abonnement Unibet Coolblue
pi_175303883
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 11:45 schreef Fer het volgende:
0-96km/u in 20 seconden met maximaal gewicht 50000kg!
EU chauffeur mag 4,5 uur rijden met 80, dat is 360km.
Half uur bijladen/rijders pauze en hij heeft weer 400km bereik erbij.
Dit is gewoon werkbaar

Daarnaast,

Ben gister nog eruit gereden door hem bij een stoplicht


[ afbeelding ]

Goed hij stond rechts vooraan en ik links achteraan, maar langzaam is het dus zeker niet.
damn klinkt als toekomst
pi_175303943
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 19:00 schreef embedguy het volgende:

[..]

30 min lijkt me sowieso wel sterk, zou knap zijn als ze dat voor elkaar hebben gekregen.

Miss een half uur om het accupack te vervangen voor een volle wisselaccu?
Iedere Tesla laadt momenteel al 60-70% in een half uurtje, net als een goede smartphone of tablet. Lithium warmt niet op tijdens het laden, dus de laadstroom kan extreem hoog zijn.

Een accu van 5 ton vervangen lijkt me langer werk eigenlijk.
.
  zaterdag 25 november 2017 @ 19:10:45 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175304038
Dan wordt het voor bedrijven dus heel interessant hun dak vol te leggen met panelen zodat ze zelf de stroom kunnen verkopen die de chauffeurs bij hun laadpaal afnemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175306917
Maar 1 stoel hoe kut is dat.
pi_175307226
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 19:10 schreef Leandra het volgende:
Dan wordt het voor bedrijven dus heel interessant hun dak vol te leggen met panelen zodat ze zelf de stroom kunnen verkopen die de chauffeurs bij hun laadpaal afnemen.
Denk van niet, bij zo’n afname koop je het al voor 2ct/Kwh. Daar kan geen paneel tegenop.
.
pi_175307444
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 19:10 schreef Leandra het volgende:
Dan wordt het voor bedrijven dus heel interessant hun dak vol te leggen met panelen zodat ze zelf de stroom kunnen verkopen die de chauffeurs bij hun laadpaal afnemen.
Zonnepanelen leveren optimaal zo'n 120kWh/m2 per jaar.
Dus als je een dak hebt van 3200 vierkante meter (80x40 meter), zit je op zo'n 384.000kWh aan energie.

De accu's in zo'n Tesla Semi zullen zo'n 800kWh aan lading mee kunnen nemen, zou je genoeg stroom kunnen opwekken om zo'n 480 keer een Semi te kunnen laden.

Al met al nog niet zo'n gek idee, al zit je idd met goedkope stroom bij grotere afname.
En 480 keer is natuurlijk ook maar 2 vrachtwagens per werkdag.

Overigens is het ook een reden dat ik wel wat overcapaciteit aan zonnepanelen wil hebben.
Zodra ik elektrisch ga rijden en een elektrische warmtepomp heb, komt dat wel op.

[ Bericht 3% gewijzigd door TheFreshPrince op 25-11-2017 22:02:05 ]
pi_175313403
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 19:06 schreef Fer het volgende:

[..]

Iedere Tesla laadt momenteel al 60-70% in een half uurtje, net als een goede smartphone of tablet. Lithium warmt niet op tijdens het laden, dus de laadstroom kan extreem hoog zijn.

Een accu van 5 ton vervangen lijkt me langer werk eigenlijk.
Tesla zelf heeft de snelladers met de grootste capaciteit in het veld - 120Kw.
De Tesla Semi komt na een half uurtje aan deze snellader slechts 50km verder.
Daar moet nog wat aan ontwikkeld worden.
pi_175313794
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 10:39 schreef oldford het volgende:

[..]

Tesla zelf heeft de snelladers met de grootste capaciteit in het veld - 120Kw.
De Tesla Semi komt na een half uurtje aan deze snellader slechts 50km verder.
Daar moet nog wat aan ontwikkeld worden.
Zo te zien gaan ze met parallelle laadkabels en hogere spanningen werken om met niet al te dikke kabels te hoeven werken.
De stekker heeft sowieso 8 pinnen.

En 's nachts opladen vereist natuurlijk al wat minder grote laadstromen.
pi_175313910
De accu is het probleem niet, het gaat puur om het kunnen leveren van de idioot hoge laadstroom. Aan de andere kant genoeg industrie die ook zoiets verbruikt natuurlijk.
.
pi_175314039
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 11:18 schreef Fer het volgende:
De accu is het probleem niet, het gaat puur om het kunnen leveren van de idioot hoge laadstroom. Aan de andere kant genoeg industrie die ook zoiets verbruikt natuurlijk.
Aldel in Delfzijl, Pechiney in Vlissingen en Corus in Velsen stoken ook 900MegaWatt weg :P
Daar kan je heel wat Tesla's mee opladen.
pi_175314176
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 11:24 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Aldel in Delfzijl, Pechiney in Vlissingen en Corus in Velsen stoken ook 900MegaWatt weg :P
Daar kan je heel wat Tesla's mee opladen.
Klopt, maar Velsen wekt zelf ook deel op. Voor de rest zijn ze samen met heel Noord Holland afhankelijk van de Hemhaven centrale en Diemen. Het hoofdkantoor van Action zit in Zwaagdijk, die zie ik de uitdaging wel aangaan om goedkoper te kunnen distribueren. Maar zie maar enkele MW’s daar te krijgen vanuit Amsterdam.

Na de vorige blackout waren zijn de laatsten die weer stroom hadden.
.
pi_175315378
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 11:31 schreef Fer het volgende:

[..]

Klopt, maar Velsen wekt zelf ook deel op. Voor de rest zijn ze samen met heel Noord Holland afhankelijk van de Hemhaven centrale en Diemen. Het hoofdkantoor van Action zit in Zwaagdijk, die zie ik de uitdaging wel aangaan om goedkoper te kunnen distribueren. Maar zie maar enkele MW’s daar te krijgen vanuit Amsterdam.

Na de vorige blackout waren zijn de laatsten die weer stroom hadden.
Decentraal opwekken en lokale stationaire opslag is het antwoord.
Daken vol PV en een paar windturbines a 2 mw/stuk op een industrietrein en je bent er al :)

Zo moeilijk is het allemaal niet :)
  zondag 26 november 2017 @ 12:43:21 #38
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175315549
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 11:18 schreef Fer het volgende:
De accu is het probleem niet, het gaat puur om het kunnen leveren van de idioot hoge laadstroom. Aan de andere kant genoeg industrie die ook zoiets verbruikt natuurlijk.
industrie wekt vaak in-house energie op en/of werkt met stoom.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_175323228
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 11:45 schreef Fer het volgende:
0-96km/u in 20 seconden met maximaal gewicht 50000kg!
EU chauffeur mag 4,5 uur rijden met 80, dat is 360km.
Half uur bijladen/rijders pauze en hij heeft weer 400km bereik erbij.
Dit is gewoon werkbaar

Daarnaast,

Ben gister nog eruit gereden door hem bij een stoplicht


[ afbeelding ]

Goed hij stond rechts vooraan en ik links achteraan, maar langzaam is het dus zeker niet.
Bierwagens hebben altijd voorrang B:)B _O_ B:)B _O_ O+

Maar even over de Tesla Semi, Ik vind het wel een leuk ding om te zien :)
En de 0 - 100 is ook erg gaaf 8-)

Wat nog het meest bijzondere is is de prijs die valt reuze mee en dat is van doorslaggevend belang het gaat om beroepsrijders die kiezen een wagen waar je een positief rendement mee kunt behalen.

Ik denk dat er best wel wat van verkocht gaan worden :7 ^O^
pi_175324781
Leesvoer uit Auto- en transportwereld: https://atw.nl/articles/3(...)eel_vragen_open.html
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_175325212
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 19:46 schreef Ridocar het volgende:
Leesvoer uit Auto- en transportwereld: https://atw.nl/articles/3(...)eel_vragen_open.html
Geen auteur die zich bekend maakt, artikel is ook wat zuur, blad is gesponsord door de klassieke vrachtwagenfabrikanten, tsja...
pi_175325650
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 20:10 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Geen auteur die zich bekend maakt, artikel is ook wat zuur, blad is gesponsord door de klassieke vrachtwagenfabrikanten, tsja...
Helemaal gelijk in, er zit een hoop scepsis in. De auteur is trouwens Ronald Schalekamp (volgens de papieren versie van ATW)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 26 november 2017 @ 21:11:04 #43
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_175326523
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 20:10 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Geen auteur die zich bekend maakt, artikel is ook wat zuur, blad is gesponsord door de klassieke vrachtwagenfabrikanten, tsja...
Hij heeft toch gewoon helemaal gelijk? Zolang er totaal niets bekend is over de capaciteit en gewicht van de batterijen valt er weinig over te zeggen behalve de gebakken lucht die Musk zoals gewoonlijk probeert verkopen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_175326612
quote:
2s.gif Op zondag 26 november 2017 21:11 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hij heeft toch gewoon helemaal gelijk? Zolang er totaal niets bekend is over de capaciteit en gewicht van de batterijen valt er weinig over te zeggen behalve de gebakken lucht die Musk zoals gewoonlijk probeert verkopen.
Ik zie die gebakken lucht anders steeds vaker rondrijden ;)

Je kan hem hooguit verwijten dat alles meer tijd kost dan hij hoopt maar zowel Tesla als SpaceX hebben tot nu toe geleverd.
  zondag 26 november 2017 @ 21:19:01 #45
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_175326748
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 21:14 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik zie die gebakken lucht anders steeds vaker rondrijden ;)
Leuk, maar wat zijn dan de capaciteiten?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 26 november 2017 @ 21:20:13 #46
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_175326793
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 11:18 schreef Fer het volgende:
De accu is het probleem niet, het gaat puur om het kunnen leveren van de idioot hoge laadstroom. Aan de andere kant genoeg industrie die ook zoiets verbruikt natuurlijk.
Een lokale buffer die tussen de laadsessies door rustig op kan laden en de aansluiting kan veel kleiner zijn. En laat Tesla nou toevallig ook net zulke dingen maken ;)

quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 09:48 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Voornamelijk als je je trailer naar een dock wilt manoeuvreren is dat erg vervelend. De voorkeur gaat uit van een bochtje achteruit naar links, zodat je door je zijraam de trailer kunt zien. de andere kant op (naar rechts) kan ook, maar omdat de spiegels nogal vertekenen en alles in de spiegel een stuk kleiner is is het lastiger mikken. in het midden heb je dus aan beide kanten het gevoel dat je "tegen de hand in" aan het sturen bent.
Kijk maar eens naar een gewone vrachtauto, daar zitten links hooguit twee spiegels en rechts minimaal 4, en dan kom je rechts nóg zicht tekort.
Maar het zou ook maar de helft 'erg' moeten zijn van naar rechts draaien omdat je in het midden zit. Ze denken er echt wel over na om de juiste spiegels te plaatsen hoor :P Na een poosje wennen zul je er waarschijnlijk niks meer van merken.
pi_175326927
quote:
14s.gif Op zondag 26 november 2017 21:19 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Leuk, maar wat zijn dan de capaciteiten?
Hij geeft een actieradius, capaciteiten worden vanzelf wel bekend.
Bij de presentatie van een iPhone geeft men ook niet aan hoeveel mAh de accu is, toch kan ik er ruim de hele dag mee toe.
pi_175326993
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 21:20 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Een lokale buffer die tussen de laadsessies door rustig op kan laden en de aansluiting kan veel kleiner zijn. En laat Tesla nou toevallig ook net zulke dingen maken ;)

[..]

Klopt.

Tesla zit niet stil, waar wij vaak in problemen denken zijn zij al met de oplossing bezig.

Ook het feit dat Tesla nog geen winst heeft gemaakt wordt vaak aangehaald.
Maar dat komt ook omdat vrijwel alle opbrengsten teruggepompt worden in investeringen in fabrieken en laadstations. Uitbreiding en groei, dat is waar Musk op inzet.

Natuurlijk is dat een risico, heel gewaagd. Maar dat hoort bij Musk.
  zondag 26 november 2017 @ 21:47:57 #49
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_175327633
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 21:23 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Hij geeft een actieradius, capaciteiten worden vanzelf wel bekend.
Bij de presentatie van een iPhone geeft men ook niet aan hoeveel mAh de accu is, toch kan ik er ruim de hele dag mee toe.
Mijn god.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_175327942
800km range en in een half uur pauze meer kunnen bijladen, dan een chauffeur in 4,5 uur kan wegrijden. Gewicht zal iets van 35 ton op 50 totaalmassa worden.
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')