abonnement Unibet Coolblue
  zondag 26 november 2017 @ 12:44:49 #101
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_175315569
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 12:39 schreef Slaro het volgende:

[..]

Weet jij echt voldoende over Jemen om te kunnen zeggen wie hier de slechte partij is, Amerika heeft geen bijster grote invloed op deze oorlog, beperkt zichzelf vooral tot Al Qaida wat natuurlijk prima is re noemen.
Zolang ik actief ben in dit soort Midden-Oosten-topics op dit forum heb ik geageerd tegen de gigantische hypocrisie ten aanzien van dit soort conflicten. Jij vraagt naar ‘dé slechte partij’, die is er niet, ze zitten aan beide kanten. Ik stoor me alleen enorm aan die beweging die Trump o.a. maakt door alles op het bordje van een land te schuiven (Iran) en de smerige campagne van de Saudi’s die met westers geld ondersteund wordt wit te wassen.

Zelfde als in Syrië gebeurt, waar alles de laatste jaren is afgeschoven op Assad/Iran/Hezbollah/(op later moment) Rusland terwijl het eigen gestook en wapenleveranties aan extremistische groeperingen wordt witgewassen. Alsof die ‘rebellen’ onze darlings waren, met hun extremistische agenda. En ja, dat gebeurde onder Obama maar nog steeds onder Trump.

Dat is in een notendop waar ik me zo enorm aan stoor en wat ik een gevaarlijke houding vind, zo erg in vijandbeelden denken en alles van een kant bekijken.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_175315575
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 12:37 schreef Slaro het volgende:

[..]

Daarover verschillen we dan van mening want ik vind Saoedie-Arabie juist een belangrijke partner en de Kroonprins lijkt er ook nog eemsms een moderner land van te maken.
Daarin verschillen we inderdaad van mening. Die nieuwe kroonprins is een megalomane gek en dat hij er een moderner land van wil maken geeft wel aan hoe achterlijk dat land wel niet is, waarin pas sinds kort vrouwen eindelijk zelf mogen autorijden.
Lees dit anders ook eens: https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-13702596-a1579165
  zondag 26 november 2017 @ 12:47:26 #103
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_175315610
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 12:45 schreef grrrrg het volgende:

[..]

Daarin verschillen we inderdaad van mening. Die nieuwe kroonprins is een megalomane gek en dat hij er een moderner land van wil maken geeft wel aan hoe achterlijk dat land wel niet is, waarin pas sinds kort vrouwen eindelijk zelf mogen autorijden.
Lees dit anders ook eens: https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-13702596-a1579165
Die modernisering- en anticorruptiecampagne is een mooie dekmantel om alle macht bij zichzelf te centraliseren en die rijkaards van hun vele bezittingen te ontdoen ja.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_175315620
quote:
2s.gif Op zondag 26 november 2017 12:40 schreef dellipder het volgende:

Verder ben ik het in elk geval met jouw beoordeling puinhoop eens over het Midden-Oosten beleid van de Obama administratie.
We vergeten maar weer eens George W Bush en de gigantische puinhoop die hij veroorzaakt heeft, inclusief ISIS, met zijn Irak-oorlog. Iets waar we nog steeds de wrange vruchten van proeven.
Nee, de politiek van Obama was prima in orde. Minder afhankelijk worden van Saoedische olie, toenadering zoeken tot Iran.
pi_175315645
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 12:47 schreef Szura het volgende:

[..]

Die modernisering- en anticorruptiecampagne is een mooie dekmantel om alle macht bij zichzelf te centraliseren en die rijkaards van hun vele bezittingen te ontdoen ja.
Klopt, een anticorruptiecampagne in SA is natuurlijk een farce, want de hele samenleving is opgebouwd uit corruptie.
pi_175315658
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 12:45 schreef grrrrg het volgende:

[..]

Daarin verschillen we inderdaad van mening. Die nieuwe kroonprins is een megalomane gek en dat hij er een moderner land van wil maken geeft wel aan hoe achterlijk dat land wel niet is, waarin pas sinds kort vrouwen eindelijk zelf mogen autorijden.
Lees dit anders ook eens: https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-13702596-a1579165
Ik vind hem een groot strateeg die inziet wat het land nodig heeft om in binnen- en buitenland de boel in stand te kunnen houden.
pi_175315666
Waar was de VS (of de door de VS gesteunde partijen) eigenlijk afgelopen week bij die conferentie over Syrië in Sochi, waar Assad, Putin, Rohani en Erdogan wel waren? Het zal toch niet dat Trump, het zogenaamde diplomatiek genie, zomaar buitenspel is gezet door die heren?
  zondag 26 november 2017 @ 12:50:58 #108
262 Re
Kiss & Swallow
pi_175315678
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 12:50 schreef J.B. het volgende:
Waar was de VS (of de door de VS gesteunde partijen) eigenlijk afgelopen week bij die conferentie over Syrië in Sochi, waar Assad, Putin, Rohani en Erdogan wel waren? Het zal toch niet dat Trump, het zogenaamde diplomatiek genie, zomaar buitenspel is gezet door die heren?
trump heeft de oorlog voor ze gewonnen dus die zit lekker achterover op de bank... of zo
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 26 november 2017 @ 12:51:11 #109
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_175315681
quote:
10s.gif Op zondag 26 november 2017 12:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Creatief wel, immers Obama erfde nogal wat ellende van zijn voorgangers.
Wat is precies jouw mening hierover?
Je doet namelijk overkomen dat mijn mening niet de juiste kan zijn maar je vergeet helaas daarbij de argumenten in te brengen (die toch best handig zijn voor een -constructieve- discussie).
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  zondag 26 november 2017 @ 12:52:27 #110
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_175315703
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 12:50 schreef J.B. het volgende:
Waar was de VS (of de door de VS gesteunde partijen) eigenlijk afgelopen week bij die conferentie over Syrië in Sochi, waar Assad, Putin, Rohani en Erdogan wel waren? Het zal toch niet dat Trump, het zogenaamde diplomatiek genie, zomaar buitenspel is gezet door die heren?
De Amerikanen zijn al langer buitenspel gezet, nadat de onderhandelingen tussen Lavrov en Kerry over Aleppo en safe zones keer op keer niks opleverden omdat de Amerikanen nooit leverden. Turkije levert klaarblijkelijk wel, door de ‘oppositie’ die ze jarenlang gesteund hebben grotendeels in toom te houden.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_175315717
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 12:47 schreef Szura het volgende:

[..]

Die modernisering- en anticorruptiecampagne is een mooie dekmantel om alle macht bij zichzelf te centraliseren en die rijkaards van hun vele bezittingen te ontdoen ja.
Concentratie van welvaart zorgt ervoor dat het land niet makkelijk kan overgaan op diversificatie, bovendien zijn het vaak ultraconservatieve familieden die geen modernisering willen, ik zie het probleem niet zo.
pi_175315721
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 12:52 schreef Szura het volgende:

[..]

De Amerikanen zijn al langer buitenspel gezet, nadat de onderhandelingen tussen Lavrov en Kerry over Aleppo en safe zones keer op keer niks opleverden omdat de Amerikanen nooit leverden. Turkije levert klaarblijkelijk wel, door de ‘oppositie’ die ze jarenlang gesteund hebben grotendeels in toom te houden.
Omdat je het weigert over de Irak-oorlog te hebben natuurlijk. De oorlog die door de Republikeinen is gestart.
pi_175315749
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 12:50 schreef J.B. het volgende:
Waar was de VS (of de door de VS gesteunde partijen) eigenlijk afgelopen week bij die conferentie over Syrië in Sochi, waar Assad, Putin, Rohani en Erdogan wel waren? Het zal toch niet dat Trump, het zogenaamde diplomatiek genie, zomaar buitenspel is gezet door die heren?
Praat de VS dan al met Assad als serieuze partner :').
pi_175315774
quote:
3s.gif Op zondag 26 november 2017 12:50 schreef Re het volgende:

[..]

trump heeft de oorlog voor ze gewonnen dus die zit lekker achterover op de bank... of zo
Plus, wederom, er zijn geen diplomaten meer om naar dergelijke internationale diplomatieke conferenties te sturen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 26 november 2017 @ 12:55:47 #115
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_175315782
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 12:53 schreef grrrrg het volgende:

[..]

Omdat je het weigert over de Irak-oorlog te hebben natuurlijk. De oorlog die door de Republikeinen is gestart.
Quote je niet de verkeerde? :P
Dat punt heb ik ook al tientallen keren ingebracht als Trump en z’n volgers weer eens begonnen over ‘Obama’s puinhoop in het Midden-Oosten’.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_175315798
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 12:52 schreef Slaro het volgende:

[..]

Concentratie van welvaart zorgt ervoor dat het land niet makkelijk kan overgaan op diversificatie, bovendien zijn het vaak ultraconservatieve familieden die geen modernisering willen, ik zie het probleem niet zo.
Huh? :?
Deze kroonprins is een ultraconservatief familielid die welvaart aan het concentreren is.
pi_175315803
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 12:44 schreef Szura het volgende:

[..]

Zolang ik actief ben in dit soort Midden-Oosten-topics op dit forum heb ik geageerd tegen de gigantische hypocrisie ten aanzien van dit soort conflicten. Jij vraagt naar ‘dé slechte partij’, die is er niet, ze zitten aan beide kanten. Ik stoor me alleen enorm aan die beweging die Trump o.a. maakt door alles op het bordje van een land te schuiven (Iran) en de smerige campagne van de Saudi’s die met westers geld ondersteund wordt wit te wassen.

Zelfde als in Syrië gebeurt, waar alles de laatste jaren is afgeschoven op Assad/Iran/Hezbollah/(op later moment) Rusland terwijl het eigen gestook en wapenleveranties aan extremistische groeperingen wordt witgewassen. Alsof die ‘rebellen’ onze darlings waren, met hun extremistische agenda. En ja, dat gebeurde onder Obama maar nog steeds onder Trump.

Dat is in een notendop waar ik me zo enorm aan stoor en wat ik een gevaarlijke houding vind, zo erg in vijandbeelden denken en alles van een kant bekijken.
Wat wil je dan. Iran is nu eenmaal niet de Amerikaanse bondgenoot, Assad evenmin, Amerika gaat foch niet als een soort politicoloog in het middenstaan en analyseren hoe alle partijen opereren? Overigens heeft dit forum een recent Midden-Oosten topic wellicht beter om het daarnaar toe te verplaatsen.
pi_175315805
Ondertussen in Polland...

...is de top van Time Magazine's Lezerspoll sinds gisteren ongewijzigd en wordt nog steeds aangevoerd door Mohammed bin Salman en #MeToo. Hoogste nieuwe binnenkomer in de top 10 is Robert Mueller op 5, een andere snelle stijger is burgemeester Carmen Yulín Cruz die 4 plaasten steeg en op nummer 6 terechtkwam. Andere nieuwelingen in de top 10 zijn James Comey op 8 en Paus Franciscus op 9.

Grootste zakker is ongetwijfeld Donald Trump: gisteren nog op 3, vandaag geheel uit de top-10 verdwenen, samen met Taylor Swift en Justin Trudeau.

Uitslagen (tussen haakjes de stand van gisteren):

1 (1) Mohammed bin Salman 14%
2 (2) #MeToo 6%
3 (5) The Dreamers 5%
4 (6) Colin Kaepernick 5%
5 (-) Robert Mueller 5%
6 (10) Carmen Yulín Cruz 5%
7 (4) Hillary Clinton 4%
8 (-) James Comey 4%
9 (-) Paus Franciscus 4%
10 (7) Vladimir Putin 4%

Het recentste overzicht staat hier: http://time.com/5027387/time-person-year-2017-poll-results/
en stemmen kan tot 5 december hier: http://time.com/5026497/time-person-of-the-year-2017-poll/
pi_175315815
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 12:55 schreef Szura het volgende:

[..]

Quote je niet de verkeerde? :P
Dat punt heb ik ook al tientallen keren ingebracht als Trump en z’n volgers weer eens begonnen over ‘Obama’s puinhoop in het Midden-Oosten’.
Oeps! Sorry, ik probeerde dieleipo te quoten.
pi_175315820
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 12:56 schreef grrrrg het volgende:

[..]

Huh? :?
Deze kroonprins is een ultraconservatief familielid die welvaart aan het concentreren is.
Die vrijgekomen welvaart juist gebruikt om de economie eem boost te geven.
  zondag 26 november 2017 @ 12:58:49 #121
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_175315829
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 12:54 schreef Slaro het volgende:

[..]

Praat de VS dan al met Assad als serieuze partner :').
Vertel mij eens, welke Syriër is anders een serieuze onderhandelingspartner? Face it, in zeven jaar militaire en politieke steun tot ondermijning van Assad van oa de VS heeft de compleet verdeelde Syrische oppositie nog nooit een serieus alternatief kunnen bieden. Assad gaat nergens heen, wat je er verder ook van vindt, dat is de realiteit waarmee ook de VS moet dealen.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_175315836
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 12:44 schreef Szura het volgende:

[..]

Zolang ik actief ben in dit soort Midden-Oosten-topics op dit forum heb ik geageerd tegen de gigantische hypocrisie ten aanzien van dit soort conflicten. Jij vraagt naar ‘dé slechte partij’, die is er niet, ze zitten aan beide kanten. Ik stoor me alleen enorm aan die beweging die Trump o.a. maakt door alles op het bordje van een land te schuiven (Iran) en de smerige campagne van de Saudi’s die met westers geld ondersteund wordt wit te wassen.

Zelfde als in Syrië gebeurt, waar alles de laatste jaren is afgeschoven op Assad/Iran/Hezbollah/(op later moment) Rusland terwijl het eigen gestook en wapenleveranties aan extremistische groeperingen wordt witgewassen. Alsof die ‘rebellen’ onze darlings waren, met hun extremistische agenda. En ja, dat gebeurde onder Obama maar nog steeds onder Trump.

Dat is in een notendop waar ik me zo enorm aan stoor en wat ik een gevaarlijke houding vind, zo erg in vijandbeelden denken en alles van een kant bekijken.
En toch laat Amerika op het moment Iran aardig haar gang gaan zoals dit artikel betoogt:
https://buff.ly/2mUa81Q
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_175315868
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 12:54 schreef Slaro het volgende:

[..]

Praat de VS dan al met Assad als serieuze partner :').
quote:
In the midst of the war in Syria and growing worries over a possible conflict between Saudi Arabia and Iran, there is no confirmed assistant secretary for Near Eastern affairs or ambassadors to Saudi Arabia, Turkey, Jordan, Egypt or Qatar.
https://www.nytimes.com/2(...)tment-tillerson.html

Als je dit soort grapjes uithaalt beschouwd de VS de genoemde landen niet eens als serieuze gesprekspartner lijkt wel....
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 26 november 2017 @ 13:01:46 #124
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_175315885
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 12:57 schreef Slaro het volgende:

[..]

Wat wil je dan. Iran is nu eenmaal niet de Amerikaanse bondgenoot, Assad evenmin, Amerika gaat foch niet als een soort politicoloog in het middenstaan en analyseren hoe alle partijen opereren? Overigens heeft dit forum een recent Midden-Oosten topic wellicht beter om het daarnaar toe te verplaatsen.
Dat zou de VS beter wel kunnen doen dan alleen maar olie op het vuur gooien in schreeuwspeeches richting Iran en Hezbollah bijvoorbeeld. Ik verkies stille appeasement boven dat soort gegil. Maar ja, dat analyseren en diplomatie bedrijven wordt onder Trump toch uit het raam gegooid met de afbraak van het State Department.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  zondag 26 november 2017 @ 13:03:47 #125
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_175315941
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 12:47 schreef grrrrg het volgende:

[..]

We vergeten maar weer eens George W Bush en de gigantische puinhoop die hij veroorzaakt heeft, inclusief ISIS, met zijn Irak-oorlog. Iets waar we nog steeds de wrange vruchten van proeven.
Dit staat niet in mijn bericht.
quote:
Nee, de politiek van Obama was prima in orde. Minder afhankelijk worden van Saoedische olie, toenadering zoeken tot Iran.
De politiek van de Obama administratie prima noemen is in mijn opinie een beetje gek. Maar goed ieder zijn eigen opvatting.
Ik heb in elk geval bezwaren waarop de volledige terugtrekking uit Irak Islamistische Staat heeft doen ontstaan.
Ik heb bezwaren bij het steunen van rebellengroeperingen in Syrië waardoor de burgeroorlog is ontketend die de migratiecrisis in Europa heeft veroorzaakt.
Ik heb bezwaren bij het afzetten van Khadaffi waardoor Libië nu een fale-state is geworden waar nu slavernij plaatsvindt en de invloed van islamitische militanten zich heeft uitgebreid naar centraal en oost Afrika.
Om wat voorbeelden te noemen.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')