abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175308134




Is het mogelijk om dit mooi weg te werken of moet ik nieuwe afzuigkap aanschaffen met bredere slurf. Of zal ik dan juist smallere slurf aanschaffen, zodat dat dekseltje ernaast past.

Gat is ongeveer 8 cm breed en breedte afzuigkap slurf is 31.5 cm.

89 cm is breedte afzuigkap (met c. 7 cm speling)
Totale Hoogte 96.5 cm

Het is een centrale afzuiging (dus mag geen motorisch systeem, maar volgens mij wel op dat afzuigding direct aansluiten).
  Moderator zaterdag 25 november 2017 @ 22:44:31 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_175308305
Dus het is een wasemkap? Hoe krijg je dit voor elkaar? Dit wordt alleen maar mooi als dat gat bedekt worst door de slurf, maar dan zul je toch echt iets nieiws moeten kopen. Overigens, als je voor je 2e optie gaat, waar wordt die kap dan überhaupt nog op aangesloten?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_175308341
Koofje maken, zo gebeurd. Wel het mooiste als je het laat stucen, maar hoeft niet.
  zaterdag 25 november 2017 @ 22:46:21 #4
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_175308343
Hoe zit je afzuigkap: Blaast deze uit of recirculeert deze? Zitten er roostertjes aan de zijkant?

Ik zou het ventilatiegat afdekken. Zit er niet nog zo’n punt in je keukenplafond?

Schroef die RvS plaat eens los en kijk hoe de slang vanaf de motor loopt, ik gok dat deze eindigd in een soort van T-stuk. Dit is dan een recirculatie afzuigkap. Scoor hiervoor alvast een koolstoffilter want binnen 6 maanden moet je m vervangen. Dat afzuigpunt wordt dan niet meer gebruikt en kan je net zo goed afdichten .

[ Bericht 46% gewijzigd door lipje op 25-11-2017 22:52:35 ]
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_175308350
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 22:44 schreef CoolGuy het volgende:
Dus het is een wasemkap? Hoe krijg je dit voor elkaar? Dit wordt alleen maar mooi als dat gat bedekt worst door de slurf, maar dan zul je toch echt iets nieiws moeten kopen. Overigens, als je voor je 2e optie gaat, waar wordt die kap dan überhaupt nog op aangesloten?
Ik heb het appartement zo gekocht.
  Moderator zaterdag 25 november 2017 @ 22:47:37 #6
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_175308370
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 22:46 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]

Ik heb het appartement zo gekocht.
Dus de oude afzuigkap zat ook zo?
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator zaterdag 25 november 2017 @ 22:51:21 #7
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_175308448
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 22:47 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dus de oude afzuigkap zat ook zo?
Oh wacht die foto is van de oude kap. Tja, die kap hangt recht boven je fornuis? Dan zou ik ene bredere slurf nemen, dus nieuwe kopen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_175308512
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 22:51 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh wacht die foto is van de oude kap. Tja, die kap hangt recht boven je fornuis? Dan zou ik ene bredere slurf nemen, dus nieuwe kopen.
Ja, kap hangt recht boven fornuis.
pi_175308616
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 22:44 schreef CoolGuy het volgende:
Dus het is een wasemkap? Hoe krijg je dit voor elkaar? Dit wordt alleen maar mooi als dat gat bedekt worst door de slurf, maar dan zul je toch echt iets nieiws moeten kopen. Overigens, als je voor je 2e optie gaat, waar wordt die kap dan überhaupt nog op aangesloten?
Wat is een wasemkap? Ja ik dacht dat ie dan alleen filtert ofzo. En dan zuigt dat andere ronde ding afzonderlijk wat lucht weg?
pi_175308654
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 22:46 schreef Hamzoef het volgende:
Koofje maken, zo gebeurd. Wel het mooiste als je het laat stucen, maar hoeft niet.
Wat is een koof? Is dat een verlengstuk van hout oid? En dan moet je dat ook een andere kant doen toch.

\ |

Dan krijg je zoiets?
pi_175308709
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 22:46 schreef lipje het volgende:
Hoe zit je afzuigkap: Blaast deze uit of recirculeert deze? Zitten er roostertjes aan de zijkant?

Ik zou het ventilatiegat afdekken. Zit er niet nog zo’n punt in je keukenplafond?

Schroef die RvS plaat eens los en kijk hoe de slang vanaf de motor loopt, ik gok dat deze eindigd in een soort van T-stuk. Dit is dan een recirculatie afzuigkap. Scoor hiervoor alvast een koolstoffilter want binnen 6 maanden moet je m vervangen. Dat afzuigpunt wordt dan niet meer gebruikt en kan je net zo goed afdichten .
Ja er zitten volgens mij ventilatiedingen aan zijkant.
Wat is het verschil tussen uitblazen en recirculeren? En wat is het beste?

Het is een Pelgrim ding. Miss kun je het terugvinden op internet.

En hoezo wordt het afzuigpunt dan niet meer gebruikt? Je sluit er toch iets op aan?
pi_175308730
Een verlaging met (minimaal) de diepte van de schacht over een bepaalde breedte. Als je gelijk even spotjes in die koof maakt, ziet dat er prima uit, en niet alsof het uit nood geboren is.



Ik vind dit geen geweldige uitvoering, maar je snapt het idee dan wel denk ik.
pi_175308843
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 22:46 schreef lipje het volgende:
Hoe zit je afzuigkap: Blaast deze uit of recirculeert deze? Zitten er roostertjes aan de zijkant?

Ik zou het ventilatiegat afdekken. Zit er niet nog zo’n punt in je keukenplafond?

Schroef die RvS plaat eens los en kijk hoe de slang vanaf de motor loopt, ik gok dat deze eindigd in een soort van T-stuk. Dit is dan een recirculatie afzuigkap. Scoor hiervoor alvast een koolstoffilter want binnen 6 maanden moet je m vervangen. Dat afzuigpunt wordt dan niet meer gebruikt en kan je net zo goed afdichten .
Op de eerste foto zie je roostertjes, is het dan recirculeren?
pi_175308870
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 23:02 schreef Hamzoef het volgende:
Een verlaging met (minimaal) de diepte van de schacht over een bepaalde breedte. Als je gelijk even spotjes in die koof maakt, ziet dat er prima uit, en niet alsof het uit nood geboren is.

[ afbeelding ]

Ik vind dit geen geweldige uitvoering, maar je snapt het idee dan wel denk ik.
Dit kan ik niet zelf, dus dat wordt een vrij kostbare exercitie. Bovendien hangt er nog zon tweede dekseltje in de keuken.
pi_175309025


Wat zijn bijvoorbeeld de voors en tegens van zo'n systeem? En dat ik dan dat gat weer dichtmaak.
  zaterdag 25 november 2017 @ 23:16:23 #16
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_175309039
Heb ook zoiets naar dan vanaf dag 1 (dus plafond nog wit). Toen meteen een halve cirkel erin gelijmd en eroverheen geschilderd (dus afvoer nog half vanuit afzuigkap). Als je erop let zie je het nog wel, maar mooier dan een gat :)

Heb vanuit de afzuigkap ook een slang dit naarbbuiten afvoert (gat door de muur laten boren), maar als die van jou alleen filtert moet half dicht maken wel kunnen.

Mag weleens afstoffen, maar goed, zo dus:


https://i.imgur.com/uTOdV(...)humb&fidelity=medium

[ Bericht 10% gewijzigd door matthijst op 25-11-2017 23:23:17 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_175312150
heb je geen overzichtsfoto? Die kap eromheen is puur voor de show. Hetzij er zit nog een slang in welke aangesloten hoort te zijn op dat gat in de muur, of het blaast de lucht van bovenaf weer terug de ruimte in. In dat geval zit er een koolstof filter in je afzuigkap. Dat heet dan recirculatie.

Het is geen gezicht als je de hele kap 20 cm naar links verplaatst om over dat gaat heen te komen als die nu in het midden van je kookplaat hangt.

Als dat gat geen functie meer heeft omdat het een recirculatiekap is zou ik dat gat dichtmaken.
Anders een kap maken/kopen welke over het gat heen gaat vallen.
pi_175312289
Is dat gat nou een apart afvoerkanaal voor een afzuigkap of is dit het kanaal voor de mechanische ventilatie?

In geval van 1 lekker dichten (waarom ze dan voor recirculatie kiezen snap ik niet).
In geval van twee liever de bovenkant van afzuigkap versmallen. Je moet niet je ventilatie gaan verstoren. Of wil je geen gezonde lucht in huis.
Eerst denken, dan typen
pi_175312324
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 23:08 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]

Dit kan ik niet zelf, dus dat wordt een vrij kostbare exercitie. Bovendien hangt er nog zon tweede dekseltje in de keuken.
Ik denk dat je het wel zelf kan, maar niet wil. Als je daar een weekend de tijd voor neemt komt het echt wel goed hoor.
  zondag 26 november 2017 @ 09:39:35 #20
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_175312692
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 23:01 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]

Ja er zitten volgens mij ventilatiedingen aan zijkant.
Wat is het verschil tussen uitblazen en recirculeren? En wat is het beste?

Het is een Pelgrim ding. Miss kun je het terugvinden op internet.

En hoezo wordt het afzuigpunt dan niet meer gebruikt? Je sluit er toch iets op aan?

nee je afzuigpunt wordt niet gebruikt, de afzuigkap blaast de lucht de kamer in. Dit heet recirculeren. Voordeel is dat je een afzuigkap met motor overal kan plaatsen. Je hebt immers geen afzuigpunt nodig. Nadeel is dat de geurtjes verwijderd worden door een koolstoffilter dat je elke 6 maanden moet vervangen. Doe je dat niet dan kunnen de geurtjes niet meer weggefilterd worden en ruik je steeds meer van wat je klaarmaakt.

En nee er is geen buis op aangesloten, dat RvS vierkante buis is alleen voor de mooi. Hier een plaatje van hoe het in die rvsbuis eruit ziet.

[ Bericht 5% gewijzigd door lipje op 26-11-2017 10:08:01 ]
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_175312792
Zo'n reciculatiekap is gewoon een onzinding bedoelt om verkoopwinst te maken door keukenboeren: het haalt wat etensluchtjes weg, maar de waterdamp hangt gewoon in je ruimte. Het beste sluit je de slang aan op dat punt in het plafond (hoek uitslijpen in de wasemkap) en werk je e.e.a. weg met en koofje
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_175313005
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 08:02 schreef Glider76 het volgende:
heb je geen overzichtsfoto? Die kap eromheen is puur voor de show. Hetzij er zit nog een slang in welke aangesloten hoort te zijn op dat gat in de muur, of het blaast de lucht van bovenaf weer terug de ruimte in. In dat geval zit er een koolstof filter in je afzuigkap. Dat heet dan recirculatie.

Het is geen gezicht als je de hele kap 20 cm naar links verplaatst om over dat gaat heen te komen als die nu in het midden van je kookplaat hangt.

Als dat gat geen functie meer heeft omdat het een recirculatiekap is zou ik dat gat dichtmaken.
Anders een kap maken/kopen welke over het gat heen gaat vallen.
Ik denk niet dat er een slang zit; er mag geen ding met motor worden aangesloten op cmv. Of geldt een recirculatie niet als een afzuigkap met motor. Mag een recirculatiekap uberhaupt op cmv worden aangesloten, of is dit sws al een 'overtreding' van vve regels?

Je kan ook een smallere kap kopen en dat gat dichten en dat putje weer aanbrengen. Heeft dat nog enig nut? Een beetje afzuiging lijkt me beter dan geen afzuiging?
Of kap kopen zonder slurf? Of is dat minder effectief?
pi_175313032
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 08:49 schreef Piger het volgende:
Is dat gat nou een apart afvoerkanaal voor een afzuigkap of is dit het kanaal voor de mechanische ventilatie?

In geval van 1 lekker dichten (waarom ze dan voor recirculatie kiezen snap ik niet).
In geval van twee liever de bovenkant van afzuigkap versmallen. Je moet niet je ventilatie gaan verstoren. Of wil je geen gezonde lucht in huis.
Er gaat niks naar buiten toe, het is een appartement. Dus ik denk het kanaal voor cmv.
pi_175313056
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 09:00 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik denk dat je het wel zelf kan, maar niet wil. Als je daar een weekend de tijd voor neemt komt het echt wel goed hoor.
Ik zou het gerust kunnen, maar weet niet of situatie er dan mee verbetert qua uiterlijk. Bovendien merkte iemand op dat hij de ventilatie niet zou verstoren, wat je dan doet.
pi_175313163
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 09:47 schreef blomke het volgende:
Zo'n reciculatiekap is gewoon een onzinding bedoelt om verkoopwinst te maken door keukenboeren: het haalt wat etensluchtjes weg, maar de waterdamp hangt gewoon in je ruimte. Het beste sluit je de slang aan op dat punt in het plafond (hoek uitslijpen in de wasemkap) en werk je e.e.a. weg met en koofje
Volgens mij mag er sinds 2015 bij de bouw geen afvoer meer gemaakt worden voor de afzuigkap.
Dus qua verkoopwinst beetje onzin. Waarom zouden ze hier trouwens zoveel op verdienen?
Eerst denken, dan typen
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')