abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_176433254
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 12:32 schreef Elzies het volgende:

[..]

Een keer trek je de conclusie.

Verlichting is een illusie.

Slechts een ego verlangt naar zoiets als een verlichtingsstaat.
Verlichting is bewustzijn door juist je ego los te laten. Ik geef je als tip om wat verlichtingsboeken te gaan lezen.
Op donderdag 29 mei 2014 14:02 schreef SadPanda het volgende:
Er is een keuze, dat ze kiezen voor Assad staat alleen 100% vast.
pi_176436766
Ik vond een stukje dat aansluit op wat Elzies zegt. En ik ben het ook wel met Elzies eens, eigenlijk.
Daarom schreef ik ook dat verlichting zeer moeilijk te bereiken is.
Voor mij althans.
2e11372aa28f0257e35ab4732c788959.png
Try being informed, instead of just opiniated.
pi_176436864
Verder @ Kuolema. Waarom zou je geestverruimende middelen willen gebruiken. Denk je dat dan bepaalde inzichten krijgt misschien?
Zo hebben mij al vaak mensen gezegd eens een ayahuasca ceremonie te ondergaan.
Dan zou je alles weten en geopenbaard worden wat je nodig hebt.
Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om dat te doen.
Ik denk namelijk dat hallucinaties je niet verder gaan brengen.
pi_176458129
Entheogenen, de planten, geextracteerde stoffen en paddestoelen die letterlijk je geest openen (hoe bijzonder is dat!) kunnen wel degelijk je heel goed op weg helpen.

Wel is het zo dat vaak de mensen die ze gebruiken het niet gebruiken om zichzelf te onderzoeken of het ego op te lossen, om mooie ervaringen of exotische dingen te zien en misschien zelfs wel om bijzonderder te gaan worden.

Mooie ervaringen op doen is niks mis mee (hoewel je op een gegeven moment wel eens hard met jezelf geconfronteerd kan worden, dus beter ben je daar op voorbereid) en je hebt er op de lange termijn natuurlijk weinig aan.

En je moet oppassen dat je door een diepe ervaring niet gaat denken dat je bijzonderder of beter dan andere bent, of dat je al klaar bent, terwijl dat stiekem nog steeds uit onverwerkte angsten komt.

De meeste mensen hebben gewoon over de jaren een vrij neurotische geest opgebouwd, en lopen met heel veel vergeten onderdrukte emoties rond (vaak uit de jeugd), dus als je hieraan begint ben je gewoon heel wsl een tijdje bezig (wat ook gewoon hartstikke leuk kan zijn).
Dus wees maar bereid om jezelf te kunnen accepteren ook als een huilebalk af en toe o.i.d.

Het is juist de weg terug naar niemand zijn, helemaal open, weer puur als kind, niet beter dan anderen en niet minder dan anderen, gewoon jezelf, zonder oordelen en angst :).

pi_176460620
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 18:41 schreef alwaysbenice het volgende:
Entheogenen, de planten, geextracteerde stoffen en paddestoelen die letterlijk je geest openen (hoe bijzonder is dat!) kunnen wel degelijk je heel goed op weg helpen.

Wel is het zo dat vaak de mensen die ze gebruiken het niet gebruiken om zichzelf te onderzoeken of het ego op te lossen, om mooie ervaringen of exotische dingen te zien en misschien zelfs wel om bijzonderder te gaan worden.

Mooie ervaringen op doen is niks mis mee (hoewel je op een gegeven moment wel eens hard met jezelf geconfronteerd kan worden, dus beter ben je daar op voorbereid) en je hebt er op de lange termijn natuurlijk weinig aan.

En je moet oppassen dat je door een diepe ervaring niet gaat denken dat je bijzonderder of beter dan andere bent, of dat je al klaar bent, terwijl dat stiekem nog steeds uit onverwerkte angsten komt.

De meeste mensen hebben gewoon over de jaren een vrij neurotische geest opgebouwd, en lopen met heel veel vergeten onderdrukte emoties rond (vaak uit de jeugd), dus als je hieraan begint ben je gewoon heel wsl een tijdje bezig (wat ook gewoon hartstikke leuk kan zijn).
Dus wees maar bereid om jezelf te kunnen accepteren ook als een huilebalk af en toe o.i.d.

Het is juist de weg terug naar niemand zijn, helemaal open, weer puur als kind, niet beter dan anderen en niet minder dan anderen, gewoon jezelf, zonder oordelen en angst :).

Drugs is slecht. Om goed te kunnen verlichten moet je mediteren, geen shortcuts proberen te maken. De weg is lang, maar er is licht aan het einde van de tunnel
pi_176463384
Je gebruikt al van nature 5-MeO-DMT en nn-DMT, de twee sterkste psychedelica, gemaakt in je eigen lichaam, en of je extra wilt toevoegen door van het lichaam van de natuur plukken is gewoon aan jou, het is een tool.

En 'moeten mediteren voor verlichting' klopt ook niet, je bent het al, meditatie is een tool, sommige mensen komen tot zelf-realisatie zonder meditatie te hebben gedaan (in dit leven), hoewel dat wel heel zeldzaam is.
pi_176463517
Ik ben altijd bang dat geestverruimende middelen je een soort hallucinaties bezorgen, die iets anders laten zien dan zonder die middelen. Iets staat me daaraan tegen.
Maar misschien is dat ook onwetendheid.
pi_176463597
Ik ga er iig wel meer over lezen. Ben ook blij met de links. Ga dat eens rustig beluisteren. ^O^
pi_176470841
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 14:53 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Verlichting is bewustzijn door juist je ego los te laten. Ik geef je als tip om wat verlichtingsboeken te gaan lezen.
Niemand laat zijn ego los. Dat is juist de illusie die mensen die naar verlichting streven zichzelf blijven wijsmaken.

Iemand kan voor zichzelf geloven dat die een verlichtingsstaat heeft bereikt, maar het is niets meer dan een illusie die het ego zichzelf voorhoudt, namelijk de illusie dat het ego zichzelf heeft losgelaten. Maar feitelijk is daar nooit sprake van.

Het streven naar een verlichtingsstaat is dus een egocentrisch verlangen wat nooit losgekoppeld kan worden van het ego-besef.

Symbolisch zou ik zo'n streven willen uitdrukken als in cirkeltjes rennen. Je komt altijd weer uit bij wie je bent, je ego.

Er is niets mis met een ego zijn Geloof al die onzin niet uit die zogenaamde verlichtingsboekjes, veelal geschreven door charlatans die daar een commercieel slaatje uit proberen te slaan.
pi_176473354
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 09:48 schreef Elzies het volgende:

[..]

Niemand laat zijn ego los. Dat is juist de illusie die mensen die naar verlichting streven zichzelf blijven wijsmaken.

Iemand kan voor zichzelf geloven dat die een verlichtingsstaat heeft bereikt, maar het is niets meer dan een illusie die het ego zichzelf voorhoudt, namelijk de illusie dat het ego zichzelf heeft losgelaten. Maar feitelijk is daar nooit sprake van.

Het streven naar een verlichtingsstaat is dus een egocentrisch verlangen wat nooit losgekoppeld kan worden van het ego-besef.

Symbolisch zou ik zo'n streven willen uitdrukken als in cirkeltjes rennen. Je komt altijd weer uit bij wie je bent, je ego.

Er is niets mis met een ego zijn Geloof al die onzin niet uit die zogenaamde verlichtingsboekjes, veelal geschreven door charlatans die daar een commercieel slaatje uit proberen te slaan.
Als je je verstand op 0 zet heb je ook 0 ego. Tijdens meditatie voel je 0 ego, dus het kan wel degelijk. Het is tijd voor jou om de ontkenn8ngsfase voorbij te gaan.
pi_176492935
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 12:34 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Als je je verstand op 0 zet heb je ook 0 ego. Tijdens meditatie voel je 0 ego, dus het kan wel degelijk. Het is tijd voor jou om de ontkenn8ngsfase voorbij te gaan.
Er is altijd wel een beetje verstand, net zoals er altijd wel een beetje ego is.

Nogmaals, ego-loosheid is een egocentrisch trucje wat het ego zichzelf voorhoudt.

Op deze aardkloot zijn we gewoon ego's. Niets mis mee. Noodzakelijk voor ieders levensverhaal.
pi_176540755
Niemand laat zijn ego los, precies, jij bent namelijk niemand (die voor verlichting dacht een body-mind te zijn).

Je ego, je persoonlijkheid, blijf je houden (Godzijdank), maar het is na verlichting alleen nog je poppetje, niet wie je echt bent.

Het klopt wel dat het streven naar verlichting averechts werkt, behalve wanneer je het streven gebruikt om te stoppen met streven naar alles, en jezelf uiteindelijk overgeeft in je stilte (meditatie).

En in echt diepe meditatie is er niks, ook geen ego.
pi_176540951
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 22:06 schreef Gooddeal het volgende:
Ik ben altijd bang dat geestverruimende middelen je een soort hallucinaties bezorgen, die iets anders laten zien dan zonder die middelen. Iets staat me daaraan tegen.
Maar misschien is dat ook onwetendheid.
Je hoeft niet bang te zijn voor verschijningen, plaatjes.

Maar het is wel zo dat ze je kunnen afleiden en je aan het denken kunnen zetten.
Om die reden is 5-MeO-DMT verreweg de beste tool voor dit proces.

Het opent je direct naar het diepe grote bewustzijn, van de leegte/jezelf, en of maakt je bewuster van de energie in lichaam (en waar je emotionele weerstand ligt).
Het doet niets van hallucinaties.

Ongelooflijk goed spul.

abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')