abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  maandag 27 november 2017 @ 09:50:59 #176
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175333535
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
7s.gif Op maandag 27 november 2017 09:41 schreef Geralt het volgende:

[..]

Als ik zoveel geld had kocht ik me ook een stoeltje, of ik er nou wat van bakte of niet :@
Dat kan ik nog wel begrijpen maar je rijdt toch min of meer voor lul voor een jaar en om dat dan jaren te gaan doen, maar goed ze hebben als het goed is volgend jaar een betere auto, wie weet kan hij daar ook beter mee over weg
pi_175333560
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 09:50 schreef Tarado het volgende:
Dat kan ik nog wel begrijpen maar je rijdt toch min of meer voor lul
Even serieus, zou dat jou wat uitmaken als je een F1 auto kan rijden elke 2 weken? Mij persoonlijk niet denk ik :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_175333567
Maargoed, ik snap de insteek, die knaker heeft niets te zoeken in de F1 :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 27 november 2017 @ 09:53:12 #179
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175333580
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
7s.gif Op maandag 27 november 2017 09:52 schreef Geralt het volgende:

[..]

Even serieus, zou dat jou wat uitmaken als je een F1 auto kan rijden elke 2 weken? Mij persoonlijk niet denk ik :P
ik denk dat hun insteek toch anders is dan de jouwe :)
pi_175333638
quote:
14s.gif Op maandag 27 november 2017 09:46 schreef Peterselieman het volgende:
uiteindelijk moet zoiets de ontwikkeling van de motor ook gaan helpen
Was wel bizar om te horen dat Mercedes 600 man op de motor heeft en 900 man op het chassis 8)7
Had laatst ergens gelezen dat het personeelsbestand van Renault F1 tussen de 700 en 800 man in het totaal zat, dus dat is een behoorlijk verschilletje.
Denk dat RBR & Ferrari ook zoiets hebben, al zal Ferrari wel backing hebben van de Fiat groep.
pi_175333641
quote:
7s.gif Op maandag 27 november 2017 09:52 schreef Geralt het volgende:
Maargoed, ik snap de insteek, die knaker heeft niets te zoeken in de F1 :)
Het is schrijnend om te zien dat een van pensioen teruggehaalde Massa met die knakenbak tiende kan worden, terwijl zijn teamgenoot zelfs de Saubers met hun gare kar niet bij kan houden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_175333675
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 09:55 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Was wel bizar om te horen dat Mercedes 600 man op de motor heeft en 900 man op het chassis 8)7
Had laatst ergens gelezen dat het personeelsbestand van Renault F1 tussen de 700 en 800 man in het totaal zat, dus dat is een behoorlijk verschilletje.
Denk dat RBR & Ferrari ook zoiets hebben, al zal Ferrari wel backing hebben van de Fiat groep.
Alleen al daarom kan een budgetcap gaan helpen om de zaken iets meer gelijk te trekken.

Eigenlijk zou ik het toejuichen als Renault deze winter een stap maakt, zodat teams als Force India en Haas nauwelijks meer punten kunnen pakken. Dat zal Mercedes en Ferrari dwingen tot meer gelijkheid op motorengebied, zodat andere coureurs ook de beschikking krijgen over meer goodies.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_175333685
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 09:55 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Was wel bizar om te horen dat Mercedes 600 man op de motor heeft en 900 man op het chassis 8)7
Had laatst ergens gelezen dat het personeelsbestand van Renault F1 tussen de 700 en 800 man in het totaal zat, dus dat is een behoorlijk verschilletje.
Denk dat RBR & Ferrari ook zoiets hebben, al zal Ferrari wel backing hebben van de Fiat groep.
Toen ze Lotus overnamen was het personeelsbestand nog veel kleiner. Het gaat gewoon tijd kosten om dat team weer op niveau te krijgen maar je ziet al duidelijk dat ze stappen aan het maken zijn. Hulkenberg en Sainz zijn ook niet op hun achterhoofd gevallen natuurlijk.
pi_175333705
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 08:19 schreef mikieu het volgende:

[..]

Denk dat het team nu wel op zoek is naar een nieuwe pit member, 2x dezelfde gast die gister de stop verklooide. Vraag me af of de sleutel wel goed was.
Vond het wel mooi dat Hülkenberg achteraf gewoon min of meer zei dat het materiaal troep was dat de monteurs gebruiken :D
pi_175333724
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 23:18 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Wat een lul zeg die Plooij, mister bigshot. :')
Die vindt zichzelf waarschijnlijk ook oprecht goed.
Was ook bizar dat hij Hartley een tijdje terug mentaal erg zwak vond en een rare snoeshaan noemde die met een apart accent sprak.
Kerel is gewoon welbespraakt,aardig en interessant.
Verzon ook pas het verhaal dat in Singapore de Ferraridame huilend bij Jack in de armen viel, omdat de Britse pers los ging: ook allemaal ontkracht later.
Lul met vingers die Jack
  maandag 27 november 2017 @ 10:02:48 #186
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175333729
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 09:55 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Was wel bizar om te horen dat Mercedes 600 man op de motor heeft en 900 man op het chassis 8)7
Had laatst ergens gelezen dat het personeelsbestand van Renault F1 tussen de 700 en 800 man in het totaal zat, dus dat is een behoorlijk verschilletje.
Denk dat RBR & Ferrari ook zoiets hebben, al zal Ferrari wel backing hebben van de Fiat groep.
als je naar de budgetten kijk moeten Ferrari en RBR qua personeelsbestand wel dichter bij Mercedes zitten, misschien is Mercedes gewoon wat eerlijker met toegeven hoeveel mensen ze hebben werken
  maandag 27 november 2017 @ 10:03:28 #187
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_175333740
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 08:58 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Ik denk dat deze GP een pijnlijke preview voor 2018 was.

RBR heeft een prima auto, maar Renault is nog steeds onbetrouwbaar en hebben amper de ontwikkelingen geleverd die er zogenaamd al aan het begin van het seizoen zouden zijn.

Dus elke belofte qua 'quali-mode' of weet ik veel wat, ik geloof er niks van voor 2018. Andere teams rijden daar al 2/3 seizoenen mee en hebben het tot in den treure getest, ik verwacht 6 geplofte Renaults de eerste keer dat ze quali-mode proberen. :')
Aan de andere kant, met gebruikte onderdelen zat Ricciardo heel dicht op Vettel gisteren. Als de betrouwbaarheid en beschikbaarheid beter kan dan is het gat echt niet groot en zijn er zeker 7/8 circuits waar Red Bull de beste zouden moeten zijn
  maandag 27 november 2017 @ 10:04:55 #188
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_175333760
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 09:38 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat heeft ie zeker maar als hij net zo zakelijk naar zijn zoon zou kijken weet hij dat het hem niet gaat worden, zou me ook verbazen als die na 2018 nog rijdt al heb ik geen idee wat voor contract vader met Williams heeft.
Ma stroll en zus stroll stonden gisteren te juichen toen stroll een haas terug in haalde op het rechte stuk met zijn mercedes motor. Die familie is compleet niet van deze wereld.
  maandag 27 november 2017 @ 10:05:55 #189
46976 sasquatsch
a.k.a. Yeti, Bigfoot, etc.
pi_175333773
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 00:43 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Met bijtanken heb je veel meer mogelijkheden qua strategie. Nu is 1x stoppen en iedereen reageert op elkaar om geen undercut om de oren te krijgen. Na deze stop is de race zo goed als klaar.

Aantal inhaalacties zegt ook weinig. Hamilton haalde in Brazilie wat rijders in door op een knopje te drukken, maar er zat geen spannend gevecht bij. Auto's moeten elkaar gewoon fatsoenlijk kunnen volgen en er moeten fatsoenlijke banden komen + bijtanken om meer variatie qua strategie te krijgen.
Met alles eens behalve bijtanken. Want ondanks verschillende strategie wordt er dan toch meer via de pits ingehaald dan op de baan. Het verschil tussen wel en niet bijtanken was in 2010 wel duidelijk toen met dezelfde wagens zonder bijtanken het aantal inhaalacties op de baan meer dan verdubbelde.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that." - Joe Saward
pi_175333783
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 10:04 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Ma stroll en zus stroll stonden gisteren te juichen toen stroll een haas terug in haalde op het rechte stuk met zijn mercedes motor. Die familie is compleet niet van deze wereld.
Zou ook wel apart zijn als ze daar een beetje apathisch bleven kijken natuurlijk ;)
  maandag 27 november 2017 @ 10:08:43 #191
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175333814
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 10:03 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Aan de andere kant, met gebruikte onderdelen zat Ricciardo heel dicht op Vettel gisteren. Als de betrouwbaarheid en beschikbaarheid beter kan dan is het gat echt niet groot en zijn er zeker 7/8 circuits waar Red Bull de beste zouden moeten zijn
als een Ferrari 20 seconden achter een Mercedes finisht die aan het cruisen is mag je je toch echt wel zorgen maken.
En betrouwbaarheid, Mercedes is de enige die dat op orde heeft met nog eens het vermogen, die andere 2 moeten nog vermogen zien te vinden en aan hun betrouwbaarheid werken.
  maandag 27 november 2017 @ 10:08:45 #192
46976 sasquatsch
a.k.a. Yeti, Bigfoot, etc.
pi_175333815
quote:
14s.gif Op maandag 27 november 2017 09:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Alleen al daarom kan een budgetcap gaan helpen om de zaken iets meer gelijk te trekken.

Eigenlijk zou ik het toejuichen als Renault deze winter een stap maakt, zodat teams als Force India en Haas nauwelijks meer punten kunnen pakken. Dat zal Mercedes en Ferrari dwingen tot meer gelijkheid op motorengebied, zodat andere coureurs ook de beschikking krijgen over meer goodies.
Volgens mij heeft Ross Brawn ook gezegd dat met het nieuwe motorenreglement ook de software tussen fabrieksteam en klantenteam gelijk moet zijn. Zou ook wel helpen om dat af te dwingen. Nu moet alleen de hardware gelijk zijn.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that." - Joe Saward
  maandag 27 november 2017 @ 10:09:52 #193
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175333831
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 10:08 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Ross Brawn ook gezegd dat met het nieuwe motorenreglement ook de software tussen fabrieksteam en klantenteam gelijk moet zijn. Zou ook wel helpen om dat af te dwingen. Nu moet alleen de hardware gelijk zijn.
ze zouden de powerunits moeten verloten aan het begin van het seizoen
pi_175333844
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 10:05 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Met alles eens behalve bijtanken. Want ondanks verschillende strategie wordt er dan toch meer via de pits ingehaald dan op de baan. Het verschil tussen wel en niet bijtanken was in 2010 wel duidelijk toen met dezelfde wagens zonder bijtanken het aantal inhaalacties op de baan meer dan verdubbelde.
Anders gewoon invoeren dat ze 1x per race mogen bijtanken.
pi_175333867
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 10:05 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Met alles eens behalve bijtanken. Want ondanks verschillende strategie wordt er dan toch meer via de pits ingehaald dan op de baan. Het verschil tussen wel en niet bijtanken was in 2010 wel duidelijk toen met dezelfde wagens zonder bijtanken het aantal inhaalacties op de baan meer dan verdubbelde.
Ik zie het probleem niet. Beter dan een optocht.

Dan kan je ook de banden wat zachter maken, waardoor 1 stop altijd onmogelijk is tenzij je op de hardste set rijdt. En dat wil niemand.
10.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175333888
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 10:04 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Ma stroll en zus stroll stonden gisteren te juichen toen stroll een haas terug in haalde op het rechte stuk met zijn mercedes motor. Die familie is compleet niet van deze wereld.
Dat soort mensen leven ook in een compleet andere wereld. Voor hun is de wereld een soort speeltuin waarin ze kunnen doen en laten waar ze zin in hebben. Ik zou weleens de eerlijke mening van Frank Williams willen horen over Lance Stroll maar ik begrijp wel dat hij de verantwoordelijkheid draagt over 600+ gezinnen en dus gewoon dat geld pakt om de financiële stabiliteit van zijn team te garanderen. Als ze Sirotkin ernaast zetten dan is het morele faillissement van Sir Frank echter wel compleet met twee paydrivers achter het stuur. Maar eerlijk gezegd zie ik ze de komende jaren niet opboksen tegen Renault, McLaren en de grote drie.
pi_175333893
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 10:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik zie het probleem niet. Beter dan een optocht.

Dan kan je ook de banden wat zachter maken, waardoor 1 stop altijd onmogelijk is tenzij je op de hardste set rijdt. En dat wil niemand.
Max zei het al treffend: ze moeten goed naar de regels voor de auto's kijken, zodat ze dichter achter elkaar kunnen rijden. Pas daarna kun je kijken of er circuits op de schop moeten.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 27 november 2017 @ 10:15:52 #198
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175333917
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 10:14 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Dat soort mensen leven ook in een compleet andere wereld. Voor hun is de wereld een soort speeltuin waarin ze kunnen doen en laten waar ze zin in hebben. Ik zou weleens de eerlijke mening van Frank Williams willen horen over Lance Stroll maar ik begrijp wel dat hij de verantwoordelijkheid draagt over 600+ gezinnen en dus gewoon dat geld pakt om de financiële stabiliteit van zijn team te garanderen. Als ze Sirotkin ernaast zetten dan is het morele faillissement van Sir Frank echter wel compleet met twee paydrivers achter het stuur. Maar eerlijk gezegd zie ik ze de komende jaren niet opboksen tegen Renault, McLaren en de grote drie.
het is al een afgang dat ze voor de zoveelste keer achter FI zitten die dezelfde motor hebben maar 25-30% minder budget
pi_175333931
quote:
14s.gif Op maandag 27 november 2017 10:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Max zei het al treffend: ze moeten goed naar de regels voor de auto's kijken, zodat ze dichter achter elkaar kunnen rijden. Pas daarna kun je kijken of er circuits op de schop moeten.
Ik heb niks over circuits gezegd :P

Ik kan me echt prachtige races herinneren in de tank-periode. Het gebeurde dan wel in de pit soms, maar je zat wel op het puntje van je stoel. Het hoeft niet altijd op de baan.
10.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 27 november 2017 @ 10:16:59 #200
46976 sasquatsch
a.k.a. Yeti, Bigfoot, etc.
pi_175333933
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 10:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik zie het probleem niet. Beter dan een optocht.

Dan kan je ook de banden wat zachter maken, waardoor 1 stop altijd onmogelijk is tenzij je op de hardste set rijdt. En dat wil niemand.
Die optocht wordt voorkomen door de andere aanpassingen. Het grootste probleem is dat auto's niet in elkaars slipstream kunnen rijden, waardoor er iets als DRS nodig is om in te halen. Daar moet eerst wat aan gedaan worden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that." - Joe Saward
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')