Ja, echt lelijkquote:Op zondag 26 november 2017 15:59 schreef CrashO het volgende:
Net een logo voor de nieuwe playstation
[ afbeelding ]
Post 2quote:
Is hun nieuwe naam eigenlijk al bekend? Had begrepen dat Force One niet kon?quote:
voor mij sowieso, want ik tik over een paar weken weer een jaartje bijquote:Op zondag 26 november 2017 15:59 schreef MakkieR het volgende:
Ik hoop echt dat we het volgend seizoen wat spannender gaan krijgen.
#boeiend.quote:Op zondag 26 november 2017 16:02 schreef Gezicht het volgende:
Jongens dit was de laatste race zonder halo
rip f1quote:Op zondag 26 november 2017 16:02 schreef Gezicht het volgende:
Jongens dit was de laatste race zonder halo
!!!quote:Op zondag 26 november 2017 16:02 schreef Gezicht het volgende:
Jongens dit was de laatste race zonder halo
Voorlopig althans.quote:Op zondag 26 november 2017 16:02 schreef Gezicht het volgende:
Jongens dit was de laatste race zonder halo
Jaquote:Op zondag 26 november 2017 16:02 schreef Gezicht het volgende:
Jongens dit was de laatste race zonder halo
Daar verbleekt alles bij...quote:Op zondag 26 november 2017 16:02 schreef Gezicht het volgende:
Jongens dit was de laatste race zonder halo
En daarmee tevens de laatste keer dat de T-cam goed bruikbaar was. RIP.quote:Op zondag 26 november 2017 16:02 schreef Gezicht het volgende:
Jongens dit was de laatste race zonder halo
En andere namen die ze in gedachten hadden ook niet ondat die domeinnamen zijn gekaapt.quote:Op zondag 26 november 2017 16:01 schreef franklop het volgende:
[..]
Is hun nieuwe naam eigenlijk al bekend? Had begrepen dat Force One niet kon?
Komt een 360 graden cam. Vlak voor de HALO op de neusquote:Op zondag 26 november 2017 16:04 schreef MAJESTICS het volgende:
[..]
En daarmee tevens de laatste keer dat de T-cam goed bruikbaar was. RIP.
quote:Op zondag 26 november 2017 16:05 schreef Maver24 het volgende:
Die halo wordt dramatisch voor de Tcam onboard beeld
quote:Op zondag 26 november 2017 16:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
Komt een 360 graden cam. Vlak voor de HALO op de neus
Ik weet niet. Als er wat negatiefs met zo'n halo gebeurt kan het ook weer verdwijnen. Niet dat ik dat dan hoop, maar ben nog niet zeker dat de Halo voor altijd blijft.quote:Op zondag 26 november 2017 16:02 schreef Gezicht het volgende:
Jongens dit was de laatste race zonder halo
Voer voor complottheoriënquote:
Ze hebben de rijderstitel dit jaar zelf weggegevenquote:
https://www.motorsport.co(...)eras-in-2018-982384/quote:Op zondag 26 november 2017 16:08 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ugh. Hoe moet ik mij dat gaan voorstellen.
Dus de coureur zien we niet meer volgend jaar bij onboard. Jammerquote:Op zondag 26 november 2017 16:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
https://www.motorsport.co(...)eras-in-2018-982384/
Is toch niet hetzelfde.quote:Op zondag 26 november 2017 16:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
https://www.motorsport.co(...)eras-in-2018-982384/
Dat hij vd baan gedrukt was. Dat klopt niet.quote:Op zondag 26 november 2017 16:17 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Vertel dan wat dat antwoord was.
Hij is iig pissedquote:
Perez verremt zich, hij werd van de baan gedrukt, kon nergens anders heen en reed daarom buiten de baan.quote:Op zondag 26 november 2017 16:17 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Vertel dan wat dat antwoord was.
Thanks. Bij ziggo vertelde hij dat ze oude wheelguns hebben. Die passen niet heel lekker.quote:Op zondag 26 november 2017 16:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Perez verremt zich, hij werd van de baan gedrukt, kon nergens anders heen en reed daarom buiten de baan.
Slecht excuusquote:Op zondag 26 november 2017 16:20 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Thanks. Bij ziggo vertelde hij dat ze oude wheelguns hebben. Die passen niet heel lekker.
Ze vonden de "negatieve ruimte" vd 1 in het logo niksquote:Op zondag 26 november 2017 16:39 schreef Dagoduck het volgende:
Godverdomme, blijf eens van het logo af.
Vh hele seizoen ofzo?quote:
Man man man...quote:Op zondag 26 november 2017 16:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze vonden de "negatieve ruimte" vd 1 in het logo niks
Deze fan vind het nieuwe logo iig niksquote:Op zondag 26 november 2017 16:42 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Man man man...
"We hebben een ongekend iconisch logo gehad, maar we zochten iets voor de toekomst"
___!
"We willen een identiteit creëeren voor de Formule 1, dit hebben kunnen concluderen uit een wereldwijd onderzoek onder de fans van de sport. Het nieuwe logo is geïnspireerd door de fans, wat terugvalt op de insteek om de sport dichter bij de liefhebber te brengen."
Hopelijk komt het nog online en wordt het hier gepost. Zou het wel willen zienquote:
Ja, op de pet dit keerquote:
COTA is goed gelukt, maar deze baan en die in Sochi totaal niet.quote:
Dat sowiesoquote:
Mja, COTA is toch ook de enige die puur en alleen voor F1 is gemaakt? De rest van die multifunctionele gevallen die alles maar een beetje kunnen.quote:Op zondag 26 november 2017 16:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
COTA is goed gelukt, maar deze baan en die in Sochi totaal niet.
Waarom?quote:Op zondag 26 november 2017 16:42 schreef potjecreme het volgende:
Vettel had toch echt een zwarte vlag moeten krijgen.
Moedwillig inrijden op Hamilton (nee, dat was niet deze race)quote:Op zondag 26 november 2017 16:58 schreef Gruj0 het volgende:
Stroll had een mooie battle met Grosjean.
Sauber heeft mooi een Williams en twee STR's achter zich weten te houden.
Bottas heeft een mooie en verdiende overwinning binnengehaald. Hopelijk heeft Hami dit niet afgesproken met Merc omdat ze Bottas volgend jaar hun hielen willen laten likken.
Het nieuwe F1 logo is niks.
[..]
Waarom?
Ff zichtbaar gemaaktquote:Op zondag 26 november 2017 17:09 schreef AMDB het volgende:
Nieuw F1 logo lijkt op het Forza Motorsport logo niet?
[ afbeelding ]
Dank, deed gek op mobiel.quote:Op zondag 26 november 2017 17:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ff zichtbaar gemaakt
[ afbeelding ]
Dat was in Baku. Oude koeien uit de sloot halen.quote:Op zondag 26 november 2017 17:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Moedwillig inrijden op Hamilton (nee, dat was niet deze race)
geweldig. Destijds al saai en blijkbaar veranderen zaken zo goed als nooit.....quote:
quote:
Het is een Finquote:Op zondag 26 november 2017 17:24 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
geweldig. Destijds al saai en blijkbaar veranderen zaken zo goed als nooit.....
Zie post #2quote:
quote:
Dat zou idd raar zijnquote:Op zondag 26 november 2017 17:23 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Dat was in Baku. Oude koeien uit de sloot halen.
Ik dacht dat potjecreme voor deze race vond dat Vettel een zwarte vlag moest krijgen.
Thanks for the headup, had de stream al uitgezetquote:Op zondag 26 november 2017 17:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nu hh van hoe de logistiek in de F1 gaat op Sky.
Best interessant
YWquote:Op zondag 26 november 2017 17:36 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Thanks for the headup, had de stream al uitgezet
Welke dan, kan me nou niet echt Verstappen momenten voor de geest halen als echte topmomenten, afgezien van de actie op raikkonen uiteraardquote:Op zondag 26 november 2017 17:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
Mooi, Brundle kiest een Verstappenmoment als beste vh seizoen
Ted ook min of meer
1e ronde China?quote:Op zondag 26 november 2017 18:34 schreef Mothzor het volgende:
[..]
Welke dan, kan me nou niet echt Verstappen momenten voor de geest halen als echte topmomenten, afgezien van de actie op raikkonen uiteraard
En Japan.quote:
Ze moeten het tanken gewoon weer toestaan. Dit is echt niets. Soms moet je je plek in de race afstaan om niet onder het minimaal toegestane gewicht van je bolide te komen. Slaat nergens op.quote:Op zondag 26 november 2017 18:50 schreef SnowOokami het volgende:
https://www.motorsport.co(...)ng-do-racing-983202/
ha, had ik toch gelijk @Nattekat
Dan nog moest hij die plek teruggeven. Perez lag voor en mag de hele baan gebruiken. Dat Hulkenberg dan buiten de baan komt is geen reden om er maar voor te blijven.quote:Op zondag 26 november 2017 16:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Perez verremt zich, hij werd van de baan gedrukt, kon nergens anders heen en reed daarom buiten de baan.
Liever niet. In die periode had je nog minder actie op de baan dan nu.quote:Op zondag 26 november 2017 18:59 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Ze moeten het tanken gewoon weer toestaan. Dit is echt niets. Soms moet je je plek in de race afstaan om niet onder het minimaal toegestane gewicht van je bolide te komen. Slaat nergens op.
iedereen hier is het er wel over eens dat dit had moeten gebeuren, maar aan de andere kant snap ik Hülk ook wel. Als de straf kleiner is dan de beloning dan geef je die plek niet terugquote:Op zondag 26 november 2017 19:01 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan nog moest hij die plek teruggeven. Perez lag voor en mag de hele baan gebruiken. Dat Hulkenberg dan buiten de baan komt is geen reden om er maar voor te blijven.
Is het nu veel anders dan toen?quote:Op zondag 26 november 2017 19:03 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Liever niet. In die periode had je nog minder actie op de baan dan nu.
De straf bij inhalen buiten de baan is idd ridicuul. Je hebt kans dat de straf niet eens effect heeft, en in het slechtste geval verlies je de plaats die je gewonnen hebt. Logisch dus dat ze het proberen.quote:Op zondag 26 november 2017 19:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
iedereen hier is het er wel over eens dat dit had moeten gebeuren, maar aan de andere kant snap ik Hülk ook wel. Als de straf kleiner is dan de beloning dan geef je die plek niet terug
Tijden veranderen. Met brandstofmanagement kunnen sommige teams erg listig worden.quote:Op zondag 26 november 2017 19:03 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Liever niet. In die periode had je nog minder actie op de baan dan nu.
Liever wel wat mij betreft. T-cars ook meteen terug (maar zal nooit gebeuren want te duur. Net als tanken niet terug zal komen want we moeten zuinig zijn met brandstof) en meerdere bandenleveranciers.quote:Op zondag 26 november 2017 19:03 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Liever niet. In die periode had je nog minder actie op de baan dan nu.
Ik had nou niet het idee dat zijn banden echt aan gort waren bij de tweede pitstop. Leek me meer een stop omdat hij niet lekker uit de voeten kon op de supersofts en toch al laatste lag in mijn ogen.quote:Op zondag 26 november 2017 19:22 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Tijden veranderen. Met brandstofmanagement kunnen sommige teams erg listig worden.
Wat vinden jullie van de race van Stroll?
Hij begon op zich goed, heeft een leuke battle gehad met Grosjean, maar zijn tweede bandenwissel heeft hem de das omgedaan. Ik heb wel vaker mensen horen zeggen dat hij een echte bandenvreter is en daar (hard) aan moet werken.
Gebrek aan ervaring met de afkoelende baan gok ik. Het lijkt er heel erg op dat Stroll vanuit zijn gevoel rijdt, daarom dat nerveuze sturen. Hij moet meer leren denk over wat hij precies doet en bijvoorbeeld een fout de volgende ronde onthouden en verbeteren.quote:Op zondag 26 november 2017 19:22 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Tijden veranderen. Met brandstofmanagement kunnen sommige teams erg listig worden.
Wat vinden jullie van de race van Stroll?
Hij begon op zich goed, heeft een leuke battle gehad met Grosjean, maar zijn tweede bandenwissel heeft hem de das omgedaan. Ik heb wel vaker mensen horen zeggen dat hij een echte bandenvreter is en daar (hard) aan moet werken.
Zuinig zijn met brandstof maar ondertussen wel met dikke overuren faciliteiten gebruiken die op kolencentrales draaien. F1 logica.quote:Op zondag 26 november 2017 19:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Liever wel wat mij betreft. T-cars ook meteen terug (maar zal nooit gebeuren want te duur. Net als tanken niet terug zal komen want we moeten zuinig zijn met brandstof) en meerdere bandenleveranciers.
Het gaat uiteraard om het imago, niet om het milieu.quote:Op zondag 26 november 2017 19:30 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Zuinig zijn met brandstof maar ondertussen wel met dikke overuren faciliteiten gebruiken die op kolencentrales draaien. F1 logica.
Verstappen en de Ferrari sandwich.quote:Op zondag 26 november 2017 18:34 schreef Mothzor het volgende:
[..]
Welke dan, kan me nou niet echt Verstappen momenten voor de geest halen als echte topmomenten, afgezien van de actie op raikkonen uiteraard
De eerste helft van het seizoen deed hun natuurlijk voor spek en bonen mee.quote:Op zondag 26 november 2017 18:34 schreef Mothzor het volgende:
[..]
Welke dan, kan me nou niet echt Verstappen momenten voor de geest halen als echte topmomenten, afgezien van de actie op raikkonen uiteraard
De superstart in Canada.quote:Op zondag 26 november 2017 18:34 schreef Mothzor het volgende:
[..]
Welke dan, kan me nou niet echt Verstappen momenten voor de geest halen als echte topmomenten, afgezien van de actie op raikkonen uiteraard
quote:Op zondag 26 november 2017 13:13 schreef tralalala het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)ack_plooij_niet.html
Wat een arrogant naar mannetje
quote:Op zondag 26 november 2017 15:47 schreef pmponer het volgende:
toch nog even lachen
http://www.dumpert.nl/med(...)ack_plooij_niet.html
quote:Op zondag 26 november 2017 20:23 schreef marcodej het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)ack_plooij_niet.html
Wat een kwastquote:Op zondag 26 november 2017 20:23 schreef marcodej het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)ack_plooij_niet.html
wut?quote:Op zondag 26 november 2017 20:27 schreef pmponer het volgende:
Sorry, ik zag hem pas later nog bedankt voor al je gifs CrashO
https://www.tweedekamer.n(...)z/burgerinitiatievenquote:Op zondag 26 november 2017 20:28 schreef SnowOokami het volgende:
Kunnen we niet ergens een officiële poll openen om Plooij op te laten tyfen?
Neem Kamphues dan gelijk meequote:Op zondag 26 november 2017 20:30 schreef CrashO het volgende:
[..]
https://www.tweedekamer.n(...)z/burgerinitiatieven
40.000 steunbetuigingen en we kunnen een landelijke ban aanvragen
Nog bedankt voor dit gifje:quote:Op zondag 26 november 2017 20:28 schreef CrashO het volgende:
[..]
wut?
Was meer een bedankt Hans voor die 2 die na jou volgden
't is laat
quote:
Misschien moeten we dat maar doen dan. Die Plooij slaat echt allesquote:Op zondag 26 november 2017 20:30 schreef CrashO het volgende:
[..]
https://www.tweedekamer.n(...)z/burgerinitiatieven
40.000 steunbetuigingen en we kunnen een landelijke ban aanvragen
Olav mag blijvenquote:Op zondag 26 november 2017 20:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Neem Kamphues dan gelijk mee
En Olav
Maleisië bijvoorbeeld of de superrace in Mexicoquote:Op zondag 26 november 2017 18:34 schreef Mothzor het volgende:
[..]
Welke dan, kan me nou niet echt Verstappen momenten voor de geest halen als echte topmomenten, afgezien van de actie op raikkonen uiteraard
Vind Kamphues een eikel, maar die wordt nog in check gehouden door Coronel en Doornbos dus vind die bij lange na niet zo irritant en beschamend als Plooij.quote:Op zondag 26 november 2017 20:34 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Olav mag blijven
Maar Kamphues moet weg
Hoezo? Zijn daar aanwijzingen voor dan?quote:Op zondag 26 november 2017 20:45 schreef pmponer het volgende:
Ik ben benieuwd of "we" komend seizoen nog op het "gratis" kanaal kunnen kijken. Of dat ziggo f1 helemaal achter de betaalmuur gooit.
Is voorlopig nergens voor nodig.quote:Op zondag 26 november 2017 20:45 schreef pmponer het volgende:
Ik ben benieuwd of "we" komend seizoen nog op het "gratis" kanaal kunnen kijken. Of dat ziggo f1 helemaal achter de betaalmuur gooit.
Het is iig de ex van Valentino Rossiquote:Op zondag 26 november 2017 20:32 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Nog bedankt voor dit gifje:
[..]
Net ff gegoogled maar volgens mij is dat Linda Morselli
[..]
Misschien moeten we dat maar doen dan. Die Plooij slaat echt alles
Maakt me niks uit, m'n hersenen werden getriggerdquote:Op zondag 26 november 2017 20:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is iig de ex van Valentino Rossi
Je hersenen?quote:Op zondag 26 november 2017 21:00 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Maakt me niks uit, m'n hersenen werden getriggerd
2 jaar geleden stond half F1 beminnend Nederland te juichen om Sjek "taaijers an isjoe" Plooij, zelf nooit begrepen waarom.....quote:Op zondag 26 november 2017 20:28 schreef SnowOokami het volgende:
Kunnen we niet ergens een officiële poll openen om Plooij op te laten tyfen?
Ik ben te lui om twee jaar terug te gaan zoeken in deze reeks, maar ik kan me niet herinneren dat iedereen hier laaiend enthousiast was over Plooij.quote:Op zondag 26 november 2017 21:14 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
2 jaar geleden stond half F1 beminnend Nederland te juichen om Sjek "taaijers an isjoe" Plooij, zelf nooit begrepen waarom.....
Beetje vreemde cijfers, met name voor de Mercs en de Ferrari's.quote:Op zondag 26 november 2017 21:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
Niet dat ik de site ken, maar toch leuk
http://sport360.com/artic(...)-2017-driver-ratings
Er is nu meer actie op de baan in plaats van in de pits.quote:Op zondag 26 november 2017 19:04 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Is het nu veel anders dan toen?
Yep.quote:Op zondag 26 november 2017 21:21 schreef CrashO het volgende:
Nieuwe OP zit erin voor de winterstop. Iemand zin om een verhaaltje ervoor te schrijven?
Teamgenoot van Stroll. En beide Saubers, zijn de enigste stoeltjes die nog niet gevuld zijn toch?
Stroll is gewoon te slecht voor F1. In de kwali ook op een seconde met notabene Massa die ook niet eens tot de top 10 van het veld hoort. Zodra het geld van papa niet meer komt denk ik niet dat er iemand op hem zit te wachten. Gaat een dure carriere worden.quote:Op zondag 26 november 2017 19:22 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Tijden veranderen. Met brandstofmanagement kunnen sommige teams erg listig worden.
Wat vinden jullie van de race van Stroll?
Hij begon op zich goed, heeft een leuke battle gehad met Grosjean, maar zijn tweede bandenwissel heeft hem de das omgedaan. Ik heb wel vaker mensen horen zeggen dat hij een echte bandenvreter is en daar (hard) aan moet werken.
Met bijtanken heb je veel meer mogelijkheden qua strategie. Nu is 1x stoppen en iedereen reageert op elkaar om geen undercut om de oren te krijgen. Na deze stop is de race zo goed als klaar.quote:Op zondag 26 november 2017 21:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Er is nu meer actie op de baan in plaats van in de pits.
Dit jaar minder dan de afgelopen jaren (toen het boven de 50 zat), en deze race helemaal, maar nog altijd meer dan tussen pakweg 2000 en 2009 waar je gemiddeld 15 inhaalacties per grand prix had, met zelfs hooguit 10 per grand prix in de laatste jaren van het bijtanken.
Toen het verboden werd ging het aantal de acties op de baan meteen omhoog naar bijna 30, zonder DRS en Pirellibanden. In de jaren erna steeg dat naar ruim 50 inhaalacties per GP.
Het probleem dit jaar is vooral dat hwt moeilijker inhalen is dan de afgelopen jaren door de hogere downforce en dus drag van deze auto's. Daar hebben ze te weinig rekening mee gehouden toen ze met deze nieuwe regels kwamen.
Belangrijker is dat Renault zujn zaakjes op orde heeftquote:Op maandag 27 november 2017 02:30 schreef MakkieR het volgende:
Hoe groot achten jullie de kans dat RBR zijn zaakjes volgend jaar wel op orde heeft?
80-90%quote:Op maandag 27 november 2017 02:30 schreef MakkieR het volgende:
Hoe groot achten jullie de kans dat RBR zijn zaakjes volgend jaar wel op orde heeft?
Het team zeker niet, de motorfabrikant mogelijk. Punt is dat de motorenfabriek zich ingesteld lijkt te hebben op subtop, net als het team.quote:Op maandag 27 november 2017 07:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
80-90%
De vraag is echter heeft Renault hun zaakjes op orde?
ik ook nietquote:Op zondag 26 november 2017 21:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik ben te lui om twee jaar terug te gaan zoeken in deze reeks, maar ik kan me niet herinneren dat iedereen hier laaiend enthousiast was over Plooij.
Denk dat het team nu wel op zoek is naar een nieuwe pit member, 2x dezelfde gast die gister de stop verklooide. Vraag me af of de sleutel wel goed was.quote:Op maandag 27 november 2017 07:52 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Het team zeker niet, de motorfabrikant mogelijk. Punt is dat de motorenfabriek zich ingesteld lijkt te hebben op subtop, net als het team.
Hoezo ingesteld op subtop? Ze maken best wel stappenquote:Op maandag 27 november 2017 07:52 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Het team zeker niet, de motorfabrikant mogelijk. Punt is dat de motorenfabriek zich ingesteld lijkt te hebben op subtop, net als het team.
Ja dat is niet eerlijk natuurlijk, want die heeft maar een halve arm.quote:Op zondag 26 november 2017 22:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ken deze site ook niet (noch de betrouwbaarheid, al zie ik dingen staan die ik ook elders heb gelezen), maar volgens deze site was Kubica het snelst in uit de auto komen
http://www.thedrive.com/s(...)is-not-about-fitness
Dat geld van papa kan gewoon blijven komen hoor. Die heeft geld zat om nog honderden miljoenen erin te pompen.quote:Op zondag 26 november 2017 23:35 schreef opreis het volgende:
[..]
Stroll is gewoon te slecht voor F1. In de kwali ook op een seconde met notabene Massa die ook niet eens tot de top 10 van het veld hoort. Zodra het geld van papa niet meer komt denk ik niet dat er iemand op hem zit te wachten. Gaat een dure carriere worden.
Ik denk dat deze GP een pijnlijke preview voor 2018 was.quote:Op maandag 27 november 2017 02:30 schreef MakkieR het volgende:
Hoe groot achten jullie de kans dat RBR zijn zaakjes volgend jaar wel op orde heeft?
Waarmee ze nu inderdaad in de subtop zijn aanbeland. Of ja, net daaronder, want RBR is de subtop.quote:Op maandag 27 november 2017 08:47 schreef opreis het volgende:
[..]
Hoezo ingesteld op subtop? Ze maken best wel stappen
Hoe zat het eigenlijk in de tijd dat RBR dominant was met Vettel, met wat voor motor reden ze toen?quote:Op maandag 27 november 2017 07:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
80-90%
De vraag is echter heeft Renault hun zaakjes op orde?
Stroll rijdt 4 setjes banden aan gort en wordt laatste, echt te triest voor woorden. Idem in Brazilië, die paar "hoge" plekken zijn gewoon mazzel geweest.quote:Op maandag 27 november 2017 08:52 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat geld van papa kan gewoon blijven komen hoor. Die heeft geld zat om nog honderden miljoenen erin te pompen.
Dat weet ik, maar er werd gezegd zodra papa niet meer met geld strooit.quote:Op maandag 27 november 2017 09:33 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Stroll rijdt 4 setjes banden aan gort en wordt laatste, echt te triest voor woorden. Idem in Brazilië, die paar "hoge" plekken zijn gewoon mazzel geweest.
dat heeft ie zeker maar als hij net zo zakelijk naar zijn zoon zou kijken weet hij dat het hem niet gaat worden, zou me ook verbazen als die na 2018 nog rijdt al heb ik geen idee wat voor contract vader met Williams heeft.quote:Op maandag 27 november 2017 09:35 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar er werd gezegd zodra papa niet meer met geld strooit.
Die knaker heeft diepe zakken. Hele diepe zakken.
Tuurlijk. Aan de andere kant, als je zoveel geld hebt dat het eigenlijk toch niet meer op kan en een paar miljoen meer of minder gewoon niet zo heel veel uitmaakt, waarom dan niet aan je zoon geven zodat hij kan doen wat ie leuk vindt omdat ie anders toch niks kan. Dan boeit het toch niet dat ie dit eigenlijk ook niet kan?quote:Op maandag 27 november 2017 09:38 schreef Tarado het volgende:
dat heeft ie zeker maar als hij net zo zakelijk naar zijn zoon zou kijken weet hij dat het hem niet gaat worden
Daddy please ...quote:Op maandag 27 november 2017 09:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat heeft ie zeker maar als hij net zo zakelijk naar zijn zoon zou kijken weet hij dat het hem niet gaat worden, zou me ook verbazen als die na 2018 nog rijdt al heb ik geen idee wat voor contract vader met Williams heeft.
Dat kan ik nog wel begrijpen maar je rijdt toch min of meer voor lul voor een jaar en om dat dan jaren te gaan doen, maar goed ze hebben als het goed is volgend jaar een betere auto, wie weet kan hij daar ook beter mee over wegquote:Op maandag 27 november 2017 09:41 schreef Geralt het volgende:
[..]
Als ik zoveel geld had kocht ik me ook een stoeltje, of ik er nou wat van bakte of niet
Even serieus, zou dat jou wat uitmaken als je een F1 auto kan rijden elke 2 weken? Mij persoonlijk niet denk ikquote:Op maandag 27 november 2017 09:50 schreef Tarado het volgende:
Dat kan ik nog wel begrijpen maar je rijdt toch min of meer voor lul
ik denk dat hun insteek toch anders is dan de jouwequote:Op maandag 27 november 2017 09:52 schreef Geralt het volgende:
[..]
Even serieus, zou dat jou wat uitmaken als je een F1 auto kan rijden elke 2 weken? Mij persoonlijk niet denk ik
Was wel bizar om te horen dat Mercedes 600 man op de motor heeft en 900 man op het chassisquote:Op maandag 27 november 2017 09:46 schreef Peterselieman het volgende:
uiteindelijk moet zoiets de ontwikkeling van de motor ook gaan helpen
Het is schrijnend om te zien dat een van pensioen teruggehaalde Massa met die knakenbak tiende kan worden, terwijl zijn teamgenoot zelfs de Saubers met hun gare kar niet bij kan houden.quote:Op maandag 27 november 2017 09:52 schreef Geralt het volgende:
Maargoed, ik snap de insteek, die knaker heeft niets te zoeken in de F1
Alleen al daarom kan een budgetcap gaan helpen om de zaken iets meer gelijk te trekken.quote:Op maandag 27 november 2017 09:55 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Was wel bizar om te horen dat Mercedes 600 man op de motor heeft en 900 man op het chassis
Had laatst ergens gelezen dat het personeelsbestand van Renault F1 tussen de 700 en 800 man in het totaal zat, dus dat is een behoorlijk verschilletje.
Denk dat RBR & Ferrari ook zoiets hebben, al zal Ferrari wel backing hebben van de Fiat groep.
Toen ze Lotus overnamen was het personeelsbestand nog veel kleiner. Het gaat gewoon tijd kosten om dat team weer op niveau te krijgen maar je ziet al duidelijk dat ze stappen aan het maken zijn. Hulkenberg en Sainz zijn ook niet op hun achterhoofd gevallen natuurlijk.quote:Op maandag 27 november 2017 09:55 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Was wel bizar om te horen dat Mercedes 600 man op de motor heeft en 900 man op het chassis
Had laatst ergens gelezen dat het personeelsbestand van Renault F1 tussen de 700 en 800 man in het totaal zat, dus dat is een behoorlijk verschilletje.
Denk dat RBR & Ferrari ook zoiets hebben, al zal Ferrari wel backing hebben van de Fiat groep.
Vond het wel mooi dat Hülkenberg achteraf gewoon min of meer zei dat het materiaal troep was dat de monteurs gebruikenquote:Op maandag 27 november 2017 08:19 schreef mikieu het volgende:
[..]
Denk dat het team nu wel op zoek is naar een nieuwe pit member, 2x dezelfde gast die gister de stop verklooide. Vraag me af of de sleutel wel goed was.
Was ook bizar dat hij Hartley een tijdje terug mentaal erg zwak vond en een rare snoeshaan noemde die met een apart accent sprak.quote:Op zondag 26 november 2017 23:18 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Wat een lul zeg die Plooij, mister bigshot.
Die vindt zichzelf waarschijnlijk ook oprecht goed.
als je naar de budgetten kijk moeten Ferrari en RBR qua personeelsbestand wel dichter bij Mercedes zitten, misschien is Mercedes gewoon wat eerlijker met toegeven hoeveel mensen ze hebben werkenquote:Op maandag 27 november 2017 09:55 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Was wel bizar om te horen dat Mercedes 600 man op de motor heeft en 900 man op het chassis
Had laatst ergens gelezen dat het personeelsbestand van Renault F1 tussen de 700 en 800 man in het totaal zat, dus dat is een behoorlijk verschilletje.
Denk dat RBR & Ferrari ook zoiets hebben, al zal Ferrari wel backing hebben van de Fiat groep.
Aan de andere kant, met gebruikte onderdelen zat Ricciardo heel dicht op Vettel gisteren. Als de betrouwbaarheid en beschikbaarheid beter kan dan is het gat echt niet groot en zijn er zeker 7/8 circuits waar Red Bull de beste zouden moeten zijnquote:Op maandag 27 november 2017 08:58 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ik denk dat deze GP een pijnlijke preview voor 2018 was.
RBR heeft een prima auto, maar Renault is nog steeds onbetrouwbaar en hebben amper de ontwikkelingen geleverd die er zogenaamd al aan het begin van het seizoen zouden zijn.
Dus elke belofte qua 'quali-mode' of weet ik veel wat, ik geloof er niks van voor 2018. Andere teams rijden daar al 2/3 seizoenen mee en hebben het tot in den treure getest, ik verwacht 6 geplofte Renaults de eerste keer dat ze quali-mode proberen.
Ma stroll en zus stroll stonden gisteren te juichen toen stroll een haas terug in haalde op het rechte stuk met zijn mercedes motor. Die familie is compleet niet van deze wereld.quote:Op maandag 27 november 2017 09:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat heeft ie zeker maar als hij net zo zakelijk naar zijn zoon zou kijken weet hij dat het hem niet gaat worden, zou me ook verbazen als die na 2018 nog rijdt al heb ik geen idee wat voor contract vader met Williams heeft.
Met alles eens behalve bijtanken. Want ondanks verschillende strategie wordt er dan toch meer via de pits ingehaald dan op de baan. Het verschil tussen wel en niet bijtanken was in 2010 wel duidelijk toen met dezelfde wagens zonder bijtanken het aantal inhaalacties op de baan meer dan verdubbelde.quote:Op maandag 27 november 2017 00:43 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Met bijtanken heb je veel meer mogelijkheden qua strategie. Nu is 1x stoppen en iedereen reageert op elkaar om geen undercut om de oren te krijgen. Na deze stop is de race zo goed als klaar.
Aantal inhaalacties zegt ook weinig. Hamilton haalde in Brazilie wat rijders in door op een knopje te drukken, maar er zat geen spannend gevecht bij. Auto's moeten elkaar gewoon fatsoenlijk kunnen volgen en er moeten fatsoenlijke banden komen + bijtanken om meer variatie qua strategie te krijgen.
Zou ook wel apart zijn als ze daar een beetje apathisch bleven kijken natuurlijkquote:Op maandag 27 november 2017 10:04 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ma stroll en zus stroll stonden gisteren te juichen toen stroll een haas terug in haalde op het rechte stuk met zijn mercedes motor. Die familie is compleet niet van deze wereld.
als een Ferrari 20 seconden achter een Mercedes finisht die aan het cruisen is mag je je toch echt wel zorgen maken.quote:Op maandag 27 november 2017 10:03 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Aan de andere kant, met gebruikte onderdelen zat Ricciardo heel dicht op Vettel gisteren. Als de betrouwbaarheid en beschikbaarheid beter kan dan is het gat echt niet groot en zijn er zeker 7/8 circuits waar Red Bull de beste zouden moeten zijn
Volgens mij heeft Ross Brawn ook gezegd dat met het nieuwe motorenreglement ook de software tussen fabrieksteam en klantenteam gelijk moet zijn. Zou ook wel helpen om dat af te dwingen. Nu moet alleen de hardware gelijk zijn.quote:Op maandag 27 november 2017 09:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Alleen al daarom kan een budgetcap gaan helpen om de zaken iets meer gelijk te trekken.
Eigenlijk zou ik het toejuichen als Renault deze winter een stap maakt, zodat teams als Force India en Haas nauwelijks meer punten kunnen pakken. Dat zal Mercedes en Ferrari dwingen tot meer gelijkheid op motorengebied, zodat andere coureurs ook de beschikking krijgen over meer goodies.
ze zouden de powerunits moeten verloten aan het begin van het seizoenquote:Op maandag 27 november 2017 10:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Ross Brawn ook gezegd dat met het nieuwe motorenreglement ook de software tussen fabrieksteam en klantenteam gelijk moet zijn. Zou ook wel helpen om dat af te dwingen. Nu moet alleen de hardware gelijk zijn.
Anders gewoon invoeren dat ze 1x per race mogen bijtanken.quote:Op maandag 27 november 2017 10:05 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Met alles eens behalve bijtanken. Want ondanks verschillende strategie wordt er dan toch meer via de pits ingehaald dan op de baan. Het verschil tussen wel en niet bijtanken was in 2010 wel duidelijk toen met dezelfde wagens zonder bijtanken het aantal inhaalacties op de baan meer dan verdubbelde.
Ik zie het probleem niet. Beter dan een optocht.quote:Op maandag 27 november 2017 10:05 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Met alles eens behalve bijtanken. Want ondanks verschillende strategie wordt er dan toch meer via de pits ingehaald dan op de baan. Het verschil tussen wel en niet bijtanken was in 2010 wel duidelijk toen met dezelfde wagens zonder bijtanken het aantal inhaalacties op de baan meer dan verdubbelde.
Dat soort mensen leven ook in een compleet andere wereld. Voor hun is de wereld een soort speeltuin waarin ze kunnen doen en laten waar ze zin in hebben. Ik zou weleens de eerlijke mening van Frank Williams willen horen over Lance Stroll maar ik begrijp wel dat hij de verantwoordelijkheid draagt over 600+ gezinnen en dus gewoon dat geld pakt om de financiële stabiliteit van zijn team te garanderen. Als ze Sirotkin ernaast zetten dan is het morele faillissement van Sir Frank echter wel compleet met twee paydrivers achter het stuur. Maar eerlijk gezegd zie ik ze de komende jaren niet opboksen tegen Renault, McLaren en de grote drie.quote:Op maandag 27 november 2017 10:04 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ma stroll en zus stroll stonden gisteren te juichen toen stroll een haas terug in haalde op het rechte stuk met zijn mercedes motor. Die familie is compleet niet van deze wereld.
Max zei het al treffend: ze moeten goed naar de regels voor de auto's kijken, zodat ze dichter achter elkaar kunnen rijden. Pas daarna kun je kijken of er circuits op de schop moeten.quote:Op maandag 27 november 2017 10:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet. Beter dan een optocht.
Dan kan je ook de banden wat zachter maken, waardoor 1 stop altijd onmogelijk is tenzij je op de hardste set rijdt. En dat wil niemand.
het is al een afgang dat ze voor de zoveelste keer achter FI zitten die dezelfde motor hebben maar 25-30% minder budgetquote:Op maandag 27 november 2017 10:14 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Dat soort mensen leven ook in een compleet andere wereld. Voor hun is de wereld een soort speeltuin waarin ze kunnen doen en laten waar ze zin in hebben. Ik zou weleens de eerlijke mening van Frank Williams willen horen over Lance Stroll maar ik begrijp wel dat hij de verantwoordelijkheid draagt over 600+ gezinnen en dus gewoon dat geld pakt om de financiële stabiliteit van zijn team te garanderen. Als ze Sirotkin ernaast zetten dan is het morele faillissement van Sir Frank echter wel compleet met twee paydrivers achter het stuur. Maar eerlijk gezegd zie ik ze de komende jaren niet opboksen tegen Renault, McLaren en de grote drie.
Ik heb niks over circuits gezegdquote:Op maandag 27 november 2017 10:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Max zei het al treffend: ze moeten goed naar de regels voor de auto's kijken, zodat ze dichter achter elkaar kunnen rijden. Pas daarna kun je kijken of er circuits op de schop moeten.
Die optocht wordt voorkomen door de andere aanpassingen. Het grootste probleem is dat auto's niet in elkaars slipstream kunnen rijden, waardoor er iets als DRS nodig is om in te halen. Daar moet eerst wat aan gedaan worden.quote:Op maandag 27 november 2017 10:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet. Beter dan een optocht.
Dan kan je ook de banden wat zachter maken, waardoor 1 stop altijd onmogelijk is tenzij je op de hardste set rijdt. En dat wil niemand.
mja, voor de fans op de tribunes en voor de tv is actie op de baan mooier dan er buitenquote:Op maandag 27 november 2017 10:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb niks over circuits gezegd
Ik kan me echt prachtige races herinneren in de tank-periode. Het gebeurde dan wel in de pit soms, maar je zat wel op het puntje van je stoel. Het hoeft niet altijd op de baan.
Spanning > kleurloze inhaalactiequote:Op maandag 27 november 2017 10:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, voor de fans op de tribunes en voor de tv is actie op de baan mooier dan er buiten
dat zijn twee verschillende dingen. Ik heb het niet over die kunstmatige inhaalacties, maar bijvoorbeeld over een gevecht zoals gisteren tussen Grosjean en Stroll of Massa versus Alonso in Brazilië.quote:Op maandag 27 november 2017 10:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Spanning > kleurloze inhaalactie
Dat kleurloze moet er dan ook af, door te zorgen dat de auto's elkaar beter kunnen volgen waardoor wel goede inhaalacties mogelijk zijn.quote:Op maandag 27 november 2017 10:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Spanning > kleurloze inhaalactie
De enige manier om dat te bereiken is door de vleugels van de auto's af te halen zoals in de Formule Ford. Dan draait het om mechanische grip ipv downforce. Gaat dus niet gebeuren.quote:Op maandag 27 november 2017 10:16 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die optocht wordt voorkomen door de andere aanpassingen. Het grootste probleem is dat auto's niet in elkaars slipstream kunnen rijden, waardoor er iets als DRS nodig is om in te halen. Daar moet eerst wat aan gedaan worden.
Volgens mij hebben Hulkenberg en Sainz gewoon 2 eigen pitcrews en is het niet dezelfde monteur geweest.quote:Op maandag 27 november 2017 08:19 schreef mikieu het volgende:
[..]
Denk dat het team nu wel op zoek is naar een nieuwe pit member, 2x dezelfde gast die gister de stop verklooide. Vraag me af of de sleutel wel goed was.
Waarom zou je twee pitcrews willen hebben als je het maximale uit het team wilt halen bij een stop?quote:Op maandag 27 november 2017 10:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Volgens mij hebben Hulkenberg en Sainz gewoon 2 eigen pitcrews en is het niet dezelfde monteur geweest.
Teams hebben maar 1 groepje monteurs die de pitstops doen.quote:Op maandag 27 november 2017 10:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Volgens mij hebben Hulkenberg en Sainz gewoon 2 eigen pitcrews en is het niet dezelfde monteur geweest.
dat drs is inderdaad niet echt geweldig maar er zijn natuurlijk ook wel wat tussenwegen, vorig seizoen leek het mij makkelijker om dicht achter iemand te rijden, in die zin zijn ze dus de verkeerde kant op gegaanquote:Op maandag 27 november 2017 10:34 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
De enige manier om dat te bereiken is door de vleugels van de auto's af te halen zoals in de Formule Ford. Dan draait het om mechanische grip ipv downforce. Gaat dus niet gebeuren.
Sowieso snap ik mensen die klagen over "optochten" niet. Formule 1 is nooit anders geweest. Vroeger werden veel inhaalacties mogelijk gemaakt doordat bijtanken toegestaan was en je dus "zware" en "lichte" auto's rond had rijden. Tegenwoordig hebben we DRS. Mijn voorkeur gaat dan uit naar bijtanken omdat het strategische spelletje vroeger een groot deel van de fun was. En het is geen kunstmatige gimmick zoals DRS dat is. Met DRS open iemand voorbij blazen op het rechte stuk is niet erg indrukwekkend.
Nooit een double stack pitstop gezien?quote:Op maandag 27 november 2017 10:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Volgens mij hebben Hulkenberg en Sainz gewoon 2 eigen pitcrews en is het niet dezelfde monteur geweest.
Ja dat klopt, dit seizoen hebben de auto's meer downforce gekregen dus is het automatisch moeilijker geworden om dicht achter een andere auto te rijden. De reden voor deze veranderingen was om de auto's mooier en sneller te maken, wat ook is gelukt, maar dat inhalen moeilijker zou worden had een kind kunnen voorspellen.quote:Op maandag 27 november 2017 10:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat drs is inderdaad niet echt geweldig maar er zijn natuurlijk ook wel wat tussenwegen, vorig seizoen leek het mij makkelijker om dicht achter iemand te rijden, in die zin zijn ze dus de verkeerde kant op gegaan
Waarom zouden ze dat aanpassen?quote:Op maandag 27 november 2017 11:04 schreef Peterselieman het volgende:
Als ze de 'vuile lucht' kunnen verminderen dan zijn ze al een heel eind
dat is een kwestie van smaak, ik vind die overdreven voorvleugels niet mooi en sowieso de auto's te grootquote:Op maandag 27 november 2017 11:06 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Dat kan wel maar dan moeten ze de vleugels weer kleiner maken en worden de auto's weer lelijk.
Topmotor, STR gaat RBR gewoon voorbij volgend jaar.quote:Op maandag 27 november 2017 11:11 schreef SnowOokami het volgende:
Lees net dat Alonso tijdelijk z'n quali-mode mocht gebruiken om Massa in te halen.
je moet iets proberen om te zorgen dat de auto's dichter achter elkaar kunnen rijden. Daarom is zou een pleidooi voor het grondeffect kans moeten maken.quote:Op maandag 27 november 2017 11:07 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat aanpassen?
Bij Sainz zat het wiel linksvoor niet goed vast. Bij Hulk hadden ze problemen met het vastzetten van het rechter achterwiel. Positie van elk persoon bij een pitstop zal vast hetzelfde zijn. Je weet immers helemaal hoe te bewegen vanaf die positie en wat te verwachten.quote:Op maandag 27 november 2017 10:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Volgens mij hebben Hulkenberg en Sainz gewoon 2 eigen pitcrews en is het niet dezelfde monteur geweest.
Je kan niet alles hebben. Dichtbij rijden zal niet alleen te maken hebben met airflow. Als Merc gewoon 20 km/ph sneller rijdt en de auto daarachter gewoon de power niet heeft om ze bij te benen dan kun je dichtbij rijden wel vergeten. Hoeveel seconden was het verschil gisteren tussen Bottas, Hamilton en Vettel? Meer dan 10, zelfs Ferrari's PU is niet krachtig genoeg om het tegen die van Merc op te nemen. Vettel had een stuurfout (verremde zich bij de eerste bocht) maar HAM had wel meer fouten en dankzij de krachtige PU was de verloren tijd tussen hem en Vettel te verwaarlozen.quote:Op maandag 27 november 2017 11:06 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Dat kan wel maar dan moeten ze de vleugels weer kleiner maken en worden de auto's weer lelijk.
Ik lees allerlei oplossingen om het spannender te maken. Bijtanken weer toestaan (sta daar wel achter), T-cars terug, achtervleugel kleiner. Waarom niet eens gewoon kappen met al dat geswitch tussen die PU modes? Dus gewoon 3 modes waar je uit kan kiezen en dan tijdens de quali en race niet meer dan een mode aanhouden. Bij de VT's geen beperkingen opleggen.quote:Op maandag 27 november 2017 11:11 schreef SnowOokami het volgende:
Lees net dat Alonso tijdelijk z'n quali-mode mocht gebruiken om Massa in te halen.
Dat gaat echt klote worden voor McLaren dan. Ik gun ze een goede PU wel. Ik heb gelezen dat McLaren dwars zat bij de ontwikkeling van de PU met Honda omdat ze er technisch allebei anders naar keken. Honda zou daar niet mee hebben kunnen omgaan.quote:Op maandag 27 november 2017 11:26 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Topmotor, STR gaat RBR gewoon voorbij volgend jaar.
Dat zou wel vet zijn. Meteen ook alle grindbakken terug dat als iemand nét over het randje gaat meteen ook alle grip kwijt is en een driedubbele rietberger door het grind maaktquote:Op maandag 27 november 2017 11:31 schreef Peterselieman het volgende:
Daarom is zou een pleidooi voor het grondeffect kans moeten maken.
Tja volgens mij is de williams helemaal zo slecht nog niet, ze hebben alleen pauper coureurs op het moment.quote:Op maandag 27 november 2017 10:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is al een afgang dat ze voor de zoveelste keer achter FI zitten die dezelfde motor hebben maar 25-30% minder budget
Ik zou Kubica geen paupercoureur noemen eerlijk gezegdquote:Op maandag 27 november 2017 11:41 schreef Sander_Van_Hoorn het volgende:
[..]
Tja volgens mij is de williams helemaal zo slecht nog niet, ze hebben alleen pauper coureurs op het moment.
Ja leuk, en dan bij elk uitstapje een SC omdat er weer een ton grind op de baan ligt.quote:Op maandag 27 november 2017 11:39 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat zou wel vet zijn. Meteen ook alle grindbakken terug dat als iemand nét over het randje gaat meteen ook alle grip kwijt is en een driedubbele rietberger door het grind maakt
jammer is dat hij geen trackrecord heeft in de huidige auto's dus ook al is hij sneller dan Stroll zegt dat nog niets over de werkelijke potentie van de autoquote:Op maandag 27 november 2017 11:42 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik zou Kubica geen paupercoureur noemen eerlijk gezegd
Spec 4 is wel gebouwd maar doordat de scheiding steeds meer in zicht kwam en uiteindelijk doorging heeft Honda die motor niet aan McLaren gegeven omdat het (volgens de geruchten) een behoorlijke doorontwikkeling is van de huidige 3.8quote:Op maandag 27 november 2017 11:37 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Ik lees allerlei oplossingen om het spannender te maken. Bijtanken weer toestaan (sta daar wel achter), T-cars terug, achtervleugel kleiner. Waarom niet eens gewoon kappen met al dat geswitch tussen die PU modes? Dus gewoon 3 modes waar je uit kan kiezen en dan tijdens de quali en race niet meer dan een mode aanhouden. Bij de VT's geen beperkingen opleggen.
[..]
Dat gaat echt klote worden voor McLaren dan. Ik gun ze een goede PU wel. Ik heb gelezen dat McLaren dwars zat bij de ontwikkeling van de PU met Honda omdat ze technisch allebei anders naar keken. Honda zou daar niet mee hebben kunnen omgaan.
Andere bronnen spreken weer van dat Honda er gewoon een potje van heeft gemaakt. Die spec 4 hebben we niet meer in actie mogen zien bij McLaren of wel? Als volgend seizoen alles goed en wel gaat bij STR zie ik dat toch wel een beetje als naaistreek van Honda dan.
Hij heeft alleen niet zoveel races gedaan dit jaar voor Williams of wel?quote:Op maandag 27 november 2017 11:42 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik zou Kubica geen paupercoureur noemen eerlijk gezegd
zwaarder maar betrouwbaarder toch?quote:Op maandag 27 november 2017 11:44 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Spec 4 is wel gebouwd maar doordat de scheiding steeds meer in zicht kwam en uiteindelijk doorging heeft Honda die motor niet aan McLaren gegeven omdat het (volgens de geruchten) een behoorlijke doorontwikkeling is van de huidige 3.8
en sneller, maar ik meen ook gelezen te hebben dat ie niet helemaal in de huidige McLaren zou passenquote:Op maandag 27 november 2017 11:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
zwaarder maar betrouwbaarder toch?
Onderblok blijft hetzelfde, nieuwe en zwaardere kop en volgens de laatste informatie hebben ze de MGU-H verplaatst omdat het nagenoeg onmogelijk was om die binnen een dag te vervangen daarom hebben ze zoveel ICE penalties genomen ook al was alleen de MGU-H kapot.quote:Op maandag 27 november 2017 11:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
zwaarder maar betrouwbaarder toch?
dat is geloof het enige wat Renault wel goed op orde heeft en Mercedes uiteraard, Ferrari schijnt ook niet zo zuinig te zijnquote:Op maandag 27 november 2017 11:53 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Onderblok blijft hetzelfde, nieuwe en zwaardere kop en volgens de laatste informatie hebben ze de MGU-H verplaatst omdat het nagenoeg onmogelijk was om die binnen een dag te vervangen daarom hebben ze zoveel ICE penalties genomen ook al was alleen de MGU-H kapot.
En ze focussen nu vooral op brandstofbesparing, MGU-H en ERS. Blijkbaar zuipt de Honda motor ca. 14kg meer brandstof per race en moeten ze bij de hoge snelheidscircuits ook gewoon brandstof besparen anders gaan ze over die 100kg/uur limiet heen. En wat Alonso gisteren ook over de radio riep, de ze hebben nu te weinig deployment om mee te kunnen met de andere motoren.
Er is een verschil tussen een inhaalactie een gevecht. Vergeet dat niet.quote:Op maandag 27 november 2017 11:54 schreef Waffle het volgende:
Ik zie het regelmatig weer terug komen dat bijtanken weer toegestaan moet worden en dat dat voor meer acties gaat zorgen. Volgens mij blijkt uit alle data dat het tegenovergestelde waar is. Toen het werd geïntroduceerd gingen de inhaalacties omlaag en toen het verboden werd ging het omhoog en toen bestond drs in het eerste jaar nog niet.
Denk eerder dat Renault gewoon langzamer is omdat ze dit juist niet op orde hebben maar het voordeel daarvan is dat je altijd vol gas kan blijven rijden.quote:Op maandag 27 november 2017 11:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is geloof het enige wat Renault wel goed op orde heeft en Mercedes uiteraard, Ferrari schijnt ook niet zo zuinig te zijn
ik had ergens gelezen dat hun rendement wel hoog ligtquote:Op maandag 27 november 2017 11:58 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Denk eerder dat Renault gewoon langzamer is omdat ze dit juist niet op orde hebben maar het voordeel daarvan is dat je altijd vol gas kan blijven rijden.
Dit! Een betere oplossing ga je niet vinden.quote:Op maandag 27 november 2017 11:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je moet iets proberen om te zorgen dat de auto's dichter achter elkaar kunnen rijden. Daarom is zou een pleidooi voor het grondeffect kans moeten maken.
Klopt maar er achter blijven hangen en wachten tot de gene die voor je ligt gaat stoppen om hem met de pitstop in te halen, vind ik persoonlijk ook niks.quote:Op maandag 27 november 2017 11:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen een inhaalactie een gevecht. Vergeet dat niet.
ik zeg toch ook niet iedereen of hier. Ik zei juist heel specifiek half f1-beminnend Nederland. Waarvan er ook een aantal hier zitten, ik kan me de posts "Jack Plooij " en "wees blij dat er überhaupt weer een pitreporter is" nog wel herinneren.quote:Op zondag 26 november 2017 21:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik ben te lui om twee jaar terug te gaan zoeken in deze reeks, maar ik kan me niet herinneren dat iedereen hier laaiend enthousiast was over Plooij.
Whehe hier ook. Denk dat hier redelijk wat mensen rondtoeven die geen Ziggo hebben, dan wel in het buitenland wonen. Ik krijg apart beeld van die meneer Plooij die ik enkel ken van de verhalen in dit topic 😂quote:Op maandag 27 november 2017 12:49 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
ik zeg toch ook niet iedereen of hier. Ik zei juist heel specifiek half f1-beminnend Nederland. Waarvan er ook een aantal hier zitten, ik kan me de posts "Jack Plooij " en "wees blij dat er überhaupt weer een pitreporter is" nog wel herinneren.
Maar goed, zal me worst wezen, kan die hele zender niet kijken dus zie enkel de zure posts in dit topic....
Tijdens het bijtanken tijdperk waren er juist nog veel minder gevechten op de baan.quote:Op maandag 27 november 2017 10:34 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
De enige manier om dat te bereiken is door de vleugels van de auto's af te halen zoals in de Formule Ford. Dan draait het om mechanische grip ipv downforce. Gaat dus niet gebeuren.
Sowieso snap ik mensen die klagen over "optochten" niet. Formule 1 is nooit anders geweest. Vroeger werden veel inhaalacties mogelijk gemaakt doordat bijtanken toegestaan was en je dus "zware" en "lichte" auto's rond had rijden. Tegenwoordig hebben we DRS. Mijn voorkeur gaat dan uit naar bijtanken omdat het strategische spelletje vroeger een groot deel van de fun was. En het is geen kunstmatige gimmick zoals DRS dat is. Met DRS open iemand voorbij blazen op het rechte stuk is niet erg indrukwekkend.
Wat ? Is deels gewoon waar. Andere klassen wordt er wel ingehaald.quote:Op maandag 27 november 2017 13:34 schreef zoem het volgende:
Tilke: No overtaking is by no means the fault of the track
Precies, het enige wat ze toen deden was brandstof sparen als ze klem zaten. Vervolgens vlammen als die ander gestopt was, eventueel 1s korter tanken om erlangs te komen en dan weer brandstof sparen.quote:Op maandag 27 november 2017 11:54 schreef Waffle het volgende:
Ik zie het regelmatig weer terug komen dat bijtanken weer toegestaan moet worden en dat dat voor meer acties gaat zorgen. Volgens mij blijkt uit alle data dat het tegenovergestelde waar is. Toen het werd geïntroduceerd gingen de inhaalacties omlaag en toen het verboden werd ging het omhoog en toen bestond drs in het eerste jaar nog niet.
Dat was Rozenwater, en een aangepaste Williams livery wordt sinds 2014 (toetreding Martini) ieder jaar gebruikt bij deze zandbak race.quote:Op maandag 27 november 2017 11:55 schreef Gruj0 het volgende:
Viel iemand gisteren het kleurschema van Williams op?
Geen Martini uitingen, alleen die van Rexona. Zelfs die persdame bij Massa na de race, had een sticker over het Martini logo van haar hemd. De hele pitcrew met Massa en Stroll hadden ook werksuits zonder het Martini logo zover dat te zien was op TV.
Zal vast te maken hebben gehad met het alcohol beleid van VAE. Williams moest wel erg ver gaan, dat zal ook wat geld hebben gekost.
Was dat champagne trouwens, wat Bottas, Hamilton en Vettel dronken?
Achterlijk eigenlijk. Stel je eens voor zeg dat je als vrome moslim geconfronteerd wordt met een drank merk op een auto of tenue...quote:Op maandag 27 november 2017 17:23 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dat was Rozenwater, en een aangepaste Williams livery wordt sinds 2014 (toetreding Martini) ieder jaar gebruikt bij deze zandbak race.
[ afbeelding ]
Geen enkel teamlid heeft in zo'n weekend ook maar enige uiting van Martini op zijn of haar kleding staan. Dat zie je ook op deze Class of '17 foto van afgelopen weekend.
dat zeiden "we"/ze 15 jaar geleden ook over die kanker verwekkers in fel gekleurde pakjes.quote:Op maandag 27 november 2017 17:44 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Achterlijk eigenlijk. Stel je eens voor zeg dat je als vrome moslim geconfronteerd wordt met een drank merk op een auto of tenue...
Domme vraag misschien, maar als je achter een andere auto rijdt heb je toch ook slipstream effect? Je wordt meegezogen waardoor je automatisch harder gaat. Beetje hetzelfde effect als wanneer ik met mn fiets achter een brommer of vrachtwagen rijdt.quote:Op maandag 27 november 2017 11:04 schreef Peterselieman het volgende:
Als ze de 'vuile lucht' kunnen verminderen dan zijn ze al een heel eind
ken Plooij jammer genoeg nog van het laatste jaar RTL5 en daarna SBSSMS6. Was ik even blij toen het terug ging naar RTL7 en Plooij mooi Domino Day ( _!!!! ) mocht gaan presenteren. Was bagger en zal altijd bagger blijven....quote:Op maandag 27 november 2017 13:53 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Whehe hier ook. Denk dat hier redelijk wat mensen rondtoeven die geen Ziggo hebben, dan wel in het buitenland wonen. Ik krijg apart beeld van die meneer Plooij die ik enkel ken van de verhalen in dit topic 😂
Domino Dayquote:Op maandag 27 november 2017 18:27 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
ken Plooij jammer genoeg nog van het laatste jaar RTL5 en daarna SBSSMS6. Was ik even blij toen het terug ging naar RTL7 en Plooij mooi Domino Day ( _!!!! ) mocht gaan presenteren. Was bagger en zal altijd bagger blijven....
Ja, alleen kunnen ze niet van dat slipstreameffect gebruik maken omdat ze dicht achter een andere auto niet zo snel door de bocht kunnen vanwege het gebrek aan downforce waardoor ze er op het rechte stuk te ver achter zitten.quote:Op maandag 27 november 2017 18:24 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Domme vraag misschien, maar als je achter een andere auto rijdt heb je toch ook slipstream effect? Je wordt meegezogen waardoor je automatisch harder gaat. Beetje hetzelfde effect als wanneer ik met mn fiets achter een brommer of vrachtwagen rijdt.
Ik dacht even dat FI een vrouw als testrijder hadquote:Force India
Dinsdag: Nikita Mazepin
Woensdag: Sergio Pérez, Esteban Ocon
Klopt maar je verliest teveel terrein in de bochten ervoor. Daardoor kom je amper in de slipstream.quote:Op maandag 27 november 2017 18:24 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Domme vraag misschien, maar als je achter een andere auto rijdt heb je toch ook slipstream effect? Je wordt meegezogen waardoor je automatisch harder gaat. Beetje hetzelfde effect als wanneer ik met mn fiets achter een brommer of vrachtwagen rijdt.
Elton John is homo.quote:Op maandag 27 november 2017 19:27 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ik dacht even dat FI een vrouw als testrijder had
Ten tijde van de hit Nikita was hij met een vrouw getrouwdquote:
Bedankt iig zat me al suf te denken waar Welt het nu over had.quote:Op maandag 27 november 2017 19:52 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ten tijde van de hit Nikita was hij met een vrouw getrouwd
Waarom weet ik dit
Tis nog maar afwachten of McLaren dezelfde motoren als RBR gaat krijgenquote:Op maandag 27 november 2017 20:27 schreef Fer het volgende:
Ik hoop het ook wel. Dat Renault die paar tienden in de Q kan leveren en McLaren niet heeft zitten trollen met hun “beste chassis” “snelste in de bochten” geblaat.
quote:Op maandag 27 november 2017 20:30 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Tis nog maar afwachten of McLaren dezelfde motoren als RBR gaat krijgen
Als dat niet zo is
M'n ogenquote:Op maandag 27 november 2017 20:31 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dikke V6 erin! Hoppa, gaan!
Het gezegde 'een suffe middenklasser wordt nooit een aantrekkelijke sportieve wagen' gaat ook hier weer prima op.quote:
Ik dacht dat de Renault-motoren in de RBR's STR's en Renault zelf exact hetzelfde waren? Op wat tijdsverschil in bepaalde specs na?quote:Op maandag 27 november 2017 20:30 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Tis nog maar afwachten of McLaren dezelfde motoren als RBR gaat krijgen
Als dat niet zo is
Valt wel mee toch? OPC van Opel is gewoon hetzelfde als AMG van Mercedes, zo moeilijk is het nietquote:Op maandag 27 november 2017 20:38 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Het gezegde 'een suffe middenklasser wordt nooit een aantrekkelijke sportieve wagen' gaat ook hier weer prima op.
Maar toch altijd nog beter dan een grijze Opel met teveel afkortingen.
In den beginne van het jaar kreeg Honda veel stront over zich heen vanwege vibraties. Bleken die achteraf toch ff uit het stuk dat Mclaren bouwt te komen..... oeps. Er is ook ergens een interview met een Mclaren engineer dat Honda 3 concepts had, ze een duidelijke voorkeur hadden maar Mclaren koos voor degene waar het meeste risico aan vastzat. Honda zou nog wel eens positief kunnen verrassen volgend jaar.quote:Op maandag 27 november 2017 11:37 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Bij Sainz zat het wiel linksvoor niet goed vast. Bij Hulk hadden ze problemen met het vastzetten van het rechter achterwiel. Positie van elk persoon bij een pitstop zal vast hetzelfde zijn. Je weet immers helemaal hoe te bewegen vanaf die positie en wat te verwachten.
[..]
Je kan niet alles hebben. Dichtbij rijden zal niet alleen te maken hebben met airflow. Als Merc gewoon 20 km/ph sneller rijdt en de auto daarachter gewoon de power niet heeft om ze bij te benen dan kun je dichtbij rijden wel vergeten. Hoeveel seconden was het verschil gisteren tussen Bottas, Hamilton en Vettel? Meer dan 10, zelfs Ferrari's PU is niet krachtig genoeg om het tegen die van Merc op te nemen. Vettel had een stuurfout (verremde zich bij de eerste bocht) maar HAM had wel meer fouten en dankzij de krachtige PU was de verloren tijd tussen hem en Vettel te verwaarlozen.
[..]
Ik lees allerlei oplossingen om het spannender te maken. Bijtanken weer toestaan (sta daar wel achter), T-cars terug, achtervleugel kleiner. Waarom niet eens gewoon kappen met al dat geswitch tussen die PU modes? Dus gewoon 3 modes waar je uit kan kiezen en dan tijdens de quali en race niet meer dan een mode aanhouden. Bij de VT's geen beperkingen opleggen.
[..]
Dat gaat echt klote worden voor McLaren dan. Ik gun ze een goede PU wel. Ik heb gelezen dat McLaren dwars zat bij de ontwikkeling van de PU met Honda omdat ze er technisch allebei anders naar keken. Honda zou daar niet mee hebben kunnen omgaan.
Andere bronnen spreken weer van dat Honda er gewoon een potje van heeft gemaakt. Die spec 4 hebben we niet meer in actie mogen zien bij McLaren of wel? Als volgend seizoen alles goed en wel gaat bij STR zie ik dat toch wel een beetje als naaistreek van Honda dan.
Het was toch een OPC met ABC+ ofzo. Nouja, boeit niet. Hij wordt er niet leuker van.quote:Op maandag 27 november 2017 20:42 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Valt wel mee toch? OPC van Opel is gewoon hetzelfde als AMG van Mercedes, zo moeilijk is het niet
Ja klopt, op dit moment nog wel. En Zak Brown beweert ook dat zij dezelfde spec motoren krijgen als RBR, echter zoals wel vaker te zien is, hoeft dat helemaal niet waar te zijn.quote:Op maandag 27 november 2017 20:41 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Ik dacht dat de Renault-motoren in de RBR's STR's en Renault zelf exact hetzelfde waren? Op wat tijdsverschil in bepaalde specs na?
Ik had het over Stroll/Massaquote:Op maandag 27 november 2017 11:42 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik zou Kubica geen paupercoureur noemen eerlijk gezegd
IDS+quote:Op maandag 27 november 2017 20:46 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Het was toch een OPC met ABC+ ofzo. Nouja, boeit niet. Hij wordt er niet leuker van.
Ik kan niet wachten op volgend seizoen.
Hij rijdt er wel een stuk beter door op een circuitquote:IDS+ : Interactive Dynamic Driving System. Manages EBD, CDC, ESP over the CAN network.
CDC: Continuous Damping Control. Adjusts suspension stiffness
EBD: Emergency Brake Distribution. Puts extra pressure on the brakes in case of emergency braking
CBC: Cornering Braking Control.
ESP: Electronic Stability Program. Keeps you from getting killed.
TC: Traction Control
Dat is toch nu exact hetzelfde met de banden? Alleen rijdt iedereen nu op 80% om ze te sparen.quote:Op maandag 27 november 2017 12:25 schreef Waffle het volgende:
[..]
Klopt maar er achter blijven hangen en wachten tot de gene die voor je ligt gaat stoppen om hem met de pitstop in te halen, vind ik persoonlijk ook niks.
Na elke inhaalpoging de pit in. Dat willen we ook niet, nee.quote:Op maandag 27 november 2017 20:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is toch nu exact hetzelfde met de banden? Alleen rijdt iedereen nu op 80% om ze te sparen.
En ze zijn helemaal niet te hard, maak je ze weer te zacht krijg je weer belachelijke taferelen zoals in 2012.
Lijkt me ook maar een bizare situatie. Heb je als klantenteam dus van die Renault engineers in je garage zitten die in je gezicht keihard zweren dat de motoren op 100% draaien en ondertussen krijgen ze stieken een appje van Cyril Abiteboul om een bepaalde setting te knijpen voor 0,2s rondetijd.quote:Op maandag 27 november 2017 20:46 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ja klopt, op dit moment nog wel. En Zak Brown beweert ook dat zij dezelfde spec motoren krijgen als RBR, echter zoals wel vaker te zien is, hoeft dat helemaal niet waar te zijn.
Dat RBR dezelfde motoren krijgt als het Renault fabrieksteam blijkt ergens contractueel afgesproken te zijn jaren geleden, maar waarom zou Renault hetzelfde doen voor McLaren? Kan best dat die een mindere mapping krijgen van Renault zodat zij ook niet het fabrieksteam voorblijven volgend jaar.
En het valt nagenoeg niet te controleren.
Denk dat de Renault engineers bij de klantenteams zich voornamelijk richten op het mechanische gedeelte en dat het hoofdkantoor de software aanlevert. De mapping wordt namelijk al van te voren bepaald en pas aangeleverd op het circuit, ff de ECU flashen en klaar , daarna kun je op de engine modes na niks meer aan de mapping veranderen.quote:Op maandag 27 november 2017 21:24 schreef Fer het volgende:
[..]
Lijkt me ook maar een bizare situatie. Heb je als klantenteam dus van die Renault engineers in je garage zitten die in je gezicht keihard zweren dat de motoren op 100% draaien en ondertussen krijgen ze stieken een appje van Cyril Abiteboul om een bepaalde setting te knijpen voor 0,2s rondetijd.
Of wellicht krijgen de gedetacheerde engineers ook niet alles te weten van het hoofdkantoor.
Nikita Mazepin niet kennenquote:Op maandag 27 november 2017 19:27 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ik dacht even dat FI een vrouw als testrijder had
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | dinsdag woensdag Mercedes Lewis Hamilton Valtteri Bottas Ferrari Kimi Raikkonen Sebastian Vettel Red Bull Daniel Ricciardo Max Verstappen Force India Nikita Mazepin Perez/Ocon Williams Kubica/Stroll Sirotkin/Kubica Renault Nico Hulkenberg Carlos Sainz Toro Rosso Sean Gelael Hartley/Gasly Haas Romain Grosjean Kevin Magnussen McLaren Alonso/Turvey Vandoorne/Norris Sauber Marcus Ericsson Charles Leclerc |
Het verschil is dat als je nu als eerste naar binnen gaat je na je stop sneller bent vanwege de nieuwe banden. Als die gene die voor jou reed na jou gaat, dan is er een kans dat jij er voor terecht komt. Wat er dan gebeurt is dat de achterligger nu de nieuwere banden heeft en daardoor in theorie nu sneller is. Met brandstof tanken was dit andersom. Die gene die als eerste gaat, is na zijn stop zwaarder en dus langzamer. Dus moet je sparen om zo laat mogelijk te gaan tanken.quote:Op maandag 27 november 2017 20:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is toch nu exact hetzelfde met de banden? Alleen rijdt iedereen nu op 80% om ze te sparen.
En ze zijn helemaal niet te hard, maak je ze weer te zacht krijg je weer belachelijke taferelen zoals in 2012.
Ik heb in ieder geval veel meer plezier gehad bij het kijken van de races dan de afgelopen jaren. Af en toe zit er gewoon een flutrace zoals deze tussen. Men is in 2009 en daarna 2014 twee keer compleet de verkeerde kant op gegaan, en dat heeft men eindelijk ingezien.
nee. Je bent een onnozele als je een Splash&Dash nodig hebtquote:
Je ziet tegenwoordig altijd dat de voorganger een ronde later direct countert en de pits in gaat en de race is over na de enige pitstop. Dat zag je gisteren en in Brazilie ook toen Vettel direct een ronde na de stop van Bottas naar binnen kwam, allemaal erg voorspelbaar.quote:Op maandag 27 november 2017 22:41 schreef Waffle het volgende:
[..]
Het verschil is dat als je nu als eerste naar binnen gaat je na je stop sneller bent vanwege de nieuwe banden. Als die gene die voor jou reed na jou gaat, dan is er een kans dat jij er voor terecht komt. Wat er dan gebeurt is dat de achterligger nu de nieuwere banden heeft en daardoor in theorie nu sneller is. Met brandstof tanken was dit andersom. Die gene die als eerste gaat, is na zijn stop zwaarder en dus langzamer. Dus moet je sparen om zo laat mogelijk te gaan tanken.
Daarom vind ik het tankverbod een goede zaak. Overigens vind ik het afgelopen seizoen ook erg gaaf hoor en heb ik in principe ook geen probleem met de huidige staat.
Ik vind het alleen altijd vreemd dat mensen maar terug blijven komen met dat bijtanken, terwijl er in die tijd heel veel mensen altijd zaten te klagen over de lage aantallen acties. Het lijkt een beetje dat mensen die tijd helemaal niet goed herinneren. Ook op andere fora zie je dat veel. Tot het meest extreme voorbeeld dat er mensen hopen dat gegroefde banden terug komen...
Met dat de banden te hard zijn bedoel ik dat het niet de bedoeling kan zijn dat je een race uitrijdt op een setje ultras en supersofts.
Dat Sky die lijst minder compleet heeft dan GPupdatequote:Op maandag 27 november 2017 22:40 schreef sasquatsch het volgende:
Voor de volledigheid de line-up (voor zover bekend) van de bandentest van de komende dagen.
[ code verwijderd ]
Vanwege de gemiste test in Brazilië gaat McLaren met twee auto's testen. Een auto werkt het programma zoals gepland in Brazilië af en de andere auto werkt het reguliere programma af.
quote:Mercedes
Dinsdag: Lewis Hamilton
Woensdag: Valtteri Bottas
Ferrari
Dinsdag: Kimi Räikkönen
Woensdag: Sebastian Vettel
Red Bull
Dinsdag: Daniel Ricciardo
Woensdag: Max Verstappen
Force India
Dinsdag: Nikita Mazepin
Woensdag: Sergio Pérez, Esteban Ocon
Williams
Dinsdag: Robert Kubica, Lance Stroll
Woensdag: Sergey Sirotkin. Robert Kubica
Renault
Dinsdag: Nico Hülkenberg
Woensdag: Carlos Sainz
Toro Rosso
Dinsdag: n.n.b.
Woensdag: n.n.b.
Haas
Dinsdag: Romain Grosjean
Woensdag: Kevin Magnussen
McLaren
Dinsdag: Fernando Alonso, Oliver Turvey
Woensdag: Stoffel Vandoorne, Lando Norris
Sauber
Dinsdag: Marcus Ericsson
Woensdag: Charles Leclerc
Met bijtanken heb je hetzelfde effect. Alleen maar actie in de pits en niet op de baan.quote:Op dinsdag 28 november 2017 01:44 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Je ziet tegenwoordig altijd dat de voorganger een ronde later direct countert en de pits in gaat en de race is over na de enige pitstop. Dat zag je gisteren en in Brazilie ook toen Vettel direct een ronde na de stop van Bottas naar binnen kwam, allemaal erg voorspelbaar.
Met tankstops heb je 2 variabelen waarmee je iets kunt doen, de bandenslijtage en de hoeveelheid brandstof.
Nog meer drag voor McLarentwitter:Olav_Mol twitterde op dinsdag 28-11-2017 om 08:37:02 Hier dus 😎😎 https://t.co/kR4u5vmq0r reageer retweet
Dat GPUpdate niet weet wie er voor Toro Rosso rijdtquote:Op dinsdag 28 november 2017 07:40 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Dat Sky die lijst minder compleet heeft dan GPupdate
[..]
Galeal en Kvyat toch?quote:Op dinsdag 28 november 2017 08:50 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat GPUpdate niet weet wie er voor Toro Rosso rijdt
Spoilers in tags aubquote:Op dinsdag 28 november 2017 08:48 schreef SnowOokami het volgende:
Extra spoilers!Nog meer drag voor McLarentwitter:Olav_Mol twitterde op dinsdag 28-11-2017 om 08:37:02 Hier dus 😎😎 https://t.co/kR4u5vmq0r reageer retweet
Denk eerder aan onvermogen in de bovenkamer.quote:Op dinsdag 28 november 2017 09:46 schreef DKUp het volgende:
Is Olav bezopen of dyslectisch ?
Zijn tweets zijn redelijk onduidelijk.
Aldus onze vrienden van nu.nlquote:Kubica rijdt zesde tijd in Williams op cruciale eerste testdag
Robert Kubica heeft dinsdagochtend honderd rondes afgelegd in de auto van Williams. De Pool hoopt tijdens testdagen op het circuit in Abu Dhabi een stoeltje voor volgend seizoen af te dwingen.
Kubica zette met 1.41,296 de zesde tijd neer van de elf coureurs die in actie kwamen. Lance Stroll kruipt dinsdagmiddag achter het stuur van de Williams. Woensdag komen Kubica en de Russische coureur Sergey Sirotkin in actie voor het team.
Bij de testdagen op het Yas Marina Circuit worden de Pirelli-banden van volgend jaar getest door de teams. Ook rijden sommige auto's met de halo, de hoofdbescherming die vanaf komend seizoen verplicht is.
Kubica aast op een rentree in de koningsklasse van de autosport. De 32-jarige Pool moest in 2011 zijn loopbaan beëindigen nadat hij bij een crash in een rally bijna zijn arm verloor.
Na een langdurige revalidatie werd Kubica de laatste maanden veelvuldig in verband gebracht met een rentree in de Formule 1. Hij legde al eerder tests af voor Williams en Renault.
De testdagen in Abu Dhabi worden als cruciaal gezien voor de kansen van Kubica op een stoeltje in 2017. Alleen Williams en Sauber hebben hun rijdersduo voor 2018 nog niet rond. Bij Williams nam de Braziliaanse routinier Felipe Massa (36) afgelopen weekend afscheid.
Max Verstappen komt woensdag in actie in Abu Dhabi, waar zondag de laatste Grand Prix van het jaar werd verreden. Dinsdag kwam teamgenoot Daniel Ricciardo tot de vijfde tijd: 1.40,713. Kimi Raikkonen was in zijn Ferrari de snelste (1.37,768). Wereldkampioen Lewis Hamilton klokte namens Mercedes de vierde tijd (1.40.017) achter Romain Grosjean (Haas) en Nico Hülkenberg (Renault).
Fernando Alonso crashte al vroeg met zijn McLaren en kon pas aan het einde van de sessie weer de baan op.
De fysieke motor wel, software technisch misschien niet. En probeer het maar eens te bewijzen... 10~15pk is al genoeg.quote:Op dinsdag 28 november 2017 13:18 schreef Lokale_Notabele het volgende:
McLaren krijgt echt wel dezelfde spec als RBR hoor. Ze zijn daar niet helemaal op hun achterhoofd gevallen. De overstap naar Renault is een bewuste keuze geweest, niet noodgedwongen.
Tja, wie zegt dat RBR dezelfde motor/software blijft krijgen als Renault wanneer die hun chassis eenmaal op orde hebben.quote:Op dinsdag 28 november 2017 13:28 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
De fysieke motor wel, software technisch misschien niet. En probeer het maar eens te bewijzen... 10~15pk is al genoeg.
Nee maar STR speelde niet meer mee voor Renault, nu gaan ze dus hun motor geven aan McLaren met als risico dat McLaren nu weer voor Renault komt...quote:Op dinsdag 28 november 2017 14:08 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Tja, wie zegt dat RBR dezelfde motor/software blijft krijgen als Renault wanneer die hun chassis eenmaal op orde hebben.
Zo kun je van alles blijven bedenken. Zolang je als klantenteam afneemt zul je dat soort twijfels altijd kunnen blijven houden. De situatie dat je als klant beter presteert dan het fabrieksteam is natuurlijk gewoon bizar.
Vanochtend alquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |