abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_175318298
Gratis DJ-software

33059_scr.jpg

Gebruiken sommigen van jullie dit weleens? Ik wil graag weleens mash-ups maken of nummers in elkaar overmixen (en niet alleen maar met crossfading). Ik probeerde dat met Audacity, maar dan is het ontiegelijk veel werk. Dan ben je dagen bezig en heb je welgeteld 5 minuten aan mix met 3 of 4 nummers. Want je moet knippen, plakken, loops maken, exporteren en het moeilijkste is om oversturing te voorkomen zonder daarbij het volume opeens te halveren.

Mixxx lijkt me toch een heel stuk makkelijker. Maar hoe kan je tracks exact op een bepaald punt mixen?
pi_175318667
Met Mixxx mix je live, je kan wel vooraf cuepoints instellen, maar misschien is het beter om de nummers in de juiste volgorde te zetten, en gewoon live alles te mixen. ben je net zo lang bezig als de mash-up die je maakt.
pi_175319299
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 14:55 schreef Embraer89 het volgende:
Met Mixxx mix je live, je kan wel vooraf cuepoints instellen, maar misschien is het beter om de nummers in de juiste volgorde te zetten, en gewoon live alles te mixen. ben je net zo lang bezig als de mash-up die je maakt.
Met live mixen heb ik geen ervaring. Het is moeilijk om het echt synchroon te krijgen.

Als je andere software weet, hoor ik het graag. Anderzijds overweeg ik hierdoor wel om een keer een workshop DJen te volgen. Het is sowieso leuk om zoiets te kunnen, maar het helpt ook in de muziekproductie.
pi_175319323
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 15:20 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Met live mixen heb ik geen ervaring. Het is moeilijk om het echt synchroon te krijgen.

Als je andere software weet, hoor ik het graag. Anderzijds overweeg ik hierdoor wel om een keer een workshop DJen te volgen. Het is sowieso leuk om zoiets te kunnen, maar het helpt ook in de muziekproductie.
Synchroon is juist heel makkelijk, gewoon de sync knop gebruiken, wel zorgen dat je nummers hebt met een beetje dezelfde bpm, en natuurlijk tellen...
pi_175374181
Probeer eens Ableton.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')