ken Plooij jammer genoeg nog van het laatste jaar RTL5 en daarna SBSSMS6. Was ik even blij toen het terug ging naar RTL7 en Plooij mooi Domino Day ( _!!!! ) mocht gaan presenteren. Was bagger en zal altijd bagger blijven....quote:Op maandag 27 november 2017 13:53 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Whehe hier ook. Denk dat hier redelijk wat mensen rondtoeven die geen Ziggo hebben, dan wel in het buitenland wonen. Ik krijg apart beeld van die meneer Plooij die ik enkel ken van de verhalen in dit topic 😂
Domino Dayquote:Op maandag 27 november 2017 18:27 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
ken Plooij jammer genoeg nog van het laatste jaar RTL5 en daarna SBSSMS6. Was ik even blij toen het terug ging naar RTL7 en Plooij mooi Domino Day ( _!!!! ) mocht gaan presenteren. Was bagger en zal altijd bagger blijven....
Ja, alleen kunnen ze niet van dat slipstreameffect gebruik maken omdat ze dicht achter een andere auto niet zo snel door de bocht kunnen vanwege het gebrek aan downforce waardoor ze er op het rechte stuk te ver achter zitten.quote:Op maandag 27 november 2017 18:24 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Domme vraag misschien, maar als je achter een andere auto rijdt heb je toch ook slipstream effect? Je wordt meegezogen waardoor je automatisch harder gaat. Beetje hetzelfde effect als wanneer ik met mn fiets achter een brommer of vrachtwagen rijdt.
Ik dacht even dat FI een vrouw als testrijder hadquote:Force India
Dinsdag: Nikita Mazepin
Woensdag: Sergio Pérez, Esteban Ocon
Klopt maar je verliest teveel terrein in de bochten ervoor. Daardoor kom je amper in de slipstream.quote:Op maandag 27 november 2017 18:24 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Domme vraag misschien, maar als je achter een andere auto rijdt heb je toch ook slipstream effect? Je wordt meegezogen waardoor je automatisch harder gaat. Beetje hetzelfde effect als wanneer ik met mn fiets achter een brommer of vrachtwagen rijdt.
Elton John is homo.quote:Op maandag 27 november 2017 19:27 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ik dacht even dat FI een vrouw als testrijder had
Ten tijde van de hit Nikita was hij met een vrouw getrouwdquote:
Bedankt iig zat me al suf te denken waar Welt het nu over had.quote:Op maandag 27 november 2017 19:52 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ten tijde van de hit Nikita was hij met een vrouw getrouwd
Waarom weet ik dit
Tis nog maar afwachten of McLaren dezelfde motoren als RBR gaat krijgenquote:Op maandag 27 november 2017 20:27 schreef Fer het volgende:
Ik hoop het ook wel. Dat Renault die paar tienden in de Q kan leveren en McLaren niet heeft zitten trollen met hun “beste chassis” “snelste in de bochten” geblaat.
quote:Op maandag 27 november 2017 20:30 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Tis nog maar afwachten of McLaren dezelfde motoren als RBR gaat krijgen
Als dat niet zo is
M'n ogenquote:Op maandag 27 november 2017 20:31 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dikke V6 erin! Hoppa, gaan!
Het gezegde 'een suffe middenklasser wordt nooit een aantrekkelijke sportieve wagen' gaat ook hier weer prima op.quote:
Ik dacht dat de Renault-motoren in de RBR's STR's en Renault zelf exact hetzelfde waren? Op wat tijdsverschil in bepaalde specs na?quote:Op maandag 27 november 2017 20:30 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Tis nog maar afwachten of McLaren dezelfde motoren als RBR gaat krijgen
Als dat niet zo is
Valt wel mee toch? OPC van Opel is gewoon hetzelfde als AMG van Mercedes, zo moeilijk is het nietquote:Op maandag 27 november 2017 20:38 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Het gezegde 'een suffe middenklasser wordt nooit een aantrekkelijke sportieve wagen' gaat ook hier weer prima op.
Maar toch altijd nog beter dan een grijze Opel met teveel afkortingen.
In den beginne van het jaar kreeg Honda veel stront over zich heen vanwege vibraties. Bleken die achteraf toch ff uit het stuk dat Mclaren bouwt te komen..... oeps. Er is ook ergens een interview met een Mclaren engineer dat Honda 3 concepts had, ze een duidelijke voorkeur hadden maar Mclaren koos voor degene waar het meeste risico aan vastzat. Honda zou nog wel eens positief kunnen verrassen volgend jaar.quote:Op maandag 27 november 2017 11:37 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Bij Sainz zat het wiel linksvoor niet goed vast. Bij Hulk hadden ze problemen met het vastzetten van het rechter achterwiel. Positie van elk persoon bij een pitstop zal vast hetzelfde zijn. Je weet immers helemaal hoe te bewegen vanaf die positie en wat te verwachten.
[..]
Je kan niet alles hebben. Dichtbij rijden zal niet alleen te maken hebben met airflow. Als Merc gewoon 20 km/ph sneller rijdt en de auto daarachter gewoon de power niet heeft om ze bij te benen dan kun je dichtbij rijden wel vergeten. Hoeveel seconden was het verschil gisteren tussen Bottas, Hamilton en Vettel? Meer dan 10, zelfs Ferrari's PU is niet krachtig genoeg om het tegen die van Merc op te nemen. Vettel had een stuurfout (verremde zich bij de eerste bocht) maar HAM had wel meer fouten en dankzij de krachtige PU was de verloren tijd tussen hem en Vettel te verwaarlozen.
[..]
Ik lees allerlei oplossingen om het spannender te maken. Bijtanken weer toestaan (sta daar wel achter), T-cars terug, achtervleugel kleiner. Waarom niet eens gewoon kappen met al dat geswitch tussen die PU modes? Dus gewoon 3 modes waar je uit kan kiezen en dan tijdens de quali en race niet meer dan een mode aanhouden. Bij de VT's geen beperkingen opleggen.
[..]
Dat gaat echt klote worden voor McLaren dan. Ik gun ze een goede PU wel. Ik heb gelezen dat McLaren dwars zat bij de ontwikkeling van de PU met Honda omdat ze er technisch allebei anders naar keken. Honda zou daar niet mee hebben kunnen omgaan.
Andere bronnen spreken weer van dat Honda er gewoon een potje van heeft gemaakt. Die spec 4 hebben we niet meer in actie mogen zien bij McLaren of wel? Als volgend seizoen alles goed en wel gaat bij STR zie ik dat toch wel een beetje als naaistreek van Honda dan.
Het was toch een OPC met ABC+ ofzo. Nouja, boeit niet. Hij wordt er niet leuker van.quote:Op maandag 27 november 2017 20:42 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Valt wel mee toch? OPC van Opel is gewoon hetzelfde als AMG van Mercedes, zo moeilijk is het niet
Ja klopt, op dit moment nog wel. En Zak Brown beweert ook dat zij dezelfde spec motoren krijgen als RBR, echter zoals wel vaker te zien is, hoeft dat helemaal niet waar te zijn.quote:Op maandag 27 november 2017 20:41 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Ik dacht dat de Renault-motoren in de RBR's STR's en Renault zelf exact hetzelfde waren? Op wat tijdsverschil in bepaalde specs na?
Ik had het over Stroll/Massaquote:Op maandag 27 november 2017 11:42 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik zou Kubica geen paupercoureur noemen eerlijk gezegd
IDS+quote:Op maandag 27 november 2017 20:46 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Het was toch een OPC met ABC+ ofzo. Nouja, boeit niet. Hij wordt er niet leuker van.
Ik kan niet wachten op volgend seizoen.
Hij rijdt er wel een stuk beter door op een circuitquote:IDS+ : Interactive Dynamic Driving System. Manages EBD, CDC, ESP over the CAN network.
CDC: Continuous Damping Control. Adjusts suspension stiffness
EBD: Emergency Brake Distribution. Puts extra pressure on the brakes in case of emergency braking
CBC: Cornering Braking Control.
ESP: Electronic Stability Program. Keeps you from getting killed.
TC: Traction Control
Dat is toch nu exact hetzelfde met de banden? Alleen rijdt iedereen nu op 80% om ze te sparen.quote:Op maandag 27 november 2017 12:25 schreef Waffle het volgende:
[..]
Klopt maar er achter blijven hangen en wachten tot de gene die voor je ligt gaat stoppen om hem met de pitstop in te halen, vind ik persoonlijk ook niks.
Na elke inhaalpoging de pit in. Dat willen we ook niet, nee.quote:Op maandag 27 november 2017 20:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is toch nu exact hetzelfde met de banden? Alleen rijdt iedereen nu op 80% om ze te sparen.
En ze zijn helemaal niet te hard, maak je ze weer te zacht krijg je weer belachelijke taferelen zoals in 2012.
Lijkt me ook maar een bizare situatie. Heb je als klantenteam dus van die Renault engineers in je garage zitten die in je gezicht keihard zweren dat de motoren op 100% draaien en ondertussen krijgen ze stieken een appje van Cyril Abiteboul om een bepaalde setting te knijpen voor 0,2s rondetijd.quote:Op maandag 27 november 2017 20:46 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ja klopt, op dit moment nog wel. En Zak Brown beweert ook dat zij dezelfde spec motoren krijgen als RBR, echter zoals wel vaker te zien is, hoeft dat helemaal niet waar te zijn.
Dat RBR dezelfde motoren krijgt als het Renault fabrieksteam blijkt ergens contractueel afgesproken te zijn jaren geleden, maar waarom zou Renault hetzelfde doen voor McLaren? Kan best dat die een mindere mapping krijgen van Renault zodat zij ook niet het fabrieksteam voorblijven volgend jaar.
En het valt nagenoeg niet te controleren.
Denk dat de Renault engineers bij de klantenteams zich voornamelijk richten op het mechanische gedeelte en dat het hoofdkantoor de software aanlevert. De mapping wordt namelijk al van te voren bepaald en pas aangeleverd op het circuit, ff de ECU flashen en klaar , daarna kun je op de engine modes na niks meer aan de mapping veranderen.quote:Op maandag 27 november 2017 21:24 schreef Fer het volgende:
[..]
Lijkt me ook maar een bizare situatie. Heb je als klantenteam dus van die Renault engineers in je garage zitten die in je gezicht keihard zweren dat de motoren op 100% draaien en ondertussen krijgen ze stieken een appje van Cyril Abiteboul om een bepaalde setting te knijpen voor 0,2s rondetijd.
Of wellicht krijgen de gedetacheerde engineers ook niet alles te weten van het hoofdkantoor.
Nikita Mazepin niet kennenquote:Op maandag 27 november 2017 19:27 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ik dacht even dat FI een vrouw als testrijder had
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | dinsdag woensdag Mercedes Lewis Hamilton Valtteri Bottas Ferrari Kimi Raikkonen Sebastian Vettel Red Bull Daniel Ricciardo Max Verstappen Force India Nikita Mazepin Perez/Ocon Williams Kubica/Stroll Sirotkin/Kubica Renault Nico Hulkenberg Carlos Sainz Toro Rosso Sean Gelael Hartley/Gasly Haas Romain Grosjean Kevin Magnussen McLaren Alonso/Turvey Vandoorne/Norris Sauber Marcus Ericsson Charles Leclerc |
Het verschil is dat als je nu als eerste naar binnen gaat je na je stop sneller bent vanwege de nieuwe banden. Als die gene die voor jou reed na jou gaat, dan is er een kans dat jij er voor terecht komt. Wat er dan gebeurt is dat de achterligger nu de nieuwere banden heeft en daardoor in theorie nu sneller is. Met brandstof tanken was dit andersom. Die gene die als eerste gaat, is na zijn stop zwaarder en dus langzamer. Dus moet je sparen om zo laat mogelijk te gaan tanken.quote:Op maandag 27 november 2017 20:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is toch nu exact hetzelfde met de banden? Alleen rijdt iedereen nu op 80% om ze te sparen.
En ze zijn helemaal niet te hard, maak je ze weer te zacht krijg je weer belachelijke taferelen zoals in 2012.
Ik heb in ieder geval veel meer plezier gehad bij het kijken van de races dan de afgelopen jaren. Af en toe zit er gewoon een flutrace zoals deze tussen. Men is in 2009 en daarna 2014 twee keer compleet de verkeerde kant op gegaan, en dat heeft men eindelijk ingezien.
nee. Je bent een onnozele als je een Splash&Dash nodig hebtquote:
Je ziet tegenwoordig altijd dat de voorganger een ronde later direct countert en de pits in gaat en de race is over na de enige pitstop. Dat zag je gisteren en in Brazilie ook toen Vettel direct een ronde na de stop van Bottas naar binnen kwam, allemaal erg voorspelbaar.quote:Op maandag 27 november 2017 22:41 schreef Waffle het volgende:
[..]
Het verschil is dat als je nu als eerste naar binnen gaat je na je stop sneller bent vanwege de nieuwe banden. Als die gene die voor jou reed na jou gaat, dan is er een kans dat jij er voor terecht komt. Wat er dan gebeurt is dat de achterligger nu de nieuwere banden heeft en daardoor in theorie nu sneller is. Met brandstof tanken was dit andersom. Die gene die als eerste gaat, is na zijn stop zwaarder en dus langzamer. Dus moet je sparen om zo laat mogelijk te gaan tanken.
Daarom vind ik het tankverbod een goede zaak. Overigens vind ik het afgelopen seizoen ook erg gaaf hoor en heb ik in principe ook geen probleem met de huidige staat.
Ik vind het alleen altijd vreemd dat mensen maar terug blijven komen met dat bijtanken, terwijl er in die tijd heel veel mensen altijd zaten te klagen over de lage aantallen acties. Het lijkt een beetje dat mensen die tijd helemaal niet goed herinneren. Ook op andere fora zie je dat veel. Tot het meest extreme voorbeeld dat er mensen hopen dat gegroefde banden terug komen...
Met dat de banden te hard zijn bedoel ik dat het niet de bedoeling kan zijn dat je een race uitrijdt op een setje ultras en supersofts.
Dat Sky die lijst minder compleet heeft dan GPupdatequote:Op maandag 27 november 2017 22:40 schreef sasquatsch het volgende:
Voor de volledigheid de line-up (voor zover bekend) van de bandentest van de komende dagen.
[ code verwijderd ]
Vanwege de gemiste test in Brazilië gaat McLaren met twee auto's testen. Een auto werkt het programma zoals gepland in Brazilië af en de andere auto werkt het reguliere programma af.
quote:Mercedes
Dinsdag: Lewis Hamilton
Woensdag: Valtteri Bottas
Ferrari
Dinsdag: Kimi Räikkönen
Woensdag: Sebastian Vettel
Red Bull
Dinsdag: Daniel Ricciardo
Woensdag: Max Verstappen
Force India
Dinsdag: Nikita Mazepin
Woensdag: Sergio Pérez, Esteban Ocon
Williams
Dinsdag: Robert Kubica, Lance Stroll
Woensdag: Sergey Sirotkin. Robert Kubica
Renault
Dinsdag: Nico Hülkenberg
Woensdag: Carlos Sainz
Toro Rosso
Dinsdag: n.n.b.
Woensdag: n.n.b.
Haas
Dinsdag: Romain Grosjean
Woensdag: Kevin Magnussen
McLaren
Dinsdag: Fernando Alonso, Oliver Turvey
Woensdag: Stoffel Vandoorne, Lando Norris
Sauber
Dinsdag: Marcus Ericsson
Woensdag: Charles Leclerc
Met bijtanken heb je hetzelfde effect. Alleen maar actie in de pits en niet op de baan.quote:Op dinsdag 28 november 2017 01:44 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Je ziet tegenwoordig altijd dat de voorganger een ronde later direct countert en de pits in gaat en de race is over na de enige pitstop. Dat zag je gisteren en in Brazilie ook toen Vettel direct een ronde na de stop van Bottas naar binnen kwam, allemaal erg voorspelbaar.
Met tankstops heb je 2 variabelen waarmee je iets kunt doen, de bandenslijtage en de hoeveelheid brandstof.
Nog meer drag voor McLarentwitter:Olav_Mol twitterde op dinsdag 28-11-2017 om 08:37:02 Hier dus 😎😎 https://t.co/kR4u5vmq0r reageer retweet
Dat GPUpdate niet weet wie er voor Toro Rosso rijdtquote:Op dinsdag 28 november 2017 07:40 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Dat Sky die lijst minder compleet heeft dan GPupdate
[..]
Galeal en Kvyat toch?quote:Op dinsdag 28 november 2017 08:50 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat GPUpdate niet weet wie er voor Toro Rosso rijdt
Spoilers in tags aubquote:Op dinsdag 28 november 2017 08:48 schreef SnowOokami het volgende:
Extra spoilers!Nog meer drag voor McLarentwitter:Olav_Mol twitterde op dinsdag 28-11-2017 om 08:37:02 Hier dus 😎😎 https://t.co/kR4u5vmq0r reageer retweet
Denk eerder aan onvermogen in de bovenkamer.quote:Op dinsdag 28 november 2017 09:46 schreef DKUp het volgende:
Is Olav bezopen of dyslectisch ?
Zijn tweets zijn redelijk onduidelijk.
Aldus onze vrienden van nu.nlquote:Kubica rijdt zesde tijd in Williams op cruciale eerste testdag
Robert Kubica heeft dinsdagochtend honderd rondes afgelegd in de auto van Williams. De Pool hoopt tijdens testdagen op het circuit in Abu Dhabi een stoeltje voor volgend seizoen af te dwingen.
Kubica zette met 1.41,296 de zesde tijd neer van de elf coureurs die in actie kwamen. Lance Stroll kruipt dinsdagmiddag achter het stuur van de Williams. Woensdag komen Kubica en de Russische coureur Sergey Sirotkin in actie voor het team.
Bij de testdagen op het Yas Marina Circuit worden de Pirelli-banden van volgend jaar getest door de teams. Ook rijden sommige auto's met de halo, de hoofdbescherming die vanaf komend seizoen verplicht is.
Kubica aast op een rentree in de koningsklasse van de autosport. De 32-jarige Pool moest in 2011 zijn loopbaan beëindigen nadat hij bij een crash in een rally bijna zijn arm verloor.
Na een langdurige revalidatie werd Kubica de laatste maanden veelvuldig in verband gebracht met een rentree in de Formule 1. Hij legde al eerder tests af voor Williams en Renault.
De testdagen in Abu Dhabi worden als cruciaal gezien voor de kansen van Kubica op een stoeltje in 2017. Alleen Williams en Sauber hebben hun rijdersduo voor 2018 nog niet rond. Bij Williams nam de Braziliaanse routinier Felipe Massa (36) afgelopen weekend afscheid.
Max Verstappen komt woensdag in actie in Abu Dhabi, waar zondag de laatste Grand Prix van het jaar werd verreden. Dinsdag kwam teamgenoot Daniel Ricciardo tot de vijfde tijd: 1.40,713. Kimi Raikkonen was in zijn Ferrari de snelste (1.37,768). Wereldkampioen Lewis Hamilton klokte namens Mercedes de vierde tijd (1.40.017) achter Romain Grosjean (Haas) en Nico Hülkenberg (Renault).
Fernando Alonso crashte al vroeg met zijn McLaren en kon pas aan het einde van de sessie weer de baan op.
De fysieke motor wel, software technisch misschien niet. En probeer het maar eens te bewijzen... 10~15pk is al genoeg.quote:Op dinsdag 28 november 2017 13:18 schreef Lokale_Notabele het volgende:
McLaren krijgt echt wel dezelfde spec als RBR hoor. Ze zijn daar niet helemaal op hun achterhoofd gevallen. De overstap naar Renault is een bewuste keuze geweest, niet noodgedwongen.
Tja, wie zegt dat RBR dezelfde motor/software blijft krijgen als Renault wanneer die hun chassis eenmaal op orde hebben.quote:Op dinsdag 28 november 2017 13:28 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
De fysieke motor wel, software technisch misschien niet. En probeer het maar eens te bewijzen... 10~15pk is al genoeg.
Nee maar STR speelde niet meer mee voor Renault, nu gaan ze dus hun motor geven aan McLaren met als risico dat McLaren nu weer voor Renault komt...quote:Op dinsdag 28 november 2017 14:08 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Tja, wie zegt dat RBR dezelfde motor/software blijft krijgen als Renault wanneer die hun chassis eenmaal op orde hebben.
Zo kun je van alles blijven bedenken. Zolang je als klantenteam afneemt zul je dat soort twijfels altijd kunnen blijven houden. De situatie dat je als klant beter presteert dan het fabrieksteam is natuurlijk gewoon bizar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |