abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175310401
Ook in dit deel van de reeks kun je met FOK!kers delen welke boeken je aan het lezen bent.

Wil je een uitgebreide mening over een boek posten, dan kan dat ook hier: TTK / [RECENSIES] Wat vind jij van de boeken die je hebt gelezen?
pi_175310443
Ik heb net deze uit die ik bij de 1-euro boekenverkoop van de bieb had meegenomen:



quote:
Gwen is eraan gewend weinig aandacht en liefde te krijgen. Haar vader, een zeebioloog, stortte zich na de dood van haar moeder volledig op zijn werk. En haar man, de altijd even beheerste en brave Peter brengt ook weinig opwinding in haar leven. Als ze plotseling haar ex-vriendje van vroeger, de uitbundige Alex tegenkomt, herinnert ze zich hun intense liefde als de dag van gisteren. Als Alex haar vraagt om te doen alsof ze zijn verloofde is zodat hij de laatste wens van zijn stervende moeder kan vervullen, besluit Gwen met instemming van Peter om op zijn verzoek in te gaan. Voor één weekend maar, wat kan het voor kwaad?
Eenmaal opgenomen in Alex warme en eigenzinnige familie, begint Gwen zich langzaam af te vragen wat het begrip liefde nu eigenlijk voor haar betekent. Terwijl ze de ware toedracht van haar moeders dood ontrafelt begint het erop te lijken dat haar gespeelde relatie met Alex wel eens meer zou kunnen betekenen dan ze denkt
Je weet natuurlijk van te voren al hoe dit gaat aflopen :') Maar het was wel een leuk boek verder, las wel makkelijk weg.
  Moderator zondag 26 november 2017 @ 10:27:00 #3
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175313259


Deel twee in de ijzersterke stripreeks gemaakt door native americans over hun nog levende cultuur. Er staan vele verhalen in die nog nooit in schrift gepubliceerd zijn allemaal wel met toestemming van de elders natuurlijk. Net als deel één een erg mooie collectie.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 1 december 2017 @ 11:37:20 #4
336295 spiritoffreedom
just a lonely girl
pi_175421549
ik lees nu vele hemels boven de zevende van Griet op de Beeck. leuk boek.
a spiritual person is a strong person who feels deep emotions
pi_175423376

quote:
The last remnants of the human race left a dying Earth, desperate to find a new home among the stars. Following in the footsteps of their ancestors, they discover the greatest treasure of the past age - a world terraformed and prepared for human life.

But all is not right in this new Eden. In the long years since the planet was abandoned, the work of its architects has borne disastrous fruit. The planet is not waiting for them, pristine and unoccupied. New masters have turned it from a refuge into mankind's worst nightmare.

Now two civilizations are on a collision course, both testing the boundaries of what they will do to survive. As the fate of humanity hangs in the balance, who are the true heirs of this new Earth?
Absolute aanrader voor iedereen die Neal Stephenson goed vindt ^O^ Vooral de Stephenson van Snow Crash, voordat hij historische romans van 1000+ bladzijden ging schrijven.
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 1 december 2017 @ 13:12:07 #6
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_175423507


quote:
The summer of 1927 began with Charles Lindbergh crossing the Atlantic. Meanwhile, Babe Ruth was closing in on the home run record. In Newark, New Jersey, Alvin "Shipwreck" Kelly sat atop a flagpole for twelve days, and in Chicago, the gangster Al Capone was tightening his grip on bootlegging. The first true "talking picture," Al Jolson's The Jazz Singer, was filmed, forever changing the motion picture industry.

All this and much, much more transpired in the year Americans attempted and accomplished outsized things--and when the twentieth century truly became the American century. One Summer transforms it all into narrative nonfiction of the highest order.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  vrijdag 1 december 2017 @ 14:12:54 #7
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_175424989

Negentien was de Mexicaanse Aura Xilonen toen ze debuteerde met de wervelende roman De cowboykampioen.
quote:
De 17-jarige Liborio is een tengere en schuchtere jongen die de armoede van zijn Mexicaanse familie ontvlucht. Zonder papieren komt hij terecht in een Amerikaanse stadje net aan de andere kant van de grens met Mexico. Hij krijgt een baantje in een boekhandel en leest vrijwel alle boeken in de winkel om zijn taalgebruik te cultiveren en zijn kennis te vergroten. Hij wil namelijk indruk maken op het 19-jarige meisje dat hij heeft gered toen ze op straat werd lastiggevallen. Bij die vechtpartij is hij een bokstrainer opgevallen die hem onder zijn hoede neemt en een professioneel bokser van hem wil maken. Nu zal hij eindelijk iets van zijn leven kunnen maken, verwacht Liborio, maar zo gemakkelijk gaat dat niet.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_175426236
Net begonnen in deze Aldous Huxley:
nee, jij dan!
  Moderator vrijdag 1 december 2017 @ 15:03:29 #9
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175426253
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 15:02 schreef Gehenna het volgende:
Net begonnen in deze Aldous Huxley:
[ afbeelding ]
Nice, die heb ik aan de sint gevraagd, zou leuk zijn als ik die kreeg :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_175470156


Heftig boek over een meisje dat is overleden aan kanker ;(
pi_175594526


Erg leuk boek van nu, leest gemakkelijk weg.
pi_175594842
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 13:12 schreef Cobra4 het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

Vond het een heel goed boek, veel plezier.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_175596787
Net deze uit (fenomenaal boek):



Binnenkort beginnen in deze:

  Moderator zaterdag 9 december 2017 @ 13:14:54 #14
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_175596923
pi_175597285
Lolita.
pi_175598473
Turn the world into your dance floor.
  zondag 10 december 2017 @ 19:30:57 #17
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_175628917
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zondag 10 december 2017 @ 19:39:52 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175629152
quote:
Jij leest dan Brown in het Nederlands?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 10 december 2017 @ 19:40:25 #19
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175629172
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 14:24 schreef norich het volgende:
[ afbeelding ]
Oeh, wist niet dat Tommy een nieuwe had
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175629274
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 19:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij leest dan Brown in het Nederlands?
Ik heb hem in het Engels gehad van de Sint :)

Samen met deze, die ik nu aan het lezen ben:


pi_175632730
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 19:43 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ik heb hem in het Engels gehad van de Sint :)

Samen met deze, die ik nu aan het lezen ben:


[ afbeelding ]
Ik twijfel elke keer dat ik in de boekhandel ben of ik dat boek (Elon Musk) moet kopen. Wat vind jij er, tot nu toe, van?
  zondag 10 december 2017 @ 23:19:03 #22
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_175634925
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 19:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij leest dan Brown in het Nederlands?
Ja, een NL'se collega had hem mee.
En ik moet zeggen dat de vertaling goed is dus het krijgt mijn goedkeuring :D
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_175635210
quote:
10s.gif Op zondag 10 december 2017 21:49 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:

[..]

Ik twijfel elke keer dat ik in de boekhandel ben of ik dat boek (Elon Musk) moet kopen. Wat vind jij er, tot nu toe, van?
Ik zit er nu zo’n 100 bladzijden in en tot nu toe is het erg interessant. Het is geschreven door iemand die zelf er sceptisch was over Musk en gaandeweg probeert te begrijpen wat de “method behind the madness” is, die ervoor zorgt dat Musk niet alleen de meest bizarre en onwaarschijnlijke doelen kan stellen, maar deze ook kan realiseren.

Deze video is een leuke inleiding voor het boek:

pi_175639803
vandaag Murakami in de krant. Lijkt me leuk om eens te ontdekken.

Is er een lees volgorde aan te raden? Zijn er boeken die meer/minder toegankelijk zijn?
pi_175649443
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 10:36 schreef trekker25 het volgende:
vandaag Murakami in de krant. Lijkt me leuk om eens te ontdekken.

Is er een lees volgorde aan te raden? Zijn er boeken die meer/minder toegankelijk zijn?
Zijn meest toegankelijke boek is waarschijnlijk Norwegian Wood. Die mist het magisch realistische tintje wel dat veel van Murakami's boeken hebben, maar is verder wel een schitterend boek en veruit zijn meest populaire (bij mijn weten).

Ik ben zelf echter begonnen met Hard-boiled Wonderland en was er meteen aan verslingerd. Het is nog steeds mijn favoriete Murakami (hoewel het feit dat het de eerste was daar wel in mee zal spelen).
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_175649621
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 17:18 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Zijn meest toegankelijke boek is waarschijnlijk Norwegian Wood. Die mist het magisch realistische tintje wel dat veel van Murakami's boeken hebben, maar is verder wel een schitterend boek en veruit zijn meest populaire (bij mijn weten).

Ik ben zelf echter begonnen met Hard-boiled Wonderland en was er meteen aan verslingerd. Het is nog steeds mijn favoriete Murakami (hoewel het feit dat het de eerste was daar wel in mee zal spelen).
Hoeft niet per sé. De slinger van Foucault was het eerste boek van Eco dat ik las en is inderdaad nog steeds mijn favoriet. Maar nadat ik Knielen op een bed violen had gelezen, dacht ik dat Siebelink een halve analfabeet was.
  maandag 11 december 2017 @ 17:30:36 #27
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_175649781

Verzamelde korte columns van Peter Buwalda.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Redactie Frontpage dinsdag 12 december 2017 @ 05:58:54 #28
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_175663086


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_175665495
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 december 2017 05:58 schreef bazbo het volgende:
[ afbeelding ]

:Y
Oeh, die lijkt me leuk!
pi_175669067
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 17:18 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Zijn meest toegankelijke boek is waarschijnlijk Norwegian Wood. Die mist het magisch realistische tintje wel dat veel van Murakami's boeken hebben, maar is verder wel een schitterend boek en veruit zijn meest populaire (bij mijn weten).

Ik ben zelf echter begonnen met Hard-boiled Wonderland en was er meteen aan verslingerd. Het is nog steeds mijn favoriete Murakami (hoewel het feit dat het de eerste was daar wel in mee zal spelen).
thanks voor de toelichting.
Was al begonnen aan de opwindvogel kronieken en het pakt wel de eerste 40 bladzijden.

Kan er hopelijk genoeg tijd voor vrijmaken het ook uit te lezen.
  Moderator dinsdag 12 december 2017 @ 14:05:08 #31
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175669489


Begonnen aan deel twee van het bureau die ik gekregen heb voor sinterklaas :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_175674712
De Sint is dit jaar goed geweest voor boeklezers zo te zien ^O^
  zaterdag 16 december 2017 @ 18:16:53 #33
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175766072
Ik lees "De tolk van Java". Ik ben met begonnen. Ik heb het voor school gekozen voor mn lijstje.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_175766122
Robert Harris - Conclaaf. Net Archangel uit. Prettige stijl!
  zaterdag 16 december 2017 @ 18:23:18 #35
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_175766157
Op dit moment lees ik 2 boeken.

- Pro Europa dus tegen de EU van Thierry Baudet.
- Volwassenen onder elkaar van Yannis Varoufakis.


Ik heb net uit;
- de da vinci code
- voorlichting loopt met u mee tot het ravijn
- de mannen van de droomfabriek
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_175766212
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 december 2017 18:23 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Op dit moment lees ik 2 boeken.

- Pro Europa dus tegen de EU van Thierry Baudet.
- Volwassenen onder elkaar van Yannis Varoufakis.


Ik heb net uit;
- de da vinci code
- voorlichting loopt met u mee tot het ravijn
- de mannen van de droomfabriek
Heb je aanval van de natiestaat al gelezen?

Wat vond je van voorlichting loopt met u mee tot het ravijn?
pi_175766216
Net uit:

Demain, on roule
pi_175766329
De slag om Srebrenica - Frank Westerman

  zaterdag 16 december 2017 @ 18:45:21 #39
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_175766465
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 18:26 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:

[..]

Heb je aanval van de natiestaat al gelezen?

Wat vond je van voorlichting loopt met u mee tot het ravijn?
Aanval op de natiestaat heb ik nog niet gelezen.

Dat boek van Ybeltje vond ik erg interessant om te lezen, leest ook lekker weg. Een aanrader dus. :P
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_175766602
quote:
Is het een aanrader? :)
  zaterdag 16 december 2017 @ 18:59:55 #41
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175766787
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175768148
Vuurvogel van Charles Harness.



Een koerier van de Sturing wordt uit zijn huwelijksbed getrokken, om een onwillige bruid in het hare te bezorgen.
Tegen de tijd dat ze terug zijn, zal zijn bruid oud en grijs zijn en haar bruidegom, alhoewel nu nog in de luiers, een man van middelbare leeftijd.

Hun liefde ontvlamd en samen zullen ze alle tijd en alle ruimte doorkruisen om het heelal te vernietigen.
En opnieuw te laten beginnen.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  zaterdag 16 december 2017 @ 20:06:49 #43
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_175768484
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 19:54 schreef marc0871 het volgende:
Vuurvogel van Charles Harness.

[ afbeelding ]

Een koerier van de Sturing wordt uit zijn huwelijksbed getrokken, om een onwillige bruid in het hare te bezorgen.
Tegen de tijd dat ze terug zijn, zal zijn bruid oud en grijs zijn en haar bruidegom, alhoewel nu nog in de luiers, een man van middelbare leeftijd.

Hun liefde ontvlamd en samen zullen ze alle tijd en alle ruimte doorkruisen om het heelal te vernietigen.
En opnieuw te laten beginnen.
Volgens mij heb ik dit boek van hem niet gelezen wel De ring van Ritornel en De afdaling in Dis. . Prima SF schrijver ^O^
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_175768776
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 20:06 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik dit boek van hem niet gelezen wel De ring van Ritornel en De afdaling in Dis. . Prima SF schrijver ^O^
Hij kon aardig schrijven, ja :)
Het is dat ik niet meer zo veel lees (dit boek ligt ook al bijna 3 maanden op zijn kop), anders zou ik er nog naar op zoek gaan.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_175768821


Verder met mn inburgeringscursus nu ik hier (inmiddels zo'n 7 maand) woon ;)
Wel interessant om te lezen iig. En het zijn allemaal korte hoofdstukken met veel foto's en kaders, dus het leest ook makkelijk weg :)
pi_175774209
Lees nu 'verloren' van Harlan Coben
pi_175789627
Prins Charles-Een uitzonderlijk leven in de schaduw van de troon.
Sally Bedell Smith

Het is even doorzetten, maar dan heb je de smaak te pakken. Wat een moeilijk leven heeft die man gehad. Zeker zijn jeugd is enorm eenzaam geweest.
  zondag 17 december 2017 @ 18:49:05 #48
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_175790563
.
  maandag 18 december 2017 @ 17:49:09 #49
340341 Blester
Membre très utile
pi_175815166
Wellicht dat iemand hier nog leuke aanraders heeft. Ik ben op zoek naar een boek op het gebied van psychologie om cadeau te doen (zowel Nederlands als Engels) als kerstcadeautje. De interesse is vrij breed, maar de voorkeur gaat wel naar sociale psychologie. Zelf kwam ik op de volgende twee titels uit:

The Subtle Art of Not Giving a Fuck - Mark Manson

En

Thinking, Fast and Slow - Daniel Kahneman

Van de tweede ben ik een beetje bang dat het een enorme pil is (ruim 500 bladzijdes) en wellicht een redelijk hoog instapniveau. Wat zijn jullie ervaringen met deze boeken? Zijn er nog andere aanraders?
~ Love comes unseen; we only see it go
  maandag 18 december 2017 @ 18:19:27 #50
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_175815722
Net begonnen aan:
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')