abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175330278
LONDON BABY



De hoofdstad van de Britten is een populaire plek voor vakantie, weekendjes weg en werken voor veel FOK!kers.

REIZEN NAAR LONDEN:
KLM
KLM/AF cityjet
British Airways
BMI
RyanAir
EasyJet
Eurostar
GoLondon (Stena Line)

Vervoer van en naar het vliegveld:
Er zijn veelal twee opties, namelijk per rail (express/trein/DLR/metro) of bus. De rail opties zijn eigenlijk altijd sneller en makkelijker, bussen zijn vaak enkel handig als het toevallig goed uitkomt met de lokatie van de accomodatie. Voor de Gatwick en Heathrow Express hoef je niet van tevoren een kaartje te kopen, dat kan zonder extra kosten in de trein zelf. Voor de Express treinen moet je verder even Google-n naar de versie voor Easyjet/Ryanair/etc, waar vaak 10-20% korting op gegeven wordt (dan moet je wel van tevoren kopen). Bijvoorbeeld: www.gatwickexpress.com/easyjet/ of www.stanstedexpress.com/ryanair/

Rail-vervoer
• Heathrow (goedkoopst): Piccadilly Line (~45 min tot centrum, enkeltje max £4.40)
• Heathrow: Heathrow Connect (25 min tot Paddington, enkeltje £7.40)
• Heathrow (snelst): Heathrow Express (15 min tot Paddington, enkeltje £16.50)
• Gatwick (goedkoop, West-Londen): Southern Trains (35-40 min tot Victoria, enkeltje £10.90, maar varieert met tijdstip)
• Gatwick (snelst, West-Londen): Gatwick Express (30 min tot Victoria, enkeltje £16.90)
• Gatwick (goedkoop, Oost-Londen): Thameslink (30 min tot London Bridge, enkeltje £8.90, maar varieert met tijdstip)
• Stansted: Stansted Express (45 min tot Liverpool Street, enkeltje £18.00)
• City Airport: DLR metro (24 min tot Bank, enkeltje £2.00)
• Luton: Thameslink of East Midlands, je kunt het hier opzoeken (25-35 min, enkeltje £11.90, maar varieert met tijdstip)
(eerst shuttle nemen naar Luton Airport Parkway, je kunt een trein ticket inclusief shuttle kopen)

Bussen
• Heathrow: Overzicht van bussen (Neem de metro - makkelijk en goedkoper)
• Gatwick, Luton & Stansted: Easybus
• Gatwick: National Express
• Stansted: PDF met alle vervoers opties
• Luton: Overzicht van bussen

REIZEN IN LONDEN:
Veel discussie hier altijd over. De korte versie komt op het volgende neer.

1) De Oyster kaart is de goedkoopste en makkelijkste manier om voor een paar dagen met he openbaar vervoer (bus, metro, DLR, etc) door Londen te reizen. Je kunt de kaart voor £5 borg ophalen bij elke metro-station en er altijd geld bijstorten via een van de automaten met munten, papiergeld, PIN pas of credit card. Na afloop van je trip kun je hem weer inleveren en je overgebleven tegoed en borg terug krijgen. Zorg dat je tegoed niet meer dan £5 is, dan krijg je het direct cash terug en dat is makkelijker. Als je hem wilt houden, blijft het tegoed geldig zonder einddatum.
Je betaalt per reis, maar met een maximum per dag (price cap). Als je op een werkdag vóór 9.30 's ochtends reist dan is de price cap £8.40 pond, anders £7.00 (prijzen uit 2012). Wanneer je vijf dagen of langer in Londen bent, is het vaak goedkoper om op de Oyster card een Travel card (voor zone 1/2) te zetten voor 7 dagen. Reis je buiten zone 2 (bijv. naar Heathrow), dan worden alleen kosten vanaf zone 2 berekend.

2) De tweede opties is een (papieren) Travel Card voor 1 of 7 dagen. De travelcard voor 1 dag is even duur als de Oyster card, aangezien de price cap op de Oyster kaart gelijk is aan de prijs van een Travel Card voor 1 dag. Voor mensen die 5-7 dagen blijven is een 7-daagse Travel Card aantrekkelijk, mits je regelmatig gebruik maakt van het openbaar vervoer. Papieren travelcards worden zowel bij railway-stations als bij metrostations verkocht, maar om van de 2for1 aanbiedingen gebruik te maken, moet je hem op een railway-station kopen.

3) Als laatste is er de optie van cash enkele tickets kopen. Dit is vele malen duurder en na 2 ritjes heb je de borg van een Oyster Card al terug verdiend.

De prijzen voor 2012 ( cash / oyster / travelcard) kun je hier vinden.

Een Oystercard kun je hier online kopen.

Overzicht van zone systeem (klik voor groot)


Verder kun je op de volgende sites meer zoeken over kortings-kaarten (voor kinderen, etc.).
Transport for London (Al het openbaar vervoer)
Goeie site over Oyster kaart versus Travel Card
• Tube map: pfd / gif
Oystercard

THINGS TO DO IN LONDEN:
LondonTown
Visit London
Time Out London
Events in Westminster
TKTS (voorheen 'Official Half-Price Ticket Booth')

OVERIG:
BBC Weather
BBC News

FOK!kers in London (permanent):
• Drive-R
• Stuart
• MrOrange
• lushfemke
• Monopoly_Man




Openingspost
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_175330317
Primrose Hill is wel romantisch. :Y
pi_175331693
Zonsopgang @ primrose hill
Be brave. Be kind.
pi_175332250
Hmmm, Primrose Hill ligt misschien al eventjes buiten het centrum. We gaan tijdens de kerstperiode is er daar wat te doen? Of zijn er alternatieven?

Ik heb nog een Oysterkaart uit 2004 (toen ik 7 dagen in Londen was) zou die nog werken? Mogen er meerdere personen op de kaart rijden? Of wat doe ik het beste voor 2 dagen (we maken ong. 3 verplaatsingen per dag).
Cindy De Vuyst
pi_175332497
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 07:53 schreef einzeinz het volgende:
Hmmm, Primrose Hill ligt misschien al eventjes buiten het centrum. We gaan tijdens de kerstperiode is er daar wat te doen? Of zijn er alternatieven?

Ik heb nog een Oysterkaart uit 2004 (toen ik 7 dagen in Londen was) zou die nog werken? Mogen er meerdere personen op de kaart rijden? Of wat doe ik het beste voor 2 dagen (we maken ong. 3 verplaatsingen per dag).
het is Londen, is van alles te doen maar primrose Hill is wel heel gaaf en je bent er zo met het ov.


Je kunt de Oyster gewoon opladen, kun je niet voor meerdere mensen gebruiken. Je kunt losse kaartjes halen of dagkaarten. Of 'n Oyster visitor card mochten jullie nog eens gaan. Is kijken wat goedkoper is in dit geval.
pi_175332516
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 07:53 schreef einzeinz het volgende:
Hmmm, Primrose Hill ligt misschien al eventjes buiten het centrum. We gaan tijdens de kerstperiode is er daar wat te doen? Of zijn er alternatieven?

Ik heb nog een Oysterkaart uit 2004 (toen ik 7 dagen in Londen was) zou die nog werken? Mogen er meerdere personen op de kaart rijden? Of wat doe ik het beste voor 2 dagen (we maken ong. 3 verplaatsingen per dag).
Abbey Road, Primrose Hill en Camden Town liggen allemaal binnen loopafstand van elkaar vandaan.
pi_175333987
Hoeveel kosten dan 2X 2 dagenpassen? Als het voor 10 pond kan graag dan.
Cindy De Vuyst
pi_175334256
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 10:20 schreef einzeinz het volgende:
Hoeveel kosten dan 2X 2 dagenpassen? Als het voor 10 pond kan graag dan.
Als je alleen in zone 1-2 blijft betaal je met een Oyster card max 6,60 pond per dag per persoon onafhankelijk van hoe vaak je de metro neemt. Zone 1-3 is 7,70 pond. Dit is veel goedkoper dan een Day Travelcard, die moet je niet meer kopen behalve als je een week gaat (dan is het voordeliger om een 7 Day Travelcard te kopen).

Dus, haal een Oyster card, zet er geld op en gewoon lekker rijden. Na je laatste rit kun je het geld dat er nog op staat en je borg (5 pond) weer terugkrijgen bij de automaten in het station.

Een losse enkele reis zone 1-2 kost 2,40 pond. Als je op een dag maar twee reizen maakt gaat er dus 4,80 van je Oyster Card af. Bij de derde reis gaat er dan nog 1,80 af (want dan zit je op de max van 6,60) en de volgende reizen gaat er niks meer af.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 27 november 2017 @ 15:59:37 #9
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_175340261
We moeten (als Nederlanders) nog even wachten op de directe treinverbinding met St. Pancras:

quote:
Trein naar Londen nog niet per december

Treinreizigers kunnen vanaf 10 december naar verwachting nog niet rechtstreeks vanaf Amsterdam naar Londen. Dat heeft Eurostar aan Treinreiziger.nl laten weten.

“We plannen nog steeds om in december een eerste trein te laten rijden tussen Londen en Amsterdam” zo luidt de eerste reactie van Eurostar. Maar daar blijken treinreizigers voorlopig nog niets aan te hebben. Het gaat namelijk om ritten om “routine op het traject” te krijgen, legt een woordvoerder van Eurostar uit. Tijdens die periode wordt onder andere het personeel getraind. Op dit moment doorloopt de trein overigens nog de toelatingsprocedure. De trein is nu nog niet toegelaten voor het vervoer van reizigers.

“Onze focus is nog steeds om rond Pasen 2018 dagelijks twee treinen in beide richtingen te laten rijden voor passagiers” zegt Eurostar woordvoerder Evelyne Cleven. Volgens haar is daarmee niets veranderd met wat eerder is gecommuniceerd. Toch stelde Eurostar in mei tegenover Treinreiziger.nl dat de eerste trein Amsterdam – Londen niet was uitgesteld. Wel sprak het bedrijf na publicatie tegen dat er direct sprake zou zijn van dagelijks één rit per dag.

Wanneer de verkoop start voor de trein Amsterdam – Londen is nog niet bekend. Ook de precieze startdatum is nog niet duidelijk.
quote:
Eurostar: Planning trein Amsterdam – Londen ongewijzigd

De introductie van de Eurostar Amsterdam – Londen ligt op schema. Dat zegt Eurostar woordvoerder Evelyne van Cleven naar aanleiding van berichtgeving van de Telegraaf.

Volgens De Telegraaf is de introductie een half jaar uitgesteld. De oorspronkelijke introductie stond gepland per 10 december, maar het is al langer bekend dat dit niet gaat lukken. Eurostar stelde vervolgens dat de dienst voor Pasen 2018 geïntroduceerd zou worden. Eurostar herhaalt nu dat per december testritten tussen Amsterdam en Londen beginnen. Ook de rest van de planning is volgens Eurostar ongewijzigd. “Eerder dit jaar hebben we gezegd dat wij plannen om onze commerciële verbinding tussen Amsterdam/Rotterdam en Londen in de lente van 2018 te starten en dat is nog steeds het plan” stelt Eurostar woordvoerder Evelyne van Cleven.

Maar is nog steeds het streven dat de trein voor Pasen 2018 gaat rijden? Die vraag laat Eurostar onbeantwoord. Wel wijst Eurostar erop dat het proces van toelating van de treinen nog loopt. “De testen met de Eurostar 320-treinstellen op de HSL zijn succesvol verlopen en de opleiding van de treinbestuurders is nu afgerond” legt de woordvoerder uit.

De Eurostar kan alleen rijden als er terminals zijn in Amsterdam en Rotterdam om paspoorten en bagage te kunnen controleren. “We zijn tevreden met de voortgang” zegt Eurostar daarover. Volgens NU.nl gaat de Eurostar Amsterdam – Londen in juni rijden. NS International en Eurostar willen echter geen datum noemen. “We werken nauw samen met de autoriteiten aan de immigratie/paspoortcontroles. Deze gesprekken lopen goed maar zijn nog steeds aan de gang, vandaar dat we nog geen datum kunnen noemen”.

Volgens Treinreiziger.nl is juni geen onrealistisch streven, maar wel later dan aanvankelijk gepland.
Jammer, maar niet verrassend: het was al maanden stil over dit onderwerp. Volgens mij zijn ze al wel bezig met bouwwerkzaamheden op het meest verre perron op Amsterdam CS: klopt dat?
pi_175340932
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 15:59 schreef beantherio het volgende:
We moeten (als Nederlanders) nog even wachten op de directe treinverbinding met St. Pancras:

[..]


[..]

Jammer, maar niet verrassend: het was al maanden stil over dit onderwerp. Volgens mij zijn ze al wel bezig met bouwwerkzaamheden op het meest verre perron op Amsterdam CS: klopt dat?
Ja klopt, bij perron 15b.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_175350008
Thanks het hotel is op Heathrow, dus zone 3 neem ik aan. Maar als ik het zo goed lees dan is Londen best goedkoop op vlak van vervoer?

In België betaal je voor een rit met bus/tram maar ¤1,50
Cindy De Vuyst
pi_175350147
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 22:02 schreef einzeinz het volgende:
Thanks het hotel is op Heathrow, dus zone 3 neem ik aan. Maar als ik het zo goed lees dan is Londen best goedkoop op vlak van vervoer?

In België betaal je voor een rit met bus/tram maar ¤1,50
Heathrow zit in zone 6.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_175351163
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 22:02 schreef einzeinz het volgende:
Thanks het hotel is op Heathrow, dus zone 3 neem ik aan. Maar als ik het zo goed lees dan is Londen best goedkoop op vlak van vervoer?

In België betaal je voor een rit met bus/tram maar ¤1,50
Heathrow zit in zone 6. Oyster Card cap voor zones 1-6 is 12 pound per dag.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_175353813
oei, dan wordt het wel erg duur :S
Cindy De Vuyst
pi_175354241
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 05:22 schreef einzeinz het volgende:
oei, dan wordt het wel erg duur :S
Enkeltje Heathrow - zone 1 is 3,10 (buiten de ochtendspits door de week). Als je alleen maar naar zone 1 gaat en verder geen gebruik meer maakt van OV kost het je 6,20 per dag.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 28 november 2017 @ 10:58:20 #16
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_175357386
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 15:59 schreef beantherio het volgende:
We moeten (als Nederlanders) nog even wachten op de directe treinverbinding met St. Pancras:

[..]


[..]

Jammer, maar niet verrassend: het was al maanden stil over dit onderwerp. Volgens mij zijn ze al wel bezig met bouwwerkzaamheden op het meest verre perron op Amsterdam CS: klopt dat?
Als het klaar is ga ik er zeker gebruik van maken.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_175357485
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 10:58 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Als het klaar is ga ik er zeker gebruik van maken.
Ben benieuwd! Wil ook zeker een keer met de trein!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 28 november 2017 @ 11:27:02 #18
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_175357863
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 11:04 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ben benieuwd! Wil ook zeker een keer met de trein!
Kan nu al redelijk vlot, ik moet vanaf Den Haag sowieso naar Rotterdam dan dus dat verschil is er ook niet straks. Grootste voordeel is dat je geen gehannes hebt in Brussel.

Mijn vriendin is ook verslingerd aan de stad, dus als dat tegen goede prijzen mogelijk is, dan is het zeker een interessante optie. Qua prijs ligt het al dicht bij elkaar als je op tijd boekt, qua reistijd heb je dan minder overstappen. Gewoon erin in Rotterdam en dan naar Londen, klaar.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  dinsdag 28 november 2017 @ 18:51:35 #19
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_175366540
Morgen naar Winter Wonderland in London! *O* ~:)
pi_175372278
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 07:18 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Enkeltje Heathrow - zone 1 is 3,10 (buiten de ochtendspits door de week). Als je alleen maar naar zone 1 gaat en verder geen gebruik meer maakt van OV kost het je 6,20 per dag.
Dus enkel van Heathrow naar het centrum en dan 3 ritjes in het centrum met de metro. Liefst 's avonds nog terug. Zou op 10 euro komen als ik het goed heb?
En de zondag dan ook nog eens.
Cindy De Vuyst
pi_175372295
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:51 schreef Bienelientjee het volgende:
Morgen naar Winter Wonderland in London! *O* ~:)
Ben je er al geweest? Is het de moeite?
Ik heb eigenlijk enkel ervaring met Keulen, Dusseldorf, Brussel, Antwerpen, ...
Cindy De Vuyst
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 28 november 2017 @ 23:08:37 #22
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_175372930
Dat was vorig jaar wel leuk ja :Y We waren er ook smiddags, toen was het te rustig.
pi_175373232
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 22:43 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Dus enkel van Heathrow naar het centrum en dan 3 ritjes in het centrum met de metro. Liefst 's avonds nog terug. Zou op 10 euro komen als ik het goed heb?
En de zondag dan ook nog eens.
Nee...

Heathrow - centrum: 3,10
3 x enkele rit centrum: 7,20
Centrum - Heathrow: 3,10

Is totaal 13,40 maar omdat de daily cap 12 pound is betaal je 12 pound per persoon per dag.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_175373774
Maar wat doe ik nu het beste? Neem ik dan een dagpas?
Ik snap het niet zo goed.
Cindy De Vuyst
pi_175374147
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 23:58 schreef einzeinz het volgende:
Maar wat doe ik nu het beste? Neem ik dan een dagpas?
Ik snap het niet zo goed.
Nee, een Oyster Card waar je een bedrag op zet.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_175376599
Dus ik neem 2 Oyster Cards uit de automaat en zet er 10pond op (per stuk).
Krijg ik mijn geld terug wat er teveel op staat?
Cindy De Vuyst
pi_175376705
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 09:34 schreef einzeinz het volgende:
Dus ik neem 2 Oyster Cards uit de automaat en zet er 10pond op (per stuk).
Krijg ik mijn geld terug wat er teveel op staat?
lees bericht #8 nog eens terug
pi_175376843
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 09:34 schreef einzeinz het volgende:
Dus ik neem 2 Oyster Cards uit de automaat en zet er 10pond op (per stuk).
Krijg ik mijn geld terug wat er teveel op staat?
Dit heb ik toch al uitgelegd?

Zoals je het nu hebt uitgelegd ga je voor 12 pound per dag reizen (zie post #23). Derhalve zet je op beide kaarten 25 pound, want volgens mij wil je 2 dagen reizen.

Na je laatste reis kun je de kaart bij de automaat deactiveren. Dan krijg je het resterende bedrag (1 pound) en de borg (5 pound) per kaart terug.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_175378340
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 09:34 schreef einzeinz het volgende:
Dus ik neem 2 Oyster Cards uit de automaat en zet er 10pond op (per stuk).
Krijg ik mijn geld terug wat er teveel op staat?
Nee, ipv hier telkens alles te vragen steek je je tijd eens in Google en officiële transport websites van London. En als je dan vragen hebt kom je terug en helpen we je graag.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_175386916
:')

Als je een dagpas wil kopen vooral doen, maar weet dat je je geld verspilt.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  woensdag 29 november 2017 @ 18:50:39 #31
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_175387917
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 18:00 schreef Jabberwocky het volgende:
:')

Als je een dagpas wil kopen vooral doen, maar weet dat je je geld verspilt.
Ik stel me zo voor dat het voor iemand die niet vaak in Londen komt wel een wat makkelijker systeem is. En afhankelijk van welke plekken je bezoekt hoeft het prijsverschil niet groot te zijn.
pi_175387951
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 18:50 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik stel me zo voor dat het voor iemand die niet vaak in Londen komt wel een wat makkelijker systeem is. En afhankelijk van welke plekken je bezoekt hoeft het prijsverschil niet groot te zijn.
Je moet wel een erg laag iq hebben als je de Oysterkaart niet snapt.
  woensdag 29 november 2017 @ 19:06:15 #33
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_175388197
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 18:52 schreef MCH het volgende:

[..]

Je moet wel een erg laag iq hebben als je de Oysterkaart niet snapt.
Snappen hoe het werkt is niet ingewikkeld maar je hebt er wel iets meer werk aan in de zin dat je in de gaten moet houden dat er voldoende saldo op staat. Met een travelcard heb je daar natuurlijk geen omkijken aan en je loopt ook niet tegen de situatie aan dat er saldo op de kaart blijft staan nadat je weer naar huis gaat. Nee, dat zijn geen spannende dingen maar als je er niet al teveel over wilt nadenken dan kan ik me voorstellen dat mensen toch kiezen voor een travelcard.

Voor de duidelijkheid: ik heb zelf al een paar jaar een Oystercard.
  woensdag 29 november 2017 @ 21:32:39 #34
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_175391699
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 22:44 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Ben je er al geweest? Is het de moeite?
Ik heb eigenlijk enkel ervaring met Keulen, Dusseldorf, Brussel, Antwerpen, ...
Was best tof, maar erg duur (begrijpelijk natuurlijk, want London).

Wij hebben tickets gekocht om 50 minuten te schaatsen O+ en om de ijsbar in te gaan (omg dat was koud, maar wel tof! Helaas was de gratis "cocktail" niet erg speciaal). Verder vooral rondgewandeld en gekeken. Verder niet veel gedaan qua attracties/ carnaval spelletjes of kerstmarkt, was behoorlijk prijzig.

Ik begin nu de London metro steeds makkelijker te vinden :D ^O^ Gelukkig kan ik gewoon mijn contactloze bankpas gebruiken (maar ik woon in Engeland dus heb een engelse bank kaart)
pi_175398453
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 21:32 schreef Bienelientjee het volgende:
Ik begin nu de London metro steeds makkelijker te vinden :D ^O^ Gelukkig kan ik gewoon mijn contactloze bankpas gebruiken (maar ik woon in Engeland dus heb een engelse bank kaart)
Werkt dus ook prima met (iig sommige) Nederlandse credit cards hè. (Maar ws niet met de gebruikelijke PIN-pas/debit.)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_175399007
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 10:06 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Werkt dus ook prima met (iig sommige) Nederlandse credit cards hè. (Maar ws niet met de gebruikelijke PIN-pas/debit.)
Haha ik zag net dit filmpje en dit is precies de reis die einzeinz wil gaan maken. Hij kan dus beter zn creditcard gebruiken dan Oyster Card. Stuk goedkoper.

Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_175406871
Ja toen het contactless werd, werd het wel ideaal voor me. Woon nu sinds twee maanden niet meer in Londen maar het werkte als een droom (en nog steeds de daily cap).
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_176354128
Ik ga eind April weer terug, dit keer met een vriend van me die nog nooit in London geweest is.

Wat zijn volgend jullie must-see dingen tijdens een eerste keer London?

Ben ook nog opzoek naar een hostel; maar daar ben ik niet zo in thuis. Via hostelworld het beste om te zoeken?
pi_176359331
quote:
14s.gif Op zondag 7 januari 2018 21:20 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik ga eind April weer terug, dit keer met een vriend van me die nog nooit in London geweest is.

Wat zijn volgend jullie must-see dingen tijdens een eerste keer London?

Ben ook nog opzoek naar een hostel; maar daar ben ik niet zo in thuis. Via hostelworld het beste om te zoeken?
Je bent zelf nooit voor de eerste keer in Londen geweest?
pi_176359372
quote:
14s.gif Op zondag 7 januari 2018 21:20 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik ga eind April weer terug, dit keer met een vriend van me die nog nooit in London geweest is.

Wat zijn volgend jullie must-see dingen tijdens een eerste keer London?

Ben ook nog opzoek naar een hostel; maar daar ben ik niet zo in thuis. Via hostelworld het beste om te zoeken?
of gewoon booking.com, die laatste heeft vaak ook optie gratis annuleren en zonder vooruitbetaling ed.

Safestay elephant and castle, Palmers Lodge Swiss cottage en de Christopher inn hostels vind ik persoonlijk fijne hostels in Londen.
pi_176359513
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 07:45 schreef MCH het volgende:

[..]

Je bent zelf nooit voor de eerste keer in Londen geweest?
Dat is alweer een jaar of 15 geleden. De laatste jaren heb ik juist de standaard toeristische dingen vermeden.
pi_176359623
quote:
15s.gif Op maandag 8 januari 2018 08:14 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Dat is alweer een jaar of 15 geleden. De laatste jaren heb ik juist de standaard toeristische dingen vermeden.
Ik krijg altijd een erectiestoornis van zulke vragen, wat zijden de eerste 46 delen van dit topic. Kwam je daar nog fijne tips voor first timers tegen?
pi_176359706
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 18:00 schreef Jabberwocky het volgende:
:')

Als je een dagpas wil kopen vooral doen, maar weet dat je je geld verspilt.
Tenzij je voor een 2 for 1 actie gaat. Dan is zo een travelcard veel handiger.
pi_176375115
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 08:27 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik krijg altijd een erectiestoornis van zulke vragen, wat zijden de eerste 46 delen van dit topic. Kwam je daar nog fijne tips voor first timers tegen?
Volgens mij loop je al een tijd met een chronische erectiestoornis rond.

Ga wel een standaard rondje maken rondom Westminster dat heb ik al minstens 10 jaar niet meer gezien en duik daarna wel een pub in in een buurt die me wat meer bevalt.
pi_176375348
Waren vlak voor Nieuwjaar (niet doen veel te druk :N) met mensen in Londen die er nog nooit waren geweest. Hebben gewoon standaard dingen gedaan als Big Ben, London eye, Tower of London, Tower Bridge, Buckingham palace, Westminster, St Pauls enz. Beetje top 10 van het anwb reisboekje _O-
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 8 januari 2018 @ 21:27:30 #46
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_176375633
Ik zou inderdaad met nieuwkomers, als ze niet in paniek raken van veel lopen, gewoon de hele South Bank aflopen, dan heb je de meeste highlights al op de foto kunnen zetten. Doe St James Park er nog bij met Buckingham Palace en je hebt de highlights tour gehad.

Kun je daarna de pub in.

Verder is een theater show wellicht leuk, maar als je zelf al tig keer in Londen bent geweest weet je al deze dingen ook wel.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_176375826
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2018 21:07 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Volgens mij loop je al een tijd met een chronische erectiestoornis rond.

Ga wel een standaard rondje maken rondom Westminster dat heb ik al minstens 10 jaar niet meer gezien en duik daarna wel een pub in in een buurt die me wat meer bevalt.
Aan big ben valt tijdelijk niet veel te zien :)
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_176379567
Vergeet Tate Modern niet. :)
pi_176379626
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 21:36 schreef RipCity het volgende:

[..]

Aan big ben valt tijdelijk niet veel te zien :)
Agh het uitzichtje vanaf die voetgangers brug is nog steeds leuk ondanks de stijgers.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_176976068
quote:
Directe treinverbinding Amsterdam-Londen uitgesteld tot 2020

De directe verbinding tussen Amsterdam en Londen is weer uitgesteld. De nieuwe trein zou in eerste instantie al eind 2017 gaan rijden, nu is de verwachting dat de eerste passagiers pas over twee jaar zonder overstap naar Londen kunnen.
Dat schrijft staatssecretaris Van Veldhoven (Infrastructuur) in een brief aan de Tweede Kamer. De directe verbinding is uitgesteld tot 2020 omdat er nog afspraken moeten worden gemaakt over grenscontroles met België, Frankrijk en het Groot-Brittannië. Nederland wil niet dat passagiers halverwege de rit moeten uitstappen voor een extra grenscontrole.

Het maken van de afspraken met de landen kost tijd, want, zo schrijft de staatssecretaris, 'in een tijdsgewricht waarin alle landen belangrijke waarde hechten aan grenscontroles en beveiliging, moet dit uiteraard zorgvuldig en in nauw overleg met de betrokken landen en uitvoeringsorganisaties gebeuren.'

Voorbereidingen NS
Dat overleg duurt waarschijnlijk tot eind 2019, waardoor er een paar maanden later een directe verbinding kan zijn. De voorbereidingen van de NS, waaronder de testritten, zullen over twee maanden al klaar zijn.
http://www.at5.nl/artikel(...)-uitgesteld-tot-2020
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')