abonnement Unibet Coolblue
pi_175341879
Het duurt nu waarschijnlijk niet extreem lang meer voor mijn jongste zoon ook uit huis gaat en in een stad vrij ver hier vandaan gaat studeren.

Ik hoor mijn leven lang al veel horrorverhalen over het lege nest syndroom maar ik zie er om heel eerlijk te zijn wel een beetje naar uit.

Zijn er meer ouders die dat hebben/hadden?
  maandag 27 november 2017 @ 17:16:55 #2
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_175341972
Mijn moeder.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_175341983
Geen idee, maar volg je eigen gevoel in plaats van dat van anderen..
pi_175342034
Herkenbaar. Het was voor mijn ouders ook even schrikken toen ik ze vriendelijk verzocht op zichzelf te gaan wonen.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 27 november 2017 @ 17:22:24 #5
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_175342078
Heerlijk!
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_175342147
Mijn ma. Helemaal gestoord werd ze. Ging gelukkig gauw over nadat m'n zus kinderen kreeg. Toen had ze iets nieuws om zich op te fixeren en had ik eindelijk mijn welverdiende rust.
pi_175342153
Komen vanzelf weer terug als relaties uitgaan, contracten niet verlengd worden etecetera.
pi_175342200
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 17:25 schreef Bas_Verstappen het volgende:
Mijn ma. Helemaal gestoord werd ze. Ging gelukkig gauw over nadat m'n zus kinderen kreeg. Toen had ze iets nieuws om zich op te fixeren en had ik eindelijk mijn welverdiende rust.
Die snap ik niet helemaal. Lijkt me zo te lezen eerder dat jou ma dan juist wel last had van dat lege nest syndroom?
pi_175342215
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 17:28 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Die snap ik niet helemaal. Lijkt me zo te lezen eerder dat jou ma dan juist wel last had van dat lege nest syndroom?
Oh klopt idd ik las het verkeerd om sry.
pi_175342333
quote:
10s.gif Op maandag 27 november 2017 17:17 schreef Adept het volgende:
Geen idee, maar volg je eigen gevoel in plaats van dat van anderen..
Nou ja... Ik voel me dus een beetje schuldig omdat ik blijkbaar nogal ontaard ben omdat ik niet vreselijk op zie tegen dat lege nest maar er juist wel een beetje naar uit kijk.

Ben gek op mijn zoons hoor.. dat is het niet.. Maar alles draait toch aardig om jongste heen in dit huis en het lijkt me best fijn als ik niet constant rekening met hem meer hoef te houden. Gewoon lekker mijn eigen plan kunnen trekken zeg maar.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 27 november 2017 @ 17:36:58 #11
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_175342441
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 17:32 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nou ja... Ik voel me dus een beetje schuldig omdat ik blijkbaar nogal ontaard ben omdat ik niet vreselijk op zie tegen dat lege nest maar er juist wel een beetje naar uit kijk.

Ben gek op mijn zoons hoor.. dat is het niet.. Maar alles draait toch aardig om jongste heen in dit huis en het lijkt me best fijn als ik niet constant rekening met hem meer hoef te houden. Gewoon lekker mijn eigen plan kunnen trekken zeg maar.
Mijn kinderen zijn allang uit huis en ik vind het heerlijk, nergens last van gehad iig en ik heb geweldige kinderen O+
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_175342488
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 17:32 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nou ja... Ik voel me dus een beetje schuldig omdat ik blijkbaar nogal ontaard ben omdat ik niet vreselijk op zie tegen dat lege nest maar er juist wel een beetje naar uit kijk.

Ben gek op mijn zoons hoor.. dat is het niet.. Maar alles draait toch aardig om jongste heen in dit huis en het lijkt me best fijn als ik niet constant rekening met hem meer hoef te houden. Gewoon lekker mijn eigen plan kunnen trekken zeg maar.
Laat je niet gek maken joh.. Je bent gewoon heel eerlijk en dat is meer te waarderen dan dat neppe gedoe van ik heb me nooit los kunnen maken van mijn kroost achtige moeders :)

Opvoeden is een hele taak, en en dat je liefdevol opgevoed en gezorgd hebt is al bewonderenswaardig, en vinden dat je straks heerlijk de tijd aan jezelf hebt is volkomen normaal, en zeker niets om je voor te hoeven schamen, ik zou het zelfs zeer gezond noemen!

En gun jou zeker je welverdiende time off voor jezelf :P

Dus, maak je zeer zeker niet druk!
pi_175343484
Mijn ervaring:

Als je al je voldoening haalt uit moeder zijn, uit het feit dat je de liefdevolle spil bent van een druk gezin, dan moet je jezelf wel even heruitvinden ja. En niet iedereen lukt dat.

Als je naast het moeder zijn ook voldoening haalt uit andere dingen is die overgang minder groot.
pi_175343689
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 17:32 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ben gek op mijn zoons hoor.. dat is het niet.. Maar alles draait toch aardig om jongste heen in dit huis en het lijkt me best fijn als ik niet constant rekening met hem meer hoef te houden. Gewoon lekker mijn eigen plan kunnen trekken zeg maar.
Waarom? Als je alles om hem laat draaien lijkt mij juist de kans dat je er wel last van krijgt redelijk groot, al denk je nu van niet.
pi_175343863
Lege-nest-naar-de-zuiderzon-syndroom
pi_175344116
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 17:12 schreef Ouder1 het volgende:

Ik hoor mijn leven lang al veel horrorverhalen over het lege nest syndroom maar ik zie er om heel eerlijk te zijn wel een beetje naar uit.
Ik denk eigenlijk dat die horrorverhalen een soort ‘opschepperij’ zijn. Van mensen die graag willen overkomen als een ontzettend engelachtige supermoeder.
pi_175344257
Mijn moeder zei ook altijd dat ze ernaar uit keek. Inmiddels klaagt ze dat we zo weinig langskomen (voornamelijk de jongste), zodra we er zijn wordt er een kort assessment opgemaakt of we naar de kapper moeten, onze nagels wel knippen, al naar de tandarts zijn geweest, nog een nieuwe winterjas nodig hebben... :+

Ze is superlief, maar ze heeft het er best een beetje moeilijk mee ons echt los te laten. :P Ik lig inmiddels prima op koers afstuderen, weet wat ik wil en heb al langere tijd eenzelfde relatie. Sowieso faal ik weleens, maar kom ik altijd wel weer op m'n pootjes terecht. Jongste daarentegen heeft gewoon wat minder die "aaaaah, komt wel goed" instelling en die is, nou ja, jonger, dus die zit nog niet op hetzelfde punt als ik. Eerste relatie net uit, terwijl moeder helemaal gek was van de partner van jongste, etc. Dus gelukkig krijg ik niet het gros van het gemoeder over me heen. :D
Your opinion of me is none of my business.
pi_175344366
Heb je geen man dan waarmee je in je vrije tijd/na het werk dingen kunt gaan doen?
pi_175345611
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 19:05 schreef Karig_Hutje het volgende:
Heb je geen man dan waarmee je in je vrije tijd/na het werk dingen kunt gaan doen?
D'r vriend, die is geloof ik van een leeftijd dat hij ook bijna uit huis gaat
  Moderator maandag 27 november 2017 @ 20:02:44 #20
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_175345837
quote:
9s.gif Op maandag 27 november 2017 19:55 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

D'r vriend, die is geloof ik van een leeftijd dat hij ook bijna uit huis gaat
:D hardop gelachen :D :D
Breitling - Instruments for Professionals
pi_175345877
quote:
9s.gif Op maandag 27 november 2017 19:55 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

D'r vriend, die is geloof ik van een leeftijd dat hij ook bijna uit huis gaat
:T
pi_175345978
Ik plemp gewoon twee van die houten bungalowtjes in de tuin en daar kunnen mijn jong dan wonen, die mogen pas weg als ik dood ben.
pi_175346168
quote:
9s.gif Op maandag 27 november 2017 19:55 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

D'r vriend, die is geloof ik van een leeftijd dat hij ook bijna uit huis gaat
Hahaha
pi_175347734
Denk dat dat helemaal aan jezelf ligt, als je naast je kinderen ook andere dingen hebt, hobby's, uitjes enz enz zal dat meevallen, draait alles om de kinderen zal het zwaar worden.
pi_175354650
Nee, ook geen last van.
Ja doei.
pi_175355622
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 november 2017 08:09 schreef motorbloempje het volgende:
Nee, ook geen last van.
Zelfde hier.

Maar dat kan ook best komen omdat ik geen vrouw ben, geen kinderen heb en al alleen woon.
"Pools are perfect for holding water"
pi_175357537
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 november 2017 09:26 schreef probeer het volgende:

[..]

Zelfde hier.

Maar dat kan ook best komen omdat ik geen vrouw ben, geen kinderen heb en al alleen woon.
Details man, details.
Ja doei.
pi_175366057
Ik heb op een abortuskind na geen kind geproduceerd, maar ik heb er ook wel een beetje last van.
Misschien maar een poes kopen oid. :')
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_175366703
Ik denk dat dat alleen maar gezond is. Als je als ouder je kinderen zonder problemen het huis laat verlaten heb je denk ik je taak als ouder goed volbracht. Toen ik wegging hadden mijn ouders daar ook geen moeite mee omdat zij dat alleen maar als van nature zagen.

In tegenstelling tot de ouders van een vriendin van mij. :') Kan mij nog wel herinneren dat ik met haar op de trein stapte richting onze studentenstad en haar moeder een uur lang moest huilen terwijl ze die zaterdag gewoon weer terugkwam. :') Vind het altijd een beetje sneu als een ouder zijn kind niet los kan laten.
  dinsdag 28 november 2017 @ 19:07:12 #30
198365 Morendo
The Real Deal
pi_175366839
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:28 schreef Aiciu het volgende:
Ik heb op een abortuskind na geen kind geproduceerd, maar ik heb er ook wel een beetje last van.
Misschien maar een poes kopen oid. :')
Wat is een abortuskind?
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_175374008
quote:
9s.gif Op maandag 27 november 2017 19:55 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

D'r vriend, die is geloof ik van een leeftijd dat hij ook bijna uit huis gaat
Stiekem had je zelf ook een milfje gewild.
pi_175374076
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 17:32 schreef Ouder1 het volgende:
Gewoon lekker mijn eigen plan kunnen trekken zeg maar.
Als je niet aan die ellende was begonnen dan had je de afgelopen weet ik veel, 25 jaar ofzo, al je eigen plan kunnen trekken.

Mensen met kinderen :')
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_175374095
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:28 schreef Aiciu het volgende:
Ik heb op een abortuskind na geen kind geproduceerd, maar ik heb er ook wel een beetje last van.

Ja het is ook niet niks als je abortusfoetus na een jaar of 18 zegt: "pa, ma, ik denk dat het tijd is om mijn eigen weg te gaan".

8)7
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_175374177
quote:
7s.gif Op woensdag 29 november 2017 00:29 schreef Geralt het volgende:

[..]

Als je niet aan die ellende was begonnen dan had je de afgelopen weet ik veel, 25 jaar ofzo, al je eigen plan kunnen trekken.

Mensen met kinderen :')
Geen kinderen krijgen :') Zelfs mensen met down krijgen kinderen, dan kan de opvoeding gewoon geen hogere wiskunde zijn. Juist baas, de familielijn voortzetten
pi_175376515
Om de TS gerust te stellen, mijn eigen moeder had er in ieder geval totaal geen last van.
pi_175376546
quote:
7s.gif Op woensdag 29 november 2017 00:29 schreef Geralt het volgende:

[..]

Als je niet aan die ellende was begonnen dan had je de afgelopen weet ik veel, 25 jaar ofzo, al je eigen plan kunnen trekken.

Mensen met kinderen :')
Deze man weet.
Ja doei.
pi_175376670
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:54 schreef Brandaris01 het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk dat die horrorverhalen een soort ‘opschepperij’ zijn. Van mensen die graag willen overkomen als een ontzettend engelachtige supermoeder.
serieus? :')
Ik vind t een verschrikkelijk idee dat mn kinderen over n paar jaar t huis uit gaan, word al zenuwachtig als ik eraan denk.
Dat dat opschepperij zou zijn, vind ik vrij vergezocht. :') het is namelijk best wel vervelend en indien mn kinderen zouden weten hoe erg het is, zou dat onnodige druk bij hen leggen, wat juist een teken is dat je géén goede moeder zou zijn :'(

Ik zoek wel n hond straks ;(

@ts: mn moeder vond t ook fijn dat wij t huis uit gingen :+
compact en kleverig.
pi_175376699
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 20:54 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Denk dat dat helemaal aan jezelf ligt, als je naast je kinderen ook andere dingen hebt, hobby's, uitjes enz enz zal dat meevallen, draait alles om de kinderen zal het zwaar worden.
ik heb echt vrij veel te doen hoor, dus dat is t (in mijn geval iig) ook niet :N
compact en kleverig.
pi_175376700
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 00:21 schreef MCH het volgende:

[..]

Stiekem had je zelf ook een milfje gewild.
Maar Ouder-1 wil me niet ;(
  woensdag 29 november 2017 @ 09:58:58 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175376955
Ik heb gewoon nog een kind gekregen toen de oudste bijna de deur uitging :D

Maar nee, ik maak me niet druk om een leeg nest, ik denk dat het ook typisch iets is dat hoort bij de generatie die nog thuis zat en het zorgen voor het huishouden en de kinderen als enige doel had, en vaak waren de eerste kleinkinderen er ook al voor het jongste kind de deur uit was, dus dan kregen ze weer een nieuw doel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175377290
Ik denk zelf dat voor mij twee dingen meespelen. Dat ik erg goed contact heb met mijn oudste die geregeld nog over de vloer komt, soms alleen maar een paar minuten komt binnen wippen en tegenwoordig bestaat er ook WhatsApp waarmee je toch contact houdt.. En de puberteit.

Die is bij jongste best heftig. Waar hij eerst altijd de liefste, gezelligste en zorgzaamste was, is hij sinds een jaar of twee/drie een egoïstische draak. Een extreme sloddervos die alles van zich af pleurt en nooit eens iets opruimt. Thuis komt, de keuken plundert, puinhoop maakt en naar zijn kamer vertrekt. Altijd scherp oplet dat hij zijn lege bord net op tafel zet als een ander het bord naar de keuken brengt zodat hij niet hoeft te lopen. Er als de kippen bij is als een ander iets te drinken of te snacken haalt om te vragen of die ook wat voor hem meeneemt maar mokken als een ander dat aan hem vraagt. Dat we iedere keer weer moeten vragen of hij zijn oortjes in doet als wij tv kijken en hij op zijn mobiel filmpjes kijkt met het volume vol open. Alleen 'gezellig' mee willen de stad in als hij een geheime agenda heeft en wil dat wij iets voor hem kopen. De mond vol hebben over onze honden maar drama maken als hij ze eens moet uitlaten. Lui, lui en lui. Behalve als het hem uitkomt. Doet hij eens gezellig dan moet hij iets van ons. Wil hij iets bespreken dan doet hij dat altijd terwijl wij een film kijken of onze favoriete serie zitten te kijken en we kijken al weinig tv dus dat is best knap. Die rare manier van communiceren via de WhatsApp als ik op mijn werk zit en hij eigenlijk wil bereiken dat ik gewoon daar weg ga om iets recht te zetten dat hij in de soep heeft laten lopen (Mam.. dat papier dat ik vandaag moest inleveren ligt nog thuis!!! Maar dan met tig zuigende berichtjes in de hoop dat ik aanbied ze 'even' voor hem te brengen). Zelfredzaamheid nul behalve als het hem uitkomt, dan kookt hij bijvoorbeeld in eens de sterren van de hemel voor zijn vriendin.

Allemaal geen drama maar gewoon puberteit. Toch merk ik dat ik het gewoon prettig vind als hij eens een dag bij zijn vriendin zit en ik gewoon mijn eigen ding kan doen zonder bende, drama en stoorzenders.

Ik voel me een ontaarde moeder.
  woensdag 29 november 2017 @ 11:30:26 #42
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_175378520
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 10:19 schreef Ouder1 het volgende:
Ik voel me een ontaarde moeder.
:D

Toch knap dat hij het zover krijgt dat JIJ je zo voelt. Laat je niet gek maken... Maar serieus, hoe oud is hij? Indien oud genieg, zou ik mogelijk aanbieden om hem te helpen aan een kamer.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_175379029
Wat heeft dit hele epistel dan weer te maken met een leeg nest? Zou je toch juist blij mee moeten zijn zo te lezen?
pi_175380235
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:30 schreef Hallmark het volgende:

[..]

:D

Toch knap dat hij het zover krijgt dat JIJ je zo voelt. Laat je niet gek maken... Maar serieus, hoe oud is hij? Indien oud genieg, zou ik mogelijk aanbieden om hem te helpen aan een kamer.
Eindexamenklas. Als hij slaagt gaat hij september op kamers voor zijn studie.
pi_175380352
quote:
2s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:52 schreef Cyanide- het volgende:
Wat heeft dit hele epistel dan weer te maken met een leeg nest? Zou je toch juist blij mee moeten zijn zo te lezen?
FF de OP opnieuw lezen ;)

Het internet staat vol met verhalen over het lege-nest syndroom maar over ouders die er een beetje naar uitkijken kan ik niets vinden. Daarom was ik hier opzoek naar mensen die dat lege-nest syndroom ook niet hebben ervaren toen de kinderen uit huis gingen.

Natuurlijk zijn er wel dingen die je mist. Vooral eten koken voor mijn uppie vind ik niet leuk. Maar dat overleef je wel toch?
  woensdag 29 november 2017 @ 17:06:49 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175385649
quote:
2s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:52 schreef Cyanide- het volgende:
Wat heeft dit hele epistel dan weer te maken met een leeg nest? Zou je toch juist blij mee moeten zijn zo te lezen?
Schuldgevoel... ze voelt zich schuldig over het feit dat ze haar jongste bijna het huis uit kijkt, en derhalve op voorhand al denkt geen last van het empty nest syndroom te krijgen.
Maar met deze dosis schuldgevoel is de kans groot dat het nog wel gaat komen.

We zien het topic wel tegemoet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175385838
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 09:38 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

serieus? :')
Ik vind t een verschrikkelijk idee dat mn kinderen over n paar jaar t huis uit gaan, word al zenuwachtig als ik eraan denk.
Dat dat opschepperij zou zijn, vind ik vrij vergezocht. :') het is namelijk best wel vervelend en indien mn kinderen zouden weten hoe erg het is, zou dat onnodige druk bij hen leggen, wat juist een teken is dat je géén goede moeder zou zijn :'(

Ik zoek wel n hond straks ;(

@ts: mn moeder vond t ook fijn dat wij t huis uit gingen :+
Neem gewoon een toyboy tegen die tijd.
pi_175387317
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 17:15 schreef MCH het volgende:

[..]

Neem gewoon een toyboy tegen die tijd.
nee dank je :')
Ik heb gewoon ook n man thuis zitten hoor. En zoals ik al zei genoeg te doen verder, dus dat is t echt niet. Maar misschien valt t tegen die tijd mee, wie weet.
compact en kleverig.
pi_175387834
Ik had er ook geen last van, ik stak nog net de vlag niet uit. Niet dat ik nu zulke vreselijke kinderen heb maar vind het gewoon heerlijk om op mezelf te zijn.

Met sinterklaas, kerst dan geef ik ze ook alle vrijheid van hun plannen. Niks geen dwang
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_175387846
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 09:38 schreef JaniesBrownie het volgende:

Dat dat opschepperij zou zijn, vind ik vrij vergezocht. :') het is namelijk best wel vervelend en indien mn kinderen zouden weten hoe erg het is, zou dat onnodige druk bij hen leggen, wat juist een teken is dat je géén goede moeder zou zijn :'(

Nouja, voor sommigen is het dan opschepperij. Ik kan me voorstellen dat je er best last van kan hebben, hoor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')