abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175339921
Hallo allen,

na een hele lange tijd van meelezen op dit forum heb ik toch eens besloten om een nieuw topic te openen. Mijn vriendin en ik zijn opzoek naar een nieuwe woning en is ons oog gevallen op een woning in Noord-Brabant.

Het enige waar wij nog niet zo goed uitkomen is de indeling van de benedenverdieping. Hierbij zullen er waarschijnlijk wat muurtjes gesloopt moeten worden. (en eventueel nieuwe bijgeplaatst)

Hebben jullie misschien wat creatieve ideeën om ons op weg te helpen?
Alvast super bedankt voor het meedenken! En mocht er nog meer informatie nodig zijn buiten onderstaande afbeelding dan hoor ik het graag * :D

pi_175340030
Ik zou de keuken veel groter maken. Is ie toevallig aan vervanging toe?
  maandag 27 november 2017 @ 15:49:39 #3
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_175340042
Wat ben je allemaal bereid? Je zou ook de hele indeling om kunnen gooien en de keuken kunnen verplaatsen. Het is maar net wat je wilt :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_175340110
in principe moet alles eruit verwacht ik, het interieur is al 20 jaar niks meer aan gedaan.. mijn idee was om de muur tussen de keuken en woonkamer eruit te halen.

De hal, trap en toilet zou ik wel het liefste op de plaats laten zitten waar het nu zit.

De keuken is wel aan vervanging toe inderdaad....

pi_175340150
Lijkt mij wel een draagmuur.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_175340256
Dat is inderdaad zo...
Van de rode muren weet ik dat het draagmuren zijn. De muur tussen de berging en woonkamer weet ik niet zeker maar ga ik ook vanuit (bovenop de berging is namelijk alleen plat dak).

  maandag 27 november 2017 @ 16:23:40 #7
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_175340830
Toevallig hebben jullie dezelfde indeling als wij trouwens.. kijk eens in mijn topic naar de plattegrond. Wij hebben de keuken en bijkeuken bij elkaar getrokken en de rest redelijk traditioneel ingericht. Idd doordat niet alle muren weg konden.
De deur tussen woonkamer en bijkeuken zou je sowieso kunnen weghalen?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_175342004
Je zou de muur tussen de woonkamer en keuken eruit kunnen slopen om zo een nice en modern "Open Space" te creëren.

Verder vind ik het eigenlijk al best een goede indeling zoals die is. :@
pi_175343127
Kzou het grotendeels effe zo laten zoals het is, voor zelfde geld ben je net 3 maanden aan het klussen, blijkt opeens de buurman heel vervelend te zijn en wil je weg, Beter eerst effe tijdje proberen te aarden en de buurt verkennen. Klussen kan altijd nog,..,

Ps als je de muur van de keuken een soort van griekse toog ( opening met halfronde bovenkant ) maakt dan heb je zeg maar een half open keuken, das wel fijn :) en zo een toog heb je binnen een dag gemetseld,..
pi_175397256
Dankjewel voor al jullie input en reacties!

Ik zie dat bijna iedereen wel een muurtje weg zou halen. Dan ga ik eens met floorplanner even puzzelen hoe het het mooiste kan worden.

Dankjewel allen _O_
pi_175410836
Bepaal eerst wat je wil en belangrijk vindt.Een grote keuken met werkruimte? Een dichte keuken waar niet iedereen ziet wat je op aanrecht hebt of een grote leefkeuken? Wil je de woonkamer boven of onder op de plattevrond? En moet dez3 kamer ruim zijn? Ruimte voor kinderen om te spelen?
Lukraak een forum vragen welke muur je weg moet halen schiet niet echt op.
pi_175411797
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 20:03 schreef Holenbeer het volgende:
Bepaal eerst wat je wil en belangrijk vindt.Een grote keuken met werkruimte? Een dichte keuken waar niet iedereen ziet wat je op aanrecht hebt of een grote leefkeuken? Wil je de woonkamer boven of onder op de plattevrond? En moet dez3 kamer ruim zijn? Ruimte voor kinderen om te spelen?
Lukraak een forum vragen welke muur je weg moet halen schiet niet echt op.
Top reactie.

Er zijn met deze ruimte zo veel opties mogelijk, dat je vrijwel elke combinatie van wensen wel uit kunt voeren.

- 1 open ruimte met woonkamer/keuken
- Woonkamer met gesloten keuken
- Zitkamer, eetkamer en keuken allemaal afzonderlijk van elkaar
- Ruime zitkamer en ruime woonkeuken, geen afzonderlijke eettafel in de kamer
- Woonkamer met zithoek en eethoek en in de keuken ook nog ruimte voor een eettafel
- Al dan niet een aparte speel/studeer/tv hoek of kamer.

En dan nog:
Wil je juist de grenzend zitkamer/zitgedeelte aan de achtertuin of liever de keuken en het eetgedeelte?

Last but not least:
Hoe zit het met de huidige ramen, deuren en kozijnen? Voldoen deze bij de gewenste indeling? Is aanpassing gewenst/mogelijk, bijvoorbeeld met grote openslaande deuren naar de tuin toe? Of een groter / extra raam in de zijgevel? En als je dat wil aanpassen, hoe zit het dan met het budget?
pi_175416515
En als je het zo bekijkt ?

pi_175473570
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:09 schreef Edwin_Posse het volgende: Kzou het grotendeels effe zo laten zoals het is, voor zelfde geld ben je net 3 maanden aan het klussen, blijkt opeens de buurman heel vervelend te zijn en wil je weg, Beter eerst effe tijdje proberen te aarden en de buurt verkennen. Klussen kan altijd nog,..,

Ps als je de muur van de keuken een soort van griekse toog ( opening met halfronde bovenkant ) maakt dan heb je zeg maar een half open keuken, das wel fijn :) en zo een toog heb je binnen een dag gemetseld,..
Dan zou ik liever en-suitedeuren plaatsen. Maar ik ben niet zo voor open keukens, vandaar die (doorkijk)deuren die wel licht doorlaten.
  zondag 3 december 2017 @ 21:28:30 #15
208890 June.
Seriously?
pi_175478193
Ik zou de muur tussen bijkeuken en woonkamer weghalen en de keuken verplaatsen waar nu de bijkeuken zit. En dan mooie ensuite deuren tussen woonkamer en de (oorspronkelijke) keuken plaatsen.
Shine bright like a diamond.
pi_175482250
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 17:36 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Dan zou ik liever en-suitedeuren plaatsen. Maar ik ben niet zo voor open keukens, vandaar die (doorkijk)deuren die wel licht doorlaten.

raam plaatsen in keuken muur is ook leuk, heb je doorkijk, kan ook rond raam zijn of glas in lood of beetje artistiekerig glas... :)
pi_175482255
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 21:28 schreef June. het volgende:
Ik zou de muur tussen bijkeuken en woonkamer weghalen en de keuken verplaatsen waar nu de bijkeuken zit. En dan mooie ensuite deuren tussen woonkamer en de (oorspronkelijke) keuken plaatsen.
ja ook mooi ja en dan de zolder plaatsen waar nu de begane grond zit, en dan de begane grond in de tuin doen en dan op het dak een tuin maken :)

nee hoor ik maak maar grapje, op zich best mooi ja idee ook ja,, een geheel open huis,, :)
pi_175488609
dit is een beetje waar we nu aan denken



alleen nu hebben we een beetje een "leeg stuk" in de oude keuken, wellicht daar een grote boekenkast o.i.d. neerzetten met leesfauteuil...

en dan de haard veranderen in een haard met tv meubel eraan vast..
pi_175488763
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 20:03 schreef Holenbeer het volgende:
Bepaal eerst wat je wil en belangrijk vindt.Een grote keuken met werkruimte? Een dichte keuken waar niet iedereen ziet wat je op aanrecht hebt of een grote leefkeuken? Wil je de woonkamer boven of onder op de plattevrond? En moet dez3 kamer ruim zijn? Ruimte voor kinderen om te spelen?
Lukraak een forum vragen welke muur je weg moet halen schiet niet echt op.
Wellicht was mijn vraagstelling daarin niet helemaal juist inderdaad. Wat zouden jullie met de ruimte doen? Wij zelf zitten natuurlijk in onze "logische" indelingen te kijken, maar misschien hebben andere wel ideeën die beter of mooier passen in de ruimte...
  maandag 4 december 2017 @ 21:15:29 #20
208890 June.
Seriously?
pi_175497186
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 04:35 schreef Edwin_Posse het volgende:

[..]

ja ook mooi ja en dan de zolder plaatsen waar nu de begane grond zit, en dan de begane grond in de tuin doen en dan op het dak een tuin maken :)

nee hoor ik maak maar grapje, op zich best mooi ja idee ook ja,, een geheel open huis,, :)
Ja, het is maar een idee natuurlijk..

Edit: zie net de foto van TS :D
Shine bright like a diamond.
  maandag 4 december 2017 @ 22:44:44 #21
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_175499304
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:54 schreef DamPart het volgende:
dit is een beetje waar we nu aan denken

[ afbeelding ]

alleen nu hebben we een beetje een "leeg stuk" in de oude keuken, wellicht daar een grote boekenkast o.i.d. neerzetten met leesfauteuil...

en dan de haard veranderen in een haard met tv meubel eraan vast..
Kan je dat wandje van de keuken dan niet beter 2 meter verplaatsen, zodat je een wat grotere hal krijgt? Ik ben zelf niet zo'n fan van wc-deuren in de woonkamer nl.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fietsertje70 op 05-12-2017 00:22:24 ]
pi_175500637
Ik zou zelf nooit een kookeiland nemen.
Leuk dat menndaar in reclames met een dampend kopje thee zo bevallig "contact staat te houden met je bezoek", maar de praktijk is dat je aan het koken bent boven sissende en dampende pannen en je dus niks hoort van wat je gasten zeggen, maar zij wél tegen jou denken te kunnen praten en antwoord verwachten....
Bovendien kan iedereen die lekker rustig aan tafel zit te babbelen, wel naar jou en jouw gezicht kijken. Dus als jij fronzend en geconcentreerd in de pannen staat te roeren, krijg je ook nog de vraag of er iets aan de hand is, want je kijkt zo boos....

En ik vind het vooral heel zonde van de ruimte. Zo'n unit staat vast op de vloer en je kunt het nooit aan de kant schuiven, zoals je met (lage) kasten kunt doen. Veranderen betekent verbouwing.
Het aanrecht gewoon in L-vorm biedt de mogelijkheid een grote tafel dwars neer te zetten. Dat geeft volgens mij een veel ruimtelijker effect.

Maar goed, dat is alleen maar mijn idee v.w.b. indeling van de ruimte.
Toilet in "open" verbinding met de woonkamer (geluid, geur) vind ik zelf niet prettig.

Als de bijkeuken verdwijnt, kan dit erg lastig zijn: wasmachine/droger (gaan naar de badkamer?), voorraad levensmiddelen, fridrank, etc. de stapel oude kranten, verzamelen plastic afval (volume) en glasbak-afval, natte regenkleding, fonduestel, frituurpan, etc. etc.

Afijn, zomaar wat gedachten en opmerkingen. Kijk maar of je er iets mee wil/kan.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')