abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 november 2017 @ 10:18:41 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175333958
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 10:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik heb niks over circuits gezegd :P

Ik kan me echt prachtige races herinneren in de tank-periode. Het gebeurde dan wel in de pit soms, maar je zat wel op het puntje van je stoel. Het hoeft niet altijd op de baan.
mja, voor de fans op de tribunes en voor de tv is actie op de baan mooier dan er buiten
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 november 2017 @ 10:27:08 #202
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175334086
quote:
14s.gif Op maandag 27 november 2017 10:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, voor de fans op de tribunes en voor de tv is actie op de baan mooier dan er buiten
Spanning > kleurloze inhaalactie
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 november 2017 @ 10:30:14 #203
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175334136
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 10:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Spanning > kleurloze inhaalactie
dat zijn twee verschillende dingen. Ik heb het niet over die kunstmatige inhaalacties, maar bijvoorbeeld over een gevecht zoals gisteren tussen Grosjean en Stroll of Massa versus Alonso in Brazilië.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_175334138
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 10:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Spanning > kleurloze inhaalactie
Dat kleurloze moet er dan ook af, door te zorgen dat de auto's elkaar beter kunnen volgen waardoor wel goede inhaalacties mogelijk zijn. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_175334213
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 10:16 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Die optocht wordt voorkomen door de andere aanpassingen. Het grootste probleem is dat auto's niet in elkaars slipstream kunnen rijden, waardoor er iets als DRS nodig is om in te halen. Daar moet eerst wat aan gedaan worden.
De enige manier om dat te bereiken is door de vleugels van de auto's af te halen zoals in de Formule Ford. Dan draait het om mechanische grip ipv downforce. Gaat dus niet gebeuren.

Sowieso snap ik mensen die klagen over "optochten" niet. Formule 1 is nooit anders geweest. Vroeger werden veel inhaalacties mogelijk gemaakt doordat bijtanken toegestaan was en je dus "zware" en "lichte" auto's rond had rijden. Tegenwoordig hebben we DRS. Mijn voorkeur gaat dan uit naar bijtanken omdat het strategische spelletje vroeger een groot deel van de fun was. En het is geen kunstmatige gimmick zoals DRS dat is. Met DRS open iemand voorbij blazen op het rechte stuk is niet erg indrukwekkend.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  maandag 27 november 2017 @ 10:41:47 #206
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_175334333
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 08:19 schreef mikieu het volgende:

[..]

Denk dat het team nu wel op zoek is naar een nieuwe pit member, 2x dezelfde gast die gister de stop verklooide. Vraag me af of de sleutel wel goed was.
Volgens mij hebben Hulkenberg en Sainz gewoon 2 eigen pitcrews en is het niet dezelfde monteur geweest.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 november 2017 @ 10:44:08 #207
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175334373
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 10:41 schreef daNpy het volgende:

[..]

Volgens mij hebben Hulkenberg en Sainz gewoon 2 eigen pitcrews en is het niet dezelfde monteur geweest.
Waarom zou je twee pitcrews willen hebben als je het maximale uit het team wilt halen bij een stop?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_175334376
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 10:41 schreef daNpy het volgende:

[..]

Volgens mij hebben Hulkenberg en Sainz gewoon 2 eigen pitcrews en is het niet dezelfde monteur geweest.
Teams hebben maar 1 groepje monteurs die de pitstops doen.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  maandag 27 november 2017 @ 10:54:07 #209
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175334599
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 10:34 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

De enige manier om dat te bereiken is door de vleugels van de auto's af te halen zoals in de Formule Ford. Dan draait het om mechanische grip ipv downforce. Gaat dus niet gebeuren.

Sowieso snap ik mensen die klagen over "optochten" niet. Formule 1 is nooit anders geweest. Vroeger werden veel inhaalacties mogelijk gemaakt doordat bijtanken toegestaan was en je dus "zware" en "lichte" auto's rond had rijden. Tegenwoordig hebben we DRS. Mijn voorkeur gaat dan uit naar bijtanken omdat het strategische spelletje vroeger een groot deel van de fun was. En het is geen kunstmatige gimmick zoals DRS dat is. Met DRS open iemand voorbij blazen op het rechte stuk is niet erg indrukwekkend.
dat drs is inderdaad niet echt geweldig maar er zijn natuurlijk ook wel wat tussenwegen, vorig seizoen leek het mij makkelijker om dicht achter iemand te rijden, in die zin zijn ze dus de verkeerde kant op gegaan
pi_175334694
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 10:41 schreef daNpy het volgende:

[..]

Volgens mij hebben Hulkenberg en Sainz gewoon 2 eigen pitcrews en is het niet dezelfde monteur geweest.
Nooit een double stack pitstop gezien?

Ze hebben elk een eigen team monteurs, maar er is maar 1 pitstop crew.
pi_175334695
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 10:54 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat drs is inderdaad niet echt geweldig maar er zijn natuurlijk ook wel wat tussenwegen, vorig seizoen leek het mij makkelijker om dicht achter iemand te rijden, in die zin zijn ze dus de verkeerde kant op gegaan
Ja dat klopt, dit seizoen hebben de auto's meer downforce gekregen dus is het automatisch moeilijker geworden om dicht achter een andere auto te rijden. De reden voor deze veranderingen was om de auto's mooier en sneller te maken, wat ook is gelukt, maar dat inhalen moeilijker zou worden had een kind kunnen voorspellen.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 november 2017 @ 11:04:11 #212
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175334782
Als ze de 'vuile lucht' kunnen verminderen dan zijn ze al een heel eind

Altijd onderweg naar het avontuur
pi_175334821
Dat kan wel maar dan moeten ze de vleugels weer kleiner maken en worden de auto's weer lelijk.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_175334823
quote:
14s.gif Op maandag 27 november 2017 11:04 schreef Peterselieman het volgende:
Als ze de 'vuile lucht' kunnen verminderen dan zijn ze al een heel eind

Waarom zouden ze dat aanpassen?
pi_175334906
Lees net dat Alonso tijdelijk z'n quali-mode mocht gebruiken om Massa in te halen.
  maandag 27 november 2017 @ 11:23:40 #216
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175335130
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 11:06 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Dat kan wel maar dan moeten ze de vleugels weer kleiner maken en worden de auto's weer lelijk.
dat is een kwestie van smaak, ik vind die overdreven voorvleugels niet mooi en sowieso de auto's te groot
  maandag 27 november 2017 @ 11:26:47 #217
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175335172
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 11:11 schreef SnowOokami het volgende:
Lees net dat Alonso tijdelijk z'n quali-mode mocht gebruiken om Massa in te halen.
Topmotor, STR gaat RBR gewoon voorbij volgend jaar.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 november 2017 @ 11:31:54 #218
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175335267
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 11:07 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Waarom zouden ze dat aanpassen?
je moet iets proberen om te zorgen dat de auto's dichter achter elkaar kunnen rijden. Daarom is zou een pleidooi voor het grondeffect kans moeten maken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_175335385
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 10:41 schreef daNpy het volgende:

[..]

Volgens mij hebben Hulkenberg en Sainz gewoon 2 eigen pitcrews en is het niet dezelfde monteur geweest.
Bij Sainz zat het wiel linksvoor niet goed vast. Bij Hulk hadden ze problemen met het vastzetten van het rechter achterwiel. Positie van elk persoon bij een pitstop zal vast hetzelfde zijn. Je weet immers helemaal hoe te bewegen vanaf die positie en wat te verwachten.

quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 11:06 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Dat kan wel maar dan moeten ze de vleugels weer kleiner maken en worden de auto's weer lelijk.
Je kan niet alles hebben. Dichtbij rijden zal niet alleen te maken hebben met airflow. Als Merc gewoon 20 km/ph sneller rijdt en de auto daarachter gewoon de power niet heeft om ze bij te benen dan kun je dichtbij rijden wel vergeten. Hoeveel seconden was het verschil gisteren tussen Bottas, Hamilton en Vettel? Meer dan 10, zelfs Ferrari's PU is niet krachtig genoeg om het tegen die van Merc op te nemen. Vettel had een stuurfout (verremde zich bij de eerste bocht) maar HAM had wel meer fouten en dankzij de krachtige PU was de verloren tijd tussen hem en Vettel te verwaarlozen.

quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 11:11 schreef SnowOokami het volgende:
Lees net dat Alonso tijdelijk z'n quali-mode mocht gebruiken om Massa in te halen.
Ik lees allerlei oplossingen om het spannender te maken. Bijtanken weer toestaan (sta daar wel achter), T-cars terug, achtervleugel kleiner. Waarom niet eens gewoon kappen met al dat geswitch tussen die PU modes? Dus gewoon 3 modes waar je uit kan kiezen en dan tijdens de quali en race niet meer dan een mode aanhouden. Bij de VT's geen beperkingen opleggen.

quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 11:26 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Topmotor, STR gaat RBR gewoon voorbij volgend jaar.
Dat gaat echt klote worden voor McLaren dan. Ik gun ze een goede PU wel. Ik heb gelezen dat McLaren dwars zat bij de ontwikkeling van de PU met Honda omdat ze er technisch allebei anders naar keken. Honda zou daar niet mee hebben kunnen omgaan.
Andere bronnen spreken weer van dat Honda er gewoon een potje van heeft gemaakt. Die spec 4 hebben we niet meer in actie mogen zien bij McLaren of wel? Als volgend seizoen alles goed en wel gaat bij STR zie ik dat toch wel een beetje als naaistreek van Honda dan.
pi_175335386
Het wordt volgend seizoen wel lastig om de prestaties van Honda te beoordelen aangezien STR natuurlijk geen topfaciliteiten heeft in Faenza en de coureurs ook moeilijk in te schatten zijn. Intern kan Red Bull de power units natuurlijk wel mooi met elkaar vergelijken.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_175335426
quote:
14s.gif Op maandag 27 november 2017 11:31 schreef Peterselieman het volgende:
Daarom is zou een pleidooi voor het grondeffect kans moeten maken.
Dat zou wel vet zijn. Meteen ook alle grindbakken terug dat als iemand nét over het randje gaat meteen ook alle grip kwijt is en een driedubbele rietberger door het grind maakt _O_
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_175335453
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 10:15 schreef Tarado het volgende:

[..]

het is al een afgang dat ze voor de zoveelste keer achter FI zitten die dezelfde motor hebben maar 25-30% minder budget
Tja volgens mij is de williams helemaal zo slecht nog niet, ze hebben alleen pauper coureurs op het moment.
pi_175335475
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 11:41 schreef Sander_Van_Hoorn het volgende:

[..]

Tja volgens mij is de williams helemaal zo slecht nog niet, ze hebben alleen pauper coureurs op het moment.
Ik zou Kubica geen paupercoureur noemen eerlijk gezegd :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 27 november 2017 @ 11:42:56 #224
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175335489
quote:
7s.gif Op maandag 27 november 2017 11:39 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat zou wel vet zijn. Meteen ook alle grindbakken terug dat als iemand nét over het randje gaat meteen ook alle grip kwijt is en een driedubbele rietberger door het grind maakt _O_
Ja leuk, en dan bij elk uitstapje een SC omdat er weer een ton grind op de baan ligt.
  maandag 27 november 2017 @ 11:43:59 #225
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175335515
quote:
12s.gif Op maandag 27 november 2017 11:42 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik zou Kubica geen paupercoureur noemen eerlijk gezegd :+
jammer is dat hij geen trackrecord heeft in de huidige auto's dus ook al is hij sneller dan Stroll zegt dat nog niets over de werkelijke potentie van de auto
pi_175335519
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 11:37 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Ik lees allerlei oplossingen om het spannender te maken. Bijtanken weer toestaan (sta daar wel achter), T-cars terug, achtervleugel kleiner. Waarom niet eens gewoon kappen met al dat geswitch tussen die PU modes? Dus gewoon 3 modes waar je uit kan kiezen en dan tijdens de quali en race niet meer dan een mode aanhouden. Bij de VT's geen beperkingen opleggen.

[..]

Dat gaat echt klote worden voor McLaren dan. Ik gun ze een goede PU wel. Ik heb gelezen dat McLaren dwars zat bij de ontwikkeling van de PU met Honda omdat ze technisch allebei anders naar keken. Honda zou daar niet mee hebben kunnen omgaan.
Andere bronnen spreken weer van dat Honda er gewoon een potje van heeft gemaakt. Die spec 4 hebben we niet meer in actie mogen zien bij McLaren of wel? Als volgend seizoen alles goed en wel gaat bij STR zie ik dat toch wel een beetje als naaistreek van Honda dan.
Spec 4 is wel gebouwd maar doordat de scheiding steeds meer in zicht kwam en uiteindelijk doorging heeft Honda die motor niet aan McLaren gegeven omdat het (volgens de geruchten) een behoorlijke doorontwikkeling is van de huidige 3.8
pi_175335520
quote:
12s.gif Op maandag 27 november 2017 11:42 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik zou Kubica geen paupercoureur noemen eerlijk gezegd :+
Hij heeft alleen niet zoveel races gedaan dit jaar voor Williams of wel?
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  maandag 27 november 2017 @ 11:45:55 #228
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175335551
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 11:44 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Spec 4 is wel gebouwd maar doordat de scheiding steeds meer in zicht kwam en uiteindelijk doorging heeft Honda die motor niet aan McLaren gegeven omdat het (volgens de geruchten) een behoorlijke doorontwikkeling is van de huidige 3.8
zwaarder maar betrouwbaarder toch?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 november 2017 @ 11:52:06 #229
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175335680
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 11:45 schreef Tarado het volgende:

[..]

zwaarder maar betrouwbaarder toch?
en sneller, maar ik meen ook gelezen te hebben dat ie niet helemaal in de huidige McLaren zou passen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_175335701
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 11:45 schreef Tarado het volgende:

[..]

zwaarder maar betrouwbaarder toch?
Onderblok blijft hetzelfde, nieuwe en zwaardere kop en volgens de laatste informatie hebben ze de MGU-H verplaatst omdat het nagenoeg onmogelijk was om die binnen een dag te vervangen daarom hebben ze zoveel ICE penalties genomen ook al was alleen de MGU-H kapot.

En ze focussen nu vooral op brandstofbesparing, MGU-H en ERS. Blijkbaar zuipt de Honda motor ca. 14kg meer brandstof per race en moeten ze bij de hoge snelheidscircuits ook gewoon brandstof besparen anders gaan ze over die 100kg/uur limiet heen. En wat Alonso gisteren ook over de radio riep, de ze hebben nu te weinig deployment om mee te kunnen met de andere motoren.
pi_175335729
Ik zie het regelmatig weer terug komen dat bijtanken weer toegestaan moet worden en dat dat voor meer acties gaat zorgen. Volgens mij blijkt uit alle data dat het tegenovergestelde waar is. Toen het werd geïntroduceerd gingen de inhaalacties omlaag en toen het verboden werd ging het omhoog en toen bestond drs in het eerste jaar nog niet.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_175335733
Viel iemand gisteren het kleurschema van Williams op?
Geen Martini uitingen, alleen die van Rexona. Zelfs die persdame bij Massa na de race, had een sticker over het Martini logo van haar hemd. De hele pitcrew met Massa en Stroll hadden ook werksuits zonder het Martini logo zover dat te zien was op TV.

Zal vast te maken hebben gehad met het alcohol beleid van VAE. Williams moest wel erg ver gaan, dat zal ook wat geld hebben gekost.

Was dat champagne trouwens, wat Bottas, Hamilton en Vettel dronken?
Wanneer krijgt Hamilton zijn wereldbeker?
  maandag 27 november 2017 @ 11:55:26 #233
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175335738
quote:
14s.gif Op maandag 27 november 2017 11:53 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Onderblok blijft hetzelfde, nieuwe en zwaardere kop en volgens de laatste informatie hebben ze de MGU-H verplaatst omdat het nagenoeg onmogelijk was om die binnen een dag te vervangen daarom hebben ze zoveel ICE penalties genomen ook al was alleen de MGU-H kapot.

En ze focussen nu vooral op brandstofbesparing, MGU-H en ERS. Blijkbaar zuipt de Honda motor ca. 14kg meer brandstof per race en moeten ze bij de hoge snelheidscircuits ook gewoon brandstof besparen anders gaan ze over die 100kg/uur limiet heen. En wat Alonso gisteren ook over de radio riep, de ze hebben nu te weinig deployment om mee te kunnen met de andere motoren.
dat is geloof het enige wat Renault wel goed op orde heeft en Mercedes uiteraard, Ferrari schijnt ook niet zo zuinig te zijn
  maandag 27 november 2017 @ 11:58:18 #234
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_175335784
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 11:54 schreef Waffle het volgende:
Ik zie het regelmatig weer terug komen dat bijtanken weer toegestaan moet worden en dat dat voor meer acties gaat zorgen. Volgens mij blijkt uit alle data dat het tegenovergestelde waar is. Toen het werd geïntroduceerd gingen de inhaalacties omlaag en toen het verboden werd ging het omhoog en toen bestond drs in het eerste jaar nog niet.
Er is een verschil tussen een inhaalactie een gevecht. Vergeet dat niet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_175335786
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 11:55 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat is geloof het enige wat Renault wel goed op orde heeft en Mercedes uiteraard, Ferrari schijnt ook niet zo zuinig te zijn
Denk eerder dat Renault gewoon langzamer is omdat ze dit juist niet op orde hebben ;) maar het voordeel daarvan is dat je altijd vol gas kan blijven rijden.
  maandag 27 november 2017 @ 12:04:41 #236
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175335909
quote:
10s.gif Op maandag 27 november 2017 11:58 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Denk eerder dat Renault gewoon langzamer is omdat ze dit juist niet op orde hebben ;) maar het voordeel daarvan is dat je altijd vol gas kan blijven rijden.

:) ik had ergens gelezen dat hun rendement wel hoog ligt
pi_175336068
quote:
14s.gif Op maandag 27 november 2017 11:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

je moet iets proberen om te zorgen dat de auto's dichter achter elkaar kunnen rijden. Daarom is zou een pleidooi voor het grondeffect kans moeten maken.
Dit! Een betere oplossing ga je niet vinden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_175336279
quote:
3s.gif Op maandag 27 november 2017 11:58 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen een inhaalactie een gevecht. Vergeet dat niet.
Klopt maar er achter blijven hangen en wachten tot de gene die voor je ligt gaat stoppen om hem met de pitstop in te halen, vind ik persoonlijk ook niks.

Undercut en overcut vind ik persoonlijk beter. Helaas zijn de banden veel te hard dit jaar.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  maandag 27 november 2017 @ 12:49:06 #239
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_175336585
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 21:18 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik ben te lui om twee jaar terug te gaan zoeken in deze reeks, maar ik kan me niet herinneren dat iedereen hier laaiend enthousiast was over Plooij.
ik zeg toch ook niet iedereen of hier. Ik zei juist heel specifiek half f1-beminnend Nederland. Waarvan er ook een aantal hier zitten, ik kan me de posts "Jack Plooij _O_ " en "wees blij dat er überhaupt weer een pitreporter is" nog wel herinneren.
Maar goed, zal me worst wezen, kan die hele zender niet kijken dus zie enkel de zure posts in dit topic....
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Moderator / Redactie Sport / Devops maandag 27 november 2017 @ 13:34:10 #240
176766 crew  zoem
zoemt
pi_175337616
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 12:49 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

ik zeg toch ook niet iedereen of hier. Ik zei juist heel specifiek half f1-beminnend Nederland. Waarvan er ook een aantal hier zitten, ik kan me de posts "Jack Plooij _O_ " en "wees blij dat er überhaupt weer een pitreporter is" nog wel herinneren.
Maar goed, zal me worst wezen, kan die hele zender niet kijken dus zie enkel de zure posts in dit topic....
Whehe hier ook. Denk dat hier redelijk wat mensen rondtoeven die geen Ziggo hebben, dan wel in het buitenland wonen. Ik krijg apart beeld van die meneer Plooij die ik enkel ken van de verhalen in dit topic 😂
  maandag 27 november 2017 @ 14:13:53 #242
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_175337962
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 10:34 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

De enige manier om dat te bereiken is door de vleugels van de auto's af te halen zoals in de Formule Ford. Dan draait het om mechanische grip ipv downforce. Gaat dus niet gebeuren.

Sowieso snap ik mensen die klagen over "optochten" niet. Formule 1 is nooit anders geweest. Vroeger werden veel inhaalacties mogelijk gemaakt doordat bijtanken toegestaan was en je dus "zware" en "lichte" auto's rond had rijden. Tegenwoordig hebben we DRS. Mijn voorkeur gaat dan uit naar bijtanken omdat het strategische spelletje vroeger een groot deel van de fun was. En het is geen kunstmatige gimmick zoals DRS dat is. Met DRS open iemand voorbij blazen op het rechte stuk is niet erg indrukwekkend.
Tijdens het bijtanken tijdperk waren er juist nog veel minder gevechten op de baan.
Misschien meer inhaalacties, maar dat was dan omdat de andere eerder de pits in moest om te tanken en zo z'n positie verloor. Over saai gesproken... :O
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_175339601
quote:
Wat ? Is deels gewoon waar. Andere klassen wordt er wel ingehaald.

Het probleem is een beetje dat bocht 1, 2, 3 en 4 snelle high downforce bochten zijn waar de huidige F1 auto's elkaar niet dicht kunnen volgen waardoor ze te ver verwijderd zijn voor een aanval op het rechte stuk.

[ Bericht 6% gewijzigd door Sjemmert op 27-11-2017 15:33:43 ]
pi_175341369
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 11:54 schreef Waffle het volgende:
Ik zie het regelmatig weer terug komen dat bijtanken weer toegestaan moet worden en dat dat voor meer acties gaat zorgen. Volgens mij blijkt uit alle data dat het tegenovergestelde waar is. Toen het werd geïntroduceerd gingen de inhaalacties omlaag en toen het verboden werd ging het omhoog en toen bestond drs in het eerste jaar nog niet.
Precies, het enige wat ze toen deden was brandstof sparen als ze klem zaten. Vervolgens vlammen als die ander gestopt was, eventueel 1s korter tanken om erlangs te komen en dan weer brandstof sparen.

Op een andere site was geopperd om ipv Drag Reduction System, op de voorvleugel een Downforce Increase te maken, zodat de achtervolger in de bochten dichter kan volgen en dan met een normale slipstream inhalen.

Nu raakt iemand in de bocht verder achterop, klapt de achtervleugel open en kan de aanvaller met meer snelheid proberen het gat weer dicht te rijden en krijgen we situaties als Raikkonen Verstappen in Spa ‘16. Downforce tijdelijk verhogen zou veel logischer zijn.
.
  maandag 27 november 2017 @ 17:23:53 #246
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_175342113
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 11:55 schreef Gruj0 het volgende:
Viel iemand gisteren het kleurschema van Williams op?
Geen Martini uitingen, alleen die van Rexona. Zelfs die persdame bij Massa na de race, had een sticker over het Martini logo van haar hemd. De hele pitcrew met Massa en Stroll hadden ook werksuits zonder het Martini logo zover dat te zien was op TV.

Zal vast te maken hebben gehad met het alcohol beleid van VAE. Williams moest wel erg ver gaan, dat zal ook wat geld hebben gekost.

Was dat champagne trouwens, wat Bottas, Hamilton en Vettel dronken?
Dat was Rozenwater, en een aangepaste Williams livery wordt sinds 2014 (toetreding Martini) ieder jaar gebruikt bij deze zandbak race.


Geen enkel teamlid heeft in zo'n weekend ook maar enige uiting van Martini op zijn of haar kleding staan. Dat zie je ook op deze Class of '17 foto van afgelopen weekend.
pi_175342605
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 17:23 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Dat was Rozenwater, en een aangepaste Williams livery wordt sinds 2014 (toetreding Martini) ieder jaar gebruikt bij deze zandbak race.

[ afbeelding ]
Geen enkel teamlid heeft in zo'n weekend ook maar enige uiting van Martini op zijn of haar kleding staan. Dat zie je ook op deze Class of '17 foto van afgelopen weekend.
Achterlijk eigenlijk. Stel je eens voor zeg dat je als vrome moslim geconfronteerd wordt met een drank merk op een auto of tenue...
pi_175343071
Alonso had in plaats van Johnny Walker de naam van een of andere basketballer op zijn helm staan _O-
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  maandag 27 november 2017 @ 18:23:38 #249
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_175343401
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 17:44 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Achterlijk eigenlijk. Stel je eens voor zeg dat je als vrome moslim geconfronteerd wordt met een drank merk op een auto of tenue...
dat zeiden "we"/ze 15 jaar geleden ook over die kanker verwekkers in fel gekleurde pakjes.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_175343423
quote:
14s.gif Op maandag 27 november 2017 11:04 schreef Peterselieman het volgende:
Als ze de 'vuile lucht' kunnen verminderen dan zijn ze al een heel eind

Domme vraag misschien, maar als je achter een andere auto rijdt heb je toch ook slipstream effect? Je wordt meegezogen waardoor je automatisch harder gaat. Beetje hetzelfde effect als wanneer ik met mn fiets achter een brommer of vrachtwagen rijdt.
  maandag 27 november 2017 @ 18:27:25 #251
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_175343478
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 13:53 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Whehe hier ook. Denk dat hier redelijk wat mensen rondtoeven die geen Ziggo hebben, dan wel in het buitenland wonen. Ik krijg apart beeld van die meneer Plooij die ik enkel ken van de verhalen in dit topic 😂
ken Plooij jammer genoeg nog van het laatste jaar RTL5 en daarna SBSSMS6. Was ik even blij toen het terug ging naar RTL7 en Plooij mooi Domino Day ( :')_!!!! ) mocht gaan presenteren. Was bagger en zal altijd bagger blijven....
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 27 november 2017 @ 18:41:13 #252
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_175343818
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 18:27 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

ken Plooij jammer genoeg nog van het laatste jaar RTL5 en daarna SBSSMS6. Was ik even blij toen het terug ging naar RTL7 en Plooij mooi Domino Day ( :')_!!!! ) mocht gaan presenteren. Was bagger en zal altijd bagger blijven....
Domino Day




_O-
pi_175344037
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:24 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Domme vraag misschien, maar als je achter een andere auto rijdt heb je toch ook slipstream effect? Je wordt meegezogen waardoor je automatisch harder gaat. Beetje hetzelfde effect als wanneer ik met mn fiets achter een brommer of vrachtwagen rijdt.
Ja, alleen kunnen ze niet van dat slipstreameffect gebruik maken omdat ze dicht achter een andere auto niet zo snel door de bocht kunnen vanwege het gebrek aan downforce waardoor ze er op het rechte stuk te ver achter zitten.

Daarom hebben ze nu DRS om dat slipstream effect te simuleren.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_175344792
quote:
Force India
Dinsdag: Nikita Mazepin
Woensdag: Sergio Pérez, Esteban Ocon
Ik dacht even dat FI een vrouw als testrijder had :P
pi_175344994
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:24 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Domme vraag misschien, maar als je achter een andere auto rijdt heb je toch ook slipstream effect? Je wordt meegezogen waardoor je automatisch harder gaat. Beetje hetzelfde effect als wanneer ik met mn fiets achter een brommer of vrachtwagen rijdt.
Klopt maar je verliest teveel terrein in de bochten ervoor. Daardoor kom je amper in de slipstream.
.
pi_175345073
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 19:27 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Ik dacht even dat FI een vrouw als testrijder had :P
Elton John is homo.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 27 november 2017 @ 19:52:45 #258
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_175345533
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 19:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Elton John is homo.
Ten tijde van de hit Nikita was hij met een vrouw getrouwd :Y

Waarom weet ik dit :?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_175345567
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 19:52 schreef flipsen het volgende:

[..]

Ten tijde van de hit Nikita was hij met een vrouw getrouwd :Y

Waarom weet ik dit :?
Bedankt iig :P zat me al suf te denken waar Welt het nu over had.
  maandag 27 november 2017 @ 19:58:39 #260
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_175345701
En weer een compliment van Lewis :)

Lewis Hamilton names 3 biggest rivals:
http://www.motorsportmaga(...)three-biggest-rivals
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_175346704
Ik hoop het ook wel. Dat Renault die paar tienden in de Q kan leveren en McLaren niet heeft zitten trollen met hun “beste chassis” “snelste in de bochten” geblaat.
.
pi_175346800
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 20:27 schreef Fer het volgende:
Ik hoop het ook wel. Dat Renault die paar tienden in de Q kan leveren en McLaren niet heeft zitten trollen met hun “beste chassis” “snelste in de bochten” geblaat.
Tis nog maar afwachten of McLaren dezelfde motoren als RBR gaat krijgen :+

Als dat niet zo is _O-
  maandag 27 november 2017 @ 20:31:46 #263
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175346838
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 20:30 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Tis nog maar afwachten of McLaren dezelfde motoren als RBR gaat krijgen :+

Als dat niet zo is _O-


Dikke V6 erin! Hoppa, gaan!
pi_175346876
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 20:31 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dikke V6 erin! Hoppa, gaan!
M'n ogen ;(
  maandag 27 november 2017 @ 20:38:48 #265
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175347135
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 20:32 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

M'n ogen ;(
Het gezegde 'een suffe middenklasser wordt nooit een aantrekkelijke sportieve wagen' gaat ook hier weer prima op.

Maar toch altijd nog beter dan een grijze Opel met teveel afkortingen.
pi_175347230
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 20:30 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Tis nog maar afwachten of McLaren dezelfde motoren als RBR gaat krijgen :+

Als dat niet zo is _O-
Ik dacht dat de Renault-motoren in de RBR's STR's en Renault zelf exact hetzelfde waren? Op wat tijdsverschil in bepaalde specs na?
Flesje bier
pi_175347255
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 20:38 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Het gezegde 'een suffe middenklasser wordt nooit een aantrekkelijke sportieve wagen' gaat ook hier weer prima op.

Maar toch altijd nog beter dan een grijze Opel met teveel afkortingen.
Valt wel mee toch? OPC van Opel is gewoon hetzelfde als AMG van Mercedes, zo moeilijk is het niet :P
pi_175347405
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 11:37 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Bij Sainz zat het wiel linksvoor niet goed vast. Bij Hulk hadden ze problemen met het vastzetten van het rechter achterwiel. Positie van elk persoon bij een pitstop zal vast hetzelfde zijn. Je weet immers helemaal hoe te bewegen vanaf die positie en wat te verwachten.

[..]

Je kan niet alles hebben. Dichtbij rijden zal niet alleen te maken hebben met airflow. Als Merc gewoon 20 km/ph sneller rijdt en de auto daarachter gewoon de power niet heeft om ze bij te benen dan kun je dichtbij rijden wel vergeten. Hoeveel seconden was het verschil gisteren tussen Bottas, Hamilton en Vettel? Meer dan 10, zelfs Ferrari's PU is niet krachtig genoeg om het tegen die van Merc op te nemen. Vettel had een stuurfout (verremde zich bij de eerste bocht) maar HAM had wel meer fouten en dankzij de krachtige PU was de verloren tijd tussen hem en Vettel te verwaarlozen.

[..]

Ik lees allerlei oplossingen om het spannender te maken. Bijtanken weer toestaan (sta daar wel achter), T-cars terug, achtervleugel kleiner. Waarom niet eens gewoon kappen met al dat geswitch tussen die PU modes? Dus gewoon 3 modes waar je uit kan kiezen en dan tijdens de quali en race niet meer dan een mode aanhouden. Bij de VT's geen beperkingen opleggen.

[..]

Dat gaat echt klote worden voor McLaren dan. Ik gun ze een goede PU wel. Ik heb gelezen dat McLaren dwars zat bij de ontwikkeling van de PU met Honda omdat ze er technisch allebei anders naar keken. Honda zou daar niet mee hebben kunnen omgaan.
Andere bronnen spreken weer van dat Honda er gewoon een potje van heeft gemaakt. Die spec 4 hebben we niet meer in actie mogen zien bij McLaren of wel? Als volgend seizoen alles goed en wel gaat bij STR zie ik dat toch wel een beetje als naaistreek van Honda dan.
In den beginne van het jaar kreeg Honda veel stront over zich heen vanwege vibraties. Bleken die achteraf toch ff uit het stuk dat Mclaren bouwt te komen..... oeps. Er is ook ergens een interview met een Mclaren engineer dat Honda 3 concepts had, ze een duidelijke voorkeur hadden maar Mclaren koos voor degene waar het meeste risico aan vastzat. Honda zou nog wel eens positief kunnen verrassen volgend jaar.
  maandag 27 november 2017 @ 20:46:00 #269
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175347424
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 20:42 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Valt wel mee toch? OPC van Opel is gewoon hetzelfde als AMG van Mercedes, zo moeilijk is het niet :P
Het was toch een OPC met ABC+ ofzo. Nouja, boeit niet. Hij wordt er niet leuker van.

Ik kan niet wachten op volgend seizoen.
pi_175347457
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 20:41 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Ik dacht dat de Renault-motoren in de RBR's STR's en Renault zelf exact hetzelfde waren? Op wat tijdsverschil in bepaalde specs na?
Ja klopt, op dit moment nog wel. En Zak Brown beweert ook dat zij dezelfde spec motoren krijgen als RBR, echter zoals wel vaker te zien is, hoeft dat helemaal niet waar te zijn.
Dat RBR dezelfde motoren krijgt als het Renault fabrieksteam blijkt ergens contractueel afgesproken te zijn jaren geleden, maar waarom zou Renault hetzelfde doen voor McLaren? Kan best dat die een mindere mapping krijgen van Renault zodat zij ook niet het fabrieksteam voorblijven volgend jaar.

En het valt nagenoeg niet te controleren.
pi_175347493
quote:
12s.gif Op maandag 27 november 2017 11:42 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik zou Kubica geen paupercoureur noemen eerlijk gezegd :+
Ik had het over Stroll/Massa
pi_175347532
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 20:46 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Het was toch een OPC met ABC+ ofzo. Nouja, boeit niet. Hij wordt er niet leuker van.

Ik kan niet wachten op volgend seizoen.
IDS+
quote:
IDS+ : Interactive Dynamic Driving System. Manages EBD, CDC, ESP over the CAN network.

CDC: Continuous Damping Control. Adjusts suspension stiffness
EBD: Emergency Brake Distribution. Puts extra pressure on the brakes in case of emergency braking
CBC: Cornering Braking Control.
ESP: Electronic Stability Program. Keeps you from getting killed.

TC: Traction Control
Hij rijdt er wel een stuk beter door op een circuit ;)

maar goed, idd nog 115 dagen wachten -O-
  maandag 27 november 2017 @ 20:54:50 #273
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_175347766
Zijn ze weer daar met hun autootjes :')

Hup hup, richting PTA, ga daar maar een kamertje huren.....
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 27 november 2017 @ 20:56:54 #274
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_175347852
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 12:25 schreef Waffle het volgende:

[..]

Klopt maar er achter blijven hangen en wachten tot de gene die voor je ligt gaat stoppen om hem met de pitstop in te halen, vind ik persoonlijk ook niks.

Dat is toch nu exact hetzelfde met de banden? Alleen rijdt iedereen nu op 80% om ze te sparen.

En ze zijn helemaal niet te hard, maak je ze weer te zacht krijg je weer belachelijke taferelen zoals in 2012.

Ik heb in ieder geval veel meer plezier gehad bij het kijken van de races dan de afgelopen jaren. Af en toe zit er gewoon een flutrace zoals deze tussen. Men is in 2009 en daarna 2014 twee keer compleet de verkeerde kant op gegaan, en dat heeft men eindelijk ingezien.

[ Bericht 7% gewijzigd door Fir3fly op 27-11-2017 21:02:55 ]
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 27 november 2017 @ 21:12:45 #275
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175348476
quote:
14s.gif Op maandag 27 november 2017 20:56 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is toch nu exact hetzelfde met de banden? Alleen rijdt iedereen nu op 80% om ze te sparen.

En ze zijn helemaal niet te hard, maak je ze weer te zacht krijg je weer belachelijke taferelen zoals in 2012.

Na elke inhaalpoging de pit in. Dat willen we ook niet, nee.
pi_175348885
quote:
14s.gif Op maandag 27 november 2017 20:46 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Ja klopt, op dit moment nog wel. En Zak Brown beweert ook dat zij dezelfde spec motoren krijgen als RBR, echter zoals wel vaker te zien is, hoeft dat helemaal niet waar te zijn.
Dat RBR dezelfde motoren krijgt als het Renault fabrieksteam blijkt ergens contractueel afgesproken te zijn jaren geleden, maar waarom zou Renault hetzelfde doen voor McLaren? Kan best dat die een mindere mapping krijgen van Renault zodat zij ook niet het fabrieksteam voorblijven volgend jaar.

En het valt nagenoeg niet te controleren.
Lijkt me ook maar een bizare situatie. Heb je als klantenteam dus van die Renault engineers in je garage zitten die in je gezicht keihard zweren dat de motoren op 100% draaien en ondertussen krijgen ze stieken een appje van Cyril Abiteboul om een bepaalde setting te knijpen voor 0,2s rondetijd.

Of wellicht krijgen de gedetacheerde engineers ook niet alles te weten van het hoofdkantoor.
.
pi_175349549
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 21:24 schreef Fer het volgende:

[..]

Lijkt me ook maar een bizare situatie. Heb je als klantenteam dus van die Renault engineers in je garage zitten die in je gezicht keihard zweren dat de motoren op 100% draaien en ondertussen krijgen ze stieken een appje van Cyril Abiteboul om een bepaalde setting te knijpen voor 0,2s rondetijd.

Of wellicht krijgen de gedetacheerde engineers ook niet alles te weten van het hoofdkantoor.
Denk dat de Renault engineers bij de klantenteams zich voornamelijk richten op het mechanische gedeelte en dat het hoofdkantoor de software aanlevert. De mapping wordt namelijk al van te voren bepaald en pas aangeleverd op het circuit, ff de ECU flashen en klaar :P , daarna kun je op de engine modes na niks meer aan de mapping veranderen.
pi_175350678
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 19:27 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Ik dacht even dat FI een vrouw als testrijder had :P
Nikita Mazepin niet kennen :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_175351103
Voor de volledigheid de line-up van de bandentest van de komende dagen.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
 
                  dinsdag           woensdag
Mercedes          Lewis Hamilton    Valtteri Bottas
Ferrari           Kimi Raikkonen    Sebastian Vettel
Red Bull          Daniel Ricciardo  Max Verstappen
Force India       Nikita Mazepin    Perez/Ocon
Williams          Kubica/Stroll     Sirotkin/Kubica
Renault           Nico Hulkenberg   Carlos Sainz
Toro Rosso        Sean Gelael       Hartley/Gasly
Haas              Romain Grosjean   Kevin Magnussen
McLaren           Alonso/Turvey     Vandoorne/Norris
Sauber            Marcus Ericsson   Charles Leclerc

Vanwege de gemiste test in Brazilië gaat McLaren met twee auto's testen. Een auto werkt het programma zoals gepland in Brazilië af en de andere auto werkt het reguliere programma af.

[ Bericht 2% gewijzigd door sasquatsch op 28-11-2017 09:53:13 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_175351139
quote:
14s.gif Op maandag 27 november 2017 20:56 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is toch nu exact hetzelfde met de banden? Alleen rijdt iedereen nu op 80% om ze te sparen.

En ze zijn helemaal niet te hard, maak je ze weer te zacht krijg je weer belachelijke taferelen zoals in 2012.

Ik heb in ieder geval veel meer plezier gehad bij het kijken van de races dan de afgelopen jaren. Af en toe zit er gewoon een flutrace zoals deze tussen. Men is in 2009 en daarna 2014 twee keer compleet de verkeerde kant op gegaan, en dat heeft men eindelijk ingezien.
Het verschil is dat als je nu als eerste naar binnen gaat je na je stop sneller bent vanwege de nieuwe banden. Als die gene die voor jou reed na jou gaat, dan is er een kans dat jij er voor terecht komt. Wat er dan gebeurt is dat de achterligger nu de nieuwere banden heeft en daardoor in theorie nu sneller is. Met brandstof tanken was dit andersom. Die gene die als eerste gaat, is na zijn stop zwaarder en dus langzamer. Dus moet je sparen om zo laat mogelijk te gaan tanken.

Daarom vind ik het tankverbod een goede zaak. Overigens vind ik het afgelopen seizoen ook erg gaaf hoor en heb ik in principe ook geen probleem met de huidige staat.

Ik vind het alleen altijd vreemd dat mensen maar terug blijven komen met dat bijtanken, terwijl er in die tijd heel veel mensen altijd zaten te klagen over de lage aantallen acties. Het lijkt een beetje dat mensen die tijd helemaal niet goed herinneren. Ook op andere fora zie je dat veel. Tot het meest extreme voorbeeld dat er mensen hopen dat gegroefde banden terug komen...

Met dat de banden te hard zijn bedoel ik dat het niet de bedoeling kan zijn dat je een race uitrijdt op een setje ultras en supersofts.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 november 2017 @ 22:46:11 #281
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175351223
Splash&Dash niet kunnen waarderen :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 november 2017 @ 22:49:37 #282
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175351281
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 22:46 schreef Nattekat het volgende:
Splash&Dash niet kunnen waarderen :')
nee. Je bent een onnozele als je een Splash&Dash nodig hebt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_175353398
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 22:41 schreef Waffle het volgende:

[..]

Het verschil is dat als je nu als eerste naar binnen gaat je na je stop sneller bent vanwege de nieuwe banden. Als die gene die voor jou reed na jou gaat, dan is er een kans dat jij er voor terecht komt. Wat er dan gebeurt is dat de achterligger nu de nieuwere banden heeft en daardoor in theorie nu sneller is. Met brandstof tanken was dit andersom. Die gene die als eerste gaat, is na zijn stop zwaarder en dus langzamer. Dus moet je sparen om zo laat mogelijk te gaan tanken.

Daarom vind ik het tankverbod een goede zaak. Overigens vind ik het afgelopen seizoen ook erg gaaf hoor en heb ik in principe ook geen probleem met de huidige staat.

Ik vind het alleen altijd vreemd dat mensen maar terug blijven komen met dat bijtanken, terwijl er in die tijd heel veel mensen altijd zaten te klagen over de lage aantallen acties. Het lijkt een beetje dat mensen die tijd helemaal niet goed herinneren. Ook op andere fora zie je dat veel. Tot het meest extreme voorbeeld dat er mensen hopen dat gegroefde banden terug komen...

Met dat de banden te hard zijn bedoel ik dat het niet de bedoeling kan zijn dat je een race uitrijdt op een setje ultras en supersofts.
Je ziet tegenwoordig altijd dat de voorganger een ronde later direct countert en de pits in gaat en de race is over na de enige pitstop. Dat zag je gisteren en in Brazilie ook toen Vettel direct een ronde na de stop van Bottas naar binnen kwam, allemaal erg voorspelbaar.

Met tankstops heb je 2 variabelen waarmee je iets kunt doen, de bandenslijtage en de hoeveelheid brandstof.
  dinsdag 28 november 2017 @ 07:35:00 #284
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_175354320
Is het al weer raceweek? -O-
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_175354336
Met de huidige auto's kun je idd beter tanken weer toestaan. Ze zijn of bezig met brandstof en banden sparen of ze doen een undercut/overcut.

Vorig jaar veel meer gevechten gezien en ook tussen de langere stints. Dit jaar zelden.
pi_175354349
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 22:40 schreef sasquatsch het volgende:
Voor de volledigheid de line-up (voor zover bekend) van de bandentest van de komende dagen.
[ code verwijderd ]

Vanwege de gemiste test in Brazilië gaat McLaren met twee auto's testen. Een auto werkt het programma zoals gepland in Brazilië af en de andere auto werkt het reguliere programma af.
Dat Sky die lijst minder compleet heeft dan GPupdate :P

quote:
Mercedes
Dinsdag: Lewis Hamilton
Woensdag: Valtteri Bottas

Ferrari
Dinsdag: Kimi Räikkönen
Woensdag: Sebastian Vettel

Red Bull
Dinsdag: Daniel Ricciardo
Woensdag: Max Verstappen

Force India
Dinsdag: Nikita Mazepin
Woensdag: Sergio Pérez, Esteban Ocon

Williams
Dinsdag: Robert Kubica, Lance Stroll
Woensdag: Sergey Sirotkin. Robert Kubica

Renault
Dinsdag: Nico Hülkenberg
Woensdag: Carlos Sainz

Toro Rosso
Dinsdag: n.n.b.
Woensdag: n.n.b.

Haas
Dinsdag: Romain Grosjean
Woensdag: Kevin Magnussen

McLaren
Dinsdag: Fernando Alonso, Oliver Turvey
Woensdag: Stoffel Vandoorne, Lando Norris

Sauber
Dinsdag: Marcus Ericsson
Woensdag: Charles Leclerc
pi_175355043
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 01:44 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Je ziet tegenwoordig altijd dat de voorganger een ronde later direct countert en de pits in gaat en de race is over na de enige pitstop. Dat zag je gisteren en in Brazilie ook toen Vettel direct een ronde na de stop van Bottas naar binnen kwam, allemaal erg voorspelbaar.

Met tankstops heb je 2 variabelen waarmee je iets kunt doen, de bandenslijtage en de hoeveelheid brandstof.
Met bijtanken heb je hetzelfde effect. Alleen maar actie in de pits en niet op de baan.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_175355155
Extra spoilers!

Nog meer drag voor McLaren 8)7
pi_175355184
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 07:40 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Dat Sky die lijst minder compleet heeft dan GPupdate :P

[..]

Dat GPUpdate niet weet wie er voor Toro Rosso rijdt :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_175355319
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 08:50 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat GPUpdate niet weet wie er voor Toro Rosso rijdt :)
Galeal en Kvyat toch? :P
  dinsdag 28 november 2017 @ 09:43:14 #291
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_175355897
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 november 2017 08:48 schreef SnowOokami het volgende:
Extra spoilers!

Nog meer drag voor McLaren 8)7
Spoilers in tags aub
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_175355966
Is Olav bezopen of dyslectisch :D _O-?
Zijn tweets zijn redelijk onduidelijk.
SOONY
pi_175358702
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 november 2017 09:46 schreef DKUp het volgende:
Is Olav bezopen of dyslectisch :D _O-?
Zijn tweets zijn redelijk onduidelijk.
Denk eerder aan onvermogen in de bovenkamer.

Verder is aangegeven dat de Hypersoft 2018 twee stapjes zachter is dan de 2017 Ultra's.
pi_175359994
quote:
Kubica rijdt zesde tijd in Williams op cruciale eerste testdag

Robert Kubica heeft dinsdagochtend honderd rondes afgelegd in de auto van Williams. De Pool hoopt tijdens testdagen op het circuit in Abu Dhabi een stoeltje voor volgend seizoen af te dwingen.

Kubica zette met 1.41,296 de zesde tijd neer van de elf coureurs die in actie kwamen. Lance Stroll kruipt dinsdagmiddag achter het stuur van de Williams. Woensdag komen Kubica en de Russische coureur Sergey Sirotkin in actie voor het team.

Bij de testdagen op het Yas Marina Circuit worden de Pirelli-banden van volgend jaar getest door de teams. Ook rijden sommige auto's met de halo, de hoofdbescherming die vanaf komend seizoen verplicht is.

Kubica aast op een rentree in de koningsklasse van de autosport. De 32-jarige Pool moest in 2011 zijn loopbaan beëindigen nadat hij bij een crash in een rally bijna zijn arm verloor.

Na een langdurige revalidatie werd Kubica de laatste maanden veelvuldig in verband gebracht met een rentree in de Formule 1. Hij legde al eerder tests af voor Williams en Renault.

De testdagen in Abu Dhabi worden als cruciaal gezien voor de kansen van Kubica op een stoeltje in 2017. Alleen Williams en Sauber hebben hun rijdersduo voor 2018 nog niet rond. Bij Williams nam de Braziliaanse routinier Felipe Massa (36) afgelopen weekend afscheid.

Max Verstappen komt woensdag in actie in Abu Dhabi, waar zondag de laatste Grand Prix van het jaar werd verreden. Dinsdag kwam teamgenoot Daniel Ricciardo tot de vijfde tijd: 1.40,713. Kimi Raikkonen was in zijn Ferrari de snelste (1.37,768). Wereldkampioen Lewis Hamilton klokte namens Mercedes de vierde tijd (1.40.017) achter Romain Grosjean (Haas) en Nico Hülkenberg (Renault).

Fernando Alonso crashte al vroeg met zijn McLaren en kon pas aan het einde van de sessie weer de baan op.
Aldus onze vrienden van nu.nl
pi_175360072
McLaren krijgt echt wel dezelfde spec als RBR hoor. Ze zijn daar niet helemaal op hun achterhoofd gevallen. De overstap naar Renault is een bewuste keuze geweest, niet noodgedwongen.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_175360348
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 13:18 schreef Lokale_Notabele het volgende:
McLaren krijgt echt wel dezelfde spec als RBR hoor. Ze zijn daar niet helemaal op hun achterhoofd gevallen. De overstap naar Renault is een bewuste keuze geweest, niet noodgedwongen.
De fysieke motor wel, software technisch misschien niet. En probeer het maar eens te bewijzen... 10~15pk is al genoeg.
  dinsdag 28 november 2017 @ 14:08:46 #297
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175361224
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 november 2017 13:28 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

De fysieke motor wel, software technisch misschien niet. En probeer het maar eens te bewijzen... 10~15pk is al genoeg.
Tja, wie zegt dat RBR dezelfde motor/software blijft krijgen als Renault wanneer die hun chassis eenmaal op orde hebben.

Zo kun je van alles blijven bedenken. Zolang je als klantenteam afneemt zul je dat soort twijfels altijd kunnen blijven houden. De situatie dat je als klant beter presteert dan het fabrieksteam is natuurlijk gewoon bizar.
pi_175361288
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 14:08 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Tja, wie zegt dat RBR dezelfde motor/software blijft krijgen als Renault wanneer die hun chassis eenmaal op orde hebben.

Zo kun je van alles blijven bedenken. Zolang je als klantenteam afneemt zul je dat soort twijfels altijd kunnen blijven houden. De situatie dat je als klant beter presteert dan het fabrieksteam is natuurlijk gewoon bizar.
Nee maar STR speelde niet meer mee voor Renault, nu gaan ze dus hun motor geven aan McLaren met als risico dat McLaren nu weer voor Renault komt...
Dat RBR volgend jaar nog wel de top specificaties krijgt is nog enigszins te begrijpen omdat Renault, RBR als doel heeft maar daarna (2019) houdt het ook wel op, maar straks zit McLaren weer voor Renault :P zijn ze weer terug bij af, dus acht de kans groter dat McLaren een slechtere map krijgt dan RBR.
pi_175361851
Alonso gecrashed tijdens het testen?
Flesje bier
pi_175361899
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 14:45 schreef Gezicht het volgende:
Alonso gecrashed tijdens het testen?
Vanochtend al
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')