abonnement Unibet Coolblue
pi_175335648

Huginn en Muninn op jacht naar stoute kinderen

Zwarte Piet, een archetype onder vuur.



Welkom bij de Zwarte Pietendiscussie. Bijna een traditie in ons koude kikkerlandje.
In deze reeks hebben we het over de oorsprong van onze geliefde Pieterbaas. Is het een uiting van racisme voortgekomen uit de tijd van de slavernij of is het zwart schminken van gezichten een eeuwenoud gebruik dat gekoesterd moet worden?

Het Sinterklaasfeest is onderdeel van de voor-christelijke midwinterfeesten. Het feest wordt al duizenden jaren in Europa en zelfs daarbuiten gevierd. Uiteraard zijn er uiterlijke verschillen maar er zijn verrassend veel overeenkomsten.
Er is een Sinterklaasfiguur, een oude man met lange witte haren en baard en vaak in de persoon van Sint Nicolaas. Deze wordt vergezeld door een knecht die meestal zwart geschminkt is, overal aan schoorstenen luistert of er nog stoute kinderen zijn en in het bezit is van een roe en zak.

Argumentenoverzicht voor- en tegenstanders Zwarte Piet

Geen herhaling van discussies, zie in de spoiler een overzicht van argumenten en tegenargumenten van zowel voor- als tegenstanders, van extreem tot gematigd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Het niet-rolbevestigende Sinterklaasfeest bij de familie Doorzon (door Gerrit de Jager in diverse delen van de stripserie aangekaart)

INFORMATIE OVER DE ACHTERGRONDEN VAN ZWARTE PIET EN DE DISCUSSIE:

• Volgens de Anti-Pieters is Zwarte Piet een racistisch stereotype dat herinnert aan de tijd van de slavernij. Een gevisualiseerd bewijs dat Zwarte Piet een slaaf moet voorstellen is dit:

Ter ondersteuning wordt kunsthistoricus Elmer Kolfin aangehaald die in dit artikel zelf aangeeft geen onderzoek gedaan te hebben naar de figuur Zwarte Piet zelf maar wel naar de slavernij.
http://www.volkskrant.nl/(...)t af van kindslaven'

Het Sint en Pietengilde heeft een historisch verantwoorde pagina over Zwarte Piet.

Zwarte piet-lobby draait uiteindelijk om geld:
De geest komt uit de fles: de zwarte piet-discussie is slechts een opmaat voor forse schadevergoedingen die gebaseerd zijn op het Nederlandse slavernijverleden.

Documentaire 'Wild Geraas':
De documentaire van Arnold Jan Scheer (over de WARE oorsprong van Sinterklaas en Zwarte Piet) is namelijk eindelijk af en is online te bestellen of te bekijken via Vimeo. Het lijkt erop dat Scheer geen televisiemaatschappij heeft kunnen vinden die de documentaire zou willen uitzenden maar het is in ieder geval een begin.

http://www.wildgeraasdefilm.nl/
https://vimeo.com/ondemand/wildgeraas/188727445
http://www.arnoldjanscheer.nl/

Diverse video's en afbeeldingen in de spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

De alternatieve Sinterklaas van Dick Maas.



quote:
Wie is Zwarte Piet? Hij weet het zelf waarschijnlijk ook niet!

Dat betogen de historici Jop Euwijk en Frank Rensen in hun nieuwe boek 'De identiteitscrisis van Zwarte Piet'. in het boek gaan de twee op zoek naar de historische, culturele en sociale achtergrond van Zwarte Piet. En dat valt nog niet mee...

Hier zie je één van de eerste afbeeldingen van de zwarte knecht van Sinterklaas, afkomstig uit een boekje van Jan Schenkman (1850). Wat opvalt, is dat Zwarte Piet hier nog niet de kenmerkende page-kleding draagt. Dat kwam pas later.

quote:
Een mysterieuze oorsprong

Want wie is Zwarte Piet nu precies? De oorsprong van de bekende figuur is enigszins in nevelen gehuld. Wat we wél weten, is dat Zwarte Piet een stuk jonger is dan Sinterklaas zelf. De Goedheiligman gaat eeuwenlang in zijn eentje op pad. Pas in de negentiende eeuw krijgt hij in een boekje geschreven door de Nederlandse onderwijzer Jan Schenkman een knecht met een donkere huidkleur. En die knecht komt een beetje uit de lucht vallen.

Sommigen denken dat hij geïnspireerd is op de tot slaaf gemaakten waarmee zeventiende en achttiende eeuwse rijken zich graag lieten afbeelden. In dat scenario zou Sinterklaas een zwart knechtje hebben gekregen om statiger over te komen.

Weer andere historici denken dat Zwarte Piet geïnspireerd is op de donkere mannen die in grote steden werkten (en waarvan twijfelachtig is of ze echt tot slaaf gemaakten waren). Terwijl anderen vermoeden dat Zwarte Piet eigenlijk een Moor is. "Maar voor veel mensen was de naam 'Moor' ook weer synoniem voor 'zwarte Afrikaan'," aldus Jop Euwijk. "Dat maakt het dus nog ingewikkelder. De kennis over wie de Moren waren, en wie er allemaal Moren werden genoemd is ook niet ingeburgerd in Nederland." Kortom: niemand weet eigenlijk door wie Schenkman zich liet inspireren toen hij het knechtje van de Sint introduceerde.


Update :

Kick Out Zwarte Piet opgenomen in Dreigingsbeeld Terrorisme,
samen met Demonstranten G20 Hamburg en De Grauwe Eeuw.

Enkele relatief nieuwe extreemlinkse antiracistische actiegroepen bestaan voornamelijk uitactievoerders met een migranten achtergrond. Zij strijdentegen (in hun ogen) racistische en koloniale symbolen in de Nederlandse maatschappij, zoals Zwarte Piet, deVOC, straatnamen en standbeelden. De bekendste actiegroepen hiervan zijn Kick Out Zwarte Piet en De Grauwe
Eeuw.

link
link document

Barryl Biekman: 'Het is niet mijn feest. We moeten echt gaan nadenken over het concept van het Sinterklaasfeest'

anti-piet-activisten-verdeeld-over-nieuwe-amsterdamse-piet

quote:
Activist Afriyie schrijft nu: ,,De nieuwe Piet van Amsterdam is in geen geval een uitbeelding van een tot slaaf gemaakte of een slavenhouder." Zijn stichting was een van de gesprekspartners van de organisatie die de sinterklaasintocht regelt. De stichting claimt de verandering van de Amsterdamse Piet dan ook als succes.
En verder!

<O) :W
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 november 2017 @ 11:52:00 #2
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175335678
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 11:47 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Maar intussen wel janken als mensen een vreedzaam protest voeren of als de NPO of Hema met een roetveegpiet komt.
Van mij mogen ze vreedzaam protesteren hoor. Als ze maar niet de racisme-kaart trekken om hun zin door te drijven bij de Hema en NPO. Owacht...
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175335679
Nog één week jongens en meisjes, dan is het gezeik weer voorbij.
pi_175335682
Maar Red_85 jij bent toch gewoon blij met deze discussie? Heb je ieder jaar weer iets te doen en kun je jezelf weer wijsmaken dat je relevant bent in de strijd voor het behoud van de Nederlandsche cultuur.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_175335698
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 11:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Van mij mogen ze vreedzaam protesteren hoor. Als ze maar niet de racisme-kaart trekken om hun zin door te drijven bij de Hema en NPO. Owacht...
De Hema en de NPO zullen vast afgewogen hebben dat het verstandig is om er in mee te gaan omdat er draagvlak is.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175335703
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 11:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Van mij mogen ze vreedzaam protesteren hoor. Als ze maar niet de racisme-kaart trekken om hun zin door te drijven bij de Hema en NPO. Owacht...
Geen echte fipo zonder de racismekaart-kaart natuurlijk!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_175335711
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 11:52 schreef Nielsch het volgende:
Maar Red_85 jij bent toch gewoon blij met deze discussie? Heb je ieder jaar weer iets te doen en kun je jezelf weer wijsmaken dat je relevant bent in de strijd voor het behoud van de Nederlandsche cultuur.
Stel dat zo is.

Hoe zit het met jou dan?
  maandag 27 november 2017 @ 11:53:44 #8
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_175335714
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 11:49 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Had inderdaad wat mij betreft niet in Dokkum gehoeven. Maar als ze het in Leeuwarden hadden gedaan waren nog steeds genoeg users hier helemaal pissed geweest.
Dat is het ook precies, er zijn altijd mensen verontwaardigd,overal over.
Alleen is het al 3/4jaar hetzelfde gezeik, elke keer tijdens de intocht staan ze daar onzin naar kinderen te schreeuwen.

Dat zijn mensen op een gegeven moment natuurlijk zat.
pi_175335720
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 11:53 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Stel dat zo is.

Hoe zit het met jou dan?
Ik vind het mooi als mensen boos worden :D
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_175335726
Trollololo
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175335751
quote:
6s.gif Op maandag 27 november 2017 11:53 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Dat is het ook precies, er zijn altijd mensen verontwaardigd,overal over.
Alleen is het al 3/4jaar hetzelfde gezeik, elke keer tijdens de intocht staan ze daar onzin naar kinderen te schreeuwen.

Dat zijn mensen op een gegeven moment natuurlijk zat.
Ik was bij de intocht in Leeuwarden en ik had het niet leuk gevonden als wat schreeuwers uit de randstad hier problemen gingen importeren.

Wie wel?
  Redactie Sport maandag 27 november 2017 @ 12:01:10 #12
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175335840
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 11:56 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ik was bij de intocht in Leeuwarden en ik had het niet leuk gevonden als wat schreeuwers uit de randstad hier problemen gingen importeren.

Wie wel?
Ik had er totaal geen last van gehad. Ik had niet staan juichen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 27 november 2017 @ 12:02:21 #13
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_175335868
quote:
99s.gif Op maandag 27 november 2017 11:52 schreef Mr.Ping het volgende:
Nog één week jongens en meisjes, dan is het gezeik weer voorbij.
En dan begint het weer, ergens in januari/februari...
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_175335869
hoezeee extreem rechts wordt salonfahig *O*

Met Zwarte Piet glijdt ook extreem-rechts de huiskamer in

Extreem-rechtse groepen bemoeien zich steeds nadrukkelijker met de Zwarte Piet-discussie die op scholen en in huiskamers woedt. Daarmee staan ze niet langer aan de rand, maar middenin het publieke debat.

Hij noemt de ontwikkeling dat extreem-rechts zich plotseling bezighoudt met mainstream-onderwerpen als Zwarte Piet ‘verontrustend’. “In het verleden was er duidelijk onderscheid te maken tussen wat kon en wat niet. Als iemand over de schreef ging, mocht je hem racist noemen of fascist. Tegenwoordig kun je zulke grote woorden bijna niet meer gebruiken.” De omarming van het Zwarte Piet-thema draagt daartoe volgens hem bij. “Veel mensen vinden dat Zwarte Piet moet blijven, zónder enige sympathie voor extreem-rechts. Maar de extreem-rechtse politíeke motieven zijn daarvan maar moeilijk te onderscheiden. De taboes zijn weg. Mede door de Pieten-discussie worden extreem-rechtse ideeën salonfähig.”

“Sint daarentegen wordt overál gevierd, in iedere huiskamer, en kent de bijna intieme sfeer van een kinderfeest. Met het opkomen voor de traditionele Zwarte Piet, vertolken deze rechtse groepen opeens de gevoelens die onder een groot deel van de bevolking leven.” Extreem-rechts kan volgens haar deze maand de ideologische debatten over de islam laten voor wat ze zijn, en met haar mening aanschurken tegen de ‘gewone’ Nederlander. Daarmee is ze direct af van het stempel ‘extreem’ of ‘radicaal’. “Extreem-rechts lijkt zo opeens mainstream geworden”, zegt De Lange.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 27 november 2017 @ 12:02:43 #15
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_175335874
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 11:56 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ik was bij de intocht in Leeuwarden en ik had het niet leuk gevonden als wat schreeuwers uit de randstad hier problemen gingen importeren.

Wie wel?
Weinig mensen.

Uiteindelijk bereiken die anti groeperingen alleen maar het tegenovergestelde van wat ze willen.

Ik ben ervan overtuigd dat als ze reeele standpunten hadden en gedegen discussie hadden blijven voeren met respect voor hoe de traditie was dat mensen veel welwillender hadden geweest en ook daadwerkelijk naar ze geluisterd hadden.

Maar dat zie je wel vaker, eigenlijk hebben ze geen argumenten en proberen ze het op deze manier te doen.
  Redactie Sport maandag 27 november 2017 @ 12:03:30 #16
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175335887
quote:
10s.gif Op maandag 27 november 2017 12:02 schreef Slayage het volgende:
hoezeee extreem rechts wordt salonfahig *O*

Met Zwarte Piet glijdt ook extreem-rechts de huiskamer in

Extreem-rechtse groepen bemoeien zich steeds nadrukkelijker met de Zwarte Piet-discussie die op scholen en in huiskamers woedt. Daarmee staan ze niet langer aan de rand, maar middenin het publieke debat.

Hij noemt de ontwikkeling dat extreem-rechts zich plotseling bezighoudt met mainstream-onderwerpen als Zwarte Piet ‘verontrustend’. “In het verleden was er duidelijk onderscheid te maken tussen wat kon en wat niet. Als iemand over de schreef ging, mocht je hem racist noemen of fascist. Tegenwoordig kun je zulke grote woorden bijna niet meer gebruiken.” De omarming van het Zwarte Piet-thema draagt daartoe volgens hem bij. “Veel mensen vinden dat Zwarte Piet moet blijven, zónder enige sympathie voor extreem-rechts. Maar de extreem-rechtse politíeke motieven zijn daarvan maar moeilijk te onderscheiden. De taboes zijn weg. Mede door de Pieten-discussie worden extreem-rechtse ideeën salonfähig.”

“Sint daarentegen wordt overál gevierd, in iedere huiskamer, en kent de bijna intieme sfeer van een kinderfeest. Met het opkomen voor de traditionele Zwarte Piet, vertolken deze rechtse groepen opeens de gevoelens die onder een groot deel van de bevolking leven.” Extreem-rechts kan volgens haar deze maand de ideologische debatten over de islam laten voor wat ze zijn, en met haar mening aanschurken tegen de ‘gewone’ Nederlander. Daarmee is ze direct af van het stempel ‘extreem’ of ‘radicaal’. “Extreem-rechts lijkt zo opeens mainstream geworden”, zegt De Lange.

Flauwekul, alsof Marijke van 23 binnenkort roept 'alle Turken terug naar Marokko' omdat ze graag Piet zwart laat.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175335891
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 12:01 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik had er totaal geen last van gehad. Ik had niet staan juichen.
Oke. Ik kan me dat niet voorstellen. Niet dat ik aan je twijfel maar ik kan me dat niet inbeelden, dat is dan mijn mankement.
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 november 2017 @ 12:04:23 #18
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175335904
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 11:53 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

De Hema en de NPO zullen vast afgewogen hebben dat het verstandig is om er in mee te gaan omdat er draagvlak is.
Dat is er dus amper. Het zijn de luidste schreeuwers die gehoord worden, die twee durven gewoon niet om een middelvinger te geven.

Als er echt draagvlak was geweest, was het allang afgelopen met ZP.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175335906
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 12:03 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Flauwekul, alsof Marijke van 23 binnenkort roept 'alle Turken terug naar Marokko' omdat ze graag Piet zwart laat.
lezen blijft een kunst
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Redactie Sport maandag 27 november 2017 @ 12:05:03 #20
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175335915
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 12:03 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Oke. Ik kan me dat niet voorstellen. Niet dat ik aan je twijfel maar ik kan me dat niet inbeelden, dat is dan mijn mankement.
Als ze het vijf straten verderop doen prima. Als ze ruzie gaan zoeken met mensen die gewoon een feest willen vieren is het niet ok natuurlijk.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport maandag 27 november 2017 @ 12:06:09 #21
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175335929
quote:
10s.gif Op maandag 27 november 2017 12:04 schreef Slayage het volgende:

[..]

lezen blijft een kunst
Dat is toch het hele punt, dat Nederland hierdoor 'rechtser' zou worden.
Iets anders kan ik er niet uit opmaken hoor.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175335934
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 12:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]


Als er echt draagvlak was geweest, was het allang afgelopen met ZP.
Dat is een beetje hetzelfde als in 1971 zeggen: als er echt draagvlak was geweest, was het homohuwelijk er allang geweest.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_175336043
quote:
10s.gif Op maandag 27 november 2017 12:02 schreef Slayage het volgende:
hoezeee extreem rechts wordt salonfahig *O*
...
,,
In het verleden was er duidelijk onderscheid te maken tussen wat kon en wat niet. Als iemand over de schreef ging, mocht je hem racist noemen of fascist.
"
...
pi_175336175
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 12:06 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dat is toch het hele punt, dat Nederland hierdoor 'rechtser' zou worden.
Iets anders kan ik er niet uit opmaken hoor.
ik plaats om 12:02:26 het artikel. jij reageert (niet inhoudelijk) om 12:03:30 op de post.

dit zou betekenen dat jij in 64 seconde het artikel hebt gelezen, geanalyseerd, je conclusie eruit hebt getrokken en vervolgens ook nog de reactie hebt getikt en gepost.

je hebt het artikel simpelweg niet gelezen en kan daarom ook niets zeggen over het artikel, het enige wat jij in die 64 kan zeggen over het artikel is, waar jij denkt dat het artikel over gaat, dus je reactie zegt meer over jou dan over het artikel c_/
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175336200
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 12:12 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
vroeg of laat vallen we allemaal in een kuil of een urn :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Redactie Sport maandag 27 november 2017 @ 12:21:07 #26
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175336203
quote:
10s.gif Op maandag 27 november 2017 12:19 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik plaats om 12:02:26 het artikel. jij reageert (niet inhoudelijk) om 12:03:30 op de post.

dit zou betekenen dat jij in 64 seconde het artikel hebt gelezen, geanalyseerd, je conclusie eruit hebt getrokken en vervolgens ook nog de reactie hebt getikt en gepost.

je hebt het artikel simpelweg niet gelezen en kan daarom ook niets zeggen over het artikel, het enige wat jij in die 64 kan zeggen over het artikel is, waar jij denkt dat het artikel over gaat, dus je reactie zegt meer over jou dan over het artikel c_/
Hij werd vanmorgen al ergens anders gepost.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 november 2017 @ 12:22:45 #27
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175336237
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 12:06 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat is een beetje hetzelfde als in 1971 zeggen: als er echt draagvlak was geweest, was het homohuwelijk er allang geweest.
Ehh... wat is daar niet juist aan?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175336248
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 12:21 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Hij werd vanmorgen al ergens anders gepost.
dat maakt je conclusie des te triester en bewijst weer de stelling dat lezen een kunst is.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Redactie Sport maandag 27 november 2017 @ 12:25:59 #29
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175336281
quote:
10s.gif Op maandag 27 november 2017 12:23 schreef Slayage het volgende:

[..]

dat maakt je conclusie des te triester en bewijst weer de stelling dat lezen een kunst is.
Het zegt dat extreemrechtse ideeën normaler worden. Ik zeg dus dat ik niet geloof dat Marijke van 23 ineens roept 'alle Turken terug naar Marokko' door de ZP-discussie. Ofwel, ik geloof niet dat mensen dat door de ZP-discussie minder veroordelen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 november 2017 @ 12:32:40 #30
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175336368
Ik snap ook echt de trend niet dat alles wat niet binnen die grachtengordelbubbel past automatisch als extreemrechts wordt afgedaan... Een echte discussiekiller om maar je zin te krijgen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175336433
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 12:32 schreef Nattekat het volgende:
Ik snap ook echt de trend niet dat alles wat niet binnen die grachtengordelbubbel past automatisch als extreemrechts wordt afgedaan... Een echte discussiekiller om maar je zin te krijgen.
Ik snap ook de trend niet dat er een verbod is gekomen op het woord extreemrechts.

Een echte discussiekiller om maar niet geconfronteerd te hoeven worden met het feit dat er vanuit zo'n beweging voor Zwarte Piet ook best wat aantrekkingskracht uitgaat op allerlei rare figuren.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 27 november 2017 @ 12:40:32 #32
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175336460
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 12:25 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Het zegt dat extreemrechtse ideeën normaler worden. Ik zeg dus dat ik niet geloof dat Marijke van 23 ineens roept 'alle Turken terug naar Marokko' door de ZP-discussie. Ofwel, ik geloof niet dat mensen dat door de ZP-discussie minder veroordelen.
Nee, dat zegt het artikel niet. Het zegt dat extreemrechts normale discussie-onderwerpen kan gebruiken om dichter tegen de niet-extreme burger aan te schurken.

Maar dat maakt niet dat de rest van je post niet kan kloppen. Al ben ik er van overtuigd dat polarisatie aan de uiterste kanten van de discussie er ook toe leidt dat de middengroep verder meegetrokken wordt naar de zijkanten. Dat is geen gekke gedachte, want in de politiek is dat al decennia lang aan de gang.
  Moderator maandag 27 november 2017 @ 12:41:40 #33
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175336476
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 05:47 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Omdat men hun eigen geschiedenis niet kent.
hoe kom je daar nou weer bij?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Redactie Sport maandag 27 november 2017 @ 12:42:30 #34
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175336490
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 12:40 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Maar dat maakt niet dat de rest van je post niet kan kloppen. Al ben ik er van overtuigd dat polarisatie aan de uiterste kanten van de discussie er ook toe leidt dat de middengroep verder meegetrokken wordt naar de zijkanten. Dat is geen gekke gedachte, want in de politiek is dat al decennia lang aan de gang.
Polarisatie in zijn algemeenheid ja maar dat gaat wel effe wat verder dan deze discussie
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator maandag 27 november 2017 @ 12:43:40 #36
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175336505
Lubach :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Redactie Sport maandag 27 november 2017 @ 12:44:30 #37
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175336518
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 12:43 schreef sp3c het volgende:
Lubach :')
Prima gozer, soms doet ie wat aan framing maar prima gozer.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator maandag 27 november 2017 @ 12:45:15 #38
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175336534
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 12:44 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Prima gozer, soms doet ie wat aan framing maar prima gozer.
zal best een aardige gast zijn maar ik kan er niet tegen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 27 november 2017 @ 12:45:35 #39
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175336538
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 12:42 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Polarisatie in zijn algemeenheid ja maar dat gaat wel effe wat verder dan deze discussie
Deze discussie is niet gepolariseerd?

Ik vind daarnaast deze discussie juist het teken dat de polarisatie is doorgedrongen tot alle lagen van de bevolking.
  Redactie Sport maandag 27 november 2017 @ 12:46:35 #40
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175336555
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 12:45 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Deze discussie is niet gepolariseerd?

Ik vind daarnaast deze discussie juist het teken dat de polarisatie is doorgedrongen tot alle lagen van de bevolking.
Deze discussie is gepolariseerd, maar het is onderdeel van de polarisatie. De vluchtelingen'crisis' en aanslagen van IS zorgen voor veel meer polarisatie.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 27 november 2017 @ 12:50:50 #41
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175336597
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 12:46 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Deze discussie is gepolariseerd, maar het is onderdeel van de polarisatie. De vluchtelingen'crisis' en aanslagen van IS zorgen voor veel meer polarisatie.
Owja, dat klopt. Al moet je de kracht van een kinderfeestje niet onderschatten. Het artikel raakt daar wel de essentie, al vertaalde jij die wel verkeerd.
pi_175336644
quote:
99s.gif Op maandag 27 november 2017 11:52 schreef Mr.Ping het volgende:
Nog één week jongens en meisjes, dan is het gezeik weer voorbij.
gelukkig maar *O*

lubach over het onderwerp, scherp als afgelopen jaar 8}

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Redactie Sport maandag 27 november 2017 @ 12:55:44 #43
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175336661
Is het filmpje van Lubach al gepost?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175336674
Mij interesseert deze discussie niet, omdat ik weet dat mijn kleine neefjes het ook totaal niet boeit hoe een piet eruit ziet. Waarom zou ik me dan druk maken?
pi_175336723
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 12:56 schreef Wuwwa het volgende:
Mij interesseert deze discussie niet, omdat ik weet dat mijn kleine neefjes het ook totaal niet boeit hoe een piet eruit ziet. Waarom zou ik me dan druk maken?
Als je kinderen in Sinterklaas en de Paashaas kan laten geloven, dan kan je ze ook in een witte of blauwe Zwarte Piet laten geloven. De oudere kinderen zullen dan eerder vragen gaan stellen, en bij hun zal de lol er sneller af zijn.

Je kan je ook druk maken om de cultuur van je land, het erfgoed van Nederland. Nederland heeft niet veel rituelen en gebruiken die specifiek bij dit land horen. Sinterklaas en Zwarte Piet hoort wel bij het erfgoed en dat vinden veel Nederlanders belangrijker dan een paar donkere mensen die zich gekwetst voelen bij het zien van een "karikatuur" van hun voorouders.
  maandag 27 november 2017 @ 13:09:34 #47
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175336886
quote:
99s.gif Op maandag 27 november 2017 13:00 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Als je kinderen in Sinterklaas en de Paashaas kan laten geloven, dan kan je ze ook in een witte of blauwe Zwarte Piet laten geloven. De oudere kinderen zullen dan eerder vragen gaan stellen, en bij hun zal de lol er sneller af zijn.

Je kan je ook druk maken om de cultuur van je land, het erfgoed van Nederland. Nederland heeft niet veel rituelen en gebruiken die specifiek bij dit land horen. Sinterklaas en Zwarte Piet hoort wel bij het erfgoed en dat vinden veel Nederlanders belangrijker dan een paar donkere mensen die zich gekwetst voelen bij het zien van een "karikatuur" van hun voorouders.
Cultuur is erg veranderlijk, de vraag blijft dan eerder: Hoe ver terug wil je gaan?

Wanneer is iets traditie? Hoe lang moet je iets doen om het een traditie te laten zijn?

Hoe lang moet je iets doen om het onveranderlijk en boven elke kritiek verheven te maken?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_175336928
quote:
99s.gif Op maandag 27 november 2017 13:00 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Als je kinderen in Sinterklaas en de Paashaas kan laten geloven, dan kan je ze ook in een witte of blauwe Zwarte Piet laten geloven. De oudere kinderen zullen dan eerder vragen gaan stellen, en bij hun zal de lol er sneller af zijn.

Je kan je ook druk maken om de cultuur van je land, het erfgoed van Nederland. Nederland heeft niet veel rituelen en gebruiken die specifiek bij dit land horen. Sinterklaas en Zwarte Piet hoort wel bij het erfgoed en dat vinden veel Nederlanders belangrijker dan een paar donkere mensen die zich gekwetst voelen bij het zien van een "karikatuur" van hun voorouders.
Boos worden omdat het uiterlijk van Zwarte Piet wordt aangepast, maar staan klappen als het mes wordt gezet in cultuursubsidies waar met name de kleine musea in ons land op draaien. Kleine musea die vaak het lokale erfgoed in stand proberen te houden.

Zo rolt men hier in Nederland.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175337011
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 13:09 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Cultuur is erg veranderlijk, de vraag blijft dan eerder: Hoe ver terug wil je gaan?

Wanneer is iets traditie? Hoe lang moet je iets doen om het een traditie te laten zijn?

Hoe lang moet je iets doen om het onveranderlijk en boven elke kritiek verheven te maken?
Het Sinterklaasfeest met Zwarte Pieten staat op de lijst van cultureel erfgoed.
Dit is gedaan omdat deze traditie van belang is voor dit land, en dat dit in stand moet worden gehouden voor volgende generaties.
Als mensen daar grote problemen mee hebben moet daar een bindende uitspraak over komen.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-nederland-a1419482

Een cultuur is geen rage, maar belangrijk voor de geschiedenis van een land.
pi_175337052
quote:
10s.gif Op maandag 27 november 2017 12:02 schreef Slayage het volgende:
hoezeee extreem rechts wordt salonfahig *O*

Met Zwarte Piet glijdt ook extreem-rechts de huiskamer in

Extreem-rechtse groepen bemoeien zich steeds nadrukkelijker met de Zwarte Piet-discussie die op scholen en in huiskamers woedt. Daarmee staan ze niet langer aan de rand, maar middenin het publieke debat.

Hij noemt de ontwikkeling dat extreem-rechts zich plotseling bezighoudt met mainstream-onderwerpen als Zwarte Piet ‘verontrustend’. “In het verleden was er duidelijk onderscheid te maken tussen wat kon en wat niet. Als iemand over de schreef ging, mocht je hem racist noemen of fascist. Tegenwoordig kun je zulke grote woorden bijna niet meer gebruiken.” De omarming van het Zwarte Piet-thema draagt daartoe volgens hem bij. “Veel mensen vinden dat Zwarte Piet moet blijven, zónder enige sympathie voor extreem-rechts. Maar de extreem-rechtse politíeke motieven zijn daarvan maar moeilijk te onderscheiden. De taboes zijn weg. Mede door de Pieten-discussie worden extreem-rechtse ideeën salonfähig.”

“Sint daarentegen wordt overál gevierd, in iedere huiskamer, en kent de bijna intieme sfeer van een kinderfeest. Met het opkomen voor de traditionele Zwarte Piet, vertolken deze rechtse groepen opeens de gevoelens die onder een groot deel van de bevolking leven.” Extreem-rechts kan volgens haar deze maand de ideologische debatten over de islam laten voor wat ze zijn, en met haar mening aanschurken tegen de ‘gewone’ Nederlander. Daarmee is ze direct af van het stempel ‘extreem’ of ‘radicaal’. “Extreem-rechts lijkt zo opeens mainstream geworden”, zegt De Lange.

quote:
“In het verleden was er duidelijk onderscheid te maken tussen wat kon en wat niet. Als iemand over de schreef ging, mocht je hem racist noemen of fascist. Tegenwoordig kun je zulke grote woorden bijna niet meer gebruiken.”
Dit is misschien nog wel het meest belangrijke stukje van je bron. Dit kun je bijna volledig toeschrijven aan extreem linkse groeperingen die iedereen rechts van Marx en de progressieve rassenleer voor fascist en racist uitmaakten. Het anti ZP kamp helpt daarin ook niet. Met een slogan als ZP is racisme trek je mooi de aandacht, maar mensen die hun hele leven al Sinterklaas vieren zonder ZP ooit als neger te hebben gezien krijg je daar niet snel in mee.
quote:
Bijkomend voordeel voor extreem-rechts is, analyseerde de antifascistische onderzoekgroep Kafka zaterdag in Trouw, dat de rechts-extremistische splinters met het Zwarte Piet-thema opeens samen kunnen optrekken. Het zorgt voor binding, tussen de doorgaans rivaliserende groepen.
Ik ben benieuwd wat hier de uitkomst van gaat worden. Hoewel links met succes de slachtofferrol even kon claimen de afgelopen week is allang duidelijk dat daar ook genoeg militante wappies tussen zitten. In combinatie met een steeds zelfverzekerder wordend rechts is het wachten op de eerste sinterklaas dode.
pi_175337082
quote:
99s.gif Op maandag 27 november 2017 13:00 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Als je kinderen in Sinterklaas en de Paashaas kan laten geloven, dan kan je ze ook in een witte of blauwe Zwarte Piet laten geloven. De oudere kinderen zullen dan eerder vragen gaan stellen, en bij hun zal de lol er sneller af zijn.

Je kan je ook druk maken om de cultuur van je land, het erfgoed van Nederland. Nederland heeft niet veel rituelen en gebruiken die specifiek bij dit land horen. Sinterklaas en Zwarte Piet hoort wel bij het erfgoed en dat vinden veel Nederlanders belangrijker dan een paar donkere mensen die zich gekwetst voelen bij het zien van een "karikatuur" van hun voorouders.
Sinterklaas is een ritueel dat je in heel Europa tegenkomt. Alleen wordt het elders in kleine (dorps)kring gevierd, verwijderd van media en pottenkijkers. In Nederland is sinterklaas mainstream en daardoor ook een stuk mínder duister en demonisch dan elders in Europa, maar kennelijk toch nog te controversieel om door een breed publiek gedragen te worden..
We leven in het sjw tijdperk, en dan mag zwarte piet niet meer, evenals een kruis op de mijter van sinterklaas.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 27 november 2017 @ 13:20:52 #52
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175337088
quote:
99s.gif Op maandag 27 november 2017 13:16 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Het Sinterklaasfeest met Zwarte Pieten staat op de lijst van cultureel erfgoed.
Dit is gedaan omdat deze traditie van belang is voor dit land, en dat dit in stand moet worden gehouden voor volgende generaties.
Als mensen daar grote problemen mee hebben moet daar een bindende uitspraak over komen.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-nederland-a1419482

Een cultuur is geen rage, maar belangrijk voor de geschiedenis van een land.
Waarom is Walpurgisnacht bijvoorbeeld geen cultuur van ons land?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_175337139
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 13:20 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Waarom is Walpurgisnacht bijvoorbeeld geen cultuur van ons land?
Weet ik niet. Waarom is een oud pand in de stad een monument en mag een pand ernaast gesloopt worden. Feit is dat als het eenmaal op de lijst staat er geen verandering aangebracht mag worden.
  maandag 27 november 2017 @ 13:27:21 #56
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175337188
quote:
99s.gif Op maandag 27 november 2017 13:23 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Weet ik niet. Waarom is een oud pand in de stad een monument en mag een pand ernaast gesloopt worden. Feit is dat als het eenmaal op de lijst staat er geen verandering aangebracht mag worden.
Dat beantwoord mijn vraag niet. Het was namelijk ooit wel de cultuur van ons land. Net zoals bijvoorbeeld een Krampus dat was. Maar waarom is het dat niet meer?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 november 2017 @ 13:29:44 #57
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175337226
quote:
7s.gif Op maandag 27 november 2017 12:38 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik snap ook de trend niet dat er een verbod is gekomen op het woord extreemrechts.

Een echte discussiekiller om maar niet geconfronteerd te hoeven worden met het feit dat er vanuit zo'n beweging voor Zwarte Piet ook best wat aantrekkingskracht uitgaat op allerlei rare figuren.
Nee, het is een domme stropop die figuren als jij maar wat graag gebruiken om mensen in een hokje te proppen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175337230
quote:
Ik weet niet of die Grimmelikhuizen daar op zit te wachten..
quote:
Bijna was schoolhoofd Grimmelikhuizen vorig jaar al geconfronteerd met een soortgelijke actie. Geïrriteerde ouders zeggen dat de directeur op zijn toenmalige school in Utrecht-Zuid (de Hoge Raven) een dermate ’dictatoriaal’ beleid voerde tegen Zwarte Piet dat de irritatie bij ouders op een haar na uit de hand liep.

„We waren met andere ouders bijna zover dat we Zwarte Pieten naar school gingen sturen”, zegt een van de toenmalige organisatoren. „We zagen er uiteindelijk vanaf vanwege de kinderen.”

Boekjes verwijderd

Hij beschrijft hoe Grimmelinkhuizen een zero tolerance-beleid oplegde. „Zonder dat te overleggen met de ouders. Onze kinderen vertelden thuis dat ze geen ’zijn knecht staat te lachen’ meer mochten zingen. Iedere verschijning van Zwarte Piet was verboden. Boekjes uit de schoolbieb over Sinterklaas liet hij weggooien. Juffen mochten niets meer over Zwarte Piet zeggen en kinderen mochten niet naar het Sinterklaasjournaal kijken.”

Een tweede ouder bevestigt het verhaal. „Piet werd uit vlaggetjes geknipt, posters werden omgevouwen zodat alleen Sinterklaas nog zichtbaar was. Geen enkele dialoog of compromis was mogelijk.”

Grimmelinkhuizen wil geen commentaar geven.

Huisvredebreuk

Hij en zijn medebestuurders wilden donderdag aangifte doen wegens huisvredebreuk, maar lieten het bij een melding. Het is niet verboden om een school binnen te lopen. Zeker als de binnendringer direct vertrekt als hem dat wordt verzocht, is er strafrechtelijk weinig aan de hand.

Toch kondigde De Utrechtse districtschef Johan van Renswoude zaterdag aan het er niet bij te laten zitten. Hij wil onderzoek doen. „Het beleid van schoolbestuur en directie, de opvattingen van ouders en rechtsregels bepalen of dit door de beugel kan”, zegt hij op Twitter. Hij wil de indruk wegnemen dat de politie niets met de zaak doet.
https://www.telegraaf.nl/(...)-dictatoriaal-beleid
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175337315
Lubach slaat de spijker wel op zijn kop hoor
pi_175337324
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 13:29 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nee, het is een domme stropop die figuren als jij maar wat graag gebruiken om mensen in een hokje te proppen.
Dus jij denkt oprecht niet dat er dubieuze figuren afkomen op dit soort dingen?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175337325
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 13:27 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat beantwoord mijn vraag niet. Het was namelijk ooit wel de cultuur van ons land. Net zoals bijvoorbeeld een Krampus dat was. Maar waarom is het dat niet meer?
Krampus is Oostenrijkse folklore.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 27 november 2017 @ 13:38:46 #62
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175337369
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 13:36 schreef Wantie het volgende:

[..]

Krampus is Oostenrijkse folklore.
Nee, Germaans.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_175337419
quote:
7s.gif Op maandag 27 november 2017 13:36 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dus jij denkt oprecht niet dat er dubieuze figuren afkomen op dit soort dingen?
Die grijpen dit maar al te graag aan zou je toch zeggen.
wooblabalurg
pi_175337426
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 13:20 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Waarom is Walpurgisnacht bijvoorbeeld geen cultuur van ons land?
Te vroeg uitgestorven denk ik.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175337437
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 13:38 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nee, Germaans.
Nog steeds gevierd in Oostenrijks sinterklaas feest.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175337461
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 13:43 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nog steeds gevierd in Oostenrijks sinterklaas feest.
Draag het voor, als je vindt dat dit bewaard moet worden.
pi_175337508
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 13:42 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Die grijpen dit maar al te graag aan zou je toch zeggen.
Dat zou ik ook zeggen, maar volgens Nattekat is er óf geen extreemrechts te bekennen bij dit soort groepen, óf zijn de mensen die wij extreemrechts noemen eigenlijk helemaal geen extreemrechts.

In het tweede geval moet je gaan beargumenteren dat een groep als Pegida niet echt extreemrechts is, dus ik ben benieuwd hoe hij dat voor zich ziet.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 27 november 2017 @ 13:49:38 #68
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175337548
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 13:27 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat beantwoord mijn vraag niet. Het was namelijk ooit wel de cultuur van ons land. Net zoals bijvoorbeeld een Krampus dat was. Maar waarom is het dat niet meer?
Hoe kom je daar nou bij? Krampus was hier nooit, wij hadden immers Zwarte Piet en zijn voorlopers al.

Het heidense Beltane is vervangen/gekerstend door het discutabele "Sinte Walburga", maar dat was natuurlijk katholiek en moest verdwijnen in de reformatie. Om daarna "gekaapt" te worden voor de "Dag van de Arbeid" en later Koninginnedag, steeds geflankeerd door zeer belangrijke Christelijke feestdagen.
En hoewel het het begin van het zomerseizoen is en de boerenarbeiders nieuwe aanstellingen kregen, is het ook een zeer drukke periode waarin niet iedereen mee kan feesten - werk op de boerderij gaat voor.

Alde Maaij is nog steeds een dingetje, pagans vieren Beltane. Ik vermoed dat aan de Duitse grens de Tanz in der Mai wordt gevierd, zoals in Duitsland.
pi_175337756
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 13:36 schreef NewHorizon het volgende:
Lubach slaat de spijker wel op zijn kop hoor
Deels.

Wat ik vreemd vind is dat hij wegliet dat velen niet zozeer een probleem hebben met het aanpassen van het uiterlijk van zwarte piet maar wel met het demonstreren tussen kinderen. Dat heeft hij helemaal buiten beschouwing gelaten. Daardoor vond ik het een minder sterk item.
  maandag 27 november 2017 @ 14:03:39 #70
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175337786
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 12:40 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Nee, dat zegt het artikel niet. Het zegt dat extreemrechts normale discussie-onderwerpen kan gebruiken om dichter tegen de niet-extreme burger aan te schurken.
Dat klopt en dat gebeurt al lange tijd. Extreemrechts is bijvoorbeeld diep in heidense groepen geïnfiltreerd en grijpt folklore en historie aan om de glorie van het eigen volk aan te tonen. Op zich niets mis mee, tot daaruit volgt dat ander volk minderwaardig is en niet hier mag wonen, noch aan onze cultuur mag meedoen.
De strijd voor het eigene, of dat nu de een monument is of een gebruik kunnen ze dus steunen om pas later hun agenda te onthullen.
Dat kan ook met een kleine omweg. Zo zijn er extreemrechtse groeperingen die de onafhankelijkheid van diverse vollkeren/religies steunen. Mooi, tot je beseft dat het de bedoeling is dat de mensen dan kunnen oprotten naat hun eigen land om daar en niet hier hun cultuur te beleven. Tevens kunnen ze dan hier opeisen waarin ze anderen hebben gesteund: een eigen land, zonder vreemde onderdrukking en een eigen cultuur, van vreemde smetten vrij.
pi_175337848
quote:
99s.gif Op maandag 27 november 2017 13:44 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Draag het voor, als je vindt dat dit bewaard moet worden.
Nee, kan beter in huidige vorm worden gevierd, anders gaat de sjw poetsdoek er overheen en wordt het een slappe bak cup-a-soup.....
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175337866
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 13:20 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Waarom is Walpurgisnacht bijvoorbeeld geen cultuur van ons land?
Misschien omdat zo'n 65 jaar lang iedereen al kacheltjelam van de koninginnenach en -dag is? :P

En het calvinisme natuurlijk. Katholieke heiligen waren verboden en daarnaast was genieten van het leven des duivels natuurlijk. Eigenlijk een stukje Nederlandse cultuur waar ik een hekel aan heb. :r

[ Bericht 18% gewijzigd door Prutzenberg op 27-11-2017 14:16:17 ]
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_175338085
quote:
7s.gif Op maandag 27 november 2017 12:38 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik snap ook de trend niet dat er een verbod is gekomen op het woord extreemrechts.

Een echte discussiekiller om maar niet geconfronteerd te hoeven worden met het feit dat er vanuit zo'n beweging voor Zwarte Piet ook best wat aantrekkingskracht uitgaat op allerlei rare figuren.
Tussen de antipieten staan geen dubieuze personen met dubieuze standpunten en dubieuze uitspraken?

Als je ZP weg gaat doen omdat extreem rechts ook een mening heeft voor ZP, dan doe je 75 tot 95% van de NL'se bevolking ernstig te kort. Dan luister je juist naar die kleine groep en zet je de deur open naar iets wat je compleet niet wilt.

Je gaat voorbij aan het feit dat extreem rechts maar een miniem deel is van de grote meerderheid en dat de antipieten vooral bestaan uit dubieuze mensen omdat ze maar zo'n kleine groep zijn. Ze stellen zich niet voor niets zo fanatiek op.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175338135
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 14:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Tussen de antipieten staan geen dubieuze personen met dubieuze standpunten en dubieuze uitspraken?
Dat zeg ik niet, ook daar heb je rare gasten. Tevens natuurlijk een rare discussietactiek, dingen omdraaien in plaats van antwoord geven.

quote:
Als je ZP weg gaat doen omdat extreem rechts ook een mening heeft voor ZP, dan doe je 75 tot 95% van de NL'se bevolking ernstig te kort. Dan luister je juist naar die kleine groep en zet je de deur open naar iets wat je compleet niet wilt.

Je gaat voorbij aan het feit dat extreem rechts maar een miniem deel is van de grote meerderheid en dat de antipieten vooral bestaan uit dubieuze mensen omdat ze maar zo'n kleine groep zijn. Ze stellen zich niet voor niets zo fanatiek op.
Reuze interessant, maar dat is helemaal niet wat ik zeg, vriendelijke vriend.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175338149
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 14:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Tussen de antipieten staan geen dubieuze personen met dubieuze standpunten en dubieuze uitspraken?

Als je ZP weg gaat doen omdat extreem rechts ook een mening heeft voor ZP, dan doe je 75 tot 95% van de NL'se bevolking ernstig te kort. Dan luister je juist naar die kleine groep en zet je de deur open naar iets wat je compleet niet wilt.

Je gaat voorbij aan het feit dat extreem rechts maar een miniem deel is van de grote meerderheid en dat de antipieten vooral bestaan uit dubieuze mensen omdat ze maar zo'n kleine groep zijn. Ze stellen zich niet voor niets zo fanatiek op.
Klassiek voorbeeld van whataboutism. Verder mooi gebruik gemaakt van percentages.
wooblabalurg
pi_175338229
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 14:22 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Klassiek voorbeeld van whataboutism. Verder mooi gebruik gemaakt van percentages.
Je hebt dus geen inhoudelijke argumenten snap ik hier uit?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175338240
quote:
7s.gif Op maandag 27 november 2017 14:21 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, ook daar heb je rare gasten. Tevens natuurlijk een rare discussietactiek, dingen omdraaien in plaats van antwoord geven.

[..]

Reuze interessant, maar dat is helemaal niet wat ik zeg, vriendelijke vriend.
Dan lees ik het misschien verkeerd. Kan ook :)
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175338274
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 14:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dan lees ik het misschien verkeerd. Kan ook :)
Waarschijnlijk.

Ik wil alleen maar aangeven dat Nattekat altijd in een stuip schiet als mensen het woord extreemrechts gebruiken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175338389
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 14:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je hebt dus geen inhoudelijke argumenten snap ik hier uit?
Inhoudelijke argumenten als reactie op een paar aannames en wat giswerk? Lijkt me niet gepast.
wooblabalurg
pi_175338444
quote:
Een man uit Lelystad heeft een taakstraf van 40 uur gekregen (waarvan 20 voorwaardelijk) omdat hij op Facebook discriminerende opmerkingen had geplaatst onder een bericht van de actiegroep Kick Out Zwarte Piet.

De 31-jarige man is de eerste van negen mensen die in deze zaak voor de rechter moeten komen. Hij verscheen vandaag voor de rechter in Utrecht. Twee mensen deden aangifte tegen hen, namens henzelf en uit naam van de actiegroep.

De man uit Lelystad had in 2015, na de landelijke sinterklaasintocht in Meppel, op Facebook onder een foto van een actievoerder geschreven: "Gewoon weer voor slaaf laten werken kunnen ze ook niet meer klagen is toch wat ze willen dat luie zweet eruit werken nikker daar ben je voor geboren."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)standers-zwarte-piet

Is die man een extreemrechtse ***
Of is ie een racistische ***
Whatever..... hij is een ***
pi_175338470
quote:
Die opmerking ook echt :D
pi_175338549
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 14:36 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Die opmerking ook echt :D
Ik vind dat eerder eng dan -> :D
wooblabalurg
pi_175338562
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 14:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

https://www.rtlnieuws.nl/(...)standers-zwarte-piet

Is die man een extreemrechtse ***
Of is ie een racistische ***
Whatever..... hij is een ***

Gewoon een ludieke opmerking van een bezorgde burger. Gebbetje, moet kunnen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175338577
Niet alle ZP-fanatici zijn extreem-rechts, maar alle extreem-rechtsen zijn wel ZP-fanatici.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175338587
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 14:32 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Inhoudelijke argumenten als reactie op een paar aannames en wat giswerk? Lijkt me niet gepast.
Statistisch gezien is de bewering correct. Dus kom maar op met je inhoudelijke argumenten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175338601
quote:
6s.gif Op maandag 27 november 2017 14:40 schreef KoosVogels het volgende:
Niet alle ZP-fanatici zijn extreem-rechts, maar alle extreem-rechtsen zijn wel ZP-fanatici.
Net als deze.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175338706
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 14:39 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik vind dat eerder eng dan -> :D
Het is gewoon zo dom dat ik eigenlijk niet weet hoe ik er op moet reageren
pi_175338830
quote:
9s.gif Op maandag 27 november 2017 14:39 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Gewoon een ludieke opmerking van een bezorgde burger. Gebbetje, moet kunnen.
De rechter oordeelde anders
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175338848
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 14:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Statistisch gezien is de bewering correct. Dus kom maar op met je inhoudelijke argumenten.
Ik betwijfel of die statistieken kloppen. Geloof wel dat je ze uit een onderzoek hebt, daar niet van.

Het enige dat ik als argument lees in je post is dat je niet wil buigen voor een minderheid en dat het iets is dat je niet wil. Dat is ieders persoonlijke mening en daar kun je lang over discussieren zoals we hier zien.

Zelf denk ik dat het in ieders belang is de aanpassing te maken omdat het anders alleen maar meer ellende oplevert. Iets met 'voor de kinderen'. Echter als je kijkt hoe fel mensen ervan worden en hoe ver ze daarvoor willen gaan zal het nog wel even duren. Generatiewerk zeg maar.

Dus kortom, ik zie het nut van de discussie niet echt meer omdat de meningen duidelijk lijken. Daarom vind ik het vooral interessant om te observeren hoe anderen dit voortzetten en hoe het een rol kan spelen in de polarisatie in andere discussies en vraagstukken.
wooblabalurg
pi_175338866
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 14:48 schreef Wantie het volgende:

[..]

De rechter oordeelde anders
Iedereen weet dat D666-rechters geen gevoel voor humor hebben.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 27 november 2017 @ 14:50:25 #91
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_175338885
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 14:48 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik betwijfel of die statistieken kloppen. Geloof wel dat je ze uit een onderzoek hebt, daar niet van.

Het enige dat ik als argument lees in je post is dat je niet wil buigen voor een minderheid en dat het iets is dat je niet wil. Dat is ieders persoonlijke mening en daar kun je lang over discussieren zoals we hier zien.

Zelf denk ik dat het in ieders belang is de aanpassing te maken omdat het anders alleen maar meer ellende oplevert. Iets met 'voor de kinderen'. Echter als je kijkt hoe fel mensen ervan worden en hoe ver ze daarvoor willen gaan zal het nog wel even duren. Generatiewerk zeg maar.

Dus kortom, ik zie het nut van de discussie niet echt meer omdat de meningen duidelijk lijken. Daarom vind ik het vooral interessant om te observeren hoe anderen dit voortzetten en hoe het een rol kan spelen in de polarisatie in andere discussies en vraagstukken.
Wow je kan dus wel anders dan flauwe onware oneliners _O_ trots, soort van... dan.
'ik betwijfel of de statistieken kloppen..' is wel weer iets wat perfect bij al jouw uitingen past :D
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_175338901
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 14:44 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Het is gewoon zo dom dat ik eigenlijk niet weet hoe ik er op moet reageren
Non argument ook. Denk dat 99,9999% dit wel ziet als totaal onnozel.
Waarom wil je dat dan ook hier posten? Puur om te laten zien dat onder de pro-pieten discriminerende idioten zitten? Dat zit er onder de antipieten ook... Lekker punt
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175338949
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 14:44 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Het is gewoon zo dom dat ik eigenlijk niet weet hoe ik er op moet reageren
Heb zelf het idee dat zulke personen meer gelijkgestemden hebben dan je zou verwachten. Dat maakt het een beetje eng voor mij.
wooblabalurg
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 november 2017 @ 14:56:35 #94
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175338983
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 14:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Non argument ook. Denk dat 99,9999% dit wel ziet als totaal onnozel.
Waarom wil je dat dan ook hier posten? Puur om te laten zien dat onder de pro-pieten discriminerende idioten zitten? Dat zit er onder de antipieten ook... Lekker punt
Anti-pieten zijn per definitie aan het discrimineren :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 27 november 2017 @ 14:57:01 #95
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175338992
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 14:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

https://www.rtlnieuws.nl/(...)standers-zwarte-piet

Is die man een extreemrechtse ***
Of is ie een racistische ***
Whatever..... hij is een ***

Op één uitspraak zonder verdere context zou ik niemand veroordelen en ik neem aan dat de rechter ook geen labeltjes gaat plakken.
pi_175339009
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 14:57 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Op één uitspraak zonder verdere context zou ik niemand veroordelen en ik neem aan dat de rechter ook geen labeltjes gaat plakken.
Dit vind ik heel opmerkelijk.
wooblabalurg
  Redactie Sport maandag 27 november 2017 @ 14:58:22 #97
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175339011
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 14:57 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Op één uitspraak zonder verdere context zou ik niemand veroordelen en ik neem aan dat de rechter ook geen labeltjes gaat plakken.
Het is alleen niet heel netjes van die jongen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 27 november 2017 @ 14:59:45 #98
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175339042
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 14:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Anti-pieten zijn per definitie aan het discrimineren :P
Wat is dat nou weer voor een debiel argument? Er zit helemaal niets in de definitie van 'anti-piet' dat discriminatie impliceert.
pi_175339054
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 14:48 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik betwijfel of die statistieken kloppen. Geloof wel dat je ze uit een onderzoek hebt, daar niet van.
De onderzoeken die de revue passeerden in de afgelopen jaren, gaven allen die percentages aan. Verder is het een statistische beredenering die niet moeilijk hoeft te zijn. Als je een klein beetje statistisch inzicht hebt, kun je die logica wel trekken.
quote:
Het enige dat ik als argument lees in je post is dat je niet wil buigen voor een minderheid en dat het iets is dat je niet wil. Dat is ieders persoonlijke mening en daar kun je lang over discussieren zoals we hier zien.

Zelf denk ik dat het in ieders belang is de aanpassing te maken omdat het anders alleen maar meer ellende oplevert. Iets met 'voor de kinderen'. Echter als je kijkt hoe fel mensen ervan worden en hoe ver ze daarvoor willen gaan zal het nog wel even duren. Generatiewerk zeg maar.

Dus kortom, ik zie het nut van de discussie niet echt meer omdat de meningen duidelijk lijken. Daarom vind ik het vooral interessant om te observeren hoe anderen dit voortzetten en hoe het een rol kan spelen in de polarisatie in andere discussies en vraagstukken.
Men reageert zo fel omdat er zo'n felle stelling wordt genomen en je in de discussie zo fel wordt weggezet. Daardoor heeft de polarisatie al lang plaats gevonden. Had niet gehoeven zeg maar.

Het zou misschien wel een generatie kunnen duren waarin het weg ebt. Maar ben er ook van overtuigd dat ZP ZP blijft in de meeste gebieden. De discussie speelt helemaal niet overal en de groep antipieten is ook niet overal aanwezig.

Dat moeten de zeurpieten vooral zichzelf ook realiseren, ze kunnen niet overal voor elkaar krijgen wat ze willen. Voor ieder wissewasje naar de media stappen, vooral in november, zal ze ook geen goed doen. 'One issue' personages worden het dan. Zoals simons, affriyee, nzume en gario nu al een beetje gezien worden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 27 november 2017 @ 15:01:30 #100
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175339071
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 14:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

https://www.rtlnieuws.nl/(...)standers-zwarte-piet

Is die man een extreemrechtse ***
Of is ie een racistische ***
Whatever..... hij is een ***

Ja, hij is een racist en terecht gestraft. Dat mogen ze bij iedereen doen die zulke dingen schrijft.
pi_175339099
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 14:58 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dit vind ik heel opmerkelijk.
Ik vind het net zo opmerkelijk als dit:
https://nos.nl/artikel/20(...)ige-zwarte-piet.html

Totale ontsporing
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175339105
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 14:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

https://www.rtlnieuws.nl/(...)standers-zwarte-piet

Is die man een extreemrechtse ***
Of is ie een racistische ***
Whatever..... hij is een ***

Daarover zullen veruit de meeste mensen hier het wel eens zijn.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_175339118
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 15:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, hij is een racist en terecht gestraft. Dat mogen ze bij iedereen doen die zulke dingen schrijft.
Mogen ze dat ook doen bij wezens die in ieder topic waar die ook maar iets tegen de witmang kunnen zijn, vol tegen de witmang in lopen te schoppen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Redactie Sport maandag 27 november 2017 @ 15:05:12 #104
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175339147
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 15:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik vind het net zo opmerkelijk als dit:
https://nos.nl/artikel/20(...)ige-zwarte-piet.html

Totale ontsporing
Jeetje, 3 jaar geleden.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175339153
quote:
9s.gif Op maandag 27 november 2017 14:49 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Iedereen weet dat D666-rechters geen gevoel voor humor hebben.
Zwak excuus
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175339155
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 15:05 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Jeetje, 3 jaar geleden.
Het argument dat ZP racistisch zou zijn is van 5 jaar terug.

Wat wil je?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175339182
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 15:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het argument dat ZP racistisch zou zijn is van 5 jaar terug.

Wat wil je?
Nee, al meer dan 20 jaar geleden werd dat argument al gebruikt
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 27 november 2017 @ 15:07:08 #108
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175339184
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 15:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Mogen ze dat ook doen bij wezens die in ieder topic waar die ook maar iets tegen de witmang kunnen zijn, vol tegen de witmang in lopen te schoppen?
Nee. Kritiek is niet verboden.
pi_175339218
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 15:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]


[..]

Dat moeten de zeurpieten vooral zichzelf ook realiseren, ze kunnen niet overal voor elkaar krijgen wat ze willen. Voor ieder wissewasje naar de media stappen, vooral in november, zal ze ook geen goed doen.
Ik denk vooral dat ze te vroeg zijn. Nederland is er nu niet klaar voor.

Als dit over 50/60 jaar aangekaart wordt denk ik dat er een hele andere discussie is en het geen groot probleem is om Rainbow Road SinterKlaus in het leven te roepen in plaats van die achterwaartse perceptie.

Vraag is alleen of het dan nog relevant is en er dan niet hele andere belangrijke problemen spelen.
wooblabalurg
  maandag 27 november 2017 @ 15:08:46 #110
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175339221
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 15:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik vind het net zo opmerkelijk als dit:
https://nos.nl/artikel/20(...)ige-zwarte-piet.html

Totale ontsporing
Je scheldt iemand uit, je vangt dan klappen en jij ziet dat als totale ontsporing? :D

Je kunt ook overdrijven.
  maandag 27 november 2017 @ 15:09:01 #111
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175339229
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 15:07 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, al meer dan 20 jaar geleden werd dat argument al gebruikt
Jaren '60 al!
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_175339263
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 15:09 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Jaren '60 al!
We zijn van ver gekomen.
En we gaan nog ver komen.
wooblabalurg
pi_175339311
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 15:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je scheldt iemand uit, je vangt dan klappen en jij ziet dat als totale ontsporing? :D

Je kunt ook overdrijven.
_O-

Dat is enkel de bewering van de mishandelaar die niet is bewezen. De klap wel overigens.
Jij ziet echt alleen wat je wil zien.

Derhalve maak je jezelf onsterfelijk belachelijk. Maar je gaat je gang maar oO/
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Redactie Sport maandag 27 november 2017 @ 15:13:23 #114
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175339321
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 15:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]

_O-

Dat is enkel de bewering van de mishandelaar.
Jij ziet echt alleen wat je wil zien.

Derhalve maak je jezelf onsterfelijk belachelijk. Maar je gaat je gang maar oO/
Is dat voor jou anders dan? :D
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 27 november 2017 @ 15:17:03 #115
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175339387
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 15:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]

_O-

Dat is enkel de bewering van de mishandelaar die niet is bewezen. De klap wel overigens.
Jij ziet echt alleen wat je wil zien.

Derhalve maak je jezelf onsterfelijk belachelijk. Maar je gaat je gang maar oO/
Als jij beweert dat iemand je heeft uitgescholden en je hebt hem daarom een klap verkocht, gaan mensen toch ook niet roepen dat je totaal ontspoord bent omdat het 'slechts jouw bewering' is dat je uitgescholden werd en het net zo goed een diepgewortelde haat tegen een bevolkingsgroep kan zijn of iets dergelijks?

Echt, het gemak waarmee jij bewijs van tafel veegt is ontstellend.
pi_175339398
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 15:13 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Is dat voor jou anders dan? :D
Naja, zoals je kunt zien, ben ik niet van het extreme. Ik heb het niet zo op discriminerende idioten, van mij hoeven de rode lippen en de oorbellen ook niet en kan best in gaan dat de 'knecht' ook niet dom hoeft te zijn.

serretje daar in tegen... Die ziet totaal niks anders dan 'de witmang is slecht, alles aanpakken om dat te laten blijken'.
Niet alleen hier, in heel nws.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175339426
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 15:17 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als jij beweert dat iemand je heeft uitgescholden en je hebt hem daarom een klap verkocht, gaan mensen toch ook niet roepen dat je totaal ontspoord bent omdat het 'slechts jouw bewering' is dat je uitgescholden werd en het net zo goed een diepgewortelde haat tegen een bevolkingsgroep kan zijn of iets dergelijks?

Echt, het gemak waarmee jij bewijs van tafel veegt is ontstellend.
Het enige bewijs dat hier van belang is, is dat er geslagen is.

Een volwassen man tegen een klein meisje.
:') |:(
En daar stap jij gewoon even nog makkelijker over heen :|W

Dit is niet de eerste keer overigens ook he, je ziet alleen het negatieve wat de blankman doet en legt daar de aandacht op. Alsof je wat te bewijzen hebt, voor jezelf ofso. In ieder topic waar een blank/ander discussie aan het gaan is meld je je.

Complete dwaas ben je.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 27 november 2017 @ 15:23:34 #118
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175339524
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 15:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het enige bewijs dat hier van belang is, is dat er geslagen is.

Een volwassen man tegen een klein meisje.
:') |:(
En daar stap jij gewoon even nog makkelijker over heen :|W

Complete dwaas ben je.
Als dat het enige is dat er hier toe doet, waarom post je het dan? Dat heeft toch niets met dit topic te maken?
pi_175339639
Haha!

Een 31-jarige mongool geeft een meisje dat meer dan de helft jonger is dan hijzelf een klap omdat hij zogenaamd voor 'Zwarte Piet' is uitgescholden. Fucking 15 jaar oud hé, besef.

Nederland, 'boete' van 150 euro. Godallemachtig wat een puinhoop, die Nederlandse 'rechtsspraak'.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175339695
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 15:29 schreef BoneThugss het volgende:
Haha!

Een 31-jarige mongool geeft een meisje dat meer dan de helft jonger is dan hijzelf een klap omdat hij zogenaamd voor 'Zwarte Piet' is uitgescholden. Fucking 15 jaar oud hé, besef.

Nederland, 'boete' van 150 euro. Godallemachtig wat een puinhoop, die Nederlandse 'rechtsspraak'.
De kop van het artikel lezen was al te veel moeite voor je ofzo?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175339737
quote:
5s.gif Op maandag 27 november 2017 15:32 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

De kop van het artikel lezen was al te veel moeite voor je ofzo?
Aah, dus een kind fysiek mishandelen is goed voor 20 uur en een 'boete'

Dat staat dus gelijk aan iemand op FB die Sylvana voor rotte vis uitmaakt, ook 20 uur taakstraf. En dat vind jij helemaal prima. Oke dan.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 november 2017 @ 15:34:30 #122
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175339757
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 14:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor een debiel argument? Er zit helemaal niets in de definitie van 'anti-piet' dat discriminatie impliceert.
Antipieten kunnen niet voorbij huiskleur kijken en associëren ZP met een neger in de negatieve zin, ook al heeft het er niks mee te maken. Dat is min of meer racisme.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 27 november 2017 @ 15:34:58 #123
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175339767
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 15:29 schreef BoneThugss het volgende:
Haha!

Een 31-jarige mongool geeft een meisje dat meer dan de helft jonger is dan hijzelf een klap omdat hij zogenaamd voor 'Zwarte Piet' is uitgescholden. Fucking 15 jaar oud hé, besef.

Nederland, 'boete' van 150 euro. Godallemachtig wat een puinhoop, die Nederlandse 'rechtsspraak'.
Ik had niet verwacht dat jij een tegenstander van de corrigerende tik zou zijn. Ik dacht eerder dat jij het prachtig zou vinden als brutale jongeren even op hun plek gezet worden.

Nou, weer wat geleerd.
pi_175339781
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 15:33 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Aah, dus een kind fysiek mishandelen is goed voor 20 uur en een 'boete'

Dat staat dus gelijk aan iemand op FB die Sylvana voor rotte vis uitmaakt, ook 20 uur taakstraf. En dat vind jij helemaal prima. Oke dan.
Wat is deze nou weer jongen, ik geef alleen aan dat het niet alleen een boete van ¤ 150,- is, maar ook een taakstraf. Dat kan je in de kop lezen.

Ik zeg er verder niks inhoudelijks over.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 27 november 2017 @ 15:36:12 #125
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175339791
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 15:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Antipieten kunnen niet voorbij huiskleur kijken en associëren ZP met een neger in de negatieve zin, ook al heeft het er niks mee te maken. Dat is min of meer racisme.
In het dikgedrukte ga je verkeerd. Zij zien dat anders.
pi_175339796
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 14:57 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Op één uitspraak zonder verdere context zou ik niemand veroordelen en ik neem aan dat de rechter ook geen labeltjes gaat plakken.
In dit geval is de man moreel en juridisch te veroordelen . Wat de rechter ook deed.
De rechter plakte hem een labeltje op: veroordeelde wetsovertreder.
Dat is veel meer dan wat ik deed met *** al dan niet extreemrechts of normale racistische burger.
pi_175339815
quote:
2s.gif Op maandag 27 november 2017 15:35 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Wat is deze nou weer jongen, ik geef alleen aan dat het niet alleen een boete van ¤ 150,- is, maar ook een taakstraf. Dat kan je in de kop lezen.

Ik zeg er verder niks inhoudelijks over.
Dan heb ik het verkeerd geïnterpreteerd. Het is allebei belachelijk laag.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  maandag 27 november 2017 @ 15:38:08 #128
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175339824
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 15:13 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Is dat voor jou anders dan? :D
Kan me nog herinneren dat er een of andere slecht ingeburgerde allochtoon iemand rake klappen verkocht omdat die binnenkwam met de begroeting "goeiemoggel!" (destijds populair).
Allochtoon had "mongool" verstaan en voelde zich beledigd.
pi_175339847
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 15:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik had niet verwacht dat jij een tegenstander van de corrigerende tik zou zijn. Ik dacht eerder dat jij het prachtig zou vinden als brutale jongeren even op hun plek gezet worden.

Nou, weer wat geleerd.
Corrigerende tik?

Hij heeft haar een blauw oog geslagen. Verder ben ik niet verantwoordelijk voor jouw wereldbeeld.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  maandag 27 november 2017 @ 15:40:49 #130
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175339878
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 15:39 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Corrigerende tik?

Hij heeft haar een blauw oog geslagen. Verder ben ik niet verantwoordelijk voor jouw wereldbeeld.
Ik zeg alleen dat het me verbaast dat jij het afkeurt wanneer iemand een brutale blaag een klap geeft. Daar had ik je niet voor aangezien.
  maandag 27 november 2017 @ 15:40:53 #131
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175339882
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 15:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

In dit geval is de man moreel en juridisch te veroordelen . Wat de rechter ook deed.
De rechter plakte hem een labeltje op: veroordeelde wetsovertreder.
Dat is veel meer dan wat ik deed met *** al dan niet extreemrechts of normale racistische burger.
Nee. De rechter heeft een daad van de man beoordeeld. De rechter oordeelt nooit of iemand een racist (etc) is, uitsluitend of een bepaald feit door de beugel kan.
Racisme is niet verboden, btw.
pi_175339886
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 15:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Antipieten kunnen niet voorbij huiskleur kijken en associëren ZP met een neger in de negatieve zin, ook al heeft het er niks mee te maken. Dat is min of meer racisme.
ik ben antipiet en ik zie jouw discriminerende aard ...én arrogantie door anderen te verwijten wat je zelf doe. Pas je diagnose : 'dat is min of meer racisme' op jezelf toe. Dat doe je natuurlijk toch niet...
Overigens.... is mijn huiskleur... bruin. De kleur van de plinten op de voorgevel van mijn huiS.
pi_175339906
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 15:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik zeg alleen dat het me verbaast dat jij het afkeurt wanneer iemand een brutale blaag een klap geeft. Daar had ik je niet voor aangezien.
Dat zeg ik; ik ben niet verantwoordelijk voor jouw wereldbeeld.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175339913
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 15:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ik ben antipiet en ik zie jouw discriminerende aard ...én arrogantie door anderen te verwijten wat je zelf doe. Pas je diagnose : 'dat is min of meer racisme' op jezelf toe. Dat doe je natuurlijk toch niet...
Overigens.... is mijn huiskleur... bruin. De kleur van de plinten op de voorgevel van mijn huiS.
Wow.
pi_175339924
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 15:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Overigens.... is mijn huiskleur... bruin. De kleur van de plinten op de voorgevel van mijn huiS.
Jij bent bruin, ZP is zwart. Wat is het probleem?

Elke keer dat jij Piet ziet lopen voel je gediscrimineerd of zo?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175339931
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 15:40 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee. De rechter heeft een daad van de man beoordeeld. De rechter oordeelt nooit of iemand een racist (etc) is, uitsluitend of een bepaald feit door de beugel kan.
Racisme is niet verboden, btw.
Ik beweer ook niet dat de rechter de man een racist heeft genoemd. Ik heb het vonnis niet gelezen. Maar wat mij betreft mag hij dat best in het vonnis zetten. Of het nu wel of niet juridisch de gewoonte of gewenst is.
Wat ik las wat de man schreef ... dat is duidelijk racisme. Niet dan ?
pi_175339965
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 15:43 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Jij bent bruin, ZP is zwart. Wat is het probleem?

Elke keer dat jij Piet ziet lopen voel je gediscrimineerd of zo?
Jij....
jouw probleem is dat je denkt dat ik een probleem heb met de huiskleur van mijn flatje aan de balustradezijde . o|O
pi_175339996
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 15:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij....
jouw probleem is dat je denkt dat ik een probleem heb met de huiskleur van mijn flatje aan de balustradezijde . o|O
Het zal mij echt aan m'n anux oxideren in wat voor flat jij woont of welke kleur die flat heeft.

Nogmaals, jij bent naar eigen zeggen bruin, ZP is zwart. Wat is het probleem?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 november 2017 @ 15:47:45 #139
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175340005
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 15:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

In het dikgedrukte ga je verkeerd. Zij zien dat anders.
En juist omdat ze het zien, zijn ze racistisch.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 27 november 2017 @ 15:48:18 #140
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175340014
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 15:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik beweer ook niet dat de rechter de man een racist heeft genoemd. Ik heb het vonnis niet gelezen. Maar wat mij betreft mag hij dat best in het vonnis zetten. Of het nu wel of niet juridisch de gewoonte of gewenst is.
Wat ik las wat de man schreef ... dat is duidelijk racisme. Niet dan ?
Eén racistische uiting maakt iemand die de uiting doet niet per se tot racist. En het is al helemaal niet aan een rechter om het label racist op iemand te plakken. Vooral niet omdat er geen wet is die racisme verbied en het dus geen juridische waarde heeft.

Ik oordeel niet als ik de context niet ken.
pi_175340036
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 15:47 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Het zal mij echt aan m'n anux oxideren in wat voor flat jij woont of welke kleur die flat heeft.

Nogmaals, jij bent naar eigen zeggen bruin, ZP is zwart. Wat is het probleem?
jij,
jij leest niet goed

Nattekat had het over h u i S k l e ur. De kleur van een huis...
pi_175340066
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 15:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

jij,
jij leest niet goed

Nattekat had het over h u i S k l e ur. De kleur van een huis...
:') _O-

Goed, ik moest lachen. Maar jij bent naar eigen zeggen 'anti-Piet', voel jij je gediscrimineerd?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175340092
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 15:48 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Eén racistische uiting maakt iemand die de uiting doet niet per se tot racist. En het is al helemaal niet aan een rechter om het label racist op iemand te plakken. Vooral niet omdat er geen wet is die racisme verbied en het dus geen juridische waarde heeft.

Ik oordeel niet als ik de context niet ken.
Heb jij voor mij een context waarin onderstaande wel 'okay' zou zijn. Alvast dank.

quote:
"Gewoon weer voor slaaf laten werken kunnen ze ook niet meer klagen is toch wat ze willen dat luie zweet eruit werken nikker daar ben je voor geboren."
wooblabalurg
pi_175340103
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 15:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik had niet verwacht dat jij een tegenstander van de corrigerende tik zou zijn. Ik dacht eerder dat jij het prachtig zou vinden als brutale jongeren even op hun plek gezet worden.

Nou, weer wat geleerd.
Je hebt het hier niet over een corrigerende tik, dwaas. Je hebt het hier over mishandeling.

Je hebt van elkaar af te blijven. Snap je dat?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 27 november 2017 @ 16:05:04 #145
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_175340379
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 15:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je hebt het hier niet over een corrigerende tik, dwaas. Je hebt het hier over mishandeling.

Je hebt van elkaar af te blijven. Snap je dat?
Heb je de memo niet gehad? Als je blank en autochtoon bent dan vervalt dat, dan is alles tegen je geoorloofd.
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 november 2017 @ 16:10:43 #146
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175340516
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 15:50 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

:') _O-

Goed, ik moest lachen. Maar jij bent naar eigen zeggen 'anti-Piet', voel jij je gediscrimineerd?
Je gaat niemand vinden, geef nou op ;(
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175340628
quote:
12s.gif Op maandag 27 november 2017 16:05 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Heb je de memo niet gehad? Als je blank en autochtoon bent dan vervalt dat, dan is alles tegen je geoorloofd.
Ah, ja.. Tuurlijk. Lees hem nu :|W
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 27 november 2017 @ 16:23:13 #148
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175340815
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 15:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En juist omdat ze het zien, zijn ze racistisch.
Nee hoor.
  maandag 27 november 2017 @ 16:23:54 #149
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175340836
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 15:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je hebt het hier niet over een corrigerende tik, dwaas. Je hebt het hier over mishandeling.
Wat is het verschil dan?
quote:
Je hebt van elkaar af te blijven. Snap je dat?
Ja, dat vind ik ook. Maar ik ben dan ook tegen corrigerende tikken. :D
  maandag 27 november 2017 @ 16:31:40 #150
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175341019
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 15:51 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Heb jij voor mij een context waarin onderstaande wel 'okay' zou zijn. Alvast dank.

[..]

Net aangevallen door een neger in een ruzie waarbij de neger je treiterde en uitlacht omdat je van je onderbetaalde werk komt, en nog enigszins waus van de morfine die het ziekenhuis heeft toegediend bij de behandeling van de wonden.
Kortom: ontoerekeningsvatbaar. Zie ook de onsamenhangende tekst.

... maar of de uiting racistisch is of niet geeft geen reden om iemand een racist te noemen. Als blijkt dat zo iemand een "slegs vir blankes" bordje bij de voordeur heeft hangen heb je een ander verhaal.
Dus: je weet het niet. Oordelen als buitenstaander is zinloos. Laat de juridische kant aan de rechter over.
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 november 2017 @ 16:33:01 #151
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175341044
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 16:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee hoor.
Je hebt een groep die nooit de koppeling neger-ZP maakt, omdat het nou eenmaal twee totaal verschillende dingen zijn, en je hebt de groep die die koppeling wel maken omdat uiterlijk. Blanken mogen zich nou eenmaal niet zo verkleden.

Nee, echt totaal niet hoor :N
Dat is hetzelfde 'onbewuste racisme' waar bijna heel Nederland van beschuldigd wordt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 27 november 2017 @ 16:34:33 #152
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175341082
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 16:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je hebt een groep die nooit de koppeling neger-ZP maakt, omdat het nou eenmaal twee totaal verschillende dingen zijn, en je hebt de groep die die koppeling wel maken omdat uiterlijk. Blanken mogen zich nou eenmaal niet zo verkleden.

Nee, echt totaal niet hoor :N
Nee, de racistische achtergrond van Zwarte Piet erkennen maakt henzelf geen racisten.
pi_175341189
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 16:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, de racistische achtergrond van Zwarte Piet erkennen maakt henzelf geen racisten.
Een racistische achtergrond van Zwarte Piet verzinnen om daarmee een compleet (vooral blank) volk te kunnen wegzetten als racistisch heeft daar toch wel wat weg van.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  maandag 27 november 2017 @ 16:41:06 #154
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175341234
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 16:39 schreef Montagui het volgende:

[..]

Een racistische achtergrond van Zwarte Piet verzinnen
Het is niet verzonnen.
quote:
om daarmee een compleet (vooral blank) volk te kunnen wegzetten als racistisch heeft daar toch wel wat weg van.
1. Dat doen ze niet.
2. Dat is niet hun doel
  maandag 27 november 2017 @ 16:46:25 #155
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175341367
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 16:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, de racistische achtergrond van Zwarte Piet erkennen maakt henzelf geen racisten.
Het gaat eerder om de deels racistische achtergrond van de "standaard JS Piet" niet terug kunnen zien in de streekpiet en de folklore die je als etnische Nederlander uit je streek en van je voorouders hebt meegekregen.

FYI: ik zie die Pieten van het SJ niet als pieten, nooit gedaan ook. De echte pieten zijn die, die hier in de stad zijn. De echte pietenverhalen zijn niet die van Schenkman, maar die ik uit mijn jeugd ken, die verteld werden door ouders, grootouders.
Dat het SJ de pieten aanpast vind ik niet heel erg (ze waren nooit zwart, altijd bruin en dus negers), zolang de echte pieten in de stad hier zwart blijven.
Ik denk dat er meer zijn die meer begaan zijn met hun eigen pieten dan die van de NPO. Ik zou liever zien dat de nationale intocht werd afgeschaft, net als het SJ en andere brede media exposure. Gewoon weer kleinschalig maken.
  maandag 27 november 2017 @ 16:48:59 #156
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175341432
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 16:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
1. Dat doen ze niet.
2. Dat is niet hun doel
Als zo'n beetje heel Nederland Sinterklaas viert met zeer geliefde Zwarte Pieten en je komt binnen met "Zwarte Piet = racisme" dan beschuldig je niet de massa van racisme?
  maandag 27 november 2017 @ 16:50:50 #157
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175341466
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 16:46 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het gaat eerder om de deels racistische achtergrond van de "standaard JS Piet" niet terug kunnen zien in de streekpiet en de folklore die je als etnische Nederlander uit je streek en van je voorouders hebt meegekregen.
Er is geen wezenlijk verschil tussen de Zwarte Piet in de gemiddelde Nederlandse stad en een Zwarte Piet die tot voor kort op het Sinterklaasjournaal te zien was.
  maandag 27 november 2017 @ 16:52:48 #158
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175341502
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 16:48 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Als zo'n beetje heel Nederland Sinterklaas viert met zeer geliefde Zwarte Pieten en je komt binnen met "Zwarte Piet = racisme" dan beschuldig je niet de massa van racisme?
Ja, je beschuldigt hen ervan al dan niet bewust een racistische karikatuur in leven te houden. Maar je zegt niet dat het allemaal racisten zijn. De enigen die die conclusie trekken, zijn mensen die kritiek op hun doen zien als kritiek op hun wezen.

Net zo min als je een idioot bent omdat je een fout maakt, ben je een racist omdat je (onbewust!) iets racistisch doet.
pi_175341648
De oplossing is simpel. Een zwarte Klaas maken.
pi_175341724
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 16:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het is niet verzonnen.
Zwarte Piet was en is geen slaaf, die achtergrond.

quote:
1. Dat doen ze niet.
2. Dat is niet hun doel
Nee, dat zijn herstelbetalingen die men wil afdwingen via white guilt. En om dat te creeeren kan je het beste een onschuldig autochtoon (kinder) feest, waar de meeste autochtonen warme gevoelens bij hebben, aan racisme linken. Waarschijnlijk hadden ze gehoopt op iets meer effectiviteit.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  maandag 27 november 2017 @ 17:06:21 #161
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175341756
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 17:00 schreef Jaroon het volgende:
De oplossing is simpel. Een zwarte Klaas maken.
Die is er al in het sinterklaasjournaal. En ook een Chinees. Maar ja, dat zijn hulpsinterklazen dus die staan natuurlijk weer lager in rang. :')
pi_175341787
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 17:06 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Die is er al in het sinterklaasjournaal. En ook een Chinees. Maar ja, dat zijn hulpsinterklazen dus die staan natuurlijk weer lager in rang. :')
Ik doel dan op de enige echte die binnenkomt op een boot. Niet in Urk het liefst.
  maandag 27 november 2017 @ 17:08:42 #163
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175341792
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 17:04 schreef Montagui het volgende:

[..]

Zwarte Piet was en is geen slaaf, die achtergrond.
Volgens anderen wel.
quote:
[..]

Nee, dat zijn herstelbetalingen die men wil afdwingen via white guilt. En om dat te creeeren kan je het beste een onschuldig autochtoon (kinder) feest, waar de meeste autochtonen warme gevoelens bij hebben, aan racisme linken. Waarschijnlijk hadden ze gehoopt op iets meer effectiviteit.
1. Nee hoor, de kritiek op Zwarte Piet is geen poging om herstelbetalingen te krijgen. Dat gerucht is gebaseerd op één uit de context getrokken citaat uit een interview.
2. Zelfs al zou dat wel zo zijn, dan houden hun argumenten tegen Zwarte Piet nog steeds steek.
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 november 2017 @ 17:09:20 #164
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175341805
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 17:08 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik doel dan op de enige echte die binnenkomt op een boot. Niet in Urk het liefst.
Wat is een Urk?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 27 november 2017 @ 17:10:35 #165
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175341838
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 17:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wat is een Urk?


Zoiets?
pi_175341847
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 17:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wat is een Urk?
Ik doelde op de plaats en drughandel.
pi_175341890
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 17:10 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zoiets?
Ziet er niet uit als leuke Sinterklaas voor kinderen.. kunnen we dan nog over een feest spreken?
  maandag 27 november 2017 @ 17:14:03 #168
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175341914
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 17:13 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ziet er niet uit als leuke Sinterklaas voor kinderen.. kunnen we dan nog over een feest spreken?
Je moet hem een beetje leuk aankleden. Piet is oorspronkelijk toch ook een duivels figuur?
pi_175341965
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 17:14 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Je moet hem een beetje leuk aankleden. Piet is oorspronkelijk toch ook een duivels figuur?
De basis lijkt mij sl niet goed. Buiten kleding om? Dit lijkt wel een nare transgender.
pi_175342109
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 17:10 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zoiets?
Dat komt wel aardig overeen met de inheemse bevolking van Urk inderdaad.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_175342111
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 16:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat is het verschil dan?

[..]

Ja, dat vind ik ook. Maar ik ben dan ook tegen corrigerende tikken. :D
Je zit dus te trollen en voegt niets toe aan de discussie?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175342199
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 17:23 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat komt wel aardig overeen met de inheemse bevolking van Urk inderdaad.
Daar beledig je echt die Urukhai mee.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175342339
100% voor Zwarte Piet
200% anti-Lubach
standaarddrinker
pi_175342369
Als dt een Urk is heb ik liever niet dat hij/zij pakjes komt brengen.
pi_175342489
Lubach

_O_
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175342514
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 17:39 schreef Molurus het volgende:
Lubach

_O_
Wel goed.
pi_175342547
Ik had dus een stukje van de sinterklaasintocht gezien laatst. Het enige wat ik nog in zwarte pieten zag waren karikaturen van donkere mensen. Eigenlijk gewoon te raar voor woorden dat mensen dat met hart en ziel verdedigen.

Het probleem is meer dat veel mensen niet kunnen accepteren dat donkere (of ‘allochtonen’) mensen net zo’n groot deel van de samenleving zijn als ‘de witte nederlander’. Mondige minderheden zijn alleen maar positief uiteindelijk.
pi_175342585
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 17:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Volgens anderen wel.
De anti-Pieten slepen er telkens Schenkman bij. En als iemand Zwarte Piet nou niet als slaaf zou hebben opgevoerd dan is het wel Schenkman.

quote:
1. Nee hoor, de kritiek op Zwarte Piet is geen poging om herstelbetalingen te krijgen. Dat gerucht is gebaseerd op één uit de context getrokken citaat uit een interview.
Nee, dat is gebaseerd op een compleet plan de campagne, met medewerking van een reclamebureau, door met name de man op de achtergrond Sandew Hira, een aantal jaren geleden al uitvoerig uit de doeken gedaan.

quote:
2. Zelfs al zou dat wel zo zijn, dan houden hun argumenten tegen Zwarte Piet nog steeds steek.
Als hij gebaseerd zou zijn op een slaaf, maar dat is hij niet.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 november 2017 @ 17:44:55 #179
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175342608
quote:
7s.gif Op maandag 27 november 2017 17:42 schreef ChickenMan het volgende:
Ik had dus een stukje van de sinterklaasintocht gezien laatst. Het enige wat ik nog in zwarte pieten zag waren karikaturen van donkere mensen. Eigenlijk gewoon te raar voor woorden dat mensen dat met hart en ziel verdedigen.

Het probleem is meer dat veel mensen niet kunnen accepteren dat donkere (of ‘allochtonen’) mensen net zo’n groot deel van de samenleving zijn als ‘de witte nederlander’. Mondige minderheden zijn alleen maar positief uiteindelijk.
Ik snap echt niet hoe je zo'n verziekt beeld kan hebben. Ik zie gewoon Zwarte Piet en zo is het ook. Om de karikatuur die het niet is te zien, moet je dat wel heel graag willen zien.

Kijk nou eens verder dan racisme, en naar de feiten.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175342638
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 17:44 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik snap echt niet hoe je zo'n verziekt beeld kan hebben. Ik zie gewoon Zwarte Piet en zo is het ook. Om de karikatuur die het niet is te zien, moet je dat wel heel graag willen zien.

Kijk nou eens verder dan racisme, en naar de feiten.
Je moet wel een beetje je kop in het zand steken als je er geen karikatuur in ziet.
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 november 2017 @ 17:47:41 #181
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175342661
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 17:46 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Je moet wel een beetje je kop in het zand steken als je er geen karikatuur in ziet.
Het is objectief vast te stellen dat het geen karikatuur is. Je wil er gewoon een karikatuur in zien, dat maakt het nog geen feit.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175342671
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 17:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je zit dus te trollen en voegt niets toe aan de discussie?
Haha jij hebt wel een dagtaak aan dit topic he? Man man man...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_175342691
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 17:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het is objectief vast te stellen dat het geen karikatuur is. Je wil er gewoon een karikatuur in zien, dat maakt het nog geen feit.
Het is trouwens ook objectief vast te stellen dat het wel een karikatuur is.
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 november 2017 @ 17:50:01 #184
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175342700
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 17:49 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Het is trouwens ook objectief vast te stellen dat het wel een karikatuur is.
Jouw definitie, of de echte definitie?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175342703
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 16:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je hebt een groep die nooit de koppeling neger-ZP maakt, omdat het nou eenmaal twee totaal verschillende dingen zijn, en je hebt de groep die die koppeling wel maken omdat uiterlijk. Blanken mogen zich nou eenmaal niet zo verkleden.

Nee, echt totaal niet hoor :N
Dat is hetzelfde 'onbewuste racisme' waar bijna heel Nederland van beschuldigd wordt.
Heb jij toevallig op de middelbare school tijdens geschiedenis ook les gekregen over de slavernij?

Het enige boek dat ik ooit uit mezelf heb uitgelezen is naar aanleiding daarvan: Kunta Kinte - Roots.

Anyway, volgens mij heeft een klein deel van onze (veelal donkere) medemens in NL dat stukje onderwijs gemist :')
pi_175342707
En het is ook objectief vast te stellen dat het allebei is
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_175342723
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 17:50 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Jouw definitie, of de echte definitie?
Jouw definitie is geen karikatuur. De echte definitie wel.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_175342750
quote:
7s.gif Op maandag 27 november 2017 17:42 schreef ChickenMan het volgende:
Ik had dus een stukje van de sinterklaasintocht gezien laatst. Het enige wat ik nog in zwarte pieten zag waren karikaturen van donkere mensen.
Dan ga je niet naar die intochten toe.

Hoe kan iemand zich nou een paar weken per jaar storen aan een 'feestje'. Je hoeft niet naar die intochten te gaan, je hoeft het niet te vieren, je hoeft je niet 'minder' te voelen omdat wat witte mannen zich zwart schminken.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  maandag 27 november 2017 @ 17:53:44 #189
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_175342788
quote:
7s.gif Op maandag 27 november 2017 17:42 schreef ChickenMan het volgende:
Ik had dus een stukje van de sinterklaasintocht gezien laatst. Het enige wat ik nog in zwarte pieten zag waren karikaturen van donkere mensen. Eigenlijk gewoon te raar voor woorden dat mensen dat met hart en ziel verdedigen.

Het probleem is meer dat veel mensen niet kunnen accepteren dat donkere (of ‘allochtonen’) mensen net zo’n groot deel van de samenleving zijn als ‘de witte nederlander’. Mondige minderheden zijn alleen maar positief uiteindelijk.
Nou nee t echte probleem is dat sommige mensen erg lange tenen hebben en niet om zichzelf kunnen lachen. Mijn moeder en zus zijn ook * donkere mensen * en die hebben echt nooit een probleem van zwarte piet gemaakt. Dat kwam gewoon niet in ze op.
Dat komt wrs ook omdat zij geen negers zijn. Dáár gaat de heibel tenslotte om. Niet om de huidskleur maar om t ras. Karikatuur van een chinees heeft nooit veel stof op doen waaien. :P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_175342843
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 17:53 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Karikatuur van een chinees heeft nooit veel stof op doen waaien.
Hihi nummer 46 met lijst hahahahaha ching chong Chinaman hankie pankie
Shanghai :D
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_175342930
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 17:51 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dan ga je niet naar die intochten toe.

Hoe kan iemand zich nou een paar weken per jaar storen aan een 'feestje'. Je hoeft niet naar die intochten te gaan, je hoeft het niet te vieren, je hoeft je niet 'minder' te voelen omdat wat witte mannen zich zwart schminken.
Zo ging ik laatst naar het circus en zag een 🤡. Ik vond die clown wel zo dom. Echt kwetsend want hij was nog blank ook ;(

:+
pi_175342946
quote:
9s.gif Op maandag 27 november 2017 17:59 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Zo ging ik laatst naar het circus en zag een 🤡. Ik vond die clown wel zo dom. Echt kwetsend want hij was nog blank ook ;(

:+
Oh noes. :'( ;(

Straks maakt iemand er nog een tekening van!
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175342954
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 17:55 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Hihi nummer 46 met lijst hahahahaha ching chong Chinaman hankie pankie
Shanghai :D
Grapiger is dat die Chinesen plattelanders hier als simpel zien
pi_175342981
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:00 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Oh noes. :'( ;(

Straks maakt iemand er nog een tekening van!
Echt man. Er liep een hele optocht achter hem aan. :( En hij had godverdomme nog een ezel aan de hand ook :o
pi_175342987
quote:
7s.gif Op maandag 27 november 2017 17:42 schreef ChickenMan het volgende:
Ik had dus een stukje van de sinterklaasintocht gezien laatst. Het enige wat ik nog in zwarte pieten zag waren karikaturen van donkere mensen.
...
Denk hier nog maar eens goed overna. Misschien dat t kwartje nog gaat vallen.


Als die niet valt heb ik nog een visueel hulpmiddel voor je denkproces.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175343005
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:00 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Grapiger is dat die Chinesen plattelanders hier als simpel zien
Plattelanders hier zijn ook simpel.

https://noisey.vice.com/n(...)arnavalsliedjes-hoor
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_175343030
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 17:50 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Jouw definitie, of de echte definitie?
Kom eens uit die ontkenningsfase.

quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 17:51 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dan ga je niet naar die intochten toe.

Hoe kan iemand zich nou een paar weken per jaar storen aan een 'feestje'. Je hoeft niet naar die intochten te gaan, je hoeft het niet te vieren, je hoeft je niet 'minder' te voelen omdat wat witte mannen zich zwart schminken.
Typische reactie dit, altijd naar de ander wijzen. 'Je hoeft niet dit', 'je hoeft niet dat'. Blijkbaar gebeurt het wel dat mensen en kinderen het als vervelend ervaren. Om dan de schuld constant bij de ander te leggen getuigt niet echt van fatsoen.

quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 17:53 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Nou nee t echte probleem is dat sommige mensen erg lange tenen hebben en niet om zichzelf kunnen lachen. Mijn moeder en zus zijn ook * donkere mensen * en die hebben echt nooit een probleem van zwarte piet gemaakt. Dat kwam gewoon niet in ze op.
Dat komt wrs ook omdat zij geen negers zijn. Dáár gaat de heibel tenslotte om. Niet om de huidskleur maar om t ras. Karikatuur van een chinees heeft nooit veel stof op doen waaien. :P
Oja sorry, ik had zwart of neger in plaats van donker moeten zeggen.
pi_175343076
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 18:03 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Plattelanders hier zijn ook simpel.

https://noisey.vice.com/n(...)arnavalsliedjes-hoor
pi_175343091
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 18:03 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Plattelanders hier zijn ook simpel.

https://noisey.vice.com/n(...)arnavalsliedjes-hoor
Het ging mij meer over eten.
pi_175343128
quote:
11s.gif Op maandag 27 november 2017 18:04 schreef ChickenMan het volgende:

[..]
Typische reactie dit, altijd naar de ander wijzen. 'Je hoeft niet dit', 'je hoeft niet dat'. Blijkbaar gebeurt het wel dat mensen en kinderen het als vervelend ervaren. Om dan de schuld constant bij de ander te leggen getuigt niet echt van fatsoen.
Het zijn juist mensen zoals jij die naar anderen wijzen, de ironie, haha. Als jij alleen maar een zwarte slaaf kan zien in ZP tijdens intochten, ga je niet naar die intochten.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175343134
Ik ben benieuwd of de pro-blackface-pieten in het echt ook zulke ongevoelige mensen zijn. Anyway, begin maar alvast met wennen, over 10 jaar is blackface-pietje verdwenen.
  maandag 27 november 2017 @ 18:10:32 #202
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175343144
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 16:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Er is geen wezenlijk verschil tussen de Zwarte Piet in de gemiddelde Nederlandse stad en een Zwarte Piet die tot voor kort op het Sinterklaasjournaal te zien was.
Nou... daar zie ik al vanaf het begin van het SJ een wezenlijk verschil, namelijk zwarte pieten vs bruine pieten. Om van de rest maar te zwijgen.
pi_175343158
quote:
6s.gif Op maandag 27 november 2017 18:10 schreef ChickenMan het volgende:
Ik ben benieuwd of de pro-blackface-pieten in het echt ook zulke ongevoelige mensen zijn. Anyway, begin maar alvast met wennen, over 10 jaar is blackface-pietje verdwenen.
Wie is hier nou weer pro-blackface dan, Hans.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175343165
quote:
6s.gif Op maandag 27 november 2017 18:10 schreef ChickenMan het volgende:
Ik ben benieuwd of de pro-blackface-pieten in het echt ook zulke ongevoelige mensen zijn. Anyway, begin maar alvast met wennen, over 10 jaar is blackface-pietje verdwenen.
En dat ga wat pracies uit maken?
  maandag 27 november 2017 @ 18:13:02 #205
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175343198
quote:
7s.gif Op maandag 27 november 2017 17:42 schreef ChickenMan het volgende:

Het probleem is meer dat veel mensen niet kunnen accepteren dat donkere (of ‘allochtonen’) mensen net zo’n groot deel van de samenleving zijn als ‘de witte nederlander’. Mondige minderheden zijn alleen maar positief uiteindelijk.
Even je wiskunde bijspijkeren:
http://statline.cbs.nl/St(...)G5,T,G3,G2,G4&STB=G1
pi_175343204
T lijkt Sinterklaas wel met die klederdracht :o
pi_175343215

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175343220
Hulde voor de moderatie :)
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175343230
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:09 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Het zijn juist mensen zoals jij die naar anderen wijzen, de ironie, haha. Als jij alleen maar een zwarte slaaf kan zien in ZP tijdens intochten, ga je niet naar die intochten.
Hoezo? Ik ga niet naar de intochten, hoor.

Als ik hoor dat zwarte kinderen gepest worden of het als vervelend ervaren, is het een hele normale reflex om een oplossing te verzinnen zodat het kinderfeest ook echt een kinderfeest voor iedereen blijft.

Tenzij je natuurlijk een inconsiderate prick bent, ja, dan maakt je dat allemaal niets uit.
pi_175343232
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:13 schreef BoneThugss het volgende:
Hulde voor de moderatie :)
Ach ja eigenlijk wel. Zitten er strak op, maar soms wat te strak lol
  maandag 27 november 2017 @ 18:14:28 #211
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175343235
quote:
6s.gif Op maandag 27 november 2017 18:10 schreef ChickenMan het volgende:
Ik ben benieuwd of de pro-blackface-pieten in het echt ook zulke ongevoelige mensen zijn. Anyway, begin maar alvast met wennen, over 10 jaar is blackface-pietje verdwenen.
Op Fok! is niemand pro-Blackface. Wel anti-troll
*trekt pepernoten weg
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 november 2017 @ 18:14:34 #212
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175343237
quote:
6s.gif Op maandag 27 november 2017 18:10 schreef ChickenMan het volgende:
Ik ben benieuwd of de pro-blackface-pieten in het echt ook zulke ongevoelige mensen zijn. Anyway, begin maar alvast met wennen, over 10 jaar is blackface-pietje verdwenen.
Het is wel behoorlijk discriminerend van je dat blanken die zich zwart laten schminken automatisch blackface zijn :X
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175343263
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 18:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het is wel behoorlijk discriminerend van je dat blanken die zich zwart laten schminken automatisch blackface zijn :X
Soms moet er overdreven worden om een punt te maken.
  Moderator maandag 27 november 2017 @ 18:17:12 #214
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175343279
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 18:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het is wel behoorlijk discriminerend van je dat blanken die zich zwart laten schminken automatisch blackface zijn :X
nee dat is het niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175343282
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:14 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Hoezo? Ik ga niet naar de intochten, hoor.

Als ik hoor dat zwarte kinderen gepest worden of het als vervelend ervaren, is het een hele normale reflex om een oplossing te verzinnen zodat het kinderfeest ook echt een kinderfeest voor iedereen blijft.

Tenzij je natuurlijk een inconsiderate prick bent, ja, dan maakt je dat allemaal niets uit.
Als jij bij intochten alleen maar blackface ziet in de Pieten, is dat jouw probleem. Die kinderen zien dat niet en 95 procent van de volwassenen niet.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175343317
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:14 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Hoezo? Ik ga niet naar de intochten, hoor.

Als ik hoor dat zwarte kinderen gepest worden of het als vervelend ervaren, is het een hele normale reflex om een oplossing te verzinnen zodat het kinderfeest ook echt een kinderfeest voor iedereen blijft.

Tenzij je natuurlijk een inconsiderate prick bent, ja, dan maakt je dat allemaal niets uit.
Ik ga wel naar intochten en zie kinderen uit alle minderheden meedoen en plezier hebben.

Ik zie in de praktijk geen probleem. Alleen in de theorie: hier, pauw, dwdd, en in wat belgische kranten. Maar dat draait om tien personen in totaal.

Dus het is beter dat jij de praktijk eens opzoekt.
pi_175343324
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:17 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Als jij bij intochten alleen maar blackface ziet in de Pieten, is dat jouw probleem. Die kinderen zien dat niet en 95 procent van de volwassenen niet.
Dat je compleet de kern van mijn post maar over het hoofd ziet zegt mij al genoeg.
pi_175343334
Ik ken zelf zo'n beetje half Arnhem en heb veel 'gekleurde' vrienden waaronder een paar Antillianen en die zien dit gewoon als een kinderfeestje - ze hebben ook allebei meer dan 5 kinderen en zijn nog geen 30 -.

Als iemand vindt dat hij / zij op Piet lijkt, moeten ze misschien eens langs de kapper gaan.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175343358
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:19 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Dat je compleet de kern van mijn post maar over het hoofd ziet zegt mij al genoeg.
Hoe jij met gestrekt been dit topic binnenkomt en je eigen mening als feit presenteert zegt mij ook al genoeg.

Dat 'het is gewoon zo' ken ik nou wel. Probeer het eens met feiten.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 november 2017 @ 18:22:01 #220
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175343367
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:17 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee dat is het niet
Oja, racistisch. Dat is waar ook :@
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175343368
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:20 schreef BoneThugss het volgende:
Ik ken zelf zo'n beetje half Arnhem en heb veel 'gekleurde' vrienden waaronder een paar Antillianen en die zien dit gewoon als een kinderfeestje - ze hebben ook allebei meer dan 5 kinderen en zijn nog geen 30 -.

Als iemand vindt dat hij / zij op Piet lijkt, moeten ze misschien eens langs de kapper gaan.
Sociaal he die coffeeshops :D
  Moderator maandag 27 november 2017 @ 18:22:16 #222
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175343377
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 18:22 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Oja, racistisch. Dat is waar ook :@
nee, doe aub niet zo dom
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175343398
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 18:22 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Sociaal he die coffeeshops :D
Zeker broer, je ontmoet nog eens mensen.

Ook echt geen enkel 'donker' persoon die ik ken ziet er iets van 'racisme' in.

Nou is anekdotisch bewijs geen bewijs, dat weet ik ook wel.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175343424
Normale donkere mensen die ik ken vinden het ook geen probleem, en worden boos als je denkt dat ze op Sylvana Simons stemmen.
standaarddrinker
pi_175343434
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175343443
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:14 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Hoezo? Ik ga niet naar de intochten, hoor.

Als ik hoor dat zwarte kinderen gepest worden of het als vervelend ervaren, is het een hele normale reflex om een oplossing te verzinnen zodat het kinderfeest ook echt een kinderfeest voor iedereen blijft.

Tenzij je natuurlijk een inconsiderate prick bent, ja, dan maakt je dat allemaal niets uit.
Een reflex is het juiste woord. Handelen zonder na te denken. Daar krijgt Sint dus Minions van. -O-
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 november 2017 @ 18:26:19 #227
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175343455
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:22 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee, doe aub niet zo dom
In een discussie waarin Zwarte Piet dat is, weet ik het allemaal ook niet meer.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator maandag 27 november 2017 @ 18:27:22 #228
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175343475
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 18:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

In een discussie waarin Zwarte Piet dat is, weet ik het allemaal ook niet meer.
je weet het prima, je zit nu gewoon kinderachtig te doen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175343488
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 18:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

In een discussie waarin Zwarte Piet dat is, weet ik het allemaal ook niet meer.


Vertel..

1.Moet dit een neger voorstellen ?
2. Lijkt het een beetje op zwarte piet ?
pi_175343495
quote:
Na jaren discussie over de figuur en vooral de kleur van Zwarte Piet, is het nu tijd om de knoop door te hakken. Bij de intochten, op televisie, op het pakpapier en in de winkels.

Dan wil je dus een totalitaire staat waarin de overheid het pakpapier in de winkels bepaalt. Wtf.
standaarddrinker
  maandag 27 november 2017 @ 18:29:21 #231
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175343524
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 17:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je zit dus te trollen en voegt niets toe aan de discussie?
Nee, ik was slechts verbaasd dat BoneThuggs tegen het slaan van brutale jongeren is. Hij leek me zo'n type dat enthousiast oproept tot het disciplineren van brutale jeugd.

Zat ik er even naast.
pi_175343544
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:23 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Zeker broer, je ontmoet nog eens mensen.
Zeker, zo ken ik praktisch alle Antillianen in de stad (Surinamers hebben we hier eigenlijk niet) door de shops en de strand/park dagen die daaraan gekoppeld zijn.
quote:
Ook echt geen enkel 'donker' persoon die ik ken ziet er iets van 'racisme' in.

Nou is anekdotisch bewijs geen bewijs, dat weet ik ook wel.
Hier ook niemand die n probleem heeft. Probleem bestaat alleen op internet, tv en in de krant door mensen die denken dat anderen een probleem hebben.

Oh en anekdotisch, ik zit nu in een shop naast n Antilliaan en een rasta en beiden lachen om de achterlijke vooringenomenheid van ChickenMan
pi_175343552
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:27 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Vertel..

1.Moet dit een neger voorstellen ?
2. Lijkt het een beetje op zwarte piet ?
1. Ja.
2. Nee

ZP draagt geen koksmuts, is niet kaal, spreekt normaal ABN, draagt geen gouden oorringen en al helemaal geen bretels.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175343570
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]
Zat ik er even naast.
Zoals wel vaker.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175343577
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:30 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

spreekt normaal ABN
Sommige spreken beperkt ABN

standaarddrinker
  maandag 27 november 2017 @ 18:32:28 #236
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175343597
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 17:43 schreef Montagui het volgende:

[..]

De anti-Pieten slepen er telkens Schenkman bij. En als iemand Zwarte Piet nou niet als slaaf zou hebben opgevoerd dan is het wel Schenkman.
Ze hebben wel meer argumenten hoor.
quote:
[..]

Nee, dat is gebaseerd op een compleet plan de campagne, met medewerking van een reclamebureau, door met name de man op de achtergrond Sandew Hira, een aantal jaren geleden al uitvoerig uit de doeken gedaan.
Heb je daar ook een bron van?
quote:
[..]

Als hij gebaseerd zou zijn op een slaaf, maar dat is hij niet.
Hij is een karikatuur van negers. Kroeshaar, dikke lippen en een zwarte huid. Hoe veel duidelijker wil je het hebben?
pi_175343609
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:14 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Hoezo? Ik ga niet naar de intochten, hoor.

Als ik hoor dat zwarte kinderen gepest worden of het als vervelend ervaren, is het een hele normale reflex om een oplossing te verzinnen zodat het kinderfeest ook echt een kinderfeest voor iedereen blijft.

Tenzij je natuurlijk een inconsiderate prick bent, ja, dan maakt je dat allemaal niets uit.
Ja hoor. Omdat er een paar debielen zijn geweest die een ongepaste opmerking hebben gemaakt ( even een aanname dat het geen snel gekwetst persoon is die zich altijd gediscrimineerd voelen) ga je landelijk een heel feest aanpassen?

Een feest waar notabene geen enkel onderscheid gemaakt naar afkomst en alle kinderen hetzelfde worden behandeld (door een saaie ouwe lul en een uitbundige zwarte piet), en dus eigenlijk met hetzelfde gemak intergratie bevorderend kan worden gezien.
pi_175343648
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:21 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Hoe jij met gestrekt been dit topic binnenkomt en je eigen mening als feit presenteert zegt mij ook al genoeg.

Dat 'het is gewoon zo' ken ik nou wel. Probeer het eens met feiten.
Wat mij vooral opvalt is dat de mensen die zwarte piet tot op het bot verdedigen totale lak aan de mening van anderen hebben, een onwijs groot bord voor de kop en een totale onwil om tot enige zelfreflectie te komen.

Alle argumenten zijn al langs geweest. Alles. De argumenten van de pro-pieters zijn gewoon erg slecht.
pi_175343656
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Hij is een karikatuur van negers. Kroeshaar, dikke lippen en een zwarte huid. Hoe veel duidelijker wil je het hebben?
Ja, want alle negers hebben dikke lippen, kroeshaar en zijn pik -en pikzwart.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 november 2017 @ 18:34:40 #240
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175343660
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

je weet het prima, je zit nu gewoon kinderachtig te doen
Serieus, ik weet nog steeds niet wat het probleem nou is. Ik heb nog nooit iemand duidelijk zien beargumenteren wat er nou mis mee is. Het draait allemaal om meningen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175343684
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:28 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Na jaren discussie over de figuur en vooral de kleur van Zwarte Piet, is het nu tijd om de knoop door te hakken. Bij de intochten, op televisie, op het pakpapier en in de winkels.

Dan wil je dus een totalitaire staat waarin de overheid het pakpapier in de winkels bepaalt. Wtf.
Met de huidige zetelverdeling in de Kamer verwacht ik:
Verplicht Zwarte Pieten op het inpakpapier. Minimale grootte van Zwarte Piet op de gevel vastleggen in APV. Een Rijkspietenpruikendienst.

En natuurlijk een leger BOA's om dit alles te controleren. Dat wordt een fikse boete voor de winkelier die vanwege een kleurwedstrijd een tekening met een blauwe piet, gemaakt door Josje van drie jaar, in de winkel heeft hangen. _O-
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  maandag 27 november 2017 @ 18:36:14 #242
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_175343691
quote:
6s.gif Op maandag 27 november 2017 18:10 schreef ChickenMan het volgende:
Ik ben benieuwd of de pro-blackface-pieten in het echt ook zulke ongevoelige mensen zijn. Anyway, begin maar alvast met wennen, over 10 jaar is blackface-pietje verdwenen.
Black face er bij halen terwijl al te uit en te na is bewezen dat dit iets puurs Amerikaans is. Heeft totaal niks met zwarte piet van doen. :{w
Ik was toch al niet onder de indruk van je argumenten maar dit doet de deur dicht. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Moderator maandag 27 november 2017 @ 18:36:26 #243
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175343694
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 18:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Serieus, ik weet nog steeds niet wat het probleem nou is. Ik heb nog nooit iemand duidelijk zien beargumenteren wat er nou mis mee is. Het draait allemaal om meningen.
nou en man dan hoef je nog niet willekeurig met de term te gaan lopen strooien, laat het dan lekker aan mensen die het wel snappen }:|
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 27 november 2017 @ 18:36:44 #244
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175343705
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:34 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ja, want alle negers hebben dikke lippen, kroeshaar en zijn pik -en pikzwart.
Volgens de karikatuur wel, ja. Kun je nagaan waarom sommigen dat beledigend vinden.
pi_175343717
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 18:35 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Met de huidige zetelverdeling in de Kamer verwacht ik:
Verplicht Zwarte Pieten op het inpakpapier. Minimale grootte van Zwarte Piet op de gevel vastleggen in APV. Een Rijkspietenpruikendienst.

En natuurlijk een leger BOA's om dit alles te controleren. Dat wordt een fikse boete voor de winkelier die vanwege een kleurwedstrijd een tekening met een blauwe piet, gemaakt door Josje van drie jaar, in de winkel heeft hangen. _O-
Ik verwacht eerder nog enkel oranje pieten die enkel het Wilhelmus mogen spelen en zingen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_175343725
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:34 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Wat mij vooral opvalt is dat de mensen die zwarte piet tot op het bot verdedigen totale lak aan de mening van anderen hebben, een onwijs groot bord voor de kop en een totale onwil om tot enige zelfreflectie te komen.
Onzin verwijderd.

Dat zie je bij alle twee de kampen, mongolen die snelwegen blokkeren, Sinterklaashuizen vernielen zodat 'Piet' geen tijd heeft om zich te schminken, bij SS langs gaan, die dat vervolgens weer 'vier blackfaces aan de deur' noemt. Het schiet allemaal niet heel erg op.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  maandag 27 november 2017 @ 18:38:17 #247
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_175343738
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:13 schreef WodanIsGroot het volgende:
[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat zijn dat toch voor vreemde figuren ? Ontsnapt uit suske en wiske of zo ? :o
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_175343762
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:34 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ja, want alle negers hebben dikke lippen, kroeshaar en zijn pik -en pikzwart.
Nee, maar dat het punt ook niet. De karikatuur/ het stereotype van de zwarte man heeft dat wel en Zwarte Piet stelt een karikatuur van de zwarte man voor.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175343776
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Volgens de karikatuur wel, ja.
Piet voldoet aan welgeteld 1 'kenmerk' en dat is 'zwart of donker haar'.

Blijf jij vooral volhouden dat dit voor alle 'negers' geldt.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175343779
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:38 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Wat zijn dat toch voor vreemde figuren ? Ontsnapt uit suske en wiske of zo ? :o
Deze komen uit Suske en Wiske en de Olijke Opknopers.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 november 2017 @ 18:41:30 #251
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175343825
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:36 schreef sp3c het volgende:

[..]

nou en man dan hoef je nog niet willekeurig met de term te gaan lopen strooien, laat het dan lekker aan mensen die het wel snappen }:|
Ik vind het nou eenmaal discriminerend dat ik als blanke me niet als ZP mag verkleden zonder direct met blackface geassocieerd te worden, terwijl een zwarte Nederlander dat wel mag :{
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175343855
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:37 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Onzin verwijderd.

Dat zie je bij alle twee de kampen, mongolen die snelwegen blokkeren, Sinterklaashuizen vernielen zodat 'Piet' geen tijd heeft om zich te schminken, bij SS langs gaan, die dat vervolgens weer 'vier blackfaces aan de deur' noemt. Het schiet allemaal niet heel erg op.
Oh maar zeker. Al die extremisten zijn idioten.

Maar ik snap dus niet waarom een kleine aanpassing aan zwarte piet een ramp is. Feitelijk verandert er namelijk niets aan het hele sinterklaasgebeuren. Het heeft alleen het positieve effect dat alle kinderen het een leuk kinderfeestje gaan vinden.
pi_175343869
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:34 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Wat mij vooral opvalt is dat de mensen die zwarte piet tot op het bot verdedigen totale lak aan de mening van anderen hebben,
Klopt want je mening is niet zo belangrijk hoor.
quote:
een onwijs groot bord voor de kop en een totale onwil om tot enige zelfreflectie te komen.
Nu haal je dingen doorelkaar want zelfreflectie is niet van toepassing op het prokamp, dit heeft het antikamp juist nodig.
quote:
Alle argumenten zijn al langs geweest. Alles. De argumenten van de pro-pieters zijn gewoon erg slecht.
De anti heeft geen argument, alleen een mening gepresenteerd.

Het prokamp heeft ontelbare keren de niet racistische oorsprong verklaart en alle meningen en gevoelens weerlegt.

Als jij daar geen goed gevoel aan overhoudt is je eigen probleem, want dat zijn meningen en gevoelens.

[ Bericht 0% gewijzigd door WodanIsGroot op 27-11-2017 18:52:18 ]
pi_175343872
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:30 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

1. Ja.
2. Nee

ZP draagt geen koksmuts, is niet kaal, spreekt normaal ABN, draagt geen gouden oorringen en al helemaal geen bretels.

Hmm.Ik zie oorringen en hoor toch echt een niet heel ABNig accent.
  Moderator maandag 27 november 2017 @ 18:43:28 #255
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175343883
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 18:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik vind het nou eenmaal discriminerend dat ik als blanke me niet als ZP mag verkleden zonder direct met blackface geassocieerd te worden, terwijl een zwarte Nederlander dat wel mag :{
waarom zou een zwarte Nederlander dat wel mogen?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175343899
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:36 schreef sp3c het volgende:

[..]

nou en man dan hoef je nog niet willekeurig met de term te gaan lopen strooien, laat het dan lekker aan mensen die het wel snappen }:|
Er valt niets te snappen. De dingen zijn gezocht, opgeblazen uit hun verband getrokken details die totaal niets te maken hebben waar het bij Sinterklaas om draait. En mensen die daar wel dingen in zoeken kunnen beter langs gaan bij een huisarts voor een diagnose en een stevig behandelplan, in plaats van te verwachten dat de wereld hun wel zal verlossen van wat symptomen. :r
pi_175343904
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 18:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik vind het nou eenmaal discriminerend dat ik als blanke me niet als ZP mag verkleden zonder direct met blackface geassocieerd te worden, terwijl een zwarte Nederlander dat wel mag :{
Doet me weer denken aan de ambtenaar van de burgerlijke stand die zich gediscrimineerd voelde omdat hij niet mocht weigeren homoseksuelen in de echt te verbinden. :X
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 27 november 2017 @ 18:44:11 #258
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175343905
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:39 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Piet voldoet aan welgeteld 1 'kenmerk' en dat is 'zwart of donker haar'.

Blijf jij vooral volhouden dat dit voor alle 'negers' geldt.
En de donkere huid? Geldt dat niet voor negers?
pi_175343910
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Volgens de karikatuur wel, ja. Kun je nagaan waarom sommigen dat beledigend vinden.
Waarom zou je dat zozien?
  maandag 27 november 2017 @ 18:45:09 #260
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175343928
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:44 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Waarom zou je dat zozien?
Omdat die visie zich nogal opdringt.
  Moderator maandag 27 november 2017 @ 18:45:29 #261
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175343938
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 18:44 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Er valt niets te snappen. De dingen zijn gezocht, opgeblazen uit hun verband getrokken details die totaal niets te maken hebben waar het bij Sinterklaas om draait. En mensen die daar wel dingen in zoeken kunnen beter langs gaan bij een huisarts voor een diagnose en een stevig behandelplan, in plaats van te verwachten dat de wereld hun wel zal verlossen van wat symptomen. :r
zoveel zegtie nu ook weer niet joh, hij zal best goed bij zijn hoofd zijn verder maar hij zit nu gewoon een beetje te trollen :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175343968
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

En de donkere huid? Geldt dat niet voor negers?
Eeeuhh.

Niemand is zo zwart als Piet, en als ik lang genoeg onder de zonnebank ga word ik ook donker omdat ik van mezelf al getint ben. Dus nee, 'een donkere huid hebben' is zeker niet iets wat alleen 'negers' hebben.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175343973
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Omdat die visie zich nogal opdringt.
En kind iets opsdringen dus,.
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 november 2017 @ 18:48:31 #264
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175343995
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:43 schreef sp3c het volgende:

[..]

waarom zou een zwarte Nederlander dat wel mogen?
Als je die zo'n pietenmuts en pak geeft zonder te schminken, is hij meer een Zwarte Piet dan ik. Weet niet of ze daar ook een probleem mee hebben, maar goed.

En als je de echte Zwarte Piet gaat verbieden, kan de zwarte Nederlander niet eens meer meedoen. (True story)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175344016
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:42 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Oh maar zeker. Al die extremisten zijn idioten.

Maar ik snap dus niet waarom een kleine aanpassing aan zwarte piet een ramp is. Feitelijk verandert er namelijk niets aan het hele sinterklaasgebeuren. Het heeft alleen het positieve effect dat alle kinderen het een leuk kinderfeestje gaan vinden.
Met roetveegpiet heb ik niet zoveel problemen, maar die kleurpieten lijken net horrorclowns en niemand is rood, groen of blauw.

Merk je zelf dat je al wat 'milder' reageert dan toen je dit topic binnen kwam stuiven met je 'blackface'?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175344025
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:44 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Waarom zou je dat zozien?
Snap ik ook niet.

Ik denk vaak dat het een slachtoffercomplex is.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  Moderator maandag 27 november 2017 @ 18:50:16 #267
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175344033
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 18:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als je die zo'n pietenmuts en pak geeft zonder te schminken, is hij meer een Zwarte Piet dan ik.
en dat vind jij discriminerend of wat :?

quote:
En als je de echte Zwarte Piet gaat verbieden, kan de zwarte Nederlander niet eens meer meedoen. (True story)
onzin
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 november 2017 @ 18:50:33 #268
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175344044
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:45 schreef sp3c het volgende:

[..]

zoveel zegtie nu ook weer niet joh, hij zal best goed bij zijn hoofd zijn verder maar hij zit nu gewoon een beetje te trollen :')
Volgens mij is dit een instemming met mij.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175344046
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:43 schreef Kassamiep het volgende:

[..]


Hmm.Ik zie oorringen en hoor toch echt een niet heel ABNig accent.
Ik vraag me wel af hoe Lubach dan intochten wil houden in de kleinere gemeentes, want met roetveegpieten wordt de buurman dan snel herkend.
standaarddrinker
  Moderator maandag 27 november 2017 @ 18:51:51 #270
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175344063
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 18:50 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Volgens mij is dit een instemming met mij.
inlijsten?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 november 2017 @ 18:52:22 #271
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175344073
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

en dat vind jij discriminerend of wat :?

[..]

onzin
Ik vind het discriminerend dat ik me niet mag laten schminken om ook als Zwarte Piet mee te kunnen doen van sommige figuren.

En dat is echt gebeurd ergens _O- ;(
Zag in deze reeks zoiets voorbijkomen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175344088
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 18:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik vind het discriminerend dat ik me niet mag laten schminken om ook als Zwarte Piet mee te kunnen doen van sommige figuren.

En dat is echt gebeurd ergens _O- ;(
Zag in deze reeks zoiets voorbijkomen.
Gast, echt niemand doet moeilijk als jij jezelf zwart wil schminken op een feestdag.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 november 2017 @ 18:54:28 #273
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175344115
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:53 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Gast, echt niemand doet moeilijk als jij jezelf zwart wil schminken op een feestdag.
Gelukkig maar, dacht dat deze reeks daarover ging.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175344133
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:53 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Gast, echt niemand doet moeilijk als jij jezelf zwart wil schminken op een feestdag.
Nou, er is tegenwoordig wel ME nodig wanneer mensen dat doen.
standaarddrinker
  Moderator maandag 27 november 2017 @ 18:55:22 #275
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175344139
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 18:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik vind het discriminerend dat ik me niet mag laten schminken om ook als Zwarte Piet mee te kunnen doen van sommige figuren.
dat heeft geen reet met discriminatie te maken

quote:
En dat is echt gebeurd ergens _O- ;(
Zag in deze reeks zoiets voorbijkomen.
de zon is op dit moment onder en dus gaat het nooit meer licht worden oid?

dat het een keer gebeurt is maakt het geen voldongen feit natuurlijk he ... het blijft een ongeloofwaardig onzinverhaal

#logica
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175344175
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 18:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Gelukkig maar, dacht dat deze reeks daarover ging.
Naja, er staan een paar idioten te 'protesteren' en de Erasmusbrug te blokkeren. Daarom maar protesteren tijdens intochten gewoon verbieden, laat het gewoon per provincie / gemeente regelen, maar ga je onzin niet verkondigen in fucking Friesland.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175344198
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:55 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Nou, er is tegenwoordig wel ME nodig wanneer mensen dat doen.
Kost ook klauwen met geld, deze ongein.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175344205
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:55 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Nou, er is tegenwoordig wel ME nodig wanneer mensen dat doen.
Aan de andere kant hebben mensen die zeggen dat ze de zin "ook al ben ik zo zwart als roet, toch bedoel ik het goed" niet zo leuk vinden tegenwoordig beveiliging nodig.

Nouja, tegenwoordig. Mevrouw Grunbauer kreeg in de jaren 60 en 70 ook al telefoontjes dat men haar wel even zou komen verkrachten als ze niet ophield met haar witte pietenplan. Want het is een kinderfeest, toch ?
pi_175344219
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 18:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Gelukkig maar, dacht dat deze reeks daarover ging.
Als jij je zwart wil schminken is daar niks mis mee. Maar maak er dan alleen geen karikatuur van een neger van. Die zwartschmink traditie is nl best wel smakeloos. :)
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175344222
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:50 schreef sp3c het volgende:

[...]

onzin
Nee is echt waar, twee jaar geleden was t denk ik. N vacature voor n roetveeg piet waar getinte mensen niet op konden reageren.

geenstijl had t opgepikt geloof ik, ik zal t proberen op tijd te vinden maar ik zit op laatste procent accu,anders houd je die te goed :p
pi_175344232
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:49 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Met roetveegpiet heb ik niet zoveel problemen, maar die kleurpieten lijken net horrorclowns en niemand is rood, groen of blauw.

Merk je zelf dat je al wat 'milder' reageert dan toen je dit topic binnen kwam stuiven met je 'blackface'?
Oh maar ik ben altijd genuanceerd en mild! De argumenten van de propieten zijn gewoon zo vermoeiend dat er soms wel een beetje overdreven mag worden.
pi_175344234
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:58 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Aan de andere kant hebben mensen die zeggen dat ze de zin "ook al ben ik zo zwart als roet, toch bedoel ik het goed" niet zo leuk vinden tegenwoordig beveiliging nodig.

Nouja, tegenwoordig. Mevrouw Grunbauer kreeg in de jaren 60 en 70 ook al telefoontjes dat men haar wel even zou komen verkrachten als ze niet ophield met haar witte pietenplan.
Zelfs Humberto Tan durft niet alleen na z'n show naar z'n auto te lopen vanwege wat opmerkingen bijna 2 jaar terug.

Het gaat werkelijk waar nergens meer over.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  Moderator maandag 27 november 2017 @ 19:00:31 #283
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175344253
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 18:59 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Nee is echt waar, twee jaar geleden was t denk ik. N vacature voor n roetveeg piet waar getinte mensen niet op konden reageren.

geenstijl had t opgepikt geloof ik, ik zal t proberen op tijd te vinden maar ik zit op laatste procent accu,anders houd je die te goed :p
ik ken de voorbeelden, bespaar je de moeite

blijft onzin
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175344268
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 19:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik ken de voorbeelden, bespaar je de moeite

blijft onzin
Onzinnig.
pi_175344284
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:58 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Aan de andere kant hebben mensen die zeggen dat ze de zin "ook al ben ik zo zwart als roet, toch bedoel ik het goed" niet zo leuk vinden tegenwoordig beveiliging nodig.

Nouja, tegenwoordig. Mevrouw Grunbauer kreeg in de jaren 60 en 70 ook al telefoontjes dat men haar wel even zou komen verkrachten als ze niet ophield met haar witte pietenplan. Want het is een kinderfeest, toch ?
Maar als je op een regenachtige dag opstaat en helemaal naar Dokkum wil afreizen om iets racistisch te vinden, dan zoek je het wel heel erg op. Had je beter iets aan de slavernij in Qatar kunnen doen, want niemand van de pieten zit tegen zijn zin op die boot.
standaarddrinker
pi_175344291
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 18:59 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Nee is echt waar, twee jaar geleden was t denk ik. N vacature voor n roetveeg piet waar getinte mensen niet op konden reageren.

geenstijl had t opgepikt geloof ik, ik zal t proberen op tijd te vinden maar ik zit op laatste procent accu,anders houd je die te goed :p
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 november 2017 @ 19:02:17 #287
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175344292
quote:
6s.gif Op maandag 27 november 2017 18:59 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Als jij je zwart wil schminken is daar niks mis mee.
quote:
Die zwartschmink traditie is nl best wel smakeloos. :)
Ja, wat is het nou?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator maandag 27 november 2017 @ 19:02:30 #288
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175344298
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 19:01 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Onzinnig.
dat ook

maar ik heb geen bedrijf nodig om zwarte piet te spelen en ik gok zomaar dat er genoeg zijn die er niet zo raar op zouden reageren als men naar roetveegpieters overstapt oid

niet dat ik een voorstander van dat laatste ben hoor, maar het argument is onzin
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 november 2017 @ 19:03:55 #289
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175344331
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:55 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat heeft geen reet met discriminatie te maken
Zwarte Piet ook niet, en toch moeten we dat gezeik al 6 jaar aanhoren.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175344348
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 19:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]

[..]

Ja, wat is het nou?
Niemand zegt dat je je niet zwart mag schminken. Iedereen mag er wel een mening over hebben.
  Moderator maandag 27 november 2017 @ 19:05:01 #291
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175344362
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 19:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zwarte Piet ook niet, en toch moeten we dat gezeik al 6 jaar aanhoren.
ja maar ik reageer nu ff op jou en niet op zwarte piet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175344379
quote:
6s.gif Op maandag 27 november 2017 18:59 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Die zwartschmink traditie is nl best wel smakeloos. :)
Ja, jouw mening toch, ik zie er verder geen kwaad in :)
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175344414
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 19:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]

[..]

Ja, wat is het nou?
Je begrijpt dit echt niet :? Dan kan ik je niet langer serieus nemen. :{
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175344475
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 19:04 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Niemand zegt dat je je niet zwart mag schminken. Iedereen mag er wel een mening over hebben.
Natuurlijk mag iedereen een mening hebben.

Die mening uit gaan dragen met geweld en 'protesteren' met bordjes waar kinderen bij zijn is natuurlijk heel wat anders.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175344503
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 19:05 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ja, jouw mening toch, ik zie er verder geen kwaad in :)
Dat komt omdat die essentiele informatie over de (traditionele) figuur Zwarte Piet om één of andere manier niet meer door ouders/ scholen werd doorgegeven aan de volgende generatie.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175344518
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 19:04 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Niemand zegt dat je je niet zwart mag schminken. Iedereen mag er wel een mening over hebben.
Dit vind ik ook. Iedereen heeft nu zijn mening geuit dus nu kan iedereen zelf bepalen met welke mening hij het eens is en zelf besluiten of hij zwart wil zijn als piet of liever roetvegen heeft (is ook makkelijker in het afschminken). Protesten zijn niet langer nodig, we kennen de argumenten.
standaarddrinker
pi_175344538
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 19:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ja, wat is het nou?
Mooi zoals je het meest relevante stukje van die post eruit knipt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175344539
quote:
6s.gif Op maandag 27 november 2017 19:12 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Dat komt omdat die essentiele informatie over de (traditionele) figuur Zwarte Piet om één of andere manier niet meer door ouders/ scholen werd doorgegeven aan de volgende generatie.
Want jij bent van welke generatie?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 november 2017 @ 19:15:33 #299
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175344556
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 19:05 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja maar ik reageer nu ff op jou en niet op zwarte piet
Ik maak graag bruggetjes van soortgelijke gevallen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175344557
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 19:13 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Dit vind ik ook. Iedereen heeft nu zijn mening geuit dus nu kan iedereen zelf bepalen met welke mening hij het eens is en zelf besluiten of hij zwart wil zijn als piet of liever roetvegen heeft (is ook makkelijker in het afschminken). Protesten zijn niet langer nodig, we kennen de argumenten.
Precies, iedereen in dit land is er wel klaar mee, daar gaan 'protesten' echt niet bij helpen, integendeel.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 november 2017 @ 19:16:06 #301
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175344563
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 19:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mooi zoals je het meest relevante stukje van die post eruit knipt.
Nee, dat is gewoon onzin.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator maandag 27 november 2017 @ 19:16:38 #302
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175344581
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 19:15 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik maak graag bruggetjes van soortgelijke gevallen.
dit is geen soortgelijk geval
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')