abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175337992
Beste FOKkers,

De verkiezingen liggen inmiddels alweer ver achter ons, maar nog steeds kan ik niet bevatten hoe het mogelijk is dat zo veel Nederlanders op de VVD stemden. Waarom??? Heeft de VVD ons in de vorige regeerperiode ook maar iets anders gebracht dan financiële achteruitgang en slecht immigratiebeleid?

-Stijn
Stijn. nu ook in 3D
pi_175338051
Omdat veel mensen de VVD de meest geschikte kandidaat vonden om hun standpunten te vertegenwoordigen in het parlement. Denk ik.
  maandag 27 november 2017 @ 14:18:32 #3
104871 remlof
Europees federalist
pi_175338055
Welke financiële achteruitgang en welk slecht immigratiebeleid?
pi_175338081
quote:
15s.gif Op maandag 27 november 2017 14:18 schreef Pokkelmans het volgende:
Omdat veel mensen de VVD de meest geschikte kandidaat vonden om hun standpunten te vertegenwoordigen in het parlement. Denk ik.
Bedankt voor dit vage antwoord
Stijn. nu ook in 3D
pi_175338110
quote:
5s.gif Op maandag 27 november 2017 14:18 schreef remlof het volgende:
Welke financiële achteruitgang en welk slecht immigratiebeleid?
Alle nieuwe welvaart in dit land gaat naar de bovenklasse en onze lonen kunnen de inflatie niet bijhouden
Stijn. nu ook in 3D
pi_175338139
Omdat mensen dom zijn.

Net als GroenLinks-stemmers en PVV'ers, allemaal extremisten.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175338259
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 14:20 schreef stijn010 het volgende:

[..]

Alle nieuwe welvaart in dit land gaat naar de bovenklasse en onze lonen kunnen de inflatie niet bijhouden
Definieer 'bovenklasse'.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 27 november 2017 @ 14:29:06 #8
104871 remlof
Europees federalist
pi_175338288
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 14:20 schreef stijn010 het volgende:

[..]

Alle nieuwe welvaart in dit land gaat naar de bovenklasse en onze lonen kunnen de inflatie niet bijhouden
Oh tof, dan hoor ik ook bij de bovenklasse.
pi_175338304
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 14:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Definieer 'bovenklasse'.
De rijkste 5%. Zij zijn degene die via louche constructies hun geld wegzetten in belastingparadijzen als die op de Kaaimaneilanden. Politici als Rutte willen maar al te graag cadeautjes aan deze parasieten geven, zoals de afschaffing van de dividendbelasting
Stijn. nu ook in 3D
  maandag 27 november 2017 @ 14:34:46 #10
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_175338435
Mensen stemmen niet meer links vanwege de immigratieproblematiek en multiculturele samenleving.

De VVD heeft daar goed op ingespeeld.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 27 november 2017 @ 14:35:29 #11
104871 remlof
Europees federalist
pi_175338452
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 14:29 schreef stijn010 het volgende:

[..]

De rijkste 5%. Zij zijn degene die via louche constructies hun geld wegzetten in belastingparadijzen als die op de Kaaimaneilanden. Politici als Rutte willen maar al te graag cadeautjes aan deze parasieten geven, zoals de afschaffing van de dividendbelasting
Klinkklare onzin, van het beleid van Rutte II hebben veel meer Nederlanders geprofiteerd dan alleen de rijkste 5%.

Dubbelcheck je bronnen toch eens ipv hier in POL ook al nepnieuws te dumpen.
pi_175338468
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 14:29 schreef stijn010 het volgende:

[..]

De rijkste 5%. Zij zijn degene die via louche constructies hun geld wegzetten in belastingparadijzen als die op de Kaaimaneilanden. Politici als Rutte willen maar al te graag cadeautjes aan deze parasieten geven, zoals de afschaffing van de dividendbelasting
Over welvaart hebben we niet te klagen in Nederland. Daar hoef je niet voor tot de rijkste 5 procent te behoren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 27 november 2017 @ 14:37:13 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_175338496
VVD is bij velen een soort lifestyle idee. Dat zijn van die Jan-Modaal types uit de vinexwijk die zich aangesproken voelen als "de hardwerkende Nederlander". Daar komt doorgaans geen inhoudelijk punt bij kijken.
pi_175338510
quote:
13s.gif Op maandag 27 november 2017 14:35 schreef remlof het volgende:

[..]

Klinkklare onzin, van het beleid van Rutte II hebben veel meer Nederlanders geprofiteerd dan alleen de rijkste 5%.

Dubbelcheck je bronnen toch eens ipv hier in POL ook al nepnieuws te dumpen.
Dus belastingontduiking door de bovenklasse vindt niet plaats? Het feit dat het aantal middenklassers is gedaald is onzin omdat jouw beleving anders is?
Stijn. nu ook in 3D
pi_175338624
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 14:34 schreef Harvest89 het volgende:
Mensen stemmen niet meer links vanwege de immigratieproblematiek en multiculturele samenleving.

De VVD heeft daar goed op ingespeeld.
Denk dat dit het dichtst bij de waarheid zit.
pi_175338645
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 14:37 schreef stijn010 het volgende:

[..]

Dus belastingontduiking door de bovenklasse vindt niet plaats? Het feit dat het aantal middenklassers is gedaald is onzin omdat jouw beleving anders is?
Defensie is zo goed als wegbezuinigd evenals politie, ambulance. Geen geld meer naar Griekenland, 1000 euro, BTW-verhoging, ouderen die zwaar worden achtergesteld, studiefinanciering is weg, anticipatie-wet die meer kost dan het oplevert. Mensen met afbetaalde koophuizen zoals ik die daar weer belasting over moeten gaan betalen want 'vermogen.

Bedankt he, VVD.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175338739
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 14:41 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Defensie is zo goed als wegbezuinigd evenals politie, ambulance. Geen geld meer naar Griekenland, 1000 euro, BTW-verhoging, ouderen die zwaar worden achtergesteld, studiefinanciering is weg, anticipatie-wet die meer kost dan het oplevert. Mensen met afbetaalde koophuizen zoals ik die daar weer belasting over moeten gaan betalen want 'vermogen.

Bedankt he, VVD.
Jij snapt het. Wat studiefinanciering aangaat, dat je moet lenen is één ding, maar dat je nu ook nog eens rente moet betalen over die lening is walgelijk. De overheid is gegaan van investeren in studenten naar geld aan ze verdienen
Stijn. nu ook in 3D
  maandag 27 november 2017 @ 14:47:06 #18
104871 remlof
Europees federalist
pi_175338794
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 14:37 schreef stijn010 het volgende:

[..]

Dus belastingontduiking door de bovenklasse vindt niet plaats? Het feit dat het aantal middenklassers is gedaald is onzin omdat jouw beleving anders is?
Nee, jij zegt dat alleen de rijkste 5% er op vooruit is gegaan. Ik zeg dat dat klinkklare onzin is.
pi_175338805
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 14:41 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Defensie is zo goed als wegbezuinigd evenals politie, ambulance. Geen geld meer naar Griekenland, 1000 euro, BTW-verhoging, ouderen die zwaar worden achtergesteld, studiefinanciering is weg, anticipatie-wet die meer kost dan het oplevert. Mensen met afbetaalde koophuizen zoals ik die daar weer belasting over moeten gaan betalen want 'vermogen.

Bedankt he, VVD.
Jij wilt dus vooral veel meer belasting betalen zodat we miljarden extra in de ouderenzorg, Defensie en Veiligheid kunnen stoppen?

Je snapt dat het kabinet flink heeft moeten bezuinigen de afgelopen jaren? Iedereen wil wel dat er meer geld gaat naar onderwijs, zorg, defensie en politie en dat de belasting en btw-tarieven worden verlaagd. Maar waar gaan we dat van betalen met z'n allen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175338874
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 14:34 schreef Harvest89 het volgende:
Mensen stemmen niet meer links vanwege de immigratieproblematiek en multiculturele samenleving.

De VVD heeft daar goed op ingespeeld.
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 14:37 schreef Hexagon het volgende:
VVD is bij velen een soort lifestyle idee. Dat zijn van die Jan-Modaal types uit de vinexwijk die zich aangesproken voelen als "de hardwerkende Nederlander". Daar komt doorgaans geen inhoudelijk punt bij kijken.
Dit allebei.
pi_175338997
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 14:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij wilt dus vooral veel meer belasting betalen zodat we miljarden extra in de ouderenzorg, Defensie en Veiligheid kunnen stoppen?

Je snapt dat het kabinet flink heeft moeten bezuinigen de afgelopen jaren? Iedereen wil wel dat er meer geld gaat naar onderwijs, zorg, defensie en politie en dat de belasting en btw-tarieven worden verlaagd. Maar waar gaan we dat van betalen met z'n allen?
Als we er alleen al voor zorgen dat de allerrijksten hun belasting betalen zijn we al een heel eind
Stijn. nu ook in 3D
pi_175339010
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 14:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij wilt dus vooral veel meer belasting betalen zodat we miljarden extra in de ouderenzorg, Defensie en Veiligheid kunnen stoppen?

Je snapt dat het kabinet flink heeft moeten bezuinigen de afgelopen jaren? Iedereen wil wel dat er meer geld gaat naar onderwijs, zorg, defensie en politie en dat de belasting en btw-tarieven worden verlaagd. Maar waar gaan we dat van betalen met z'n allen?
Ik wil dat wij ons eens aan de afspraken van de NAVO gaan houden. Zonder gelul in de ruimte, dat had misschien twee onschuldige mensenlevens gespaard. Dat de staatsschuld is fatsoenlijk verlaagd wordt, dat Rutte eens kapt met dat gelieg en bedrieg, daarbij heeft dit kabinet al allerlei 'cadeautjes' uitgedeeld omdat ze zogenaamd 'geld over was'. Nu weer met die dividendbelasting, totale onzin. Prijzen van energie gaan omhoog en de 'gewone burger' mag zich straks blauw gaan betalen maar de echte vervuilers niet hoor, ooh nee!
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175339050
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 14:58 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ik wil dat wij ons eens aan de afspraken van de NAVO gaan houden. Zonder gelul in de ruimte, dat had misschien twee onschuldige mensenlevens gespaard. Dat de staatsschuld is fatsoenlijk verlaagd wordt, dat Rutte eens kapt met dat gelieg en bedrieg, daarbij heeft dit kabinet al allerlei 'cadeautjes' uitgedeeld omdat ze zogenaamd 'geld over was'. Nu weer met die dividendbelasting, totale onzin. De 'gewone burger' mag zich straks blauw gaan betalen voor energie, maar de echt vervuilers niet hoor, ooh nee!
Met andere woorden: je eist dat de staatsschuld wordt verlaagd, er miljarden meer naar Defensie gaan en de zorg en politie er ook nog eens geld bij krijgen.

En hoe denk je dat allemaal te gaan betalen? Want met 2 miljard dividendbelasting kom je er niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175339124
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 15:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Met andere woorden: je eist dat de staatsschuld wordt verlaagd, er miljarden meer naar Defensie gaan en de zorg en politie er ook nog eens geld bij krijgen.

En hoe denk je dat allemaal te gaan betalen? Want met 2 miljard dividendbelasting kom je er niet.
Ik heb nergens gesteld dat er 'miljarden naar Defensie toe moeten'.

En er valt genoeg te besparen op onzinnige regelingen, neem de kinderbijslag. Kost 6,5 miljard per jaar, dus daarop bezuinigen zet echt zoden aan de dijk. Vanaf twee keer modaal geen kinderbijslag meer en ook voor maximaal 2 kinderen betalen levert enorme besparingen op.

Het mag van mij dan zelfs iets omhoog voor mensen die onder modaal moeten leven.

Het is te idioot voor woorden dat een miljoenen verdienende voetballer of bestuursvoorzitter van ING (om maar 2 willekeurige voorbeelden te noemen) de volle mep kinderbijslag ontvangen.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  maandag 27 november 2017 @ 15:04:37 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_175339127
Wat de VVD (en ook D66 en Groenlinks) momenteel goed doen is dat ze een soort doelgroep voor zichzelf schetsen waar je graag bij wilt horen. Als je jezelf profileert als merk voor positieve, succesvolle mensen dan willen mensen daar sneller mee geassocieerd worden.

PvdA/SP/CDA hebben zich teveel geprofileerd als grijze middelmaat, provincialen en losers. Daar willen velen liever niet bijhoren.
pi_175339152
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 15:04 schreef Hexagon het volgende:
Wat de VVD (en ook D66 en Groenlinks) momenteel goed doen is dat ze een soort doelgroep voor zichzelf schetsen waar je graag bij wilt horen. Als je jezelf profileert als merk voor positieve, succesvolle mensen dan willen mensen daar sneller mee geassocieerd worden.

PvdA/SP/CDA hebben zich teveel geprofileerd als grijze middelmaat, provincialen en losers. Daar willen velen liever niet bijhoren.
En toch zit het CDA in het kabinet en GroenLinks niet, thank God for that.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  maandag 27 november 2017 @ 15:06:56 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_175339179
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 15:05 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

En toch zit het CDA in het kabinet en GroenLinks niet, thank God for that.
Ja maar het is geen schim meer van de machtspartij die het ooit was.
pi_175339205
Rechts heeft zijn reclame een stuk beter voor elkaar dan links en het gros van de media zit vast in rechtse framing. De meeste kiezers zien het ware gezicht van de VVD gewoon niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_175339212
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 15:04 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ik heb nergens gesteld dat er 'miljarden naar Defensie toe moeten'.

En er valt genoeg te besparen op onzinnige regelingen, neem de kinderbijslag. Kost 6,5 miljard per jaar, dus daarop bezuinigen zet echt zoden aan de dijk. Vanaf twee keer modaal geen kinderbijslag meer en ook voor maximaal 2 kinderen betalen levert enorme besparingen op.

Het mag van mij dan zelfs iets omhoog voor mensen die onder modaal moeten leven.

Het is te idioot voor woorden dat een miljoenen verdienende voetballer of bestuursvoorzitter van ING (om maar 2 willekeurige voorbeelden te noemen) de volle mep kinderbijslag ontvangen.
Je wilt dat ons land voldoet aan de eisen van de NAVO. Dat betekent dat er miljarden extra naar Defensie moet.

Verder leuke nivellerende maatregel die je voorstelt, maar je snapt toch zelf ook wel dat een rechts kabinet daar nooit mee in gaat stemmen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175339216
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 15:06 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja maar het is geen schim meer van de machtspartij die het ooit was.
Je bedoelt neem ik aan 'een schim'.

De PvdA is de grote verliezer, die zijn echt gewoon dubbel geknakt.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175339314
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 15:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je wilt dat ons land voldoet aan de eisen van de NAVO. Dat betekent dat er miljarden extra naar Defensie moet.

Verder leuke nivellerende maatregel die je voorstelt, maar je snapt toch zelf ook wel dat een rechts kabinet daar nooit mee in gaat stemmen?
Jij vroeg hoe 'we'dat gaan betalen, nou dit is slecht 1 'oplossing', ik kan er nog honderden bedenken als het moet. Waarom maken wij afspraken om ons er toch niet aan te houden, wij horen gewoon op 2 procent te zitten.

En dat is lang niet het enige, de VVD staan met stip op nummer 1 qua onbetrouwbaarheid, nergens stappen zoveel ministers op, zijn er zo ongelooflijk veel misstanden geweest als bij de VVD. Bijvoorbeeld het 'vakantiegeld' willen afpakken van mensen die al van het minimum moeten leven, ik kots daar op.

maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175339338
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 15:04 schreef Hexagon het volgende:
Wat de VVD (en ook D66 en Groenlinks) momenteel goed doen is dat ze een soort doelgroep voor zichzelf schetsen waar je graag bij wilt horen. Als je jezelf profileert als merk voor positieve, succesvolle mensen dan willen mensen daar sneller mee geassocieerd worden.

PvdA/SP/CDA hebben zich teveel geprofileerd als grijze middelmaat, provincialen en losers. Daar willen velen liever niet bijhoren.
Met andere woorden, hokjes denken.

Voor mij geldt dat ik gewoon het meeste vertrouwen in Rutte heb als vertegenwoordiger van Nederland, kijkend naar de andere kandidaten, dan zakt de moed me in de schoenen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_175339360
quote:
7s.gif Op maandag 27 november 2017 15:14 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Met andere woorden, hokjes denken.

Voor mij geldt dat ik gewoon met meeste vertrouwen in Rutte heb als vertegenwoordiger van Nederland, kijkend naar de andere kandidaten, dan zakt de moed me in de schoenen.
Ik heb liever Buma dan Rutte als MP. Die is tenminste nog eerlijk tot op zekere hoogte, zoals met dat referendum. Hij zegt gewoon dat hij er schijt aan heeft en Rutte houdt zich lekker op de vlakte.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  maandag 27 november 2017 @ 15:16:07 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_175339371
quote:
7s.gif Op maandag 27 november 2017 15:14 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Met andere woorden, hokjes denken.

Voor mij geldt dat ik gewoon met meeste vertrouwen in Rutte heb als vertegenwoordiger van Nederland, kijkend naar de andere kandidaten, dan zakt de moed me in de schoenen.
Het zal zeker niet voor iedere stemmer gelden. Ik was ook D66 aanhanger toen bijna niemand de partij nog relevant vond.

Maar voor een hoop niet zo sterk geinformeerde burgers werkt het wel zo.
  maandag 27 november 2017 @ 15:16:53 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_175339384
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 15:15 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ik heb liever Buma dan Rutte als MP. Die is tenminste nog eerlijk tot op zekere hoogte, zoals met dat referendum. Hij zegt gewoon dat hij er schijt aan heeft en Rutte houdt zich lekker op de vlakte.
Van premier Buma zou ik terstond depressief worden.
pi_175339392
quote:
7s.gif Op maandag 27 november 2017 15:14 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Met andere woorden, hokjes denken.

Voor mij geldt dat ik gewoon het meeste vertrouwen in Rutte heb als vertegenwoordiger van Nederland, kijkend naar de andere kandidaten, dan zakt de moed me in de schoenen.
Kun je uitleggen wat Rutte de afgelopen 8 jaar voor jou betekend heeft?
Stijn. nu ook in 3D
pi_175339396
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 15:13 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Jij vroeg hoe 'we'dat gaan betalen, nou dit is slecht 1 'oplossing', ik kan er nog honderden bedenken als het moet. Waarom maken wij afspraken om ons er toch niet aan te houden, wij horen gewoon op 2 procent te zitten.

En dat is lang niet het enige, de VVD staan met stip op nummer 1 qua onbetrouwbaarheid, nergens stappen zoveel ministers op, zijn er zo ongelooflijk veel misstanden geweest als bij de VVD. Bijvoorbeeld het 'vakantiegeld' willen afpakken van mensen die al van het minimum moeten leven, ik kots daar op.

Zoals ik het lees kots jij op elke bezuiniging en wil je vooral dat overal meer geld naartoe gaat. Zo werkt dat natuurlijk niet. Er moest de afgelopen jaren ingrijpend worden bezuinigd, en als coalitie moet je dan altijd keuzes maken. Het is niet anders.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175339466
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 15:17 schreef stijn010 het volgende:

[..]

Kun je uitleggen wat Rutte de afgelopen 8 jaar voor jou betekend heeft?
Voor mij persoonlijk niet veel, voor Nederland echter heel veel.
Er is flink schoon schip gemaakt na vele jaren CDA en PvdA.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_175339478
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 15:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zoals ik het lees kots jij op elke bezuiniging en wil je vooral dat overal meer geld naartoe gaat. Zo werkt dat natuurlijk niet. Er moest de afgelopen jaren ingrijpend worden bezuinigd, en als coalitie moet je dan altijd keuzes maken. Het is niet anders.
Dan lees jij dat toch echt verkeerd.

Maak bijvoorbeeld huurtoeslag en zorgtoeslag gelijk over na de betreffende instantie, kunnen er weer wat ambtenaartjes een andere baan zoeken. Er is geld zat, het stroomt in allerlei bodemloze putten, wat met name in de zorg te veel bij alle 'managers' blijft plakken. Bezuinigen op 'vakantiegeld', terwijl mensen daar in de regel een nieuwe wasmachine oid van kopen. Bah.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175339532
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 15:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Van premier Buma zou ik terstond depressief worden.
Verandering is in dat geval wel goed, denk ik. Tijd voor een nieuwe premier.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175340291
Mensen geloven oprecht dat Rutte ons persoonlijk uit de economische crisis getrokken heeft en zo presenteert hij dat ook. Die verkiezingen konden niet op een beter moment komen voor de VVD.

Daarbij heeft links ook gewoon geen serieuze kandidaat te bieden, Roemer en SP zijn lachwekkend slecht, de PvdA heeft een beetje een stigma van losers en Groenlinks (ondanks de aanzienlijke winst) veel te extremistisch voor de gemiddelde jan lul uit de provincie.
Zolang het goed blijft gaan met de economie en terrorisme een issue blijft zullen mensen VVD blijven stemmen. Zogenaamd de nieuwe middenpartij.

Te besodemieterd om zich ergens in te verdiepen dus lekker VVD stemmen want goed voor de portemonnee.
blablablabla
pi_175341393
Dat komt doordat de meeste mensen dom zijn en geen stemrecht zouden mogen hebben. Democratie is failiet.
pi_175341896
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 15:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zoals ik het lees kots jij op elke bezuiniging en wil je vooral dat overal meer geld naartoe gaat. Zo werkt dat natuurlijk niet. Er moest de afgelopen jaren ingrijpend worden bezuinigd, en als coalitie moet je dan altijd keuzes maken. Het is niet anders.
Jij trapt ook echt overal in. Ten eerste is het een politieke keuze om te bezuinigen nav de crisis die het product was van VVD-beleid. Je kunt ook de overheidsbestedingen op peil houden of juist opvoeren om daarmee de conjunctuurbeweging te dempen en zo bijv. de werkgelegenheid op peil te houden, loopbanen te redden en minder arbeidsproductiviteit voor de toekomst te vernietigen.

Rutte deed alsof deze keuze er niet was, maar liet ondertussen wel via de achterdeur de ECB een stimuleringsbeleid voeren, ter waarde van meer dan 30 miljard per jaar voor het Nederlandse aandeel. Dus in plaats van de begroting met 30 miljard te verhogen, een begrotingstekort van ruim meer dan 10%, werd het geld niet uit een verhoging van de staatsschuld betrokken, maar uit de pensioenpotten en spaarpotten van de Nederlanders gepakt door geld bij te drukken. Dus in wezen is het alsnog een Keynsiaans bestedingsprogramma van ongekende proporties.

Alleen werd dat geld niet in de economie gepompt, maar in de financiele sector die zijn eigen broek niet kan ophouden, de vriendjes van Rutte dus. En dan komt het dus maar voor een heel klein deel in de economie, en verdwijnt het gros in de vermogensopbouw van reeds zeer vermogenden. Dus er had helemaal niet bezuinigd hoeven worden met zoveel gratis geld om uit te delen. Maar wat de voor de een een crisis is, is voor de ander een kans om nog meer geld van de hardwerkende Nederlander naar de hardspeculerende buitenlander te verplaatsen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_175342177
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 14:15 schreef stijn010 het volgende:
Beste FOKkers,

De verkiezingen liggen inmiddels alweer ver achter ons, maar nog steeds kan ik niet bevatten hoe het mogelijk is dat zo veel Nederlanders op de VVD stemden. Waarom??? Heeft de VVD ons in de vorige regeerperiode ook maar iets anders gebracht dan financiële achteruitgang en slecht immigratiebeleid?

-Stijn
Er is geen echt alternatief imo..
-cda doodeng qua privacy
-ChristenUnie - christelijk, heb ik niks mee.
-SGP -zie ChristenUnie
- GroenLinks - compleet idiote ideeën over bv autogebruik, maar ook vluchtelingen
- D66, zelfde als GL, maar verder m.i. ook compleet doorgeslagen liberaal - Amerikaanse samenleving
- PVV - :') zegt genoeg
-SP - ik ben geen uitkeringtrekker en ik heb geen huurhuis
-50 Plus - niet de doelgroep
-pvda - niet de doelgroep
-Baudet - wat kunnen we hier nu wél van verwachten?
-vvd - is alleen voor bovenkant van de maatschappij

Eigenlijk sluit geen enkele partij goed op mij aan..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 november 2017 @ 12:07:01 #45
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_175358520
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 17:27 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Er is geen echt alternatief imo..
-cda doodeng qua privacy
-ChristenUnie - christelijk, heb ik niks mee.
-SGP -zie ChristenUnie
- GroenLinks - compleet idiote ideeën over bv autogebruik, maar ook vluchtelingen
- D66, zelfde als GL, maar verder m.i. ook compleet doorgeslagen liberaal - Amerikaanse samenleving
- PVV - :') zegt genoeg
-SP - ik ben geen uitkeringtrekker en ik heb geen huurhuis
-50 Plus - niet de doelgroep
-pvda - niet de doelgroep
-Baudet - wat kunnen we hier nu wél van verwachten?
-vvd - is alleen voor bovenkant van de maatschappij

Eigenlijk sluit geen enkele partij goed op mij aan..
Dieren? Privacytechnisch wellicht de beste partij. En ook EU kritisch.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_175358773
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 14:34 schreef Harvest89 het volgende:
Mensen stemmen niet meer links vanwege de immigratieproblematiek en multiculturele samenleving.

De VVD heeft daar goed op ingespeeld.
Ik denk dat je juist zit.

Niet dat de VVD er in de praktijk ook maar 1 tegenhoud/tracht toe. Maar een leuke babbel helpt. Beetje Obama achtig.

[ Bericht 7% gewijzigd door HendrikV op 28-11-2017 13:32:27 ]
pi_175374480
quote:
7s.gif Op maandag 27 november 2017 15:20 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Voor mij persoonlijk niet veel, voor Nederland echter heel veel.
Er is flink schoon schip gemaakt na vele jaren CDA en PvdA.
Dat is inderdaad het verhaal waar de VVD altijd mee wegkomt.

Ondertussen zaten ze in bijna alle kabinetten sinds de jaren 80....

Alleen Lubbers 3 en Balkenende 4 niet

[ Bericht 0% gewijzigd door ender_xenocide op 29-11-2017 01:54:48 ]
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_175374794
Het imago van links is zo vernachelt dat men bang is voor nog erger.
pi_175374796
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 14:29 schreef stijn010 het volgende:
Politici als Rutte willen maar al te graag cadeautjes aan deze parasieten geven, zoals de afschaffing van de dividendbelasting
Dividendbelasting is geen eindheffing voor Nederlandse privé- en rechtspersonen, dus welk cadeau?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_175374826
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 17:27 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Er is geen echt alternatief imo..
-cda doodeng qua privacy
-ChristenUnie - christelijk, heb ik niks mee.
-SGP -zie ChristenUnie
- GroenLinks - compleet idiote ideeën over bv autogebruik, maar ook vluchtelingen
- D66, zelfde als GL, maar verder m.i. ook compleet doorgeslagen liberaal - Amerikaanse samenleving
- PVV - :') zegt genoeg
-SP - ik ben geen uitkeringtrekker en ik heb geen huurhuis
-50 Plus - niet de doelgroep
-pvda - niet de doelgroep
-Baudet - wat kunnen we hier nu wél van verwachten?
-vvd - is alleen voor bovenkant van de maatschappij

Eigenlijk sluit geen enkele partij goed op mij aan..
FvD is een prima alternatief.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')