Heel simpel, verantwoordelijkheid houdt niet op als je voorrang zou moeten krijgen. Ja, Cuorerijder moet voorrang verlenen, daat is iedereen het over eens. Het gaat alleen op de manier hoe filmer ermee omgaat. In plaats van dom op het gas te blijven hangen omdat hij weet dat de verzekering van tegenpartij toch wel uit moet keren bij een dergelijke aanrijding zou 'ie ook een beetje in kunnen houden. Er bestaat niet zoiets als recht op voorrang, laat staan het recht op een aanrijding.quote:Op zaterdag 25 november 2017 01:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Eens met jou, je rijdt misschien niet langzaam maar ik vind je echt niet rijden als een rally chauffeur... Begrijp er geen snars van dat mensen jou verantwoordelijk zouden willen houden.
Eensquote:Op zaterdag 25 november 2017 09:42 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Met het idee dat die Cuore bestuurder hem niet kon zien, ben ik het dus niet eens. Hij reed door, maar niet zo erg. Je kunt hem alleen wel missen als je rücksichtsloss over de haaientanden heen de weg op dondert zonder zelfs maar fatsoenlijk vaart te minderen, zoals die Cuore dus deed.
Als jij het verkeer daar pas ziet als het onder het viaduct wegkomt, dan mag jij je ogen wel laten nakijken. Ik rijd er vaak genoeg en zie verkeer gewoon op tijd. Vooral wanneer de koplampen aan zijn. Gewoon opletten.quote:Op zaterdag 25 november 2017 13:26 schreef gelly het volgende:
Je ziet op die plek het verkeer pas als het onder het viaduct vandaan komt, dus als er zo'n sjonny aan komt crossen zijn er weinig die daar op kunnen anticiperen. Ik begrijp sowieso niet waarom je zo hard op een rotonde moet rijden. 50 Is een maximale snelheid, dat hoef je niet persé te rijden, zeker niet als de situatie dat niet toelaat zoals hier.
ik denk in dezelfde week als ze mensen die anderen betitelen als 'pauper' een schop onder hun hol gaan geven.quote:Op zaterdag 25 november 2017 17:26 schreef De_Dakgoot het volgende:
Mijn god, wanneer gaan ze eens die paupers die mist verlichting gebruiken als DRL hard aanpakken.
Heb daardoor heel vaak het idee dat ze een knipperlicht aan hebben. Erg irritant.quote:Op zaterdag 25 november 2017 17:37 schreef cunial het volgende:
Xenon verlichting van nieuwe wagens kunnen best wel irritant zijn vind ik, wit blauw wit geknipper bij oneffenheden in de weg en behoorlijk fel.
Voer jij mistlichten?quote:Op zaterdag 25 november 2017 17:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik denk in dezelfde week als ze mensen die anderen betitelen als 'pauper' een schop onder hun hol gaan geven.
Nee, nooit.. Voor niet en achter ook niet..quote:Op zaterdag 25 november 2017 17:56 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Voer jij mistlichten?
Ik vind mistlichten voor nog niet zo storend, van die felwitte te hoog afgestelde koplampen daarentegen...
in mijn wereld zijn richtingaanwijzers meestal oranje.quote:Op zaterdag 25 november 2017 17:40 schreef Albert86 het volgende:
[..]
Heb daardoor heel vaak het idee dat ze een knipperlicht aan hebben. Erg irritant.
Ik weet niet of je veel autorijdt maareh, mensen die hard richting een rotonde rijden kun je helemaal niet zo goed inschatten.. mensen remmen standaard af op een rotonde, het hoeft maar 2 meter te schelen en iemand staat half op de rotonde...quote:Op zaterdag 25 november 2017 08:02 schreef Ridocar het volgende:
lapo:
[..]
Heel simpel, verantwoordelijkheid houdt niet op als je voorrang zou moeten krijgen. Ja, Cuorerijder moet voorrang verlenen, daat is iedereen het over eens. Het gaat alleen op de manier hoe filmer ermee omgaat. In plaats van dom op het gas te blijven hangen omdat hij weet dat de verzekering van tegenpartij toch wel uit moet keren bij een dergelijke aanrijding zou 'ie ook een beetje in kunnen houden. Er bestaat niet zoiets als recht op voorrang, laat staan het recht op een aanrijding.
En wat als het toch een aanrijding wordt? "Ja, ik zag tegenpartij wel oprijden en ik kon stoppen, maarja, ik had vorrang dus heb ik maar niet geremd, want deze aanrijding is toch niet mijn schuld" Als filmer een echte held is verklaart hij dat naar de verzekering/politie/media. Ik ben dan wel benieuwd naar hun reactie.
Ik vind eigenlijk alles wat geen eerstegeneratiegloeilampje is vervelend om naar te kijken Helaas worden dat er alleen maar minder.quote:Op zaterdag 25 november 2017 18:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb wel OEM xenon met automagische hoogteregeling.
Klopt. Maar het lijkt dan alsof er iets knippert.quote:Op zaterdag 25 november 2017 18:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
in mijn wereld zijn richtingaanwijzers meestal oranje.
Het was een Opel Corsa en inderdaad was het een soort draaiknop links onder op het dashboardquote:Op zaterdag 25 november 2017 19:22 schreef Fer het volgende:
Bij een Duitser draaiknop links en de rest aan de linker stengel toch?
Ik bedoelde eigenlijk gewone halogeenlampjes. De allereerste generatie ken ik niet zo goed.quote:Op zaterdag 25 november 2017 19:10 schreef Fer het volgende:
Laatst een Jeep Wrangler achter mij met 1e generatie gloeilampen, was storender dan een Suv met strak afgestemde xenon’s
Loste dat je probleem op?quote:Op zaterdag 25 november 2017 21:01 schreef 1marcelfilms het volgende:
ik reed laatst in duitsland in de polo en daar rijd echt iedereen abnormaal traag.
waar je 120 mag gaat iedereen 110 rijden enzo ik kan mij daar heel boos om maken
neen maar wel veel boze woorden in de auto uiteraard.quote:
Omdat die hipsters allemaal niet kunnen rijden, laat staan een vorm van constante snelheid aanhouden.quote:Op maandag 27 november 2017 22:14 schreef pussywillow het volgende:
Ik wil hier toch even een eervolle vermelding plaatsen voor de Mini Cooper die ik met grote regelmaat zie rijden op de A12, tussen Lunetten en Ouderijn. Het ding sukkelt altijd een beetje net te langzaam op de middelste rijbaan, maakt een geluid alsof de uitlaat zo lek is als een mandje en presteert het om áltijd met zijn mistachterlicht aan te rijden. Dat vindt ie blijkbaar cool ofzo Waarom...
Nou die "Hipster" van Wegmisbruikers laatst had wel goed de vaart erin zittenquote:Op maandag 27 november 2017 23:10 schreef Fer het volgende:
[..]
Omdat die hipsters allemaal niet kunnen rijden, laat staan een vorm van constante snelheid aanhouden.
Ford Fiesta (in ieder geval model van 2008) heeft ook draaiknop linksquote:Op zaterdag 25 november 2017 19:22 schreef Fer het volgende:
Bij een Duitser draaiknop links en de rest aan de linker stengel toch?
Je omschrijving is een beetje vaagjes maar ik zie het inderdaad wel voor me, mensen die dus de weg aan het blokkeren zijn (voor langer dan 20 seconden) terwijl zij, door hun auto anders stil te zetten, geen verkeerd zouden tegenhouden.. Godsgruwelijke asociale aso's inderdaad. Kan je ook prima politie voor bellen overigens.quote:Op woensdag 29 november 2017 20:27 schreef ManianMan het volgende:
Vanmorgen wil ik wegrijden in onze een richtings straat met bocht erin staat er een wegblokkade cq werkbus van Kessels.
Ik toeter stappen er een paar gasten uit wijzend naar de stoep met hoge stoeprand. Ik moest maar via de stoep rijden.
Ik gebaar van nee dat gaat niet gebeuren wijzen ze nogmaals naar de stoep. Ik de middelvinger opsteken naar die lui draai de auto via een oprit draai het raampje oven roep nog even bedankt he lullo's en rijd echt godverrend weg.
Niet normaal. Terwijl zij met die bus n lager stoepje op hadden kunnen rijden zodat ik kon passeren.
Vandaag had ie de werkbus half op stoep staanquote:Op woensdag 29 november 2017 21:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je omschrijving is een beetje vaagjes maar ik zie het inderdaad wel voor me, mensen die dus de weg aan het blokkeren zijn (voor langer dan 20 seconden) terwijl zij, door hun auto anders stil te zetten, geen verkeerd zouden tegenhouden.. Godsgruwelijke asociale aso's inderdaad. Kan je ook prima politie voor bellen overigens.
Fixed that for you.quote:Op donderdag 30 november 2017 13:06 schreef Gezicht het volgende:
Het is trouwens ook weer de tijd van het jaar waarin iedereen denkt "Oh, het regent! laat ik overal maar 30 km/h onder de maximaal toegestane snelheid gaan rijden"
Zo zo internetheldquote:Op woensdag 29 november 2017 20:27 schreef ManianMan het volgende:
Vanmorgen wil ik wegrijden in onze een richtings straat met bocht erin staat er een wegblokkade cq werkbus van Kessels.
Ik toeter stappen er een paar gasten uit wijzend naar de stoep met hoge stoeprand. Ik moest maar via de stoep rijden.
Ik gebaar van nee dat gaat niet gebeuren wijzen ze nogmaals naar de stoep. Ik de middelvinger opsteken naar die lui draai de auto via een oprit draai het raampje oven roep nog even bedankt he lullo's en rijd echt godverrend weg.
Niet normaal. Terwijl zij met die bus n lager stoepje op hadden kunnen rijden zodat ik kon passeren.
Och,ik had vanmiddag wat stukken thv Rijswijk waar ik de snelheid wel wat liet zakken,veel spray en drukte. Dan maar wat meer afstand met de werkbus. Schijt aan degenen die sneller willen,linkerbaan is vrij,have fun.quote:Op donderdag 30 november 2017 13:06 schreef Gezicht het volgende:
Het is trouwens ook weer de tijd van het jaar waarin iedereen denkt "Oh, het regent! laat ik overal maar 30 km/h onder de maximaal toegestane snelheid gaan rijden"
Bij echt slecht weer is er ook niets mis met de snelheid wat laten zakken, er zijn echter zo ontzettend veel mensen die dat al nodig achten bij drie druppels regen. Totaal onnodig en eerder gevaarlijker dan veiliger.quote:Op donderdag 30 november 2017 18:02 schreef Charged het volgende:
[..]
Och,ik had vanmiddag wat stukken thv Rijswijk waar ik de snelheid wel wat liet zakken,veel spray en drukte. Dan maar wat meer afstand met de werkbus. Schijt aan degenen die sneller willen,linkerbaan is vrij,have fun.
Rustige sprayvrije linkerbaanquote:Op donderdag 30 november 2017 18:02 schreef Charged het volgende:
[..]
Och,ik had vanmiddag wat stukken thv Rijswijk waar ik de snelheid wel wat liet zakken,veel spray en drukte. Dan maar wat meer afstand met de werkbus. Schijt aan degenen die sneller willen,linkerbaan is vrij,have fun.
Het viel me juist op dat mensen redelijk behulpzaam zijn. Ik moest de afgelopen paar dagen diverse keren in steden zijn waar ik normaal gesproken nooit kom. Dat leidde tot wat gekluns met voorsorteren. Mensen die de situatie goed kennen weten wanneer ze een bepaalde strook moeten kiezen, maar ik zie dat pas als het aangegeven staat - en er al een heel treintje op de betreffende strook rijdt. En dan namen mensen toch echt de moeite om een gat te laten vallen, waar ik weer netjes tussen kon. Super aardig!quote:Op vrijdag 1 december 2017 18:06 schreef Fer het volgende:
Begin December lijkt iedereen een beetje opgefokter in het verkeer.
500m hierquote:Op vrijdag 1 december 2017 20:30 schreef daNpy het volgende:
Die idioten die nu met 200m zicht hun mist achterlicht voeren
altijd beter dan de vele idioten die ik nu tegenkom zonder enig lichtquote:Op vrijdag 1 december 2017 20:30 schreef daNpy het volgende:
Die idioten die nu met 200m zicht hun mist achterlicht voeren
Daarom gewoon lichtknopje weg laten, lampen altijd aan en die onzinnige dagrijverlichting weg. Mensen blijken nu eenmaal te dom om hun eigen veiligheid te waarborgen in het verkeer.quote:Op zaterdag 2 december 2017 10:26 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
altijd beter dan de vele idioten die ik nu tegenkom zonder enig licht
Meestal Opels dus die lichten zullen het wel niet doenquote:Op zaterdag 2 december 2017 10:26 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
altijd beter dan de vele idioten die ik nu tegenkom zonder enig licht
Dat idd, en als hun barrel te oud is voor dagrijverlichting zie ik ze overdag met stadslicht aan rijden.... echt, doe gewoon je verlichting aan.quote:Op zaterdag 2 december 2017 11:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
Daarom gewoon lichtknopje weg laten, lampen altijd aan en die onzinnige dagrijverlichting weg. Mensen blijken nu eenmaal te dom om hun eigen veiligheid te waarborgen in het verkeer.
Misschien verlichting kapot!?!quote:Op zaterdag 2 december 2017 13:05 schreef sneakydesert het volgende:
Net een auto op de snelweg met dichte mist die zonder verlichting reed. Mafkees. Na wat seinen ging ie er bij een tankstation af, hopelijk om zichzelf even flink achter de oren te krabben.
dan ga je niet rijden in de mist lijkt me.quote:
Haha da’s ook weer zo! Maar het is vooral handig als er wel wat gebeurt. Wat me overigens wel opvalt is dat veel mensen juist ook de filmer bekritiseren. Ik volg zo een dashcam groep op facebook en dan is het vaak de chauffeur die er van langs krijgt. Dat ‘ie meer afstand had moeten houden ofzo, dat ‘ie het aan het kunnen zien komen. Soms is dat wel zo, maar geeft nog steeds geen recht om je als een aso te gedragen met gevaar voor andere weggebruikers.quote:Op zaterdag 2 december 2017 15:19 schreef Sounddragon het volgende:
Soms is een dashcam wel handig idd; aan de andere kant, dan krijg je een uitgebreid naslagwerk van het droevige gedrag van anderen. Ik weet niet of je daar zo vrolijk van wordt
Het valt mij de laatste tijd wel op dat Polen steeds meer typisch pools rijgedrag vertonen op onze wegen, en daar word je niet vrolijk van..
Vaak is het ook wel zo met die gepubliceerde filmpjes. Ik heb nu iets van een half jaar een cam, maar slechts een x het kaartje eruit getrokken om iets de delen. Als je zelf een beetje met het gepruts van een ander rekening houdt, blijft er m.i. weinig spannend beeldmateriaal over.quote:Op zaterdag 2 december 2017 15:40 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Haha da’s ook weer zo! Maar het is vooral handig als er wel wat gebeurt. Wat me overigens wel opvalt is dat veel mensen juist ook de filmer bekritiseren. Ik volg zo een dashcam groep op facebook en dan is het vaak de chauffeur die er van langs krijgt. Dat ‘ie meer afstand had moeten houden ofzo, dat ‘ie het aan het kunnen zien komen. Soms is dat wel zo, maar geeft nog steeds geen recht om je als een aso te gedragen met gevaar voor andere weggebruikers.
Tja dat kom ik inderdaad ook vaak tegen. Al een keer een vrachtwagen tegengekomen die achteruit op de rechter rijstrook reed (dus niet de vluchtstrook) omdat ‘ie z’n afrit had gemist. Ik kwam daar met 130km/h aan en reed gelukkig links. Ik vond die witte lichten in de verte al verdacht.. Was rond 6u ‘s ochtends in Tsjechië.
True, maar het is wel jammer dat je er tegenwoordig vanuit moet gaan dat niemand meer kan rijden, tot het tegendeel bewezen is...quote:Op zaterdag 2 december 2017 16:09 schreef Fer het volgende:
[..]
Vaak is het ook wel zo met die gepubliceerde filmpjes. Ik heb nu iets van een half jaar een cam, maar slechts een x het kaartje eruit getrokken om iets de delen. Als je zelf een beetje met het gepruts van een ander rekening houdt, blijft er m.i. weinig spannend beeldmateriaal over.
Oh het waren zowel nieuwe als oude auto's. Maar inderdaad, mensen met dagrijverlichting maken zich er regelmatig schuldig aan om hun lichten niet aan te zetten.quote:Op zaterdag 2 december 2017 11:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
Daarom gewoon lichtknopje weg laten, lampen altijd aan en die onzinnige dagrijverlichting weg. Mensen blijken nu eenmaal te dom om hun eigen veiligheid te waarborgen in het verkeer.
Jup. Vandaag ook weer: Passat met "lampen" voor aan, maar achter niks. DRL dusquote:Op zaterdag 2 december 2017 18:06 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Oh het waren zowel nieuwe als oude auto's. Maar inderdaad, mensen met dagrijverlichting maken zich er regelmatig schuldig aan om hun lichten niet aan te zetten.
Ik heb een motor gehad zonder lichtknopje. De garage was er niet blij mee....quote:Op zaterdag 2 december 2017 11:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
Daarom gewoon lichtknopje weg laten, lampen altijd aan en die onzinnige dagrijverlichting weg. Mensen blijken nu eenmaal te dom om hun eigen veiligheid te waarborgen in het verkeer.
Want het contact uitzetten was te moeilijkquote:Op zaterdag 2 december 2017 20:05 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ik heb een motor gehad zonder lichtknopje. De garage was er niet blij mee....
Tijdens het sleutelen moet soms het contact aan staan heb ik toen begrepen.quote:Op zaterdag 2 december 2017 22:10 schreef daNpy het volgende:
[..]
Want het contact uitzetten was te moeilijk
Lijkt me sterk dat dat uren moet eigenlijk. Meestal haal je de accupool eraf voor je begint.quote:Op zaterdag 2 december 2017 22:20 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Tijdens het sleutelen moet soms het contact aan staan heb ik toen begrepen.
om uit te lezen ja. Zodra je boutje moertje gaat doen ruk je de minpool eraf.quote:Op zaterdag 2 december 2017 22:20 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Tijdens het sleutelen moet soms het contact aan staan heb ik toen begrepen.
En als uitlezen en updaten enorm lang duurt hang je even een acculader eraan... klaar.quote:Op zaterdag 2 december 2017 23:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
om uit te lezen ja. Zodra je boutje moertje gaat doen ruk je de minpool eraf.
of je trekt het stekkertje effe los.. niet echt rocket science..quote:Op zaterdag 2 december 2017 23:03 schreef daNpy het volgende:
[..]
En als uitlezen en updaten enorm lang duurt hang je even een acculader eraan... klaar.
De dealer zou dit toch juist moeten weten?
Bij een motor is dat niet ff. Ik heb ook alleen maar van horen zeggen dat de monteur het vervelend vond. Ik had er zelf weinig last van.quote:Op zaterdag 2 december 2017 23:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
of je trekt het stekkertje effe los.. niet echt rocket science..
schroefie van de koplamp los, lampspiegel eruit, stekkertje los. Gaat bijna zo snel als je het zegt.quote:Op zondag 3 december 2017 10:09 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Bij een motor is dat niet ff. Ik heb ook alleen maar van horen zeggen dat de monteur het vervelend vond. Ik had er zelf weinig last van.
Ja, alle motoren zitten zo in elkaar...quote:Op zondag 3 december 2017 10:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
schroefie van de koplamp los, lampspiegel eruit, stekkertje los. Gaat bijna zo snel als je het zegt.
Mijn motor heeft het ook.
Dan ben je toch niet goed als je toch gaat rijden?quote:
Mensen gaan wel vaker vreemd doen als de politie in de buurt is. Hij zal misschien bang zijn geweest om te hard te rijden. Dat versnellen daarna snap ik ook niet.quote:Op zondag 3 december 2017 13:46 schreef Ridocar het volgende:
Irritatie van een politiemens: Auto bleef voor een politiebusje tergend traag links hangen, gaat uiteindelijk naar rechts, en op het moment dat het politiebusje er langs kan, begint de automobilist te versnellen vlak voor het verdrijvingsvlak en de rijbaanscheiding (of hoe je die verhoging noemt). Ik denk dat 'ie even mocht uitleggen wat zijn bedoeling was, want dit leidde wel tot een staandehouding.
Ja dat is ook zo. Ik kom zelf niet vaak in dat soort situaties al zeg ik het zelf. Maar ben het ook eens met Ninja, je moet er inderdaad maar vanuit gaan dat niemand meer kan rijden. Ik vind echt dat de automobilisten steeds asocialer (egoïstischer) worden. Knipperlicht lijkt tegenwoordig wel een optie, en echt niet bij alleen BMW rijders hoor. Rechter rijstrook lijkt alleen nog voor vrachtwagens zijn.quote:Op zaterdag 2 december 2017 16:09 schreef Fer het volgende:
[..]
Vaak is het ook wel zo met die gepubliceerde filmpjes. Ik heb nu iets van een half jaar een cam, maar slechts een x het kaartje eruit getrokken om iets de delen. Als je zelf een beetje met het gepruts van een ander rekening houdt, blijft er m.i. weinig spannend beeldmateriaal over.
Ze zijn wel eens zomaar uit het niets naast mij komen rijden over de busbaan (ik reed eerst een paar auto's achter ze gewoon 50 met het verkeer mee) vlak voor een punt waar de busbaan ophoudt en ik altijd naar rechts ga. Dit kon dus niet door hun, dus bleef ik maar op de linkerbaan. Vervolgens werd ik een paar honderd meter daarna staande gehouden, stappen er drie piepjonge agentjes uit van amper 20 Ik zou te langzaam hebben gereden en mensen zouden hebben zitten duwen en weet ik wat allemaal en toen moest ik ook nog blazen Kom nou.quote:Op zondag 3 december 2017 14:07 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Mensen gaan wel vaker vreemd doen als de politie in de buurt is. Hij zal misschien bang zijn geweest om te hard te rijden. Dat versnellen daarna snap ik ook niet.
Ik had het laatste gewoon door, dat mijn linkerkoplamp kapot was. Want mijn lichtopbrengst met die klassieke gloeilampen is al niet hoog, dus als een koplamp stuk is dan merk je het wel enigzins.quote:Op zondag 3 december 2017 11:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan ben je toch niet goed als je toch gaat rijden?
Aan de andere kant denk ik dat mensen het gewoon niet meer doorhebben omdat hun hele dashboard toch wel verlicht is, vroeger had je een donker dashboard als je geen verlichting aan had, tegenwoordig is er zoveel digitaal dat het toch wel licht geeft, en de wegen zijn over het algemeen goed verlicht.
Wat me wel verbijstert is dat er idd zoveel mensen met kapotte verlichting rijden, nou weet ik dat ik wel een oude (bijna 19 jaar) maar oorspronkelijk dure auto heb, maar mijn boordcomputer zegt het gewoon als er een lamp kapot is, en ook welke. Ik mag toch aannemen dat dat goedkope spul dat 19 jaar later toch ook allemaal wel heeft?
Vorige week dinsdag was mijn linkerkoplamp ineens standje theelicht. Dat zag ik al zodra ik hier het hek uitreed: hee, er klopt iets niet. Gestopt en gekeken, linkerkoplamp dus kapot. Ik moest wel rijden op dat moment maar echt fijn vond ik het niet. Zodra het kon naar de garage en daar bleek ook een remlicht kapot (dat merk je dus niet zelf). Beide koplampen vervangen voor de zekerheid en nu weer prima zichtquote:Op zondag 3 december 2017 11:11 schreef Leandra het volgende:
Dan ben je toch niet goed als je toch gaat rijden?
Aan de andere kant denk ik dat mensen het gewoon niet meer doorhebben omdat hun hele dashboard toch wel verlicht is, vroeger had je een donker dashboard als je geen verlichting aan had, tegenwoordig is er zoveel digitaal dat het toch wel licht geeft, en de wegen zijn over het algemeen goed verlicht.
Wat me wel verbijstert is dat er idd zoveel mensen met kapotte verlichting rijden, nou weet ik dat ik wel een oude (bijna 19 jaar) maar oorspronkelijk dure auto heb, maar mijn boordcomputer zegt het gewoon als er een lamp kapot is, en ook welke. Ik mag toch aannemen dat dat goedkope spul dat 19 jaar later toch ook allemaal wel heeft?
Ik (en vele andere weggebruikers denk ik) rijden niet dagelijks in de auto en al helemaal niet dagelijks in het donker.quote:Op maandag 4 december 2017 12:44 schreef Rewimo het volgende:
Ik vroeg me altijd al af of mensen het niet doorhebben als er een koplamp stuk is. Nu vraag ik me af hoe ze het in vredesnaam niet doorhebben
Ik zie dat als ik dicht bij een muur sta met parkeren en anders testen iedere maandag ofzoquote:Op maandag 4 december 2017 12:51 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik (en vele andere weggebruikers denk ik) rijden niet dagelijks in de auto en al helemaal niet dagelijks in het donker.
Ik kan me goed voorstellen als je wel dag in dag uit rijdt dat het meteen opvalt dat je licht-projectie voor je op straat anders is, maar dat herken ik niet zomaar.
En het zijn hooguit je koplampen (dimlicht) wat je zelf vanuit de auto enigszins zou kunnen zien dat het stuk is (waarschuwingslampjes op je dashboard daargelaten). Remlichten, richtingaanwijzers, achterlicht, hoe wil je dat zien?
Klopt hoor Zoals ik hierboven al schreef had ik zelf niet gemerkt dat een van mijn remlichten het niet meer deed.quote:Op maandag 4 december 2017 12:51 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik (en vele andere weggebruikers denk ik) rijden niet dagelijks in de auto en al helemaal niet dagelijks in het donker.
Ik kan me goed voorstellen als je wel dag in dag uit rijdt dat het meteen opvalt dat je licht-projectie voor je op straat anders is, maar dat herken ik niet zomaar.
En het zijn hooguit je koplampen (dimlicht) wat je zelf vanuit de auto enigszins zou kunnen zien dat het stuk is (waarschuwingslampjes op je dashboard daargelaten). Remlichten, richtingaanwijzers, achterlicht, hoe wil je dat zien?
Richtingwijzer hoef je niet te zien, die gaat heel snel knipperen (dus ook op je dash en het geluidje) als er eentje stuk is. Overigens alleen als je de richtingaanwijzer gebruikt, niet als je de alarmlichten aanzet.quote:Op maandag 4 december 2017 13:06 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Klopt hoor Zoals ik hierboven al schreef had ik zelf niet gemerkt dat een van mijn remlichten het niet meer deed.
Ik check mijn lichten ook meestal als ik achter een andere auto sta bij een stoplicht, maar ook dan zijn het alleen de koplampen en richtingaanwijzers vóór die je kunt zien.
Maar je richtingaanwijslichten worden natuurlijk veel vaker gebruikt als richtingaanwijzer dan als allesmaglichten.quote:Op maandag 4 december 2017 13:13 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Richtingwijzer hoef je niet te zien, die gaat heel snel knipperen (dus ook op je dash en het geluidje) als er eentje stuk is. Overigens alleen als je de richtingaanwijzer gebruikt, niet als je de alarmlichten aanzet.
Ehm ja? Ik snap niet wat dat met mijn bericht heeft te maken? 😉quote:Op maandag 4 december 2017 13:24 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Maar je richtingaanwijslichten worden natuurlijk veel vaker gebruikt als richtingaanwijzer dan als allesmaglichten.
Ik heb niet eens de meest luxe auto, maar als er een knipperlicht stuk is, dan knippert het lampje in het dashboard sneller wanneer ik die kant gebruik. Moet ik wel alsnog buiten de auto kijken of het voor of achter is.quote:Op maandag 4 december 2017 12:51 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
En het zijn hooguit je koplampen (dimlicht) wat je zelf vanuit de auto enigszins zou kunnen zien dat het stuk is (waarschuwingslampjes op je dashboard daargelaten). Remlichten, richtingaanwijzers, achterlicht, hoe wil je dat zien?
Zoals ik al zei inderdaad. Heeft niks met luxe te maken, komt gewoon door het relaisquote:Op maandag 4 december 2017 17:10 schreef Albert86 het volgende:
[..]
Ik heb niet eens de meest luxe auto, maar als er een knipperlicht stuk is, dan knippert het lampje in het dashboard sneller wanneer ik die kant gebruik. Moet ik wel alsnog buiten de auto kijken of het voor of achter is.
Zelfde met andere verlichting. Lampje op het dashboard gaat branden wanneer er een koplamp of achterlicht stuk is.
Bloed irritant is dat ja! Na een paar keer houd ik het ook niet meer en dan geef ik maar wat meer gas..quote:Op maandag 4 december 2017 22:08 schreef k_man het volgende:
Hoe meer je rijdt, hoe meer je leert om je niet te ergeren, om je niet op te laten fokken. Maar er zijn grenzen...
Als iemand én categorisch weigert om rechts te rijden én met sterk wisselende snelheid rijdt én een ander keer op keer hindert is de maat wel vol.
Vanavond dus een of andere achterlijke Duitser. Continu op de middelste baan, dan weer 100, dan weer 150. Ik reed netjes 137 op de cruisecontrol dus haalde hem in en ging naar rechts. Vervolgens ging hij sneller rijden om dan precies naast me te blijven rijden. Dus ik reed me uiteindelijk vast achter een vrachtwagen. Achter hem naar links, waarna hij weer langzaam ging rijden en ik hem opnieuw inhaalde. En vervolgens herhaalde het feest zich. En toen nog een keer. Daarna was ik er wel klaar mee. Wat een mafkees.
Dus als iemand nog eens beweert dat Duitsers zoveel beter rijden...
Dat de snelknopperfuctie overbodig is als de alarmlichten worden gebruikt. Vroeger kwam het toevallig goed uit dat een half belast knipperrelais sneller ging knipperen, nu wordt de knippersnelheid electronisch geregeld, en alleen als richtingaanwijzer kan deze sneller knipperen.quote:Op maandag 4 december 2017 14:05 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ehm ja? Ik snap niet wat dat met mijn bericht heeft te maken? 😉
Vooral dat ja... Strontirritantquote:Op woensdag 6 december 2017 17:45 schreef Fer het volgende:
Rij zo langs een invoegstrook, waar ik ter hoogte van mijn achterkant een auto zie. Deze versnelt en komt met 1-2 km/u voorbij. Op het moment dat het einde van de invoegstrook in zicht komt rijdt de beste man ter hoogte van mijn voorwiel en begint wild opzij te kijken. Schijnbaar is het nu mijn probleem geworden dan hij niet kan invoegen en inmiddels over de vluchtstrook rijdt.
Ik klik de cc er maar weer af en laat de beste man voor mij invoegen, waarna hij gelijk naar de linkerbaan schiet, iemand inhaalt en ter hoogte van het punt waar hij weer naar rechts zou kunnen blijft hangen op de linkerbaan.
Langzaam verdwijnt hij in de verte, maar 2 kilometer later heb ik hem alweer ingehaald, terwijl ik nog altijd dezelfde snelheid op de cc rij.
Als iedere auto verplicht zou moeten zijn uitgerust met een Canbus systeem zou dat probleem niet meer bestaan. Dan kan je zelfs de status van rem- en achteruitrijlichten uitlezen. In een tijd dat men maar niet ophoudt over veiligheid vind ik dat persoonlijk wel 1 van de grootste missers.quote:Op maandag 4 december 2017 13:06 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Klopt hoor Zoals ik hierboven al schreef had ik zelf niet gemerkt dat een van mijn remlichten het niet meer deed.
Ik check mijn lichten ook meestal als ik achter een andere auto sta bij een stoplicht, maar ook dan zijn het alleen de koplampen en richtingaanwijzers vóór die je kunt zien.
Kan ook zonder Canbus hoor. Duitse luxewagens hadden het al in de jaren 80, toen bestond er nog geen Canbus.quote:Op donderdag 7 december 2017 13:38 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Als iedere auto verplicht zou moeten zijn uitgerust met een Canbus systeem zou dat probleem niet meer bestaan. Dan kan je zelfs de status van rem- en achteruitrijlichten uitlezen. In een tijd dat men maar niet ophoudt over veiligheid vind ik dat persoonlijk wel 1 van de grootste missers.
Dan kreeg je een ledje dat 4x knipperde en je in een dik wphb moest zoeken wat dat betekendequote:Op donderdag 7 december 2017 20:39 schreef Fer het volgende:
[..]
Kan ook zonder Canbus hoor. Duitse luxewagens hadden het al in de jaren 80, toen bestond er nog geen Canbus.
Canbus is in ‘86 door Bosch geintroduceerdquote:Op donderdag 7 december 2017 20:39 schreef Fer het volgende:
[..]
Kan ook zonder Canbus hoor. Duitse luxewagens hadden het al in de jaren 80, toen bestond er nog geen Canbus.
Een woordeboek Duits bedoel je.quote:Op donderdag 7 december 2017 21:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan kreeg je een ledje dat 4x knipperde en je in een dik wphb moest zoeken wat dat betekende
De niet-erotische vorm van scharen?quote:Op vrijdag 8 december 2017 19:42 schreef ManianMan het volgende:
Vanavond een ongeluk zien gebeuren 3 banen vol in de ankers en geen idee waarom en een bus met aanhanger achter ons kwam tegen de vangrail aan...
Jups ging helemaal van links naar rechts gelukkig wel rustig tegen de vangrail maar dan nog heftig om mee te maken. Ik hoorde het remgeluid en toen pakte ik het stuur goed beet en drukte ik mijn hoofd naar achter zoals ik het geleerd heb. Dacht echt laat maar komen. Ik keek in de spiegel en ik zag niks keek in de linkerbuitenspiegel en zag het busje van links naar rechts zwaaien maar dat hielp niet.quote:
Had er laatst ook eentje, ben achter hem gaan rijden en na 3x seinen deed hij ze aan. Ook bij kapotte verlichting sein ik even 2x kort..ze zien maar of ze er iets mee doen dan.quote:Op maandag 27 november 2017 22:30 schreef alpeko het volgende:
Om 18u ‘s avonds een auto zonder lichten aan tegenkomen en niemand die dan iets doet? Heb hem vervolgens maar voor haar achterligger geprakt en een seinvoorstelling van serieus zowat een minuut lang gegeven voordat er bij de bestuurster zelf een lichtje ging branden waardoor vervolgens ook de autolichtjes gingen branden.
quote:Op zaterdag 9 december 2017 13:10 schreef sneakydesert het volgende:
Net op een kruispunt zonder verkeerslichten kwam een auto van rechts. Ik wilde rechtdoor, dus stopte netjes. Gaat mevrouw die van rechts komt met twee handen een boterham eten. Na 30 seconden wachten maakte ze nog geen aanstalten om te gaan rijden, dus ging ik maar. Moet wel een lekkere boterham zijn geweest als je hem zo gaat opeten.
Dat hou je nog lang vol..quote:Op zaterdag 9 december 2017 13:10 schreef sneakydesert het volgende:
Net op een kruispunt zonder verkeerslichten kwam een auto van rechts. Ik wilde rechtdoor, dus stopte netjes. Gaat mevrouw die van rechts komt met twee handen een boterham eten. Na 30 seconden wachten maakte ze nog geen aanstalten om te gaan rijden, dus ging ik maar. Moet wel een lekkere boterham zijn geweest als je hem zo gaat opeten.
Wat een mafkezen heb je toch!!quote:Op zaterdag 9 december 2017 13:10 schreef sneakydesert het volgende:
Net op een kruispunt zonder verkeerslichten kwam een auto van rechts. Ik wilde rechtdoor, dus stopte netjes. Gaat mevrouw die van rechts komt met twee handen een boterham eten. Na 30 seconden wachten maakte ze nog geen aanstalten om te gaan rijden, dus ging ik maar. Moet wel een lekkere boterham zijn geweest als je hem zo gaat opeten.
wat verwacht je dan van een BMW rijder? Dat zijn 9/10 keer klootzakken in het verkeer die denken beter te zijn de iedereen op de weg.quote:Op zaterdag 9 december 2017 15:35 schreef soapie het volgende:
Gister ook weer zo,n idioot. Einde Utrechtsebaan (voor de Hagenezen onder ons) Ik rij op de middenbaan, rechterbaan gaat rechtsaf, andere 2 rechtdoor en dan naar links. Het is daar altijd druk en reden rustig richting stoplicht. Linkerbaan stond al stil. Komt er zo'n mongool uit de linkerbaan in één keer naar volgas naar rechts. Gelukkig kon ik nog net op tijd uitwijken anders had hij vol de bestuurderskant eruit gereden. Ik toeteren, degene achter me seinen met z'n lichten, mongool in z'n BMW kijkt niet op of om en rijdt zo door....... Kl*tzak!!!!
Klopt en dat irriteert me mateloos!!!quote:Op zaterdag 9 december 2017 15:44 schreef totalvamp het volgende:
[..]
wat verwacht je dan van een BMW rijder? Dat zijn 9/10 keer klootzakken in het verkeer die denken beter te zijn de iedereen op de weg.
Ja kan ik begrijpen.quote:Op zaterdag 9 december 2017 15:47 schreef soapie het volgende:
[..]
Klopt en dat irriteert me mateloos!!!
Dan moet ik maar daar heen.....quote:Op zaterdag 9 december 2017 18:10 schreef totalvamp het volgende:
[..]
In Japan zijn er bijna geen BMW rijders gelukkig
Dat schiet ook niet echt op dan....quote:Op zaterdag 9 december 2017 18:22 schreef totalvamp het volgende:
[..]
hier hebben ze wel veel tolwegen en sta je bijna altijd na 100 meter weer stil xD
Wtfquote:Op zaterdag 9 december 2017 13:10 schreef sneakydesert het volgende:
Net op een kruispunt zonder verkeerslichten kwam een auto van rechts. Ik wilde rechtdoor, dus stopte netjes. Gaat mevrouw die van rechts komt met twee handen een boterham eten. Na 30 seconden wachten maakte ze nog geen aanstalten om te gaan rijden, dus ging ik maar. Moet wel een lekkere boterham zijn geweest als je hem zo gaat opeten.
2x van je normale reistijd, helemaal als je snelweg hebtquote:Op zondag 10 december 2017 19:12 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Morgen zal het feest worden op de weg ik moet ook heen en weer werk <---> zolderkamer.
hoeveel % extra reistijd zal ik als marge houden?
En dat terwijl het niet zoveel werk is om een auto zo goed als volledig sneeuwvrij te krijgen.quote:Op zondag 10 december 2017 02:01 schreef nijnja het volgende:
Mensen die de sneeuw niet van hun (achter)lichten afhalen
Afhankelijk van het soort aanhanger hoeft dat ook niet. De aanhanger kan ook een eigen kenteken hebben (de eerste letter is dan een W, bij opleggers is de eerste letter een O).quote:Op zaterdag 9 december 2017 21:07 schreef Xaryna het volgende:
En toen zag ik dat het nummerbord ook totaal niet overeen kwam.
Dat kan helaas ook onder het rijden gebeuren. Ik merkte vrijdag pas dat de neus van de bolide onder een laag sneeuw van zeker een centimeter dik zat toen de parkeersensoren bij aankomst als een gek begonnen te piepen.quote:Op zondag 10 december 2017 02:01 schreef nijnja het volgende:
Mensen die de sneeuw niet van hun (achter)lichten afhalen
Dat wist ik niet! Ik heb geen idee wat het kenteken was en of het zo'n uitzonderingsgeval was. Volgende keer eens op letten.quote:Op zondag 10 december 2017 20:12 schreef Light het volgende:
[..]
Afhankelijk van het soort aanhanger hoeft dat ook niet. De aanhanger kan ook een eigen kenteken hebben (de eerste letter is dan een W, bij opleggers is de eerste letter een O).
Het geldt voor alle aanhangers zwaarder dan 750 kg (toegestane maximummassa), ook voor caravans. Maar die zie je deze tijd van het jaar ook niet veel rijden.quote:Op zondag 10 december 2017 20:41 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Dat wist ik niet! Ik heb geen idee wat het kenteken was en of het zo'n uitzonderingsgeval was. Volgende keer eens op letten.
Zo groot/zwaar was het dingetje niet, hoor. Van die hele grote weet ik wel dat ze een aparte plaat mogen hebbenquote:Op zondag 10 december 2017 21:13 schreef Light het volgende:
[..]
Het geldt voor alle aanhangers zwaarder dan 750 kg (toegestane maximummassa), ook voor caravans. Maar die zie je deze tijd van het jaar ook niet veel rijden.
Nou...quote:Op zondag 10 december 2017 20:09 schreef Light het volgende:
[..]
En dat terwijl het niet zoveel werk is om een auto zo goed als volledig sneeuwvrij te krijgen.
Met een eenvoudig raamtrekkertje schuif je de sneeuw zo van het dak en van de motorkap. Dan weet je zeker dat die sneeuw niet bij jou of bij iemand anders op de ruit komt. Maar voor hele volksstammen lijkt dat te moeilijk, die zijn allang blij als ze de voorruit sneeuwvrij krijgen door de ruitenwissers aan te zetten.quote:
Busje van 2m laat zijn rug toch lastig krabbenquote:Op zondag 10 december 2017 22:44 schreef Light het volgende:
[..]
Met een eenvoudig raamtrekkertje schuif je de sneeuw zo van het dak en van de motorkap. Dan weet je zeker dat die sneeuw niet bij jou of bij iemand anders op de ruit komt. Maar voor hele volksstammen lijkt dat te moeilijk, die zijn allang blij als ze de voorruit sneeuwvrij krijgen door de ruitenwissers aan te zetten.
Ja, dat wordt lastiger. Vrachtwagens zijn ook een uitdaging om sneeuw- en ijsvrij te krijgen (en te zorgen dat er dus geen ijsplakken afschuiven die op een auto kunnen belanden).quote:Op zondag 10 december 2017 22:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Busje van 2m laat zijn rug toch lastig krabben
bezem; lang ding met grote harige borstel aan het eind.quote:Op zondag 10 december 2017 22:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Busje van 2m laat zijn rug toch lastig krabben
En dan sta je bij een rotonde voorrang te verlenen aan zo'n kastenwagen, zeilt er zo'n plak precies in de bocht af. En dan altijd naar buiten, dus in jouw richting.quote:Op zondag 10 december 2017 23:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
bezem; lang ding met grote harige borstel aan het eind.
En een vrachtwagen met huif krijg je ook wel aardig schoon. Containers en kastenwagens is wat lastiger. Als je ziet dat die zooi erop ligt moet je zorgen dat je er óf vlak achter rijdt, of 100 meter, want die plakken vliegen best ver.
Hey gast als er ijzel ligt helpen winterbanden ook niet altijdquote:Op zondag 10 december 2017 20:19 schreef OscarMopperkont het volgende:
Mensen met mistlampen aan
Mensen die 50 gaan rijden op een 100km/h N weg....
Aanpassen prima, maar als je niet durft blijf dan thuis
Jep, zeker als hij dan ook nog effe dat verhoogde middenstukje meepakt.. die dingen flexen aan alle kanten, dus die sneeuw ligt standaard los.quote:Op zondag 10 december 2017 23:27 schreef Light het volgende:
[..]
En dan sta je bij een rotonde voorrang te verlenen aan zo'n kastenwagen, zeilt er zo'n plak precies in de bocht af. En dan altijd naar buiten, dus in jouw richting.
En daarbij nog hard toeteren ook zodat ik me elke keer een rolberoerte schrikquote:Op maandag 11 december 2017 14:39 schreef Ferry_76 het volgende:
Vrachtwagenchauffeurs die om de haverklap met achtentwintig lampen tegelijk seinen naar collega's op de andere weghelft.
Hoewel je niemand een ongeluk gunt is het toch wel leuk als zo iemand een paaltje of een boom pakt, snel/langzaam genoeg voor enkel blikschade.quote:Op maandag 11 december 2017 13:07 schreef Sometimes het volgende:
Ik kreeg vanmorgen het ijs niet van mijn dak, zat goed vast. Aan de randen kreeg ik wel wat los maar verder niet. Bij een verkeerslicht na een km of 10 moest ik wat harder remmen; al het ijs van het dak op mijn voorruit
Kon er nog net overheen kijken om een veilig plekje te zoeken om de boel weg te halen. Ruitenwissers hebben wel een tik gehad, geen idee of dat schade heeft opgeleverd.
Wat later reed ik in een wijkje waar niet gestrooid was. De auto achter mij vond blijkbaar dat ik veel te langzaam ging, zat er zo dicht op dat ik z'n lichten niet meer kon zien. Toen ik eenmaal gestopt was reed hij me boos kijkend voorbij. Nog een stukje verder ging meneer glijden. Ging nog net goed. Benieuwd of hij het nu wel snapt.
Tip voor morgenochtend: klap midden op je dak met je vlakke hand. Geen deuk erin hakken, maar eventjes laten schrikken; ijs kan niet zo goed tegen buiging .. Ik had het net ook; lag een ijslaagje onder de verse sneeuw.quote:Op maandag 11 december 2017 13:07 schreef Sometimes het volgende:
Ik kreeg vanmorgen het ijs niet van mijn dak, zat goed vast. Aan de randen kreeg ik wel wat los maar verder niet. Bij een verkeerslicht na een km of 10 moest ik wat harder remmen; al het ijs van het dak op mijn voorruit
Kon er nog net overheen kijken om een veilig plekje te zoeken om de boel weg te halen. Ruitenwissers hebben wel een tik gehad, geen idee of dat schade heeft opgeleverd.
Wat later reed ik in een wijkje waar niet gestrooid was. De auto achter mij vond blijkbaar dat ik veel te langzaam ging, zat er zo dicht op dat ik z'n lichten niet meer kon zien. Toen ik eenmaal gestopt was reed hij me boos kijkend voorbij. Nog een stukje verder ging meneer glijden. Ging nog net goed. Benieuwd of hij het nu wel snapt.
Goeie tip, neem ik mee.quote:Op maandag 11 december 2017 15:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Tip voor morgenochtend: klap midden op je dak met je vlakke hand. Geen deuk erin hakken, maar eventjes laten schrikken; ijs kan niet zo goed tegen buiging .. Ik had het net ook; lag een ijslaagje onder de verse sneeuw.
Nee, dat ging wel door m'n hoofd toen ik voor dat verkeerslicht stond. Maar het zag er te stevig uit.quote:Je ruitenwissers kunnen wel wat hebben, als je ze maar niet áán zet in zo'n situatie, dan kan het wel eens mis gaan.
Als je op de fiets bent is dat ook grappig. En leuk die mensen die hard door vieze sneeuwprut langsrijden zodat je lekker onderspat. Is het nou echt zo moeilijk even rekening met elkaar te houden? Moet je in de kou verder met natte en vieze kleren. Ik heb heel wat auto's gezien waarin de mensen in zoiets als een grot zaten, alleen de voorruit en het linkerraam schoongemaakt. Ook spiegels schoonmaken schijnt te veel van het goede te zijn. Ik begrijp niet waarom de politie dat soort idioten niet aan de kant zet.quote:Op zondag 10 december 2017 23:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
bezem; lang ding met grote harige borstel aan het eind.
En een vrachtwagen met huif krijg je ook wel aardig schoon. Containers en kastenwagens is wat lastiger. Als je ziet dat die zooi erop ligt moet je zorgen dat je er óf vlak achter rijdt, of 100 meter, want die plakken vliegen best ver.
doen ze wel, krjg je een boete per deel van de auto wat niet schoongemaakt. En terecht.quote:Op maandag 11 december 2017 18:24 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Als je op de fiets bent is dat ook grappig. En leuk die mensen die hard door vieze sneeuwprut langsrijden zodat je lekker onderspat. Is het nou echt zo moeilijk even rekening met elkaar te houden? Moet je in de kou verder met natte en vieze kleren. Ik heb heel wat auto's gezien waarin de mensen in zoiets als een grot zaten, alleen de voorruit en het linkerraam schoongemaakt. Ook spiegels schoonmaken schijnt te veel van het goede te zijn. Ik begrijp niet waarom de politie dat soort idioten niet aan de kant zet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
quote:Op maandag 11 december 2017 19:08 schreef Fer het volgende:
Of met je voor en achterwissers op standje maximaal en zonder licht.Ik snap eigenlijk sowieso niet goed waarom mensen zonder licht rijden. Heb altijd lichten aan, automatisch. Kan ik het ook niet vergeten..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alius aliud dicit
Kan meestal best hoor, in de sneeuw doorrijden met een combinatie van enkele tientallen tonnen.quote:Op maandag 11 december 2017 20:28 schreef soapie het volgende:
Vanavond heel langzaam over de snelweg op de rechterbaan, gladg druk enz... Komen vrachtwagencombinaties je al glibberend inhalen, wat een mongolen zijn dat toch ook!
Idd... man, man, man.... van die mensen die nog steeds niet snappen dat je verlichting ook zin heeft als de lantaarnpalen niet aan zijn.quote:Op maandag 11 december 2017 21:06 schreef Simterklaas het volgende:
Waarschuwing voor iedereen die vanmorgen en vanmiddag zonder verlichting reed:
Graag z.s.m. het rijbewijs inleveren bij het CBR zodat het door de shredder kan worden gehaald.
Wat is je klacht? Ik kwam ook thuis vanmiddag met een neus vol met sneeuw. Het is dat mijn DRL vrij hoog zit dus dat die al snel sneeuwvrij blijven.quote:Op maandag 11 december 2017 21:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Idd... man, man, man.... van die mensen die nog steeds niet snappen dat je verlichting ook zin heeft als de lantaarnpalen niet aan zijn.
Overigens zag ik een vrij nieuwe Mercedes met van die ledverlichting die aan de ene kant veel beter leek te werken dan aan de andere kant.... bleek dat er sneeuw op de kant zat die er van afstand uitzag alsof ze het niet goed deden
Nou hier is het niet beter geworden,quote:Op dinsdag 12 december 2017 08:45 schreef Ridocar het volgende:
Het voordeel van sneeuw: de mensen rijden niet meer als achterlijke debielen door het dorp...
En het dan raar vinden dat ze scharen.....quote:Op maandag 11 december 2017 20:33 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Kan meestal best hoor, in de sneeuw doorrijden met een combinatie van enkele tientallen tonnen.
Ja.quote:Op dinsdag 12 december 2017 15:58 schreef soapie het volgende:
[..]
En het dan raar vinden dat ze scharen.....
vrachtwagens hebben ook gewoon abs.quote:Op dinsdag 12 december 2017 15:58 schreef soapie het volgende:
[..]
En het dan raar vinden dat ze scharen.....
Toch apart dat bij bijna alle ongelukken vrachtwagens betrokken zijn!!quote:Op dinsdag 12 december 2017 19:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
vrachtwagens hebben ook gewoon abs.
Dat is ook wel redelijk overdreven dacht ik zo.quote:Op dinsdag 12 december 2017 19:32 schreef soapie het volgende:
[..]
Toch apart dat bij bijna alle ongelukken vrachtwagens betrokken zijn!!
Ik had het over gisteren..quote:Op dinsdag 12 december 2017 19:32 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Dat is ook wel redelijk overdreven dacht ik zo.
Klopt, ik ook .quote:
Meer mensen gebruiken de verwarming en spuiten de auto vol brandgevaarlijke antivries middelenquote:Op dinsdag 12 december 2017 19:38 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Klopt, ik ook .
Andere klacht: vandaag ontzettend veel brandende auto's gezien, veel meer dan normaal, iets met het weer te maken?
Oftewel, ontzettend veel vertraging vandaag, ondanks dat het alleen maar koud was hier. Geen sneeuw.
Omdat incidenten met vrachtauto's veel vaker het nieuws halen dan gewone aanrijdingen met personenauto's onderling.quote:Op dinsdag 12 december 2017 19:32 schreef soapie het volgende:
[..]
Toch apart dat bij bijna alle ongelukken vrachtwagens betrokken zijn!!
kom met statistieken of stfu.quote:Op dinsdag 12 december 2017 19:32 schreef soapie het volgende:
[..]
Toch apart dat bij bijna alle ongelukken vrachtwagens betrokken zijn!!
Kijk maar uit wat je zegt voordat er een paar op hun pikkie zijn getrapt.quote:Op dinsdag 12 december 2017 19:32 schreef soapie het volgende:
[..]
Toch apart dat bij bijna alle ongelukken vrachtwagens betrokken zijn!!
Moet je het sowieso eerst kunnen bewijzen denk ik?quote:Op dinsdag 12 december 2017 20:55 schreef Carlos93 het volgende:
Inderdaad, mooi klote, zeker die dikke ijs plakkaten die er af vliegen. Heb er weer een paar op de motorkap gehad van bestelbusjes en suv's.
Zou je eigenlijk aangifte kunnen doen in het geval van schade als zij niet stoppen en je het kenteken noteert?
Ik zou als vrachtwagenchauffeur zo vver mogelijk doorrijden en wachten oop de ander om achteruit te rijden.quote:Op woensdag 13 december 2017 15:30 schreef 44rdbei het volgende:
We hebben hier een straat waar aan de rechterkant auto's geparkeerd staan, zo ook mijn auto. Komt er aan de ene kant een auto aan en aan de andere kant een vrachtwagen met een extra aanhanger. De vrachtwagen kan moeilijk achteruit dus wacht op de auto.
De bestuurder van de personen auto heeft zoiets van 'de auto's staan aan jouw kant dus bekijk het maar lekker' Uiteindelijk probeert de vrachtwagen achteruit te gaan en raakt mijn auto, tot 2 keer toe
Ik heb ook nog even met de bestuurder van de auto gepraat maar viel niet echt mee te praten, 'Mijn kant ik heb voorrang'. De vrachtwagen had uiteindelijk natuurlijk aan het begin van de straat moeten wachten maar soms maakt iemand wel eens een fout, dan hoef je dat nog niet zo hard af te straffen.
Die auto kan veel makkelijker even opzouten, maar blijkbaar heeft die automobilist meer moeite met achteruitrijden dan de chauffeur. ik zou niet eens chagerijnig van worden, eerder medelijden hebben. Als ik dan persé achteruit moet rijden met m'n combi, dan zou ik er héél lang over doen. Een keer of drie uitstappen om te kijken, beetje steken, dat soort dingen. Wel jammer dat de chauffeur je auto heeft geraakt, dat was eigenlijk niet nodig, ongeacht de situatie waar de chauffeur zich in bevond.quote:Op woensdag 13 december 2017 15:30 schreef 44rdbei het volgende:
We hebben hier een straat waar aan de rechterkant auto's geparkeerd staan, zo ook mijn auto. Komt er aan de ene kant een auto aan en aan de andere kant een vrachtwagen met een extra aanhanger. De vrachtwagen kan moeilijk achteruit dus wacht op de auto.
De bestuurder van de personen auto heeft zoiets van 'de auto's staan aan jouw kant dus bekijk het maar lekker' Uiteindelijk probeert de vrachtwagen achteruit te gaan en raakt mijn auto, tot 2 keer toe
Ik heb ook nog even met de bestuurder van de auto gepraat maar viel niet echt mee te praten, 'Mijn kant ik heb voorrang'. De vrachtwagen had uiteindelijk natuurlijk aan het begin van de straat moeten wachten maar soms maakt iemand wel eens een fout, dan hoef je dat nog niet zo hard af te straffen.
Mag dat niet dan?quote:Op zaterdag 16 december 2017 08:21 schreef Sometimes het volgende:
Gisteren, op weg naar huis. Rij ter hoogte van een uitrit op de snelweg. Wordt ingehaald door een V40 die als 'ie net voorbij is al remmend kort voor me langs snijdt en de uitvoegstrook opgaat. Daar is het vol en rijden ze langzamer, dus hij remt hard waardoor ik ook flink in de remmen moet.
Achter mij is ruimte zat
Dit gebeurt zó vaak. En als je dan knippert of toetert dan kan je de middelvinger krijgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Erg sneu hieraan ook dat je buiten anderen en jezelf (alsof dat niet al genoeg is), ook je eigen kind in gevaar brengt... is een aanname, maar als je ziet wat er over de weg rolt/vliegt/glijdt lijkt dat aardig op kinderspul
[ Bericht 23% gewijzigd door nijnja op 16-12-2017 08:38:32 (Link toegevoegd) ]Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
quote:Op zaterdag 16 december 2017 08:33 schreef nijnja het volgende:
[..]
Mag dat niet dan?
Zieke figuren zijn dat... Is ook een filmpje van met een vrachtwagen inhalen en er een stilstaand op de uitvoegstrook... *
Mocht je, door hard te remmen en hem te 'redden' de macht over het stuur verliezen, zullen ze -als ze uberhaupt spiegelen en het zien- gewoon doorrijden...
*is vast bij iedereen al bekend maar zal hem ff opzoekenHeel extreem voorbeeld, maar inderdaad. Wonder dat de bestuurder het overleefd heeft.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Erg sneu hieraan ook dat je buiten anderen en jezelf (alsof dat niet al genoeg is), ook je eigen kind in gevaar brengt... is een aanname, maar als je ziet wat er over de weg rolt/vliegt/glijdt lijkt dat aardig op kinderspulI removed all the bad food from my house.
It was delicious.
quote:Op zaterdag 16 december 2017 08:33 schreef nijnja het volgende:
[..]
Mag dat niet dan?
Zieke figuren zijn dat... Is ook een filmpje van met een vrachtwagen inhalen en er een stilstaand op de uitvoegstrook... *
Mocht je, door hard te remmen en hem te 'redden' de macht over het stuur verliezen, zullen ze -als ze uberhaupt spiegelen en het zien- gewoon doorrijden...
*is vast bij iedereen al bekend maar zal hem ff opzoekenAls er een kind bij in die auto gezeten had, stond dat vast ook wel in de nieuwsberichten. En daar wordt alleen over 1 levensgevaarlijk gewonde vrouw gesproken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Erg sneu hieraan ook dat je buiten anderen en jezelf (alsof dat niet al genoeg is), ook je eigen kind in gevaar brengt... is een aanname, maar als je ziet wat er over de weg rolt/vliegt/glijdt lijkt dat aardig op kinderspul
Dank voor het bericht, en vandaar de "het is een aanname".quote:Op zaterdag 16 december 2017 13:43 schreef Light het volgende:
[..]
Als er een kind bij in die auto gezeten had, stond dat vast ook wel in de nieuwsberichten. En daar wordt alleen over 1 levensgevaarlijk gewonde vrouw gesproken.
Dat was het zeker niet. In dezelfde krant staat ook een bericht dat ze geluk gehad heeft.quote:Op zaterdag 16 december 2017 14:24 schreef nijnja het volgende:
[..]
Dank voor het bericht, en vandaar de "het is een aanname".
Neemt niet weg dat het geen bijster slimme actie is/was
Ik zie dat ook regelmatig bij buschauffeurs wanneer ik die voorlaat in een smalle straat, of bij bestuurders van personenauto's wanneer ik ze voorlaat op een drukke weg in de spits. Ik erger me daar ontzettend aan, hoe moeilijk is het nou om je klauw even op te steken wanneer iemand wat voor je doet.quote:Op zaterdag 16 december 2017 20:04 schreef derLudolf het volgende:
'Peerdevolk' (mensen met een aanhanger met daarin een knol) dat niet de hand op steekt of even knippert met de lichten nadat je volledig uitwijkt zodat ze niet met aanhanger de berm in hoeven.
Arrogant kutvolk
Zelfde klacht jaren geleden al in KLB gezet en zelfs daar gaven de meest notoire zeikerds me gelijk dus wat mij betreft een hele terechte irritatie!quote:Op zaterdag 16 december 2017 22:55 schreef Light het volgende:
Voetgangers die bij verkeerslichten willen oversteken en netjes op het knopje drukken om vervolgens niet te wachten en meteen te gaan oversteken.
Gewoon knopje drukken en wachten tot het licht groen is, of niet drukken en zelf besluiten wanneer je gaat oversteken.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)noppen-zijn-vaak-nepquote:Op zaterdag 16 december 2017 22:55 schreef Light het volgende:
Voetgangers die bij verkeerslichten willen oversteken en netjes op het knopje drukken om vervolgens niet te wachten en meteen te gaan oversteken.
Gewoon knopje drukken en wachten tot het licht groen is, of niet drukken en zelf besluiten wanneer je gaat oversteken.
Dit meen je serieus?quote:Op zondag 17 december 2017 04:07 schreef vannelle het volgende:
[..]
Zelfde klacht jaren geleden al in KLB gezet en zelfs daar gaven de meest notoire zeikerds me gelijk dus wat mij betreft een hele terechte irritatie!
Als ze toch al door rodd willen rijden moeten ze gewoon met hun vingertjes van het knopje afblijven anders staan wij voor rood te wachten terwijl die fietser al lang is vertrokken.
Die lampen dimmen bepaalde delen van het straalgebied als ze een auto of fietser detecteren zodat deze niet verblind worden, zitten een paar honderd ledjes in. Misschien een combinatie van factoren dus.quote:Op maandag 11 december 2017 21:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Idd... man, man, man.... van die mensen die nog steeds niet snappen dat je verlichting ook zin heeft als de lantaarnpalen niet aan zijn.
Overigens zag ik een vrij nieuwe Mercedes met van die ledverlichting die aan de ene kant veel beter leek te werken dan aan de andere kant.... bleek dat er sneeuw op de kant zat die er van afstand uitzag alsof ze het niet goed deden
Laatst een jongedame die precies voor een zebrapad op een drukke wegrustig stond te bellen, had blijkbaar niet de behoefte om over te steken. Ga dan even vijf meter verderop staan ja.quote:Op zaterdag 16 december 2017 22:55 schreef Light het volgende:
Voetgangers die bij verkeerslichten willen oversteken en netjes op het knopje drukken om vervolgens niet te wachten en meteen te gaan oversteken.
Gelijk heb je. laat die testeronners maar even tot rust komen.quote:Op zondag 17 december 2017 07:12 schreef PluggieOD het volgende:
Ik irriteer me ff nergens meer aan. Ik zet rustig de Astra overdwars als opa wil keren en een stumpertje in zijn TDI opa wil klemrijden.
Dat is het wel.
Voor fietsers ja, maar niet voor voetgangers. Althans niet hier in de buurt.quote:Op zondag 17 december 2017 05:59 schreef budvar het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)noppen-zijn-vaak-nep
Als het goed is, kijk je ook schuin naar rechts. In de berm rechts staan de verkeersborden.quote:Op zondag 17 december 2017 07:59 schreef PluggieOD het volgende:
Ik vind dat ze bij elke APK je lampen schuin in berm zetten al levensgevaarlijk.
Ik kijk toch naar voren?
Oh ik krijg altijd wel waardering heb ik de indruk... Denk dat je perceptie van de werkelijkheid ook erg afhankelijk is van waar je zelf op let. Probeer het aantal mensen dat hun klauw opsteekt eens bewust op te merkenquote:Op zaterdag 16 december 2017 21:55 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik zie dat ook regelmatig bij buschauffeurs wanneer ik die voorlaat in een smalle straat, of bij bestuurders van personenauto's wanneer ik ze voorlaat op een drukke weg in de spits. Ik erger me daar ontzettend aan, hoe moeilijk is het nou om je klauw even op te steken wanneer iemand wat voor je doet.
Hier werken ze wel, als je niet drukt, en er komt geen auto naast je staan, dan krijg je gewoon nooit groen licht. Wat hier dan niet meer klopt: er zitten van die in een cirkel aflopende ledjes naast, kan je zien hoelang je nog moet wachten. Dus je kijkt even, en schat dan in hoelang het duurt voor het groen wordt. Gaan die dingen ineens snel terug naar 0, terwijl jij de vogeltjes bewondert, omdat je dacht dat het nog wel een half minuutje zou duren, of gaan ze ineens zo langzaam dat ze bijna weer terug vollopen. Laat het dan helemaal weg, zou je denken.quote:Op zondag 17 december 2017 21:33 schreef Light het volgende:
[..]
Voor fietsers ja, maar niet voor voetgangers. Althans niet hier in de buurt.
Vaak van die kakkers uit de randstad die hier zeuren over een mestlucht. Beetje oude woonboerderijen verkrachten met een industrieel design.quote:Op zaterdag 16 december 2017 20:04 schreef derLudolf het volgende:
'Peerdevolk' (mensen met een aanhanger met daarin een knol) dat niet de hand op steekt of even knippert met de lichten nadat je volledig uitwijkt zodat ze niet met aanhanger de berm in hoeven.
Arrogant kutvolk
En daarna klagen dat de omwonende zo stugge mensen zijn en het niet zo romantisch wonen is als gedacht...quote:Op maandag 18 december 2017 10:14 schreef Rode_banaan het volgende:
[..]
Vaak van die kakkers uit de randstad die hier zeuren over een mestlucht. Beetje oude woonboerderijen verkrachten met een industrieel design.
Wat een prutsartikel. Natuurlijk wordt het niet meteen groen als je als voetganger op zo'n knop drukt. Maar de regelautomaat moet wel weten dat je er bent. Voetgangers kosten relatief veel tijd in een cyclus, dus als ze er niet zijn sla je die lichten liever over.quote:Op zondag 17 december 2017 05:59 schreef budvar het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)noppen-zijn-vaak-nep
Vandaag getest bij dezelfde voetgangerslichten die ik eerder bedoelde. Als ik niet op de knop druk en netjes naast de paal blijf wachten, krijg ik geen groen. Voor de zekerheid heb ik het auto/fietsverkeer twee hele cyclussen laten gegeven.quote:Op zondag 17 december 2017 05:59 schreef budvar het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)noppen-zijn-vaak-nep
Ja, dit dus.quote:Op woensdag 20 december 2017 22:22 schreef Light het volgende:
[..]
Vandaag getest bij dezelfde voetgangerslichten die ik eerder bedoelde. Als ik niet op de knop druk en netjes naast de paal blijf wachten, krijg ik geen groen. Voor de zekerheid heb ik het auto/fietsverkeer twee hele cyclussen laten gegeven.
Druk ik wel op de knop, dan krijg ik groen zodra dat in de cyclus past. In het meest ongunstige geval moet ik dus een volledige ronde wachten.
Dus nee, die knoppen zijn (hier) niet nep.
Keizer Karelplein in Nijmegen staat er bekend om, maar verder ken ik er ook geen.quote:Op donderdag 21 december 2017 00:24 schreef dick_laurent het volgende:
Maybe een hele stomme vraag.... maar zijn er hier in het land ook rotondes waarop je géén voorrang hebt als je erop rijdt?
Niet dat ik weet, als ze helemaal rond zijn. Soms van die uitgerekte, hondebotten enz is het soms anders. Reed je niet toevallig op de buitenste ring van een turborotonde?quote:Op donderdag 21 december 2017 00:24 schreef dick_laurent het volgende:
Maybe een hele stomme vraag.... maar zijn er hier in het land ook rotondes waarop je géén voorrang hebt als je erop rijdt?
Ik reed vandaag in de buurt van Nijkerk op een rotonde die ik driekwart moest nemen. Afijn, zit dus op die rotonde en zie een gast in een Peugeotje vrij sportief van rechts aan komen kneuren. Vervolgens moest ie op het laatste moment flink voor mij in de remmen omdat ik gewoon in de veronderstelling was dat ik voorrang had. Hij toeteren en helemaal hysterisch boos gebaren maken achter me...
Maar ik was echt in de totale veronderstelling dat ik niet verkeerd zat, aangezien het een rotonde was en voor zover ik weet heeft verkeer wat al op de rotonde rijdt gewoon voorrang. Maar misschien heb ik iets gemist?
"Wie heeft voorrang?quote:Op donderdag 21 december 2017 00:24 schreef dick_laurent het volgende:
Maybe een hele stomme vraag.... maar zijn er hier in het land ook rotondes waarop je géén voorrang hebt als je erop rijdt?
Ik reed vandaag in de buurt van Nijkerk op een rotonde die ik driekwart moest nemen. Afijn, zit dus op die rotonde en zie een gast in een Peugeotje vrij sportief van rechts aan komen kneuren. Vervolgens moest ie op het laatste moment flink voor mij in de remmen omdat ik gewoon in de veronderstelling was dat ik voorrang had. Hij toeteren en helemaal hysterisch boos gebaren maken achter me...
Maar ik was echt in de totale veronderstelling dat ik niet verkeerd zat, aangezien het een rotonde was en voor zover ik weet heeft verkeer wat al op de rotonde rijdt gewoon voorrang. Maar misschien heb ik iets gemist?
Ja, die zijn er, maar dan heet het geen rotonde en staan er geen verkeersborden:quote:Op donderdag 21 december 2017 00:24 schreef dick_laurent het volgende:
Maybe een hele stomme vraag.... maar zijn er hier in het land ook rotondes waarop je géén voorrang hebt als je erop rijdt?
Keizer Karelplein heeft dat bord ook hoor. Dat bord geeft alleen de rijrichting aan, niet de voorrangssituatie.quote:Op donderdag 21 december 2017 10:01 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, die zijn er, maar dan heet het geen rotonde en staan er geen verkeersborden:
[ afbeelding ]
Op een (toevallig) rondlopende weg die geen rotonde is (wordt ook wel verkeersplein genoemd) zoals het Keizer Karelplein in Nijmegen en een aantal grote pleinen die vrijwel allemaal met verkeerslichten geregeld zijn zijn alle wegen gelijkwaardig en geldt dus de regel verkeer van rechts gaat voor.
https://www.wegenwiki.nl/Turbopleinquote:Op donderdag 21 december 2017 13:59 schreef Gezicht het volgende:
Volgens mij zijn er zo hier en daar nog wel rotondes waarop stoplichten staan die dus ook gelden als je al op de rotonde zit, maar dat zullen er niet veel zijn.
Het gebeurt vaker wel dan niet, daar heb je gelijk in en dat weet ik ook wel. Maar dat geldt voor alle ergenissen in deze reeks: het gaat altijd om een minderheid die negatief opvalt, de meeste mensen doen gewoon normaal en vallen dus niet op.quote:Op maandag 18 december 2017 00:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
Oh ik krijg altijd wel waardering heb ik de indruk... Denk dat je perceptie van de werkelijkheid ook erg afhankelijk is van waar je zelf op let. Probeer het aantal mensen dat hun klauw opsteekt eens bewust op te merken
In Stadskanaal staan er een paar, soms mogen er meer mensen op dan er passen op die rotonde (wel aanvoer maar geen afvoer van auto's) omdat rechts daar voorrang heeft, kansloze bedoeningquote:Op donderdag 21 december 2017 00:35 schreef tbonesteak289 het volgende:
[..]
Keizer Karelplein in Nijmegen staat er bekend om, maar verder ken ik er ook geen.
Voor de fietsers en voetgangers.quote:Op zondag 24 december 2017 02:37 schreef k_man het volgende:
Over dat Keizer Karelplein gesproken; daar snap ik dus echt geen reet van de verkeersregeling. Ik kom daar nooit, maar toevallig moest ik er de afgelopen weken een paar keer zijn. Geen idee wat daar nou het idee is met die verkeerslichten.
Er staan verkeerslichten voor je het plein op mag rijden, maar er staan óók verkeerslichten voor je er weer af mag. Dat vind ik al raar. Het leidt ook tot rijtjes stilstaande auto's op het plein.
Nog raarder vind ik het dat je - ondanks de verkeerslichten - kennelijk toch nog rekening moet houden met voorrang geven aan verkeer van rechts wanneer je over het plein rijdt. Ik kwam aanrijden, kreeg groen en reed dus het plein op. Bij de tweede straat moest ik er weer van af. Maar toen ik de eerste straat passeerde kwam daaruit opeens een auto het plein op denderen, die dus kennelijk óók groen had. En voorrang.
Als de verkeerslichten er niet zijn om te zorgen dat je vervolgens onbelemmerd het plein over kunt, waarom staan er dan überhaupt verkeerslichten?
Ik woon zelf in Nijmegen, het KK plein heeft een soort van mythische status ook voor sommige andere inwoners van de stad.quote:Op zondag 24 december 2017 02:37 schreef k_man het volgende:
Over dat Keizer Karelplein gesproken; daar snap ik dus echt geen reet van de verkeersregeling. Ik kom daar nooit, maar toevallig moest ik er de afgelopen weken een paar keer zijn. Geen idee wat daar nou het idee is met die verkeerslichten.
Er staan verkeerslichten voor je het plein op mag rijden, maar er staan óók verkeerslichten voor je er weer af mag. Dat vind ik al raar. Het leidt ook tot rijtjes stilstaande auto's op het plein.
Nog raarder vind ik het dat je - ondanks de verkeerslichten - kennelijk toch nog rekening moet houden met voorrang geven aan verkeer van rechts wanneer je over het plein rijdt. Ik kwam aanrijden, kreeg groen en reed dus het plein op. Bij de tweede straat moest ik er weer van af. Maar toen ik de eerste straat passeerde kwam daaruit opeens een auto het plein op denderen, die dus kennelijk óók groen had. En voorrang.
Als de verkeerslichten er niet zijn om te zorgen dat je vervolgens onbelemmerd het plein over kunt, waarom staan er dan überhaupt verkeerslichten?
Fijn he, dat gebrek aan zelfinzicht en meteen dat mondje open? Van de week kwamen er hier twee meisjes uit een oprit. Had aan de houding al zo'n idee dat ze gingen proberen toch voor mij de weg op te rijden. Ik maak dus streng oogcontact en neem mijn voorrang. Hoor ik een hoop gekrijs achter me "Jaaaaa hoor, knal m er maar voor, kut!"quote:Op zaterdag 23 december 2017 23:49 schreef ludovico het volgende:
Gappie op zijn fiets fietst achter een bestelwagen terwijl ik wil instappen in mijn auto, terwijl ik de deur open maak fietst hij dus achter die bestelwagen vandaan waardoor ik de deur voor hem open sla. "Ho sorry" zeg ik nog want ik had hem immers niet gezien (duh hij komt vanachter een andere wagen fietsen) "kijken joh, mafkees" gelijk. Ik heb er eigenlijk nog steeds de pest in. Gelijk dat schelden alsof ik dwars door die auto had moeten kunnen kijken.
Ik vind het onopgevoede aso's... Man had een vrouw en kind...quote:Op zondag 24 december 2017 09:30 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Fijn he, dat gebrek aan zelfinzicht en meteen dat mondje open? Van de week kwamen er hier twee meisjes uit een oprit. Had aan de houding al zo'n idee dat ze gingen proberen toch voor mij de weg op te rijden. Ik maak dus streng oogcontact en neem mijn voorrang. Hoor ik een hoop gekrijs achter me "Jaaaaa hoor, knal m er maar voor, kut!"
En ook goeiemorgen
Dat geldt ook in parkeergarages. Elke pijl negeren en met totaal onaangepaste snelheid rondracen.quote:Op zondag 24 december 2017 10:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Zouden mensen echt denken dat pijlen die de rijrichting aangeven op een parkeerterrein, er voor de sier zitten?
Pas geleden nog mijn parkeerplek in laten pikken door een oude vent die later aan kwam rijden dan ik, en tegen de toegestane richting in. Ben nog gewoon doorgereden ook.quote:Op zondag 24 december 2017 10:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Zouden mensen echt denken dat pijlen die de rijrichting aangeven op een parkeerterrein, er voor de sier zitten?
Soms is een beetje afdwingen ook geen probleem, als het erg druk is bijvoorbeeld en iemand al een tijdje wacht.quote:Op zondag 24 december 2017 10:46 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Dat geldt ook in parkeergarages. Elke pijl negeren en met totaal onaangepaste snelheid rondracen.
Mensen die vinden dat ze voorrang hebben wanneer ze achteruit een parkeervak uit komen (waar dan ook) zijn ook heel fijn.
Eens. Maar dat zijn niet de types die ik bedoel.quote:Op zondag 24 december 2017 10:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Soms is een beetje afdwingen ook geen probleem, als het erg druk is bijvoorbeeld en iemand al een tijdje wacht.
Je komt ze wel tegen ja. Laatst een die lang stond te wachten voor een rotonde geloof ik die wilde hem er ook voor gooien,dat gaat mij dan wel weer een beetje ver.quote:Op zondag 24 december 2017 11:27 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Eens. Maar dat zijn niet de types die ik bedoel.
Starten en meteen vol achteruit. En dan meteen doorduwen
Die heb je ook ja...quote:Op zondag 24 december 2017 12:23 schreef sneakydesert het volgende:
Gisteren reed ik 50 op een doorgaande weg. Aan de zijkant van de weg stond een auto waarvan de bestuurder ineens de deur opent. Het was daar smal, dus ik moest een noodstop maken om die deur er niet af te rijden. Vervolgens loopt die man stoïcijns door.
Dat denk ik niet. Voor zo iemand is dat gewoon een kwestie van vriendelijk zijn en heeft niet door dat dat al teniet wordt gedaan door de onduidelijkheid die veroorzaakt wordt. Dat jij een vriendelijk aanbod afslaat is niet voldoende om de hersenradartjes voldoende te laten draaien om tot dat inzicht te komen denk ik.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 12:05 schreef Qarrad het volgende:
Sorry Voszje, maar ik ga er weer wat azijn bij doen in 2018
Zondag stond ik netjes te wachten op een ongelijkwaardige kruising achter de haaientanden, zet een of andere nono vrij abrupt zijn auto stil om mij ervoor te laten. Auto erachter had het gelukkig door. Ik heb maar met gebaren duidelijk gemaakt dat hij gewoon door moest rijden want er was werkelijk geen enkele noodzaak in de situatie om mij voor te laten gaan. Hopelijk leert ie ervan.
Nou, vooruit.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 12:05 schreef Qarrad het volgende:
Sorry Voszje, maar ik ga er weer wat azijn bij doen in 2018
Zondag stond ik netjes te wachten op een ongelijkwaardige kruising achter de haaientanden, zet een of andere nono vrij abrupt zijn auto stil om mij ervoor te laten. Auto erachter had het gelukkig door. Ik heb maar met gebaren duidelijk gemaakt dat hij gewoon door moest rijden want er was werkelijk geen enkele noodzaak in de situatie om mij voor te laten gaan. Hopelijk leert ie ervan.
Mijn ervaring is dat de meeste mensen denken dat alle verkeersregels het raam uit kunnen zodra ze in een parkeergarage zijn..... ik moet heel vaak bij het umc in Utrecht zijn, en hoewel dat ding een druk gedrocht van jewelste is negeren de meeste mensen de pijlen en zebra's die erin liggen gewoon.quote:Op zondag 24 december 2017 10:46 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Dat geldt ook in parkeergarages. Elke pijl negeren en met totaal onaangepaste snelheid rondracen.
Mensen die vinden dat ze voorrang hebben wanneer ze achteruit een parkeervak uit komen (waar dan ook) zijn ook heel fijn.
Ik kan op die foto ook niet echt haaientanden zien. Ik zie een verkeersheuvel, maar of de auto danwel de fietser voorrang zou hebben is aan borden niet af te lezen in deze situatie.quote:Op woensdag 24 januari 2018 14:39 schreef soapie het volgende:
Het lijkt wel of mensen geen idee meer hebben wat haaientanden betekenen....
Zorg ervoor dat de gemeente een driekhoeksbord plaatst met een mooie rode rand. Opgelost!quote:Op woensdag 24 januari 2018 14:27 schreef chiren het volgende:
Voor de mensen die bekend zijn in Delft, op de Schoenmakersstraat (de weg langs de TU wijk) ligt een 50 weg waar op een gegeven moment een plek is waar fietsers kunnen oversteken. De oversteekplek heeft haaientanden, maar op de een of andere manier stampen er soms auto's vol op hun rem als er een fietser te wachten staat op de verkeersheuvel, wat tot noodremmende auto's achter hen lijdt.
Ik rij iedere dag over die weg en erger me er dood aan. Totaaaaal nergens voor nodig en ook gevaarlijk aangezien de meeste auto's verwachten daar gewoon door te kunnen rijden, de fietsers moeten wachten en de auto's hoeven daar niet te stoppen.
Het is dit stukje:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 24 januari 2018 14:52 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Zorg ervoor dat de gemeente een driekhoeksbord plaatst met een mooie rode rand. Opgelost!
De fietsers stoppen wel en wachten netjes, het is op de verkeersheuvel ook wel duidelijk voor de fietsers dat ze moeten stoppen, ook zie je op deze foto dat zo'n driehoeksbord met rode rand al aanwezig is (ik zag dat hij op de foto van veraf niet staat, maar dat zal dan wel oude data/foto zijn):quote:Op woensdag 24 januari 2018 14:47 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik kan op die foto ook niet echt haaientanden zien. Ik zie een verkeersheuvel, maar of de auto danwel de fietser voorrang zou hebben is aan borden niet af te lezen in deze situatie.
Ik snap heel goed dat je als automobilist dan maar het zekere voor het onzekere neemt en stopt.
Maar waarom ontbreken die voorrangsbordjes dan precies bij deze kruising? Dat is verwarrend... Een voorrangsweg hoort bij elke kruising de bordjes te herhalen dat het een voorrangsweg is namelijk.quote:Op woensdag 24 januari 2018 15:52 schreef chiren het volgende:
Over de gehele weg staat aangegeven met borden (voor auto's) dat het een voorrangsweg is, dus ook daarvoor zou het duidelijk moeten zijn.
kweenie, maar er gaat wel iets mis in het nederlandse onderweis iig.quote:Op donderdag 25 januari 2018 17:33 schreef Fer het volgende:
Licht het aan mij, of zorgt de hoogconjunctuur voor een gestage toename van het aantal mongolen op de weg?
Wellicht in het verlengde ervan: Welvaart = meer auto's = hoge verkeersdrukte = mensen die er niet mee om kunnen gaan...quote:Op donderdag 25 januari 2018 17:33 schreef Fer het volgende:
Licht het aan mij, of zorgt de hoogconjunctuur voor een gestage toename van het aantal mongolen op de weg?
Nice, in het kader van de genderneutraliteitquote:
Mja maar hoe lang rij je nu zelf al? Je weet dat 7/10 mensen je klem rijdt.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 10:38 schreef Sometimes het volgende:
Op de snelweg kilometers lang net iets te dicht achter me rijden op de rechterbaan terwijl er verder amper verkeer is.
Dan doemt er een vrachtwagen op en dat is dan het moment om met minimaal snelheidsverschil in te gaan halen zodat ik uiteindelijk Van het gas moet.
Verkeersinzicht, het is blijkbaar erg lastig.
Ik pleur hem dan altijd ook gewoon naar links, voor de ander. Zoiets zie je aankomen.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 10:38 schreef Sometimes het volgende:
Op de snelweg kilometers lang net iets te dicht achter me rijden op de rechterbaan terwijl er verder amper verkeer is.
Dan doemt er een vrachtwagen op en dat is dan het moment om met minimaal snelheidsverschil in te gaan halen zodat ik uiteindelijk Van het gas moet.
Verkeersinzicht, het is blijkbaar erg lastig.
effe tikkie gas en gewoon ervoor idd.. En bij de 2e keer blijf ik lekker links hangen.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 10:38 schreef Sometimes het volgende:
Op de snelweg kilometers lang net iets te dicht achter me rijden op de rechterbaan terwijl er verder amper verkeer is.
Dan doemt er een vrachtwagen op en dat is dan het moment om met minimaal snelheidsverschil in te gaan halen zodat ik uiteindelijk Van het gas moet.
Verkeersinzicht, het is blijkbaar erg lastig.
in Duitsland moet je anderhalve meter ruimte géven aan een fietser.. Just saying.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 15:02 schreef Iwanius het volgende:
Niet te geloven vandaag/middag.
In het centrum, fietsers die eigenwijs rechts blijven rijden in het centrum van de stad(naast de stoep dus) zien dat de weg small wordt. En i.p.v. nu maatregelen te nemen (inhouden/ergens afslaan/vaart verminderen,links! midden op de weg gaan rijden/ achter een wagen voorsorteren) omdat de auto's vanzelf ook meer naar rechts oprukken i.v.m.tegemoet komen verkeer, kriijg je dus dat fietsers als het ware klem worden gereden (met zit amper wat aangezien dat de passagierskant is) en die dan lopen te schelden dat ze als het ware voor de voeten worden gereden.
Jah...jij kan ook zelf zorgdragen dat je niet in die situatie komt oelewapper.
Lang!quote:Op vrijdag 26 januari 2018 14:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mja maar hoe lang rij je nu zelf al? Je weet dat 7/10 mensen je klem rijdt.
Vaak zie je het wel maar niet altijd. Die van gisteren gaf gas om ernaast te komen (prima), maar ging eenmaal naast me weer dezelfde snelheid rijden als daarvoor. Tja...quote:Op vrijdag 26 januari 2018 14:30 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik pleur hem dan altijd ook gewoon naar links, voor de ander. Zoiets zie je aankomen.
Als je daarna weer naar rechts gaat halen ze je opeens wel een stuk sneller in.
Eens...quote:Op vrijdag 26 januari 2018 14:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
effe tikkie gas en gewoon ervoor idd.. En bij de 2e keer blijf ik lekker links hangen.
Ik kan het trouwens nog steeds niet uitstaan als mensen gewoon 20 km onder de max rijden op bijvoorbeeld provinciale wegen.. Meestal kun je daar rustig zelfs 100 kachelen zonder enige vorm van gevaarzetting, en dan bij een doorgetrokken streep of op plekken waar je gewoon niet in kúnt halen de hele tijd ergens tussen de 60 en 70 gaan trutten... Oooh, dan krijg je me echt geak
Als ik erlangs kan en mag zoek je het maar uit, maar zodra je anderen duidelijk gaat hinderen ...
Dit is zo frustrerend inderdaad. Ik moet dagelijks 80 km voor woon-werk over zo'n weg. Hoe vaak ik met 50 achter zo'n malloot vastzit terwijl er alle ruimte en mogelijkheid is om gewoon 80 (of nog een beetje harder) te rijdenquote:Op vrijdag 26 januari 2018 14:39 schreef Sounddragon het volgende:
Ik kan het trouwens nog steeds niet uitstaan als mensen gewoon 20 km onder de max rijden op bijvoorbeeld provinciale wegen.. Meestal kun je daar rustig zelfs 100 kachelen zonder enige vorm van gevaarzetting, en dan bij een doorgetrokken streep of op plekken waar je gewoon niet in kúnt halen de hele tijd ergens tussen de 60 en 70 gaan trutten... Oooh, dan krijg je me echt geak
Als ik erlangs kan en mag zoek je het maar uit, maar zodra je anderen duidelijk gaat hinderen ...
Ik doe het altijd net niet.... Maar ik zou toch echt een keer zo een spiegel eraf moeten trappen..quote:Op dinsdag 30 januari 2018 07:19 schreef sneakydesert het volgende:
Net wilde ik als voetganger oversteken bij een zebrapad dat je als automobilist ruim van te voren ziet aankomen en goed verlicht is in het donker. Komt er een rijtje van vijf auto's aangereden, en ik maak aanstalten om over te steken. De eerste rijdt door, de derde stopt al, maar de tweede geeft gas bij terwijl ik al oversteek.
Ik had mijn laptoptas in mijn hand, met een dikke laptop en een paar boeken. Ik hou de laptoptas een paar centimeter voor me uit en met een rotklap rijdt die auto er tegenaan. Resultaat was een ingeklapte buitenspiegel, maar meneer reedt gewoon door.
Volgens mij had die het niet eens gemerkt, of het is echt een complete aso.
Nee, dat dan weer niet.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 09:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik doe het altijd net niet.... Maar ik zou toch echt een keer zo een spiegel eraf moeten trappen..
Woon je ook in Rotterdam?
Pff, jammer, hoopte dat dit een Rotterdams probleem was van dat gigantisch asociale. Waar kom jij vandaan?quote:
Blijft de grootste ergernis als ik naar het noorden van het land rijd. Tussen Almelo en Hoogeveen is het 100 en kun je niet to nauwelijks inhalen. Kom ik er achter een vrachtwagen, die mag niet harder dus prima. Ga je echter met grijze middenklasser met fietsenrek achterop 80 rijden dan word ik boos.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 14:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
effe tikkie gas en gewoon ervoor idd.. En bij de 2e keer blijf ik lekker links hangen.
Ik kan het trouwens nog steeds niet uitstaan als mensen gewoon 20 km onder de max rijden op bijvoorbeeld provinciale wegen.. Meestal kun je daar rustig zelfs 100 kachelen zonder enige vorm van gevaarzetting, en dan bij een doorgetrokken streep of op plekken waar je gewoon niet in kúnt halen de hele tijd ergens tussen de 60 en 70 gaan trutten... Oooh, dan krijg je me echt geak
Als ik erlangs kan en mag zoek je het maar uit, maar zodra je anderen duidelijk gaat hinderen ...
Jaren terug al overdag midden in het dorp op een zebrapad ook bijna de tenen plat gereden door een dikke Mercedes. Ik gaf een klein tikje op de achterkant van de auto. Gevolg was gierende remmen en een behoorlijke bedreiging. Heb het maar even aangehoord en zonder commentaar weggelopen.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 07:19 schreef sneakydesert het volgende:
Net wilde ik als voetganger oversteken bij een zebrapad dat je als automobilist ruim van te voren ziet aankomen en goed verlicht is in het donker. Komt er een rijtje van vijf auto's aangereden, en ik maak aanstalten om over te steken. De eerste rijdt door, de derde stopt al, maar de tweede geeft gas bij terwijl ik al oversteek.
Ik had mijn laptoptas in mijn hand, met een dikke laptop en een paar boeken. Ik hou de laptoptas een paar centimeter voor me uit en met een rotklap rijdt die auto er tegenaan. Resultaat was een ingeklapte buitenspiegel, maar meneer reedt gewoon door.
Volgens mij had die het niet eens gemerkt, of het is echt een complete aso.
Als er een ding is wat ik als automobilist doe, is het remmen voor een zebrapad. Vriendin van mij heeft ooit boete gekregen van iets van 340 piek. Zo hoog vanwege gevaar voor voetgangers. En terecht eigenlijk.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 07:19 schreef sneakydesert het volgende:
Net wilde ik als voetganger oversteken bij een zebrapad dat je als automobilist ruim van te voren ziet aankomen en goed verlicht is in het donker. Komt er een rijtje van vijf auto's aangereden, en ik maak aanstalten om over te steken. De eerste rijdt door, de derde stopt al, maar de tweede geeft gas bij terwijl ik al oversteek.
Ik had mijn laptoptas in mijn hand, met een dikke laptop en een paar boeken. Ik hou de laptoptas een paar centimeter voor me uit en met een rotklap rijdt die auto er tegenaan. Resultaat was een ingeklapte buitenspiegel, maar meneer reedt gewoon door.
Volgens mij had die het niet eens gemerkt, of het is echt een complete aso.
Ja, dat ken ik ook, maar ben toen knock out geslagen. Doe ik dus niet meer...quote:Op dinsdag 30 januari 2018 18:31 schreef qajariaq het volgende:
Ik gaf een klein tikje op de achterkant van de auto. Gevolg was gierende remmen en een behoorlijke bedreiging. Heb het maar even aangehoord en zonder commentaar weggelopen.
Ergens anders in het zuiden des lands Normaal stoppen ze wel bij dat zebrapad, maar gas bijgeven en niet stoppen als je spiegel is ingeklapt is weer een ander niveauquote:Op dinsdag 30 januari 2018 15:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Pff, jammer, hoopte dat dit een Rotterdams probleem was van dat gigantisch asociale. Waar kom jij vandaan?
Dat soort momenten hoop je toch dat een vriend van je met stoeptegel het toevallig ziet gebeuren en die kapot slaat op zijn hoofd, maar goed... Wat een totale tering idioten heb je toch op deze wereld, echt, hoop dat ze allemaal dood neervallen.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 18:37 schreef goed_volk het volgende:
Ja, dat ken ik ook, maar ben toen knock out geslagen. Doe ik dus niet meer...
Het probleem is nou net dat die idioten dat bij jou proberen te bewerkstelligen. Negeren werkt meestal het beste.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 18:56 schreef ludovico het volgende:
, echt, hoop dat ze allemaal dood neervallen.
Tjah, lijkt mij dat 99% van de bevolking ze liever kwijt is toch, gewoon democratisch afvoeren..quote:Op dinsdag 30 januari 2018 19:13 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Het probleem is nou net dat die idioten dat bij jou proberen te bewerkstelligen. Negeren werkt meestal het beste.
Gewoon een paar golfballen bij je hebben. Gebeurd hier in de UK ook regelmatig. Net zoals mensen die je afsnijden op de weg. Effe inhalen en een golfbal op zijn ruiten flikkeren. Vinden ze normaal hier.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 18:31 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Jaren terug al overdag midden in het dorp op een zebrapad ook bijna de tenen plat gereden door een dikke Mercedes. Ik gaf een klein tikje op de achterkant van de auto. Gevolg was gierende remmen en een behoorlijke bedreiging. Heb het maar even aangehoord en zonder commentaar weggelopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |