abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_175333958
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 10:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik heb niks over circuits gezegd :P

Ik kan me echt prachtige races herinneren in de tank-periode. Het gebeurde dan wel in de pit soms, maar je zat wel op het puntje van je stoel. Het hoeft niet altijd op de baan.
mja, voor de fans op de tribunes en voor de tv is actie op de baan mooier dan er buiten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_175334086
quote:
14s.gif Op maandag 27 november 2017 10:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, voor de fans op de tribunes en voor de tv is actie op de baan mooier dan er buiten
Spanning > kleurloze inhaalactie
10.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175334136
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 10:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Spanning > kleurloze inhaalactie
dat zijn twee verschillende dingen. Ik heb het niet over die kunstmatige inhaalacties, maar bijvoorbeeld over een gevecht zoals gisteren tussen Grosjean en Stroll of Massa versus Alonso in Brazilië.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 27 november 2017 @ 10:30:18 #204
46976 sasquatsch
a.k.a. Yeti, Bigfoot, etc.
pi_175334138
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 10:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Spanning > kleurloze inhaalactie
Dat kleurloze moet er dan ook af, door te zorgen dat de auto's elkaar beter kunnen volgen waardoor wel goede inhaalacties mogelijk zijn. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that." - Joe Saward
pi_175334213
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 10:16 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Die optocht wordt voorkomen door de andere aanpassingen. Het grootste probleem is dat auto's niet in elkaars slipstream kunnen rijden, waardoor er iets als DRS nodig is om in te halen. Daar moet eerst wat aan gedaan worden.
De enige manier om dat te bereiken is door de vleugels van de auto's af te halen zoals in de Formule Ford. Dan draait het om mechanische grip ipv downforce. Gaat dus niet gebeuren.

Sowieso snap ik mensen die klagen over "optochten" niet. Formule 1 is nooit anders geweest. Vroeger werden veel inhaalacties mogelijk gemaakt doordat bijtanken toegestaan was en je dus "zware" en "lichte" auto's rond had rijden. Tegenwoordig hebben we DRS. Mijn voorkeur gaat dan uit naar bijtanken omdat het strategische spelletje vroeger een groot deel van de fun was. En het is geen kunstmatige gimmick zoals DRS dat is. Met DRS open iemand voorbij blazen op het rechte stuk is niet erg indrukwekkend.
  maandag 27 november 2017 @ 10:41:47 #206
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_175334333
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 08:19 schreef mikieu het volgende:

[..]

Denk dat het team nu wel op zoek is naar een nieuwe pit member, 2x dezelfde gast die gister de stop verklooide. Vraag me af of de sleutel wel goed was.
Volgens mij hebben Hulkenberg en Sainz gewoon 2 eigen pitcrews en is het niet dezelfde monteur geweest.
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
pi_175334373
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 10:41 schreef daNpy het volgende:

[..]

Volgens mij hebben Hulkenberg en Sainz gewoon 2 eigen pitcrews en is het niet dezelfde monteur geweest.
Waarom zou je twee pitcrews willen hebben als je het maximale uit het team wilt halen bij een stop?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_175334376
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 10:41 schreef daNpy het volgende:

[..]

Volgens mij hebben Hulkenberg en Sainz gewoon 2 eigen pitcrews en is het niet dezelfde monteur geweest.
Teams hebben maar 1 groepje monteurs die de pitstops doen.
  maandag 27 november 2017 @ 10:54:07 #209
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175334599
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 10:34 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

De enige manier om dat te bereiken is door de vleugels van de auto's af te halen zoals in de Formule Ford. Dan draait het om mechanische grip ipv downforce. Gaat dus niet gebeuren.

Sowieso snap ik mensen die klagen over "optochten" niet. Formule 1 is nooit anders geweest. Vroeger werden veel inhaalacties mogelijk gemaakt doordat bijtanken toegestaan was en je dus "zware" en "lichte" auto's rond had rijden. Tegenwoordig hebben we DRS. Mijn voorkeur gaat dan uit naar bijtanken omdat het strategische spelletje vroeger een groot deel van de fun was. En het is geen kunstmatige gimmick zoals DRS dat is. Met DRS open iemand voorbij blazen op het rechte stuk is niet erg indrukwekkend.
dat drs is inderdaad niet echt geweldig maar er zijn natuurlijk ook wel wat tussenwegen, vorig seizoen leek het mij makkelijker om dicht achter iemand te rijden, in die zin zijn ze dus de verkeerde kant op gegaan
pi_175334694
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 10:41 schreef daNpy het volgende:

[..]

Volgens mij hebben Hulkenberg en Sainz gewoon 2 eigen pitcrews en is het niet dezelfde monteur geweest.
Nooit een double stack pitstop gezien?

Ze hebben elk een eigen team monteurs, maar er is maar 1 pitstop crew.
pi_175334695
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 10:54 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat drs is inderdaad niet echt geweldig maar er zijn natuurlijk ook wel wat tussenwegen, vorig seizoen leek het mij makkelijker om dicht achter iemand te rijden, in die zin zijn ze dus de verkeerde kant op gegaan
Ja dat klopt, dit seizoen hebben de auto's meer downforce gekregen dus is het automatisch moeilijker geworden om dicht achter een andere auto te rijden. De reden voor deze veranderingen was om de auto's mooier en sneller te maken, wat ook is gelukt, maar dat inhalen moeilijker zou worden had een kind kunnen voorspellen.
pi_175334782
Als ze de 'vuile lucht' kunnen verminderen dan zijn ze al een heel eind

Altijd onderweg naar het avontuur
pi_175334821
Dat kan wel maar dan moeten ze de vleugels weer kleiner maken en worden de auto's weer lelijk.
pi_175334823
quote:
14s.gif Op maandag 27 november 2017 11:04 schreef Peterselieman het volgende:
Als ze de 'vuile lucht' kunnen verminderen dan zijn ze al een heel eind

Waarom zouden ze dat aanpassen?
pi_175334906
Lees net dat Alonso tijdelijk z'n quali-mode mocht gebruiken om Massa in te halen.
  maandag 27 november 2017 @ 11:23:40 #216
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175335130
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 11:06 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Dat kan wel maar dan moeten ze de vleugels weer kleiner maken en worden de auto's weer lelijk.
dat is een kwestie van smaak, ik vind die overdreven voorvleugels niet mooi en sowieso de auto's te groot
  maandag 27 november 2017 @ 11:26:47 #217
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175335172
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 11:11 schreef SnowOokami het volgende:
Lees net dat Alonso tijdelijk z'n quali-mode mocht gebruiken om Massa in te halen.
Topmotor, STR gaat RBR gewoon voorbij volgend jaar.
pi_175335267
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 11:07 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Waarom zouden ze dat aanpassen?
je moet iets proberen om te zorgen dat de auto's dichter achter elkaar kunnen rijden. Daarom is zou een pleidooi voor het grondeffect kans moeten maken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_175335385
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 10:41 schreef daNpy het volgende:

[..]

Volgens mij hebben Hulkenberg en Sainz gewoon 2 eigen pitcrews en is het niet dezelfde monteur geweest.
Bij Sainz zat het wiel linksvoor niet goed vast. Bij Hulk hadden ze problemen met het vastzetten van het rechter achterwiel. Positie van elk persoon bij een pitstop zal vast hetzelfde zijn. Je weet immers helemaal hoe te bewegen vanaf die positie en wat te verwachten.

quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 11:06 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Dat kan wel maar dan moeten ze de vleugels weer kleiner maken en worden de auto's weer lelijk.
Je kan niet alles hebben. Dichtbij rijden zal niet alleen te maken hebben met airflow. Als Merc gewoon 20 km/ph sneller rijdt en de auto daarachter gewoon de power niet heeft om ze bij te benen dan kun je dichtbij rijden wel vergeten. Hoeveel seconden was het verschil gisteren tussen Bottas, Hamilton en Vettel? Meer dan 10, zelfs Ferrari's PU is niet krachtig genoeg om het tegen die van Merc op te nemen. Vettel had een stuurfout (verremde zich bij de eerste bocht) maar HAM had wel meer fouten en dankzij de krachtige PU was de verloren tijd tussen hem en Vettel te verwaarlozen.

quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 11:11 schreef SnowOokami het volgende:
Lees net dat Alonso tijdelijk z'n quali-mode mocht gebruiken om Massa in te halen.
Ik lees allerlei oplossingen om het spannender te maken. Bijtanken weer toestaan (sta daar wel achter), T-cars terug, achtervleugel kleiner. Waarom niet eens gewoon kappen met al dat geswitch tussen die PU modes? Dus gewoon 3 modes waar je uit kan kiezen en dan tijdens de quali en race niet meer dan een mode aanhouden. Bij de VT's geen beperkingen opleggen.

quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 11:26 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Topmotor, STR gaat RBR gewoon voorbij volgend jaar.
Dat gaat echt klote worden voor McLaren dan. Ik gun ze een goede PU wel. Ik heb gelezen dat McLaren dwars zat bij de ontwikkeling van de PU met Honda omdat ze er technisch allebei anders naar keken. Honda zou daar niet mee hebben kunnen omgaan.
Andere bronnen spreken weer van dat Honda er gewoon een potje van heeft gemaakt. Die spec 4 hebben we niet meer in actie mogen zien bij McLaren of wel? Als volgend seizoen alles goed en wel gaat bij STR zie ik dat toch wel een beetje als naaistreek van Honda dan.
pi_175335386
Het wordt volgend seizoen wel lastig om de prestaties van Honda te beoordelen aangezien STR natuurlijk geen topfaciliteiten heeft in Faenza en de coureurs ook moeilijk in te schatten zijn. Intern kan Red Bull de power units natuurlijk wel mooi met elkaar vergelijken.
pi_175335426
quote:
14s.gif Op maandag 27 november 2017 11:31 schreef Peterselieman het volgende:
Daarom is zou een pleidooi voor het grondeffect kans moeten maken.
Dat zou wel vet zijn. Meteen ook alle grindbakken terug dat als iemand nét over het randje gaat meteen ook alle grip kwijt is en een driedubbele rietberger door het grind maakt _O_
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_175335453
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 10:15 schreef Tarado het volgende:

[..]

het is al een afgang dat ze voor de zoveelste keer achter FI zitten die dezelfde motor hebben maar 25-30% minder budget
Tja volgens mij is de williams helemaal zo slecht nog niet, ze hebben alleen pauper coureurs op het moment.
pi_175335475
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 11:41 schreef Sander_Van_Hoorn het volgende:

[..]

Tja volgens mij is de williams helemaal zo slecht nog niet, ze hebben alleen pauper coureurs op het moment.
Ik zou Kubica geen paupercoureur noemen eerlijk gezegd :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 27 november 2017 @ 11:42:56 #224
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175335489
quote:
7s.gif Op maandag 27 november 2017 11:39 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat zou wel vet zijn. Meteen ook alle grindbakken terug dat als iemand nét over het randje gaat meteen ook alle grip kwijt is en een driedubbele rietberger door het grind maakt _O_
Ja leuk, en dan bij elk uitstapje een SC omdat er weer een ton grind op de baan ligt.
  maandag 27 november 2017 @ 11:43:59 #225
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175335515
quote:
12s.gif Op maandag 27 november 2017 11:42 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik zou Kubica geen paupercoureur noemen eerlijk gezegd :+
jammer is dat hij geen trackrecord heeft in de huidige auto's dus ook al is hij sneller dan Stroll zegt dat nog niets over de werkelijke potentie van de auto
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')