Lijkt me ook maar een bizare situatie. Heb je als klantenteam dus van die Renault engineers in je garage zitten die in je gezicht keihard zweren dat de motoren op 100% draaien en ondertussen krijgen ze stieken een appje van Cyril Abiteboul om een bepaalde setting te knijpen voor 0,2s rondetijd.quote:Op maandag 27 november 2017 20:46 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ja klopt, op dit moment nog wel. En Zak Brown beweert ook dat zij dezelfde spec motoren krijgen als RBR, echter zoals wel vaker te zien is, hoeft dat helemaal niet waar te zijn.
Dat RBR dezelfde motoren krijgt als het Renault fabrieksteam blijkt ergens contractueel afgesproken te zijn jaren geleden, maar waarom zou Renault hetzelfde doen voor McLaren? Kan best dat die een mindere mapping krijgen van Renault zodat zij ook niet het fabrieksteam voorblijven volgend jaar.
En het valt nagenoeg niet te controleren.
Denk dat de Renault engineers bij de klantenteams zich voornamelijk richten op het mechanische gedeelte en dat het hoofdkantoor de software aanlevert. De mapping wordt namelijk al van te voren bepaald en pas aangeleverd op het circuit, ff de ECU flashen en klaar , daarna kun je op de engine modes na niks meer aan de mapping veranderen.quote:Op maandag 27 november 2017 21:24 schreef Fer het volgende:
[..]
Lijkt me ook maar een bizare situatie. Heb je als klantenteam dus van die Renault engineers in je garage zitten die in je gezicht keihard zweren dat de motoren op 100% draaien en ondertussen krijgen ze stieken een appje van Cyril Abiteboul om een bepaalde setting te knijpen voor 0,2s rondetijd.
Of wellicht krijgen de gedetacheerde engineers ook niet alles te weten van het hoofdkantoor.
Nikita Mazepin niet kennenquote:Op maandag 27 november 2017 19:27 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ik dacht even dat FI een vrouw als testrijder had
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | dinsdag woensdag Mercedes Lewis Hamilton Valtteri Bottas Ferrari Kimi Raikkonen Sebastian Vettel Red Bull Daniel Ricciardo Max Verstappen Force India Nikita Mazepin Perez/Ocon Williams Kubica/Stroll Sirotkin/Kubica Renault Nico Hulkenberg Carlos Sainz Toro Rosso Sean Gelael Hartley/Gasly Haas Romain Grosjean Kevin Magnussen McLaren Alonso/Turvey Vandoorne/Norris Sauber Marcus Ericsson Charles Leclerc |
Het verschil is dat als je nu als eerste naar binnen gaat je na je stop sneller bent vanwege de nieuwe banden. Als die gene die voor jou reed na jou gaat, dan is er een kans dat jij er voor terecht komt. Wat er dan gebeurt is dat de achterligger nu de nieuwere banden heeft en daardoor in theorie nu sneller is. Met brandstof tanken was dit andersom. Die gene die als eerste gaat, is na zijn stop zwaarder en dus langzamer. Dus moet je sparen om zo laat mogelijk te gaan tanken.quote:Op maandag 27 november 2017 20:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is toch nu exact hetzelfde met de banden? Alleen rijdt iedereen nu op 80% om ze te sparen.
En ze zijn helemaal niet te hard, maak je ze weer te zacht krijg je weer belachelijke taferelen zoals in 2012.
Ik heb in ieder geval veel meer plezier gehad bij het kijken van de races dan de afgelopen jaren. Af en toe zit er gewoon een flutrace zoals deze tussen. Men is in 2009 en daarna 2014 twee keer compleet de verkeerde kant op gegaan, en dat heeft men eindelijk ingezien.
nee. Je bent een onnozele als je een Splash&Dash nodig hebtquote:
Je ziet tegenwoordig altijd dat de voorganger een ronde later direct countert en de pits in gaat en de race is over na de enige pitstop. Dat zag je gisteren en in Brazilie ook toen Vettel direct een ronde na de stop van Bottas naar binnen kwam, allemaal erg voorspelbaar.quote:Op maandag 27 november 2017 22:41 schreef Waffle het volgende:
[..]
Het verschil is dat als je nu als eerste naar binnen gaat je na je stop sneller bent vanwege de nieuwe banden. Als die gene die voor jou reed na jou gaat, dan is er een kans dat jij er voor terecht komt. Wat er dan gebeurt is dat de achterligger nu de nieuwere banden heeft en daardoor in theorie nu sneller is. Met brandstof tanken was dit andersom. Die gene die als eerste gaat, is na zijn stop zwaarder en dus langzamer. Dus moet je sparen om zo laat mogelijk te gaan tanken.
Daarom vind ik het tankverbod een goede zaak. Overigens vind ik het afgelopen seizoen ook erg gaaf hoor en heb ik in principe ook geen probleem met de huidige staat.
Ik vind het alleen altijd vreemd dat mensen maar terug blijven komen met dat bijtanken, terwijl er in die tijd heel veel mensen altijd zaten te klagen over de lage aantallen acties. Het lijkt een beetje dat mensen die tijd helemaal niet goed herinneren. Ook op andere fora zie je dat veel. Tot het meest extreme voorbeeld dat er mensen hopen dat gegroefde banden terug komen...
Met dat de banden te hard zijn bedoel ik dat het niet de bedoeling kan zijn dat je een race uitrijdt op een setje ultras en supersofts.
Dat Sky die lijst minder compleet heeft dan GPupdatequote:Op maandag 27 november 2017 22:40 schreef sasquatsch het volgende:
Voor de volledigheid de line-up (voor zover bekend) van de bandentest van de komende dagen.
[ code verwijderd ]
Vanwege de gemiste test in Brazilië gaat McLaren met twee auto's testen. Een auto werkt het programma zoals gepland in Brazilië af en de andere auto werkt het reguliere programma af.
quote:Mercedes
Dinsdag: Lewis Hamilton
Woensdag: Valtteri Bottas
Ferrari
Dinsdag: Kimi Räikkönen
Woensdag: Sebastian Vettel
Red Bull
Dinsdag: Daniel Ricciardo
Woensdag: Max Verstappen
Force India
Dinsdag: Nikita Mazepin
Woensdag: Sergio Pérez, Esteban Ocon
Williams
Dinsdag: Robert Kubica, Lance Stroll
Woensdag: Sergey Sirotkin. Robert Kubica
Renault
Dinsdag: Nico Hülkenberg
Woensdag: Carlos Sainz
Toro Rosso
Dinsdag: n.n.b.
Woensdag: n.n.b.
Haas
Dinsdag: Romain Grosjean
Woensdag: Kevin Magnussen
McLaren
Dinsdag: Fernando Alonso, Oliver Turvey
Woensdag: Stoffel Vandoorne, Lando Norris
Sauber
Dinsdag: Marcus Ericsson
Woensdag: Charles Leclerc
Met bijtanken heb je hetzelfde effect. Alleen maar actie in de pits en niet op de baan.quote:Op dinsdag 28 november 2017 01:44 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Je ziet tegenwoordig altijd dat de voorganger een ronde later direct countert en de pits in gaat en de race is over na de enige pitstop. Dat zag je gisteren en in Brazilie ook toen Vettel direct een ronde na de stop van Bottas naar binnen kwam, allemaal erg voorspelbaar.
Met tankstops heb je 2 variabelen waarmee je iets kunt doen, de bandenslijtage en de hoeveelheid brandstof.
Nog meer drag voor McLarentwitter:Olav_Mol twitterde op dinsdag 28-11-2017 om 08:37:02 Hier dus 😎😎 https://t.co/kR4u5vmq0r reageer retweet
Dat GPUpdate niet weet wie er voor Toro Rosso rijdtquote:Op dinsdag 28 november 2017 07:40 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Dat Sky die lijst minder compleet heeft dan GPupdate
[..]
Galeal en Kvyat toch?quote:Op dinsdag 28 november 2017 08:50 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat GPUpdate niet weet wie er voor Toro Rosso rijdt
Spoilers in tags aubquote:Op dinsdag 28 november 2017 08:48 schreef SnowOokami het volgende:
Extra spoilers!Nog meer drag voor McLarentwitter:Olav_Mol twitterde op dinsdag 28-11-2017 om 08:37:02 Hier dus 😎😎 https://t.co/kR4u5vmq0r reageer retweet
Denk eerder aan onvermogen in de bovenkamer.quote:Op dinsdag 28 november 2017 09:46 schreef DKUp het volgende:
Is Olav bezopen of dyslectisch ?
Zijn tweets zijn redelijk onduidelijk.
Aldus onze vrienden van nu.nlquote:Kubica rijdt zesde tijd in Williams op cruciale eerste testdag
Robert Kubica heeft dinsdagochtend honderd rondes afgelegd in de auto van Williams. De Pool hoopt tijdens testdagen op het circuit in Abu Dhabi een stoeltje voor volgend seizoen af te dwingen.
Kubica zette met 1.41,296 de zesde tijd neer van de elf coureurs die in actie kwamen. Lance Stroll kruipt dinsdagmiddag achter het stuur van de Williams. Woensdag komen Kubica en de Russische coureur Sergey Sirotkin in actie voor het team.
Bij de testdagen op het Yas Marina Circuit worden de Pirelli-banden van volgend jaar getest door de teams. Ook rijden sommige auto's met de halo, de hoofdbescherming die vanaf komend seizoen verplicht is.
Kubica aast op een rentree in de koningsklasse van de autosport. De 32-jarige Pool moest in 2011 zijn loopbaan beëindigen nadat hij bij een crash in een rally bijna zijn arm verloor.
Na een langdurige revalidatie werd Kubica de laatste maanden veelvuldig in verband gebracht met een rentree in de Formule 1. Hij legde al eerder tests af voor Williams en Renault.
De testdagen in Abu Dhabi worden als cruciaal gezien voor de kansen van Kubica op een stoeltje in 2017. Alleen Williams en Sauber hebben hun rijdersduo voor 2018 nog niet rond. Bij Williams nam de Braziliaanse routinier Felipe Massa (36) afgelopen weekend afscheid.
Max Verstappen komt woensdag in actie in Abu Dhabi, waar zondag de laatste Grand Prix van het jaar werd verreden. Dinsdag kwam teamgenoot Daniel Ricciardo tot de vijfde tijd: 1.40,713. Kimi Raikkonen was in zijn Ferrari de snelste (1.37,768). Wereldkampioen Lewis Hamilton klokte namens Mercedes de vierde tijd (1.40.017) achter Romain Grosjean (Haas) en Nico Hülkenberg (Renault).
Fernando Alonso crashte al vroeg met zijn McLaren en kon pas aan het einde van de sessie weer de baan op.
De fysieke motor wel, software technisch misschien niet. En probeer het maar eens te bewijzen... 10~15pk is al genoeg.quote:Op dinsdag 28 november 2017 13:18 schreef Lokale_Notabele het volgende:
McLaren krijgt echt wel dezelfde spec als RBR hoor. Ze zijn daar niet helemaal op hun achterhoofd gevallen. De overstap naar Renault is een bewuste keuze geweest, niet noodgedwongen.
Tja, wie zegt dat RBR dezelfde motor/software blijft krijgen als Renault wanneer die hun chassis eenmaal op orde hebben.quote:Op dinsdag 28 november 2017 13:28 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
De fysieke motor wel, software technisch misschien niet. En probeer het maar eens te bewijzen... 10~15pk is al genoeg.
Nee maar STR speelde niet meer mee voor Renault, nu gaan ze dus hun motor geven aan McLaren met als risico dat McLaren nu weer voor Renault komt...quote:Op dinsdag 28 november 2017 14:08 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Tja, wie zegt dat RBR dezelfde motor/software blijft krijgen als Renault wanneer die hun chassis eenmaal op orde hebben.
Zo kun je van alles blijven bedenken. Zolang je als klantenteam afneemt zul je dat soort twijfels altijd kunnen blijven houden. De situatie dat je als klant beter presteert dan het fabrieksteam is natuurlijk gewoon bizar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |