abonnement Unibet Coolblue
pi_175291394
Een half jaar geleden had ik voor het eerst een soort ingeving die me ertoe zette een bepaalde taak uit te voeren. Het lijkt alsof ik gestraft word wanneer ik dat niet doe. Maar ik doe het niet voornamelijk uit angst voor straf. Ik doe het omdat het me een goed gevoel geeft om ernaar te luisteren. En ik kom in een andere psychische staat terecht.Dit is rationeel te verklaren vanuit psychologisch perspectief, maar toch wil ik eraan toegeven, erin geloven. Alleen alles werkt me tegen hierin. Ik krijg nooit de kans om de taak te vervullen. Waarom? Ik vraag me ook af of dit 'project' goed is of slecht. Het voelt goed, maar misschien misleidt het me (daar zit nog een ander verhaal achter van een paar jaar geleden). En het gaat wel degelijk gepaard met angst.
Herkent iemand dit? Enig idee hoe ik dit kan oplossen? Hoe weet ik naar wie ik moet luisteren?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_175291634
Wat voor een taak bedoel je dan? En hoe kwam je tot dat inzicht en wat werkt je tegen?
pi_175291721
Het klinkt alsof er psychisch iets niet helemaal lekker zit (niet lullig bedoeld). Heb je dit wel eens ‘in het echt’ met iemand besproken?
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_175292011
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 00:17 schreef Koettie het volgende:
Wat voor een taak bedoel je dan? En hoe kwam je tot dat inzicht en wat werkt je tegen?
Het volgen van een spoor, met de verwachting dat aan het eind iets groots zich zal openbaren, 'de waarheid', ik weet niet precies wat, alleen dat het belangrijk is voor al het leven en anders in elk geval voor mezelf.
Mensen die me het spoor zien volgen houden me steeds tegen, onderbreken me omdat zij het gevaarlijk vinden, terwijl ik het idee heb dat ik door die kracht beschermd word - hoewel ik vaak desondanks ook wel bang ben. Het maakt me wanhopig omdat ik hoe dan ook niet verder kom.
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 00:21 schreef DeLoet het volgende:
Het klinkt alsof er psychisch iets niet helemaal lekker zit (niet lullig bedoeld). Heb je dit wel eens ‘in het echt’ met iemand besproken?
Ik heb dit irl besproken, met mensen van de GGZ ook, en dat maakt het er niet beter op. Ik sta er alleen voor.
Why are you wearing that stupid man suit?
  zaterdag 25 november 2017 @ 01:04:59 #5
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_175292493
Kan je die opdracht toelichten? En als je dit kan, hoe groot is de kans dat anderen die opdracht snappen?

Klinkt allemaal vrij wazig op het moment.
pi_175300701
Die mensen van het GGZ willen alleen maar helpen en zullen hoogst waarschijnlijk denken aan een psychose oid.
pi_175300771
De weg naar de waarheid is een weg van angst, confrontatie, groei en integreren of accepteren :)

Afhankelijk van wat je uitdaging is, is het altijd zaak om je hart te volgen, maar ook de werkelijkheid in ogenschouw te houden. Dus klakkeloos iets ondernemen omdat je dat gevoel krijgt, en ook bescherming zou genieten vanuit jouzelf bezien, is iets waar je heel erg goed over na moet denken over hoe goed het zou zijn voor jou en voor de wereld.
pi_175300904
Het klinkt mij als een duidelijke psychose in de oren zo...
pi_175300932
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 15:59 schreef SnoepTomaatje het volgende:
Het klinkt mij als een duidelijke psychose in de oren zo...
Hoeft niet perse, kan ook een spirituele ontwaking of Kundalinecris zijn.

En een psychose is vaak niet meer dan een dissociatie van de werkelijkheid die niet meer te dragen is. Een zelfbeschermings en waarschuwingssysteem dat iemand zijn leven zeer grondig moet gaan herstructureren.
pi_175302720
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 00:08 schreef kuolema het volgende:
Een half jaar geleden had ik voor het eerst een soort ingeving die me ertoe zette een bepaalde taak uit te voeren. Het lijkt alsof ik gestraft word wanneer ik dat niet doe. Maar ik doe het niet voornamelijk uit angst voor straf. Ik doe het omdat het me een goed gevoel geeft om ernaar te luisteren. En ik kom in een andere psychische staat terecht.Dit is rationeel te verklaren vanuit psychologisch perspectief, maar toch wil ik eraan toegeven, erin geloven. Alleen alles werkt me tegen hierin. Ik krijg nooit de kans om de taak te vervullen. Waarom? Ik vraag me ook af of dit 'project' goed is of slecht. Het voelt goed, maar misschien misleidt het me (daar zit nog een ander verhaal achter van een paar jaar geleden). En het gaat wel degelijk gepaard met angst.
Herkent iemand dit? Enig idee hoe ik dit kan oplossen? Hoe weet ik naar wie ik moet luisteren?
Voor mij is het zo dat wat ik voel aan mij zal verraden waar ik in geloof. En als ik dan gaat kijken naar waar ik in geloof dan kom ik altijd bij de denkwijze.
Als ik dan even jouw als voorbeeld neem dan is je denkwijze dat je iets moet doen en als je dat niet doet je gestraft zal worden. Zo'n denkwijze zou je best wel kunnen benoemen als een dictator. Een dictator die je bij wijze van spreken je de stuipen op het lijf kan jagen Door te vertellen wat er zal gebeuren als je niet luistert. Daar kan dus heel veel angst bij zitten.
Misschien is het een idee voor je om je denkwijze eens te onderzoeken of die wel de informatie geeft die klopt.
pi_175302999
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 17:48 schreef max555 het volgende:

[..]

Voor mij is het zo dat wat ik voel aan mij zal verraden waar ik in geloof. En als ik dan gaat kijken naar waar ik in geloof dan kom ik altijd bij de denkwijze.
Als ik dan even jouw als voorbeeld neem dan is je denkwijze dat je iets moet doen en als je dat niet doet je gestraft zal worden. Zo'n denkwijze zou je best wel kunnen benoemen als een dictator. Een dictator die je bij wijze van spreken je de stuipen op het lijf kan jagen Door te vertellen wat er zal gebeuren als je niet luistert. Daar kan dus heel veel angst bij zitten.
Misschien is het een idee voor je om je denkwijze eens te onderzoeken of die wel de informatie geeft die klopt.
En dan kom je al gauw bij de vraag uit.. Wat voel ik in relatie tot van van mij verwacht wordt? En hoe eerlijk is dit, en tot hoeverre wordt ik hier door benadeelt.

Het eeuwenoude spel van moraal versus zelf. In een complex samenspel van verwachtingen versus realiteit.
pi_175303127
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 november 2017 18:05 schreef Adept het volgende:

[..]

En dan kom je al gauw bij de vraag uit.. Wat voel ik in relatie tot van van mij verwacht wordt? En hoe eerlijk is dit, en tot hoeverre wordt ik hier door benadeelt.

Het eeuwenoude spel van moraal versus zelf. In een complex samenspel van verwachtingen versus realiteit.
Als ik een verwachting heb dan is het weer de denkwijze die een denkbeeldige toekomst heeft gecreëerd. Als ik dan het gevoel van teleurstelling heb dan voel ik dat omdat ik geloof in wat mijn denken aan mij vertelde. Niemand kan mij teleur stellen alleen mijn gedachten kunnen dat doen.
pi_175303277
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 18:14 schreef max555 het volgende:

[..]

Als ik een verwachting heb dan is het weer de denkwijze die een denkbeeldige toekomst heeft gecreëerd. Als ik dan het gevoel van teleurstelling heb dan voel ik dat omdat ik geloof in wat mijn denken aan mij vertelde. Niemand kan mij teleur stellen alleen mijn gedachten kunnen dat doen.
De verwachting is slechts beoordeelt op de ervaring.. Niets esoterisch aan. De werkelijkheid leidt hen die open zijn, hen die durven voelen, hen die durven ervaren, dat is wat werkelijke progressie is in de evolutionaire ladder bezien.

Dat wat van nature aanwezig is, en dat wat ons stuurt in die richting, alles wat anti leven is zal vergaan, alles wat pro leven is zal overwinnen.

En al dat wat menselijk is zal aan kracht winnen alvorens een diepe strijd tegen dat wat men ontkend heeft..

Het ego, het geleerde zal het niet winnen van de kracht van evolutie en wil van de mens. Maar gaat gepaard met een interne en externe strijd die liever niet gevoerd had willen worden..
pi_175304378
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 18:25 schreef Adept het volgende:

[..]

De verwachting is slechts beoordeelt op de ervaring.. Niets esoterisch aan. De werkelijkheid leidt hen die open zijn, hen die durven voelen, hen die durven ervaren, dat is wat werkelijke progressie is in de evolutionaire ladder bezien.

Dat wat van nature aanwezig is, en dat wat ons stuurt in die richting, alles wat anti leven is zal vergaan, alles wat pro leven is zal overwinnen.

En al dat wat menselijk is zal aan kracht winnen alvorens een diepe strijd tegen dat wat men ontkend heeft..

Het ego, het geleerde zal het niet winnen van de kracht van evolutie en wil van de mens. Maar gaat gepaard met een interne en externe strijd die liever niet gevoerd had willen worden..
Het ego is het denken en het is het geloof in het denken wat het ego heeft gecreëerd.
Dat kan voor heel veel conflicten zorgen zowel naar binnen, gericht op het zelf als naar buiten toe.
Vandaar mijn suggestie aan kuolema om zijn denkwijze te onderzoeken. Wat kuolema daarmee doet is aan hem/haar.
pi_175308090
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 00:08 schreef kuolema het volgende:
Een half jaar geleden had ik voor het eerst een soort ingeving die me ertoe zette een bepaalde taak uit te voeren. Het lijkt alsof ik gestraft word wanneer ik dat niet doe. Maar ik doe het niet voornamelijk uit angst voor straf. Ik doe het omdat het me een goed gevoel geeft om ernaar te luisteren. En ik kom in een andere psychische staat terecht.Dit is rationeel te verklaren vanuit psychologisch perspectief, maar toch wil ik eraan toegeven, erin geloven. Alleen alles werkt me tegen hierin. Ik krijg nooit de kans om de taak te vervullen. Waarom? Ik vraag me ook af of dit 'project' goed is of slecht. Het voelt goed, maar misschien misleidt het me (daar zit nog een ander verhaal achter van een paar jaar geleden). En het gaat wel degelijk gepaard met angst.
Herkent iemand dit? Enig idee hoe ik dit kan oplossen? Hoe weet ik naar wie ik moet luisteren?
Eerste stap is de juist informatievoorziening. Je zou dit in een flowchart kunnen doen omdat dit oorzaak-gevolg overzichtelijker kan maken.

Een tabel zou ook nog kunnen werken, afhankelijk van wat je prefereert.

Is het iets van dit?

Je hebt een soort ingevingen en het voelt goed om ernaar te luisteren en als je dat niet doet dan straft "iets" je?
Angst voor straf weerhoud je ervan deze ingevingen wel uit te voeren.
Je komt in een andere psychische staat terecht. Deze andere psychische staat voelt goed?

Misschien wil je erin geloven omdat deze andere staat ergens beter voelt? Is dit wat je bedoelde met dat het goed voelt om ernaar te luisteren? Of zijn dit 2 verschillende goede gevoelens?

Die taak == de ingeving die je hebt?

Je hebt twijfels over of deze taak/project/ingeving goed voor je is? Je wilt erin geloven/eraan toegeven omdat het ergens een oplossing voor is?

Wat zijn de gevolgen van de keuzes die je kunt maken? Waarom word je bestraft?
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 00:36 schreef kuolema het volgende:

[..]

Het volgen van een spoor, met de verwachting dat aan het eind iets groots zich zal openbaren, 'de waarheid', ik weet niet precies wat, alleen dat het belangrijk is voor al het leven en anders in elk geval voor mezelf.
Dit stukje doet me heel erg denken aan de film Stand by me
quote:
Mensen die me het spoor zien volgen houden me steeds tegen, onderbreken me omdat zij het gevaarlijk vinden, terwijl ik het idee heb dat ik door die kracht beschermd word - hoewel ik vaak desondanks ook wel bang ben. Het maakt me wanhopig omdat ik hoe dan ook niet verder kom.

[..]

Ik heb dit irl besproken, met mensen van de GGZ ook, en dat maakt het er niet beter op. Ik sta er alleen voor.
Welke kracht? Beschermt het je als een engel?

Het niet volbrengen van de taak maakt je wanhopig? Wat verwacht je te vinden aan het eind van dat spoor?

Over die film:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
edit:
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 00:10 schreef kuolema het volgende:

[..]

Dat probeer ik steeds opnieuw, maar ik kom nooit ver omdat ik word tegengehouden door anderen die het niet begrijpen. Ik weet niet hoe ik daar omheen kom.

Moet ik volledig voor de taak gaan, koste wat het kost? Dan zal ik een plan moeten maken.
Maar je begrijpt het zelf ook niet, klopt dat? Het is een soort gevoel waar je op af gaat. Als een soort instinct?

[ Bericht 7% gewijzigd door magnetronkoffie op 25-11-2017 22:38:38 ]
pi_175314245
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 16:00 schreef Adept het volgende:

[..]

Hoeft niet perse, kan ook een spirituele ontwaking of Kundalinecris zijn.

En een psychose is vaak niet meer dan een dissociatie van de werkelijkheid die niet meer te dragen is. Een zelfbeschermings en waarschuwingssysteem dat iemand zijn leven zeer grondig moet gaan herstructureren.
Wat is een kundalinecris?
pi_175319303
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 11:34 schreef SnoepTomaatje het volgende:

[..]

Wat is een kundalinecris?
Een beetje lastig voor mij om uit te leggen, daar zijn anderen veel beter in dan ik. Op Google is er genoeg over te vinden inmiddels.
  zondag 26 november 2017 @ 21:35:25 #18
468611 Vilan
Weergegeven
pi_175327242
Ts ben je gelovig?
Niemand is ook iemand
pi_175330290
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 01:04 schreef Scuidward het volgende:
Kan je die opdracht toelichten? En als je dit kan, hoe groot is de kans dat anderen die opdracht snappen?

Klinkt allemaal vrij wazig op het moment.
Het is voor mij ook wazig.
Ik weet niet veel meer dan wat in de OP staat, alleen wat het spoor is, maar dat post ik hier niet omdat ik niet herkend wil worden. Hoewel dat nu ook makkelijk kan.
Ik acht de kans klein dat iemand anders het snapt.
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 november 2017 15:50 schreef Telefoonvork het volgende:
Die mensen van het GGZ willen alleen maar helpen en zullen hoogst waarschijnlijk denken aan een psychose oid.
Dat klopt.
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 november 2017 15:54 schreef Adept het volgende:
De weg naar de waarheid is een weg van angst, confrontatie, groei en integreren of accepteren :)

Afhankelijk van wat je uitdaging is, is het altijd zaak om je hart te volgen, maar ook de werkelijkheid in ogenschouw te houden. Dus klakkeloos iets ondernemen omdat je dat gevoel krijgt, en ook bescherming zou genieten vanuit jouzelf bezien, is iets waar je heel erg goed over na moet denken over hoe goed het zou zijn voor jou en voor de wereld.
Het lastige is dat ik daarover niet kan nadenken omdat ik niet precies weet wat het wil, hoe het zou eindigen. Ik voel de dwang het spoor te volgen en als ik daaraan toegeef heb ik het gevoel dat ik het juiste doe. Mijn poging het te beredeneren kwam pas achteraf.
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 16:00 schreef Adept het volgende:

[..]

Hoeft niet perse, kan ook een spirituele ontwaking of Kundalinecris zijn.

En een psychose is vaak niet meer dan een dissociatie van de werkelijkheid die niet meer te dragen is. Een zelfbeschermings en waarschuwingssysteem dat iemand zijn leven zeer grondig moet gaan herstructureren.
Ik had nog nooit van Kundalini gehoord, maar ik hou me ook niet bezig met dat soort spirituele/bovennatuurlijke dingen. Daar heb ik niets mee - al lijkt dit topic het tegendeel te bewijzen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 22:33 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Eerste stap is de juist informatievoorziening. Je zou dit in een flowchart kunnen doen omdat dit oorzaak-gevolg overzichtelijker kan maken.

Een tabel zou ook nog kunnen werken, afhankelijk van wat je prefereert.
Ik heb nauwelijks informatie, al zijn er vaak dingen die ik aan de taak link, zoals cijfer- en lettercombinaties. Ik kan wel alles opschrijven waarvan ik denk dat het ermee te maken heeft - ook al weet ik dat niet zeker - maar betwijfel of dat iets oplevert. Ik heb iets soortgelijks eerder meegemaakt, schreef toen dingen op maar toen kwam ik er ook niet uit. Maar ik heb het nog niet geprobeerd dit keer, dus zal een poging wagen.
quote:
Is het iets van dit?

Je hebt een soort ingevingen en het voelt goed om ernaar te luisteren en als je dat niet doet dan straft "iets" je?
Ja.
quote:
Angst voor straf weerhoud je ervan deze ingevingen wel uit te voeren.
Ik denk dat je 'niet' bedoelt i.p.v. 'wel'. Het is in eerste instantie alleen de drang op zich die me ertoe zet en het gevoel dat het geeft. De angst voor straf is meer een bijzaak en een probleem als ik de dwang voel op momenten dat ik er niet aan kan voldoen.
quote:
Je komt in een andere psychische staat terecht. Deze andere psychische staat voelt goed?

Misschien wil je erin geloven omdat deze andere staat ergens beter voelt? Is dit wat je bedoelde met dat het goed voelt om ernaar te luisteren? Of zijn dit 2 verschillende goede gevoelens?
Luisteren naar de dwang voelt goed, maar dat is wat anders dan de 'andere psychische staat' die ik bedoel. Twee verschillende dingen dus.
Vetgedrukte: dat is inderdaad de beste rationele verklaring, dat was natuurlijk ook al in me opgekomen op momenten dat die ideeën en dwang niet zo op de voorgrond staan. Maar dat voldoet niet als verklaring voor mij.
quote:
Die taak == de ingeving die je hebt?

Je hebt twijfels over of deze taak/project/ingeving goed voor je is? Je wilt erin geloven/eraan toegeven omdat het ergens een oplossing voor is?

Wat zijn de gevolgen van de keuzes die je kunt maken? Waarom word je bestraft?
Ja. Ja. Het is meer dat ik eraan móet toegeven, daarom wíl ik geloven dat het iets goeds is. Dat maakt het makkelijker voor mezelf. Maar of het echt goed is weet ik dus niet. Misschien misleidt het me, is het een val.
Ik weet niet wat de gevolgen zijn voor welke keuze dan ook.
Ik word gestraft als ik het niet opvolg omdat het iets belangrijks is en ik het niet mag negeren.
quote:
[..]

Dit stukje doet me heel erg denken aan de film Stand by me

[..]

Welke kracht? Beschermt het je als een engel?
De kracht die me dwingt het spoor te volgen, die me beschermt op het moment dat ik dat doe, die me bestraft als ik het niet doe. Ik zie het niet als iets dat de vorm van een persoon aanneemt.
quote:
Het niet volbrengen van de taak maakt je wanhopig? Wat verwacht je te vinden aan het eind van dat spoor?
Op het moment dat ik word tegengehouden terwijl ik ermee bezig ben of probeer te zijn maakt me wanhopig. Ik probeer het steeds en elke keer mislukt het.
Ik heb geen idee wat ik moet verwachten aan het eind van het spoor.
quote:
Over die film:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stand by me heb ik gezien, ik vind het een erg goede film.
quote:
edit:

[..]

Maar je begrijpt het zelf ook niet, klopt dat? Het is een soort gevoel waar je op af gaat. Als een soort instinct?
Jep.
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 21:35 schreef Vilan het volgende:
Ts ben je gelovig?
Nee, ik beschouw mezelf als agnostisch atheïst.
Why are you wearing that stupid man suit?
  maandag 27 november 2017 @ 07:42:43 #20
468611 Vilan
Weergegeven
pi_175332167
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 00:08 schreef kuolema het volgende:
Herkent iemand dit? Enig idee hoe ik dit kan oplossen? Hoe weet ik naar wie ik moet luisteren?
Luister naar je rationele verstand. Je bent toch wijs genoeg om te weten dat dit (rationeel gezien) niet kan?
Waarom zou je overgeven aan een (hoogstwaarschijnlijk begonnen als intrusieve gedachte) waarvan je toch weet dat het rationeel niet kan?

Ik zou namelijk niet ingaan of tijd besteden aan dingen die logischerwijs niet kunnen. Denken over dingen is goed, maar nuchterheid is de sleutel. Vertrouw op je gezond verstand.

Geloof jij overigens wel in bovennatuurlijke krachten?
Kijk jij toevallig vaak films?
Niemand is ook iemand
  maandag 27 november 2017 @ 07:49:12 #21
468611 Vilan
Weergegeven
pi_175332219
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 00:36 schreef kuolema het volgende:

Ik heb dit irl besproken, met mensen van de GGZ ook, en dat maakt het er niet beter op. Ik sta er alleen voor.
Hoe reageerden zij op jouw verhaal?
Niemand is ook iemand
pi_175336610
quote:
7s.gif Op zondag 26 november 2017 15:20 schreef Adept het volgende:

[..]

Een beetje lastig voor mij om uit te leggen, daar zijn anderen veel beter in dan ik. Op Google is er genoeg over te vinden inmiddels.
Voordat ik het vroeg heb ik het opgezocht, en kreeg welgeteld 0 resultaten...
pi_175337899
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 12:52 schreef SnoepTomaatje het volgende:

[..]

Voordat ik het vroeg heb ik het opgezocht, en kreeg welgeteld 0 resultaten...
Dan leef ik in een andere realiteit dan jou :P

quote:
About 430.000 results (0,24 seconds)
https://www.mudrashram.co(...)alini-emergencies-2/
pi_175341193
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 14:10 schreef Adept het volgende:

[..]

Dan leef ik in een andere realiteit dan jou :P

[..]

https://www.mudrashram.co(...)alini-emergencies-2/
Je had het verkeerd gespeld in je post.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_175341322
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 16:39 schreef kuolema het volgende:

[..]

Je had het verkeerd gespeld in je post.
Ow, dat zou kunnen ja :)
pi_175341431
quote:
Het lastige is dat ik daarover niet kan nadenken omdat ik niet precies weet wat het wil, hoe het zou eindigen. Ik voel de dwang het spoor te volgen en als ik daaraan toegeef heb ik het gevoel dat ik het juiste doe. Mijn poging het te beredeneren kwam pas achteraf.
Misschien wil het je iets laten zien? Maar omdat je het als 'dwang' ervaart, zou ik erg oppassen, ondanks dat je denkt het goede te doen, wat kan op zich, maar elke actie heeft een gevolg, en dat moet je dus meenemen.
pi_175343153
Klinkt wel als het begin van een psychose, zeker als je al zegt dat het gestoeld is op angst. (heb er enigszins ervaring mee. ;) )

Klinkt alsof je je REM slaap meemaakt in een bewuste geest, wat zo kan omslaan in paranoia. Ken het gevoel, zeker het betekenis geven aan cijfers en letters, patronen zien en het moeten volgen van een pad.

Als je zoekt op "split brain"of right brain dominance samen met psychosis zal je dit verhaal vaker tegenkomen. (http://bigthink.com/articles/the-split-brain-theory ) Blijf voorlopig weg van blowen en koffie, eet gezond en ga sporten. Vitamine D gebrek en psychotische klachten worden ook gekoppeld, dit zou je ook kunnen laten testen.

Er gaf hier ook iemand aan dat het met spirituele verlichting te maken zou kunnen hebben, wat zou kunnen, maar zolang je voelt dat er angst bij komt kijken, kan je beter je huisarts bellen en eventueel antipsychotica gaan slikken. Kan je vertellen dat je er niet gelukkig van wordt als dit gevoel ineens naar binnen slaat en het begin is van een psychotische periode. Dus mocht je voorlopig nog niet aan de medicatie gaan, zorg dan in ieder geval dat er een zorgplan klaar ligt voor je familie en buren, zodat die je bij kunnen staan als je niets anders meer kan dan je pad volgen, zonder enig bewustzijn.

Sterkte man!

[ Bericht 5% gewijzigd door _I op 27-11-2017 18:46:36 ]
pi_175343602
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 12:52 schreef SnoepTomaatje het volgende:

Voordat ik het vroeg heb ik het opgezocht, en kreeg welgeteld 0 resultaten...
kundalini crisis of ontwaking, dan moet het lukken. :)

https://www.kundalinitant(...)-of-krankzinnigheid/ bijvoorbeeld..

[ Bericht 13% gewijzigd door _I op 27-11-2017 18:38:30 ]
pi_175491472
Met 'het spoor volgen' bedoel ik overigens niet de treinrails, maar een spoor in algemenere betekenis. Ik kreeg daarover een persoonlijk bericht dus voor de duidelijkheid meld ik dat maar even .
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 07:42 schreef Vilan het volgende:

[..]

Luister naar je rationele verstand. Je bent toch wijs genoeg om te weten dat dit (rationeel gezien) niet kan?
Waarom zou je overgeven aan een (hoogstwaarschijnlijk begonnen als intrusieve gedachte) waarvan je toch weet dat het rationeel niet kan?

Ik zou namelijk niet ingaan of tijd besteden aan dingen die logischerwijs niet kunnen. Denken over dingen is goed, maar nuchterheid is de sleutel. Vertrouw op je gezond verstand.

Geloof jij overigens wel in bovennatuurlijke krachten?
Kijk jij toevallig vaak films?
Toen ik dit las (en wanneer ik anderen me hoor vertellen dat ik er beter niet naar kan luisteren) dacht ik: ja, je hebt gelijk, het is ook onzinnig om mijn tijd hieraan te besteden. Het is puur op gevoel gebaseerd, ik heb geen bewijs. Dit is niet hoe ik ben, hoe ik omga met dit soort 'onzin'. Toch blijft het idee er inclusief neigingen. Het is lastig, die tweestrijd.

Ik geloof niet echt in bovennatuurlijke krachten maar ik kan niet zeker weten dat het niet bestaat dus dat zal ik ook niet beweren. Zo lang ik er geen bewijs voor heb ga ik er maar van uit dat het er niet is. Maar in dit geval kan ik dat dus blijkbaar niet.

Ja, ik kijk wel veel films.
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 07:49 schreef Vilan het volgende:

[..]

Hoe reageerden zij op jouw verhaal?
Zij zien het als dwanggedachtes/psychose. Oftewel: ik moet er niet naar luisteren, volgens hen.
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 16:48 schreef Adept het volgende:

[..]

Misschien wil het je iets laten zien? Maar omdat je het als 'dwang' ervaart, zou ik erg oppassen, ondanks dat je denkt het goede te doen, wat kan op zich, maar elke actie heeft een gevolg, en dat moet je dus meenemen.
Ja, dat idee heb ik. Iets belangrijks, voor het hele systeem van leven zoals dat nu is, voor alles.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_175491756
quote:
Ja, dat idee heb ik. Iets belangrijks, voor het hele systeem van leven zoals dat nu is, voor alles.
Kun je er niet iets specifieker over zijn? Zo'n gigantisch vreemd onderwerp kan het nooit zijn..
pi_175491957
Het is niet erg om je gevoel of intuïtie te volgen, als je maar contact blijft houden met de "realiteit". Dus verdwaal niet in gevoelens van angst, dwang, of dat het niet lijkt te lukken doordat mensen je frustreren in het behalen van je opdracht.

En het kan ook leiden tot manisch gedrag, waarbij je je steeds energieker en beter gaat voelen naar mate je meer tijd besteedt aan je "opdracht", maar wat kan eindigen in een flinke dip als de regenboog geen potten goud geeft.

Check af en toe gewoon bij anderen of de dingen die je "ziet" ook tastbaar zijn voor hun en vraag ze je in de gaten te houden, dat mocht je manisch worden, dat ze je kunnen bijstaan. Zou het niet negeren, daarmee wordt het alleen maar groter, zou het onderzoeken, maar niet de boel laten overnemen.

:)
pi_175492165
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 18:10 schreef Jopie78 het volgende:
Klinkt wel als het begin van een psychose, zeker als je al zegt dat het gestoeld is op angst. (heb er enigszins ervaring mee. ;) )

Klinkt alsof je je REM slaap meemaakt in een bewuste geest, wat zo kan omslaan in paranoia. Ken het gevoel, zeker het betekenis geven aan cijfers en letters, patronen zien en het moeten volgen van een pad.

Als je zoekt op "split brain"of right brain dominance samen met psychosis zal je dit verhaal vaker tegenkomen. (http://bigthink.com/articles/the-split-brain-theory ) Blijf voorlopig weg van blowen en koffie, eet gezond en ga sporten. Vitamine D gebrek en psychotische klachten worden ook gekoppeld, dit zou je ook kunnen laten testen.

Er gaf hier ook iemand aan dat het met spirituele verlichting te maken zou kunnen hebben, wat zou kunnen, maar zolang je voelt dat er angst bij komt kijken, kan je beter je huisarts bellen en eventueel antipsychotica gaan slikken. Kan je vertellen dat je er niet gelukkig van wordt als dit gevoel ineens naar binnen slaat en het begin is van een psychotische periode. Dus mocht je voorlopig nog niet aan de medicatie gaan, zorg dan in ieder geval dat er een zorgplan klaar ligt voor je familie en buren, zodat die je bij kunnen staan als je niets anders meer kan dan je pad volgen, zonder enig bewustzijn.

Sterkte man!
Dank je wel. Ik drink geen koffie en gebruik geen drugs, met vitaminen e.d. zit het goed, daar ben ik regelmatig op getest het afgelopen jaar en ik slik wat supplementen.

Ik ben op dit moment gedwongen opgenomen in een kliniek en slik sinds kort (weer) een antipsychoticum. Voor mijn gevoel gaat dat allemaal geen verschil maken maar ik doe mijn best te luisteren naar hulpverleners, aangezien het luisteren naar 'het Wit', zoals ik het noem, steeds mislukt doordat ik onderbroken word en ik niet weet hoe ik dat moet oplossen.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_175492200
quote:
7s.gif Op maandag 4 december 2017 16:53 schreef Adept het volgende:

[..]

Kun je er niet iets specifieker over zijn? Zo'n gigantisch vreemd onderwerp kan het nooit zijn..
Ik kan niet specifieker zijn, voor mij is het net zo vaag.
Ik volg het wit/de witte strepen, dat leidt me naar een plek of situatie waar een soort openbaring zal plaatsvinden die belangrijk is voor al het leven. Meer ideeën heb ik er niet over.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_175492259
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 17:06 schreef Jopie78 het volgende:
Het is niet erg om je gevoel of intuïtie te volgen, als je maar contact blijft houden met de "realiteit". Dus verdwaal niet in gevoelens van angst, dwang, of dat het niet lijkt te lukken doordat mensen je frustreren in het behalen van je opdracht.

En het kan ook leiden tot manisch gedrag, waarbij je je steeds energieker en beter gaat voelen naar mate je meer tijd besteedt aan je "opdracht", maar wat kan eindigen in een flinke dip als de regenboog geen potten goud geeft.

Check af en toe gewoon bij anderen of de dingen die je "ziet" ook tastbaar zijn voor hun en vraag ze je in de gaten te houden, dat mocht je manisch worden, dat ze je kunnen bijstaan. Zou het niet negeren, daarmee wordt het alleen maar groter, zou het onderzoeken, maar niet de boel laten overnemen.

:)
Ik vind je reacties fijn en goed, dank je wel daarvoor.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_175492383
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 17:21 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik kan niet specifieker zijn, voor mij is het net zo vaag.
Ik volg het wit/de witte strepen, dat leidt me naar een plek of situatie waar een soort openbaring zal plaatsvinden die belangrijk is voor al het leven. Meer ideeën heb ik er niet over.
Oké, daar kan ik ook niets mee. Zijn de witte strepen ergens te zien dan?
pi_175492424
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 17:29 schreef Adept het volgende:

[..]

Oké, daar kan ik ook niets mee. Zijn de witte strepen ergens te zien dan?
Ja, het Wit kan iedereen zien, is meestal de witte strepen op de autoweg of het fietspad, maar kan ook een andere vorm hebben.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_175492510
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 17:30 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ja, het Wit kan iedereen zien, is meestal de witte strepen op de autoweg of het fietspad, maar kan ook een andere vorm hebben.
Maar hoe weet je dan welke te volgen?
pi_175492562
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 17:35 schreef Adept het volgende:

[..]

Maar hoe weet je dan welke te volgen?
Dat voel ik - als het goed voelt zit ik goed. Het trekt me naar zich toe of ik krijg hints zoals cijfers of voorwerpen.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_175492618
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 17:38 schreef kuolema het volgende:

[..]

Dat voel ik - als het goed voelt zit ik goed. Het trekt me naar zich toe of ik krijg hints zoals cijfers of voorwerpen.
Je weet dat dit ook signalen van een lichte psychose kunnen zijn?

Houd het in ieder geval in de gaten, en bespreek het ook met mensen om je heen. Just to make sure.
  maandag 4 december 2017 @ 21:20:30 #40
468611 Vilan
Weergegeven
pi_175497307
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:37 schreef kuolema het volgende:
Met 'het spoor volgen' bedoel ik overigens niet de treinrails, maar een spoor in algemenere betekenis. Ik kreeg daarover een persoonlijk bericht dus voor de duidelijkheid meld ik dat maar even .

[..]

Toen ik dit las (en wanneer ik anderen me hoor vertellen dat ik er beter niet naar kan luisteren) dacht ik: ja, je hebt gelijk, het is ook onzinnig om mijn tijd hieraan te besteden. Het is puur op gevoel gebaseerd, ik heb geen bewijs. Dit is niet hoe ik ben, hoe ik omga met dit soort 'onzin'. Toch blijft het idee er inclusief neigingen. Het is lastig, die tweestrijd.

Ik geloof niet echt in bovennatuurlijke krachten maar ik kan niet zeker weten dat het niet bestaat dus dat zal ik ook niet beweren. Zo lang ik er geen bewijs voor heb ga ik er maar van uit dat het er niet is. Maar in dit geval kan ik dat dus blijkbaar niet.

Ja, ik kijk wel veel films.

Heb je enig idee waardoor het komt dat het bij deze situatie “lastiger” is om niet nuchter hierover na te denken?
Het kan zijn dat je niet meteen antwoord hierop weet maar dit uitzoeken lijkt mij wel heel handig. Dat je precies weet waardoor het komt dat je zo aangetrokken voelt, anders dan anders tot deze opdracht.

Je psycholoog en psychiater hebben waarschijnlijk ook wel gelijk (neem ik aan wat het psychose betreft). Maar ze zijn je wel uitleg hierover verschuldigt vind ik. Een goede psycholoog legt je ook uit waar jouw klachten en dergelijke vandaan komen en op welke manier die psychose bij jou uit.
Ik zou als ik jou was (als je dat al niet hebt gedaan hebt?) hun dus meer vragen hierover stellen.

Ik hoop voor jou dat je niet teveel verdrinkt in die fantasie/ psychose. Probeer tot dan zoveel mogelijk op je gezond verstand te vertrouwen. Hoe moeilijk dat misschien ook is. Dat is namelijk hetgeen denk ik wat jou het best zal helpen. Dus ik raad je eigenlijk juist aan om nog meer over jouw gedachten na te denken, maar op een zo objectief mogelijke manier.
Niemand is ook iemand
pi_175498040
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 17:19 schreef kuolema het volgende:

Dank je wel. Ik drink geen koffie en gebruik geen drugs, met vitaminen e.d. zit het goed, daar ben ik regelmatig op getest het afgelopen jaar en ik slik wat supplementen.

Ik ben op dit moment gedwongen opgenomen in een kliniek en slik sinds kort (weer) een antipsychoticum. Voor mijn gevoel gaat dat allemaal geen verschil maken maar ik doe mijn best te luisteren naar hulpverleners, aangezien het luisteren naar 'het Wit', zoals ik het noem, steeds mislukt doordat ik onderbroken word en ik niet weet hoe ik dat moet oplossen.
Aan het einde van het wit zit zwart.. En zover is het nog niet, dus je bent goed bezig!

Wees zuinig op jezelf!
pi_175530371
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 23:22 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik heb nauwelijks informatie, al zijn er vaak dingen die ik aan de taak link, zoals cijfer- en lettercombinaties. Ik kan wel alles opschrijven waarvan ik denk dat het ermee te maken heeft - ook al weet ik dat niet zeker - maar betwijfel of dat iets oplevert. Ik heb iets soortgelijks eerder meegemaakt, schreef toen dingen op maar toen kwam ik er ook niet uit. Maar ik heb het nog niet geprobeerd dit keer, dus zal een poging wagen.

[..]

Ja.

[..]

Ik denk dat je 'niet' bedoelt i.p.v. 'wel'. Het is in eerste instantie alleen de drang op zich die me ertoe zet en het gevoel dat het geeft. De angst voor straf is meer een bijzaak en een probleem als ik de dwang voel op momenten dat ik er niet aan kan voldoen.

[..]

Luisteren naar de dwang voelt goed, maar dat is wat anders dan de 'andere psychische staat' die ik bedoel. Twee verschillende dingen dus.
Vetgedrukte: dat is inderdaad de beste rationele verklaring, dat was natuurlijk ook al in me opgekomen op momenten dat die ideeën en dwang niet zo op de voorgrond staan. Maar dat voldoet niet als verklaring voor mij.

[..]

Ja. Ja. Het is meer dat ik eraan móet toegeven, daarom wíl ik geloven dat het iets goeds is. Dat maakt het makkelijker voor mezelf. Maar of het echt goed is weet ik dus niet. Misschien misleidt het me, is het een val.
Ik weet niet wat de gevolgen zijn voor welke keuze dan ook.
Ik word gestraft als ik het niet opvolg omdat het iets belangrijks is en ik het niet mag negeren.

[..]

De kracht die me dwingt het spoor te volgen, die me beschermt op het moment dat ik dat doe, die me bestraft als ik het niet doe. Ik zie het niet als iets dat de vorm van een persoon aanneemt.

[..]

Op het moment dat ik word tegengehouden terwijl ik ermee bezig ben of probeer te zijn maakt me wanhopig. Ik probeer het steeds en elke keer mislukt het.
Ik heb geen idee wat ik moet verwachten aan het eind van het spoor.

[..]

Stand by me heb ik gezien, ik vind het een erg goede film.

[..]

Jep.

[..]

Nee, ik beschouw mezelf als agnostisch atheïst.
Ik herken wel een beetje wat Jopie zegt.
Ik noem het "de waanzin" en ik heb dit vroeger vooral gehad. Ik heb mezelf toen aangeleerd dat het op zich helemaal niet erg is als ik voor een tijdje "het rijk van de waanzin" betreed...zolang ik de weg terug maar kan terugvinden.
Ik gebruik daarvoor dingen die ik "ankers" noem en ik gebruik deze ankers in tijden wanneer ik aan mezelf begin te twijfelen. 1 van m'n oudste ankers is van toen ik nog heel jong was. Op die momenten is een houten tafel m'n anker (kan elke houten tafel zijn) en zodra ik het kan vastpakken en het gevoel van het hout van de tafel zo aanvoel zoals een houten tafel hoort te zijn, weet ik dat het echt is. Het klinkt heel stom maar kan ook "even kloppen op het hout" zijn.

Een andere vorm van ankers zijn dingen die bij mij een soort (meestal prettig, maar in elk geval herkenbaar) gevoel oproepen en waar ik lekker kan fiepen/gewoon lekker ongestoord m'n gang kan gaan. Voor mij persoonlijk zijn de meest simpele voorbeelden die voor een ander nog te begrijpen zijn, games. Sommige games hebben hele sfeervolle muziek of hebben een heel eigen karakter. gewoonlijk ben ik bij deze (ik noem ze maar even) anker-games een tijd daarvoor al compleet in ze verdronken, dus ken ik deze games vaak al heel goed.

Games roepen bij mij ook gevoelens op, net zoals bepaalde films me in sferen kunnen brengen, maar het belangrijkste verschil is de interactieve natuur van een game. Ik kan als het ware hersenloos "mijn ding doen" en niemand die me daarbij stoort.
Door gewoon bezig te blijven met zulke games kom ik weer in een automatische flow terecht waarbij ik dingen gewoon doe en klik (als routine), maar waarbij ik wel iets herkenbaars doe (en dit herkenbare gevoel is dan m'n anker).
Verder doe ik dit in singleplayer games en meestal hebben deze games een erg avontuurlijk karakter.

Ik noem deze niet voor niets ankers, want ik kan dan parallel aan het gevoel van de waanzin, ook het prettige en herkenbare van de game voelen en de game voelt vertrouwt omdat deze nooit veranderd is en prettig voor mij is.

Met behulp van ankers ben ik ook niet/minder bang om "de waanzin" in te gaan. Zolang ik anderen of mezelf niks aandoe of permanente schade berokken, ben ik ook niet zo bang meer en de angst en onzekerheid/onduidelijkheid is steeds minder geworden.

Misschien kan je hier iets mee. Ik hoop 't voor je :)

----------

Verder kan het ook zijn dat je klachten stress-gerelateerd waren en dat je iets vertrouwds zocht. Ik ken iets wat 'decompensatie' heet en het impliceert dat je later (zodra Het Wit minder vat op je krijgt) geen antwoord meer nodig hebt op je vraag zodra de oorzaak van de stress afgenomen is. Verder zie ik er in principe het kwaad niet van in om strepen te volgen.

Heb je nog iets uit je flowchart kunnen afleiden? De kans bestaat dat je er niks aan hebt en dat je naar patronen zocht omdat het herkennen van patronen een vertrouwd iets voor je is.
quote:
Ik denk dat je 'niet' bedoelt i.p.v. 'wel'.
Klopt. Dit had ik ook echt dagen daarna pas door :')
Mijn excuus :@
pi_175532733
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 16:02 schreef magnetronkoffie het volgende:

Ik herken wel een beetje wat Jopie zegt.

*G* Onze eerste kleine klik.. ;)

Mooi, overigens, wat je zegt over ankers. Ik ben normaal alleen manies gewend, waarbij je 'helder' blijft. Vind het principe van ankers wel duidelijk om in te voeren voor het geval dat "de waanzin" weer om het hoekje komt kijken! Nice one.
pi_175543198
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  donderdag 7 december 2017 @ 08:14:00 #45
472710 Pistolenhenkie
Raakt regelmatig in opspraak
pi_175543423
Volgens mij kun je er donder op zeggen dat dit meer met psychose te maken heeft dan iets anders.

Als het iets mystieks zou zijn, zou dat ten eerste vaak compleet onverwachts komen. En ten tweede, wie de mystieke weg gaat mag eerst wel eens zorgen die ie voldoende rationeel ontwikkeld en geschoold is, en heel veel heeft gelezen. Anders is het allemaal sowieso een beetje een gevaarlijk pad. Enige wat hier dus overblijft is: psychose.
En een markant figuur.
pi_175568107
Volgens mij is Koalama ontwaakt. Iets waar veel users jaloers op zijn. Ontwaken is een kernbegrip in de spiritualiteit. Dus bij deze: Koalama, gefeliciteerd dat je ontwaakt bent, en laat je niet demotiveren door jaloerse users hier die jou proberen terug te dringen!
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_175625752
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 18:25 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

*G* Onze eerste kleine klik.. ;)

Mooi, overigens, wat je zegt over ankers. Ik ben normaal alleen manies gewend, waarbij je 'helder' blijft. Vind het principe van ankers wel duidelijk om in te voeren voor het geval dat "de waanzin" weer om het hoekje komt kijken! Nice one.
Dank :)

Ik vond je reacties in dit topic duidelijk van wijsheid getuigen, dat mag ook wel onderstreept worden vind ik ^O^
  zondag 10 december 2017 @ 17:57:55 #48
472710 Pistolenhenkie
Raakt regelmatig in opspraak
pi_175626290
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 08:13 schreef firefly3 het volgende:
Volgens mij is Koalama ontwaakt. Iets waar veel users jaloers op zijn. Ontwaken is een kernbegrip in de spiritualiteit. Dus bij deze: Koalama, gefeliciteerd dat je ontwaakt bent, en laat je niet demotiveren door jaloerse users hier die jou proberen terug te dringen!
Jij deugt niet! In andere topics hang je de tegenstander/scepticus uit, en hier praat je zo. Jij bent geen zuivere koffie.
En een markant figuur.
pi_176306694
Een psychose is een in je gedachtes geloven, en dan vaak hebben de gedachtes te maken met God, of het mystieke, bijna iedereen is dus al een klein beetje psychotisch, en mensen met psychoses leven hun verhaal vaak wat sterker uit.

Maar gedachtes zijn gewoon nooit echt waar, want als iets alleen waar is zolang je het denkt, is het niet de echte waarheid, de waarheid is de stilte, jezelf, het zijn.

Maar zelfs wanneer je dit weet heb je 9 van de 10 keer nog steeds een mind met veel momentum en met emotioneel onderdrukte gevoelens (van de jeugd), onderdrukte gevoelens die je het idee geven dat je iets moet doen of denken, automatisch, want als je dat niet doet, komen de gevoelens omhoog, en dat is ook heftig, maar nodig voor het heeling- en verlichtingsproces.
Maar wanneer je weet dat jij in essentie de leegte bent, en dat meer en meer ziet, wordt het allemaal een stuk makkelijker, verder is het oefenen met mediteren/stil zijn en geduld hebben en dan wordt je leven vanzelf weer beter.

En dit het enige belangrijke dat er te doen is, los van voor je lijf zorgen (hoewel je zult merken dat je de wind in de rug hebt wanneer je hier mee bezig bent, dit het waar het om draait, voor jou, God en alles dat er is).

Alleen het gaat dus niet iets om wat je kan doen, het is meer een kwestie van leren niets doen, en het gaat eerst en alleen om jou, want je kan dit alleen aan jezelf geven, en anderen kunnen dit alleen aan zichzelf geven.
Maar als je daadwerkelijk tot verlichting gekomen bent, ben je een stralend voorbeeld voor anderen, en dat is ook tevens het meest waardevolle wat er is.

En wanneer je weet dat je niets hoeft te doen, dan leer je weer spontaan te leven, zoals een kind, en weer zonder moeite.
Sterkte ;)
pi_176310419
Ik denk persoonlijk dat dit niets te maken heeft met iets spiritueels, of mystieks. Opdrachten krijgen, bang om bestraft te worden. :{
Ik geloof wel dat voor ieder mens een pad uitgestippeld is, en dat je , als je ervoor openstaat, voelt dat je een bepaalde richting uitgestuurd wordt. Ik heb dat ook ervaren.
Maar meer op de manier dat er mensen op je pad komen, je geboeid raakt door bepaalde onderwerpen. De mensen die je ontmoet je de ogen openen, dat je een soort trigger krijgt, en steeds meer naar een bepaalde richting geduwd wordt.
Maar altijd zonder dwang, zonder angst. Door "toevalligheden". Door mensen die je ontmoet, of tegenkomt.
Ieder mens is vrij om te kiezen welke weg te volgen.
In straf geloof ik niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')