damn klinkt als toekomstquote:Op zaterdag 25 november 2017 11:45 schreef Fer het volgende:
0-96km/u in 20 seconden met maximaal gewicht 50000kg!
EU chauffeur mag 4,5 uur rijden met 80, dat is 360km.
Half uur bijladen/rijders pauze en hij heeft weer 400km bereik erbij.
Dit is gewoon werkbaar
Daarnaast,
Ben gister nog eruit gereden door hem bij een stoplicht
[ afbeelding ]
Goed hij stond rechts vooraan en ik links achteraan, maar langzaam is het dus zeker niet.
Iedere Tesla laadt momenteel al 60-70% in een half uurtje, net als een goede smartphone of tablet. Lithium warmt niet op tijdens het laden, dus de laadstroom kan extreem hoog zijn.quote:Op zaterdag 25 november 2017 19:00 schreef embedguy het volgende:
[..]
30 min lijkt me sowieso wel sterk, zou knap zijn als ze dat voor elkaar hebben gekregen.
Miss een half uur om het accupack te vervangen voor een volle wisselaccu?
Denk van niet, bij zo’n afname koop je het al voor 2ct/Kwh. Daar kan geen paneel tegenop.quote:Op zaterdag 25 november 2017 19:10 schreef Leandra het volgende:
Dan wordt het voor bedrijven dus heel interessant hun dak vol te leggen met panelen zodat ze zelf de stroom kunnen verkopen die de chauffeurs bij hun laadpaal afnemen.
Zonnepanelen leveren optimaal zo'n 120kWh/m2 per jaar.quote:Op zaterdag 25 november 2017 19:10 schreef Leandra het volgende:
Dan wordt het voor bedrijven dus heel interessant hun dak vol te leggen met panelen zodat ze zelf de stroom kunnen verkopen die de chauffeurs bij hun laadpaal afnemen.
Tesla zelf heeft de snelladers met de grootste capaciteit in het veld - 120Kw.quote:Op zaterdag 25 november 2017 19:06 schreef Fer het volgende:
[..]
Iedere Tesla laadt momenteel al 60-70% in een half uurtje, net als een goede smartphone of tablet. Lithium warmt niet op tijdens het laden, dus de laadstroom kan extreem hoog zijn.
Een accu van 5 ton vervangen lijkt me langer werk eigenlijk.
Zo te zien gaan ze met parallelle laadkabels en hogere spanningen werken om met niet al te dikke kabels te hoeven werken.quote:Op zondag 26 november 2017 10:39 schreef oldford het volgende:
[..]
Tesla zelf heeft de snelladers met de grootste capaciteit in het veld - 120Kw.
De Tesla Semi komt na een half uurtje aan deze snellader slechts 50km verder.
Daar moet nog wat aan ontwikkeld worden.
Aldel in Delfzijl, Pechiney in Vlissingen en Corus in Velsen stoken ook 900MegaWatt wegquote:Op zondag 26 november 2017 11:18 schreef Fer het volgende:
De accu is het probleem niet, het gaat puur om het kunnen leveren van de idioot hoge laadstroom. Aan de andere kant genoeg industrie die ook zoiets verbruikt natuurlijk.
Klopt, maar Velsen wekt zelf ook deel op. Voor de rest zijn ze samen met heel Noord Holland afhankelijk van de Hemhaven centrale en Diemen. Het hoofdkantoor van Action zit in Zwaagdijk, die zie ik de uitdaging wel aangaan om goedkoper te kunnen distribueren. Maar zie maar enkele MW’s daar te krijgen vanuit Amsterdam.quote:Op zondag 26 november 2017 11:24 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Aldel in Delfzijl, Pechiney in Vlissingen en Corus in Velsen stoken ook 900MegaWatt weg
Daar kan je heel wat Tesla's mee opladen.
Decentraal opwekken en lokale stationaire opslag is het antwoord.quote:Op zondag 26 november 2017 11:31 schreef Fer het volgende:
[..]
Klopt, maar Velsen wekt zelf ook deel op. Voor de rest zijn ze samen met heel Noord Holland afhankelijk van de Hemhaven centrale en Diemen. Het hoofdkantoor van Action zit in Zwaagdijk, die zie ik de uitdaging wel aangaan om goedkoper te kunnen distribueren. Maar zie maar enkele MW’s daar te krijgen vanuit Amsterdam.
Na de vorige blackout waren zijn de laatsten die weer stroom hadden.
industrie wekt vaak in-house energie op en/of werkt met stoom.quote:Op zondag 26 november 2017 11:18 schreef Fer het volgende:
De accu is het probleem niet, het gaat puur om het kunnen leveren van de idioot hoge laadstroom. Aan de andere kant genoeg industrie die ook zoiets verbruikt natuurlijk.
Bierwagens hebben altijd voorrangquote:Op zaterdag 25 november 2017 11:45 schreef Fer het volgende:
0-96km/u in 20 seconden met maximaal gewicht 50000kg!
EU chauffeur mag 4,5 uur rijden met 80, dat is 360km.
Half uur bijladen/rijders pauze en hij heeft weer 400km bereik erbij.
Dit is gewoon werkbaar
Daarnaast,
Ben gister nog eruit gereden door hem bij een stoplicht
[ afbeelding ]
Goed hij stond rechts vooraan en ik links achteraan, maar langzaam is het dus zeker niet.
Geen auteur die zich bekend maakt, artikel is ook wat zuur, blad is gesponsord door de klassieke vrachtwagenfabrikanten, tsja...quote:Op zondag 26 november 2017 19:46 schreef Ridocar het volgende:
Leesvoer uit Auto- en transportwereld: https://atw.nl/articles/3(...)eel_vragen_open.html
Helemaal gelijk in, er zit een hoop scepsis in. De auteur is trouwens Ronald Schalekamp (volgens de papieren versie van ATW)quote:Op zondag 26 november 2017 20:10 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Geen auteur die zich bekend maakt, artikel is ook wat zuur, blad is gesponsord door de klassieke vrachtwagenfabrikanten, tsja...
Hij heeft toch gewoon helemaal gelijk? Zolang er totaal niets bekend is over de capaciteit en gewicht van de batterijen valt er weinig over te zeggen behalve de gebakken lucht die Musk zoals gewoonlijk probeert verkopen.quote:Op zondag 26 november 2017 20:10 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Geen auteur die zich bekend maakt, artikel is ook wat zuur, blad is gesponsord door de klassieke vrachtwagenfabrikanten, tsja...
Ik zie die gebakken lucht anders steeds vaker rondrijdenquote:Op zondag 26 november 2017 21:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hij heeft toch gewoon helemaal gelijk? Zolang er totaal niets bekend is over de capaciteit en gewicht van de batterijen valt er weinig over te zeggen behalve de gebakken lucht die Musk zoals gewoonlijk probeert verkopen.
Leuk, maar wat zijn dan de capaciteiten?quote:Op zondag 26 november 2017 21:14 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik zie die gebakken lucht anders steeds vaker rondrijden
Een lokale buffer die tussen de laadsessies door rustig op kan laden en de aansluiting kan veel kleiner zijn. En laat Tesla nou toevallig ook net zulke dingen makenquote:Op zondag 26 november 2017 11:18 schreef Fer het volgende:
De accu is het probleem niet, het gaat puur om het kunnen leveren van de idioot hoge laadstroom. Aan de andere kant genoeg industrie die ook zoiets verbruikt natuurlijk.
Maar het zou ook maar de helft 'erg' moeten zijn van naar rechts draaien omdat je in het midden zit. Ze denken er echt wel over na om de juiste spiegels te plaatsen hoor Na een poosje wennen zul je er waarschijnlijk niks meer van merken.quote:Op zaterdag 25 november 2017 09:48 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Voornamelijk als je je trailer naar een dock wilt manoeuvreren is dat erg vervelend. De voorkeur gaat uit van een bochtje achteruit naar links, zodat je door je zijraam de trailer kunt zien. de andere kant op (naar rechts) kan ook, maar omdat de spiegels nogal vertekenen en alles in de spiegel een stuk kleiner is is het lastiger mikken. in het midden heb je dus aan beide kanten het gevoel dat je "tegen de hand in" aan het sturen bent.
Kijk maar eens naar een gewone vrachtauto, daar zitten links hooguit twee spiegels en rechts minimaal 4, en dan kom je rechts nóg zicht tekort.
Hij geeft een actieradius, capaciteiten worden vanzelf wel bekend.quote:Op zondag 26 november 2017 21:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Leuk, maar wat zijn dan de capaciteiten?
Klopt.quote:Op zondag 26 november 2017 21:20 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Een lokale buffer die tussen de laadsessies door rustig op kan laden en de aansluiting kan veel kleiner zijn. En laat Tesla nou toevallig ook net zulke dingen maken
[..]
Mijn god.quote:Op zondag 26 november 2017 21:23 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hij geeft een actieradius, capaciteiten worden vanzelf wel bekend.
Bij de presentatie van een iPhone geeft men ook niet aan hoeveel mAh de accu is, toch kan ik er ruim de hele dag mee toe.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |