mja, voor de fans op de tribunes en voor de tv is actie op de baan mooier dan er buitenquote:Op maandag 27 november 2017 10:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb niks over circuits gezegd
Ik kan me echt prachtige races herinneren in de tank-periode. Het gebeurde dan wel in de pit soms, maar je zat wel op het puntje van je stoel. Het hoeft niet altijd op de baan.
Spanning > kleurloze inhaalactiequote:Op maandag 27 november 2017 10:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, voor de fans op de tribunes en voor de tv is actie op de baan mooier dan er buiten
dat zijn twee verschillende dingen. Ik heb het niet over die kunstmatige inhaalacties, maar bijvoorbeeld over een gevecht zoals gisteren tussen Grosjean en Stroll of Massa versus Alonso in Brazilië.quote:Op maandag 27 november 2017 10:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Spanning > kleurloze inhaalactie
Dat kleurloze moet er dan ook af, door te zorgen dat de auto's elkaar beter kunnen volgen waardoor wel goede inhaalacties mogelijk zijn.quote:Op maandag 27 november 2017 10:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Spanning > kleurloze inhaalactie
De enige manier om dat te bereiken is door de vleugels van de auto's af te halen zoals in de Formule Ford. Dan draait het om mechanische grip ipv downforce. Gaat dus niet gebeuren.quote:Op maandag 27 november 2017 10:16 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die optocht wordt voorkomen door de andere aanpassingen. Het grootste probleem is dat auto's niet in elkaars slipstream kunnen rijden, waardoor er iets als DRS nodig is om in te halen. Daar moet eerst wat aan gedaan worden.
Volgens mij hebben Hulkenberg en Sainz gewoon 2 eigen pitcrews en is het niet dezelfde monteur geweest.quote:Op maandag 27 november 2017 08:19 schreef mikieu het volgende:
[..]
Denk dat het team nu wel op zoek is naar een nieuwe pit member, 2x dezelfde gast die gister de stop verklooide. Vraag me af of de sleutel wel goed was.
Waarom zou je twee pitcrews willen hebben als je het maximale uit het team wilt halen bij een stop?quote:Op maandag 27 november 2017 10:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Volgens mij hebben Hulkenberg en Sainz gewoon 2 eigen pitcrews en is het niet dezelfde monteur geweest.
Teams hebben maar 1 groepje monteurs die de pitstops doen.quote:Op maandag 27 november 2017 10:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Volgens mij hebben Hulkenberg en Sainz gewoon 2 eigen pitcrews en is het niet dezelfde monteur geweest.
dat drs is inderdaad niet echt geweldig maar er zijn natuurlijk ook wel wat tussenwegen, vorig seizoen leek het mij makkelijker om dicht achter iemand te rijden, in die zin zijn ze dus de verkeerde kant op gegaanquote:Op maandag 27 november 2017 10:34 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
De enige manier om dat te bereiken is door de vleugels van de auto's af te halen zoals in de Formule Ford. Dan draait het om mechanische grip ipv downforce. Gaat dus niet gebeuren.
Sowieso snap ik mensen die klagen over "optochten" niet. Formule 1 is nooit anders geweest. Vroeger werden veel inhaalacties mogelijk gemaakt doordat bijtanken toegestaan was en je dus "zware" en "lichte" auto's rond had rijden. Tegenwoordig hebben we DRS. Mijn voorkeur gaat dan uit naar bijtanken omdat het strategische spelletje vroeger een groot deel van de fun was. En het is geen kunstmatige gimmick zoals DRS dat is. Met DRS open iemand voorbij blazen op het rechte stuk is niet erg indrukwekkend.
Nooit een double stack pitstop gezien?quote:Op maandag 27 november 2017 10:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Volgens mij hebben Hulkenberg en Sainz gewoon 2 eigen pitcrews en is het niet dezelfde monteur geweest.
Ja dat klopt, dit seizoen hebben de auto's meer downforce gekregen dus is het automatisch moeilijker geworden om dicht achter een andere auto te rijden. De reden voor deze veranderingen was om de auto's mooier en sneller te maken, wat ook is gelukt, maar dat inhalen moeilijker zou worden had een kind kunnen voorspellen.quote:Op maandag 27 november 2017 10:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat drs is inderdaad niet echt geweldig maar er zijn natuurlijk ook wel wat tussenwegen, vorig seizoen leek het mij makkelijker om dicht achter iemand te rijden, in die zin zijn ze dus de verkeerde kant op gegaan
Waarom zouden ze dat aanpassen?quote:Op maandag 27 november 2017 11:04 schreef Peterselieman het volgende:
Als ze de 'vuile lucht' kunnen verminderen dan zijn ze al een heel eind
dat is een kwestie van smaak, ik vind die overdreven voorvleugels niet mooi en sowieso de auto's te grootquote:Op maandag 27 november 2017 11:06 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Dat kan wel maar dan moeten ze de vleugels weer kleiner maken en worden de auto's weer lelijk.
Topmotor, STR gaat RBR gewoon voorbij volgend jaar.quote:Op maandag 27 november 2017 11:11 schreef SnowOokami het volgende:
Lees net dat Alonso tijdelijk z'n quali-mode mocht gebruiken om Massa in te halen.
je moet iets proberen om te zorgen dat de auto's dichter achter elkaar kunnen rijden. Daarom is zou een pleidooi voor het grondeffect kans moeten maken.quote:Op maandag 27 november 2017 11:07 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat aanpassen?
Bij Sainz zat het wiel linksvoor niet goed vast. Bij Hulk hadden ze problemen met het vastzetten van het rechter achterwiel. Positie van elk persoon bij een pitstop zal vast hetzelfde zijn. Je weet immers helemaal hoe te bewegen vanaf die positie en wat te verwachten.quote:Op maandag 27 november 2017 10:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Volgens mij hebben Hulkenberg en Sainz gewoon 2 eigen pitcrews en is het niet dezelfde monteur geweest.
Je kan niet alles hebben. Dichtbij rijden zal niet alleen te maken hebben met airflow. Als Merc gewoon 20 km/ph sneller rijdt en de auto daarachter gewoon de power niet heeft om ze bij te benen dan kun je dichtbij rijden wel vergeten. Hoeveel seconden was het verschil gisteren tussen Bottas, Hamilton en Vettel? Meer dan 10, zelfs Ferrari's PU is niet krachtig genoeg om het tegen die van Merc op te nemen. Vettel had een stuurfout (verremde zich bij de eerste bocht) maar HAM had wel meer fouten en dankzij de krachtige PU was de verloren tijd tussen hem en Vettel te verwaarlozen.quote:Op maandag 27 november 2017 11:06 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Dat kan wel maar dan moeten ze de vleugels weer kleiner maken en worden de auto's weer lelijk.
Ik lees allerlei oplossingen om het spannender te maken. Bijtanken weer toestaan (sta daar wel achter), T-cars terug, achtervleugel kleiner. Waarom niet eens gewoon kappen met al dat geswitch tussen die PU modes? Dus gewoon 3 modes waar je uit kan kiezen en dan tijdens de quali en race niet meer dan een mode aanhouden. Bij de VT's geen beperkingen opleggen.quote:Op maandag 27 november 2017 11:11 schreef SnowOokami het volgende:
Lees net dat Alonso tijdelijk z'n quali-mode mocht gebruiken om Massa in te halen.
Dat gaat echt klote worden voor McLaren dan. Ik gun ze een goede PU wel. Ik heb gelezen dat McLaren dwars zat bij de ontwikkeling van de PU met Honda omdat ze er technisch allebei anders naar keken. Honda zou daar niet mee hebben kunnen omgaan.quote:Op maandag 27 november 2017 11:26 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Topmotor, STR gaat RBR gewoon voorbij volgend jaar.
Dat zou wel vet zijn. Meteen ook alle grindbakken terug dat als iemand nét over het randje gaat meteen ook alle grip kwijt is en een driedubbele rietberger door het grind maaktquote:Op maandag 27 november 2017 11:31 schreef Peterselieman het volgende:
Daarom is zou een pleidooi voor het grondeffect kans moeten maken.
Tja volgens mij is de williams helemaal zo slecht nog niet, ze hebben alleen pauper coureurs op het moment.quote:Op maandag 27 november 2017 10:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is al een afgang dat ze voor de zoveelste keer achter FI zitten die dezelfde motor hebben maar 25-30% minder budget
Ik zou Kubica geen paupercoureur noemen eerlijk gezegdquote:Op maandag 27 november 2017 11:41 schreef Sander_Van_Hoorn het volgende:
[..]
Tja volgens mij is de williams helemaal zo slecht nog niet, ze hebben alleen pauper coureurs op het moment.
Ja leuk, en dan bij elk uitstapje een SC omdat er weer een ton grind op de baan ligt.quote:Op maandag 27 november 2017 11:39 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat zou wel vet zijn. Meteen ook alle grindbakken terug dat als iemand nét over het randje gaat meteen ook alle grip kwijt is en een driedubbele rietberger door het grind maakt
jammer is dat hij geen trackrecord heeft in de huidige auto's dus ook al is hij sneller dan Stroll zegt dat nog niets over de werkelijke potentie van de autoquote:Op maandag 27 november 2017 11:42 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik zou Kubica geen paupercoureur noemen eerlijk gezegd
Spec 4 is wel gebouwd maar doordat de scheiding steeds meer in zicht kwam en uiteindelijk doorging heeft Honda die motor niet aan McLaren gegeven omdat het (volgens de geruchten) een behoorlijke doorontwikkeling is van de huidige 3.8quote:Op maandag 27 november 2017 11:37 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Ik lees allerlei oplossingen om het spannender te maken. Bijtanken weer toestaan (sta daar wel achter), T-cars terug, achtervleugel kleiner. Waarom niet eens gewoon kappen met al dat geswitch tussen die PU modes? Dus gewoon 3 modes waar je uit kan kiezen en dan tijdens de quali en race niet meer dan een mode aanhouden. Bij de VT's geen beperkingen opleggen.
[..]
Dat gaat echt klote worden voor McLaren dan. Ik gun ze een goede PU wel. Ik heb gelezen dat McLaren dwars zat bij de ontwikkeling van de PU met Honda omdat ze technisch allebei anders naar keken. Honda zou daar niet mee hebben kunnen omgaan.
Andere bronnen spreken weer van dat Honda er gewoon een potje van heeft gemaakt. Die spec 4 hebben we niet meer in actie mogen zien bij McLaren of wel? Als volgend seizoen alles goed en wel gaat bij STR zie ik dat toch wel een beetje als naaistreek van Honda dan.
Hij heeft alleen niet zoveel races gedaan dit jaar voor Williams of wel?quote:Op maandag 27 november 2017 11:42 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik zou Kubica geen paupercoureur noemen eerlijk gezegd
zwaarder maar betrouwbaarder toch?quote:Op maandag 27 november 2017 11:44 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Spec 4 is wel gebouwd maar doordat de scheiding steeds meer in zicht kwam en uiteindelijk doorging heeft Honda die motor niet aan McLaren gegeven omdat het (volgens de geruchten) een behoorlijke doorontwikkeling is van de huidige 3.8
en sneller, maar ik meen ook gelezen te hebben dat ie niet helemaal in de huidige McLaren zou passenquote:Op maandag 27 november 2017 11:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
zwaarder maar betrouwbaarder toch?
Onderblok blijft hetzelfde, nieuwe en zwaardere kop en volgens de laatste informatie hebben ze de MGU-H verplaatst omdat het nagenoeg onmogelijk was om die binnen een dag te vervangen daarom hebben ze zoveel ICE penalties genomen ook al was alleen de MGU-H kapot.quote:Op maandag 27 november 2017 11:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
zwaarder maar betrouwbaarder toch?
dat is geloof het enige wat Renault wel goed op orde heeft en Mercedes uiteraard, Ferrari schijnt ook niet zo zuinig te zijnquote:Op maandag 27 november 2017 11:53 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Onderblok blijft hetzelfde, nieuwe en zwaardere kop en volgens de laatste informatie hebben ze de MGU-H verplaatst omdat het nagenoeg onmogelijk was om die binnen een dag te vervangen daarom hebben ze zoveel ICE penalties genomen ook al was alleen de MGU-H kapot.
En ze focussen nu vooral op brandstofbesparing, MGU-H en ERS. Blijkbaar zuipt de Honda motor ca. 14kg meer brandstof per race en moeten ze bij de hoge snelheidscircuits ook gewoon brandstof besparen anders gaan ze over die 100kg/uur limiet heen. En wat Alonso gisteren ook over de radio riep, de ze hebben nu te weinig deployment om mee te kunnen met de andere motoren.
Er is een verschil tussen een inhaalactie een gevecht. Vergeet dat niet.quote:Op maandag 27 november 2017 11:54 schreef Waffle het volgende:
Ik zie het regelmatig weer terug komen dat bijtanken weer toegestaan moet worden en dat dat voor meer acties gaat zorgen. Volgens mij blijkt uit alle data dat het tegenovergestelde waar is. Toen het werd geïntroduceerd gingen de inhaalacties omlaag en toen het verboden werd ging het omhoog en toen bestond drs in het eerste jaar nog niet.
Denk eerder dat Renault gewoon langzamer is omdat ze dit juist niet op orde hebben maar het voordeel daarvan is dat je altijd vol gas kan blijven rijden.quote:Op maandag 27 november 2017 11:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is geloof het enige wat Renault wel goed op orde heeft en Mercedes uiteraard, Ferrari schijnt ook niet zo zuinig te zijn
ik had ergens gelezen dat hun rendement wel hoog ligtquote:Op maandag 27 november 2017 11:58 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Denk eerder dat Renault gewoon langzamer is omdat ze dit juist niet op orde hebben maar het voordeel daarvan is dat je altijd vol gas kan blijven rijden.
Dit! Een betere oplossing ga je niet vinden.quote:Op maandag 27 november 2017 11:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je moet iets proberen om te zorgen dat de auto's dichter achter elkaar kunnen rijden. Daarom is zou een pleidooi voor het grondeffect kans moeten maken.
Klopt maar er achter blijven hangen en wachten tot de gene die voor je ligt gaat stoppen om hem met de pitstop in te halen, vind ik persoonlijk ook niks.quote:Op maandag 27 november 2017 11:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen een inhaalactie een gevecht. Vergeet dat niet.
ik zeg toch ook niet iedereen of hier. Ik zei juist heel specifiek half f1-beminnend Nederland. Waarvan er ook een aantal hier zitten, ik kan me de posts "Jack Plooij " en "wees blij dat er überhaupt weer een pitreporter is" nog wel herinneren.quote:Op zondag 26 november 2017 21:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik ben te lui om twee jaar terug te gaan zoeken in deze reeks, maar ik kan me niet herinneren dat iedereen hier laaiend enthousiast was over Plooij.
Whehe hier ook. Denk dat hier redelijk wat mensen rondtoeven die geen Ziggo hebben, dan wel in het buitenland wonen. Ik krijg apart beeld van die meneer Plooij die ik enkel ken van de verhalen in dit topic 😂quote:Op maandag 27 november 2017 12:49 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
ik zeg toch ook niet iedereen of hier. Ik zei juist heel specifiek half f1-beminnend Nederland. Waarvan er ook een aantal hier zitten, ik kan me de posts "Jack Plooij " en "wees blij dat er überhaupt weer een pitreporter is" nog wel herinneren.
Maar goed, zal me worst wezen, kan die hele zender niet kijken dus zie enkel de zure posts in dit topic....
Tijdens het bijtanken tijdperk waren er juist nog veel minder gevechten op de baan.quote:Op maandag 27 november 2017 10:34 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
De enige manier om dat te bereiken is door de vleugels van de auto's af te halen zoals in de Formule Ford. Dan draait het om mechanische grip ipv downforce. Gaat dus niet gebeuren.
Sowieso snap ik mensen die klagen over "optochten" niet. Formule 1 is nooit anders geweest. Vroeger werden veel inhaalacties mogelijk gemaakt doordat bijtanken toegestaan was en je dus "zware" en "lichte" auto's rond had rijden. Tegenwoordig hebben we DRS. Mijn voorkeur gaat dan uit naar bijtanken omdat het strategische spelletje vroeger een groot deel van de fun was. En het is geen kunstmatige gimmick zoals DRS dat is. Met DRS open iemand voorbij blazen op het rechte stuk is niet erg indrukwekkend.
Wat ? Is deels gewoon waar. Andere klassen wordt er wel ingehaald.quote:Op maandag 27 november 2017 13:34 schreef zoem het volgende:
Tilke: No overtaking is by no means the fault of the track
Precies, het enige wat ze toen deden was brandstof sparen als ze klem zaten. Vervolgens vlammen als die ander gestopt was, eventueel 1s korter tanken om erlangs te komen en dan weer brandstof sparen.quote:Op maandag 27 november 2017 11:54 schreef Waffle het volgende:
Ik zie het regelmatig weer terug komen dat bijtanken weer toegestaan moet worden en dat dat voor meer acties gaat zorgen. Volgens mij blijkt uit alle data dat het tegenovergestelde waar is. Toen het werd geïntroduceerd gingen de inhaalacties omlaag en toen het verboden werd ging het omhoog en toen bestond drs in het eerste jaar nog niet.
Dat was Rozenwater, en een aangepaste Williams livery wordt sinds 2014 (toetreding Martini) ieder jaar gebruikt bij deze zandbak race.quote:Op maandag 27 november 2017 11:55 schreef Gruj0 het volgende:
Viel iemand gisteren het kleurschema van Williams op?
Geen Martini uitingen, alleen die van Rexona. Zelfs die persdame bij Massa na de race, had een sticker over het Martini logo van haar hemd. De hele pitcrew met Massa en Stroll hadden ook werksuits zonder het Martini logo zover dat te zien was op TV.
Zal vast te maken hebben gehad met het alcohol beleid van VAE. Williams moest wel erg ver gaan, dat zal ook wat geld hebben gekost.
Was dat champagne trouwens, wat Bottas, Hamilton en Vettel dronken?
Achterlijk eigenlijk. Stel je eens voor zeg dat je als vrome moslim geconfronteerd wordt met een drank merk op een auto of tenue...quote:Op maandag 27 november 2017 17:23 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dat was Rozenwater, en een aangepaste Williams livery wordt sinds 2014 (toetreding Martini) ieder jaar gebruikt bij deze zandbak race.
[ afbeelding ]
Geen enkel teamlid heeft in zo'n weekend ook maar enige uiting van Martini op zijn of haar kleding staan. Dat zie je ook op deze Class of '17 foto van afgelopen weekend.
dat zeiden "we"/ze 15 jaar geleden ook over die kanker verwekkers in fel gekleurde pakjes.quote:Op maandag 27 november 2017 17:44 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Achterlijk eigenlijk. Stel je eens voor zeg dat je als vrome moslim geconfronteerd wordt met een drank merk op een auto of tenue...
Domme vraag misschien, maar als je achter een andere auto rijdt heb je toch ook slipstream effect? Je wordt meegezogen waardoor je automatisch harder gaat. Beetje hetzelfde effect als wanneer ik met mn fiets achter een brommer of vrachtwagen rijdt.quote:Op maandag 27 november 2017 11:04 schreef Peterselieman het volgende:
Als ze de 'vuile lucht' kunnen verminderen dan zijn ze al een heel eind
ken Plooij jammer genoeg nog van het laatste jaar RTL5 en daarna SBSSMS6. Was ik even blij toen het terug ging naar RTL7 en Plooij mooi Domino Day ( _!!!! ) mocht gaan presenteren. Was bagger en zal altijd bagger blijven....quote:Op maandag 27 november 2017 13:53 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Whehe hier ook. Denk dat hier redelijk wat mensen rondtoeven die geen Ziggo hebben, dan wel in het buitenland wonen. Ik krijg apart beeld van die meneer Plooij die ik enkel ken van de verhalen in dit topic 😂
Domino Dayquote:Op maandag 27 november 2017 18:27 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
ken Plooij jammer genoeg nog van het laatste jaar RTL5 en daarna SBSSMS6. Was ik even blij toen het terug ging naar RTL7 en Plooij mooi Domino Day ( _!!!! ) mocht gaan presenteren. Was bagger en zal altijd bagger blijven....
Ja, alleen kunnen ze niet van dat slipstreameffect gebruik maken omdat ze dicht achter een andere auto niet zo snel door de bocht kunnen vanwege het gebrek aan downforce waardoor ze er op het rechte stuk te ver achter zitten.quote:Op maandag 27 november 2017 18:24 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Domme vraag misschien, maar als je achter een andere auto rijdt heb je toch ook slipstream effect? Je wordt meegezogen waardoor je automatisch harder gaat. Beetje hetzelfde effect als wanneer ik met mn fiets achter een brommer of vrachtwagen rijdt.
Ik dacht even dat FI een vrouw als testrijder hadquote:Force India
Dinsdag: Nikita Mazepin
Woensdag: Sergio Pérez, Esteban Ocon
Klopt maar je verliest teveel terrein in de bochten ervoor. Daardoor kom je amper in de slipstream.quote:Op maandag 27 november 2017 18:24 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Domme vraag misschien, maar als je achter een andere auto rijdt heb je toch ook slipstream effect? Je wordt meegezogen waardoor je automatisch harder gaat. Beetje hetzelfde effect als wanneer ik met mn fiets achter een brommer of vrachtwagen rijdt.
Elton John is homo.quote:Op maandag 27 november 2017 19:27 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ik dacht even dat FI een vrouw als testrijder had
Ten tijde van de hit Nikita was hij met een vrouw getrouwdquote:
Bedankt iig zat me al suf te denken waar Welt het nu over had.quote:Op maandag 27 november 2017 19:52 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ten tijde van de hit Nikita was hij met een vrouw getrouwd
Waarom weet ik dit
Tis nog maar afwachten of McLaren dezelfde motoren als RBR gaat krijgenquote:Op maandag 27 november 2017 20:27 schreef Fer het volgende:
Ik hoop het ook wel. Dat Renault die paar tienden in de Q kan leveren en McLaren niet heeft zitten trollen met hun “beste chassis” “snelste in de bochten” geblaat.
quote:Op maandag 27 november 2017 20:30 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Tis nog maar afwachten of McLaren dezelfde motoren als RBR gaat krijgen
Als dat niet zo is
M'n ogenquote:Op maandag 27 november 2017 20:31 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dikke V6 erin! Hoppa, gaan!
Het gezegde 'een suffe middenklasser wordt nooit een aantrekkelijke sportieve wagen' gaat ook hier weer prima op.quote:
Ik dacht dat de Renault-motoren in de RBR's STR's en Renault zelf exact hetzelfde waren? Op wat tijdsverschil in bepaalde specs na?quote:Op maandag 27 november 2017 20:30 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Tis nog maar afwachten of McLaren dezelfde motoren als RBR gaat krijgen
Als dat niet zo is
Valt wel mee toch? OPC van Opel is gewoon hetzelfde als AMG van Mercedes, zo moeilijk is het nietquote:Op maandag 27 november 2017 20:38 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Het gezegde 'een suffe middenklasser wordt nooit een aantrekkelijke sportieve wagen' gaat ook hier weer prima op.
Maar toch altijd nog beter dan een grijze Opel met teveel afkortingen.
In den beginne van het jaar kreeg Honda veel stront over zich heen vanwege vibraties. Bleken die achteraf toch ff uit het stuk dat Mclaren bouwt te komen..... oeps. Er is ook ergens een interview met een Mclaren engineer dat Honda 3 concepts had, ze een duidelijke voorkeur hadden maar Mclaren koos voor degene waar het meeste risico aan vastzat. Honda zou nog wel eens positief kunnen verrassen volgend jaar.quote:Op maandag 27 november 2017 11:37 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Bij Sainz zat het wiel linksvoor niet goed vast. Bij Hulk hadden ze problemen met het vastzetten van het rechter achterwiel. Positie van elk persoon bij een pitstop zal vast hetzelfde zijn. Je weet immers helemaal hoe te bewegen vanaf die positie en wat te verwachten.
[..]
Je kan niet alles hebben. Dichtbij rijden zal niet alleen te maken hebben met airflow. Als Merc gewoon 20 km/ph sneller rijdt en de auto daarachter gewoon de power niet heeft om ze bij te benen dan kun je dichtbij rijden wel vergeten. Hoeveel seconden was het verschil gisteren tussen Bottas, Hamilton en Vettel? Meer dan 10, zelfs Ferrari's PU is niet krachtig genoeg om het tegen die van Merc op te nemen. Vettel had een stuurfout (verremde zich bij de eerste bocht) maar HAM had wel meer fouten en dankzij de krachtige PU was de verloren tijd tussen hem en Vettel te verwaarlozen.
[..]
Ik lees allerlei oplossingen om het spannender te maken. Bijtanken weer toestaan (sta daar wel achter), T-cars terug, achtervleugel kleiner. Waarom niet eens gewoon kappen met al dat geswitch tussen die PU modes? Dus gewoon 3 modes waar je uit kan kiezen en dan tijdens de quali en race niet meer dan een mode aanhouden. Bij de VT's geen beperkingen opleggen.
[..]
Dat gaat echt klote worden voor McLaren dan. Ik gun ze een goede PU wel. Ik heb gelezen dat McLaren dwars zat bij de ontwikkeling van de PU met Honda omdat ze er technisch allebei anders naar keken. Honda zou daar niet mee hebben kunnen omgaan.
Andere bronnen spreken weer van dat Honda er gewoon een potje van heeft gemaakt. Die spec 4 hebben we niet meer in actie mogen zien bij McLaren of wel? Als volgend seizoen alles goed en wel gaat bij STR zie ik dat toch wel een beetje als naaistreek van Honda dan.
Het was toch een OPC met ABC+ ofzo. Nouja, boeit niet. Hij wordt er niet leuker van.quote:Op maandag 27 november 2017 20:42 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Valt wel mee toch? OPC van Opel is gewoon hetzelfde als AMG van Mercedes, zo moeilijk is het niet
Ja klopt, op dit moment nog wel. En Zak Brown beweert ook dat zij dezelfde spec motoren krijgen als RBR, echter zoals wel vaker te zien is, hoeft dat helemaal niet waar te zijn.quote:Op maandag 27 november 2017 20:41 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Ik dacht dat de Renault-motoren in de RBR's STR's en Renault zelf exact hetzelfde waren? Op wat tijdsverschil in bepaalde specs na?
Ik had het over Stroll/Massaquote:Op maandag 27 november 2017 11:42 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik zou Kubica geen paupercoureur noemen eerlijk gezegd
IDS+quote:Op maandag 27 november 2017 20:46 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Het was toch een OPC met ABC+ ofzo. Nouja, boeit niet. Hij wordt er niet leuker van.
Ik kan niet wachten op volgend seizoen.
Hij rijdt er wel een stuk beter door op een circuitquote:IDS+ : Interactive Dynamic Driving System. Manages EBD, CDC, ESP over the CAN network.
CDC: Continuous Damping Control. Adjusts suspension stiffness
EBD: Emergency Brake Distribution. Puts extra pressure on the brakes in case of emergency braking
CBC: Cornering Braking Control.
ESP: Electronic Stability Program. Keeps you from getting killed.
TC: Traction Control
Dat is toch nu exact hetzelfde met de banden? Alleen rijdt iedereen nu op 80% om ze te sparen.quote:Op maandag 27 november 2017 12:25 schreef Waffle het volgende:
[..]
Klopt maar er achter blijven hangen en wachten tot de gene die voor je ligt gaat stoppen om hem met de pitstop in te halen, vind ik persoonlijk ook niks.
Na elke inhaalpoging de pit in. Dat willen we ook niet, nee.quote:Op maandag 27 november 2017 20:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is toch nu exact hetzelfde met de banden? Alleen rijdt iedereen nu op 80% om ze te sparen.
En ze zijn helemaal niet te hard, maak je ze weer te zacht krijg je weer belachelijke taferelen zoals in 2012.
Lijkt me ook maar een bizare situatie. Heb je als klantenteam dus van die Renault engineers in je garage zitten die in je gezicht keihard zweren dat de motoren op 100% draaien en ondertussen krijgen ze stieken een appje van Cyril Abiteboul om een bepaalde setting te knijpen voor 0,2s rondetijd.quote:Op maandag 27 november 2017 20:46 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ja klopt, op dit moment nog wel. En Zak Brown beweert ook dat zij dezelfde spec motoren krijgen als RBR, echter zoals wel vaker te zien is, hoeft dat helemaal niet waar te zijn.
Dat RBR dezelfde motoren krijgt als het Renault fabrieksteam blijkt ergens contractueel afgesproken te zijn jaren geleden, maar waarom zou Renault hetzelfde doen voor McLaren? Kan best dat die een mindere mapping krijgen van Renault zodat zij ook niet het fabrieksteam voorblijven volgend jaar.
En het valt nagenoeg niet te controleren.
Denk dat de Renault engineers bij de klantenteams zich voornamelijk richten op het mechanische gedeelte en dat het hoofdkantoor de software aanlevert. De mapping wordt namelijk al van te voren bepaald en pas aangeleverd op het circuit, ff de ECU flashen en klaar , daarna kun je op de engine modes na niks meer aan de mapping veranderen.quote:Op maandag 27 november 2017 21:24 schreef Fer het volgende:
[..]
Lijkt me ook maar een bizare situatie. Heb je als klantenteam dus van die Renault engineers in je garage zitten die in je gezicht keihard zweren dat de motoren op 100% draaien en ondertussen krijgen ze stieken een appje van Cyril Abiteboul om een bepaalde setting te knijpen voor 0,2s rondetijd.
Of wellicht krijgen de gedetacheerde engineers ook niet alles te weten van het hoofdkantoor.
Nikita Mazepin niet kennenquote:Op maandag 27 november 2017 19:27 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ik dacht even dat FI een vrouw als testrijder had
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | dinsdag woensdag Mercedes Lewis Hamilton Valtteri Bottas Ferrari Kimi Raikkonen Sebastian Vettel Red Bull Daniel Ricciardo Max Verstappen Force India Nikita Mazepin Perez/Ocon Williams Kubica/Stroll Sirotkin/Kubica Renault Nico Hulkenberg Carlos Sainz Toro Rosso Sean Gelael Hartley/Gasly Haas Romain Grosjean Kevin Magnussen McLaren Alonso/Turvey Vandoorne/Norris Sauber Marcus Ericsson Charles Leclerc |
Het verschil is dat als je nu als eerste naar binnen gaat je na je stop sneller bent vanwege de nieuwe banden. Als die gene die voor jou reed na jou gaat, dan is er een kans dat jij er voor terecht komt. Wat er dan gebeurt is dat de achterligger nu de nieuwere banden heeft en daardoor in theorie nu sneller is. Met brandstof tanken was dit andersom. Die gene die als eerste gaat, is na zijn stop zwaarder en dus langzamer. Dus moet je sparen om zo laat mogelijk te gaan tanken.quote:Op maandag 27 november 2017 20:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is toch nu exact hetzelfde met de banden? Alleen rijdt iedereen nu op 80% om ze te sparen.
En ze zijn helemaal niet te hard, maak je ze weer te zacht krijg je weer belachelijke taferelen zoals in 2012.
Ik heb in ieder geval veel meer plezier gehad bij het kijken van de races dan de afgelopen jaren. Af en toe zit er gewoon een flutrace zoals deze tussen. Men is in 2009 en daarna 2014 twee keer compleet de verkeerde kant op gegaan, en dat heeft men eindelijk ingezien.
nee. Je bent een onnozele als je een Splash&Dash nodig hebtquote:
Je ziet tegenwoordig altijd dat de voorganger een ronde later direct countert en de pits in gaat en de race is over na de enige pitstop. Dat zag je gisteren en in Brazilie ook toen Vettel direct een ronde na de stop van Bottas naar binnen kwam, allemaal erg voorspelbaar.quote:Op maandag 27 november 2017 22:41 schreef Waffle het volgende:
[..]
Het verschil is dat als je nu als eerste naar binnen gaat je na je stop sneller bent vanwege de nieuwe banden. Als die gene die voor jou reed na jou gaat, dan is er een kans dat jij er voor terecht komt. Wat er dan gebeurt is dat de achterligger nu de nieuwere banden heeft en daardoor in theorie nu sneller is. Met brandstof tanken was dit andersom. Die gene die als eerste gaat, is na zijn stop zwaarder en dus langzamer. Dus moet je sparen om zo laat mogelijk te gaan tanken.
Daarom vind ik het tankverbod een goede zaak. Overigens vind ik het afgelopen seizoen ook erg gaaf hoor en heb ik in principe ook geen probleem met de huidige staat.
Ik vind het alleen altijd vreemd dat mensen maar terug blijven komen met dat bijtanken, terwijl er in die tijd heel veel mensen altijd zaten te klagen over de lage aantallen acties. Het lijkt een beetje dat mensen die tijd helemaal niet goed herinneren. Ook op andere fora zie je dat veel. Tot het meest extreme voorbeeld dat er mensen hopen dat gegroefde banden terug komen...
Met dat de banden te hard zijn bedoel ik dat het niet de bedoeling kan zijn dat je een race uitrijdt op een setje ultras en supersofts.
Dat Sky die lijst minder compleet heeft dan GPupdatequote:Op maandag 27 november 2017 22:40 schreef sasquatsch het volgende:
Voor de volledigheid de line-up (voor zover bekend) van de bandentest van de komende dagen.
[ code verwijderd ]
Vanwege de gemiste test in Brazilië gaat McLaren met twee auto's testen. Een auto werkt het programma zoals gepland in Brazilië af en de andere auto werkt het reguliere programma af.
quote:Mercedes
Dinsdag: Lewis Hamilton
Woensdag: Valtteri Bottas
Ferrari
Dinsdag: Kimi Räikkönen
Woensdag: Sebastian Vettel
Red Bull
Dinsdag: Daniel Ricciardo
Woensdag: Max Verstappen
Force India
Dinsdag: Nikita Mazepin
Woensdag: Sergio Pérez, Esteban Ocon
Williams
Dinsdag: Robert Kubica, Lance Stroll
Woensdag: Sergey Sirotkin. Robert Kubica
Renault
Dinsdag: Nico Hülkenberg
Woensdag: Carlos Sainz
Toro Rosso
Dinsdag: n.n.b.
Woensdag: n.n.b.
Haas
Dinsdag: Romain Grosjean
Woensdag: Kevin Magnussen
McLaren
Dinsdag: Fernando Alonso, Oliver Turvey
Woensdag: Stoffel Vandoorne, Lando Norris
Sauber
Dinsdag: Marcus Ericsson
Woensdag: Charles Leclerc
Met bijtanken heb je hetzelfde effect. Alleen maar actie in de pits en niet op de baan.quote:Op dinsdag 28 november 2017 01:44 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Je ziet tegenwoordig altijd dat de voorganger een ronde later direct countert en de pits in gaat en de race is over na de enige pitstop. Dat zag je gisteren en in Brazilie ook toen Vettel direct een ronde na de stop van Bottas naar binnen kwam, allemaal erg voorspelbaar.
Met tankstops heb je 2 variabelen waarmee je iets kunt doen, de bandenslijtage en de hoeveelheid brandstof.
Nog meer drag voor McLarentwitter:Olav_Mol twitterde op dinsdag 28-11-2017 om 08:37:02 Hier dus 😎😎 https://t.co/kR4u5vmq0r reageer retweet
Dat GPUpdate niet weet wie er voor Toro Rosso rijdtquote:Op dinsdag 28 november 2017 07:40 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Dat Sky die lijst minder compleet heeft dan GPupdate
[..]
Galeal en Kvyat toch?quote:Op dinsdag 28 november 2017 08:50 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat GPUpdate niet weet wie er voor Toro Rosso rijdt
Spoilers in tags aubquote:Op dinsdag 28 november 2017 08:48 schreef SnowOokami het volgende:
Extra spoilers!Nog meer drag voor McLarentwitter:Olav_Mol twitterde op dinsdag 28-11-2017 om 08:37:02 Hier dus 😎😎 https://t.co/kR4u5vmq0r reageer retweet
Denk eerder aan onvermogen in de bovenkamer.quote:Op dinsdag 28 november 2017 09:46 schreef DKUp het volgende:
Is Olav bezopen of dyslectisch ?
Zijn tweets zijn redelijk onduidelijk.
Aldus onze vrienden van nu.nlquote:Kubica rijdt zesde tijd in Williams op cruciale eerste testdag
Robert Kubica heeft dinsdagochtend honderd rondes afgelegd in de auto van Williams. De Pool hoopt tijdens testdagen op het circuit in Abu Dhabi een stoeltje voor volgend seizoen af te dwingen.
Kubica zette met 1.41,296 de zesde tijd neer van de elf coureurs die in actie kwamen. Lance Stroll kruipt dinsdagmiddag achter het stuur van de Williams. Woensdag komen Kubica en de Russische coureur Sergey Sirotkin in actie voor het team.
Bij de testdagen op het Yas Marina Circuit worden de Pirelli-banden van volgend jaar getest door de teams. Ook rijden sommige auto's met de halo, de hoofdbescherming die vanaf komend seizoen verplicht is.
Kubica aast op een rentree in de koningsklasse van de autosport. De 32-jarige Pool moest in 2011 zijn loopbaan beëindigen nadat hij bij een crash in een rally bijna zijn arm verloor.
Na een langdurige revalidatie werd Kubica de laatste maanden veelvuldig in verband gebracht met een rentree in de Formule 1. Hij legde al eerder tests af voor Williams en Renault.
De testdagen in Abu Dhabi worden als cruciaal gezien voor de kansen van Kubica op een stoeltje in 2017. Alleen Williams en Sauber hebben hun rijdersduo voor 2018 nog niet rond. Bij Williams nam de Braziliaanse routinier Felipe Massa (36) afgelopen weekend afscheid.
Max Verstappen komt woensdag in actie in Abu Dhabi, waar zondag de laatste Grand Prix van het jaar werd verreden. Dinsdag kwam teamgenoot Daniel Ricciardo tot de vijfde tijd: 1.40,713. Kimi Raikkonen was in zijn Ferrari de snelste (1.37,768). Wereldkampioen Lewis Hamilton klokte namens Mercedes de vierde tijd (1.40.017) achter Romain Grosjean (Haas) en Nico Hülkenberg (Renault).
Fernando Alonso crashte al vroeg met zijn McLaren en kon pas aan het einde van de sessie weer de baan op.
De fysieke motor wel, software technisch misschien niet. En probeer het maar eens te bewijzen... 10~15pk is al genoeg.quote:Op dinsdag 28 november 2017 13:18 schreef Lokale_Notabele het volgende:
McLaren krijgt echt wel dezelfde spec als RBR hoor. Ze zijn daar niet helemaal op hun achterhoofd gevallen. De overstap naar Renault is een bewuste keuze geweest, niet noodgedwongen.
Tja, wie zegt dat RBR dezelfde motor/software blijft krijgen als Renault wanneer die hun chassis eenmaal op orde hebben.quote:Op dinsdag 28 november 2017 13:28 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
De fysieke motor wel, software technisch misschien niet. En probeer het maar eens te bewijzen... 10~15pk is al genoeg.
Nee maar STR speelde niet meer mee voor Renault, nu gaan ze dus hun motor geven aan McLaren met als risico dat McLaren nu weer voor Renault komt...quote:Op dinsdag 28 november 2017 14:08 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Tja, wie zegt dat RBR dezelfde motor/software blijft krijgen als Renault wanneer die hun chassis eenmaal op orde hebben.
Zo kun je van alles blijven bedenken. Zolang je als klantenteam afneemt zul je dat soort twijfels altijd kunnen blijven houden. De situatie dat je als klant beter presteert dan het fabrieksteam is natuurlijk gewoon bizar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |