abonnement Unibet Coolblue
pi_175293200
Dag, ik hoop dat er nog iemand wakker is op dit uur en hier iets mee kan natuurlijk.

Vandaag heb ik een brief van Eneco gekregen, en hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik begin te denken dat het een brief van oplichters is die zich voordoen als Eneco...

De brief gaat erover dat volgens het systeem er een geiser aanwezig is in mijn woning, en hiervoor moet een onderhoudscontract voor worden getekend. Dus bijgevoegd bij de brief zit een SEPA machtigingsformulier voor als je dit contract af wilt sluiten.

Het probleem in mijn geval is dat ik cirka 2 jaar geleden een "akkefietje" met Eneco gehad heb. Op een jaarnota van Eneco stonden ineens kosten voor een huurgeiser, maar die heb ik helemaal niet. Naja, telefoonjes en emailtjes over en weer, mannetjes over de vloer om te komen kijken of die geiser daadwerkelijk niet bestaat etc. Hele toestanden, maar uiteindelijk leek het opgelost.

Nou dus deze brief vandaag, dat er wéér een geiser zou bestaan in mijn woning. Ik schoot zowat uit m'n schoenen.

Dus ik heb mij daarnet, voor het slapen gaan, even kwaad gemaakt, want ik dacht, anders bewaar ik het voor morgen en slaap ik er slecht door, en een verhaal ge-emailed naar het email adres in deze brief. Dat ik kwaad ben dat Eneco nog steeds met een geiser in het systeem staat, etc.

Maar nu lig ik in bed en kan ik er alsnog niet door slapen. De brief wordt eigenlijk ook met de minuut gekker en gekker.

Enkele dingetjes:

- De brief is gericht aan "de bewoners van dit pand", terwijl ze wel mijn adres en kennelijk deze geiser in het systeem hebben. Eneco moet toch heus wel mijn naam en klantennummer weten?
- Met rode dikgedrukte letters staat er hier en daar "belangrijk! geef uw situatie door"
- De brief is in het nederlands, en op de achterzijde staat hetzelfde verhaal in het engels. Dit heb ik met al mijn brieven van verschillende instanties nog nooit meegemaakt.
- tel nr is een 010 nummer ? wtf is een 010 nummer eigenlijk (010 890 96 71)
- mail adres is een eneco.com, daar eneco.nl gebruikelijk is? (fm_eib_assetbeheer@eneco.com)
- De algehele vaagheid dat Eneco ineens in paniek naar iedereen een brief stuurt over geiser onderhoud

Dus ja ik zit nu eigenlijk steeds meer te denken van volgens mij is dit gewoon een grote oplichters bende, wtf. Maarja, toch nog die slag om de arm van misschien is het tóch gewoon Eneco :S

Probleem is dat door dat mailtje van me, waarschijnlijk een slecht idee geweest, deze lui nu bezitten over:

- naam
- adres
- telefoon nr
- handtekening (stom ja)

Ik probeer morgen ochtend gelijk Eneco te bellen, maar ja, op een zaterdag??

Maar ik word nu een beetje gek geloof ik. Begin steeds meer van ik ben in een oplichterij getrapt.

Wat zouden personen met deze gegevens voor schade aan kunnen richten? ID theft ?
Boe zei het spookje, terwijl het alleen maar gedag zei.
  zaterdag 25 november 2017 @ 03:04:15 #2
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_175293322
Maandag bellen
pi_175293531
Dat telefoonnummer is niet eneco iig. Doe maar reverse lookup.
Dus: negeren. Of als je het zeker wilt weten, bel 088-8955955. Dit is het telefoonnummer dat als contactnummer op eneco.nl staat.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_175293591
010 is gewoon het netnummer van Rotjeknor.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175293905
Dat is de categorie kontpapier en dient dan ook als zodanig gebruikt te worden.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 25 november 2017 @ 07:46:10 #6
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_175293938
Hoofdkantoor zit wel in Rotterdam, zo gek is 010 dus niet.
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 25 november 2017 @ 07:53:02 #7
186611 Haags
pi_175293961
Neem voor de zekerheid even contact op met Eneco zelf. Dit lijkt mij ook niet helemaal pluis.
Zonder wrijving geen glans
pi_175293989
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 03:04 schreef RobjeGeus het volgende:
Maandag bellen
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 04:03 schreef spijkerbroek het volgende:
Dat telefoonnummer is niet eneco iig. Doe maar reverse lookup.
Dus: negeren. Of als je het zeker wilt weten, bel 088-8955955. Dit is het telefoonnummer dat als contactnummer op eneco.nl staat.
Gisternacht ook maar gelijk gebeld, kijken wat je te horen krijgt, maar inderdaad, zal helaas pas maandag worden ja dat ze er zijn. Ook zoiets ja, een brief versturen (datum brief is de 23ste) zodat die vrijdag, eind van de week op de deurmat ligt, zodat je in het weekend niet bij Eneco terecht kan.

quote:
7s.gif Op zaterdag 25 november 2017 04:19 schreef 2thmx het volgende:
010 is gewoon het netnummer van Rotjeknor.
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 07:46 schreef Zwansen het volgende:
Hoofdkantoor zit wel in Rotterdam, zo gek is 010 dus niet.
Dat wel natuurlijk, en de brief geeft je ook de keuze om je ingevulde keuze per post retour te sturen, en dat is naar:

Eneco Installatiebedrijven
Assetbeheer
Antwoordnummer 90216
3009 VB Rotterdam

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 07:34 schreef halfway het volgende:
Dat is de categorie kontpapier en dient dan ook als zodanig gebruikt te worden.
Als ik een brief van Eneco krijg denk ik niet meteen "leuk, oplichters / spam, in de prullenbak ermee". Sterker nog, spammail kieper ik gewoon weg, maar als dit daadwerkelijk oplichterij is dan wil ik dit gewoon melden, hetzij politie of radar of weet ik veel waar.

Als dit oplichterij is dan hopen ze natuurlijk dat ze Eneco klanten treffen die toevallig wél deze geiser hebben hangen, die vervolgens onzeker zijn over hun contract bij Eneco, en dan maar uit voorzorg het handeltje invullen en opsturen. Vervolgens betaal je dan een jaar lang een bedrag per maand aan een onbekend adres.

Als ik er al zowat half intuim (Wel vanwege die kl*te geiser in het verleden) dan kan het meer mensen overkomen. Ik heb hopelijk nog net weten te omzuilen dat ik niet aan een contract vast zit.

Ik ga dalijk even bij m'n buren langs of er meer deze brief hebben gekregen gisteren.
Boe zei het spookje, terwijl het alleen maar gedag zei.
pi_175294005
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 02:36 schreef 2spooky4u het volgende:
Probleem is dat door dat mailtje van me, waarschijnlijk een slecht idee geweest, deze lui nu bezitten over:

- handtekening (stom ja)
Hoe dan?
pi_175294038
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 08:00 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Hoe dan?
Mja was iets te gehaast van mij. De brief geeft je de keuze (ook weer zoiets vaags) en daarvoor moet je een vinkje in een hokje aanvinken.

Of je gaat akkoord met dat contract en die machtiging endergelijke,
of je vinkt aan dat je de geiser niet hebt en niet gebruikt.

In mijn semi-kwade mail heb ik dat laatste gelijk gedaan en meegestuurd. Daar moest een handtekening onder....
Boe zei het spookje, terwijl het alleen maar gedag zei.
pi_175294213
De site eneco.com verwijst wel door naar de officiële enecogroup site. Of dit moeten ze ook profi hebben nagebouwd.
jeuk aan mn zak..
pi_175294219
Het e-mail adres klopt trouwens. Ik had een boiler van Eneco en moest het eea opsturen naar exact dit adres.

Overigens heb ik ook hetzelfde gehad dat plots een huurgeiser op mijn factuur stond.

Zou bijna denken dat ze dit wel vaker stiekem doen. Geen groot bedrag op de rekening, dus zal niet iedereen dit opvallen.
  zaterdag 25 november 2017 @ 08:40:00 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175294254
Ik denk dat ze hun administratie gewoon nog steeds niet goed op orde hebben en dat dezelfde fout gemaakt is als waardoor die geiser destijds ineens op je rekening stond.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 25 november 2017 @ 08:45:05 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175294281
Ah, dankzij hun Eneco.com weet ik nu dat oxxio ook van Eneco is, nog een reden om nooit meer terug te gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175294318
Als deze brief 100% legitiem Eneco is, dan ga ik ook overstappen naar een andere (goedkopere), want dan deugt hun administratiesysteem gewoon niet, en heb ik gewoonweg wéér ergernis en ellende vanwege hun fouten. Heel slecht.

Ik sta al bijna zover om om 09:00 naar het plaatselijke politiebureau te bellen met de vraag of zij ook even naar deze brief willen kijken.

Het gaat mij er echt om, als dit oplichters zijn die zich voordoen als Eneco, ik dat zo snel mogelijk "aan het licht" wil hebben voordat er meer mensen intuinen.

Maar wat denken jullie? Voetenbadje nemen en op maandag wachten ?
Boe zei het spookje, terwijl het alleen maar gedag zei.
pi_175295204
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 08:51 schreef 2spooky4u het volgende:
Als deze brief 100% legitiem Eneco is, dan ga ik ook overstappen naar een andere (goedkopere), want dan deugt hun administratiesysteem gewoon niet, en heb ik gewoonweg wéér ergernis en ellende vanwege hun fouten. Heel slecht.

Ik sta al bijna zover om om 09:00 naar het plaatselijke politiebureau te bellen met de vraag of zij ook even naar deze brief willen kijken.

Het gaat mij er echt om, als dit oplichters zijn die zich voordoen als Eneco, ik dat zo snel mogelijk "aan het licht" wil hebben voordat er meer mensen intuinen.

Maar wat denken jullie? Voetenbadje nemen en op maandag wachten ?
Ik denk dat de brief echt van Eneco is en je de inhoud serieus moet nemen. (aka actie ondernemen zodat ze eindelijk eens snappen dat je géén geiser hebt).
Een mailtje met 'ik heb geen stervende hoeren kankerkachel en al helemáál geen geiser' is misschien effectiever dan een net mailtje, naar ik begrijp dat je dat al gedaan hebt. Laat ze maar merken dat je boos bent. Als je dán een serieuze reactie krijgt kun je ze alsnog vragen die fictieve geiser uit hun systeem te halen en je met rust te laten.
Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl
WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk
pi_175295221
Wil je dat nog meer FOK!kers die er geen verstand van hebben hun juridisch inzicht erover geven? Vraag dan een move naar WGR aan :P
Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl
WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk
pi_175295278
Geisers en dergelijke gaan via GSU, wel onderdeel van Eneco. Tot afgelopen juni heb ik daar gebruik van gemaakt en ook met gsu contact gehad over in mijn geval de boiler.
  zaterdag 25 november 2017 @ 10:25:59 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175295348
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 08:51 schreef 2spooky4u het volgende:
Als deze brief 100% legitiem Eneco is, dan ga ik ook overstappen naar een andere (goedkopere), want dan deugt hun administratiesysteem gewoon niet, en heb ik gewoonweg wéér ergernis en ellende vanwege hun fouten. Heel slecht.

Ik sta al bijna zover om om 09:00 naar het plaatselijke politiebureau te bellen met de vraag of zij ook even naar deze brief willen kijken.

Het gaat mij er echt om, als dit oplichters zijn die zich voordoen als Eneco, ik dat zo snel mogelijk "aan het licht" wil hebben voordat er meer mensen intuinen.

Maar wat denken jullie? Voetenbadje nemen en op maandag wachten ?
Als je naar Eneco.com moet mailen is het idd gewoon Eneco.
Het verbaast me niets als ze die aanpassing over je niet-bestaande geiser alleen maar oppervlakkig hebben gedaan, en zit het dus nog ergens diep in het systeem.
Of ze hebben op een of andere manier een keer oude data moeten terugzetten en dan is de geisermelding op die manier weer in het systeem gekomen.

Ik heb wel eens een brief van het UWV gehad dat schijnbaar eerst naar mijn oude adres was gestuurd, waar ik op dat moment al zo'n 8 jaar niet meer woonde....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175295359
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 10:20 schreef MevrouwPuff het volgende:
Geisers en dergelijke gaan via GSU, wel onderdeel van Eneco. Tot afgelopen juni heb ik daar gebruik van gemaakt en ook met gsu contact gehad over in mijn geval de boiler.
Ik wou net zeggen. Bij essent heb je te maken met energiewacht, bij Nuon met Feenstra. Waarschijnlijk is dit geen eneco zelf maar een andere dochter-bv of samenwerkingspartner.

Sorry voor geen hoofdletters, zit mobiel.
Somebody that I used to know
  zaterdag 25 november 2017 @ 10:27:43 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175295370
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 10:17 schreef WebHawk het volgende:

[..]

Ik denk dat de brief echt van Eneco is en je de inhoud serieus moet nemen. (aka actie ondernemen zodat ze eindelijk eens snappen dat je géén geiser hebt).
Een mailtje met 'ik heb geen stervende hoeren kankerkachel en al helemáál geen geiser' is misschien effectiever dan een net mailtje, naar ik begrijp dat je dat al gedaan hebt. Laat ze maar merken dat je boos bent. Als je dán een serieuze reactie krijgt kun je ze alsnog vragen die fictieve geiser uit hun systeem te halen en je met rust te laten.
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175295381
Je moet je niet zo druk maken. Maar ik ben wel van mening dat je als consument bij zulke fouten van leveranciers een uur administratiekosten a 100 euro in rekening zou moeten mogen brengen. Hierdoor zouden deze bedrijven zorgvuldiger met zulke zaken moeten omgaan.
  zaterdag 25 november 2017 @ 10:30:21 #23
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_175295408
Eneco heeft gewoon heel erg last van de systeemsplitsing met Stedin en Joulz. En ja, daar krijg je een rommelige administratie van.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zaterdag 25 november 2017 @ 10:33:23 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175295471
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 10:29 schreef Basp1 het volgende:
Je moet je niet zo druk maken. Maar ik ben wel van mening dat je als consument bij zulke fouten van leveranciers een uur administratiekosten a 100 euro in rekening zou moeten mogen brengen. Hierdoor zouden deze bedrijven zorgvuldiger met zulke zaken moeten omgaan.
Oeh O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 25 november 2017 @ 10:34:01 #25
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_175295485
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 10:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oeh O+
Je zou er dan haast je leverancier op gaan uitzoeken
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_175295574
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 10:33 schreef Leandra het volgende:
vast iets zinnigs ik heb het niet gelezen dus hoe moet ik het dan accuraat citeren?
'Leandra' zou maar zo de naam van een netbeheerder kunnen zijn.
Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl
WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk
  zaterdag 25 november 2017 @ 10:56:48 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175295793
quote:
17s.gif Op zaterdag 25 november 2017 10:34 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Je zou er dan haast je leverancier op gaan uitzoeken
En een dubbele bonus bij overheidsinstanties graag :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 25 november 2017 @ 10:58:01 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175295810
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 10:39 schreef WebHawk het volgende:

[..]

'Leandra' zou maar zo de naam van een netbeheerder kunnen zijn.
Bijna hè, maar ik gebruik deze nick al sinds 1995, toen bestonden zij volgens mij nog niet.

Edit: nope, zelfs mijn FOK!account is ouder dan de invoering van de naam Liander voor dat bedrijfsonderdeel van Nuon.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Liander
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175295818
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 10:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Bijna hè, maar ik gebruik deze nick al sinds 1995, toen bestonden zij volgens mij nog niet.
Ze hebben het duidelijk van jou!
Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl
WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk
  zaterdag 25 november 2017 @ 11:01:15 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175295842
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 10:59 schreef WebHawk het volgende:

[..]

Ze hebben het duidelijk van jou!
:D
Ik woonde toen wel in Nuon-gebied :o
En ze zijn die naam gaan gebruiken op de verjaardag van mijn zoon :o :o :o
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 25 november 2017 @ 11:40:44 #31
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_175296428
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 10:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Bijna hè, maar ik gebruik deze nick al sinds 1995, toen bestonden zij volgens mij nog niet.

Edit: nope, zelfs mijn FOK!account is ouder dan de invoering van de naam Liander voor dat bedrijfsonderdeel van Nuon.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Liander
Even voor de zekerheid: Liander is een onderdeel van alliander. Nuon is een separate bv sinds de splitsing.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_175296684
Brief verscheuren en weggooien. Als het belangrijk genoeg is sturen ze vast nog wel een brief. Dan verder kijken.
The machine was called Chronovisor, and could allegedly allow seeing and hearing events from the past.
pi_175296789
Bedankt allen voor het ietwat kalmeren van mijn hart ;)

Ik zal even geen gehaaste of ondoordachte acties doen waardoor mogelijk de politie bij Eneco op de stoep beland en ik daar weer kosten voor mag betalen ...

Ik doe maandag wel even een belletje wat er nou allemaal aan de hand is daarzo.

En of ze niet meer van die vage brieven willen sturen.
Boe zei het spookje, terwijl het alleen maar gedag zei.
pi_175301952
Als ik wat rondgoogle, lijkt het toch wel een legitieme brief te zijn, maar ik zou voor de zekerheid even bellen met het nummer dat ik in de sepo postte.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zaterdag 25 november 2017 @ 17:20:43 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175302228
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 11:40 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Even voor de zekerheid: Liander is een onderdeel van alliander. Nuon is een separate bv sinds de splitsing.
Ja, ik weet het, maar het is wel een voormalig onderdeel van Nuon.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175315828
Het databeheer bij deze instanties is meestal vrouwenwerk.
Om te beginnen weigeren die het om gewoon 40 uur per week te werken waardoor er steeds zaken moeten worden overgedragen aan het 'collegaatje'.
Verder hebben ze noch het inzicht noch de interesse om het belang van kloppende achterliggende data bij dit soort bedrijven te begrijpen.

Zie daar de kern van het probleem.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nieuwschierig op 26-11-2017 13:53:19 ]
Wie dit leest is gek
pi_175320804
quote:
99s.gif Op zondag 26 november 2017 12:58 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het databeheer bij deze instanties is meestal vrouwenwerk.
Om te beginnen weigeren die het om gewoon 40 uur per week te werken waardoor er steeds zaken moeten worden overgedragen aan het 'collegaatje'.
Verder hebben ze noch het inzicht noch de interesse om het belang van kloppende achterliggende data bij dit soort bedrijven te begrijpen.

Zie daar de kern van het probleem.
Gefeliciteerd met de meest kansloze post van dit weekend. *O*
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_175321189
Oké, ik zal voortaan vrouwen de schuld geven van mijn geiser-die-niet-bestaat :?

spijkerbroek bedankt voor het meegoogelen!
Boe zei het spookje, terwijl het alleen maar gedag zei.
pi_175321400
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 16:30 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met de meest kansloze post van dit weekend. *O*
Ik ben toch altijd wel benieuwd naar het ventje achter zulke posts. Met zijn jarenlange ervaring op het gebied van databeheer bij grote corporates en de meterslange kralenrij aan geschaakte vrouwen waar hij zijn mening op baseert.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_175322654
Vrouwen! Je kan beter geisers houden! :( (denk dan wel aan je huur- en onderhoudscontracten!!!)
Boe zei het spookje, terwijl het alleen maar gedag zei.
pi_175325065
quote:
10s.gif Op zondag 26 november 2017 17:01 schreef nostra het volgende:

[..]

Ik ben toch altijd wel benieuwd naar het ventje achter zulke posts. Met zijn jarenlange ervaring op het gebied van databeheer bij grote corporates en de meterslange kralenrij aan geschaakte vrouwen waar hij zijn mening op baseert.
Net alsof een mening op FOK! ergens op gebaseerd zou moeten zijn. B:)B
Wie dit leest is gek
pi_175342424
Nou :/ vandaag komt er dus nog geen einde aan dit vage verhaal.

Eneco mannetje aan de telefoon gehad en mijn verhaal gedaan. Hij was bijzonder behulpzaam en begripvol, want terwijl ik aan het bellen was dacht ik eigenlijk, tsja vreemd verhaal eigenlijk: hallo ik heb een brief van jullie gehad en ik twijfel aan de echtheid ervan....

Anyway.

Hij vermoedt wel dat de brief kan komen van zo'n, hoe noem je dat, zijtak van Eneco, een installatiebedrijf, en dat daar in het systeem nog die geiser-die-niet-bestaat actief is. Zodoende had hij het ook over dat het meer een "check-up" is.

However.

Ook hij kon het telefoonnummer en het emailadres in de brief niet achterhalen in het Eneco systeem.

Oftewel, hij was het met mij eens dat het een vreemde brief is en het gevoel van "er klopt iets niet."

Dus of ik de hele brief in wil scannen en wil doormailen naar Eneco, zodat zij zich er over kunnen buigen.

Mijn gevoel hier nu allemaal over? What the flying fuck.

Oh en vandaag dus ook nog geen respons op mijn semi-kwade mailtje naar dat emailadres.

To be continued! *sigh*
Boe zei het spookje, terwijl het alleen maar gedag zei.
pi_175342609
Typisch geval van een grote logge organisatie met falende interne communicatie.
Ik zou het scannen en opsturen, en de communicatie bewaren. Dus alles via mail doen vanaf nu.
En dan afwachten. Jij hebt voor nu genoeg gedaan.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 27 november 2017 @ 18:04:47 #44
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_175343041
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 17:36 schreef 2spooky4u het volgende:
Nou :/ vandaag komt er dus nog geen einde aan dit vage verhaal.

Eneco mannetje aan de telefoon gehad en mijn verhaal gedaan. Hij was bijzonder behulpzaam en begripvol, want terwijl ik aan het bellen was dacht ik eigenlijk, tsja vreemd verhaal eigenlijk: hallo ik heb een brief van jullie gehad en ik twijfel aan de echtheid ervan....

Anyway.

Hij vermoedt wel dat de brief kan komen van zo'n, hoe noem je dat, zijtak van Eneco, een installatiebedrijf, en dat daar in het systeem nog die geiser-die-niet-bestaat actief is. Zodoende had hij het ook over dat het meer een "check-up" is.

However.

Ook hij kon het telefoonnummer en het emailadres in de brief niet achterhalen in het Eneco systeem.

Oftewel, hij was het met mij eens dat het een vreemde brief is en het gevoel van "er klopt iets niet."

Dus of ik de hele brief in wil scannen en wil doormailen naar Eneco, zodat zij zich er over kunnen buigen.

Mijn gevoel hier nu allemaal over? What the flying fuck.

Oh en vandaag dus ook nog geen respons op mijn semi-kwade mailtje naar dat emailadres.

To be continued! *sigh*
Denk dat het oplichters zijn
pi_175344104
En dan wil ik, aangezien de algemene opinie hier over Eneco vrij matig schijnt te zijn, toch nog even vertellen dat ik aan dat telefoon gesprek vanmorgen een zure nasmaak heb overgehouden.

Want dat gesprek met die meneer verliep goed en begripvol en ik voelde me aardig begrepen. Begint hij ineens over Toon. Kennelijk zag hij in ~het systeem~ dat ik geen Toon heb, dus huppakee of ik Toon wou bestellen zus en zo en iets over gebruik en kosten die omhoog gaan weet ik veel wat.

Dergelijke marketing truukjes en verkoop praatjes wimpel ik altijd af met "alles is prima zoals het nu is en ik wil niks veranderen" maar dat moet je dan meestal toch wel zo'n 3 keer herhalen voordat het kwartje valt van "oh, mocht je je bedenken dan kan je ons bellen!".

Nu zit ik even bij te komen van deze rare dag, en wat ik eigenlijk had willen zeggen....

"Meneer, ik zit hier met een aardig probleem. Dus die Toon mag u in een donker gat steken waar de zon niet schijnt. Er zijn hier namelijk twee opties, optie A) de brief is nep, in welk geval oplichters nu beschikken over mijn persoonsgegevens en handtekening. Of optie B) de brief is van Eneco, in welk geval er her en der door Eneco heen systemen staan met daarin gegevens over een geiser die niet bestaat, waar ik dus elke dag en elk moment kosten van zou kunnen verwachten. Dus nee geen Toon, en in het geval dat optie B waar is, ben ik binnenkort ook geen klant meer."

-__-
Boe zei het spookje, terwijl het alleen maar gedag zei.
pi_175356018
Dat laatste komt ondat zijn teamleider in het callcenter in de maandelijkse bila loopt te hameren op de sales, ondanks dst hij een servicefunctie heeft. Beiden kunnen er niets aan doen want de opdracht komt van Eneco zelf, die de realiteit (net als vele andere bedrijven) volledig kwijt zijn. Ze zijn ingehuurd, doen wat er gevraagd wordt, jij moet er vooral doorheen bijten. Je moet zijn dag ook niet erger gaan maken, jullie hebben er beiden geen zin in dus het is het beste als je het gewoon slikt en netjes weigert. Er is wel een ander schaap die wel hapt.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_175364800
Dat besef ik me natuurlijk ook wel, dat die helpdesk lui ook maar de opdracht krijgen van boven om zoveel mogelijk Toon e.d. aan klanten te slijten.

Vandaar ook mijn reactie aan de telefoon van afwimpelen "ik wil alles zo houden als het is en heb geen interesse in aanbiedingen", met ook altijd in het achterhoofd van ten alle tijden netjes, beleefd en kalm blijven.

Maar als je dan de telefoon hebt neergelegd en er even over terugdenkt zit je van, Toon? Toon? Ik heb op dit moment wel een dringendere kwestie dan wel of geen Toon, thank you very much.

Maar goed.
Boe zei het spookje, terwijl het alleen maar gedag zei.
pi_175378174
Ik zou even contact opnemen met Eneco via het telefoonnummer dat op de website staat
  woensdag 29 november 2017 @ 11:24:11 #49
178710 Colonia
Viva Colonia !!
pi_175378372
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:15 schreef Snwj het volgende:
Ik zou even contact opnemen met Eneco via het telefoonnummer dat op de website staat
Ja, en dan? Kijken of die hem ook Toon proberen aan te smeren?
pi_175431062
Nou, hele week verder niks meer van Eneco vernomen :S Mysterious letter is mysterious...
Boe zei het spookje, terwijl het alleen maar gedag zei.
pi_175431252
Emailadres klopt wel hoor, begin dit jaar ook met die knakkers contact gehad over een huurboiler.

Maar het daar intern een zooitje, Eneco Installatiebedrijven B.V. (daar is het emailadres van) komt afspraken niet na en hebben geen idee welke boilers waar hangen en wie er wel en niet voor betaald.

Gewoon brief verscheuren, niks mee doen.
Laat ze maar voor de tweede keer contact met je opnemen, en zolang ze in de brief je naam niet noemen is de brief uit een automatisch systeem dat de onderhoudscontracten vergelijkt met de 'huizen waar huurboilers' inzitten.
Indien geen onderhoudscontract krijg je zo'n brief... ook al heb je geen huurboiler, want nogmaals, administratie daar is een zooitje.
pi_175558444
Nou yay, een ietwat standaard-antwoord reply op m'n "boze mailtje naar dat email adres in de brief".

Dat ze hebben genoteerd dat ik geen geiser in m'n woning heb, gegevens van de geiser uit het systeem hebben gehaald en dat dit nu administratief afgehandeld is allemaal.

Het zal mij benieuwen, of ze ooit nog een keer toeslaan, de geiser-maffia! :)
Boe zei het spookje, terwijl het alleen maar gedag zei.
pi_175559042
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 19:51 schreef 2spooky4u het volgende:
Nou yay, een ietwat standaard-antwoord reply op m'n "boze mailtje naar dat email adres in de brief".

Dat ze hebben genoteerd dat ik geen geiser in m'n woning heb, gegevens van de geiser uit het systeem hebben gehaald en dat dit nu administratief afgehandeld is allemaal.

Het zal mij benieuwen, of ze ooit nog een keer toeslaan, de geiser-maffia! :)
We wachten geduldig op de volgende brief :+
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zondag 28 juli 2019 @ 18:18:31 #54
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_188175811
Ik open wel een nieuw topic.

[ Bericht 56% gewijzigd door Tinkepink op 28-07-2019 18:25:13 ]
Geen zorgen voor de dag van morgen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')