abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_175295574
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 10:33 schreef Leandra het volgende:
vast iets zinnigs ik heb het niet gelezen dus hoe moet ik het dan accuraat citeren?
'Leandra' zou maar zo de naam van een netbeheerder kunnen zijn.
Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl
WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk
  zaterdag 25 november 2017 @ 10:56:48 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175295793
quote:
17s.gif Op zaterdag 25 november 2017 10:34 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Je zou er dan haast je leverancier op gaan uitzoeken
En een dubbele bonus bij overheidsinstanties graag :D
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 25 november 2017 @ 10:58:01 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175295810
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 10:39 schreef WebHawk het volgende:

[..]

'Leandra' zou maar zo de naam van een netbeheerder kunnen zijn.
Bijna h, maar ik gebruik deze nick al sinds 1995, toen bestonden zij volgens mij nog niet.

Edit: nope, zelfs mijn FOK!account is ouder dan de invoering van de naam Liander voor dat bedrijfsonderdeel van Nuon.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Liander
Wullie bin KOEL Soneal
pi_175295818
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 10:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Bijna h, maar ik gebruik deze nick al sinds 1995, toen bestonden zij volgens mij nog niet.
Ze hebben het duidelijk van jou!
Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl
WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk
  zaterdag 25 november 2017 @ 11:01:15 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175295842
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 10:59 schreef WebHawk het volgende:

[..]

Ze hebben het duidelijk van jou!
:D
Ik woonde toen wel in Nuon-gebied :o
En ze zijn die naam gaan gebruiken op de verjaardag van mijn zoon :o :o :o
Wullie bin KOEL Soneal
  zaterdag 25 november 2017 @ 11:40:44 #31
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_175296428
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 10:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Edit: nope, zelfs mijn FOK!account is ouder dan de invoering van de naam Liander voor dat bedrijfsonderdeel van Nuon.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Liander
Even voor de zekerheid: Liander is een onderdeel van alliander. Nuon is een separate bv sinds de splitsing.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_175296684
Brief verscheuren en weggooien. Als het belangrijk genoeg is sturen ze vast nog wel een brief. Dan verder kijken.
The machine was called Chronovisor, and could allegedly allow seeing and hearing events from the past.
pi_175296789
Bedankt allen voor het ietwat kalmeren van mijn hart ;)

Ik zal even geen gehaaste of ondoordachte acties doen waardoor mogelijk de politie bij Eneco op de stoep beland en ik daar weer kosten voor mag betalen ...

Ik doe maandag wel even een belletje wat er nou allemaal aan de hand is daarzo.

En of ze niet meer van die vage brieven willen sturen.
Boe zei het spookje, terwijl het alleen maar gedag zei.
pi_175301952
Als ik wat rondgoogle, lijkt het toch wel een legitieme brief te zijn, maar ik zou voor de zekerheid even bellen met het nummer dat ik in de sepo postte.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Ter info: op DM's wordt niet gereageerd.
Where's that confounded bridge?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zaterdag 25 november 2017 @ 17:20:43 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175302228
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 11:40 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Even voor de zekerheid: Liander is een onderdeel van alliander. Nuon is een separate bv sinds de splitsing.
Ja, ik weet het, maar het is wel een voormalig onderdeel van Nuon.
Wullie bin KOEL Soneal
pi_175315828
Het databeheer bij deze instanties is meestal vrouwenwerk.
Om te beginnen weigeren die het om gewoon 40 uur per week te werken waardoor er steeds zaken moeten worden overgedragen aan het 'collegaatje'.
Verder hebben ze noch het inzicht noch de interesse om het belang van kloppende achterliggende data bij dit soort bedrijven te begrijpen.

Zie daar de kern van het probleem.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nieuwschierig op 26-11-2017 13:53:19 ]
pi_175320804
quote:
99s.gif Op zondag 26 november 2017 12:58 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het databeheer bij deze instanties is meestal vrouwenwerk.
Om te beginnen weigeren die het om gewoon 40 uur per week te werken waardoor er steeds zaken moeten worden overgedragen aan het 'collegaatje'.
Verder hebben ze noch het inzicht noch de interesse om het belang van kloppende achterliggende data bij dit soort bedrijven te begrijpen.

Zie daar de kern van het probleem.
Gefeliciteerd met de meest kansloze post van dit weekend. *O*
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_175321189
Ok, ik zal voortaan vrouwen de schuld geven van mijn geiser-die-niet-bestaat :?

spijkerbroek bedankt voor het meegoogelen!
pi_175321400
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 16:30 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met de meest kansloze post van dit weekend. *O*
Ik ben toch altijd wel benieuwd naar het ventje achter zulke posts. Met zijn jarenlange ervaring op het gebied van databeheer bij grote corporates en de meterslange kralenrij aan geschaakte vrouwen waar hij zijn mening op baseert.
pi_175322654
Vrouwen! Je kan beter geisers houden! :( (denk dan wel aan je huur- en onderhoudscontracten!!!)
pi_175325065
quote:
10s.gif Op zondag 26 november 2017 17:01 schreef nostra het volgende:

[..]

Ik ben toch altijd wel benieuwd naar het ventje achter zulke posts. Met zijn jarenlange ervaring op het gebied van databeheer bij grote corporates en de meterslange kralenrij aan geschaakte vrouwen waar hij zijn mening op baseert.
Net alsof een mening op FOK! ergens op gebaseerd zou moeten zijn. B:)B
pi_175342424
Nou :/ vandaag komt er dus nog geen einde aan dit vage verhaal.

Eneco mannetje aan de telefoon gehad en mijn verhaal gedaan. Hij was bijzonder behulpzaam en begripvol, want terwijl ik aan het bellen was dacht ik eigenlijk, tsja vreemd verhaal eigenlijk: hallo ik heb een brief van jullie gehad en ik twijfel aan de echtheid ervan....

Anyway.

Hij vermoedt wel dat de brief kan komen van zo'n, hoe noem je dat, zijtak van Eneco, een installatiebedrijf, en dat daar in het systeem nog die geiser-die-niet-bestaat actief is. Zodoende had hij het ook over dat het meer een "check-up" is.

However.

Ook hij kon het telefoonnummer en het emailadres in de brief niet achterhalen in het Eneco systeem.

Oftewel, hij was het met mij eens dat het een vreemde brief is en het gevoel van "er klopt iets niet."

Dus of ik de hele brief in wil scannen en wil doormailen naar Eneco, zodat zij zich er over kunnen buigen.

Mijn gevoel hier nu allemaal over? What the flying fuck.

Oh en vandaag dus ook nog geen respons op mijn semi-kwade mailtje naar dat emailadres.

To be continued! *sigh*
pi_175342609
Typisch geval van een grote logge organisatie met falende interne communicatie.
Ik zou het scannen en opsturen, en de communicatie bewaren. Dus alles via mail doen vanaf nu.
En dan afwachten. Jij hebt voor nu genoeg gedaan.
  maandag 27 november 2017 @ 18:04:47 #44
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_175343041
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 17:36 schreef 2spooky4u het volgende:
Nou :/ vandaag komt er dus nog geen einde aan dit vage verhaal.

Eneco mannetje aan de telefoon gehad en mijn verhaal gedaan. Hij was bijzonder behulpzaam en begripvol, want terwijl ik aan het bellen was dacht ik eigenlijk, tsja vreemd verhaal eigenlijk: hallo ik heb een brief van jullie gehad en ik twijfel aan de echtheid ervan....

Anyway.

Hij vermoedt wel dat de brief kan komen van zo'n, hoe noem je dat, zijtak van Eneco, een installatiebedrijf, en dat daar in het systeem nog die geiser-die-niet-bestaat actief is. Zodoende had hij het ook over dat het meer een "check-up" is.

However.

Ook hij kon het telefoonnummer en het emailadres in de brief niet achterhalen in het Eneco systeem.

Oftewel, hij was het met mij eens dat het een vreemde brief is en het gevoel van "er klopt iets niet."

Dus of ik de hele brief in wil scannen en wil doormailen naar Eneco, zodat zij zich er over kunnen buigen.

Mijn gevoel hier nu allemaal over? What the flying fuck.

Oh en vandaag dus ook nog geen respons op mijn semi-kwade mailtje naar dat emailadres.

To be continued! *sigh*
Denk dat het oplichters zijn
pi_175344104
En dan wil ik, aangezien de algemene opinie hier over Eneco vrij matig schijnt te zijn, toch nog even vertellen dat ik aan dat telefoon gesprek vanmorgen een zure nasmaak heb overgehouden.

Want dat gesprek met die meneer verliep goed en begripvol en ik voelde me aardig begrepen. Begint hij ineens over Toon. Kennelijk zag hij in ~het systeem~ dat ik geen Toon heb, dus huppakee of ik Toon wou bestellen zus en zo en iets over gebruik en kosten die omhoog gaan weet ik veel wat.

Dergelijke marketing truukjes en verkoop praatjes wimpel ik altijd af met "alles is prima zoals het nu is en ik wil niks veranderen" maar dat moet je dan meestal toch wel zo'n 3 keer herhalen voordat het kwartje valt van "oh, mocht je je bedenken dan kan je ons bellen!".

Nu zit ik even bij te komen van deze rare dag, en wat ik eigenlijk had willen zeggen....

"Meneer, ik zit hier met een aardig probleem. Dus die Toon mag u in een donker gat steken waar de zon niet schijnt. Er zijn hier namelijk twee opties, optie A) de brief is nep, in welk geval oplichters nu beschikken over mijn persoonsgegevens en handtekening. Of optie B) de brief is van Eneco, in welk geval er her en der door Eneco heen systemen staan met daarin gegevens over een geiser die niet bestaat, waar ik dus elke dag en elk moment kosten van zou kunnen verwachten. Dus nee geen Toon, en in het geval dat optie B waar is, ben ik binnenkort ook geen klant meer."

-__-
pi_175356018
Dat laatste komt ondat zijn teamleider in het callcenter in de maandelijkse bila loopt te hameren op de sales, ondanks dst hij een servicefunctie heeft. Beiden kunnen er niets aan doen want de opdracht komt van Eneco zelf, die de realiteit (net als vele andere bedrijven) volledig kwijt zijn. Ze zijn ingehuurd, doen wat er gevraagd wordt, jij moet er vooral doorheen bijten. Je moet zijn dag ook niet erger gaan maken, jullie hebben er beiden geen zin in dus het is het beste als je het gewoon slikt en netjes weigert. Er is wel een ander schaap die wel hapt.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_175364800
Dat besef ik me natuurlijk ook wel, dat die helpdesk lui ook maar de opdracht krijgen van boven om zoveel mogelijk Toon e.d. aan klanten te slijten.

Vandaar ook mijn reactie aan de telefoon van afwimpelen "ik wil alles zo houden als het is en heb geen interesse in aanbiedingen", met ook altijd in het achterhoofd van ten alle tijden netjes, beleefd en kalm blijven.

Maar als je dan de telefoon hebt neergelegd en er even over terugdenkt zit je van, Toon? Toon? Ik heb op dit moment wel een dringendere kwestie dan wel of geen Toon, thank you very much.

Maar goed.
pi_175378174
Ik zou even contact opnemen met Eneco via het telefoonnummer dat op de website staat
  woensdag 29 november 2017 @ 11:24:11 #49
178710 Colonia
Viva Colonia !!
pi_175378372
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:15 schreef Snwj het volgende:
Ik zou even contact opnemen met Eneco via het telefoonnummer dat op de website staat
Ja, en dan? Kijken of die hem ook Toon proberen aan te smeren?
pi_175431062
Nou, hele week verder niks meer van Eneco vernomen :S Mysterious letter is mysterious...
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')