen kolfrecht meer heb kolf ik dagelijks in een vergaderkamertje :') opbrengst schommelt rond de 150cc, noud drinkt 300 dus ik kom ook nog een keer van mijn vriezervoorraad af :P
disclaimer
  woensdag 20 december 2017 @ 21:24:57 #136
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175877113
Verdwenen met meds of zomaar vanzelf?

Ik word intussen wel een soort van benieuwd hoe het kolven straks op werk zal gaan. Vandaag was ik weer eens een halve dag van huis en toen zette ik rond lunchtijd maar eens mijn handkolf op links vanwege stuwing (niet mijn meest favoriete gevoel :X): in een kwartier 120 ml. Wel maar één kant, maar toch. Elektrisch voelt zoveel irritanter. We zullen zien waar het straks op uit komt, qua tijd etc :Y) .

Stoppen met kolven lijkt me hoe dan ook een feestje waard, Heliotrope! Hoeveel drinkt ze nog thuis?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 20 december 2017 @ 21:33:13 #137
149959 SQ
snelle trees
pi_175877411
Zomaar vanzelf verdwenen. Volgens de medische encyclopedie van de huisarts in opleiding kon dat prima, en dat blijkt dus :P :')
disclaimer
pi_175877690
Wat heerlijk Helio, stoppen met kolven! Mijn 10-maander eet nog nauwelijks wat dus mijn productie is nog zo flink dat een dag zonder kolven bijzonder onprettig is. De opbrengst is niet denderend, het lijkt wel of ik het verleerd ben ofzo... Maar ze krijgt sowieso kunstvoeding bij op m’n werkdagen, dus daar maak ik me maar niet meer druk om.

Fijn dat de spruw weg is, SQ! En wat onhandig van de verre kolf-kamer. Kolf jij nu ook één keer?
pi_175878168
Oh fijn SQ! Hopelijk blijft het spruwloos.
Oh Hm, niet heel lekker kolven, fijn dat je nog vriezervoorraad hebt.

Lemijn, moet je al bijna werken inmiddels? Mooie opbrengst voor één kant met handkolf!

Als het voor je productie niet hoeft/lukt en ze krijgt kunstvoeding lijkt me de motivatie voor het kolven best lastig Marel, knap dat je doorgaat!

Ja, stoppen met kolven is best een feestelijk vooruitzicht :P overdag komt ze eigenlijk niet meer -en ze eet ook heel goed - in de avond en nacht wel en dan om de drie uur ook wel. Maar dat heeft meer met slapen te maken dan met voeding.
  woensdag 20 december 2017 @ 21:54:13 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_175878207
Jup, anders moet ik er langer voor op kantoor blijven en dat is het me niet waard.
Lastig dat ze nog zo weinig eet! Gebrek aan interesse?
disclaimer
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 20 december 2017 @ 22:05:41 #141
269689 crew  Viv
pi_175878707
Fijn dat de spruw weg is SQ, en je kloof ook?

Laatste keer kolven voor Helio *O*

Lemijn, is je wish.com kolf al binnen? Of heb je qua elektrisch alleen ervaring met de Freestyle? De ene is de andere niet qua irritantheid. ;) Een collega van mij kolfde op het werk overigens altijd met een handkolf, dus dat kan eventueel ook prima als je dat toch prettiger vindt.
pi_175879422
Bij mij ging de spruw ook pas weg nadat we stopten met behandelen. We hadden zo ongeveer alles al geprobeerd, behalve orale fluconazol. Sq, hou je in de gaten dat je door AB juist weer spruw kunt krijgen?

Lekker dat je kunt stoppen met kolven, helio! Ik kan nu net 5 uur zonder voeden of kolven, daarna wordt het onprettig :') Ik kolf nu in m'n pauzes.

Lemijn, 120ml uit 1 kant is een supergoede opbrengst! (Of bedoelde je dat ook?)
  woensdag 20 december 2017 @ 22:35:00 #143
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175879941
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 22:23 schreef WupWup het volgende:
Lemijn, 120ml uit 1 kant is een supergoede opbrengst! (Of bedoelde je dat ook?)
Ja, zeker bedoelde ik dat :D. Ik was echt verbaasd maar het legen was dus ook echt nodig. Misschien is dat het geheim: wachten tot je bijna ploft en dan hoppa leegtrekken. Maar comfortabel is anders dus ik hoop dat ik ietsje vaker tijd heb straks.

Vivi: ik heb alleen de freestyle inderdaad, en de wish.com had ik helemaal ingevuld om te bestellen en toen gebeurde er wat dus moest het opnieuw en toen zei memoru dat die van haar kapot was en toen dacht ik laat maar. Oftewel: dat ging niet door. Ik heb in een winkel een keer de ardo getest en dat was geen fluit beter. Ik trek dat elektronische getrek aan mijn tepels niet zo goed denk ik :') .

Helio: ja ik mag bijna weer :P. En dat is maar goed ook want het wordt zo'n ding inmiddels, dat werken. Terwijl mijn werk best leuk is in principe. En hoe baby en ik het straks regelen qua voeding is typisch zo'n onzekerheid waarvan ik straks tenminste gewoon weet hoe het is.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 21 december 2017 @ 00:24:43 #144
269689 crew  Viv
pi_175883410
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 22:35 schreef Lemijn het volgende:
Vivi: ik heb alleen de freestyle inderdaad, en de wish.com had ik helemaal ingevuld om te bestellen en toen gebeurde er wat dus moest het opnieuw en toen zei memoru dat die van haar kapot was en toen dacht ik laat maar. Oftewel: dat ging niet door. Ik heb in een winkel een keer de ardo getest en dat was geen fluit beter. Ik trek dat elektronische getrek aan mijn tepels niet zo goed denk ik :') .
Misschien is de Spectra S1 (of S2, is hetzelfde maar dan zonder batterij) dan wat voor je. :) Die kun je beter naar wens instellen (bij de Freestyle betekent een hoger vacuüm automatisch een hogere frequentie, bij de S1/S2 staat dat los van elkaar) en het vibreert in plaats van lomp getrek. Geen aandelen! :+
pi_175885826
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 21:54 schreef Stormqueen het volgende:
Jup, anders moet ik er langer voor op kantoor blijven en dat is het me niet waard.
Lastig dat ze nog zo weinig eet! Gebrek aan interesse?
Ik weet het niet, ze had ook veel tijd nodig om te wennen aan de fles en voor kunstvoeding, ik zie wel een patroon. Ik hoop dat ze het snel op gaat pakken (en dat dat effect heeft op de nachten :X ). Samen eten is zo gezellig!
  donderdag 21 december 2017 @ 13:40:49 #146
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175891558
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 00:24 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Misschien is de Spectra S1 (of S2, is hetzelfde maar dan zonder batterij) dan wat voor je. :) Die kun je beter naar wens instellen (bij de Freestyle betekent een hoger vacuüm automatisch een hogere frequentie, bij de S1/S2 staat dat los van elkaar) en het vibreert in plaats van lomp getrek. Geen aandelen! :+
Haha, ze zouden je wel aandelen moeten geven vind ik ;)
Maar er was iets met die spectra. De ene had geen accu en de andere is een voetbal, toch? Misschien eens bij firma Vos vragen of ik 'm mag testen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_175892021
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 20:36 schreef Heliotrope het volgende:
Stil hier!

Hoe is het nu, rena en SQ?
Aanleggen is nog steeds pijnlijk, maar niet onhoudbaar, na een paar slokken van de baby verdwijnt het. Die tepels blijven gevoelig, weet verder niet wat ik er aan kan doen behalve bepanthen smeren. Komt waarschijnlijk ook door het tepelhoedje, maar door mijn ingetrokken tepels is zonder echt niet te doen helaas ;( Hoop dat het vanzelf minder wordt.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  donderdag 21 december 2017 @ 14:38:33 #148
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175892665
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:04 schreef rena het volgende:

[..]

Aanleggen is nog steeds pijnlijk, maar niet onhoudbaar, na een paar slokken van de baby verdwijnt het. Die tepels blijven gevoelig, weet verder niet wat ik er aan kan doen behalve bepanthen smeren. Komt waarschijnlijk ook door het tepelhoedje, maar door mijn ingetrokken tepels is zonder echt niet te doen helaas ;( Hoop dat het vanzelf minder wordt.
Is de kloof wel weg?
De toeschietreflex was hier de eerste weken echt een pijnlijk rotgevoel. En nam vrij snel af. Misschien is dat het? Het enige wat hielp was de tijd. Ik weet dat ik mezelf soms echt moest dwingen om rustig te ademen als ik hem aanlegde. Waar die zwangerschapsyoga nog meer goed voor is...
Ik weet verder niet heel veel van voeden met ingetrokken tepels, maar je bent toch niet voor altijd veroordeeld tot het hoedje? Mijn baby hapt (inmiddels) aan op alle gladde en minder gladde stukken huid.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 21 december 2017 @ 14:43:50 #149
149959 SQ
snelle trees
pi_175892740
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:38 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Is de kloof wel weg?
De toeschietreflex was hier de eerste weken echt een pijnlijk rotgevoel. En nam vrij snel af. Misschien is dat het? Het enige wat hielp was de tijd. Ik weet dat ik mezelf soms echt moest dwingen om rustig te ademen als ik hem aanlegde. Waar die zwangerschapsyoga nog meer goed voor is...
Ik weet verder niet heel veel van voeden met ingetrokken tepels, maar je bent toch niet voor altijd veroordeeld tot het hoedje? Mijn baby hapt (inmiddels) aan op alle gladde en minder gladde stukken huid.
mijn baby heeft ooit mijn ooglid succesvol aangehapt :')
disclaimer
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 21 december 2017 @ 14:50:52 #150
269689 crew  Viv
pi_175892861
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:40 schreef Lemijn het volgende:
Haha, ze zouden je wel aandelen moeten geven vind ik ;)
Maar er was iets met die spectra. De ene had geen accu en de andere is een voetbal, toch? Misschien eens bij firma Vos vragen of ik 'm mag testen.
De S1 (blauw, met accu) en de S2 (roze, zonder accu) zijn allebei formaat voetbal ja, maar dat is dus het enige nadeel. :)

  donderdag 21 december 2017 @ 14:51:20 #151
472424 SanTink89
To live is to SS vieren
pi_175892871
Dan hoef je geen oogschaduw meer op te doen, Stormqueen!
pi_175893957
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:51 schreef SanTink89 het volgende:
Dan hoef je geen oogschaduw meer op te doen, Stormqueen!

Vergeten uit te loggen? :D
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 21 december 2017 @ 17:51:20 #153
472424 SanTink89
To live is to SS vieren
pi_175897196
Zeg mag ik geen mening hebben over borstvoeding omdat ik een kloon ben in plaats van een mens? O-)
pi_175898390
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 17:51 schreef SanTink89 het volgende:
Zeg mag ik geen mening hebben over borstvoeding omdat ik een kloon ben in plaats van een mens? O-)
Tuuuurlijk wel. :Y)
Protège moi de mes désirs.
pi_175914900
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:38 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Is de kloof wel weg?
De toeschietreflex was hier de eerste weken echt een pijnlijk rotgevoel. En nam vrij snel af. Misschien is dat het? Het enige wat hielp was de tijd. Ik weet dat ik mezelf soms echt moest dwingen om rustig te ademen als ik hem aanlegde. Waar die zwangerschapsyoga nog meer goed voor is...
Ik weet verder niet heel veel van voeden met ingetrokken tepels, maar je bent toch niet voor altijd veroordeeld tot het hoedje? Mijn baby hapt (inmiddels) aan op alle gladde en minder gladde stukken huid.
Ik heb 1 platte tepel en 1 ingetrokken ( :')) en M heeft nooit gedronken zonder tepelhoedje. Maar verschilt natuurlijk per baby :P En ik had ook niet echt heel veel zin om er heel veel moeite voor te doen.
Is je tepelhoedje wel het goede formaat Rena? Ik zelf heb nooit een kloof/pijn gehad met een tepelhoedje.
pi_175921659
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:38 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Is de kloof wel weg?
De toeschietreflex was hier de eerste weken echt een pijnlijk rotgevoel. En nam vrij snel af. Misschien is dat het? Het enige wat hielp was de tijd. Ik weet dat ik mezelf soms echt moest dwingen om rustig te ademen als ik hem aanlegde. Waar die zwangerschapsyoga nog meer goed voor is...
Ik weet verder niet heel veel van voeden met ingetrokken tepels, maar je bent toch niet voor altijd veroordeeld tot het hoedje? Mijn baby hapt (inmiddels) aan op alle gladde en minder gladde stukken huid.
Rechts is hij nog wel aanwezig :X , dus ik leg haar rechts nu in de rugbyhouding aan en dan is het te doen. Na een aantal flinke teugen neemt de pijn inderdaad af, dus het is niet onoverkomelijk. Mijn rechtertepel is echt behoorlijk ingetrokken, van de week bij de SEH voor de krentenbaard van C. had ik mijn tepelhoedje niet bij me dus moest ik noodgedwongen zonder voeden, maar dat is echt een gevecht met de tepel om goed in de houding te blijven. Met tepelhoedje hebben kind en ik veel meer rust, dan krijgt ze de tepel echt goed in haar mondje.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_175927579
Vraagje. Thomas geeft heel veel borstvoeding terug als hij klaar is aan de borst.Ik leg hem 10 minuten aan elke borst en laat hem tussen de borsten boeren.Heeft iemand tips om te voorkomen dat hij zoveel terug geeft. Hij is nu 3 wk en 5 dagen.
  vrijdag 22 december 2017 @ 20:25:07 #158
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175930281
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 18:21 schreef Waterdruppel het volgende:
Vraagje. Thomas geeft heel veel borstvoeding terug als hij klaar is aan de borst.Ik leg hem 10 minuten aan elke borst en laat hem tussen de borsten boeren.Heeft iemand tips om te voorkomen dat hij zoveel terug geeft. Hij is nu 3 wk en 5 dagen.
Het hoort er meestal wel gewoon bij, Waterdruppel. Ruime productie en lekker spugen. Groeit hij goed en lijkt hij er geen last van te hebben? Dan vooral niks veranderen. Wel vervelend he...

Waarom laat je hem trouwens 2x 10 minuten drinken en niet korter of langer? Vind je het lastig om te zien wanneer hij klaar is?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_175932252
Dank je wel voor je antwoord 😃
De kraam had aangegeven 2 x 10 minuten. Ja ik vind het moeilijk om te zien wanneer hij klaar is. Heb je nog tips hoe ik kan zien of hij klaar is. Ik vind het voor hem zielig dat hij regelmatig spuugt.
pi_175933059
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 21:21 schreef Waterdruppel het volgende:
Dank je wel voor je antwoord 😃
De kraam had aangegeven 2 x 10 minuten. Ja ik vind het moeilijk om te zien wanneer hij klaar is. Heb je nog tips hoe ik kan zien of hij klaar is. Ik vind het voor hem zielig dat hij regelmatig spuugt.
Ik ging er altijd vanuit dat T klaar was als hij niet effectief meer dronk, dus alleen wat lag te sabbelen. Meestal duurde dat wel langer dan 10 minuten in de eerste maanden...

Die mondjes teruggeven ziet er veel uit, maar gooi maar eens 10 ml water over het aanrecht,dat is ook veel!
pi_175934015
ik denk dat de tijd heel erg verschilt per baby. Hier dronk ze tot een week geleden steeds maar 1 borst en in de eerste weken was ze vaak binnen 5..soms 10 minuten klaar. Ze kreeg schijnbaar in korte tijd al heel veel binnen.
Nu breek ik het idd af als ze alleen nog maar wat sabbelt..meestal na 15 minuten ongeveer, maar sinds kort dus wel x2.
pi_175939889
Hoi :W Afgelopen maandag is onze prachtige zoon geboren. Helaas heeft hij een wat moeilijke start en ligt hij nog in ziekenhuis. Vandaag horen we of hij mee naar huis mag. Ik ben al wel thuis.

Borstvoeding: eerste dagen nauwelijks productie en het lukte de kleine man ook nog niet aan de borst te drinken. Sinds gisteren snappen mijn borsten het en produceer ik als een dolle melk :+ De kleine man hapt met tepelhoedje nu goed aan drinkt door. Gisteren dus een paar keer zelf volledig goed kunnen voeden *O*

Ik merk wel dat de wondere wereld van borstvoeding nog wel wat vragen oproept, dus vandaar mijn meld hier :)

Ik kolf nu eigenlijk meer dan hij op drinkt, dus wilde eigenlijk wat gaan invriezen. Hoe kan ik dat handig doen? We hebben geen grote vriezer, dus iets wat zo min mogelijk ruimte inneemt is het handigst. Iemand tips?

Als hij mee naar huis mag wil ik gewoon op verzoek gaan voeden, ipv het strakke schema van ziekenhuis. Moet ik er dan nog wel bij afkolven? Ik las dat dat de eerste 10 tot 14 dagen handig is ivm op gang brengen productie?
  zaterdag 23 december 2017 @ 07:51:55 #163
149959 SQ
snelle trees
pi_175940029
Ik heb nog nooit bij hoeven kolven in het begin om mijn productie op gang te brengen. Dat regelt de baby als het goed is allemaal zelf. Zolang hij goed drinkt aan jouw borst kun je direct stoppen met kolven.

Invriezen van melk kun je het beste doen in zakjes van bijvoorbeeld lansinoh of Medela oid, die nemen de minste ruimte in.

En: gefeliciteerd natuurlijk!
disclaimer
pi_175940145
Ah fijn! Ik ben nu al wel zat van dat kolven. Ik moet nu nog wel kolven, omdat ik niet bij hem kan blijven in ziekenhuis, dus de momenten dat ik niet bij hem ben kolf ik.

En top die zakjes, ga ik daar wat van kopen.
pi_175940345
Hoi Elliebell. Wat vervelend dat je niet bij je zoontje kan zijn :* Wat heeft hij? Ik hoop dat jullie hem snel mee naar huis kunnen nemen. Die zakjes om in te vriezen ga ik ook zo nog even halen.
pi_175941070
Hier loopt het nou goed met tepelhoed. Voor die tijd kolfde ik vrijwel alles en hoeveel hij dronk kon ik nauwelijks tegenop, alles was steeds zo weg (zelfs eens 70 cc borst en 20 fles). Hij had het wel nodig want het bleef er allemaal in.
Gisteren lactatiedeskundige gezien, hij drinkt nou alleen nog uit de borst en krijgt geen extra meer.

Mijn vragen waarmee jullie sneller zijn dan de kraamzorg weer hier is:
Hoe herken ik hongersignalen?
Hoe kneed ik een harde knobbel uit de borst?
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_175941175
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 08:20 schreef elliebell het volgende:
Ah fijn! Ik ben nu al wel zat van dat kolven. Ik moet nu nog wel kolven, omdat ik niet bij hem kan blijven in ziekenhuis, dus de momenten dat ik niet bij hem ben kolf ik.

En top die zakjes, ga ik daar wat van kopen.
Wij kregen als tip om de melk in ijsklontzakjes in te vriezen, werkt vooralsnog ook prima en een stuk goedkoper dan de officiële zakjes. Bijkomend voordeel is dat je goed kan doseren omdat je weet dat elk klontje 12.5ml is...

Heeft iemand van jullie ervaring met kolfapparaat Calypso? Ik heb nog een beetje ruzie ermee...
pi_175941292
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 10:06 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

Mijn vragen waarmee jullie sneller zijn dan de kraamzorg weer hier is:
Hoe herken ik hongersignalen?
Hoe kneed ik een harde knobbel uit de borst?
Het makkelijkste eerst; harde knobbel uit de borst masseer ik weg met 2 vingers en dan rondjes draaien. Dan wordt het vanzelf zachter en uiteindelijk verdwijnt hij. Dit kan ook tijdens het voeden of onder de douche, beide zorgen er hier voor dat de bobbel sneller weg is. Ik heb wel een beetje moeten proberen wat werkt, dus ik hoop dat je er wat aan hebt.

Hongersignalen, mja. Verschilt per kind, maar wat Dirk in het begin heel duidelijk deed; smakken op de handjes, zoeken met zijn hoofdje,lipjes likken en ook het neh-geluid. Wat ik deed als ik t niet wist was gewoon aanleggen, dronk hij: dan had hij honger, dronk hij niet: is t vast wat anders. Strategie die nu nog steeds werkt. :+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_175941318
En welkom elliebell! Wat fijn dat je productie zo goed op gang gekomen is met kolven! Maar wat moet het een vervelende start zijn zo. Sterkte daarmee. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 23 december 2017 @ 10:29:54 #170
472424 SanTink89
To live is to SS vieren
pi_175941334


En verder wat nanuke zegt: gewoon veel proberen.
  zaterdag 23 december 2017 @ 20:31:46 #171
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175955043
Crosspost. Melk die ik gisteren overdag heb gekolfd, kan ik die nu nog straffeloos invriezen?

edit: oh, Sylver zegt al ja.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_175955133
In de koelkast bewaarde melk binnen 24 uur invriezen heb ik altijd begrepen Lemujn: dus ja :)
  zaterdag 23 december 2017 @ 20:39:16 #173
149959 SQ
snelle trees
pi_175955275
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 10:13 schreef Baran09 het volgende:

[..]

Wij kregen als tip om de melk in ijsklontzakjes in te vriezen, werkt vooralsnog ook prima en een stuk goedkoper dan de officiële zakjes. Bijkomend voordeel is dat je goed kan doseren omdat je weet dat elk klontje 12.5ml is...

Heeft iemand van jullie ervaring met kolfapparaat Calypso? Ik heb nog een beetje ruzie ermee...
yes. Wat voor ruzie heb je?
disclaimer
pi_175955721
Bedankt voor het plaatje, ik ga proberen die signalen te vinden. Heel veel herken ik er wel maar hij schud ook met zijn hoofdje wanneer hij last heeft van boertjes of de overvloedige melk bijvoorbeeld slecht wil zakken. En hand sabbelen vindt hij bijna altijd lekker. Ik vind het dus nog wat lastig te herkennen. :{ Of mijn baby heeft toch echt bijna altijd honger.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zaterdag 23 december 2017 @ 20:59:28 #175
149959 SQ
snelle trees
pi_175955967
De eerste dagen / weken is het niet abnormaal dat je vrijwel continu met een baby aan de borst zit, pannenkoek. Het hoeft niet altijd honger te zijn, het is ook vaak behoefte aan warmte en geborgenheid.
disclaimer
pi_175956134
Weken ja? Hoe lang mag ik nog in weken blijven tellen? :P
pi_175956286
Ik houd vaak mijn vinger voor de mond van mijn baby (tegen haar lippen). Als er een tongetje naar buiten komt, heeft ze honger. ^O^ .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zaterdag 23 december 2017 @ 21:09:08 #178
149959 SQ
snelle trees
pi_175956330
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 21:04 schreef WupWup het volgende:
Weken ja? Hoe lang mag ik nog in weken blijven tellen? :P
tot z'n verjaardag 8-)
disclaimer
  zaterdag 23 december 2017 @ 21:10:35 #179
149959 SQ
snelle trees
pi_175956402
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 21:08 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik houd vaak mijn vinger voor de mond van mijn baby (tegen haar lippen). Als er een tongetje naar buiten komt, heeft ze honger. ^O^ .
of dat, maar dan met mijn neus :@
(Werkt alleen bij newborns overigens, want tegenwoordig bijt hij er in om me vervolgens uitdagend aan te grijnzen... :'))
disclaimer
pi_175956581
_O-
pi_175965372
Dit hielp nou al enorm! Baby was gisteren eerst overvoed, met veel hipsjes. Bij de volgende voeding was hij nog vol van de vorige en dan spuit het er nog zo'n beetje uit bij mij ook. Toen deed ik netjes tien minuten per borst voeden maar was ik alsnog bijna negentig minuten bezig, bij losmaken ging hij weer huilen. Heb flink met hem liggen wrijven en man deed huid op huid, dat kalmeerde wel.

Bij de volgende ronde beide borsten vijf minuten en hij was vol. Even wrijven, tussen de borsten verschonen en klaar.

Volgende ronde was negentig minuten later al maar dat was redelijk logisch met die kortere voeding. Tien minuten aan een borst en eindelijk ging het er rustiger in. Nou kijk ik alweer even tegen tevreden baby aan.

Die laatste beurt heb ik gedaan door op de signalen van het plaatje te letten, waarvoor dank.
Die keer daarvoor begon hij in fase 1 maar schoot al snel door naar twee of misschien al drie. En dat dus met toch al volle buik.

Als ik blijf aanbieden dan blijft hij pakken en het is dus nog lastig om te weten of hij echt nog honger heeft.

En die Calypso, graag meer uitleg ook voor mij. Ik weet vooral hoe ik het zover kan krijgen dat je uiteindelijk een drieling kunt voeden. ;-)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_175965841
waarom kolf je nog op dit moment pannenkoekenmix? Lijkt me overbodig als je een productie voor een drieling hebt momenteel. Als alle voedingen live worden gedronken past de productie zich perfect aan op wat de kleine nodig heeft.
  zondag 24 december 2017 @ 09:46:58 #183
149959 SQ
snelle trees
pi_175965916
Klopt, maar alleen als je niet op de klok gaat voeden. Ik vind het echt kut voor je dat je de eerste dagen zo slecht begeleid bent hierin :{
disclaimer
pi_175965969
Hier in het ziekenhuis bij oudste ook niet goed begeleid, kreeg daar ook te horen dat ik elke voedingsbeurt:
- baby moest aanleggen
- baby moest bijvoeden (op basis van wegen :( )
- moest kolven

En aangezien baby gewoon prima dronk (en ik daarom vaak smokkelde met bijvoeden :@ ) had ik ook een productie als voor een tweeling... Je lichaam denkt dat je baby het ene kind is en je kolf het tweede...

Ik ben toen langzaam minder gaan kolven en steeds meer alleen op verzoek gaan voeden.

Vwb de kolf zelf, die heb ik ook, snap je puur de kolf niet of heb je alleen last van je overproductie? :*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_175967269
Dat lijkt echt op hoe het bij mij ook is gegaan Tombolafan. Ik kolf nou nog af omdat V. anders niet kan aanhappen, zo groot is de borst geworden. En omdat er flinke harde plekken begonnen te komen. Maar gisteren dus voor het eerst in twee dagen pas weer hoeven afkolven. :)

Wij voeden op de klok, 's nachts mag er vier uur tussen en overdag drie uur. En als ik V. vannacht eerder zag dat hij honger had heb ik extra aangelegd.

Na mijn post was het weer raak, ontroostbare baby terwijl hij wel met de vroege signalen was begonnen en we een poging deden tot aanleggen. Van de borst af zuigt hij op zo'n beetje alles. Dit was voor het eerst sinds de tepelhoedjes dat hij echt weigerde om te drinken, ondertussen maakte hij ook nog steeds zachte hips geluidjes waarvan ik vannacht eindelijk ging snappen dat hij dan vol zit. Wat hij nonverbaal zegt conflicteert in ieder geval heel erg.

Uit wanhoop heb ik de verloskundige maar gebeld, ik hoopte dat de lactatiekundige vandaag dienst had. Helaas niet maar ik kreeg wel wat heldere uitleg. Omdat ik zo'n stuwing heb en zoveel melk geef, drinkt hij zich vol aan de voormelk. Met heel lang voeden pakt hij dan wel meer van wat hij nodig heeft maar raakt hij vol, terwijl als ik korter voed, hij alleen die voormelk pakt en dus niet verzadigd raakt. Dat het allemaal conflicteert klopt dus wel, hij zit tot de nok toe vol en heeft toch nog behoefte naar meer voedingsrijke melk.

Nou mag ik hem laten wachten tot het echt tijd is voor het volgende voedingsmoment en een half uurtje daarvoor vijf minuten kolven. Dan is veel van die voormelk eraf en kan hij als het goed is een gezondere voeding pakken. Tot die tijd moet hij bezig gehouden worden met pinken, maar manlief en hij zijn gelukkig met elkaar in slaap gevallen, huid op huid. Ik slaap niet mee want met hoe diep manlief slaapt vertrouw ik er niet helemaal op dat V. veilig ligt.

Aan het eind van de dag mag ik weer bellen hoe het gegaan is, dan is de lactatiekundige ook weer beschikbaar. Ik baal er vooral zo van dat ik het ene moment denk dat er een einde komt aan het geklungel en een uurtje later dan is het compleet mis. -O- Gelukkig komt morgen de lactatiemevrouw ook weer aan huis, dan kan ik haar ook nog eens bestoken met vragen.

Voor die Calypso, ik zou graag nog wat meer weten hoe die standen opgebouwd moeten worden. Ik begin nou met drie of vier als vacuum en zet dan cyclus heel hoog. Daarna vacuum omhoog en cyclus naar drie of vier. Maar vooral hoe ik hem af moet bouwen, geen idee.

Omdat niemand me wat uitlegde over de kolf behalve dan "je baby zuigt heel hard dus zet hem maar heel hard", zette ik de kolf vrijwel direct voluit op beide standen. Om als er niks meer uit kwam hem gewoon maar uit te klikken. En dat dan ook zeker om de drie uur, soms vaker als baby zich eerder meldde. Alles wat ik afkolfde was via de fles zo weer opgedronken en dan zelfs nog een beetje kunstvoeding er achteraan. Dit is dus een prima manier geweest, ik mis alleen nog twee baby'tjes die helpen om het op te drinken. :+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_175969389
Och pannenkoekenmix wat klinkt dat als een helse kraamweek. Ik word echt een beetje verdrietig als ik je zo hoor. ;( Het is trouwens niet raar dat je nog niet goed weet wat je baby wilt of bedoelt. Ik ben inmiddels bijna 3 maanden verder en ik heb ook nog steeds momenten/dagen/weken dat ik compleet de kluts kwijt ben. (Heb ik onderlaatst nog over gepost in het babytopic)
De voormelk/eerste druk afkolven is wel een goede tip. Ik heb dat ook een tijd gedaan omdat baby bijna stikte. Ik had geen aantal minuten dat ik dat deed, ik keek gewoon naar de melkstroom. Zodra die rustiger werd, stopte ik. Als jouw productie beter op jouw baby afgestemd raakt (en wat je doet is prima, overdag max 3uur ertussen -eerder voeden als je ziet dat hij honger heeft) wordt de druk/snelle stroom ook vanzelf minder.

Wat kolven betreft, ik heb geen ervaring met jouw kolf. Maar wat ik ervan weet (en dat is niet zo heel veel, dus correct me if I'm wrong), is het van belang dat kolven comfortabel is. Ja, je baby zuigt vaak krachtiger, maar een te hoog vacuüm zorgt er juist voor dat de borst niet goed geleegd raakt/je minder melk kolft.

En over je diep slapende man, probeer daar toch een beetje vertrouwen in te hebben. Ik heb een heel diep slapende kerel, maar met baby op/bij hem is dat echt anders. Als man even de zorg voor baby heeft, is hij echt gevoeliger voor de signalen dan snachts als ik de zorg op me neem. :*

En gewoon nog een extra :* omdat je het wel kan gebruiken. Het wordt beter. Fysiek, mentaal, over een week, misschien twee kan je je niet meer voorstellen dat je al kapot was van de trap af gaan. Echt.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176006208
Ik raakte net mijn geschreven stukje kwijt, ik ga straks met laptop op je in Nanuke.

Baby geeft al twee uur hongersignalen, heb een tijdje gepinkt om door te slapen. Nou uit bed en wil hem aanleggen maar hij slaapt met lieve glimlach. Heb ik hem nou verkeerd begrepen?
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 26 december 2017 @ 09:11:48 #188
149959 SQ
snelle trees
pi_176006695
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 08:14 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Ik raakte net mijn geschreven stukje kwijt, ik ga straks met laptop op je in Nanuke.

Baby geeft al twee uur hongersignalen, heb een tijdje gepinkt om door te slapen. Nou uit bed en wil hem aanleggen maar hij slaapt met lieve glimlach. Heb ik hem nou verkeerd begrepen?
Ik begrijp het even niet zo goed, als hij al twee uur hongersignalen geeft, waarom probeer je hem dan nu pas aan te leggen?
disclaimer
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 26 december 2017 @ 10:28:45 #189
269689 crew  Viv
pi_176008044
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 08:14 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Baby geeft al twee uur hongersignalen, heb een tijdje gepinkt om door te slapen. Nou uit bed en wil hem aanleggen maar hij slaapt met lieve glimlach. Heb ik hem nou verkeerd begrepen?
Nee, je hebt een voeding (of zelfs twee) overgeslagen. :X Baby's kunnen ook prima slapen op een lege maag. Als je op verzoek wil voeden (dat is me niet helemaal duidelijk), dan leg je aan bij de eerste hongersignalen.
pi_176009800
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2017 09:11 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik begrijp het even niet zo goed, als hij al twee uur hongersignalen geeft, waarom probeer je hem dan nu pas aan te leggen?
Toen ik dit las sprongen de tranen me echt in de ogen omdat ik snap dat je gelijk hebt maar ik ga het proberen uit te leggen.

-Stevige hoofdpijn en niet helder nadenken mag wel op 1.
-Gisteravond had hij krampjes en heeft mijn man lang met hem gezeten. Daarna sprak hij wel uit dat hij dacht dat Flens misschien teveel voeding binnenkreeg waardoor hij die krampjes kreeg. En ook al heb ik toen beredeneerd dat het heel makkelijk is om te wijzen naar teveel of te weinig voeding, trok ik me die opmerking wel aan.
-Zelf aanleggen lukt(e) nog nooit, daar mis ik twee handen extra. Mijn man moet eigenlijk uit bed om hem te pakken en dan te helpen aanleggen of verschonen maar wil zich er met de speen van af maken. Heb daar wel gedreigd dat we zijn eigen mond ook dicht kunnen tapen. }:|
-Tijdens het voeden val ik soms als een blok in slaap, wat ik heel eng vind met baby in bed. Dan is er wat toezicht nodig maar mijn man slaapt ook rustig verder. Zo durf ik hem dus ook niet in mijn eentje te voeden.
-Baby op de borst duwen wanneer hij overstuur is voelt voor mij alsof hij straks ook meedoet met #metoo. Wanneer hij eenmaal aan het drinken is dan is hij heel tevreden, maar hij kan echt driftig zijn, mogelijk inderdaad door missen/negeren van signalen. :@
-Om vier uur zette mijn man het bedje nog wat schuiner omdat Flens toch last hield van spugen en veel slikken. Toen ik zag dat Flens begon met zijn hongersignalen was hij nog altijd aan het slikken en dan weet ik niet of het goed is om hem toch aan te leggen.
-Flens reageerde goed op het pinken. Ik hoor steeds dat als hij blijft zuigen en niet uitspuugt, dat het zuigbehoefte is en geen honger.
-Flens heeft veel last van de grote toeschietreflex, wanneer hij net aangelegd ligt dan laat hij minstens vijf keer los. Dan voelt het voor mij als falen om hem goed aan te leggen en ik word er dus vreselijk nerveus van.
-Die laatste nachtvoeding is tot nu toe steeds het moment geweest waarop ik het niet meer zie zitten. Soms leg ik hem dan maar huid op huid maar ook alleen als ik zeker weet dat ik wakker kan blijven. Andere keren ga ik onder de douche als ik van streek ben door iets wat mijn man zegt of doet/niet doet. In dat geval leg ik wel weer aan op de klok.

Als ik bovenstaande zou lezen zou ik ook denken wat een smoesjes, maar het zijn allemaal zorgen waardoor ik hem laat liggen. :{

Wat ik wel ben gaan doen is meer lezen over borstvoeding als er teveel melk is en daar heb ik mijn tijd mee gevuld nadat Flens even gekalmeerd was met pinken. En lezen over clusteren omdat ik ook nog geen flauw idee had wat dat nou betekende maar volgens mij is dat nog niet aan de orde.

Nou las ik dat met plat op de rug liggen en hij op zijn buik hij minder binnen zou krijgen vanwege tegenwerkende zwaartekracht. Dit maakte me wel hoopvol want bij huid op huid had hij zichzelf ook al eens op die manier aangelegd met bouncen. In tegenstelling tot mij snapt hij zelf wel hoe het moet. O+
Na wat moed verzamelen dus baby laten pakken door man, die protesteerde want volgens hem sliep hij nog, ondanks dat die armpjes wel aan het zwiepen waren. Toen hij hem pakte was het ook wel weer een lappen pop wat het voor hem bevestigde. Na mijn berichtje hier hebben we hem verschoond, meestal doen we dat tussen de borsten door. Dit trucje om Flens te activeren was ik even vergeten. :@

Na zijn voeding straks van anderhalf uur ben ik even gaan douchen om te kalmeren van het gedoe met mijn man. Daarna was Flens nog onrustig en wou nu geen speen (dan weet ik dus wel zeker dat het geen zuigreflex is). Daarop wou ik hem in ieder geval huid op huid hebben om hem te kalmeren. Met bouncen gaf hij aan dat hij weer wou drinken en dat ging gelijk goed. :)

Ik wil in ieder geval graag voeden op verzoek maar het komt nog vaak neer op op de klok voeden. Ik ga wel vaak kijken als hij in de slaapkamer is en ik niet maar dan ligt hij steeds echt tevreden te slapen. Gisteravond wou ik hem in de wagen hebben maar had hij teveel last van het slikken en moest hij toch weer terug het wiegje in. -O-

Het is maar lastig allemaal, ik doe keihard mijn best en probeer mezelf maar te vergeven dat ik nog niet alles kan en weet. :{
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176010338
:* het is ook lastig en heftig allemaal. Je hoeft jezelf niets te 'vergeven' want je doet zo te lezen ontzettend je best.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 26 december 2017 @ 12:37:12 #192
269689 crew  Viv
pi_176011025
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 december 2017 11:42 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
-Flens reageerde goed op het pinken. Ik hoor steeds dat als hij blijft zuigen en niet uitspuugt, dat het zuigbehoefte is en geen honger.
Dat kan voor sommige kindjes zo zijn, maar het is absoluut geen algemene waarheid. Er zijn ook genoeg kindjes die eigenlijk wél honger hebben en zich toch laten foppen. Ook zuigbehoefte mag je overigens stillen aan de borst, maar ik kan me voorstellen dat er een drempel is om aan te leggen, als je daarvoor je man moet wekken.

Veel sterkte verder. :* Flens en jij moeten het allebei nog leren en op elkaar ingespeeld raken.
pi_176012040
Pannenkoekenmix, er klinkt zoveel ellende door in je post. Heb je nog kraamzorg, of kan je nog iemand vragen die je kan helpen met aanleggen/alleen leren doen? Het is echt een beetje zoeken naar wat je handig/makkelijk vindt en dat kan heel frustrerend zijn als het niet lukt.

Als je baby hongersignalen geeft, maar je denkt dat hij nog vol zit is het altijd te proberen. Baby's nemen wat ze nodig hebben, en alles wat teveel is geven ze wel terug. Soms is het ook gewoon behoefte aan jouw nabijheid/zuigbehoefte. Ook dat mag je aan de borst stillen.
En dan nog tot slot, hoe sneller je baby weer drinkt, hoe vetter de voeding (=meer voedingsstoffen) en bij mij (ik weet niet of dat altijd zo is) minder sterke toeschietreflex. Het klinkt alsof je in eenzelfde ritme blijft steken en ik denk dat het wijs is om met iemand te kijken hoe je dat kan doorbreken.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176014137
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 december 2017 11:42 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Het is maar lastig allemaal, ik doe keihard mijn best en probeer mezelf maar te vergeven dat ik nog niet alles kan en weet. :{
Och lieve Pannenkoekenmix, onthou dit laatste vooral heel goed. Je doet je best! :*

En weet je, het is supermoeilijk en zwaar in het begin, zo pas bevallen met een baby zonder gebruiksaanwijzing en veeeel slaapgebrek. We’ve all been there. Hou vol, het komt goed. Flens en jij moeten het allebei nog leren. Maar dat gaat heel snel: je zult zien dat het per dag of zelfs per uur makkelijker gaat worden. Dat jullie elkaar beter gaan snappen en op elkaar ingespeeld raken. Hartstikke goed dus dat je zijn hongersignaaltjes al herkent!

Twee tips nog:
- Je baby kan nooit teveel borstvoeding krijgen. Aanleggen kan dus altijd! Je merkt het vanzelf wel als hij niet wil drinken. Soms vinden ze vasthouden al genoeg ;)
- Je speentest of het zuigbehoefte is deed ik ook. Ging hier altijd goed. Maar hou idd wel in gedachten dat sommige kindjes hongerbehoefte niet zo goed aangeven. Wat ik daarom ook deed is voor mezelf een max aantal uren tussen twee voedingen aanhouden. Daartussen probeerde ik wel eens eerst een speentje, maar was de laatste voeding al bv drie uur geleden, dan legde ik wel meteen aan.

Succes!
pi_176019593
Bedankt voor jullie opbeurende woorden en adviezen. :) En volgens mij heb je gelijk Nanuke, die toeschietreflex lijkt wel wat minder te worden.
Sowieso om de drie uur overdag voeden en om de vier uur voor 's nachts wil ik erin houden, heb nou een app die dat voor me gaat uitrekenen.
Om de vier uur is tenminste het advies dat ik steeds krijg voor 's nachts, of is dat te lang ertussen? :{

Kraamzorg was er vandaag voor het laatst. Deze mevrouw was heel prettig hoor maar ben wel blij dat het nou klaar is. Ze heeft me veel bijgeleerd en ik ben veel beter uitgerust. Ze heeft ook al mijn resterende vragen beantwoord.

Vandaag is hij in ieder geval 40 gram aangekomen dus er is toch wat goed gegaan. *; Nog 50 gram tot hij bij zijn geboortegewicht is. Vandaag heeft hij elf voedingsmomenten gehad. Eigenlijk ging aanleggen ook prima behalve dan dat hij soms zich meldt en dan toch besluit dat hij weer wil slapen. Of ik leg hem net weg omdat hij besloten heeft dat het klaar was en dan wil hij toch de volgende borst.

Met voeden op verzoek is de regie weer bij mij en Flens en niet bij de klok of mijn man. Het bed is van de klossen af, nu kan ik weer makkelijk het bed in/uit dus zelf Flens pakken wanneer nodig.
Ik zie het dus weer positiever in, al vraag ik me wel af of er vannacht niet weer verse drama's bijkomen. :@
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 26 december 2017 @ 18:48:47 #196
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_176019950
Pannenkoek, dat klinkt al rustiger. Fijn O+

Waarom vind je om de 3 of 4 uur voeden belangrijk? In je latere verhaal leg je de regie terug bij jou en de baby, maar zo lang je de klok erbij blijft betrekken blijft dat (naar mijn mening) een belemmerende factor. Zeker als je straks gaat clusteren kan het idee van de klok meer frustreren dan dat het je iets oplevert; immers je kind geeft op een ander moment bepaalde signalen dan de klok.

Mij gaf op verzoek voeden júist rust, omdat de klok niet meer kon zeggen dat het te laat/te veel/te snel of wat ook was. Het draaide alleen om mij en om de behoeften van mijn baby. Die overigens zeker in het begin echt wel elke 2 uur kwam, als ze dat al redde, dus die klok hielp mij sowieso niet :+

Ik gun je rust en vrede met je proces en weinig struggles die draaien om dit soort meetbare factoren. :*
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_176020080
Maximaal vier uur ertussen de eerste tijd s nachts is gewoon prima als jou dat rust geeft.

En dat wegleggen en dan weer melden, is herkenbaar. De eerste weken ben ik daar maar mee gestopt, en had ik baby (bijna) alleen maar bij me. :) Fijn dat je je wat beter voelt en dat hij zo goed is aangekomen. Ik hoop dat deze goede flow zich doorzet. :*

Edit;
Volgens mij bedoelt ze dat ze wil voeden op verzoek, maar dat ze daarnaast overdag er niet meer dan max 3 uur tussen wil hebben. Komt de baby eerder met honger, prima, gewoon voeden, maar niet meer dan 3u ertussen. Zo vertelde mijn kraam het ook, dus als ze daar een goed gevoel bij heeft lijkt me dat okee?

[ Bericht 6% gewijzigd door Nanuke op 26-12-2017 19:02:00 ]
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176020444
Zo bedoel ik het inderdaad Nanuke. Vooral om er geen zes uur tussen te laten vallen.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 26 december 2017 @ 19:19:47 #199
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_176020497
Ah! Dan las ik het verkeerd :') sorry!

Lijkt mij ook helemaal prima idd :Y
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_176041748
Ik vind het nog maar ingewikkeld en krijg volgens mij soms adviezen die niet zo lekker aansluiten bij wat ik wil.

Flensje heeft sinds middernacht elf maaltijden op en in totaal 5,5 uur gedronken. Hij laat er soms erg weinig tijd tussen, dan wil hij na tien/twintig minuten weer drinken.

De verloskundige kwam op controle en adviseerde om hem niet te laten snoepen. Op dat moment had hij anderhalf uur gedronken met tussenpozen maar gaf toch nog hongersignalen. Meer gewoon knuffelen en hem de borst niet als speen laten gebruiken moest ik proberen. En om twee uur tussen de voedingen te houden. Flens is het er niet mee eens, tussen de voedingen in wil hij niet slapen.

Geef ik hem soms echt te lang de tijd om door te drinken? Hij is niet de meest actieve drinker maar meestal mag hij door tot hij er zelf geen zin meer in heeft.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  woensdag 27 december 2017 @ 15:43:29 #201
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_176042403
Ik denk dat je het juist goed doet zo Pannenkoek. Volg je gevoel. Deze weken zijn erop ingericht om jouw productie en de behoefte van beeb op elkaar af te stemmen. Daarmee kan zijn vraag wisselen; kort op elkaar zijn of dan ineens een lange ruk slapen.

Als je het gevoel hebt dat er niet meer gedronken wordt maar enkel gesabbeld en je vindt dat onprettig of je komt daardoor niet aan je rust, snap ik het advies van de VK wel een beetje, maar zo lang er gedronken wordt zou ik lekker blijven aanbieden.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_176044058
+1 op Kimpossible, niets mis mee als je net buitenbuiks bent om vooral veel kleine slokjes te willen doen. Meestal regelen instinct en de biologie het zelf. Mocht je ooit echt problemen tegenkomen (omdat je kinds drinkgedrag een beetje wil bijbuigen naar jouw zin of bij serieuzere dingen als onder/overproductie of wat dan ook) kun je altijd checken met een lactatiekundige. Hopelijk krijg je snel de rust en vertrouwen om vooral veel te genieten :*
pi_176044507
Is het toevallig dag 10, Pannekoekenmix? Dat is een beruchte regeldag! Volgens mij voelde ik me precies zo op dag 10 met mijn eerste baby.
pi_176045129
Dag tien inderdaad Marel. Precies op tijd dus. Ik lees overal dat ze dan ineens een ander drinkritme hebben maar ik heb nog geen flauw idee wat normaal is voor hem. ;(

Kim ik ben vooral bang dat Flens niet aan zijn rust komt met hoe het de afgelopen 24 uur ging. Als hij zo kort slaapt tussen lange voedingen door, kan dat volgens mij niet goed voor hem zijn.

Sommige dingen lossen zichzelf blijkbaar deels op. Hij mocht niet meer zo lang aan de borst sabbelen en viel na de voeding op schoot in slaap. Bij de deurbel moest ik hem wel wegleggen en sliep hij door in de wagen. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  woensdag 27 december 2017 @ 17:01:02 #205
149959 SQ
snelle trees
pi_176045179
Pasgeborenen slapen doorgaans niet langer dan 45 minuten onafgebroken. Slaapt flensje veel korter?

Oh, en ik was er nog niet toe gekomen om uitgebreid te reageren maar mijn post laatst was niet bedoeld als verwijt of om jou aan het huilen te maken he! Maar je klinkt zó zoekende en ik ben dan benieuwd naar de gedachte achter de keuze.
Ik denk dat het voor jou goed is om langzaam te gaan vertrouwen op jou en je kindje. Ik herken die drang naar logica wel, ik had het ook bij mijn eerste, en ik hield ook álles bij in boekjes, maar pas toen ik dat los kon laten werd borstvoeding leuk.

Heb jij eigenlijk voorlichting gehad van te voren?

[ Bericht 74% gewijzigd door SQ op 27-12-2017 17:18:18 ]
disclaimer
pi_176052632
Pannenkoekenmix, heel herkenbaar dat zoekende zijn en die onzekerheid en het graag goed willen doen.
Mijn zoon is inmiddels 25 weken en ook ik ben nog soms wel onzeker over de borstvoeding.
In het begin wilde de BV bij mij nog niet op gang komen, ik moest S. elke 3 uur voeden (want ook nog veel afgevallen) en dan beide borsten aanbieden (20 min. elk), daarna nog kolven met zo'n ziekenhuiskolf en nog met een spuitje bijvoeden. Ik moest ook nog met een tepelhoedje werken, waar ik uiteindelijk kloven aan over heb gehouden (tijdens de kraamweek heb ik 's nachts een keer in paniek de verloskundige gebeld, omdat het tepelhoedje vol zat met bloed).
Het heeft denk ik wel 2-2,5 maanden geduurd voordat die kloven genezen waren. Al die tijd heb ik met veel pijn gevoed en vaak huilend uitgeroepen dat ik ging stoppen.

Het zou soms wel erg handig zijn als er maatstreepjes op je borsten stonden, hè? :)
Ik heb gedacht dat ik te weinig melk had, ik heb gedacht dat ik teveel melk had en alles ertussenin.

Je doet het hartstikke goed, het komt echt goed. Het heeft alleen wat tijd nodig. Borstvoeding is best moeilijk, ook al denk je vantevoren dat het makkelijk is. Ik heb me daar wel op verkeken, pas later hoorde ik van allerlei vriendinnen/kennissen dat zij ook problemen hadden met borstvoeding.

Probeer op je gevoel te vertrouwen, de eerste weken moeten de baby en jij op elkaar ingespeeld raken. Je doet je best, uiteindelijk komt het vast goed!
  woensdag 27 december 2017 @ 21:03:20 #207
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176053479
Als je adviezen tegenstrijdig vindt, of niet op jullie van toepassing, dan leg je ze naast je neer. Je eigen gevoel mag leidend zijn. En als het zo'n strijd blijft of je verdrietig maakt: bel een lactatiekundige. Dat kan zo helpen!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176058564
Dat wat Lemijn zegt vind ik ook super waar: pik uit de chaos aan adviezen wat jou logisch/fijn/handig voorkomt PM :). Jouw situatie doet me zo denken aan mijn eigen chaos bv begintijd bij mijn eerste; het wordt echt makkelijker met de tijd naarmate jij en je kleintje beter geleerd hebben wat en hoe alles voor jullie werkt. Dag 10 kan totale chaos zijn qua voedingen (duurde voor mij niet een dagje trouwens) en de 45 min slaapcyclus is ook een goede om in het achterhoofd te houden. Succes joh: het valt gewoon niet mee zo'n begin
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 27 december 2017 @ 23:35:53 #209
269689 crew  Viv
pi_176059788
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 23:03 schreef Vosje6 het volgende:
Dat wat Lemijn zegt vind ik ook super waar: pik uit de chaos aan adviezen wat jou logisch/fijn/handig voorkomt PM :).
En stop geen energie meer in het verantwoorden van je keuzes, hier in het topic of naar jezelf toe. Zelden iemand gezien hier die 3 kantjes vol typt over iets wat ze wel of juist niet gedaan heeft. ;)
pi_176065426
Soms kan het het ook wel helpen om voor jezelf op een rijtje te zetten, alleen dan lastig dat iedereen er alsnog wat van vindt, tenminste wel als je je daar wat van aantrekt. En dan is een (goede) lactatiekundige misschien wel een idee inderdaad.
  donderdag 28 december 2017 @ 19:59:42 #211
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176083671
- ik weet niet zo goed waarom maar ik haal m'n verhaal weer weg, sorry jongens komt de leesbaarheid niet ten goede :@ -

[ Bericht 31% gewijzigd door Lemijn op 28-12-2017 21:55:54 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176084554
He wat vervelend Lemijn! Het klinkt voor een maand wel karig. Ik denk dat ze er niet direct heel veel van schrikken omdat hij dus ziek is geweest, hij het verder prima doet en misschien wel denken 1 is geen. Ga je binnenkort nog eens om uit te sluiten dat het een meetfoutje is? 8 voedingen klinkt goed, vooral als hij er zelf niet om vraagt, maar soms hebben ze het zo druk met andere zaken (want steeds meer bewust) dat ze een beetje vergeten door te drinken. Mijnes zaten beiden rond die tijd op 10-12 slokjes en voedingen om die reden. Bijvoeding uitstellen kan natuurlijk (tot 6 mnd niets anders dan moedermelk wordt geloof ik nog steeds aangeraden door bv instanties?), maar ik denk niet dat zo'n kruimels broodkorst of paar oefenhapjes zo gaan vullen dat het ten koste zou gaan van de calorie-inname via de borst ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door Vosje6 op 28-12-2017 23:31:36 ]
pi_176085821
Was er niet pas iemand met iets over kloven laten genezen en spruw? Blijkbaar is er in een onderzoek gekeken naar wondgenezing en verschillende types vochtige wondgenezing en werd er gezien dat bij hydrogel behandeling vaker infecties optraden. Good old lanoline ging beter wat dat betreft. Zie deze: www.eurolac.net/vochtige-wondheling-bij-kapotte-tepels/
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 28 december 2017 @ 20:55:07 #214
269689 crew  Viv
pi_176085895
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 09:44 schreef Heliotrope het volgende:
Soms kan het het ook wel helpen om voor jezelf op een rijtje te zetten
Zeker, maar alles overanalyseren is dan weer minder handig. Uiteindelijk doe je iets wel of niet omdat het op dat moment de beste optie lijkt, en dat is onderbouwing genoeg. :) Hopelijk vandaag een betere dag voor PM en Flens!

Vervelend van het tegenvallende gewicht Lemijn, hoe ziet zijn curve er nu uit? :*
pi_176087120
Bedankt dames, ik moet het me inderdaad niet allemaal zo aantrekken.

Vannacht ben ik gaan proberen tussendoor het tepelhiedje weg te doen omdat het echt pijn begin te doen en ik begon me ook af te vragen of de productie niet terugliep.

Zo ging het best goed maar mogelijk heeft hij toch last van krampjes. Vooral wanneer het aanleggen moeizaam gaat is hij na de voeding ontroostbaar.
De lactatiekundige laat ik nog heel even voor wat het is, er zit echt verbetering in en ik wil nog even zelf doorpuzzelen hoe het moet. Als het weer nodig is dan is een afspraak zo gemaakt.

Tolstoifan dat klinkt heel heftig. Vannacht was ik emotioneel ook even 'uit' door pijn en baby die slecht aanhapte. Ik weet dat we niet de enigen zijn met problemen maar had niet gedacht dat het ons zou overkomen en zeker niet zo heftig. Heel soms denk ik inderdaad ook wel aan opgeven maar als Flens eenmaal netjes de borst pakt kijk ik naar een ontspannen mannetje.

SQ ik heb wel voorlichting gehad maar dat was te globaal denk ik. Of te gericht op hoe het gaat in goedlopende geval. De enorme ellende kwam in ieder geval niet aan bod.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176087338
Lemijn, kan het niet een soort viermaandendip zijn? Ik snap wel dat het je niet lekker zit en het even niet goed te relativeren is. Stom. }:| :* hopelijk gewoon gestage groei of opeens een spurt de volgende meting!
  donderdag 28 december 2017 @ 21:44:26 #217
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176088241
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 21:27 schreef Mineola het volgende:
Lemijn, kan het niet een soort viermaandendip zijn? Ik snap wel dat het je niet lekker zit en het even niet goed te relativeren is. Stom. }:| :* hopelijk gewoon gestage groei of opeens een spurt de volgende meting!
Die hadden we bij 3 maanden al }:| .
Bijvoedingsvraag is al opgelost, dat laten we volgens plan gewoon nog even zitten. Voorlopig maar gewoon zo door en volgende maand weer verder kijken. Ik had er vertrouwen in en dat wil ik graag zo houden. Zorgen maken helpt ook niet tenslotte.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176088712
He bah Lemijn, wat vervelend. Ik kan helaas weinig bemoedigends zeggen. Ik duim voor je dat het aan z'n ziekzijn lag en dat hij de volgende keer gewoon weer lekker gegroeid is. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176091225
Lemijn, wat is het gewicht van Jacob?
Ik heb ooit eens ergens gelezen dat rond de 4-5 maanden de groei van borstbaby's afvlakt. Of dat een dusdanige voor jou tegenvallende groei betekent, weet ik niet. J. is natuurlijk ook ziek geweest.
Is J. ook niet wat meer dan normaal gegroeid in de lengte of met zijn hoofdje? Hij kan wellicht zijn energie maar op 1 groeimanier gebruiken. Dus de ene keer meer groeien in gewicht en de andere keer in de lengte?

Ooit ook eens gelezen/gehoord, dat borstbaby's de eerste maanden een kilo per maand aankomen en daarna een kilo per 3 maanden. Geen idee meer waar of het een betrouwbare bron was.

Ik maak me ook wel zorgen over de groei van S. Alhoewel hij na zijn geboorte veel was afgevallen, heeft hij dat inmiddels ruimschoots goedgemaakt. Hij zit met zijn gewicht tussen de P85 en P97.

Doordat hij in het begin zoveel was afgevallen, houd ik zijn gewicht zelf een beetje in de gaten. Ik ga af en toe met hem op onze eigen weegschaal staan en daarna zonder hem.
Hij is de afgelopen 3 weken niet aangekomen volgens onze weegschaal. Die is wel minder nauwkeurig dan die van het CB, maar vind het toch niet helemaal fijn, dat hij al 3 weken stilstaat qua groei in gewicht. Hij zit nu rond de 9,2 kg bij bijna 6 maanden. Hij heeft dus wel enige reserve.

Wij zijn inmiddels wel begonnen met oefenhapjes. Alhoewel ik eerst ook bang was dat dat de BV zou beïnvloeden, blijven die oefenhapjes zo weinig tot op heden, dat de BV gewoon doorloopt zoals normaal. De oefenhapjes geef ik wel altijd na de BV.

Ik wist ook niet de oefenhapjes beter uitgesteld kunnen worden bij matige groei. Dan had ik ook beter nog even kunnen wachten.

Volgende week moeten wij weer naar het CB, ben benieuwd wat het exacte gewicht zal zijn.
  donderdag 28 december 2017 @ 22:48:42 #220
149959 SQ
snelle trees
pi_176091546
Je zesmaander is ruim 9 kilo en je vindt dat je beter had kunnen wachten met hapjes wegens matige groei? Dat is een interessante hersenkronkel ;) niemand groeit exact lineair, de ene week kom je een pond aan en de andere week niks. Op microniveau kun je geen conclusies trekken, dus blijf allemaal op dat gut feeling vertrouwen, zolang curves niet sterk gaan dippen op achtereenvolgende officiële metingen is er niks aan de hand :*
disclaimer
  donderdag 28 december 2017 @ 22:57:01 #221
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176091966
He bah Lemijn, wat rot is het toch dat je je dan toch wat zorgen gaat maken, hè.
Ik denk dat het zeker wel belangrijk is om in je hoofd te houden dat hij het verder op alle fronten hardstikke goed doet. Als ik zo lees hoe jij en Jacob het doen denk ik dat het zeker terecht is om vetrouwen te houden :*

Ik blijf trouwens de gewichten van baby's fascinerend vinden.
Dat jouw 6maander gewoon 2kg zwaarder is dan mijn (tijdens de meting) 8maander, Tolstoi :)

Volgens mij kunnen oefenhapjes ná de bv zeker geen kwaad hoor, zoveel zal het ook nog niet zijn dat ze ineens uren langer vol zitten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sylver_ op 29-12-2017 00:44:52 ]
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_176093553
[quote]0s.gif [b]Op donderdag 28 december 2017 22:42 schree

Ooit ook eens gelezen/gehoord, dat borstbaby's de eerste maanden een kilo per maand aankomen en daarna een kilo per 3 maanden. Geen idee meer waar of het een betrouwbare bron was.

-Ik vond deze tabel altijd handig als ijkpunt: www.eurolac.net/borstvoeding-de-basis/

Hij is de afgelopen 3 weken niet aangekomen volgens onze weegschaal. Die is wel minder nauwkeurig dan die van het CB, maar vind het toch niet helemaal fijn, dat hij al 3 weken stilstaat qua groei in gewicht. Hij zit nu rond de 9,2 kg bij bijna 6 maanden. Hij heeft dus wel enige reserve.

-Zeker na 6 maanden gaat de groei vaak in spurtjes: lengte, gewicht, ontwikkeling... Bovendien is een gewone weegschaal niet erg precies, dus ik zou me, puur op gewicht, pas zorgen maken als er na een maand of twee niets bij is volgens zo'n weegschaal

Wij zijn inmiddels wel begonnen met oefenhapjes. Alhoewel ik eerst ook bang was dat dat de BV zou beïnvloeden, blijven die oefenhapjes zo weinig tot op heden, dat de BV gewoon doorloopt zoals normaal. De oefenhapjes geef ik wel altijd na de BV
- Zo heb ik ook altijd begrepen dat je dat in het begin het beste kunt doen. Als het goed gaat qua groei en je productie, kun je dat al snel weer loslaten en gewoon geven wanneer het je het beste uitkomt

Ik wist ook niet de oefenhapjes beter uitgesteld kunnen worden bij matige groei. Dan had ik ook beter nog even kunnen wachten.
- De reden voor het advies van alleen moedermelk voor 6 mnd is de darmrijping, de reden voor 4mnd advies van oefenhapjes op basis van onderzoek naar allergieën geloof ik. Het is dus niet zo dat een kindje dat voor 6 mnd al wat bijvoeding krijgt direct veel risico loopt op matige groei

Sorry als ik betweterig overkom, dat is zeker niet mijn bedoeling. Ik heb in de eerste bv periode me stukgelezen en heel veel fijne bronnen gevonden :D
pi_176093664
Ik werd er altijd zo gestressed van als mijn eerste niet leek aan te komen :D en dan bleek alles op het cb prima in orde. Hopelijk is dat voor jou ook zo met je flinkie TolstoiFan!
pi_176103369
Die metingen blijven een ding ;)
Mijn 21 maander weegt net wel/net niet 10kg.

Bij vlagen schiet ik in de stress van zijn lijntje in t rood maar hij is een paar keer flink ziek geweest, eet redelijk en ontwikkeling gaat als een malle.

Ik probeer de cijfers dus maar los te laten.

21maanden en dus ook nog bv.Hij kan het wel gebruiken ;)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_176106546
Hopelijk is dat inderdaad zo Lemijn en Tolstoi! Van één meting zou ik ook niet te veel conclusies trekken. En wat oefenhapjes kan geen kwaad, het vervangt niet meteen borstvoeding, zo weinig in het begin.

Mijn baby is een dreumes. 1 jaar mijlpaal 8-)

(Om dat te vieren deed ze iets van 6 nachtvoedingen. Maar we hebben koffie c_/ en taart. Die ze ook volop at. Veelvraat. O+ )
pi_176108006
Gefeliciteerd!! Wat een mooie mijlpaal!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_176110264
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 12:59 schreef Heliotrope het volgende:

Mijn baby is een dreumes. 1 jaar mijlpaal 8-)

(Om dat te vieren deed ze iets van 6 nachtvoedingen. Maar we hebben koffie c_/ en taart. Die ze ook volop at. Veelvraat. O+ )
Gefeliciteerd! Mooie mijlpaal en taart moet je natuurlijk nooit laten staan :)
  vrijdag 29 december 2017 @ 14:34:34 #228
149959 SQ
snelle trees
pi_176110329
Gefeliciteerd met je dreumes helio O+
disclaimer
  vrijdag 29 december 2017 @ 14:53:13 #229
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176111281
Gefeliciteerd Heliotrope! En misschien waren dat gelijk alle nachtvoedingen voor de hele week :Y). Even optimaal van haar verjaardag genoten...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 29 december 2017 @ 14:54:48 #230
149959 SQ
snelle trees
pi_176111361
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 14:53 schreef Lemijn het volgende:
Gefeliciteerd Heliotrope! En misschien waren dat gelijk alle nachtvoedingen voor de hele week :Y). Even optimaal van haar verjaardag genoten...
hoop doet leven :')
disclaimer
  vrijdag 29 december 2017 @ 15:36:06 #231
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176113186
Mja hoop doet ook teleurstellingen he. Dan waren het misschien de nachtvoedingen van de komende verjaardagen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176117212
Dankjulliewel O+ Deze mijlpaal hebben we toch maar weer mooi gehaald!

En dat laatste lijkt me realistischer. ;) na zo’n nacht is de volgende wel (bijna) altijd beter 8-) *optimist*
pi_176117306
Gefeliciteerd Helio!

Edit: De rest moet in een ander topic. :@

[ Bericht 88% gewijzigd door PKM op 29-12-2017 17:36:01 ]
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 29 december 2017 @ 17:58:31 #234
269689 crew  Viv
pi_176121757
Vandaag gebeld met de lactatiekundige want Flens bleef maar huilen na de voedingen. Ik was hem eerder gaan loshalen omdat zijn voeding soms nog lang hoog bleef zitten en hij leek buikkrampjes te krijgen.

Het advies was om toch weer langer door te voeden, een borst per keer en misschien een toetje. Daar mag hij best die drie kwartier over doen. Dan mag ik wanneer hij minder actief wordt borstcompressie doen en zijn voetjes plagen. Voeden totdat hij uiteindelijk zelf loslaat mag ook weer. Eigenlijk lijkt dit wel wat op hoe het eergisteren ging, met als verschil dat hij actiever moet gaan drinken zodat hij ook weer meer kan slapen tussendoor.

Net hebben we het geprobeerd en ik ben voorzichtig optimistisch, hij viel als een blok in slaap na de voeding. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  vrijdag 29 december 2017 @ 20:03:46 #236
409579 LuDann
All the way
pi_176122634
Gefeliciteerd Helio!

De zorgen om gewicht zijn heel herkenbaar, ik heb ze met Wolk ook gehad (en nog is er af en toe twijfel). Geboren als 8 ponder maar weegt inmiddels met bijna 2,5 jaar 10 kilo. Van +2,5 naar -2,5 op de curve gegaan dus.

PKM, goed dat je een LK gesproken hebt en fijn dat je er voor nu weer wat vertrouwen in hebt. Wat eens strijd zo joh.

Vraagje: omdat ik een slechte start qua borstvoeding vrees ivm KS wil ik wat kolven vast. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoeveel kolf je, waar doe je het in (spuitjes?) en neem je dat dat dan mee naar het ziekenhuis, ingevroren met koelelementen ofzo? Wanneer kolf je, echt vanaf een week of 37 of al eerder?
pi_176123341
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 20:03 schreef LuDann het volgende:
Gefeliciteerd Helio!

De zorgen om gewicht zijn heel herkenbaar, ik heb ze met Wolk ook gehad (en nog is er af en toe twijfel). Geboren als 8 ponder maar weegt inmiddels met bijna 2,5 jaar 10 kilo. Van +2,5 naar -2,5 op de curve gegaan dus.

PKM, goed dat je een LK gesproken hebt en fijn dat je er voor nu weer wat vertrouwen in hebt. Wat eens strijd zo joh.

Vraagje: omdat ik een slechte start qua borstvoeding vrees ivm KS wil ik wat kolven vast. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoeveel kolf je, waar doe je het in (spuitjes?) en neem je dat dat dan mee naar het ziekenhuis, ingevroren met koelelementen ofzo? Wanneer kolf je, echt vanaf een week of 37 of al eerder?
Heb ik gedaan, ik ging elke dag vanaf week 37 met de hand wat kolven, ik deed het op ongeveer dezelfde tijd, en een ritueel; douchen, in de warme badkamer met een lekker muziekje al zittend kolven in een bakje. Dat opzuigen met spuitjes idd en invriezen (spuitjes had ik een briefje op met mijn naam, datum van kolven, hoeveel ml en dat t moedermelk was)
Ik weet niet meer precies hoeveel ik had :@ ik dacht rond de 100 ml in spuitjes van 5 en 6 ml. Had er een paar (4 ofzo? In overleg met de VK iig) mee naar het ziekenhuis in een koeltas met 2 koelelementen waar ze tussen lagen. In het ziekenhuis gingen ze in de koelkast aldaar.

En toen we naar huis mochten zijn we ze vergeten en dus zijn ze uiteindelijk weggegooid. _O-
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_176123581
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 20:20 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Heb ik gedaan, ik ging elke dag vanaf week 37 met de hand wat kolven, ik deed het op ongeveer dezelfde tijd, en een ritueel; douchen, in de warme badkamer met een lekker muziekje al zittend kolven in een bakje. Dat opzuigen met spuitjes idd en invriezen (spuitjes had ik een briefje op met mijn naam, datum van kolven, hoeveel ml en dat t moedermelk was)
Ik weet niet meer precies hoeveel ik had :@ ik dacht rond de 100 ml in spuitjes van 5 en 6 ml. Had er een paar (4 ofzo? In overleg met de VK iig) mee naar het ziekenhuis in een koeltas met 2 koelelementen waar ze tussen lagen. In het ziekenhuis gingen ze in de koelkast aldaar.

En toen we naar huis mochten zijn we ze vergeten en dus zijn ze uiteindelijk weggegooid. _O-
Wat zonde
  vrijdag 29 december 2017 @ 20:33:49 #239
409579 LuDann
All the way
pi_176123985
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 20:20 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Heb ik gedaan, ik ging elke dag vanaf week 37 met de hand wat kolven, ik deed het op ongeveer dezelfde tijd, en een ritueel; douchen, in de warme badkamer met een lekker muziekje al zittend kolven in een bakje. Dat opzuigen met spuitjes idd en invriezen (spuitjes had ik een briefje op met mijn naam, datum van kolven, hoeveel ml en dat t moedermelk was)
Ik weet niet meer precies hoeveel ik had :@ ik dacht rond de 100 ml in spuitjes van 5 en 6 ml. Had er een paar (4 ofzo? In overleg met de VK iig) mee naar het ziekenhuis in een koeltas met 2 koelelementen waar ze tussen lagen. In het ziekenhuis gingen ze in de koelkast aldaar.

En toen we naar huis mochten zijn we ze vergeten en dus zijn ze uiteindelijk weggegooid. _O-
Ah ok, 100 ml is nog best wel dus. :) Ik ga ook van zoiets uit denk ik, de helft in spuitjes en de andere helft in 2 flesjes. Ik moest een paar dagen geleden kolven vanwege een verstopping in mijn borst en haalde toen uit 1 borst al 30 cc, dus qua hoeveelheid moet het wel goedkomen denk ik.

Je had met het ziekenhuis vooraf afspraken gemaakt over de moedermelk, waar te bewaren en dat je dat wilde geven in plaats van kv indien nodig? Fijn dat het niet nodig was uiteindelijk!
  vrijdag 29 december 2017 @ 20:36:12 #240
409579 LuDann
All the way
pi_176124069
Ik hoop trouwens dat nummer 2 wat meer een natuurtalent is in aanhappen zeg. Ik heb nu sinds een maand of 2 weer een grote kloof links, aan die kant is aanhappen gewoon nog nooit pijnloos geweest. Ik vraag me wel een beetje af waar dat nou aan kan liggen. Mogelijk dat ik peuter die borst ga ontzeggen een week of 2 voor de uitgerekende datum, dat ik niet al met gehavende tiet start straks. :')
pi_176131085
Mooie mijlpaal Helio *O*

Ik heb een beetje een gekke vraag :+ Tijdens mijn zwangerschap heb ik door voetschimmel een kalknagel opgelopen }:| Smeren helpt geen reet dus ik wil laseren gaan proberen. De dame van de kliniek vertelde dat dit niet mag icm bv geven. Iemand enig idee waarom dit is? Ik heb een afspraak gemaakt voor over 2 maanden maar vind het nou ook weer niet nodig om hiervoor te stoppen met voeden :?
pi_176131455
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 20:33 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ah ok, 100 ml is nog best wel dus. :) Ik ga ook van zoiets uit denk ik, de helft in spuitjes en de andere helft in 2 flesjes. Ik moest een paar dagen geleden kolven vanwege een verstopping in mijn borst en haalde toen uit 1 borst al 30 cc, dus qua hoeveelheid moet het wel goedkomen denk ik.

Je had met het ziekenhuis vooraf afspraken gemaakt over de moedermelk, waar te bewaren en dat je dat wilde geven in plaats van kv indien nodig? Fijn dat het niet nodig was uiteindelijk!
Ik heb vanaf 37 weken ook een paar keer gekolfd. Wel met de elektrische, want met de hand lukte mij echt niet. Ik had uiteindelijk 4 spuitjes denk ik, 2 met 5 ml en 2 met 10 (ik beviel met 38.3, dus niet bijster veel kans gehad :+). Ik was blij dat ik ze had, want daardoor hoefde ik niet met poedermelk bij te voeden toen A. in de eerste dagen wat moeite had met drinken. Het lijkt niet veel, maar na 2 dagen ging het al veel beter en ik kolfde ook meteen als A niet zelf dronk. Zodat ik zeker elke 2 uur stimulatie had. Er was vrij snel ook nieuwe aanvulling beschikbaar :).
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 29 december 2017 @ 23:08:02 #243
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176131490
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 december 2017 22:58 schreef Fazzoletti het volgende:
Mooie mijlpaal Helio *O*

Ik heb een beetje een gekke vraag :+ Tijdens mijn zwangerschap heb ik door voetschimmel een kalknagel opgelopen }:| Smeren helpt geen reet dus ik wil laseren gaan proberen. De dame van de kliniek vertelde dat dit niet mag icm bv geven. Iemand enig idee waarom dit is? Ik heb een afspraak gemaakt voor over 2 maanden maar vind het nou ook weer niet nodig om hiervoor te stoppen met voeden :?
Ik heb geen idee maar grote kans dat het uit onwetendheid is. Denk even aan die verdoving bij de tandarts waarmee ik niet mocht voeden laatst, dat sloeg ook nergens op. Ze willen geen risico lopen op problemen achteraf en brengen je daarmee juist in de problemen.

Smeren alleen helpt zelden. In combinatie met vijlen soms wel. Of anders pillen maar dat is 3 maanden slikken en soms ook zonder resultaat. Ben benieuwd of laseren werkt voor je!


[ Bericht 0% gewijzigd door Lemijn op 29-12-2017 23:34:38 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176132235
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 20:25 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Wat zonde
4 spuitjes maar hé, dus 20 ml ofzo. T was te lang ontdooid om te mogen geven dus tja :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_176132281
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 23:08 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ik heb geen idee maar grote kans dat het uit onwetendheid is. Denk even aan die verdoving bij de tandarts waarmee ik niet mocht voeden laatst, dat sloeg ook nergens op. Ze willen geen risico lopen op problemen achteraf en brengen je daarmee juist in de problemen.

Smeren alleen helpt zelden. In combinatie met veilen soms wel. Of anders pillen maar dat is 3 maanden slikken en soms ook zonder resultaat. Ben benieuwd of laseren werkt voor je!

Gat in de markt, je schimmelnagels veilen *O* *O*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_176132441
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 20:33 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ah ok, 100 ml is nog best wel dus. :) Ik ga ook van zoiets uit denk ik, de helft in spuitjes en de andere helft in 2 flesjes. Ik moest een paar dagen geleden kolven vanwege een verstopping in mijn borst en haalde toen uit 1 borst al 30 cc, dus qua hoeveelheid moet het wel goedkomen denk ik.

Je had met het ziekenhuis vooraf afspraken gemaakt over de moedermelk, waar te bewaren en dat je dat wilde geven in plaats van kv indien nodig? Fijn dat het niet nodig was uiteindelijk!
Oh als je nog voedt en kan kolven wordt t een eitje idd! Ik had geen keizersnede btw, t was nav ervaring bij de oudste. Maar in geboorteplan en bij vk aangegeven dat we liever geen kv wilden en daarom dus mm mee hadden. En vriend op t hart gedrukt er op te letten


Maar in tegenstelling tot oudste was jongste geen zorgenkindje dat bijgevoed moest worden gelukkig O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  vrijdag 29 december 2017 @ 23:35:12 #247
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176132817
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 23:24 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Gat in de markt, je schimmelnagels veilen *O* *O*
Ik vond het er al zo raar uitzien :o.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176133279
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 23:35 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ik vond het er al zo raar uitzien :o.
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Ik had net precies hetzelfde in het babytopic :P (wel inmiddels aangepast 8-) )
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 30 december 2017 @ 00:04:39 #249
269689 crew  Viv
pi_176134281
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 23:24 schreef tombolafan het volgende:
Gat in de markt, je schimmelnagels veilen *O* *O*
:D
quote:
3s.gif Op vrijdag 29 december 2017 19:38 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Ik was hem eerder gaan loshalen omdat zijn voeding soms nog lang hoog bleef zitten en hij leek buikkrampjes te krijgen.
PM fijn dat je met een lk een plan van aanpak hebt gemaakt. :) Overigens denk ik dat je krampjes niet kunt omzeilen, en andersom: dat krampjes geen teken is dat je iets moet veranderen aan de borstvoeding.
  zaterdag 30 december 2017 @ 00:13:52 #250
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176134646
Ik vond deze info destijds erg fijn.

Vooral de tip over het aanbieden van de leegste borst heeft bij ons menig avond ietsjes rustiger laten verlopen.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_176138566
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 23:24 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Gat in de markt, je schimmelnagels veilen *O* *O*
_O-
Wat Lemijn zegt idd. Zolang ze je borst niet direct lasert, kan ik me niet voorstellen dat het invloed heeft.
pi_176138596
:D Dank Lemijn & Wup! Ik ga het gewoon doen dus :s) En hopen dat het werkt :X
pi_176143517
Hier komt het moment dat Dirk naar de opvang moet steeds dichterbij. Dus gelijk vraag over hoe jullie dat doen? Hij gaat van 12 tot 5, ongeveer, maar zijn ritme met drinken verschilt zo dat ik geen idee heb wat ik mee moet geven. 1, 2 of 3 voedingen? Wat nou als hij niet genoeg heeft? En als ik niet weet hoevaak hij drinkt, hoe weet ik dan hoevask ik moet kolven? Ik vind het maar moeilijk en onzeker en heb echt geen idee hoe ik het moet doen.
En eigenlijk vind ik hem nog te klein voor de opvang en dat helpt dus niet echt mee in dit verhaal.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 30 december 2017 @ 13:24:20 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_176145274
Nanuke, meestal hebben ze wel een vriezer op de opvang. Voor 5 uurtjes zou ik 1 ontdooide voeding en 2 ingevroren voedingen meegeven. Dat zal echt niet op gaan, waarschijnlijk komt ie maar aan 1 flesje. Maar mocht het nodig zijn dan hebben ze wat achter de hand.
Sterkte vooral voor jou ;) :*
disclaimer
  zaterdag 30 december 2017 @ 13:26:01 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_176145331
Ga je zelf 4 uurtjes werken trouwens? Kijk even hoe laat hij nog drinkt. Als hij om 11:30 nog bij jou drinkt kun je best met 1 keer uit. Is de laatste voeding om 9:30 dan zou ik 2 keer kolven.
disclaimer
  zaterdag 30 december 2017 @ 13:34:41 #256
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176145636
Wat wij deden is een klein voorraadje in de vriezer op de opvang. Als dan bleek dat ze onverwachts niet genoeg hadden dan gebruikten ze dat.

In het begin is het toch even uitproberen. Je zou kunnen kijken naar wat een gemiddelde hoeveelheid is dat baby's van zijn gewicht en leeftijd drinken.
https://www.lalecheleague(...)eel-melk-in-een-fles

Kolven is ook een beetje uitproberen. Ik wilde heel ambitieus 2x per dag kolven, maar redde dat niet met de stuwing en hoeveelheid melk.
Op een werkdag van 10u kolfde ik 3x.
Als jij net als Dirk ook van 12-5 weg bent dan denk ik dat 1x kolven voldoende is als je er vlak voor en erna live kunt voeden. Maar dat merk je snel genoeg :)
Je mag iig 25% van je werktijd aan kolven spenderen.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zaterdag 30 december 2017 @ 13:35:25 #257
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176145659
Oh, wat SQ zegt dus :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zaterdag 30 december 2017 @ 13:55:40 #258
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_176146381
Kolven :{

Niet mijn hobby. Ik werkte hele dagen en kolfde 3 keer, behalve wanneer ik een dip had (dan 4 x kort) of wanneer ik het niet redde (dan 2 keer met ploftetten :9 ). Ik ging op de dagen dat onze dochter bij de opvang was live voeden, want ze was een fanatieke flesweigeraar. Voor deze baby kan dat helaas niet, want ik heb inmiddels een andere baan die niet meer op loopafstand van de opvang is.

Voor het nieuwe bv-avontuur heb ik inmiddels een nieuwe kolf (horigen chicture) gekocht👍🏻 waren telkens niet leverbaar en nu in pre order. Heel fijn! Bij de eerste ronde had ik een medela swing, maar die ging na krap een jaar kapot (zoog alleen het vacuüm nog harder en harder Ipv te pompen, auauau) en toen vond ik de service zo onwijs belabberd dat ik nu geen medela meer wil. Nu lekker een dubbelzijdige, dat moet tijd schelen en hopelijk brengt het meer op! Lees veel goede verhalen over de siliconen schilden van deze kolf. Ben benieuwd. Heb ook spuitjes gekocht waar je 5 ml melk in kan invriezen. Man, het voelt zo dichtbij ineens :')
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_176153948
Hoe uit een beginnende borstontsteking zich?

S. kwam de afgelopen dikke week telkens 2 keer per nacht. 2 nachten geleden opeens maar 1 keer (en maar 1 borst), waardoor ik met megastuwing en pijn in de andere borst wakker werd.

Vervolgens gister op pad geweest en heeft hij 's middags slecht gedronken. 's Avonds bij thuiskomst was hij zo moe, dat hij ook slecht gedronken heeft en na kort drinken aan 1 borst in slaap was gevallen. Afgelopen nacht wel weer 2 keer gevoed, maar ook matig.
Ik werd dus weer wakker met stuwing, pijn en megalekkage (lang leve de handdoek in bed *O* ).
De eerste voeding van vanochtend ging ook maar matig en hij wilde weer maar 1 borst.

Ik heb nu dus al de hele dag af en toe steken in mijn rechterborst. Ook als S. tegen m'n schouder (en dus borst) hangt, doet het af en toe pijn. Voeden doet dan weer geen pijn.
Een borstontsteking is één van mijn nachtmerries, dus wil dat koste wat kost voorkomen.

Op borstvoeding.com lees ik dat borst goed leeggedronken moet worden. Dat lukt momenteel niet, want S. heeft daar geen zin in. Moet ik dan toch nog tijdens mijn vakantie die #$*&# kolf uit de kast gaan plukken?
En als ik vaker ga aanleggen om de borst toch leeg te krijgen, dan wordt de productie toch ook weer hoger, wat het probleem dan weer groter maakt???

Borstvoeding, heel erg fijn om te doen, maar af en toe ook zo onduidelijk en onzekermakend.....

Of kunnen de symptomen ook nog iets anders zijn?

Edit: merk nu dat ik vooral stekende pijn heb als ik buk, dus als de borst een beetje hangt :?

[ Bericht 5% gewijzigd door TolstoiFan op 30-12-2017 17:53:53 ]
pi_176154341
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 12:24 schreef Nanuke het volgende:
Hier komt het moment dat Dirk naar de opvang moet steeds dichterbij. Dus gelijk vraag over hoe jullie dat doen? Hij gaat van 12 tot 5, ongeveer, maar zijn ritme met drinken verschilt zo dat ik geen idee heb wat ik mee moet geven. 1, 2 of 3 voedingen? Wat nou als hij niet genoeg heeft? En als ik niet weet hoevaak hij drinkt, hoe weet ik dan hoevask ik moet kolven? Ik vind het maar moeilijk en onzeker en heb echt geen idee hoe ik het moet doen.
En eigenlijk vind ik hem nog te klein voor de opvang en dat helpt dus niet echt mee in dit verhaal.
Nanuke, hier precies hetzelfde. Uiteindelijk gewoon maar begonnen met zo'n 120 ml. flesjes (op basis van de berekening van La Leche League, die Sylver noemt).

Uit die berekening kwam wat meer, maar ik wilde niet meteen teveel in de fles, om te voorkomen dat S. als ik thuis kwam geen trek had of dat er elke keer veel melk weggegooid moest worden. Ik ga elke werkdag een half uur eerder naar huis om dan live te kunnen voeden.

Ik kolf 2 keer op mijn werk, op een werkdag van 8 uur. Werk wel redelijk dicht bij huis, dus niet veel reistijd.

Inmiddels geven we flesjes van 130 ml., waarvan ook regelmatig 10-30ml. blijft staan. Na 3 maanden werken blijkt dat S. wel de fles afgekolfde melk drinkt, maar toch liever live bij mij drinkt O+
Vooral de dag dat ie ingevroren melk krijgt, is niet favoriet. De overige werkdagen krijgt hij afgekolfde melk van de dag ervoor, dat gaat beter. Kieskeurig kind :+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 30 december 2017 @ 18:32:15 #261
269689 crew  Viv
pi_176156832
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 17:21 schreef TolstoiFan het volgende:
Op borstvoeding.com lees ik dat borst goed leeggedronken moet worden. Dat lukt momenteel niet, want S. heeft daar geen zin in. Moet ik dan toch nog tijdens mijn vakantie die #$*&# kolf uit de kast gaan plukken?
En als ik vaker ga aanleggen om de borst toch leeg te krijgen, dan wordt de productie toch ook weer hoger, wat het probleem dan weer groter maakt???
Van een keertje de pijnlijke borst goed leegkolven krijg je niet meteen een overproductie hoor, anders zou het omgekeerde ook waar zijn: een instortende productie na een dagje weinig drinken.
pi_176157940
TolstoiFan, het komt me wel bekend voor. Of dit nou een beginnende borstontsteking is geen idee, maar ik heb ook wel eens gehad in zo’n geval dat het pijnlijke gevoel vrij lang aanhield (tot een paar dagen). Ook nadat er allang weer goed gedronken was, het bleef gewoon beurs aanvoelen. Niet fijn in elk geval. Goed leegkolven kan niet echt kwaad denk ik, maar ik weet niet of je pijn daarmee ook meteen voorbij is. Ik had altijd het idee alsof het weefsel moest herstellen van de druk en de spanning. Sterkte!
pi_176161087
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 18:32 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Van een keertje de pijnlijke borst goed leegkolven krijg je niet meteen een overproductie hoor, anders zou het omgekeerde ook waar zijn: een instortende productie na een dagje weinig drinken.
Eigenlijk weet ik dat wel, maar stel dat het na 1 keer niet over is en er langere tijd slecht gedronken wordt. Moet ik dan wel vaker leegkolven? De onzekerheid met betrekking tot de borstvoeding ligt bij mij snel op de loer, omdat het in het begin nogal moeizaam en pijnlijk verliep.

S. heeft net wel de rechterborst goed gedronken, maar er blijft een pijnlijke, stekende plek. Inderdaad wat beurs. Zou misschien ook kunnen komen doordat ik vanochtend in de douche de druk met de hand weggekolfd heb, toen bleek dat hij niet echt zin had om te drinken.

Links wilde hij niet drinken, hopelijk straks wel weer en dat hij dan ook rechts nog eens drinkt.
pi_176172983
Tolstoi, ik zou dan toch eerst rechts geven als die nog beurs/pijnlijk blijft. Als de verstopping nog niet weg is, maak je het anders alleen maar weer erger omdat er weer druk opbouwt als hij dan niet die borst drinkt. Maar ik gok dat mijn reactie te laat is. :+

Bedankt voor jullie reacties Sylver en SQ. Daar heb ik wel wat aan denk ik. Ik vind alleen de hoeveelheid in de fles wel lastig nog. De berekening bij drie maand komt uit op zo'n beetje 80ml, maar als ik dansles heb, biedt man altijd flessen van 110 aan die glad opgaan. Wordt nog even spelen daarmee denk ik. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176181385
ik heb nooit over de optie diepvries op kdv nagedacht, maar goede tip!

Ik geef 4 x 130ml mee (ze gaat 8 of 9 uur) op dit moment. Meestal krijgen we nog 1 of 2 voedingen mee naar huis die vriend dan vaak nog geeft voor ik thuis ben. Vaak geef ik verse melk mee, dus de volgende dag kan ik het opnieuw meegeven als het niet op is gegaan. Ik nummer de bakjes tegenwoordig zodat de diepvries of eerst gekolfde melk ook al eerste wordt gebruikt.
Als er melk overblijft terwijl ik niet meer weg hoef, maar niet meer ingevroren kan worden, kies ik er soms voor om haar een flesje met die melk te geven en zelf opnieuw te kolven zodat de verse voeding de diepvries in kan en ik niets weg hoef te gooien.

de 130 ml meegeven is gebaseerd op wat ze eerder al bij vriend uit de fles dronk als ik weg was. Ik zou dan ook 110 aanhouden als ik jou was Nanuke. Dan heb je zeker genoeg, bijstellen kan altijd nog als het toch teveel blijkt.

op het werk kolven ben ik nog zoekende in, ivm ambulant werk met vaak veel afspraken buiten de deur. Ik kolf meestal voor ik ga helemaal leeg. Daarna kolf ik om de 3 tot 5 uur (afhankelijk van mijn afspraken), geen stuwing gelukkig. Soms is het als ik naar huis kan ook kolftijd maar dan wil ik gewoon naar huis (45 minuten reistijd). Als ze dan net een flesje heeft gehad kolf ik thuis nog eens.
Ik probeer er vooral op te Letten dat ik iig de hoeveelheid kolf die ze ongeveer op heeft die dag ivm productie.
pi_176181782
Dan wel de grote diepvries doen en niet zo’n deurtje. Maar bij mijn crèche zijn ze ook echt zeer beperkt gewend aan borstvoeding, lijkt het.

Ik zou dan inderdaad ook 110 ml meegeven Nanuke. Die berekeningen zijn ook maar een richtlijn. Succes, spannend die eerste keren!
pi_176182162
Die berekeningen zijn idd een gemiddelde. De ene heeft ook wat vettere melk dan de andere ;)
E. drinkt 6x ongeveer 140cc per keer.

Van de week de mijlpaal kolven-op-onbekend-terrein: Een babywinkel tijdens het winkelen.
pi_176187072
Nanuke, uiteindelijk heb ik toch eerst rechts gegeven. Maar vooral omdat hij links niet wilde drinken (al een paar keer niet :? ).
Rechts heeft hij gisteravond redelijk gedronken. Was wel een strijd om hem in bed te krijgen en te laten slapen.

Links heb ik vervolgens gisteravond afgekolfd. S. werd kort daarna weer wakker en wilde toch nog wat drinken en toen wilde hij wel links nog kort drinken.
Rond half zes meldde hij zich weer voor een voeding, wederom rechts gegeven. Dat ging goed.
Vanochtend toch eerst links gegeven (wat aardig ging), daarna nog kort rechts.
En net nog een keer rechts gegeven, links wil hij weer niet :{

Rechts onderin de borst blijft wat pijnlijk/beurs, al voel ik niet echt harde plekken, misschien wat dieper van binnen als ik wat harder druk.

Wordt er een beetje verdrietig en onzeker van, omdat S. zo matig drinkt, links niet lijkt te willen drinken en vreselijk snel afgeleid is. Als hij hoort dat mijn man zich omdraait in bed terwijl hij aan het drinken is, dan hangt ie alweer onderstboven om te kijken wat er gebeurt. Daarna krijg ik hem bijna niet meer aan de borst. Terwijl 3 seconden daarvoor hij gewoon rustig aan het drinken was. Ik voed al in het donker, zodat er weinig prikkels/afleiding is.
Als ik dan mijn vinger tegen zijn mondje houd, gaat ie wel likken en wil ie wel op mijn vinger zuigen, maar als ik dan de borst aanbiedt, wil ie die niet meer en gaat ie gillen. ;(

Weet gewoon even niet wat ik nu het beste kan doen, zonder dat mijn productie verkl**t wordt. Heb het idee dat de baby en de productie een beetje ontregeld zijn....
pi_176187512
Moet ik nu beide borsten gaan kolven?
En wat als S. binnen korte tijd zich weer meldt?

Wil niet nog meer produceren, de vriezer ligt al redelijk vol...
pi_176189253
Ik denk dat hij meer binnenkrijgt dan jij denkt, ook al drinkt hij zo kort/matig. En misschien niet wat je horen wilt, maar als hij afgeleid is en niet meer wil drinken, dan is (denk ik) in zoverre zijn honger gestild dat hij aandacht voor wat anders heeft. Ik zou dan niet forceren en kijken wanneer hij weer komt. Probeer te vertrouwen op je baby, die weet best goed wat hij wil. Soms willen ze gewoon even een tijd minder goed drinken, dat regelt zich vanzelf wel weer. Als hij niet genoeg krijgt, komt hij vanzelf weer vaker en regelt hij op die manier wel weer.

Maar dit is allemaal mijn nog niet erg ervaren mening.
Houdt het gedrag aan en blijven je twijfels, bel dan een lactatiekundige en overleg wat het handigst is in jouw situatie. :*

Dirk weigert ook regelmatig mijn linkerborst. Die is qua productie ook het minst en hij moet daar meer moeite voor doen om een tsr op te roepen. Daar heeft hij niet altijd het geduld voor. In t begin heb ik me er veel over gefrustreerd en geprobeerd dat recht te trekken, maar dat leverde alleen maar een meer frustraties op. Dus nu leg ik die vaak aan als hij onrustig is, zodat hij wat kan drinken/sabbelen. En ik begin iets vaker met links aanleggen, omdat hij rechts dan toch altijd nog wil en als hij dan een keer niet links wil is het minder erg.

[ Bericht 11% gewijzigd door Nanuke op 31-12-2017 13:44:07 ]
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zondag 31 december 2017 @ 13:34:28 #271
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176189254
Als je nu pijnlijke plekken hebt in beide borsten zou ik ze 1 keer na een voeding allebei helemaal leeg kolven.
En daarna gewoon baby weer volgen, ook al drinkt hij kort. Hij zal zichzelf echt niet laten verhongeren ineens. Misschien heb je momenteel wel te veel melk voor wat hij nodig heeft en drinkt hij daarom minder.
Tenzij hij nu duidelijk ziek is oid, maar anders is het toch wel gek dat hij het niet meer zelf zou kunnen regelen na 6 maanden?

Je moet er natuurlijk geen borstontsteking aan over houden, daarom is volledig leegkolven en goed de plekken masseren wel verstandig.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_176189747
Nee, ziek is hij allerminst. Het is en blijft een vrolijk kereltje O+
Maar het zou fijn zijn als hij goed drinkt, volgens onze eigen weegschaal is hij al 3 weken niet aangekomen en dan ga ik me daar ook weer druk over maken.

Links is ook mijn mindere borst, maar hij dronk daar wel goed uit, tot vandaag en gister.
Ik moet inderdaad op mijn baby en mijn borsten vertrouwen, maar vind dat lastig, want geen controle.

Vind het ook zo vreemd dat hij links opeens niet meer wil of veel minder.

Zal mijn borsten leegkolven na de volgende voeding en daarna weer S. gaan volgen.....

Dank voor de adviezen!
  zondag 31 december 2017 @ 15:40:26 #274
409579 LuDann
All the way
pi_176193740
Beetje late reactie, ik kan maar moeilijk de tijd vinden om te reageren. :@

quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 23:06 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik heb vanaf 37 weken ook een paar keer gekolfd. Wel met de elektrische, want met de hand lukte mij echt niet. Ik had uiteindelijk 4 spuitjes denk ik, 2 met 5 ml en 2 met 10 (ik beviel met 38.3, dus niet bijster veel kans gehad :+). Ik was blij dat ik ze had, want daardoor hoefde ik niet met poedermelk bij te voeden toen A. in de eerste dagen wat moeite had met drinken. Het lijkt niet veel, maar na 2 dagen ging het al veel beter en ik kolfde ook meteen als A niet zelf dronk. Zodat ik zeker elke 2 uur stimulatie had. Er was vrij snel ook nieuwe aanvulling beschikbaar :).
Wat fijn dat je er wat aan had, het is ook mijn doel om kv te vermijden (vooral vanwege de KMA van Wolk). Ik hoop niet dat ik met 38 weken beval, daar ben ik nog heul niet klaar voor dan. :P
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 23:28 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Oh als je nog voedt en kan kolven wordt t een eitje idd! Ik had geen keizersnede btw, t was nav ervaring bij de oudste. Maar in geboorteplan en bij vk aangegeven dat we liever geen kv wilden en daarom dus mm mee hadden. En vriend op t hart gedrukt er op te letten

Maar in tegenstelling tot oudste was jongste geen zorgenkindje dat bijgevoed moest worden gelukkig O+
Het zal niet veel gedoe zijn nee, was vooral benieuwd naar de praktische kanten van de ervaringen van anderen. :Y Hier had de mijn eerste ook geen ideale start (hoewel niks ernstigs). Ik zal het ook even aangeven in het ziekenhuis en in mijn bevalplan zetten. Dan mag man dat bewaken, dat kan hij wel.

Fijn joh, geen zorgenkindje de tweede keer.
  zondag 31 december 2017 @ 15:57:58 #275
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176194312
quote:
Mooi stuk. Met het kerstdiner heb ik dit zeker toegepast. Vooral goed om wat jij hier ook al eerder schreef: dat je van borstvoeding niet iets unieks, bijzonders, ingewikkelds moet maken.

Voor de gelegenheid even een plaatje erbij van onze wandeling door de stad gisteren, die wat langer duurde dan gepland.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 3% gewijzigd door Lemijn op 01-01-2018 13:27:36 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176194691
Lemijn O+
pi_176194955
O+ !
pi_176201968
Mooi stel O+
pi_176202327
Mooi setje zijn jullie!!!

Wat doen jullie met alcohol en voeden dan? Wel een glaasje en geen wachttijd aanhouden? Dat heb ik nog nooit gedurfd eigenlijk. Ik drink juist bij dit soort avonden gewoon niet omdat baby vaker wakker wordt en ik haar met een flesje veel minder snel weer in slaap krijg. En dat vind ik best jammer, ik zou best een glaasje lusten :9
pi_176202694
Mijn laatste voeding valt over het algemeen rond 11uur, en baby laat er dan vaak zo'n beetje 4-5 uur tussen. Dus ik drink een klein glaasje om 12 uur en vind het dan prima. Als hij dan voor 2en weer komt, zal ik hem de borst niet ontzeggen. Normaal gesproken drink ik niet als er een kans bestaat dat hij wil drinken/zorg ik voor een voeding jn de fles, maar ik maak voor vandaag een uitzondering. :)

Mooi Lemijn. O+

En Wupwup, een goed stuk, met een fijne onderliggende boodschap. :*

[ Bericht 0% gewijzigd door Nanuke op 31-12-2017 20:22:42 ]
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zondag 31 december 2017 @ 21:15:34 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_176203892
Ik live gewoon on the edge en drink er een paar. Je moet niet vergeten dat het echt om bizar kleine hoeveelheden gaat in de melk. En mijn baby drinkt echt maar mini beetjes in de nacht. Dus ik geloof niet dat ik hem daar echt veel schade mee berokken ;)
( en voordat men zich zorgen maakt, de keren dat ik in een jaar drink zijn echt op een hand te tellen tegenwoordig ;))
disclaimer
  zondag 31 december 2017 @ 21:24:57 #282
149959 SQ
snelle trees
pi_176204109
En nog even O+ voor lemijn!
disclaimer
  zondag 31 december 2017 @ 21:30:15 #283
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176204207
Toffe foto Lemijn! O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zondag 31 december 2017 @ 21:32:09 #284
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176204256
Ik begrijp uit het artikel dat als je baby direct na het nuttigen van een standaardglas alcohol aanlegt, het 1 druppel alcohol binnen krijgt. Dat zou ik ook nog wel durven riskeren, aangezien die druppel rap kleiner wordt met elk kwartier dat verstrijkt.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zondag 31 december 2017 @ 21:39:09 #285
149959 SQ
snelle trees
pi_176204422
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 21:32 schreef Sylver_ het volgende:
Ik begrijp uit het artikel dat als je baby direct na het nuttigen van een standaardglas alcohol aanlegt, het 1 druppel alcohol binnen krijgt. Dat zou ik ook nog wel durven riskeren, aangezien die druppel rap kleiner wordt met elk kwartier dat verstrijkt.
áls baby 200 ml drinkt. Dat haalt de mijne nog niet misschien :')
disclaimer
  zondag 31 december 2017 @ 21:41:22 #286
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176204481
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 21:39 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

áls baby 200 ml drinkt. Dat haalt de mijne nog niet misschien :')
Dat ook nog eens :Y
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_176204500
Aangespoord door dat artikel en door jullie drink ik er ook eentje. Heb ook altijd de 2 uur wachttijd aangehouden, als ik al dronk (heel zelden). Denk dat ze hoogstens 50 cc drinkt, een kwart druppel op heel veel baby (dreumes) moet een keer kunnen.

Vroeger, met de speen in de alcohol en alles... ;)
pi_176205063
Wat fijn om te lezen, dank voor het delen, ik heb er ook één ingeschonken :)
  zondag 31 december 2017 @ 22:12:05 #289
149959 SQ
snelle trees
pi_176205137
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 21:41 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Dat ook nog eens :Y
uiteraard ligt ie nu te klokken alsof zijn leven er van af hangt _O- :') eikel O+
(Of hij houdt gewoon van alcoholmelk)
disclaimer
pi_176205159
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 22:12 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

uiteraard ligt ie nu te klokken alsof zijn leven er van af hangt _O- :') eikel O+
(Of hij houdt gewoon van alcoholmelk)
Laat ‘m die druppel alcohol maar goed smaken dan!
  zondag 31 december 2017 @ 22:36:12 #291
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176205568
Ik heb mezelf ook een glaasje ingeschonken! Gezellig dit simultaan onze kinderen vergiftigen >:O .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 31 december 2017 @ 22:54:30 #292
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176205866
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 22:12 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

uiteraard ligt ie nu te klokken alsof zijn leven er van af hangt _O- :') eikel O+
(Of hij houdt gewoon van alcoholmelk)
Hij houdt ook wel van een glaasje dus *)

quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 22:36 schreef Lemijn het volgende:
Ik heb mezelf ook een glaasje ingeschonken! Gezellig dit simultaan onze kinderen vergiftigen >:O .
_O- Proost!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  maandag 1 januari 2018 @ 01:22:39 #293
73386 Fazz
onderweg
pi_176208516
}:| 3 glaasjes champagne en net nu weigert hongerige baby de fles }:|

Ik hoop dat ze het me niet kwalijk zal nemen, later oO<
  maandag 1 januari 2018 @ 01:25:47 #294
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176208581
Ze heeft van Noud gehoord dat er alcoholische melk wordt uitgedeeld 😁
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_176208991
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 15:40 schreef LuDann het volgende:
Beetje late reactie, ik kan maar moeilijk de tijd vinden om te reageren. :@

[..]

Wat fijn dat je er wat aan had, het is ook mijn doel om kv te vermijden (vooral vanwege de KMA van Wolk). Ik hoop niet dat ik met 38 weken beval, daar ben ik nog heul niet klaar voor dan. :P

[..]

Het zal niet veel gedoe zijn nee, was vooral benieuwd naar de praktische kanten van de ervaringen van anderen. :Y Hier had de mijn eerste ook geen ideale start (hoewel niks ernstigs). Ik zal het ook even aangeven in het ziekenhuis en in mijn bevalplan zetten. Dan mag man dat bewaken, dat kan hij wel.

Fijn joh, geen zorgenkindje de tweede keer.
Als je ook gewoon voedt nu dan kan je natuurlijk nu ook al kolven en invriezen. Mòcht je dan met 38 weken bevallen dan heb je iig iets :D

Ja was wel een wereld van verschil, bij oudste 7 dagen ziekenhuis en bij jongste niet eens 7 uur :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_176209023
Hahahaha misschien is het gewoon überhaupt lurktijd, hier ook een comazuiper nu en geen alcohol op vandaag _O- O+
Iedereen hier ook de beste wensen :*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_176209147
:W nachtvoedingentijd.
pi_176231526
Whaaaaah, het is eindelijk zo ver! I is van de bv af! De afspraak was: na de kerstvakantie, dus vanaf 1 januari is het klaar. Ook omdat ze eind januari 4 jaar wordt en dat voor mij echt de uiterste uiterste deadline was. I daar dus tijdje op voorbereid, waarbij ze wel duidelijk protest aantekende. :') . Nu hebben we dus een cadeautje beloofd bij vijf dagen zonder bv. :') . En nu is ze zonder drama al twee dagen akkoord gegaan met deze Nieuwe Orde.

En ik ben er dus helemaal niet nostalgisch of weemoedig onder. *O* .

Maar wat ik wel fijn vind, is dat dit kennelijk toch, ook al is het dan niet op haar initiatief gegaan, een goed moment was.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 2 januari 2018 @ 09:44:25 #299
149959 SQ
snelle trees
pi_176231533
Fijn Franny!
Ik wilde VRIJHEIDDD tikken maar ja, je hebt Y de komende tijd ook nog wel _O-
disclaimer
pi_176232166
Wat een mooie periode Franny!
pi_176232219
Wouw Franny wat een periode!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')