abonnement Unibet Coolblue
pi_175293999
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

En nog een wijze spreuk van George Carlin:

"Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?"

* Maar hou het wel gezellig aub!





Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_175294021
lapo:
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 01:36 schreef ludovico het volgende:

[..]

Eens met jou, je rijdt misschien niet langzaam maar ik vind je echt niet rijden als een rally chauffeur... Begrijp er geen snars van dat mensen jou verantwoordelijk zouden willen houden.
Heel simpel, verantwoordelijkheid houdt niet op als je voorrang zou moeten krijgen. Ja, Cuorerijder moet voorrang verlenen, daat is iedereen het over eens. Het gaat alleen op de manier hoe filmer ermee omgaat. In plaats van dom op het gas te blijven hangen omdat hij weet dat de verzekering van tegenpartij toch wel uit moet keren bij een dergelijke aanrijding zou 'ie ook een beetje in kunnen houden. Er bestaat niet zoiets als recht op voorrang, laat staan het recht op een aanrijding.

En wat als het toch een aanrijding wordt? "Ja, ik zag tegenpartij wel oprijden en ik kon stoppen, maarja, ik had vorrang dus heb ik maar niet geremd, want deze aanrijding is toch niet mijn schuld" Als filmer een echte held is verklaart hij dat naar de verzekering/politie/media. Ik ben dan wel benieuwd naar hun reactie.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 25 november 2017 @ 09:38:04 #3
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175294761
Als ik daar zou komen aanrijden en ik zie iemand die geen voorrang heeft en mij makkelijk kan zien aankomen, dan zou ik ook hooguit op het laatste moment remmen. Simpelweg omdat ik ervan uitga dat de ander zo'n basaal vermogen tot regels interpreteren wel moet bezitten. Bovendien gebeurt het veel vaker dat mensen in een aardig hoog tempo aan komen zeilen en dan op een laat moment pas hard remmen en stoppen, want dat vinden ze dan stoer ofzo. Als je daar elke keer voor zou moeten remmen, zou je ook niet bepaald goed rijden.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 25 november 2017 @ 09:42:25 #4
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175294800
Met het idee dat die Cuore bestuurder hem niet kon zien, ben ik het dus niet eens. Hij reed door, maar niet zo erg. Je kunt hem alleen wel missen als je rücksichtsloss over de haaientanden heen de weg op dondert zonder zelfs maar fatsoenlijk vaart te minderen, zoals die Cuore dus deed.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_175297114
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 november 2017 09:42 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Met het idee dat die Cuore bestuurder hem niet kon zien, ben ik het dus niet eens. Hij reed door, maar niet zo erg. Je kunt hem alleen wel missen als je rücksichtsloss over de haaientanden heen de weg op dondert zonder zelfs maar fatsoenlijk vaart te minderen, zoals die Cuore dus deed.
Eens
En als die Cuore zo weinig zicht heeft, dan is het misschien verstandig voor die bestuurder om de snelheid aan te passen.
pi_175298148
Je ziet op die plek het verkeer pas als het onder het viaduct vandaan komt, dus als er zo'n sjonny aan komt crossen zijn er weinig die daar op kunnen anticiperen. Ik begrijp sowieso niet waarom je zo hard op een rotonde moet rijden. 50 Is een maximale snelheid, dat hoef je niet persé te rijden, zeker niet als de situatie dat niet toelaat zoals hier.
pi_175299884
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 13:26 schreef gelly het volgende:
Je ziet op die plek het verkeer pas als het onder het viaduct vandaan komt, dus als er zo'n sjonny aan komt crossen zijn er weinig die daar op kunnen anticiperen. Ik begrijp sowieso niet waarom je zo hard op een rotonde moet rijden. 50 Is een maximale snelheid, dat hoef je niet persé te rijden, zeker niet als de situatie dat niet toelaat zoals hier.
Als jij het verkeer daar pas ziet als het onder het viaduct wegkomt, dan mag jij je ogen wel laten nakijken. Ik rijd er vaak genoeg en zie verkeer gewoon op tijd. Vooral wanneer de koplampen aan zijn. Gewoon opletten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Albert86 op 25-11-2017 16:48:39 ]
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
pi_175302342
Mijn god, wanneer gaan ze eens die paupers die mist verlichting gebruiken als DRL hard aanpakken.
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_175302437
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 17:26 schreef De_Dakgoot het volgende:
Mijn god, wanneer gaan ze eens die paupers die mist verlichting gebruiken als DRL hard aanpakken.
ik denk in dezelfde week als ze mensen die anderen betitelen als 'pauper' een schop onder hun hol gaan geven.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_175302553
Xenon verlichting van nieuwe wagens kunnen best wel irritant zijn vind ik, wit blauw wit geknipper bij oneffenheden in de weg en behoorlijk fel.
pi_175302599
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 17:37 schreef cunial het volgende:
Xenon verlichting van nieuwe wagens kunnen best wel irritant zijn vind ik, wit blauw wit geknipper bij oneffenheden in de weg en behoorlijk fel.
Heb daardoor heel vaak het idee dat ze een knipperlicht aan hebben. Erg irritant.
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
  zaterdag 25 november 2017 @ 17:56:27 #12
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175302856
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 november 2017 17:31 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ik denk in dezelfde week als ze mensen die anderen betitelen als 'pauper' een schop onder hun hol gaan geven.
Voer jij mistlichten?

Ik vind mistlichten voor nog niet zo storend, van die felwitte te hoog afgestelde koplampen daarentegen... ;(
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 25 november 2017 @ 18:09:28 #13
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175303066
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 17:56 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Voer jij mistlichten?

Ik vind mistlichten voor nog niet zo storend, van die felwitte te hoog afgestelde koplampen daarentegen... ;(
Nee, nooit.. Voor niet en achter ook niet..

De achterlichten van mijn auto zijn best helder en fel. Kan me serieus niet herinneren wanneer ik voor het laatst mistverlichting heb gevoerd.

Ik heb wel OEM xenon met automagische hoogteregeling.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 25 november 2017 @ 18:10:59 #14
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175303087
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 17:40 schreef Albert86 het volgende:

[..]

Heb daardoor heel vaak het idee dat ze een knipperlicht aan hebben. Erg irritant.
in mijn wereld zijn richtingaanwijzers meestal oranje.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_175303093
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 08:02 schreef Ridocar het volgende:
lapo:

[..]

Heel simpel, verantwoordelijkheid houdt niet op als je voorrang zou moeten krijgen. Ja, Cuorerijder moet voorrang verlenen, daat is iedereen het over eens. Het gaat alleen op de manier hoe filmer ermee omgaat. In plaats van dom op het gas te blijven hangen omdat hij weet dat de verzekering van tegenpartij toch wel uit moet keren bij een dergelijke aanrijding zou 'ie ook een beetje in kunnen houden. Er bestaat niet zoiets als recht op voorrang, laat staan het recht op een aanrijding.

En wat als het toch een aanrijding wordt? "Ja, ik zag tegenpartij wel oprijden en ik kon stoppen, maarja, ik had vorrang dus heb ik maar niet geremd, want deze aanrijding is toch niet mijn schuld" Als filmer een echte held is verklaart hij dat naar de verzekering/politie/media. Ik ben dan wel benieuwd naar hun reactie.
Ik weet niet of je veel autorijdt maareh, mensen die hard richting een rotonde rijden kun je helemaal niet zo goed inschatten.. mensen remmen standaard af op een rotonde, het hoeft maar 2 meter te schelen en iemand staat half op de rotonde...

Zo gek is het niet dat je denkt dat iemand je ziet op een overzichtelijk stuk dus terwijl dat persoon dus eigenlijk gewoon niet gekeken heeft.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 25 november 2017 @ 18:36:49 #16
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175303474
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 18:09 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik heb wel OEM xenon met automagische hoogteregeling.
Ik vind eigenlijk alles wat geen eerstegeneratiegloeilampje is vervelend om naar te kijken ;( Helaas worden dat er alleen maar minder.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_175304024
Laatst een Jeep Wrangler achter mij met 1e generatie gloeilampen, was storender dan een Suv met strak afgestemde xenon’s
.
  zaterdag 25 november 2017 @ 19:15:38 #18
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_175304125
Afgelopen week vanuit Den Haag richting huis gereden in een auto van de zaak. In mijn eigen auto gaat de verlichting automatisch aan als ik wegrij, dus totaal niet meer aan gedacht. In de stad gaat het wel, maar op de snelweg werd mij toch redelijk snel duidelijk gemaakt dat ik onverlicht rondreed. Oeps, my bad.....

Maar ja zie dan in de snelheid maar eens het lichtknopje te vinden......
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_175304248
Bij een Duitser draaiknop links en de rest aan de linker stengel toch?
.
pi_175304713
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 18:10 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

in mijn wereld zijn richtingaanwijzers meestal oranje.
Klopt. Maar het lijkt dan alsof er iets knippert.
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
  zaterdag 25 november 2017 @ 19:57:26 #21
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_175304858
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 19:22 schreef Fer het volgende:
Bij een Duitser draaiknop links en de rest aan de linker stengel toch?
Het was een Opel Corsa en inderdaad was het een soort draaiknop links onder op het dashboard
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 25 november 2017 @ 20:46:02 #22
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175305776
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 19:10 schreef Fer het volgende:
Laatst een Jeep Wrangler achter mij met 1e generatie gloeilampen, was storender dan een Suv met strak afgestemde xenon’s
Ik bedoelde eigenlijk gewone halogeenlampjes. De allereerste generatie ken ik niet zo goed.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 25 november 2017 @ 20:52:25 #23
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175305937
Dit vond ik wel irritant:

Steeph en Koen dikke vette bedankt.

1: Is die transporter sneller dan de astra
2: Opgepakt bij nachtfotografie op het veld??
3: My oh my be safe

Meer reacties weergeven

[ Bericht 9% gewijzigd door PluggieOD op 25-11-2017 20:57:42 ]
  zaterdag 25 november 2017 @ 20:58:29 #24
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175306091
Ik vond irritant dat ik geen geldig rijbewijs had erna.
  zaterdag 25 november 2017 @ 21:01:00 #25
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_175306163
ik reed laatst in duitsland in de polo en daar rijd echt iedereen abnormaal traag.
waar je 120 mag gaat iedereen 110 rijden enzo |:( |:( ik kan mij daar heel boos om maken
vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_v­ándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_präté­ñ
  Moderator zaterdag 25 november 2017 @ 21:04:08 #26
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_175306246
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 november 2017 21:01 schreef 1marcelfilms het volgende:
ik reed laatst in duitsland in de polo en daar rijd echt iedereen abnormaal traag.
waar je 120 mag gaat iedereen 110 rijden enzo |:( |:( ik kan mij daar heel boos om maken
Loste dat je probleem op?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 25 november 2017 @ 21:17:59 #27
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_175306544
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 21:04 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Loste dat je probleem op?
neen maar wel veel boze woorden in de auto uiteraard.
vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_v­ándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_präté­ñ
  zaterdag 25 november 2017 @ 21:20:46 #28
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_175306605
En standaard klacht jaarlijks zout dat op de weg gepleurd word waardoor de boel gaat roesten
vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_v­ándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_präté­ñ
  zaterdag 25 november 2017 @ 21:39:22 #29
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175307063
*dit is niet de SC*

[ Bericht 27% gewijzigd door derLudolf op 25-11-2017 22:51:43 ]
pi_175350368
Ik wil hier toch even een eervolle vermelding plaatsen voor de Mini Cooper die ik met grote regelmaat zie rijden op de A12, tussen Lunetten en Ouderijn. Het ding sukkelt altijd een beetje net te langzaam op de middelste rijbaan, maakt een geluid alsof de uitlaat zo lek is als een mandje en presteert het om áltijd met zijn mistachterlicht aan te rijden. Dat vindt ie blijkbaar cool ofzo :? Waarom...
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_175350871
Om 18u ‘s avonds een auto zonder lichten aan tegenkomen en niemand die dan iets doet? Heb hem vervolgens maar voor haar achterligger geprakt en een seinvoorstelling van serieus zowat een minuut lang gegeven voordat er bij de bestuurster zelf een lichtje ging branden waardoor vervolgens ook de autolichtjes gingen branden.
pi_175351138
Automobilisten die klagen over fietsers zonder licht, ze kunnen er zelf ook wat van. Met dit snertweer in de schemering zonder licht rijden. Ik heb geen ruitenwissers op mijn bril, dus zonder verlichting zie ik je in je zwarte auto zo goed als niet :(

Anti-klacht: automobilisten (met verlichting) die je als fietser in de stromende regen net even wat extra ruimte geven zodat je over kan steken. :)
pi_175351730
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 22:14 schreef pussywillow het volgende:
Ik wil hier toch even een eervolle vermelding plaatsen voor de Mini Cooper die ik met grote regelmaat zie rijden op de A12, tussen Lunetten en Ouderijn. Het ding sukkelt altijd een beetje net te langzaam op de middelste rijbaan, maakt een geluid alsof de uitlaat zo lek is als een mandje en presteert het om áltijd met zijn mistachterlicht aan te rijden. Dat vindt ie blijkbaar cool ofzo :? Waarom...
Omdat die hipsters allemaal niet kunnen rijden, laat staan een vorm van constante snelheid aanhouden.
.
pi_175360856
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 23:10 schreef Fer het volgende:

[..]

Omdat die hipsters allemaal niet kunnen rijden, laat staan een vorm van constante snelheid aanhouden.
Nou die "Hipster" van Wegmisbruikers laatst had wel goed de vaart erin zitten :')
life happens while you're pusing the throttle.
  woensdag 29 november 2017 @ 15:10:51 #35
423464 JaafkeEHV
Vroeger JaafkeGB
pi_175383343
Van een luxe auto naar een simpele auto gegaan, lichten gaan niet automatisch meer aan
Gelukkig zijn er lieve mensen die even seinen en ik weet het weer.
pi_175386562
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 19:22 schreef Fer het volgende:
Bij een Duitser draaiknop links en de rest aan de linker stengel toch?
Ford Fiesta (in ieder geval model van 2008) heeft ook draaiknop links
pi_175389233
Zojuist in de spits op de snelweg, in het stikdonker maar droog en helder, een Tesla met mistachterlichten aan. Die was heel goed zichtbaar _O-

En blijkbaar hebben die er twee.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_175389336
WTF, bijna een aanrijding door een bellende vrouw achter het stuur.
Wat een plaag begint dat te worden.
pi_175390148
Vanmorgen wil ik wegrijden in onze een richtings straat met bocht erin staat er een wegblokkade cq werkbus van Kessels.

Ik toeter stappen er een paar gasten uit wijzend naar de stoep met hoge stoeprand. Ik moest maar via de stoep rijden.

Ik gebaar van nee dat gaat niet gebeuren wijzen ze nogmaals naar de stoep. Ik de middelvinger opsteken naar die lui draai de auto via een oprit draai het raampje oven roep nog even bedankt he lullo's en rijd echt godverrend weg.

Niet normaal. Terwijl zij met die bus n lager stoepje op hadden kunnen rijden zodat ik kon passeren. :')
pi_175391230
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 20:27 schreef ManianMan het volgende:
Vanmorgen wil ik wegrijden in onze een richtings straat met bocht erin staat er een wegblokkade cq werkbus van Kessels.

Ik toeter stappen er een paar gasten uit wijzend naar de stoep met hoge stoeprand. Ik moest maar via de stoep rijden.

Ik gebaar van nee dat gaat niet gebeuren wijzen ze nogmaals naar de stoep. Ik de middelvinger opsteken naar die lui draai de auto via een oprit draai het raampje oven roep nog even bedankt he lullo's en rijd echt godverrend weg.

Niet normaal. Terwijl zij met die bus n lager stoepje op hadden kunnen rijden zodat ik kon passeren. :')
Je omschrijving is een beetje vaagjes maar ik zie het inderdaad wel voor me, mensen die dus de weg aan het blokkeren zijn (voor langer dan 20 seconden) terwijl zij, door hun auto anders stil te zetten, geen verkeerd zouden tegenhouden.. Godsgruwelijke asociale aso's inderdaad. Kan je ook prima politie voor bellen overigens.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_175396923
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 21:15 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je omschrijving is een beetje vaagjes maar ik zie het inderdaad wel voor me, mensen die dus de weg aan het blokkeren zijn (voor langer dan 20 seconden) terwijl zij, door hun auto anders stil te zetten, geen verkeerd zouden tegenhouden.. Godsgruwelijke asociale aso's inderdaad. Kan je ook prima politie voor bellen overigens.
Vandaag had ie de werkbus half op stoep staan :)

Zo kunnen voetgangers wagens en fietsers gewoon passeren _O_ wat een inzicht
pi_175402060
Het is trouwens ook weer de tijd van het jaar waarin iedereen denkt "Oh, het regent! laat ik overal maar 30 km/h onder de maximaal toegestane snelheid gaan rijden" ;(
Flesje bier
pi_175402230
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:06 schreef Gezicht het volgende:
Het is trouwens ook weer de tijd van het jaar waarin iedereen denkt "Oh, het regent! laat ik overal maar 30 km/h onder de maximaal toegestane snelheid gaan rijden" ;(
Fixed that for you.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_175403402
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 20:27 schreef ManianMan het volgende:
Vanmorgen wil ik wegrijden in onze een richtings straat met bocht erin staat er een wegblokkade cq werkbus van Kessels.

Ik toeter stappen er een paar gasten uit wijzend naar de stoep met hoge stoeprand. Ik moest maar via de stoep rijden.

Ik gebaar van nee dat gaat niet gebeuren wijzen ze nogmaals naar de stoep. Ik de middelvinger opsteken naar die lui draai de auto via een oprit draai het raampje oven roep nog even bedankt he lullo's en rijd echt godverrend weg.

Niet normaal. Terwijl zij met die bus n lager stoepje op hadden kunnen rijden zodat ik kon passeren. :')
Zo zo internetheld
pi_175408447
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:06 schreef Gezicht het volgende:
Het is trouwens ook weer de tijd van het jaar waarin iedereen denkt "Oh, het regent! laat ik overal maar 30 km/h onder de maximaal toegestane snelheid gaan rijden" ;(
Och,ik had vanmiddag wat stukken thv Rijswijk waar ik de snelheid wel wat liet zakken,veel spray en drukte. Dan maar wat meer afstand met de werkbus. Schijt aan degenen die sneller willen,linkerbaan is vrij,have fun.
Graag verwijderen.
pi_175423636
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 18:02 schreef Charged het volgende:

[..]

Och,ik had vanmiddag wat stukken thv Rijswijk waar ik de snelheid wel wat liet zakken,veel spray en drukte. Dan maar wat meer afstand met de werkbus. Schijt aan degenen die sneller willen,linkerbaan is vrij,have fun.
Bij echt slecht weer is er ook niets mis met de snelheid wat laten zakken, er zijn echter zo ontzettend veel mensen die dat al nodig achten bij drie druppels regen. Totaal onnodig en eerder gevaarlijker dan veiliger.
Flesje bier
pi_175423856
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 18:02 schreef Charged het volgende:

[..]

Och,ik had vanmiddag wat stukken thv Rijswijk waar ik de snelheid wel wat liet zakken,veel spray en drukte. Dan maar wat meer afstand met de werkbus. Schijt aan degenen die sneller willen,linkerbaan is vrij,have fun.
Rustige sprayvrije linkerbaan _O_

Idem bij verse sneeuw. Iedereen maar rechts hangen en de sneeuw tot een spekgladde laag aanrijden. :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_175424752
Van de week bij een benzinestation aan de rand van een woonwijk.
Dit specifieke station heeft een beetje een eigenaardigheidje, je kunt namelijk langs 2 kanten inrijden, en maar langs 1 kant er uit.

Een andere bestuurder probeerde eerst tegen de richting in er uit te rijden (hiervoor had hij z'n auto al moeten keren). Vervolgens zag hij z'n fout in en reed de goede kant uit, om bij de uitgang eindeloos te twijfelen of hij links, rechts of rechtdoor zou gaan.

Helaas voor mij werd het links, de kant die ik ook op moest. Je komt daar vrij snel bij een grote kruising, waar ook nog twee trambanen liggen.

Meneer presteerde het om eerst tegen de richting in links af te slaan, achteruit te rijden, vervolgens half de trambaan op te draaien om uiteindelijk weer (voor mij) de goede kant op te rijden.

Vervolgens WEER een hoop getwijfel, voorsorteren links, ohnee, rechtdoor om toen maar diagonaal op de busbaan te gaan staan en toch maar rechtsaf te willen.
Ik had mijn keuze sneller gemaakt, dus toen zat ik er voor en hebben we afscheid genomen.

Waar zo iemand mee bezig is vraag ik me dan af...
pi_175430191
Klinkt als iemand die onbekend/onzeker op de weg is in de stad.
Flesje bier
pi_175430273
Ik heb vandaag werkelijke verkeershufterige agressie mogen aanschouwen *O*

Ik: Ingevoegd op snelweg (twee baans) in de linkerbaan, twee auto's aan het inhalen. Max 100, dus het snelheidsverschil is niet zo groot.

Rechterbaan rijden 2 auto's op normale afstand van elkaar. Ter hoogte van het puntstuk waar de invoegstrook ophoudt, knalt een witte Volkswagen hem ineens tussen die twee autootjes. Hij moet wel met minimaal 1 voorwiel op het asfalt achter het puntstuk zijn gekomen, want het was echt belachelijk laat en krap. Enfin, hij propt 'm ertussen. Auto erachter schrikt hier danig van (terecht) en reageert met grootlicht-seinen. Waarop VWtje besluit te remmen en keihard terugzakt naar een kmtje of 70 per uur. Gelukkig liet de auto erachter zich niet gek maken. Die had al netjes afstand gecreëerd toen de VW hem ertussen gooide, en hij is niet verder ingegaan op de provocatie...
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_175430903
Begin December lijkt iedereen een beetje opgefokter in het verkeer.
.
pi_175433307
Ik reed zonder licht zonet. :D
Bij het parkeerterrein waar ik vandaan reed was het een en al licht. Kwam er pas achter nadat de tweede tegemoetkomende auto begon te seinen...
  vrijdag 1 december 2017 @ 20:30:08 #53
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_175434077
Die idioten die nu met 200m zicht hun mist achterlicht voeren :{
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_175436931
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 18:06 schreef Fer het volgende:
Begin December lijkt iedereen een beetje opgefokter in het verkeer.
Het viel me juist op dat mensen redelijk behulpzaam zijn. Ik moest de afgelopen paar dagen diverse keren in steden zijn waar ik normaal gesproken nooit kom. Dat leidde tot wat gekluns met voorsorteren. Mensen die de situatie goed kennen weten wanneer ze een bepaalde strook moeten kiezen, maar ik zie dat pas als het aangegeven staat - en er al een heel treintje op de betreffende strook rijdt. En dan namen mensen toch echt de moeite om een gat te laten vallen, waar ik weer netjes tussen kon. Super aardig!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2017 22:08:38 ]
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 1 december 2017 @ 22:18:37 #55
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175437196
quote:
18s.gif Op vrijdag 1 december 2017 20:30 schreef daNpy het volgende:
Die idioten die nu met 200m zicht hun mist achterlicht voeren :{
500m hier :N
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175444464
quote:
18s.gif Op vrijdag 1 december 2017 20:30 schreef daNpy het volgende:
Die idioten die nu met 200m zicht hun mist achterlicht voeren :{
altijd beter dan de vele idioten die ik nu tegenkom zonder enig licht |:(
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  zaterdag 2 december 2017 @ 11:08:04 #57
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_175445359
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 10:26 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

altijd beter dan de vele idioten die ik nu tegenkom zonder enig licht |:(
Daarom gewoon lichtknopje weg laten, lampen altijd aan en die onzinnige dagrijverlichting weg. Mensen blijken nu eenmaal te dom om hun eigen veiligheid te waarborgen in het verkeer.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_175446357
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 10:26 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

altijd beter dan de vele idioten die ik nu tegenkom zonder enig licht |:(
Meestal Opels dus die lichten zullen het wel niet doen
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 2 december 2017 @ 12:05:00 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175446487
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:08 schreef daNpy het volgende:

[..]

Daarom gewoon lichtknopje weg laten, lampen altijd aan en die onzinnige dagrijverlichting weg. Mensen blijken nu eenmaal te dom om hun eigen veiligheid te waarborgen in het verkeer.
Dat idd, en als hun barrel te oud is voor dagrijverlichting zie ik ze overdag met stadslicht aan rijden.... echt, doe gewoon je verlichting aan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175447664
Net een auto op de snelweg met dichte mist die zonder verlichting reed. Mafkees. Na wat seinen ging ie er bij een tankstation af, hopelijk om zichzelf even flink achter de oren te krabben.
pi_175448881
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:05 schreef sneakydesert het volgende:
Net een auto op de snelweg met dichte mist die zonder verlichting reed. Mafkees. Na wat seinen ging ie er bij een tankstation af, hopelijk om zichzelf even flink achter de oren te krabben.
Misschien verlichting kapot!?!
  zaterdag 2 december 2017 @ 14:10:43 #62
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175449049
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 14:02 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Misschien verlichting kapot!?!
dan ga je niet rijden in de mist lijkt me.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_175449202
Gisteren wel weer veel irritaties gehad. Had voor mijn doen een vrij kort ritje, heen en weer naar Parijs. Op de heenweg net over de grens bij Hazeldonk reed ik op de linker rijstrook (2 rijstroken), in een rijtje die de vrachtwagens aan het inhalen waren. Iemand vond het te langzaam gaan (reden gewoon rond de 120km/h) en ging er rechts voorbij. Op zich niet zoveel problemen mee, als 'ie het netjes doet. Maar nee, hij pleurt 'm op een meter voor mij er tussen (ik reed met een Sprinter met volle belading) en moest daardoor aardig hard remmen. Dus ik seinde even.. Dat vond meneer natuurlijk niet leuk en ging brake checken. Daarna bleef 'ie naast de vrachtwagen rijden zodat niemand er voorbij kon (behalve diegene die via de vluchtstrook rechts de vrachtwagen ging inhalen..). Toen ik m'n telefoon pakte (OEPS IK WEET DAT HET NIET MAG) en deed alsof ik ging filmen, ging 'ie er van door.. Held.

Op de terugweg bij Antwerpen reed ik 100km/h en was ik in de tunnel zo een Pools busje met huif aan het inhalen. Deze reed dus nog wat voor mij, ik reed in het midden. Een coole kerel in z'n BMW E90 3-serie kwam erg hard aangereden (zag 'm pas op het laatst) en wilde mij dus rechts inhalen, hij had die Pool niet gezien en kon nog net op tijd naar links, waardoor hij mij dus afsneed.. Dus wederom seinde ik even en wederom kreeg ik weer een brake check.

Dan van de week, in m'n privé auto ergens op de A7 in Groningen of Friesland. 2 rijstroken, ik reed op de linker. Rechts een stukje voor mij reed een tankwagen, die rijden meestal 80km/h. Daarachter zaten 2 personen auto's. Op het moment dat ik de achterste aan het inhalen was, kwam er nog iemand invoegen. Dit bleek een oudere man met 3 andere bejaarden in de auto te zijn. Op het moment dat ik hem dus bijna inhaalde, pleurde hij 'm naar links. Dus met 80km/h terwijl ik met 125km/h ongeveer aankwam. Ik was al beetje van het gas af gegaan (reed 135km/h, je mag daar 130km/h). Scheelde echt een haartje, ik moest VOL in de ankers waardoor zelfs mijn voorwielen blokkeerden. Toen ik naast 'm reed om even een gebaar te maken (nee, niet middelvinger) en even toeterde, bleef 'ie lekker vooruit kijken.

Wordt tijd dat ik toch maar een dashcam koop :)
  zaterdag 2 december 2017 @ 15:19:25 #64
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175450358
Soms is een dashcam wel handig idd; aan de andere kant, dan krijg je een uitgebreid naslagwerk van het droevige gedrag van anderen. Ik weet niet of je daar zo vrolijk van wordt :+

Het valt mij de laatste tijd wel op dat Polen steeds meer typisch pools rijgedrag vertonen op onze wegen, en daar word je niet vrolijk van..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_175450691
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 december 2017 15:19 schreef Sounddragon het volgende:
Soms is een dashcam wel handig idd; aan de andere kant, dan krijg je een uitgebreid naslagwerk van het droevige gedrag van anderen. Ik weet niet of je daar zo vrolijk van wordt :+

Het valt mij de laatste tijd wel op dat Polen steeds meer typisch pools rijgedrag vertonen op onze wegen, en daar word je niet vrolijk van..
Haha da’s ook weer zo! Maar het is vooral handig als er wel wat gebeurt. Wat me overigens wel opvalt is dat veel mensen juist ook de filmer bekritiseren. Ik volg zo een dashcam groep op facebook en dan is het vaak de chauffeur die er van langs krijgt. Dat ‘ie meer afstand had moeten houden ofzo, dat ‘ie het aan het kunnen zien komen. Soms is dat wel zo, maar geeft nog steeds geen recht om je als een aso te gedragen met gevaar voor andere weggebruikers.

Tja dat kom ik inderdaad ook vaak tegen. Al een keer een vrachtwagen tegengekomen die achteruit op de rechter rijstrook reed (dus niet de vluchtstrook) omdat ‘ie z’n afrit had gemist. Ik kwam daar met 130km/h aan en reed gelukkig links. Ik vond die witte lichten in de verte al verdacht.. Was rond 6u ‘s ochtends in Tsjechië.
pi_175451288
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 15:40 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Haha da’s ook weer zo! Maar het is vooral handig als er wel wat gebeurt. Wat me overigens wel opvalt is dat veel mensen juist ook de filmer bekritiseren. Ik volg zo een dashcam groep op facebook en dan is het vaak de chauffeur die er van langs krijgt. Dat ‘ie meer afstand had moeten houden ofzo, dat ‘ie het aan het kunnen zien komen. Soms is dat wel zo, maar geeft nog steeds geen recht om je als een aso te gedragen met gevaar voor andere weggebruikers.

Tja dat kom ik inderdaad ook vaak tegen. Al een keer een vrachtwagen tegengekomen die achteruit op de rechter rijstrook reed (dus niet de vluchtstrook) omdat ‘ie z’n afrit had gemist. Ik kwam daar met 130km/h aan en reed gelukkig links. Ik vond die witte lichten in de verte al verdacht.. Was rond 6u ‘s ochtends in Tsjechië.
Vaak is het ook wel zo met die gepubliceerde filmpjes. Ik heb nu iets van een half jaar een cam, maar slechts een x het kaartje eruit getrokken om iets de delen. Als je zelf een beetje met het gepruts van een ander rekening houdt, blijft er m.i. weinig spannend beeldmateriaal over.
.
  zaterdag 2 december 2017 @ 16:19:51 #67
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_175451487
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 16:09 schreef Fer het volgende:

[..]

Vaak is het ook wel zo met die gepubliceerde filmpjes. Ik heb nu iets van een half jaar een cam, maar slechts een x het kaartje eruit getrokken om iets de delen. Als je zelf een beetje met het gepruts van een ander rekening houdt, blijft er m.i. weinig spannend beeldmateriaal over.
True, maar het is wel jammer dat je er tegenwoordig vanuit moet gaan dat niemand meer kan rijden, tot het tegendeel bewezen is...
Ja, anticiperen hoort erbij, maar toch jammer...
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
  zaterdag 2 december 2017 @ 16:49:15 #68
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175451995
Precies ook de reden dat we liever niet hebben dat men dashcam filmpjes hier of in het dashcamtopic post.. Levert alleen maar gezeik en ellende op; been there, done that.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_175453152
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:08 schreef daNpy het volgende:

[..]

Daarom gewoon lichtknopje weg laten, lampen altijd aan en die onzinnige dagrijverlichting weg. Mensen blijken nu eenmaal te dom om hun eigen veiligheid te waarborgen in het verkeer.
Oh het waren zowel nieuwe als oude auto's. Maar inderdaad, mensen met dagrijverlichting maken zich er regelmatig schuldig aan om hun lichten niet aan te zetten. :X
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  zaterdag 2 december 2017 @ 18:07:49 #70
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_175453176
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 18:06 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Oh het waren zowel nieuwe als oude auto's. Maar inderdaad, mensen met dagrijverlichting maken zich er regelmatig schuldig aan om hun lichten niet aan te zetten. :X
Jup. Vandaag ook weer: Passat met "lampen" voor aan, maar achter niks. DRL dus :N
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_175455828
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:08 schreef daNpy het volgende:

[..]

Daarom gewoon lichtknopje weg laten, lampen altijd aan en die onzinnige dagrijverlichting weg. Mensen blijken nu eenmaal te dom om hun eigen veiligheid te waarborgen in het verkeer.
Ik heb een motor gehad zonder lichtknopje. De garage was er niet blij mee....
  zaterdag 2 december 2017 @ 22:10:41 #72
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_175459127
quote:
99s.gif Op zaterdag 2 december 2017 20:05 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Ik heb een motor gehad zonder lichtknopje. De garage was er niet blij mee....
Want het contact uitzetten was te moeilijk :?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_175459319
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 22:10 schreef daNpy het volgende:

[..]

Want het contact uitzetten was te moeilijk :?
Tijdens het sleutelen moet soms het contact aan staan heb ik toen begrepen.
  zaterdag 2 december 2017 @ 22:25:31 #74
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_175459468
quote:
99s.gif Op zaterdag 2 december 2017 22:20 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Tijdens het sleutelen moet soms het contact aan staan heb ik toen begrepen.
Lijkt me sterk dat dat uren moet eigenlijk. Meestal haal je de accupool eraf voor je begint.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 2 december 2017 @ 22:37:56 #75
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_175459751
Vanavond weer even iemand tegen gehouden, wilde met mijn verse net gehaalde pizza's naar de auto, komt er ook een aan met dagrij verlichting aan, dus vanaf de zijkant mijn arm uitgestoken, vrouw stopt. Ik vertel het haar, en ze reaageerde door licht aan te doen en ze zei: oh wat dom.
Ik was te verbijsterd om te zeggen 'dat klopt'. Zowaar iemand met zelfkennis
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
  zaterdag 2 december 2017 @ 23:02:17 #76
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175460426
quote:
99s.gif Op zaterdag 2 december 2017 22:20 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Tijdens het sleutelen moet soms het contact aan staan heb ik toen begrepen.
om uit te lezen ja. Zodra je boutje moertje gaat doen ruk je de minpool eraf.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 2 december 2017 @ 23:03:25 #77
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_175460453
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 23:02 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

om uit te lezen ja. Zodra je boutje moertje gaat doen ruk je de minpool eraf.
En als uitlezen en updaten enorm lang duurt hang je even een acculader eraan... klaar.
De dealer zou dit toch juist moeten weten?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 2 december 2017 @ 23:18:12 #78
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175460835
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 23:03 schreef daNpy het volgende:

[..]

En als uitlezen en updaten enorm lang duurt hang je even een acculader eraan... klaar.
De dealer zou dit toch juist moeten weten?
of je trekt het stekkertje effe los.. niet echt rocket science..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_175465329
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 23:18 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

of je trekt het stekkertje effe los.. niet echt rocket science..
Bij een motor is dat niet ff. Ik heb ook alleen maar van horen zeggen dat de monteur het vervelend vond. Ik had er zelf weinig last van.
  zondag 3 december 2017 @ 10:18:56 #80
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175465421
quote:
99s.gif Op zondag 3 december 2017 10:09 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Bij een motor is dat niet ff. Ik heb ook alleen maar van horen zeggen dat de monteur het vervelend vond. Ik had er zelf weinig last van.
schroefie van de koplamp los, lampspiegel eruit, stekkertje los. Gaat bijna zo snel als je het zegt.

Mijn motor heeft het ook.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_175465495
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 10:18 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

schroefie van de koplamp los, lampspiegel eruit, stekkertje los. Gaat bijna zo snel als je het zegt.

Mijn motor heeft het ook.
Ja, alle motoren zitten zo in elkaar...
  zondag 3 december 2017 @ 10:35:55 #82
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175465680
Nee, maar tis wel nogal offtopic.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 3 december 2017 @ 11:11:46 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175466197
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 14:02 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Misschien verlichting kapot!?!
Dan ben je toch niet goed als je toch gaat rijden?
Aan de andere kant denk ik dat mensen het gewoon niet meer doorhebben omdat hun hele dashboard toch wel verlicht is, vroeger had je een donker dashboard als je geen verlichting aan had, tegenwoordig is er zoveel digitaal dat het toch wel licht geeft, en de wegen zijn over het algemeen goed verlicht.

Wat me wel verbijstert is dat er idd zoveel mensen met kapotte verlichting rijden, nou weet ik dat ik wel een oude (bijna 19 jaar) maar oorspronkelijk dure auto heb, maar mijn boordcomputer zegt het gewoon als er een lamp kapot is, en ook welke. Ik mag toch aannemen dat dat goedkope spul dat 19 jaar later toch ook allemaal wel heeft?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175469067
Irritatie van een politiemens: Auto bleef voor een politiebusje tergend traag links hangen, gaat uiteindelijk naar rechts, en op het moment dat het politiebusje er langs kan, begint de automobilist te versnellen vlak voor het verdrijvingsvlak en de rijbaanscheiding (of hoe je die verhoging noemt). Ik denk dat 'ie even mocht uitleggen wat zijn bedoeling was, want dit leidde wel tot een staandehouding.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 3 december 2017 @ 14:07:46 #85
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175469514
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 13:46 schreef Ridocar het volgende:
Irritatie van een politiemens: Auto bleef voor een politiebusje tergend traag links hangen, gaat uiteindelijk naar rechts, en op het moment dat het politiebusje er langs kan, begint de automobilist te versnellen vlak voor het verdrijvingsvlak en de rijbaanscheiding (of hoe je die verhoging noemt). Ik denk dat 'ie even mocht uitleggen wat zijn bedoeling was, want dit leidde wel tot een staandehouding.
Mensen gaan wel vaker vreemd doen als de politie in de buurt is. Hij zal misschien bang zijn geweest om te hard te rijden. Dat versnellen daarna snap ik ook niet.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_175469962
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 16:09 schreef Fer het volgende:

[..]

Vaak is het ook wel zo met die gepubliceerde filmpjes. Ik heb nu iets van een half jaar een cam, maar slechts een x het kaartje eruit getrokken om iets de delen. Als je zelf een beetje met het gepruts van een ander rekening houdt, blijft er m.i. weinig spannend beeldmateriaal over.
Ja dat is ook zo. Ik kom zelf niet vaak in dat soort situaties al zeg ik het zelf. Maar ben het ook eens met Ninja, je moet er inderdaad maar vanuit gaan dat niemand meer kan rijden. Ik vind echt dat de automobilisten steeds asocialer (egoïstischer) worden. Knipperlicht lijkt tegenwoordig wel een optie, en echt niet bij alleen BMW rijders hoor. Rechter rijstrook lijkt alleen nog voor vrachtwagens zijn.
  zondag 3 december 2017 @ 15:40:14 #87
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_175471436
*Wel compliment, net van Deventer naar Antwerpen gereden (via Eindhoven). Omgeving Nijnsel ambulance op de snelweg en iedereen bleef netjes op de rechter rijbaan en ook geen... klevers (heten die?) die gelijk achter de ambulance aanreden.
Deed me deugd te zien dat men toch nog oplet
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
pi_175480208
quote:
2s.gif Op zondag 3 december 2017 14:07 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Mensen gaan wel vaker vreemd doen als de politie in de buurt is. Hij zal misschien bang zijn geweest om te hard te rijden. Dat versnellen daarna snap ik ook niet.
Ze zijn wel eens zomaar uit het niets naast mij komen rijden over de busbaan (ik reed eerst een paar auto's achter ze gewoon 50 met het verkeer mee) vlak voor een punt waar de busbaan ophoudt en ik altijd naar rechts ga. Dit kon dus niet door hun, dus bleef ik maar op de linkerbaan. Vervolgens werd ik een paar honderd meter daarna staande gehouden, stappen er drie piepjonge agentjes uit van amper 20 :') Ik zou te langzaam hebben gereden en mensen zouden hebben zitten duwen en weet ik wat allemaal en toen moest ik ook nog blazen :? Kom nou.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_175485043
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 11:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan ben je toch niet goed als je toch gaat rijden?
Aan de andere kant denk ik dat mensen het gewoon niet meer doorhebben omdat hun hele dashboard toch wel verlicht is, vroeger had je een donker dashboard als je geen verlichting aan had, tegenwoordig is er zoveel digitaal dat het toch wel licht geeft, en de wegen zijn over het algemeen goed verlicht.

Wat me wel verbijstert is dat er idd zoveel mensen met kapotte verlichting rijden, nou weet ik dat ik wel een oude (bijna 19 jaar) maar oorspronkelijk dure auto heb, maar mijn boordcomputer zegt het gewoon als er een lamp kapot is, en ook welke. Ik mag toch aannemen dat dat goedkope spul dat 19 jaar later toch ook allemaal wel heeft?
Ik had het laatste gewoon door, dat mijn linkerkoplamp kapot was. Want mijn lichtopbrengst met die klassieke gloeilampen is al niet hoog, dus als een koplamp stuk is dan merk je het wel enigzins.

Ben dus letterlijk niet meer verder gereden in de nacht, en overnacht in Düsseldorf en de volgende morgen in het daglicht verder gereden. Toen direct mijn koplamp vervangen.

Maar ik denk, dat als je ergens moet zijn. Dat men dan echt niet de moeite gaat nemen om die ene koplamp te vervangen, en dus gewoon verder rijden. Vaak weten ze het al een tijdje dat de koplamp stuk is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 4 december 2017 @ 12:44:24 #90
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_175487415
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 11:11 schreef Leandra het volgende:

Dan ben je toch niet goed als je toch gaat rijden?
Aan de andere kant denk ik dat mensen het gewoon niet meer doorhebben omdat hun hele dashboard toch wel verlicht is, vroeger had je een donker dashboard als je geen verlichting aan had, tegenwoordig is er zoveel digitaal dat het toch wel licht geeft, en de wegen zijn over het algemeen goed verlicht.

Wat me wel verbijstert is dat er idd zoveel mensen met kapotte verlichting rijden, nou weet ik dat ik wel een oude (bijna 19 jaar) maar oorspronkelijk dure auto heb, maar mijn boordcomputer zegt het gewoon als er een lamp kapot is, en ook welke. Ik mag toch aannemen dat dat goedkope spul dat 19 jaar later toch ook allemaal wel heeft?
Vorige week dinsdag was mijn linkerkoplamp ineens standje theelicht. Dat zag ik al zodra ik hier het hek uitreed: hee, er klopt iets niet. Gestopt en gekeken, linkerkoplamp dus kapot. Ik moest wel rijden op dat moment maar echt fijn vond ik het niet. Zodra het kon naar de garage en daar bleek ook een remlicht kapot (dat merk je dus niet zelf). Beide koplampen vervangen voor de zekerheid en nu weer prima zicht ^O^

Ik vroeg me altijd al af of mensen het niet doorhebben als er een koplamp stuk is. Nu vraag ik me af hoe ze het in vredesnaam niet doorhebben :?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_175487521
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 12:44 schreef Rewimo het volgende:
Ik vroeg me altijd al af of mensen het niet doorhebben als er een koplamp stuk is. Nu vraag ik me af hoe ze het in vredesnaam niet doorhebben :?
Ik (en vele andere weggebruikers denk ik) rijden niet dagelijks in de auto en al helemaal niet dagelijks in het donker.
Ik kan me goed voorstellen als je wel dag in dag uit rijdt dat het meteen opvalt dat je licht-projectie voor je op straat anders is, maar dat herken ik niet zomaar.

En het zijn hooguit je koplampen (dimlicht) wat je zelf vanuit de auto enigszins zou kunnen zien dat het stuk is (waarschuwingslampjes op je dashboard daargelaten). Remlichten, richtingaanwijzers, achterlicht, hoe wil je dat zien?
pi_175487589
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 12:51 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ik (en vele andere weggebruikers denk ik) rijden niet dagelijks in de auto en al helemaal niet dagelijks in het donker.
Ik kan me goed voorstellen als je wel dag in dag uit rijdt dat het meteen opvalt dat je licht-projectie voor je op straat anders is, maar dat herken ik niet zomaar.

En het zijn hooguit je koplampen (dimlicht) wat je zelf vanuit de auto enigszins zou kunnen zien dat het stuk is (waarschuwingslampjes op je dashboard daargelaten). Remlichten, richtingaanwijzers, achterlicht, hoe wil je dat zien?
Ik zie dat als ik dicht bij een muur sta met parkeren en anders testen iedere maandag ofzo
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 4 december 2017 @ 13:06:59 #93
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_175487752
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 12:51 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

Ik (en vele andere weggebruikers denk ik) rijden niet dagelijks in de auto en al helemaal niet dagelijks in het donker.
Ik kan me goed voorstellen als je wel dag in dag uit rijdt dat het meteen opvalt dat je licht-projectie voor je op straat anders is, maar dat herken ik niet zomaar.

En het zijn hooguit je koplampen (dimlicht) wat je zelf vanuit de auto enigszins zou kunnen zien dat het stuk is (waarschuwingslampjes op je dashboard daargelaten). Remlichten, richtingaanwijzers, achterlicht, hoe wil je dat zien?
Klopt hoor :) Zoals ik hierboven al schreef had ik zelf niet gemerkt dat een van mijn remlichten het niet meer deed.

Ik check mijn lichten ook meestal als ik achter een andere auto sta bij een stoplicht, maar ook dan zijn het alleen de koplampen en richtingaanwijzers vóór die je kunt zien.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_175487875
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:06 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Klopt hoor :) Zoals ik hierboven al schreef had ik zelf niet gemerkt dat een van mijn remlichten het niet meer deed.

Ik check mijn lichten ook meestal als ik achter een andere auto sta bij een stoplicht, maar ook dan zijn het alleen de koplampen en richtingaanwijzers vóór die je kunt zien.
Richtingwijzer hoef je niet te zien, die gaat heel snel knipperen (dus ook op je dash en het geluidje) als er eentje stuk is. Overigens alleen als je de richtingaanwijzer gebruikt, niet als je de alarmlichten aanzet.
pi_175488114
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:13 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Richtingwijzer hoef je niet te zien, die gaat heel snel knipperen (dus ook op je dash en het geluidje) als er eentje stuk is. Overigens alleen als je de richtingaanwijzer gebruikt, niet als je de alarmlichten aanzet.
Maar je richtingaanwijslichten worden natuurlijk veel vaker gebruikt als richtingaanwijzer dan als allesmaglichten.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_175488773
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 13:24 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Maar je richtingaanwijslichten worden natuurlijk veel vaker gebruikt als richtingaanwijzer dan als allesmaglichten.
Ehm ja? Ik snap niet wat dat met mijn bericht heeft te maken? 😉
pi_175492010
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 12:51 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

En het zijn hooguit je koplampen (dimlicht) wat je zelf vanuit de auto enigszins zou kunnen zien dat het stuk is (waarschuwingslampjes op je dashboard daargelaten). Remlichten, richtingaanwijzers, achterlicht, hoe wil je dat zien?
Ik heb niet eens de meest luxe auto, maar als er een knipperlicht stuk is, dan knippert het lampje in het dashboard sneller wanneer ik die kant gebruik. Moet ik wel alsnog buiten de auto kijken of het voor of achter is.
Zelfde met andere verlichting. Lampje op het dashboard gaat branden wanneer er een koplamp of achterlicht stuk is.
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
pi_175492315
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 17:10 schreef Albert86 het volgende:

[..]

Ik heb niet eens de meest luxe auto, maar als er een knipperlicht stuk is, dan knippert het lampje in het dashboard sneller wanneer ik die kant gebruik. Moet ik wel alsnog buiten de auto kijken of het voor of achter is.
Zelfde met andere verlichting. Lampje op het dashboard gaat branden wanneer er een koplamp of achterlicht stuk is.
Zoals ik al zei inderdaad. Heeft niks met luxe te maken, komt gewoon door het relais ;)
pi_175494083
Je lampen zijn trouwens ook erg handig met het parkeren. Even een tip. ;)
Protège moi de mes désirs.
  maandag 4 december 2017 @ 19:11:19 #100
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175494324
Can we cut the chitchat?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_175498020
Altijd de tip opgevolgd om gewoon even achteruit in te steken richting een muur, om snel alle verlichting te kunnen bekijken. Zeker de remlichten.
pi_175498354
Hoe meer je rijdt, hoe meer je leert om je niet te ergeren, om je niet op te laten fokken. Maar er zijn grenzen...

Als iemand én categorisch weigert om rechts te rijden én met sterk wisselende snelheid rijdt én een ander keer op keer hindert is de maat wel vol.

Vanavond dus een of andere achterlijke Duitser. Continu op de middelste baan, dan weer 100, dan weer 150. Ik reed netjes 137 op de cruisecontrol dus haalde hem in en ging naar rechts. Vervolgens ging hij sneller rijden om dan precies naast me te blijven rijden. Dus ik reed me uiteindelijk vast achter een vrachtwagen. Achter hem naar links, waarna hij weer langzaam ging rijden en ik hem opnieuw inhaalde. En vervolgens herhaalde het feest zich. En toen nog een keer. Daarna was ik er wel klaar mee. Wat een mafkees.

Dus als iemand nog eens beweert dat Duitsers zoveel beter rijden...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2017 22:12:27 ]
pi_175498894
quote:
8s.gif Op maandag 4 december 2017 22:08 schreef k_man het volgende:
Hoe meer je rijdt, hoe meer je leert om je niet te ergeren, om je niet op te laten fokken. Maar er zijn grenzen...

Als iemand én categorisch weigert om rechts te rijden én met sterk wisselende snelheid rijdt én een ander keer op keer hindert is de maat wel vol.

Vanavond dus een of andere achterlijke Duitser. Continu op de middelste baan, dan weer 100, dan weer 150. Ik reed netjes 137 op de cruisecontrol dus haalde hem in en ging naar rechts. Vervolgens ging hij sneller rijden om dan precies naast me te blijven rijden. Dus ik reed me uiteindelijk vast achter een vrachtwagen. Achter hem naar links, waarna hij weer langzaam ging rijden en ik hem opnieuw inhaalde. En vervolgens herhaalde het feest zich. En toen nog een keer. Daarna was ik er wel klaar mee. Wat een mafkees.

Dus als iemand nog eens beweert dat Duitsers zoveel beter rijden...
Bloed irritant is dat ja! Na een paar keer houd ik het ook niet meer en dan geef ik maar wat meer gas..
  maandag 4 december 2017 @ 23:09:00 #104
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175499848
Ik heb wel eens zoiets meegemaakt, rechts erlangs, ging die idioot me klem rijden op de vluchtstrook.
Was het de plisie met een luiertje. 80 op de snelweg links rijden en uitlokken.

Duur geintje, Dat was dan de VMBO plisie.

Sindsdien heb ik er niks meer mee.
pi_175517658
Ik zat net blijkbaar iemand in de weg :')

Driebaansweg snelweg, voor me reed een bijzonder transport wat twee rijbanen gebruikte. Dus ik op de meest linker baan met Vmax inhalen, met een ander die opdook achter me.
Transport ingehaald, ik wil terug invoegen en dan meteen uiterst rechts gaan rijden want ik zag al dat achterbuurman haast had. Voor buurman blijkbaar niet snel genoeg want die zoeft achter me langs naar de meest rechter baan en blijft daar net achter mijn kofferbak hangen. Ik kom dus niet verder dan de middenbaan.
Prima, als jij mij niet te kans geeft terug te voegen, voel ik ook niet de behoefte te versnellen of vertragen om voor of achter je te komen.

Dus toen was zijn beste inzicht om het gas erop te jassen en me rechts in te halen.

Ik had trouwens CC aanstaan dus mijn snelheid was constant.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_175522517
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 14:05 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ehm ja? Ik snap niet wat dat met mijn bericht heeft te maken? 😉
Dat de snelknopperfuctie overbodig is als de alarmlichten worden gebruikt. Vroeger kwam het toevallig goed uit dat een half belast knipperrelais sneller ging knipperen, nu wordt de knippersnelheid electronisch geregeld, en alleen als richtingaanwijzer kan deze sneller knipperen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_175532127
Rij zo langs een invoegstrook, waar ik ter hoogte van mijn achterkant een auto zie. Deze versnelt en komt met 1-2 km/u voorbij. Op het moment dat het einde van de invoegstrook in zicht komt rijdt de beste man ter hoogte van mijn voorwiel en begint wild opzij te kijken. Schijnbaar is het nu mijn probleem geworden dan hij niet kan invoegen en inmiddels over de vluchtstrook rijdt.

Ik klik de cc er maar weer af en laat de beste man voor mij invoegen, waarna hij gelijk naar de linkerbaan schiet, iemand inhaalt en ter hoogte van het punt waar hij weer naar rechts zou kunnen blijft hangen op de linkerbaan.

Langzaam verdwijnt hij in de verte, maar 2 kilometer later heb ik hem alweer ingehaald, terwijl ik nog altijd dezelfde snelheid op de cc rij.
.
  woensdag 6 december 2017 @ 19:23:09 #108
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_175533754
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 17:45 schreef Fer het volgende:
Rij zo langs een invoegstrook, waar ik ter hoogte van mijn achterkant een auto zie. Deze versnelt en komt met 1-2 km/u voorbij. Op het moment dat het einde van de invoegstrook in zicht komt rijdt de beste man ter hoogte van mijn voorwiel en begint wild opzij te kijken. Schijnbaar is het nu mijn probleem geworden dan hij niet kan invoegen en inmiddels over de vluchtstrook rijdt.

Ik klik de cc er maar weer af en laat de beste man voor mij invoegen, waarna hij gelijk naar de linkerbaan schiet, iemand inhaalt en ter hoogte van het punt waar hij weer naar rechts zou kunnen blijft hangen op de linkerbaan.

Langzaam verdwijnt hij in de verte, maar 2 kilometer later heb ik hem alweer ingehaald, terwijl ik nog altijd dezelfde snelheid op de cc rij.
Vooral dat ja... Strontirritant
Maar dat invoegen is ook niet erg netjes nee...
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
pi_175546232
Vanochtend dan wel weer een positief iets: aan het eind van de Utrechtse baan met z'n allen gezellig in de rij voor het stoplicht. Ik hoor achter me een politie auto met toeters en bellen aankomen en ik denk dat binnen 10 seconden iedereen aan de kant was.

Het kan dus wel :-)
pi_175549243
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 13:06 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Klopt hoor :) Zoals ik hierboven al schreef had ik zelf niet gemerkt dat een van mijn remlichten het niet meer deed.

Ik check mijn lichten ook meestal als ik achter een andere auto sta bij een stoplicht, maar ook dan zijn het alleen de koplampen en richtingaanwijzers vóór die je kunt zien.
Als iedere auto verplicht zou moeten zijn uitgerust met een Canbus systeem zou dat probleem niet meer bestaan. Dan kan je zelfs de status van rem- en achteruitrijlichten uitlezen. In een tijd dat men maar niet ophoudt over veiligheid vind ik dat persoonlijk wel 1 van de grootste missers.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_175559824
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:38 schreef BMWK111RS het volgende:

[..]

Als iedere auto verplicht zou moeten zijn uitgerust met een Canbus systeem zou dat probleem niet meer bestaan. Dan kan je zelfs de status van rem- en achteruitrijlichten uitlezen. In een tijd dat men maar niet ophoudt over veiligheid vind ik dat persoonlijk wel 1 van de grootste missers.
Kan ook zonder Canbus hoor. Duitse luxewagens hadden het al in de jaren 80, toen bestond er nog geen Canbus.
.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 7 december 2017 @ 21:06:07 #112
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_175560690
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 20:39 schreef Fer het volgende:

[..]

Kan ook zonder Canbus hoor. Duitse luxewagens hadden het al in de jaren 80, toen bestond er nog geen Canbus.
Dan kreeg je een ledje dat 4x knipperde en je in een dik wphb moest zoeken wat dat betekende :+
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 7 december 2017 @ 21:33:16 #113
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_175561464
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 20:39 schreef Fer het volgende:

[..]

Kan ook zonder Canbus hoor. Duitse luxewagens hadden het al in de jaren 80, toen bestond er nog geen Canbus.
Canbus is in ‘86 door Bosch geintroduceerd ;)
pi_175561981
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 21:06 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dan kreeg je een ledje dat 4x knipperde en je in een dik wphb moest zoeken wat dat betekende :+
Een woordeboek Duits bedoel je.


.
pi_175578289
Gvd, 3 vlokken sneeuw vanochtend, die al smelten voordat ze goed neerkomen en gelijk weer iedereen als mongolen gedragen. Vrachtwagen op de linkerbaan, alle mongolen inhalen, duurder ook bijna 4 kilometer, zucht.
.
pi_175581593
Vanavond een ongeluk zien gebeuren 3 banen vol in de ankers en geen idee waarom en een bus met aanhanger achter ons kwam tegen de vangrail aan... :o
pi_175581734
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 19:42 schreef ManianMan het volgende:
Vanavond een ongeluk zien gebeuren 3 banen vol in de ankers en geen idee waarom en een bus met aanhanger achter ons kwam tegen de vangrail aan... :o
De niet-erotische vorm van scharen?
.
pi_175581816
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 19:48 schreef Fer het volgende:

[..]

De niet-erotische vorm van scharen?
Jups ging helemaal van links naar rechts gelukkig wel rustig tegen de vangrail maar dan nog heftig om mee te maken. Ik hoorde het remgeluid en toen pakte ik het stuur goed beet en drukte ik mijn hoofd naar achter zoals ik het geleerd heb. Dacht echt laat maar komen. Ik keek in de spiegel en ik zag niks keek in de linkerbuitenspiegel en zag het busje van links naar rechts zwaaien maar dat hielp niet.
  vrijdag 8 december 2017 @ 20:35:04 #119
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175583305
Vandaag 400km gereden door allerlei soorten weer, en behalve dat men het lekker mak aan deed heb ik eigenlijk geen gekkigheid gespot; hulde _O_

Het begint nu wel ernstig wit te worden hier trouwens :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_175591244
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 22:30 schreef alpeko het volgende:
Om 18u ‘s avonds een auto zonder lichten aan tegenkomen en niemand die dan iets doet? Heb hem vervolgens maar voor haar achterligger geprakt en een seinvoorstelling van serieus zowat een minuut lang gegeven voordat er bij de bestuurster zelf een lichtje ging branden waardoor vervolgens ook de autolichtjes gingen branden.
Had er laatst ook eentje, ben achter hem gaan rijden en na 3x seinen deed hij ze aan. Ook bij kapotte verlichting sein ik even 2x kort..ze zien maar of ze er iets mee doen dan.
pi_175596816
Net op een kruispunt zonder verkeerslichten kwam een auto van rechts. Ik wilde rechtdoor, dus stopte netjes. Gaat mevrouw die van rechts komt met twee handen een boterham eten. Na 30 seconden wachten maakte ze nog geen aanstalten om te gaan rijden, dus ging ik maar. Moet wel een lekkere boterham zijn geweest als je hem zo gaat opeten.
pi_175596892
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:10 schreef sneakydesert het volgende:
Net op een kruispunt zonder verkeerslichten kwam een auto van rechts. Ik wilde rechtdoor, dus stopte netjes. Gaat mevrouw die van rechts komt met twee handen een boterham eten. Na 30 seconden wachten maakte ze nog geen aanstalten om te gaan rijden, dus ging ik maar. Moet wel een lekkere boterham zijn geweest als je hem zo gaat opeten.
_O-
pi_175598189
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:10 schreef sneakydesert het volgende:
Net op een kruispunt zonder verkeerslichten kwam een auto van rechts. Ik wilde rechtdoor, dus stopte netjes. Gaat mevrouw die van rechts komt met twee handen een boterham eten. Na 30 seconden wachten maakte ze nog geen aanstalten om te gaan rijden, dus ging ik maar. Moet wel een lekkere boterham zijn geweest als je hem zo gaat opeten.
Dat hou je nog lang vol..
pi_175599563
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:10 schreef sneakydesert het volgende:
Net op een kruispunt zonder verkeerslichten kwam een auto van rechts. Ik wilde rechtdoor, dus stopte netjes. Gaat mevrouw die van rechts komt met twee handen een boterham eten. Na 30 seconden wachten maakte ze nog geen aanstalten om te gaan rijden, dus ging ik maar. Moet wel een lekkere boterham zijn geweest als je hem zo gaat opeten.
Wat een mafkezen heb je toch!!
pi_175599630
Gister ook weer zo,n idioot. Einde Utrechtsebaan (voor de Hagenezen onder ons) Ik rij op de middenbaan, rechterbaan gaat rechtsaf, andere 2 rechtdoor en dan naar links. Het is daar altijd druk en reden rustig richting stoplicht. Linkerbaan stond al stil. Komt er zo'n mongool uit de linkerbaan in één keer naar volgas naar rechts. Gelukkig kon ik nog net op tijd uitwijken anders had hij vol de bestuurderskant eruit gereden. Ik toeteren, degene achter me seinen met z'n lichten, mongool in z'n BMW kijkt niet op of om en rijdt zo door....... Kl*tzak!!!!
pi_175599756
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 15:35 schreef soapie het volgende:
Gister ook weer zo,n idioot. Einde Utrechtsebaan (voor de Hagenezen onder ons) Ik rij op de middenbaan, rechterbaan gaat rechtsaf, andere 2 rechtdoor en dan naar links. Het is daar altijd druk en reden rustig richting stoplicht. Linkerbaan stond al stil. Komt er zo'n mongool uit de linkerbaan in één keer naar volgas naar rechts. Gelukkig kon ik nog net op tijd uitwijken anders had hij vol de bestuurderskant eruit gereden. Ik toeteren, degene achter me seinen met z'n lichten, mongool in z'n BMW kijkt niet op of om en rijdt zo door....... Kl*tzak!!!!
wat verwacht je dan van een BMW rijder? Dat zijn 9/10 keer klootzakken in het verkeer die denken beter te zijn de iedereen op de weg.
pi_175599799
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 15:44 schreef totalvamp het volgende:

[..]

wat verwacht je dan van een BMW rijder? Dat zijn 9/10 keer klootzakken in het verkeer die denken beter te zijn de iedereen op de weg.
Klopt en dat irriteert me mateloos!!!
pi_175601965
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 15:47 schreef soapie het volgende:

[..]

Klopt en dat irriteert me mateloos!!!
Ja kan ik begrijpen.
In Japan zijn er bijna geen BMW rijders gelukkig :P
pi_175602153
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 18:10 schreef totalvamp het volgende:

[..]

In Japan zijn er bijna geen BMW rijders gelukkig :P
Dan moet ik maar daar heen.....
pi_175602180
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 18:20 schreef soapie het volgende:

[..]

Dan moet ik maar daar heen.....
hier hebben ze wel veel tolwegen en sta je bijna altijd na 100 meter weer stil xD
pi_175602378
Vandaag voor de eerste en laatste keer in Woerden geweest. Moest in het centrum even wat ophalen bij een winkel. Dus wilde ik de auto in parkeergarage Castellum zetten. De hele centrumring stond vast, duurde al twintig minuten langer om bij de parkeergarage te komen. Bij het uitrijden stond er al op verdieping -2 een file voor het uitrijden. En ja hoor, eenmaal bij de slagboom is het ticket verlopen en moet ik bijbetalen. Niet dus. Alarmlichten aan en wel honderd keer op de hulp knop geramd. Na drie minuten iemand aan de lijn. Diegene had volgens mij geen zin in een discussie en gooide de slagboom meteen open. Man man, als ik had geweten dat het daar zo druk is was ik wel op een andere dag gegaan.
pi_175603300
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 18:22 schreef totalvamp het volgende:

[..]

hier hebben ze wel veel tolwegen en sta je bijna altijd na 100 meter weer stil xD
Dat schiet ook niet echt op dan....
pi_175606096
Ik reed vandaag achter een busje met een aanhangertje erachter, een soort cementmixer of iets dergelijks. De lampen van het aanhangertje waren niet aangesloten dus ik moest maar gokken of hij remde, of proberen onder het nummerbord van de cementmixer (oid) te kijken. En toen zag ik dat het nummerbord ook totaal niet overeen kwam. Oh, en hij slingerde als een malle, en de bandjes van het ding waren zacht. :')
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  zondag 10 december 2017 @ 02:01:28 #134
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_175613592
Mensen die de sneeuw niet van hun (achter)lichten afhalen :N
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
pi_175616651
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:10 schreef sneakydesert het volgende:
Net op een kruispunt zonder verkeerslichten kwam een auto van rechts. Ik wilde rechtdoor, dus stopte netjes. Gaat mevrouw die van rechts komt met twee handen een boterham eten. Na 30 seconden wachten maakte ze nog geen aanstalten om te gaan rijden, dus ging ik maar. Moet wel een lekkere boterham zijn geweest als je hem zo gaat opeten.
Wtf _O-
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_175623425
Ik heb net 14 km afgelegd. Op sommige stukken kon ik maar liefst 30 km/u rijden.
Twee auto’s in de berm. Turk die zonder lichten reed, dus ik seinen, hij seint vrolijk terug en rijdt zonder lichten verder :')
En als toet een busje wat mij heel stoer achterop kwam terwijl ik rustig doorsukkelde. Bochtje nemen... en achter je de kont van dat stoere busje alle kanten zien uitzwabberen _O-
En sinds wanneer mogen sneeuwploegen door rood rijden? Maar goed dat ik uitkeek voor ik bij groen overstak en hij mijn pad kruiste....
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 10 december 2017 @ 16:39:14 #137
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175624071
Even tussen Amersfoort en Nieuwegein gereden vanmiddag, op de terugweg zat ik in de sneeuwbuien. Ergens best leuk om je abs goed te kunnen testen, en je eigen reflexen tijdens het glijden.

De enige idioot was een vrouw in een blauwe Peugeot op de snelweg die besloot zonder te spiegelen van strook te wisselen. Degene achter haar moest goed remmen en ik, daar weer achter, ook. Dit in condities waarbij iedere aanraking van het rempedaal al de abs inschakelde (gelukkig heb ik die, in mijn oude swift had ik het niet eens gered). Later ingehaald, mevrouw zat met witte knokkels recht vooruit te kijken. Zo gebeuren dus ongelukken in dit weer. :N
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_175628404
Morgen zal het feest worden op de weg ik moet ook heen en weer werk <---> zolderkamer.

hoeveel % extra reistijd zal ik als marge houden?

En omdat dit topic over irritaties gaat;

Mensen die hun ruiten niet sneeuw/ijsvrij maken
Mensen die hun dak en motorkap kofferklep niet sneeuwvrij maken...
Mensen die geen afstand houden.
Mensen die je snijden en dan bedoel ik na je 1 centimeter voorbij te zijn zowat haaks naar rechts gaan.....waardoor jij dus geen remweg meer hebt tot hun en moet afremmen om veiligheidsmarge op te bouwen.

[ Bericht 58% gewijzigd door Graf..Coudenhove..Kalergi op 10-12-2017 19:20:33 ]
  zondag 10 december 2017 @ 19:18:15 #139
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_175628570
quote:
5s.gif Op zondag 10 december 2017 19:12 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Morgen zal het feest worden op de weg ik moet ook heen en weer werk <---> zolderkamer.

hoeveel % extra reistijd zal ik als marge houden?
2x van je normale reistijd, helemaal als je snelweg hebt
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_175629901
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 02:01 schreef nijnja het volgende:
Mensen die de sneeuw niet van hun (achter)lichten afhalen :N
En dat terwijl het niet zoveel werk is om een auto zo goed als volledig sneeuwvrij te krijgen.
pi_175629965
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:07 schreef Xaryna het volgende:

En toen zag ik dat het nummerbord ook totaal niet overeen kwam.
Afhankelijk van het soort aanhanger hoeft dat ook niet. De aanhanger kan ook een eigen kenteken hebben (de eerste letter is dan een W, bij opleggers is de eerste letter een O).
pi_175630134
Mensen met mistlampen aan |:( |:( |:( |:(

Mensen die 50 gaan rijden op een 100km/h N weg....
Aanpassen prima, maar als je niet durft blijf dan thuis
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  zondag 10 december 2017 @ 20:20:32 #143
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_175630179
Ik kon mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik de weg opgegaan was. Was nog voordat het heel erg werd, maar de volgende keer luister ik weer netjes naar de waarschuwingen :@

Nu ben ik dan nog zo'n braverik die netjes de hele auto schoonveegt en supertruttig gaat rijden, maar ik zag weer taferelen waarbij ik me afvraag of sommige mensen denken dat er een tweede ronde is na game over irl zeg maar.

Bumperkleven met dichtgesneeuwde lampen, geen lampen, hersenloos kruispunten oprijden waarvan de lichten niet werkten en vooral veel acties van mensen die niet vooruit kijken. ("Oe hier moeten we eraf, Henk! Ik steek even zonder knipperlicht of spiegels drie rijstroken over ineens joa. Goh, giet wel snel zo, eev'n de remme d'rop jong. Zwiep zwabber zwaai.")
pi_175630255
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 02:01 schreef nijnja het volgende:
Mensen die de sneeuw niet van hun (achter)lichten afhalen :N
Dat kan helaas ook onder het rijden gebeuren. Ik merkte vrijdag pas dat de neus van de bolide onder een laag sneeuw van zeker een centimeter dik zat toen de parkeersensoren bij aankomst als een gek begonnen te piepen.
  zondag 10 december 2017 @ 20:41:59 #145
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_175630793
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 20:12 schreef Light het volgende:

[..]

Afhankelijk van het soort aanhanger hoeft dat ook niet. De aanhanger kan ook een eigen kenteken hebben (de eerste letter is dan een W, bij opleggers is de eerste letter een O).
Dat wist ik niet! Ik heb geen idee wat het kenteken was en of het zo'n uitzonderingsgeval was. Volgende keer eens op letten.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_175631543
Net een uurtje op de snelweg gereden, nergens last van gehad. Rijkswaterstaat heeft de weg brandschoon gemaakt ^O^
pi_175631709
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 20:41 schreef Xaryna het volgende:

[..]

Dat wist ik niet! Ik heb geen idee wat het kenteken was en of het zo'n uitzonderingsgeval was. Volgende keer eens op letten.
Het geldt voor alle aanhangers zwaarder dan 750 kg (toegestane maximummassa), ook voor caravans. Maar die zie je deze tijd van het jaar ook niet veel rijden.
  zondag 10 december 2017 @ 22:17:12 #148
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_175633351
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 21:13 schreef Light het volgende:

[..]

Het geldt voor alle aanhangers zwaarder dan 750 kg (toegestane maximummassa), ook voor caravans. Maar die zie je deze tijd van het jaar ook niet veel rijden.
Zo groot/zwaar was het dingetje niet, hoor. Van die hele grote weet ik wel dat ze een aparte plaat mogen hebben :)
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_175633740
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 20:09 schreef Light het volgende:

[..]

En dat terwijl het niet zoveel werk is om een auto zo goed als volledig sneeuwvrij te krijgen.
Nou...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_175633896
Mensen die een 4x4 rijden en daarom denken dat ze harder kunnen.. Leuk dat je normaal kunt optrekken, maar dat is zo een beetje het enige voordeel van een 4x4 in de sneeuw. Je remweg wordt er echt niet korter van hoor.

En van die mensen die met deze gladheid alsnog geen afstand houden, ondanks dat het wat drukker is en ik dus ook niet harder kon. Houd gewoon lekker afstand, we willen allemaal veilig thuis komen.
pi_175634071
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 22:30 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nou...
Met een eenvoudig raamtrekkertje schuif je de sneeuw zo van het dak en van de motorkap. Dan weet je zeker dat die sneeuw niet bij jou of bij iemand anders op de ruit komt. Maar voor hele volksstammen lijkt dat te moeilijk, die zijn allang blij als ze de voorruit sneeuwvrij krijgen door de ruitenwissers aan te zetten.
pi_175634190
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 22:44 schreef Light het volgende:

[..]

Met een eenvoudig raamtrekkertje schuif je de sneeuw zo van het dak en van de motorkap. Dan weet je zeker dat die sneeuw niet bij jou of bij iemand anders op de ruit komt. Maar voor hele volksstammen lijkt dat te moeilijk, die zijn allang blij als ze de voorruit sneeuwvrij krijgen door de ruitenwissers aan te zetten.
Busje van 2m laat zijn rug toch lastig krabben
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_175634359
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 22:48 schreef ludovico het volgende:

[..]

Busje van 2m laat zijn rug toch lastig krabben
Ja, dat wordt lastiger. Vrachtwagens zijn ook een uitdaging om sneeuw- en ijsvrij te krijgen (en te zorgen dat er dus geen ijsplakken afschuiven die op een auto kunnen belanden).
  zondag 10 december 2017 @ 23:18:01 #154
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175634892
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 22:48 schreef ludovico het volgende:

[..]

Busje van 2m laat zijn rug toch lastig krabben
bezem; lang ding met grote harige borstel aan het eind.

En een vrachtwagen met huif krijg je ook wel aardig schoon. Containers en kastenwagens is wat lastiger. Als je ziet dat die zooi erop ligt moet je zorgen dat je er óf vlak achter rijdt, of 100 meter, want die plakken vliegen best ver.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_175635089
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 23:18 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

bezem; lang ding met grote harige borstel aan het eind.

En een vrachtwagen met huif krijg je ook wel aardig schoon. Containers en kastenwagens is wat lastiger. Als je ziet dat die zooi erop ligt moet je zorgen dat je er óf vlak achter rijdt, of 100 meter, want die plakken vliegen best ver.
En dan sta je bij een rotonde voorrang te verlenen aan zo'n kastenwagen, zeilt er zo'n plak precies in de bocht af. En dan altijd naar buiten, dus in jouw richting.
pi_175635558
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 20:19 schreef OscarMopperkont het volgende:
Mensen met mistlampen aan |:( |:( |:( |:(

Mensen die 50 gaan rijden op een 100km/h N weg....
Aanpassen prima, maar als je niet durft blijf dan thuis
Hey gast als er ijzel ligt helpen winterbanden ook niet altijd :')
  maandag 11 december 2017 @ 09:05:08 #157
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175638213
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 23:27 schreef Light het volgende:

[..]

En dan sta je bij een rotonde voorrang te verlenen aan zo'n kastenwagen, zeilt er zo'n plak precies in de bocht af. En dan altijd naar buiten, dus in jouw richting.
Jep, zeker als hij dan ook nog effe dat verhoogde middenstukje meepakt.. die dingen flexen aan alle kanten, dus die sneeuw ligt standaard los.
Als je nou designtechnisch werk doet, moet je eens gaan verzinnen hoe je een soort van veegpoort/machine-achtig ding kunt ontwerpen die sneeuw van vrachtwagens af veegt/blaast/zuigt whateveah.. iets wat goedkoop is, moveable en wat goed werkt voor alle maten en typen vrachtverkeer; ben je meteen binnen :7

Eentje op elk benzinestation langs de snelweg, op elke truck parkeerplaats, in de havens, bij exits van containerterminals, bij bedrijven zelf, en dat in elk land waar het wel eens sneeuwt..

ka-tching! :Y)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_175643146
Ik kreeg vanmorgen het ijs niet van mijn dak, zat goed vast. Aan de randen kreeg ik wel wat los maar verder niet. Bij een verkeerslicht na een km of 10 moest ik wat harder remmen; al het ijs van het dak op mijn voorruit :X
Kon er nog net overheen kijken om een veilig plekje te zoeken om de boel weg te halen. Ruitenwissers hebben wel een tik gehad, geen idee of dat schade heeft opgeleverd.

Wat later reed ik in een wijkje waar niet gestrooid was. De auto achter mij vond blijkbaar dat ik veel te langzaam ging, zat er zo dicht op dat ik z'n lichten niet meer kon zien. Toen ik eenmaal gestopt was reed hij me boos kijkend voorbij. Nog een stukje verder ging meneer glijden. Ging nog net goed. Benieuwd of hij het nu wel snapt.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_175645733
Rijden zonder licht of verkeerd licht mag wel bestraft worden met artikel 5
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_175645743
Vrachtwagenchauffeurs die om de haverklap met achtentwintig lampen tegelijk seinen naar collega's op de andere weghelft.
  maandag 11 december 2017 @ 14:42:32 #161
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_175645808
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 14:39 schreef Ferry_76 het volgende:
Vrachtwagenchauffeurs die om de haverklap met achtentwintig lampen tegelijk seinen naar collega's op de andere weghelft.
En daarbij nog hard toeteren ook zodat ik me elke keer een rolberoerte schrik
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 11 december 2017 @ 15:12:12 #162
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_175646498
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 13:07 schreef Sometimes het volgende:
Ik kreeg vanmorgen het ijs niet van mijn dak, zat goed vast. Aan de randen kreeg ik wel wat los maar verder niet. Bij een verkeerslicht na een km of 10 moest ik wat harder remmen; al het ijs van het dak op mijn voorruit :X
Kon er nog net overheen kijken om een veilig plekje te zoeken om de boel weg te halen. Ruitenwissers hebben wel een tik gehad, geen idee of dat schade heeft opgeleverd.

Wat later reed ik in een wijkje waar niet gestrooid was. De auto achter mij vond blijkbaar dat ik veel te langzaam ging, zat er zo dicht op dat ik z'n lichten niet meer kon zien. Toen ik eenmaal gestopt was reed hij me boos kijkend voorbij. Nog een stukje verder ging meneer glijden. Ging nog net goed. Benieuwd of hij het nu wel snapt.
Hoewel je niemand een ongeluk gunt is het toch wel leuk als zo iemand een paaltje of een boom pakt, snel/langzaam genoeg voor enkel blikschade.
Wel zonde van de boom, doe maar een paaltje
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
  maandag 11 december 2017 @ 15:21:14 #163
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175646692
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 13:07 schreef Sometimes het volgende:
Ik kreeg vanmorgen het ijs niet van mijn dak, zat goed vast. Aan de randen kreeg ik wel wat los maar verder niet. Bij een verkeerslicht na een km of 10 moest ik wat harder remmen; al het ijs van het dak op mijn voorruit :X
Kon er nog net overheen kijken om een veilig plekje te zoeken om de boel weg te halen. Ruitenwissers hebben wel een tik gehad, geen idee of dat schade heeft opgeleverd.

Wat later reed ik in een wijkje waar niet gestrooid was. De auto achter mij vond blijkbaar dat ik veel te langzaam ging, zat er zo dicht op dat ik z'n lichten niet meer kon zien. Toen ik eenmaal gestopt was reed hij me boos kijkend voorbij. Nog een stukje verder ging meneer glijden. Ging nog net goed. Benieuwd of hij het nu wel snapt.
Tip voor morgenochtend: klap midden op je dak met je vlakke hand. Geen deuk erin hakken, maar eventjes laten schrikken; ijs kan niet zo goed tegen buiging ;) .. Ik had het net ook; lag een ijslaagje onder de verse sneeuw.

Je ruitenwissers kunnen wel wat hebben, als je ze maar niet áán zet in zo'n situatie, dan kan het wel eens mis gaan. ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_175646864
quote:
14s.gif Op maandag 11 december 2017 15:21 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Tip voor morgenochtend: klap midden op je dak met je vlakke hand. Geen deuk erin hakken, maar eventjes laten schrikken; ijs kan niet zo goed tegen buiging ;) .. Ik had het net ook; lag een ijslaagje onder de verse sneeuw.
Goeie tip, neem ik mee.
Zoiets als je deur aandrukken als 'ie dichtgevroren zit (werkt beter dan er aan blijven trekken).

quote:
Je ruitenwissers kunnen wel wat hebben, als je ze maar niet áán zet in zo'n situatie, dan kan het wel eens mis gaan. ;)
Nee, dat ging wel door m'n hoofd toen ik voor dat verkeerslicht stond. Maar het zag er te stevig uit.

Moet er wel aan denken de regensensor uit te zetten, de ruitenwissers gaan heen en weer bij het krabben, merkte ik vanmorgen. Had er net eentje voorzichtig losgemaakt van de ruit ;(
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  maandag 11 december 2017 @ 15:31:52 #165
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175646942
Ik heb gelukkig geen regensensor, maar idd, belangrijkste is nu dat je zorgt dat je ruitenwissers niks doen voor je de boel sneeuwvrij en gangbaar hebt gemaakt :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_175651086
Nou zoveelste keer dat je echt 0,0 niks hebt aan taxichauffeurs. Voor mij een Alfa die niet de brug meer op kwam. Een voorbijganger, ik en nog een kerel 2 wagens achter mij stappen uit om te duwen.

Ik tel zo om ons heen 8 taxi’s die ook niet erlangs kunnen, maar helpen is schijnbaar teveel gevraagd. Zodra de Alfa op gang geholpen was, proberen er 2 zelfs om de rij auto’s heen te rijden, waarbij de voorste bijna vast komt te zitten terwijl hij net voor mijn auto staat en de tweede helemaal vast zat, gelukkig naast me.

Ben ingestapt en weggereden, tyfuslijers zijn het.
.
pi_175651231
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 23:18 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

bezem; lang ding met grote harige borstel aan het eind.

En een vrachtwagen met huif krijg je ook wel aardig schoon. Containers en kastenwagens is wat lastiger. Als je ziet dat die zooi erop ligt moet je zorgen dat je er óf vlak achter rijdt, of 100 meter, want die plakken vliegen best ver.
Als je op de fiets bent is dat ook grappig. En leuk die mensen die hard door vieze sneeuwprut langsrijden zodat je lekker onderspat. Is het nou echt zo moeilijk even rekening met elkaar te houden? Moet je in de kou verder met natte en vieze kleren. Ik heb heel wat auto's gezien waarin de mensen in zoiets als een grot zaten, alleen de voorruit en het linkerraam schoongemaakt. Ook spiegels schoonmaken schijnt te veel van het goede te zijn. Ik begrijp niet waarom de politie dat soort idioten niet aan de kant zet.
  maandag 11 december 2017 @ 18:51:22 #168
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175651776
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 18:24 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Als je op de fiets bent is dat ook grappig. En leuk die mensen die hard door vieze sneeuwprut langsrijden zodat je lekker onderspat. Is het nou echt zo moeilijk even rekening met elkaar te houden? Moet je in de kou verder met natte en vieze kleren. Ik heb heel wat auto's gezien waarin de mensen in zoiets als een grot zaten, alleen de voorruit en het linkerraam schoongemaakt. Ook spiegels schoonmaken schijnt te veel van het goede te zijn. Ik begrijp niet waarom de politie dat soort idioten niet aan de kant zet.
doen ze wel, krjg je een boete per deel van de auto wat niet schoongemaakt. En terecht.

Ik ben vanmiddag een kwartier bezig geweest om mijn auto fatsoenlijk sneeuw- en ijs vrij te maken.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_175652194
Ook hier veel rijdende burka's gezien. Ik snap niet dat je zo kunt rijden, tenzij je geen fuck geeft om wat er om je heen gebeurt
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_175652247
Of met je voor en achterwissers op standje maximaal en zonder licht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
pi_175652641
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 19:08 schreef Fer het volgende:
Of met je voor en achterwissers op standje maximaal en zonder licht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap eigenlijk sowieso niet goed waarom mensen zonder licht rijden. Heb altijd lichten aan, automatisch. Kan ik het ook niet vergeten..
Alius aliud dicit
  maandag 11 december 2017 @ 19:47:51 #172
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_175653524
2 grootste irritaties van de afgelopen dagen:

1. Met deze gladheid bovenop je voorganger rijden. Winterbanden of niet je remweg is langer en zodra je voorganger ook maar iets onverwachts doet ben je gezien.

2. Geen of besneeuwde verlichting. Is het echt zo moeilijk om die dingen schoon te maken/aan te zetten?
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_175654998
Vanavond heel langzaam over de snelweg op de rechterbaan, gladg druk enz... Komen vrachtwagencombinaties je al glibberend inhalen, wat een mongolen zijn dat toch ook!
pi_175655220
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 20:28 schreef soapie het volgende:
Vanavond heel langzaam over de snelweg op de rechterbaan, gladg druk enz... Komen vrachtwagencombinaties je al glibberend inhalen, wat een mongolen zijn dat toch ook!
Kan meestal best hoor, in de sneeuw doorrijden met een combinatie van enkele tientallen tonnen.
Flesje bier
pi_175656585
Waarschuwing voor iedereen die vanmorgen en vanmiddag zonder verlichting reed:

Graag z.s.m. het rijbewijs inleveren bij het CBR zodat het door de shredder kan worden gehaald.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
  maandag 11 december 2017 @ 21:26:59 #176
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175657330
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 21:06 schreef Simterklaas het volgende:
Waarschuwing voor iedereen die vanmorgen en vanmiddag zonder verlichting reed:

Graag z.s.m. het rijbewijs inleveren bij het CBR zodat het door de shredder kan worden gehaald.
Idd... man, man, man.... van die mensen die nog steeds niet snappen dat je verlichting ook zin heeft als de lantaarnpalen niet aan zijn.

Overigens zag ik een vrij nieuwe Mercedes met van die ledverlichting die aan de ene kant veel beter leek te werken dan aan de andere kant.... bleek dat er sneeuw op de kant zat die er van afstand uitzag alsof ze het niet goed deden :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175660211
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 21:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Idd... man, man, man.... van die mensen die nog steeds niet snappen dat je verlichting ook zin heeft als de lantaarnpalen niet aan zijn.

Overigens zag ik een vrij nieuwe Mercedes met van die ledverlichting die aan de ene kant veel beter leek te werken dan aan de andere kant.... bleek dat er sneeuw op de kant zat die er van afstand uitzag alsof ze het niet goed deden :X
Wat is je klacht? Ik kwam ook thuis vanmiddag met een neus vol met sneeuw. Het is dat mijn DRL vrij hoog zit dus dat die al snel sneeuwvrij blijven.
pi_175664017
Het voordeel van sneeuw: de mensen rijden niet meer als achterlijke debielen door het dorp...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 12 december 2017 @ 09:29:24 #179
423464 JaafkeEHV
Vroeger JaafkeGB
pi_175664546
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 08:45 schreef Ridocar het volgende:
Het voordeel van sneeuw: de mensen rijden niet meer als achterlijke debielen door het dorp...
Nou hier is het niet beter geworden,
Heb er gister 1 van de rotonde zien vliegen, en eentje tegen een lantaarnpaal
pi_175672162
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 20:33 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Kan meestal best hoor, in de sneeuw doorrijden met een combinatie van enkele tientallen tonnen.
:') En het dan raar vinden dat ze scharen.....
pi_175675466
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:58 schreef soapie het volgende:

[..]

:') En het dan raar vinden dat ze scharen.....
Ja.
Ik had afgelopen zondag ook gereden, en ik ben ook maar in gaan halen. 70 was een prima snelheid, maar er reden hele treintjes niet sneller dan 50.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 12 december 2017 @ 19:26:15 #182
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175676840
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:58 schreef soapie het volgende:

[..]

:') En het dan raar vinden dat ze scharen.....
vrachtwagens hebben ook gewoon abs.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_175676991
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:26 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

vrachtwagens hebben ook gewoon abs.
Toch apart dat bij bijna alle ongelukken vrachtwagens betrokken zijn!!
pi_175677015
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:32 schreef soapie het volgende:

[..]

Toch apart dat bij bijna alle ongelukken vrachtwagens betrokken zijn!!
Dat is ook wel redelijk overdreven dacht ik zo.
pi_175677158
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:32 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Dat is ook wel redelijk overdreven dacht ik zo.
Ik had het over gisteren..
pi_175677193
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:37 schreef soapie het volgende:

[..]

Ik had het over gisteren..
Klopt, ik ook :).
Andere klacht: vandaag ontzettend veel brandende auto's gezien, veel meer dan normaal, iets met het weer te maken?
Oftewel, ontzettend veel vertraging vandaag, ondanks dat het alleen maar koud was hier. Geen sneeuw.
pi_175678035
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:38 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Klopt, ik ook :).
Andere klacht: vandaag ontzettend veel brandende auto's gezien, veel meer dan normaal, iets met het weer te maken?
Oftewel, ontzettend veel vertraging vandaag, ondanks dat het alleen maar koud was hier. Geen sneeuw.
Meer mensen gebruiken de verwarming en spuiten de auto vol brandgevaarlijke antivries middelen
pi_175678086
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:32 schreef soapie het volgende:

[..]

Toch apart dat bij bijna alle ongelukken vrachtwagens betrokken zijn!!
Omdat incidenten met vrachtauto's veel vaker het nieuws halen dan gewone aanrijdingen met personenauto's onderling.

En ik geloof dat niet dat alle betrokken vrachtauto's ook de veroorzaker zijn. Geloof me, automobilisten doen de raarste dingen om maar ergens als eerste te zijn.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 12 december 2017 @ 20:15:56 #189
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175678271
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:32 schreef soapie het volgende:

[..]

Toch apart dat bij bijna alle ongelukken vrachtwagens betrokken zijn!!
kom met statistieken of stfu.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_175678656
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:32 schreef soapie het volgende:

[..]

Toch apart dat bij bijna alle ongelukken vrachtwagens betrokken zijn!!
Kijk maar uit wat je zegt voordat er een paar op hun pikkie zijn getrapt.
  dinsdag 12 december 2017 @ 20:51:36 #191
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175679693
'Tis the season van het krabben en vegen in de ochtendkou met bevroren poten tot je auto sneeuwvrij is, om je dan de rest van de dag te ergeren aan mensen die nog bijna te beroerd zijn geweest om de voorruit leeg te halen en die laag op het dak dan maar verwijderen door het op de snelweg eraf te laten glijden.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_175679851
Inderdaad, mooi klote, zeker die dikke ijs plakkaten die er af vliegen. Heb er weer een paar op de motorkap gehad van bestelbusjes en suv's.
Zou je eigenlijk aangifte kunnen doen in het geval van schade als zij niet stoppen en je het kenteken noteert?
  dinsdag 12 december 2017 @ 21:17:52 #193
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175680617
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 20:55 schreef Carlos93 het volgende:
Inderdaad, mooi klote, zeker die dikke ijs plakkaten die er af vliegen. Heb er weer een paar op de motorkap gehad van bestelbusjes en suv's.
Zou je eigenlijk aangifte kunnen doen in het geval van schade als zij niet stoppen en je het kenteken noteert?
Moet je het sowieso eerst kunnen bewijzen denk ik?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_175695599
We hebben hier een straat waar aan de rechterkant auto's geparkeerd staan, zo ook mijn auto. Komt er aan de ene kant een auto aan en aan de andere kant een vrachtwagen met een extra aanhanger. De vrachtwagen kan moeilijk achteruit dus wacht op de auto.

De bestuurder van de personen auto heeft zoiets van 'de auto's staan aan jouw kant dus bekijk het maar lekker' Uiteindelijk probeert de vrachtwagen achteruit te gaan en raakt mijn auto, tot 2 keer toe :{

Ik heb ook nog even met de bestuurder van de auto gepraat maar viel niet echt mee te praten, 'Mijn kant ik heb voorrang'. De vrachtwagen had uiteindelijk natuurlijk aan het begin van de straat moeten wachten maar soms maakt iemand wel eens een fout, dan hoef je dat nog niet zo hard af te straffen.
pi_175696297
Vanmorgen op de A44 stond bij een afslag een taxi met panne, half op de uitvoegstrook (want precies daar geen vluchtstrook).

Onverlichte weg en de zwarte taxi had geen enkele verlichting.

Wonder dat dat tot dan toe goed gegaan is (hoop niet dat er na mij nog iemand opgeklapt is. Zou me niets verbazen).
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_175733821
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 15:30 schreef 44rdbei het volgende:
We hebben hier een straat waar aan de rechterkant auto's geparkeerd staan, zo ook mijn auto. Komt er aan de ene kant een auto aan en aan de andere kant een vrachtwagen met een extra aanhanger. De vrachtwagen kan moeilijk achteruit dus wacht op de auto.

De bestuurder van de personen auto heeft zoiets van 'de auto's staan aan jouw kant dus bekijk het maar lekker' Uiteindelijk probeert de vrachtwagen achteruit te gaan en raakt mijn auto, tot 2 keer toe :{

Ik heb ook nog even met de bestuurder van de auto gepraat maar viel niet echt mee te praten, 'Mijn kant ik heb voorrang'. De vrachtwagen had uiteindelijk natuurlijk aan het begin van de straat moeten wachten maar soms maakt iemand wel eens een fout, dan hoef je dat nog niet zo hard af te straffen.
Ik zou als vrachtwagenchauffeur zo vver mogelijk doorrijden en wachten oop de ander om achteruit te rijden.

Zonde dat die zijn stuurkunsten niet onder controle had ook.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_175735219
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 15:30 schreef 44rdbei het volgende:
We hebben hier een straat waar aan de rechterkant auto's geparkeerd staan, zo ook mijn auto. Komt er aan de ene kant een auto aan en aan de andere kant een vrachtwagen met een extra aanhanger. De vrachtwagen kan moeilijk achteruit dus wacht op de auto.

De bestuurder van de personen auto heeft zoiets van 'de auto's staan aan jouw kant dus bekijk het maar lekker' Uiteindelijk probeert de vrachtwagen achteruit te gaan en raakt mijn auto, tot 2 keer toe :{

Ik heb ook nog even met de bestuurder van de auto gepraat maar viel niet echt mee te praten, 'Mijn kant ik heb voorrang'. De vrachtwagen had uiteindelijk natuurlijk aan het begin van de straat moeten wachten maar soms maakt iemand wel eens een fout, dan hoef je dat nog niet zo hard af te straffen.
Die auto kan veel makkelijker even opzouten, maar blijkbaar heeft die automobilist meer moeite met achteruitrijden dan de chauffeur. ik zou niet eens chagerijnig van worden, eerder medelijden hebben. Als ik dan persé achteruit moet rijden met m'n combi, dan zou ik er héél lang over doen. Een keer of drie uitstappen om te kijken, beetje steken, dat soort dingen. Wel jammer dat de chauffeur je auto heeft geraakt, dat was eigenlijk niet nodig, ongeacht de situatie waar de chauffeur zich in bevond.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Moderator zaterdag 16 december 2017 @ 01:58:19 #198
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_175756430
Ik kwam vanochtend een gek tegen joh. Voegde in op de autoweg en ik zag niks meer joh. Reed ik een enorme stoom/rookwolk van de auto voor me. Reed langzaam (65/70) en zonder licht, om 7:15 in de ochtend. Na paar keer grootlicht knipperen deed ie z'n alarmlichten aan en draaide hij daarna een parkeerplaats op.

Geen idee of hij niet door had dat ie zonder licht reed of dat dat ook stuk was, maar als je heftig rokend met 65 over een 100 weg gaat, doe dan alarmlichten aan

Ik moet eigenlijk bekennen dat ik niet weet of heb nou de geur van koppakking was of van remmen die blijven hangen. :@
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_175757212
Gisteren, op weg naar huis. Rij ter hoogte van een uitrit op de snelweg. Wordt ingehaald door een V40 die als 'ie net voorbij is al remmend kort voor me langs snijdt en de uitvoegstrook opgaat. Daar is het vol en rijden ze langzamer, dus hij remt hard waardoor ik ook flink in de remmen moet.

Achter mij is ruimte zat -O-

Dit gebeurt zó vaak. En als je dan knippert of toetert dan kan je de middelvinger krijgen.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  zaterdag 16 december 2017 @ 08:33:55 #200
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_175757268
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 08:21 schreef Sometimes het volgende:
Gisteren, op weg naar huis. Rij ter hoogte van een uitrit op de snelweg. Wordt ingehaald door een V40 die als 'ie net voorbij is al remmend kort voor me langs snijdt en de uitvoegstrook opgaat. Daar is het vol en rijden ze langzamer, dus hij remt hard waardoor ik ook flink in de remmen moet.

Achter mij is ruimte zat -O-

Dit gebeurt zó vaak. En als je dan knippert of toetert dan kan je de middelvinger krijgen.
Mag dat niet dan?

Zieke figuren zijn dat... Is ook een filmpje van met een vrachtwagen inhalen en er een stilstaand op de uitvoegstrook... *

Mocht je, door hard te remmen en hem te 'redden' de macht over het stuur verliezen, zullen ze -als ze uberhaupt spiegelen en het zien- gewoon doorrijden...

*is vast bij iedereen al bekend maar zal hem ff opzoeken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Erg sneu hieraan ook dat je buiten anderen en jezelf (alsof dat niet al genoeg is), ook je eigen kind in gevaar brengt... is een aanname, maar als je ziet wat er over de weg rolt/vliegt/glijdt lijkt dat aardig op kinderspul

[ Bericht 23% gewijzigd door nijnja op 16-12-2017 08:38:32 (Link toegevoegd) ]
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
pi_175757426
Gisteren ook zo’n iemand die opeens van links de afrit opging, een ambulance met sirene. Maar goed hij ging voor de vluchtstrook, dat was duidelijk en ik reed niet uiterst rechts, maar er een links van. Duiken al die mongolen de vluchtstrook op, waardoor die ambu over de rechter rijstrook moest. Hierdoor was ik opeens degene die enigsinds in de weg zet.

Hoe moeilijk kan het zijn? Ambu rijdt links, blijf rechts, Ambu rijdt rechts, blijft op je baan en laat de vluchtstrook vrij.
.
pi_175757493
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 08:33 schreef nijnja het volgende:

[..]

Mag dat niet dan?

Zieke figuren zijn dat... Is ook een filmpje van met een vrachtwagen inhalen en er een stilstaand op de uitvoegstrook... *

Mocht je, door hard te remmen en hem te 'redden' de macht over het stuur verliezen, zullen ze -als ze uberhaupt spiegelen en het zien- gewoon doorrijden...

*is vast bij iedereen al bekend maar zal hem ff opzoeken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Erg sneu hieraan ook dat je buiten anderen en jezelf (alsof dat niet al genoeg is), ook je eigen kind in gevaar brengt... is een aanname, maar als je ziet wat er over de weg rolt/vliegt/glijdt lijkt dat aardig op kinderspul
Heel extreem voorbeeld, maar inderdaad. Wonder dat de bestuurder het overleefd heeft.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_175760901
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 08:33 schreef nijnja het volgende:

[..]

Mag dat niet dan?

Zieke figuren zijn dat... Is ook een filmpje van met een vrachtwagen inhalen en er een stilstaand op de uitvoegstrook... *

Mocht je, door hard te remmen en hem te 'redden' de macht over het stuur verliezen, zullen ze -als ze uberhaupt spiegelen en het zien- gewoon doorrijden...

*is vast bij iedereen al bekend maar zal hem ff opzoeken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Erg sneu hieraan ook dat je buiten anderen en jezelf (alsof dat niet al genoeg is), ook je eigen kind in gevaar brengt... is een aanname, maar als je ziet wat er over de weg rolt/vliegt/glijdt lijkt dat aardig op kinderspul
Als er een kind bij in die auto gezeten had, stond dat vast ook wel in de nieuwsberichten. En daar wordt alleen over 1 levensgevaarlijk gewonde vrouw gesproken.
  zaterdag 16 december 2017 @ 14:24:47 #204
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_175761692
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 13:43 schreef Light het volgende:

[..]

Als er een kind bij in die auto gezeten had, stond dat vast ook wel in de nieuwsberichten. En daar wordt alleen over 1 levensgevaarlijk gewonde vrouw gesproken.
Dank voor het bericht, en vandaar de "het is een aanname".

Neemt niet weg dat het geen bijster slimme actie is/was
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
pi_175761817
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 december 2017 14:24 schreef nijnja het volgende:

[..]

Dank voor het bericht, en vandaar de "het is een aanname".

Neemt niet weg dat het geen bijster slimme actie is/was
Dat was het zeker niet. In dezelfde krant staat ook een bericht dat ze geluk gehad heeft.
  Moderator zaterdag 16 december 2017 @ 20:04:32 #206
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_175768423
'Peerdevolk' (mensen met een aanhanger met daarin een knol) dat niet de hand op steekt of even knippert met de lichten nadat je volledig uitwijkt zodat ze niet met aanhanger de berm in hoeven.

Arrogant kutvolk :r
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 16 december 2017 @ 21:55:06 #207
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175771550
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 20:04 schreef derLudolf het volgende:
'Peerdevolk' (mensen met een aanhanger met daarin een knol) dat niet de hand op steekt of even knippert met de lichten nadat je volledig uitwijkt zodat ze niet met aanhanger de berm in hoeven.

Arrogant kutvolk :r
Ik zie dat ook regelmatig bij buschauffeurs wanneer ik die voorlaat in een smalle straat, of bij bestuurders van personenauto's wanneer ik ze voorlaat op een drukke weg in de spits. Ik erger me daar ontzettend aan, hoe moeilijk is het nou om je klauw even op te steken wanneer iemand wat voor je doet. :')
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_175773179
Voetgangers die bij verkeerslichten willen oversteken en netjes op het knopje drukken om vervolgens niet te wachten en meteen te gaan oversteken. :(

Gewoon knopje drukken en wachten tot het licht groen is, of niet drukken en zelf besluiten wanneer je gaat oversteken.
pi_175776791
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 22:55 schreef Light het volgende:
Voetgangers die bij verkeerslichten willen oversteken en netjes op het knopje drukken om vervolgens niet te wachten en meteen te gaan oversteken. :(

Gewoon knopje drukken en wachten tot het licht groen is, of niet drukken en zelf besluiten wanneer je gaat oversteken.
Zelfde klacht jaren geleden al in KLB gezet en zelfs daar gaven de meest notoire zeikerds me gelijk dus wat mij betreft een hele terechte irritatie!
Als ze toch al door rodd willen rijden moeten ze gewoon met hun vingertjes van het knopje afblijven anders staan wij voor rood te wachten terwijl die fietser al lang is vertrokken.
  † In Memoriam † zondag 17 december 2017 @ 05:59:06 #210
231686 budvar
budvar
pi_175776921
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 22:55 schreef Light het volgende:
Voetgangers die bij verkeerslichten willen oversteken en netjes op het knopje drukken om vervolgens niet te wachten en meteen te gaan oversteken. :(

Gewoon knopje drukken en wachten tot het licht groen is, of niet drukken en zelf besluiten wanneer je gaat oversteken.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)noppen-zijn-vaak-nep ;)
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
  zondag 17 december 2017 @ 07:12:25 #211
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175776957
Ik irriteer me ff nergens meer aan. Ik zet rustig de Astra overdwars als opa wil keren en een stumpertje in zijn TDI opa wil klemrijden.

Dat is het wel.
  zondag 17 december 2017 @ 07:17:33 #212
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175776958
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 04:07 schreef vannelle het volgende:

[..]

Zelfde klacht jaren geleden al in KLB gezet en zelfs daar gaven de meest notoire zeikerds me gelijk dus wat mij betreft een hele terechte irritatie!
Als ze toch al door rodd willen rijden moeten ze gewoon met hun vingertjes van het knopje afblijven anders staan wij voor rood te wachten terwijl die fietser al lang is vertrokken.
Dit meen je serieus?
  zondag 17 december 2017 @ 07:38:29 #213
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_175776995
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 21:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Idd... man, man, man.... van die mensen die nog steeds niet snappen dat je verlichting ook zin heeft als de lantaarnpalen niet aan zijn.

Overigens zag ik een vrij nieuwe Mercedes met van die ledverlichting die aan de ene kant veel beter leek te werken dan aan de andere kant.... bleek dat er sneeuw op de kant zat die er van afstand uitzag alsof ze het niet goed deden :X
Die lampen dimmen bepaalde delen van het straalgebied als ze een auto of fietser detecteren zodat deze niet verblind worden, zitten een paar honderd ledjes in. Misschien een combinatie van factoren dus.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zondag 17 december 2017 @ 07:59:13 #214
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175777043
Ik vind dat ze bij elke APK je lampen schuin in berm zetten al levensgevaarlijk.
Ik kijk toch naar voren?
  zondag 17 december 2017 @ 08:00:20 #215
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175777050
Is de APK voor mensen zonder normale ogen?
pi_175782639
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 22:55 schreef Light het volgende:
Voetgangers die bij verkeerslichten willen oversteken en netjes op het knopje drukken om vervolgens niet te wachten en meteen te gaan oversteken. :(
Laatst een jongedame die precies voor een zebrapad op een drukke wegrustig stond te bellen, had blijkbaar niet de behoefte om over te steken. Ga dan even vijf meter verderop staan ja.
pi_175787220
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 07:12 schreef PluggieOD het volgende:
Ik irriteer me ff nergens meer aan. Ik zet rustig de Astra overdwars als opa wil keren en een stumpertje in zijn TDI opa wil klemrijden.

Dat is het wel.
_O- Gelijk heb je. laat die testeronners maar even tot rust komen.
pi_175794370
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 07:17 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Dit meen je serieus?
Tuurlijk, hoezo?
pi_175796208
quote:
Voor fietsers ja, maar niet voor voetgangers. Althans niet hier in de buurt.
pi_175796435
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 07:59 schreef PluggieOD het volgende:
Ik vind dat ze bij elke APK je lampen schuin in berm zetten al levensgevaarlijk.
Ik kijk toch naar voren?
Als het goed is, kijk je ook schuin naar rechts. In de berm rechts staan de verkeersborden.
pi_175801324
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 21:55 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ik zie dat ook regelmatig bij buschauffeurs wanneer ik die voorlaat in een smalle straat, of bij bestuurders van personenauto's wanneer ik ze voorlaat op een drukke weg in de spits. Ik erger me daar ontzettend aan, hoe moeilijk is het nou om je klauw even op te steken wanneer iemand wat voor je doet. :')
Oh ik krijg altijd wel waardering heb ik de indruk... Denk dat je perceptie van de werkelijkheid ook erg afhankelijk is van waar je zelf op let. Probeer het aantal mensen dat hun klauw opsteekt eens bewust op te merken ;)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_175801333
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 21:33 schreef Light het volgende:

[..]

Voor fietsers ja, maar niet voor voetgangers. Althans niet hier in de buurt.
Hier werken ze wel, als je niet drukt, en er komt geen auto naast je staan, dan krijg je gewoon nooit groen licht. Wat hier dan niet meer klopt: er zitten van die in een cirkel aflopende ledjes naast, kan je zien hoelang je nog moet wachten. Dus je kijkt even, en schat dan in hoelang het duurt voor het groen wordt. Gaan die dingen ineens snel terug naar 0, terwijl jij de vogeltjes bewondert, omdat je dacht dat het nog wel een half minuutje zou duren, of gaan ze ineens zo langzaam dat ze bijna weer terug vollopen. Laat het dan helemaal weg, zou je denken.

Heb me vandaag in de auto wel verbaasd over de medemens: op de fiets had ik al gemerkt dat het op sommige punten onverwacht spek was, voor vertrek heb ik een halve centimeter aangevroren regen van de voorruit staan krabben, dus ik reed rustig. En op die plekken waar ineens een snelheidswaarschuwing staat omdat het daar wel eens glad kan worden, laat ik onder deze omstandigheden dus het gas even los. Maar de zich onkwetsbaar wanende medemens gaat er met 150 al telefonerend overheen.

Triest verhaal trouwens van die vrouw die het kanaal inreed maar niet wist waar ze was. Op je mobiel kan je tegenwoordig een noodoproep (SOS noodmelding) instellen, 3 of 5 (afhankelijk van je type) keer snel op de aanuitknop drukken geeft een noodsein aan de meldkamer + de locatie van je smartphone.
pi_175804987
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 20:04 schreef derLudolf het volgende:
'Peerdevolk' (mensen met een aanhanger met daarin een knol) dat niet de hand op steekt of even knippert met de lichten nadat je volledig uitwijkt zodat ze niet met aanhanger de berm in hoeven.

Arrogant kutvolk :r
Vaak van die kakkers uit de randstad die hier zeuren over een mestlucht. Beetje oude woonboerderijen verkrachten met een industrieel design. o|O
  maandag 18 december 2017 @ 22:06:42 #224
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_175823096
quote:
6s.gif Op maandag 18 december 2017 10:14 schreef Rode_banaan het volgende:

[..]

Vaak van die kakkers uit de randstad die hier zeuren over een mestlucht. Beetje oude woonboerderijen verkrachten met een industrieel design. o|O
En daarna klagen dat de omwonende zo stugge mensen zijn en het niet zo romantisch wonen is als gedacht...

Ergenisje vandaag was weer zo'n busje dat zijn knipperlicht niet nodig had, wel vol in remmen op de rotonde voor een fietser en maar knipperlicht is weer te moeilijk..
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_175830598
- trollen, topicpointer lezen -

[ Bericht 95% gewijzigd door Sounddragon op 20-12-2017 07:55:15 ]
pi_175832905
Mensen die het blijkbaar teveel moeite vinden om even opzij te kijken als ze van strook wisselen. Vanmorgen reed ik op de rechterstrook door een tunnel met netjes 50km/u, vrouwtje links voor me rijdt iets van 45 ofzo. Die weg splitst zich een meter of honderd verderop in twee stroken voor linksaf, twee voor rechtdoor en een voor rechtsaf. Mevrouw besluit terwijl ik naast haar rijd dat ze toch naar de rechterstrook wil, zet haar knipperlicht aan en gaat ook direct naar rechts. Daar rij ik al, dus ik toeteren als een malle en zo ver als ik kan naar rechts gaan om haar te ontwijken. Duurt een goede twee seconden voordat ze doorheeft dat het getoeter voor haar is bedoeld, kijkt opzij, gaat snel weer naar links en maakt een paar gebaren die ik maar interpreteer als verontschuldiging. Scheelde uiteindelijk misschien een centimeter of 20 tussen ons, en evenveel tussen mij en de wand van de tunnel. :X Als ik in een auto had gereden was het een botsing geweest.

Een paar honderd meter later komt ze naast me rijden, weer wat gebaren te maken (waarbij ze zichzelf bijna in de vangrail boort :') ) en dan scheurt ze weg.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  dinsdag 19 december 2017 @ 16:23:45 #227
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_175840798
quote:
Wat een prutsartikel. Natuurlijk wordt het niet meteen groen als je als voetganger op zo'n knop drukt. Maar de regelautomaat moet wel weten dat je er bent. Voetgangers kosten relatief veel tijd in een cyclus, dus als ze er niet zijn sla je die lichten liever over.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_175879347
quote:
Vandaag getest bij dezelfde voetgangerslichten die ik eerder bedoelde. Als ik niet op de knop druk en netjes naast de paal blijf wachten, krijg ik geen groen. Voor de zekerheid heb ik het auto/fietsverkeer twee hele cyclussen laten gegeven.

Druk ik wel op de knop, dan krijg ik groen zodra dat in de cyclus past. In het meest ongunstige geval moet ik dus een volledige ronde wachten.

Dus nee, die knoppen zijn (hier) niet nep.
  woensdag 20 december 2017 @ 22:27:15 #229
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_175879547
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 22:22 schreef Light het volgende:

[..]

Vandaag getest bij dezelfde voetgangerslichten die ik eerder bedoelde. Als ik niet op de knop druk en netjes naast de paal blijf wachten, krijg ik geen groen. Voor de zekerheid heb ik het auto/fietsverkeer twee hele cyclussen laten gegeven.

Druk ik wel op de knop, dan krijg ik groen zodra dat in de cyclus past. In het meest ongunstige geval moet ik dus een volledige ronde wachten.

Dus nee, die knoppen zijn (hier) niet nep.
Ja, dit dus.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Moderator donderdag 21 december 2017 @ 00:24:09 #230
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_175883396
Maybe een hele stomme vraag.... maar zijn er hier in het land ook rotondes waarop je géén voorrang hebt als je erop rijdt?

Ik reed vandaag in de buurt van Nijkerk op een rotonde die ik driekwart moest nemen. Afijn, zit dus op die rotonde en zie een gast in een Peugeotje vrij sportief van rechts aan komen kneuren. Vervolgens moest ie op het laatste moment flink voor mij in de remmen omdat ik gewoon in de veronderstelling was dat ik voorrang had. Hij toeteren en helemaal hysterisch boos gebaren maken achter me...

Maar ik was echt in de totale veronderstelling dat ik niet verkeerd zat, aangezien het een rotonde was en voor zover ik weet heeft verkeer wat al op de rotonde rijdt gewoon voorrang. Maar misschien heb ik iets gemist?
pi_175883580
quote:
5s.gif Op donderdag 21 december 2017 00:24 schreef dick_laurent het volgende:
Maybe een hele stomme vraag.... maar zijn er hier in het land ook rotondes waarop je géén voorrang hebt als je erop rijdt?
Keizer Karelplein in Nijmegen staat er bekend om, maar verder ken ik er ook geen.
pi_175885640
quote:
5s.gif Op donderdag 21 december 2017 00:24 schreef dick_laurent het volgende:
Maybe een hele stomme vraag.... maar zijn er hier in het land ook rotondes waarop je géén voorrang hebt als je erop rijdt?

Ik reed vandaag in de buurt van Nijkerk op een rotonde die ik driekwart moest nemen. Afijn, zit dus op die rotonde en zie een gast in een Peugeotje vrij sportief van rechts aan komen kneuren. Vervolgens moest ie op het laatste moment flink voor mij in de remmen omdat ik gewoon in de veronderstelling was dat ik voorrang had. Hij toeteren en helemaal hysterisch boos gebaren maken achter me...

Maar ik was echt in de totale veronderstelling dat ik niet verkeerd zat, aangezien het een rotonde was en voor zover ik weet heeft verkeer wat al op de rotonde rijdt gewoon voorrang. Maar misschien heb ik iets gemist?
Niet dat ik weet, als ze helemaal rond zijn. Soms van die uitgerekte, hondebotten enz is het soms anders. Reed je niet toevallig op de buitenste ring van een turborotonde?

[ Bericht 2% gewijzigd door Fer op 21-12-2017 08:30:27 ]
.
  donderdag 21 december 2017 @ 09:59:35 #233
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_175886821
quote:
5s.gif Op donderdag 21 december 2017 00:24 schreef dick_laurent het volgende:
Maybe een hele stomme vraag.... maar zijn er hier in het land ook rotondes waarop je géén voorrang hebt als je erop rijdt?

Ik reed vandaag in de buurt van Nijkerk op een rotonde die ik driekwart moest nemen. Afijn, zit dus op die rotonde en zie een gast in een Peugeotje vrij sportief van rechts aan komen kneuren. Vervolgens moest ie op het laatste moment flink voor mij in de remmen omdat ik gewoon in de veronderstelling was dat ik voorrang had. Hij toeteren en helemaal hysterisch boos gebaren maken achter me...

Maar ik was echt in de totale veronderstelling dat ik niet verkeerd zat, aangezien het een rotonde was en voor zover ik weet heeft verkeer wat al op de rotonde rijdt gewoon voorrang. Maar misschien heb ik iets gemist?
"Wie heeft voorrang?

De algemene regel is: naderende bestuurders verlenen voorrang aan bestuurders op de rotonde. Een rotonde is in de wet niet vastgelegd als voorrangsweg, maar in de praktijk wordt op elke rotonde de voorrang door borden geregeld. Het is belangrijk dat je de voorrangssituatie goed in je opneemt: wat zeggen de verkeersborden, zijn er haaientanden? Een zebrapad?"

Bron: https://www.anwb.nl/verkeer/veiligheid/rotondes

Zelf ken ik geen rotondes waar verkeer op de rotonde geen voorrang krijgt...

--

Was weer flink mis bij Utrecht vanochtend -O-
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
pi_175886852
quote:
5s.gif Op donderdag 21 december 2017 00:24 schreef dick_laurent het volgende:
Maybe een hele stomme vraag.... maar zijn er hier in het land ook rotondes waarop je géén voorrang hebt als je erop rijdt?
Ja, die zijn er, maar dan heet het geen rotonde en staan er geen verkeersborden:


Op een (toevallig) rondlopende weg die geen rotonde is (wordt ook wel verkeersplein genoemd) zoals het Keizer Karelplein in Nijmegen en een aantal grote pleinen die vrijwel allemaal met verkeerslichten geregeld zijn zijn alle wegen gelijkwaardig en geld dus de regel verkeer van rechts gaat voor.
pi_175890760
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 10:01 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ja, die zijn er, maar dan heet het geen rotonde en staan er geen verkeersborden:
[ afbeelding ]

Op een (toevallig) rondlopende weg die geen rotonde is (wordt ook wel verkeersplein genoemd) zoals het Keizer Karelplein in Nijmegen en een aantal grote pleinen die vrijwel allemaal met verkeerslichten geregeld zijn zijn alle wegen gelijkwaardig en geldt dus de regel verkeer van rechts gaat voor.
Keizer Karelplein heeft dat bord ook hoor. Dat bord geeft alleen de rijrichting aan, niet de voorrangssituatie.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_175891142
Ik weet dat er in Den Haag een paar rotondes zijn waar je geen voorrang hebt als je er op zit. Maar Den Haag is een irritatie op zich zelf, met al het eenrichtingsverkeer tegenwoordig daar :')
pi_175891935
Volgens mij zijn er zo hier en daar nog wel rotondes waarop stoplichten staan die dus ook gelden als je al op de rotonde zit, maar dat zullen er niet veel zijn.

Altijd terugkerende irritatie in deze regenachtige dagen is het volk dat denkt dat het 'stoer' of 'cool' uitziet om naast het dimlicht ook het mistlicht voor aan te zetten. Op een nat wegdek reflecteert dat mistlicht volledig op de weg en verblindt alles en iedereen, hebben mensen dat dan echt niet in de gaten? Het lijken er ook steeds meer te worden :(
Flesje bier
  donderdag 21 december 2017 @ 15:10:35 #238
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_175893225
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:59 schreef Gezicht het volgende:
Volgens mij zijn er zo hier en daar nog wel rotondes waarop stoplichten staan die dus ook gelden als je al op de rotonde zit, maar dat zullen er niet veel zijn.

https://www.wegenwiki.nl/Turboplein
https://www.google.nl/map(...)7,243m/data=!3m1!1e3
https://www.google.nl/map(...)3,159m/data=!3m1!1e3
https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  donderdag 21 december 2017 @ 15:32:00 #239
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175893784
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 00:11 schreef ludovico het volgende:

[..]

Oh ik krijg altijd wel waardering heb ik de indruk... Denk dat je perceptie van de werkelijkheid ook erg afhankelijk is van waar je zelf op let. Probeer het aantal mensen dat hun klauw opsteekt eens bewust op te merken ;)
Het gebeurt vaker wel dan niet, daar heb je gelijk in en dat weet ik ook wel. Maar dat geldt voor alle ergenissen in deze reeks: het gaat altijd om een minderheid die negatief opvalt, de meeste mensen doen gewoon normaal en vallen dus niet op.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_175920551
Middag. Je kan merken dat de kerstdagen a.s.zijn want het is een drukte van jewelste in de binnenstad van Rotterdam ( met bijbehorende irritaties heen en weer) en waar dus fietsers/scooters en auto's alleen maar elkaar in de weg zitten omdat de een de ander geen voorrang geeft.

Gevolg iedereen staat stil en alles zit muurvast. :')

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2017 13:45:26 ]
pi_175954238
Ik was mijn tankdop vergeten dicht te doen :')
pi_175962210
Gappie op zijn fiets fietst achter een bestelwagen terwijl ik wil instappen in mijn auto, terwijl ik de deur open maak fietst hij dus achter die bestelwagen vandaan waardoor ik de deur voor hem open sla. "Ho sorry" zeg ik nog want ik had hem immers niet gezien (duh hij komt vanachter een andere wagen fietsen) "kijken joh, mafkees" gelijk. Ik heb er eigenlijk nog steeds de pest in. Gelijk dat schelden alsof ik dwars door die auto had moeten kunnen kijken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_175964516
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 00:35 schreef tbonesteak289 het volgende:

[..]

Keizer Karelplein in Nijmegen staat er bekend om, maar verder ken ik er ook geen.
In Stadskanaal staan er een paar, soms mogen er meer mensen op dan er passen op die rotonde (wel aanvoer maar geen afvoer van auto's) omdat rechts daar voorrang heeft, kansloze bedoening :')
life happens while you're pusing the throttle.
pi_175964803
Over dat Keizer Karelplein gesproken; daar snap ik dus echt geen reet van de verkeersregeling. Ik kom daar nooit, maar toevallig moest ik er de afgelopen weken een paar keer zijn. Geen idee wat daar nou het idee is met die verkeerslichten.

Er staan verkeerslichten voor je het plein op mag rijden, maar er staan óók verkeerslichten voor je er weer af mag. Dat vind ik al raar. Het leidt ook tot rijtjes stilstaande auto's op het plein.

Nog raarder vind ik het dat je - ondanks de verkeerslichten - kennelijk toch nog rekening moet houden met voorrang geven aan verkeer van rechts wanneer je over het plein rijdt. Ik kwam aanrijden, kreeg groen en reed dus het plein op. Bij de tweede straat moest ik er weer van af. Maar toen ik de eerste straat passeerde kwam daaruit opeens een auto het plein op denderen, die dus kennelijk óók groen had. En voorrang.

Als de verkeerslichten er niet zijn om te zorgen dat je vervolgens onbelemmerd het plein over kunt, waarom staan er dan überhaupt verkeerslichten? :?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2017 02:38:56 ]
  zondag 24 december 2017 @ 06:37:32 #245
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_175965197
quote:
18s.gif Op zondag 24 december 2017 02:37 schreef k_man het volgende:
Over dat Keizer Karelplein gesproken; daar snap ik dus echt geen reet van de verkeersregeling. Ik kom daar nooit, maar toevallig moest ik er de afgelopen weken een paar keer zijn. Geen idee wat daar nou het idee is met die verkeerslichten.

Er staan verkeerslichten voor je het plein op mag rijden, maar er staan óók verkeerslichten voor je er weer af mag. Dat vind ik al raar. Het leidt ook tot rijtjes stilstaande auto's op het plein.

Nog raarder vind ik het dat je - ondanks de verkeerslichten - kennelijk toch nog rekening moet houden met voorrang geven aan verkeer van rechts wanneer je over het plein rijdt. Ik kwam aanrijden, kreeg groen en reed dus het plein op. Bij de tweede straat moest ik er weer van af. Maar toen ik de eerste straat passeerde kwam daaruit opeens een auto het plein op denderen, die dus kennelijk óók groen had. En voorrang.

Als de verkeerslichten er niet zijn om te zorgen dat je vervolgens onbelemmerd het plein over kunt, waarom staan er dan überhaupt verkeerslichten? :?
Voor de fietsers en voetgangers.

Verder met al je punten eens, hoewel de capaciteit van zo'n plein welicht wel kleiner wordt als de stoplichten al het verkeer moeten regelen.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zondag 24 december 2017 @ 07:43:54 #246
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_175965324
quote:
18s.gif Op zondag 24 december 2017 02:37 schreef k_man het volgende:
Over dat Keizer Karelplein gesproken; daar snap ik dus echt geen reet van de verkeersregeling. Ik kom daar nooit, maar toevallig moest ik er de afgelopen weken een paar keer zijn. Geen idee wat daar nou het idee is met die verkeerslichten.

Er staan verkeerslichten voor je het plein op mag rijden, maar er staan óók verkeerslichten voor je er weer af mag. Dat vind ik al raar. Het leidt ook tot rijtjes stilstaande auto's op het plein.

Nog raarder vind ik het dat je - ondanks de verkeerslichten - kennelijk toch nog rekening moet houden met voorrang geven aan verkeer van rechts wanneer je over het plein rijdt. Ik kwam aanrijden, kreeg groen en reed dus het plein op. Bij de tweede straat moest ik er weer van af. Maar toen ik de eerste straat passeerde kwam daaruit opeens een auto het plein op denderen, die dus kennelijk óók groen had. En voorrang.

Als de verkeerslichten er niet zijn om te zorgen dat je vervolgens onbelemmerd het plein over kunt, waarom staan er dan überhaupt verkeerslichten? :?
Ik woon zelf in Nijmegen, het KK plein heeft een soort van mythische status ook voor sommige andere inwoners van de stad.
Twee familieleden (ook uit Nijmegen) weigeren die rotonde te gebruiken, op wat voor manier dan ook, omdat ze er doodsbang voor zijn (het zijn overigens allebei dames, maar daar bedoel ik niets mee!).
Ik kan me voorstellen dat je, als je voor de eerste keer op een drukke dag dat plein op komt rijden je danig in de war kan raken, vooral als je nog niet weet welke afslag je moet hebben, en je misschien niet helemaal juist voorgesorteerd bent. Het is een beetje een on-Nederlandse rotonde en op erg drukke dagen doet ie me denken aan rotondes in Rome, wat dan weer een aardig bruggetje is naar het Romeinse verleden van de stad.
pi_175965329
Vanmorgen (tussen 0:30 en 4:00) kwam ik een aantal (4 stuks) auto's tegen op de vluchtstrook. Reden:passagier was zijn maaginhoud antiperistaltisch naar buiten aan bet werken. Er was zelfs een auto achteruit terug komen rijden omdat de andere helft van de colonne een spijsverteringsprobleempje op moest lossen.

KutBelgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ridocar op 24-12-2017 10:26:43 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 24 december 2017 @ 09:30:52 #248
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_175965750
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 23:49 schreef ludovico het volgende:
Gappie op zijn fiets fietst achter een bestelwagen terwijl ik wil instappen in mijn auto, terwijl ik de deur open maak fietst hij dus achter die bestelwagen vandaan waardoor ik de deur voor hem open sla. "Ho sorry" zeg ik nog want ik had hem immers niet gezien (duh hij komt vanachter een andere wagen fietsen) "kijken joh, mafkees" gelijk. Ik heb er eigenlijk nog steeds de pest in. Gelijk dat schelden alsof ik dwars door die auto had moeten kunnen kijken.
Fijn he, dat gebrek aan zelfinzicht en meteen dat mondje open? Van de week kwamen er hier twee meisjes uit een oprit. Had aan de houding al zo'n idee dat ze gingen proberen toch voor mij de weg op te rijden. Ik maak dus streng oogcontact en neem mijn voorrang. Hoor ik een hoop gekrijs achter me "Jaaaaa hoor, knal m er maar voor, kut!"

En ook goeiemorgen :')
pi_175966305
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 09:30 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Fijn he, dat gebrek aan zelfinzicht en meteen dat mondje open? Van de week kwamen er hier twee meisjes uit een oprit. Had aan de houding al zo'n idee dat ze gingen proberen toch voor mij de weg op te rijden. Ik maak dus streng oogcontact en neem mijn voorrang. Hoor ik een hoop gekrijs achter me "Jaaaaa hoor, knal m er maar voor, kut!"

En ook goeiemorgen :')
Ik vind het onopgevoede aso's... Man had een vrouw en kind...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_175966617
Helemaal vergeten, maar gisterenavond weer het zoveelste boosmakertje gehad. Golfbestuurder komt met een versnelling te laag en ongeveer twee maal de toegestane snelheid aangereden, rijdt de kom (en 30-zone) uit, en trapt 'm daarna volgas de 60-zone in (ook minimaal Vmax * 2).

Ik ben van nature niet haatdragend, maar sommigen mogen gewoon het liefst een eenzijdig ongeval krijgen. Van het type voertuig total loss, herstelbaar letsel en een lange tijd astronautenvoer 'eten' door een rietje. Gewoon om het af te leren.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 24 december 2017 @ 10:39:53 #251
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_175966652
Zouden mensen echt denken dat pijlen die de rijrichting aangeven op een parkeerterrein, er voor de sier zitten?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_175966769
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 10:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Zouden mensen echt denken dat pijlen die de rijrichting aangeven op een parkeerterrein, er voor de sier zitten?
Dat geldt ook in parkeergarages. Elke pijl negeren en met totaal onaangepaste snelheid rondracen.

Mensen die vinden dat ze voorrang hebben wanneer ze achteruit een parkeervak uit komen (waar dan ook) zijn ook heel fijn.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  zondag 24 december 2017 @ 10:47:48 #253
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175966784
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 10:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Zouden mensen echt denken dat pijlen die de rijrichting aangeven op een parkeerterrein, er voor de sier zitten?
Pas geleden nog mijn parkeerplek in laten pikken door een oude vent die later aan kwam rijden dan ik, en tegen de toegestane richting in. ;( Ben nog gewoon doorgereden ook.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_175966835
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 10:46 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Dat geldt ook in parkeergarages. Elke pijl negeren en met totaal onaangepaste snelheid rondracen.

Mensen die vinden dat ze voorrang hebben wanneer ze achteruit een parkeervak uit komen (waar dan ook) zijn ook heel fijn.
Soms is een beetje afdwingen ook geen probleem, als het erg druk is bijvoorbeeld en iemand al een tijdje wacht.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_175967452
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 10:52 schreef ludovico het volgende:

[..]

Soms is een beetje afdwingen ook geen probleem, als het erg druk is bijvoorbeeld en iemand al een tijdje wacht.
Eens. Maar dat zijn niet de types die ik bedoel.
Starten en meteen vol achteruit. En dan meteen doorduwen :N
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_175968367
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 11:27 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Eens. Maar dat zijn niet de types die ik bedoel.
Starten en meteen vol achteruit. En dan meteen doorduwen :N
Je komt ze wel tegen ja. Laatst een die lang stond te wachten voor een rotonde geloof ik die wilde hem er ook voor gooien,dat gaat mij dan wel weer een beetje ver.

Sowieso genoeg mensen die afslaan bij die rotonde. Dan gooi je hem op dat moment er toch voor?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_175968627
Gisteren reed ik 50 op een doorgaande weg. Aan de zijkant van de weg stond een auto waarvan de bestuurder ineens de deur opent. Het was daar smal, dus ik moest een noodstop maken om die deur er niet af te rijden. Vervolgens loopt die man stoïcijns door.
pi_175968846
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 12:23 schreef sneakydesert het volgende:
Gisteren reed ik 50 op een doorgaande weg. Aan de zijkant van de weg stond een auto waarvan de bestuurder ineens de deur opent. Het was daar smal, dus ik moest een noodstop maken om die deur er niet af te rijden. Vervolgens loopt die man stoïcijns door.
Die heb je ook ja...

Op Dumpert staat een compilatie met fietsers die zich stuk fietsen op autodeuren...

Ik kijk standaard in de spiegel met uitstappen maar moet bekennen dat er op de vreemdste momenten iemand naast je kan zitten.. de eerste 3 meter met je auto zijn toch de gevaarlijkste qua schade denk ik.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_175969203
Dutch reach *O*
Tap tap tap
pi_175982506
Soms worden wegmisbruikers van zelf gestraft
  dinsdag 23 januari 2018 @ 11:00:30 #261
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_176690453
We zijn het jaar begonnen zonder irritaties, wat een pracht! O+
  dinsdag 23 januari 2018 @ 12:05:51 #262
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_176691579
Sorry Voszje, maar ik ga er weer wat azijn bij doen in 2018 :@

Zondag stond ik netjes te wachten op een ongelijkwaardige kruising achter de haaientanden, zet een of andere nono vrij abrupt zijn auto stil om mij ervoor te laten. Auto erachter had het gelukkig door. Ik heb maar met gebaren duidelijk gemaakt dat hij gewoon door moest rijden want er was werkelijk geen enkele noodzaak in de situatie om mij voor te laten gaan. Hopelijk leert ie ervan.
pi_176691722
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 12:05 schreef Qarrad het volgende:
Sorry Voszje, maar ik ga er weer wat azijn bij doen in 2018 :@

Zondag stond ik netjes te wachten op een ongelijkwaardige kruising achter de haaientanden, zet een of andere nono vrij abrupt zijn auto stil om mij ervoor te laten. Auto erachter had het gelukkig door. Ik heb maar met gebaren duidelijk gemaakt dat hij gewoon door moest rijden want er was werkelijk geen enkele noodzaak in de situatie om mij voor te laten gaan. Hopelijk leert ie ervan.
Dat denk ik niet. :P Voor zo iemand is dat gewoon een kwestie van vriendelijk zijn en heeft niet door dat dat al teniet wordt gedaan door de onduidelijkheid die veroorzaakt wordt. Dat jij een vriendelijk aanbod afslaat is niet voldoende om de hersenradartjes voldoende te laten draaien om tot dat inzicht te komen denk ik. :D
  dinsdag 23 januari 2018 @ 16:10:00 #264
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_176696115
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 12:05 schreef Qarrad het volgende:
Sorry Voszje, maar ik ga er weer wat azijn bij doen in 2018 :@

Zondag stond ik netjes te wachten op een ongelijkwaardige kruising achter de haaientanden, zet een of andere nono vrij abrupt zijn auto stil om mij ervoor te laten. Auto erachter had het gelukkig door. Ik heb maar met gebaren duidelijk gemaakt dat hij gewoon door moest rijden want er was werkelijk geen enkele noodzaak in de situatie om mij voor te laten gaan. Hopelijk leert ie ervan.
Nou, vooruit. :*

Tja, lastig wel... Zelfde als die figuren die gewoon stoppen op een rotonde. :')
pi_176696332
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 10:46 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Dat geldt ook in parkeergarages. Elke pijl negeren en met totaal onaangepaste snelheid rondracen.

Mensen die vinden dat ze voorrang hebben wanneer ze achteruit een parkeervak uit komen (waar dan ook) zijn ook heel fijn.
Mijn ervaring is dat de meeste mensen denken dat alle verkeersregels het raam uit kunnen zodra ze in een parkeergarage zijn..... ik moet heel vaak bij het umc in Utrecht zijn, en hoewel dat ding een druk gedrocht van jewelste is negeren de meeste mensen de pijlen en zebra's die erin liggen gewoon.
pi_176716831
Voor de mensen die bekend zijn in Delft, op de Schoenmakersstraat (de weg langs de TU wijk) ligt een 50 weg waar op een gegeven moment een plek is waar fietsers kunnen oversteken. De oversteekplek heeft haaientanden, maar op de een of andere manier stampen er soms auto's vol op hun rem als er een fietser te wachten staat op de verkeersheuvel, wat tot noodremmende auto's achter hen lijdt.

Ik rij iedere dag over die weg en erger me er dood aan. Totaaaaal nergens voor nodig en ook gevaarlijk aangezien de meeste auto's verwachten daar gewoon door te kunnen rijden, de fietsers moeten wachten en de auto's hoeven daar niet te stoppen.

Het is dit stukje:

(Y)
pi_176717058
Het lijkt wel of mensen geen idee meer hebben wat haaientanden betekenen....
pi_176717214
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 14:39 schreef soapie het volgende:
Het lijkt wel of mensen geen idee meer hebben wat haaientanden betekenen....
Ik kan op die foto ook niet echt haaientanden zien. Ik zie een verkeersheuvel, maar of de auto danwel de fietser voorrang zou hebben is aan borden niet af te lezen in deze situatie.
Ik snap heel goed dat je als automobilist dan maar het zekere voor het onzekere neemt en stopt.
pi_176717318
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 14:27 schreef chiren het volgende:
Voor de mensen die bekend zijn in Delft, op de Schoenmakersstraat (de weg langs de TU wijk) ligt een 50 weg waar op een gegeven moment een plek is waar fietsers kunnen oversteken. De oversteekplek heeft haaientanden, maar op de een of andere manier stampen er soms auto's vol op hun rem als er een fietser te wachten staat op de verkeersheuvel, wat tot noodremmende auto's achter hen lijdt.

Ik rij iedere dag over die weg en erger me er dood aan. Totaaaaal nergens voor nodig en ook gevaarlijk aangezien de meeste auto's verwachten daar gewoon door te kunnen rijden, de fietsers moeten wachten en de auto's hoeven daar niet te stoppen.

Het is dit stukje:

[ afbeelding ]
Zorg ervoor dat de gemeente een driekhoeksbord plaatst met een mooie rode rand. Opgelost!
pi_176718302
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 14:52 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Zorg ervoor dat de gemeente een driekhoeksbord plaatst met een mooie rode rand. Opgelost!
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 14:47 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ik kan op die foto ook niet echt haaientanden zien. Ik zie een verkeersheuvel, maar of de auto danwel de fietser voorrang zou hebben is aan borden niet af te lezen in deze situatie.
Ik snap heel goed dat je als automobilist dan maar het zekere voor het onzekere neemt en stopt.
De fietsers stoppen wel en wachten netjes, het is op de verkeersheuvel ook wel duidelijk voor de fietsers dat ze moeten stoppen, ook zie je op deze foto dat zo'n driehoeksbord met rode rand al aanwezig is (ik zag dat hij op de foto van veraf niet staat, maar dat zal dan wel oude data/foto zijn):



Over de gehele weg staat aangegeven met borden (voor auto's) dat het een voorrangsweg is, dus ook daarvoor zou het duidelijk moeten zijn.

Toch trappen er steevast auto's op hun rem op dat stukje 8)7

Het enige dat ik me kan bedenken is dat mensen die er niet bekend zijn, overwhelmed zijn door het aantal lijnen op zo'n kort stukje asfalt en in de war raken... Of ze denken dat het een zebrapad is oid.
(Y)
pi_176719862
Mij ook te onduidelijk, wanneer ik er niet bekend ben zal ik zeker gas los laten.
pi_176719909
Ja, natuurlijk laat je daar je gas los,het is een snelheidsdrempel. Fietsers zien dan een auto aankomen en vertragen. Dat is voorhun dan weer een sein om wel door te rijden. In combinatie met die zwakke verkeersdeelnemerwet is het dan wel verstandig nog voorzichtiger aan te rijden.
pi_176732588
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 15:52 schreef chiren het volgende:
Over de gehele weg staat aangegeven met borden (voor auto's) dat het een voorrangsweg is, dus ook daarvoor zou het duidelijk moeten zijn.
Maar waarom ontbreken die voorrangsbordjes dan precies bij deze kruising? Dat is verwarrend... Een voorrangsweg hoort bij elke kruising de bordjes te herhalen dat het een voorrangsweg is namelijk.
pi_176740710
Vanmorgen even vol op de rem.

Ik wil naar rechts op een kruising met stoplicht. Bij het naderen staat het stoplicht ruim op groen. Van links komt een vrachtwagen met behoorlijk tempo en hij lijkt niet te stoppen. Ondanks dat er geen knipper uit staat gaat hij toch naar links met een wijde bocht - waarvoor hij dus wel groen heeft. Ik geef weer gas bij terwijl ik nog met een half oog die vrachtwagen in de gaten houd. De auto voor mij is (niet onterecht) aan het eind van de bocht gestopt en kennelijk iets trager met optrekken dan ik. Vol in de rem dus en zeer op tijd stond ik stil maar leuk is anders.

[ Bericht 0% gewijzigd door qajariaq op 25-01-2018 17:43:52 ]
pi_176741591
Licht het aan mij, of zorgt de hoogconjunctuur voor een gestage toename van het aantal mongolen op de weg?
.
  donderdag 25 januari 2018 @ 18:07:05 #276
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_176742203
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 17:33 schreef Fer het volgende:
Licht het aan mij, of zorgt de hoogconjunctuur voor een gestage toename van het aantal mongolen op de weg?
kweenie, maar er gaat wel iets mis in het nederlandse onderweis iig.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_176742276
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 17:33 schreef Fer het volgende:
Licht het aan mij, of zorgt de hoogconjunctuur voor een gestage toename van het aantal mongolen op de weg?
Wellicht in het verlengde ervan: Welvaart = meer auto's = hoge verkeersdrukte = mensen die er niet mee om kunnen gaan...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_176742668
Vanmorgen een gevalletje verkeersdrukte: A16 Rotterdam-Breda, knooppunt Princeville, snelwegsplitsing richting A58 naar Roosendaal.

De afrit was een aaneengesloten rij langzaam rijdend verkeer. En dan komt een witte BMW M zich ertussen wurmen.

Begrijp me goed, als welk type auto dan ook in wilt voegen, dan volstaat het de snelheid aan te passen en richting aan te geven. Heel simpel. Dan weet schrijver dezes dat er -je gelooft het niet- een voertuig in wilt voegen. Ik maak ruimte, auto kan ertussen. Simpel.

Maar als je in het bezit bent van een bepaald type voertuig desinteresse, dan werkt dat blijkbaar anders. Je hoekt dan je vehikel gewoon voor de eerste beste vrachtauto waarvan de chauffeur (moi) er totaal niet op bedacht is.

Oja, en de richtingaanwijzers werken blijkbaar niet. Ik heb ze in ieder geval nog niet één keer zien knipperen toen u, witte BMW-bestuurder, zich tussen de andere auto's laveerde en hetzelfde frot-m-ertussen-geintje uithaalde.

Want deze meneer (m/v) is heel bijzonder en moet blijkbaar op tijd aan het werk gaan (op tijd vertrekken schijnt lastig te zijn)

[ Bericht 1% gewijzigd door Ridocar op 25-01-2018 18:35:14 (leesbaarheid. (althans, een poging)) ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 26 januari 2018 @ 07:05:56 #279
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_176752595
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 18:31 schreef Ridocar het volgende:
meneer (m/v)
Nice, in het kader van de genderneutraliteit :P

Richtingaanwijzer niet gebruiken wanneer men de rotonde verlaat :r
(Of überhaupt dat ding niet gebruiken. Bah)
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
pi_176754990
Op de snelweg kilometers lang net iets te dicht achter me rijden op de rechterbaan terwijl er verder amper verkeer is.

Dan doemt er een vrachtwagen op en dat is dan het moment om met minimaal snelheidsverschil in te gaan halen zodat ik uiteindelijk Van het gas moet.

Verkeersinzicht, het is blijkbaar erg lastig.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_176759190
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 10:38 schreef Sometimes het volgende:
Op de snelweg kilometers lang net iets te dicht achter me rijden op de rechterbaan terwijl er verder amper verkeer is.

Dan doemt er een vrachtwagen op en dat is dan het moment om met minimaal snelheidsverschil in te gaan halen zodat ik uiteindelijk Van het gas moet.

Verkeersinzicht, het is blijkbaar erg lastig.
Mja maar hoe lang rij je nu zelf al? Je weet dat 7/10 mensen je klem rijdt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 26 januari 2018 @ 14:30:01 #282
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_176759399
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 10:38 schreef Sometimes het volgende:
Op de snelweg kilometers lang net iets te dicht achter me rijden op de rechterbaan terwijl er verder amper verkeer is.

Dan doemt er een vrachtwagen op en dat is dan het moment om met minimaal snelheidsverschil in te gaan halen zodat ik uiteindelijk Van het gas moet.

Verkeersinzicht, het is blijkbaar erg lastig.
Ik pleur hem dan altijd ook gewoon naar links, voor de ander. Zoiets zie je aankomen.

Als je daarna weer naar rechts gaat halen ze je opeens wel een stuk sneller in.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 26 januari 2018 @ 14:39:14 #283
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_176759587
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 10:38 schreef Sometimes het volgende:
Op de snelweg kilometers lang net iets te dicht achter me rijden op de rechterbaan terwijl er verder amper verkeer is.

Dan doemt er een vrachtwagen op en dat is dan het moment om met minimaal snelheidsverschil in te gaan halen zodat ik uiteindelijk Van het gas moet.

Verkeersinzicht, het is blijkbaar erg lastig.
effe tikkie gas en gewoon ervoor idd.. En bij de 2e keer blijf ik lekker links hangen.

Ik kan het trouwens nog steeds niet uitstaan als mensen gewoon 20 km onder de max rijden op bijvoorbeeld provinciale wegen.. Meestal kun je daar rustig zelfs 100 kachelen zonder enige vorm van gevaarzetting, en dan bij een doorgetrokken streep of op plekken waar je gewoon niet in kúnt halen de hele tijd ergens tussen de 60 en 70 gaan trutten... Oooh, dan krijg je me echt geak }:| :( :( :(

Als ik erlangs kan en mag zoek je het maar uit, maar zodra je anderen duidelijk gaat hinderen :X :X :X ...
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_176760030
Niet te geloven vandaag/middag.

In het centrum, fietsers die eigenwijs rechts blijven rijden in het centrum van de stad(naast de stoep dus) zien dat de weg small wordt. En i.p.v. nu maatregelen te nemen (inhouden/ergens afslaan/vaart verminderen,links! midden op de weg gaan rijden/ achter een wagen voorsorteren) omdat de auto's vanzelf ook meer naar rechts oprukken i.v.m.tegemoet komen verkeer, kriijg je dus dat fietsers als het ware klem worden gereden (met zit amper wat aangezien dat de passagierskant is) en die dan lopen te schelden dat ze als het ware voor de voeten worden gereden.

:')

Jah...jij kan ook zelf zorgdragen dat je niet in die situatie komt oelewapper.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2018 15:04:12 ]
  vrijdag 26 januari 2018 @ 15:42:48 #285
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_176760757
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 15:02 schreef Iwanius het volgende:
Niet te geloven vandaag/middag.

In het centrum, fietsers die eigenwijs rechts blijven rijden in het centrum van de stad(naast de stoep dus) zien dat de weg small wordt. En i.p.v. nu maatregelen te nemen (inhouden/ergens afslaan/vaart verminderen,links! midden op de weg gaan rijden/ achter een wagen voorsorteren) omdat de auto's vanzelf ook meer naar rechts oprukken i.v.m.tegemoet komen verkeer, kriijg je dus dat fietsers als het ware klem worden gereden (met zit amper wat aangezien dat de passagierskant is) en die dan lopen te schelden dat ze als het ware voor de voeten worden gereden.

:')

Jah...jij kan ook zelf zorgdragen dat je niet in die situatie komt oelewapper.
in Duitsland moet je anderhalve meter ruimte géven aan een fietser.. Just saying.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_176762257
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 14:18 schreef ludovico het volgende:

[..]

Mja maar hoe lang rij je nu zelf al? Je weet dat 7/10 mensen je klem rijdt.
Lang! ;(
Maar ik begrijp het gewoon niet.

Sowieso niet dat je op de rechterbaan met alle ruimte links kilometers lang bij iemand op z'n bumper gaat hangen. Ga er dan gewoon langs.

quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 14:30 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ik pleur hem dan altijd ook gewoon naar links, voor de ander. Zoiets zie je aankomen.

Als je daarna weer naar rechts gaat halen ze je opeens wel een stuk sneller in.
Vaak zie je het wel maar niet altijd. Die van gisteren gaf gas om ernaast te komen (prima), maar ging eenmaal naast me weer dezelfde snelheid rijden als daarvoor. Tja...

quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 14:39 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

effe tikkie gas en gewoon ervoor idd.. En bij de 2e keer blijf ik lekker links hangen.

Ik kan het trouwens nog steeds niet uitstaan als mensen gewoon 20 km onder de max rijden op bijvoorbeeld provinciale wegen.. Meestal kun je daar rustig zelfs 100 kachelen zonder enige vorm van gevaarzetting, en dan bij een doorgetrokken streep of op plekken waar je gewoon niet in kúnt halen de hele tijd ergens tussen de 60 en 70 gaan trutten... Oooh, dan krijg je me echt geak }:| :( :( :(

Als ik erlangs kan en mag zoek je het maar uit, maar zodra je anderen duidelijk gaat hinderen :X :X :X ...
Eens...
Vanmiddag een hele poos in een rijtje achter een X5 gezeten. 55/60 op de GPS waar je 80 mag. Een route met veel rotondes en daar ging ze kruipend overheen.

Happen uit het stuur ;(

[ Bericht 4% gewijzigd door Sometimes op 26-01-2018 17:28:57 ]
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_176832515
Net wilde ik als voetganger oversteken bij een zebrapad dat je als automobilist ruim van te voren ziet aankomen en goed verlicht is in het donker. Komt er een rijtje van vijf auto's aangereden, en ik maak aanstalten om over te steken. De eerste rijdt door, de derde stopt al, maar de tweede geeft gas bij terwijl ik al oversteek.

Ik had mijn laptoptas in mijn hand, met een dikke laptop en een paar boeken. Ik hou de laptoptas een paar centimeter voor me uit en met een rotklap rijdt die auto er tegenaan. Resultaat was een ingeklapte buitenspiegel, maar meneer reedt gewoon door.

Volgens mij had die het niet eens gemerkt, of het is echt een complete aso.

[ Bericht 11% gewijzigd door sneakydesert op 30-01-2018 07:35:41 ]
  Moderator dinsdag 30 januari 2018 @ 07:43:10 #288
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_176832620
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 14:39 schreef Sounddragon het volgende:

Ik kan het trouwens nog steeds niet uitstaan als mensen gewoon 20 km onder de max rijden op bijvoorbeeld provinciale wegen.. Meestal kun je daar rustig zelfs 100 kachelen zonder enige vorm van gevaarzetting, en dan bij een doorgetrokken streep of op plekken waar je gewoon niet in kúnt halen de hele tijd ergens tussen de 60 en 70 gaan trutten... Oooh, dan krijg je me echt geak }:| :( :( :(

Als ik erlangs kan en mag zoek je het maar uit, maar zodra je anderen duidelijk gaat hinderen :X :X :X ...
Dit is zo frustrerend inderdaad. Ik moet dagelijks 80 km voor woon-werk over zo'n weg. Hoe vaak ik met 50 achter zo'n malloot vastzit terwijl er alle ruimte en mogelijkheid is om gewoon 80 (of nog een beetje harder) te rijden }:|
pi_176832664
Net ging opeens iemand remmen en stil staan in de bocht met de voeten op de rempedaal. Dacht dat die knockout was ofzo rijd ik voorbij zit ie op de telefoon :(

MAFKETEL!!!
pi_176833998
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 07:19 schreef sneakydesert het volgende:
Net wilde ik als voetganger oversteken bij een zebrapad dat je als automobilist ruim van te voren ziet aankomen en goed verlicht is in het donker. Komt er een rijtje van vijf auto's aangereden, en ik maak aanstalten om over te steken. De eerste rijdt door, de derde stopt al, maar de tweede geeft gas bij terwijl ik al oversteek.

Ik had mijn laptoptas in mijn hand, met een dikke laptop en een paar boeken. Ik hou de laptoptas een paar centimeter voor me uit en met een rotklap rijdt die auto er tegenaan. Resultaat was een ingeklapte buitenspiegel, maar meneer reedt gewoon door.

Volgens mij had die het niet eens gemerkt, of het is echt een complete aso.
Ik doe het altijd net niet.... Maar ik zou toch echt een keer zo een spiegel eraf moeten trappen..

Woon je ook in Rotterdam?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_176840084
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 09:56 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik doe het altijd net niet.... Maar ik zou toch echt een keer zo een spiegel eraf moeten trappen..

Woon je ook in Rotterdam?
Nee, dat dan weer niet.
pi_176840439
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 15:25 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Nee, dat dan weer niet.
Pff, jammer, hoopte dat dit een Rotterdams probleem was van dat gigantisch asociale. Waar kom jij vandaan?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_176840734
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 14:39 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

effe tikkie gas en gewoon ervoor idd.. En bij de 2e keer blijf ik lekker links hangen.

Ik kan het trouwens nog steeds niet uitstaan als mensen gewoon 20 km onder de max rijden op bijvoorbeeld provinciale wegen.. Meestal kun je daar rustig zelfs 100 kachelen zonder enige vorm van gevaarzetting, en dan bij een doorgetrokken streep of op plekken waar je gewoon niet in kúnt halen de hele tijd ergens tussen de 60 en 70 gaan trutten... Oooh, dan krijg je me echt geak }:| :( :( :(

Als ik erlangs kan en mag zoek je het maar uit, maar zodra je anderen duidelijk gaat hinderen :X :X :X ...
Blijft de grootste ergernis als ik naar het noorden van het land rijd. Tussen Almelo en Hoogeveen is het 100 en kun je niet to nauwelijks inhalen. Kom ik er achter een vrachtwagen, die mag niet harder dus prima. Ga je echter met grijze middenklasser met fietsenrek achterop 80 rijden dan word ik boos.
Als je niet harder wilt, ga dan ergens rijden waar je anderen niet lastig valt. Als je niet harder durft, knip dan je rijbewijs doormidden :(
A mind with a heart of it's own
pi_176843194
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 07:19 schreef sneakydesert het volgende:
Net wilde ik als voetganger oversteken bij een zebrapad dat je als automobilist ruim van te voren ziet aankomen en goed verlicht is in het donker. Komt er een rijtje van vijf auto's aangereden, en ik maak aanstalten om over te steken. De eerste rijdt door, de derde stopt al, maar de tweede geeft gas bij terwijl ik al oversteek.

Ik had mijn laptoptas in mijn hand, met een dikke laptop en een paar boeken. Ik hou de laptoptas een paar centimeter voor me uit en met een rotklap rijdt die auto er tegenaan. Resultaat was een ingeklapte buitenspiegel, maar meneer reedt gewoon door.

Volgens mij had die het niet eens gemerkt, of het is echt een complete aso.
Jaren terug al overdag midden in het dorp op een zebrapad ook bijna de tenen plat gereden door een dikke Mercedes. Ik gaf een klein tikje op de achterkant van de auto. Gevolg was gierende remmen en een behoorlijke bedreiging. Heb het maar even aangehoord en zonder commentaar weggelopen.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 18:37:26 #295
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_176843296
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 07:19 schreef sneakydesert het volgende:
Net wilde ik als voetganger oversteken bij een zebrapad dat je als automobilist ruim van te voren ziet aankomen en goed verlicht is in het donker. Komt er een rijtje van vijf auto's aangereden, en ik maak aanstalten om over te steken. De eerste rijdt door, de derde stopt al, maar de tweede geeft gas bij terwijl ik al oversteek.

Ik had mijn laptoptas in mijn hand, met een dikke laptop en een paar boeken. Ik hou de laptoptas een paar centimeter voor me uit en met een rotklap rijdt die auto er tegenaan. Resultaat was een ingeklapte buitenspiegel, maar meneer reedt gewoon door.

Volgens mij had die het niet eens gemerkt, of het is echt een complete aso.
Als er een ding is wat ik als automobilist doe, is het remmen voor een zebrapad. Vriendin van mij heeft ooit boete gekregen van iets van 340 piek. Zo hoog vanwege gevaar voor voetgangers. En terecht eigenlijk.
Beetje jammer dat automobilisten achter mij daar nooit rekening mee schijnen te houden... :/
quote:
99s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 18:31 schreef qajariaq het volgende:
Ik gaf een klein tikje op de achterkant van de auto. Gevolg was gierende remmen en een behoorlijke bedreiging. Heb het maar even aangehoord en zonder commentaar weggelopen.
Ja, dat ken ik ook, maar ben toen knock out geslagen. Doe ik dus niet meer...
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_176843318
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 15:43 schreef ludovico het volgende:

[..]

Pff, jammer, hoopte dat dit een Rotterdams probleem was van dat gigantisch asociale. Waar kom jij vandaan?
Ergens anders in het zuiden des lands :s) Normaal stoppen ze wel bij dat zebrapad, maar gas bijgeven en niet stoppen als je spiegel is ingeklapt is weer een ander niveau :')
pi_176843646
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 18:37 schreef goed_volk het volgende:
Ja, dat ken ik ook, maar ben toen knock out geslagen. Doe ik dus niet meer...
Dat soort momenten hoop je toch dat een vriend van je met stoeptegel het toevallig ziet gebeuren en die kapot slaat op zijn hoofd, maar goed... Wat een totale tering idioten heb je toch op deze wereld, echt, hoop dat ze allemaal dood neervallen. :')
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_176843998
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 18:56 schreef ludovico het volgende:
, echt, hoop dat ze allemaal dood neervallen.
Het probleem is nou net dat die idioten dat bij jou proberen te bewerkstelligen. Negeren werkt meestal het beste.
pi_176844057
quote:
99s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 19:13 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Het probleem is nou net dat die idioten dat bij jou proberen te bewerkstelligen. Negeren werkt meestal het beste.
Tjah, lijkt mij dat 99% van de bevolking ze liever kwijt is toch, gewoon democratisch afvoeren.. :')

Ja ik snap dat dit niet kan etc etc... Maar ik vind het echt behoorlijk jammer dat er van die totaal idioten bestaan
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_176850116
quote:
99s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 18:31 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Jaren terug al overdag midden in het dorp op een zebrapad ook bijna de tenen plat gereden door een dikke Mercedes. Ik gaf een klein tikje op de achterkant van de auto. Gevolg was gierende remmen en een behoorlijke bedreiging. Heb het maar even aangehoord en zonder commentaar weggelopen.
Gewoon een paar golfballen bij je hebben. Gebeurd hier in de UK ook regelmatig. Net zoals mensen die je afsnijden op de weg. Effe inhalen en een golfbal op zijn ruiten flikkeren. Vinden ze normaal hier.
pi_176850743
Bij knooppunt Ypenburg is het altijd genieten met invoegende auto’s, want we nemen niet genoegen met een plekje achter mij, inclusief zee aan ruimte... Oh nee! Het moet en zal voor mij en als dat niet lukt, dan toch maar achter mij invoegen. Uiteraard wel je ongenoegen laten blijken d.m.v. seinen.
Doe niet zo raar. :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')